Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Minciunile repetate nu pot deveni adevăruri!

Un sindicat este o parte integrala a societatii civile. Un stat fara o societate civila este un stat totalitar. Un cetatean care nu-si indeplineste obligatiile civice si nu-si cere drepturile  este un locuitor, locatar, care nu-si plateste intretinerea colectiva in blocul in care traieste. Astazi, la fel ca  intotdeauna, am asistat la un eveniment civic, asa cum am facut de cateva ori in ultima perioada. Am vrut sa vad cu ochii mei ce se intampla pentru a nu presta un serviciu imbibat de prejudecati, opinii si sentimente, care nu au nici o legatura cu ceea ce se intampla.

Oamenii care au protestat astazi, in majoritatea lor, erau oameni care au avut o prestatie politica si nu una sociala. Este poate dreptul lor, lucrurile insa trebuie sa fie pozitionate corect. Oamenii care au protestat astazi nu sunt nevoiasi si amarati, asa cum au fost prezentati de politicienii opozitiei. Partidul de guvernamant poate fi sigur ca nu a pierdut voturi, protestatarii de astazi nu au votat niciodata altceva decat PSD, ei sunt parte din seva lui, asa cum au fost parte din Romania lui Ceausescu.

Absolut legal si absolut legitim, lucrurile trebuie insa spuse si nu ascunse in spatele unor drepturi care au fost de fapt privilegii. Asta nu inseamna ca Guvernul, sau mai bine-zis partidele care formeaza coalitia de guvernare, nu-si au clientii lor, din nefericire pentru Guvern astia nu au iesit in strada, ei vor iesi cand se va schimba guvernarea.

Astazi s-a intamplat la Iasi ce s-a dorit inaintea “prezidentialelor” la Timisoara, din nefericire Iasul nu este Timisoara, nici nu va fi vreodata. Pentru prima data in istoria Romaniei de dupa ’89 s-a creat sansa cristalizarii unei drepte politice romanesti. Unde exista o “stanga” trebuie sa existe si o “dreapta.” PD-L este partid de dreapta exact atat cat sunt eu cosmonaut chinez; sunt mai mult decat sigur ca apele se vor desparti si acolo cine este cu noi va fi cu noi, cine nu – sa treaca la “baietii de la energie.”

Se poate ca dreapta romaneasca sa guverneze peste 8 ani, poate mai mult. Chiar nu are importanta cand, importanta este coagularea. Cine stie, poate Romania are o sansa pentru un nou Petru Carp, pentru ca de Stoica sunt cam satul! Vorbele nu vor putea niciodata inlocui faptele, exact cum minciunile repetate nu pot deveni adevaruri!

Cat despre privilegii, greu de vazut anularea lor – numai biologia le poate anula. Trebuie de tras o linie si de construit de aici incolo. Baietii cu caciulile de astrahan pot fi invinsi numai de longevitate.

Written by Theophyle

24/01/2011 la 4:34 pm

89 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Se pare ca ai dreptate referitor la „baietii” cu caciuli de astrahan.
    Bine ai revenit sanatos de pe cimpiile protestatare.

    victor L

    24/01/2011 at 4:46 pm

    • Theo Phyle – ma simt bine aici . Imi place ce scrii imi plac comentariile.Dar din pacate e o capcana sa stam aici,sa ne simtim bine impreuna fie ca suntem „activi” sau doar simpli trecatori ( cititori) . E ca un drog. E ca o sala de teatru. Cei pe care tu i-ai vazut pana acum in timpul expeditiilor pe care le-ai facut nu se complica cu „subtilitati”. Ei au de partea lor televiziuni,presa, si prosti fara numar,fara numar. Ce mai sunt o adevarata „armata”.Daca nimeni nu li se opune atunci Neagu Djuvara avea dreptate sambata – trebuie sa astepatm cam pana in 2070 pana cand nepotii lui Nastase vor deveni oameni.Din pacate noi nu mai avem timp.

      Doina

      24/01/2011 at 7:37 pm

  2. La atâta lipsă de onoare, eu, românul care aştept să fiu apărat de armată, inclusiv de rezervişti, în cazul unui război, pot crede că ei ne vor vinde primului inamic care le promite pensii de 5 ori mai mari dacă se lasă bătuţi, permiţând invazia şi ocupaţia ţării.

    Nicoleta Savin http://nicoletasavin.wordpress.com/2011/01/24/armata-nu-i-cu-noi-cinci-minute-de-rusine-si-tradare-nationala/

    Un tanar de stanga

    24/01/2011 at 4:49 pm

  3. Dreapta, da…inca o iluzie sustinuta cu orice pret…si nu pt prima data in istoria Romaniei.
    Poate in 10-15 ani.

    Securistii si ceilalti aparatnici isi merita pe deplin pensiile si privilegiile. Asta pt ca ei si doar ei (si interesele lor) au tinut/tin tara asta laolata. Restul romanilor, in afara de limba, chiar nu au nimic in comun. Nada.

    Tio

    24/01/2011 at 4:50 pm

  4. Ion Cristoiu coment pe blogul NS
    aca ne uitam la manifestantii militari de la Iasi, Bucuresti, Timisoara s.a. , observam ca ii putem incadra in categoria de varsta 55-75 ani. Deci actualii pensionari nemultumiti aveau 35-55 ani in 89, adica varsta la care acesti militari, militieni, securisti erau la conducere in timpul evenimentelor. Dupa 1989, cei mai compromisi, fie ca au fost judecati, fie au fost sfatuiti sa treaca in rezerva, in ambele cazuri neindeplinind stagiul integral pentru pensie. Timisorenii si bucurestenii care i-au vazut la televizor zilele acestea, au vazut de fapt pe cei care au tras in ei intre 16 si 25 decembrie 1989. Pentru un jurnalist de investigatii, imaginile televizate ar trebui sa fie o mana cereasca.

    Un tanar de stanga

    24/01/2011 at 4:53 pm

  5. E doar o problema de zerouri sa auzi de la doamna Savin „exact” ceea ce ceea ce iti doresti >:)

    Sa sarbatorim nasterea noii aliantei! Sint convins ca PNL+PSD sint viitorul Romaniei si sper ca vor ramane pentru totdeauna asa.

    Huitzilopochtli

    24/01/2011 at 5:05 pm

    • Hai să ne întâlnim „face to face” ca să-ţi explic pe hârtie cum stă treaba cu zerourile! Să-ţi explic eu cum este ca de luni bune, mai precis de prin ianuarie anul trecut, Nicole să vină acasă doar cu mulţi de zero în buzunar! Mulţi de zero fără de alte cifre în faţă! ZERO! Hai ai curaj?
      Alianţă fericită întru paritate şi să sărbătoriţi bine!
      🙂 🙂 🙂

      PS1 Am uitat să precizez un aspect important: sunt soţul Nicoletei Savin.
      🙂 🙂 🙂

      diaconu Eusebiu

      24/01/2011 at 8:50 pm

  6. M-am despărţit cu greu de internat , să cumpăr măcar pâinea cea de toate zilele. Cum oraşul meu este roşu, cele câteva persoane întâlnite sperau să pice guvernul în urma demonstraţiilor de azi. Când i-am întrebat dacă ştiu despre ce sume este vorba, pensiile militarilor,s-a făcut tăcere. Nu s-a mai comentat.

    dictaturajustitiei

    24/01/2011 at 5:08 pm

    • Dictaturo 🙂 salut,
      Pe ei nu ii intereseaza valoarea pensiilor, ii intereseaza sa pice Basescu. Si orice ar face mielul din aval tot va tulbura apa lupului aflat in amonte 🙂

      Un tanar de stanga

      24/01/2011 at 5:12 pm

      • nu mor caii cand vor cainii!

        ela

        24/01/2011 at 5:19 pm

        • Din pacate tot asteptind mor si caii mor si ciinii ingropati in aceiasi tarina.

          Un tanar de stanga

          24/01/2011 at 5:25 pm

          • Bravo, bine punctat, super. Asa simt si eu. E corect ca se taie pensiile astora, ca n-am cum sa le zic altfel, e bine ca se face ordine la MAI si in general intre bugertari, da’ viata tre’ sa mearga inainte. Pana una alta, eu dau de aceeiasi functionari cretini, obraznici, birocratia e infernala, nu au date de baze corelate si tre’ sa umblu eu de-aiurea ptr chestii care trebuiau rezolvate doar cu un click, cursul anumitor monede e imens si fals, si e cam greu in general sa ai o viata, ca om , sa te bucuri de ceva, toti is ciufuliti si indispusi.

            Treceam si eu pe aici

            24/01/2011 at 5:37 pm

          • Bună!

            ,, Din pacate tot asteptind mor si caii mor si ciinii ingropati in aceiasi tarina.,, ar trebui să fie reţinut ca şi citat.Mi-a plăcut mult.

            Simirad afirmă că au fost aduşi la Iaşi.de către PSD, ţărani.

            dictaturajustitiei

            24/01/2011 at 5:47 pm

      • Tănâr de stănga,
        18 ani unde ai fost ❓
        În 18 ani cum de n-ai simtit/priceput/belit ochi să vezi că ţara este devalizată de cei pe care îi vrei la butoane ❗
        Până acum ai trăit din vănzarea activelor (marea privatizare) şi din împrumuturile băncilor care îţi vindeau venin, dar … a sosit scadenţa, care se întinde pe câţiva ani, iar tu urli că benzina este scumpă, etc. Fi-mi-ar scărbă să-mi fie de dobitocia unora 💡

        bazel09

        24/01/2011 at 5:30 pm

  7. Buna ziua,
    Ar trebui ca oriunde si oricand spus adevarul despre acesti nemernici, ce au facut in trecut si ce beneficii au avut, ce pensii au astazi! Si „demonizati” permanent pentru ca: sunt hoti, oportunisti,fara respect pt. adevaratele valori.

    Inganduratul

    24/01/2011 at 5:16 pm

  8. Eu astfel procedez. Majoritatea nu au nici timp, nici răbdare, dacă sunt de bună credinţă,ascultă şi înţeleg.De aceea, i-am mulţumit lui Cetăţean, serile trecute pentru explicaţiile date în legătură cu hot. dată de ÎCCJ. Nici fiul meu nu mă mai crede fără argumente serioase.

    dictaturajustitiei

    24/01/2011 at 5:29 pm

    • Sal. Las’ ca noi traim zilnic cu atentatoru’, ii zice birocratie si improasca hartii in toti. Plus grijile de care m-as scuti da’ nu am cum…

      Treceam si eu pe aici

      24/01/2011 at 6:00 pm

      • Nici eu nu le plang de mila.
        Cat priveste birocratia,
        e prezenta si pe alte meleaguri,
        numai ca acolo are o logica. Adica exact ceea ce-i lipsea regmului ceasca. Dar nici aia de dupa 89 nu se pot lauda. Iar cei de acum i-au facut pe predecesori sa para aproape inteligenti.

        Gamer

        24/01/2011 at 6:07 pm

        • Corect. Ies, nu mai postez nimic, ca am frisoane de stres si nervi. Sal.

          Treceam si eu pe aici

          24/01/2011 at 6:10 pm

  9. Theophile frumos spus,frumos gindit.
    Astazi , la Iasi ,pentru prima oara in istoria postdembrista a Romaniei,s a creat sansa cristalizarii unei drepte autentice in Romania.
    Si eu sper din toata inima ca in PDL sa se desparta apele si sa apara o dreapta puternica si credibila.
    Imi este insa frica de felul in membrii PDL ului vor trata aceasta sansa istorica .
    Imi este frica ca Moise nu a aparut inca pentru a desparti apele, imi este frica ca bivolii din PDL nu vor accepta traversarea desertului ,imi este frica ca cei de la care asteptam clarificarea nu vor avea puterea si determinarea sa puna prioblema asa cum e pusa in postare.
    Ori cu noi ori cu ei.

    tucu

    24/01/2011 at 5:58 pm

    • Tucule, exact azi au anuntat PDL-isti ca se pregatesc de alegeri interne.

      Cetatean

      24/01/2011 at 6:10 pm

  10. Poza e tare de tot. Moacele alora din armata si militia populara + pancarta: VREM RECUNOSTINTA SI RESPECT ! (In afara de bani muulti si eventual viagra ? )
    Sunt efectiv sinistri, ca intr-o scena de film horror… sa te intilnesti noaptea cu ei…

    Elita corpului ofiteresc romanesc a fost trimisa la canal, sau la reeducare, daca nu au murit in munti impuscati.

    Au ramas strigoii astia !

    Un tanar de stanga

    24/01/2011 at 6:04 pm

    • Care viagra?

      Lectinina, ca au uitat pentru ce agatau domnisoarele!

      Cetatean

      24/01/2011 at 6:07 pm

      • Domn profesor,

        V-as ruga sa va revizuiti atitudinea.
        Ce e cu insinuarile acestea bulevardiere? Do’n’soarele ii asediau 🙂

        Pe de alta parte
        Lecitina, ca au uitat…
        Lecitina, deoarece au uitat…
        Lecitina, intrucat au uitat…

        Gamer

        24/01/2011 at 6:16 pm

        • Gamer, nu insinuez nimic, spun pe sleau :mrgreen:

          „Ca”-ul e foarte versatil, asa ca intelege-l cum vrei, si in calitate de conjunctie cu valoare cauzala, si cu valoare consecutiva.

          Cetatean

          24/01/2011 at 6:23 pm

          • Ok prietene
            nu era nevoie de mr.green

            De acord ca e versatil
            tocmai de aceea opinez c-ar fi mai eleganta evitarea unor constructii… versatile in favoarea unora mai explicite.

            Scuze pt disconfortul produs.
            Multumesc.

            Gamer

            24/01/2011 at 7:06 pm

    • Buna seara,
      Ce viagra, cand apar cu „caciulile de astrahan” si protezele zanganind fug si traseistele!Adevarat sunt sinistri si la propriu si la figurat.
      Dupa ce l-am auzit azi pe Pricina infierand cu manie proletara Curtea Constitutionala m-am lamurit catre ce bat baietii.

      mar

      24/01/2011 at 7:03 pm

  11. Buna, @dictaturajustitiei!

    Daca tot ai pomenit de Simirad ala de la Iasi, am facut niste sapaturi si am dat peste un articol interesant!

    http://www.newsiasi.ro/eveniment/Stirea-zilei/nichita-vs-simirad-la-realitatea-tv-qomul-asta-e-bolnav-de-manipulareq-qpiata-unirii-a-devenit-a-dezuniriiq.html

    „Am anulat doua marsuri, care puteau sa genereze probleme in aceasta zi. N-am putut opri iesenii sa vina in Piata Unirii sa isi exprime opinia”. Hahahah!

    Cetatean

    24/01/2011 at 6:06 pm

    • de aia avea limba asa de lata cand a facut preambulul la conferinta de presa a celor doi papagali? Bhhh !!

      ela

      24/01/2011 at 6:09 pm

  12. Mie mi-a placut atitudinea lui Baconschi.A fost vertical si a zis tot ce era de zis.

    ela

    24/01/2011 at 6:06 pm

  13. theophille,

    ai multe consideratii de bun simt in postarea ta.Indiscutabil,incidentul de azi la Ziua Nationala,are un iz categoric politic.Eu iti dau un singur exemplu petrecut la Cluj unde au manifestat aprox.500 de persoane.(cifrele au probabilitatea si aproximitatea lor).Omul nostru era revoltat pt.ca are o pensie de neacceptat dupa 40 de ani de munca in industrie.Eu l-as fi intrebat in cate schimburi a lucrat si ce legatura are cu pensia din armata.

    Nici nu-mi mai pun prblema cine sunt acesti rezervisti ofuscati.Majoritatea lor au beneficiat de pensii daruite de iliescieni,ridicati in rang de primul decret dat de Iliescu ,ca recunostinta vesnica pentru serviciile aduse…”tarii”in zilele sangeroase din dec-ian/89-90.Despre aportul(sa-mi fie iertata sintagma) securistilor deveniti aliati si cu acces la conturi bancare ce sa mai comentam?

    Rusine pentru militarii rezervisti(revoltati) lipsiti de onoare si pentru care nu am nici un respect.Smecheri au fost inainte si asa vor muri.Sa te pretezi la huiduieli intr-o zi de mandrie nationala si sa calci in picioare imnul si insemnele tarii tale dovedeste falsitatea si impostura functiei de care fac atata caz.Lor sa le fie rusine.Ei se plang ca mor de foame?Ei au beneficiat de privilegii si pensii speciale primite pe nemerit .Imi plec capul in fata adevaratilor eroi,in fatza celor care-si risca viata pe fronturile de lupta,ceilalti sa-si primeasca salariile si pensiile dupa aceleasi principii de atribuire ca mine si ca voi ceilalti.

    Atentie,comentul este valabil pentru toti amicii acestui blog.Nu-mi place sa ma tot repet. 😆

    dora

    24/01/2011 at 6:07 pm

    • 🙂 Servus,Dora!
      Eu sunt asa de indignata de azi dimineata,incat nu stiu ce as fi facut cu televizorul, A fost o mizerie fara seaman.
      Si da,parca nu aveau salarii atat de mari inainte de 2000.Si sunt siguri ca daca ar schimba placa si ar da din casa,ar trage pe mult dupa ei.
      Are dreptate Theophyle cand spune ca numai biologia ne va scapa de ei.Numai pamantul le va astupa gura.

      ela

      24/01/2011 at 6:16 pm

  14. Buna seara!

    Ziarul Financiar a scris încă din 2007 că pensionarii speciali, care nu reprezintă mai mult de 150.000 de oameni (adică mai puţin de 3% din numărul total de pensionari de circa 6 milioane) costă statul anual un miliard de euro, adică 10% din bugetul total de pensii.

    http://www.zf.ro/eveniment/adevarul-statistic-al-pensiilor-speciale-de-la-interne-armata-si-securitate-3-din-pensionari-consuma-10-din-bugetul-total-7913077

    Creanga

    24/01/2011 at 6:10 pm

    • Oare unde-a fost ZF (ca tot Media-Pro-ul de altfel)
      in perioada guvernarii de trsita amintire-n care s-au „labartat” aceste privilegii?
      Nu cumva tizu’ atot-stapanitorului de atunci avea datorii imense taman la bugetele de asigurari sociale?
      Sloganul era: Te uiti si castigi? treaba fiecar(u/e)ia… Uneori mi-as dori sa uit.

      Gamer

      24/01/2011 at 6:21 pm

      • Te uiti si castiga ei din publicitate.

        Stai lipit de televizor
        De-i alb negru sau color
        Florin Caaaalinescu intreaba
        Pesionarul era mos sau baba?

        Creanga

        24/01/2011 at 6:36 pm

        • floricin ca-calinescu poa’ sa-(l/o) caute daca vrea raspunsul corect.

          Gamer

          24/01/2011 at 6:42 pm

    • Ceea ce inseamna o pensie medie de 2388RON\luna. Sa fim seriosi, daca scoatem din ecuatie pensiile foarte mari, e posibil ca aceasta medie medie sa coboare semnificativ.
      Dincolo de toata agitaia asta, am si eu o intrebare: ce inseamna recalcularea pensiilor cadrelor MI si MAPN?
      Ei nu au contribuit niciodata la bugetul public de pensii si in plus, au fost parte a unui contract semnat intre ei si stat. Asocierea dreptului de pensie cu principiul contributivitatii nu e corecta in cazul lor.
      In Romania sunt sub 700.000 de pensionari care au pensii in plata egale cu cele rezultate din aplicarea principiului contributivitatii. Restul sunt beneficiarii unor legislatii mai avantajoase, anterioare votarii legii in 2005. Cand 80% din pensionari vor avea pensiile aduse la nivelul aferent contributiei, va avea sens sa discutam despre pensiile speciale.
      Problema mea, ca prezumptiv beneficiar de pensie de stat peste 25 de ani, este ca sunt introdusi intr-un sistem pe care si eu il finantez prin munca, indivizi care nu au contribuit si asta ca urmare a unei decizii arbitrare a unor oarecare.

      Cosmin

      24/01/2011 at 6:40 pm

  15. Buna, Creanga!

    Categoric e o suma enorma, datorata hierptofierii unui corp pe care regimul ceausist si apoi iliescianist s-a sprijinit. Adauga si judecatorii si vei avea tabloul complet.

    recalcularea se va face, pina la urma, desi cu hopuri-dimburi. Dupa ce va fi trecut emotia si vor fi iesit in strada, se va da alta metodologie si se vor taia pensiile nemeritate ale baietilor cu epoleti.

    Insa pot s ate asigur ca o fi pierdut Guvernul 150.000 voturi, insa a cistigat cel putin pe atit, cunosc o droaie de oameni care s-au speriat cind au vazut pensiile militarilor.

    Cetatean

    24/01/2011 at 6:18 pm

    • Citi,
      din pacate nu pot fi de acord decat cel mult partial.
      Pot intelege ca demnitarii (si cei asimilati) sa beneficieze de niste avantaje fata de restul muritorilor. Insa, in perioada-n care ocupa dregatoriile. Sigur ca aici ar fi o-ntreaga dezbatere despre cuantumuri. Mi se pare proportionalitatea ca fiind cea mai corecta. Recte, prin raportare la cel mai de sus (prezidentu’) dar si tinand cont de ceea ce poate oferi societatea/economia in ansamblu.
      Dupa ce ti-ai facut treaba si-ai parasit sistemul…
      chiar nu-nteleg de ce sa mai fii privilegiat. Desigur ca pensia/renta unui strungar nu poate fi element de referinta. Sau poate fi pt tablagii.
      Cam acestea ar fi nuantele si cam asa ar fi putut explica horror gubernantii in frunte chiar cu baselu’. Numai ca ei au luat-o exact pe miristea batatorita de altii si pun accent exclusiv pe cuantum.

      Gamer

      24/01/2011 at 6:33 pm

  16. Cetatean,
    am inteles eu gresit sau cel care dadea aprobarea marsurilor era de fapt primarul Nichita?Cei doi isi disputa intaietatea in zona,n-au insa prestanta pentru a se impune.Nichita este penibil si obedient,Simirad nostalgic si derutat.

    Mie imi provoaca o stare de mila si repulsie deopotriva politrucii astia rezervisti.Pot fi greseli de calcul la cuantumul pensiei,dar oare ei nu au nici o vina?

    dora

    24/01/2011 at 6:26 pm

  17. Crenguta,servus!

    asa cred si eu.Orice pierdere isi gaseste compensatia intr-un loc mai curat.

    dora

    24/01/2011 at 6:29 pm

    • Servus Dora,
      Unde Dora? Pe lumea cealalta?

      Creanga

      24/01/2011 at 6:40 pm

  18. Dora, da, intr-un oras un primar da aprobarea pentru marsuri, parca.

    Simirad cocheteaza cu UNPR-ul, mi se pare. Intre astia doi, din cite stiu eu, a fost mereu o rivalitate la nivel local, cum e peste tot intre primar si presedinte de CJ.

    Cetatean

    24/01/2011 at 6:29 pm

  19. Salut Creanga,
    Maimuta de Ponta parafrazindu-l pe Barack: Da se poate ! 🙂

    Un tanar de stanga

    24/01/2011 at 6:30 pm

    • Da, se poate sa raminem in Opozitie! 😈

      Cetatean

      24/01/2011 at 6:37 pm

    • Salve TDS,
      Da, se poate sa am bona filipineza
      Si sa am aceiasi freza
      Chiar daca la Cioca Boca ma rastorn
      Minciuni tot pot sa mai torn

      Creanga

      24/01/2011 at 6:39 pm

  20. Salutare Cetatene!
    Se face recalcularea dar in stil romanesc, bajbaind, nu scoate aschia din prima, se tot chinuie pe langa rana, si au si vai!!!
    Am sa iti dau un exmplu concret: dupa recalculare au disparut trei ani de vechime, nu spor de vechime, pur si simplu primii trei ani au disparut, poate nu se mai gasesc in arhiva. Nu este caz singular, mai sunt care le-au disparut din ani.
    Ce cred eu: ar trebui sa fie clar, mergi in armata, te poti pensiona dupa 20 sau 30 de ani, salariul este atat, te putem trimite in Afganistan sau mai stiu eu ce. Cine vrea sa se incadreze in armata bine, cine nu…. Eu unul cred ca si cei tineri sunt din ce in ce mai slabi, salarii mai mici, oameni mai piperniciti.
    Concluzia: viitorul suna rau, vai si-amar de neamul meu!

    Creanga

    24/01/2011 at 6:33 pm

  21. Creanga, un prieten de-al meu are un frate militar de cariera, vreo 35 de ani, Afganistan, Bosnia si altele. Super decorat pentru misiuni, subofiter.

    El nu manifesta, ci sefii lui.

    Cetatean

    24/01/2011 at 6:39 pm

    • … si da, uitasem acest aspect.

      Nici asta cu bomba-n brate nu poate fi element de referinta/comparatie.
      Daca ma gandesc bine Chester ori winston (si altii ca ei) n-au facut-o.
      Este la fel ca si cum un strungar/zidar s-ar fi rasculat pt faptul ca au salarii/pensii mai mici decat un medic/profesor.
      Asadar, o alta bila neagra pt baselu’ & co.
      Singura alba a fost mentiunea ca vor pierde cei care, din diverse motive, nu si-au indeplinit stagiul/norma.

      Gamer

      24/01/2011 at 6:49 pm

    • Pai n-a facut bine Alianta sa-i ceara afara din structurile Armatei, Politiei si ZRI pe slugoii lui Ceausescu si Iliescu? Aveau astia „fata” de NATO?

      Inganduratul

      24/01/2011 at 6:52 pm

      • Scuze, SRI am vrut sa scriu!

        Inganduratul

        24/01/2011 at 6:54 pm

        • Nu poti arunca anatema.
          Cand esti in niste structuri… executi. Sunt f.putine cazurile-n care poti refuza. Dar si atunci trebuie sa-ti iei masuri peste masuri de precautie. Altfel ajungi la Curtea Martiala. Sigur ca acolo poti da peste alti „sandei’… mai ai draqu’ 🙂
          Sa nu se-nteleaga ca-i scuz. Refuzul de a executa foc inspre manifestantii din 89 le era la indemana. Cine a avut glagorie a-nteles. Acu’… nu le poti cere prea multa pen’ ca stim cam cum se fac „selectiile” la admiterea-n scolile militare.

          Gamer

          24/01/2011 at 7:00 pm

  22. @Creanga: vorba aia : trecutul de cacao,prezentul de cacao,cebine canu avem viitor ! 😦

    ela

    24/01/2011 at 6:50 pm

  23. Si totusi, oricit de „paria” ar fi devenit pensionarii pe care, dupa cum vad, ca intr-un „spirit democratic” ce aminteste de anii 50 i-ati „pune la locu’ lor” au obtinut pensiile legal, in baza unei legi, nu le-au furat.Faptul ca unii au primit o pensie calculata, nu cum prevede legea, conform veniturilor avute, ci dupa salariul mediu este o infractiune.Si din pacate, autorul infractiunii de fals in acte publice, nu-i un amarit de functionar, ci Guvernul Romaniei.Da’ asta vad ca nu se observa!

    mitica

    24/01/2011 at 7:00 pm

    • Bună seara!

      Pensiile militare au fost mici, comparativ cu 1989, până prin 2000 şi,ştiu sigur deoarece tatăl meu ofiţer de aviaţie şi, învăţat cu un anumit standard de viaţă, prin 2002 a murit supărat de micimea pensiei.
      Am impresia că în timpul lui Năstase şi apoi a lui Tăriceanu s-au mărit pensiile exagerat de mult. Au fost date legi avându-se în vedere ,bănuiesc , rudele lor, ale parlamentarilor şi miniştrilor.

      Pentru că ieşea la pensie soţia lui Emil Constantinescu a fost valabilă o perioadă pensionarea cu 110% din salariu.Vă amintiţi sau greşesc eu?

      dictaturajustitiei

      24/01/2011 at 8:31 pm

  24. Foarte corecta observatia.

    Gamer

    24/01/2011 at 7:03 pm

  25. Mitica, salut!

    – „au obtinut pensiile legal, in baza unei legi, nu le-au furat”

    Corect. Acuma li se ia o parte din pensie inapoi, tot prin lege. Nu li se fura.

    – „Faptul ca unii au primit o pensie calculata, nu cum prevede legea, conform veniturilor avute, ci dupa salariul mediu este o infractiune.

    Este prevazut in lege, cind nu se poate determina salariul exact intr-o anumita perioada, sa calculeaza dupa salariul mediu. Legea 119, art.5, al. 4 „In cazul pensiilor prevazute la alin. (1), pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare si pentru care nu pot fi dovedite venituri de natura salariala, la determinarea punctajului mediu anual se utilizeaza salariul mediu brut pe economie din perioadele respective.”

    „Si din pacate, autorul infractiunii de fals in acte publice, nu-i un amarit de functionar, ci Guvernul Romaniei”.

    Ce e fals in acte publice?

    Cetatean

    24/01/2011 at 7:10 pm

    • Cetatene, daca erai atent la ce s-a spus de catre ministrul apararii si de TB, ai fi aflat ca s-au recalculat doar pt. circa 30.000 din cei 80.000.Deci 50.000 au primit pensii in ianuarie calculate din burta.Nu-s doar niste ani, acolo, pt. care nu-s date, ci toata perioada de vechime in serviciu.Si asta desi si-au depus acte cu salariile avute.

      mitica

      24/01/2011 at 7:23 pm

      • Mitica, le-au depus dar astia nu au avut timp sa calculeze, pentru ca sunt cum sunt functionarii publici la noi, multi si inceti. No offence

        Un tanar de stanga

        24/01/2011 at 7:36 pm

      • Mitica, recalcularea gresita, metodologic e una si ideea ca ele trebuie oricum recalculate e alta.

        Baietii nu vor sa li se recalculeze, si ideea pe care ai spus-o, cum ca ei „nu au furat” pensiile, pe care le-au obtinut „legal” suna pentru mine a apa la moara pentru ei.

        Inteleg deci ca esti de acord cu recalcularea, principial, desi ai trage citeva scatoalce Guvernului pentru gestionarea prosta a procesului. De acord cu tine in acest punct.

        Cetatean

        24/01/2011 at 7:44 pm

    • Omu’ a-ncercat sa spuna de fapt ca adevaratii vinovati nu sunt cei care incearca sa restabileasca un echilibru ci taman cei care au rasturnat logica si bunul simt. Tot gubernu’ ro se numea si atunci.
      Problema este ca actualu’ gubern in loc sa ajute logica sa se ridice, eventual s-o scuture de praf si scame, se apuca si i-o trage pe principiul: unde-a mers mia, merge si suta

      Gamer

      24/01/2011 at 7:25 pm

  26. Are caciula de astrahan
    Si un ditamai burtan
    A fost mare bataus
    Romanului a pus calus
    Acu-i amarat de pensionar
    Incaseaza cateva mii lunar
    Se duc avantajele lui Ceausescu
    Vrea sa le taie Basescu
    Huooo, huoo! si afara…
    Nu mai e ca odinioara

    Creanga

    24/01/2011 at 7:27 pm

  27. Seara buna

    @Gamer
    ˝Nici asta cu bomba-n brate nu poate fi element de referinta/comparatie.
    Asadar, o alta bila neagra pt baselu’ & co.˝

    De acord.Presedintele a mai facut o gafa din seria gura bate kuru.
    Cand culpabilizezi ofiterii superiori pe motivul ca nu stau in tanc, prin opozitie cu subofiterii sau SGV, ai pus in antiteza nu doar gradele din corpul rezervistilor ci si cele din serviciul activ.

    Presedintele a tras imprastiat, nimerind la gramada si rezervisti si activi.Pentru ca exact acelasi repros se poate aduce unui general activ.Ca de ce nu sta in tanc.
    Potential orice ofiter activ se poate considera vizat de critica si orice subofiter se poate considera indreptatit in baza antitezei emise de presedinte sa conteste un ordin de lupta.Pentru ca, nu-i asa, ofiterii superiori nu stau in tanc, deci nu cunosc realitatea.
    Postul de lupta al unui general sau a unui ofiter de Stat Major de pilda nu este in tanc.
    Tehnic, decredibilizarea lantului ierarhic care sta la baza procedurilor de conducere, comanda si control se numeste diminuarea capacitatii de lupta a armatei.
    Presedintele are multi dusmani.Probabil ca cel mai mare dusman isi este el insusi.

    p

    24/01/2011 at 7:43 pm

    • Baselu nu poate sa si-i atraga in acest moment pe toti militarii. Si a ales o halca mai mare – a subofiterilor , care intimplator cistiga bani la recalculare spre deosebire de multi ofiteri.

      Nu poti p sa le ai pe toate: si nevasta beata, si butoiul de vin intreg in beci. 🙂

      Un tanar de stanga

      24/01/2011 at 7:48 pm

      • ˝Baselu nu poate sa si-i atraga in acest moment pe toti militarii. Si a ales o halca mai mare – a subofiterilor˝

        Sper sa nu-si fi facut un asemenea calcul.Pentru ca asta este o tactica extrem de periculoasa.Din punctul de vedere al securitatii nationale.

        p

        24/01/2011 at 7:53 pm

        • nu are nici 0 Iegatura cu sec nat Nu v0r dezerta acum 0fiterii Ia inamic din cauza asta 🙂
          Aici e tactica Base e cam incercuit si cauta breshe

          Un tanar de stanga

          24/01/2011 at 8:12 pm

        • Sara buna 🙂
          Observatziile sunt foarte corecte.Chiar si un eventual dublu limbaj,cel politic asa cum a fost expus,cel profesionist asa cum il putem presupune sau dori,poate duce la interpretari periculoase.
          Poate insa de la un anumit nivel de inteligentza in sus ar putea fi intzeles. 🙂

          mircea

          24/01/2011 at 8:13 pm

    • N-as merge chiar pana acolo. Adica pana la „diminuarea capacitatii…” Problema este c-au incercat exact aceeasi metoda prin care au reusit sa „ridice mania proletariatului” impotriva f.p. Mizand tocmai pe ceea ce spuneam despre supararea strungarului vis-a-vis de profesor. A nu se-ntelege ca-i apar pe f.p. Si eu m-am lovit de aceleasi probleme in relatia cu ghiseele… si nu numai. Pb este insa alta. Un f.p. dintr-o primarie de comuna avea cel mult 8-9oo net. Acum are salariul minim pe economie (batjocura pe care o primeste sub numele de salariu e deja mai mica decat ajutoarele sociale). Pb intr-o primarie de comuna sunt multiple. De la cadastrul agricol pana la avize urbanistice si de la ajutoarele sociale pana la intocmirea de proiecte cu finanatare europeana. Intr-o primarie de comuna sunt 7-8 f.p. Mai mult nu se poate. Trage concluziile.
      Si-ar mai fi un aspect.
      Majoritatea celor suparati/e pe nesimtirea f.p. au avut in special de-a face cu ghiseele militiei. Acolo nu pot injura. Ca atare isi descarca naduful pe f.p. din primarii. Culmea este ca tablagiilor din militie nu le-au fost anulate toate „drepturile”. Lor li s-a taiat cate 25% din tot. In timp ce f.p. nu mai primesc nimic altceva in afara „salariului” deja diminuat cu 25%. Iar in „grila salarizarii unitare a personalului bugetar” „plotonerii” sunt la nivelul unui medic chirurg… discutia e f.lunga.

      Gamer

      24/01/2011 at 8:01 pm

  28. Asa-i ca a avut dreptate baietul ala de la Romania Libera, Laurentiu Mihu, care a declarat ca SOV se va imbolnavi cu o zi inainte de proces?

    „La ce probleme are, Sorin Ovidiu Vîntu se poate îmbolnăvi, de fapt, în orice moment…. Istoria s-ar putea repeta şi pe 25 ianuarie, când SOV are din nou termen în proces.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8236564-surse-sov-internat-spital-din-bucuresti-inainte-proces-plus-peter-husslein-medicul-ginecolog-din-viena-care-semnat-acte-medicale-cazul-vintu-ridicol-spun-boala-dumnealui-poate-tratata-numai-aici.htm

    „Sorin Ovidiu Vintu s-a internat luni, 24 ianuarie, la cinica Sanador din Floreasca, cu o zi inaintea procesului, au declarat pentru HotNews.ro surse medicale”.

    Cetatean

    24/01/2011 at 7:47 pm

  29. Frate, frate, lupte grele in Justitie pentru ziua de miine, papagalul Alistar are tupeul sa se burzuluiasca la CCR, in asteptarea solutiei la contestatia PDl privind Sandeii din CSM.

    http://www.luju.ro/dezvaluiri/evenimente/scandal-victor-alistar-membru-csm-cere-curtii-constitutionale-sa-nu-se-substituie-instantei-de-judecata-in-litigiul-sau-cu-ani

    Cetatean

    24/01/2011 at 8:00 pm

  30. ela,

    din cauza indignarii nici nu prea apar la comenturi.Nu pot fi echilibrata si nu -mi pot refula furia si repulsia Posturile tv. eoliene si felixiene degaja miros de hoit imposibil de suportat.Din nou au scos-o azi pe A.Pora din platoul emisiunii cu deontologia lor grobiana.Din nou au trasformat o zi ce trebuia sa fie sarbatoare intr-un penibil circ,aducand in studio toti securistii si militienii nemultumiti.

    dora

    24/01/2011 at 8:03 pm

    • Astazi de dimineata,numai irtv si antena transmiteau de la Iasi.Nu am avut de ales,voiam sa vad cu ochii mei,asa ca a trebuit sa ascult si scheleiturile isterice.
      Ma bucur ca nu am vazut faza cu A Pora.
      Inteleg ca motivul este infatisarea stapanului la DNA.Uite,mai dau eu din pensie,mai dau inca cativa romani sa se duca DNA sa-l audieze la spital. Iaca,asa,sa se termine odata cu obrazniciile si atentatul la bunul simt.
      Gata,m-am saturat sa-i mai aud numele.

      ela

      24/01/2011 at 8:31 pm

  31. haliluia sisters and brothers.
    Traiasca unirea si la multzi (b)ani,romanilor. 😆
    Theophyle are dreptate,.Cu privilegiatzii astia ne-am nascut,tot cu astia murim.Dupa care urmeaza altzi privilegiatzi.
    Ei n-ar fi existat insa daca sticlele nu-si faceau de cap 😆
    Potzi da de pamant cu Boc si cu Basescu aratand deficientzele legilor,procedurile de aplicare etc.Poti informa intr-o maniera onesta oamenii in cauza.Ii sfatuiesti daca iti da mana(constiintza ca intri in jocul politic).II ajutzi.S-a mai putut,n-ar fi prima oara.De ce se alege intotdeauna alta varianta nu pot sa inteleg.In fine,de multe ori am fost mai soft,mi-am oprit cuvintele.S-ar putea sa devin dur.Chiar foarte dur.Nerespectarea imnului natzional i-au transformat pe cei prezentzi ,care pe unde au fost,in carpe cu epolezti.In mopuri cu care se sterg latrinele.Rusine.
    ..
    @Mitica.Nicio legatura cu ce-am scris ma sus.Arhivele pana prin 60 au fost transferate,probabil in totalitate la Pitesti unde au fost arse.La acea vreme(anii 50) salariile le erau mici(erau destul de tineri oamenii) asa ca prea mult nu le poate influentza valoarea pensiei vreo adeverintza de atunci.Restul arhivelor cred ca sunt pastrate in buna stare,probabil este o munca titanica sa le treci pe suport digital.

    mircea

    24/01/2011 at 8:03 pm

    • salut si bine te-am revazut, ti-am citit postarea de la ora 2 de azi dimineata! 🙂

      Ai dreptate, cind fluieri la imn nu mai ai nici o onoare, Insa ei vor bani pentru onoarea pierduta…

      Cetatean

      24/01/2011 at 8:13 pm

      • Salut City 😉

        mircea

        24/01/2011 at 8:16 pm

  32. buna seara/sa incerc sa fiu neutru/sunt pensionar asa,for the record,vechime completa,civil;n-are rost sa spun ce pensie am;sa zicem,e medie;
    din 90 m-am gindit ca probabil voi ajunge si la virsta pensionarii,DAR m-am mai gindit ca nu trebuie sa stau la mila lui boc,sau basescu sau tariceanu sau nastase;deci nu depind de pensie

    ce nu inteleg eu? oamenii astia AU FOST PENSIONATI LA ORDIN,CEI DIN FABRICI AU FOST INDEMNATI SA IASA LA PENSIE LA 50 ANI;
    CEI CARE AU FACUT ASTA STIIND CU BUNA STIINTA CA NU VOR AVEA DIN CE SA LE FIE PLATITE PENSIILE DE CE NU RASPUND????
    sa nu-mi spuneti ca alde iliescu,ciorbea,nastase&co nu stiau ca nu se vor putea plati pensiile;
    chiar daca ramineau cei 3 mio plecati,tot nu se puteau plati
    pentru guvernul de acum:care este subventia anuala data pentru subventinarea caldurii ” la gramada” ?
    cit se putea economisi;
    azi dimineata am dat un link =un articol despre profiturile asfaltatorlor;
    e vorba de 40 pct profit;de fapt ei ramin cu 5-6 pct,restul dupa plata dividendelor se duce unde trebuie;de ce nimeni nu spune asta;
    un calcul estimativ: la drumuir anul trecut contracte de cca 1,5 mld;rata profitului sa zicem 20 pct,deci cam 500 mio;daca era corecta-fara shpaga-ar fi fost 10 pct adica numai 150 miol\;deci scurt,s-au furat cel putin 350 mio din buget;
    ce fac toti guvernantii este :
    sa-si asigure ” tainul” daca nu e cit trebuie,taie,de unde ?de la cei mai slabi
    dreapta:care dreapta@theophyle;citi din pdl,in afara de voinescu,baconschi,cazaban,preda,stoica si poate inca vreo 10 crezi ca au citit o carte de despre doctrina de dreapta???despre curente liberale.

    intamplator

    24/01/2011 at 8:05 pm

    • … pornesti de la premisa, eronata, c-ar sti sa citeasca. eventual sa-nteleaga ceea ce silabisesc.

      Gamer

      24/01/2011 at 8:12 pm

      • te onseli,evolueaza/
        imispunea cineva cum zicea vanghelie prin 2000:” hai ,nu fi nshpa,mai pune o mie(usd)”
        azi acelsi individ le are cu procentele….

        intamplator

        24/01/2011 at 8:26 pm

    • Salut intimplator,
      Cei ce ies la pensie la 50 ani ce e in capul lor ?
      Au intrerupt viata activa ? trec la citit ziarul ?
      Pai mori nene rapid, si te si sclerozezi fara munca. Ori munca este de regula productiva. Ori te angajezi undeva ori lucrezi pe cont propriu.
      Asa ca bombonel si Kirpa Kaghebista pot raspunde pentru multe, dar pentru asta de ce ?

      Pensionarul de 50 ani care continua viata direct in hamac bazindu-se doar pe pensie este singur vinovat.

      Un tanar de stanga

      24/01/2011 at 8:26 pm

      • @tds /
        de acord in totalitate;
        uitat-te in jur,cei care au iesit la 50 ani-indiferent de unde-n-au muncit( singurul efort era sa se deplasesze acolo unde erau angajati),s-au invatat sa traiasca din ce le da si ce mai fura;
        cu astia nu ai ce face,trebuia sa-i concedieze ;se facea selectie naturala;cei care se apucau de munca reuseau,ceilalti nu!
        asta e vina lor si e impardonabila!nu le poti da beneficiul „compasiunii” niciunuia din cei care au condus dupa 90

        intamplator

        24/01/2011 at 8:31 pm

  33. Crenguta,

    da,intr-un loc cu verdeata.

    dora

    24/01/2011 at 8:06 pm

  34. Salutare revoltatilor ! 🙂
    Mentionez din nou ca eu AM ABANDONAT ORICE RESPECT FATA DE ARMATA ROMANA SI IN SPECIAL FATA DE CORPUL OFITERILOR . NEMERNICI CARE AU TRAS IN PROPRIUL POPOR SI ACUM CER DREPTURI . MISEI SI CRIMINALI CARE AU PATAT ONOAREA UNIFORMEI SI DEMNITATEA UMANA . SA CRAPATI CIT MAI REPEDE JIGODII .

    Ștefan A.

    24/01/2011 at 8:23 pm

  35. Buna Seara,
    Postare noua 🙂

    Cine nu poate accesa direct noua postare este invitat sa o faca prin acest link direct!

    Theophyle

    24/01/2011 at 8:23 pm

  36. Au gandit sa-i intorca cu aceiasi moneda lui Basescu manifestarea de la 1 decembrie 2009, din Timisoara, cand Antonescu si Geoana nu mai stiau pe unde sa se ascunda de scandalul multimii, cand au fost sa semneze alianta cu taranistii, impotriva lui Basescu. Inca o data si-au luat una peste bot de la Traian Basescu, in ochii romanului care vrea sa-si puna neuronul in functiune. Atunci de ziua nationala din 2009, Traian Basescu, a evitat Timisoara, desi era mult mai indreptatit decat contracandidatul Mircea Geoana sa fie prezent, in Balconul Operei.

    TANO

    25/01/2011 at 3:23 pm


Comentariile sunt închise.