Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Re-industrializarea Americii

Faptul ca Statele Unite incep sa-si aduca industriile acasa nu este o evolutie importanta din punct de vedere romanesc. Singurul lucru pe care ar trebui sa-l invatam este simplu – tara care nu  produce nu poate avea viitor. Am semnalat acest trend deja acum 6-7 luni, am fost sigur ca va creste si se va amplifica. Acum avem si datele concrete.

Pentru prima data din 1997, in Statele  Unite sunt create mai multe locuri de munca in industrie decat cele pierdute. Conform datelor produse  de HS Global Insight si Moody’s Analytics, publicate de The Wall Street Journal, anul 2010 a insemnat o crestere de 1,2%, adica 136 de mii de noi locuri de munca in industrie. In sfarsit americanii au inteles ceea ce a fost clar de la inceputul crizei actuale: hartii si profituri din invartelile hartiilor pot fi facute la fel de eficient in Shanghai, nu trebuie neaparat sa o faci  in New York. Caterpillar si Dow Chemical au invatat destul de repede ca productia in Rusia sau China poate fi mai ieftina, diferenta insa poate fi platita prin furtul unor tehnologii patentate si de fapt cresterea unor competitori care vor produce mai ieftin, folosindu-se de tehnologii “invatate” de la subsidiarii locali ai marilor firme americane.

Anul trecut ambele firme au retehnologizat sau reconstruit facilitati de productie in Texas si Michigan, cu investitii de sute de milioane de USD, bineinteles ajutandu-se de faptul ca si la nivel federal si la nivelul administratiilor locale s-au inteles lectiile date de aceasta criza si de starea de fapt in economia globala.  Politicienii, industriasii si capitalistii americani au priceput ca fara R&D (cercetare si dezvoltare) si fara investitii masive in industrie nimic nu se va intampla.

Bineinteles ca o floare nu face primavara si este greu de recuperat cele 27% -procente, care despart nivelul productiei americane din 1950 cu cele din 2010, dar cel putin se fac eforturi sustinute pentru a recupera pagubele capitalismului fiduciar.

Nu pot sa ma abtin sa nu remarc ingustimea viziunii politicienilor romani, care au decis desfiintarea de-a valma a institutelor de cercetare, nici nu pot sa inteleg de ce toate locatiile industriale sunt transformate in blocuri pe care nimeni nu le cumpara. Stiu ca nu mai avem industriasi  de talia lui Malaxa, Mociorniţă sau Auschnit si mai stiu exact cine detine ultimele ramasite ale industriei romanesti, dar daca totusi il imitam pe licuriciul cel mare ar fi bine sa-l imitam si in aceste fapte.

Epilog: Marile biruinţi române, în războaie şi înfăptuiri obşteşti, îşi aflau simbol şi legământ cu generaţiile urmaşe, în ziduri ce stau mărturie veacurilor. Pe linia acestei tradiţii străbune, încercăm şi noi astăzi – fără de trufie – să ridicăm această casă, la temelia căreia punem credinţa în izbânda şi mai departe a puterilor vii ale ţării noastre, de a-şi alcătui şi dezvolta o industrie proprie, care să fie şi să rămână a neamului românesc” – Nicolae Malaxa, cu prilejul semnării la 16 noiembrie 1938 a actului de constituire al sediului AGIR.

Sursa cifrelor: The Wall Street Journal

Written by Theophyle

19/01/2011 la 4:40 pm

144 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Esti sigur ca e vorba de o re-industrializare? Eu ma indoiesc de faptul ca e un proces pe termen lung. Industria nu va creste semnificativ. Oricum e industrializata, iar scaderea numarului oamenilor are legatura cu schimbarile tehnologice si investitiile in strainatate. Tot serviciile vor ocupa de departe rolul cel mai important.

    carbonaru

    19/01/2011 at 4:50 pm

    • Carbonaru salut 🙂

      Da sunt sigur. Exista o tendinta pe care eu o urmaresc deja din 2008. Am scris despre ea in limba romana in 2010, cam prin august si vad cifrele care nu au fost publicate inca. Probabil ca vom vedea in cativa ani amploarea fenomenului.

      Vorbim deja de niste salarii decente ceva intre 19-25 USD pe ora. Medie de 22, pe an avem 42 de mii de dolari, si asta e bine in majoritatea regiunilor USA.

      Theophyle

      19/01/2011 at 4:55 pm

      • Zilele trecute un furnizor (din ăştia care circulă mult) îmi vorbea despre o capacitate de producţie a unei transnaţionale, relocată din Romania în China şi acum adusă înapoi. Probleme de calitate…

        nelucraciun

        19/01/2011 at 9:43 pm

  2. Daca tot vorbim de re-indusrializare, va semnalez ca si Educatia incepe sa intre pe fagas normal de re-profesionalizare:

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/asociatiile-profesionale-pun-umarul-la-aplicarea-legii-educatiei-918554.html

    Intre timp, profesorii de la FSLI a lui Izvoranu (individ care trebuia sa iasa la pensie si care nu a mai predat din …1991, de cind e lider sindical!!!) ameninta cu greva generala si cer Guvernului…schimbarea legii Educatiei :mrgreen:

    M-a informat un fost coleg de liceu ca la doua din marile universitati din tara incep sa se faca calcule privind normele detinute actualmente de cadrele didactice si e jale! Au prea multe norme, si noua lege nu le mai da voie decit un anumit numar de ore suplimentare! E jale, cum isi mai rotunjesc ei veniturile, saracii dinozauri universitari?

    Cetatean

    19/01/2011 at 4:51 pm

    • super 🙂 Poate totusi va iesi ceva din asta 🙂 cand am scris despre asta:

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2010/07/09/meseria-bratara-de-aur/

      un mosulica de prin Craiova care imi trimite linkuri si ma improasca cu noroi pe blogul lui A.Nastase a hotarat ca vreau sa-i transform pe romani in cismari , doamne fereste si nu intelectuali de partid turnatori la securitate 🙂

      Theophyle

      19/01/2011 at 5:00 pm

  3. salut

    azi n-am intrat ca de obicei via reader si nu se vedea postarea noua; am intrat la cea veche si acolo era link spre cea noua;
    mi-a papat un comentariu, de fapt un link, mardale via nicu electricu, in caz ca nu stiati deja caricatura

    razvan

    19/01/2011 at 5:01 pm

    • Salut razvan 🙂
      eu sunt un cititor infocat a lui electricului Nicu. Din nefericire nu pot posta la el dar ii citesc sclipirile de geniu. – Am probleme cu platforma in ultimul timp cand se napustesc toti impreuna sa citeasca sau cand vor sa citeasca niste „importanti” 😆

      Theophyle

      19/01/2011 at 5:05 pm

    • Taare razvane.
      🙂

      Un tanar de stanga

      19/01/2011 at 5:17 pm

  4. Geniala faza din caricatura 😆

    Theophyle, va veni o vreme, si nu cred ca este departe, cind, fara muntii de bani fiduciari care merg spre „servicii” inutile, omul se va intreba: ce pot eu face in mod imediat pentru semenul meu, incit sa cistig bani din ce fac? Prea multi invirtitori de hirtii si bani de hirtie!

    Cetatean

    19/01/2011 at 5:15 pm

    • Salut Citi… tuturor

      Nu incer sa trag fo’ spuza
      dar, fara sa stiu (la acea vreme) de ceea ce anticipa Theophyle am prevazut cam aceeasi „evolutie”*.
      Ceea ce horror actual gubernanti nu vor nici batuti la curu’ gol sa priceapa este ca va trebui stimulata productia/munca/plusvaloarea pe plan local si nicidecum specula. Banii de hartie cum ii denumesti tu se numesc de fapt „moneda scripturala” iar excesul/derivatele ei se afla la originea semi-esecului care macina acum cam toata lumea.

      *ghilibutele sunt pt cei care o considera involutie. recte, dupa globalizare.

      Gamer

      19/01/2011 at 6:41 pm

      • salut, Gamer!

        Stiu, stiu cum se numesc fituicile colorate care poarta numele de bani, le-am spus special „bani de hirtie”, ca sa subliniez lipsa lor de acoperire reala (eu sunt un partizan declarat si ferm al etalonului aur).

        Ideea e clara, si sunt de acord cu tine: productie locala, valoare adaugata pe plan local, si nu trai pe credit in Europa, cu chinezii muncind in draci ca sa sprijine „statul social” pan-european.

        Cetatean

        19/01/2011 at 6:56 pm

        • Mari anal-isti ieconomici ai acestui neam se unira de-mi facura praf propunerea de revenire la niste percepte derivate(sic!) tocma’ din Bretton Woods. Nu sunt un adept al aurului pt ca se afla la originea a cam 90% dintre bazaconiile* acestei civilizatii. Jmekerasii care se inchina la alah i-au gasit substitut. In haremul care chipurile ii asteapta pe „drept-credinciosi” cu precadere cand se sacrifica intru „propasirea” natiei-credintei. Stiu, sounds cam ca programele pcr.

          *putina lume stie ca una dintre principalele cauze a caderii imperiului roman a fost de inflatia. inflatia generata de excesul de aur venit din dacia… ori de cantitatea insuficienta. otomanii stiau ei ce stiau cand adunau orice farama.

          Gamer

          19/01/2011 at 7:20 pm

          • erata: „de fapt a fost inflatia”…

            Gamer

            19/01/2011 at 7:22 pm

            • Gamer, caderea imperiului roman s-a datorat inflatiei, insa nu pentru ca a existat un exces de aur din Dacia, ci pentru ca inflatia s-a manifestat prin baterea de monede de aur cu mai multe impuritati (in special cupru). Insa statul avea nevoie de mai multe monede de aur pentru ca se intinsese chiar atunci mai mult decit le permitea economia lor aur-izata. Asa ca au emis si ei moneda calpa, nu prin tiparire, ci prin alterarea puritatii monedelor.

              Cetatean

              19/01/2011 at 7:36 pm

              • Citi
                am scris c-a fost: „una dintre principalele…” 🙂

                Gamer

                19/01/2011 at 7:42 pm

  5. La fel Germania si Franta au inchis fabricile din Europa de est ca sa aibe muncitorii lor locuri de munca si impozitele sa mearga la statul lor.

    ela

    19/01/2011 at 5:16 pm

  6. …deci „mintea de pe urmă” începe a pune rotițele în mișcare pe la casele mai mari! 🙂

    …și poate și la cei mai mici!

    Să văd, pentru a treia oară, nascându-se industria aero românească și voi zice precum acela din Biblie:

    «Și acu, slobozeste-mă, Doamne!»

    oldhashu

    19/01/2011 at 5:33 pm

    • Salut @hashule 🙂
      Noi poate nu vom vedea, sa speram ca nepotii nostri vor vedea!

      Theophyle

      19/01/2011 at 5:38 pm

      • Salut

        ma critica cineva f.des c-as fi prea sceptic.
        so,
        zi si tu ca macar fii/cele no/a/stri/e vor beneficia 🙂

        Gamer

        19/01/2011 at 6:44 pm

  7. Nu numai ca sunt cu capul in sac si nu vad directia in care se merge; asta nu poate fi numita nici prostie, este reavointa.
    A atasa cercetarea de un spital sau o fabrica,inseamna ca cercetarea trebuie sa rezolve dilemele de zi cu zi. Nu vor duce la bun sfarsit o tema data.

    ela

    19/01/2011 at 5:33 pm

  8. @oldhashu: nu vezi ca,in vreme ce unii investesc in R&D, ai nostri le fac private sau le vand?
    Oare din toata gramada aia de la Victoria sa nu fi avut niciunul nici um prieten in cercetare?

    ela

    19/01/2011 at 5:37 pm

    • Ba da multi, la cercetari 😦

      Theophyle

      19/01/2011 at 5:39 pm

      • Theophyle! 🙂

        @ela,

        în ’90, sufleria trisonică a Institutului de Aviație, o instalație de testare a machetelor de avioane în curent de aer curgând cu peste 2500 km/oră, unică în partea asta de Europă, doar rușii mai aveau așa ceva, a fost transformată în depozit en-gros de televizoare color de catre seful Laboratorului de incercări, un colonel devenit ulterior prosper om de afaceri!
        Depozit de mărfuri de import, nevămuite, departe de orice control, ca să ajungi acolo trebuia să treci de cerberul în uniformă de la poarta principală!
        Eu mă mir de ce abia acum…

        oldhashu

        19/01/2011 at 5:53 pm

        • Sinistru ! Aveau nevoie de ascunzatoare!

          ela

          19/01/2011 at 6:44 pm

  9. Nu trebuie uitat ca orice entitate economica TREBUIE sa fie profitabila! Nu trebuie industrializat sau re-industrializat doar de dragul de a avea capacitati de productie in tara ta.

    Pot exista cazuri in US in care managementul prefera sa foloseasca muncitori mai multi in locul unor linii de productie care necesita mai putine locuri de munca. Nu stiu cat de extinsa este practica dar exista. De exemplu JustBorn.
    Un alt aspect, intilnit in State, este ca au capacitati de productie neocupate, productia fiind corelata cu vanzarile.

    R&D iti va da nu numai noi produse ci si noi tehnologii, cu efect in productivitate si costuri de productie. Asta pe langa tehnologiile tinute la/in sertar in US.

    Foarte posibil ca in orizontul 2020-2030 sa apara o noua reducere a locurilor de munca de data aceasta data de dezvoltarea inteligentei artificiale si folosirea ei la locul de munca. Din punctul acesta de vedere outsourcingul va fi mai mult decat deja-vu 😉

    CFG

    19/01/2011 at 5:44 pm

    • CFG 🙂
      Frumos ai grait. Teoretic ai dreptate, practic de loc. Din nefericire trebuie sa ma misc de unde sunt. Promit raspuns detaliat mai pe seara 🙂

      Theophyle

      19/01/2011 at 5:49 pm

      • Ok, looking forward … 🙂

        CFG

        19/01/2011 at 6:25 pm

  10. Uitati-va la putinele centre de excelenta de cercetare medicala : Sa zicem Targu Mures, Cluj, Bucuresti,Timisoara.
    Sunt bani investiti in aparatura,in pregatirea personalului,daca nu sunt proprii ordonatori de credite,nu mai vad bani pentru aparatura si materiale veci.
    Oare deja se stie cui trebuie sa revina? la vand la metru patrat? Sunt atat de cinici?

    ela

    19/01/2011 at 5:53 pm

  11. Malaxa et co. nu au mers pe inventii romanesti, ci pe imitatia creatoare, si bine au facut
    Problema noastra nu este ca inchidem tot ce e advanced technology 🙂 (acolo aveam si cercetatori profesionisti de la gradinita pina la pensie ) penca cerceteaza evreii din cei 4.5% sau americanii si pt noi probelema este ca nu producem nici macar potcoave de cal, am inchis Predoleanu 🙂 iar fabrica de vagoane e inchisa si aia.

    Un tanar de stanga

    19/01/2011 at 5:57 pm

  12. Baieti si fete, tupeul acestui golan de Vantu nu cunoaste margini, fiti atenti ce comunicat a lansat! 🙂

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8222382-sorin-ovidiu-vintu-comunicat-replica-editorial-romania-libera-sunt-sanatos-tun-foarte-bun-prieten-traian-basescu.htm

    P.S. Site-ul lumeajustitiei.ro, despre care stim ca e pastorit de doi fosti indivizi de la Ziua, transmitea ieri un zvon, cum ca, se pare, se banuieste, este posibil, sau macar dam cu banul, ca ai nostri l-au adus pe Nicolae Popa in tara (ceea ce nu prea cred, insa nici nu exclud):

    „Joia trecuta, pe Aeroportul Baneasa, in perimetrul care apartine companiei lui Tiriac, a aterizat un avion care a adus un personaj importat in tara, numai ca nu era liber, ci incatusat. Avionul a fost asteptat intr-o mare agitatie de personaje din structurile importante ale statului, inclusiv militari inarmati. Daca informatia care ne-a parvenit este reala, e posibil ca arestatul sa fie chiar Nicolae Popa, care nu ar fi fost depus in penitenciare, ci la Directia Cercetari Penale. Daca a fost adus Popa de ce este tinuta informatia la top secret? Ca doar este de interes public…”.

    Cetatean

    19/01/2011 at 6:19 pm

    • cand vine vb despre acest individ & co
      nimic nu ma mai mira

      … la fel cum nu mai am vreo tresarire la aflarea vreunor tampenii facute de gashca actuala.

      Gamer

      19/01/2011 at 7:50 pm

  13. buna seara

    cum suntem romani mie mi-e teama;daca le trece prin cap alor nostri sa decida iar „industrializarea”
    iar ma trezesc cu nshpe tne de otel pe cap,cu nshpe tone de ciment pe cap,iar ma infasor cu nshpe mii de mp de fire acrilice sau de nylon;
    mi-aduc aminte in fabrica fiind -hai sa o spun-” mindra” industrie chimica romana,mi s-a cerut sa asimlez un intermediar care se importa de la basf;am facut-o si ca prostu am spus ca nu se merita,era mai scump decit cel importat;nu uit prin cite prelucrari amtrecut,inclusiv sa-mi bag mintile in cap si sa obtin randamente mai mari de 100%;
    cu alde ponta&antonescu daca le da prin cap industrializare cred ca ajungem tot acolo;

    acum serios,da e adevarat US aduce inapoi industria,probabil ca asta e o solutie de iesire din criza,dupa global revenim la local(prea multe nu sunt de inventat),citiva ani spunem ca ce e ieftin=made in china sau philipine is garbage si buy american sau german,dupa caz;
    ce industrie sa facem noi?????
    care erau industriile eficiente inainte de 89?
    care sunt industriile care vor fi viabile in urmatorii 10 ani???
    bref:nu avem specialisti care sa-si puna aceste intrebari si sa mai si dea si raspunsuri
    ceva se misca: la cluj,e dacia,incepe ford,nkia probabil ca va localiza ceva componente
    dar sper sa nu ajungem iar la otel,fonta,benzina si ingrasaminte

    intamplator

    19/01/2011 at 6:25 pm

    • Nu mai avem ce reindustrializa; nu mai sta piatra pe piatra, nici meseriasi nu mai avem.
      Vinedem marfa altora prin sapte maini si stam a mirare ca „avem preturi mai mari ca afara”.

      ela

      19/01/2011 at 6:41 pm

      • M-a cam umflat rasu-plansu’ cand s-au trezit „fauritorii facultatilor de nobody” sa critice afirmatiile cotroceniste potrivit carora tara asta are nevoie de meseriasi.

        Gamer

        19/01/2011 at 7:08 pm

  14. TDS, salut! 🙂

    Tehnologia, în esență „a ști cum să faci”, vine mai întâi, apoi este urmata de eficientizare – „a face mai ieftin decât alții” și este încununată de „a ști să vinzi cu maxim de profit”!

    Bineînteles, Tehnologia este precedată de „studiul pieței” – ce se cere și se poate vinde!

    In lanțul ăsta, comuniștii au întors firul logic: nu putem tine pasul cu cererea?! o modelăm prin planificarea ei ca să corespundă cu ceea ce putem să-i oferim noi, cu tehnologia noastră!
    Zeci de ani această aberație economică a irosit resurse până când, planeta devenind tot mai strâmtă, cele două sisteme economice nu s-au mai putut evita și s-au confruntat direct „în arenă”!
    Rezultatul s-a stabilit de realitatea pieței, câștigătorul ia totul, da’ face și greseala de a se lăsa amețit de aburii triumfului și trage niste prostii di granda, printre care și „exportul industriilor”!
    Eh, acu să vedem cine și ce a învătat din această lecție! 🙂

    Cam ăsta ar fi rezumatul a la Creangă (humuleșteanul, nu amicu’ nost’ care cam trage chiulu’ de la o vreme!) a situației economiei mondiale!

    oldhashu

    19/01/2011 at 6:33 pm

    • Oldhasu- salut amice 🙂
      De regula nu produci ceeace stii sa faci ci inveti sa produci ceea ce se cauta.
      Astfel simplifici ultimele 2 variabile din cele trei 🙂

      Un tanar de stanga

      19/01/2011 at 6:50 pm

      • cand mai ai unde,cu cine si cu ce 🙂

        ela

        19/01/2011 at 6:55 pm

      • E delicata jmekeria.
        F22 are perfecta dreptate cand afirma ca exportul capacitatilor de productie* a fost o gafa monumentala. Pana la urma WWII & WWIII au fost castigate** tocmai prin asta. Recte, prin forta eficacitatii/eficientei/fortei de productie combinate cu inovatia.

        *mai ales in zone incontrolabile cum ar fi china & co.
        **rasturnand teoriile clasice cum ca razboiul este de fapt o desfasurare/mobilitate*** de forte.
        ***hitler pe asta s-a bazzat

        Gamer

        19/01/2011 at 7:03 pm

      • Just, am învătat-o pe pielea noastră toți cei din est în ultimele doua decenii!

        Pe de alta parte, se pare că și Occidentul nu se simte prea bine fără lotul martor unde se testau toate tâmpeniile economice de genul „așa,nu!” 🙂

        oldhashu

        19/01/2011 at 7:09 pm

        • pai… cum ziceam recent
          te apuci frumusel si negi serios taman evidenta
          si atunci:
          – ai revelatia alternativei
          ori
          – consolidezi rationamentul

          Parea cumva ca i-as „tine partea” lu’ petrica-valita-apaca
          insa uomu’ a zis ceva despre cum c-am arde etapele
          tradus in limbaj „gheorghe” ar fi insemnat ca punem caruta inaintea cailor
          insa
          socialism-com’uismul (in toate formele sale) gafeaza in fata societatii tocmai prin faptul ca propovaduieste distributia directa a valorii. Fara sa tina cont de faptul ca aceasta de fapt trebuie, mai intai, creata. E tot un fel de a lega caii in spatele carutei.

          Gamer

          19/01/2011 at 7:34 pm

  15. S-a intors mintea in capul americanilor. De ani de zile ma intreb ce naiba e in capul lor de nu vad ca li se duce tara de rapa prin exportul industriei lor.

    Galeata cu pixeli

    19/01/2011 at 7:00 pm

  16. Buna ela, 🙂
    totdeauna e ceva, undeva si cu cineva
    Simplu: Scopul unei afaceri weste sa creeze si sa pastreze un client,
    iar productivitatea nu este problema muncitorului ci a managerului/patronului

    Un tanar de stanga

    19/01/2011 at 7:00 pm

  17. Buna seara,
    n-am citit stirea de pe lumeajustitiei.ro, pentru ca nu ma pasioneaza un astfel de site.
    Dar , saptamana trecuta, dupa ultima amanare a procesului lui Vantu, am citit o stire (din pacate nu imi amintesc unde) in care se spunea ca atunci cand a precizat noul termen la 25 ianuarie, doamna judecatoare a lasat sa se inteleaga ca , la acea data, va fi si N.Popa in tara.
    Se pare ca ceva-ceva se leaga.

    cedric

    19/01/2011 at 7:12 pm

    • Salut! 🙂

      Confirm, si eu am citit stirea aia la care faci referire, insa nu mai tin minte sursa!

      Cetatean

      19/01/2011 at 7:37 pm

  18. Trist este ca nu mai avem nici ce sa reidustrializam sau macar sa relansam. In „anii de glorie” 1990 -1991 cand a inceput procesul de „ras” de pe fata pamantului a „mormanului de fier vechi” nimeni nu s-a gandit sa intocmeasca o analiza de tip input/output, rezultatul se vede dupa 20 de ani. S-a distrus totul sau aproape totul fara discernamant, devenind o piata de desfacere prospera ptr. altii.
    Trec aproape zilnic pe langa fosta intreprindere Electroaparataj, constructie modernizata in anii 70-80 (daca nu ma insel) a fost rasa. In locul ei urmeaza sa se construiasca un mall.

    mar

    19/01/2011 at 7:14 pm

  19. Seara buna Theophyle all 🙂
    Azi mi-a fost imposibil sa intru pe site.Dupa ce am epuizat toate variantele am renuntzat.Acum vad ca e mult mai bine. 🙂
    Nu va fi nicio reindustrializare romaneasca(suna ca un verdict sinistru 😆 😦 ).N-are cine acum si nici in urmatorii ani.(mld.nostri de carton… o gluma)Un astfel de proces dureaza zeci de ani si investitori cu multe zerouri.Asta nu inseamna ca nu vor fi investitzii,in economie in general dar,macar sa fie facute cu cap.(stabilind niste prioritatzi,nishe,pe care sa le dezvoltzi eficient)
    Usa,spre deosebire de altzii vor putea si vor avea de cashtigat.
    In general tehnologia inalta,nepoluanta a fost pastrata,luand calea „exportului” manufactura care cerea mana de lucru cat mai ieftina(deh,lacomia capitalistului) Prin pasi maruntzi s-a ajuns si la transfer de tehnologie,dar cred,de multe ori nu de inalta tehnicitate.E un proces economic care va fi reglat tot de piatza.Intre timp insa emergentele astea au facut destui bani ca sa-si finantzeze cercetari de inalta valoare care vor fi la concurentza cu traditionalele(si pastratoarele de nobeluri) vestice.
    A fost o etapa in economia mondiala in care se pare ca a fost gestionata mai bine aceasta,mai in folos propriu,benefiziarele unor astfel de „transferuri” putand emite acum chiar pretentzii probabil.(Sunt curios de rezultatele obama-hu jintoa)

    mircea

    19/01/2011 at 7:24 pm

  20. Buna,TDS
    Asta e durerea;nu mai avem industrie autohtona aproape de loc,iar ceea ce avem strangem de gat.
    Ne-am vandut societatile de productie cu teren, cladiri, instalatii,si mai ales,piata de desfacere.Nimeni nu a cuprins in pret si proprietatea intelectuala, desi existau din anii ’90 oameni calificati sa o faca.
    In apelul de la Duisburg,5500 de parlamentari,universitari,primari,manageri,sindicate, oameni simpli solicita:
    -stoparea speculei cu resurse
    -respectarea legilor concurentei si actiuni consecvente impotriva cartelurilor de materii prime
    -asigurarea stabilitatii locatiilor de productie si pastrarea locurilor de munca

    http://www.duisburger-appell.org/index.php?option=com_ckforms&view=ckformsdata&layout=data&id=f1&controller=ckdata&Itemid=11

    ela

    19/01/2011 at 7:27 pm

  21. Salut 🙂
    Ceea ce se fabrica in China (Taiwan si Hong Kong sunt OK) e de o atat de proasta calitate, incat ma feresc ca de naiba de marfa aia. In general iese prea scumpa, oricat de mic e pretul.
    In afara de reindustrializare, ar fi bine sa puna si botnita sindicatelor. Pana la urma si din cauza pretentiilor sindicale s-a fugit spre China.
    La noi nu prea era mare lucru de facut cu industria socialista. Prost e ca in locul ei nu a aparut nimic.
    @Theophyle – spuneati ca o plata de $19 – $25 / ora e OK. In ce industrii? Ma puteti indruma catre sursa informatiei? Eu ma ghidez de obicei dupa salary.com, dar as vrea si o alternativa.

    Diana

    19/01/2011 at 7:35 pm

    • salut Diana.
      Sursa este Moody’s Analytics

      „Currently, manufacturing jobs account for about 9% of all U.S. nonfarm jobs; the average pay for those jobs is roughly $22 an hour, or nearly twice the average for service jobs, according to government data.”
      http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704029704576088412618821224.html?mod=WSJEurope_hpp_MIDDLETopStories

      Theophyle

      19/01/2011 at 7:46 pm

      • Thank you 🙂

        Diana

        19/01/2011 at 7:47 pm

        • Cu tot respectul… dar si reverenta

          NU (neaparat) pretentiile sindicale au determinat exportul capacitatilor de productie. De acord ca reprezinta o cauza. Numai ca e indirecta.
          Pre numele sau real „mother of the evil” = lacomie. Preponderent cea a actionarilor.

          Gamer

          19/01/2011 at 8:02 pm

  22. What the…! 😆 Asta e tare de tot!

    http://www.mediafax.ro/social/alocatia-familiala-va-fi-sistata-pana-la-sfarsitul-anului-daca-nota-copilului-la-purtare-scade-sub-8-7903840/

    Moamaaa, sa vezi ce smirna or sa stea copchii in banci, mai ales la tara! 😉

    Cetatean

    19/01/2011 at 7:39 pm

    • Salve City 🙂
      Taare. 😆 Macar vor fi ceva sanse ca sa stea in banca tot asa cum am stat si eu-drept cu gerunctzii apropiatzi si cu mainile la spate.Ochi si urechi. 😆

      mircea

      19/01/2011 at 7:45 pm

      • salut, Mircea :-)! S

        i eu am stat asa, si acum cer la ore liniste deplina, ca altfel ma fac foc si para. Nimic nu ma deranjeaza mai tare ca tupeul si galagia.

        Cetatean

        19/01/2011 at 7:49 pm

        • Citi
          chiar daca risc sa-mi atrag antipatia ta
          E gresit sa impui linistea/ordinea inaintea responsabilizarii.
          Tocmai azi ma contram cu un coleg/tatal unui baietel de 3 ani care-mi spunea ca fi-su’ nu termina nimic din ceea ce incepe. Nici tu farfurie de ciroba nici tu desen de colorat. La recomandarea mea de a-i „replica” la modul sa uite sa-i puna cioba-n farfurie si apoi sa-i „motiveze” „uitarea” la fel de infantiul, colegu’ mi-a replicat ca … „e prea mic saracu’ copil”…. iar maine-poimaine ajunge-n scoala.
          Desigur ca asta inseamna ca nu mai exista ‘cei sapte ani de-acasa”.
          Intrebarea mea adresata domniilor lor este:
          Chiar mai credeti in asa ceva?

          Gamer

          19/01/2011 at 8:43 pm

  23. „copchiii”, minca-i-ar Raiul, cu i-urile lor cu tot.

    Cetatean

    19/01/2011 at 7:40 pm

  24. Din ciclul”una pe zi de Matty”, sau cand pastilele nu se administreaza la timp!
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/vadim-ii-reclama-pe-basescu-udrea-si-boc-la-interpol-si-fbi-213814.html

    mar

    19/01/2011 at 7:46 pm

    • 😈 pastila plus socurile!

      Cetatean

      19/01/2011 at 7:48 pm

  25. Art. 8 – (1) Familiile definite la art.2 din Legea nr.277/2010, care au în întreţinere copii de vârstă şcolară, beneficiază de alocaţie în condiţiile în care copiii frecventează fără întrerupere cursurile unei forme de învăţământ organizată potrivit legii și nu înregistrează absențe nejustificate în cursul unui semestru care să conducă la scăderea notei la purtare la 8.

    Va fi jale la tara, nu ii mai pot trimite pe copii cu vaca sau cu oaia, ca altfel pierd alocatia.

    Nu stiu cui i-a dat prin cap ideea asta cu taierea alocatiei daca are plodul absente, insa eu cred ca e foarte buna, pentru ca descurajeaza abandonul scolar in mediul rural. De voie, de nevoie, taranul isi va trimite copilul la scoala, si ma refer la acei tarani cu bautura in cap.

    Cetatean

    19/01/2011 at 7:47 pm

    • sau nu:in stilul romanesc se ranjeaza: mai niste oua,mai niste lapte la profesori si gata,solutia

      intamplator

      19/01/2011 at 8:05 pm

  26. Cetatene,ce fac profesorii: isi vad de asociatiile profesionale sau va lasati „manati in lupta de sindica ti „?

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/profesorii-ameninta-schimbarea-legii-educatiei-sau-greva-generala-918644.html

    ela

    19/01/2011 at 7:51 pm

  27. Dear Gamer,

    Mărturisesc că mi-e greu să tin pasu’ cu comentul in stilul „pricepe dacă poți”.
    Eu sunt de modă mai veche, folosesc limbajul obișnuit pentru comunicare, nu pentru encriptare…
    Prin urmare, dacă vor lipsi răspunsuri din parte-mi la replicile domniei tale, va fi exclusiv din pricina propriului meu CPU!
    Deh, sunt saizeci de ani de când mă slujește cum poate el mai bine… 🙂

    oldhashu

    19/01/2011 at 7:53 pm

    • Stimabile,
      nu era nevoie sa ma tragi de urechi pt „encriptarea” scrierilor mele. Iti doresc viata lunga, gardata de sanatatea gurilor de tun de pe USS Iowa (BB-61). Plus precizia swiss-made a „rotitelor” din mansarda.
      Sunt al dvs drept-slujitor in elucidarea „meandrelor” reclamate.
      Am recunoscut deunazi ca „poetul meu national” se numeste Nichita.

      Gamer

      19/01/2011 at 8:14 pm

  28. Ela, eu NU sunt mebru de sindicat, asa ca ii dau cu flit sindicalistului cind il vad, nu semnez nimic, si il mai iau si la misto!

    Cetatean

    19/01/2011 at 7:54 pm

  29. Ca tot vorbirati de „facultatile” de azi: Spiru Haret a facut doctoratul la Sorbona inainte sa faca prima gradinita din Romania. Astazi, la noi, orice absolvent de gradinita zici ca a facut cel putin Sorbona.

    Huitzilopochtli

    19/01/2011 at 7:57 pm

    • parere preconceputa vis-a-cis de spiru

      iti aduc aici absolventi/e (cu 10) de politehnica/zi/automatica pusi/e cu botu pe labe de o banala siguranta automata
      iti aduc aici absolvente/i de ASE/zi care habar n-au ce e „aia” medie pondarata
      iti aduc aiai absolventi/e de silvicultura/zi care au facut praf padurile/parcurile din orasele/zonele in care au devenit sefi/e

      incerc sa-ti sugerez sa nu intri-n gloata celor care „judeca” a-priori

      Gamer

      19/01/2011 at 8:51 pm

      • Salut,
        Ai grija cu media ponderata ptr. ca ASE-ul nu mai este ce a fost, au nspe mii de facultati.In plus media ponedrata se studiaza/studia la cibernetica, statistica si informatica ec.
        In plus daca nu faci statistica sau matematica aplicata nu foloseste la nimic. Crezi ca se ridica statuie daca ai cunostinte de macroeconmie?

        mar

        19/01/2011 at 9:02 pm

        • nope
          nu sper la statu’e
          … si nici la recunostinta* generatiilor ce vor urma.

          Cat priveste abordarea problemellor actuale prin tocmai prin prisma cauzelor care le-au generat…
          EINSTEIN a spus-o f.simplu ca e… contr-productiva

          *de ex: cine-si mai exprima public gratitudinea fata de guvernu’ Ciorbea

          Gamer

          19/01/2011 at 9:09 pm

  30. Hutzilopochtli, la Sorbona se intra greu tare, nu ca la Spiru!

    Cetatean

    19/01/2011 at 8:01 pm

  31. @mircea are dreptate;
    degeaba plinge dupa indstria aia din 89/90;era pierdere; numiti un domeni competitiv pe plan european nu mondial,din industria socialista romaneasca in afara de utilajul petrolier si constructia de nave!
    pentru industrie trebuie muuuuuuuuuuuuuuulti bani,si si mai multi in r&d;
    daca exista vreo sansa asta e in agricultura&procesare;
    trebuie investitii moderate si papica va fi din ce in ce mai deficitara.
    restul sau utopii sau nostalgii

    intamplator

    19/01/2011 at 8:03 pm

    • …și uite cum ajunge Românica să controleze unul din „locurile strâmte” ale evoluției lumii viitoare, păpica pentru populația în expansiune!
      Că parcă ăilalții cu bani și vână, or să stea cu ea in mână!

      Întâmplător, asta s-a mai rulat prin istoria Ro din secolul XX și a „căzut” la examen.

      Nu suntem un popor de peoni, suntem doar multime de leneși, blagosloviți de cer cu inteligență pe care o folosim la minim, doar pentru pâinea zilnica!

      Prea puținii dintre ai noștri care si-au folosit din plin inteligența sunt repere ale zestrei universale a lumii!
      Noi ne-am „rămas” mult de ei…

      oldhashu

      19/01/2011 at 8:26 pm

  32. Salutare ! 🙂
    Cum eu sint un mic patron , cu mine pe post de sef dar si de angajat 🙂 , dau cadou tarii ultimele mele inventii . 😆
    Adică :
    mașina de tuns ouă și dispozitivul digital de pus coada la cireașă. 😆 😆

    Ștefan A.

    19/01/2011 at 8:07 pm

    • Nu cumpar dispozitivul digital decat daca si pune cireasa pe tort 🙂

      Diana

      19/01/2011 at 8:09 pm

      • Salut diana 🙂
        Bineinteles ca varianta multilateral dezvoltata pune si cireasa pe tort. Doar ca costa mai mult . 😆

        Ștefan A.

        19/01/2011 at 8:12 pm

        • Dau banu’ 😆

          Diana

          19/01/2011 at 8:15 pm

      • Salut!

        Vezi ca am primul cumparator pentru tine, e interesat de masina aia a ta: Bombonel!

        Cetatean

        19/01/2011 at 8:13 pm

        • 😆
          – Prin OUG, toate fermele de pasari vor fi obligate sa aiba in dotare masina de tuns oua .
          – Toti posesorii de livezi de cirese vor avea obligatoriu la loc vizibil (panoul de onoare) 🙂
          mega dispozitivul meu .
          – Incerc sa conving doamna Udrea sa oblige legal toate femeile casnice ca cumpere varianta multilateral dezvoltata a dispozitivului .
          Uite asa , in putin timp , cumpar Realitatea cu tot cu SOV , antenele lui Voiculescu si din mila cumpar si PNL cu tot cu Patriciu . 😆
          Destul pe azi cu batut cimpii ! 😆 😆

          Ștefan A.

          19/01/2011 at 8:23 pm

          • Ma asociez: am si eu un dispozitiv de tocat coji de oua, in vederea pulverizarii lor in mincarea gainilor! Dupa aia putem barbieri ouale.

            Cetatean

            19/01/2011 at 8:32 pm

            • 😆

              Ștefan A.

              19/01/2011 at 8:49 pm

  33. @Gamer – nici un fabricant n-ar vrea sa-si vada profitul micsorat pentru ca i se cer lefuri exagerate + beneficii si tot felul de asigurari.

    Diana

    19/01/2011 at 8:08 pm

    • @Diana
      e un mod as spune pagubos de a face productie/comert
      …si (din pacate) il vedem deseori in tendinta „marilor” producatori/comercianti… (cu precadere cei neaosi). Exemplu: „specialistii de marketing”* dintr-un „lant” de supermarketuri au constatat ca se cere/vinde un anumit produs. Manata de dorinta-de-acumulare/lacomie rectia lor „fireasca”** a fost sa majoreze pretul pe principiul ca oricum se vinde. Rastalmaceste asta un pret fix si-o sa fii nevoita sa scazi costurile. Ca atare muti fabrica in… china. Ce mai conteaza ca puteai sa castigi pe termen lung din calitatea+volumul produselor vandute? Si ce mai conteaza ca era un castig sigur fata de himera unui „tun” dat peste noapte?

      *facuti la scoala fane babanu’ & co
      **tipic socialista

      Gamer

      19/01/2011 at 8:28 pm

      • Eu n-as cumpara produsul de proasta calitate.
        Dar nici pe acela corect, care se vinde la pret aproape de lux pentru ca munca e scumpa din cauze varii. Inca mai exista cai de mijloc.

        Diana

        19/01/2011 at 8:41 pm

        • ai pus „deshtu” pe rana.
          asta e taman definitia marketingului
          dar care, din pacate, nici nu intra in „scolile moderne”

          Gamer

          19/01/2011 at 8:55 pm

  34. Hahahahaa, Mazare a incurcat-o! 😆

    „Mi-au spart şi mess-ul şi Facebook-ul. E unul care a dat mesaje la toate gagicile, la foste, la actuale, la viitoare şi le-a chemat la aceeaşi oră la mine acasă. Mi-a spus cineva de aseară, dar nu am acordat prea mare atenţie subiectului. Vreau să şterg conturile. Am primit mesaje de la mai multe persoane care mi-au semnalat asta. Ce voi face cu fetele? Nu ştiu, le voi pune să defileze pe un podium”, a declarat amuzat, primarul Constanţei, Radu Mazăre (Realitatea).

    Cetatean

    19/01/2011 at 8:23 pm

    • Mister C, salut!

      Mazăre ăsta prea se dă bostan cu fetele sale!
      Da’ daca numele i-o fi generic pentru ceea ce americanii numesc „nuts” ?! 😆

      Deci dle M, execută ordinu’ sefului dtale de partid: oole la control! 😳

      oldhashu

      19/01/2011 at 8:34 pm

      • hashule, salut! Mazare si Nastase fac parada, insa abia le iese de doua la leu.

        Cetatean

        19/01/2011 at 8:48 pm

  35. Scuze pentru offtopic, dar stiu ca va intereseaza subiectul

    http://turambarr.blogspot.com/2011/01/ubi-bene.html

    Turambar

    19/01/2011 at 8:34 pm

    • Ne intereseaza, Turambar, eu fac parte din grupul celor scoliti in afara si intorsi acasa.

      Cetatean

      19/01/2011 at 8:53 pm

      • 🙂 :thumbsup:

        Turambar

        19/01/2011 at 9:01 pm

        • 😆 Nu sunt singur, mai am doi colegi cu studii inalte, si ei intorsi in tara. Plus propria-mi sotie 😉

          Cetatean

          19/01/2011 at 9:05 pm

    • Da … bine scris … .
      Cine sa plateasca pentru studii? 🙂

      CFG

      19/01/2011 at 9:34 pm

  36. Stire la rupere: Puterea sustine alegerea primarilor intr-un SINGUR tur de scrutin.

    http://www.ziare.com/politica/lege/toader-pd-l-udmr-si-unpr-sustin-alegerea-primarilor-intr-un-singur-tur-1069779

    Ma asteptam la asta, Basescu a facut o aluzie transparenta in interventia de acum citeva zile, spunind ca alegerea in doua tururi e mai costisitoare: „Ori vot uninominal intr-un singur tur, ori vot uninominal in doua tururi, mai costisitor, poate mai putin reprezentativ din punct de vedere popular”.

    Incepe balul, si de data asta e pe bune 😆

    Cetatean

    19/01/2011 at 8:44 pm

    • … la bal birjar. mana cat poti de repede. ai bacsis gras dac-o prind pe „regina”*-n in timp ce-si prinde jarteaua.

      *se poate ceti nutzica (‘ai ca stiti care)

      Gamer

      19/01/2011 at 8:59 pm

  37. Mortala conferinta de presa Obama – Hu. Hu vorbeste, Obama nu intelege s-a intrerupt traducerea. Fiecare a venit cu un discurs pregatit acum doua saptamani si chinezi au hotarat sa lase in America 50 de miliarde si sa contribuie cu un sfert de milion de locuri de munca in State.

    In viata mea nu mi-a fost atat de rusine ca sunt american!

    Theophyle

    19/01/2011 at 8:56 pm

    • Head up my dear friend
      Romanii au vorba. Aia cu draqu si puntea.
      ob(l)ama n-o stie. Nici nu-i nevo’e. Amr-u’ ie mai mic de doi ani.

      Repet intrebarea de acu’ cateva zile:
      mai stie cineva care era paritatea din decembrie-2oo1?

      Gamer

      19/01/2011 at 9:03 pm

      • gamer, la ce paritate te referi?

        Cetatean

        19/01/2011 at 9:04 pm

        • paritatea ecu/usd
          paritatea ecu/sterlin-pound
          paritatea ecu/leu
          paritatea ecu/rubla
          paritatea ecu/yuan
          paritatea ecu/yen
          paritatea ecu/…etc

          Gamer

          19/01/2011 at 9:11 pm

          • In 2001, un ecu insemna 6,5 franci francezi. Stiu sigur asta, insa alte paritati nu stiu.

            Cetatean

            19/01/2011 at 9:27 pm

    • Prietene , trebuia sa vezi cind a venit chinezul in Italia si a strigat in direct TV : garantam mai mult cocs siderurgiei italiene . (ca pin la urma o cumpara tot ei , inclusiv turnatoriile de otel cumparate de rusi )

      Ștefan A.

      19/01/2011 at 9:07 pm

  38. Salut!

    A ajuns America sa cerseasca „investitii” din partea Chinei 😦 Mama lui de capitalism fiduciar, moare innecat cu propria voma.

    Cetatean

    19/01/2011 at 8:58 pm

  39. Daca va intereseaza, pe tvr1 incepe episodul 2 al documentarului despre care v-am scris aseara.
    Sper sa fie la fel de interesant ca primul.

    cedric

    19/01/2011 at 9:00 pm

  40. Merci, cedric, incerc sa arunc un ochi, printre corectura de text.

    Cetatean

    19/01/2011 at 9:01 pm

  41. @Gamer – iarta-ma, eu sunt „tufa” la marketing. Vorbesc doar din experienta proprie.

    Diana

    19/01/2011 at 9:02 pm

    • Fii pe pace Diana
      nu vreau sa complic mai mult decat o fac „specialisti” alde soviani.
      Treaba e simpla:
      Rolul markentigului era (candva) sa vanda produsele pe piata indiferent de costul acestora. Avea libertatea de a se folosi de toate mijloacele permise de lege. Pt ca asta era deja mult prea complicat pt „mintile” facute pe banda rulanta contra unor sume colosale marketingu’ si-a gasit aliat in primu’ contabil cu „crion” chimic la ureche.
      „Taie costurile” a sunat mirific in urechile afone ale CEO de toate neamurile… dar mai ales in cele ale actionarilor. … paranteza facand, e ca si cum s-ar fi apucat Royal Philharmonic sa cante manele. Solutia la indemana a fost exernalizarea in zone cu salarioul minim infim. Pentru a acoperi lacomia actionariatului de a se vedea miliardar peste noapte. Ce criticam cel mai des la zona privata din ro?? Ce se petrece de sarbatori (mai ales) cu produsele traditionale?

      Gamer

      19/01/2011 at 9:23 pm

  42. Emisiune interesanta pe TVR1.

    DanSu

    19/01/2011 at 9:05 pm

  43. Merci, Dane! 🙂

    Cetatean

    19/01/2011 at 9:06 pm

  44. 200 avioane Boeing cumparate de chinezi .
    Acum citeva luni , tot ei au cumparat 180 de avioane Airbus .
    Vedeti cum stiu tovarasii galbeni sa tina occidentul cu ochii inchisi privind drepturile omului , libertatile fundamentale ? Banii nu au miros !

    Ștefan A.

    19/01/2011 at 9:15 pm

  45. Theophyle, Mister C 😦

    V-ati gândit dacă nu cumva i s-a dat o ciozvârtă balaurului cu 1,5 mld guri flămânde?!

    Ce dreak, credeți că a pierit sămânța de om deștept în cea mai prima țară a lumii unde se modelează viitorul umanității ?!

    Chinezii trag de piciorul lor o ghiulea enormă: problema demografica. O mentin in actualii parametrii -> pe termen mediu-lung, stagnare!!!
    O scot de sub control -> amplificarea problemei cu efecte imprevizibile!!!

    Unei „balanțe” asa de sensibile foarte usor i se poate influenta din afar’ echilibrul, intr-o parte sau alta!

    Apoi, e mai avantajoasă o Antanta sino-rusească?! :mrgreen:

    oldhashu

    19/01/2011 at 9:19 pm

  46. Fascinant Paunescu.
    Exact pe o poezi din asta am luat bataie de la militie.
    Era la cluj, si 2-3 care eram cu limba ascutita, pe acest recital de „Flacara” am iesit si noi la o berica. Ne-am apucat sa inganam poezia cu versuri adaptate „vreau sa chilesc si eu – de unde e greu …” etc… . Pentru ca am fost prea galagiosi in parcul de langa stadion, am luat cateva bastoane pe spate de la militia ce asigura linistea. Un plutonier „milos”, nu ne-a mai dus la sectie sa ne legitimeze, asa ca am ramas doar cu dispretul fata de cenaclul Flacara. Si fata de cei ce se lasau sedusi de minciunile libertatii cenaclului.

    DanSu

    19/01/2011 at 9:29 pm

    • Ai fost la Napoca pe terasa la baut berile !
      Hotel Sport sau restaurantul de pe lac ? Recunoaste ca nu te duc la sectie ! 😆

      Ștefan A.

      19/01/2011 at 9:33 pm

      • De la Chios (pe lac) am luat berile. 🙂 Le-am baut la poarta stadionului (oricum restaurantul era inchis- dar noi ca studenti aveam pile 😀 )- ca voiam sa reintram la cenaclu :(. Si da, nu ne-au dus la sectie, doar ne-au batut „un pic” 😀

        DanSu

        19/01/2011 at 9:47 pm

        • In Cluj multi aveam „pile ” . 🙂
          Cel mai comic era cind doream sa cumparam cafea sau tigari din shopul de la Napoca . Privirea vinzatorului era suficienta pentru a intelege daca se putea sau nu . Adica daca erau „baietii” in jur .

          Ștefan A.

          19/01/2011 at 9:58 pm

    • Si balaurul ăsta lihnit să ajungă să conducă lumea?!
      Ce-i drept că un asemenea colos pe moarte e un adevărat pericol!
      Deci, tineti-l in viata, da’ nu indestulat!!! :mrgreen:
      Mister C, poate eu trăiesc pe altă Terra, da’ nu se îmbucă una cu alta!
      Am consumat prea mult SF ca să nu mă imunizez la scenariile catastrofice ale secolului XX. Cu atât mai mult cu cât nici din cele roz bombon nu s-a materializat mare lucru! Câte o idee ici-colo, și aia la plesneală! 🙂

      oldhashu

      19/01/2011 at 9:46 pm

    • Arunca o privire si-n ograda neaosa.
      „Iespertii” din ro cica piata imobiliara e un indicator al revenirii. Nu-i contrazic in esenta. Intreb numai: care piata: aceea a terenurilor agrare cumparate „la kil” pe doi bani si apoi introduse-n intravilan de premari-pretini-politici? ori aceea a apartamentelor construite de pf-scutite-abuziv-de-la-plata-tva vandute apoi la preturi ca si cum ar fi fost construite de sc-uri ce mana de lucru platita legal?
      … si exemplele ar putea continua pana-n dimineata celor de la anaf

      Gamer

      19/01/2011 at 10:37 pm

      • Citeam prin luna decembrie ca in Romania sunt construite aparatamente/case ptr. 10 ani cu conditia sa se mentina vanzarile la nivelul anului 2007. In termeni economici asta se cheama stoc cu viteza de rotatie mare, depreciere si implicit faliment.
        Din pacate nebunia a mers pana la constructia de „vile” in mijlocul campului fara o bruma de infrastructura.

        mar

        19/01/2011 at 11:19 pm

  47. Am mai luat cateva scaltoce (la figurat) acum de curand, cand mi-am spus parerea despre versificatorul Paunescu. Moartea lui nu mi-a schimbat parerea despre el. Si ticalosii mor uneori (din pacate prea rar).

    DanSu

    19/01/2011 at 9:33 pm

  48. Am uitat sa salut.
    Seara buna tuturor. 🙂

    DanSu

    19/01/2011 at 9:34 pm

    • salut! 🙂

      Cetatean

      19/01/2011 at 9:37 pm

  49. CVT a trims scrisoare la FBI, si Interpol prin care acuza astia din guvern ca au furat miliarde .
    Acum sint linistit . 🙂 Pina la urma cineva va interna omul asta la bolunzi . 😆

    Ștefan A.

    19/01/2011 at 9:45 pm

    • Colega F16, salut! 🙂

      Nasol moment cânt „nebunul” (le fou, masquerader) innebunește pe bune!
      Atunci trebuie altul nou! 😦

      oldhashu

      19/01/2011 at 9:50 pm

  50. Bun: dupa stirea cum ca Puterea sustine modificarea legii electorale in sensul alegerii primarilor printr-un SINGUR tur de scrutin, avem si stirea de la cirpa kagebista:

    1. Trebuie izolat PDL-ul.
    2. NU va fi paritate in alianta PSD-PNL.

    Vot intr-un tur pentru primari (1) si nema paritate pe liste (2), liberalii au incurcat-o.

    Cetatean

    19/01/2011 at 9:46 pm

    • Da’ ce, dom’le, îi curentează așa tare?! 🙂

      oldhashu

      19/01/2011 at 9:51 pm

    • Dar halatul 🙂 ? Cat costa halatul 😀 ? Dincolo era mai ieftin :D. Inteleg ca KGBilici nu sprijina reducerea palamentarilor, unicameral (si eventual vot uninominal pur)?
      Vai ce dezamagire domnule castor!. Nu ma asteptam la asta din partea lui ;).

      DanSu

      19/01/2011 at 9:52 pm

      • Batman, batman…. 🙂

        Gamer

        19/01/2011 at 9:57 pm

      • «Stimată domnită, îmi pare rău! N-ai REDBULici, n-ai aripi!!!» :d

        oldhashu

        19/01/2011 at 10:02 pm

  51. Si pe noi ,fetele ne „atingeau” cu bastoanele.
    Eu nu am suportat chestia cu „toata lumea in picioare” si dupa 2 exercitii,am facut stanga-nprejur si am plecat-bineinteles,toti colegii dupa mine.Nu stiu ce nu i-a placut militianului. Poate lungimea fustei? 🙂

    ela

    19/01/2011 at 9:49 pm

    • … sau ca purtai sutien 🙂

      Gamer

      19/01/2011 at 9:56 pm

  52. Dane, se ytrag primele salve de tun in asteptarea mutarii lui Basescu, adica proiectul de revizuire al Constitutiei ce va fi trimis acus-acus in Parlament.

    Baietii vor sa faca alianta PSD-PNL pina la inceputul lui februarie, insa nu le va merge cum vor, pentru ca PSD nu va accepta paritatea. Crin nu poate merge inapoi la partid si sa spuna ca PSD ia o ciozvirta mai mare ca ei.

    Si uite-asa, se vor mai ciondani pina dupa inceperea sesiunii si iar vor fi cu pantalonii in vine cind va muta Basescu.

    Cetatean

    19/01/2011 at 9:57 pm

  53. Ce pacat ca TVR nu a reluat spectacolele cenaclului Flacara cand Paunescu candida la senat din partea PSD.
    Dar atunci televiziunea nationala era total aservita lui Iliescu si acolitilor. Sau macar in antiteza cu „funeraliile nationale” care i s-au facut acum ceva timp.
    Mi-a placut Gheorghe Zamfir, nu mi l-am imaginat atat de vertical, iar interviul pe care i l-a luat Paunescu in parcul Herastrau, plus comentariile facute de el azi raman de antologie.
    Din pacate , a manevrat masele cu cenaclul lui dar a reusit sa le mai manevreze si la moartea lui.
    Ar fi trebuit sa se dea si dicursurile „inaltatoare” de la cimitirul Belu.
    In episodul de aseara au fost mai multe momente inedite.
    Dar e bine sa ni se mai improspateze memoria.

    cedric

    19/01/2011 at 10:01 pm

    • a fost superb materialul, merci ca l-ai semnalat!

      Cetatean

      19/01/2011 at 10:17 pm

  54. buna seara,

    tema izolarii PDL, cindva PD, este o tema veche.
    si nastase vorbea in 2004 despre destructurarea PD si iata, ca nu i-a mers si sper sa nu le mearga hienelor.

    skorpion

    19/01/2011 at 10:02 pm

    • «Și vrăbiile visează…»
      după Ion Băieșu

      oldhashu

      19/01/2011 at 10:05 pm

  55. Dan Badea ne aduce noutati despre starea de sanatate a lui S.O.Vantu
    http://www.curentul.ro/2011/index.php/Actualitate/Vintu-Operatiunea-Accident-casnic-reloaded.html

    cedric

    19/01/2011 at 10:03 pm

    • vintu trebuie impachetat, ambalat si adus cu carucior cu tot la proces.

      ca doar nu are creierul sau inima in ghips, ci doar o biata rotula, asa ca sa faca bine si sa se lase transportat la tribunal.

      ma intreb: oare l-a rugat vintu pe vreun prieten sa-i sparga rotula cu ciocanul???
      :mrgreen:

      skorpion

      19/01/2011 at 10:10 pm

  56. salve, skorpi!

    Nu stiu cum gindesc aia din psd, insa din 2004 Basescu ii tot ine izolati, nu ei pe el.

    Cetatean

    19/01/2011 at 10:04 pm

    • Deh, varianta dâmbovițeana a lui „Ia-l de pe mine, că îl omor!” 🙂

      oldhashu

      19/01/2011 at 10:07 pm

  57. Scuze ca este atat de tarziu, dar a trebuit sa fac o sinteza a conferintei de presa de la Washington!
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    19/01/2011 at 10:05 pm

  58. Cedric, am mai scris despre judecatoarea Camelia Bogdan acum citeva saptamini, sper sa ii dea Dumnezeu putere de munca, minte ascutita si determinare!

    E destul numai sa vezi in ce e experta ca sa iti vina sa te invelesti in ghips, cum vrea sa faca Vantu:

    http://www.juris.ro/autori/Camelia-Bogdan/

    Cetatean

    19/01/2011 at 10:09 pm

  59. Re-ind-am. Deocamdata, se pare ca nu s-a incheiat acest proces. Am vazut in Silicon Valley multe fabrici- spatii goale, parcari imense, populate de iepuri salbateci. Si plin de indieni, chinezi, tailandezi. Cand ne intilnim doi albi, ne salutam cu bucurie. Multe masini japoneze, dar si germane. Enorm de multa marfa asiatica, cel putin in San Francisco Bay Area. Sansa rominilor de aici e sa se integreze, cot la cot cu alte rase, care se vind ieftin. Nu e roz, dar misca. Totul. Romania e in afara de orice discutzie.

    Lucian Bureriu

    20/01/2011 at 8:51 am


Comentariile sunt închise.