Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 18 Ianuarie / “Şefii Jandarmeriei demişi !”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  0°C, si o maxima termica de  8°C, umiditate: 93%. Indicele de confort termic: -1°C. Nori de altitudine, rece. Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2578  RON (-0. 0091 RON); 1 USD = 3. 2032 RON (+0.0126 RON); 1 EURO =  1. 3292  USD; (-0.0081). Gramul de aur 140.0371 RON  (-0.3926).

Anul 2010 a fost cel mai pesimist din ultimul deceniu pentru români, două treimi dintre aceştia declarând că au avut o situaţie financiară mai dificilă decât în 2009, indică Barometrul de încredere a consumatorului din luna decembrie, realizat de compania GfK pentru Comisia Europeană şi dat luni publicităţii. Sursa pesimismului românilor constă, printre altele, în faptul că două treimi apreciază că situaţia financiară a familiei lor este mai dificilă decât în urmă cu un an, în vreme ce doar 6% dintre respondenţi afirmă că în 2010 au avut o situaţie financiară mai bună. Nici viitorul nu le pare mai atrăgător românilor în ceea ce priveşte perspectivele financiare, mai mult de jumătate dintre participanţii la sondaj considerând că acestea se vor înrăutăţi. Numărul pesimiştilor este în acest domeniu cu 20% mai mare decât în decembrie 2009, dar cu 10% mai mic decât în lunile de vară 2010, cele mai pesimiste din tot anul. Există, totuşi, şi aproape 15% optimişti. 87% dintre cei chestionaţi de GfK afirmă că starea generală a economiei a cunoscut un regres anul trecut faţă de 2009. Numai pentru 1,5% dintre români situaţia a cunoscut o îmbunătăţire în ultimul an. Speranţele pentru 2011 sunt şi ele destul de reduse, numai 8% dintre respondenţi aşteptându-se să le meargă mai bine în acest an. Nici atitudinea faţă de economisire nu a înregistrat schimbări majore, 80% dintre români considerând că nu este o perioadă favorabilă pentru a pune bani deoparte, în vreme ce mai bine de un sfert dintre români (26%) spun că au datorii – cel mai mare procent din ultimii şapte ani – şi doar 12% reuşesc să economisească. (Sursa: Agerpres)

Cele mai mari 30 de contracte atribuite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în ultimii patru ani au o valoare totală de aproape 1,7 miliarde de euro, însă doar nouă dintre aceste contracte, în valoare de 400 mil. euro, au fost reprezentate de lucrări pentru autostrăzi sau variante ocolitoare de oraşe. În aceeaşi perioadă, CNADNR a avut la dispoziţie aproape 9 miliarde de euro, informează Ziarul Financiar. Cea mai mare parte a contractelor pe care instituţia le-a încheiat în perioada 2007-2010 se referă la modernizări sau reabilitări de drumuri naţionale, precum şi la servicii de întreţinere multianuală a reţelei de drumuri din câteva judeţe. De altfel, cea mai valoroasă lucrare atribuită de CNADNR în toată această perioadă a fost cea de modernizare a drumului naţional 67C, pe ruta Bengeşti-Sebeş, o şosea care traversează munţii Parâng din Carpaţii Meridionali, pe o distanţă de 148 de kilometri, contractul ridicându-se la aproape 335 milioane de euro, conform datelor e-licitaţie. (Sursa:ZF)

Şeful Jandarmeriei Române, general locotenent Olimpiodor Antonescu şi prim adjunctul acestuia, general de brigadă Nicolae Rugină, au fost demişi din funcţie, luni, prin ordin al ministrului Administraţiei şi Internelor, Traian Igaş.  În locul celor doi au fost împuterniciţi să îndeplinească atribuţiile funcţiei de Inspector General al Jandarmeriei Române, colonel Gavrilă Angelică Costel (fost şef al IJJ Dâmboviţa) şi respectiv colonel Faur Adrian Marian (fost şef al IJJ Covasna). De asemenea, a fost eliberat din funcţie şeful direcţiei I la Direcţia Resurse Umane din cadrul Jandarmeriei Române şi pus la dispoziţia MAI, colonel Grigoroiu Marian Valentin. Acesta a fost înlocuit cu comisar şef de poliţie Marian Zaharia (fost şef al Direcţiei management Resurse Umane din IGPR). Directorului general al Direcţiei General Financiare Opriţescu Ion Valentin i-a încetat împuternicirea în funcţie. Secretarul de stat Ioan Dascălu a precizat, luni, că MAI sancţionează ”ferm” orioce neregulă comisă de angajaţi ai instituţiei şi a subliniat că măsurile dispuse de ministrul Igaş sunt urmare a controlului efectuat de Corpul de Control al MAI în cazul încadrărilor de la Jandarmeria Română. (Sursa: Agerpres)

Stadiul negocierilor PSD-ACD pentru formarea unei alianţe politice va fi analizat într-o şedinţă restrânsă a BPN al PSD, în umătoarele zile, la care vor participa doar vicepreşedinţii, au declarat, luni, pentru Mediafax, surse din partid. Negocierile PSD-ACD pentru formarea unei alianţe politice nu au fost abordate în şedinţa BPN de luni dimineaţă, preşedintele Victor Ponta informându-i pe membrii Biroului că va face o informare peste câteva zile, într-o şedinţă restrânsă, la care să participe doar vicepreşedinţii. Surse din partid au declarat că, deşi Ponta afirmase la începutul şedinţei BPN că va face o informare asupra negocierilor cu ACD, când s-a ajuns la acest punct de pe ordinea de zi preşedintele PSD a precizat că va convoca pentru acest scop o şedinţă informală a BPN, la care să participe doar vicepreşedinţii. PSD şi ACD au negociat, săptămâna trecută, în mai multe rânduri principiile care să ducă la formarea unei alianţe politice, fără însă a depăşi unele controverse legate de ponderea pe liste şi limitele unor eventuale candidaturi comune. Potrivit unor surse care au participat la discuţiile dintre cele trei partide, liberalii au insistat ca în cazul unor liste comune de candidaţi, ACD şi PSD să aibă paritate în nominalizarea candidaţilor, în timp ce PSD a propus să desemneze candidaţi în cele 17 judeţe în care deţine şefia CJ, PNL să desemneze candidaţi în cele 5 judeţe în care are şefia CJ, în restul judeţelor urmând să fie desemnat candidatul cel mai bine plasat în sondaje. PSD a exclus sistemul paritar. (Surse:Mediafax)

România a fost condamnată pe parcursul anului 2010 de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg (CEDO) pentru încălcarea dreptului la proprietate în 61 de cauze, suma totală a despăgubirilor impuse statului român ridicându-se la 3,6 milioane euro, a declarat luni, în conferinţă de presă, subsecretarul de stat în MAE Răzvan-Horaţiu Radu, agentul guvernamental pentru CEDO. Potrivit sursei citate, a crescut însă anul trecut numărul de cauze câştigate în faţa Curţii de la Strasbourg de statul român pe acest tip de speţă, pe fondul unei creşteri a numărului de plângeri, dar şi scăderi faţă de anii anteriori ale numărului condamnărilor, precum şi ale sumei totale a despăgubirilor care s-a ridicat, de exemplu, la aproximativ 12 milioane de euro pentru anii 2008 şi 2009. (Sursa: Agerpres)

Solutii de avarie pentru ieftinirea benzinei. Confruntate cu scumpirile repetate la pompa, guvernele statelor UE cauta metode de reducere a pretului. Executivul roman tine inca taxa „centul pe litru”. Statul este singurul care poate interveni acum pentru a reduce pretul carburantilor, cred specialistii contactati de EVZ. Cum? Evident, prin reducerea taxelor, masura pe care guvernul britanic, de exemplu, intentioneaza sa o ia. Pretul tot mai mare al carburantilor, care a depasit pragul de 5 lei pe litru la benzina, a pus pe jar soferii din Romania. „Reducerea taxelor este foarte simplu de facut, e la indemana guvernului. De ce nu ar micsora TVA de la 24 la 19%?”, ne-a declarat Andrei Chirilescu, specialist in domeniul petrolier, scrie EVZ. (Sursa:Hotnews)

Pretul softului CNAS, umflat. Contractul pentru realizarea sistemului informatic din sistemul asigurarilor de sanatate a crescut prin metoda aditionalelor. Contractul initial de 74 de milioane de euro, semnat de Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate cu SIVECO si HP a crescut in timp cu 33%, ajungand la 104 milioane de euro. Conform unui audit intern, incheiat la finele anului 2009, contractul pentru realizarea Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI) contine numeroase clauze care avantajeaza consortiul care a castigat licitatia, in detrimentul CNAS. Pentru a nu fi declansat un scandal imens din cauza investitiei paguboase de peste 100 de milioane de euro intr-un sistem informatic depasit, bosii CNAS au tinut raportul la secret. In 1999, CNAS a fost abilitata sa realizeze un parteneriat cu un furnizorul. (Sursa:Hotnews)

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

18/01/2011 la 9:06 am

48 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata!
    Ce ar fi sa se schimbe denumirea de ” functionar al statului” in „slujbas al statului” ?
    Poate le intra in cap ca sunt platiti in slujba statului si a cetateanului.

    ela

    18/01/2011 at 9:29 am

    • ela, Buna dimineata 🙂
      Nu cred ca exiost o sansa de ace4st gen 😦

      Theophyle

      18/01/2011 at 9:49 am

  2. ‘Neata,
    Cine mi-a dus dorul 😉 ?
    D. Aligica era impresionat acum citeva articole de amploarea si calitatea blogurilor/blog arilor de dreapta. E probabil adevarat dar nu suficient…iar dreapta multora dintre ei e doar o luare de pozitie fata de stinga.
    De asta intreb:cit de absurd ar fi daca cineva ar scrie o carte despre subiect dupa modelul „for dummies” f raspindit in US? Am vazut ca au Congress, Constitution, Law for Dummies…etc

    Theophyle, ai citiva tineri f promitatori aici la tine care ar fi in stare sau ar avea nevoie(TOG?)…100 pagini max?

    Tio

    18/01/2011 at 9:46 am

    • Toi salut 🙂
      Eu ti-am dus dorul, serios! Sper ca se vor scrie. Din nefericire majoritate lor se lupta cu viata in incercare lor sa supravietuiasca economic. Traim o perioada grea sintr-o tara care nu-si iubeste copiii.

      Theophyle

      18/01/2011 at 9:52 am

      • Te cred, serios! Si cred si ca tu ai fi un autor f potrivit pt asa o carte 😉
        Nu. Perioada grea e doar o consecinta usor de prevazut. Nu tara dar alti romani..si o sa fie si mai rau, de data asta cu complicitatea dreptei.

        Tio

        18/01/2011 at 10:01 am

      • Ditto 🙂

        Ziua buna tuturor.

        CFG

        18/01/2011 at 12:05 pm

  3. Salut 🙂
    Citoyen, ce bun ar fi un „Faptele Sandeilor for dummies”…

    Diana

    18/01/2011 at 9:50 am

    • super titlu 🙂

      Theophyle

      18/01/2011 at 9:53 am

  4. Buna dimineata, prieteni! 🙂

    Diana, dupa ce a scris Mister B si dupa cit am comentat si eu si el, cred ca ar fi peste puterile noastre sa mai trecem odata in revista.

    Miine CCR se pronunta pe mandatele celor trei Sandei care vor sa mai stea o tura in CSM. Mai vorbim miine despre Sandei.

    Cetatean

    18/01/2011 at 9:55 am

    • 🙂 neatza! Si ce te opreste sa le pui cap la cap? Stii ca poti! macar sandeii.
      Faceti o carte de coautori.Ce ar fi?

      ela

      18/01/2011 at 10:28 am

  5. Ela, ce stiu eu? habar nu am daca se merita. Mister B nu cred ca mai are rabdare si putere, si eu sunt cam la fel.

    S-a scris tot ce se poate scrie, si chiar uneori mai mult decit credeam ca merita, acuma totul e la mina CCR.

    Cetatean

    18/01/2011 at 10:38 am

    • Eu ma gandeam la o explicatie ca pentru prosti, sa inteleaga tot omul ce pun astia la cale. Ceea ce in State de „da” sub eticheta de „101” sau „for dummies”.
      Exprimarea ta si a lui Mr. B. a fost pe alocuri eliptica si cred ca multi chiar si dintre cititorii de aici au inca nevoie de clarificari. Altfel, iti inteleg foarte bine starea de spirit si te rog sa ma ierti pentru insistenta 🙂

      Diana

      18/01/2011 at 10:46 am

  6. Diana, nu am pentru ce sa te iert! 🙂

    Iti inteleg doleantele si crede-ma ca sunt perfect de acord cu tine. Din pacate insa, vremea denuntarii Sandeilor a trecut, acuma e vremea actiunii politice, care nu ma e in miinile noastre.

    Superbul efort al lui Mister B in Sandei, apoi efortul nostru, al lui si al meu in Taierea Motzului, apoi efortul comentariilor pe blog, toate astea au in spate o munca pe care ar fi inutil sa incerc sa o cuantific. ramine ca bucatarie interna. Insa dupa toate efrturile noastre, am vrea sa vedem si rezultate politice din partea decidentilor.

    Sa ne apucam de altceva cita vreme rezultatele inca nu se vad e un pic cam prea mult, chiar si pentru noi.

    Cetatean

    18/01/2011 at 10:51 am

  7. Aligica se ofusceaza rau : lol:

    http://www.contributors.ro/politica-doctrine/pdl-si-liderii-sai-o-precizare/?cfcc

    Daca tot veni vorba, cu permisiunea Dvs, reiau comentariul de aseara, nu de alta, dar ca sa aiba motiv sa se ofuscheze de tot. Acum imi dau seama, citindu-i postarea de azi, ca trebuia chiar sa fiu mai dur decit ieri. De data asta ma despart total de Aligica si sustin 100% ce spunea Theophyle ieri.

    „Am o ceva de zis, care ma roade de citeva zile, de cind am citit comentariul lui Aligica. Nu am vrut sa spun nimic, insa daca Theophyle nu a mai rabdat si a cam dat cu Aligica de pamint, sa va spun si eu ce cred.

    „1. Sunt perfect de acord cu Theophyle cind scrie: “Sa fie clar, il cunosc si il apreciez pe Dragos si totusi ceea ce scrie el este exact ceea ce cred eu ca nu trebuie sa se intample. Adica hai sa mergem cu mârtoagele pe care le avem, pentru ca daca vom incerca sa le schimbam partidul respectiv probabil ca va pierde nu’ş ce electorat.”. Subscriu 100%.

    2. Vreau sa denunt categoric marota “echipei” pe care ne-o serveste Aligica. NU exista alta echipa in PDL decit echipa vechilor, adica a BVB-ilor, care, amintiti-va, cind au vrut ca presedintele de partid (Boc) sa aleaga 3-4-5 oameni ca vicepresedinti, adica o “echipa” cu care sa lucreze, s-au gindit la ei, nu la reformisti! Basescu a vazut bine, si i-a numit bolsevici.
    Sub masca „echipei” au intrat la pachet baietii vechi, absolut niste nulitati politice (Blaga, Videanu, Berceanu, cite voturi??!), care nereusind sa se vinda individual, se vindeau ca “echipa”. Echipa lui peste prajit, buldogul cu dinti de cinepa, borduristu’ si barbosu’ vesnic de la Transporturi. Halal echipa, surdul, schiopul si orbul care mergeau in safari incaltati cu slapi si avind in mina un polonic!

    3. Aligica mai cade in plasa altei iluzii: ca procentele de acum ale partidului, cite or fi, sunt o baza garantata pentru o crestere ulterioara. Aiurea! Partidul creste de la cit acum doar DACA se reformeaza! Altfel spus, din cauza “echipei” care l-a sabotat pe Boc, vorba lui Basescu, si din cauza a 30.000 de clienti ai echipei, partidul ca atare a incasat o scadere monstruoasa: de la procentele la care l-a urcat (pe nemeritat!) Basescu, la cit are acum. Efectele reformei, va spune “echipa”. My foot! Daca nu isi asuma Boc mai toate legile grele, nici acum nu le aveam adoptate, de catre “echipa” BVB-ului.

    4. In fine, as avea mult de scris, insa o singura observatie fac: oamenii nu dau doi bani pe ideea de “echipa”, intrucit ea are o mare hiba: contine ideea de promisiune conditionata. Pentru a realiza ceva, marea echipa a PDL-ului trebuie sa dezbata, sa voteze, sa fie de acord, etc. Or noi stim ca ideile reformiste nu au trecere de loc la “echipa”. Pe mine nu ma incinta sa mi se spuna ca s-a actionat conform democratiei interne si “echipa” NU a aprobat modificarile la statut propuse de Monica Macovei.

    Nu dau doi lei pe astfel de echipe ce voteaza democratic sa li se puna pumnul in gura unor oameni ca Monica, prefer lupii singuratici care se lupta, aparent, fara succes, pentru a impune o directie corecta si morala unui partid. Pina la urma, cind oamenii vad ca exista cineva bine intentionat si tenace, nu il lasa singur.

    Decit in echipa cu BVB-ul, eu prefer singur cu Monica. Si ca mine sunt multi care gindesc asa. Pina la urma echipa noastra va fi mai mare ca echipa acestui partid pe care ni-l propune Aligica, cu o mare patura pe tambal si cu multe broaste la cazan. Nu merci!”

    Cetatean

    18/01/2011 at 10:58 am

    • Buna ziua,
      C. perfect adevarat ce ai scris! Adevarul doare dar face bine, de obicei trezeste la realitate.
      Eu am o zicere: „Cand un medic spune ca ai probleme de sanatate te uiti ciudat la el; cand doi medici spun ca ai probleme, mergi si te cauti; daca spun trei deja este grav sansele sunt minime”

      mar

      18/01/2011 at 11:17 am

  8. Uite, aici aligica o da in bara azi:

    ” Daca acesti critici citeau articolul atent, ar fi inteles ca obiectivul sau nu era sa-i sustina pe “reformatori”. Din contra, mesajul era unul realist, de a incerca sa-i opreasca de la a face ceea ce autorul de fata si numerosi sutinatori ai PDL considera ca e o greseala – motiunea kamikadze. Dat fiind ca majoritatea cititorilor a inteles acest lucru, deduc ca e mai degraba o problema de hermeneutica de partid decat una de claritate a articolului”.

    Ei bine, exact de motiune kamikaze e vorba si avem nevoie, vremea jumatatilor de masura si a promisiunilor ca „echipa strins unita va face reforma” a trecut. Echipa si-a dat masura, si-a atins limitele feseniste, gata! Altii mai tineri, ca partidul nu pierde absolut nimic, nimeni nu voteaza PDL pentru figurile lui BVB, numai clientii lor politici o fac, si astia sunt muuuuuuuuuuuuuuult mai putini decit masa electorala de unde pot veni voturi.

    Cetatean

    18/01/2011 at 11:05 am

  9. Iti scapa ceva Cetatene (sau esti intr-o dilema 😉 )
    Aligica e conservativ. Conservativii nu se revolta ( cum vor cei de la Blogary de ex). Conservativii accepta lucrurile asa cum sint si, daca e nevoie, le transforma cu pasi mici. Reformarea e un proces care are ritualurile lui. Asa il inteleg eu. El e convins ca e mai usor sa reformezi un partid decit sa faci unul nou.Si nu e definitiv nevoie de civili/idealisti/loose cannons (asa ca mine 😉 )
    Asa stau lucrurile in State dar in Ro o ai doar pe MM Nici noi si nici Ro nu mai are rabdare dar un profesor de stiinte politice are probabil.

    Tio

    18/01/2011 at 11:15 am

    • e conservatorii

      Tio

      18/01/2011 at 11:18 am

    • Poate nu mai usor ci „Ce-i in mana nu-i minciuna”. Exista o anume siguranta cand vine de o structura (gen partid) deja existenta. Am mai spus, o miscare / organizatie noua are un grad mai mare de incertitudine.
      Asta nu inseamna ca nu este necesara, ca nu va reusi, ca nu se va face 🙂

      Eu sunt pentru o noua miscare 🙂 chiar daca este o cale tare grea 🙂
      Pentru!

      CFG

      18/01/2011 at 1:05 pm

  10. Tio, cind conservatorsimul e folosit ca sa se conserve o stare care nu e corecta, atunci ne dam seama ca ceva nu e in regula. Nu exista nici un alt argument pentru a refuza reforma PDl decit marota ruperii partidului intre aripa veche si cea reformatoare. Si Aligica pledeaza, cu voie sau fara voie, pentru ca reformatorii sa isi limiteze pretentiile si sa nu joace maximalist, altfel partidul sufera.

    Eu zic sa isi limiteze pretentiile BVB-ul si sa faca pasul in spate si, daca au tupeu, sa i idea afara pe reformistii kamikaze, ca sa vada ei cite parale face „echipa” lu’ peste!

    Cetatean

    18/01/2011 at 11:18 am

    • Asa este, mai depinde si ce vrei sa „conservi”. Asa si Felix se da de „conservator”, dar stim cu totii ce vrea sa pastreze…

      Diana

      18/01/2011 at 11:22 am

    • Pai asta e dilema. El vrea o „acumulare cantitativa” pt un „salt calitativ”, din interior, catre reformisti. Ori reformistii sint izolati. Nu exista o aripa reformatoare. Si reproseaza reformatorilor ca nu au program…
      Sa fie cum au promis sa fie ( si nu sint) e un program suficient pt mine.

      Tio

      18/01/2011 at 11:33 am

  11. Eu reprosez BVB-ului ca nu au alt program decit mentinerea functiilor si a clientilor lor.

    Cetatean

    18/01/2011 at 11:34 am

  12. @Cetatean
    Exista in multe domenii inclusiv in politica actiuni de maximizare a sanselor.
    Pentru mine ca si pentru multi dintre noi tinta este stoparea acesului la putere a cimei rosii.
    Cum poti sa o faci? Cistigind alegerile.
    Mai este un an si jumatate pina la noile alegeri. Nu mai este timp pentru formarea unui nou partid plecind de la 0 ci cel mult formarea unui pol de presiune civica.
    PDL ul nu poate cistiga alegerile decit daca sunt folosite ambele resurse-si drezsorii de bizoni din teritoriu si vocile reformiste.
    Eu asta am inteles din cele scrise de Aligica.
    Mi se pare o pozitie absolut logica.
    Daca Aligica a vrut sa scrie altceva hai sa l intrebam inainte de a arunca cu piatra.
    Si eu vreau partidul Monicai. Din nefericire nu mai este timp pentru a organiza un partid dar nimic nu o impiedica pe Monica sa desvolte o miscare care sa conduca la schimbarea clasei politice.
    Din nefericire nu am mai auzit de prea mult timp vocea Monicai.

    tucu

    18/01/2011 at 12:16 pm

    • salut 🙂
      Pe de alta parte, Lazaroiu nu vede un partid nou construit de sus in jos ci unul de jos in sus – vezi disc de ieri cu Tapalaga.
      @Cetatean, in ce priveste pe „nebarbieritii fara cravata” Aligica si Lazaroiu cred ca nu e o solutie sa ii umplem de sange 🙂 Oricum nici nu avem prea multi ginditori pe dreapta

      Un tanar de stanga

      18/01/2011 at 12:35 pm

  13. buna dimineata
    nu sunt expert in marketing politic;
    dpaligica are o analiza realista,nu idealista;
    care credeti ca este notorietatea „reformistilor”din pdl,sau alte partide?la prima iesire in arena publica vor fi taxati drept”elitisti”sau „habar n-au de ce e in realitate”sau altceva pe tema asta si sunt uitati.

    daca pdl vrea sa devina partidul clasei de mijloc-ca pina la urma despre asta e vorba- trebuie sa actioneze pe doua paliere:
    a. sa minimizeze potentiala pierdere de voturi din 2012
    b. sa inceapa o constructie logica,o selectie de cadre de politicieni capabili sa inteleaga ce vrea aceasta clasa de mijloc si sa dezvolte politici,sa aleaga politicienii capabili sa transmita aceste politici si sa obtin aprobare pentru ele;
    cum ? e treaba specialistilor
    altfel mi-e teama ca aceasi discutie purtata acum va avea loc si peste 4 ani

    intamplator

    18/01/2011 at 12:37 pm

    • De acord cu tine. Nu demontezi si dembilizezi o structura care functioneaza (bine/rau) pentru una viitoare,din care nu stii ce iasa.
      E mai simplu sa te bazezi pe elementele functionale, care nu sunt compromise,construiesti in paralel o presiune civica puternica pe toti,bazandu-te pe elementele functionale.
      Nu e neaparat necesar sa-i elimini pe ceilalti;pui presiune si reflectoarele pe ei,poate le faci un RK si mai sunt utili o vreme.
      La fel,cred ca nu e neaparata nevoie ca actiunea civica sa fie inregimentata; asa cum arata astazi scena politica,oamenii valorosi,specialistii adevarati ar face un pas inapoi.
      Dar e neaparata nevoie ca toate contractele statului,indiferent de nivel:national,local sau ale societatilor aflate in administrarea statului,sa fie la vedere,pe net.
      La fel initiativele parlamentare,ale ministrilor si ale autoritatilor locale.

      ela

      18/01/2011 at 12:51 pm

    • @Intimplator,
      Disputa cu Aligica se invirte ,stupid ,in jurul unor date din sondaje privind notorietatea.
      Traim in Romania deci ar trebui sa stim ca trei sferturi din populatia din Bragadiru (6km de Bucuresti) habar nu are nici cine e Monica Macovei nici cine e Berceanu.Respectiva populatie il cum\noaste insa pe Georgica PDL istul local care i aduce la vot si le promite lemne.
      Ei acest Georgica e legat mai mult de Berceanu decit de Macovei.
      Pe de alta parte spalatii marilor orase o iubesc mai mult pe Monica decit pe Berceanu.
      Este clar ca daca nu -l vrem pe Voiculescu la presedentia parlamentului cei doi Monica si Berceanu trebue sa gaseasca o cale de a trai impreuna.
      Dupa ce sau cistigat alegerile sa speram ca se va incepe constructia de care vorbeai.

      tucu

      18/01/2011 at 12:52 pm

      • @tucu
        e o situatie „catch 22”
        cei vechi vor sa-si prezerve autoritatea/avantajele intr-un cuvint statu-quo-ul, cei noi vor sa schimbe;
        cei vechi nu vor sa cedeze ,cei noi nu stiu cum sa faca;
        intr-o structura de business,de regula actionarii decid;
        in politica ,teoretic ,actionarii sunt alegatorii;
        ca ei sa decisda slaba speranta
        ce mai ramine? eu vad doua solutii posibile: de jos in sus sau de sus in jos;
        de sus in jos ,nu cred ca se va intimpla acum
        de jos in sus; ca roman traitor in romania sunt lamurit de implicarea noastra civica;
        probabil ca dupa ce vor fi dati de pamint si se vor trezi dupa alegerile din 2012 sa se actioneze de sus;
        eu am asa o presimtire ca dupa 2014,acest partid va avea un „nou lider,vechi”cu autoritatea necesara sa-l schimbe;daca chiar vrea

        intamplator

        18/01/2011 at 2:23 pm

  14. se vorbeste de reformarea statului,de eradicarea coruptiei ,de tot ce vreti Dvs dar..
    intre timp…
    banii publice se minuiesc la fel-vezi cum s-au cheltuit cele 9 -NOUA-miliarde euro!!!!!
    vorba ceea ciinii latra,caravana trece..

    intamplator

    18/01/2011 at 12:47 pm

  15. Din punctul meu de vedere Aligica a picat la mijloc pentru ca a amestecat un pic analiza tehnica cu partizanatul conservator. Desi in multe privinte nu-i impartasesc ideile, de aceasta data are dreptate: lasand morala la o parte, PDL poate obtine maxim de voturi doar printr-un joc in care sa scoata in fata pe canalele media reformistii si sa lase BVB sa se ocupe din umbra de finantare si organizare la nivel local.
    O reforma radicala despre care Cetatean si Teophyle vorbesc cred ca va duce la o prabusire sub pragul accesului in parlament pentru PDL.

    zaPaco

    18/01/2011 at 12:48 pm

    • Cred ca inca nu am aflat despre ce su cum va vorbi Theophyle. Nu ma pripesc sa trag concluzii.

      ela

      18/01/2011 at 12:53 pm

  16. in loc de minuiesc rog cititi”palmeaza”asta ar fi termenul potrivit

    intamplator

    18/01/2011 at 12:48 pm

    • …sau „manaresc” 🙂

      Diana

      18/01/2011 at 1:04 pm

  17. O miscare noua are rost/motiv, are spatiu, mai trebuie resurse si munca, multa munca!
    Nu spun ca PDL nu ar trebui sa se reformeze, spun ca trebuie si o noua miscare. Lumea in care traim se schimba si o noua miscare, cu oameni noi si valori noi poate avea succes.

    Pentru! 🙂

    CFG

    18/01/2011 at 1:11 pm

    • @cfg: cu munca e mai greu,restul se gaseste

      intamplator

      18/01/2011 at 1:35 pm

    • O miscare nou nu trebuie sa fie neaparat o miscare politica noua. Poti influenta agenada politica fara sa guvernezi. Vezi advocacy groups de ex.

      Partidele obisnuite sint conduse doar de sus in jos fara ca membrii obisnuiti sa aiba ceva de spus. Asa se face ca reformistii sint amenintati de excludere, liberalii fac pacturi cu Diavolul iar Ponta face lobby anti-Romania la PE. Exista cu adevarat membri de partid?

      Concentrarea de putere e problema enorma. Organizarea a ramas la nivelul PCR.

      Tio

      18/01/2011 at 2:03 pm

      • asa cred si eu

        ela

        18/01/2011 at 2:12 pm

      • Desigur ca nu trebuie sa fie neaparat partid, eu fiind insa pentru.

        O metoda de a diminua conducerea de sus in jos ar fi desemnarea candidatilor acelui partid / miscare de catre alegatori.
        O alta ar fi sa NU se mai voteze organele de conducere prin delegati, selectarea delegatilor fiind principala metoda prin care cativa conduc in partide. In toate partidele din Romania (poate mai putin in UDMR, nu stiu acolo).

        Cu alte cuvinte se ia din puterea celor cativa care conduc in partide, sa decida mai putin. Cele doua de mai sus le doresc tuturor partidelor din Romania!
        Cu trecerea timpului, argumentul ca este scump sa aduni multi membri intr-o sala pentru a vota organele de conducere se diminueaza! Vot prin corespondenta si de la distanta (electronic/internet) pentru partide, obligatoriu prin lege IMO!!!

        CFG

        18/01/2011 at 2:14 pm

        • Adaug,
          Software-ul care va fi dezvoltat pentru vot de la distanta pe linga open source sa poata fi adaptat / folosite usor si la alegerile din partide!

          CFG

          18/01/2011 at 2:17 pm

  18. Saluttare!
    Cetăţene,

    1. „Mister B nu cred ca mai are rabdare si putere”-(greşit)

    2. „Insa dupa toate eforturile noastre, am vrea sa vedem si rezultate politice din partea decidentilor”(corect)

    3. „Sa ne apucam de altceva cita vreme rezultatele inca nu se vad e un pic cam prea mult, chiar si pentru noi.” (corect, inclusiv dacă ne-am propune să ne apucăm de aceleaşi teme sau cu mâinile de cap „datorită” sentimentului de inutilitate)
    Prima afirmaţie este falsă, întrucât răbdarea şi puterea le consider intacte şi de confundat cu indiferenţa mea, ca monedă echivalentă pentru indiferenţa băgătorilor de seamă, porecliţi de tine „decidenţi”.

    Inutilitatea unui demers, oricât de bine intenţionaţi am fi, poate deveni utilă doar dacă îi interpretăm semnificaţia astfel încât să nu persităm în autoconsolarea hipnotică sub impresia artistică a acestui sentiment de natură bovină.

    PS. Diana, afirmaţia ta despre exprimările noastre eliptico-„anagramate” este justificată, dar se datorează , printre altele, şi ideii de a fi din ce în ce mai expliciţi pe parcurs. Cum „foaia de parcurs” s-a dovedit incompatibilă cu obiceiurile băgătorilor de seamă din famiglia comodităţii politice, i-am găsit utilitatea la şters, inclusiv ideile preconizate.

    Băşcăliosul

    18/01/2011 at 1:38 pm

  19. Buna ziua!
    Un singur lucru care cred ca e neglijat complet in aproape toate analizele, mai competente sau mai putin competente pe care le-am citit.
    Lege a lui Murphy, „daca faptele nu corespund previziunilor, ingnora-le”, cred ca este sloganul „analistilor” de azi, chiar daca unii au o aparenta de obiectivitate. Toti acestia se intrec in a estima sansele unei noi structuri ca fiind minime (sau chiar inexistente).
    Se ignora un fapt care vad ca nu vrea nimeni sa-l ia in considerare: performanta PLD de la europarlamentare. Cred ca iar una din faptele care este mereu ignorata, este (aici @Stefan cred ca stie mai bine) modum in care a venit Berlusconi la putere prima data, cum a fost maturata vechea clasa politica italiana.
    Cred ca cel putin aceste precedente dovedesc ca si o noua formatiune are sanse, oricat se incearca descurajarea aparitiei prin „analize”. PP nu este nou decat cu numele, mesajul e din vechile mesaje, nu-l vad pe DD deputat/senator, cu atat mai putin cu sanse la presedentie.
    In schimb, un mesaj (implicit si explicit – verbal si nonverbal) complet diferit, are sanse mari sa razbata, sprijinul mass-media nu mai este hotarator in epoca retelelor de socializare.
    Sa nu uitam succesul (relativ) de la prezidentiale a lui Crin s-a datorat si mesajelor inteligente „Romania bunului simt” si „O altfel de politica”. Nu discut valoarea de adevar sau fals, ci discut succesul relativ a lui Crin, care a abtinut cel mai mare scor al unui liberal (si care a si dus PNL-ul la un scor electoral remarcabil).
    Cererea deci exista, oferte nu prea vad…
    („Alba ca zapada” lui cernea e doar din categoria glumelor electorale perdante. Cu mistocareala obtii notorietate dar nu voturi. La fel si PP-ul lui DD-OTV – care este doar o mistocareala (marlaneasca si cred ca nici nu e ieftina 🙂 ) ).
    Concluzie, „dincolo era mai ieftin” – e o reclama care nu mai aduce vanzari. E vremea reclamei „Probably the best …”.

    DanSu

    18/01/2011 at 2:16 pm

    • @dan
      liberalii au avut o organizatie;
      nu poti face un partid cu sanse in mai putin de doi ani;
      e o organizatie;e ca in business pina la urma;
      trebuie o structura
      nu poti fi maresal fara o armata,fara soldati;
      chiar si o structura matriciala( ong-uri,grass-root) deriva dintr-o structura piramidala sau invers
      eu nu cred ca avem asa situatie acum si care,mai ales,sa fie apta sa obtina rezulate in mai putin de doi ani
      asa ceva au reusit numai „miliardarii”nostri care spun ca n-au avut nimic si au reusit miliardul in mai putin de un deceniu,si sa nu uit,eba la europarlamentare

      intamplator

      18/01/2011 at 2:48 pm

      • 🙂 Timp este, potential este. Rezultate se pot obtine inclusiv de catre un nou partid (precedat de o miscare) … IMHO

        CFG

        18/01/2011 at 3:08 pm

  20. Mister B, saluuuuuuut! 🙂

    Sunt pe fuga, intre treburi administrative, insa nu pot decit sa ma bucur nespus ca NU am dreptate la punctul 1! 😆

    Imi multumesc pentru ca m-ai corectat intr-un fel tonic si optimist. Mai vorbim, acum te las, hirtoagele ma omoara! 😦

    Cetatean

    18/01/2011 at 2:18 pm

  21. Sau bestial sloganul ala la bombonele: „Bilutele exista!!!” 😀

    DanSu

    18/01/2011 at 2:19 pm

  22. elliot ness al bulgariei,cel care a a dus vamesi straini sa lupte impotriva copruptiei…..
    stia el de ce tace cind e vorba de schengen;adevarule e ca nu romania e tinta

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/premierul-bulgar-inregistrat-in-timp-ce-bloca-un-control-213380.html

    intamplator

    18/01/2011 at 3:04 pm

  23. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    18/01/2011 at 3:08 pm


Comentariile sunt închise.