Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Nu a fost să fie!

Acum exact un an am scris un articol in care am exprimat niste mici dorinte civice pentru anul care se va termina vineri spre sambata. Articolul s-a numit “Un drum spre undeva”. Il redau integral:

In 2010 mi-as dori ca noi romanii sa schimbam ceva din obiceiurile noastre civice si sa ne intrebam impreuna, si accentul este impreuna, pe ce drum mergem, unde dorim sa ajungem si cum putem face acest drum. Cred ca dupa douazeci de ani a venit timpul sa schimbam “drumul spre undeva” cu “drumul spre ceva.” Pe 6 decembrie o majoritate subreda a hotarat cine ne va conduce, aceasta hotarare a majoritatii trebuie sa fie acceptata de toata lumea, si calauza trebuie si ea sa accepte ca majoritatea subreda cu care a fost ales este in primul rand din cauza unor greseli personale care trebuie rectificate. Calauza trebuie sa-si iasa din incaltarile politice si sa devina o adevarata calauza a tuturor. Toata clasa politica romaneasca trebuie sa se reformeze de jos in sus si de sus in jos. Criteriile au fost stabilite de referendumul care a fost adoptat cu o sustinere populara zdrobitoare, care nu lasa nici un dubiu   sau interpretare. Mi-as dori niste partide curatate  de oameni care si-au facut niste averi exorbitante  din afaceri cu statul, folosindu-se de legaturi mai mult sau mai putin curate si prin mijloace mai mult sau mai putin legitime.

Cred ca PSD-ul trebuie sa-si abandoneze practicile comuniste si sa se debaraseze de cripto comunismul reprezentat de multi din liderii partidului. Cred ca PNL trebuie sa-si asume o conducere independenta de interesele personale ale marelui sustinator si sa-si trieze politicieni de varf, politicieni, care ramanand in functiile lor vor aduce partidul la cele 7-8% procente dorite de Dinu Patriciu, pentru a fi intotdeauna cel care genereza guvernare (personal cred ca este o stupiditate la fel ca toate celelate generate de acest “intelept”) . Partidului Democrat Liberal ii doresc suficienta intelepciune sa nu devina un partid de traseisti, sa-si innoiasca cadrele si sa-si pensioneze “greii partidului”, le doresc si sa-si gaseasca un lider acceptabil si carismatic care sa-l schimbe pe Basescu la alegerile prezidentiale viitoare. Totul incepe insa cu o noua Constitutie care va desena de fapt “drumul spre ceva”, acel ceva pe care-l dorim cu totii: statul de drept, in care dreptatea se face si se vede, in care toti suntem egali in fata legii si in care cetateanul are si drepturi si nu numai obligatii.

Credeti ca pentru 2011 are rost sa formulez niste dorinte? Personal nu prea mai cred. Nu cu astia!

Written by Theophyle

28/12/2010 la 8:28 pm

81 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut din nou 🙂
    Le putem transmite ceva ce sigur inteleg. Ceva pentru viitorul nu prea indepartat.
    La o’14 ca vine 16 🙂

    Diana

    28/12/2010 at 8:37 pm

    • Salut Diana, este o posibilitate 🙂

      Theophyle

      28/12/2010 at 8:38 pm

      • M-am exprimat ca golanul din curtea scolii, dar asta e nivelul la ei.

        Diana

        28/12/2010 at 8:41 pm

        • te-ai exprimat pe limba lor 😦

          Theophyle

          28/12/2010 at 8:43 pm

          • Asa sigur inteleg…

            Diana

            28/12/2010 at 8:45 pm

  2. Buna seara,
    Emil Boc acum la tvr1

    cedric

    28/12/2010 at 8:37 pm

    • Salut Cedric 🙂
      Multumesc, Povesteste-ne tu daca zice ceva interesant. Nu am rabdare pt. TV.

      Theophyle

      28/12/2010 at 8:39 pm

  3. De 21 de ani suntem plimbati in cerc precum caii de circ in manej.
    Sau ca ursu` in lant.
    Pana nu rupem lantu`, n-o sa ajungem nici „undeva” si nici la „ceva”.
    Pt. asta e nevoie sa ridicam intai privirea din varful pantofilor, sa ne indreptam spatele cocosat de comunism si sa-i infruntam.
    Adica sa incercam sa fim demni.
    PS
    Daca va uitati la oamenii de pe strada, daca o sa observati cum merg cocarjati si cu fruntile plecate, cred ca o sa intelegeti ce vreau sa spun.

    Tzepelica

    28/12/2010 at 8:43 pm

    • Timi, Buna seara 🙂
      Eu inteleg ce spui. Merg mult pe jos si ma uit la pietoni. Ai dreptate suntem cocosati. Uni din fire alti din obicei, majoritatea din cauza greutatilor 😦

      Theophyle

      28/12/2010 at 8:45 pm

      • Salut ! 🙂
        Cred ca e vorba mai mult de atitudine/educatie, aici trebuie umblat.

        Tzepelica

        28/12/2010 at 8:53 pm

        • cu o mare parte din ei nu mai merge nici educatia si nici cu discutiile civice. Numai o justitie eficienta mai poate ajuta si din asta nu prea avem 😦

          Theophyle

          28/12/2010 at 8:57 pm

  4. Theophyle,
    ai grija ce dorinte-ti pui; ca s-ar putea sa se indeplineasca.
    Nu, Tzepelica,
    nu inteleg deloc minciuna cu oamenii umblind pe strada cocirjati.

    victor L

    28/12/2010 at 8:49 pm

    • Victore vino sa-i vezi in Bucuresti prietene. Te astept la o palinca. Am sa ti-i arat 😦

      Theophyle

      28/12/2010 at 8:50 pm

    • Daca deschizi ochii, o sa intelegi.

      Tzepelica

      28/12/2010 at 8:50 pm

  5. Salut .
    Exista o stare generala de neputinta . Omul de rind se simte depasit de problemele vietii cotidiene .
    Speranta sta sa moara si ea in mintea tot mai multor cetateni .
    Cit priveste clasa politica mioritica , eu Theophyle nu mai cer nimic . Asa cum nu pot sa cred ca o familie mafioasa se va pocai in Italia . Ca nu degeaba avem aceiasi origine latina . 😦

    Ștefan A .

    28/12/2010 at 8:51 pm

    • Stefane, lucrurile nu prea mai merg. Eu aud asta peste tot deja.

      Theophyle

      28/12/2010 at 8:53 pm

  6. salut

    sunt misto postarile astea „istorice”
    m-am uitat la comentarii si am vazut ca am scris si eu ceva lung; scurt timp dupa aia comentariile mele ca si increderea in cei votati, scazusera dramatic; nu cred ca a dat coltul ierbii si eu deja nu mai dadeam 2 bani pe alesii nostri
    au taiat baietii niste cifre, cu toporul, cat sa mai parem solvabili si sa mai fim primiti la casa de amanet, dar atat; in rest e bine, se fura ca pe vremurile pesediste, reformare si modernizare ioc, avem succesuri peste succesuri
    p.s. mai nou imi place teoria „neamestecului in treburili interne” varianta oranj: cica si in franta sau germania sunt politicieni condamnati pt coruptie, cu ce drept ne dau ei lectii? expresia-cheie e „politicieni condamnati”, dumbass, deci condamnati, nu chemati un pic pe la parchet, ca sa fie clar

    razvan

    28/12/2010 at 8:57 pm

    • Salut razvan,
      am citit si eu comentariile. Am fost destul de lucizi acum un an! Sper ca anulviitor vom deveni si mai intelepti. Chestia cu DNA a devenit o joaca, u8n banc prost!

      Theophyle

      28/12/2010 at 9:00 pm

  7. Theophyle,
    traiesc si eu in Romania, Banat, Lugoj.
    Stiu ca e o situatie grea, nu fac pe nepriceputul.
    O simt si personal. Pe portmoneul meu; e mai subtirel.
    Dar refuz sa vad totul in negru.
    Si am ochii larg deschisi.
    Nu vreau sa conving pe nimeni de ceea vad.
    Dar nici sa fiu mai apocaliptic decit Apocalipsa; nu pot fi oglinda iRealitatii ori a Anatemelor.

    victor L

    28/12/2010 at 9:04 pm

    • Victor,
      nimeni nu face nimic apocaliptic aici. Incercam sa vedem impreuna ce este de facut. Dorim o clasa politica mai buna si mai eficienta si cel mai important nu mai doresc sa fiu mintit cu promisiuni facute uitate rapid!

      Theophyle

      28/12/2010 at 9:06 pm

  8. Mi-e greu sa reproduc ce declara premierul: in linii mari e multumit ca au trecut legile grele, spune iar ca masurile dure erau necesare pentru a mentine stabilitatea, pe aprtea economica vor fi mai multe motorase care vor contribui la o oarecare crestere economica. E greu de urmarit de catre mine ca e prea didacticist, repeta pana la saturatie anumite afirmatii, ca pentru idioti.
    In 20011 vor urmari bugetul, fondurile europene si investitiile.
    In concluzie are un optimism moderat.
    Vorbeste si despre criticile primite pentru stadioane dar nu mai e timp sa explice ca emisiunea s-a terminat!!

    cedric

    28/12/2010 at 9:06 pm

    • Succese pe toata linia ? 🙂
      Dupa Anul Nou vor primii o iluminare divina si vor sti sa atraga fonduri europene cum nu au facut pina acum ?
      Statul trebuie reformat , in ansamblu dar si in amanunt . Mai putina centralizare , si enorm mai multa raspundere personala . La noi , chiar „sub conducerea inteleapta” a PDL si a „conducatorului iubit” , domnul Boc ( :lol:) cind e de anchetat un membru de partid , partidul se face bloc si respinge cererile .
      Deci , domnul prim ministru si presedinte de partid ,sa mearga linistit acasa ca e din aceasi pasta ca aia din PSD , PNL , fara nici o diferenta . Spre marea mea amaraciune ca e ardelean si clujean ca mine .

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 9:14 pm

  9. Ce scriam anu` trecut, la vremea asta :
    „In ce priveste reforma, eu n-o sa incetez sa afirm ca primordiala e REFORMA JUSTITIEI.
    Rechinii din partide n-or sa plece de bunavoie niciodata.
    Doar o justitie corecta, aplicata riguros/echidistant, poate face curat prin cele partide.
    Si poate pune bazele pt. o reforma institutionala generala.
    Fara reforma in justitie o sa tot vorbim, zeci de ani de acu` incolo, despre “marii corupti”, “sistemul ticalosit”, hrebenciuci, mitreni, paturici, berceni, udreni si alte lighioane care paraziteaza Romania.”

    Am avansat ?

    Tzepelica

    28/12/2010 at 9:07 pm

  10. Buna seara ,din nou 🙂
    Daca e sa nu stam cu mainile in san,de cati cetateni este nevoie pentru initierea unui proiect pentru schimbarea legii de finantare a partidelor?
    Putem sau nu sa determinam modificarea actualei legi in sensul dorit de noi?

    ela

    28/12/2010 at 9:09 pm

    • Salut ela .
      -E suficient sa devina obligatorie interzicerea finantarii partidelor din partea firmelor care au contracte cu statul.
      – Sa fie interzis accesul in parlament , senat , primarii a cetatenilor care au firme abonate la bugetul de stat.
      Aceste masuri ar trebui sa intre in o lege serioasa a conflictului de interese dar cum tot parlamentul va avea ultimul cuvint , nici o sansa .
      Asa cum eu personal nu vad sa fie tradus in realitate parlamentul cu doar 300 de deputati .
      Cit priveste un referendum axat pe modificarea unei legi ( finantarea partidelor ) , nu exista in constitutie obligativitatea de a devenii lege rezultatul referendumului respectiv .

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 9:35 pm

      • Nu la referendum ma gandeam. Stiu ca exista posibilitatea unei initiative legislative a unui anumit numar de cetateni.Si stiu ca,daca exista o presiune suficient de mare asupra politicienilor, poate (teoretic) sa aibe sansa de castig.

        ela

        28/12/2010 at 9:52 pm

  11. Salut tuturor.
    Si eu iar ca optimistul spun ca se poate si mai rau. Tocmai ne-a anuntat Boc ca va fi si mai rau. Cu „optimismul” lui moderat, a afirmat negru pe alb (in vorbe) ca a terminat reforma sistemului bugetar. Afirmatia m-a lasat masca, si ca optimist ce sunt mi-am spus „am beli..incurcat-o”, Daca la cel mai inalt nivel spune ca a terminat ce avea de facut, atunci chiar nu mai avem nici o sansa cu ei. Nu ca mai speram, dar se pare ca doreste sa treaca si el pe partea de baricada a PNLPSDPCPRM. Ma intreb doar cine naiba mai ramane pe partea asta de baricada? „Unde esti tu tepes doamne” (aka alba ca zapada in asociatie cu vanatorul care salveaza bunicuta lu’ scufita)

    DanSu

    28/12/2010 at 9:20 pm

    • Salut DanSu 🙂
      Chiar am incurcat-o. Astia deja se gandesc la alegerile din 2012, cand nici naiba nu o sa-i mai alega!

      Theophyle

      28/12/2010 at 9:22 pm

  12. salve,all

    postarea de anul trecut poate fi pusa, probabil, si in urmatorii 10 ani.

    un singur lucru remarc: pensionarii aia grei:
    videanu, blaga, berceanu, au disparut din peisajul pedelist…este un pas inainte…mic de tot, dar tot pas se numeste

    skorpion

    28/12/2010 at 9:23 pm

    • Salut Skorpi,
      La-s ca-i vei vedea tu in curand pe la congres cand vor acapara din nou partidul. Aia vor fi „ingropati” ca papii in evul mediu cu scaunul sau poate pe la DNA!

      Theophyle

      28/12/2010 at 9:25 pm

    • Salut skorpi
      Lucrazea la fel de bine dar in umbra . Posibil cu profit mai mare . Eu zic ca nu este nici un pas inainte .Au fost schimbati pe motive de imagine a partidului. Cit despre profesionalitatea lor, destul sa citim ce a declarat cu putin timp in urma , urmasa lui Berceanu la acelasi minister .

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 9:29 pm

  13. ThPH,
    DACA este cazul sa faca pirtie la DNA.
    :mrgreen:

    dar sa fim optimisti, nu???
    ca nu vor pune laba pe pdl,
    daca totusi vor pune, atunci dupa colt ne face cu ochiul alba ca zapada
    🙂

    skorpion

    28/12/2010 at 9:27 pm

  14. Dar eu nu apar politicienii.
    Despre mersul cocirjat pe strada vorbeam, despre impotrivirea la orice initiativa, despre vederea in negru doar (cind mai sint atitea culori, ca sa nu vorbesc de nuante).
    Glumesc, dar singura solutie pentru a vedea daca avem sau nu dreptate blestemindu-i pe portocalii si aliatii lor, ar fi o guvernare Ponta-Crin.
    O buna lectura:
    http://www.dilemaveche.ro/sectiune/tilc-show/articol/sfir-itul-lumii-jurnalistice

    victor L

    28/12/2010 at 9:30 pm

  15. Ati vazut rezultatele sondajului „Cine e cel mai apreciat politician din ultimii 10 ani?” facut de
    Ziare. com?
    Pe primul loc este Basescu cu 39,45%, pe 2 este Iliescu cu 19,86%, apoi Nastase, Tariceanu etc.
    Deci romanii nu sunt suparati pe presedinte!
    Sau n-au gasit pe altul mai bun.

    cedric

    28/12/2010 at 9:30 pm

    • @cedric,
      am vazut si eu ieri cifrele…interesant, nu??

      skorpion

      28/12/2010 at 9:52 pm

      • @Skorpion,
        Mie mi-au placut cifrele, nu sunt romanii chiar asa influientati de vuvuzele. Din cauza asta, cred ca turbarea e mai mare si in randul mogulilor si in cel al opozitiei.
        Trebuie sa caute alte metode. Azi am vazut un titlu care mi-a dat fiori, dar n-am citit stirea. Nu mai stiu pe unde si nici nu vreau sa-l reproduc.

        cedric

        28/12/2010 at 10:02 pm

  16. stefan,
    te referi la urmasa lui berceanu aka anca boagiu???
    eu am apreciat-o pozitiv si cred in ea…pina la prima abatere.

    skorpion

    28/12/2010 at 9:31 pm

    • skorpion: din pacate nu o putem multiplica

      ela

      28/12/2010 at 9:32 pm

    • Bineinteles Skorpi
      Doamna are credit moral din partea mea pina la proba contrarie . PDL a pierdut in ansamblu increderea . Se comporta exact ca opozitia . Mai ales cind sint in joc interesele nomenclaturii .

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 9:38 pm

  17. Complectez ca nu exista partid virgin , incoruptibil in Romania .
    Destul sa citit declaratile domnului Basescu din ultimul an in care acuza si propriul partid .
    Daca am face o istorie a faptelor , evenimentelor de la ultimele alegeri pina in prezent , toate partidele se comporta la fel . A trebuit sa vina FMI si UE pentrua arata ca si PDL mintea la bugetul statului ca PNL si Tariceanu. Se ascundeau datoriile pe termen scurt , cresterea arieratelor era depozitata sub pres . In schimb ne bombardau zilnic cu slogane tip „greaua mostenire ” la care au contribuit direct si nemijlocit . Destul de citat sporuril de salarii , pensi date in UNANIMITATE in parlament . Repet din nou . Nu exista nimic reformabil in aceste partide . Sint cladite pe principii de ciolan si putere . Ca urmare , cind fundatia e subreda, se darima casa si se construieste una noua .

    Ștefan A .

    28/12/2010 at 9:48 pm

  18. Buna seara,

    Pentru unii anul care se afla pe sfarsit a insemnat decizia oficializarii concubinajului. Nu stiu cum vine o asociere a unui partid de stanga, criptocomunist cu un partid de dreapta, istoric?Dar in politichia noastra totul este posibil. Oare „marele istoric” pres de partid a auzit de Sighet, Gherla, Pitesti?

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/antonescu-raspunde-da-psd-ului-trebuie-sa-constituim-o-forta-politica-majora-916880.html

    mar

    28/12/2010 at 9:53 pm

  19. @ela,

    pentru o initiativa legislativa: 100.000 persoane

    skorpion

    28/12/2010 at 9:54 pm

    • ms
      ii avem?

      ela

      28/12/2010 at 9:59 pm

    • Care vine dezbatuta tot in parlament . 🙂
      Deci nici o sansa sa reduca domnii parlamentari , senatori ,limfa vitala a partidelor .
      Sa ajunga sarace partidele? 🙂 sau parlamentarii? 😆

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 10:00 pm

  20. Salutare tuturor! 🙂

    Pentru cei vînoși care ar vrea să treacă șanțul dintr-o șforțare: amintiți-vă că dacă vă încordați prea tare vă pleznește vena.

    Cu calm prieteni! Dărîmăm dărîmăm dar cu construcția-i mai greu. Drobu de sare face parte din moștenirea mioritică dar asta nu înseamnă că trebuie să vedem numai drobu de sare. Înțeleg că sînteți dezamăgiți dar dacă vreți pocnesc eu din degete pentru voi ca să se-mplinească toate cît ai zice pește.

    Ce credeați voi? Că votați PDL și peste noapte toate visurile voastre vor deveni realitate? Păi nu sînteți decît niște visători naivi.

    De aproape doi ani de zile Theophyle se căznește să vă deschidă ochii și să vă arate că orizontu e ceva mai larg decît cotu personal.

    Pași mici, băieți și fete! Pași mici în direcția bună este tot ce putem spera.

    filadel

    28/12/2010 at 10:00 pm

    • Salut filadel
      Tot cu pasi mici ne apropriem fiecare din noi ,tot mai aproape de groapa .
      Macar sa vedem ceva inainte de a crapa .
      In 21 de ani am vazut prea putin din ce se spera pe baricade si prea mult din ce nu visa nimeni. 😦

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 10:04 pm

      • Ștefan

        dar dă-mi un exemplu în care o clasă politică, la un moment dat, a rezolvat TOATE problemele societății pe care o coordona în doi ani de zile fără ruși în graniță.

        Acu să nu-mi spui că Merkel și cu Sarkozy o fac de amoru artei că înțeleg mai puțin decît din epopeea băieților dăștepți din energie.

        PS. Groapa de care vorbești este comună și nu are granițele României. Este mult mai laaaargă.

        filadel

        28/12/2010 at 10:11 pm

        • filadel
          Sint cam 20 de ani ca rusii nu mai sint la granita .
          In vest, din 1945 si pina in 1965 (perioada echivalenta ) , au trecut de la saracie crunta la boom economic . Realizind ( culmea 🙂 )si autostrazi , adica infrastructura .

          Ștefan A .

          28/12/2010 at 10:19 pm

          • Știu și eu, Ștefane? Theophyle îi dădea pe ruși printre cei cîștigători pe lumea asta. Poate că Anghela are ea o feblețe slavikă pe care io n-o înțeleg dar pe care Sarkozy o consideră normală.

            filadel

            28/12/2010 at 10:22 pm

            • Ce intra acum in discutie nemtii si francezii?
              Vorbim de Romania si inapoierea crunta dupa 20 de ani de democratie „originala” . Ani in care banii au fost aruncati pe geam in folosul unei minoritati .In general numita clasa politica si clientela politica.
              Ce visati , sa vina nemtii si francezii sa va parasuteze bani cu gramada la toti ?
              Citi bani are la dispozitie romania GRATIS de la UE , nici planul Marshall nu a investit in Franta sau Germania la timpul respectiv .

              Ștefan A .

              28/12/2010 at 10:32 pm

              • Adică tu crezi că ceea ce se întîmplă azi în România nu are nici o legătură cu rușii? Pasu pe loc este un fapt normal? Nu e vorba de bani aici. Nici n-am luat în calcul banii. E puțin cam personală abordarea. Eu n-am nevoie de banii lor (ai UE) ca să văd viitorul. Tot ce spun este că nu putem face pași mai mari atîta vreme cît nu avem control asupra politicii noastre ca țară. No offense.

                filadel

                28/12/2010 at 10:38 pm

    • Buna,

      Intelegem ca este nevoie de multa rabdare si multi ani ca sa reforamam institutiile, (din datele oficiale am reusit sa pierdem pe traseu 123.000 de bugetari). Pai daca mergem in ritmul asta… speranta moare ultima.

      mar

      28/12/2010 at 10:15 pm

      • Da, dar acum ideea că putem să mai pierdem încă bugetari a devenit naturală. Am priceput (și nu mă refer la mine) că e mai bine cu cheltuieli bugetare mai mici. Să nu uităm că mai există și justiție în România și că ea nu funcționează după legile bunului simț.

        filadel

        28/12/2010 at 10:19 pm

  21. ela,

    tu,
    eu,
    el,
    ea,
    noi,
    voi,
    ei……………….si facem 100.000 persoane

    🙂

    skorpion

    28/12/2010 at 10:00 pm

    • ei,vezi? se poate ! cate una,asa cum spune si filadel.

      ela

      28/12/2010 at 10:04 pm

  22. @cedric,

    m-ai facut curios…spune!

    skorpion

    28/12/2010 at 10:05 pm

    • Nu stiu unde am vazut, caut dar nu mai gasesc
      era ceva de genul :calugarii din manastiri spun ca se pregateste asasinarea presedintelui (reproduc cu aproximatie)

      cedric

      28/12/2010 at 10:13 pm

      • @cedric,
        am cautat si eu dar pina acum nu am gasit nimic;
        dar stai blind, ca romanii nu sint ca rushii
        (asasinate politice, bancheri, ziaristi, avocati …vreo 40-50 in ultimii ani putinieni),
        nici ca bulgarii, nici ca italienii sau mai stiu eu ce, columbieni, mexicani.
        si pentru asasinat iti trebe: bani (la noi cei cu bani sint zgirciti) si curaj
        :mrgreen:

        skorpion

        28/12/2010 at 10:32 pm

    • Pași mici. Cam asta am vrut să spun. Aproape pe nevăzute.

      filadel

      28/12/2010 at 10:13 pm

  23. filadel,
    nu vinzatorul este de vina ca vinde o marfa, ci cel care cumpara…la fel si cu rushii. nu cumva politrucii romani cleptocrati pucisti au partea mare de vina????

    skorpion

    28/12/2010 at 10:40 pm

  24. filadel
    Adica sintem inapoiati ca asa ne vor rusii nu clasa politica mioritica ? (de 20 de ani)
    In tineretea mea am mai auzit asa scuze . Doar ca atunci se vorbea de partidul frate sovietic .

    Ștefan A .

    28/12/2010 at 10:41 pm

    • Daca e sa dam mereu vina pe altii , tot cersetori la portile Europei vom ramine si peste 100 de ani . In idea ca vom mai exista ca natiune pe atunci cu astfel de scuze .

      Ștefan A .

      28/12/2010 at 10:43 pm

      • Nu sînt scuze Ștefan. Sînt realități și dacă nu le luăm în considerare riscăm judecăți intime greșite. Toate momentele de dezvoltare, evoluție pozitivă, dacă vrei, ale României, s-au produs în momentele în care a reușit să se desprindă din orbita Moscovei.

        Nu vreau să explic TOTUL prin acest silogism însă el are cam 80% pondere în orice raționalitate politică prezentă în play mioritic.

        Vom rămîne cerșetori încă 100 de ani la porțile civilizației dacă nu recunoaștem realitatea în care trăim. Rusia ne dictează politica internă iar Europa nu mișcă un deșt ca să nu-i supere. Sorry dacă am fost prea direct.

        filadel

        28/12/2010 at 10:53 pm

  25. Ma retrag ca Charlie Chaplin e extraordinar cu filmul Marele Dictator si merita revazut . 🙂
    Noapte buna .

    Ștefan A .

    28/12/2010 at 10:48 pm

    • Noapte buna Stefan! Chiar film de nota 10!

      Theophyle

      28/12/2010 at 10:51 pm

    • ThPh,
      scuze, dar nu ma pot opri:

      skorpion

      28/12/2010 at 10:55 pm

      • nici o problema, superb!

        Theophyle

        28/12/2010 at 10:58 pm

      • Excelentă punere în scenă! După ce s-a spart … asta e!

        filadel

        29/12/2010 at 12:26 am

  26. Mda’ cred ca trebuie sa-l chemam pe Mazare tot a spus el ca vrea sa puna de o revolutie, nu? si ca nu-i plac americanii.

    Asta a costat orasul Constanta 20 de milioane de USD la buget. Constantenii saraci nu stiu ca americani din bazele de la Kogalniceanu nu vor mai locui in oras si nici nu vor avea voie sa iasa la After-duty in orasul lui Mazare. Halal primar!

    Theophyle

    28/12/2010 at 10:49 pm

    • Ce spuneam. 🙂

      filadel

      28/12/2010 at 10:54 pm

      • Asta este PSD-ul.Astia sunt politicienii lu’ peste si cetatenii care-i aleg isi primesc prinosul!

        Theophyle

        28/12/2010 at 10:57 pm

        • Theophyle

          simt pe creier brainstorming-ul tău. 🙂 Rezonez 100%.

          filadel

          28/12/2010 at 11:47 pm

  27. Din pacate, nu stiu sau nu vor sa stie.

    ela

    28/12/2010 at 11:06 pm

  28. din optimist a devenit cinic: dacva rezolvam noi toate problemele ce mai ramine pentru tineretul ” politic”/
    ce mai rezolva eba,si fetele alea de la psd pregatitte de alde negoita la seral????
    cit despre fonduri europene eu am curaj sa spun ca in 2011 va fi cam la fel ca in 2010;motivul e simplu; nu iese shpaga,mai bine ceva de la buget,un closet de scoala,o cantina de spital ca iese mai mult decit cu fonduri ue

    intamplator

    29/12/2010 at 12:21 am

  29. apropo de pasi mici;desi nu mai a timp=speranta de viata care mi-a mai ramas sa vad schimbarile=totusi apar;
    azi am auzit ca s-a decis ca de anul viitor 60(sau 70) pct din incasarile la fondul de sanatate sa ramana la judete;
    cred ca e prima data cind niste incasari ramin majoritar la comunitate si nu sunt date din pix de la minister;
    cind oamenii vor incepe sa vada diferentele intre cluj si vaslui poate ca vor incepe sa se intrebe si de ce sunt si poate ca vor sta mai putin in circiumi si mai mult pe la munca…

    intamplator

    29/12/2010 at 12:32 am

    • Primii o vor vedea clujenii si v0r munci mai mult . Vor vedea si vasluienii si vor ridica amar din umeri, sau se vor cocirja cum zice tepelica. Iar diferenta dintre cele doua judete va creste 🙂

      Un tanar de stanga

      29/12/2010 at 3:46 am

  30. „Atunci când guvernul se mişcă în direcţia corectă, eu nu mă voi opune efortului principal al politicii sale. Dacă merge în direcţia corectă, eu nu cred că trebuie deviat de lacursul său sau răsturnat pe probleme
    macroeconomice, orice altă politică a opoziţiei ar fi o simplă exploatare cinică a oportunităţilor politice pe termen scurt de a obţine un avantaj politic, care, la rândul său, ar fi la fel de efemer ca durată. Eu nu voi juca un asemenea joc.”

    vedeti cine a spus asta si cind..

    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/un-cadou-irlandez-de-sarbatori-211411.html

    skorpion

    29/12/2010 at 2:20 am

  31. Buna Dimineata la Toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    29/12/2010 at 6:30 am


Comentariile sunt închise.