Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 5 Ianuarie / “sărăcirea intelectuală a României”

Bună dimineata intr-o zi de miercuri. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  -8°C si o maxima termica de  -1°C, umiditate: 100%. Indicele de confort termic: -10°C. Mai mult insorit. Frig. Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2677   RON (-0. 0021 RON); 1 USD = 3. 1870  RON (-0.0186) ; 1 EURO =  1. 3391   USD (+0.0071). Gramul de aur  143.9165 RON  (-0.6384).

Mulţumită politicienilor, în ultimii 21 de ani, România aproape că a fost scoasă din istorie. Nici unul dintre ei n-a avut curiozitatea să deschidă o carte de istorie, pentru a găsi acolo un îndreptar, un ghid de orientare, o soluţie anticriză. Dimpotrivă, ajunşi la putere, politicienii au scos istoria pe tuşă, marginalizând-o în şcoli şi universităţi, împreună cu latina – limba întemeietoare a românilor, apreciază academicianul Florin Constantiniu.  „Ne îndreptăm spre o sărăcire intelectuală, care va transforma România într-un deşert cultural. Cred că în predarea istoriei, a istoriei românilor în primul rând, în ultimii 21 de ani, s-a înregistrat un regres pe cât de dăunător, pe atât de condamnabil. Şcoala românească, o şcoală cu excelente tradiţii de învăţământ solid şi fertil, a fost pusă la pământ de coaliţia dintre elevii leneşi, bolnavi de socializare pe Facebook; părinţii isterizaţi de odraslele nemulţumite că trebuie ‘să-şi facă temele acasă”, şi birocraţii plafonaţi, grijulii cu scaunele lor, nu cu educaţia, şi copiind mecanic din publicaţii străine, pentru a redacta legi, regulamente şi programe analitice. De 21 de ani se fac reforme şi iar reforme ale învăţământului, care, în realitate, subminează funcţia instructiv-educativă a şcolii. Primul pas în cretinizarea elevilor este prigoana dezlănţuită de birocraţii Ministerului Educaţiei împotriva volumului de cunoştinţe transmise elevilor”, consideră academicianul Florin Constantiniu.(Sursa:Agerpres)

Preşedintele Traian Băsescu a susţinut marţi, în cadrul unei declaraţii de presă, că „cea mai lipsită de onestitate critică” la adresa nou promulagatei Legi a educaţiei vine din zona discursului naţionalist, argumentând că una din tezele care au stat la baza realizării României Mari privea ca instruirea fiecărui popor să fie făcută în limba proprie. „Critica cea mai lipsită de onestitate vine din zona discursului naţionalist. Le-aş aminti celor care se tem de studiul în limba universităţilor, una din tezele realizării Romaniei Mari: în 1989 [1918], la Alba Iulia, una din teze era” fiecare popor se va instrui în limba sa proprie”. Teza crea garanţia minorităţilor că îşi vor menţine identitatea. Nu văd de ce azi am gândi altfel, într-o ţară membră UE”, a spus preşedintele. El consideră că legea pe care a promulgat-o reprezintă un pas înainte în reforma din sistem şi a criticat „baronii care se tem că îşi vor pierde privilegiile dobândite în urma Legii Marga”.Şeful statului l-a criticat şi pe preşedintele Senatului, Mircea Geoană, despre care spune că a devenit unul dintre marii contestatari ai legii, după ce şi-a pus semnătura pe Pactul pentru Educaţie. „Nu ne aflăm la un final de drum, ci la începutul procesului de modernizare a domeniului. Având o lege, procesul de modernizare a devenit ireversibil. Dar suntem la început, avem legea”, a subliniat preşedintele Traian Băsescu. (Sursa:Agerpres)

Partidul România Mare a fost evacuat din sediu, marti seara, în jurul orelor 22,30. „A avut loc o evacuare în forţă, cu peste 60 de poliţişti şi reprezentanţi ai trupelor. Pentru că existau şi femei, preşedintele PRM, Corneliu Vadim Tudor a decis să părăsim sediul partidului în mod paşnic”, a declarat pentru Agerpres vicepreşedintele PRM, Codrin Ştefănescu. Acţiunea de evacuare a PRM din sediul situat în strada Emile Zola a început marţi dimineaţă, în jurul orei 8,30. La sediul partidului s-au prezentat executorul judecătoresc Şomâldoc Paula Daniela însoţită de poliţişti. Aceasta a fost întâmpinată de vicepreşedintele PRM Codrin Ştefănescu, care a condus-o în sala de conferinţe a PRM. La prezidiu se aflau preşedintele PRM Corneliu Vadim Tudor, purtătorul de cuvânt Marius Marinescu şi alţi câţiva fruntaşi ai formaţiunii. Încercând să explice motivul prezenţei sale acolo, executorul judecătoresc a fost întrerupt în mai multe rânduri de Corneliu Vadim Tudor care n-a ezitat să folosească un limbaj jignitor la adresa executorului judecătoresc, acuzând-o de minciună şi abuz. (Sursa:Agerpres)

O romanca naste in medie 1,3 copii, o romanca de etnie roma – 3 copii. Cum va arata Romania in 2050. 267 de oameni se nasc si 108 mor in fiecare minut si, astfel, populatia lumii va ajunge, anul acesta, la 7 miliarde de locuitori. Potrivit estimarilor ONU, pana in 2050 numarul pamantenilor va trece de noua miliarde. Pe masura ce populatia planetei va creste, cea a Romaniei va scadea, astfel incat cei care ne vor numara in 2050 se vor opri la 15, maximum 16 milioane. Acum suntem 21,4 milioane, spune prof. dr. Vasile Ghetau, directorul Centrului de Cercetari Demografice al Academiei Romane. Calculele lui, datele Institutului National de Statistica si prognozele ONU si ale Eurostat conduc spre o singura concluzie: romanii vor deveni din ce in ce mai putini pana la jumatatea secolului, anunta Gandul. (Sursa:Gandul; Hotnews)

Romania nu scapa cand vrea ea de monitorizarea pe Justitie si anticoruptie, la care e supusa de mai bine de trei ani de Comisia Europeana. Purtatorul de cuvant al CE, Mark Gray, a declarat pentru „Adevarul” ca decizia incetarii Mecanismului de Cooperare si Verificare apartine exclusiv Executivului european. Reprezentantul Comisiei Europene a explicat ca nicio tara membra a Uniunii Europene nu poate denunta unilateral MCV. Raspunsul lui Mark Gray il pune intr-o situatie cel putin jenanta pe ministrul de Externe Teodor Baconschi -, cel care a lansat scenariul renuntarii la MCV. Purtatorul de cuvant al CE a reamintit ca „Romania si Bulgaria si-au asumat, cand au aderat la UE in 2007 indeplinirea criteriilor privind reforma Justitiei si lupta anticoruptiei”.”Introducerea Mecanismului de Verificare si Cooperare a fost o decizie luata de CE in 2006. In ultimii patru ani am vazut progrese (n.r.- DNA si adoptarea codurilor penal si civil), iar rapoartele de evaluare ale Comisiei Europene arata ca multe dintre ele nu ar fi fost posibile fara MCV”, a subliniat Mark Gray. Europarlamentarii olandezi sunt îngrijoraţi în privinţa nivelului de corupţie din România şi consideră că intrarea noastră în spaţiul Schengen ar trebui amânată. Olandezii nu au încredere în poliţia română sau în paza de la graniţe. Celelalte state membre se tem de ilegalităţi care ar trece „neobservate” prin vame, din cauza corupţiei. (Sursa: Adevarul)

Scandalurile si demiterile din Ministerul de Interne continua si in 2011. De aceasta data, seful Directiei de Resurse Umane din MAI, chestorul Adrian Patrascu si prim-adjunctul sefului Jandarmeriei Romane, generalul Gheorghe Nicolae Rugina, sunt acuzati de abuz in serviciu, fals si uz de fals. Ambii au fost decorati, in luna decembrie 2010, de catre presedintele Traian Basescu, pentru „rezultate remarcabile in activitatea profesionala”. Traian Igas i-a trimis pe cei doi si pe un alt angajat al Directiei de Resurse Umane, in fata Consiliului de judecata al MAI. Adrian Patrascu a fost demis, mai multe aici.(Sursa: Adevarul)

Franţa, mai mult decât China şi Rusia, este ţara cea mai activă în materie de spionaj industrial asupra aliaţilor săi europeni, a anunţat marţi cotidianul norvegian Aftonposten, în baza telegramelor diplomatice obţinute de WikiLeaks. „Spionajul francez este atât de extins, încât pagubele (pe care le provoacă) economiei germane, în totalitatea lor, sunt mai importante decât pagubele provocate de China sau Rusia”, se arată într-o telegramă nedatată a Ambasadei Statelor Unite la Berlin. „Franţa este Imperiul Răului în ceea ce priveşte furtul tehnologiilor, iar Germania ştie acest lucru”, ar fi declarat, în octombrie 2009, Berry Smutny, directorul general al unei mici companii producătoare de sateliţi, OHB Technology. (Sursa:Mediafax)

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

05/01/2011 la 8:23 am

119 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Şi el e unul dintre cei care au pus umărul la scoaterea României din istorie:
    http://baricada.wordpress.com/2011/01/04/victor-ponta-robocrap-von-mos-guerrilla/

    salutări şi la mulţi ani! Nouă nu lor…

    baricada

    05/01/2011 at 8:38 am

  2. buna dimineata/ e o greseala in text

    instruirea in limba proprie cred ca a fost proclamata la Alba Iulia in 1918 nu in 1989;

    intamplator

    05/01/2011 at 9:06 am

    • Buna,
      sigur! Eu am citat textul original. Am corectat in paranteza.

      Theophyle

      05/01/2011 at 9:13 am

  3. Buna dimineata!
    Vadim e aratat romanilor comitind ultraj in direct, iar ministerul justitiei si cel de interne stau cu mainile in san? Orice infractor ar putea sa faca acelasi lucru?
    Atunci,cum ne-am indeplinit obiectivele de intrare in Schengen?

    ela

    05/01/2011 at 9:17 am

  4. Salutare !
    Florin Constantiniu ar face foarte bine daca ar pastra o oarecare discretie. Uita, probabil, cat de vocal era pe „sticla” dupa lovilutie, impotriva partidelor istorice si sustinandu-l pe Ilicescu.
    N-am nici o consideratie pt. astfel de academicieni.

    Pupincuristul lui Pingelica, WC Tudor, ajuns europarlamentar (langa JIJI si EBA) trebuie bagat la „izolare”.
    La „nr. 9” (in camasa cu maneci foarte lungi, n`asha ?) sau la „Rahova”, cu „bratari” metalice.
    Cat timp umbla liber si latra, inseamna ca institutiile statului nu-si fac datoria.

    In privinta lui Baconschi, ma intreb daca a facut-o chiar de capul lui, daca n-a avut aprobare. Pt. ca nu pare genul de om care sa reactioneze coleric.

    La MAI e necesara o curatenie generala, cu destituirea tuturor sefilor. Toti sunt contaminati.

    Tzepelica

    05/01/2011 at 9:29 am

    • Locul lui Vadim nu e la 9,ci la puscarie! M-am saturat de paduchii comunistoizi care cred ca li se permite orice!

      ela

      05/01/2011 at 9:36 am

      • salut @ela 🙂
        Adevarat dar nu cred ca se va intampla 😦

        Theophyle

        05/01/2011 at 9:42 am

        • Daca acum nu se iau masuri exemplare pentru gesturile de acest gen indreptate impotriva autoritatilor statului ,ne-am dat jos din orice tren!

          ela

          05/01/2011 at 10:19 am

    • salut @timi 🙂
      De acord cu majoritatea „observatiilor” tale. Cunosc opera lui Constantiniu, in si afinitatile lui profesionale, in cazul de fata are dreptate.

      Theophyle

      05/01/2011 at 9:41 am

  5. Buna dimineata!
    Daca in privinta scolii romanesti (ca e la pamant) cam are dreptate dom’n profesor, in privinta a cine a pus scoala romaneasca la pamant, ar fi bine sa nu uite ca:
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/academicianul-florin-constantiniu-informator-al-securitatii-122712.html
    Am mai avut discutia privind condamnarea celor ce au colaborat cu cooperativa ochiul si timpanul. Nu sunt dintre talibanii condamnarii acestora. Dar ca istoric ar trebui sa identificam mai bine adevaratii vinovati.

    DanSu

    05/01/2011 at 9:39 am

    • salut DanSu 🙂
      Asa cum am spus cunosc cazul. Lucrurile in declaratia respectiva sunt insa adevarate!

      Theophyle

      05/01/2011 at 9:43 am

    • La Academie s-a adunat „crema” informatorilor, n`asha ? 😆

      Tzepelica

      05/01/2011 at 9:57 am

  6. salut

    „în predarea istoriei, a istoriei românilor în primul rând, în ultimii 21 de ani, s-a înregistrat un regres pe cât de dăunător, pe atât de condamnabil. Şcoala românească, o şcoală cu excelente tradiţii de învăţământ solid şi fertil …”
    nu sunt de acord
    istoria in liceu si facultate am facut-o cu oameni formati inainte de 89, probabil putin influentati ca mentalitate; deci magnifica istorie a romanilor gandita de partid si bazata pe protocronism se inocula bine-mersi elevilor, chiar daca programele si manualele s-au schimbat
    manualele, desi nu mai contineau referiri directe la marxism si la partid, in rest erau neschimbate ca structura si viziune; primul manual decent de istorie a romanilor pe care l-am citit era o reeditare dupa 50 de ani a unui manual al lui pp panaitescu; istoria universala era tratata simplist si superficial
    in facultate, ca lucrari istorice, erau in continuare folosite manuale sovietice din anii 50
    deci idealizarea predarii istoriei de acum 20 de ani nu are baza
    probabil constantiniu are dreptate in ce priveste cantitatea de informatie, dar ignora problema selectiei informatiei; dar ce zice el, ca inainte era mai bine e fals

    razvan

    05/01/2011 at 10:15 am

    • razvan, salut si la multi ani!
      Nimeni nu accepta idealizari si protocronism, cel putin, nu eu. Adevarata tragedie este lipsa de totala de istorie si mult mai important este ca omul are dreptate in enuntul principal: „Ne îndreptăm spre o sărăcire intelectuală, care va transforma România într-un deşert cultural”!

      Theophyle

      05/01/2011 at 10:28 am

      • La multi ani!
        e corect enuntul principal, diferenta o fac insa solutiile de iesire din impas

        razvan

        05/01/2011 at 10:37 am

  7. @Theophyle
    Tot „saracie intelectuala” inseamna si cand populezi Academia cu securisti.
    Mai ales cand sunt istorici de meserie, care au menirea sa marcheze jaloanele istoriei nationale.
    Sau cand respingi candidatura lui Nicolae Manolescu, cel mai bun critic literar dupa 2RM.
    Sau cand iti asmutzi trupa de fosti informatori secu in denigrarea lui Liiceanu.
    Baietii astia santajabili nu sunt pastrati/promovati chiar degeaba, e vorba de o strategie de conservare a „valorilor” pe termen lung, strategie in care sunt pioni de baza.

    Tzepelica

    05/01/2011 at 10:51 am

  8. Ne indreptam catre un desert cultural.Aici Dl Constantiniu are dreptate.Vede directia dar nu intelege cauzele.
    Desertul cultural incepe cu cei 7 ani de acasa nu cu scoala.
    Scoala nu poate fi un accelerator al apetitului cultural atita timp cit se bazeaza acumulare mecanica de informatie.
    Acumularea de informatie te poate transforma cel mult intr-o enciclopedie nu in degustator de cultura.
    Partea proasta este ca singurul lucru pe care l am invatat este sa masuram gradul de culturalizare a individului dupa numarul de diplome obtinute.
    De aceea avem un numar urias de semidocti printre profesori,ziaristi,””oameni de cultura si arta””.

    tucu

    05/01/2011 at 10:53 am

    • bine exprimat;
      sunt curios daca cineva a numarat numarul de cuvinte folosite de ziaristi celebri gen ciutacu&co sau daca cineva a vazut vreo carte scrisa de „omul de cultura si arta” crogozanu sau daca cineva a analizat frazele „intelectualilor”ponta&antonescu
      penibile!

      intamplator

      05/01/2011 at 11:06 am

  9. Salutare! 🙂

    Subscriu integral la ce a spus razvan despre predarea istoriei. Proful meu de istorie, un fel de Loda feminin (actualmente e lider de sindicat la liceul unde am invatat) nu a iesit niciodata din tiparele manualelor din anii 50 si mereu si le-a sustinut cu o viziune socialista despre societate. Spre comparatie, o colega de-a sa de generatie, tot profa de istorie in oras, a fost an de zile autoare de manuale de istorie acreditate, intrucit femeia si-a schimbat perspectiva, a lucrat cu universitari mai spalati si a avut parte de multe iesiri din afara.

    proful meu si acuma se inroseste cind aude pe cineva lovind in Iliescu si in comunism, iar doamna respectiva e indragita de cohorte intregi de elevi care au invatat istorie dupa manualele la care a colaborat si ea.

    Cetatean

    05/01/2011 at 10:59 am

    • Puteai sa nu ma complimentezi ? Totusi de unde tupeul sa pretinzi ca ma cunosti cum si cat de profesionista sunt, cand nu ai nici o baza sau criteriul profesionalismului ca istoric si profesor este iubirea fata de Basescu ? Daca si in alte afirmatii esti la fel de ,,bazat” imi pare rau pentru tine, domnule profesor !(observa ca nici macar in aceste penibile circumstante eu NU imi permit sa-ti apreciez capacitatea profesionala !)

      Loda

      05/01/2011 at 3:23 pm

  10. „Ne îndreptăm spre o sărăcire intelectuală, care va transforma România într-un deşert cultural”!

    intr-adevar un enunt corect;
    daca vorbim de istorie un tinar devine „intelectual”daca memoreaza cind a domnit stefan cel mare sau cind a fost lupta de la stanilesti? nu cred
    problema e ca nu sunt studii de istorie care sa ofere o alta abordare;in ultimii 20 ani doar ndjuvara silboia au indraznit sa iasa din tipare;
    in plus ,citi au auzit de bogdan murgescu care tocmai a publicat o carte exceptionala despre cauzele istorice ale inapoierii economice a romaniei si care intre altele demitizeaza epoca interbelica
    si nu numai;
    in plus ,dovada ca lumea citeste este ca lboia se vinde bine iar cartea lui murgescu a disparut din rafturi;
    o fi un enunt corect,dar nu devii intelectual daca memorezi date seci si esti obligat sa le reproduci

    intamplator

    05/01/2011 at 11:01 am

    • Daca ai norocul sa dai peste un profesor care sa ti prezinte istoria ca pe o poveste vei ramine toata viata indragostit de istorie.
      Istoria s a invatat mult mai usor de la mari istorici si in acelasi timp mari romancieri -R.Graves,M.Druon,Max Galo,etc.
      De asemenea daca nu reusesti sa intelegi epoca cu obiceiurile si morala ei nu vei intelege nici o data istoria.
      Cu ce raminem din scoala? Cu niste date agatate in mintea noastra si cu ideea fixa ca romanii nu au facut altceva decit sa se bata cu turcii.

      tucu

      05/01/2011 at 11:11 am

      • Asa-i, tucule, ca sa nu mai vorbim de scoala de la Annales sau de studiile de istoria mentalitatilor facute de Aries, Le Goff, Duby.

        Cetatean

        05/01/2011 at 11:21 am

  11. Breaking News, se pare ca PNL-ul imaculatului Crin va face o alianta politica cu (sic!) PC-ul turnatorului Voiculescu.

    http://www.realitatea.net/pnl-si-pc-discuta-despre-o-posibila-alianta_788342.html

    Consecinte imediate, dupa parerea mea:

    – Antonescu isi pierde calul de bataie imptriva lui Basescu, anti-securismul si anti-comunismul.

    – O parte din PNL-isti vor migra la PDL

    – PNl isi va pierde o parte din electorat.

    Lamai mare, Crine! Ura imptriva lui Basescu e garantul celei mai tari clarviziuni politice! 😆

    Cetatean

    05/01/2011 at 11:10 am

    • CINE SE ASEAMANA SE ADUNA.

      tucu

      05/01/2011 at 11:12 am

  12. Buna dimineata,
    Acum cateva minute, Crin Antonescu a declarat ca este de acord cu o alianta PNL-PC. Aceasta propunere va fi discutata in biroul politic al PNL.
    Frumoasa istorie scrie PNL la ora actuala!

    cedric

    05/01/2011 at 11:11 am

    • Salve, Cedric!

      Asteptam de multa vreme veste asta, cred ca Basescu isi freaca miinile de bucurie cit de fraieri sunt baietii cind vin la matca pe care el o doreste.

      Se pregateste polarizarea scenei politice in perspectiva revizuirii Constitutiei si baietii din Opozitie nici nu isi dau seama ce li se pregateste. Ei cred ca fac un pas spre incoltirea lui Basescu, dar de fapt e invers.

      Cetatean

      05/01/2011 at 11:19 am

  13. Frate, se pare ca si PSD-ul se aliaza cu baietii in marea hora anti-Basescu 😆

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8181694-reprezentantii-psd-pnl-intalnesc-miercuri-palatul-parlamentului.htm

    Astia sunt disperati tare. Au trecut legile grele, a trecut bugetul pe 2011, a trecut Educatia, vom primi transa de la FMI si UE.

    Tiris-grapis, cu icnete si sfortari, pitonul Basescu-Coalitia i-a strins din ce in ce mai mult fara ca ei sa isi dea seama si acuma s-au trezit ca nu mai au initiativa politica, si ca se pregateste o sesiune parlamentara cu dezbatare pe Constitutie si legi ca cea a votului prin corepsondenta (care trebuie mult imbunatatita fata de ce proiect am vazut, dar care, in fine, a iesit pe piata).

    Frate, dar stiu ca e grasa treaba daca virginalul Crin se alatura tunatorului de felix 😉 !

    Cetatean

    05/01/2011 at 11:25 am

  14. „Întrebat dacă PNL va semna o alianţă cu PC, Antonescu a răspuns: „Nu, nu vom semna astăzi un protocol. Vom pune în discuţie această chestiune, conform Statutului. Dacă Biroul Politic va accepta propunerea mea, vom convoca o Delegaţie Permanentă pentru ziua de duminică sau luni şi o Delegaţie Permanentă este în măsură să ia o asemenea decizie politică„.

    Vom vedea, dupa raportul de voturi, ce gindesc liberalii „sadea” :mrgreen:

    Cetatean

    05/01/2011 at 11:27 am

  15. Buna dimineata, Cetatean!
    Nu-mi da useama , ce o fi in capul lui Antonescu?
    Asa ii dicteaza oare Patriciu?
    Inseamna ca disperarea e infinita, nu mai au alte solutii si au decazut rau de tot.
    As vrea sa stiu ce parere au liberalii cu state vechi in PNL!
    Sa vad macar unul ca iese si declara ca nu e de acord cu aceasta prostitutie.
    Chiar si PSD o fi oare fericit ca PNL le confisca vechiul aliat?

    cedric

    05/01/2011 at 11:29 am

    • Alianta cu Voiculescu este bomba cu ceas.
      Nu cred ca Basescu va avea vre o retinere sa scoata la vedere dosarul de ofiter de securitate a lui Felix.
      Cu un asemenea dosar in brate Crin se sinucide politic.Nici PSD ul nu va mai dori sa aiba de a face cu el.

      tucu

      05/01/2011 at 11:35 am

    • inseamna ca boutiq-urile ale micgros sau cum le cheama sunt pe pierdere ,trebuie cumparate de stat si sub masca ajutorarii sa fie subventionate;
      chestia uitata de patriciu e ca acum subventiile se decid la bxl,sau poate vrea intii sa faca asa ca romania sa fie suspendata din eu?

      intamplator

      05/01/2011 at 11:53 am

  16. Cedric, sa iti spun eu: baietii au pierdut anul 2010 pe toata linia: 4 motiuni de cenzura, nici una adoptata. UDMR infiletat bine la Putere, care, in schimbul a doua-trei articole din Legea Educatiei, a votat de fiecare data de partea Puterii (cu exceptia notabila a 4-5 tradatori pe mandatul CSM, insa era de asteptat, sincer). Au fost adoptate legi grele, cu miza mare: pensii, salarizare, educatie, ANI, modificarea legii de functionare a CCR (amendamentul Sova 😉 inlaturarea invocarii in cadrul proceselor pe rol a exceptiei de neconstitutionalitate a unor articole 😉 ).

    Opozitia nu a realizat nimic pe 2010. Partea economica a trecut, urmeaza partea politico-juridica: problema CSM (iar suntem la mina Curtii), votul prin corespondenta, modificarea uninominalului si, finis coronat Opus, Constitutia.

    Asa-i ca Basescu a redobindit initiativa politica? Incepe spectacolul! 😆

    Cetatean

    05/01/2011 at 11:35 am

    • Salut, all
      Continua spectacolul, Cetatean. Cu Constitutia cred ca va fi greu, tare greu, nu va trece pana in 2012 😦 Poate gresesc, sper sa gresesc 🙂

      CFG

      05/01/2011 at 1:33 pm

  17. Cred ca Florin Constantiniu are intentii bune.
    Dar nu e suficient.

    Cu prea multa usurinta se includ altoiurile fortate politic-conjuncturale pe trunchiul de baza al perenitatii. Si de regula se foloseste conceptul de „traditie”.
    Personal as sustine ideea unei „traditii” de scoala romaneasca performanta, cu eficienta majora in societate.
    Unde gasim aceasta „traditie” ?
    In ultima jumatate de secol scoala romaneasca a produs rebuturi socio-economice pe banda rulanta.
    Ne-ar placea poate sa credem altcumva, dar rezultatul scolarizarii se reflecta in finalitatea performantelor societatii respective.
    Actuala pozitie a Romaniei in lume este rodul acestui proces „instructiv-educativ”.
    Mai ales „instructiv”, pentru ca regimul avea nevoie de personi „instruiti” nu neaparat si „educati”.
    Daca ne place, putem desigur sa ne straduim a-l pastra pe mai departe.
    Daca nu, logica simpla spune ca trebuie sa-l schimbam.

    Pozitia dumnealui, antireforma, este prin urmare o pozitie gresita.

    „… se fac reforme şi iar reforme ale învăţământului, care, în realitate, subminează funcţia instructiv-educativă a şcolii…”

    O alta eroare cred ca se strecoara in referirea privind volumul de cunostinte.

    „Primul pas în cretinizarea elevilor este prigoana dezlănţuită de birocraţii Ministerului Educaţiei împotriva volumului de cunoştinţe transmise elevilor”

    Problema nu se mai pune asa de o buna bucata de vreme.
    Nu volumul ci selectia informatiei este punctul pe care trebuie focalizata educatia.
    Inca de pe vremea impuscatului se vorbea despre „saltul calitativ”, „transformarea cantitatii intr-o noua calitate”… samd.
    Se vorbea 😀

    Elevii de azi sunt muncitortii/patronii de maine.
    Ponderea nu se mai pune pe CAT ii invatam, ci pe CE ii invatam.

    Am banuiala ca in urmatorii ani un person activ va schimba frecvent locurile de munca, patronii, genul activitatilor, ba chiar si pozitia personala din angajat in angajator spre exemplu.
    Cum pregatesti un person pentru a face fata unei asemenea tip de societate ?

    Priviti in jur si vedeti cat de „pregatiti” sunt actualii romani activi pentru a performa.

    Nu mi se pare ca e „traditie” de care putem fi mandri si mai ales sa o mai si pastram.

    viq

    05/01/2011 at 11:36 am

  18. Viq, nu avem decit „traditia” laudei de sine cu cit de buni eram noi odata si cum sunt de vina altii pentru cit am decazut azi.

    Cetatean

    05/01/2011 at 11:39 am

  19. Abia astept! E mare deruta, cred ca nu numai in randul opozitiei ci si al mogulimii.
    Pacat, ca prinsi cu discutia despre PNL nu l-am ascultat cu atentie pe Funeriu care a facut o declaratie foarte interesanta cu completari la legea educatiei.
    Mi-a placut ideia: nimeni in invatalmantul superior nu va putea ocupa o functie permanenta fara sa aiba doctoratul.
    Doctoratul va fi numai cu frecventa , iar doctoranzii vor avea functia de asistent.
    Seamana cu ce stiu in Germania, o catedra (care de fapt e un departament intreg cu bogata activitate de cercetare pe langa cea didactica) are 1-2 angajati permanenti (grade didactice inalte) restul -doctoranzi care fac seminariile si laboratoarele.

    cedric

    05/01/2011 at 11:42 am

  20. Salut 🙂
    Citoyen, la enumerarea de mai devreme (Aries, Le Goff, Duby) trebuie sa-l adaugam si pe Fernand Braudel.
    In scoala se preda un vax, nu istorie. Pana la urma nu afli nimic valabil. Dintre noi care a vrut si a putut s-a instruit pe cont propriu.

    Diana

    05/01/2011 at 11:47 am

  21. pina la urma cum se defineste un intelectual???
    daca nu-ti place istoria si iti place muzica simfonica ce esti?
    daca iti place matematica si logica ce esti?
    unde greseste dl constantiniu e in faptul ca epoca „renascentista”sau „enciclopedica”a trecut
    nu mai poti sti tot din orice!
    @viq a sintetizat excelent;e nevoie de oameni care sa stie ce sa caute,unde sa caute si sa faca conexiuni;
    astazi cind rata de innoire a cunostintelor in tehnica este de 4 ani,flexibilitatea si mobilitatea sunt atuurile esentiale;
    cultura,daca asta defineste un intelectual,ti-o poti forma si singur daca vrei

    intamplator

    05/01/2011 at 11:59 am

    • 😀

      Cu o mica precizare.
      Ce stiam noi cu ptuina vreme in urma se pare ca s-a schimbat rapid intre timp.
      Undeva prin 2006 rata DE DUBLARE a informatiei tehnice ajunsese la 2 ani si se preconiza o rata de dublare de 3-5 zile la nivel 2010.
      Nu stiu ultimile date, am luat si eu de buna o rata de 3 zile actualmente.
      Ceea ce pentru mine e oricum dificil sa vizualizez.
      Practic e o explozie.

      viq

      05/01/2011 at 12:20 pm

      • posibil
        eu am vazut 4 ani intr-un filmulet prezentat de matsushita la deschiderea adunarii generale a actionarilor in 2009

        intamplator

        05/01/2011 at 12:32 pm

      • Depinde de sector, nu trebuie generalizat pe toate segmentele tehnice.

        CFG

        05/01/2011 at 1:35 pm

        • Asta e.
          Si era atat de simplu 🙄
          Bloody Hell !

          viq

          05/01/2011 at 3:15 pm

  22. Presedintele Basescu face declaratii la sediul CSM

    cedric

    05/01/2011 at 12:15 pm

  23. Basescu:” Imi asum responsabilitatea politica a intarzierii accesului la Schengen”

    cedric

    05/01/2011 at 12:17 pm

  24. Da, cultura generala ti-o poti forma si singur. Dar e nepretuit ajutorul pe care scoala il poate da, si anume cultivarea respectului pentru cultura si a obisnuintei lecturii.
    Am avut norocul sa invat intr-o scoala care dadea acest ajutor, chiar in intunecatii ani ’80. In primul rand supravietuisera cativa profesori care isi incepusera activitatea in perioada interbelica. Apoi exista un numar de profesori tineri valorosi. Din acest punct de vedere (singurul valabil, cred eu), liceul a ramas cel mai bun „ever”, indiferent de numarul elevilor care participau la varii concursuri.
    Din pacate, in ceea ce priveste istoria, si aici erau „varza”. Poate nu din intamplare…

    Diana

    05/01/2011 at 12:19 pm

  25. „CSM a blocat modificarea Legii privind raspunderea magistratilor”

    cedric

    05/01/2011 at 12:20 pm

  26. „99% din magistrati au primit la evaluare calificativul „foarte bine”. Ce calificativ or fi primit cei dovediti corupti?”

    cedric

    05/01/2011 at 12:23 pm

  27. Presedintele propune amanarea alegerii presedintelui si vicepresedintelui CSM
    pana pe 20 ian, dupa hotarirea CCR.

    cedric

    05/01/2011 at 12:28 pm

  28. Cedric, acuma vad si eu, merci! 🙂

    E groasa traba, Basescu incepe sa se rasteasca la CSM, cu aerul ca ii roaga. In fapt, MCV-ul se refera la coruptie si justitie, si eu am impresia ca Presedintele a facut cam tot ce se putea face. Mingea e in curtea CSM-ului si ICCJ-ului, care se fac ca ploua, ca si cum Schengenul-un nu se rateaza pentru ca Justitia romana e asa cum e.

    Citite printre rinduri, declaratiile lui Basescu la CSM sunt declaratii de razboi. In functie de decizia CCR din 19 ianuarie incepe sau nu razboiul. Suntem iar la mina CCR. Mama ei de constitutie osoasa a ciolanului, vorba lui Mister B!

    Cetatean

    05/01/2011 at 12:47 pm

  29. Ia sa vedem cum actioneaza justitia Sandeilor! Urmarire penala si criminalistica impotriva lui Vadim.

    http://www.realitatea.net/kovesi-se-va-incepe-o-urmarire-penala-si-criminalistica-pe-numele-lui-c-v-tudor_788386.html

    Cetatean

    05/01/2011 at 12:48 pm

    • Daca scapa CVT de lege si de data asta, justitia trebuie sa intre in pamant.
      Ponta ia apararea CSM .

      cedric

      05/01/2011 at 12:51 pm

      • Unde te uiti la Ponta?

        Cetatean

        05/01/2011 at 12:51 pm

  30. Iliescu vrea si el alianta PSD-PNL-PC, in care fiecare partid isi pastreaza: „fizionomia ,independenţa, platforma proprie, ideologică”.

    http://www.realitatea.net/iliescu-vede-o-alianta-psd-pnl-pc-in-care-cele-trei-partide-isi-pastreaza-independenta-si-ideologia_788366.html

    Ce ii mina pe ei in lupta? Ura impotriva lui Basescu si incercarea ultima de a tine Romania in limitele fixate de iliescu acum 20 de ani.

    E alianta impotriva viitoareo noi Constitutii si pentru pastrarea privilegiilor lor, in special cele care sunt ocrotite de Justitia Sandeilor.

    Incepe.

    Cetatean

    05/01/2011 at 12:51 pm

  31. Cetatean,
    spune-mi te rog daca stii cum sta treaba cu imunitatea europarlamentarilor?

    cedric

    05/01/2011 at 12:53 pm

    • Cedric, sincer, nu stiu, va trebui sa caut prin site-urile parlamentului european, incerc acum.

      Cetatean

      05/01/2011 at 12:54 pm

    • salut Cedric 🙂
      NU au nici o imunitate pentru activitatile in afara responsabilitatilor specifice Parlamentului European. NU au imunitate pentru fapte de natura civila sau penala in tarile de origine.

      Theophyle

      05/01/2011 at 12:58 pm

  32. Gata, il vad si eu pe Ponta la IRTV. Vrea si el un proiect anti-Basescu pe 6-7-8 ani.

    Lucrurile sunt certe. Sobolanii se aduna, aui fost inghesuiti in colt si se pregatesc de riposta.

    Cetatean

    05/01/2011 at 12:53 pm

    • Uite ca si Ponta vrea o strategie pe termen mediu si lung, nu numai Jos Boc ,Jos Basescu.
      A vazut ca nu e destul.

      cedric

      05/01/2011 at 12:55 pm

  33. Cedric, Ponta e cam morcovit. Alainta asta s-a decis peste capul lui, cit a fost el in vacanta de iarna in Dubai. Iliescu insusi a decis-o, alaturi de Nastase si Vanghelie (da!). Ponta nu are ce sa faca, altfel va fi debarcat la Congresul PSD din 2011, cum s epare ca deja se va intimpla.

    Iliescu si Nastase au preluat friiele in PSD. Acum, ca maghiarii au primit ce au vrut in legea educatiei, planul de a sparga Coalitia a esuat deocamdata, baietii incearca sa traga UDMR aratindu-le ca sunt uniti si ca, daca vin alaturi de ei, vor primi ce primesc si de la Putere. Aiurea!

    Oricum, e o enorma graseala ce fac baietii, si numai disperarea ca se apropie tavalugul o explica. Nu ma asteptam sa cada asa repede in plasa.

    Cetatean

    05/01/2011 at 12:59 pm

    • Clar ca lucrurile au pornit la vale, iar Ponta nu mai are nici un control. Se pare ca va fi vioara a doua in noua coalitie.
      Astept totusi sa vad ce zic liberalii neconsultati inca. Or fi anesteziati cu totii?

      cedric

      05/01/2011 at 1:04 pm

  34. Cedric, sunt si eu interesat. Liberalii isi dau foc la valiza daca se aliaza cu turnatorul de felix. Cunosc citiva liberali adevarati care au inchitit greu pupaturile intre crin si geoana, ma intreb cum vor inghiti pupaturile lui crin cu felix 😉 !

    Cetatean

    05/01/2011 at 1:06 pm

  35. hai sa vedem ce zice Marga despre aceasta alianta

    cedric

    05/01/2011 at 1:09 pm

  36. e la irtv
    Auzi: cica e singura solutie de salvare a Romaniei

    cedric

    05/01/2011 at 1:10 pm

  37. Deci Base e constient de adevaratele probleme. Unde i-o fi fost capu’ lui Baconschi???

    Diana

    05/01/2011 at 1:10 pm

  38. Printre rinduri: indiferent de ce va decide CCR in problema CSM, Basescu a spus-o direct:

    „u poate preexista răspundere penală. Cred că nu este decât o soluţie de blocare a îmbunătăţirii legii 330/2004. Rugămintea mea este să reevaluaţi poziţia CSM fată de preexistenţa răspunderii penale.

    Trebuie să se facă o evaluare corectă a managementului parchetelor şi instanţelor.

    CSM a aprobat planul de formare profesională a magistraţilor. Trebuie să existe o evaluare a eficienţei acestor programe. Trebuie găsite formule mai transparente de promovare la ICCJ„.

    Pentru super transparent, pentru cine stie sa citeasca. Vor fi oricum modificate legile Justitiei, problema e doar una singura: modificarea va urma unui bolovan aruncat de CCR in curte CSM sau vor fi doar niste pietre razlete aruncate de Putere? Prefer bolovanul 😆

    Cetatean

    05/01/2011 at 1:10 pm

  39. Foarte tare alianta : Felix + Mucifer + Chiulifer ! 😆
    Cu observatia ca Mucifer, tras de maneca de tata-socru, e impins cam fara voia lui in cazanu` cu smoala de Talpa Iadului (batrana carpa kaghebista) si de Dardarot (fermierul cu lipsa la oua).
    Sa aprinda cineva lumina !

    Tzepelica

    05/01/2011 at 1:11 pm

  40. Marga, la IRTV ;-), il ataca politic pe Basescu si apara alianta PNL-PSD-PC, „pe model german”. Eu cred ca pe model de securistozaurus rectorus!

    Cetatean

    05/01/2011 at 1:12 pm

    • marga asta cred ca are Alzheimer;
      pai daca vrea model german poate ii spune cineva ca cdu&sdp au facut un contract clar,in care au negociat la singe
      ce contract duce la tribunal sleahta asta?
      poate le face marga ,bazat pe experienta lui cu”sa facem totul tovarasi”…

      intamplator

      05/01/2011 at 1:18 pm

  41. canalie cu aere de mare cunoscator. Vrea alianta inregistrata la tribunal.
    Sa lasam prejudecatile ca diferentele doctrinare impiedica aliantele.
    Astia de la irtv sunt total luati prin surprindere. Vantu e lasat pe dinafara?

    cedric

    05/01/2011 at 1:13 pm

  42. ce alianta poate fi aia in care „fiecare isi pastreaza ideologia si independenta”?
    nu prea inteleg jocurile politice dar,sa presupunem ca il suspenda pe basescu,fac alegeri anticipate si cistiga „alianta”asta;
    ce platforma comuna de guvernare au?
    teoretic au doctrine diferite:pnl impozite mici,psd impozite mari
    ramine un singur punct de convergenta:impartirea prazii,institutionalizarea furtului in comun

    intamplator

    05/01/2011 at 1:13 pm

  43. E interesant cum producatorii de „divertisment”, adica bufonii, scamatorii, saltimbancii, lautarii, gramaticii de odinioara, denumiti acum artisti, au devenit mai importanti decit cei care, fara sa fie „oameni de cultura”, fac case , drumuri, masini si masinarii, fac posibila comunicarea, deplasarea cit mai rapida, a citor mai multi oameni in cit mai multe locuri.Cei care se ocupa de nevoile prozaice ale vietii de zi de zi, apa, energie, locuinte, haine, mincare parca n-ar mai fi necesari.Sint necesari istorici!Cei care se ocupa cu stiintele, care duc la schimbarea si usurarea traiului tuturor oamenilor,tehnicieni si meseriasi, nu-s importanti, ca-s prozaici.De parca oamenii calatoresc „pe aripile muzicii”, maninca literatura, locuiesc in istorie si-i incalzesc muzele.

    mitica

    05/01/2011 at 1:15 pm

  44. Eu cred ca isi vor pierde mare parte din alegatori.
    Acum sunt dresati si cei tineri (Pocora) sa vada de bun augur alianta c uFelix. Bleah!
    Crin Antonescu face decalaratii la irtv

    cedric

    05/01/2011 at 1:17 pm

  45. BP al PNL a votat in unanimitate alianta „politica si electorala ” c uPC

    cedric

    05/01/2011 at 1:20 pm

    • Da, dar BPN nu are decit vot consultativ, mai este nu stiu ce organism intern care are dreptul de vot definitiv.

      Cetatean

      05/01/2011 at 1:21 pm

  46. Mai baieti, astia uita un lucru: aceasta alianta juridica facuta la tribunal NU poate sa il oblige la nimic pe Basescu nici chiar daca pica Guvernul Boc.

    Motovivul e simplu: pentru ca Basescu sa fie „fortat” sa numeasca un premier al unui partid sau aliante juridice care are peste 50%+1, trebuie ca acel partid sau alianta sa fi obtinut macar 50%+1 dupa alageri.

    Faptul ca se face o alianta DUPA alegeri nu il obliga cu nimic. In fapt, ei au inghitit gogoasa mereu vinduta de Basescu cum ca sa vina la el ca alianta juridica si o sa le puna premierul dorit. Insa se uita un detaliu! Alianta asta nu a participat la alegeri in calitate de alianta juridica, asa ca pina in 2012 nu se schimba nimic, dpdv constitutional.

    Baietii au cazut on plasa lui Basescu: se aduna la un loc si deci pot fi stigmatizati mai usor. Vom vedea acus care sunt motovivele stigmatizarii 😉 !

    Cetatean

    05/01/2011 at 1:20 pm

    • Salut Cetatene 🙂
      cine sa-i stigmatizeze? 15-20% din electorat.

      Baieti din nefericire a trecut ceva timp cand Basescu putea face ordinea zilei cu poporul langa el. Daca astia reusesc in Parlament sa-si faca mendrele, nimic nu va salva guvernul si implicit nici pe Basescu.

      Mare pacat, tragic, dar asta este adevarul.

      Theophyle

      05/01/2011 at 1:26 pm

      • Theophyle, nu votantii PDL, ci cei 57% care au votat pentru unicameral si reducerea numarului de Parlamentari la 300.

        Chestia care vine depaseste granitele votului pe linie de partid.

        Cetatean

        05/01/2011 at 1:28 pm

        • Dragul meu,
          nu e bine sa ne imbatam cu apa rece si nici nu e bine sa intoarcem rotile istoriei inapoi. Sfarsitul lui 2009 nu este inceputul lui 2011. Cei care au votat atunci au suferit „traume” adanci in acest an.

          Aceste traume poarta niste nume, chiar daca respectivii nu sunt vinovati si poate ne-au salvat de mari pericole.

          Cifrele sunt devastatoare Cetatean, devastatoare. Asta este poporul si asta este electoratul! S-au facut greseli mari de tot si de asta data nu cred ca vor fi iertate.

          Singura sansa este un „joc bunker”, fara el se duce naiba cosmelia!

          Theophyle

          05/01/2011 at 1:33 pm

          • Theophyle, ce sa zic? Sfirsitul lui 2009 nu e inceputul lui 2011, asa este, insa setea oamenilor de a se razbuna pe clasa politica in ansamblu e mai mare decit dorinta unora de a-l vedea jos pe Basescu.

            Intre un Basescu terfelit de Antene de dimineata pina seara si un o clasa politica ce primite ca va curge la lapte si miere daca Basescu pleaca si parlamrentarii ramin 471, oamenii nu vor vota niciodata pasytrarea privilegiilor parlamentariilor.

            Aminteste-ti in ce conditii de razboi total au venit la vot si au votat 57% dintre oameni pentru referendum in 2009. O fi ele buzunarele mai goale, insa setea de a le-o trage parlamentarilor e mai mare decit setea de a-l debarca pe Basescu.

            Mergi la tara si vei vedea cit suport are parlamentarismul de opereta. O fi aia din orase nemultumiti ca li s-au taiat salariile (a propos, se vor mai ogoi cind vor vedea ca o parte din bani le vin inapoi), insa votantii de la tara au alte opinii despre meciul Basescu-„imbuibatii din Parlament”.

            Cetatean

            05/01/2011 at 1:42 pm

            • De acord cu tine 100%.
              Cu doua probleme mari de tot:

              1. Eu cunosc cifrele pe care le cunosc si guvernati.
              2. PD-L este la fel de urat si este pus la gramada (poate si in frunte) cu Parlamentul/parlamentarii despre care vorbesti.
              3. „setea de razbunare” este generala si nu va face nici o distinctie!

              Theophyle

              05/01/2011 at 1:53 pm

              • Just!

                Setea de razbunare trebuie doar canalizata 😈

                Cetatean

                05/01/2011 at 2:08 pm

          • Din pacate asa este 😦
            „Sfarsitul lui 2009 nu este inceputul lui 2011” bine zis.
            PSD-PNL-PC au forta, au putere, iar subiectul politic cel mai important al anului 2011/2012 este Constitutia.

            CFG

            05/01/2011 at 1:48 pm

            • CFG, care forta si putere? In anul 2010 au depus 4 motiuni si nici una nu a trecut! Sunt ca o broasca ce se umfla cerind sa fie considerata taur!

              Pe un subiect politic cum e Constitutia si referendumul vor ei sa cistige meciul?

              Cetatean

              05/01/2011 at 1:50 pm

              • Pe subiectul Constitutie si raportul Legislativ/Executiv vs. Alegator/Executiv aduna de la TOATE partidele! Ei vor sa fie realesi (in 2012) si sa-si mareasca puterile, deci cel putin pastrarea sistemului actual.
                2011 si 2012 va fi o inclestare incalcita, apriga si pe moment as spune fara un final previzibil.

                CFG

                05/01/2011 at 1:57 pm

              • Cam asa-i! apriga tare va fi inclestarea, se va juca totul sau nimic.

                Cetatean

                05/01/2011 at 1:59 pm

  47. PNL+PC=Alianta de Centru Dreapta (au deja si nume)

    cedric

    05/01/2011 at 1:21 pm

  48. Ei, as! Alianta impotriva Cetatenilor si a Dreptatii.

    Cetatean

    05/01/2011 at 1:23 pm

    • Antonescu s-a vopsit iarasi 😆

      Cetatean

      05/01/2011 at 1:25 pm

    • Bun, imi place semnificatia initialelor.
      Dar am impresia ca PSD a cam pierdut trenul, PNL si PC le-au luat-o inainte, sunt foarte grabiti. Sunt bune si Antenele la ceva, PC ul gaseste oricum candidat la maritis.

      cedric

      05/01/2011 at 1:27 pm

  49. La irtv, presedintele PC se declara port drapelul doctrinei de dreapta. In stanga sa, o figura emblematica a PC- madam Liliana Ghervasuc (loteria).
    Ce bine se vor impaca distinsele doamne liberale cu ea si cu altele din PC

    cedric

    05/01/2011 at 1:36 pm

  50. Se pare ca Voiculescu este papusarul sef: a sunat ieri adunarea si azi i se asterne la picioare „toata floarea” opozitiei.
    Cum dracu are asta atata putere?
    Sa-i dorim acelasi succes ca cel pe care l-a obtinut la suspendarea presedintelui

    cedric

    05/01/2011 at 1:48 pm

  51. din toata aiureala asta singurul lucu care se va intimpla -daca se ajunge la schimbarea lui basesc&guver-probabil ca va fi aruncarea cu „pomeni”si de guvernul de acum si -in primele luni de aia care vor veni si dupa asta se stinge lumina;
    daca in 89 era ceva osinza,acum nu mai e nimic

    intamplator

    05/01/2011 at 1:48 pm

    • Intamplator,
      din nefericire mai sunt cateva zeci de miliarde de euro de furat in Roania. Cineva a facut socoteala ca mai pot fi 6-8 ani de furt pentru a termina tot ce se poate fura in Romania.

      Theophyle

      05/01/2011 at 1:55 pm

      • a socotit gresit;
        bugetul e terminat,doar firimituri
        ramane romgaz si sarea si transelectrica
        posta si termocentralele si ce fabrici mai sunt sunt falimentare,nu prezinta interes
        cu indulgenta vreo ce mai e ajunge pentru max 12 luni,cind am zis se stinge lumina m-am referit la populatie nu la ei,ei au pentru mult timp;
        mai mult,ginditi-va ca din 2012/13 incepe sa creasca inflatia( nu la noi),nimeni nu va mai imprumuta

        intamplator

        05/01/2011 at 2:15 pm

        • intamplator,
          chiar nu cred 🙂 Cine a socotit stie sa faca foarte corect socoteli 😆

          Theophyle

          05/01/2011 at 2:19 pm

          • nu contest/eu doar imi exprim o parere de novice
            nu joc in liga aia

            intamplator

            05/01/2011 at 2:23 pm

  52. Cu realism, tre` sa recunoastem ca e groasa.
    Base joaca la „individual” impotriva unei mafii securisto-comuniste care-si apara interesele in gashca.
    Piratu` si cu PM atarna de doar doua fire de par : UDMR si trupa generalului Izmana.
    Astept cu interes sa vad ce mai cer astia (in plus fata de ce au obtinut)…

    Tzepelica

    05/01/2011 at 1:53 pm

    • Tzepelica, cred ca, raspunzindu-i lui @intimplator, ti-am raspuns si tie ;-)!

      Cetatean

      05/01/2011 at 1:55 pm

      • Situatia e mult mai nasoala decat ne-ar placea sa credem.
        Eu vad ce se intampla in jurul meu.
        Din pacate, PDL si Base nu mai au sprijin popular.

        Tzepelica

        05/01/2011 at 1:59 pm

  53. Intimplator, NU se va ajunge la schimbarea lui Basescu si a Givernului din macart doua motive care imi vin in cap:

    1. Legea Educatiei, visul maghiarilor, are nevoie de minim 7 luni de elaborare a normelor de aplicare si a metodologiilor. Vezi tu iesit UDMR-ul de la guvernare si aliindu-se cu PNL si PSD care au facut tot posibilul sa o opreasca? Mai mult, foarte multe prevederi se aplica incepind cu anul scolar 2011-2012 sau chiar 2012-2013. Vrezi tu UDMR-ul aliindu-se cu cineva care va schimba legea impotriva UDMR? Nu cred.

    2. UNPR a fost oficial recunoscut la grup parlamentar de CCR. Prin urmare, conform Regulamentului, la inceputul noii sesiuni parlamentare din februarie vor primi functii (loc in BP ale Camerei, poosturi de secretari si vicepresedinti la Parlament, etc). Ii vezi plecind alaturi de trei partide care nu le vor da nimic?

    Cetatean

    05/01/2011 at 1:54 pm

    • @cetatean
      eu am mai spus,acum imi convine basescu,mie mi-e teama de „dezertarile”din interior
      boc e omul de sacrificiu-chiar cred ca e unul din putinii politicieni care vor sa faca ceva pentru comunitate-mi-e teama de alde berceanu,alde blaga si -de ce nu?alde nutzi
      plecati de la premiza ca noi nu avem partide,avem gashti; ce dovada mai buna vreti decit „alianta”asta; e pentru accesul la prada;alde voiculescu&patriciu turbeaza,n-au mai „ras”nimic de vreo 2 ani

      intamplator

      05/01/2011 at 2:01 pm

    • Cred ca neglijezi oportunismul politicienilor de Dambovita.
      Si UDMR si UNPR merg cu „cine da mai mult” iar acum sunt pe cai mari, pot sa obtina mai mult decat li s-a dat.

      Tzepelica

      05/01/2011 at 2:02 pm

      • Tzepelica, PSD a refuzat sa ia UDMR la Guvernare in 2009. UDMR nu uita.

        In parteneriat cu PDL, UDMR ia mai mult decit cu PSD si PNL, te asigur ca nu baiatii aia sunt atit de hamesiti de atita Opozitie, ca nu ar arunca nici un ciolan la UDMR.

        Cetatean

        05/01/2011 at 2:06 pm

        • Ba uita, amice…pt. un pumn de arginti, politicienii uita imediat.

          Tzepelica

          05/01/2011 at 2:11 pm

  54. @Intimplator, stiti care e ironia cu alianta PNL-PC si apoi PNL-PC-PSD!

    Hai sa ti-o spun eu: cu PNL aliat cu voiculescu si iliescu, salut vise umede din partea lui Blaga and Co de refacere a aliantei DA si de cistigare a alagerilor din 2012 alaturi de PNL.

    DL ramine singur, refuzat de PNL si in situatia aste este obligat sa se reformeze, altfel dispare.

    Tovarasii Blaga si Oltean pierd astfel singurul slogan cu care puteau defila la Congres: „refacem alianta DA si cistigam in 2012” 😆

    Tzeapa, tripleta!

    Cetatean

    05/01/2011 at 2:04 pm

    • Mare atentie, politica inseamna ALIANTE !
      Cand ramai singur, cu siguranta nu esti pe cararea cea buna.
      In plus, conteaza si cata incredere poti avea in partenerii de drum.

      Tzepelica

      05/01/2011 at 2:09 pm

  55. Vadim Tudor e pierdut: are mai multe reclamatii la activ pentru spectacolul de ieri:Uniunea Executorilor judecatoresti, politistii care au participat ieri.
    Toata admiratia pentru doamna executor care nu s-a lasat intimidata. Sa speram ca se adevereste proverbul: buturuga mica rastoarna carul mare.

    cedric

    05/01/2011 at 2:08 pm

  56. Cu asemenea strategii din partea PSD, raminerea UDMR alaturi de putere a garantata! 😆

    http://www.impactnews.ro/Politic/PSD-va-%C3%AEncerca-s%C4%83-for%C5%A3eze-adoptarea-Legii-educa%C5%A3iei-%C3%AEn-forma-Senatului-47014

    Baietii incearca sa adopte la Senat o lege a Educatiei care sa o abroge pe cea in vigoare, promulgata ieri. Super! Vor reusi la calendele grecesti!

    Cetatean

    05/01/2011 at 2:12 pm

    • au nevoie de doua voturi;nu e greu sa le obtina si atunci ..pa udmr de la guvernare
      orice e posibil
      cert e doar un lucru:vintul nu bate in favoarea pdl,a jucat gresit chiar daca a luat masurile necesare pina acum

      intamplator

      05/01/2011 at 2:22 pm

  57. De ce se vor parlamentarii avocati :

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/top-cele-mai-mari-venituri-declarate-in-2010-in-capitala-locul-i-3-milioane-de-euro-142829.html?utm_campaign=1 stire Capital in Evz Homepage&utm_source=widgets&utm_medium=widgets_javascript

    Tzepelica

    05/01/2011 at 2:23 pm

    • nu numai de asta
      eu cred ca sunt gelosi pe „succesurile” avocatei udrea;nu-i decolo sa faci eur 30k/an dintr-un contract numai

      intamplator

      05/01/2011 at 2:26 pm

      • A propos, Nutzi si-a achitat creditu` ala de 3 mil. de euroi din cauza caruia nu mai punea geana pe geana, noaptea ?
        Daca da, din ce l-o fi platit ?
        Din leafa de ministreasa ? 🙂

        Tzepelica

        05/01/2011 at 2:34 pm

        • ntz.din diurna de deplasari externe

          intamplator

          05/01/2011 at 2:47 pm

  58. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua

    Theophyle

    05/01/2011 at 2:48 pm

  59. Daca lasam la o parte politica , noua lege a educatie mi se pare (impresie personala ) forma fara fond . Unde sunt propunerile de transformare a metodelor de predare si adaptarea lor la contextul actual ? Unde sunt propuenerile privind cresterea valorii adaugate a rezultatului ? De ce nu am incerca macar acum sa dovedim ca inca mai exista profunzime ? Sa lasam deoparte macar pentru 1 secunda politica si sa ne concentram pe esential . Se poate ?

    Moi

    05/01/2011 at 9:22 pm

  60. […] .torrent file Pentru mai multe despre acest subiect poti citi: https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/01/05/o-zi-obisnuita-%E2%80%93-5-ianuarie-%E2%80%9Csarac… Tags: sistem bazat pe resurse, sistemul economic, solutie criza, zeitgeist in romana, Zeitgeist […]

    SISTEMUL ECONOMIC

    24/01/2011 at 3:36 pm


Comentariile sunt închise.