Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Sfârşit de săptămână – 22 Ianuarie “justitia si efectele erga omnes”

Bună dimineata intr-o zi de sâmbata, sfarsit de saptamana. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  0°C, si o maxima termica de  -1°C, umiditate: 98%. Indicele de confort termic: -6°C. In cea mai mare parte noros. Ninsoare usoara. Frig si vant.  Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2651 RON (-0. 0020 RON); 1 USD = 3. 1514 RON (-0.0109 RON); 1 EURO =  1. 3534  USD; (+0.0040). Evolutia saptamanala o  puteti citi aici. Gramul de aur 136.1636RON  (-2.6333).     Euro a atins, vineri, un maxim al ultimelor două luni faţă de dolar.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a convocat vineri seara Comandamentul de iarnă, ca urmare a prognozelor meteorologice care anunţă lapoviţă şi ninsoare şi căderi semnificative de temperatură, în următoarele zile. El le-a cerut operatorilor de curăţenie să fie pregătiţi cu maşini încărcate cu material antiderapant, în pante, rampe şi poduri, precum şi în principalele intersecţii din Capitală, pentru a interveni şi preveni apariţia poleiului. Primarul general a menţionat că şi spitalele din subordine sunt pregătite, iar reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială au raportat că, în prezent, în aşezămintele sociale sunt cazate 120 de persoane fără adăpost, iar, în cazul în care temperaturile vor scădea mult sub zero, Poliţia Locală şi DGASMB vor avea grijă să-i adune pe cei fără adăpost pentru a-i conduce în adăposturi. (Sursa:Agerpres)

Preşedintele Consiliului Naţional al PSD, Adrian Năstase, vede o eventuală colaborare la putere între construcţia politică PSD-ACD şi preşedintele Traian Băsescu doar în direcţia suspendării din funcţie a şefului statului. Întrebat vineri seara la Craiova, în cadrul unei conferinţe de presă, cum vede o colaborare dintre un guvern PSD-ACD şi Traian Băsescu, Năstase a răspuns: ‘În momentul în care putem forma guvernul înseamnă că avem majoritatea în parlament, iar dacă avem majoritatea în parlament, atunci înseamnă că ne putem gândi şi la suspendarea preşedintelui. Aşa că eu văd o colaborare directă, foarte clară în această direcţie, pentru că eu nu cred că Traian Băsescu poate să colaboreze cu cineva. Nu cred că el este în stare să înţeleagă ce înseamnă coabitare, nu cred că acest cuvânt l-a folosit vreodată sau i-a înţeles vreodată sensul’, a spus Năstase. (Sursa:Agerpres)

Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie arată, în motivarea deciziei prin care a rămas definitivă suspendarea Hotărârii Guvernului 735/2010 privind recalcularea pensiei, că această decizie este opozabilă tuturor pensionarilor militari, poliţişti şi funcţionari publici din sistemul penitenciarelor şi nu doar pentru părţile din proces. „H.G. nr. 735 din 21.07.2010 produce efecte erga omnes, cu alte cuvinte, se referă la toate persoanele aflate sub incidenţa sa: foştii militari, poliţişti, funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, pentru care se dispune recalcularea pensiilor”, spun magistraţii ÎCCJ. Judecătorii instanţei supreme precizează, în motivarea deciziei luate la începutul lunii ianuarie, că, în mod indiscutabil, H.G. 735 din 21.07.2010 este un act administrativ unilateral cu caracter normativ şi că, potrivit legii contenciosului-administrativ, instanţa poate dispune suspendarea unui act administrativ, până la soluţionarea definitivă a cererii de anulare a acestuia. (Sursa:Agerpres)

Tradiţionala vânătoare de la Balc a început, sâmbătă dimineaţă, printre invitaţii organizatorului, omul de afaceri Ion Ţiriac, aflându-se şi prinţul Dimitrie Sturdza, care a spus că participanţii la eveniment sunt „oameni foarte bine văzuţi în toată Europa”.Gonacii, aproximativ 150, şi câteva zeci de de vânători din rândul localnicilor au început să sosească la Balc în jurul orei 7.00, cu trei tractoare şi cu mai multe autovehicule. Gonacii şi vânătorii s-au adunat apoi la o cabană aflată la intrarea pe fondul de vânătoare, unde li s-a făcut instructajul şi li s-au împărţit veste reflectorizante. Potrivit unor surse, anul acesta un gonaci va primi pentru o zi de vânătoare 50 de lei, un vânător – 75 de lei, iar cei care transportă cu maşinile mistreţii – 130 de lei. După ora 8.00, au sosit la Balc şi aproximativ zece maşini cu numere de Bucureşti, dar şi din străinătate, care i-au adus pe invitaţii omului de afaceri Ion Ţiriac. (Sursa:Mediafax)

Suspiciunile legate de activităţi incorecte ale unor oficiali ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare scot în evidenţa necesitatea combaterii corupţiei endemice din regiunile unde instituţia financiară este prezentă, a declarat, vineri, preşedintele BERD, Thomas Mirow. n această săptămână, BERD a ridicat imunitatea a patru oficiali ruşi, între care Ielena Kotova, reprezentanta Rusiei în conducerea băncii, pentru a permite investigaţiile poliţiei britanice şi ale autorităţilor de la Moscova.  Kotova a fost demisă în decembrie de către premierul Vladimir Putin, la o zi după ce BERD a prezentat concluziile unei investigaţii interne care indicau încălcarea codului de conduită al băncii.”Este un adevăr nefericit, corupţia rămâne o problemă endemică în regiunile unde BERD este prezentă”, a spus Mirow într-un discurs adresat unei delegaţii a Consiliului Europei. (Sursa:Mediafax)

Uniunea Europeană (UE) a lansat vineri un apel la calm în Albania, unde poliţia a împuşcat mortal trei manifestanţi, tragedie pe care o deplânge, subliniind că dreptul la protest este o libertate esenţială, relatează AFP.  ‘A manifesta este un instrument al libertăţii de expresie şi le permite cetăţenilor să se adune paşnic. Deplângem faptul că evenimentele de astăzi au degenerat într-o escaladare a violenţelor’, au apreciat şefa diplomaţiei europene Catherine Ashton şi comisarul european pentru extindere, Stefan Füle, într-un comunicat comun privind situaţia din Albania. Albania este membră a NATO din 2009 dar nu şi a Uniunii Europene (UE), cu care a încheiat în acelaşi an un tratat de asociere. La rândul său, Consiliul Europei s-a declarat ‘foarte îngrijorat’ de violenţele de vineri. ‘Sunt foarte neliniştit de explozia de violenţă şi de faptul că au existat victime în cursul manifestaţiilor de stradă de la Tirana din această după-amiază’, a precizat într-un comunicat Thorbjorn Jagland, secretarul general al organizaţiei paneuropene. ‘Condamn orice formă de violenţă şi fac apel la toate forţele politice să angajeze un dialog constructiv, în cadrul instituţiilor democratice albaneze actuale’, a adăugat Jagland. (Sursa:Agerpres)

Va urez o zi buna!

188 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut! 🙂

    Nu mai reiau comentariul de aseara despre decizia ICCJ, insa un lucru imi este clar: dupa ce argumentele invocate de ICCJ in sesizarea de neconstitutionalitate pe care au adresat-o CCR in vara lui 2010 au fost respinse de CCR, acum, ICCJ, avind de judecat o speta in care pensionarii militari au folisit aceleasi argumente, le-au dat dreptate impotriva Givernului.

    ICCJ s-a razbunat asptfel pe Guvern si pe CCR, o CCR care a decis ca pensiile militare pot fi taiate, in sensul reducerii partii suplimentare, lasindu-se neatinsa partea contributiva.

    ICCJ nu a atacat legea in sine, ci hotarirea de Guvern cu rol metodologic care permitea recalcularea. Desi la urma nu s-au abtinut Sandeii si au aberat despre pensia ca drept patrimonial, facindu-se ca uita ca „pensia” speciala a militarilor e alcatuita din pensia contributiva, intangibila conform CCR si partea de supliment, perfect anulabila.

    ICCJ s-a semi-substituit CCR-ului, decretind ca daca li s etaie pensiile militarilor li se produce o paguba iminenta, ceea ce CCR a spus ca este perfect constitutional.

    Cetatean

    22/01/2011 at 10:27 am

  2. Inca ceva: instanta nu are cum sa anuleze o lege trecuta de CCR. Pentru ca altfel instanta ar avea drept de initiativa legislativa, adica sa adopte sau sa anuleze legi, ceea ce s-ar constitui in incalcarea separatiei puterilor in stat si in ditamai CJNC-ul.

    Insa ICCj sunt experti in conflicte juridice in care incalca rolul Parlamentului, amintiti-va de modul in care au dat in judecata Guvernul si „au cistigat”, ei, judecatorii, in Justitie, sporuri salariale.

    CCR le-a dat peste nas pentru viitor, insa sporurile celor care au dat in judecata Guvernul au ramas. Deh, s-a invocat puterea de „lucru judecat”, ceea ce e o aberatie.

    Cetatean

    22/01/2011 at 10:32 am

  3. La acea vreme CCR ere inca iliescianista, inca nu fusesera numiti Motoc si Minea.

    Cetatean

    22/01/2011 at 10:32 am

  4. Politica: Nastase s-a speriat cumplit de scenariul descris de Lazaroiu: presupunem ca PSD si ACD cistiga peste 50 la suta din voturi in 2012, Basescu desemneaza pe cineva de la ei, insa nu persoana pe care o vor ei. Constitutia nu il obliga sa le desemneze exact premierul dorit de ei.

    Speriat de moarte, Nastase deja il ameninta cu suspendarea. Nastase a cazut in capcana abil intinsa de Lazaroiu, care special a vehiculat scenariul, ca sa testeze reactia baietilor. Nevenindu-le sa creada ce tupeu poate avea Basescu, astia deja au inceput sa il ameninte, si sa dea pe goarna ceea ce gindeau, insa nu vroiau sa spuna, dupa cum a spus marioneta lui Voiculescu, Daniel Constantin.

    Scopul lui Lazaroiu a fost sa precipiteze scenariul cu suspendarea si sa ii faca sa isi devoaleze planurile inca inainte de 2012.

    Anul care vine si 2012 va fi eminamente politic, in jurul scenariului clasic: Basescu si noua Constitutie versus restul lumii.

    Cetatean

    22/01/2011 at 10:38 am

    • Mneata’ Cetatean 🙂
      Nu stiu cum sta treaba cu Nastase, clar este ca suspendarea lui Basescu nu a coborat de pe agenda Opozitiei nici un moment. Personal, cred ca calcululegat de scaderea popularitatii este principal in aceasta ecuatie.

      Theophyle

      22/01/2011 at 10:43 am

      • Theophyle, saluare! 🙂

        Stiu ca suspendarea a fost mereu pe agenda lor, intrucit aceasta prevedere este folosita de ei ca perdea pentru o lovitura de stat mascata.

        Exista insa ceva ce lor le scapa, si tine de mentalul profund al oamenilor. E drept ca li s-aui taiat salariile si pensiile, e drept ca antenele il injura pe Basescu la greu, e drept ca scaderea de popularitate invita Opozitia la reactivarea scenariului suspendarii, insa:

        – in cazul unui astfel de scenariu distinctiile fine dispar si intra in joc categoriile abisale ale gindirii: personajul bu nsi personajul rau.

        – oricit de tare l-ar diaboliza pesedistii si liberalii pe Basescu, ei nu vor fi niciodata mai credibili ca el.

        – la diabolizarea orchestrata de ei el le poate raspunde cu o moneda si mai puternica, si cu un scenariu si mai atractiv. Ei spun: „il dam jos si va curge lapte si miere”. El spune „in sfirsit, le-o tragem la toti aia care va mint de 20 de ani” etc.

        – scenariul Basescu vs psd-acd mai pune in joc si ceea ce Rene Girard numea „mecanismul victimar al tapului ispasitor”. In momentul in care o imensa coalitie se aduna impotriva unui om, la nivelul mentalului se produce un declic care face ca oamenii sa considere ca totusi, din moment ce acel om e urit de toti, inseamna ca e ceva putred in scenariul vehiculat. Am auzit eu cu urechile mele o doamna pensionara, pesedista ca vot, spunindu-mi revoltata in 2009: „Haide ma, dar chiar asa? Toti pe unul? da’ ce le-a facut la toti de vor sa il beleasca? [citat textual] Trebuie ca i-a deranjat tare!”.

        Asa ca aia care vehiculeaza scenarii cu suspendarea ar facemai bine sa puna mina si sa citeasca cite ceva despre faptul ca excesul de diabolizare dauneaza suspendarii. In adincuri, mentalitatea oamenilor functioneaza foarte polarizat. O hoarda de imbuibati care promit marea cu sarea nu va avea niciodata cistig in fata unui ciudat care promite ca ii rade pe toti. Setea de dreptate a oamenilornu trebuie subestimata.

        Cetatean

        22/01/2011 at 10:52 am

        • Nu vi se pare că, acolo sus, ne trebuie oameni noi?
          Unde sunt aceştia?
          Precizări: mă refer la ansamblul clasei politice. Nu mă refer la panarama lui DD.

          nelucraciun

          22/01/2011 at 7:30 pm

    • Buna dimineata,
      Senzatia mea este ca au creat o aparenta de inteligenta politica, timpul dovedind ca sunt extrem de slabi si nu au un strop de viziune pe termen mediu si lung.
      A fost suficient sa li se arunce o nada de catre Presedinte si au sarit toti sa o apuce.Rezultatul s-au lasat in „pielea goala” si au scos toate armele din banduliera. Ba mai mult sunt haotici in comportament, faza cu reclamatia la FMI i-a facut „de mirul lumii”!
      Ce nu inteleg ei este ca structura electoratului este in schimbare si ca este o masa critica care pricepe unde este tinta, a schimbat regulile in 2009 si cu siguranta va face acest lucru si in 2012.

      mar

      22/01/2011 at 10:49 am

      • imi place optimismul tau; oare este justificat?

        skorpion

        22/01/2011 at 10:50 am

        • Sa zicem ca da. In plus optimismul face bine la psihic iar speranta moare ultima.

          mar

          22/01/2011 at 10:57 am

  5. Bună dimineaţa!
    Nu uitaţi, vă rog, faptul că ieri a fost trimis în judecată domnul judecător Florin Costiniu. Cred că urmează un război pe faţă între ICCJ şi Guvern.
    Magistraţii se simt ameninţaţi pentru că ,în mod sigur, nu doar d-nul Costiniu avea obiceiul de a face trafic de influenţă.
    Despre hotărârile aberante ale justiţiei române , nimic nu mă mai miră.

  6. neata,

    anuntata „colaborare” a lui nastase cu basescu numai colaborare nu este; faptul ca opozitia doreste cu atita incrincenare suspendarea lui basescu inseamna ca acesta este pe calea cea buna. Poate se prinde si grosul natiei de acest lucru.

    observati cum PNL a disparut din peisaj. Se vorbeste doar de ACD desi juridic PNL mai exista…si uite asa lumea nu va mai sti in curind ca a existat un partid numit PNL.

    tiriac – ca de obicei zgircit – plata gonacilor si a vinatorilor…….seminte si nu bani, adica 50 lei etc.. cind aia isi risca viata le dai kaka di vaka!
    prostii accepta!

    skorpion

    22/01/2011 at 10:45 am

    • salut skorpi,
      grosul natie nu se prinde niciodata de nimic si baietii veseli din PDL au grija sa intareasca parerile bune pe care „grosul natiei” il are pentru guvern si presidentie

      Theophyle

      22/01/2011 at 10:47 am

      • Baietii veseli din PDL ar face bine sa mearga dupa Buda si sa traga apa dupa ei.

        Nu stiu daca ati observat, dar e o curatenie la MAI de numa-numa. ramine Blaga fara structura sa de generali si oameni de incredere din servicii cu care vroia sa controleze teritoriul.

        Cetatean

        22/01/2011 at 10:53 am

      • ,,Grosul naţiei,, unii abrutizaţi de atâta muncă, alţii stâlpi de cârciumă, majoritatea fără bani pentru a-şi putea cumpăra presă diversificată sau calculator,ştiaţi că sunt mulţi care au unul acasă dar nu ştiu ce este un blog, mă refer la absolvenţi de facultate, atunci când se informează o fac uitându-se la Realitatea sau Antena 3 şi atunci este absolut normală atitudinea lor.

        Rezultatul alegerilor din 2009 pe mine chiar m-a încântat. Atât de multă dezinformare şi totuşi românii nu au votat cum au vrut ei.

        Numărul postacilor pentru opoziţie este foarte mare fiind şi mult mai multe bloguri anti decât pro.

        Deţinătorii blogurilor anti- putere sunt de multe ori agresivi şi câteodată nici nu postează părerile favorabile guvernului sau preşedintelui.

        Credeţi că se poartă la fel de politicos, cum o faceţi dvs toţi, cu d-na PSD-istă?

        • Dictaturajustiei :
          Interesant ! Asta, probabil, in conditiile in care ,,doamna Psd-ista”(hm, si iti mai zici ,,dictatura justiei”,dar pe ce dovezi etichetezi? Cine nu-i cu PDl e pesesdist?) vine aici pe blog si-i injura si insulta pe toti, nu? Caci altfel, nu ar fi de laudat un ton relativ civilizat ca replica la niste postari asisderea, e doar un lucru normal .Pardon, mi-am permis sa vorbesc de normalitate intr-un timp anormal, mea culpa !

          Loda

          22/01/2011 at 12:52 pm

    • Skorpi :-), ti-am raspuns mai sus, fara sa sttiu, pe tema „faptul ca opozitia doreste cu atita incrincenare suspendarea lui basescu inseamna ca acesta este pe calea cea buna. Poate se prinde si grosul natiei de acest lucru”/

      Cetatean

      22/01/2011 at 10:54 am

  7. Neata 🙂

    Ideea este sa scape de DNA, ANI ori asta nu se va putea realiza decit daca scapa de Basescu.
    Grosul natiei e desteapta, se prinde, dar este complice. Istericalele pensionarilor fosti militari si securisti nu se justifica decit printr-un egoism cinic.

    Un tanar de stanga

    22/01/2011 at 10:56 am

  8. Cetatean, urmaresc aspectul cu pensiile pentru ca am pe cineva apropiat in situatia asta dar pe mine ma ingrijoreaza altceva(fara sa vreau sa deturnez discutia despre pensii):
    Modul in care se raporteaza guvernul la hotararile instantelor(bune sau rele) in functie de interese, explicit, daca acel HG aplicabil tuturor a fost suspendat la aplicare guv. spune ca numai celor care au reclamat, mie mi se pare aberant.
    Acum, daca ICCJ a spus pas, guv. nu, nu da nicio explicatie despre cum aplica o lege ramasa fara norme de aplicare deocamdata, spune cu gura rotunda ca merge ca bizonul mai departe si atat, mie mi se pare un abuz de putere al statului pe seama cetateanului, fara sa discut obiectul actelor normative, doar mecanismul asta.
    Politic, articolul doamnei Pora din revista 22 mi se pare o analiza simpla dar excelenta, nu mai dau link, l-a dat Skorpion.

    Gino

    22/01/2011 at 10:56 am

    • Am luat viteza si am uitat bunele maniere:
      Buna dimineata.

      Gino

      22/01/2011 at 10:57 am

      • Salve! 🙂

        Cetatean

        22/01/2011 at 10:59 am

  9. Gino, asa este: Guvernul trebuie sa dea alte norme de aplicare. Pe fond, Guvernul are dreptate: recalcularea continua, pentru ca se sprijina pe o lege trecuta de CCR. Modul cum se face recalcularea trebuie indreptat printr-o noua HG.

    Cetatean

    22/01/2011 at 10:58 am

  10. De cata stiinta ai nevoie sa pentru a face o astfel de afirmatie „Romania a incetat sa mai fie un stat de drept….E foarte clar ca nu se mai respecta principiul separatiei puterilor de stat. Romania ar trebui sa inceteze sa mai fie membru UE”
    http://www.ziare.com/crin-antonescu/pnl/crin-antonescu-romania-nu-mai-e-stat-de-drept-ar-trebui-sa-iesim-din-ue-1070322

    mar

    22/01/2011 at 11:02 am

    • Salut mar
      ala vorbeste gura fara el. Saracu nici macar nu mai stie ce aiureaza 😦

      Theophyle

      22/01/2011 at 11:05 am

    • ponta: romania nu trebuie sa intre in spatiul schengen.
      crin: romania trebuie sa inceteze sa fie membru UE.

      -> numai ticalosii din acd-psd trebuie s-o duca bine in sau in afara UE/Schengen

      si pentru asta militeaza toti sacalii de la nastase, iliescu, crin, ponta in frunte cu mascatul patriciu!

      skorpion

      22/01/2011 at 11:05 am

      • Acum vezi pe ce ma bazez!
        Cred ca „bomboana pe coliva” va fi optinea crinolinei de a pleda ptr. renuntarea la cota unica.

        mar

        22/01/2011 at 11:11 am

  11. pensii de

    2000 lei
    3000 lei
    chiar 9000 lei

    si….

    pensii de 430 lei (om care a lucrat 35 de ani!)

    asta-i Romania si nu stiu cum se poate schimba prea repede!

    nu mai zic ca f. multe salarii nu se ridica la cifrele uriase aferente pensiilor mentionate mai sus.

    skorpion

    22/01/2011 at 11:03 am

    • Salutare 🙂
      Skorpi
      Indiferent de ce gindeste fiecare 🙂 o tara care are mai multi pensionati decit angajati , are in faliment sistemul pensionistic . Si cu atit mai grav este acest dezechilibru profund , de baza , cu cit pensile sint calculate din pix, cu discrepante enorme intre masa pensionatilor cu pensi de foame si o minoritate care „consuma” o cantitate ridicata (in procente) din acelasi fond pensionistic .
      CARE FOND NU EXISTA . Se platesc lunar pensi din sumele incasate tot lunar din CAS . Cu agravantul ca statul varsa tot mai mult din alte intrari fiscale la acest sistem pensionistic .
      Fuga dupa voturi din ultimii 21 de ani a creat acest monstru mioritic numit sistem pensionistic care este grav bolnav tot din vina clasei politice .

      Ștefan A.

      22/01/2011 at 11:21 am

      • Bună dimineaţa!

        Aveţi perfectă dreptate! Şi eu pierd lunar 700 lei dar, sunt convinsă că nu mai sunt bani. Ce mă miră pe mine este că nimeni nu se întreabă : dacă oamenii aceştia fac atâta tămbălău pentru că pierd bani cum s-ar fi comportat într-un război? Să nu uităm că aceşti bravi militari nu s-au confruntat din 1945 cu niciun război de apărare a patriei.

      • ‘neata buna

        ai lasat imparatu’ in chielea guala 🙂

        ma chinui de ceva vreme sa-l (si sa-i) fac sa priceapa ca oricate taieri ar face (nu sustin ca n-ar fi necesare) calea cea dreapta si de bun simt este sa majoreze (prin mijloace moderno-liberale) atat nr dar mai ales calitatea contributorilor.
        nu’sh de ce am ajuns la un anumit moment sa am sentimentul unui caine care urla la luna.

        Gamer

        22/01/2011 at 11:33 am

  12. Gino, cu toata prietenia:
    Eu cred ca e un abuz de putere al cetateanului si nu al statului care nu intelege sa mai dea si inapoi pe timp de criza, ce a primit nefundamentat de la Tariceanu.
    Inteleg ce spui ” :dar aspectul cu pensiile pentru ca am pe cineva apropiat in situatia asta ” Aceea persoama apropiata o vrea mai MARE, nu-i asa ? nu se gindeste sa o aiba mai mica, nu-i asa ?

    Un tanar de stanga

    22/01/2011 at 11:06 am

    • Daca iti explic situatia o sa razi, am scris ieri la Copac dar reiau cu cifrele doar:
      pensie de boala, cativa ani lucrati:
      -inainte de recalculare 481 lei
      -Plata ianuarie 362 lei
      -la cateva zile vine decizia recalcularii din oficiu 670 lei!!!
      -omul zice ca a avut salarii putin mai mari decat mediul brut si vrea sa ceara calculul dupa salariul real, are dreptul conf. legii.
      -ieri afla ca totul e ca inainte, sau nu…
      Cateodata cred ca te grabesti.

      Gino

      22/01/2011 at 11:18 am

  13. Bizonii cu suspendarea, pensiile militare si desfiintarea DNA-ului pur si simplu nu mai pot privi peisajul general, atit de prinsi sunt in tehnicalitatile actelor marunte.

    Peisajul general spune asa: in 2011 si 2012 se deschide oficial santierul constitutional (ceea ce era de negindit in 2004 sau 2005, sau 2006 chiar), dupa ce poporul a aratat ca vrea sa aiba o noua Constitutie, si a si precizat exact ce vrea (300 si unicameral). Directia e setata, pirghiile puterii sunt in mina potrivita, iar singura scapare a baietilor veseli este sa faca obstructie sau sa se opuna pe fata. Insa ei uita un lucru: ca la termen (2012) sunt niste alegeri la care vor da socoteala. Pinaa cum, de fiecare data cind faceau obstructie, rideau in nas si spuneau: „Nu va convine? ne vedem peste 4 ani si atunci ne pedepsiti, la urne”. De data asta dezbatarea va dura pina in preajma momentului fatidic si alegerile din 2012 NU vor avea ca subiect pensiile si salariile si economia, ci Constitutia, Justitia, Parlamentul si partidele, adica exact chestiile care ramin neatinse de fiecare data, intrucit toata dezbatarea este despre pensii si salarii.

    Cetatean

    22/01/2011 at 11:07 am

    • ‘neata Citi

      gresesti profund
      bizonii invocati de tine stiu perfect ce-nseamna si treaba cu pensiile/ajutoarele (tuturor, fara exceptie) si chiar pe asta mizeaza. combinata cu „scarba de vot” a celor care chiar ar face diferenta.
      treaba extrem de proasta e ca nici actualii nu dovedesc alte „calitati”.

      Gamer

      22/01/2011 at 11:39 am

      • Gamer, salut!

        Nu cred ca gresesc. Miza lui Basescu nu este sa ia voturi de la aia carora le taie pensiile si ajutoarele, ci de la cei care nu mai voteaza de ani buni si de la romanii din afara.

        Cetatean

        22/01/2011 at 11:47 am

        • cei care suporta taierea sunt mai putini decat beneficiarii pomenii numita pensia-minima-garantata.
          … iar cei care erau scarbiti de politica au devenit si mai scarbiti cand au aflat despre noua pomana.
          iar cu cei din diaspora merge odata. exclusiv. „scarba” respectivilor e cu mult mai adanca decat cea „declarativa” care inca mai domina spatiul public din ro. singura „nadejde” (dar si aceea limitata) a b(l)ocului & baselului mai poate fi doar dincolo de prut.

          Gamer

          22/01/2011 at 1:34 pm

  14. Buna dimineata,
    In ultima luna am senzatia ca au aparut tot felul de derapaje juridice, de parca s-ar pregati pentru cineva.
    Cred ca este absolut necesara o presiune publica pe justitie sa rezolve odata cateva cazuri ‘groase’ aflate pe rol.Un Vantu „potolit” cred ca ar mai detensiona atmosfera.

    ela

    22/01/2011 at 11:09 am

    • + PATURICIU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      skorpion

      22/01/2011 at 11:10 am

      • nu-l uit nici pe el,nici pe Camelia Voiculescu. De undeva trebuie inceput. 🙂

        ela

        22/01/2011 at 11:13 am

        • m-as bucura sa-i vad dupa gratii in frunte cu ilikgb.

          skorpion

          22/01/2011 at 11:15 am

  15. Daca fiecare din noi ne gindim ca avem prieteni o mamica cu bebe care vrea sa stea cu 85% pina creste copilul mare sa il invete algebra. sau pensionar care sa se bucure si el in ultimii ani de viata la fel ca un olandez, sau bugetar saracul, pai cistiga sigur alegerile ai lui Bombo, si sa vezi atunci fugarirea noilor Ciuvici 🙂

    Un tanar de stanga

    22/01/2011 at 11:10 am

    • constat in jurul anturajului meu, ca tinerele mamici se intorc la lucru dupa 12 luni, dupa 6 luni si chiar dupa 4 luni…atit in bucuresti, cit si in provincie.

      tinere mamici responsabile cu jobul lor, desi nu le vine ushor sa-si lase bebelusii pe seama bonelor, bunicutzelor etc…

      toate aceste tinere mamici au studii superioare!

      skorpion

      22/01/2011 at 11:14 am

  16. Bună dimineața tuturor! 🙂

    Papagalii ăstia din „triunghiul roșu”, minunata noastră opozitie, habar n-au la ce „simultan” participă cu Marinaru’!
    Ei își potrivesc unu-doi pași în față, Popeye „îi vede” cu ani înainte!
    Un mic exemplu?!
    Renunțarea la serviciile lui A Plesu, devenit „păturiciu de serviciu” la Adevărul! 😀

    Da’ vorba lui Cocoșilă moromețianu’: „E proști!” 🙂

    oldhashu

    22/01/2011 at 11:11 am

    • Salut,
      Trebuie sa fim corecti, Marinaru’ nu a renuntat la serviciile lui Plesu. Fac apel la „minima moralia”.
      🙂

      Hronic

      22/01/2011 at 12:23 pm

  17. Care doamna PSD-ista?

    skorpion

    22/01/2011 at 11:12 am

    • Parerea mea este ca sunt doua doamne PSD-iste.Poate ma insel si in plus tb sa respectam punctul de vedere si optiunea politica!
      Aseara a avut Theophyle o replica magistrala.

      mar

      22/01/2011 at 11:17 am

  18. Il vad pe Ponta care vrea schimbarea uninominalului: „sa avem in parlament si oameni capabili pt comisii dar care nu sunt in stare sa obtina singuri votul”

    In felul asta nu va mai sufla nimeni la deciziile de la centru.

    Un tanar de stanga

    22/01/2011 at 11:12 am

  19. TDS, ei vor liste ca sa isi asigure linistea in parlament, cu politrucii de aprtid. Nu vor exista liste cita vreme Basescu e presedinte.

    Cetatean

    22/01/2011 at 11:15 am

    • oare?
      nu ca nu as vrea! dar totusi basescu Nu le poate face pe toate!

      skorpion

      22/01/2011 at 11:17 am

      • A, inca ceva. Las decizia asta au facut opinie separata judecatorii Aspazia Cojocaru (PSD) si Tudorel Toader (PNL).

        Pe cit punem pariu ca astia au fost cei doi care au facut opinie separata si la Legea Educatiei, unde ascorul a fost tot 7 la 2?

        Cetatean

        22/01/2011 at 11:26 am

    • Miza e mult mai mare : Ei vor liste, pentru ca Centrul i aparatcicii sa conduca totul ca in stalinism.
      Sa ii puna pe liste doar pe cei ce nu sufla.
      Sa ii puna pe boierii locali cu botul pe labe
      Heheee…
      Iar cu Base nu se poate. De aia il vor mort sau destituit

      Un tanar de stanga

      22/01/2011 at 11:20 am

  20. Salut oldhasu,
    Speranta moare ultima. Crezi ca le-o trage marinelul din nou la toti odata ? cu noi pe post de aplaudaci ?

    Era la Aiud un detinut temporar, care spre deosebire de cei ce erau condamnati la zeci de ani de inchisoare nu credea ca vin americanii. A dat el argumente, pina cind a fost dus la directiune si anuntat ca pedeapsa temporare s-a schimbat in definitiva pe 15 ani.

    Atunci s-a intors in celula si le_:a spus colegilor : – Stiu sigur ca americanii vor veni pina la primavara viitoare !

    Prietene Old, nu cumva Popeye e americanul ala care vine la primavara ? 🙂

    Un tanar de stanga

    22/01/2011 at 11:17 am

    • TDS, salut! 🙂
      Un „tip”, că tot sunt la mare căutare chestiile „anglo-saxofone”: ce ți-ar spune moderarea rolului președintelui în noua constituție? Că Mișu St Popescu nu mai dă divorț! 😉
      De politică, bien sure! 😀
      Dar întărirea acestui rol?
      Că Pop(eye) și-a găsit omul de după…
      Om trăi și om vedea! 🙂

      oldhashu

      22/01/2011 at 11:29 am

  21. Mai baieti si fete, acum doua zile CCR a publicat motivarea la decizia prin care da drumul, ca fijnd constitutionala, la legea salarizarii pe 2011.

    In motivare se confirma schimbarea jurisprudentei CCR din 2009 si se aforma explicit ca Guvenrul NU poate fi limitat in procedura de asumare a raspunderii. Ba chiar se spune ca „este discutabil daca legea ar fi putut fi adoptata pina la termenul X confirm procedurii obisnuite de adoptare”.

    Cetatean

    22/01/2011 at 11:19 am

    • A, inca ceva. Las decizia asta au facut opinie separata judecatorii Aspazia Cojocaru (PSD) si Tudorel Toader (PNL).

      Pe cit punem pariu ca astia au fost cei doi care au facut opinie separata si la Legea Educatiei, unde ascorul a fost tot 7 la 2?

      Cetatean

      22/01/2011 at 11:26 am

      • Doi Boy! 😀

        Salut, Mister C! 🙂

        oldhashu

        22/01/2011 at 11:31 am

        • Salut, Mister Old! 🙂

          Nu ai idee ce „subtire” e motivatia lor, ceva de genul: s-a zis ca taierea e de 25% si ca tine pina la 1 ianuarie 2011, sa li se dea oamenilor inapoi fix 25%, de la 1 ianuarie 2011. Care criza, care masuri in trepte, care esalonare, care reforma?

          25% repede pentru bugetari, ca altfel ma supar!

          Cetatean

          22/01/2011 at 11:40 am

  22. Salut din nou 🙂
    Skorpi eu scris ceva pentru dvs. mai sus . 🙂

    Ștefan A.

    22/01/2011 at 11:22 am

  23. Omul asta, Nastase mi se pare apogeul impertinentei si al tupeului .
    Blogul lui nu-i decat ceea ce comunistii stiu sa faca cel mai bine; sa stea in casa de sticla si sa arunce cu pietre in altii. Halal colaborare.
    Isi inchipuie Nastase ca el stie ce inseamna colaborare ????

    Accept oameni care lupta pentru democratie chiar daca nu stiu exact cum sa realizeze asta decat socialisti care lupta pentru scaunul propriu si te mint pe fata cu tupeu ca lupta lor e pentru binele omului.
    Mai bine democratie si fiecare isi cauta singur binele lui propriu decat social-ism si socialisti care au aroganta de a se preface ca stiu care e binele oamenilor.

    pitapata

    22/01/2011 at 11:30 am

  24. si la noi se fac recalculäri,

    tare imi este cä acolo ,este un complot cu magistratzii.

    dece sä nu se verifice????????

    SE STIE CÄ MULTZI AU FOST CU ACTE FALSE;
    IN ALTE TZÄRI- RUSIA; TZÄRILE ARABE ETC:

    JUSTITZIA ; NU ARE VOIE SÄ OPREASCÄ VERIFICÄRLE

    CINE SUNT STIA CARE VOR PENSII, trebuie verificat recalculat.

    am väzut pe nebunul de abraham- laträ ca un turbat. tipic bolsevic.

    theo

    22/01/2011 at 11:32 am

  25. Finul analist politic, econoic, futurolog – Dracu 🙂 intr-o analiza buna http://new.ablog.ro/

    Un tanar de stanga

    22/01/2011 at 11:32 am

  26. Breaking news
    Tinar american de 14 ani ucide bunica , tatal si o matusa cu pusca primita cadou de ziua lui . 😦
    Cu o saptamina in urma un alt copil de 10 ani era dus in tribunal legat cu catuse si acuzat ca a ucis intreaga familie .
    Theophyle draga , grea viata in USA . 😦

    Ștefan A.

    22/01/2011 at 11:34 am

    • Tot e bine, ca ii omoara pe ai lui aia care l-au facut. Nu ca in Romania unde omara straini nevinovati 🙂

      Un tanar de stanga

      22/01/2011 at 11:37 am

      • Salut tds
        Cine face cadou unui copil de 14 ani o pusca , e cretin din toate punctele de vedere .
        La fel cum idiotii de azi fac cadou telefoane portabile la copilasi de 10 ani .
        Lipsa totala de cultura , educatie ELEMENTARA.

        Ștefan A.

        22/01/2011 at 11:46 am

        • caduaiele sub forma tilifuanelor mobile au coborat de mult sub limita mentionata de tine. la grupa mare deja se etaleaza cele mai noi i-pod-uri. iar prin cls a III-a ori a IV-a se cuantifica himenurile-perforate/lungimea-totala (Citi ti-ar putea confirma).

          Gamer

          22/01/2011 at 2:10 pm

  27. Buna ziua. Am citit si eu presa si am o senzatie de inghesuiala ca la rugby cu declaratiile lui Nastase. Probabil considera ca a sosit momentul sa rasara din nou, in contextul faptului ca si-a regasit electoratul (sau electoratul pe el), adica gruparile de fosti militari. Iar „fostilor” le trebuia cineva sa-i mane-n lupta. Ete ca se gasira.Da’ treaba e alta: pe plan mondial, nu se mai da ora exacta unde se dadea si prin urmare, pe plan european se schimba garda. Musafirii asteptati de 50 de ani, cred ca-s mai prezenti decat credem noi.Si nu au cum sa plateasca „serviciile” prestate de tovarasii cu basca pentru „ceilalti”. Si ca militari, astia ai nostri care se plang, mi se par chiar jalnici. Oricarui militar ar trebui sa-i fie clare niste regului, ce tot atata: cum a fost in ’45 cand au venit comunistii, ce s-a intamplat cu cei din armata regala?Ha?Daca ei ar veni maine inapoi, la fel ar face cu cei care li s-au opus. E o regula a razboiului si punct. Castigatorul face regulile.

    Treceam si eu pe aici

    22/01/2011 at 11:39 am

    • nascase a avut grija-n perioada-n care se afla pe cai mari sa-si asigure serviciile unor lachei. cum spuneam, daca s-ar dori cu adevarat sa fie „pitit” s-ar gasi motive cat casa boborului printre ordinele de plata. la fel sta treaba si cu capitanii-de-giudetze. dar una dintre cele mai mai „realizari” ale „bizonilor” (dupa cum i-a catalogat Citi) este ca l-a impus pe vodcaroiu la curtea de cioa(n)te. iar astia-n care va agatati voi halatu’ nadejdilor sunt si mai „bizoni”. haleluia 🙂

      Gamer

      22/01/2011 at 11:47 am

      • Gamer, noi nu ne agatam nadejdea in aparatcikii PDL-ului. Noi vrem ca in 2012 PDL-ul sa fie reformat si cu bevebistii trimisi in birouri sordide de mina a 2-a, la ei acasa in teritoriul care le e asa de drag. Altfel PDL-ul pierde.

        Cetatean

        22/01/2011 at 11:49 am

        • va pierde oricum
          fie ca va merge pe „mana asistatilor” fie ca se va reforma si atunci nu va avea cantitatea necesara.

          pe de alta parte
          praftica a demonstrat ca e mai solida (re)constructia unei adunaturi/haite politice in opozitie. ti l-as iegzemplu’ chiar pe baselu’.

          Gamer

          22/01/2011 at 11:59 am

          • Niet, nu sunt de acord. Daca as crede ca batalia e deja pierduta in 2012 as inceta sa mai postez aici chiar in clipa asta si deja m-as pregati pentru evaziunea fiscala pe care o voi face cind vine PSD-ul la putere.

            Cetatean

            22/01/2011 at 12:06 pm

            • … si io cari criedieam ca postezi intru’ nadejdea ca, pe aceste plaiuri, se va fi facut vreodata si chestiuni de bun simt… eventual si logice. ori spre disperarea „bizonilor” care spera sa reduca logica la tacere.

              stii?
              presupunand c-ar fi posibil
              chiar mi-as dori sa ramana-n rss tz numai adeptii „bizonilor” (dar fara sa mai primeasca bani de la „capsunari”). as da zile de la mine sa le „vaz” atunci mutrele unora din haita voicu, vantu, nascase, poanta, flocirica, paturiciu, tudor-vc, gadea, badea-pene-n-cur, srt, ctp, hu-hurezeanu, mircea-dinescu-fa-te-ca-lucrezi-ca-ti-scriu-altii-textele, …etc.

              Gamer

              22/01/2011 at 12:25 pm

              • As da si eu zile, numai ca as vrea sa fiu atunci de mult la Domnul, pentru ca pe pamint nu va fi posibil de trait.

                Cetatean

                22/01/2011 at 12:31 pm

              • Prietene

                exista multiple alte zone-n care meriti sa te afli.
                te rog nu confunda intregul pamant cu adunatura de voievodate.

                Gamer

                22/01/2011 at 12:51 pm

      • Salut Gamer. Pai nu e „pitit” ca mai tre’ sa joace niscai roluri si sa-i ia cu el de pe scena si pe „trupeti”. De fapt se vor „lua” reciproc. Cineva, nici nu stiu daca e o entitate sau e pur si simplu un joc, are un simt al umorului teribil. Sau al pragmatismului.Daca o da in bara si are toate sansele sa o dea, Nastase nu se mai ridica politic never ever. Iar categoria lui de votanti, vor fi sleiti, satui de uzura si nu se vor mai putea coagula. Se duc la fund impreuna, au descoperit vesnicia, un deziderat uman de neinteles pentru mine. E mai tare relatia asta politica decat casnicia : „impreuna pana cand maortea va va desparti”, cum zice popa. Astia vor fi impreuna si dupa, ati remarcat ca exista cimitire militare in care se ingroapa dupa cum au lucrat? Cu sefu’, cu colegii…nici cu nevasta n-au stat unii atat.Sa revenim: cat despre „halatl nadejdilor”, eu am o problema cu nadjdea-n general, in sensu’ ca nu am decat in mine, in rest, prefer sa pun intrebari si sa-mi pastrez privilegiul de-a fi uimit ( preferabil pozitiv) de evolutia lucrurilor.

        Treceam si eu pe aici

        22/01/2011 at 11:59 am

        • Salut
          daca scoti uimirea pozitiva din text as spune ca esti „hot” (sper ca stii jocu’ rece-cald)
          dar…
          nascase nu e chiar anshea de bizon incat sa poarte hatzuri. banuiesc unde bati. probabil te referi la „razbunarea crunta” prin care i-a fortat pe unii dintre cei mai duri contestatari ai lu’ „mai animalule” sa-i dea cu stampila. reflectia-n oglinda e prea „sus” pt uomini de mica statura. iar „paralela” cu halatu’ era tocmai de aceea.
          ca o concluzie:
          va mai trece ceva vreme pana cand „un cuier mioritic” se va afla la inaltimea provocarilor. cam la fel sta treaba si prin ioropa.
          dpdv personal, „credit”-ul meu se-ndreapta spre Lady Liz & The Commonwealth.

          Gamer

          22/01/2011 at 12:14 pm

          • :))) Pe cuvant ca esti prea „cifrat”, ti-am zis ca nu am pregatire politica, ba chiar nici de „decriptor”, sunt un taran sadea, deci ma depasesti cu totul.Stii bancu ala cu pilotul care-l intreaba pe Bula, copilot: merge motorul din stanga ?(fara aluzie politica la stanga sau la dreapta)Bula zice: mergeee. Da’ ia vezi, ala din dreapta merge? Bula: ohooo, ne-a si depasit. In alta ordine de idei, la intrebarea car se punea uneori la scoala: clasa, ma urmariti? Eu am raspuns odata ca : da , doamna, da’ cam de departe.

            Treceam si eu pe aici

            22/01/2011 at 12:21 pm

            • fii pe pace.
              si mie mi s-a-ntamplat, deseori, sa urmaresc de departe „clasa+dascal/u’/ita”. doar ca-i/le urmaream involutia si calcatura-n ceea ce se numeste-n limbaj taranesc miriste-aratura.

              pe de alta parte,
              ce anume n-ai inteles?
              ca rezultatele alegerilor din 9o, 92, 96, 2ooo, 2oo4, 2oo8, 2oo9 au fost „aranjate”?

              Gamer

              22/01/2011 at 12:43 pm

              • La urma urmei totul e „aranjat” la nivel extern, ca nu existam in afara contextului extern. Ideile pe care le au unii cum ca „sa decidem” si alte porcarii, sunt in „lateral cu situatia” ca sa ma exprim asa. Am citit mai demult o analiza intr-un ziar national, apropo de Lady Liz, ca europenii nu prea mai agreaza „vechile” forme de organizare. Nu stiu daca era corect articolul, sau era o anticipare a ceea ce ar urma sa vina ca-n basme si o lua din pripa cu decredibilizarea.

                Treceam si eu pe aici

                22/01/2011 at 1:09 pm

              • Conteaza in primul rand orientarea ziarului in care ai cetit.
                Paranteza-n exemplificare facand
                sper ca stii ca alde NYTimes e „democrat” iar WSJournal sau WPost sunt „republicane”.

                Aranjamentul extern merge pana la un anumit level. NU poate intra-n cabina de vot cu gheorghe ori ‘tza maritza. Dar nici in pv-urile verbale din sectii. Abia acum a reusit Parvulescu sa le bage-n Arhivele Nationale.

                Gamer

                22/01/2011 at 1:18 pm

    • ,,e tot atata: cum a fost in ’45 cand au venit comunistii, ce s-a intamplat cu cei din armata regala?” pai, prin argumentatia dumenavoastra,tocmai ati pus semnul egalitatii intre comunism si regimul de azi, daca considerati normala urmarea acestor regului.Sunteti sigur ca asta ati dorit?

      Loda

      22/01/2011 at 1:00 pm

      • NU, poate m-am exprimat gresit.

        Treceam si eu pe aici

        22/01/2011 at 1:10 pm

  28. Plesu; A FÄCUT MULTE STRAMBE ; colaboräri cu dinescu si gasca petro-liberale.

    dar el vrea sä fie asa , sub acoperire.

    ESTE UN MARE PROFITOR:

    IN GERMANIA; EL; DINESCU; WEBER;MUNGIU SI ALTZII CA OPREA SI KLAUS I, au fäcut multe declaratzii deplasate.LA ADRESA GUVERNULUI SI A LUI BÄSESCU

    NU ESTE DE MIRARE, cä nemtzii au acum o pozitzie.

    theo

    22/01/2011 at 11:40 am

    • Corect domne, numai profitori si asasini care sa dau intelectuali, lasa ca-i stim noi !

      Loda

      22/01/2011 at 1:02 pm

  29. salut, @Treceam… 🙂

    Nastase a cazut in plasa lui Lazaroiu, deja vorbeste de suspendare. Cind l-am auzit pe daniel Constantin, nu m-am mirat, alka e fraier, a dat repede pe goarna ceea ce discuta baietii conspirativ.

    Insa cind l-am auzit pe Nastase am stiut ca i-a apucat o frica sora cu moartea ca se poate intimpla in 2012 sa aiba 50% si Basescu sa il desemneze premier pe ultimul pesedist cu carnet de la Ciorogirla.

    Cetatean

    22/01/2011 at 11:45 am

    • Salut Cetatean
      „Marele plan” de rasturnare a guvernului si destituire a presedintelui prinde contur din ce in ce mai mult .
      Un fel de varianta mioritica a evenimentelor de acum din Albania .

      Ștefan A.

      22/01/2011 at 11:49 am

    • Buna dimineata tuturor,
      Citi, poate ca se stringe funia …? 🙂
      Cred ca doar in primavara aceastra mai pot incerca sa-l suspende, apoi tot mai putine sanse 😀 Economic este posibil sa fie mai bine si daca nu schimba acum Guvernul / Presedintele sa culeaga roadele masurilor deja luate va fi tot mai greu.

      CFG

      22/01/2011 at 11:55 am

      • CFG, da, se stringe. Dupa ce UDMR a afirmat clar ca nu vrea sa treaca la Opozitie, s-a schimbat strategia, si tot fraierul ala de la PC o spune: vor sa atraga cei 18 oameni ai minoritatilor nationale, care voteaza mereu cu Guvernul, orice Guvern ar fi.

        http://www.impactnews.ro/Politic/Opozi%C5%A3ia-trece-la-racol%C4%83ri.-Minorit%C4%83%C5%A3ile,-o-solu%C5%A3ie-la-migratorii-UNPR-47764

        Cetatean

        22/01/2011 at 12:01 pm

        • Vroiau sa aiba majoritate pina la inceputul lui februarie, acuma isi propun pina in martie sau cel tirziu pina la Pasti.

          Cetatean

          22/01/2011 at 12:02 pm

          • Poate la pastele cailor;comunistii nu au sarbatori religioase.

            ela

            22/01/2011 at 12:15 pm

          • Citi

            uare cat de jos sa fii pt ca sa ajungi citezi din tudor-vc?

            discursul „post-lovirutionar” al lingaului-secund al cc al pcr este acelasi inca din ‘9o.
            imi fac datoria si citez:
            voi da uitarii pana la pasti/craciun* aceasta putere si voi instaura dreptatea iar ticalosii vor fi executati pe 23 august…”

            *varia in functie de momentul mitrali….pardon, rostirii

            Gamer

            22/01/2011 at 12:32 pm

            • Unde am citat din wctudor?

              Cetatean

              22/01/2011 at 12:40 pm

              • nu tu ai citat…
                ma refeream la di-scursul unora dintre bizoni

                Gamer

                22/01/2011 at 12:45 pm

              • a, am inteles.

                Pai bizonii nu stiu decit tipul asta de discurs, cu el au crescut si vor muri cu el.

                Cetatean

                22/01/2011 at 12:46 pm

              • enjoy 🙂

                Gamer

                22/01/2011 at 12:54 pm

        • Tactica 🙂 , atragerea altora este de nivel tactic nu strategic.
          Acolo stiu ca a facut Boc niste promisiuni privitoare la modificarile constitutionale, in sensul sa existe multe minoritati si in cazul Legislativului de 300 persoane.

          CFG

          22/01/2011 at 12:12 pm

          • da, da, 🙂 folosesc termenii oarecum impropriu, nu mai fac distinctii necesare, pentru a merge direct la subiect.

            Cetatean

            22/01/2011 at 12:14 pm

      • Suspendarea nu prea are legatura cu rezultatele economice.

        Hronic

        22/01/2011 at 12:30 pm

        • Asa este, cauzele economice doar o faciliteaza, cred baietii.

          Cetatean

          22/01/2011 at 12:39 pm

        • Suspendarea in sine, adica votul in Legislativ, asa este. Dar eu ma refeream la tot procesul care presupune si un referendum. Ori daca rezultatele economice se imbunatatesc in a doua jumatate a anului (nu ca as crede asta) atunci referendumul va fi influentat (ceva ceva) de acestea.
          Plus ca va fi (referendumul) tot mai aproape de alegerile din 2012.

          CFG

          22/01/2011 at 1:18 pm

  30. E bine ca planul se devoaleaza, Stefane. Cut cit el e vehiculat mai mult, cu atit el se rasufla mai repede. In plus, cu atit oamenii baga la cap si inteleg ca de fapt baietii vor puterea ca sa scape de tavalugul care vine peste ei.

    Cetatean

    22/01/2011 at 11:53 am

    • Salut Cetatean. Cred ca nu devoaleaza nici un plan, pentru ca pe de o parte, nu trebuie subestimata experienta politica a lui Nastase, iti dai seama ca nu e imbecil totusi, iar pe de alta parte, eu zic ca faza cea mai tare e ca nu exista nici un plan. E o perdea de fum prin care incearca sa comunice votantilor sai ceea ce au acesti nevoia sa auda: ca le va rezolva probelemele prin augusta sa persoana, ca le va da o perspectiva de razbunare asupra celui care le-a facut rau, DAR, ca acest lucru poate sa-l faca doar EL si numai EL.

      Treceam si eu pe aici

      22/01/2011 at 12:05 pm

  31. Treceam, sunt de acord cu tine. Nastase nu e imbecil, insa intr-adevar nu exista alt plan decit suspendarea lui Basescu. Nu va curge deloc lapte si miere, ba chiar vor jupui poporul incit cele 25% taiate de PDL vor fi expresia unei generozitati fara margini cind PSDul seva apuca de furat si cind vor vedea ca nu mai au ce, pentru ca se prebuseste economia din cauza neincrederii pietelor in politica ecnomica a psd-pnl.

    Nastase insa a gresit fundamental, recunoscind ceea ce pina mai ieri se ferea sa spuna. Numai dorinta de a-l ameninta pe Basescu a facut ca scenariul sa fie devoalat, si aceasta devoalare s-a afcut din angoasa cum ca vine 2012, cistigam alegerile si tot ne-o trage Basescu punind un premier dorit de el.

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:10 pm

  32. PIna acum bizonii credeau ca daca au peste 50% ca alianta juridica pot negocia in forta cu Basescu, acum afla de la Lazaroiu cu de fapt lucrurile stau la fel, Basescu pune premier tot pe cine vrea el.

    Asa ca nu le mai ramine decit amenintarea cu suspendarea, pe care o pastrau ca rezerva si acum o trag ca ultim cartus, mult inainte de inceperea bataliei.

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:13 pm

  33. Salut tuturor.
    Referitor la ce a spus @cetatean, repetet ce am spus si eu, tot referitor la pensii.
    Nu stiu daca recalcularea este corecta sau nu, nu pot judeca (adica nu am competenta sa judec) hotararea ICCJ, dar stiu ca focul cu care se joaca juzii nostri este foarte aproape de galeata de benzina numita inflatie. Cand cheltuielile unui stat nu mai sunt sustenabile, singura supapa la dispozitia unui stat se numeste „a da drumul la inflatie”. Grecii si ceilalti nu au la dispozitie mecanismul asta pentru ca pur si simplu nu le da voie germania. Din punc de vedere economic, este ultima trapta inainte de faliment/anarhie.
    (ca o mare vine o au si juristii lui peste din guvern care elaboreaza hotarari de kk-at este adevarat).
    Pe de alta parte, un argument mi s-a parut valabil in argumentatia curtii: tu stat, nu poti obliga oamenii sa umble ei ca disperatii, sa obtina acte de la stat. E ca si cum, daca trebuie sa-ti inapoiez o carte imprumutatat de tine, te trimit sa o cauti tu in propria mea biblioteca pentru ca eu nu am chef sa rascolesc prin ea.
    Referitor la suspendare:
    Din punct de vedere juridic, suspendarea unui presedinte ales democratic este ultima treapta inainte de lovitura de stat/rascoala/razboi civil. Chiar nimeni nu vede ca asta chiar e un lucru extrem de grav? Cate „suspendari” de presedinti au mai fost in istorie in tarile democrate? (exemplul care mi se tot da este cel cu Nixon, dar sa nu uitam ca Nixon si-a dat demisia). Poate domnul istoric/muzeograf Porumbacu stie mai multe :).. Personal am cautat pe prietenul „goagle” si singura suspendare gasita acolo a fost cea din 2007.
    Referitor la „vanatoarea” lui Tiriac. Am discutat in alti ani cu o cunostinta care era padurar (sau asa ceva) – dar nu avea nimic cu Bals-ul. Mi-a spus ca ce face Tiriac acolo, nu este ceea ce ei numesc „vanatoare” ci e ca si cum porcii pe care-i am eu in curte, le dau drumul si chem cativa vecini sa ne distram sa-i prindem. Mi se pare ca termenul de specialitate era ceva de gen „rarire”. Pretentiile de „trofeu” pe de o parte si „masacru” din cealalta parte sunt pur si simplu exagerate. Un fel de olimpiada scolara pe tema: „Care macelar taie cel mai mare porc din cotetul abatorului”. Oricum nu este vanatoare – nici sportiva nici nesportiva. 😦

    DanSu

    22/01/2011 at 12:13 pm

  34. „Pe de alta parte, un argument mi s-a parut valabil in argumentatia curtii: tu stat, nu poti obliga oamenii sa umble ei ca disperatii, sa obtina acte de la stat”.

    Asa este, Dane, perfect de acord!

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:15 pm

    • As sublinia ca a trimite pensionatul dupa adeverinte (tot de la stat) este o gogomanie si imbecilitate crasa .
      Cind ai facut tu ca stat dosarul de pensie , ce hirtii ai bagat in el ? Sigur cartea de munca unde este scris tot , negru pe alb .
      Am eu cu mine carte mea de munca romaneasca si sint emigrat din 1990!
      De fapt se ascunde harababura din sistemul de pensi , in general din arhivele statului . 21 de ani in care nimeni , dar absolut nimeni nu a facut ordine in aceasta memorie vie a natiunii si a fiecarui cetatean . Nu e de mirare ca si abuzurile au gasit teren fertil in acest sector .

      Ștefan A.

      22/01/2011 at 12:22 pm

    • Dar ceilalti pensionari,cei civili,pentru perioada lucrata la fostele firme de stat cum sunt trimisi sa-si caute singuri actele?
      Multe arhive au disparut odata cu cladirile!

      ela

      22/01/2011 at 12:24 pm

      • ela
        se repeta acelasi haos de dupa 1945. Cel putin atunci , a fost razboiul care a distrus arhive , contabilitate .
        Pentru cine mai tine minte :
        Legea pensilor din epoca RSR prevedea explicit ca in cazurile in care nu mai existau arhivele,declaratia a doi martori care aveau documente din perioada respectiva era suficienta pentrua recunoaste vechimea in munca si in intreprinderea respectiva unei a treia persoane care cerea pensie .
        NU INVATAM NIMIC DIN PROPRIILE EXPERIENTE TRECUTE . Nu e de mirare ca tara a ajuns unde a ajuns , la cersit bani pentru pensi si salarii .

        Ștefan A.

        22/01/2011 at 12:28 pm

        • mama lor de carti de munca tinute la angajator pina acum citeva luni!

          Frate, ce au pazit Arhivele ministerelor zeci de ani? Nu mai spun, abia acuma sau desteptat si ai nostri sa treaca la informatizarea lantului care va justifica odata vechimea unui angajat.

          Cetatean

          22/01/2011 at 12:33 pm

          • informatizarea a fost demult pasata-n „sarcina” tractoristilor-prim-secretari. pen’ ca n-avea plug, nu stia sa umble cu secera ori ciocanu’ a ajuns la spatii verzi. tot acolo e si acum. dpdv al importantei dar si al salarizarii.

            Gamer

            22/01/2011 at 12:57 pm

            • bs chiar cunosc cazuri de informaticieni platit mai prost platiti decat femeile-de-serviciu/muncitori-necalificati-de-intretinere. comparatia* se refera la angajatii aceleiasi institutii publice.

              *altfel nu-si avea rostu’

              Gamer

              22/01/2011 at 1:01 pm

        • Stefan

          spuneam recent ca uominii se-mpart in trei categorii dpdv al invatamintelor/inteligentei.

          altfel spus,
          tocmai ai relevat o alta cauza (dintre cele extrem de multe) care m-au determinat sa folosesc o anumita sintagma la adresa fostei rsr.

          Gamer

          22/01/2011 at 1:04 pm

  35. O ruda de-a mea a pierdut 1 an si ceva de munca in conditii dificile, ceea ce el numeste „grupa” (ignoir care). S-a desfiintat acel trust de constructii de stat la care a lucrat si cauta-i urma!

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:25 pm

    • daca e numai un an…unii au pierdut cam tot.Nu mai vorbesc de cei din cooperatie si industrie usoara.

      ela

      22/01/2011 at 12:29 pm

    • Arhiva , unde e arhiva , aia trebuie cautat cetatean .
      Toate firmele (inclusiv cele din epoca de aur ) aveau obligatia sa predeie arhiva proprie la arhivele statului .
      Nu neg ca a fost si este un haos in sistem de te doare capul . Dar de aici trebuie inceput .
      Digitalizare a tuturor documentelor din arhivele statului si organizarea lor pe sectoare de activitate . Sint filiale in toate judetele tarii .
      Si MApN ar trebui sa aiba arhivele tuturor unitatilor desfintate dupa 1989 . Unde au disparut ?
      Banii tarii se cheltuiesc cu cap , nu aiurea in tramvai pe sali de sport unde a intarcat mutu iapa (ca exemplu nevinovat 🙂 )

      Ștefan A.

      22/01/2011 at 12:34 pm

  36. Unde au disparut? In groapa de la Berevoiesti si in incendiile aprinse de huliganii din Piata Universitatii, probabil.

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:39 pm

    • Cel putin in cazul MApN avem o motivare a disparitiei arhivelor , cartilor de munca . 😆
      Prea multi securisti au trecut fortat in MApN si cartile lor de munca erau compromitatoare . Ca asa era mai usor sa iesi in pensie ca general MApN si nimeni sa nu caute ca ai fost si unde ai fost , 20 de ani securist . 😦

      Ștefan A.

      22/01/2011 at 12:44 pm

  37. Explicatia este mai simpla:
    Daca tu ca petent furnizezi actele si faci cerere orice contestatie ulterioara este stopata din start daca statul face calculul sa vedeti contestatii de la cei care pierd si statul trebuie sa justifice, daca nu are cu ce au umflat coada.
    Asa intelege statul, mai nou, sa se pozironeze in raport cu cetateanul, ii arunca pisica, cunosc asta din experienta proprie si nu-i vorba de guv. pdl, psd, etc. este vorba de institutii.

    Gino

    22/01/2011 at 12:41 pm

  38. Frate, dar s-a comentat ceva pentru o postare de simbata dimineata, 102 comentarii de la 10.13 pina la 12.43, pentru 2 ore jumate s-au bagat ceva carbuni! 😆

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:43 pm

    • Tu nu vezi ce-i afara!?

      Gino

      22/01/2011 at 12:47 pm

      • la mine e ok, fulguieste linstit.

        Cetatean

        22/01/2011 at 12:48 pm

    • candva m-ai mentionat c-as fi avut fo’ umila contributie

      atunci,
      imi venea sa te trag de atentie

      na_poftim c-o fac acusica 🙂

      Gamer

      22/01/2011 at 1:12 pm

  39. la iresponsabilul, infantilul, ticalosul, arivistul de antenescu functioneaza: dupa mine potopul, dar sa ajung presedinte de tara:

    http://www.ziare.com/crin-antonescu/presedinte-pnl/cota-unica-ultima-tradare-a-lui-antonescu-1070332

    skorpion

    22/01/2011 at 12:47 pm

    • M-ai depasit cu 1 minut 😆

      Cetatean

      22/01/2011 at 12:49 pm

      • 2′

        😆

        skorpion

        22/01/2011 at 12:49 pm

        • Ei las’ ca ma razbun eu! 😆

          Cetatean

          22/01/2011 at 12:51 pm

  40. Dom’le, meserie comentariul Ioanei Ene despre cota unica si Crin Antonescu! 😆

    http://www.ziare.com/crin-antonescu/presedinte-pnl/cota-unica-ultima-tradare-a-lui-antonescu-1070332

    „Am o mare si sincera curiozitate: exista un principiu in care Crin Antonescu sa creada cu adevarat si de care sa nu fie dispus sa se lepede imediat ce primeste un pret suficent de bun pentru el? Eu inca n-am descoperit sa existe asa ceva”.

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:48 pm

  41. Cred ca celor care incearca suspendarea presedintelui bazandu-se pe popularitate sau pe intentiile de vot le lipseste „organul politic” pentru ca nu vor obtine suspendarea niciodata… Parlamentul se mai poate compromite o data, atat…

    Hronic

    22/01/2011 at 12:48 pm

    • Hronic, se va mai compromite cind vor incepe sa dezbata despre Constitutie. Atunci vm vedea cine respecta referendumul si cine nu.

      Cetatean

      22/01/2011 at 12:50 pm

      • Cred ca gresim daca nu intelegem ca in politica trebuie sa existe compromisul rezonabil. Personal nu am fost incantat de referendumul lui Basescu care s-a vrut o reactie la actul ilegal al Parlamentului Romaniei. In societate nu s-a discutat cu adevarat despre „santierul constitutional”.

        Hronic

        22/01/2011 at 12:55 pm

        • se va discuta, vor fi doi ani de dezbateri intense.

          Cetatean

          22/01/2011 at 1:00 pm

  42. INPOSTORUL-VAGABOND POANTÄ,

    declarä, guvernul sustine coruptzia in justitzie,

    etc.

    nerusinatul, pui de bolsevic obraznic, au in psd- numai curve, baroni interlopi, drogatzi si
    penali lasi.

    asta a spus ponta si la BRUXELLES:

    NU ESTE DE MIRARE , CÄ ACUM SUNT CATEVA STATE,

    CONTRA ROMANIEI:

    ASTIA SUNT DUSMANII ROMANILOR;

    AU SPUS NUMAI MIZERII; SI PETRO-LIBERALII SI BOLSEVICII DIN PSD

    theo

    22/01/2011 at 12:53 pm

  43. este mie la suta evident ca haita psd-acede nu vrea

    modificarea Constitutiei, nu vrea parlament

    unicameral

    cu 300 parlamentari, nu vrea sa se aplice justitia

    si in cazul ei, al haitei flaminde…..

    skorpion

    22/01/2011 at 12:55 pm

    • skorpi, 300 sigur vor fi, pentru ca aici se poate umbla si prin lege organica sau prin asumarea raspunderii. Iar reducerea la 300 se face prin redesenarea colegiilor electorale, si asta doare cel mai tare. Stim de la tariceanu ca cine face legea elctorala poate sa adune mai multi parlamentari (PNL a fuurat vreo 40 de parlamentari PDL prin sistemul redistribuirii).

      Cetatean

      22/01/2011 at 12:57 pm

      • sa speram ca vor fi 300….

        skorpion

        22/01/2011 at 12:59 pm

        • Salut Skorpi

          n-o sa-ti cer drepturi de autor pt folosirea sintagmei
          chiar dac-ai incercat sa ma „taxezi’ cand cu marturisirea „viziunii anticipative”.
          nu ma refeream la amanunte precum momentul exact ori „teloristi” ori alte asemenea. ci la involutia din ansamblu. predictia mea precoce s-a bazat tocmai pe realitatea potrivit careia romanilor le place sa fie mintiti c-ar iegzista mos-gerila/craciun care le da.

          Gamer

          22/01/2011 at 1:43 pm

          • care sintagma?

            re. viziune
            m-ai amuzat
            🙂

            skorpion

            22/01/2011 at 1:48 pm

            • „haita flamanda”

              mi-ai confirmat corectitudinea priceperii „dojanei”

              macar tu n-ai incercat sa-mi dai scatoalce la propriu 🙂

              Gamer

              22/01/2011 at 2:02 pm

    • culmea, ca nici @loda nu vrea asta!
      🙂

      skorpion

      22/01/2011 at 12:58 pm

      • Nu ma intereseaza ce vrea Loda, sincer. Cred ca nici ea nu stie ce vrea, in afara de reinvierea vremurilor de minciuna spusa frumos de emanatul Revolutiei, tatal patriei, compatimitorul sarac si cinstit, instigatorul la omor al tinerilor si vesnicul factor de echilibru si coagulare politica (dupa 1989).

        Unii oameni reactioneaza emotional la argumente cit se poate evidente. Proful meu de istorie din liceu, socialist sadea, s-ar urca pe pereti cind aude de Basescu si ar pupa poza lui Iliescu in loc de icoana, daca bisericile ar avea poze cu fostii presedinti.

        Cetatean

        22/01/2011 at 1:03 pm

        • Cetyatean :Si ce vina as avea eu ca proful tau s-ar urca pe pereti? Un caz, despre care stii, crezi ca e suficient pentru generalizare: adica proful tau se urca pe reteti, Loda e toto profa de istorie deci si e, musai se urca pe p0ereti ! 🙂 naspa rationament, e ca si cand eu as judeca toti profesorii tineri dupa tine 🙂

          Loda

          22/01/2011 at 1:09 pm

          • Loda, buna!

            Proful meu era doar un exemplu de comportament emotional in fata argumentelor rationale.

            Nu am spus ca faci fix la fel, am sugerat deschis ca reactionezi la fel de emotional in fata argumentelor emotionale: „Unii oameni reactioneaza emotional la argumente cit se poate evidente”.

            Nu am particularizat in nici un fel modul tau de reactie, ci doar l-am descris la nivel structural si functional.

            Si da-mi voie sa iti spun ca pina acum nu am observat alt mod de reactie decit cel emotional cind vine vorba de ciocnirea intre vechiul sistem pe care PSD vrea sa il pastreze si modul in care vrem no isa functioenze tara asta.

            Cetatean

            22/01/2011 at 1:18 pm

            • Errata: „in fata argumentelor rationale”.

              Cetatean

              22/01/2011 at 1:20 pm

            • Cetetean :
              Domne, e treaba ta sa te ocupi cu ce crezi tu ca ar fi ,,reactiile mele” ,vad ca esti multilateral : profesor, jurist, mai nou psihoilog, ,ma rog e dreptul tau, dar nu inteleg preocuparea, doar nu te ,,mariti” cu mine, si eu deja sunt gata etichetata de diversi postatori pe aici: ,,pesedista, postaca cu misie de la partid, „etc.etc.deci chiar nu merita osteneala.Loda e etichetata, pusa frumos in raft, indiferent ce ar scrie sau spune iar eu nmu sunt don Quijote sa ma lupt cu morile de vant.Iti pierzi timpul pretios, dar si eu la fel,ce-mi trebuie mie sa te contrazic ? Deci ;asa e Cetatene, ai dreptate ! 🙂

              Loda

              22/01/2011 at 3:16 pm

      • Ce nu vreau, hombre?

        Loda

        22/01/2011 at 1:07 pm

      • vezi ca acusica apare! 🙂 🙂

        ela

        22/01/2011 at 2:20 pm

  44. Theo, Ponta si Antonescu sunt niste paiate decerabrate, prin gura lor vorbesc sforarii vechi de zile si care pozeaza in factori de echilibru sau in prosperi afaceristi.

    Cetatean

    22/01/2011 at 12:55 pm

    • shiiitttt…

      stiu ca nu poti edita postarea
      dar asa cum ai scris-o reiese ca si Theo face parte din enumerare

      so,
      trebuia sa bagi un „enter” dupa Theo

      (te implor prietene-gazduitor al aberatiilor noastre sa rezolvi pb). fain multumesc

      Gamer

      22/01/2011 at 1:08 pm

      • Gamer, probabil, insa „Theo” e un vocativ, marcat prin virgula.

        e drept ca virgula poate arata si o enumerare 😦

        Mea culpa, trebuia sa pun asa:

        „@Theo, Ponta si Antonescu…”

        Cetatean

        22/01/2011 at 1:19 pm

        • stiu prea bine ce intentii ai avut

          totusi,
          tin la propunerea facuta de mine si mi se pare cea mai potrivita.
          no offence, please.

          Gamer

          22/01/2011 at 1:23 pm

          • Sunt de acord cu tine si imi asum neglijenta scrierii care poate duce la condundarea adresarii in vocativ cu o enumeratie ciudata.

            Cind apare Theophyle il rog si eu sa modifice grafia postarii.

            @Theo, scuzele mele oficiale!

            Cetatean

            22/01/2011 at 1:26 pm

            • las’ ca pricepe dumnealui 🙂
              remarca mea era destinata celor care zappeaza netu’ si cetesc pe diagonala. ca nu cumva sa s-nteleaga alteceva decat ai voit sa iesprimi 🙂

              Gamer

              22/01/2011 at 1:56 pm

  45. Buna ziua,
    imi permit sa aduc in discutie o persoana a carei soarta este strans legata de ce va hotari justitia:
    http://www.ziare.com/sorin-ovidiu-vantu/spital/medicul-lui-vintu-sov-poate-fi-operat-si-in-romania-1070358

    Macar in cazul asta, vom vedea o rezolvare normala?
    Daca da, eu cred ca multe zbateri din presa si chiar din politica se vor linisti. S-ar putea sa ma insel, dar am voie macar sa sper.

    cedric

    22/01/2011 at 1:22 pm

    • salut!

      Sper ca judecatoarea sa fie decisa pina la capat si sa nu lase mafiotului nici o portita!

      Cetatean

      22/01/2011 at 1:27 pm

  46. @Gamer
    Nu mai am loc sus sa-ti raspund, asa ca am mai coborat niste etaje. Nu mai stiu ce ziar era, dar sunt de acord cu tine ca tre’ tinut cont de apartenenta.La ora aia nici nu m-am complicat sa gandesc, erau departe toate astea, citeam si eu ca fapt divers, da’ mi-a ramas in memorie si am conexat amintirea cu discutia de acum. Cat despre aranjamente, stii cum e, conteaza cine face jocurile, da’-ntotdeauna conteaza cum joci.

    Treceam si eu pe aici

    22/01/2011 at 1:25 pm

    • nu-i bai. nu-mi sta-n caracter.
      o spun cu adanca mahnire ca-n ziua de azi s-a pervertit pana si ideea de dizidenta (m.dinescu & srt & ctp & etc sunt exemple „graitoare”). follow the money & cherchez la femme… (metaforic ori direct-traduse) si vei avea unghiul corect de abordare. pre romaneste se numeste ciur/sita.
      mai sus tocmai ti-am facut o marturisire.
      in plus, mai recunosc, crezu-mi se bazeaza si pe instinct. acela care nu m-a tradat decat atunci cand am facut compromisuri. ei da… sunt si io uom ca toti uominii 🙂

      Gamer

      22/01/2011 at 1:53 pm

      • Ma retrag. Mi-a placut mult sa vorbesc cu tine, am reusit sa-mi iau gandul de la ale mele. Acum vad ca-mi dau iar tarcoale treburile mele, asa ca poate ies pe afara, sa mai fug un pic de ganduri, ca ninge linistit,poate ma linistesc si eu. Zile frumoase si poate mai vorbim. Multumesc 🙂

        Treceam si eu pe aici

        22/01/2011 at 2:02 pm

        • oricand iti voi impartasi placerea si interesul schimbului de replici. vb ta insa, sa fie timp, dispozitie… si spatiu.
          multzam fain pt urari.
          iti replic sa ai „succesuri” in spor incontrolabil.
          cu placere.

          Gamer

          22/01/2011 at 2:14 pm

  47. Breaking news 2 🙂
    Tinar roman de 15 ani ucide cu un pumn un pensionat italian care a intervenit la linisteasca niste certareti .
    Iarasi intram in gura presei italiene . 😦

    Ștefan A.

    22/01/2011 at 1:42 pm

  48. ce mama masii cauta tinarul ala de 15 ani in Italia?

    Cetatean

    22/01/2011 at 1:46 pm

    • e cu tata si cu mama

      skorpion

      22/01/2011 at 1:48 pm

    • Il schimba in curand pe Bloomberg. Merge in NY.

      A declarat ca are tata evreu si mama tziganca o placere de minoritar. Am sa am eu grija de o postare legata de peripetiile unui ferentarist la curtea regelui Obama 😆

      Theophyle

      22/01/2011 at 2:25 pm

  49. „Pentru mine s-a concretizat visul american si imi doresc sa-mi fac prieteni in America. Consilierul lui Obama mi-a intins mana si mi-a spus ‘ ai un prieten in America'” 😀
    Consilierul ala si-a ferit buzunarul? 🙂

    DanSu

    22/01/2011 at 2:26 pm

  50. @Cedric: daca doamna judecatoare se supara, aduce o echipa de medici de la AKH in sala de judecata,sa-l consulte- sunt cu atestat ca experti judiciari; radiografia in fata completului de judecata nu ar fi mare lucru,se vede shelaiul si prin gips.
    Si sa vezi toti fostii „duri”,astazi suferinzi de moarte cum le trec fitzele.

    ela

    22/01/2011 at 2:29 pm

  51. Omul asta (ma rog – vanghelie ;)) e o comoara 🙂
    Mi-e din ce in ce mai simpatic. Cel putin de la faza cu „am facut noi o gasca mare aici in Bucuresti….” sunt tot mai atent la declaratiile lui.
    Rar atatea adevaruri cati porumbei scoate pe gura. 😀

    DanSu

    22/01/2011 at 2:33 pm

  52. @Theophyle:daca pesedelele ar fi fost smekere,ar fi angajat un traducator destept care are si pregatire economica; traducea ala ce nu gandea Vanghele!

    ela

    22/01/2011 at 2:34 pm

  53. Micul comunist a inceput intrecerea socialista cu crinolina. Alta declaratie facuta in conformitate cu educatia politico ideologica de vajnic luptator ptr. democratie si stat modern.
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/ponta-coruptia-si-crima-organizata-incurajata-de-guvernul-romaniei-ne-pun-in-afara-europei-214133.html

    mar

    22/01/2011 at 2:45 pm

  54. buna ziua tutulor.
    Pentru cei ce cred ca statul e timpit cind iti cere sa aduci tu actele necesare pensionarii.
    Vreti un stat minimal? atunci pentru ce vreti inmultirea birocratilor care sa caute actele locurilor voastre de munca?Vremurile cind cu o apasare de tasta poti afla despre un viitor pensionar unde/cit/si in ce conditii a slujit statul inca nu ne sint contemporanae.
    Exista militari care au fost in4-5-7 unitati in diferite colturi ale tarii; nu faceti referire doar la generalul Prunariu. El e doar unul; exista si micimani ori ofiteri care s-au preumblat prin tara. Nu neaparat de buna voie. Si au fost la Canal, la Casa Popolului ori in alte locuri.

    victor L

    22/01/2011 at 3:02 pm

    • Salut @Victor.
      Nimeni nu cere inmultirea birocratilor. Si gasirea unor hartii a unor anumite institutii (si arhivarea si/sau regasirea lor) este sarcina celor din acea institutie, nu este sarcina cetatenilor. Ce parere ai avea daca patronul ar cere ca salariatii sa-i aduca fluturasul din luna anterioara pentru a putea face statele din lua curenta?
      Si da, se pot cere hartii doveditoare (sau alte acte de probatiune) daca cetateanul respectiv nu este multumit de rezultatul calculat. Dar sa nu te ostenesti sa cauti ci sa-i obligi pe „toti” sa-ti aduca actele – asta da, este prostie si nu un stat minimal.

      DanSu

      22/01/2011 at 3:14 pm

    • Pot exemplifica si cu ce se intampla la mine in firma chiar acum. Am facut un program de calcul varsta de pensionare, dar este necesara introducerea in baza de date a datelor de pe cartile de munca. A tuturor datelor. Volumul de munca este imens. Bineinteles ca s-au ofticat cei de la personal ca e mult de munca.
      Daca solutia gasita de stat in acest caz s-ar aplica si la noi la firma, atunci ar trebui sa i se dea fiecarui angajat cate un programel, in care sa-si introduca singur datele (de pe cartea de munca aflata la firma), apoi sa vina cu discheta. Ti se pare o solutie fiabila? Crezi cumva ca se vor angaja mai multi la serviciul HR? 🙂

      DanSu

      22/01/2011 at 3:21 pm

    • Da, daca actele alea ar fi intr-o biblioteca as fi de acord, dar ele sunt la stat.
      Cand mi-am schimbat buletinul la primarie mi s-a cerut o adeverinta referitoare la modificarea numelui strazii, din care sa reiasa ca nu mi-am schimbat adresa.
      Biroul cu buletinele era al primariei, biroul de urbanism era al primariei, culmea a fost ca de la urbanism m-au trimis la cadastru pentru extras de carte funciarasi la casieria primariei sa platesc o taxa. Deci am facut o comunicare intre doua birouri ale primariei pe banii, drumurile si nervii mei, dupa ce din taxele mele s-au cumparat computere. De mentionat ca eu nu mi-am schimbat adresa nici numele, nimic.
      Eu nu zic ca statul e tampit dar functionarii lui nu gandesc normal.

      Gino

      22/01/2011 at 3:23 pm

  55. DanSu,
    cam deviezi; ce are fluturasul lunar cu actele de pensie? nu cumva ma crezi retardat? salariul lunii in curs nu ti se calculeaza functie de salariul lunii trecute, dar pensia se calculeaza functie de anii trecuti.
    Iar pentru pensia ta esti primul responsabil; daca nu vrei nici sa n-o injuri pe angajata de la ghiseu.
    Am spus mai sus: vremurile cind totul va fi pe calculator inca nu ne sint contemporane.

    victor L

    22/01/2011 at 3:25 pm

    • Dar patronul poate motiva ca nu mai stie salariul de incadrare. 😉
      Si vezi ce spune @Gino – arata ca statul asta asa de tampit este incat nu se intelege biroul A cu biroul B (desi uneori sunt in aceiasi incapere – caz cunoscut personal). Nu vad de ce noi cetatenii trebuie sa acceptam asta doar pentru ca asa e cutuma. Si nici nu vad de ce ar si trebui legiferat asta.

      DanSu

      22/01/2011 at 3:34 pm

    • Vrei un alt punct de vedere? Eu cred ca unii din ministerele in cauza stiu foarte bine ca vor fi probleme in stabilirea exacta a perioadelor lucrate si au pus responsabilitatea in carca pensionarului, daca poti tu sa demonstrezi perioada lucrata bine, daca nu ti-o estimam noi din pix, dar noi ne-am scos.
      Nu ma doare capul de nicio recalculare sau pensie, ma doare de modul discretionar in care as putea fi tratat.

      Gino

      22/01/2011 at 3:35 pm

      • Salut @Gino!
        Nu e alt punct de vedere ci e identic cu al meu. Este vorba de o tampenie legislativa.
        Si ai dreptate, asa au gandit, adica la nivelul unpr birocrati putori.
        Dar eu cred ca nu e normal sa mai si legiferezi asta.
        S-ar fi putut da un termen pentru recalculare, apoi instiintarea persoanei respective si daca exista nemultumiri si/sau contestatii – abia atunci ti se pot cere acte doveditoare (sau alte mijloace de probatiune). Dar misca-ti curul si tu functionar de stat – ca de asta te platesc, verifica, cauta si abia in cazuri de exceptie, eu cetatean iti aduc dovezi ca ai gresit. Poate nu ai facut-o din incompetenta, poate cu adevarat anumite acte s-au pierdut. Cam asa vad un flux de date normal. Nu trebuie sa fii geniu, ci doar sa ai in minte si altceva decat pe ce scaun de la birou imi pun eu curul.
        Iar vina pentru prostia asta de HG – este a juristilor din guvern – influentati probabil de „harnicia” bravilor nostri „mos Teaca”.

        DanSu

        22/01/2011 at 3:46 pm

        • Servus, punctul asta de vedere era pentru Victor, cu completare ca sunt multe aspecte care la prima vedere nici nu iti trec prin cap.
          Sunt de acord cu tot ce spui si mai cred ca unele aspecte nu se vor putea reglementa fara ca niste aspecte sa fie calcate in picioare, dupa ce mecanismul de desfasurare din HG a fost respins.

          Gino

          22/01/2011 at 3:57 pm

  56. Pentru insolenta lui Bombonel, de vina e PDL. Calea fireasca a acestui cadravru politic era sala de judecata iar apoi puscaria. Da’ acum, cu piatra de moara Ridzi, ce pretentii sa mai ai. 🙂

    Galeata cu pixeli

    22/01/2011 at 3:41 pm

  57. Vanatorii aia ar face mai bine sa se vaneze intre ei. 😀

    Galeata cu pixeli

    22/01/2011 at 3:42 pm

  58. Domnilor,
    dintru inceput va avertizez ca nu sint avocatul Statului.
    Am cunoscut si cunosc multa lume iesita la pensie; atit militari cit si civili.
    Nu am cunoscut niciunul care sa fi lucrat doar intr-un loc, si doar in Lugoj.
    Toti de care fac vorbire s-au pensionat in Lugoj. La Oficiul de pensii trebuie sa te duci cu cartea de munca si toate actele care sa arate unde ai lucrat, conditiile de munca ( gradul 1,2,3), sporurile avute (de noapte, de sef, de conditii grele, etc), si nu vi le mai insir ca nu le stiu pe toate. Actele astea, daca vrei sa iti intocmesti dosarul la timp, trebuie sa le aduci tu. Poti sa le ceri prin posta, dar nu e recomandabil daca vrei sa mai prinzi pensia in viata fiind.
    Statul, banditul, ca sa faca ce vreti voi, unii, v-a spune: trebuie sa mai angajez birocrati sa va caute actele si trebuie sa va maresc darile pentru a-i putea plati.
    Alegeti.

    victor L

    22/01/2011 at 3:51 pm

    • As spune ca in cazul asta statul vine si modifica prin lege o stare de fapt stabilita printr-o alta lege, asupra unor persoane care nu au solicitat nimic, nu-i poti pune pe oamenii astia sa iasa din nou la pensie.
      Daca statul vrea sa modifice ceva, sa o faca, sa-mi comunice rezultatul si in functie de asta vad ce fac, contest sau nu, dar sa nu ma puna sa particip.

      Gino

      22/01/2011 at 4:03 pm

  59. Postare noua 🙂

    Cine nu poate accesa direct noua postare este invitat sa o faca prin acest link direct!

    Theophyle

    22/01/2011 at 3:52 pm

  60. […] timp cât vad toate acestea am dreptul sa transform întrebarea  din titlu într-o afirmație! Ca sa te simți aproape de Dumnezeu n-ai nevoie de palate! Palatele lui Dumnezeu sunt în sufletul […]


Comentariile sunt închise.