Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Memento: Lacrimi de crocodil

Majoritatea articolelor pe care le postez se ocupa de clasa politica damboviteana, care arata mult sub un nivel acceptabil si cuvantul “mediocru” ar insemna un superlativ pentru a-l descrie. Jocurile politice se petrec intre o opozitie care arata ca o hoarda tătărească, care a venit sa pustiasca tara si o coalitie care guverneaza, pusa pe capatuiala clientilor politici cu ajutorul carora au ajuns la putere.  Ambele parti sunt ingrijorate in special de nivelul comisioanelor posibile si sursele lor.  Intrebarea este daca numai ei sunt de vina si noi electoratul suntem niste ingerasi inocenti si plini de patriotism, dragoste de tara si ingrijorati continuu de destinele generatiilor viitoare.

Politicianul roman este sub-mediocru, credeti-ma ca intotdeauna a fost asa, din fericire pentru ei, in alte timpuri media nu a avut  potentialul propagarii informatiei. Ciclul de informare era atat de lung ca pana ajungea informatia la electorat, stirea devenea “rasuflata.”  Acesti politicieni  sub-mediocrii au fost alesi de un electorat jalnic si la fel de sub-mediocru ca si ei. Cumparati cu un kilogram de zahar sau cu niste vorbe dulci, politicianul roman este lasat de electorat sa-si faca mendrele pana la alegerile urmatoare.

Romania a trecut la vot uninominal, castrat adevarat, totusi uninominal. Cati din voi stiti cine va reprezinta la Senat sau la Camera. Cati din voi stiti care este activitatea lor parlamentara? Cati stiti cum voteaza, ce voteaza si ce naiba fac ei acolo, trimisi pe voturile voastre?  Cati dintre voi i-ati scris si cati ati primit raspuns, cati din voi stiti daca omul face o treaba onorabila sau nu? Raspund eu in numele vostru: putini, foarte putini.

Atunci pentru ce lacrimile astea de crocodil,  majoritatea electoratului seamana leit cu majoritatea politicienilor.

Written by Theophyle

23/01/2011 la 9:26 am

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut,
    Este adevarat, dar responsabilitatile sunt diferite. Din pacate, pentru partide conteaza prea putin competenta persoanelor pe care le propun, importanta fiind aproape exclusiv imaginea, fatada.
    Relevant este insa ca din cercetarile sociologice stim ca societatea respinge toata clasa politica, avand perceptia ca aceasta nu se comporta pe masura dorintelor electoratului.

    Hronic

    23/01/2011 at 9:53 am

  2. Buna dimineata!

    Eu am ales un coleg de liceu la senat si pe un altul pe care il cunosteam; nu raspund la telefon si nici mail nu au afisat.Stiu ca sunt doua din fantomele din parlament, ajisterea in targ asa ca la anul vor sta acasa,din partea mea.
    Din pacate,activitatea lor slaba se simte si in oras.Nu-i vad bine la alegeri.

    @Hronic: o respinge de doua decenii,si alege aceeasi bostani.

    ela

    23/01/2011 at 10:04 am

    • Este adevarat, dar aceasta e oferta de bostani.

      Hronic

      23/01/2011 at 10:18 am

  3. buna dimineata

    ok electoratul e jalnic,needucat,manelizat,spalat pe creier,se vinde ieftin;

    dar esenta problemei e alta: ce i se ofera acestui electorat?

    avem oferte valabile,avem oameni reprezentativi

    raspunsul e simplu:DA

    media electoratului

    ce folos ca eu stiu cine e reprezentantul meu in camera,daca ii scriu si nici macar nu-i cer avoare,nici macar nu-i cer sa se bage peste primar,pur si simplu ii cer sa-mi spuna si mie cum a votat in parlament;
    ignorare totala,stiu ca reprezentantul meu in camera e important,e in comisia de aparare;as fi si eu curios sa stiu cum vede el problema reinoirii flotei aeriene,cumvede el problema asta a pensiilor,potae ma mai luminez si eu;
    in alta ordine de idei,am oferit unui alt reprezentant pe care il cunosc sa-i intocmesc niste note economice,despre ce poate ar trebuie facut acum;
    nu i-am cerut bani,nu i-am cerut privilegii sau contracte/l-a interesat preopunerea mea tot atit cit l-a interesat pe nea gogu de la scularie bugetul nasa
    daca nu ma duc sa votez data viitoare,sunt acuzat de lipsa de spirit civic,de faptul ca cei putini vor decide pentru mine,de….
    adevarul este ca data viitoare voi vota numai la locale,acolo primarul mi-a raspuns-nu el ci cine era desemnat din primarie,si acest primar e liberal,e chiliman,si nici macar nu a avut votul meu;e un mod corect de abordare, e acum si alesul meu

    intamplator

    23/01/2011 at 10:21 am

  4. Între 1994-1996 am susţinut un parlamentar PNŢ-CD fiind membră de partid. După cum se cunoaşte deja, nici între ei nu se înţelegeau ţărăniştii,îl bănuiam pe celălalt că ar fi fost informator al securităţii şi, din acest acest motiv, ultima şedinţă de partid, prin august 1996, s-a ţinut în apartamentul meu. Nu aveam nici scaune pentru toţi câţi au venit în aceea zi. Ei bine, CDR-ul câştigă alegerile şi deputatul despre care scriu ajunge ministru. Cunoştinţele mă felicită , orăşelul Vălenii de Munte este mic şi aproape totul se află.

    Dacă înainte acesta îmi spunea că pot spune tuturor că suntem prieteni, după ce a ajuns ministru nu a mai răspuns la telefon atunci când colegii m-au rugat să-l contactez. L-am iertat, se vede că nu-i fac public numele dar, i-am votat în 2000 şi 2004 pe liberali.

    În 2005 un liberal, fost profesor al fiului meu la Colegiul ILCaragiale din Ploieşti, ajuns deputat şi cu votul meu, vine la şcoala unde eram directoare şi, pentru că îndrăznisem să anunţ presa că eram a şaptea oară inundaţi, mă ameninţă că nu voi mai rămâne directoare cu tot masterul meu în educaţie obţinut la SNSPA. Ceea ce s-a şi întâmplat.

    Prin 2006 cred, respectivul deputat , Ion Preda, a murit.

    În prezent fiind director de şcoală o colegă cu gradul II şi fără cursuri de management!

    În cine să am încredere?

  5. Buna dimineata. Nu m-a interesat politica niciodata in sensul de partizanat pentru o doctrina sau alta, ori de adeziune in vreun fel. Insa, mereu mi-am dorit si am incercat sa intelg ce se intampla in jur, sa pricep mecanismul in functie de care functionam dpdv organizatoric. Eh, nu va spun ce „bastoane” mi-am luat de pe la prieteni si cunoscuti: ba ca sa-mi vad de viata, de familie, de munca si in general de orice altceva, in afara de chestiuni de genul asta descrise de gazda noastra ( pe care o salut) in articol.Pentru multi dintre ei, dar nu pentru toti, slava Domnului, era important sa mearga la munca ( lucrau la stat), sa stea cat mai putin la program, sa ia cat mai multe sporuri in ideea ca li se cuvin. Cand a fost ales actualul presedinte, disperarea lor a fost maxima.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 10:29 am

  6. Salut!
    Eu am votat pe Paleologu jr si A. Boagiu. Paleologu o dezamagire imensa ciudat dar Boagiu pare sa se miste mai bine, mai cu seama decand a venit la min. transporturilor.
    Cu paleologu am avut o scurta duscutie pe blogul sau cat afost min. la cultura si ma vazut cam ce hram poarta.

    andrzej

    23/01/2011 at 10:29 am

  7. Când ai de ales între salam de tip A şi salam de tip B care, în mare, diferă prin etichetă, ce să alegi? Eu am ales absenteismul. La un moment dat l-am votat pe Hunor, deşi neam de neamul meu nu au fost unguri. Am constatat că nici aceastea nu sunt soluţii.
    Dar care să fie? Nu poţi alege decât în limitele ofertei! A, B,…, sau zero!
    Până una-alta, ţara se goleşte. De populaţie activă. Guvernanţii se plâng de prea mulţi asistaţi. Şi totuşi, preşedintele ţării îi îndeamnă pe români să plece în continuare. Doreşte doar banii lor, acum, conform principiului: „După mine potopul”.
    Dacă se continuă în ritmul acesta, un viitor succesor al lui Băsescu va avea toate şansele să fie poreclit „Escu fără popor”

    nelucraciun

    23/01/2011 at 10:34 am

  8. neata,

    cei votati de mine nu au intrat in parlament; au intrat doar cei de pe locul 3 ca urmare a legii castrate.
    deci nu am pe cine lua la rost.

    skorpion

    23/01/2011 at 10:37 am

    • Bună dimineaţa!
      Mai sunt şi oameni fericiţi!
      Mie toate cunoştinţele îmi dau peste nas cum că nu aş şti să aleg. Şi sunt PSD-işti.

  9. La locale am suferit dezamagiri majore, in sensul ca eu inteleg prin mersul la vot faptul ca desemnez un manager pentru comunitatea in care traiesc, a carui poza nu tre’ s-a iau acasa si sa o pup ca pe icoane. Surpriza totala: notiunea de implicare in comunitate e privita ca un soi de idealism hollywoodian, iar ala care o formuleaza, e privit ca ceva cu 3 capete. Nu avem viata sociala, nu avem investitori prea multi sau macar in domenii diversificate, birocratia e criminala,
    iar eu mi-am facut datoria : am fost la vot. Si o sa ma duc mereu la vot, indiferent de candidati, pentru ca unii oameni, candva in istorie, au murit pentru ca eu sa am acest drept. Erau vremuri cand dreptul de a pune stampila, azi desueta pentru unii dintre noi, era de neinchipuit pentru unele categorii.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 10:43 am

  10. pesede never ever

    skorpion

    23/01/2011 at 10:45 am

    • exactly!

      Maria

      23/01/2011 at 10:58 am

    • nici daca-mi tai mana!

      ela

      23/01/2011 at 11:11 am

  11. Fluxurile financiare ilicite din Romania catre alte tari (paradisuri fiscale, banci elvetiene samd ) plaseaza tara noastra pe locul 34 in lume, cu o medie anuala de 3,6 miliarde de dolari “scapati” in afara tarii,

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8230622-sfarsit-masurat-americanii-vezi-cati-bani-ies-ilegal-din-romania-fiecare.htm

    skorpion

    23/01/2011 at 10:47 am

  12. PS: in orasul de unde va scriu eu, „alesii” nu au facut niciodata o sedint/adunare/comunicare in care macar sa se faca vazuti de toti muritorii, ca nu toata lumea merge la sedinte de partid sa-i vada pe ei, insa persoana lor politica e importanta pentru toata comunitatea. Da’ ma rog, poate e mai bine ca ne scutesc, ca ma apuca toti dracii cand vad si stiu ca oricum nu dau socoteala daca fac sau nu fac ceva.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 10:47 am

  13. Va mai trece multa apa pe Dimbovita pina cind vom vota „”pentru”” cineva.
    De 20 de ani votam „”contra””.Stim ca cei votati nu sunt ce ne am dori dar mai stim ca ceilalti sunt si mai rai.Asa judecam toti indiferent de ce parte a baricadei ne am afla si din acest motiv mult laudata selectie facuata de alegator nu va functiona.
    Boala este evidenta si la clasa politica.Lupta se da contra cuiva – ori a ciumei rosii ori de partea cealalta contra lui Basescu.

    tucu

    23/01/2011 at 10:55 am

  14. Buna dimineata,
    In cazul meu la vot am avut de analizat „doua nenenorociri” drept ptr. care am votat ptr. amandoi, sa nu se supere cumva. Este o optiune mult mai democratica decat aberatia „votului in alb”.
    De votat am votat fiecare cum am putut, unii mai bine altii si-au vandut „sufletul” ptr. o galeata sau un Kg. de ulei, dar ce facem in continuare. Avem un electorat majoritar pe cale sa se schimbe in mediul rural care tb. educat. Daca educatia ramane in slujba tv-urilor scatofage este JALE. La oras alat dezastru sunt unii care absenteaza de la vot de ani buni, altii care au luat aceasta deceizie dupa ultimul scrutin si unii care pur si si simplu nu voteaza.Si atunci ne minunam cum a ajuns X sau Y sa ne reprezinte.
    Si cred ca mai este o problema,spiritul de clan la parlamentari, cu exceptia unora tineri care in parte sunt dezamagiri si erori, avem o clasa politica care este legata de scaun din anii 90.De ce asta, ptr. ca nu se dau plecati, au o meserie banoasa – cea de parlamentar.Iar cei care au intrat de curand „in paine” sunt majoritatea din fieful elefantilor.

    mar

    23/01/2011 at 10:56 am

  15. Buna dimineata.
    Eu am un reprezentant de la PSD si unul de la PDL.
    (din pacate de votat nu am votat la parlamentare – (coegiul 7 (dep) si respectiv 3(senat))pentru ca pur si simplu nu eram in orasul meu (sunt imigrant in Bucuresti :() iar legea nu-mi permite sa-mi exercit votul.
    La deputati (PSD) – i-am scris odata (referitor la legea pensiilor) dar ignorarea a fost totala. Dincolo (PDL),
    nu i-am scris, dar in general o votat corect (cu o singura exceptie). Inainte a fost primar iar ca primar prima oara nu l-am votat, a doua oara l-am votat, dar in oras ce a facut a fost O.K. (nu e usa de biserica dar nici calul nu l-a sarit)

    DanSu

    23/01/2011 at 11:04 am

  16. Theophyle, am votat cu ai mei colegi din PNL. Acum mi-am dat demisia din PNL dupa ce Antonescu a confirmat inca o data ca este lipsit de caracter.
    Am votat intotdeauna raul cel mai mic, dar in acest moment am trecut in rindul acelora care nu vor mai merge la vot.
    Am sponsorizat candidaturi atit de la PNL cit si de la PDL, dar in 2012 cu siguranta ca sprijinul meu va fi zero.
    Chiar daca nu o sa reusesc sa duc la capat in perioada imediat urmatoare
    intentia mea de a crea un partid online, totusi nu ma dau batut usor 😉
    Ramin la ideea a este nevoie de un partid plecaf de jos din rindul acelora care doresc o buna guvernare a comunitatilor in care traiesc.

    Dan Masca

    23/01/2011 at 12:16 pm

    • Salut Dan,
      Nu te-am uitat – lupt insa cu „sistemul ticalosit”. Sper in curand sa putem discuta!

      Theophyle

      23/01/2011 at 2:57 pm

    • Dan, Vezi mai jos 🙂

      Theophyle

      23/01/2011 at 2:57 pm

  17. Viata se compune din mai multe segmente: cel social, cel personal, profesional si mai adaugati voi. Asta cu votu’ face parte din viata sociala, pe care nu poti sa o amputezi prin faptul ca nu mai mergi la vot din cauza ca esti dezamagit.Pai si in viata personala cand esti dezamagit, ce faci, nu te mai intalnesti niciodata cu nimeni, doar ptr ca cineva la un moment dat te-a ranit? In viata profesionala ce faci, nu-ti mai cauti un alt loc de munca, ptr ca precedentul nu a fost ce-ti doreai? Am vazut o reclama la americani, (iar nu-mi aduc aminte la ce emisiune sau post tv)care se desfasoara asa: doi tineri casatoriti superbi in prim plan, care se duc spre camera unde aveau sa-si petreaca noaptea nuntii. Acolo incep „pregatirile”, tipul se tranteste pe pat, iar ea se duce la baie, insa lasa usa intredeschisa. El, extaziat de Ea, se uita spre baie si…soc pe fata lui. Ea isi facea nevoile din picioare si in timpul asta ii intoarce lui un zambet had. Morala: cand iti iei un angajament, ai grija, mare grija. Si mai au americanii o vorba: ceea ce arata prea frumos ca sa fie adevarat, de obicei Este prea frumos ca sa fie adevarat.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 12:32 pm

    • @ Treceam si eu pe aici : atita timp cit este legal sa nu votez nu cred ca optiunea de a nu vota este ceva gresit. Votul intentionat nul sau lipsa lui este tot o actiune civica la fel de plina de etica ca votul celalalt.
      Da, in viata de zi cu zi imi permit libertatea de a actiona conform principiilor dupa care imi conduc si ne conducem viata de familie, sociala si profesionala. Din fericire suntem oameni liberi si avem doar un singur „sef” : pe Cel de Sus 😉

      Dan Masca

      23/01/2011 at 1:11 pm

      • Scuze, nu ma referam la persoana dvs in particular, comentariul nu viza persoane anume.

        Treceam si eu pe aici

        23/01/2011 at 1:19 pm

        • Scuze. Citesc de pe mobil si asa am avut impresia ca avea legatura cu postarea mea ;). Oricum cele scrise anterior ramin valabile ;). O zi frumoasa.

          Dan Masca

          23/01/2011 at 2:17 pm

  18. Buna ziua,
    am votat foarte prost in primii ani(sentimental ),apoi am incercat sa fiu lucida m-am dat cu CDR , DEZAMAGIRE CRUNTA , m-am chinuit sa conving si pe altii pentru aceasta optiune si nu am vazut rezultate notabile. Cea mai crunta dezamagire a fost Emil Constantinescu si Victor Ciorbea. Am votat DA si s-a ales praful si pulberea….
    Am ajuns ca turmentatul acela din scrisoarea pierduta , eu cu cine mai votez?????? Ca om politic tot Basescu este cel mai bun , dar are prea putina putere, parerea mea era mai bun ca prim ministru …..

    mariana

    23/01/2011 at 12:36 pm

    • Buna ziua,
      Am avut şi eu spaime în legătura cu forţa lui Băse, aseară şi chiar şi astăzi la Iaşi mi-a demonstrat multă tărie. Cred că este piatră tare!

      dictaturajustitiei

      24/01/2011 at 1:45 pm

  19. Ziua buna
    In ziua in care vei fi reprezentantul meu in parlament , senat , draga Theophyle , stai linistit ca am sa te intreb de toate cele in fiecare zi (sau aproape).
    Inutil sa eschivezi aceasta indatorire civila . 🙂
    Politica noua , inovativa ,se face cu oameni noi si nu cu imitatile actuale de politicieni .
    Deci , esti gata sa faci acest sacrifiu in numele celor care te citesc si impartasesc in totalitate sau parte ideile tale ?

    Ștefan A.

    23/01/2011 at 1:44 pm

    • Buna,
      Asta este solutia, aparitia unor oameni care nu au legatura cu sistemul actual, fie ca este de stanga sau de dreapta. Si mai ales sustinerea candidatilor nou aparuti, care nu sunt conexati pe interese de partid sau clan.
      Eu nu am cum sa-l votez dar cei din diaspora cu siguranta!Dar apare o problema, sa vrea.
      Mai este o solutie 2014, si atunci se schimba datele problemei.

      mar

      23/01/2011 at 1:55 pm

    • Stefan, sunt de acord cu tine. In Tirgu Mures pot sa iti spun ca nu prea ai din ce sa alegi. Tristetea mare este ca generatia tinara aka geneatia lui Ponta de prin toate organizatiile locale si-a aratat „valoarea” asa ca sperantele tind spre zero.

      Dan Masca

      23/01/2011 at 2:21 pm

  20. BUNA
    Premisa este gresita daca asteptam politicieni noi/schimbati
    Ei nu vor apare sau nu se vor schimba aita vreme cit electoratul nu se schimba si nu devine mai inteligent mai educat mai generos si nu penalizeaza politicienii Negustorul nu schimba nimic atita timp cit clientul intra in pravalie si cumpara marfa chiar cirtind Ia sa se schimbe clientul ! Imediat se va schimba si negustorul, daca vrea sa mai vanda marfa 🙂

    Un tanar de stanga

    23/01/2011 at 2:21 pm

  21. Electoratul ar trebui educat, informat. Poate ar fi utila redefinirea notiunilor de electorat, vot si candidati prin: realizarea unui documentar despre istoria votului, din toate perspectivele istorice posibile, de la aparitie si pana la diversele forme de manifestare (vot activ sau vot pasiv-lipsa lui), trierea numarului de candidati, ca la stufarisul ala de pe liste…te plictisesti citind numele, dar-mite sa mai si stii cine-s toti aia.

    Treceam si eu pe aici

    23/01/2011 at 2:37 pm

    • Educatia electoratului trebuia inceputa dupa revolutie la tv nu numai in universitate. Sute sau mii de documentare se puteau aduce gratuit din strainatate

      Nu au dorit asta Brucan a trasat drept termen al desmeticirii 20 ani Si a militat si s-a sfortat pentru acest obiectiv

      Un tanar de stanga

      23/01/2011 at 2:43 pm

      • Ehei, ce discutie ar fi despre nea Brucan…Oricum, aia douaj’ de ani au expirat, cred ca istoria ne cheama in alta directie, asa ca sa uitam hidosu’ Brucan si sa ne grabim, ca intarziem, ne asteapta Lumea 🙂

        Treceam si eu pe aici

        23/01/2011 at 2:55 pm

        • degeaba ne cheama istoria, daca dam partidului lui Iliescu 30% minim – de 20 ani pina acum si inca vom mai da inca 4-8 ani Istoria are trompeta mai slaba decit Vanghelie si Ponta

          Un tanar de stanga

          23/01/2011 at 3:06 pm

    • @ Trecătorule:

      Pe blogul meu scriu, în general,cred eu,despre subiecte serioase. Într-o zi mi-am dat şi eu cu părerea despre divorţul d-nei Săftoiu.

      Este cel mai citit articol iar eu am fost foarte dezamăgită.

      M-am plâns unei prietene care mi-a explicat fenomenul. Oamenii sunt prea obosiţi de la muncă şi nu mai au răbdarea necesară să citească, să înţeleagă.

      De aceea, este necesară convorbirea faţă în faţă şi explicaţiile să fie cât mai simplificate ca pentru elevi. Câţi credeţi că au înţeles că este vorba de diminuarea PENSIILOR SPECIALE ale MILITARILOR ?

      dictaturajustitiei

      23/01/2011 at 3:43 pm

  22. Salut prieteni! De acord cu voi, în afară de un singur aspect, cel privind „electoratul jalnic”. Dacă avem în vedere un anume fond de cultură politică mostenită dinainte de ’89 plus o industrie de manipulare infernală care „munceşte ” fără răgaz, de 21 de ani ar merita, în bună parte, apreciat, că încă mai rezistă

    noradamian

    23/01/2011 at 2:57 pm

    • Buna Nora,
      de acord cu tine ca sunt realizari Apreciem, apreciem… dar tot pe minus suntem. Si… hai sa nu mai cocolosim electoratul Bulgarii de ce pot mai mult ? Sunt rasa superioara romanilor ?

      Un tanar de stanga

      23/01/2011 at 3:16 pm

    • nora salut 🙂
      Dupa 21 de ani cine nu a prins ca este mnipulat nu o va mai face in generatia lui 😦

      Theophyle

      23/01/2011 at 4:09 pm

  23. Postare noua 🙂

    Cine nu poate accesa direct noua postare este invitat sa o faca prin acest link direct!

    Theophyle

    23/01/2011 at 2:58 pm

  24. Buna ziua!
    Eu am scris deputatului un email, nu mi-a raspuns, am sa mai incerc, bate si ti se va deschide…

    Creanga

    23/01/2011 at 3:52 pm

    • salut Creanga, unde ai disparut baiatule 😆

      Theophyle

      23/01/2011 at 4:10 pm


Comentariile sunt închise.