Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 4 Februarie / “Clubul arestatilor preventiv”

Bună dimineata intr-o zi de vineri. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  -11°C, si o maxima termica de  0°C, umiditate: 77%. Indicele de confort termic: -14°C. Vreme frumoasa. Ger. Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2609 RON (+0.0045 RON); 1 USD = 3. 0921 RON (+0.0166 RON); 1 EURO =  1. 3780   USD; (-0.0060 RON).Gramul de aur 132.4773 RON  (+0.2113 RON).

Finanţele profită de optimismul investitorilor şi aspiră toţi leii de pe piaţa monetară. Ministerul Finanţelor a început luna în forţă, organizând în paralel două licitaţii pentru vânzarea de obligaţiuni cu scadenţe în 2013 şi 2015 şi a absorbit în total 1,27 miliarde de lei (299 mil. euro), foarte aproape de volumul planificat. Randamentele plătite au fost de 7,11% şi respectiv 7,16% pe an, aproape de cele la care se tranzacţionează pe piaţa secundară titluri cu maturităţi similare. Băncile au cumpărat în nume propriu cea mai mare parte a titlurilor, în timp ce achiziţiile realizate în contul clienţilor au fost de 67 de milioane de lei. Dealerii spun că cererea de titluri de stat este susţinută inclusiv de jucătorii străini, nume mari din industria financiară precum Deutsche Bank, Barclays sau BNP Paribas făcându-şi simţită prezenţa la Bucureşti. Totuşi, interesul investitorilor internaţionali este mai mare pentru titlurile de stat maghiare decât pentru cele româneşti, din cauza diferenţei de randamente. În ianuarie statul a absorbit de pe piaţa 6,9 miliarde de lei (1,6 miliarde de euro), cu 50% peste volumul anunţat iniţial, de 4,6 miliarde de lei. În paralel, randamentele au scăzut de la niveluri de 7%-7,3% în toamna anului trecut până spre 6,3% pe an, la ultima licitaţie din ianuarie. (Sursa:ZF)

Avantajele fiscale de la vecini atrag tot mai multe firme autohtone. Un pericol pentru economia României, neluat în seamă, este relocarea companiilor în statele vecine, precum Bulgaria și Republica Moldova, unde găsesc legi fiscale mult mai prietenoase. Mutarea companiilor din țara de origine către zone economice mai profitabile este o operațiune de care România a beneficiat pe deplin. Unul dintre ultimele exemple semnificative este fabrica Nokia de la Jucu, unde finlandezii produc, în prezent, milioane de telefoane mobile, astfel încât au ajuns în topul exportatorilor locali. Drept pentru care nu este ciudat ca și companiile românești ajunse la un anumit nivel de dezvoltare să caute zone fiscale mai prietenoase. Și identificarea de noi piețe de desfacere este importantă, însă relocarea capacităților de producție sau deschiderea unora noi se traduce printr-o pierdere a zonei economice de origine. Bulgaria are unul dintre cele mai mici impozite din UE pentru companii, cel pe profit este de 10%, iar impozitul pe dividende  este de doar 5%. (Sursa:Capital)

Clubul arestatilor preventiv arunca in aer Justitia romana: cat au stat dupa gratii si in ce faza li se afla dosarul. Cazul lui Constantin Nicolescu, presedintele CJ Arges, arestat de tribunal si eliberat de Curtea de Apel, arata inca o data imprevizibilitatea justitiei din Romania, in special cand este vorba de delicata problema a cercetarii in stare de arest preventiv: celebra arestare de 29 de zile. In unele cazuri, arestarea de 29 de zile inseamna cateva zile, in altele inseamna luni de zile iar, adesea, se reduce la retinerea de 24 de ore. O analiza gandul a unora dintre cele mai mediatizate cazuri confirma inca o data aceasta realitate. Prezentam in continuare dosarele selectate, cu precizarea ca lista poate fi completata. (Sursa: Gandul)

Procurorii DNA au emis primele ordonanţe de reţinere în cazul poliţiştilor şi vameşilor de la Siret. Procurorii anticorupţie au emis, joi seară, primele ordonanţe de reţinere în cazul poliţiştilor şi vameşilor de la Vama Siret ridicaţi şi audiaţi în ancheta privind fapte de corupţie de la această instituţie. Peste 70 de persoane – poliţişti de frontieră, vameşi şi contrabandişti – sunt vizate într-o anchetă derulată de DNA şi DGA privind activitatea de la Punctul de Trecere a Frontierei Siret. Unul dintre poliţiştii de frontieră vizaţi în anchetă este comisarul-şef Aurel Anea, de la Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră Suceava. Aurel Anea a fost şi el ridicat în urma percheziţiilor desfăşurate, joi dimineaţă, la Vama Siret, dar şi la domiciliile celor vizaţi. Surse judiciare au declarat că acuzaţiile în cazul unor vameşi şi poliţişti de la Vama Siret sunt de contrabandă cu ţigări şi luare de mită.Persoanele ridicate în urma descinderilor au fost duse iniţial la sediul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Suceava, de unde au fost transportate spre Bucureşti, pentru audieri. (Sursa:Mediafax)

Antonescu: Dacă alianţa PNL-PC-PSD pierde parlamentarele sau localele, îmi depun mandatul. Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, joi, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax, că dacă alianţa PNL-PC-PSD va înregistra un eşec, pierzând alegerile locale sau parlamentare, atunci el îşi va depune mandatul de preşedinte de partid. Antonescu a mai spus că este posibil ca alianţa PNL-PC şi PSD să preia guvernarea la sfârşitul lunii martie, fie prin ieşirea UDMR din coaliţia de la putere, fie prin trecerea unor parlamentari PDL sau din alte partide la noua alianţă.  El a arătat că a avansat luna martie pentru că este cel mai optimist şi cel mai rapid termen în care, din punct de vedere practic, s-a putea întâmpla preluarea guvernării de către noua coaliţie: „Asta se poate întâmpla teoretic la sfârşitul lunii februarie, când UDMR are un congres. Nu sunt temeiuri să afirmăm că la acel congres UDMR va decide dacă continuă să guverneze încă un an şi jumătate cu domnul Boc sau doreşte de pe acum să scutească România de un şi jumătate de chin şi să-şi asigure o guvernare de cel puţin şase ani”.(Sursa:Mediafax)

Preşedintele Traian Băsescu participă vineri la Consiliul European. Preşedintele Traian Băsescu participă vineri, la Bruxelles, la reuniunea Consiliului European, principalele puncte pe agendă fiind dezvoltarea politicii energetice comune şi a inovării, în beneficiul cetăţenilor şi companiilor din ţările membre, a anunţat Departamentul de comunicare publică al Administraţiei Prezidenţiale. Reuniunea Consiliului European va constitui şi un prilej pentru schimbul de opinii între şefii de stat şi de guvern cu privire la situaţia economică şi financiară din UE, iar în ceea ce priveşte relaţiile externe se va dezbate situaţia actuală din Egipt şi Tunisia, a adăugat sursa citată. În marja Consiliului European, preşedintele Traian Băsescu va avea întâlniri cu preşedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, şi cu comisarul european pentru afaceri interne, Cecilia Malmstrom.Şeful statului va participa şi la lansarea iniţiativei Comisiei Europene privind interconectările energetice Nord – Sud din Europa Centrală şi de Est.(Sursa:Agerpres)

Adriean Videanu – Boc să aleagă: premier sau preşedinte de partid. Adriean Videanu vorbeşte – într-un interviu acordat ziarului Gândul – despre „cursa electorală” din interiorul PDL. Fostul ministru nu se declară a fi de partea cuiva, dar susţine schimbarea sistemului din partid, preşedintele formaţiunii să nu mai fie şi premier. „În această perioadă să se separe cele două”, susţine Videanu. ntrebat dacă asta înseamnă că Emil Boc ar trebui să se retragă de la şefia partidului, dacă vrea să-şi ducă în continuare mandatul de prim-ministru, Videanu răspunde: „Nu neapărat. Ar putea să rămână chiar preşedintele partidului”. „Vasile Blaga e o opţiune foarte bună pentru conducerea partidului şi în opţiunile care vor fi poate o opţiune. Eu unul l-aş vota cu mare încredere”, spune Adriean Videanu. Acesta mai vorbeşte şi despre cum a ajuns PDL, în propriile sondaje, de la 12 procente în preferinţele electoratului la 20. În plus, Videanu repune pe tapet planul său economic de redresare: cotă unică scăzută şi contribuţii sociale mai mici. Fostul ministru vorbeşte şi despre Codul Muncii, care trebuie „flexibilizat”, unul din motive, dat de „angajatorul” Videanu, fiind şi „oameni care nu-şi fac treaba, mai chiulesc, mai iau o ţuiculiţă la prima oră a dimineţii ca să se încălzească”. În fine, oficialul face apel la români să consume produse autohtone, declarându-se un fan al merelor româneşti din piaţa Domenii, „pe care le cumpără soţia”.(Sursa: Gândul;Agerpres)

Egipt: Au început arestările printre liderii contestatarilor regimului lui Mubarak. Şapte tineri lideri ai contestatarilor regimului din Egipt au fost arestaţi joi de autorităţi după ce avuseseră o întrevedere cu unul din liderii opoziţiei, ex-diplomatul Mohamed ElBaradei, au indicat membri ai familiilor acestora AFP, potrivit Agerpres.  Amr Salah, Shadi al-Ghazali, Amr Ezz, Ahmed Duma, Amr Arafat, Mustafa Shauki şi Naser Abdel Hamis, membri ai unor grupuri diferite ale opoziţiei, lansaseră apeluri săptămâna trecută la proteste împotriva regimului preşedintelui Hosni Mubarak. Ei au fost arestaţi după ce s-au întâlnit cu ElBaradei la reşedinţa acestuia din Gizeh, în apropierea piramidelor. Tinerii tocmai se aşezaseră la mese într-o cafenea populară din apropierea reşedinţei lui ElBaradei când au fost arestaţi de poliţie, fiind transportaţi spre o destinaţie necunoscută familiilor. (Sursa: RL;Agerpres)

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

04/02/2011 la 8:25 am

85 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutări stimaţi prieteni! Că tot e tema finanţelor şi a pieţei monetare:
    http://baricada.wordpress.com/2011/02/04/basescu-si-monumentul-cardului-de-credit/

    baricada

    04/02/2011 at 8:34 am

    • total neinspirat!

      cine e de doi bani?
      Băsescu?
      poporul romîn?
      nu daţi doi bani pe Băsescu?
      chiar aşa de „devalorizat” e?

      cum spuneam: total neinspirat!

      a

      04/02/2011 at 10:18 am

  2. buna dimineata!
    Theophyle, tu ce crezi de alianta PSD – PNL? Mi se pare doar mie ca pe termen mediu este in detrimentul PNL? Nu vorbesc aici neaparat de imaginea proasta a PSD in randul electoratului liberal, cat de punerea in stand by a unor principii economice de dreapta.

    cafeacutaifas

    04/02/2011 at 8:42 am

    • Buna Dimineata,
      Nu prea am ce sa spun. Este o alianta care de facto desfinteaza optiunea multora dintre cititorii blogului, probabil si a electoratului in general.

      Fiind o alianta oportunista, mult inaintea alegerilor cu o singura ideie fixa si fara nici un program electoral fezabil, intr-o tara normala nu ar fi avut nici o sansa.

      Trebuie de vazut cat de normala este tara asta. In Romania exista un electorat de dreapta (cu adevarat) intre 7 – 15% ei nu vor vota niciodata o coalitie in care PSD este partener. Nu stiu ce va face acest electorat.

      P.S. Ideia fixa este: hai sa-l alungam pe Basescu pentru ca nu ne lasa pe furam. Felix are mari dureri de buzunare, Antonescu este idiot. Ponta este Che Gargara!

      Parerea mea!

      Theophyle

      04/02/2011 at 9:04 am

      • Neata la toata lumea,
        @Theophyle
        Ce zici daca dupa legalizarea minunatei aliante apare un nou partid cu denumire si vocatie liberala format din vechii liberali din PDL si nemultumitii din PNL +aripi si aripioare reformatoare si intelectuale din actualul PDL.
        Are toate sansele sa stringa nemultumitii din ambele tabere.

        tucu

        04/02/2011 at 9:24 am

        • tucu,
          probabil ca da! Problema va fi insa coagularea acestui partid si in special captarea electoratului din teritoriu. Daca poate vor scoate 8% la alegeri va putea ajunge la guvernare intr-o coalitie pe care ei o vosr sustine.

          Marea greseal pe care o reprosez lui Basescu este distrugerea PL-D care avea deja 7% si inghitirea lui in FSN-ul pedelist. Bineinteles ca si Valeriu Stoica-scuiterul si Stolojan-expiratul nu au gandit cine stie ce!

          Theophyle

          04/02/2011 at 9:29 am

          • Greu se ajunge la 7-8%. PL-D a fost initiat de oameni care stiau cum functioneaza un partid, cum sa-l organizeze. Nu erau toti din PNL, desigur.
            Calculele cu PL-D erau altele, numai ca nu au iesit, s-a facut guvern cu PSD mai apoi, BVB au avut coaja groasa de dinozaur, si nu numai ei. PL-D era o optiune in plus … prindea bine acum 🙂
            Se poate, astazi, un alt partid pe dreapta, cu oameni noi dar care sa depuna efort, activism, plus cativa care sa traga precum locomotivele … dar greu. Eu sunt pentru un (adevarat) partid (conservator) nou.

            CFG

            04/02/2011 at 9:53 am

  3. Buna dimineata. Eu nu sunt chiar atat de pesimista privind viitorul. Sigur, Romania este o tara atipica dar pana la urma trebuie sa vedem cati dintre romani chiar cred ca traiesc intr-o crancena dictatura. Problema este in alta parte, si anume la PDL si la lipsa de viziune in actul de guvernare dar mai ales la catastrofalul mod in care gestioneaza comunicarea publica.

    clemycali

    04/02/2011 at 9:27 am

    • Noapte Buna Clemy. Vad ca nu ai somn 🙂
      Nici eu nu sunt pesimist. Sunt realist si avand in vedere ca am inceput sa inteleg cum gandesc gloabele si martoagele politice de pe la noi. Nu vad prea multe scenarii, cel putin pentru 2012.

      Theophyle

      04/02/2011 at 9:31 am

      • Beh, nu este chiar atat de tarziu. Doar vreo 11.30 la mine. Scenariile ptr 2012 sunt, asa cum ai spus, relativ putine.
        Apropo, anul asta nu au loc alegeri ptr Parlamentul European?

        clemycali

        04/02/2011 at 9:34 am

        • Nu Clemy. Urmatoarele alegeri vor avea loc in 2014. 5 ani 🙂

          Theophyle

          04/02/2011 at 9:44 am

        • Buna dimneata tuturor,
          In 2014, abia au fost in 2009 (mandat de 5 ani)

          CFG

          04/02/2011 at 9:46 am

          • Multumesc de informatie. 🙂 Si acum chiar plec la somnic. Ne citim mai tarziu cand vine seara la Bucuresti si a rasarit soarele la poalele Sierra Nevada.

            clemycali

            04/02/2011 at 10:01 am

            • Noapte buna, clemy 😆

              Theophyle

              04/02/2011 at 10:06 am

  4. Videanu afirma,in acelasi interviu,referitor la viitorul lider:
    „Trebuie să creeze acea speranţă pentru militanţii partidului, pe de o parte, în ideea de a-i mobiliza. Şi pentru electorat în ideea de a recâştiga electoratul pe care l-am pierdut”
    si „Vasile Blaga e o opţiune foarte bună pentru conducerea partidului şi în opţiunile care vor fi poate o opţiune. Eu unul l-aş vota cu mare încredere.
    … Vasile, într-adevăr, este una din opţiunile care pot duce PDL acolo unde îşi doresc militanţii lui.”
    e atat de alunecos,ca nu stii de unde sa-l apuci.
    Care o fi electoratul tinta a lui Videanu si Blaga?

    ela

    04/02/2011 at 9:44 am

    • Buna dimineata,

      Videanu a fost alunecos mereu, iar convorbirea de la alegerile din 2009 cu Viorica spune multe despre om.
      Electorat tinta, vorbeste vorbe!
      Revin la ce suneam aici in urma cu 2 zile, sunt judete unde au ajuns mai rau deact PSD-ul.Sunt institutii unde unii au ajuns sa scrie cu pixul portocaliu, si nu glumesc. Nu misca nimic daca nu faci parte din fief.

      mar

      04/02/2011 at 9:58 am

    • e foarte simplu: electoratul ţintă al lui Videanu e Blaga, iar electoratul ţintă al lui Blaga e Videanu

      a

      04/02/2011 at 10:29 am

  5. Buna dimineata !
    PDL e un partid fosilizat, nereformabil, clientelar, cu sanse reduse la viitoarele alegeri.
    „Dreapta” spectrului politic e complet libera si asteapta (inclusiv electoratul) un partid nou.
    Cat timp MM, SV, CP se multumesc doar sa maraie prin presa, asteptand reforma de la…Udrea, ne vom balaci in aceeasi mocirla calduta cu care ne-am obisnuit.
    Sa ne fie de bine !

    Tzepelica

    04/02/2011 at 10:59 am

    • Salut @timi,
      sa se balaceasca cine vrea eu bai de namol nu mai fac. Urasca sulfa 😦

      Theophyle

      04/02/2011 at 11:02 am

  6. Salut 🙂
    Va fi greu cu un elactorat ca al nostru cel putin citiva ani cind se mai schimba generatia, biologic.

    Oricum suntem vaicariciosi – Dimineata interviu cu un reprezentant al unui Mall nou care spunea ca vinzarile au crescut destul de puternic si ca in Mall la etajul 1 sunt mai multi oameni decit la malurile din Germania la parter.
    Vad ca salariul mediu net a fost in decembrie 1496 deci aproape 350 euro cind in egipt este de 200 dolari, iar productivitatea muncii la noi nu cred ca e mai mare ca a egiptenilor
    Ei , noi ne plingem ca nu primim, ca nu ne da Boc
    Cum poti sa construiesti o formula cu votantii astia ?

    Un tanar de stanga

    04/02/2011 at 11:35 am

    • @UTS, buna ziua.
      Buna ziua si lui Theophyle si tuturor de aici.

      Niste date interesante despre salariatii romani si cat profit produc ei pentru angajatorii din multinationale. Mult mai mult decat in vest.
      http://www.zf.ro/profesii/angajatii-romani-din-multinationale-mai-profitabili-decat-vesticii-7941207

      casandra

      04/02/2011 at 11:44 am

      • Aici e cazul multinationalei. Care are conducatori vestici iar romanul munceste ce sa faca.
        E mai interesant de studiat profitul la nivelul tuturor firmelor romanesti si nu doar multinationalele.
        Vei vedea ca romanul primeste leafa cu 30% mai mare ca un occidental daca ne referim la productivitate , si DUBLU 🙂 decit un american. Asta conteaza 🙂

        Un tanar de stanga

        04/02/2011 at 11:51 am

        • asa se interpreteaza acel studiu;
          in termeni comparabili,productivitatea e la minus;
          cit am fost activ(acum fiind self-employed)la interviurile de angajare -si am pastrat evidenta-5pct din candidati imi spuneau ce stiu sa faca,cum isi vad ei utilitatea pentru slujba pentru care aplicau;restul de 95 pct aveau raspunsuri stereotipe,fac orice imi spuneti +vreau x
          +firmele de recrutare care trimiteau numai rebuturi
          probabil ca cei capapbili deja erau plecati
          fiu-meu acum este ingrijorat de nivelul de pregatire si motivatia absolventilor de facultati pe care ii intervieveaza;si intre el si ei sunt doar vreo 10 ani diferenta;
          citeodata ma intreb daca nu am devenit total expirat

          intamplator

          04/02/2011 at 12:00 pm

        • Nu chiar. Iar productivitatea muncii nu depinde doar de salariati, ci si de management, de nivel tehnologic, s.a.m.d.

          Nu am timp acum sa caut un link la niste date EUROSTAT definitive din 2008, dar am in fata datele selectate de mine cu cateva zile in urma.
          In 2008, remunerarea salariatilor romani (adica salariul lor, contributiile sociale platite de toate partile, cheltuieli de formare profesionala, de recrutare, etc. – tot dupa tipicul european inclus aici) a fost de 58,695 mld. euro, iar execedentul brut de exploatare si venitul mixt a fost de 66,020 mld. euro. Adica, salariatii au primit „salarii superbrute” reprezentand 88% din ce si-au oprit „patronii”.
          In medie, situatia in UE este inversa.
          In UE15: remuneratii de 5662,39 mld. euro si excedent brut de exploatare de 4479,82 mld. euro
          In UE25: remuneratii de 5999,25 mld. euro si excedent brut de exploatare de 4859,68 mld. euro.
          Sa tinem cont si de exuberanta multor firme din Ro de a trasfera bani prin strinatate sub titlul de cheltuieli de productie (tooot felul de consultante, etc). Si tot ies cifrele de care iti spun. Mai sunt cateva tari in care excedentul brut de exploatare depaseste remunerarea salariatilor (Bulgaria, Italia, Cehia, Slovacia, Grecia) dar in toate aceste tari se compenseaza partial precaritatea salariala cu beneficii de protectie sociala mai mari. In toate cheltuielile de protectia sociala depasesc 15% din PIB. Iti amintesc ca la noi, in anul 2011 sunt programate cheltuieli de protectia sociala de 12% din PIB. Letonia, care are protectie sociala la fel de precara ca Ro, inregistraza in 2008 remunerarea salariatilro de 11,63 mld.euro si excedent brut de exploatare de 9,28 mld. euro. romanai este singura tara europeana in care si salariile sunt de rahat, si protectia sociala asisderi. Acesta este adevarul si este politica constienta si asumata de guvern.

          Apoi, salariul mediu o fi cel amintit de tine, dar in Ro, salariul median este cu 30% mai mic decat salariul mediu. Iar 24% din salariatii romani primesc salarii mai mici de 60% chiar decat salariul median.
          Povestea cu mollurile si cu statiunile de la munte/mare nu este relevanta. Avem cam 1 milion de oameni care sunt clientii solvabili ai statiunilor si mollurilor si cam atat. Sa mai punem la socotela si comportamentul de paun al romanilor, care cheltuiesc mai mult decat si-ar permite de fapt. Vesticii sunt mult mai rationali cu cheltuielile, se vede si din succesul Dacia.

          casandra

          04/02/2011 at 12:11 pm

          • Casandra vad ca ai timp sa te contrazici pe blog, sau poate asta face parte din job. 🙂
            Internationalele sunt eficiente – asta e un punct
            Al doilea este- si o spun simplu de tot pentru mintea tuturor : Cu acelaşi număr de angajaţi, producem de zece ori mai puţin decît americanii.
            Primim leafa de 5 ori mai mica !
            Deci americanul e mai profitabil ca romanul 🙂
            Ungurii erau in 2009 de 3 ori mai productivi ca romanii. Eficienta muncii la ne internationale este de kakao

            Un tanar de stanga

            04/02/2011 at 12:31 pm

          • as lasa putin statisticile;
            caz concret: pe unitatea de produs costul meu era 0.9 comparat cu similar in Germania;salariul brut total al meu era 0,3 fata de salariul brut total in D;
            asta e productivitatea romaneasca!
            culmea nu era vorba de ” lenevie” ;puteam dubla salalriile in ro daca as fi avut o infrastructura de doamne ajuta=o birocratie ” eficienta”
            putem argumenta la nesfirsit,in rominia cred ca se combina doi factori:lipsa mediului prielnic pentru a fi productiv-cu toate componentele- si lipsa managementului+nepotism in special in firmele autohtone ;ai astea poti apoi sa scolesti angajatii sa-i inveti si sa-i faci sa gindeasca altfel;
            nu le ai,ne vom balacari in ” nu muncesc ca nu ma plateste ” inca 50 ani de acum incolo

            intamplator

            04/02/2011 at 1:06 pm

  7. buna dimineata

    cine spunea ca nu respecta bugetul guvernele noastre
    nu e adevarat,la capitolul deficit sunt premianti
    dobinzi in ron de 7 pct,iar ii pun pe aia de la bnr sa faca scamatorii cu cursul cind ajung la scadenta;

    diacutia stinga/dreapta
    retrospectiv,de 20 ani,poate cineva sa numeasca o singura masura-in afara cotei unice-luata in romania si care ar putea fi incadrata la ” filozofia economica liberala(de dreapta)”
    repet fara a fi obosit de asta -nu avem partide ,avem gashti de profitori,hoti,oportunistipe deasupra analfabeti sau semidocti care isi zic politicieni(peste 90 pct din ei)

    intamplator

    04/02/2011 at 11:51 am

    • salut intimplator,
      Avem marfa (conducatorii, partide) pe care o pretuieste clientul (votantul) Daca schimbi profilul fara sa schimbi votantul nu faci nimic. Clientul vrea sa cumpere kkt aroma de visine si gata 🙂

      Un tanar de stanga

      04/02/2011 at 12:02 pm

      • @tds
        mi-aduc aminte ca parca ne-am contrat pe ” marketing”
        dar,
        odata si odata trebuie inceput;cred ca avem cam 5-10 pct din votanti care ar fi dispusi sa asculte si altceva;ar fi un inceput;li se ofera ceva????
        cind ai de ales intre oprescu si blaga,sau,in viitorul apropiat intre udrea,oprescu si vanghelie ce poti sa faci?
        si nu cred ca in bucuresti toti votantii sunt needucati

        intamplator

        04/02/2011 at 1:11 pm

  8. Înalt Prea Mediatizatul Anania a cerut anul trecut (aşadar cînd era cu-n picior în groapă) despăgubiri de 800.000 de euro pentru anii de puşcărie politică.

    http://primar.hotnews.ro/CLUJ-IPS-Bartolomeu-ingropat-cripta-pamant-reavan-Nicula-Cine-iarta-pacatele-Mitropolitului-Anania-IPS-Bartolomeu-cerut-800-000-euro-pentru-detentia-politica-Astazi-avut-termen-judecata-Daniel-oficiaz-dpe-s9-a10143.htm

    a

    04/02/2011 at 12:01 pm

  9. Dar bami pentru turnatoria politica nu cerea turnatorul cu nume de cod Apostol ?
    Nenorociti popii astia. Toti ierarhii greco-catolici (7)au murit in puscarie. Anania iese din pirnaie si e trimis imediat in SUA sa organizeze biserica acolo.

    Un tanar de stanga

    04/02/2011 at 12:05 pm

    • Asta pina in martie cind pica guvernul, si pina in septembrie pina pica Basescu , Atunci vei vedea INVERS:
      Seful DNA va fi arestat de seful ptf Siret 🙂 🙂

      Un tanar de stanga

      04/02/2011 at 12:33 pm

    • Afacerile lui Florian în judeţul Cluj au falimentat în ultimii ani datorită prostului management.

      Hehehe 🙂 astept sa se intimple si la case mai mari : Patriciu, Vantu, mari specialisti in inselat statul si privatul dar incapabili sa faca avere dintr-o afacere cinstita 🙂

      Un tanar de stanga

      04/02/2011 at 1:44 pm

  10. Ziua buna Theophyle all 🙂
    Felicitari si multumiri pentru inalta tinuta a postarilor pentru daruintza si efortul consumate spre o cat mai buna informare despre faptul ca nu suntem singuri pe lume si istoria si vremurile nu sunt ceva abstract care trec pe langa noi.
    Fara a diminua din meseria si curajul celor care informeaza direct din fierbintzeala evenimentelor nu cred sa existe un loc mai potrivit pentru a avea o imagine cat mai corecta despre OM.
    „Eforturile” mediei,mai ales tv(impactul cel mai mare) ne-au transformat in niste introvertitzi,ne-au indepartat de lume ca si cum doar noi contam.
    Intr-o astfel de fractura ignorantza a perpetuat,preocuparile au diminuat si am ajuns dupa 2 decenii la peste 40%(cf.unui reportaj protv de la stirile de aseara) de tineri aproape analfabetzi.
    Nu stiu cum se mai pot interpreta sondajele pentru a putea construi politici publice in,cum se zice,interes natzional.
    Intelegerea unor mecanisme elementare ce tin de economie,social sau politica este practic imposibila ,rezultat la care s-a ajuns din cauza lipsei cronice de educatzie.Dar educatzia nu e singurul domeniu,multe au contribuit la aceasta situatzie orbitand pe o spirala negativa si impingandu-ne in negura vremurilor.
    In privintza asta n-am niciun fel de sprerantza.Captivi unui astfel de constructzii(cam stim vinovatzii) cred ca succesul politicienilor actuali, a mentalitatzii promovate, sunt ca si garantate.Heirupismul datator de oarece sperantze(parte din sistem functioneaza totusi) e ca o sticla aruncata de vreun naufragiat pe undeva.
    PDL nu mai are nicio sansa.Poate ca sa se reformeze cat o vrea ,are cateva etichete care nu se mai deslipesc de el oricate eforturi va face.Nu mai are timp chiar daca va arunca cu galetzi de bani in populatzie.(la fel si cu celelalte partide).Nu stiu cat mai poate dura dar partidele actuale vor deveni victima propriilor politici promovate din 90 incoace.
    ..
    ps.Il tzin minte pe Jimmy Carter mergand cu bicicleta inspre servici si indemnand americanii sa faca la fel.Cativa afaceristi puternici i-au urmat exemplul.
    Cat de curand e posibil ca sa-l vad pe Obama in fruntea unui pluton format si din sefi europeni dand la pedalele unor.. triciclete.

    mircea

    04/02/2011 at 12:32 pm

    • Multumesc si tie si autoarei.

      mar

      04/02/2011 at 12:50 pm

  11. apropo de creşterea preţului la motorină&benzină

    ăia care au boicotat săptămînile trecute companiile la pompă n-au adoptat o strategie bună

    altfel ar fi trebuit să acţioneze ca să-i determine să ieftinească combustibilii: să boicoteze ţintit, dirijat companiile, nu împrăştiat, nediferenţiat, haotic

    adică: nu mai cumpărăm de la Petrom. cumpărăm de la orice alte companii, DAR NU DE LA PETROM
    după o lună, ar fi putut trece la Rompetrol: nimeni nu mai cumpără de la Rompetrol

    succesul ar fi fost GARANTAT

    a

    04/02/2011 at 12:36 pm

  12. buna ziua intr-o zi de vineri 🙂 @ teofil sa ne fii sanatos si binecuvantat pentru munca depusa in folosul unei clarificari civice a societatii romanesti in cautare de solutii pentru iesirea ei din ,,mocirla,,de coruptie creata prin inginerii sociale toxice ,,adiministrate,, in folosul gastii ,,alesilor nomenclaturisti,,numita si clasa politica damboviteana.
    in alta ordine de idei..vreau sa spun ca ai avut perfecta dreptate cand ai spus ca scenariul luptei ptr.suprematia in OM a ue si chinei in detrimentul usa este interesant…dar nu atat de facil…luand un moment de reflectie si privind lucrurile putin mai la rece…la prima privire pare ca toata suflarea occidentala a inebunit brusc si destabilizeaza OM aruncand la gunoi beneficiul obtinut cu atata cheltuiala prin controlul lor asupra surselor de petrol arab si asupra politicilor OPEC….de ce sa vrea ei una ca asta ? nu cred ca sunt interesati si ingrijorati de starea democratiei si drepturilor omului in tarile OM…atunci de ce se doreste distrugerea infrastructurii din industria petrolului din peninsula araba ? poate ca pur si simplu pentru ca nu mai au nevoie de acest petrol…daca am zice ca ce se intampla in OM acum este prima etapa a disparitiei hidrocarburilor fosili ca si sursa de energie viitoare a planetei …starnirea ,,rebvolutiei arabe,,seamana cu procedeul de inchidere a minelor de carbuni…ca sa dezafectezi o mina arunci in aer intrarea in subteran…nu poti sa vii la arabi si sa le spui franc mai baieti era bunastarii voastre s-a terminat si deci pentru noi nu mai sunteti UTILI…asa ca inchizi intrarea in subteran…era hidrocarburilor fosili s-a terminat…tranzitia lina spre combustibilul alternativ o va mai asigura o vreme petrolul nord american,scandinavo-european si ruso-kazaho-azer…este desigur doar opinia unui profan simplu observator…dar uite ce spui chiar tu in materialul de astazi….sefii statelor UE se intalnesc vineri pentru a convenii asupra politicii energetice comune si a INOVARII in BENEFICIUL CETATENILOR SI COMPANIILOR DIN STATELE MEMBRE…privite din acest unghi evenimentele din OM si atitudinea puterilor occidentale fata de acestea…capata sens…zic eu.

    emily

    04/02/2011 at 12:59 pm

    • Am postat gresit ca loc, putin mai jos:

      La ce anume se refera “distrugerea infrastructurii din industria petrolului din peninsula araba”? 🙂

      CFG

      04/02/2011 at 1:53 pm

      • buna CFG 🙂 la ce rezultat poate duce o ,,revolutie.. care are traiectoria de raspandire necontrolata in intrega regiune decxat la distrugerei fizice materiale si umane ? putem vedea rezultatul in Irak si Nigeria de exemplu si nu este exclus sa se intample si mai rau 😉

        emily

        04/02/2011 at 2:08 pm

        • Multumesc de raspuns.
          Nu sunt de acord 🙂

          CFG

          04/02/2011 at 2:23 pm

          • dreptul la opinie garantat si recunoscut 🙂 vom vedea mai incolo ce va iesi din vanzoleala sociala de la cairo daca si cum se va extinde dincolo de granitele egiptului…nu sunt clarvazator si nu am pretentia ca detin adevarul absolut sau nacar o expertiza in lumea araba…

            emily

            04/02/2011 at 4:02 pm

            • PS.prin infrastructura ind.petroliere din peninsula araba m-am referit la instalatiile de extractie,la instalatii de prelucrare ( rafinarii ),la reteaua de transport terestra(tubulatura),instalatii de stocare si incarcare(terminalul portuar),flota de transport maritim etc,aceasta infrastructura exista in tarile producatoare din aceasta zona…credetima pe cuvant,noi le-am vazut si am lucrat acolo in mai multe tari din golful persic timp de vreo 10-15 ani

              emily

              04/02/2011 at 4:24 pm

  13. ganditi-va si la altceva..credeti ca se schimba situatia analizand?

    cuppid

    04/02/2011 at 1:34 pm

    • pai si ce sa facem?
      sa mergem la cairo sa fim pro sau contra mubarak?

      intamplator

      04/02/2011 at 1:50 pm

      • servus @intamplator…nu se pune problema ca putem sa facem noi ceva…nu putem decat sa-i compatimim pe arabii simpli care vor plati nota…mubarak trebuie sa plece ca sa fie haosul scapat de sub control…maurul si-a facut datoria…maurul poate sa moara 😉

        emily

        04/02/2011 at 2:13 pm

  14. Buna ziua tuturor,
    La ce anume se refera „distrugerea infrastructurii din industria petrolului din peninsula araba”? 🙂

    CFG

    04/02/2011 at 1:40 pm

    • ,,revolutia araba,, are potential de a degenera intr-o incaierare generala(razboaie civile)care va pune tot ce misca(produce) pe butuci…uita-te la ,,infrastructura economic-industriala,,din Ro post-revolutionara 🙂

      emily

      04/02/2011 at 2:21 pm

  15. poate ca unii vor spune ca e exagerat;tocmai citesc o carte despre anii cum a actionat nazismul in D intre 33-40(carte cu multe cifre si detalii) si as spune ca e poate ingrosata asemanarea dar nu irealista
    + de asta ma ingrijoreaza si ce face orban in ungaria

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/spre-ce-duce-alianta-ponta-crin-voiculescu-215682.html

    intamplator

    04/02/2011 at 1:49 pm

  16. Ce este cu Theophyle ? Stiti ceva ?
    Nu cumva sa dus sa relateze in direct din Piata Tahrir ? 🙂

    Un tanar de stanga

    04/02/2011 at 1:50 pm

    • Este mai greu, daca era femeie se camufla.
      Legat de camuflaj, RRA are o reporterita la Cairo si dimineata explica cum a scapat de bataie si confiscare de echipamente, imbracata in negru si cu batic pe cap.Echipamentele dosite in geanta si pe sub haine.

      mar

      04/02/2011 at 1:55 pm

    • Azi dimineta Teoph a fost vazut la aproape granita Iordaniei cu Egiptul, intr-o benzinarie pe cand alimenta scuterul.
      Cativa martori care au dorit sa-si pastreze anonimatul, au declarat ca au zarit survoland zona un F16 fara insemne si o drona inscriptionata USL.

      andrzej

      04/02/2011 at 2:12 pm

  17. daca o tine tot asa cred ca incep sa ma gindesc serios sa investesc intr-o productie de burka si alte accesorii islamiste;succes garantat in 10 ani

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/mapamond/sediul-securitatii-de-stat-din-orasul-egiptean-el-arish-vizat-de-o-racheta-antitanc-215721.html

    intamplator

    04/02/2011 at 1:55 pm

    • 😆
      Salut ! 🙂

      Ștefan A.

      04/02/2011 at 2:00 pm

    • Te rog sa nu dai idei! Oricând se poate importa „moda’ la noi, mai ales ca barbatii nostrii au o gena de la turci.

      mar

      04/02/2011 at 2:02 pm

      • planul de afaceri neaparat in yuani si finantat de o banca chineza!
        cu asta am rezolvat si viitorul material al nepotilor

        intamplator

        04/02/2011 at 2:08 pm

        • Plus bumbac rusesc ! 🙂

          Ștefan A.

          04/02/2011 at 2:14 pm

          • De ce rusesc?Chinezesc ca sa se vanda mai bine. Eventual accesoriile de la rusi.

            mar

            04/02/2011 at 2:17 pm

            • Ala rusesc e de proasta calitate si se vinde mult mai ieftin . Consumatorul final descopera (daca descopera) doar dupa spalarea ciorapilor cind bumbacul de proasta calitate creaza multe si foarte mici ghemulete. 🙂

              Ștefan A.

              04/02/2011 at 2:32 pm

              • Am priceput, produs unica folosinta!
                Avem nevoie de brand.

                mar

                04/02/2011 at 2:39 pm

  18. CFG

    04/02/2011 at 2:43 pm

  19. @casandra,
    prezicerile tale sint de un haz nebun:
    „Apoi, salariul mediu o fi cel amintit de tine, dar in Ro, salariul median este cu 30% mai mic decat salariul mediu. Iar 24% din salariatii romani primesc salarii mai mici de 60% chiar decat salariul median”
    Teribil, monşer, ce le mai zici.

    Tu unde stai ? pe ipotenuza?

    victor L

    04/02/2011 at 4:22 pm

    • mediana -segmentul care uneste varful triunghiului cu mijlocul laturii opuse, punctul de intersectie al medianelor se afla la o treime de baza si doua treimi de varf, se numeste centru de greutate al triunghiului si se noteaza cu G. 🙂

      ela

      04/02/2011 at 4:27 pm

      • @ ela :)punctul de intersectie al medianelor notat cu G este centrul de greutate si se afla la o treime de baza si doua treimi de varf…prin urmare ca sa nu deranjezi centrul de greutate G trebuie sa pastrezi venitul G si diferenta de o treime de la sal.minim si doua treimi de la sal.maxim daca vrei sa nu rastorni piramida ordinii sociale 😆 ar insemna regula de aur a bunei guvernari ?

        emily

        04/02/2011 at 4:54 pm

        • salut
          Ala se numeste G point 🙂

          Un tanar de stanga

          04/02/2011 at 5:31 pm

    • Victor, sper ca nu ma suspectezi de socialism stiintific si nici UTS. Exista un mare dar in capitolul productivitate si eficienta a angajatului si drepturile salariale.
      Fapt, romanii sunt prost si foarte prost platiti. Luati raporturile INS si puneti-va mainile in cap. Vorbim de o majoritate a romanilor cu un salariu sub medie. Avem mai bine de un milion de romani fara minimul pe economie.
      Avem obiceiul de a ne imagina colectivitatea ca o multiplicare a atributelor personale. Salariul meu anterior era oficial de 544 de lei si neoficial, desi ar trebui sa fie 100, am primit in ultimul timp 900. Mi-am bagat picioarele si am plecat.
      Cat despre productivitate, hai sa spun ca produceam banii astia in 2-3 zile de lucru. Lejer.
      Ce nu spune nimeni din onorabila audienta Politeia, multi dintre voi in zona de management sau intreprinzatori privati, este o chestiune ce ar trebui sa il faca pe manager sa ii crape obrazul, cota de profit.
      Multa lume se plange de statul cel nemernic ce impoziteaza mai tot si de presiunea pusa pe mediul de afaceri. Acelasi mediu de afaceri unde cota de profit de 25% e considerata insuficienta si aberatii de genul adaos comercial de 50-60% si nebunii de 100-200% nu numai ca exista dar sunt majoritare. Vorbim de o piata unde lipsa de reglementare, tupeu, nesimtirea si lipsa de reactie a consumatorului permite ca produsele romanesti sa fie infiorator de scumpe.
      Nu voi uita niciodata raportarile facute de multinationale, unde Carefour avea cea mai profitabila divizie in Romania. Uitam ca avem cele mai mari dobanzi bancare din Europa? Uitam ca avem salarii extrem de mici dar vindem berea si laptele la pret de Franta?
      Cand cineva imi spune de productivitate ii voi da exemplul mecanicului de locomotiva fara ajutor, voi vorbi cum eu lucram 10 ore, facand 3 joburi pe 200 de euro si alte minunatii.
      Cand vom intelege ca managerul trebuie sa isi pretuiasca brandul si capitalul de resurse umane, vom avea sansa de a construi o economie suficient de puternica pentru a conta. Pana atunci, sa privim cu atentie ceea ce se intampla. Cea mai mare productie de porumb din Europa si marim pretul la ulei si malai, avem cartofi excelenti din Harghita si mancam cacat olandez apos, am cele mai bune tomate timpurii din estul Europei la 80 de kilometrii de Galati si mancam rosii pline de azotati din Turcia.
      Ca businiess-urile merg prost poate fi acuzat guvernul, putorile de parlamentari, proasta pregatire insusita in sistemul de invatamant, dar managerii chiar nu au nici o vina?
      Care e traditia de management romaneasca? Unde sunt stralucitorii ce au revolutionat economia romaneasca?

      Turnofftheglory

      04/02/2011 at 4:56 pm

      • Salut Turnoff!
        Mare dreptate ai cand spui:…”managerul trebuie sa isi pretuiasca brandul si capitalul de resurse umane”…
        Eu cred ca si tine ca valoarea unei firme este data de „capitalul uman”, de increderea, determinarea, motivarea si dorinta angajatilor de a fi un brand(reper) in orice activitate.
        In acelasi timp cred ca si dorinta patronului de a deveni un reper(brand)este importanta.
        Am lucrat in cateva firme care au devenit in timp repere. Din pacate lacomia patronilor(incurajati prematur de succese trecatoare) a facut ca faima buna sa fie contestata si in timp scurt afacerea sa fie neprofitabila. Primii penalizati au fost tocmai cei care au facut ca afacerea sa cresca. De aici la faliment drumul seamna cu o partie de ski.

        andrzej

        04/02/2011 at 5:27 pm

        • P.S. Cred ca acum in Romania nu poti conduce o afacere cu ritm normal de crestere, mai mult spun ca aici nici o afacere nu poate fi dezvoltata corect fara a fi „contactat” la un moment dat de colectorii de fonduri pentru partid.

          andrzej

          04/02/2011 at 5:47 pm

      • EXACT asa vad si eu lucrurile !!!!!

        skorpion

        04/02/2011 at 8:35 pm

    • Unii se intristeaza cand constata ca nu cunosc ceva, ca mai trebuie sa invete. Altii se veselesc. Ferice de tine ca faci parte din a doua categorie!
      Salariul median este indicatorul care imparte numarul salariatilor in doua – jumatate dintre salariati castiga mai putin, iar jumatate castiga mai mult. Este un indicator utilizat in toate statele lumii, il regasesti in toate bazele de date.
      Salariul mediu este, asa cum arata numele, media salariilor primite de toti salariatii luati in calcul. Sistematic, salariul mediu este mai mare decat salariul median. Cu cat distributia salariilor este mai asimetrica (prea multi salariati au salarii mici), cu atat este mai mare distanta dintre salariul mediu si salariul median.
      Si nu sunt „prezicerile” mele ci ale U.E. Inca din 2008, cand salariile nu erau reduse,rata saraciei salariale (cauta definitia si singur!) era de 17,7%. Astazi a ajuns la 25% cred europenii. Ai tu alte date verificabile?
      De obicei, cand oamenii nu stiu ceva intreaba.
      http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071002151016AA9I7rW

      @victor L iti urez distractie placuta in continuare. Fericit vad ca esti…

      casandra

      04/02/2011 at 5:05 pm

      • Casandra buna 🙂
        Am citit comentariile tale si sunt de acord.Erau necesare,desigur,si lamuririle.
        As face cateva observatzii referitor la datele introduse si mai adaug un indicator-Gini adica inegalitatea veniturilor(sunt mult mai multzi indicatori).Foarte pe scurt este vorba de un raport intre venituri,cu cat acest raport se apropie de 1(val.absoluta) cu atat inegalitatzile ven.sunt mai mari,respectiv,cu cat se apropie de 0 ven.tind inspre a fi egale.
        De ce nu putem lua salariul mediu,(implicit salariul median care daca nu ma insel nu prea este calculat nici de ins nici de eurostat) ca indicator prost(si-n baza caruia se fac foarte multe calcule).Dezechilibrul social facut(nu mai zic cand 🙂 ) care se incearca acum a fi redresat a facut ca peste 80% dintre salariatzi sa fie platitzi cu mai putzin decat salar.mediu,respectiv restul de vreo 20% sa aiba mult peste mediu.
        Pentru ca cei mai multzi dati afara(una din masurile restructurarii) au fost cei cu salarii mici dar si direct productivi,s-a creat in mod artificial o crestere a salariului mediu pentru ca a crescut ponderea celor cu salariul mare(cei 20%) concluzie bine rezumata de @tds cand vorbea de productivitate.
        In concluzie precautzia nu strica atunci cand ne referim la salarii.
        O seara buna sa ai 🙂

        mircea

        04/02/2011 at 5:45 pm

        • @miracea
          Multumesc pentru comentarii. Desigur, putem discuta despre evolutiile salariului mediu si ale salariului minim in ultimii ani. Din cate cunosc, se observa din nou o crestere a ponderii salariatilor cu salarii mici in totalul salariatilor. Sigur, aceastea sunt cifrele raportate de angajatori si nu trebuie sa ignoram o anumita tactica a acestor: declara salarii mici si platesc salariatilor alte sume, nedeclarate. Ma tem ca putem nicicum sa fim foarte increzatori in statisticile romanesti. O indicatie a scaderii veniturilor salariale o ofera contractia consumului (inclusiv alimentar!) din ultiam vreme. Pana cand munca la negru/gri nu va fi considerata infractiune matem ca nu vom avea cifre prea apropiate de adevarul din piata.

          casandra

          04/02/2011 at 6:03 pm

          • Asa e,si eu sunt circumspect(atat cat mai inteleg) in datele astea.Realitatae pietzi pare sa spuna altceva,sper sa ma insel.Contractia consumului tzine cred eu,si de un resort psihologic(o fi fost buna si criza asta la ceva) o minima educatzie a fost insusita banul fiind cheltuit cu mai multa chibzuintza de la mic la mare(sunt si exceptzii desigur notabile)
            Da ,sunt tactici si interese,inevitabil,legislatzia trebuie sa fie clara si dura. 🙂

            mircea

            04/02/2011 at 6:29 pm

  20. Wikipedia. Casandra : „Zeul o lua în posesie, iar ea exprima oracolele în delir.”
    Scuze, @ ela, cu botanica stau rau.

    victor L

    04/02/2011 at 4:53 pm

  21. median e un termen englez, nu stiu sa aiba echivalent romanesc, complementar lui mediu
    concret, intr-o companie cu 100 de angajati e salariu mediu de 2000 RON
    median iti zice si si ponderea concreta, adica cat iau simplii angajati, middle management-ul si conducerea, adica pulimea 80 angajatix1000 RON, sefuletii 15x2000RON si sefii 5x18000RON (de aproape 20 de ori decat salariatul);
    exemplul e rotunjit la cifre, dar e realist

    razvan

    04/02/2011 at 5:04 pm

  22. „Într-adevăr Ceaușescu n-a avut imaginația perfidă pe care o cere ordinul de atac în haină civilă. A avut-o altcineva, cu o brutalitate la care Mubarak nici nu visează: Ion Iliescu. Omul care a chemat minerii la București și a scos la lucru securiști pentru a dirija atacurile bestiale ale ”oamenilor muncii” împotriva ”golanilor” din Piața Universității. Mineriada lui Iliescu a devansat cu 20 de ani cămiliada lui Mubarak.”

    http://traianungureanu-tru.blogspot.com/2011/02/ctp-debuteaza-in-al-ahram-cristian.html

    a

    04/02/2011 at 5:14 pm

  23. @victor L

    Cand investitorii se gandesc sa investeasca intr-o tara se uita la salariul median platit in tipul lor de afacere. Salariul mediu nu le spune nimic. Ei vor sa stie cu cat este platit un angajat avand o anumita calificare si care se afla „la mijlocul sirului”.
    Uite:
    http://www.payscale.com/research/RO/Country=Romania/Salary
    De altfel, salariul median descrie piata muncii. Salariul mediu este un indicator nerelevant pentru angajatorul potential.

    casandra

    04/02/2011 at 5:14 pm

  24. TOG, nu, nu stiu de unde ai tras concluzia ca te-as banui de „socialism stiintific”.
    Ori ca as fi avocatul patronatului.
    Dar, in niciun caz, nu vreau sa pling de mila angajatilor care vor sa dicteze patronilor (nesuferiti, exploatatori, etc.).
    Te-ai enervat si ai dreptate, nu doar ca vindem berea si laptele la pret de Franta, dar aproape orice produs alimentar este mai scump la noi decit in tarile europene.
    A da vina pe guvernul Boc este o miopie; poate Boc sa dirijeje cumva gindirea posesorului de 0.3 ha de pamint care vrea sa se imbogateasca? Umbli cumva prin pietele agroalimentare?
    As fi de acord cu tine in formularea: „Ce nu spune nimeni din onorabila audienta Politeia”.
    Da, aici se fereste cam toata lumea sa vada si ceva lucruri bune ale prostului de Boc.

    victor L

    04/02/2011 at 5:20 pm

    • Salut Victor :),
      asadar am ajuns si terorist a? Victore da-mi 10 dolari de cate ori Boc a fost vorbit de bine pe blogul asta!

      Blogul asta s-a decolorat in fata abuzurilor tuturor politicienilor si a ramas asa cum este acum si asa cum a fost de fapt intotdeauna! Un blog patriotic conservator-liberal de dreapta.

      Orice pozitie politica exprimnata civilizat este valabila. Imi respect la fel toti cititori si comentatori indiferent de pozitiile lor politice atata timp cat sunt pro-Romania in cel mai larg sens al cuvantului.

      Theophyle

      04/02/2011 at 5:28 pm

  25. Salut pe toata lumea 🙂
    Multumesc pentru comentariile voastre 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    04/02/2011 at 5:22 pm


Comentariile sunt închise.