Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Raport special (Minority report)

S.F. – Minority Report (Raport Special) este un film science fiction din 2002, regizat de Steven Spielberg, adaptat vag după opera literară cu acelaşi nume a lui Philip K. Dick. Acţiunea se desfăşoară în Washington D.C., în anul 2054, unde un departament special al poliţiei, numit „pre-crima”, arestează criminali pe baza profeţiei oferită de trei clarvăzători denumiţi „pre-cogi”. Pre-cogii relatează  data şi timpul crimei, numele criminalului şi cel al victimei. Toate celelalte date ale crimei, mai ales locaţia, pot fi stabilite numai după indiciile date de diversele imagini transmise în apropierea momentului întâmplării crimei. Imaginile sunt preluate de la pre-cogi şi transferate apoi către un ecran de calculator, unde Anderton le manipulează într-un mod similar cu cel al unei interfeţe de realitate virtuală pentru a determina cum se vor întâmpla crimele respective. Anderton este observat pe parcursul acestui proces de Danny Witwer (Colin Farrell), un agent al ministerului de justiţie. Witwer este trimis să evalueze sistemul deoarece ţara este pe cale de a vota daca programul Pre-Crimă se va extinde la nivel naţional.

Realitate: Avionul fără pilot (Unmanned  Air Vehicle, prescurtat UAV) este o nouă generaţie de avioane, care zboară fără a avea nevoie de pilot la bord. Din aceasta categorie fac parte si dronele, care pot fi folosite sau nu cu sarcini militare de atac sau de aparare si /sau de supraveghere si spionaj. Atata timp cat americanii si alte forte combatante le foloseau pe campurile de lupta nimeni sau aproape nimeni  nu a gasit nimic de protestat impotriva folosirii acestor aparate. Dimpotriva, toata lumea era multumita din cauza “economiei” de aparatura militara, mult mai scumpa si in special pentru potentialul lor distrugator care nu punea in pericol proprii piloti militari.

Actiune reala: Într-o casa din vestul orasului Austin, Texas, pe un deal la capatul unei pante abrupte si expuse,  agenţi ai Departamentul de Siguranţă Publică din Texas suspecteaza ca se afla un depozit  de droguri şi o ascunzatoare de arme ilegale, inclusiv arme de mare calibru. O echipa de interventie (SWAT), care asteapta executarea unui mandat de percheziţie, are nevoie sa cerceteze locul greu accesibil. Zgomotul unui elicopter ar fi atras atentia celor din casa si poate s-ar fi declansat o lupta cu victime intre politisti si cei aflati in casa sau poate totusi informatia despre cei aflati in casa este neadevarata si intarea in forta ar fi produs daune unor oameni nevinovati. Se hotaraste folosirea unei drone. Poate cineva sa faca acest fapt clar de intruziune in cazul unor prezumtii bazate numai pe informatii necontrolate? Dilema greu de rezolvat.  Democratic sau nu?

Era extrem de previzibil ca unele tehnologii militare vor fi folosite foarte repede in scopuri politienesti, deocamdata este vorba de cercetare, care se poate transforma rapid  si in  ulilizarea acestor drone cu armament impotriva bandelor civile si mai mult decat probabil ca in aceste cazuri vom avea ceea ce numim in armata “friendly fire.”

Daca un elicopter costa aproape un milion de USD, o drona informatica poate costa numai 50 de mii de dolari. Cu echipament de filmare si ascultare poate patrunde de la o departare de sute de metri in orice dormitor, camera de sedinte sau cafenea.  Ce se va intampla cand aceste drone nu vor fi folosite de autoritatile legale ci de gangsteri sau oameni de afaceri verosi? Ce se va intampla daca aceste drone vor avea sarcini militare si vor incepe sa “lichideze” gangsteri sau oameni nevinovati?

Unde incepe si unde se termina fictiunea si unde incepe realitatea! Ce credeti ca se va intampla in Romania in cazuri descrise mai sus sau in articolul din Washington Post, care mi-a aprins toate becurile de alarma? Incepem o etapa asemanatoare cu cea descrisa in filmul lui Steven Spielberg? Nu stiu, dar nu as vrea sa traiesc intr-un SF mai complicat decat cel pe care ni l-au “aranjat” politicienii mioritici.

Vezi:

Actiunea filmului “Raport special” (Minority report)
Articolul din The Washington Post.

Written by Theophyle

23/01/2011 la 2:55 pm

82 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oho, asta-i SF deja trait la noi, ce sa ne mai speriem, ca nu mai are rost. Pai citeam prin ziare de cazurile in care anumiti tataici aveau aparatura de ascultare paralela cu organele statului. Niste baieti dintr-o structura infiintata pe vremea lui Nascase cum ii zice Gamer, spionau audio/video dintr-o vila prin vecini si nu orice vecini. Si nu e asta singuru’ caz. Am trait deja viitorul, ma intreb unde om fi acum.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 3:14 pm

  2. Era o structura numita Grupul Operativ nu stiu cum…Nimeni nu stie daca mai e au ba…

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 3:15 pm

  3. Să fiu iertată, dar orice descoperire are aceeaşi soartă.Depinde în mâinile cui cade. ,,Băieţii buni,, sau ,,băieţii răi,,.

    dictaturajustitiei

    23/01/2011 at 3:49 pm

    • pai pe la noi nu prea exista mari diferente, sau gresesc?

      Theophyle

      23/01/2011 at 4:07 pm

  4. Salut,

    Daca exista un mandat judecatoresc atunci nu putem vorbi de intruziune, cel putin nu de una dincolo de ceea ce legea tolereaza. Nu stiu cum s-a terminat povestea dronei din Austin, Texas dar ma gandesc la cat de binevenita ar fi fost una in Waco, Texas.

    Huitzilopochtli

    23/01/2011 at 3:54 pm

    • Huitzi,
      Probleme nu este cand exista mandat. Problema este cand cineva iti lanseaza o grenada in dormitor din x motive sau cand cineva care nu este „legea” iti asculta sedintele de afaceri chiar daca ai controlat camera de microfoane si ti-ai scor bateria din celular.

      Theophyle

      23/01/2011 at 4:07 pm

      • Buna ziua Theophyle ! Sunt de acord cu tine dar vezi ca exista un curent de gandire care afirma ,,Sa ma asculte, ce, eu nu am nimic de ascuns „.Ei bine, nici eu nu am nimic de ascuns si sunt foarte neinsemnata ca sa fiu ascultata dar daca prin absurd as fi,chiar daca nu am nimic de ascuns, eu nu am chef sa fiu ascultata !

        Loda

        23/01/2011 at 4:16 pm

        • Bună ziua !

          @ Loda :Să fiu iertată că mă bag şi eu în discuţie. Eu afirm că aş vrea să fiu ascultată de servicii.

          Poate astfel aud şi ele de încălcările legii de chiar cei care ar trebui să o apere, legea, de falsurile intelectuale săvârşite de funcţionari publici şi chiar un prim-procuror în funcţie.

          Dacă este să ni se însceneze ceva nu este necesar să fim ascultaţi. Într-o ţară în care un prim-procuror minte în scris (unde vorba nu zboară) ,într-un înscris oficial semnat şi parafat, ca să producă o probă într-un proces se poate şi invers , fără să fim ascultaţi, să apară nişte probe care să ne inculpe. Şi nişte stenograme. Eu mă cam îndoiesc de orice în ultima vreme.

          PS. Nu afirm că este comandă politică ci doar o plăcere bolnăvicioasă pentru ,, foloase necuvenite,,.

          dictaturajustitiei

          23/01/2011 at 4:51 pm

          • Dictatura justiei :
            Nici o problema, e dreptul tau si optiunea ta daca doresti sa fii ascultata .Eu,nu as dori o intruziune in intimitatea mea din partea nimanui cata vreme nu incalc nici o lege.

            Loda

            23/01/2011 at 6:06 pm

            • Zic şi eu aşa, atâta timp cât sunt convinsă că nu ne ascultă nimeni.Nu cred în exagerările celor din opoziţie.Cred că mint cu bună ştiinţă ca să lovească în Băse.

              Periculos va fi, şi atunci vom fi cu adevărat ascultaţi, când se va descoperi un aparat care să poată fi folosit fără ajutor uman şi deci plătit, recompensat.

              Un aparat cu costuri mici. Deocamdată, am înţeles că ascultarea este o operaţie costisitoare şi în mod sigur nu ne ascultă nimeni pentru că, sper ca toţi cei care scriem pe acest site , suntem persoane corecte, integre şi nu reprezentăm un pericol social.

              În concluzie , când va fi nevoie voi milita şi eu pentru dreptul la intimitate.

              dictaturajustitiei

              23/01/2011 at 6:34 pm

  5. Nici nu e nevoie de aportul militar, daca infractorii au de gand sa foloseasca ceva similar. Aeromodelismul a facut progrese suficiente. Te costa doar cateva mii de dolari sa ai un MIG in miniatura, si care sa zboare cu cateva zeci sau sute de km pe ora prin fereastra ta. 🙂

    Galeata cu pixeli

    23/01/2011 at 4:13 pm

  6. Foarte offtopic:

    Theophyle, ce parere ai de (sau mai bine zis cum il vezi pe) James Carville? Am auzit de mai multe ori despre el, cel mai adesea in nota umoristica dar aseara l-am urmarit in persoana ceva mai multisor.
    Admit ca era intr-o companie mai mult decat favorabila fiind in emisiunea lui Bill Maher dar chiar si asa omului ii merge mintea brici. Practic l-a anihilat pe republicanul de langa el din doar cateva semne de intrebare 🙂

    Inca odata, daca mai era nevoie, realizez ce papagali apar pe la noi la TV.

    Scuze de off-topic.

    Huitzilopochtli

    23/01/2011 at 4:33 pm

    • Huitzi,
      este mult mai inteligent decat Guse, la fel de etic si moral. Nu as cumpara o masina la mana a doua de la el.

      Theophyle

      23/01/2011 at 5:14 pm

      • Merci!

        Huitzilopochtli

        23/01/2011 at 7:00 pm

  7. Daca ne punem problema „cine ne intra in casa”, am gasit o stire :
    http://www.stareapresei.ro/%E2%80%9Cnasul%E2%80%9D-ar-putea-avea-patroni-rusi-17086.html

    ela

    23/01/2011 at 4:40 pm

  8. Avem nevoie de drona ptr. a afla de unde primeste crinolina consultanta. Iaca ultima nastrusnici scoasa din stafundul gandirii liberale si democratice -„restabilirea pensiilor militare inainte de asazisa reforma a lui Basescu”
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8232681-crin-antonescu-primul-guvern-care-pnl-parte-restabili-pensiile-militare.htm

    mar

    23/01/2011 at 4:56 pm

    • interesant de unde vor aduce banii?

      Theophyle

      23/01/2011 at 5:14 pm

      • Dinu Patriciu donează banii câştigaţi datorită faptului că Năstase a iertat Petromul de datorii , asta înainte de vânzarea făcută omului de afaceri român. Ce ziceţi, greşesc?

        dictaturajustitiei

        23/01/2011 at 5:24 pm

  9. Salut la toata lumea.
    @Theo. In opinia mea, ne place sau nu, cazuri de genul acesta, cu utilizarea High tech in particular vor exista mereu. Idiferent de legi, vezi sitautia drogurilor si a coruptiei.
    Mereu se vor gasi persoane si organizatii dispuse sa uilizeze aceste mijloace. Problema este sa nu devina sistemce, sa nu fie acceptate ca fiind „normale”. E singurul mod rezonabil. Dferenta dintre cazul prezentat si intruziunea pentru spionaj (personal sau rganizational) cred ca este diferenta dintre taiatul feliei de pine si transatul unui cadavru.
    Opinia mea este ca nu poate fi orita utilizarea in scopuri politienesti (avizate de un jude). Ar fi si o prostie sa o faci. Cat despre riscul de a fi utilizata ilegitim – nu am ce sa spun, problema nu e daca – ci cand.
    Cat despre utilizarea abuziva de catre politie – asta e alta discutie – si de obicei cred ca asta si discutam aici pe blogul tau – tine de politica si politicieni.
    Dar nu se poate pune problema interzicerii zborurilor comerciale ca sa nu mai existe un 9/11.

    DanSu

    23/01/2011 at 5:04 pm

  10. Interceptările telefonice ilegale, „practică curentă” a tabloidelor britanice – avocat-Titlul unui articol din Romania Libera> Diferenta dintre drona si ascultelnita clasica-imaginea video in timp real.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 5:09 pm

  11. De unde ati stiut, spionilor; parca va citeam ieri niste banuieli cu spionajul.
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8232295-video-arhiva-china-avionul-invizibil-20-folosi-tehnologie-aparat-american-117-nighthawk-doborat-sarbi-1999.htm
    (daca se intimpla sa fi dat cineva link-ul, scuze, sint copil de mingi la Melbourne si ma documentez sporadic.)

    victor L

    23/01/2011 at 5:19 pm

    • Victore salut 🙂
      Citim mult si intelegem repede 🙂
      Stirea este insa gresita. Nu este primul „Stealth” doborat. A fost unul inaintea lui. In 1991 in Desert Storm.

      Theophyle

      23/01/2011 at 5:24 pm

  12. Isterii liberalo-securiste:
    „O asemenea batjocura, o asemenea umilinta, o asemenea degradare a acestei categorii nu s-a mai petrecut niciodata, in niciun regim politic, nici sub Carol al II-lea, nici sub regimul antonescian, dar nici sub comunisti. Faptul ca acesti oameni, ma refer la veterani, la pensionarii militari, au ajuns sa pandeasca cu sufletul la gura poate spune ceva presedintele tarii despre soarta lor e cea mai mare jignire la care acestia pot fi supusi”
    Nu cred ca exista comentariu inteligent la asemenea afirmatie. E ca si cum m-as apuca sa comentez „operele” lui Stalin.

    DanSu

    23/01/2011 at 5:23 pm

    • Adevăr aţi grăit !

      dictaturajustitiei

      23/01/2011 at 5:26 pm

    • Ai dreptate,Dane!Si comunistii le-au lasat toate privilegiile ofiterilor de pe vremea lui Carol,ba chiar le-au dublat pensiile.
      Noi,de ce nu i-am premia pe ticalosii de securisti ? 😦
      In plus,pe cei care au indreptat arma si au tras impotriva propriilor cetateni,ii ridicam in grad si ii decoram.
      na,ca m-am ‘nervat !

      ela

      23/01/2011 at 5:33 pm

      • Bună seara!
        @ ela:
        Cred, sunt convinsă că glumiţi !
        Când îmi ziceam că nu se mai poate , ar trebui să mai fac şi eu ceva prin casă am văzut:
        ,,Si comunistii le-au lasat toate privilegiile ofiterilor de pe vremea lui Carol,ba chiar le-au dublat pensiile.,,

        Bunicul, tatăl tatălui meu, a făcut parte din armata regală şi până în 1965 nu a avut nicio pensie. A scăpat nearestat, ca fiu de chiabur, pentru că bunica mea s-a înscris, din oportunism zic eu,ca să salveze familia a susţinut ea, în PMR.

        dictaturajustitiei

        23/01/2011 at 5:48 pm

        • Fii sigura ca am glumit…amar. Sunt atat de suparata pe toti nenorocitii astia,ca nu stiu ce-mi vine sa fac. Azi mi se plangea cineva ca tatal ei,care cica ar fi fost incadrat „tinichigiu” ,dar a iesit la pensie ca ofiter 😦 … a pierdut 6000 la pensie.Sa-ai plang de mila,nu?

          ela

          23/01/2011 at 6:34 pm

          • La fel, de supărare am scris şi eu, pe undeva mai sus, că vreau să fiu ascultată de servicii şi am fost crezută.

            dictaturajustitiei

            23/01/2011 at 6:42 pm

        • Si inca ceva: pe mama au dat-o afara din liceu, i-au luat bunicii si pamantul,si gaterul,si „uloinita”. Si a stat pe urma in Baragan,in bordei. Crezi ca as putea sa-i iert?

          ela

          23/01/2011 at 6:37 pm

          • Din păcate, nu s-a mers mai departe cu condamnarea comunismului.

            A murit torţionarul Pleşiţă, care ne râdea pur şi simplu în nas, cu pensia lui mare.

            dictaturajustitiei

            23/01/2011 at 6:48 pm

            • daca are sotie,ia pensie de urmas;are dreptul sa opteze intre propria pensie si cea de urmas!

              ela

              23/01/2011 at 7:11 pm

  13. Theophyle, te cred (acum parca imi aduc si eu aminte).
    multumesc.
    Si nu mi-e jena sa recunosc ca pina acum nu prea aveam habar ce e aia „drona”(credeam a fi un avion mare de transport pilotat);))

    victor L

    23/01/2011 at 5:30 pm

  14. Am zis ca nu comentez, dar nu ma pot abtine 🙂
    In opinia lui Antenescu, internarea veteranilor de razaboi la Sighet, Pitesti, Balta Alba si cie mai stie prin ce alte locuri, este o onoare care s-a facut ofiterilor armatei romane luptatori la Stalingrad/Nistru s.a.m.d. In schimb taierea pensiilor ofiterilor luptatori de la Timisoara/Cluj/Arad/Sibiu/Otopeni/Bucuresti – este suprema jignire adusa vitejiei celor ce au s-au aparat vitejeste cu gloante de atacul hoardelor de golani dezlantuiti si inarmati cu flori si pancarte.

    DanSu

    23/01/2011 at 5:37 pm

    • Ce ar fi ca,inainte de a le plati pensiile kilometrice, sa le intarcem „onoarea”? In urma unui proces cinstit.

      ela

      23/01/2011 at 5:48 pm

      • ela
        😆
        Servus!

        De acord cu tine!

        maya

        23/01/2011 at 6:23 pm

        • servus ,maya! 🙂

          ela

          23/01/2011 at 6:38 pm

      • Buna seara

        @Ela
        proces cinstit? in ro?

        n-am intentionat ca o contra-replica sa fie prima postare dar n-am rabdat 🙂

        Gamer

        23/01/2011 at 7:41 pm

  15. Ce se întîmplă este natural. Tehnologia, în general cunoașterea umană, este cu cîțiva pași în fața instituțiilor legilative care au nevoie să experimenteze cîtva timp pînă ajung la formula potrivită de tratare a problemei.
    În această gaură neagră legislativă temporară se petrec de obicei abuzuri greu de imaginat. Etica oamenilor de știință este acoperită întotdeauna de interesele celor care-i sponsorizează.

    filadel

    23/01/2011 at 5:40 pm

  16. buna seara/problema e de cind este civilizatia umana /
    intotdeauna spargatorul de usi este inaintea lacatusului care imagineaza lacatul;
    actiune/reactiune
    drona/contradrona
    superdispozitive de ascultatre/superdispozitive de bruiere-izolare
    si tot asa…
    ne vom opri cind vor clona pe banda rulanta superoameni

    intamplator

    23/01/2011 at 5:58 pm

  17. Plesu & Liiceanu pe TVR1

    DanSu

    23/01/2011 at 6:01 pm

    • DanSu
      😆
      Servus!

      Exact asta voiam sa spun sa zic si eu!
      Despre speranta! 🙂

      maya

      23/01/2011 at 6:08 pm

  18. DanSu, cum ii iei tu mie piinea;)

    victor L

    23/01/2011 at 6:03 pm

  19. Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆

    S-ar putea sa aflam mai mintenash ca traim de fapt intr-o realitate virtuala creata/dirijata de „altii”!

    Mici monade,pioni pe o tabla de sah ce face parte din iluzia vietii.

    maya

    23/01/2011 at 6:06 pm

  20. @Theophyle, buna seara.
    Putem si trebuie sa fim ingrijorati si cum evolueaza utilizarea tehnologiei in societate. Ca observatie generala, as zice ca toate mijloacele tehnologice utilizate in scop politienesc ajung in mana infractorilor la un moment dat si de aici incolo urmeaza o spirala de ameliorari tehnologice intre cele doua parti. De aceea ar fi bine sa ne gandim mult ce mijloace utilizam in scopuri de ordine publica, etc.
    Pe de alta parte, observ o anumita oboseala a societatilor de a asuma apararea si explimarea drepturilor si libertatilor de tip republican, cu tot cu cohorta de riscuri si costuri implicata. Ne simtim tentati sa acceptam securitatea personala cu pretul ignorarii unor riscuri de inclacare a libertatilor civice, politice, etc. Daca prevenirea si reprimarea actelor teroriste si de violenta pe teritoriul tarii mele se pot realiza fara riscuri asumate din partea celor desemnati sa ma apere, de cenu? Asa gadesc multi, ma tem. Nu mai suntem dispusi sa ne asumam costurile libertatii, nu mai suntem dispusi sa fim responsabili cu propria noastra libertate si a celor de langa noi. Acceptam costuri colaterale, daca acestea nu ne privesc personal.
    Incet, incet, valorile republicane sunt abandonate pentru ca respingem costurile exercitarii lor. Astept sa vad cand vom deveni constienti ca am ajuns sa acceptam o varianta innoita de drept segnoral (oare ce forma va lua „dreptul primei nopti” de pe vremuri?)din comoditate, din oboseala, din neoignoranta. O societate infantilizata, deja, poate…Vrem sa fim pururi tineri, sa avem „jucarii” si „jocuri”, sa nu ne asumam riscurile unui adult…
    Evolutia asta poate fi posibila acum si din cauza noastra, dar si din cauza „tradarii” elitelor. In primul rand, elitele economice care au acumulat acum atat de mult incat au trecut la noua frontiera:puterea aproape discretionara asupra vietilor vulgului. Au resursele, au ocazia, au motivele. Iar sicurile potentiale sunt mult mai mici decat inainte. Au multe „drone” in spatiul public si politic si oamenii de pe strada sunt obositi si distrati. Nici nu pricep ca trebuie sa-si apere libertatile si asta implica niste costuri asumate. Vor fara cost. Asa ca vor pierde esenta libertatilor lor.

    casandra

    23/01/2011 at 6:09 pm

    • @casandra salut 🙂
      Eu sunt extrem de dur in ceea ce priveste impunerea ordinii publice pana in momentul cand asta vine in detrimentul cetateanului si libertatilor lui. Din nefericire lucrurile nu arata bine de loc. Parerea mea „pesimista”, asta este doar inceputul si George Orwell a gresit cu 30 de ani. 😦

      Theophyle

      23/01/2011 at 7:40 pm

  21. Tehnologie, armata, razboi!

    Nicholas Dimancescu – un tinar american de origine romana a realizat un excelent documentar intitulat
    „Cavalerii cerului” transmis de TVR1!

    Romania in cel de al doilea razboi mondial!
    Merita vazut!

    Felicitari realizatorului! 🙂

    http://www.kogainonfilms.com/Pages/KnightsOfTheSky/1TheFilm.html

    maya

    23/01/2011 at 6:21 pm

  22. Nicholas Dimancescu _ „Cavalerii cerului”

    maya

    23/01/2011 at 6:25 pm

  23. Ion Cristoiu – „Am fost la Nasul”

    „La un moment dat, pe drumul mare de la maimuţă la om, s-a făcut o potecă înfundată. La capătul ei, a apărut un soi de încrucișare miciurinistă: omul politic: jumătate, om-jumătate, maimuță. Jumătatea care aparține omului bea, mănîncă, scrie versuri și compune madrigale, rîgîie și asudă, face copii și trage apa la toaletă. Jumătatea care aparține maimuței face politică. Dacă pui să stea de vorbă în direct la Tv doi oameni pur şi simplu, aceştia se vor comporta normal. Dacă pui doi oameni politici, produse neieșite complet din maimuțe, aceștia se vor comporta ca niște maimuțe. Altfel spus, așa cum le-o cere partidul.”

    maya

    23/01/2011 at 6:36 pm

  24. @maya: nu stiu de ce,dar in noul format nu-mi prea place Nasul.Am senzatia ca -a cazut palaria pe ochi.

    ela

    23/01/2011 at 6:44 pm

    • ela

      Eu nu pot sa urmaresc noile emisiuni ale lui Nasu’;
      sint pe alta companie de cablu.

      Am citit articolul doar!

      maya

      23/01/2011 at 6:48 pm

  25. Andrei Plesu la TVR1:

    „nu exista societate fericita fara fericiri individuale”

    Absolut de acord!

    maya

    23/01/2011 at 6:50 pm

    • Cei cu pensii kilometrice sint sigur fericiti;guvernul si-a dat din nou cu stingul in dreptul! 😦

      O drona care sa spioneze prostiile care se fac pe acolo „nu se ezista”?

      maya

      23/01/2011 at 6:53 pm

  26. Sal Theophyle.

    „Dronele poliţieneşti” sunt funcţionale în UK. Au fost prinşi spargatori de maşini, de case şi alte găşti de tineri uşor cretini şi mai mult dezaxaţi cu ajutorul lor.
    Practic imaginea (şi in infraroşu) este transmisă în timp real şi ghidează echipade intervenţie de la sol. Una din acţiuni a fost detaliată în presă în 2009.

    Bondarul poate fi văzut şi cu ochiul lber în tmpul zilei, doar că e complet silenţios şi nime nu se uită în sus decât accidental. Precum io stând cu buricu’ la soare 😀 😀 😀

    Cât despre pericolul ca să se întoarcă împotriva cetăţenilor oneşti, a existat, există şi va exista atâta vreme cât increderea în aleşi este slabă.
    Mai ales că e pe bună dreptate.
    Motiv pentru care fisura Wikileaks spre exemplu este mai mult decât benefică.

    Mu e decât o singură soluţie : o transparenţă mult mai crescută la nivel politic pentru masele „ignorante”.
    Ei n-o vor face de bună voie, garantez.

    Viq

    23/01/2011 at 6:59 pm

    • Din articolul de mai sus:

      „Pe fond, comentariul din weekend al lui Traian Basescu referitor la procesul de recalculare a pensiilor, declarat neconstitutional de ICCJ, un truism la baza, este cel putin inadecvat, daca nu cu totul si cu totul deplasat. Dar, ce mai conteaza asta, din moment ce toate televiziunile se tin scai de presedinte, ii urmaresc fiecare pas si il asediaza cu intrebari. „

      maya

      23/01/2011 at 7:01 pm

  27. Am fost un pic luat pe nepregatite dar am reusit sa plasam toate aparatele juste in spatiul necesar acestor discutii in care basescu se va certa cu Boc si restul invitatilor 🙂
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8232329-traian-basescu-discuta-ora-17-00-premierul-boc-ministrii-finantelor-internelor-apararii-tema-pensiilor-militarilor.htm
    PS.
    Theophyle , fi atent sa nu omori musca aia mica si verde care zboara prin caza . A costat o gramada de bani ! 😆 😆

    Ștefan A.

    23/01/2011 at 7:02 pm

  28. CPTariceanu „liderul deputaţilor PNL spune, referindu-se la alianţa cu PC, că sunt anumite lucruri care nu au fost suficient gândite, el precizând că este afectat personal de lipsa termenului „liberal” din denumirea ACD. „

    maya

    23/01/2011 at 7:12 pm

  29. „Compania texană Noble Energy şi partenerii săi israelieni au anunţat recent că au descoperit în apele Israelului din Marea Mediterană un zăcămînt uriaş de gaze naturale, la 130 de kilometri de portul Haifa”

    maya

    23/01/2011 at 7:27 pm

  30. http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/dosar/culisele-vanatorii-de-la-balc-214011.html

    Bine ca romanashul trebuie sa asomeze purcelul; ce se intimpla la Balc ce este? 😦

    maya

    23/01/2011 at 7:32 pm

    • Servus maya 🙂

      Theophyle

      23/01/2011 at 7:42 pm

      • Theo-Phyl
        😆
        Servus!

        maya

        23/01/2011 at 7:47 pm

  31. Buna seara tuturor! 🙂

    Zilele astea am fost cam departe de PC, cu intarri si comentarii sporadice, insa asta mi-a permis o anumita distantare. Drept pentru care am incercat o senzatie cu privire la viata politica din ultimele zile, senzatie pe care vreau sa v-o impartasesc.

    Am impresia, si e mai mult decit o impresie, e o certutudine, ca PNL-ul, de fapt Antonescu s-a aruncat ca berbecul cu capul inainte pe un culoar pe care crede ca poate sprinta pina in 2012 sau chiar 2014,m respectiv culoarul la capatul caruia scrie „Cel mai prezidentiabil”.

    Calculul ar fi simplu: cum PNL-ul nu are structura in teritoriu si cum in caz de alegeri facute dupa alta lege decit cea cu redistribuirile de pe lcourile 2 si 3 PNL-ul nu mai pupa atitea voturi, Antonescu s-a gindit sa utilizeze masinaria PSD, negociind la rupere pe paritate: unde suntem noi, liberalii, tari, voi nu ne impiedicati, ci ne sprijiniti. Unde sunteti voi tari, nu va impiedicam, ci va sprijinim. Iar unde sunt mai tari aia din PDl ne unim impotriva lor.

    Ideea e ca PNL-ul are mai mare cistig in teritoriu daca masinaria PSD nu lupta impotriva PNL, ci alaturi de liberali. Iar Crin crede ca odata cumparata bunavointa PSD in teritoriu, el insusi va asigura tractiune imagistica si electorala partidului sau si el va fi candidatul Coalitiei la prezidentiale.

    Crin insa se inseala. Latraturile pe sticla nu compenseaza o actiune politica serioasa. Pina in 2012 mai e mult, iar pina in 2014 o eternitate. Bataliile politice nu se cistiga pozind ca cel mai tare latrator, iar lipsa de structuri teritoriale si de oameni in spatele lui crin se va intoarce impotriva sa mai repede decit crede. Pentru ca PSD-ul, cind ii va veni bine, il va pune pe Crin in pozitia de a accepta sa fie vioara a doua sau sa plece. Nu va exista paritate, asa cum o vrea el, va fi doar declarativ, insa nu in mod real.

    PSD-ul nu face cadouri nimanui niciodata. Numai Basescu a putut pacali PSD-ul in 2009, lundu-i la guvernare. Basescu insa a avut cu ce negocia, flecareala lui Crin nu tine loc de arma ascunsa in mineca.

    Cetatean

    23/01/2011 at 7:38 pm

    • Cetatean
      😆
      Servus!

      Prin aceasta actiune a PNL,PDL -ul nu ramine cam „singur acasa” pe aleea de dreapta ?

      maya

      23/01/2011 at 8:07 pm

      • Ba da, maya!

        Servus 😆

        Cetatean

        23/01/2011 at 8:14 pm

        • Oare o sa-i convina?

          Masurile luate trebuie sa fie clar de dreapta si nu inmuiate si in „otzet” de stinga ca un fel de alba – neagra!

          Plus hotarire si consecventza;mai ales consecventza!

          maya

          23/01/2011 at 8:37 pm

  32. Buna seara la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Cine nu poate accesa direct noua postare este invitat sa o faca prin acest link direct!

    Theophyle

    23/01/2011 at 7:41 pm

  33. Clarvazatori pre-cogi, politisti „pre-crima”, program Pre-Crima…

    presupun pre-delicventi, pre-corupti!

    Numai in SF, prea-pre-coruptii din tzarishoara noastra vor fi stirpitzi ca si mustele!

    maya

    23/01/2011 at 7:46 pm


Comentariile sunt închise.