Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 11 Ianuarie / “şi bogatii platesc taxe?”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  0°C, si o maxima termica de  4°C, umiditate: 86%. Indicele de confort termic: 0°C. Nori de altitudine, frig. Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2643 RON (+0. 0063 RON); 1 USD = 3. 3053 RON (+0.0274 RON); 1 EURO =  1. 2901  USD; (-0. 0089). Evolutia saptamanala o  puteti citi aici. Gramul de aur 145.3716 RON  (+2.1792).

Impozitarea averilor mari va viza 1-2% dintre contribuabili, grupul ţintă fiind format din persoanele cu averi sau cheltuieli mari care nu au declarat veniturile, potrivit ministrului finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu. Aceasta înseamnă circa 50.000 -100.000 de persoane, având în vedere că plătitorii de impozit pe venit sunt circa 5 milioane.  Agenţia Naţională de Administrare Fiscală urmează să înfiinţeze mai multe departamente care să verifice persoanele cu venituri sau cheltuieli foarte mari.  „Din experienţa altor state reiese că ponderea celor vizaţi va fi de 1-2%. La nivelul ANAF există un grup de lucru pentru constituirea acestor departamente, de 30-40 persoane. Grupul ţintă va fi format din persoanele cu averi mari sau cheltuieli mari”, a spus Ialomiţianu. Metodele indirecte pentru verificarea câştigurilor vor putea fi aplicate doar pentru veniturile reale din 2011, însă ministrul finanţelor a dat asigurări că nu vor scăpa de controale nici cei cu vile şi maşini care nu au declarat veniturile până în acest an. La sfârşitul anului trecut, Executivul a hotărât că persoanele fizice ale căror venituri reale depăşesc cu cel puţin 50.000 lei sumele declarate vor plăti un impozit de 16% aplicat la diferenţa dintre cele două valori. Guvernul va solicita asistenţa tehnică a Băncii Mondiale atât la elaborarea normelor de aplicare, cât şi la instruirea angajaţilor care vor fi implicaţi în acţiunea de control. (Sursa:ZF)

Cele mai multe reduceri de posturi din sistemul bugetar au fost suportate de administraţiile locale, unde s-au redus circa 63.000 de posturi din cele 88.000 de posturi pe care guvernul a raportat că le-a redus pe parcursul primelor 10 luni ale anului trecut, arată o analiză a ZF. Din cele 63.000, 19.000 sunt în educaţie iar 13.000 în spitale. Autoritatea centrală în schimb, adică ministerele şi instituţiile finanţate de la bugetul de stat, au făcut în total doar 25.000 de reduceri, cu toate că numărul de bugetari în administraţia locală şi cea centrală este aproximativ acelaşi, adică aproape 650.000 la fiecare. (Sursa:ZF)

Protocolul de alianţă dintre Partidul Conservator şi Partidul Naţional Liberal a fost semnat, luni, la Palatul Parlamentului, în prezenţa conducerilor celor două formaţiuni.  Pentru constituirea alianţei au votat, anterior, conducerile celor două formaţiuni. În timp ce conservatorii au votat în unanimitate pentru alianţa de centru-dreapta, la PNL au existat trei voturi împotrovă şi o abţinere. Liberalii şi conservatorii au decis, în document, ca denumirea noii construcţii politice să poarte numele de „Alianţa de Centru – Dreapta Partidul Naţional Liberal-Partidul Conservator’, cu denumirea prescurtată ‘ACD’, având ca semn permanent o săgeată înscrisă în pătrat sub care se află denumirile prescurtate ale celor două partide PNL-PC. Partidele membre ale Alianţei nu vor iniţia sau accepta trecerea de la un partid la altul a membrilor celor doua partide şi, în toate situaţiile, deciziile organismelor de conducere ale Alianţei se iau prin consens. (Sursa:Agerpres)

Contracte de 10 miliarde de euro, în cea mai mare parte din bani europeni, sunt deja semnate pentru lucrări de infrastructură în întreaga ţară, printre care şi pentru construcţii de autostrăzi care vor fi finalizate în anul 2011, a declarat, luni, primul-ministru Emil Boc.  „Există în acest moment contracte în implementare de 10 miliarde de euro, contracte semnate în toată ţara şi proiecte care se află în implementare. Cei mai mulţi sunt bani europeni”, a sus Boc, la TVR1. În materie de infrastructură, premierul a menţionat că vor fi finalizate anul acesta căi rutiere în regim de autostradă sau autostrăzi: Arad-Timişoara, Centura Aradului, Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa, centura Constanţa. „Intră în lucru autostrăzi de pe Coridorul IV finanţate din bani europeni, se lucrează la lopată, la nivel de intervenţie efectivă pe tronosnul Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Sibiu. Se mai finalizează centura Oradea, Suceava şi Cluj”, a completat premierul, într-un interviu acordat postului public de televiziune. (Sursa:Agerpres)

Magistraţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) iau în discuţie marţi procesul în care fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea este acuzat de fapte de corupţie, după ce au amânat judecarea dosarului, pe 8 noiembrie 2010, deoarece completul nu era în componenţa iniţială, doi dintre judecători aflându-se la cursuri de perfecţionare. Procesul a fost reluat la ÎCCJ după ce Curtea Constituţională a Românie a respins, pe 23 martie 2010, excepţiile ridicate în dosarul în care fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea este judecat pentru fapte de corupţie. DNA a dispus, pe 5 martie 2009, trimiterea în judecată a lui Miron Mitrea, acesta fiind acuzat de luare de mită în legătură cu lucrările de construcţie realizate la casa mamei sale. Mitrea, fost ministru al Transporturilor, Lucrărilor Publice şi Locuinţei în perioada 2000 – 2004, este acuzat de procurorii anticorupţie de luare de mită, instigare la fals material în înscrisuri oficiale, în legătură directă cu infracţiunea de corupţie, uz de fals. (Sursa:Agerpres)

Preşedintele Partidului România Mare, europarlamentarul Corneliu Vadim Tudor, este citat, marţi, la Parchetul General, la ora 10,00, într-un dosar în care este acuzat de ultraj şi nerespectarea unei hotărâri judecătoreşti. În acelaşi dosar, au fost audiaţi luni vicepreşedinţii PRM Codrin Ştefănescu şi Marius Marinescu. Procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au început urmărirea penală împotriva preşedintelui PRM pentru ultraj şi nerespectarea unei hotărâri judecătoreşti, a anunţat, luni, avocata acestuia, Mariana Ştefan. Potrivit unui comunicat remis duminică AGERPRES de Biroul de presă al PRM, mai mulţi membri ai conducerii formaţiunii, în majoritate femei, au formulat plângeri penale împotriva executorului judecătoresc Paula Daniela Şomâldoc, precum şi împotriva poliţiştilor care i-au agresat. (Sursa:Agerpres)

Marea Britanie şi China au semnat luni contracte în valoare de peste 2,6 miliarde de lire sterline (3,1 miliarde de euro) în domeniile auto şi petrolier, a anunţat guvernul de la Londra, într-un comunicat citat de AFP. Contractele au fost semnate în prezenţa vicepremierului britanic Nick Clegg şi a omologului său chinez Li Keqiang, care întreprinde o vizită la Londra, în cadrul unui turneu european care a mai cuprins Spania şi Germania. Ele includ vânzarea a 40.000 de vehicule Jaguar şi Land Rover către China în 2011 pentru peste 1 miliard de lire (1,2 miliarde de euro), un acord între grupurile petroliere BP şi China National Offshore Oil Corporation (CNOOC) privind exploatarea la mare adâncime în Marea Chinei de Sud, şi alte două acorduri între grupul petrolier britanic INEOS şi CNOOC, pentru investiţii în rafinăriile INEOS din Franţa şi Marea Britanie. (Sursa: AFP;Agerpres)

De ce 23% dintre demnitari isi scolesc copiii in strainatate. Romania libera a stat de vorba cu 474 de senatori, deputati si ministri despre educatia propriilor copii. Ce am aflat: fii si fiicele a 23% din membrii Parlamentului si a 41% din membrii Cabinetului Boc au studiat la scoli private sau din strainatate. De ce si-au trimis „alesii” copiii sa studieze la scoli inalte de peste hotare? Pentru ca nu au incredere in scoala de stat romaneasca, pentru ca au bani, pentru ca au copii cu un potential deosebit care merita o diploma de la institutii de top, pentru ca la „ei” la se face scoala, iar la „noi”, ba, scrie EVZ. Mai multe puteti citi, aici.

Grupul separatist ETA a anuntat, luni, un armistitiu de incetare permanenta a focului in lupta pentru independenta basca. Guvernul spaniol a respins insa declaratiile ETA, sustinand ca acestea „nu aduc nimic nou” si cerand in schimb dizolvarea organizatiei armate, relateaza RIA Novosti.  Intr-o inregistrare video difuzata luni dimineata, ETA si-a anuntat decizia de „incetare totala si permanenta a focului”, angajament ce va putea fi „verificat de comunitatea internationala”. Potrivit declaratiilor ETA, armistitiul va pune capat confruntarii armate, fiind necesara gasirea unei „solutii corecte si democratice pentru rezolvarea conflictului”. Grupul separatist basc ar trebui sa capituleze si sa se desfiinteze, a declarat luni vicepremierul si ministrul spaniol de Interne, Alfredo Perez Rubalcaba, dupa anuntul ETA. (Sursa: RIA Novosti;Hotnews)

Va urez o zi buna!

75 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sal`tare, natiune ! 🙂

    „Premierul Emil Boc discuta, marti, la ora 10.00, cu membrii Executivului despre reforma si imbunatatirea activitatii ministerelor, in urma analizei realizate de Banca Mondiala – informeaza Biroul de presa de la Palatul Victoria, citat de Agerpres.
    La aceasta intalnire participa vicepresedintele Bancii Mondiale pentru regiunea Europa si Asia Centrala, Philippe Le Hourerou, precum si ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, al Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, al Educatiei, Daniel Funeriu, si al Transporturilor, Anca Boagiu.”

    De ce nu participa toti ministrii ?
    Ceilalti si-au reformat ministerele ?

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8198700-guvernul-discuta-marti-analiza-bancii-mondiale-priind-reforma-din-ministere.htm

    Tzepelica

    11/01/2011 at 10:17 am

    • salut @timi,
      a prins si el cativa fraieri, adica pe cine il mai asculta 😦

      Theophyle

      11/01/2011 at 10:18 am

    • Ministerul Agriculturii este cel mai mare „cimitir al elefantilor” din ultimii 20 de ani. Si ca un paradox gestioneaza cea mai mare suma de la UE.Din pacate pentru noi 40% din populatia activa a Romaniei traieste si lucreaza in mediul rural. Sunt oameni acolo care nu mai au obiectul muncii si tostusi lucreaza intr-o directie, ministerul fiind organizat pe „vechea oasatura”. In plus sunt 41 de Directii Agricole aflate in subordinea ministerului care nu mai au obiectul muncii.

      mar

      11/01/2011 at 10:28 am

      • Salut @mar,
        si agriultura romaneasca tot spre cimitir merge!

        Theophyle

        11/01/2011 at 10:29 am

        • Buna dimineata,

          Scuze ca nu am salatut, asa este. Suntem cred singura tara care nu avem politici economice pe termen mediu si lung. La noi politica agricola se face functie de interese si partid aflat la putere.
          Daca americanii ajusteaza bugetul functie de bursa graului cu o limita minima – cred ca stii mai bine, la noi se ajusteaza functie de interese.
          Agricultura a fost prima ramura de baza a economiei care a fost rasa dupa 1990. De ce?

          mar

          11/01/2011 at 10:34 am

  2. Buna dimineata!
    Impozitarea averilor mari,sub forma asta,e cel putin o struto-camila. Imbraca in legalitate furaciunile de doua decenii.Daca cheltuiesc banii departe de ochii romanilor, nu trebuie impozitati? Chiar si amnistia fiscala era mai buna.

    ela

    11/01/2011 at 10:31 am

    • Buna @ela,
      sigur ca ai dreptate, metoda necesita cheluieli mai mari decat beneficiile posibile. O alta aberatie a lipsei de creier! 😦

      Theophyle

      11/01/2011 at 10:32 am

      • Fara sa mai vorbim de eventualitatea coruperii slujbasilor si a razbunarilor de tot felul!
        Asa, imi miroase a „stimulente ascunse” 😦

        ela

        11/01/2011 at 10:44 am

  3. buna ziua.
    Nu am postat primul, pentru ca rumegam bogata postare a lui Theophyle.
    Revenind, am reusit sa ma enervez; stiu, e problema mea, si poate dauna grav sanatatii.
    Dar.
    – nu este o reunire a cabinetului, ci o discutie cu unii membri ai guvernului.
    – agricultura va mai fi o mare povara pentru multe guverne ale Romaniei (conform vorbelor din inceputul unui roman rebrenian: domnilor, dvoastra nu cunoasteti taranul roman).
    – a face o paralela intre agricultura americana si cea romaneasca mi se pare o fantezie.
    Chiar, @ mar, cunosti ceva din taranul roman?

    victor L

    11/01/2011 at 11:32 am

    • Salut Victor 🙂
      Eu cunosc, incapatanat ca tasu’ ca bunicasu’ etc. Oamenii insa au iesit afara au vazut cum se face agricultura, crezi ca nu le-a intrat nimic in capatana?

      Theophyle

      11/01/2011 at 11:48 am

    • Buna,

      Sa zicem ca da, si din taran/mediul rural si din agricultura postdecembrista.
      Te rog nu te enerva ptr. ca nu facea o paralela agricultura noastra vs. cea americana deoarece este o diferenta care nu admite termen de comparatie.
      In postul meu referirea viza importanta acordata agriculturii de americani in raport cu cea ce se intampla la noi. Lipsa unei politici agricole p-e termen mediu si lung.
      Cu consideratie!

      mar

      11/01/2011 at 12:02 pm

      • Erata: faceam si facea; pe termen si nu p-e termen. Viteza

        mar

        11/01/2011 at 12:07 pm

  4. Salut 🙂
    Politici agricole ? Marketing agricol ?
    Hehehe
    In Texas la o bacanie mai cu pretentii gasesti: PORC UNGURESC – MANGALICA – CRESCUT IN SPANIA cu 125 dolari livra adica aproape 1/2 kg 🙂
    Ii lasam pe unguri sa iasa in fata cu Mangalitza scrisa pe ungureste…

    Un tanar de stanga

    11/01/2011 at 11:34 am

    • Salut TDS 🙂
      Ai dreptate, din nefericire !

      Theophyle

      11/01/2011 at 11:48 am

  5. Theophyle,
    cei ce au iesit pe afara nu sint tarani.
    Au gindul la agricultura la fel ca mine.
    (A nu se intelege ca apar politicile diferitelor guverne privitor la agricultura; dar guvernul care va face oarece ordine la sate trebuie sa accepte sa fie injurat mult mai mult decit Boc.)

    victor L

    11/01/2011 at 12:03 pm

    • Sigur, majoritatea capsunarilor sunt arhitecti, regizori, scenaristi, ingineri, economisti, n`asha ? 😆

      Tzepelica

      11/01/2011 at 12:11 pm

    • Victor L,

      Este mai mult ca necesar o ordine in mediul rural si nu numai in cea ce priveste agricultura. Cei care lucram in domeniu dorim din tot sufletul acest lucru!

      mar

      11/01/2011 at 12:12 pm

  6. Ca sa aveti motive de enervare, iata cum arata ministerul doamnei Udrea, de ex., care are 11 (unsprezece !) directii generale. Dupa “restructurare”, bineinteles.
    Si structura – la nivel de directii – pt. doar doua directii generale :
    a. dir. generala cooperare teritoriala europeana :
    – directia implementare programe;
    – directia cooperare teritoriala internationala;
    b. autoritatea de management-programul operational regional:
    – directia strategii si coordonare program;
    – directia gestionare program;
    – directia evaluare program;
    – directia verificare conformitate programe si gestionare nereguli;
    – directia monitorizare proiecte.

    Realizati cati “frecatori de menta”/clienti politici cu salarii babane capusheaza bugetul ?

    Tzepelica

    11/01/2011 at 12:09 pm

  7. Salutare
    Porcii nosti sint grasi , zdraveni si frumosi . 🙂
    Pacat ca in marile magazine se gasesc cam din import .
    Are cineva un plan credibil de scoatere din coma a agriculturii mioritice ?
    Cit priveste cele 10 miliarde € de contracte pentru infrastructura , am avut si am o mare nedumerire . De ce nu a fost inceputa autostrada Transilvania de la granita spre interior cu ulterioara dare in folosinta a tronsoanelor si a fost favorizata constructia pe „bucati fara cap si fara coada” care nu duc nicaeri ?
    De ce doar acum au „descoperit ” ca o alta autostrada are finantiament UE si nu cea inceputa de mai mult timp ?
    Poate sint lucruri pe care eu nu le pricep . 😦

    Ștefan A.

    11/01/2011 at 12:09 pm

    • Nu cred, de 20 de ani numai vorbe si incercari timide. Dar cu siguranta si aici se va face ordine, daca nu vrem noi vrea uniunea!
      Prima cale ptr. a domestici un animal este sa-l infometezi si apoi sa-i creezi dependenta.

      mar

      11/01/2011 at 12:20 pm

    • @stefan a
      buna dimineata
      „porcii nostri sunt grasi,zdraveni si frumosi”poate aia din parlament si alte organigrame
      autostrada transilvania: asta e „cadou „nastase poentru bechtel/nato,e fara licitati,si nu poate beneficia de fonduri europene;
      bine ca a inceput asa,sunteti din cluj(parca) e decent acum in jurul clujului ,se cistiga cel putin 2 ore in traficul de marfuri pe dn1 spre bors
      hadlac-constanta e coridorul 4,ue e prioritar la fonduri,daca stii sa le iei,pina la urma ue a fost de acord si cu aberatia arad-timisoara-lugoj-deva,ca nu putea lipsi timisoara din coridorul 4

      intamplator

      11/01/2011 at 12:23 pm

      • Salutare intimplator
        Remarc ca in „maretia” gindirii strategice mioritice , nu exista nici o autostrada in constructie in zona Moldova . Care sa lege aceasta regiune la restul tarii si in special la Transilvania . Aceasta (Bors, Nadlac) este calea obligatorie de iesire din tara a marfurilor noastre spre vestul european .

        Ștefan A.

        11/01/2011 at 12:30 pm

        • e pe hirtie;
          daca vreti sa va distrati dupa 20 ani de studii de fezabilitate,trafic,bla,bla(= sifonari de bani) au ajuns cu autostrazile al acesi concluzie prezentata de iptana in 1967!!!
          una peste alta romania are nevoie asa-ca sa rezolve 80 pct din probleme-
          nadlac-constanta=700 km
          giurgiu-vadu siret(deviere la albita)= 600 km
          bucuresti-orsdea= 550km
          transilvania-moldova=300 km
          totalul ar fi sub 3000 km;
          dupa asta n-ai decit sa faci si suspendatele lui oprescu;
          apropo stit ca tariceanu le-a promis la ford drum expres slatina-pitesti,si aia l-au crezut!
          o sa fie o problema mare cu exportul lor

          intamplator

          11/01/2011 at 1:52 pm

  8. Si organigrama ministerului agriculturii :

    670 posturi.
    Rezultate ? Zero !

    Tzepelica

    11/01/2011 at 12:19 pm

    • nu ma pricep la agricultura,dar am avut un ministru-dumitru-care stia cu ce se maninca birocratia de la bxl, a fost „remaniat’
      a venit tabara care stie la ale cui telefoane sa raspunda;
      celalalt nu avea obiceiul asta,deci,era indezirabil

      10 mld ale lui boc,asta inseamna 800 mio pe luna;,sau 25 pct din bugetul romaniei!!!!
      a luat-o si asta razna rau de tot

      intamplator

      11/01/2011 at 12:26 pm

      • Din pacate Dumitru a blocat total sistemul de absortie a fondurilor europene prin introducerea scrisorii de confort si nu numai, dupa care a fost remaniat.
        Singurul care a facut ceva si a dovedit cunostiinte solide in domeniu este Dacian Ciolos.
        Tabara a reusit o performanta unica si pozitiva pana la aceasta data, a deblocat platile pe suprafata in luna decembrie, dovedind ca se poate si la noi acest lucru.

        mar

        11/01/2011 at 12:34 pm

        • nu e domeniul meu,multumesc pentru precizari

          intamplator

          11/01/2011 at 12:40 pm

  9. @Stefan A.
    Una din explicatiile la chestia cu autostrazile ar putea fi aici :

    Dă clic pentru a accesa pistru%20popa%20eusebiu%20manea0001.pdf

    Domnul secretar de stat la transporturi-infrastructura Pistru Popa are in declaratia de avere (pct. III – imobile instrainate in ultimele 12 luni) venituri de 148.000 Euro din „expropieri” de terenuri catre…CNADR !
    Eheheeeee…

    Tzepelica

    11/01/2011 at 12:32 pm

  10. Au trebuit sa moara unii pentru ca generalii nostri sa descopere ca avem avioane „sicriu” .

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/armata-romana-renunta-la-folosirea-avioanelor-an-2-in-urma-accidentului-de-la-tuzla-212730.html

    De ce nu se urca acesti domni si pe MIG- 21 Lancer , TAB-uri din Afganistan sau pe submarinul ala care e pe butuci de vreo 15 ani ?( sa faca macar o scufundare cu ei la bord) Ar murii eroic pentru patrie 🙂 si am rezolva imediat si inflatia de generali din mareata armata romana .

    Ștefan A.

    11/01/2011 at 12:41 pm

  11. E benefic sa deviezi o discutie.
    Eu doar replicam ca nu e o reuniune a guvernului, ci doar o intilnire a premierului cu unii membri ai cabinetului.
    Si ma miram ca poti face o comparatie intre agricultura americana si cea romaneasca; in Romania sint in jur de un milion de gospodarii taranesti cu cite un hectar, care nu e suficient nici pentru subzistenta.
    Si ma repet: nu apăr guvernul si nici politicile sale agricole. Poate noua formul Felix-Porumbacu ne va scoate din namol.
    Si nu sint fan Boc, dar prim ministrii ca el, care sa fie atit de injurati promovind niste legi necesare ca apa si aerul nu se gasesc in toate partidele.
    Sa nu rizi? e criticat si ca are o intilnire doar cu citiva dintre ministri.

    victor L

    11/01/2011 at 12:46 pm

    • Victor,
      Nimeni nu spune ca ceilalti au alternative viabile si, da, guvernul Boc a promovat o serie de masuri de care Romania are nevoie. A facut-o insa cu spatele la zid, cand a stiut ca nu mai poate capata bani de la FMI, dupa ce ministrii lui au mintit cu nerusinare si l-au obligat pe Basescu sa intervina.

      Dezmatul de la ministerul lui Udrea este greu de conceput si nu are nici o legatura cu organigrama ministerului ei.

      Daca eu nu scriu nu inseamna ca nu stiu ci iunseamna ca este futil acum.

      Chestia cu ha per taran s-a nascut prin prostia lui Roman & Ilici si lucrurile se schimba prin creerea asociatilor agricole.

      Theophyle

      11/01/2011 at 12:55 pm

      • Organigrama doar reflecta dezmatul.

        Tzepelica

        11/01/2011 at 12:58 pm

    • Era vorba, daca n-ai citit tot, de „reforma si imbunatatirea activitatii ministerelor”.
      Subiectul, in conditiile „reformei” de la noi la nivel centralizat, poate starni hazul.
      Daca ai simtul umorului, chiar poti sa te spargi de ras. 😆

      Tzepelica

      11/01/2011 at 12:56 pm

    • Victor,
      Nimeni nu-l injura pe Boc, laudabil ca omul se agita si rabda cu stoicism.Legat de politici agricole, ca vrem sau nu Romania tb sa se plieze pe noua politica agricola comuna, si ca atare trebuie sa-si armonizeze propriile politici.
      Legat de alianta Felix – Porumbacu, considera ca sunt artizanii dezastrului existent in acest moment in Romania. Iar daca doamne fereste vor ajunge la putere putem sa stingem lumina.

      mar

      11/01/2011 at 12:56 pm

  12. Dl. Ponta refuza sa raspunda la intrebarea directa daca va respecat sau nu referendumul privind Legislativ unicameral:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8197285-presedintele-psd-victor-ponta-discuta-online-despre-eventuala-aliere-liberalii-marti-ora-11-00.htm

    CFG

    11/01/2011 at 12:54 pm

  13. Porcii aia cu 230 dolari kg, sunt porci nestresati, crescuti pe pamint in gospodarii individuale.
    Exact cum se poate si la noi.
    Dar taranul, care avea in 90 legume nepoluate (francezi nebuni ecologisti veneau si mincau rosia direct din gradina ) acum sunt pline de ingrasaminte – adica sunt si toxice si nici macar nu sunt extensiv.
    Colac peste pupaza, cu taranul: Au adus seminte de rosii din Turcia si de 8 ani absolut in toata tara cresc rosiile acelea ingrozitoare cu inima verde si lemnoasa oricit de coapta ar fi rosia. Au distrus rosia romaneasca, nu mai exista, asa cum si vitele de vie le-au pervertit inca de pe vremea lui Ceausescu

    Un tanar de stanga

    11/01/2011 at 1:01 pm

    • La rosii pun „acceleratori de coacere” (chimicale), care le inrosesc la exterior, ele ramanand crude inauntru.
      Mi-a marturisit chiar o batranica cu mainile crapate de munca, la piata.

      Tzepelica

      11/01/2011 at 1:04 pm

    • TDS te corectez, hibrizi din Olanda si Italia!
      Mangalitza nu stiu daca se mai creste in Romania, poate in ardel. In schim in Ungaria este un nou curent, se pare au carnea fara continut de colesterol.
      Mai grav este cu laptele procesat in Romania, a carui provenienta in mare parte este de la vecini.

      mar

      11/01/2011 at 1:07 pm

      • mar
        Si eu te corectez 🙂
        Am 600 mp teren agricol (Italia) si nu vei gasii urma de rosii modificate sau alte legume „umflate” chimic .
        100 % paie, cenusa de lemn si balegar de cal ca ingrasamint .
        Piata e plina de seminte agricole , plante. OGM sau naturel . E treaba taranului ce planteaza . Mai ales ca viitorul agriculturii in vest se cheama bioagricultura .Exista deja sectoare intregi in magazine specializate doar in produse bio . Vorbesc de Italia care nu e ” fruntea” . 🙂

        Ștefan A.

        11/01/2011 at 1:22 pm

        • @stefan a
          nu neg agricultura bio,insa trebuie sa fii foarte bogat; cum va inchipuiti ca poti hrani 7 miliarde oameni „bio”;la griu bio obtii 1400-1700 kg/ha
          eu hobby de oameni bogati

          intamplator

          11/01/2011 at 1:40 pm

        • Stefan
          Felicitari! Sa stii ca si la noi a inceput timid trendul bio si slow food. Dar mare parte din legumele din piata sunt asa cum spune TDS, mari, lucioase si fara gust.

          mar

          11/01/2011 at 1:46 pm

    • @tds
      daca doriti,prin oficiile gazdei,va pot spune de unde puteti lua rosii romanesti;am o „sursa”in darasti care pastreaza citeva soiuri romanesti si in fiecare an imi iau de la el pentru suc de rosii;
      tot el imi spunea ca nu mai cumpara lumea;le pipaie,sunt moi,nu le plac;ca sa-si faca „clientela”oprea -in special tineri prin piata-si le dadea sa guste;acum e linistit are „clientii lui”dar,tipul e un fanatic al soiurilor romanesti;are usturoi,ardei,altele,si le reproduce singur,cred ca are banca de semine romanesti mai ceva ca aia de la agronomie
      e un deliciu sa cumperi legumele lui-si,foloseste si ingrasaminte,dar gustul se pastreaza

      intamplator

      11/01/2011 at 1:36 pm

  14. Salutare tuturor! 🙂

    CFG, pentru pentru semnalarea faptului ca Ponta si PSD nu au interes sa aplice referendumul. Zice ce e de acord cu reducerea nr. de parlamentari, insa pentru asta nici nu e nevoie de modificarea Constitutiei, pentru ca se face prin lege prganica.

    Bietii nici nu au de gind sa renunte la cele doua camere, insa nici nu stiu ce ii asteapta, cind va fi lansat proiectul, in februarie. Pustanii imaturi ca Ponta sunt prea mici ca sa inteleaga cit de adinc va infige Basescu cutitul in unii ca el (de altfel la ultima cuvintare in fata Parlamentului Basescu i-a garantat lui Ponta ca va vota si el in Parlament noua Constitutie).

    Cetatean

    11/01/2011 at 1:12 pm

    • CFG, era un „merci” pentru tine, am sarit exact cuvintul cheie 🙂

      Cetatean

      11/01/2011 at 1:12 pm

  15. baricada

    11/01/2011 at 1:37 pm

  16. Individul asta a avut tupeu sa ceara de la Anastase 20 de milioane de eureo pentru catedrala lui!!!

    Cetatean

    11/01/2011 at 1:38 pm

    • Da, la o avere a BOR estimată de Business Standard de 3 miliarde de euro şi la venituri anuale de circa 90 de milioane de euro… Sa mai vorbim de cele peste 40.000 de hectare de teren arabil, de circa 40.000 de hectare de padure, pachete de actiuni detinute la peste 15 companii din sectorul hotelier, energetic, de productia de vase de uz casnic, de fabricile de cherestea, de constructii, agricultura, firmele de transport, editurile, tipografiile si cele circa 27 de licente de radio? Totu-i la vedere…

      baricada

      11/01/2011 at 1:43 pm

      • Ei lucreaza mana-n mana cu Al de Sus, fiule… 😆
        Cat timp prostimea se va calca in picioare la moastele sfintilor („fara numar, fara numar”), succesul e asigurat.

        Tzepelica

        11/01/2011 at 1:48 pm

  17. fac profit din evlavia oamenilor, si cu profitul fac catedrale care numai ortodoxe nu sunt.

    Cetatean

    11/01/2011 at 1:53 pm

  18. ela

    11/01/2011 at 2:12 pm

  19. intimplator – ma intereseaza merci

    In legatura cu ideea ca suntem 7 miliarde si trebuie sa mincam prost.
    Eu de pilda cumpar oua de gaini nestresate care costa cam cu 40% mai scump decit cele obisnuite. Ma rog eu oi fi un Cressus 🙂 dar si celelalte 22 milioane de romani pot face la fel chiar daca nu au bani multi. In loc sa cumpere 10 oua stresate cumpara 6 oua nestresate si le maninca legumit. Asa le mai scad si burtile.

    Un tanar de stanga

    11/01/2011 at 2:26 pm

    • poate nu am fost clar: la fel cum nu toti putem conduce un rolls,la fel nu toti putem minca numai bio;
      agricultura numai bio,va scadea productia si va sfirsi nu se stie cum;reactiile omului cinfd nu are ce minca sunt imprevizibile;
      si eu consum boi,dar in acelasi timp am indoieli privind ce e etichetat bio in magazinele romanesti;
      un exemplu:untul bio dorna;comparati-l cu untul facu in casa,de mla vaca hranita-aproape bio-adica numai cu furaje-ne bio-dar fara stimulatori
      e diferit,si nu e numai metoda de fabricare;
      puii: fiind „T”” = tinar,cred ca va amintiti puiul de tara.de acum 40 ani,alta culoarea a carnii,alta textura,alt gust
      cum e puiul bio de azi??
      ii voi trimite lui @theophyle nr de telefon al celui cu rosii romanesti; vinde in piata de la capatul berceni,”resita”;apar la jum iulie si are pina la jum sept

      intamplator

      11/01/2011 at 3:00 pm

      • bio nu boi

        intamplator

        11/01/2011 at 3:01 pm

  20. salutare,
    sa mai si ridem.
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8199036-legea-venitului-minim-interpretare-maramureseana.htm
    Theophyle,
    observ ca spusele mele sint ocolite.
    Poate am o zi proasta.
    Si insist sa ma repet: nu apar pe nimeni din guvern.
    – nu este o intrunire a guvernului
    – chiar agricultura americana trebuie adusa in discutie cind e vorba de primitivismul agriculturii romanesti?
    Dar link-ul de mai sus poate e mai clar.

    victor L

    11/01/2011 at 2:45 pm

    • Mai victore, cum sa te ocolesc eu bre 😆
      Nu am cu tine nimic (de ocolit). Am citit linkul cu „asistatu'” e mortal de umoristic dar este si trist in acelasi timp.

      Am sa-ti dau un exemplu pe care l-am trait, adevarat in alta lume si in alte timpuri. O armata de „voluntari” este compusa si din elemente mai putin inteligente (daca ar fi fost, nu s-ar fi dat la voluntariat ca racani in armata).

      In fine, am primit niste brancardieri care daca ranitul purtat de ei era intr-o stare buna, ajungeau la imfermerie (MASH) in stare grava. I-am luat frumusel si i-am educat – de fiecare data cand faceau o boroboata ii puneam doi pe o brancarda si ii purtam 5 Mile urcus. Cativa si-au reziliat contractul altii au devenit cei mai buni si mai constinciosi brancardieri pe care i-am avut.

      Chestie de educatie, merge sau cu capul sau cu picioarele!

      Theophyle

      11/01/2011 at 3:02 pm

  21. Buna ziua ! Theophyle :ultima problema din tema :
    ,,Marea Britanie şi China au semnat luni contracte în valoare de peste 2,6 miliarde de lire sterline (”mi-a adus aminte de o nedumerire.De ce a afirmat categoric presedintele la TVR ca nu vom lua bani din China? Am intrebat si eu in stanga,dreapta, dar nimeni nu a stiut ?

    Loda

    11/01/2011 at 3:12 pm

    • buna ziua
      raspund eu in locul lui teophyle:
      imprumut e un lucru,contracte e un alt lucru;
      imprumuturile le dau bancile iar contractele se refera la plati contr bunuri/servicii

      intamplator

      11/01/2011 at 3:29 pm

    • Loda Salut 🙂
      Sun cazuri diametral diferite. Chinezii nu vin sa colonizeze Marea Britanie. Banii investi sunt bani pentru tehnologii si proiecte tehnologice comune.

      Investitiile chinze in Romania se doresc in majoritatea lor in proprietati agricole. Poate ar trebui sa ne gandim la cesiuni de pamant. Intrebare – tu ti-ai dori asa ceva? Intr-un cuvant ti-ai dori o colonizare a Romaniei?

      Din nefericire altceva nu prea avem sa le oferim, tot ceea ce a fost, a fost deja dat stii tu cand si cum!

      Theophyle

      11/01/2011 at 3:36 pm

      • Ma gandeam la eventuale parteneriate public-private pe infrastructura, cum au facut polonezii…
        Normal ca nu mi-as dori o colonizare a Romaniei,dar, poate ma insel,poate am eu o perceptie supergresita, insa am impresia ca nici departe de acest statut nu prea suntem ,chiar daca nu de jure (sursa ieftina de materii prime si piata de desfacere ?)

        Loda

        11/01/2011 at 3:43 pm

        • Polonezii au avut doua lucruri pe care chinezii le-au dorit:
          1. Santierele navale din Gdansk
          2. Iesire la Marea Nordului pentrtu prospectii petrolifere.

          Noi ce avem?

          Theophyle

          11/01/2011 at 3:46 pm

  22. Eu insist pe o idee: atita vreme cit proprietatea agricola este farimitata se poate merge pe agricultura de nisa inteligenta.

    Da se misca ceva in domeniul bio…. Apropos. Imi place mult pestele. De aceea va rog sa nu mai cumparati otravuri de tip Domestos care au pe eticheta un patrat cu un peste si un x cu rosu. exista si otravuri mai ecologice. Desi sincer sa fiu nu stiu daca pestele prefera sa moara in farfuria mea sau otravit cu domestos la el in apa. 🙂

    Un tanar de stanga

    11/01/2011 at 3:16 pm

  23. Theophyle,
    de acord, dar, ca sa zimbim, te incumeti si cu taranul roman?
    Trebuie zeci de ani si cu program pe termen lung urmarit de toate guvernele care se vor perinda.
    Da, chestie de educatie. De lunga durata.

    victor L

    11/01/2011 at 3:28 pm

    • Asa e, trebuie insa inceputa!

      Theophyle

      11/01/2011 at 3:38 pm

    • Victor,
      Nu vreau sa te supar si nu am avut acest lucru in intentie, si pe nimeni de aici. Puterea exemplului, multa educatie, programe pe termen lung facute fara tinte politice si lucrurile se vor schimba. Altfel va fi greu, foarte greu.
      Am incercat in toamna sa fac un GAL (grup de actiune local)si din pacte nu am reusit!Rezistenta nu a venit de la locuitori ci de la alesii locali – primarii.
      In concluzie pana la tarani sunt unii care pun frana si care vin din mijlocul lor.

      mar

      11/01/2011 at 3:42 pm

      • si aici ca in multe alte lucruri:initiativa cetateneasca(comunitara,cum e la moda acum)e distrusa de autoritati care vor sa-si justifice existenta
        in alta ordine de idei,i-am scris deputatului meu,rugindu-l sa-mi spuna si mie ce a facut el prin parlament 2 ani;cam cum a votat,daca a avut vreo initiativa legislativs,ce are de gind;nu i-am cerut ce a facut pentru circumscriptie,aia e treaba de primar;
        nada

        intamplator

        11/01/2011 at 3:49 pm

  24. In zona de vest, exista un ONG,in colaborare cu francezii,care mediaza produsele bio de la taran producator,direct acasa la consumator. Se face un contract si de 2 ori pe saptamana ti se aduce ceea ce ai comandat, mereu proaspat.

    ela

    11/01/2011 at 3:38 pm

    • cum îi cheamă?

      para

      11/01/2011 at 3:39 pm

      • Pardon.
        Bună seara, cum îi cheamă, te rog?

        para

        11/01/2011 at 3:44 pm

  25. Stai sa-i intreb;sunt colegii fiului meu,au sediul in Timisoara,pe str Hasdeu.

    ela

    11/01/2011 at 3:47 pm

    • asociatia se numeste CRIES, site-ul cries.ro.Il cautati pe Sergiu sau pe Mihaela.

      ela

      11/01/2011 at 3:53 pm

  26. @ mar,
    nici vorba de suparare (se taie nasul), dar nu cu americanii trebuie sa ne comparam; nici in vis.
    Si tocmai la asta ma refeream, la impotrivirea taranului.
    Oricum, ceva trebuie intreprins. Dar e nevoie de oameni care sa nu se gindeasca intii la voturi.

    victor L

    11/01/2011 at 3:49 pm

    • Victor comparatia era in cea ce priveste importanta acordata agriculturii, in rest diferenta totala si incompatibilitate.
      Legat de voturi taranul/ mediul rural are cel mai disciplinat electorat si cel mai manevrabil. Lucru dovedit de toate alegrile de dupa 1990. Si aici semnalul este dat tot de primar.

      mar

      11/01/2011 at 3:56 pm

  27. Bună seara la tota lumea!
    Postare noua!

    Theophyle

    11/01/2011 at 3:55 pm


Comentariile sunt închise.