Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Intre vizionari şi visători

Nu am sa apelez la DEX pentru a arata diferenta. O puteti face domniile voastre, daca doriti. Pentru mine diferenta consta in “realismul” necesar unui vizionar si care deobicei lipseste visatorilor. Orice etapa pe care am parcurs-o pana astazi in viata mea, deloc lipsita de evenimente, a fost insotita de o stacheta pe care am ridicat-o si pe care am dorit sa o depasesc. De multe ori nu am reusit sa o trec, cel putin nu din prima si cate odata nici din a cincea oara, pana la urma am reusit cu ajutorul a doua calitati din dotare, ambitia si perseverenta.

Cand m-am intors in Romania, exact acum 10 ani mi-am promis doua lucruri pe care am reusit sa le respect cu sfintenie: nu voi face politica de partid si nu voi face afaceri si / sau voi castiga bani dintr-o activitate comerciala.  Dupa primul an am vazut cum stau lucrurile si am inteles ca cele doua lucruri la care ma pricep pot fi de folos obstei la care am dorit sa apartin – educatie si sanatate. Asta stiu sa fac, asta am invatat si cu asta ma ocup de cand am inceput sa-mi castig painea cu capul si nu cu mainile. Cred ca experienta mea de tamplar nu prea ar fi fost deosebita fata de ceea ce stiu mesterii autohtoni.

Dupa primul an stacheta ridicata deasupra capului in rolul de “vizionar” a coborat rapid la nivelul ochilor, pentru ca dupa experientele imediate am inteles ca nu se poate altfel.  In Romania ceea ce nu vezi nu exista! Dupa alta perioada de acomodare si de departare sporita de rolul de “vizionar” a trebuit sa cobor stacheta la nivelul buzunarelor. La noi trebuie sa fi cu ochii in patru la buzunarele proprii. Seria de imprumuturi la diferiti amici si oameni cunoscuti trebuia intrerupta in clipa cand am invatat care este algoritmul pagubitor. Banii imprumutati se intorc greu, deobicei de loc, si raspunsurile la telefon inceteaza dupa o ultima trimitere la origine a “americanului” sacaitor.

Punerea stachetei la genunchi are loc in clipa in care iti zici – “domle’ trebuie inceput de undeva, mai bine de jos ca de aici nu mai poti cobora, numai urca”. Gresit! Poti cobora pana la etapa cand iti calci stacheta in picioare si tragi o injuratura pe care nici macar in gand nu ai intraznit sa ti-o soptesti. In acea clipa simti ca te-ai intors acasa si migratia s-a terminat. Intr-o zi apropiata ve-ti intelege talcul randurilor de loc pesimiste, credeti-ma. Nu mor caii cand vor cainii si am niste retete speciale impotriva mahmureli! 🙂

Written by Theophyle

20/01/2011 la 7:58 pm

95 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut !
    Ai perfectă dreptate Teofil.
    Şi nu este prea greu de înţeles tîlcul celor spuse de tine, decît dacă te complaci în rolul de visător la nesfîrşit.
    Ceea ce, nu poate fi cazul tău.

    tiberiuorasanu

    20/01/2011 at 8:07 pm

    • Salut @tibi 🙂
      Nu in nici un caz!

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:08 pm

  2. salut,

    Banii imprumutati se intorc greu, de obicei de loc, si raspunsurile la telefon inceteaza dupa o ultima trimitere la origine a “americanului” sacaitor.

    nu trebuie sa fii american si sa patesti la fel…

    efectiv eu nu-i inteleg pe oamenii care se imprumuta de la prieteni, nu returneaza banii si tot ei sint nesimtiti si te injura ca ai tupeul sa le ceri banii inapoi….

    chestie de educatie, bun simt.

    skorpion

    20/01/2011 at 8:07 pm

    • Skorpi, salut 🙂
      Mosu meu a fost carciumar. Spunea – daca vrei sa-ti pieri un „prieten” imprumuta-i bani. Pierzi banii si „prietenul!

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:10 pm

      • foarte bine a spus moshul tau….eu am invatat asta pe propria mea piele..

        am o cunostinta in virsta, care NU imprumuta nici macar carti…mi s-a parut ciudata chestia asta, dar dupa ce am pierdut o groaza de carti, l-am inteles.

        skorpion

        20/01/2011 at 8:11 pm

    • Cu parere de rau o spun ca acest aspect reprezinta doar una dintre cauzele pt care folosesc „iespresia” incriminata de „bravi nationalisti” cand ma refer la aceasta… (mdea, fie) tara.

      Gamer

      20/01/2011 at 8:14 pm

  3. Si totusi mergem mai departe.

    Hronic

    20/01/2011 at 8:10 pm

    • Hronic salut 🙂
      megem omule ca nu avem alternativa. Daca intr-un stat normal deschizi un ONG in 10 zile in Romania nu pot face nimic de 4 luni. NU PLATESC SHPAGA NICI MORT!

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:13 pm

      • pai… in atare conditie cred ca ti-ar fi greu 🙂

        Gamer

        20/01/2011 at 8:15 pm

        • Gamer nu o sa fie. Puteam sa-mi rezolv problema „politic” atunci aveam insa „datorii” ce fel de ONG civic faci cu shpaga sau „datorii” catre politicieni!

          Theophyle

          20/01/2011 at 8:21 pm

          • Referinta mea era la afirmatia ca n-o sa dai shpaga nici mort.
            Pe de alta parte
            scriam recent ca un capitan=de-giudet a dat subordonatilor (fonctionari din institutie publica) niste formulare prin care respectivii declara catre anaf ca vireaza 2% din impozitele platite catre o … fundatie. Patronata chiar de capitanu’ invocat.
            Ansheadar…
            pt mine nu „ieriea” necesara precizarea 🙂
            … fie doar si pt ca stiu cum fac bani „politicienii” din ro.

            Gamer

            20/01/2011 at 8:29 pm

  4. eu recunosc ca dupa 1989 am visat multi cai pe pereti si am platit pentru asta…pierzind niste trenuri sau deraind cu altele…

    🙂

    skorpion

    20/01/2011 at 8:10 pm

  5. cai verzi pe pereti
    🙂

    skorpion

    20/01/2011 at 8:12 pm

    • he, he – ai invatat insa!

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:13 pm

  6. Salut prieteni,
    Era unul iesit din frizerie taiat, cu plasturi pe fata. Un amic ii zice: ce e cu tine ? Pai, raspunde omul, i-am zis barbierului de la inceput ca nu ii dau bacsis 🙂

    Apropos
    Skorpion imi imprumuti 500 Euro ?

    Un tanar de stanga

    20/01/2011 at 8:15 pm

  7. Theophyle, nu stiu daca ti-am spus, cred ca da, insa repet: pe mine m-a invatat un batrin venerabil doua lucruri: sa nu ma bag in politica si nici in afaceri! 🙂

    Asa ca ai in mine pe cineva care te inteleg perfect, nici eu nu voi face vreodata politica de partid, nici afaceri (de genul celor amintite de tine).

    Cetatean

    20/01/2011 at 8:16 pm

    • Stiu eu de ce te iubesc pe tine 🙂

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:21 pm

      • 😆 E reciproc! Credeam ca sunt singurul prin zona care fuge de afaceri si politica!

        Cetatean

        20/01/2011 at 8:24 pm

  8. TDS,

    doua variante:

    a.) 500 euro, daca am incredere in tine;
    b.) nici mort, daca nu am incredere.

    plasa pot sa mai iau, nu???
    doar m-am autodeclarat un visator in stadiul final
    🙂

    skorpion

    20/01/2011 at 8:17 pm

    • Merci 🙂

      Un tanar de stanga

      20/01/2011 at 8:18 pm

  9. cetatene,

    si ce este rau sa faci afaceri?
    aici nu sint de acord cu tine.
    doar daca nu ai talent in asa ceva si-ti dai seama din start de treaba asta.

    in rest si afacerile ca orice meserie…

    skorpion

    20/01/2011 at 8:18 pm

    • orice meserie e o afacere.

      para

      21/01/2011 at 11:00 am

      • Para salut 🙂
        Nu am vazut in medicina pe care am practicat-o aproape doua decenii o afacere, niciodata!

        Mi-e mila de medicii care considera ca ei fac afaceri din medicina practicata in spital (nu vorbesc de clinici particulare).

        Theophyle

        21/01/2011 at 11:55 am

  10. Nu in Romania, skorpi. Nu am spus ca e rau, am spus ca eu nu voi face afaceri.

    Cetatean

    20/01/2011 at 8:20 pm

  11. Theophyle
    inca n-ai ajuns la ceea ce unii numesc capat.
    Respectiv in subsol (tinand seama de scara propusa de tine). Nici nu-ti doresc. Te rog (insistent) mentine-te la nivelul la care nu faci compromisuri cu tine insuti. Celelalte compromisuri sunt necesare supravieturii. Nu numai pe aici.

    Gamer

    20/01/2011 at 8:20 pm

  12. Hai ca se potriveste cu titlul subiectului:

    Romania a devenit astazi membra cu drepturi depline a … Agentiei Spatiale Europene

    http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20110120112308

    Huitzilopochtli

    20/01/2011 at 8:20 pm

    • Fleoshc.
      Mizeria se vede si mai bine din spatiu 🙂

      Gamer

      20/01/2011 at 8:22 pm

    • Sa-l promovam pe Antonescu si sa-l trimitem presedintele Lunii sau mai bine pe Marte!

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:23 pm

      • ma asteptam ca vreo cititoare sa-ti raspunda c-ai uitat ca Luna are ceva influenta asupra unor perioade 🙂
        Pe Luna oricum n-are loc de aliens* (abia astept Transformers III 🙂 )

        *se spune ca primele vorbe ale lui Armstrong n-ar fi fost pasul mic / pasul mare. Ci ca prima expresie ar fi fost: My God, there are too many…
        referindu-se la o.z.n-ee & co 🙂

        Gamer

        20/01/2011 at 8:37 pm

      • … iar asocierea cu Marte (zeul razboiului) parca e (m’)nitelus cam fortata data fiind „gingasia” individului.
        Prin prisma ajutoarelor sociale se-nscrie perfect in tiparul beneficiarilor. Dar nu l-as pune nici la taiat frunza (desi are prin jur destui catzei) de teama c-o sa confiste covrigii in numele paturiciului, hulit in veci sa-i fie.

        Gamer

        20/01/2011 at 8:48 pm

  13. Vedeti voi, acum ce inseamna sa faci afaceri cinstite in Romania ? Asa de al dreakului 🙂 Tine un pic de mazochism si de principii.

    Un tanar de stanga

    20/01/2011 at 8:26 pm

  14. Ei,si daca nu calci stacheta in piciare,orbecai,te impiedici de ea,zici una sanatoasa si o ridici,cate un pic,cate un pic, sa vezi ce bine e si ce te bucuri cand o fluturi din nou.
    Imi spunea candva cineva : sa ai tot timpul grija sa tii steagul sus si sa-l fluturi,cahiar daca tu stii ca e in zdrente.

    ela

    20/01/2011 at 8:27 pm

    • Nu draga ela, l-am transformat in bata si le dau cat cuprinde!

      Theophyle

      20/01/2011 at 8:29 pm

      • 🙂 🙂 Nici eu nu am rupt bata de la steag!

        ela

        20/01/2011 at 8:30 pm

  15. @ : da de ce sa-l trimit pe luna sau pe marte? Sa-l vad noaptea? Sa-mi influenteze horoscopul?

    ela

    20/01/2011 at 8:28 pm

    • In incercarea de a „giudeca” drept ma asez stramb in calea nationalismului si-ncerc sa (nu) tin seama de scandalurile din vama giurgiu, de exemplu. Si chiar imi pun intrebari despre cum de-a ajuns ro exportatoare de banane (si altele asemenea)? Nu cred c-ar avea legatura cu faptul ca doar unul din zece* camioane se vanuieste.
      … si-mi mai vine-n minte un alt caz: AC/DC

      *cred ca sunt optimist in evaluare. Ave celor care mai cred in statisticile oficiale.

      Gamer

      20/01/2011 at 9:05 pm

  16. Buna seara.
    Am citit postarea si ma gandeam ca atunci cand am dat admitere la facultate, a trebuit sa trec si de o intrebare a unui profesor: ce intleg eu din „Ca sa razbesti in intunericul de afara, adu-ti lumina din launtru”, sau ceva de genu’, citatul e aproximativ. Nu mai stiu ce am raspuns, a trecut atata vreme, sau cel putin asa mi se pare mie, insa a fi vizionar presupune anticipare bazata pe analiza si sinteza, ar a fi visator, presupune a-ti pastra sufletul de copil, care crede ca poate. Orice, nu conteaza.

    Treceam si eu pe aici

    20/01/2011 at 8:45 pm

    • Sunt sigur ca acel Profesor a fost pensionat de mult. Si ca n-are beneficiile si recunoasterea de care se bucura militienii/procurorii/judecatorii/militarii care … „si-au slujit tara” pana spre 4o de ani.

      Combinatia dintre visare & viziune e paguboasa. Fiecare dintre induce elemente disturbatoare. Visatorii au farmecul lor, neproductiv. Vizionarii sunt cei care ridica barierele din calea copitelor cailor verzi galopand pe campiile murale.

      Gamer

      20/01/2011 at 8:55 pm

      • Da, a fost pensionat demult si garantat fara nici un beneficiu al categoriei mentionate de dvs.Sunt 2 chestiuni diferite vizionarismul si visarea, insa uneori copiii sunt vizionari. Un copil care se joaca, e cel mai serios om din lume.

        Treceam si eu pe aici

        20/01/2011 at 9:01 pm

        • Mai intai te-as ruga sa folosesti singularul. Multumesc.
          Absolut ca e serios. Adica cel mai ~
          Adevarata problema se iveste-n universul infantil cand pune intrebari despre existenta mosilor/iepurasilor ori despre „berze”. Foarte putini romani realizeaza ca-n momentul in care progeniturile lor pun asemenea intrebari deja au indoieli asupra „teoriilor”. Iar raspunsurile (in peste 80% dintre cazuri) vin sa le darame increderea pe care ar trebui s-o aiba in parinti. Mai rau, asa zisii pediatro-psihi… etc „recomanda” din „inaltimea” competentelor lor o anumita varsta la care copiii ar trebui sa primeasca raspunsuri corecte si de bun simt. Nimic mai gresit si tembel. Momentul raspunsului corect este cel la care se pune intrebarea. Pana si formularea raspunsului prost are efect pervers. Una e sa-i spui ca: drag/a/ul me/a/u mosu’ e un simbol al placerii daruirii. Acea satisfactie mare de care beneficiaza un OM cand primeste zambetul de multumire al cel/ei/ui/ care primeste. Dac-ai spui ca e simbolul placerii de a primi… (l-)ai transformat(-o) in asistat/a social.

          Gamer

          20/01/2011 at 9:16 pm

          • Da, sunt de acord cu tine. Ceea ce vroiam sa exprim era ca vizionarismul e treaba de analiza si sinteza. Visarea e necesara uneori, pentru ca daca-ti pastrezi copilul din tine,te poate ajuta uneori sa-ti pastrezi increderea in oameni, in zilele alea cand te dor oasele de stres si nervi, cand ai senzatia ca ti-ai dori o ploaie cu fulgere.

            Treceam si eu pe aici

            20/01/2011 at 9:28 pm

            • Am fost privilegiat al sortii si rasfatat al ursitorilor… probabil. Pt c-am inteles inca de timpuriu ca „visez” mai putin (sau deloc) comparativ cu cei din jurul meu.
              Visarea e una… tine cumva de ceea ce criticii numesc romantism 🙂
              Analiza & sinteza tocmai ca te-mpiedica sa visezi cu ochii deschisi. Sau chiar inchisi.
              De aceea spuneam ca e putin probabila o combinatie. Desigur ca sunt exceptii.
              Partea proasta (pe care o tot invoc de ceva vreme) este ca populatia din ro e caracterizata de aceasta combinatie. O zicala veche ne sugereaza ca-ntr-o padure exista si uscaturi. Nu’sh daca se mai poate numi padure daca uscaturile reprezinta peste 80%.

              Gamer

              20/01/2011 at 9:44 pm

  17. pardon, AntEnescu!
    🙂

    skorpion

    20/01/2011 at 8:51 pm

    • Intinescu !

      ela

      20/01/2011 at 8:59 pm

  18. „Cand m-am intors in Romania, exact acum 10 ani mi-am promis doua lucruri pe care am reusit sa le respect cu sfintenie: nu voi face politica de partid si nu voi face afaceri si / sau voi castiga bani dintr-o activitate comerciala.”

    Cum puteti minti cu atat nerusinare, domnule Theophyle? La alegerile din 2009 ati fost un sustinator fanatic al PDL-ului si al lui Basescu, ar trebui sa va puneti cenusa in cap si sa va cereti scuze cititorilor pentru ca i-ati manipulat sa voteze cu aceasta Putere abjecta pe care acum o repudiati fatarnic. V-a mai ramas macar atata demnitate?

    Matei Irimia

    20/01/2011 at 8:52 pm

    • o camasuta si niste pastilute doriti???
      🙂

      skorpion

      20/01/2011 at 9:02 pm

    • Domnu,ai intrat cu bocancii murdari la noi in sufragerie!

      ela

      20/01/2011 at 9:02 pm

    • Matei Irimia.

      Ti-am permis comentariul insultator numai pentru a va explica ca acest blog nu a facut niciodata, politica de partid si a militat pentru reforma PDL. Sa va fie rusine si sa va puneti dyumneavoastra cenusa incap. Uitati-va pe blog si vedeti cat am criticat partidul din momentul alegerilor si aliantei nefaste cu PSD.

      Impotriva golanilor de teapa ta acest blog se va lupta in continuare! RUSINE!

      Theophyle

      20/01/2011 at 9:02 pm

      • Teofile dragă, nu merită să-ţi faci sînge rău pentru acest postac.

        tiberiuorasanu

        20/01/2011 at 9:05 pm

        • Asta e un golan din Deva „liberala”! Penelisti din Deva! las’ ca vim mai discuta cu astfel de derbedei pe limba lor. Baietii cu ochi albastriu din garda pretoriana Antonescu-Felix turnatorul !

          Theophyle

          20/01/2011 at 9:08 pm

          • Prietene, tot nu merită să te necăjeşti atît de tare.
            Băiatul acesta, departe de a fi spălat pe creier, este ÎMBÎCSIT.

            tiberiuorasanu

            20/01/2011 at 9:10 pm

          • Nu ma necajesc de loc sunt bucuros ca am ce sa scriu in zilele urmatoare 🙂

            Theophyle

            20/01/2011 at 9:12 pm

    • Stimate domn este o diferenta ca de la cer la pamant sau mai corect ca de la stanga la dreapta intre a face politica si a sustine un crez, ideal, optiune.
      Din pacate pentru noi, toti romanii se pricep la fotbal, politica si agricultura. Si mai grav este ca au senzatia ca fac politica.
      Cred ca ai gresit blogul si modul in care pui problema este total antidemocratic.
      Este bine sa mergi la un medic sau psiholog si sa te consulti.

      mar

      20/01/2011 at 9:16 pm

    • mai flacau/sper ca nu mai ai frati pe acasa
      numai boii sunt fericiti,si tu pari a fi foarte fericit

      intamplator

      20/01/2011 at 9:21 pm

  19. a fost/este mr. Doom vizionar?

    skorpion

    20/01/2011 at 8:58 pm

  20. Ha-ha,
    sal`tare tutulor.
    Lucrasem impreuna un timp.Avea o vorba dupa ce ii dadea-i bani imprumut: „acum hai sa ne certam”, si la nelamurirea ta venea si raspunsul: „ca sa nu iti mai dau banii”.
    Hazul era ca si aplica metoda, cu multi; odata a practicat-o si cu mine si am primit banii de la el dupa vre-un an.
    Dar peste putin timp am aflat dece a initiat impacarea: avea nevoie de alta suma, ceva mai mare.

    victor L

    20/01/2011 at 8:58 pm

  21. Am mai zis eu ca cei mai fanatici si agresivi postaci sunt din zona pnl. E de asteptat ca alianta cu felix sa-i ticaloseasca si mai mult. 🙂

    Galeata cu pixeli

    20/01/2011 at 9:12 pm

  22. Auzu la Irimia, da cu oistea-n gard si acuza blogul si mai ales gazda de „manipulare”. Frate, da stiu ca omul habar nu are ce e aia manipulare si cum si-au exercitat-o oamenii de partid pe el, ca a ajuns sa lucreze pentru ei crezind ca propovaduieste adevarul!

    Cetatean

    20/01/2011 at 9:16 pm

  23. CE DEPRIMARE!

    1.murphy are intotdeauna dreptate;
    in cazul lui @theophyle nici macar nu mai trebuia sa se gindeasca cineva la murphy;sistemul nostru birocratic l-a depasit si pem kafka si pe orwell la un loc
    e altoit doar pe vina lui ionesco(sau invers)

    nu stiu ce aveti cu afacerile;daca nu le faci cu statul poti sa-ti asiguri un venit decent,sa dai de lucru altora si, daca stii, sa-i si educi;cu inca o conditie :nu da imprumuturi si nu lua credite de la bancile romanesti;
    @theophyle -cred ca te-a „contaminat” prea mult america;asa spre dezcrincenare o intimplare adevarata cu angajatorii mei americani
    an&loc 1994,iulie, la giurgiu-ro/bg
    din motive de avion ,luam un taxi de la sofia,la ruse altul pina la bariera la giurgiu;dupa bariera ne astepta o masina
    frontiera blocata,treceau romani pe jos care veneau de la shopurile dintre granitze;
    noi 3 insi,seriosi,la 30 gr cu haine pe umar,cravate desfacute,sa dam pasapoartele
    capitanul: nu puteti intra in romania pe jos;da-i explica,tipa,implora,americanii blocati nu pricepeau nimic; dupa vreo 45 min i se face mila si ne da drumul in romania
    in masina:un coleg american:domle inteleg ca eu poate sunt traficant ,poate sunt pedofil sa nu ma lase;
    dar tu,tu ai pasaport romanesc,si inot daca veneai trebuia sa te primeasca;esti cetatean al romaniei si vii in romania
    te rog sa scrii miine deputatului tau si sa ceri pedepsirea acelui functionar
    cam asta inseamna ‘ americanizarea” ta;nu pomana,ci respect pe care noi nu stim sa-l cerem;
    dupa asta au inceput sa mi se deschida ochii si sa inteleg ca totusi,ei-reprezentantii statului- depind de mine
    daca ar fi mai multi sa stie sa-si ceara drepturile,alea care le avem,am schimba ceva

    intamplator

    20/01/2011 at 9:17 pm

    • Deputatul meu nu si-a lasat nici adresa de mail,cum sa-i cer eu oaresce? Mai vede el votul meu…

      ela

      20/01/2011 at 9:24 pm

    • Salut
      de asta data suntem pe acelasi wave
      Cozoroacele caschetelor care acopera* astfel de „carlionti” pot oricand proba un IQ superior.

      * mai corect spus…. ii apara de… intemperii 🙂

      Gamer

      20/01/2011 at 9:30 pm

    • intamplator,
      aici nici peste doua generatii nu se va schimba nimic. Cu canalii de genul Voicuilescu si toti degeneratii de politicieni in slujba lor. Nu exista nici o sansa de schimbare!

      Theophyle

      20/01/2011 at 10:18 pm

  24. Salutare din nou .
    Tine tare Theophyle . Nu plati spaga la nimeni ca dupa aia, vin toti ca la abonament . 🙂
    Cit priveste imprumuturile ,ia sticla de acid concentrat (fumans) si cere datorului: ce preferi , sa roada acidul caroseria sau dai banii inapoi ? FUNCTIONEAZA. Stiu sigur . (emoticon care trage cu ochiu dar nu mai stiu cum se face )
    PS. pot sa te ajut , cu ceva lingouri in cap la cine stie doar sa ceara nu si sa restituiasca . 😆
    Adica clasic uman , mioritic si italian . 🙂

    Ștefan A.

    20/01/2011 at 9:32 pm

    • Stef 🙂

      banii nu au fost niciodata o problema – minciuna si inselatoria sunt!

      Theophyle

      20/01/2011 at 10:19 pm

  25. Ce potriveală: Aseară mă gândeam prin ce se caracterizează un vizionar. Probabil, prin faptul că vede pădurea şi nu copacii. Eventual şi o pădure care încă nu a răsărit.
    În altă ordine de idei, mă fascinează furia unora. Ţara asta a avut ca primi miniştri după 90 pe Roman, Văcăroiu, Radu Vasile, Năstase, Tăriceanu. Toţi aceştia, atleţi ai corupţiei, unii dintre ei personaje groteşti, de panopticum. Dar nici unul nu a stârnit atâta ură ca Boc, care, deşi departe de a fi perfect, îmi pare bine intenţionat.

    Nea

    20/01/2011 at 9:32 pm

    • de acord

      intamplator

      20/01/2011 at 9:39 pm

  26. prim miniştri, acum văzui.

    Nea

    20/01/2011 at 9:33 pm

  27. i-ai uitat pe STOLOJAN & Ciorbea

    In rest ai dreptate.
    Boc este „urit” atit de tare intrucit se vede de la o posta ca nu este ticalos.

    iar ticalosii si lichelele il urasc si pentru asta.
    🙂

    skorpion

    20/01/2011 at 9:37 pm

    • @nea,

      in plus boc este victima colaterala a luptei Basescu – balaurii varani..

      skorpion

      20/01/2011 at 9:38 pm

      • de acord

        tinand cont de cei care au conferit termenului dimensiunea mioritica, b(l)oc nu e ticalos.
        b(l)oc e doar depasit
        … si nu ma refer la inaltime.

        Gamer

        20/01/2011 at 9:55 pm

  28. Stolojan, Ciorbea (ăla vechiul) şi Isărescu nu mi s-au părut odioşi, erau în limitele normale.
    Teophyle, eşti cumva specialist în ramura medicinii care se ocupă de cap. Ai putea să ne explici fenomenul, atunci.

    Nea

    20/01/2011 at 9:43 pm

    • sa aiba ce sa pape baietii si fetele vesele 😦

      Theophyle

      20/01/2011 at 10:19 pm

  29. @Gamer
    Foarte frumos spus de tine mai sus :”Momentul raspunsului corect este cel la care se pune intrebarea”. Demult nu mi-a mai placut o idee atat. Ceea ce ma face sa ma intreb, de ce suntem unde suntem, ca intrebari s-au pus tot timpul, insa raspunsurile nu au venit multa vreme. Oare neprimirea la timp a raspunsului corect, ne-a transformat in ceea ce suntem azi? Dupa ’89 eram o natiune copil, eram inocenti si total neinformati si credeam in copilaria noastra ca suntem vizionari.Mi-as dori sa ploua ca intr-o zi de vara, cu fulgere si picaturi mari, ca lacrmile alea pe care nu le-am mai simtit decat in copilarie.

    Treceam si eu pe aici

    20/01/2011 at 9:52 pm

    • Sper ca acele lacrimi/picaturi nu-si au izvor in dezamagirea primirii unor raspunsuri eronate. Nu de putine ori m-am lasat prada (la propriu) unor ploi torentiale, cu tot cu fulgere si traznete. Primeam stropii ca pe saruturile celei mai pasionale iubite pe care mi-as fi putut-o imagina vreodata… si erau matasos de calde… si eram mai viu ca nicicand.
      La figurat insa…
      anticipasem corect cu vreo trei-patru ani inainte ceea ce avea sa urmeze in ’89… si dupa. Nu mai pomenesc despre scatoalcele (figurativ vb… dar si propriu) luate. Cine pisic dadea ascultare unui copil? „Visurile” uominilor mari pareau indeplinite odata cu ‘eftinirea kilowatului/ora; liberalizarea avorturilor ori anularea cartelelor alimentare. Si-ntr-o revarsare de iliesciano-bunavointa s-au pogorat asupra romanilor pana si partile sociale impuse de regimul comu’ist. Iar uominii cumparau kent si valuta din aprozare fara teama ca-i paraste la secu’ vreun tata/frate/neam//pretin/coleg. Iar voda-scolit-in-cccp promitea ca va scoate pcr in afara legii… si cate altele. Parea ca ploaia nu se va sfarsi vreodata si toti erau uzi. Majoritatea inca mai este. Ma bate gandu’ sa produc umbrele 🙂

      Gamer

      20/01/2011 at 10:19 pm

      • Atunci erau uzi de fericire ptr. ca se construia „socialismul cu fata umana” iar acum sunt uzi ca se taie stipendiile si tb sa invete sa munceasca.
        Este trist sa vezi cum „se acopera” cu hartii ptr. a justifica cea ce fac.

        mar

        20/01/2011 at 10:28 pm

      • 3-4 ani??
        pai, nici reagan, nici gorbaciov nu anticipasera momentul 89…asta da, vizionar!
        felicitari!

        skorpion

        20/01/2011 at 11:03 pm

        • Dupa venirea lui Gorbaciov visarea parea ca poate deveni si realitate.

          Hronic

          21/01/2011 at 12:16 am

  30. Eu ma retrag. Mai citesc maine. Noapte linistita sa aveti, oricine ati fi si oriunde v-ati afla.

    Treceam si eu pe aici

    20/01/2011 at 10:08 pm

    • Noapte linistita 🙂

      Theophyle

      20/01/2011 at 10:20 pm

      • Noapte bună Teofil, noapte bună ALL!
        Vă mai citesc şi mîine. 🙂

        tiberiuorasanu

        20/01/2011 at 10:28 pm

        • Noapte buna prietene 😆

          Theophyle

          20/01/2011 at 10:30 pm

  31. insir bucati de timp pe spuma marii
    precum dorinte intr-un acatist
    un ciob de luna care pare ametist
    lungeste intunericul din crucea zarii

    Gamer

    20/01/2011 at 10:46 pm

    • Frumoase versuri prietene. Frumoase!

      Theophyle

      20/01/2011 at 10:56 pm

  32. La Casa Alba au mincat pe rupte . 🙂
    Printre invitati , o gramada de actori de origine chineza dar si o gramada de sefi de banci si firme internationale .
    Oare a gustat ceva presedintele chinez sau are si asta frica sa nu fie otravit ?
    Theophyle , daca o persoana nu a reusit sa manince tot , poate cere chelnerilor lui Obama sa puna la pachet surplusul ? 😆

    Ștefan A.

    20/01/2011 at 11:08 pm

    • Stefan
      nu cred 🙂 Afacerea cu Catering pt. Casa Alba sau congres &co. e una formidabila. Nu am stiut ca la bancheturile aste sunt repetitii. Adica ceea ce au mancat astazi s-a servit ieri la staful administrattiv ca sa vada daca e ok. 😆

      Theophyle

      20/01/2011 at 11:10 pm

      • Asta da servici . 🙂
        Sa vezi cu metru in mina daca furculita e la distanta regulamentara 🙂 fata de pahare si farfurii.
        Si mai bine sa maninci la repetitii si sa vezi daca gratarul e bine facut sau lipseste niste ceapa .:)
        O fi baut vin din Wal Mart , cumparat pe datorie. 😆
        Cita mincare ramine dupa mesele astea pompoase !!! 🙂

        Ștefan A.

        20/01/2011 at 11:26 pm

    • toti o apa si un pamant!

      Theophyle

      20/01/2011 at 11:13 pm

  33. @theophyle
    nu incerca sa rezolvi toate problemele;ce vor mai face copiii nostri?

    intamplator

    20/01/2011 at 11:49 pm

  34. Democrat-liberalul Daniel Buda conduce Comisia de revizuire a Constitutiei?!!
    „In acest moment s-a constituit un consens de a-l sustine pe Daniel Buda, pentru ca are experienta de presedinte al Comisiei juridice, o experienta valoroasa pe care sa o putem exploata”, a adaugat presedintele Camerei Deputatilor.
    La experiene a astuia nu m-ar mira sa strecoare in constitutie un articol care sa-i confere imunitate pe viata.

    adix

    21/01/2011 at 2:53 am

  35. Buna Ziua la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Cine nu poate accesa direct noua postare este invitat sa o faca prin acest link direct!

    Theophyle

    21/01/2011 at 8:24 am


Comentariile sunt închise.