Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Spontaneitatea unei revoluţii planificate

Nu cred ca in nici o parte a lumii poate exista vid politic si sunt convins ca influenta Statelor Unite in Orientul Mijlociu  va avea mult de suferit in viitoarea perioada. Nu intru in detalii si nici nu cred ca sunt avizat sa fac judecati valorice despre demersurile unei supra-puteri globale, care este inca cel mai puternic stat al planetei. Am vizionat ieri un epoisod dintr-un serial interesant: History Channel – CIA – Secret Wars”. Poate o parte din voi l-ati vazut ieri pe “History Channel” – episodul se termina cu o fraza memorabila a unui fost sef al acestui serviciu de informatii: – “Politicienii americani nu vor pierde niciodata ocazia de a face o marea tampenie.” Bineinteles ca am cizelat traducerea, omul a folosit un termen problematic de tradus in limba romana (fuckup).

Scriam intr-o analiza a situatiei din Orientul Mijlociu facuta acum un an si jumatate si publicata anul trecut:

Singurii care pot opri macelul [in Orientul Mijlociu] sunt Americanii. Dupa cum am explicat in randurile de mai sus. Toata lumea poate sa dea bani, sa vanda arme, sa organizeze proteste, nimeni nu poate aduce o stabilitate sau cel putin un “razboi rece”, in afara de Americani. Cheia pacii in OM se afla astazi la Washinghton si Teheran. Orice  “deal” care nu-i va include pe Iranieni nu va fi respectat. Al doilea lucru cardinal pe care trebuie sa-l faca Americanii pentru o liniste relativa este nemultumirea egala a ambelor parti.  In OM treburile nu merg pe compasiune  ci pe antipatie comuna, ceva de genul si eu si adversarul meu suntem tratati la fel de prost. (Vezi in bibliografie intreaga analiza)

Azi cred ca datele problemei s-au schimbat si din nefericire brusc si radical. Poti gasi sute de analize in presa mondiala care sustin sau nu aceasta ipoteza. Faptele vorbesc de la sine. Daca in Europa retregerea americana nu poate fi semnificativa din punct de vedere strategic avand in vedere ca nu creaza nici un fel de dezechilibru si considerand ca procesul a fost si continua sa fie treptat si reglat prin tratatul aliantei Nord-Atlantice,  in alte zone lucrurile stau complet diferit.

Astazi este clar majoritatii analistilor cu o minima onestitate intelectuala ca in America Latina, Statele Unite stau cel mai prost decat au stat in toata istoria lor in ultimul secol. Majoritatea statelor Americii Latine si-au vazut de treaba fara sa mai aiba nevoie de tutorele din Nord. NAFTA (North American Free Trade Agreement) nu a reusit sa se transforme in SAFTA (South North American Free Trade Agreement), in special din cauza viziunii “traditionale” a americanilor, care au considerat America Latina intr-un fel sau altul drept zona lor de influenta, mostenita de la fostele state coloniale, pentru sustinerea independentei lor (Doctrina Monroe). Timpul a trecut si aceste state si-au gasit sau regasit  caile lor de a se sustine. Dintr-o majoritate absoluta de guverne pro-americane in regiune putem numara astazi doua sau cel mult trei si asta mai mult retoric decat in realitate.

Noile pozitii americane nu sunt nici surprinzatoare si nici noi. Au precedente istorice, de fapt, in conditii foarte asemanatoare cu cele de astazi. Dupa o criza economica crunta, cu aspecte sociale negative, in 1936, Presedintele american, Roosevelt, de voie sau de nevoie, accepta deciziile Comisei Senatoriale condusa de Republicanul Gerald P. Nye (vezi Legislatia Izolationista Americana 1936 –1939). In anul 1941, aceasta legislatie este abolita de acelasi Presedinte Roosevelt. Fluxurile popularitatii Americii overseas cresc si scad dependente de situatia economica a Statelor Unite. Politica externa a Statelor Unite a fost mai intotdeauna, cum este si normal intr-un stat democratic sa fie, dependenta de tendintele reprezentate de opinia publica americana.

Daca in Europa si America Latina, prezenta sau absenta Statelor Unite nu genereaza probleme mai mari decat cele existente in prezenta ei, miscarile facute in Orientul Mijlociu pot genera un vid care poate fi ocupat numai dupa dispute care, de obicei, se dau acolo pe sangeroasele locatii de langa  muntii Meghido.

Ca pe toata lumea, inceputul acestor miscari tectonice in Orientul Mijlociu m-au surprins, crezand ca lucrurile s-au dezvoltat firesc, in afara influentei patronale a Statelor Unite in regiune. Astazi este clar ca lucrurile nu stau exact asa. Fara a incerca sa fiu paranoic, cred ca revolutiile iasomiei au fost puse la punct din primul an al mandatului Obama.  La inceputul lunii mai 2009,    un cotidian egiptean apropiat regimului Mubarak (Al-Misri al-Yum), considerat insa bine informat si obiectiv atat cat se putea in Egipt, a dezvaluit o intalnire dintre Obama cu o delegatie a Fratiei Musulmane. Delegatia respectiva a fost condusa de “expertul” Fratiei Musulmane in relatii cu occidentul, care l-a asigurat cu tarie ca Fratia Musulmana va sprijini democratizarea Egiptului si va respecta tratatul cu Israelul. Cu doua saptamani dupa aceasta publicare, cotidianul israelian Ha’aretz preia stirea publicata de cotidianul egiptean. Despre cum au decurs lucrurile puteti citi din linkurile prezentate in Bibliografie.

Poate lucrurile sunt intamplatoare, poate nu sunt, in orice caz avand in vedere si pozitiile exprimate in mesajele publicate de Wikileaks, avand ca sursa conversatiile dintre (Joint Chiefs of Staff) Amiralul Michael Mullen si Omar Soliman, Vicepresedintele actual al Egiptului, este aproape clar ca unele pozitii ale Egiptului au fost considerate de unii consilieri ai lui Obama, poate si de Secretarul de Stat, Hillary Clinton, ca ne-benefice discutiilor dintre Israel si palestinienii moderati (in bibliografie puteti citi si fragmentele din documentele Wikileaks).

Din nefericire, nu pot publica alta documentatie pentru a sprijini teza unei manevre planificate si nici nu doresc sa speculez acest subiect, cred insa ca dorinta unei “democratii decorative” in Egipt va aduce multe probleme tuturor, inclusiv Statelor Unite. Greseala sau inocenta, lipsa de experienta sau prostie politica – timpul ne va demonstra. Un lucru putem fi siguri astazi – spontaneitate multa nu a fost acolo.

Articolul urmator va discuta despre Prezenta Chinei in Orientul Mijlociu.

Bibliografie:

Politeia – Razboaiele viitorului / teatre de conflict – Orientul Mijlociu  / 12 si  3

Congresul AmericanLegislatia Izolationista

Ziarul Ha’Aretzdespre intalnirea intre Obama si Fratia Musulmana

Wikilaks Stenogramele Mullen – Suleiman

Alte note despre subiecte citate:

Ziarul egiptean Al-Misri al-Yum

Doctrina Monroe in Romana

NAFTA in Romana

 

95 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. OBAMA;

    UN MARE GHINION AMERICAN,

    omul , este o marionetä criminalä

    theo

    05/02/2011 at 3:56 pm

    • Ghinion american? In lumea de astazi suntem interconectati, ce afecteaza pe americani (sau altii) ne afecteaza, mai mult sau mai putin si pe noi.

      CFG

      05/02/2011 at 4:35 pm

  2. salut

    noi credeam ca e depasit de evenimente si papa-lapte, si de fapt omul (barry o.) e dat naibii de proactiv, starneste furtuni prin orient
    p.s. linkul cu ha’aretz duce tot la guardian

    razvan

    05/02/2011 at 4:29 pm

  3. Buna ziua Theophyle ! Nu inteleg titlul postarii ,,sau planificate” ori ,,rau planificate” ?

    Loda

    05/02/2011 at 4:29 pm

    • Salve

      Se subînţelege în context : revoluţie spontană, SAU planificată.

      tiberiuorasanu

      05/02/2011 at 4:39 pm

      • Salut tibi 🙂

        Theophyle

        05/02/2011 at 4:48 pm

    • Am reglementat nedumerirea 🙂 A fost o lovilutie!

      Theophyle

      05/02/2011 at 4:49 pm

  4. Multumesc am facut-o mai clar.

    Theophyle

    05/02/2011 at 4:43 pm

    • Salut Teofil ! 🙂

      Că vremea revoluţiilor „spontane” a trecut odată cu rolul din ce în ce mai manifest(at) al mijloacelor media, este foarte limpede.

      Ce este greu de înţeles, este de ce ‘marile puteri’, (cu precădere puterea americană) nu reuşesc să aibă un corp de analişti politici de profunzime – analişti care să fie capabili, de a preîntîmpina astfel de situaţii.

      Sau cumva factorul politic, înăbuşă vocea celor cu privire limpede ?

      În acest caz – lăsînd lucrurile să scape de sub control – se practică pe scară largă, numai politica paşilor mărunţi – de azi pe mîine ?

      tiberiuorasanu

      05/02/2011 at 4:53 pm

      • @tibi 🙂
        Nu prea mai cred ca „analisti” stiu ceea ce se intampla sau pot analiza corect. In clipa cand factorul uman aproape a disparut din activitatea informationala si toul este bazata pe informatia produsa de „masini” s-a dus si gandira logica.

        Theophyle

        05/02/2011 at 7:09 pm

        • Teofil

          Cu alte cuvinte, s-a robotizat gîndirea umană ?
          Atunci, avem ceea ce merităm. 😦

          tiberiuorasanu

          05/02/2011 at 7:19 pm

          • tibi, da si nu numai. Multitudine de produse informatice, aproape anihileaza posibilitatea de a citi, analiza si a primi o sinteza normala.

            Theophyle

            05/02/2011 at 7:41 pm

  5. Mda, nici nu e de mirare că e o altă revoluţie planificată!
    Link-ul de la Ziarul Ha’Aretz duce tot la wikileaks.

    Mekone

    05/02/2011 at 5:06 pm

    • Multumesc, nu sunt langa calculator. Sper ca s-a aranjat 🙂

      Theophyle

      05/02/2011 at 6:54 pm

  6. Ca si noi, si americanii au politicieni de discurs, altfel spus, se prefera carisma oratorului in locul mintilor lucide.

    De pilda, cand o vad pe Hillary Clinton, automat ma intreb ce dracu’ e in capul americanilor.

    Galeata cu pixeli

    05/02/2011 at 5:11 pm

  7. Referitor la intelegerile dintre Obama si Fratii musulmani cred ca noi avem cea mai buna definitie pentru situatia creata si anume:
    „”Si a bagat mortu-n casa””
    Nu stiu daca expresia are echivalent in limba engleza dar cred ca de data aceasta multiculturalismul lui Obama i a jucat o festa.
    Din pacate pentru acest ”act democratic” nu va plati Obama ci noi toti..
    Concluzia este ca America este atit de prezenta in viata noastra incit nici nu mai trebue sa faca lucruri bune.Totul este sa nu faca prostii.

    tucu

    05/02/2011 at 5:18 pm

    • salut @tucu 🙂
      lispsa de intelegera a materiei si o calitate proasta a consilierilor a dus la situatia respectiva!

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:09 pm

  8. Îmi place să cred că o democraţie consolidată aşa cum este democraţia americană, după un accident ca Obama, va găsi resursele necesare să îndrepte situaţia.

    Dacă nu mă înşel prea tare, după Carter a urmat Reagan, care chiar a fost un mare politician; îmi place să cred că doctrina Reagan nu a expirat în Statele Unite.

    Totul este probabil, ca situaţia actuală să nu scape – cu totul – de sub control.

    tiberiuorasanu

    05/02/2011 at 5:26 pm

    • Tibi, intr-adevar, dar greselile administratiei Carter au fost imposibil de reparat. Ma refer in special de islamizarea Iranului si la creearea Hamas si Hezbolah.

      clemycali

      05/02/2011 at 6:57 pm

  9. Zic, nu dau cu paru’… Poate ca din toata criza asta din Egipt vom vedea doar oarecare calmare la palestinieni si Hamas… imi pare singura chestie care se mai poate obtine dupa ce si-au dat cu pietre in cap si s-au omorat in Cairo… In opinia mea, atat puterea cat si manifestantii din strada au pierdut deja spiritul unei sanse rare in lumea OM… sa ierte, sa inteleaga… sa-si priveasca calm viitorul…

    A A

    05/02/2011 at 6:10 pm

    • A A salut 🙂
      rezultatul va fi exact opus 😦

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:10 pm

      • Hi Theophyle
        Salut, multumesc ca-mi dai semnal ca sunt primit in inteligentul club.

        In sinea mea adanca cred ca tine. Doar ca sper opusul.

        Vor fi sanse sa se dea cu paru’ daca isi vor prabusi minimele valori de pace pe care le-au intemeiat in timp. Si se va da tare.

        A A

        05/02/2011 at 8:47 pm

        • esti bine venit printre egali 🙂

          Theophyle

          05/02/2011 at 8:49 pm

          • Da, sunt un egal.

            A A

            05/02/2011 at 9:03 pm

  10. Buna seara,
    revenind la oile noastre, Dancu mi se pare cam prea entuziasmat de proaspata coalitie:
    http://www.ziare.com/politica/alianta-psd-acd/dancu-ponta-si-antonescu-nu-se-cred-in-nordul-africii-interviu-ziare-com-1073324

    Oare el este convins 100% de ceea ce spune?

    cedric

    05/02/2011 at 6:12 pm

    • Mda’
      la placinte inainte!

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:11 pm

  11. La Antena 3, Miron Cozma a identificat deja vinovaţii pentru accidentul de la mina Uricani: Boc şi ministrul Ariton – pentru că n-au alocat bani suficienţi pentru protecţia muncii.

    a

    05/02/2011 at 6:13 pm

    • Sau poate ca banii au fost furati de bravii reprezentati sindicalisti care au aranjat tot felul de licitatii pentru „ai nostri”

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:12 pm

  12. le-a cam spart nunta explozia din mină…

    a

    05/02/2011 at 6:20 pm

  13. Buna seara, buna seara.
    Un amanunt neobservat de nimeni. Pe cand au inceput protestele masive din Egipt, John Kerry, fostul candidat democrat la presedentie, se deplasa in Siria ptr discutii pe marginea „reluarii procesului de pace israelo-palestinian” si facea declaratii imflamatorii de genul „Mubarak trebuie sa plece”. Inclin sa cred ca din prostie pura Obama a intrat pe un drum mlastinos care o sa-l coste in final presedentia si al carui rezultat final va da dureri de cap administratiilor americane ptr urmatoarele decenii.

    clemycali

    05/02/2011 at 6:30 pm

    • Salu Clemy 🙂
      Daca numai asta ar fi pretul as trai cu placere momentul 🙂

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:13 pm

      • democraţii par loviţi cu leuca-n cap

        a

        05/02/2011 at 7:33 pm

        • problema e că nici liderii republicani nu-s cu mult mai breji

          a

          05/02/2011 at 7:37 pm

    • Bună seara clemy!

      Chiar nu mă intereasează dacă Obama are de plătit un preţ politic; de la bun început, mare parte dintre comentatorii acestui blog au convenit că acesta nu este chiar cea mai bună soluţie pentru preşedinţia Americii.
      Dar, democraţia, inclusiv democraţia americană, are limitele sale.
      Totuşi, chiar dacă răul făcut de Carter este greu de surmontat, mie mi se pare că aşa cum am spus, democraţia americană nu este la capătul resurselor sale.
      Sigur că Mubarak va pleca; problema este de ce analiştii politici nu au prevăzut din timp, această posibilitate iminentă şi de neocolit.

      tiberiuorasanu

      05/02/2011 at 7:15 pm

      • Nu asta este problema tibi. Analistii stiau ca Mubarak nu avea cum sa se mentina prea mlt timp la carma Egiptului din ratiuni de varsta si sanatate. Sigur, era problema succesiunii (Mubarak voia sa-si numeasca fiul ca urmas pe modelul sirian), se presupunea ca vor fi probleme dar se conta totusi pe o tranzitie lina vegheata de armata. Ce aflam acum este ca de fapt Obama a subminat cu buna stiinta un regim politic prieten chiar daca autocratic. Asa ca eu imi pun urmatoarea problema: ce a presupus Obama ca va castiga din inlaturarea regimului pro-american Mubarak si inlocuirea lui cu un guvern condus de Fratia musulmana?

        clemycali

        05/02/2011 at 7:59 pm

  14. Buna seara tuturor,
    O intrebare de zilele trecute 🙂 Ce poate face Ro in zona? Economic si politic?

    CFG

    05/02/2011 at 7:32 pm

  15. Mda. De la zvon ajungem la certitudine, Obama a facut-o de oaie.
    Cat mai are administratia sa de trait la Casa Alba?
    Realizam sper cu totii ca administratia Bush junior a fost parfum de primavara fata de ceea ce o sa vina. De ce mama naibii nu a vrut America un erou ca Mc Cain?
    Cum zicea un bun prieten de-al meu din California, is time for change. Iaca schimbare, dar nu cred ca o agreaza. Din pacate.

    Turnofftheglory

    05/02/2011 at 7:34 pm

    • TOG,
      populismul omoara democartiile peste tot. lozinci, gargar si putine fapte. Toate bazate pe niste sfaturi a unor consilieri care nu platesc rezultatele tampeniilor lor.

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:43 pm

  16. a

    05/02/2011 at 7:39 pm

  17. Buna seara tuturor
    Colindind pe net am gasit referinte (http://www.psychologytoday.com/blog/shrinkwrapped/201101/the-collapse-complex-societies) despre o carte incitanta „On the Collapse of Complex Societies” de Mark Steyn. Am inceput s-o citesc si am ajuns pe la jumatate. Promite sa fie foarte interesanta. Poate ar merita sa te ocupi de ea intr-o postare viitoare, daca ti se va parea si tie ca merita. Priveste destructurarea imperiilor putin altfel decit istoria obisnuita. Daca America o ia la vale va fi tragic pentru toti.

    moira

    05/02/2011 at 7:54 pm

    • Moira Salut 🙂
      Sunt mult prea multi oameni inteligenti in SUA si are institutii care pot apara democratia de greselile temporare ale unor presedinti mai putin „pregatiti”.

      Theophyle

      05/02/2011 at 7:56 pm

  18. crede Obama că poate democratiza (cu adevărat, nu în sensul domniei majorităţii, a poporului) statele arabe?

    foarte, foarte riscant pariu

    a

    05/02/2011 at 8:00 pm

    • Vise. S-a vazut in Iran in 79, in Algeria acum aproape 10 ani cand alegerile libere au adus la putere un partid islamist nu departe ideologic de talibanii afgani si se va vedea si in Egipt cand vor avea loc alegerile. Daca nu ar fi existat precedentul iranian poate ca naivitatea administratiei Obama ar fi avut circumstante atenuante. Dar asa. Si tine cont, cand au avut loc masivele demonstratii iraniene, anul trecut, demonstratii care erau pro-democratie cu adevarat, Obama a tacut malc si nu le-a sprijinit in nici un fel. Dubla masura este evidenta si da nastere unor intrebari din cele mai neplacute ptr actuala administratie.

      clemycali

      05/02/2011 at 8:03 pm

      • da, antecedentele nu sunt în favoarea lui Obama

        poate că pur şi simplu încearcă/riscă să fie revoluţionar şi învingător în plan extern, dacă în plan intern a dat chix

        adică joacă cartea externă

        a

        05/02/2011 at 8:34 pm

  19. Theophyle, deja SUA a tradat Marea Britanie acceptind sa ofere rusilor date secrete despre rachetele Trident. http://www.telegraph.co.uk/news/wikileaks-files/london-wikileaks/8305116/GENEVA-AGREED-STATEMENTS-MEETING.html
    Daca o tine tot asa va ramine fara aliati. N-a fost nimeni destul de destept sa nu-l lase pe Obama sa faca prostii ?

    moira

    05/02/2011 at 8:09 pm

    • Bad habits 😦

      Theophyle

      05/02/2011 at 8:29 pm

  20. Seara buna
    In umila mea opinie sper ca Obama sa nu faca aceleasi greseli ca Carter cu criza iraniana . In speranta ca CIA si alte organizatii de securitate nu au fost din nou surprinse in chiloti . 🙂

    Ștefan A.

    05/02/2011 at 8:29 pm

    • Stefane,
      din fericire el nu o poate face far sa-si puna israelul in cap, Egiptul a granita lunga cu israelul si tratat de respectat. Nu este respectat obama o ia la greu pe cocoasa.

      Theophyle

      05/02/2011 at 8:51 pm

  21. nu-ş ce să zic…
    poate din start voiau să-l radă doar pe Mubarak pentru că nu s-ar fi dat dus în grabă şi n-ar mai fi putut să ţină ţara/armata în frîu el însuşi sau fiul său

    şi ca să prevină astfel de complicaţii „dinastice” l-au aranjat
    poate din start tranziţia era gîndită spre Suleiman, nu spre „popor” sau „revoluţionari” 🙂

    a

    05/02/2011 at 8:43 pm

  22. Buna seara,
    Egipt: Anuntul demisiei lui Mubarak, retractat

    Televiziunea Al Arabiya, care a anuntat sambata demisia presedintelui egiptean Hosni Mubarak de la conducerea Partidului National Democrat (PND), aflat la putere, a retractat ulterior stirea.

    cedric

    05/02/2011 at 9:24 pm

  23. B.seara la toata lumea.
    Analiza ta Theopyle despre Obama; exact gandurile mele!

    Din nefericire Obama undeva in sufletul lui e total anti israelian si permite tot felul de mutari pe tabla de sah care sa destabilizeze Israelul.

    Inima lui e musulmana.
    Nu e naiv. E condus de partinire inspre unde-l trage inima .

    pitapata

    05/02/2011 at 9:25 pm

    • pitpata, salut 🙂
      chiar nu cred ca inima unui presedinte american are dreptul sa fie „religioasa”. Desi urez israelienilor din suflet ca SUA sa nu aiba niciodata un presedinte evreu, bineinteles pentru binele lor. Sunt oameni care se doresc mai sfinti decat Papa. Nu cred ca Kissinger a facut cine stie ce bine Israelului.

      Din alt punct de idei, Obama a copilarit intr-o tara musulmana (Indonezia) exact cand au fost mari manifestari impotriva lui Sukarno, care chiar a fost alungat atunci. Reminiscente sunt, nu pot sa nu fie.

      Problema majora a lui Obama se numeste Axelrod si mi se pare ca el nu este musulman, ci bun evreu 😀

      Theophyle

      05/02/2011 at 9:35 pm

  24. Televiziunea Al Arabiya, care a anuntat sambata demisia presedintelui egiptean Hosni Mubarak de la conducerea Partidului National Democrat (PND), aflat la putere, a retractat ulterior stirea.

    Anuntul retractarii stirii a fost dat de Reuters. Si CNN anunta ca Mubarak, in varsta de 82 de ani, de 30 de ani la putere, ramane atat presedintele partdului aflat la putere, cat si seful statului. Initial se anuntase ca presedintele Hosni Mubarak a demisionat de la conducerea Partidului National Democratic.

    Inainte de demisia acestuia, care s-a dovedit a fi falsa, conducerea Partidului National Democratic din Egipt, aflat la putere, a demisionat, inclusiv Gamal Mubarak, fiul sefului de stat, a anuntat televiziunea publica.

    cedric

    05/02/2011 at 9:25 pm

    • Buna seara dinnou. Nu te mira. Suntem in plin razboi informational. Daca Al-Jazeera mi se pare ca nu mai poate transmite din Egipt a intrat in joc Al-Arabya.

      clemycali

      05/02/2011 at 9:28 pm

  25. Mubarak merge in fiecare an in RFG la control medical.
    Posibil sa mearga din nou dar sa „prelungeasca” sederea . Ar fi o retragere onorabila . Pe motiv de sanatate ! 🙂 Problema e ce vor face in schimb restul „greilor” din sistemul Mubarak. Imposibil de prevazut .

    Ștefan A.

    05/02/2011 at 9:28 pm

  26. Hi, poate ca nu deranjez cu un gand…
    Cred ca pana acum US si UK au dat mesajele bune si sugestiile pentru activitatile utile catre MO si Egipt (in particular) pe care le puteau incropi la timpul dat. Nu am in minte ce se putea face mai mult.
    Nu inteleg de ce Mubarak si guvernul sau nu utilizeaza in mod suficient intelligence care ii este data din toate partile, inclusiv egipteana si din Israel… asta-i dilema din mintea mea.

    A A

    05/02/2011 at 9:31 pm

    • A A,
      nu stiu daca sunteti domn, doamna sau domnisoara. Am sa raspund la masculin 🙂

      Cred ca m-am ocupat de dilema de ce nu a stiut Mubarac intr-o postare pe care poate nu ati citit-o:

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/01/31/ce-nu-stiu-dictatorii/

      simplu: el a vrut sa stie numai stirile bune! Ca orice dictator 🙂

      Theophyle

      05/02/2011 at 9:41 pm

      • Am citit-o desigur si sunt influentat oarecum de postare in sens de cunoastere, desigur. Coincide cu ce stiam, cumva, dar aici in postare este foarte clar. Informatia reala despre averea reala de care poate dispune Mubarak si famila lui ar clarifica inca mai mult. S-a lansat deja cifra de 40-50 bil. dolari in mass-media nord-americana, inca nu cred cifra. Cifra, in sine, ar putea da peste cap multe supozitii din publicul larg, asadar ar trebui cumva verificata.

        Sunt „domn” cumva dar nu chiar domn.
        Mai mult, imi place sa cred despre mine, ca-s si voi sta cat dureaza ca „om”. Multumesc de curiozitate si intrebare.

        A A

        05/02/2011 at 11:18 pm

        • A A,
          minciuni sfruntate pentru al demoniza. Exact cum i-au facut lui Ceasca.

          Theophyle

          05/02/2011 at 11:37 pm

  27. O alta opinie personala . 🙂
    Chiar daca USA cere sa conduca Mubarak o schimbare pacifica (absurd politic si logic) , cine va fi „general Jaruzelski” care incearca sa salveze sistemul? Acelasi Mubarak ? O prostie colosala .
    Ca in Polonia , orice tentativa e sortita esecului .

    Ștefan A.

    05/02/2011 at 9:34 pm

    • Salut Stef 🙂
      Suleiman omul Americanilor, acceptat si de Israel. Citeste linkul din comentarii cand am scris ca poveste s-a terminat si telegram Wikileaks din bibliografia de mai sus, care reda discutia lui cu Mullen.

      Theophyle

      05/02/2011 at 9:44 pm

      • O fi dar la nivelul actual a amestecului strain in situatia din Egipt , ar putea fi depasit si el de influenta iraniana .
        BOM-BAR-DA-RE cit mai urgenta , special operation pe scala larga sint solutile mele . 🙂 Pina nu ajunge Iranul prea tare . 🙂

        Ștefan A.

        05/02/2011 at 9:53 pm

        • Stef,
          singurul lucru care nu-l voi face este sa dau sfaturi Israelului 🙂 Nu cred ca au nevoie de sfatuitori. Au ei „rabinii” lor de la Mossad!

          Theophyle

          05/02/2011 at 10:01 pm

  28. Galeata cu pixeli

    05/02/2011 at 9:58 pm

    • GaPx Mortallllllll 🙂
      ti-o fur eu si o public maine intr-o postare!

      Theophyle

      05/02/2011 at 10:01 pm

      • Vai , vai , vai cit sufera saracul om . 🙂 Cel mai puternic din lume ?

        Ștefan A.

        05/02/2011 at 10:04 pm

      • O pot pune si eu la mine pe blog?

        bujold

        06/02/2011 at 6:40 am

        • salut,
          sigur ca poti(mentionand sursa) 🙂

          Theophyle

          06/02/2011 at 8:55 am

    • Nu mergea mai bine fara ‘got’? 😉

      CFG

      05/02/2011 at 10:41 pm

  29. Theophyle, tu mi-ai dat ideea scriind nota aia cu f…up. Adevarul e ca de mult i-o coc lui Obama, numai ca n-am avut ocazia unui eveniment. :))

    Galeata cu pixeli

    05/02/2011 at 10:06 pm

    • GaPx, as a spus seful ala de la CIA ieri
      seara pe bune 🙂

      Theophyle

      05/02/2011 at 10:07 pm

    • Cand am spus-o eu acum cateva luni nimeni nu ma citat 😦

      Theophyle

      05/02/2011 at 10:10 pm

      • Fa o lovitura de stat si vor vorbi toti de tine ! 🙂

        Ștefan A.

        05/02/2011 at 10:12 pm

  30. Am vazut azi documetarul, a rulat si azi pe World praca. Tipul ala barbos a spus-o la final, da. 🙂

    Galeata cu pixeli

    05/02/2011 at 10:09 pm

    • Exact! 😆

      Theophyle

      05/02/2011 at 10:10 pm

  31. Va descretesc un pic fruntile cu muzica neagra interpretata de o icoana . 🙂

    Ștefan A.

    05/02/2011 at 10:51 pm

    • Multzam 🙂

      Theophyle

      05/02/2011 at 10:53 pm

      • Apasa pe : Guarda su you Tube 🙂
        Nu e genul tau de muzica dar femeia asta e un geniu !

        Ștefan A.

        05/02/2011 at 10:59 pm

  32. Theophyle 🙂
    Ieri scriai de furtul din banca cu filiala la sediul parlamentului UE . 8.000 euro. 😦 Si eu complectam cu : scoala italiana . 🙂
    Uite aici „maestri” :
    http://www.corriere.it/gallery/cronache/02-2011/gioielleria-spiga/1/gioielleria-via-spiga_cbb325d4-3128-11e0-90b6-00144f02aabc.shtml#1
    5 milioane euro in bijuterii . 😆

    Ștefan A.

    05/02/2011 at 11:13 pm

    • he,he,
      sti tu ce sti. Ai primit niste procente? :mrgreen:

      Theophyle

      05/02/2011 at 11:36 pm

      • Ar fi fost bine ! 🙂 Ma multumeam si cu un 10 % . 😆

        Ștefan A.

        05/02/2011 at 11:40 pm

  33. Si aici poti sa faci un cadou pentru doamna demeter .

    http://www.repubblica.it/cronaca/2011/02/05/foto/londra_ecco_lo_smalto_pi_caro_del_mondo-12094390/1/?ref=HRESS-13

    130.000 dolari o sticluta cu oja speciala . 🙂

    Ștefan A.

    05/02/2011 at 11:19 pm

    • Ce crezi ca eu sunt miliardar ca tine?

      Theophyle

      05/02/2011 at 11:35 pm

    • Buna,
      Stefan,te ajunge din urma,sau trebuie sa mai adune? 🙂

      http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/04/hosni-mubarak-family-fortune

      ela

      06/02/2011 at 12:11 am

      • ela salut 🙂
        asta se numeste demonizare absoluta. Exact ceea ce i-au facut lui Ceasca in privinta asta! Guardian – ziar de stanga 😆

        Theophyle

        06/02/2011 at 12:18 am

        • Salut,Theophyle
          Nici ceea ce mi se pare ca vad acum nu e departe.
          Am ajuns la el prin die Welt,si voiam sa fie in engleza.

          ela

          06/02/2011 at 12:26 am

      • 😆
        Cumpar Egiptul cu tot cu piramide !

        Ștefan A.

        06/02/2011 at 12:48 am

    • Am citi, Dumnezeu sa-i ierte 😦

      Theophyle

      05/02/2011 at 11:41 pm

  34. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    06/02/2011 at 12:57 am

    • Layout nou? 🙂 Arata bine.
      Sunt cateva titluri cu cifra 3, ele fiind din Feb. 🙂

      CFG

      06/02/2011 at 1:10 am


Comentariile sunt închise.