Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Memento: Cât de multe divizii?

Acest articol a fost postat acum un an. Actual si astazi! Nimic nu s-a schimbat. Ei cu ei si noi singuri!

Se presupune că Stalin a întrebat cu dispreţ cât de multe divizii are la dispoziţie Papa. Răspunsul a venit după moartea dictatorului sovietic, atunci când Zidului Berlinului s-a prăbuşit şi Europa de Est a ieşit din spatele Cortinei de Fier si datorită Papei Ioan Paul II. Nu stiu daca acest lucru este relevant pentru articolul urmator, sper totusi ca o parte din noi vor gasi sensul. Un partid politic este practic bazat pe cateva principii:

  • Primul principiu ar fi: formularea unui program si actionarea programatica;
  • Al doilea principiu ar fi: organizarea pentru a servi intereselor unor grupuri sociale, comunităţi umane;
  • Al treilea principiu angajeaza eforturile acestui partid pentru dobândirea şi menţinerea puterii politice, în vederea organizării şi conducerii societăţii, conform cu idealurile proclamate în platforma program.

Daca avem in vedere aceste principii de baza vom avea surpriza ca toate  partide din Romania indeplinesc numai principiul numarul trei; in mica parte principiul numarul doi este prezent in activitatea politica a partidelor romanesti, cate odata miniaturizat sau/si denaturat. Principiul de baza, cel doctrinar exista pe hartie, absolut neluat in seama cu adevarat de nimeni  si aproape niciodata.

PDL este un adolescent care a crescut prea mare, prea repede. Hainele au ramas mici si peticirea lor nu da rezultatele scontate. Cred ca cel putin toti cititorii blogului, iubitorii lui Boc sau refractari la potentialul lui ca lider al acestui partid, trebuie sa fie de acord cu lucrurile urmatoare:

  1. Daca Basescu pierdea alegerile prezidentiale acest partid ar fi intrat intr-un “congelator” politic pentru o perioada indelungata.
  2. In aceasta perioada acest partid ar fi trecut la un proces de reformare si remodelare.
  3. Aripa de stanga a acestui partid, impreuna cu electoratul ei, ar fi migrat spre PSD.
  4. Aripa de dreapta a acestui partid, impreuna cu electoratul ei, ar fi reformat si remodelat acest partid, inlaturand majoritatea “greilor” din pozitiile de conducere  politica. La fel de bine s-ar fi putut intampla si invers, adica “greii partidului” ar fi continuat hegemonia si s-ar fi pus problema unei re-infiintari a PLD.

Paradoxul partidelor romanesti consta in imposibilitatea rationalizarii optiunilor  electorale din cauza a doua probleme majore:

  1. Inexistenta unui electorat masiv care poate fi educat suficent si eficient pentru sustinerea unui program dogmatic.
  2. Din aceasta cauza exista o dependenta dramatica fata de activistii din teritoriu, la randul lor la fel de inadaptabili din punct de vedere doctrinar.
  3. Infrangerea ii pedepseste automat (by default) pe acesti activisti, victoria TREBUIE sa-i recompsnseze.

Sustinerea lui Basescu de acest blog a fost pentru ca el a fost considerat de mine ca singurul politician hibrid care putea sa promoveze o reforma programatica prin faptul ca avea un program,  si  prin faptul ca avea priza la electoratul care cauta un om si nu un program. Ceea ce vad pana acum este diferit de ceea ce am anticipat. Poate ca se produce si noi nu vedem, poate suntem intr-o perioada incipienta sau poate eu am gresit.

Pentru a termina acest articol in sensul pe care l-am inceput doresc sa amintesc “greilor partidului”, plus Tov. Oltean, “energicul de la energie”, ca in mare parte victoria lui Basescu in diaspora s-a datorat blogurilor si am sa o si dovedesc.

Meritele pe care si le asuma parlamentarii PDL din diaspora nu sunt nici pe departe justificabile. Si am sa dovedesc si asta. Trebuie mentionat ca cine crede ca Voinescu sau Preda sau Macovei sau Funeriu nu au o larga sustinere greseste amarnic si sper ca niciodata sa nu se convinga de aceasta greseala.

Calmeaza-te dl Boc, politica se face oriunde, ca daca nu s-ar fi facut ar fi trebuit sa va alegeti unii pe altii!

58 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Finalul de aici il regasesc si in articolul dlui Vlaston. Pare hazardat, dar sper sa nu fie chiar asa:
    „Exista precedentul numit Top 09 din Cehia, in care, cu fonduri putine, cu o campanie facuta pe internet, s-a reusit intrarea in parlament.
    Pentru a nu cadea in pacatul originar, noul partid ar putea apela la donatii de la romanii din strainatate si la aportul banesc al romanilor care nu vor contracte cu statul ci doar un viitor mai bun pentru copiii lor.
    Lipsa infrastructurii si logisticii regionale si judetene nu este neaparat un handicap. Poate ca e momentul sa privim un partid ca o echipa de specialisti in diferite domenii, care sa aiba un proiect si un crez comune, sa nu priveasca apartenenta la partid ca prilej de capatuire. Iar de la “clientela locala” ce sa astepti, solicitari de functii si contracte cu statul? Sa cumpere voturi cu punga de malai si sticla de ulei? In epoca televiziunilor si internetului mesajul politic ajunge rapid in comunitati, nu mai trebuie transmis din usa in usa.

    Pare utopic acest proiect dar istoria e plina de proiecte si personaje utopice care au schimbat lumea.


    Siguranta unora ca Oltean, Preda sau Flutur ar putea fi darimata…

    Un tanar de stanga

    02/01/2011 at 7:32 pm

    • este hazardat, dar s-au intamplat si „minuni” de genul asta. Adevarat nu in Romania. Eu cred ca intrarea unui nou partid de acest gen poate sa se petreaca in 8 ani, nu mai putiun. Am inca timp, sper 🙂

      Theophyle

      02/01/2011 at 7:40 pm

  2. Diaspora vrea oameni mai sus de orice suspiciune si programe in interesul multimii . Care nu este egal cu pomana . Fiind noi inapoiati ca natiune , sint vitale programe care sa invete romanul sa construiasca undita si sa pescuiasca singur .
    PS. In vest ,Basescu a fost mult sustinut prin vot de cei care traiesc realitatea occidentala unde pomana si cuvintarile sforaitoare nu au nici macar o sansa .
    Cine vrea sa reformeze PDL trebuie sa creeze un nou partid . Imposibil de reformat un partid unde „greii” se impun prin avere si afaceri personale .

    Ștefan A.

    02/01/2011 at 7:36 pm

    • DA ai dreptate!

      Theophyle

      02/01/2011 at 7:40 pm

  3. bonsoir,

    legat de pct. 2 => daca Basescu ar fi pierdut, nu-i exclus ca PDL sa se fi pesederizat rau…

    fata de acum un an, putem spune ca au disparut din prima linie greii BVB.

    skorpion

    02/01/2011 at 7:36 pm

    • Skorpi, vezi cata dreptate am avut atunci si cat de perseverenti suntem, chiar daca a trecut un an si nimic nu s-a schimbat! Politic vorbind!

      Theophyle

      02/01/2011 at 7:41 pm

    • sk, nu zice hop pina nu sari.
      Mai e timp ca PDL sa se pedeserizeze iar BVB-oii sa treaca in fata iar meme-ii, tru-ii Severeii si CP-eii in spate.

      Un tanar de stanga

      02/01/2011 at 7:47 pm

      • Vedem in februarie, nu mai este mult timp!

        Theophyle

        02/01/2011 at 7:48 pm

        • Chiar si mai tirziu,
          imaginati-va un TB suspendat si exilat
          o puternica coalitie de guvernamint psdpnl-udmr croita sa guverneze 40 ani ca justitialistii din Mexic, Atunci vor avea nevoie de un partid de opozitie nici prea prea nici foarte foarte condus de Blaga, dar care sa poata sa isi mai faca comisioane fara teama de procuratura.

          Un tanar de stanga

          02/01/2011 at 7:52 pm

      • tds,

        nu-i vad pe memei, truei si cepei trecind in spate,
        eventual in spatele albei ca zapada…
        🙂

        skorpion

        02/01/2011 at 7:54 pm

  4. O metoda clasica de dirijare a unor alegeri este selectia delegatiilor. Acestia sunt decisi in Filiale. Cum alegerile in Filiale sunt inainte de Congres, nu cred ca in Congres vor fi surprize. 😦

    P.S. Cine nu stie, decizia nu este la delegati ci la cei care pun delegatilor cum sa voteze.
    😦

    CFG

    02/01/2011 at 7:52 pm

  5. Nu o sa apara niciun partid, daca nu a reusit Dan Diaconescu nu o sa reuseasca Monica Macovei.

    Pot paria oricat cu oricine ca nu o sa intre in Parlament. Situatia e mult mai disperata decat pare.

    Iar Voinescu si Funeriu si-au dovedit deja incompetenta si demagogia. MM si Cristian Preda sunt o speranta dar au atata charisma la „public” cat un peste mort.

    Stiu ca o sa fiu injurat dar cateodata trebuie sa mai venim si cu picioarele pe pamant.

    Dan Selaru

    02/01/2011 at 7:54 pm

    • Ce greseli a facut Funeriu si de aici de ce incompetent? 🙂
      (Pe Voinescu nu l-am urmarit)

      CFG

      02/01/2011 at 7:56 pm

      • Voinescu a fost copartas cu madam Roberta la furaciune iar Funeriu nu are nicio legatura cu ideea de ministru. Nu contest calitatile stiintifice, dar omul nu e in stare sa comunice ceva in afara de sloganuri.

        Dan Selaru

        02/01/2011 at 8:04 pm

        • Da, sta ~slab la comunicare.

          CFG

          02/01/2011 at 8:06 pm

        • Pe partea de comunicare PDL sta slab … asa vad eu de pe margine …

          CFG

          02/01/2011 at 8:08 pm

          • nu mi se pare; vorbeste foarte clar si inteligibil in limba romana; totul este sa vrei sa-l asculti fara idei preconceput!

            skorpion

            02/01/2011 at 8:24 pm

        • Dane, fara suparare: Eu astept de la Funeriu munca serioasa, cum e Legea Educatiei, nu comunicare. Ma mira ca tu astepti asa ceva.

          Stii foarte bine ca orice ar comunica Funeriu, madam Cati si expiratul Marga vor sari la jugulara lui.

          Cetatean

          02/01/2011 at 8:35 pm

        • … ?

          So, in afara de comunicare unde s-ar putea spune ca este mai slab (se invata insa) nici un argument 🙂

          CFG

          02/01/2011 at 9:21 pm

    • Dan, salut 🙂
      Nimeni nu te injura cat timp eu sunt on-line 😆 Si sunt on-line cam 18 ore pe zi (intr-un fel sau altul).

      Ai dreptate si nu prea. Cunosc bine „teritoriul”, difera total de ceea ce credem noi. Asta nu inseamna ca in 2012 sau 2016 ei vor intra in Parlament., Dac vor avea pereseverenrta si ambitia in 2012 vor por putea fi.

      Parerea mea ca 2011 o sa fie un an extrem de greu, mult mai greu decat 2010. Sper ca multi oameni vor deschide ochii!

      Theophyle

      02/01/2011 at 7:58 pm

      • 2016 e alta mancare de peste, eu vorbesc de 2012.

        Dan Selaru

        02/01/2011 at 8:01 pm

        • No Way!

          Theophyle

          02/01/2011 at 8:04 pm

  6. mai ales chestia cu pestele mort este spusa cu mult talent
    :mrgreen:

    hai, nu fi atit de prapastios & prapstios

    skorpion

    02/01/2011 at 7:56 pm

  7. Un partid infiintat de Monica Macovei s-ar putea sa aiba succes mai mare decat ne asteptam. In diaspora cred ca ar castiga tot, cu exceptia Moldovei. Cu conditia ca fitzosii nostri intelectuali sa nu se apuce iar de politica. Pe care o confunda oricum, cu chibitatul de pe margine. 🙂

    Galeata cu pixeli

    02/01/2011 at 7:56 pm

  8. … ar fi buna o platforma in care poti sa-ti editezi comentariile dupa aparitie … 🙂 among others …

    CFG

    02/01/2011 at 8:09 pm

  9. Buna seara,
    Nu cred ca trebuie sa subestimam inteligenta populatiei. Mi se pare evident ca pe agenda populatiei se afla lucrurile simple si de bun simt ca locurile de munca, siguranta, egalitatea sanselor si respingerea coruptiei. Populatia va vota pentru competente, in aceasta situatie fiind dispusa sa accepte chiar si sacrificii.
    Cred ca societatea adera la principii. De aceea Monica Macovei poate sa mobilizeze multe optiuni.

    Liviu Ungureanu

    02/01/2011 at 8:10 pm

    • @Liviu. Populatia e inteligenta, nu o subestimeaza nimeni.
      Nenorocirea este ca e formata din milioane de asistati, din multi pensionari tineri care lucreaza la negru plus orbi cu carnet de conducere. si toti acestia in inteligenta lor vor vota cu cei ce ii gidila la orgoliu. Iar MM nu va fi aceea
      Problema romanului nu e ca e prost ci ca e prost de prea smecher cum este.

      Un tanar de stanga

      02/01/2011 at 8:26 pm

  10. @Dan Selaru: Funeriu nu are nicio legatura cu ideea de ministru.
    Las ca o are fostul si viitorul ministru: Ecaterina Andr0nescu

    Un tanar de stanga

    02/01/2011 at 8:29 pm

    • @Tot pentru Dan Selaru: ca lucrator in sistem, Dane, asculta-ma: Funeriu e departe de a fi incompetent si demagog.

      Si, ca sa nu am sufletul incarcat degeaba, da-mi te rog trei motive pentru care ar trebui sa il consider asa cum crezi ca este.

      Cetatean

      02/01/2011 at 8:33 pm

  11. Ave din nou!

    Theophyle, cind ai spus ca va fi mai greu in 2011, cred ca te-ai gindit la faptul ca in primavara Italia si Spania trebuie sa isi refinanteze datorii de 400 miliarde de euro, dupa cum am citit in fuga azi. Va fi seceta de euro pe piata, daca cineva se decide sa le imprumute. Daca nu gasesc banii, va fi jale in zona euro. Iar noi vom lua euroii de care avem nevoie de ….unde?

    Atentie! Polonia trage o parte din banii de pensii private inapoi la stat („Contribuţiile lunare ale angajaţilor din Polonia la sistemele de pensii private vor fi reduse de la 7,3% la 2,3%, iar diferenţa va fi preluată de sistemul public, în cadrul eforturilor guvernului de a diminua deficitul bugetar, a declarat, joi, premierul Donald Tusk, citat de Reuters, informează Mediafax Business”), ceea ce nu e o veste buna.

    Ca sa fiu scurt: noi am frinat tare de tot in 2010, insa sanatatea economiei noastre depinde de cea a zonei euro. recomand investitii sigure in 2011 pentru cei care au euro: pamint arabil, iazuri cu peste si actiuni la firmele care construiesc case de lemn 😉

    Cetatean

    02/01/2011 at 8:31 pm

    • De acord cu investitiile propuse Cetatean, dar eu zic sa fie facute de ex. in Costa Rica unde nu este criza, p0p0r prieten0s, dem0cratie stabila, prosperitate.

      Un tanar de stanga

      02/01/2011 at 8:34 pm

    • Doar in aceasta luna , 50 aste de refinantare a guvernelor din eurozona pentru un total de 150 miliarde euro.
      Sistemul bancar spaniol este expus pentru o cifra care oscileaza intre 150 – 200 miliarde euro de credite in suferinta . ( beneficiarii nu au bani sa plateasca ratele ). Cifra e aprox caci nimeni nu vrea sa faca publice datele reale .

      Ștefan A.

      02/01/2011 at 8:42 pm

  12. Buna seara!
    Sincera sa fiu,tocmai in inteligenta politica a populatiei din Romania nu am de loc incredere.

    ela

    02/01/2011 at 8:37 pm

    • Buna seara, La Multi Ani !
      Nu prea avem nici noi incredre in inteligenta politica, atit de relativa si dependenta de factori dificil de definit, in functie de stratul social respectiv. Aceasta este valabil si pentru ceea ce numim diaspora, foarte multi din cei plecati ramin la convigerile lor crispate orice s-ar intimpla, orice ar trai pe unde sunt. Nu mizati prea mult pe o schimbare de mental in afara tarii, sunt incredibil de multi cei ce nu cauta sa inteleaga mecanismele politice sau sociale. Asta e !

      Ce asteptam in fébruarie ? Pare foarte important !

      An bun tuturor (cu toate ca stim cu pertinenta ca schimbarea de an este doar o masura a timpului care nu schimba decît taxele si impozitele:)

      regine

      02/01/2011 at 8:59 pm

  13. @ Cetatean: nu stiu de ce trebuie sa investesti in firmele care fac case de lemn;nu e o industrie care sa creeze locuri de munca si plusvaloare mare,iar statul are nevoie de bani.
    Si apoi,sunt suficiente constructii noi pe care nu sunt in stare sa le vanda; le pot inchiria,de exemplu.

    ela

    02/01/2011 at 8:42 pm

    • Ela, firmele alea, sunt pe locul III pe lista investitiilor mele. Mizez pe faptul ca oamenii cu cap vor construi mai putin cu BCA-uri si mai mult cu materiale usoare.

      By the way, chirpicii facuti dupa reteta clasica devin mai tari ca BCA-ul. Asta vara a trebuit sa dau cu barda int-un perete din chirpici facut in anii 70 si sarea scintei cind loveam! 🙂 Chirpicii adevarati si lemnul, combinatie mortala la un pret imbatabil 😆

      Cetatean

      02/01/2011 at 8:46 pm

      • pentru mine,la investitii,clasamentul este:
        I. infrastructura
        II.infrastructura
        III. infrastructura
        fara ele, se cara si investitorii existenti

        ela

        02/01/2011 at 8:56 pm

        • De acord! Infrastructura, insa alimentara: pamint pentru produs, depozite regionale pentru produse agricole, ateliere pentru procesare-sortare legume.

          Cetatean

          02/01/2011 at 9:02 pm

          • de acord;cu conditia unor facilitati in cazul in care producatorii agricoli se asociaza.

            ela

            02/01/2011 at 9:06 pm

            • Iar faciIitati EIa ? 🙂 🙂
              pt asta e speciaIist V0sganian si Tariceanu

              Un tanar de stanga

              02/01/2011 at 9:14 pm

              • Nu sunt prietena lor,fii sigur. In agricultura peste tot exista facilitati fiscale,stimulente,garantii de stat.
                Nu ma gandeam sa-l incurajez pe cel ce nu-si lucreaza pamantul,insa ar trebui sa nu o faca dupa ureche.Se pot subventiona de ex,agronomi,veterinari, inspectii de calitate pt productie.

                ela

                02/01/2011 at 9:23 pm

              • EIa , de la cine ceri facilitati ? de la un stat care nu are bani sa treaca strada ?
                taranii lui peste trebuiau sa se asocieze acum citiva ani, iar agronomii lui peste trebuiau sa se apuce de treaba in initiative, private atunci cind ec0n0mia duduia, si puteai sa iei credit cu bueIetinuI Au Iuat credite si au pus faianta in buda din curte, au mai c0nstruit 0 casa pt nep0ti in care nu va I0cui nimeni nici0data Si t0ti stau pe prispa si spun: am pune 0su Ia treaba daca ne da statuI faciIitati 🙂

                Un tanar de stanga

                02/01/2011 at 9:37 pm

        • EIa, am piertdut trenuI cu infrastructura 0 infrastructura se face in minim 10 ani si trebuia inceputa in 2005 Acum daca incepem cu infrastructura stam pina 0 terminam cind zice Mr Yen ca se termina criza 🙂
          as spune :
          Infrastructura
          antrpren0riat I0caI,
          Cutting edge techn0I0gies

          Un tanar de stanga

          02/01/2011 at 9:09 pm

  14. Acum, PDL:

    Sunt total de acord cu Theophyle in ceea ce a scris pentru tov. Oltean.

    In calitate de luptator pe baricadele Politeiei, cu jde’ postari la activ, pot garanta ca eu aduc PDL-ului si „fraierilor” alora care „sunt cu blogurile” (MM, Preda, Voinescu, etc) 7 voturi. Asa ca ideea ca nu blogurile au ajutat PDL-ul si pe Basescu sa cistige alegerile, not true.

    Diferenta intre Basescu si Geoana a fost de 70.000 voturi, si vreau sa reamintesc ca in tara Geoana a avut 16.000 voturi in fata. De unde dracu a venit calupul care l-a ajutat pe Basescu sa recupereze diferenta din tara si sa aiba 70.000 voturi in fata, tov. Oltean, ceapa matii de broscoi energofag?.

    Cetatean

    02/01/2011 at 8:43 pm

  15. Cand o sa ni se dea ocazia sa votam „pentru” (nu numai „impotriva”), cand o sa putem alege „binele” si nu numai „raul cel mai mic”, abia atunci o sa ne revenim.
    Un astfel de vot „pentru” l-as da pt. Monica Macovei.
    Cu toata convingerea.

    Tzepelica

    02/01/2011 at 9:02 pm

  16. Tzepelica, mon frere, ne dam rendez-vous si mergem sa stampilam impreuna buletinul cu Monica 😆

    Cetatean

    02/01/2011 at 9:06 pm

    • Ambitrei ! 😆

      Ștefan A.

      02/01/2011 at 9:11 pm

  17. parerea mea ca 90% din cei care citesc si/sau comenteaza pe acest blog sint pro-Monica Macovei,
    nu credeti?

    skorpion

    02/01/2011 at 9:12 pm

    • Il rugam pe Theophyle sa faca un sondaj pe acest blog, atunci cind va fi vremea si cazul, sa vedem ce suport are MM.

      Theophyle, ce zici? 🙂

      Cetatean

      02/01/2011 at 9:22 pm

    • E probabil.

      Liviu Ungureanu

      02/01/2011 at 9:49 pm

  18. tds,
    infrastructura trebuia inceputa in negura anilor ’90.
    mi-aduc aminte ca si atunci politrucii se laudau cu autostrazi etc; si mi-a mai ramas o cifra in minte: costul 1 km de autostrada atunci = 1 milion dolari.
    🙂

    skorpion

    02/01/2011 at 9:13 pm

    • Skorpi
      Mineriada a taiat orice forma de investitie straina in Romania in acei ani . Ca atare a fost creat sistemul de plati pe productia din stoc . O prostie monumentala.
      Efectul imediat , o scadere permanenta de PIB si o inflatie galopanta cu doua zerouri . Sint anii cind romanii au invatat sa numere salariul cu milioanele.
      Pretul ala de 1 milion $ pe km autostrada e ca propaganda ca noi vom cumpara 98 elicoptere de atac Bell AH-1 daca USA cumpara fabrica de elicoptere .(nu au Franta si RFG impreuna atitea elicoptere de atac ) Demagogie debitata de parveniti fara nici o pregatire reala . Diplome marete dar cap ioc .

      Ștefan A.

      02/01/2011 at 9:22 pm

  19. tds,

    este buna si buda faiantata
    🙂

    skorpion

    02/01/2011 at 9:52 pm

    • sigur, si pIasma e buna 🙂

      Un tanar de stanga

      02/01/2011 at 10:06 pm

      • Important sa nu fie lumina si incalzire. 🙂

        Ștefan A.

        02/01/2011 at 10:13 pm

  20. @ TDS: Nu poti schimba mentalitatea unui popor daca nu reglementezi in asa fel incat lucrurile sa se miste.El trebuie sa vada ca statul lucreaza pentru el.
    OK,nu ii dai bani in mana,ca n-ai.II dai taranului facilitati fiscale,si asta numai daca de ex. suprafata lucrata e de o anumita marime, exista un anumit nr de animale. asa il obligi pe taran sa se asocieze.
    Se pot face lucruri si cu bani putini.
    Ii poti imputa angajatului statului un prejudiciu creat de neglijenta ,incompetenta sau coruptie,chiar daca e functionar,judecator,medic,manager sau ministru.

    ela

    02/01/2011 at 10:17 pm

    • @Ela cu tot respectul, nu e taranul japonez , e taranul roman, care a furat si el de la colectiv, cum l-a furat colectiva pe el. Taicasau, bunicusau, adevaratii tarani romani au murit la colectivizare sau in amarul de dupa.
      Taranul trebuie sa vada ca statul lucreaza pentru el….
      🙂 Noi – institut de proiectare – mergeam la cules porumb in locul lor iar ei beau tuica pe sant si faceau misto de noi.
      Facilitati fiscale ? Pai nu le-au dat nus citi euro pe hectar si ei il tin pirloaga ?
      Il obligi pe taran sa se asocieze ? Pai asta face ca in vechime. Otraveste finitinile , da foc la cocioaba si fuge in padure 🙂 🙂 – am glumit

      Copii tai din Germania si Anglia iti vor da nepoti, iar nepotii vor fi invatati la scoala acolo ca intii trebuie sa dai tu ca sa primesti dupa aceea ceva.
      50 ani comunismul i-a furat si ei au furat la rindul lor.
      Apoi 20 ani au venit urmasii comunistilor si i-au gidilat in talpa pentru voturi.

      Taranul va cultiva tot porumb, griu de calitatea 6, cum a invatat de la stramosi. Nu zic sa cultive ciuperca magica, etnobotanice, dar sa cultive ce se cere. Sau sa lase pe altii sa cultive.

      Apropo de imputat. Boc le imputa, ei il dau pe Boc in judecata si cistiga. 100% cistiga. S-au invatat asa

      Un tanar de stanga

      02/01/2011 at 10:33 pm

  21. Buna Dimineata, 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    03/01/2011 at 9:46 am


Comentariile sunt închise.