Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 20 Decembrie / “un buget aproximativ”

Bună dimineata intr-o zi de luni. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  -10°C, si o maxima termica de  0°C, umiditate: 86%. Indicele de confort termic: -10°C. Mai mult noros, frig. Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2899 RON (-0. 0054 RON); 1 USD = 3. 2208 RON (-0.0233 RON); 1 EURO =  1. 3319  USD; (+0.0079).

Comisiile de buget-finanţe ale Parlamentului au adoptat în doar două zile proiectele legilor bugetului de stat şi ale bugetului asigurărilor sociale, acceptând doar concesii minime faţă de cele 11.000 de amendamente depuse de opoziţie. Rapiditatea cu care comisiile au redactat rapoartele pe bugete creează premisele ca în această săptămână Parlamentul să dea votul final. Astfel, parlamentarii nu vor mai fi obligaţii să se întoarcă din vacanţa de iarnă pentru a continua dezbaterile la buget, un buget constrângător din punctul de vedere al opoziţiei şi al angajaţilor la stat. Obiectivele proiectului de buget ţin de continuarea consolidării fiscale, reducerea deficitului bugetar la 4,4% din PIB, de la 6,8% din PIB în acest an, şi continuarea reducerii cheltuielilor curente, după cum a anunţat chiar ministrul finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu. De asemenea, bugetul Ministerului Finanţelor a fost votat în cuantumul propus de Guvern, dar cu un amendament prin care se prevede că încadrarea în numărul maxim de posturi în minister, prevăzut pentru 2011, se va face în trei luni de la adoptarea legii bugetului. În anul 2011, numărul posturilor finanţate va fi redus cu 2.000 faţă de cele finanţate în anul 2010, de 33.000. Microîntreprinderile au beneficiat până în 2009 de un regim special de taxare, având posibilitatea să aleagă între impozitarea profiturilor şi plata unui impozit pe venit, care a crescut progresiv, ajungând la 3% din venituri în 2009.  Microîntreprinderile au fost folosite în ultimii ani pentru a plăti salariile mari, o parte din ele fără achitarea contribuţiilor sociale. Pentru venituri de sub 100.000 de euro pe an, impozitele plătite la stat erau de 3% din veniturile totale şi de 16% din dividende, în condiţiile în care pentru plata unui salariu cu toate taxele şi contribuţiile sociale incluse este necesară o cheltuială dublă din partea angajatorului. (Sursa: SF)

Anca Boagiu: „Am gasit un dezastru la Transporturi”. Anca Boagiu a criticat in termeni duri situatia in care se aflau diverse companii din subordinea Ministerului Transporturilor in momentul preluarii conducerii institutiei in luna septembrie. Anca Boagiu a revenit la sefia Ministerului Transporturilor in septembrie 2010, dupa un prim mandat exercitat in perioada iunie-decembrie 2000. Acum 10 ani a fost succesoarea lui Traian Basescu, iar in aceasta toamna l-a inlocuit la Transporturi pe Radu Berceanu. Anca Boagiu vorbeste despre situatia ministerului, unul dintre cele mai criticate din Romania. (Sursa:R.L)

Preşedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, a declarat, la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată duminică de ProTV, că nu i-a plăcut afirmaţia lui Victor Ponta că Traian Băsescu este „dracul” şi a apreciat că un asemenea limbaj îl defavorizează. In continuare a declarat că nu îi recomandă lui Victor Ponta să candideze la preşedinţie, întrucât ar fi „prea devreme”.  Iliescu a evitat să dea nume de posibili candidaţi la preşedinţie care să aibă şi succes, făcând doar un portret-robot al unui eventual viitor preşedinte: „un om care să respecte Constituţia, să respecte legile, să fie în dialog cu instituţiile statului, nu în război ca Băsescu”. (Sursa:Mediafax)

Corneliu Stoica, campion internaţional la tir-talere, a fost unul dintre cei chemaţi de Dan Iosif să-l apere cu arma în mână în seara de 22 decembrie 1989. În declaraţia dată la Parchet, Stoica a recunoscut că a tras şi a ucis oameni, iar pentru serviciile sale Dan Iosif l-a plătit a doua zi cu 600 de dolari , 1.200 mărci germane şi 5.000 de lei. Plata a fost făcută în fostul sediu al CC al PCR. Cine a tras în noi/ după 22″ a fost una dintre lozincile scandate la toate mitingurile postdecembriste. Justiţia a pedepsit doar crimele comise în perioada 16-22 decembrie 1989, când au murit prin împuşcare 168 de persoane. Însă pentru cele peste 1.170 persoane ucise de gloanţe şi alte peste 2.000 rănite prin împuşcare după 22 decembrie 1989 nu a fost nimeni pedepsit. Justiţia încă nu a stabilit vinovaţii pentru acele crime deoarece anchetele făcute de echipa generalului magistrat Dan Voinea au fost stopate chiar înainte de finalizarea lor prin rechizitoriu de trimitere în judecată. (Sursa:Mediafax)

Evaziune, spălare de bani, corupţie sunt acuzaţii care apar din ce în ce mai des în dreptul parlamentarilor romani, semn că ascensiunea în politică îi aduce pe mulţi aleşi şi în zona penalului. Ultimul parlamentar de pe lista politicienilor care au intrat în vizorul procurorilor este deputatul PDL de Vaslui Dragoş Adrian Iftime. Parlamentarul a fost trimis în judecată sub acuzaţia de evaziune fiscală după ce a produs statului romån o „gaură” de două milioane de lei (circa 500.000 de euro). Procurorii care l-au trimis pe Iftime în judecată susţin că firma familiei deputatului PDL, Koket SA, ar fi făcut afaceri cu o firmă din localitatea Grajduri, de la care ar fi luat mai multe sute de facturi şi chitanţe în alb. În această afacere care gravitează în jurul lui Iftime mai sunt implicate  alte şapte persoane care sunt şi ele puse sub acuzare. Potrivit anchetatorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) Iaşi, deputatul PDL Vaslui ar fi fost capul acestui grup infracţional organizat care a operat între anii 2002-2005. Grupul lui Iftime ar fi adus prejudicii totale de circa două milioane de lei, bani care ar fi provenit din evaziune fiscală şi spălare de bani. (Sursa:Curentul)

Alegeri prezidentiale in Belarus: Preşedintele belarus, Aleksandr Lukaşenko, a obţinut mai mult de 72 la sută din voturi la alegerile prezidenţiale de duminică, potrivit unui sondaj la ieşirea de la urne, al cărui rezultat a fost anunţat de televiziunea de stat ONT. Denumit „utimul dictator din Europa” de catre un oficial american, a castigat alegerile prezidentiale. Intre timp o demonstratie organizata in sprijinul candidatului oponent Vladimir Neklyayev a izbucnit la Minsk. In urma luptelor de strada Neklyayev a fost ranit si transportat ulterior in stare de inconstienta catre biroul sau, a declarat un alt candidat Nikolay Statkevich. Purtatorul de cuvant Yulia Ymashevskaya a declarat ca Vladimir Neklyayev a fost batut grav. De asemenea avocatii candidatilor Nikolay Statkevich si Vladimir Neklyayev au fost raniti. Lukashenko, aflat in functia de presedinte din anul 1994, a concurat impotriva a noua candidati, potrivit Biroului Electoral Central. Sondajele nationale au aratat ca Lukashenko se bucura de sprijinul electoratului, informeaza CNN. (Sursa:HotNews)

97 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. neata,
    totul este tulbure si adeseori murdar

    11.000 (unsprezece MII ) de amendamente?
    este enorm de mult? le-au facut pe banda rulanta? le-au facut la misto???

    lukasenko are o avere de ~8 miliarde dolari intr-o tara foarte saraca.

    +

    http://lorylex.wordpress.com/2010/12/20/judecatorului-adriana-popescu-i-a-fost-respinsa-promovarea-la-iccj-deoarece-a-indraznit-sa-se-ia-de-csm-si-sa-evidentieze-adevaratele-probleme-existente-in-sistemul-judiciar-din-romania/

    skorpion

    20/12/2010 at 7:19 am

    • Salut skorpi,
      tara saraca sef bogat 🙂 sau daca vrei bani albi pentru zile negre!

      La noi o justitie negra cu un CSM prezidat de Skaraotzki

      Theophyle

      20/12/2010 at 7:21 am

  2. neata, ThPh,
    ma intreb daca pentru lukasenko vor veni zile negre, caci pentru iliescu sint 21 de ani de zile albe in ciuda evidentelor, ca altundeva este locul lui….

    skorpion

    20/12/2010 at 7:24 am

    • Am impresia ca da. Rusii s-au cam plictist de el, ii deranjaza in afacerile cu Europa.

      Theophyle

      20/12/2010 at 7:26 am

      • dar de ilici nu s-au plictisit?
        🙂

        am fugit!
        o zi geroasa si frumoasa va urez!

        skorpion

        20/12/2010 at 7:27 am

        • Numai bine skorpi,
          ai grija polei nasol afara!

          Theophyle

          20/12/2010 at 7:37 am

  3. Salut
    Pentru ca multi sinucigasi se arunca de pe poduri trebuie ca podurile sa fie desfiintate.

    Exact la fel este si vorba asta cu impozitul de 3% pe microinteprinderi care e folosit de cei cu salarii mari pentru evaziune.
    Uitam ca dezvoltarea avuta in ultimii ani a microinteprinderilor a avut la baza acest impozit.
    Uitam ca raportul intre cei ce isi iau salariu pe microinteprindere este infim raportat la numarul microinteprinderilor (Si de ce doamne iarta-ma nu se statuteaza ca o microinteprindere trebuie sa aiba minim 3 salariati si maxim 10 ?- Atunci ar disparea basmul asta)
    Uitam ca odata cu aparitia acestui 3% multe firme mici au iesit din evaziune si din zona gri efiindu-le mai avantajos sa plateasca impozit si sa doarma linistiti.
    Contabilitatea este mai simpla, controlorii de la fisc in goana de spaga nu mai pot gasi nod in papura
    Cei care au vehiculat desfiintarea impozitarii sunt cei limitati carora le plac ouale dar vor sa manince si gaina.

    Guvernului ii titiie fundul de bugetari si mamici protestatoare, dar trag cu parul in intreprinderea privata care este reprezentata de …. Corici, un asistent universitar, fara firma, fost in partidul lui Virgil Magureanu…

    Un tanar de stanga

    20/12/2010 at 8:44 am

    • Mneata’ TDS,
      Statul se comporta ca un golan, seful unei gasti de cartier, ii bate pe cei care nu se pot apara!

      Theophyle

      20/12/2010 at 8:49 am

      • Salut!
        Mie, impozitul de 3% din încasări mi se părea OK.
        Necazul e că cei mai mari, în perioada aceea, şi-au împărţit afacerea în zece pui „micro”. Făcea bine şi la participarea la licitaţii, şi la impozit.
        Ar trebui orientate acţiunile pe individ, văzut care cît cheltuie şi pornit de aici cu controlul.

        para

        20/12/2010 at 10:09 am

  4. Buna dimineata!
    Imi place Anca Boagiu. Nu vorbeste in plus, e tenace,a evoluat frumos si are curaj.
    Ma intreb daca pretul castigarii alegerilor de PDL a fost popularea cu specimene dubioase.Daca da,multam fain si ma lipsesc.
    Si o ultima remarca :sper ca reducerea bugetului la comunicare nu inseamna renuntarea la proiectul eRomania.

    ela

    20/12/2010 at 9:01 am

    • Mneata’ ela 🙂
      si mie imi place! Cred ca in sintagma „comunicare” este vorba de papagalii care vorbesc vorbe despre guvern/guvenanti/politicieni. eRomania ar trebuii sa fie catalogat drepr comunicatii! Sper 🙂

      Theophyle

      20/12/2010 at 9:04 am

      • Scuze,asta am vrut sa spun.E vorba de Ministerul Comunicatiilor.
        Purtatorii de vorbe nu ma pasioneaza 🙂

        ela

        20/12/2010 at 9:07 am

  5. Pe asta ati vazut-o? Se ingroasa gluma in Asia-Pacific?

    ela

    20/12/2010 at 9:10 am

    • care? Coreea?

      Theophyle

      20/12/2010 at 9:12 am

      • da;sau e un joc de glezne?

        ela

        20/12/2010 at 9:13 am

  6. Buna dimineata !

    Ce mai spune campionul de tir, participant la lovilutie :
    “Ajuns acolo, am constatat că se trăgea asupra CC-ului dinspre Palat (colţul dinspre Biserica Kreţulescu, ultimul etaj). Arăt că se trăgea în rafale scurte (…) fără a lovi oameni sau în ferestre. Se trăgea numai în ziduri. (…) Am văzut că înapoia ferestrelor de unde se trăgea erau trăgători de elită, cu feţele acoperite. I-am făcut semn lui Dan pentru a deschide şi eu focul, dar acesta mi-a răspuns negativ, făcându-mi semn că totul este în regulă şi, mai târziu, recunoscând că acei oameni erau acolo tocmai pentru a crea panică, fiind instruiţi pentru a nu răni pe nimeni.”

    La TVR, Ion Iliescu a spus „Hai, că ne-a ieşit treaba!”.

    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/exclusiv-corneliu-stoica-am-ucis-la-revolutie-210385.html

    Tzepelica

    20/12/2010 at 9:35 am

    • Salut timi,
      viata grea, traim intr-o minciuna comntinua de 22 de ani 😦

      Theophyle

      20/12/2010 at 9:42 am

  7. Buna dimineata! 🙂

    In weekend am fost la tara, pe meleaguri introienite vasluiene, asa ca am scapat actualitatea politica, in special interviul cu iliescu. Aflind de el aseara tirziu si citind mai multe astazi, va propun in cele ce urmeaza o mica analiza care arata ca Basescu si Iliescu au tras primele salve in avanpremiera dezbaterii pentru noua Constitutie, care va incepe in februarie, odata cu noua sesiune parlamentara.

    Impresia mea este ca Iliescu a facut niste calcule gresite, insa gresite rau de tot. Voi incerca sa va demonstrez.

    Cetatean

    20/12/2010 at 9:57 am

  8. 1. Vineri Basescu a declarat transant, la RRA:

    „Efortul meu, efortul Guvernului, este de schimbare a statului. Este clar că suntem aşezaţi pe un stat construit în vremea FSN-ului, realizat după chipul şi asemănarea domnului Iliescu. Statul acesta trebuie flexibilizat şi modernizat.

    Atac direct. Mai mult, atacul a fost completat de declaratia de la Hotnews:

    2. „Si eu intentionez ca in prima sesiune a anului 2011 sa inaintez catre Parlament proiectul de revizuire a Constitutiei.

    Asdta inseamna ca incepind din februarie 2011, batalia se muta in teritoriul Constitutie, daca anul asta trec legile grele (si ele vor trece, caci nu exista alta cale).

    Odata declansata dezbatarea politica, Basescu deschide balul, si toti vor fi zvirliti in malaxor. Toti, inclusiv PDL-ul.

    3. „Pe de alta parte, mizez pe bunul simt al parlamentarilor. Pana la urma, ei se vor duce in fata electoratului pentru un nou mandat si unul din primele lucruri pe care vor trebui sa le raporteze cand vor cere un nou mandat va fi: ai respectat votul nostru de la referendumul pentru parlament unicameral? Pai pleaca de aici domnule parlamentar, nu te mai votam odata”.

    Romanul are memoria scurta. Odata incrise salariile pe o curba ascendenta (fie ea si de 15% in 2011), oamenii vor intelege ca greul cel mare a trecut. Evident, el nu a trecut in intregime, insa taierile brute, daca vor fi insotite de legi grele si corecte, vor creea sentimentul ca anul 2010, asa oribil economic cum a fost, nu a fost degeaba. Toti romanii au suferit, in 2011 e rindul Parlamentulu isa isi de aobolul. Cum? Aratind ca intelege mandatul primit la referendum.

    Buuun. In conditiile astea, Iliescu a contra-atacat, insa atit de transparent si de neindeminatic, ca ma intreb daca batrinul nu cumva si-a pierdut reflexele politice.

    Cetatean

    20/12/2010 at 10:05 am

  9. Buna,Cetatean!
    Vezi ca d-l Vlaston are un apel de sprijin pt legea invatamantului.

    ela

    20/12/2010 at 10:06 am

    • buna, Ela!

      Am vazut. Nu cred ca are rost, oricum aia de la CCR decid ce vor muschii lor.

      Cetatean

      20/12/2010 at 10:19 am

  10. Ce a spus Iliescu?

    4. In primul rind, Iliescu a spus un lucru care trebuie citit cu toata atentia:

    „Omul ăsta vorbeşte, care este incapabil să folosească structurile democratice pe care le-am construit în toţi aceşti ani? Păi el vorbeşte în afara oricărei realităţi istorice şi nu înţelege lucruri elementare”, a afirmat fostul preşedinte.

    „Dar e trist că un asemenea om ocupă o funcţie de şef al statului. El încă nu a intrat în atribuţiunile fireşti, normale, constituţionale a ceea ce presupune să fii şeful statului„, afirmă Ion Iliescu.

    Ei bine, Iliescu a spus un lucru mare, insa care trebuie citit astfel: Basescu este nu vrea sa foloseasca sforile pe care eu le-am lasat pentru vremurile cind eu nu voi mai fi presedinte.

    Incercati sa cititi fara cuvintul „democratice” si cind cititi „structurile” ginditi-va la Sandei, SRI-ul lui Timofte, afacerile lui Vantu, Patriciu, voiculescu, reteaua lui Catalin Voicu si votul pe lista. Cum suna? „Basescu este incapabil să folosească structurile pe care le-am construit în toţi aceşti ani”.

    Cred ca va dati seama la ce fel de „structuri” se refera Iliescu: la structurile camuflate care asigura mentinerea la putere a comunistilor deghizati in social-democrati. Iliescu nu se refera doar la el, ci se gindea si la cel ce avea sa ii fie urmas dupa 2004. Si cu ocazia asta am aflat un lucru pe care il stiam, insa pentru care avem confirmarea: cum ca Geoana, in 2005, luind conducerea PSD, „i-a compromis vitorul politic al lui Adrian Nastase„. Care Adrian Natsase trebuie sa fie presedintele Romaniei, ce aveas sa foloseasca institutiile „democratice” create de Iliescu. Si care a pierdut si Presedintia, si PSD-ul.

    Cetatean

    20/12/2010 at 10:18 am

    • Salut tuturor,
      @Cetatean Cred ca „4.” este o interpretare si exagerare 🙂
      In nota pe care ai scris-o ce a spus Iliescu poate sa insemne multe 😦

      CFG

      20/12/2010 at 10:32 am

      • CFG, salut!

        daca esti bun, explica-mi scurt une e exagerea mea. Si cam ce ar mai putea sa insemne ce a spus Iliescu.

        Cetatean

        20/12/2010 at 10:34 am

        • Acel „Omul ăsta vorbeşte, care este incapabil să folosească structurile democratice pe care le-am construit în toţi aceşti ani? Păi el vorbeşte în afara oricărei realităţi istorice şi nu înţelege lucruri elementare” este in stilul caracteristic Iliescu: altul (decat el) nu stie … Este un atac la persoana clasic, coboara un adversar 🙂

          CFG

          20/12/2010 at 11:03 am

          • Da, CFG, insa in afara de atacul personal, exista o interpretare politica pe care am incercat sa o dezvalui. Iliescu nu are in cap decit dorinta de putere, chiar si cind stranuta tot la acapararea puterii se gindeste!

            Cetatean

            20/12/2010 at 11:20 am

    • Buna dimineata. Punctul 4: *****!

      Gino

      20/12/2010 at 10:58 am

      • Salut, Gino!

        Inclin sa cred ca Iliescu a spus mai mult decit trebuia. L-a furat peisajul si a spus suficient de mult ca noi sa intelegem exact ce am exprimat eu 😉

        Cetatean

        20/12/2010 at 11:03 am

  11. Mica paranteza: a doua motiune a opozitie va fi citita azi si dezbatuta-votata joi.

    http://www.mediafax.ro/politic/cea-de-a-doua-motiune-de-cenzura-depusa-de-opozitie-pe-salarizare-va-fi-citita-luni-si-dezbatuta-joi-7833769/

    E bine. BP-urile au votat cu 11 la 10 pentru aceste calendar. Azi are loc votul la motiunea citita joi. Daca se respecta calendarul, joi vom sti cum sta treaba cu legile salarizarii. Fiind procedura de urgenta, legile vor avea doua zile pentru a fi contestate la CCR (pentru cea de azi, pina miercuri), pentru cea de joi, pina simbata, adica de Craciun ;-).

    In mod normal, daca nu sunt iresponsabili, aia de la CCR ar trebui sa le dea drumul pina de Anul nou (macar la asta care se voteaza azi), daaca nu pina cel tirziu 7 ianuarie.

    Exista sanse sa ne incadram in graficul stabilit cu FMI, insa cu maaaari emotii.

    Cetatean

    20/12/2010 at 10:23 am

  12. Revin la meciul Iliescu-Basescu:

    5. Prin urmare, Iliescu se grabeste sa mute in avanpremiera dezbatarii pentru Constitutie:

    „Aş putea să-i replic în acelaşi fel. Ce ar fi dacă ar fi după chipul lui Băsescu această Constituţie? În orice caz, experimentul lui Băsescu cred că va duce probabil la o modificare pe care o susţineau cândva liberalii, anume ca preşedintele să fie ales de Parlament„, a spus fostul preşedinte.

    Bingo! La amenintarea voalata a lui Basescu cum ca parlamentarii vor avea de votat votul unicameralul si reducerea la 300, Iliescu raspunde cu amenintarea ca se poate negocia introducerea unei republici parlamentare, cu Presedinte ales de Parlament. Evident, liberalii si pesedistii vor sustine ca vor acest lucru ca sa se combata viitoarele „excese” ale unui care va fi ca Basescu.

    Iliescu stie ca Nastase nu va mai fi niciodata ales Presedinte prin sufragiu universal. Pentru ca Nastase va fi viitorul candidat al PSD la Presedintie, a spus-o Iliescu, indirect: „Întrebat dacă i-ar recomanda preşedintelui PSD, Victor Ponta, să candideze la următoarele alegeri prezidenţiale, Iliescu a răspuns: „Nu, e prea devreme”.

    Pai daca Presedintele PSD-ului nu e bun pentru Presedintia Romaniei, atunci cine? In afara de Nastase, mai poate sprijini Iliescu pe altcineva? Evident ca nu. Nici in 2009 Iliescu nu l-a vrut pe Geoana, insa dupa cele 3 (trei!) lanari oficiale ale lui Geoana, pina la urma l-a inghitit, cu noduri.

    Acum nu mai vrea sa se intimple asta, si tinerelul de Ponta sa fure startul. Iliescu nu este de acord nici cu un candidat liberal, sprijinit pe PSD, asa ca singura optiune ramine Nastase, insa care nu va prinde niciodata Presedintia, daca Presedinyele va fi ales tot prin vot universal. Pentru Nastase este nevoie de republica parlamentara, care sa scape de sub controlul poporului.

    Cetatean

    20/12/2010 at 10:33 am

    • pentru asta,nu trebuie ca Nastase sa scape de justitie?

      ela

      20/12/2010 at 10:55 am

      • Da, de aia Justitia Sandeilor se agata sa raminna la putere.

        Cetatean

        20/12/2010 at 11:02 am

    • Te felicit Cetatene! O demonstratie in forta.

      ela

      20/12/2010 at 11:19 am

    • Batalia pentru (putere) „Cine decide executivul” cetatenii/votantii sau parlamenatrii este una majora. Dureaza de ani buni, vezi modificarea Constitutiei din 2003 si va mai dura. Parlamentarii, adica cei care decid in partide si alcolitii lor, vor sa decida ei – ei fiind cativa, o mana de oameni. Cealalta varianta este sa decida cetatenii / alegatorii / cei care voteaza – adica cateva milioane.

      Pentru asta, pe langa modificarile din 2003, dinozaurii vor sa foloseasca urmatoarea modificare a Constitutiei. Au perdeaua de fum „Presedinte dictator sau abuziv” pe post de motivatie plus teza „Daca se voteza in Parlament este democratic”. Ca si cand nu am avea exemplul deciziei ABUZIVE de suspendare a Presedintelui in 2007.

      Separarea puterilor in 3 se face tocmai pentru a preveni abuzurile. La aceasta se adauga si egalitatea intre Puteri, fara a uita de echilibru, egalitate care in Romania nu exista si nici nu este amintita. Cat despre separare, in cadrul aceleiasi Constitutie este incalcata! Ce amar este sa ai o Constitutie in care se proclama separatia puterilor ca apoi tot in cadrul ei sa fie incalcata.
      Lipsind separatie si egalitate intre Puteri nu vad cum se poate realiza echilibru …

      IMO, ar trebui atacat planul dinozaurilor …

      CFG

      20/12/2010 at 11:28 am

  13. 6. Prin urmare, cum se vede deja meciul din februarie anul viitor, pe tema Constitutiei?

    Sa citim cu atentie:

    „Preşedintele de onoare al PSD a apreciat, răspunzând unei întrebări, că Victor Ponta şi Crin Antonescu nu ar trebui să iniţieze o procedură de suspendare din funcţie a preşedintelui acum, ci abia după reconfigurarea Parlamentului, în urma unor eventuale alegeri anticipate.

    „Aşa ceva se poate face numai după o schimbare a structurii Parlamentului. Ar trebuie întâi de toate o suspendare a Guvernului [remarcati greseala lui Iliescu: Guvernul se „demite”, nu se „suspenda”. Iliescu este obsedat de suspendarea lui Basescu si scaparile de limbaj tradeaza asta mai mult decit vrea el sa o arate – n.mea] şi alegeri anticipate şi o nouă componenţă a guvernului, iar după aceea am putea să luăm în discuţie, dacă domnul Băsescu continuă să nu îşi respecte atribuţiile constituţionale, să fie suspendat şi un referendum ar avea fără îndoială succes, a declarat Iliescu.

    Întrebat care ar putea fi momentul demiterii Guvernului, ţinând cont că opoziţia a depus acum două moţiuni de cenzură, Iliescu a spus că în primăvară, aceste două moţiuni fiind doar „instrumente politice”.

    Sa desilcim itele, coane ionele.

    1. Este absolut o concidenta ca intreaga procedura a demiterii Guvernului si a noii suspendari a lui Basescu trebuie sa inceapa tot in februarie, cind va incepe si dezbatarea pe noua Constitutie, nu-i asa?

    2. Este o concidenta ca procedura presupune intii ambuscada cu demiterea Guvernului, constitutire unei „noi” majoritatii, prin „schimbarea structurii Parlamentului”, adica prin atragerea UDMR de partea PSD si PNL, nu-i asa?

    3. Suspendarea ar avea ca motiv vizibil reeditarea scenariului Johahahanis, cind Basescu este din nou acuzat ca refuza sa fie „mediator” si trebuie prin urmare suspendat pentru ca nu pune premierul unei „majoritati”, nu-i asa?

    4. Iliescu vorbeste de alegeri anticipate, insa e vicelean. El se exprima ca si cum dupa demiterea Guvernulu iar urma automat alegeri anticipate si PSD si PNL ar obtine garantat 50+1, iar Basescu ar refuza sa le numeasca premierul. Ceea ce nu ia in considerare Iliescu este faptul ca Basescu NU va dizolva Parlamentul. Iliescu greseste aici, el mizeaza pe faptul ca, daca este refuzat de doua ori un Guvern (pentru ca UDMR, sa zicem, ar fi atras de partea Opozitiei), Basescu va dizolva Parlamentul iar la alegerile anticipate PSD si PNl ar obtine cit spun sondajele. Eroare! Nu este garantat ca Basescu va dizolva Parlamemntul, ca sa avem alegeri anticipate.

    5. In fapt, Iliescu mizeaza pe altceva, ce nu spune: atragerea UDMR de partea Opozitiei, in conditiile dezbataerii pe Constitutie. UDMR sustine republica parlamentara, asta o stim deja, si PSD are cu ei aici o afinitate. Iliescu spera ca, odata intrati pe terenul Constitutiei, UDMR sa ceara de la PDL anumite chestii pe care PDl sa nu le poata oferi, iar PSD sa le promita, numai ca sa vada Guvernul demis si apoi sa treaca la planul cu suspendarea. Odata demis Guvernul, promisiunile vor fi mentinute doar daca UDMR voteaza si suspendarea. Alegeri anticipate nu vor fi in nici un caz, insa Iliescu nu e prost sa explice el adevarata ratiune a reconfigurarii parlamentare pe care o vrea.

    6. Motivele pentru care vrea insa suspendare sunt clare: odata declansata dezbatarea pe Constitutie, Basescu este in pozitie de forta si Opozitia in off-side. Dezbatarea va fi in terenul Parlamentului si toate tunurile pe Parlament. Iliescu nu vrea asta, el vrea sa deplaseze dezbatarea pe Presedinte, ca sa scape Parlamentul de sabia unicameralului.

    Cetatean

    20/12/2010 at 10:50 am

  14. am impresia că Monica Iacob Ridzi o să-şi dea demisia din funcţia de deputat

    gabriel

    20/12/2010 at 10:56 am

    • de ce a asteptat pana acum? sa se umple de ridicol?

      ela

      20/12/2010 at 11:15 am

      • stai, că nu e o ştire
        e doar impresia mea 🙂

        gabriel

        20/12/2010 at 12:04 pm

  15. 7. Insa strategia lui Iliescu are citeva greseli fundamentale. Pe prima am amintit-o, anume ca nu e garantat ca Basescu va declansa alegeri anticipate (sa luam de bun scenariul lui Iliescu). Basescu poate insista numind diversi presmieri, care nu pt fi refuzati. Personal, nu exclud inca nominalizarea, in caz de avarie, a lui Isarescu, mai ales ca Boc va fi luat masurile dure.

    A doua eroare de interpretare ar fi ca UDMR ar fi dispusa sa sara in barca Opozitiei. Nu e garantat.

    Insa cea mai mare eroare e cea de calcul politic. Vrind sa scape Parlamentul de menghina unicameralului, Iliescu se grabeste sa anunte ca este posibila suspendarea lui Basescu, ceea ce va polariza iarasi scena politica in functie de pro-Basescu si anti-Basescu, pro-Parlament si anti-Parlament. Iliescu crede ca la o eventuala suspendare oamenii,m sleiti de un an 2010 hidos la nivel economic si tocati la cap de Antene, ar vota fara doar si poate suspendarea lui Basescu.

    Eu cred ca se inseala. Niciodata nu trebuie sumestimata setea de dreptate a oamenilor, mai ales cind vine vorba de atitudinea romanilor fata de Parlament. Intr-un meci de tip Basescu-care-taie-salariile-si-pensiile versus Parlamentul-care-nu-se-vrea-reformat, Parlamentul nu va cistiga niciodata.

    Iliescu se inseala crezind ca oamenii nu vor reactiona ca in 2007 si ca, data fiind corectia economica din 2010, se vor razbuna pe Basescu. Pararea mea este ca exista o enorma frustrare la nivelul electoratului, care mai degraba se va descarca pe Parlament, iar nu pe Basescu, mai ales ca stim ca 58% dintre votanti vor unicameral.

    Iliescu crede ca in 2011 cntextul economic prost din 2009 il va ajuta sa evite scenariul din 2007, cind Basescu, aflat pe curba descendenta, a fost saltat la 70% d eun referendum de demitere. Se inseala, si subestimeaza gindirea oamenilor. Cred ca Basescu are dreptate cind spunea la Hotnews catre politicienii ca Iliescu:

    „Tineti cont ca romanii sunt mai inteligenti decat voi”.

    Cetatean

    20/12/2010 at 11:01 am

    • „Buna” din nou, nu comentez despre analiza dar pentru ca sunt mai pragmatic si atasat de valori materiale (ce sa-i faci, trebuie sa avem si defecte!) zic ca analize de felul asta merita platite scump, cum sunt sigur ca se intampla prin alte parti. Felicitari si multumesc!

      Gino

      20/12/2010 at 11:15 am

      • Gino, merci!

        Bune sau rele, analizele de pe Politeia vor fi mereu oferite din inima de noi, cei care ne consideram patrioti ce nu pot fi cumparati pe arginti! 🙂

        Cetatean

        20/12/2010 at 11:19 am

        • Cetatean, lucrurile bune au pretul lor, sunt sigur ca il vei primi odata, cu tot cu dobanda cuvenita.

          Gino

          20/12/2010 at 11:26 am

          • In Ceruri, Gino, acolo! 🙂

            Cetatean

            20/12/2010 at 11:40 am

  16. Final. Ce putem deduce despre scena politica in anul viitor?

    1. Dezbatarea pe noua Constitutie va fi bruiata de ambuscada unei noi incercari de demitere a Guvernului si a unei noi suspendare a lui Basescu.

    2. Iliescu vrea republica parlamentara (ce supriza, el, emanatul poporului, vrea republica parlamemntara!) dpar pentru ca stie ca Nastase, pe care il vrea candidat la Presedintie din partea PSD, nu va pupa niciodata sefia statului in caz de vot popular.

    3. Iliescu crede ca o noua suspendare al avea succes (parlamentar si popular). Eu cred ca se inseala.

    4. Scenariul lui iliescu il aseaza in pozitie de forta pe Basescu. Iliescu pare a nu realiza asta, sau, daca o realizeaza, isi asuma riscul pentru ca amenintarea unei noi Constitutii care sa schimbe din temeii statul creat de el e prea mare.

    5. Iliescu se bazeaza pe tradarea UDMR. Ca sa obtine votul UDMR, iliescu este pregatit se le ofere ceva. In afara de republica parlamentara, este posibil ca iliescu sa incerca sa le ofere si votul pe liste, pe care il vor si psd-ul, si (partial) unii din PDL si PNL.

    6. Negocierile pentru votul pe liste se vor purta in secret, pentru ca toti parlamentarii sunt speriati de numarul 300 si de unicameral. dat fiind faptul ca si la PDl vor avea loc alegeri interne, Iliescu spera sa profite de disensiunile din PDL.

    7. Iliescu insa intra pe un teren mlastinos, in care nu detine controlul. Riscul de a-si vedea schimbata Constitutia il face sa iasala lupta, desi nu detine nici o arma. E clar ca batalia va fi dura.

    Cetatean

    20/12/2010 at 11:12 am

  17. Buna dimineata,
    @Cetatean, ti-am asteptat comentariile inca de ieri pe marginea emisiunii cu Ion Iliescu. Sunt bine venite si azi, mai ales ca imi place interpretarea!
    Daca ai fost pe drum, inseamna ca nu ai vazut aseara, Romania te iubesc, pe Protv.
    Au reluat subiectul cu afacerile incredibile facute cu certificate de revolutionari, cu exemple concrete de persoane care le-au obtinut nemeritat (unul era chiar in puscarie in dec. 89 dar a obtinut certificat ca a participat la revolutie la Brasov), altii care au dat certificate contra bani iar altii- participanti adevarati- au obtinut cerificatele cu mare greutate sau deloc.
    Se promite o ancheta corecta dar indivizii ameninta reporterii care au facut aceste dezvaluiri.
    Si aici tot Iliescu e vinovat, cu legea stramba pe care a aprobat-o, dar vrea liniste din partea nemernicilor cu gura mare care se pretind revolutionari. Plus ca o gramada de securisti, militieni si activisti PCR beneficiaza de pe urma acestei legi.

    cedric

    20/12/2010 at 11:21 am

    • Cedric, sunt extrem, extrem de compesit sa aud ca mi-ai asteptat comentariile, insa sa stii ca si eu am zacut o boala in weekend ca nu am putut citi blogul! 🙂

      Nu am vazut emisiunea de la Pro tv.

      Problema cu certificatele de revolutinonar, dar si a pensiilor speciale pentru structurile de forta ale sistemului (politie, armata, securitate, justitie) e simpla: au ajutat la crearea „structurilor democratice” de care vorbea Iliescu si de care trebuia sa beneficieze Nastase.

      Nu e pentru cine se chiteste, ci pentru cine se nimereste. Dumnezeu si electoratul au vrut ca planul lui Iliescu sa nu reuseasca.

      Trebui insa sa ne asiguram ca statul lui Iliescu va fi ingropat, si sper ca va fi, si ca Iliescu va trai sa isi vada statul si Constitutia distruse.

      Cetatean

      20/12/2010 at 11:27 am

  18. in Paralement se dezbate prim motiune. Prezideaza Geoana (credeam ca va prezida Anastase).

    PDL se va abtine de la vot.

    Cetatean

    20/12/2010 at 11:21 am

  19. Pana una-alta,Presedintele ar avea nevoie de aliati multi si ,mai ales, puternici.Ar avea nevoie de autoritate si de sustinere populara.
    Ce te faci ca partidul mosit de el e un fiasco,colcaie daca ridici putin capacul,si e oricand un contraargument pentru adversari?

    ela

    20/12/2010 at 11:24 am

  20. Ziua buna Theophyle all 🙂
    Salve City.Excelente comentarii.Cu permisiunea ta as adauga,referitor la Udmr(in jurul acestuia se invart multe)
    UDmr,indiferent de cat de tare este momit de psd-iliscu&comp nu va face miscarea asta de unul singur.Ca s-o faca ar trebui insotit si de minoritati si/sau unpr.Se poate ,eu cred ca nu.Unpr asda cum e nu va ceda in fatza psd.
    Apoui nu prea am convingereaca urmatorul sef udmr(cu toata dorintza lui Frunda &comp) ii va place prea mult barca psd.
    Nu va fi republica parlamentara.Au zis-o multzi.
    Alegerea directa a presedintelui este un drept castigat cu sange.Cel care propune asa ceva se autodesfiinteaza,cred eu.

    mircea

    20/12/2010 at 11:28 am

    • Mircea, salut si merci!

      Ai mare dreptate, ai punctat un aspect pe care nu am vrut sa il mai mentionez. Poporul nu va vota niciodata pentru republica parlamentara. Iliescu insa cred ca mizeaza pe altceva, anume pe conexarea problemei republicii parlamentare cu exemplul lui Basescu ca dovada ca trebuie abandonata alegerea presedintelui prin vot direct. Eu cred ca e fara sorti de izbinda, insa Iliescu, desti stie si el, nu are altceva de facut, si agita aceasta masura ca raspuns la problema unicameralului. Incearca sa momeasca parlamentarii (din toate partidele) cu perspectiva comoda de a nu mai fi deranjati niciodata de un presedinte-marioneta ales de ei.

      Cetatean

      20/12/2010 at 11:39 am

  21. Ela, PDL-ul si-a tras in glonte in teasta cu Ridzi. Daca nu face ceva (reluarea votului, presiuni pe Ridzi sa demizioneze din Parlament sau altceva), se sterge pe bot de putinul credit pe care il mai aveau.

    Cetatean

    20/12/2010 at 11:29 am

  22. salut

    Cetatean, pornesti de la 3 premize cu care nu sunt de acord:
    – cat de dificila si eroica e activitatea de legiferare reformista: fals, e cel mai usor lucru de facut; cel mai greu lucru, de care nici nu s-au apucat este reformarea resursei umane si a practicilor din administratie; iti garantez ca, daca am aplica legile, bune-proaste pe care le avem, romania ar fi mult mai suportabila; problema reala e ca nu sunt aplicate decat partial si discretionar, in functie de interese; deci greul nu e stai pe cur in parlament sa votezi niste chestii pe care nu le intelegi; iar faptul ca nici asta nu le iese, spune multe;
    – vorbesti de pdl ca fiind sigur, in opozitie cu udmr-ul, de exemplu; votul de sapt. trecuta nu-ti spune ceva? paradoxal, traseistii si mercenarii de serviciu-udmr, isi fac treaba mai corect decat hahalerele oranj;
    – in caz de suspendare, basescu a pus-o rau de tot, el a pierdut increderea nucleului dur (dur in sensul de oameni cu principii, nu de talibani tari de cap); sunt oameni cu piata universitatii la activ, care au votat constant ceea ce numim noi laudativ dreapta, cu prezenta la referendumul de suspendare, care nu mai ii dau credit; pe astia cand s-au hotarat nu ii mai intorci cu un discurs lacramos sau cu niste masuri populiste; iar treaba cu raul cel mai mic nu se mai vinde deja cata vreme i-am vazut pe „aia buni, ai nostri” in actiune

    razvan

    20/12/2010 at 11:29 am

    • Ar trebui ca in 3 ianuarie sa convoce congres cu alegeri in pdl, cu analiza coruptiei din partid si curatenie generala.
      Daca mai intinde mult pelteaua,partidul ramane si fara bruma de oameni credibili,si nici un roman cu scaun la cap nu il sustine.Necum sa atraga elite.

      ela

      20/12/2010 at 11:38 am

  23. razvan, salut! 🙂

    – La punctul 2 tocmai am raspuns pentru ela: PDL se compromite singur cu cazuri ca Ridzi. PDL-ul nu mai beneficiaza de credit moral, si UNPR+UDMR sunt mai disciplinate la vot. PDL-ul e asa din cauza aminarii alegerilor interne.

    Eu am spus ca in 2011 „Odata declansata dezbatarea politica, Basescu deschide balul, si toti vor fi zvirliti in malaxor. Toti, inclusiv PDL-ul.

    PDL-ul nu va fi scutit de nimic, ba dimpotriva.

    – din perspectiva noastra, legiferearea reformista e usoara, insa ea trebuie facuta cu ooamenii actuali ai Coalitiei si ai PDL-ul. PDL-ul nu se deosebeste structural de Opozitie, si nici ei nu vir reforma, de fapt, Basescu i-a impins si ei se trag inapoi cit pot. Daca ar pricepe ca reforma e si in beneficiul lor, nu ar mai face ce fac, insa sunt din acelasi aluat.

    – cit priveste o eventuala noua suspendare, lucrurile nu cred ca sunt cum crezi tu. Ai vota pentru suspendarea lui Basescu pentru ca idiotii din PDL au facut ce au facut? Ai vota pentru suspendarea lui Basescu stiind ca odata cu votul asta ne stergem pe bot de reforma Constitutiei?

    Cetatean

    20/12/2010 at 11:35 am

  24. Iliescu i-a facut ieri un mare deserviciu lui Crin Antonescu: l-a declarat politician de stanga (nu are de ce sa fie de dreapta, „nu se trage din familie bogata si nici din mosierime”!) asa ca electoratul de dreapta va trebui sa se mai gandeasca cu cine voteaza la viitoarele alegeri. Este o noua stampila aplicata de Iliescu si de obicei stampilele puse de el intra in subconstientul oamenilor si au viata lunga.
    Bineinteles ca aceasta caracterizare are scopuri ascunse (probabil, printre altele, vrea sa motiveze coalitia PSD-PNL).

    cedric

    20/12/2010 at 11:43 am

    • asa este, Antonescu e de stinga. Crin va avea supriza sa constate ca nu are atitia votanti in alageri cit ii arata sondajele.

      Azi voi viziona emisiunea in reluare sa vad ca a mai zis cirpa kagebista si mi-a scapat.

      Trebuie sa fug, ne citim mai dupa amiaza! 🙂

      Cetatean

      20/12/2010 at 11:48 am

  25. Cetatean, salut

    nu e vorba ce cred eu, e vorba de oameni despre care stiu cum voteaza din 90 incoace si care simt ca basescu a vandut pdl-ul drept un altfel de partid, si de fapt era same old sh#t; asta e o chestie greu de inghitit, oamenii au votat pdl-ul pe motiv de basescu si nu le place ce vad
    iar cu revizuirea, in conditiile in care reformismul azi mai e doar o factiune din pdl (estimez ochiometric raportul de forte in cadrul grupului parlamentar la fifty-fifty), deci 1/2 din vreo 35% din parlamentari, cum putem crede ca modificarea constitutiei (mai ales in sensul voit de noi) mai e realista? tare ma tem sa nu se ajunga la o modificare a constitutiei deturnata, cum a fost votul asa-zis uninominal

    razvan

    20/12/2010 at 11:51 am

    • Aceeasi perceptie o am si eu.
      Oamenii au votat PDL/Base ca fiind vorba de inamici ai sistemului ticalosit.
      Acum PDL e perceput ca facand parte din acest sistem ticalosit (cel putin asa se comporta de ceva vreme).
      Iar Base nu mai e ce a fost…
      PS
      Ilicescu nu trebuie „tratat” ca un personaj (singular).
      Daca nu este atacata/lichidata toata mafia pe care o patroneaza, esecul e asigurat.
      Hidra are multe capete, mai vechi sau mai noi.

      Tzepelica

      20/12/2010 at 12:29 pm

  26. @Thephyle, buna ziua!

    Am citit cu atentie tabelul bugetelor ministeriale pe care l-ai publicat. Ceva nu este in ordine acolo.
    La Ministerul Mediului, propunerea de buget 2011 este de 2,3 mld. lei, iar executia preliminata pe 2010 este de 1,9 mld. lei. Nu are cum sa fie o scadere cu 28,6%! Mai sunt probleme la Min. Finantelor, Min. Dezvoltarii. Daca calculele nu s-au facut pe sume nominale, ci pe reale (adica, tinand cont de inflatie), tot tabelul este ciudat. Verifica!

    Oricum, cel mai dureros este bugetul Sanatatii.
    Doar 1 mld. euro? In anii din urma, acesta era bugetul alocat programelor nationale de sanatate, de la bugetul de stat doar. Vor muri romanii bolnavi grav pe capete…Pe frontul statului minimal se inmultesc crucile.

    casandra

    20/12/2010 at 12:18 pm

    • La min. mediului e vorba de o crestere (vin scadentele la angajamentele privind alinierea la standardele de mediu UE).
      Crestere de 21,05 % (daca cifrele sunt reale).

      Tzepelica

      20/12/2010 at 12:37 pm

      • Salve Timi 🙂
        La fel stiu si eu (de pe sticla)

        mircea

        20/12/2010 at 12:56 pm

        • Salut ! 🙂
          Din pacate, tratatul de aderare l-au semnat ca primarii, fara negociere/specialisti.
          Acum vine scadenta si constatam ca avem nevoie de investitii la mediu de miliarde de euroi, care nu produc nimic.
          De unde-i scoti ?

          Tzepelica

          20/12/2010 at 1:07 pm

    • Buna @Casandra 🙂
      Ma bucur sincer ca te „revad”.(daca-mi permitzi o mica sarja amicala,e pe tzeava vreo „campanie”,se pregateste ceva pentru sfarsitul iernii,inceputul primaverii ? 🙂 .De obicei este perioada din an cand psihologia omului se schimba,e mai optimist,mai increzator-desigur sunt si multzi lovitzi de astenie dupa o iarna dificila,nu mai vorbesc de cateva rapoarte/prognoze optimiste de-a dreptul)
      ..
      Efortul de eficientizare a statului(in cazul amintit de tine-sanatate) tocmai pentru a veni in sprijinul omului de rand, nu cred ca inseamna deschiderea unui front spre statul minimal.
      Reforma in profunzimea sistemului-resursele umane si practicile din administratie(asa cum a spus si @Razvan mai sus) este extrem de dificila/cronofaga si costurile pot fi mari.
      Ai dreptate,la mediu sunt mai multzi bani(cerintzele ue)

      mircea

      20/12/2010 at 12:49 pm

      • Buna@mircea

        Si eu ma bucur.
        Am mai spus si repet: vizitez blogul lui Theophyle din pura placere personala. Theophyle este unul dintre ultimii „samurai” in spatiul politic romanesc. Chiar daca are sabia ascutita si lupta admirabil, dovedeste si un simt al onoarei si al civilizatiei pe care eu, aflata de cealalta parte a baricadei politice, nu le-am prea intalnit de acesta parte.

        Campanii vor fi – de-o parte si de alta -, va fi o primavara surprinzatoare pentru multi, dar eu nu fac parte din dispozitivul executiv.
        Am libertatea absoluta de a plana pe deasupra peisajului politic si de a-mi urma placerile si interesele intelectuale.
        Nu ma aflu aici in campanie, ci in vizita de placere la cel mai interesant „adversar”. Sper sa nu se iveasca iarasi vreun turbion de preconceptii si banuieli…
        Este oare atat de incredibil si suspect ca imi place personalitatea acestui blog si a stapanului sau, chiar daca nu-i imparasesc deloc profilul politic, incat sa fiu intampinata cu acest tip de intrebari?!

        Am observat si eu un fior de optimism meteosensibil la guvernanti, dar nu am stiut sa-l explic atat de bine ca tine.

        Buna traba cu eficientizarea statului. Ma intreb insa daca misiunile statului nu ar trebui, mai intai, sa fie masurate cu masura eficacitatii. Altfel, cel mai eficient s-ar putea dovedi eliminarea oricarui buget public pentru sanatate, nu?

        casandra

        20/12/2010 at 1:14 pm

        • sarut mana pe ntru compliment.

          Sunt insa un om pasnic care nu mai profeseaza o meserie pe care o iubeste mult pentru ca nu mai suporta nici sange si nici moarte!

          Theophyle

          20/12/2010 at 1:40 pm

        • „samurai”-frumoasa comparatzie,Theophyle o merita cu prisosintza. 🙂 Da,e o moshtenire pe care Theophyle cred ca vrea s-o lase,un spirit care sa traiasca intotdeauna,o imbinare a trecutului cu prezentul si viitorul,”a story” in care nu este atat de important cum se moare ci este mult mai important cum se traieste.In fond si definitzia samuraiului ce altceva sa insemne decat „deservirea” unor idealuri in care crede(impreuna cu multzi de pe acest blog)
          ..
          Cam multe „coincidentze” pentru primavara viitoare 🙂 Eu unul, iti citesc comentariile cu placere/interes.

          mircea

          20/12/2010 at 1:47 pm

    • Sarut mana,
      astea au fost datele pe care le-am primit, si le-am vazut si pe ZF, deci 2 surse le-am publicat! 🙂

      Theophyle

      20/12/2010 at 1:41 pm

  27. cele mai multe cruci le-a înălţat statul maximal/social/socialist

    gabriel

    20/12/2010 at 12:53 pm

    • Incepand cu cei 1100 de morti de dupa 22 decembrie :mrgreen:
      Salve Gabi

      mircea

      20/12/2010 at 12:58 pm

    • apropo, în ciuda renegărilor reciproce, socialismul e frate de „cruci” cu fascismul

      gabriel

      20/12/2010 at 1:10 pm

  28. Minunat. Al Apararii e emotionant… la lacrimi! Iti multumim, partid iubit…

    resboiu

    20/12/2010 at 1:00 pm

  29. @gabriel,

    OK. Si ce raspunsuri vrei tu de la mine in chestiunea respectiva?

    Numararea crucilor se va face in aprilie, cand vom avea mai multe cifre raportate despre „morti evitabile”. Le vom pune in corelatie cu numarul de internari, domiciliul „crucii”, statutul social si numarul de coplati achitate la medic.
    Medicii au inceput deja sa se pregateasca sa numere…

    casandra

    20/12/2010 at 1:20 pm

    • Avem noi oare o mortalitate deosebita fata de Bulgaria,Albania,Yugoslavia ?
      Si in cadrul acelei mortalitati cite se datoreaza doctorilor+guvern+minister si cite alcoolismului, tabagismului, lipsei educatiei elementare sanitare, mincatul de porcarii de dragul porcariilor si nu din lipsa de mincare. Sunt curios.
      Oricum noi avem cei mai multi spitalizati pe mia de locuitori din UE

      Un tanar de stanga

      20/12/2010 at 1:26 pm

      • @Uts

        Toate, absolut toate datele comparative se pot gasi in toate formulele utile (date definitive, estimari, etc.). Nu este insa timpul potrivit sa dezbatem in detaliu. Altadata, mai spre primavara.
        Deocamdata, o sa-ti dau o sursa privind acoperirea realizata prin imunizarile gratuite in diferite state. Datele sunt definitive si privesc anul 2008, in unele cazuri datele sunt din 2007 sau chiar 2006. In anii 2009 si 2010, situatia a fost mult mai albastra. Anul 2011 va fi deosebit.

        Dă clic pentru a accesa echi_14_en.pdf

        Poti compara cu Albania, Yugoslavia, Bulgaria. Sper ca nu vei spune ca daca datele despre Romania lipsesc inseamna ca imunizarea s-a facut 100%!
        Imunizarile se fac din banii programelor nationale de sanatate. Anul acesta va fi cu totul special. Vom mai discuta.

        casandra

        20/12/2010 at 1:42 pm

        • Eu stiu citi bani s-au irosit de catre ministeriatul PNL-PSD a lui Nicolaescu pentru analizele ce au imbogatit centrele de analize dar nu au meritat banii, toate laptopurile gratis date la medici cu softuri scumpe, caci un openoffice le statea in git.

          Dar nu are rost sa faci comparatii cu UE E adevarat ca suntem acolo, in ciuda impotrivirii lui Iliescu, dar scriptic. Nu inseamna ca suntem la fel ca ei

          Un tanar de stanga

          20/12/2010 at 2:08 pm

    • Medicii se pregatesc sa plece, nu sa numere.

      Tzepelica

      20/12/2010 at 1:27 pm

    • propagandă pur pesedist-penelistă: Băsescu şi Boc comiţînd un genocid social

      eu nu mă bucur că ai revenit cu sloganurile comunistoide pe-aici oricît te-ar lăuda alţii

      gabriel

      20/12/2010 at 1:32 pm

      • gabriel salut,
        acum a venit si iar incepe vrajba? @casandra nu face nici o propaganda isi spune o parere pe care o accepti sau nu.

        Vreau ca toti sa se simta bine cat timp lucrurile sunt spuse civilizat.

        Te rog lasa poveste cu sloganurile comunistide ca nimic nu este comunistoid aici. Chiar te rog mult! tu ai provocat la 12:53 si 13:10 – ai primit un raspuns. Punct

        Nici o legatura intre socialism si fascism, crede-ma. Daca ai fi zis comunism- fascism, da!

        inca o data te rog!

        Theophyle

        20/12/2010 at 1:37 pm

        • eşti sigur că intrasem în comunism?
          eu credeam că încă se construia „societatea socialistă multilateral dezvoltată” 🙂

          mă rog, cuvinte diferite pentru aceleaşi realităţi
          realităţi pe care casandra nu vrea să le vadă pentru că e prea ocupată să vadă crucile lui Băsescu

          cum crezi, dar cred că te-a cam vrăjit casandra 😀

          gabriel

          20/12/2010 at 1:47 pm

          • Dragule ai sa fi extrem de surprins, dar social-democratia nu este si nu a fost un tabu pentru mine.
            Tata, Dumnezeu sa-l odihneasca a facut puscarie cu Ion Flueras.

            Eu ii fac pomana pana la moartea mea pentru ca tata mi-a lasat-o cu limba de moarte! Ion Flueras a fost socilist de la mama lui.

            i-am dedicat si o postare:

            https://theophylepoliteia.wordpress.com/2009/09/06/zdd-interbelic-%E2%80%93-un-socialism-adevarat/

            pentru mine si acesti oameni sunt „mortii nostri”

            Theophyle

            20/12/2010 at 1:54 pm

            • Multumesc mult.

              casandra

              20/12/2010 at 1:58 pm

            • Nimeni nu are nimic cu social democratii
              Am avut oo ruda director de banca social-democrat in anii 30.
              Nemultumirea noastra este ca ucigasii lui Titel Petrescu si urmasii lui de genul Iliescu isi zic social democrati.

              Un tanar de stanga

              20/12/2010 at 2:15 pm

              • Cu asta sunt de acord! Cat timp Iliescu traieste PSD nu va fi un partid social-democrat adevarat.

                Asta nu inseamna ca in partidul respectiv pe care nu-l voi gira niciodata nu sunt si oameni care cred si sunt social-democrati adevarati!

                Theophyle

                20/12/2010 at 2:20 pm

              • oK Theophyle,
                totusi un social-democrat adevarat nu are ce cauta intr-un partid condus de Iliescu Nastase.

                Drama este ca aceia care au venit in PSD nu au venit pentru social democratie ci au venit si au ramas pentru Ion Iliescu. Eternul grup de la Cluj e o floare cu care nu se face primavara.

                70-80% din cei ce au intrat sa militeze in partide au facut-o din interes. In cazul PSD cred ca procentul este de 99%

                Un tanar de stanga

                20/12/2010 at 2:53 pm

  30. Hello again!

    Motiunea a picat, a avut 190 voturi.

    Opozitia nici nu si-a mobilizat toti oamenii.

    Cetatean

    20/12/2010 at 1:20 pm

  31. Ponta a anuntat ca PSD, preocupat de banisorii oamenilor, va ataca legea salarizarii la CCR.

    PSD, un partid de javre comuniste irecuperabile.

    Cetatean

    20/12/2010 at 1:36 pm

    • Salut Cetatean si multumesc pentru comentarii, au fost super!

      Theophyle

      20/12/2010 at 1:38 pm

      • Salut si merci mult! 🙂

        Cetatean

        20/12/2010 at 2:29 pm

  32. Pe Protv, acum in reluare emisiunea despre asa zisii revolutionari si certficatele lor

    cedric

    20/12/2010 at 1:59 pm

    • Salut cedric 🙂
      Multumesc pentru comentariile de ieri!

      Theophyle

      20/12/2010 at 2:00 pm

      • Cu placere , Theophyle
        Nu trebuie sa-mi multumiti, nu prea sunt eu „vorbaret”, dar ieri nu m-am putut abtine. N-am vorbit urat, desi mi-ar cam fi venit, am alergie la politicieni in general, la unii in mod particular.

        cedric

        20/12/2010 at 2:42 pm

  33. Se le iau una cate una 🙂 :
    – nu sunt de acord ca Iliescu trebuie sa-i momeasca cu parlamentari cu Republica Parlamentara, mare parte din parlamentari vor sa decida in privinta Sefului Executivului.
    – Iliescu are mai multe arme: parlamentarii sunt prima, apoi televiziunile, …
    – de acord ca Iliescu este constient ca nu vor exista alegeri anticipat, chiar daca spune invers
    – fara a cunoaste ce este in PNL perceptia mea este ca acestia doresc revenirea la vot pe liste, nu doar o parte dintre ei
    – simpla existenta a lui Nastase este un pasiv/liability, plus, vor republica Parlamentara pentru a decide ei (parlamentarii) nu pentru Nastase
    – am o anume opinie legata de timing-ul dezbaterii modificarii Constitutie dar fiind spatiu public o tin pentru mine, optiunea mea politica fiind pentru modificarea Constitutiei cu pastrarea Republicii (semi) Prezidentiale
    – de acord si cu aprecirea ca un nou Referendum de suspendare nu va avea succes, dar chiar si asa NU trebuie ajuns acolo!
    Ar mai fi si altele de adaugat, no time, sorry …

    CFG

    20/12/2010 at 2:02 pm

  34. Salut pe toata lumea,
    Postare noua!

    Theophyle

    20/12/2010 at 3:23 pm


Comentariile sunt închise.