Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 8 Decembrie / “Onoarea lui Ridzi”

Bună dimineata intr-o zi de miercuri. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  5°C, si o maxima termica de  13°C, umiditate: 96%. Indicele de confort termic: 0°C. Mai mult insorit, rece. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 3006 RON (-0. 0104 RON); 1 USD = 3. 2179   RON (-0.0336 RON); 1 EURO =  1. 3365   USD; (+0.0106).

Recentele turbulenţe de pe pieţele financiare internaţionale au reactivat temerile referitoare la posibilitatea ca băncile străine să-şi retragă activele lichide din Europa de Sud-Est, care iese din recesiune, se arată într-un articol apărut în publicaţia britanică ‘Financial Times’. Creşterea randamentelor pentru obligaţiunile italiene şi nivelul ridicat al celor elene întăreşte ameninţarea provocată de efectele indirecte ale propagării crizei datoriilor suverane a statelor din zona euro. Joanna Telioudi, analist la HSBC Pantelakis Securities în Atena, susţine că ‘ultimele evenimente vor submina şi mai mult capacitatea băncilor de a finanţa regiunea…ele deja se confruntă cu reducerea raportului între capitalul propriu al băncilor şi resursele atrase’. În timp ce instituţiile de creditare austriece şi italiene deţin cea mai mare cotă din activele bancare în Europa de Sud-Est, cele mai mari patru bănci din Grecia formează împreună cea mai mare reţea regională de sucursale, cu peste 1.200 de filiale în Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia şi România. Temerile privind contaminarea regiunii în urma crizei din Grecia, salvată printr-un împrumut de la FMI şi UE, au revenit în noiembrie, după ce Irlanda a negociat cu cele două instituţii un pachet de asistenţă financiară de 85 miliarde de euro. (Sursa:Capital)

Doar 230 de euro pe cap de locuitor va fi suma alocată de stat, în 2011, pentru sănătate, față de 275 de euro în acest an. Adică, mai puțin de o zecime din cât alocă statele din vestul Europei. Lucian Duță, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), spunea recent că România alocă, pentru sănătate, circa 200 de euro pe cap de locuitor. În comparație cu alocările altor state din Uniunea Europeană, care depășesc 3.360 de euro (4.600 de dolari), în Austria, sau 5.500 euro (7.535 de dolari), în Luxemburg, suma este infimă. Iar situația nu se va modifica semnificativ în viitorul apropiat. Conform proiectului de buget pentru 2011, CNAS va avea un buget de 16,5 miliarde lei (circa 3,9 miliarde euro), cu 7% mai puțin decât anul acesta. Ministerul Sănătății va primi 4,4 miliarde lei (puțin peste un miliard de euro), cu 40% mai puțin decât sumele cheltuite anul acesta, dar cu 8% peste bugetul inițial din 2010. Altfel privite, aceste cifre ne arată că statul român a alocat anul acesta pentru sănătate 275 de euro pe cap de locuitor, în timp ce anul viitor suma va fi de circa 230 de euro. (Sursa:Capital)

PSD a convocat azi o şedinţă restrânsă a Biroului Permanent. Geoană ar putea fi suspendat. Conducerea PSD a convocat, pentru miercuri, la Sinaia, o şedinţă restrânsă a Biroului Permanent, la care nu au fost chemaţi toţi vicepreşedinţii, surse din partid declarând pentru Mediafax că se va încerca conturarea unui curent pentru suspendarea lui Mircea Geoană din partid. Surse din conducerea PSD au declarat, marţi, că o parte a membrilor Biroului Permanent Naţional au fost convocaţi pentru o şedinţă informală la Sinaia, miercuri. La şedinţa respectivă nu au fost invitaţi toţi vicepreşedinţii partidului, printre cei care vor lipsi aflându-se Ioan Chelaru şi Constantin Niţă, dar şi preşedintele de onoare, Ion Iliescu. Sursele respective au menţionat că principalul subiect va fi legat de Mircea Geoană, după ce acesta a postat pe blog declaraţii despre campania prezidenţială şi Victor Ponta, urmate de o scrisoare deschisă a mai multor parlamentari în care fostul preşedinte este avertizat să nu mai atace conducerea partidului. (sursa:Mediafax)

Monica Iacob Ridzi este la un pas de a scapa de cererile DNA de extindere a urmaririi penale si perchezitie informatica. Deputatii din Comisia Juridica a Camerei Deputatilor au decis sa respinga cererile DNA formulate in cazul Monica Iacob Ridzi. Deputatii juristi au respins cererile DNA in sedinta secreta refuzand sa isi asume public votul in cazul Ridzi. In urma votului comisia va trimite plenului Camereri Deputatilor un raport cu aviz negativ fata de solicitarile DNA. In final plenul Camerei Deputatilor va decide asupra cererilor DNA. PDL, partidul din care provine Monica Iacob Ridzi, detine majoritatea in Camera Deputatilor cu sprijinul UDMR, UNPR si grupul minoritatilor. Cazul Ridzi a fost dezbatut de deputatii Comisiei in secret departe de ochii presei. Secretizarea sedintei a fost solicitata de catre deputatul UDMR Mate Andras. “Sunt informatii cu caracter secret de natura personala. Nu putem sa le facem publice pentru ca am dauna anchetei procurorilor. De aceea cer sa dezbatem in sedinta secreta”, a declarat deputatul UDMR. (Sursa:HotNews)

Cangrenată de o lungă istorie de corupţie şi de imixtiune politică, justiţia română se află, în prezent, într-o situaţie mai bună, dar continuă să aibă nevoie de supravegherea Europei pentru a se debarasa de anumite rele, potrivit unor experţi. „Din 2004, când presiunile din partea Europei s-au intensificat în vederea aderării noastre (la Uniunea Europeană), progresele sunt importante”, apreciază judecătorul Cristi Danileţ, unul dintre primii care au denunţat deriva unui sistem subminat de ani de dictatură. După patru ani de la intrarea României în Uniunea Europeană (UE), la 1 ianuarie 2007, puterea judiciară este independentă de Executiv, uneori mai mult decât în alte ţări europene, iar parchetul anticorupţie (DNA) funcţionează în mod „convingător”, potrivit unui raport al Uniunii. „Dar problemele persistă”, mai ales în privinţa asanării sistemului judiciar, a declarat fostul ministru al Justiţiei Monica Macovei, iniţiatoarea unor reforme-cheie, între 2004 şi 2007. Un scandal de săptămâna trecută ilustrează progresele înregistrate şi pe cele care mai rămân de făcut. O judecătoare din cadrul Curţii de Apel Iaşi (nord), Georgeta Buliga, a fost anchetată pentru că ar fi primit mită în valoare de câteva mii de euro, în schimbul unei hotărâri favorabile, într-un caz de partaj al bunurilor între un bărbat şi fosta lui soţie. (sursa:Mediafax)

Declaraţiile de avere au fost întotdeauna coşmarul politicienilor neamului, indiferent de formaţiunea din care provin. Acesta este şi cazul vicepreşedintelui PD-L Vaslui, Corneliu Mihalache, şeful Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Vaslui, care a uitat să treacă în declaraţia de avere majorarea de capital făcută de către domnia sa la firma la care este unic acţionar, SC Motor Grup SRL. Iar suma nu este deloc de neglijat, fiind vorba de vreo 15 miliarde de lei vechi, bani care, conform aceleiaşi declaraţii de avere, nu existau în conturile sale sau ale familiei sale. Potrivit declaraţiei de avere depuse la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, preşedintele CJAS Vaslui Corneliu Mihalache este acţionar la firma SC Motor Grup SRL cu 1.400 de părţi sociale în valoare totală de 1.400.000 de RON. (Sursa:Curentul)

Va urez o zi buna!

96 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mi se pare normal sa taiem de la sanatate, in conditiile in care investim in patinoare, sali de sport, piscine si stadioane.
    Mai ales daca sunt amplasate in comune/sate mici, populate cu octogenari, n`asha ? 😆

    Tzepelica

    08/12/2010 at 10:10 am

    • salut timi,
      baietii e destepti. Niste spagutze trebuie incasate, nu? Vin timpuri grele si nu mai pupa ei ciolanul, cel putin o perioada 😦

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:15 am

    • Hotariti-va dragi tovarasi ce doriti de fapt:
      -piscine,stadioane,sali de sport,patinoare, inseamna locuri de munca atit pe santiere cit si in industria materialelor de constructii.
      -Piscine stadioane sali de sport inseamna sanatate ,un tineret mai sanatos.
      -Bugetul pentru sanatate este foarte mic atita timp cit traim cu fetisul asistentei medicale gratuite.
      Sigur ca in raport cu Luxemburgul la noi se moare pe capete, Numai ca asemenea comparatii nu sunt nici relevante si nici nu ajuta la gasirea unei solutii.
      Vad ca nimeni nu se intreaba de ce sistemul de sanatate care in 2007 era finantat cu apropae 5% din PIB mergea la fel de prost cum a mers si anul acesta cind a fost finantat cu 3% din PIB
      Atita timp insa cit nu vom pricepe unde si pe ce se duc banii alocati sanatatii nu vom rezolcva nimic.
      Nu cumva oamenii aceia care conduc spitale,case de asigurari,sistemul farmaceutic etc sunt de vina? Nu cumva nenorocirea din sanatate este determinata mai mult de lacomia si incompetenta trepadusilor locali?

      tucu

      08/12/2010 at 10:32 am

      • Draga tov. Tucu 🙂
        1. piscine &co. sunt scheme de delapidare si spagi ale banului public.
        2. Un minim de asistenta medicala trebuie dat. Pana si in Zimbabue se face.
        3. Cine fura trebuie bagat la puscarie.

        Concluzie – daca mi-as fi dorit ca totul sa ramana ca pe timpul PSD ii votam pe ei! Deocamdata pretenii nostri pedelisti sunt la fel de nocivi ca guvernarile Nastase si Tariceanu.

        Theophyle

        08/12/2010 at 10:39 am

        • Draga Theophile,
          Ori ce lucrare de constructie reprezinta un mijloc simplu si eficient de delapidare.Asta inseamna sa nu mai construim?
          Renuntam la autostrazi,asfalari,canalizari,sali de sport piscine etc deoarece cineva va cistiga niste bani din chestia asta?
          Asteptam ziua in care printr o minune cereasca romanii vor deveni cinstiti?
          In Romania nu exista un minim de asistenta medicala?
          Cred ca exagerezi .
          Nu cred ca stii efectiv ce inseamna o tara cu asistenta medicala la pamint.
          Cit despre comparatia cu PSD mi se pare ciudata.
          Este adevarat ca cei aflati la guvernare nu se ridica nici pe departe la asteptarile noastre.Totusi nu este fair sa le ceri ca in 2 ani de criza sa restructureze sistemul clientelar creat de cind lumea in Romania.
          Trebue criticati desigur dar daca iar ne pute tot dupa retete cunoscute si praxcticate si de o parte si de alta nu vom rezolva nimic.

          tucu

          08/12/2010 at 10:54 am

          • Nu tucule,
            trebuie bagati la pusacarie delapidatorii protejati de politicieni sau pe politicienii care protejeaza delapidatori. Preferabile ambele variante!

            Theophyle

            08/12/2010 at 10:58 am

            • @Theophile,
              Total de acord cu tine,am scris chiar pe acest blog ca atita timp cit justitia nu va functiona Romania nu se va civiliza.
              Tort pe acest blog am scris ca atita timp cit nu va exista frica de justitie nimic nu va merge ca lumea.
              Theophile te rog insa sa mi spui cum poate administratia PDL sa rezolve aceasta problema sau ce administratie poate rezolva DEMOCRATIC aceasta problema.
              PDL are la fel de multi pungasi in el ca PSD,PNL sau oricare alt partid politic din Romania.
              Cum vezi tu rezolvata in actualul ciclu electoral aceasta problema?
              Cine va fi, in urmatorul ciclu electoral, capabil si doritor sa o rezolve?.

              tucu

              08/12/2010 at 11:11 am

              • tucu 🙂
                Ridzi face parte din generatzia noua de politicieni pdl(la fel ca multzi altzii-nu-i mai numesc),continuand asa nu cred ca va mai exista un ciclu electoral pentru pdl.Rabdarea oamenilor are limite,greselile sunt multe si semnificative.

                mircea

                08/12/2010 at 11:31 am

              • @Mircea
                Desigur ca ai dreptate. Nu numai atit dar descoperi ca tinerii politicieni s-au molipsit de la cei batrini (asta in cazul in care o consideri pe Ridzi hoata si nu proasta cum o consider eu-ccea ce e mult mai grav)
                Eu am intrebat si te intreb si pe tine care e solutia.
                Toti constatam.Nu am citit pina acum nici o incercare de a iesi din stadiul contemplativ si a incerca o schita de solutie.
                Cit despre urmatorul ciclu electoral,fara sa fiu cinic,ti as raspunde asa:
                „”romanii vor alege dupa chipul si asemanarea lor””
                Ce va iesi om vedea.

                tucu

                08/12/2010 at 11:40 am

          • 1. Investitiile facute doar de dragul cheltuirii banilor si incasarii spagilor (patinoare/sali de sport in asezari minuscule, de ex.) nu se justifica dpdv al locurilor de munca etc.
            Daca nu sunt facute cu cap, banii sunt aruncati pe garla.
            2. Baietii pe care i-am votat n-au avut doar 2 ani ca sa restructureze sistemul clientelar. Cred ca povestea cu „tzepele in piata Victoriei” e mult mai veche, deja a mucegait… 😦

            Tzepelica

            08/12/2010 at 11:20 am

            • @Tzepelica
              1/Cine hotarasrte care sunt prioritatile in investitii?Automobilistul care vrea pe autostrada,copilul care vrea piscina si teren de fotbal,,taranul cre vrea drum asfaltat? Chestia cu aruncatul banilor este relativa.
              2/ Daca iti aduci amintedin 2005 pina in 2008 guvernul a fost liberal.Acum suntem in 2010 .
              Vorbeam aici de PDL ei
              Daca vrei sa pui totul sub umbrela lui Basescu poti sa o faci si te rog sa nu uiti cum a incalcat constitutia,cum a facut trafic cu arme si cum a folosit flacara violet.

              tucu

              08/12/2010 at 11:32 am

              • Prioritatile le stabileste guvernul.
                Conditia e sa existe competenta la nivel de decizie, nu doar interese personale/amatorism (daca aveam sosele si nu terenuri de fotbal cu echipe satesti, acum ii aveam in tara pe nemtii de la Mercedes).
                Lui Basescu ii reprosez ca a avut o politica de personal paguboasa, sustinand nonvalori/mafioti pe criterii 100% subiective.
                Asa au ajuns ministri Videanu, Berceanu, Blaga, Udrea, Ridzi si alte …placinte.

                Tzepelica

                08/12/2010 at 11:47 am

              • Parisul a fost sistematizat incepind de la 1852.Atunci s au trasat marile bulevarde care ne incinta astazi.
                La acea vreme circulatia nu justifica asemenea investitie..
                Ce a fost baronul Haussmann un vizionar sau un ciubucar?
                Exista zeci de exemple de mari sau mici investitii care si au dovedit utilitatea in timp.
                Intre ceea ce am scrias mai sus si guvernul Boc nu exista nici o legatura.
                Ceea ce vreu sa sublinuiez este ca in asemenea cazuri este greu de dat verdicte corecte.

                tucu

                08/12/2010 at 12:07 pm

              • Daca in cazul dotarii satelor (care se depopuleaza) cu patinoare/piscine olimpice avem de-a face cu ministri vizionari, nu-mi ramane decat sa-mi scot palaria. 🙂
                PS
                Puteai sa alegi un exemplu bastinas, Pache Protopopescu.
                In trei ani (cat a fost primar) a croit un bulevard care si astazi ii poarta numele, a garnisit strazile cu primele trotuare, a construit 28 de scoli, inclusiv actualul liceu „Gheorghe Lazar”, a infiintat prima statie de salvare dotata cu trasuri, a construit linii noi de tramvai cu cai si tot el a inaugurat „Ateneul Roman”.
                De comparat cu actualii primari…

                Tzepelica

                08/12/2010 at 12:19 pm

  2. neatza buna Theophyle all 🙂
    First ? 😆
    Citind titlul mi-am adus aminte de un film de referintza(nici nu era greu-Prizzi`s honor-probabil ai avut aceleasi ganduri 🙂 )
    Vazand ce s-a intamplat cu madama in comisia juridica a camerei mi-l imaginez pe Jack Nicholson trecand in zbor pe deasupra cuibului de cuci mafiotzi-(comisia) prin care fac tot posibilul sa-si protejeze specia,chiar cu riscul de a distruge/elimina pe ceilalti din cuib.Caci,pana la urma,un cuib de „paseri alese” placut cantatoare poate deveni(a devenit de atatea ori) un cuib de cuci care,actionand instinctual,isi elimina competitorul-bunul simtz,doar asa putand supravietzui/perpetua specia.Hranit de ignorantza si devotamentul altora.
    Situatie replicata in exemple multiple din tot spectrul societatii.

    mircea

    08/12/2010 at 10:13 am

    • Salut mircea 🙂
      cam asta a fost ideea 🙂

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:16 am

  3. PDL şi-a mai agăţat o piatră de moară de gît.
    Mai are o şansă s-o dea jos în plen.

    gabriel

    08/12/2010 at 10:23 am

    • Gabi salut 🙂
      asa se pare, sper dar nu prea cred. In chestiile astea coalitia este foarte unita, cel putin asa se pare!

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:28 am

      • salutare
        se joacă cu focul
        ca să nu spun fulgerul. al lui Zeus 😀

        gabriel

        08/12/2010 at 10:30 am

  4. Salut! 🙂

    Problema nu e in sine Ridzi, ci schemele din spatele ei (Curtea de Conturi a relevat faptul ca ea nici macar nu semnase vreun act, si ca platile au fost facute cu semnaturile ilegale ale esalonului II din minister, aia care lucreaza pe tacute).

    http://www.legestart.ro/articol-Cine-lucrat-o-pe-Ridzi-Curtea-Conturi-spulbera-acuzatiile-DNA-1525.htm

    Cetatean

    08/12/2010 at 10:30 am

    • Salut Cetatene 🙂
      Problema insa incepe cu Ritdzi. Daca ea nu ajunge in instanta nu vei sti cat de adanca este coruptia in spatele ei.

      nu poti sa ajungi la guvernare cu un program anti-coruptie si sa-ti protejezi coruptii tai.

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:41 am

      • Theophyle, de acord 1000%!

        Cetatean

        08/12/2010 at 11:00 am

    • Salve City 🙂
      Cu atat mai mult ar fi trebuit sa-i dea drumul dna-ului.Mai mult decat incompetentza nici eu nu prea imi vine sa cred ca a fost in cazul madamei(poate o fivrut sa n-o streseze,doar e suferinda-sunt cam rau aici)
      Ceva asemanator s-a intamplat si cu TPaleologu cu mil de eur pe drepturi de autor la reconstructia/reconditionarea unor muzee.
      Cand isi asuma responsabilitatea de ministru,adica sa conduca un minister nu cred ca e normal sa lase sa-si faca de cap ce-i din subordine.Un ministru n-ar trebui sa fie piesa de decor in nu stiu ce ansamblu (mai mult sau mai putin de partid care are ca emblema tzepele anticoruptie)-sunt inconstienti baietii,acestea se vor intoarce impotriva lor. 😦

      mircea

      08/12/2010 at 10:45 am

      • salut, mircea!

        Din pacate, multi ministri sunt pusi de paiata…

        Cetatean

        08/12/2010 at 11:01 am

  5. Buna dimineata.

    Imi vine sa vomit cand citesc ce s-a intamplat in cazul Ritzi. Parlamentul acestei tari e o „ferma a animalelor”. Ce tot visam noi doctrine, capitalism, democratie cand acolo nu exista nici cea mai mica frimitura de demnitate.

    Logica e foarte simpla:
    – daca 50%+1 au votat in comisie ca Ritzi trebuie „acoperita”
    – asta inseamna prin extrapolare ca 50%+1 din parlamentari au motive sa se teama ca vor ajunge in aceeasi postura
    – asta automat duce la concluzia ca institutia parlamentului in romania e doar o adunatura de infractori
    Asa se judeca situatia si asa se formeaza imaginea unei institutii. Daca macar un parlamentar ar fi avut coloana vertebrala, ar fi trebuie sa demisioneze motivand ca renunta sa faca parte dintr-un parlament care ar trebui transformat in arestul directiei de cercetari penale.

    zaPaco

    08/12/2010 at 10:30 am

    • ZaPaco salut 🙂
      Nici o diferenta intre A. Nastase, Remes si Ridtzi – toti sunt aceasi fata hada a clasei politice romanesti.!

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:43 am

      • Nici nu imi trecea altceva prin cap. Am pomenit numele Ritzi doar pentru ca e calda intamplarea.

        zaPaco

        08/12/2010 at 10:44 am

  6. domnilor si doamnelor , buna dimineata .
    geoana risca sa i se schimbe apelativul de la „prostanac ” la prost satului (PSD-ului ).
    in cazul Ridzi , sunt curios de raportul cu avizul negativ , ce motivare au trecut acolo . O sa fie in legatura cu faptul ca doamna Ridzi a devenit mamica ( in alte dati au refuzat ptr .ca este gravida , ptr. ca naste ….. ) , si trebuie sa isi ingrijeasca copilul la Viena ?
    Probabil comisia juridica au sa o tina asa pana doamna Ridzi va fi complet exonerata de vreo vina , si poate ne mai trezim si cu un proces dintre Ridzi si statul roman ptr. afectarea imaginei sale care a avut de suferit .si va primi si daune ptr. asta .

    grasu

    08/12/2010 at 10:33 am

    • Grasule salut 🙂

      baietii si fetele se apara reciproc de parca ar fi siamezi

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:45 am

    • ritzi pitzi ..e in spital.la fundeni parca.in stare destul de grava daca e sa credem diag medicilor.necesita un transplant de maduva.asta nu o absolva de vreo vinovatie existenta sau presupusa.e frumos cum lupta mass media contra „coruptei rizti pizti”.daca la suma delapidata de ea sau ce o fi facut cu banii..e asa mare nebunie..ar trebui-exemplu concret :padurile defrisate in regimul lui iliescu-ca mass media sa urle de pe toate dealurile: iliesculeeeee nastaseeeeeeeeee unde sunt padurile stramosesti ale patriei?valoarea pagubei? cred ca este inestimabila si are un efect grav asupra climei si a generatiilor viitoare.a se vedea alunecari de teren si inundatii in zone in care pe vremuri stejarii si arborii isi faceau datoria naturala..

      zigzag

      08/12/2010 at 12:15 pm

  7. salut! nu e nevoie de motive, votul bate motivul. Isi apara omul, e spiritul de clan.

    Cetatean

    08/12/2010 at 10:39 am

  8. Buna dimineata! 🙂
    Toate manevrele de a se sustrage justitiei,mai ales de la un politician tanar este cu atat mai grava.
    are dreptate Monica Macovei cand cere criterii de selectie la inscriere in partid si promovare.
    Ce sa faci cu inconstienti ca Ritzi, cum poti sa le spui oamenilor sa te urmeze? Cum poti sa crezi ca asa specimene vor munci pentru reforma ?
    Si nu doar ea,ci toti care o ajuta sa fenteze justitia sunt vinovati.

    ela

    08/12/2010 at 10:39 am

    • salut ela 🙂
      bani nu au miros, spaga nu are culoare politica si coruptia este generalizata!

      Theophyle

      08/12/2010 at 10:47 am

      • Din pacate,asa e.
        Daca se aplica punctul 8,cred ca lucrurile se schimbau
        Metehnele s-au perpetuat la cei tineri,care le-au lustruit pana aproape de perfectiune.
        Partidele au ajuns sa se comporte ca niste haite.

        ela

        08/12/2010 at 11:07 am

    • @Ela
      Monica Macovei este singura persoana publica din Romania (poate si Basescu poate fi asociat la asa ceva) perceputa ca o posibila reformatoare a justitiei.
      Personal am scris pe blogul dinsei o postare un pic patetica prin care o indemnam sa incerce lansarea unei noi formatiuni politice care sa militeze pentru o justitie corecta.
      Sunt consvins ca desi e putin probabil ca aceasta formatiune sa aibe un succes imediat ea ar putea constitui un coagulant de genul Conventiei Democratice care intr-o zi va avea succes.
      Ar fi binevenit daca ar scrie mai multi.

      tucu

      08/12/2010 at 11:18 am

      • Asta sper!

        ela

        08/12/2010 at 11:29 am

      • Ar fi mai avantajos daca se extinde un anumit comportament in cadrul PD-L. Cat de posibil ar fi este alta poveste.
        Un partid nou, astazi, se face greu. Oricum o pisica arata PD-L este binevenita.
        Daca nu inteleg se va vedea la vot, o vor lua peste bot … Mie teama ca mediocrilor nu le pasa …

        CFG

        08/12/2010 at 11:45 am

  9. Referitor la observatia referitoare la bugetul pentru sanatate: ma insel eu sau CNAS ar trebui sa fie stapana peste un cos in care se regasesc contributiile fiecarui cetatean? Guvernul prin buget ar trebui sa aloce doar suplimentari acestor fonduri pentru programe nationale, cercetare, infrastructura. Desi nu m-am documentat am impresia ca banii colectati din plata cotei de asigurare de sanatate nu ajung toti in sistemul de sanatate, in zona platilor pentru servicii medicale de care beneficiaza asiguratii si asta imi pare foarte ilegal. Am sa ma documentez pe marginea subiectului.

    zaPaco

    08/12/2010 at 10:43 am

    • Cred ca e invers,din fondurile de sanatate se iau bani/
      Contributia fiecaruia pe sanatate intra la bugetul statului apoi e distribuit cum cred de cuviintza baietii.Daca nu ma insel/s-au facut niste calcule,contributziile pe sanatate sunt mai multe decat se reintorc de la guvern in sistem.

      mircea

      08/12/2010 at 10:59 am

      • Salariul mediu este (pe primele 10 luni din acest an) 1927 RON (date disponibile la institutul de statistica), numarul de salariati este de aprox 6.5 milioane (poate chiar mai mic) iar contributia de 10.7%, rezultand incasari de 16 miliare RON. Daca e adevarat ca o parte din acciza pe tutun merge in sanatate, e posibil ca incasarile totale in sistem sa fie mai mari de 16.5 miliarde, dar nu cu mult, tinand seama si de cei 4.4 miliare ce merg la ministerul sanatatii.

        Cosmin

        08/12/2010 at 1:28 pm

  10. ai dreptate zapaco , bugetul asigurarilor de sanatate ar trebui sa apartina asiguratilor , nu guvernuului. ar trebui pornita o campania ptr. ca bugetul de sanatate(provenit de la asigurati – nu cat da guvernul) sa fie administrat de catre un consortiu privat , sa nu mai aiba guvernul posibilitatea sa isi bage mana in acest buget . mi se pare mie dar parca ca guvernul nastase a confiscat acest buget ca sa isi faca mendrele , si guvernele ulterioare au pastrat situatia ptr. a face diferite pomeni electorale
    Reflectati va rog la aceasta idee , poate ar trebui sa inceapa o campanie pe aceasta tema .in momentul de fata mi-e sila sa platesc asigurarea de sanatate stiind ca a trebuit sa dau bani ptr. tratament in spital .

    grasu

    08/12/2010 at 10:53 am

    • Foarte de acord. 🙂
      Asigurarea de sanatate ar trebui sa se constitue in fond separat pentru un pachet minim de servicii de care ar trebui sa beneficieze contribuabili/cetatenii- (nu neaparat administrat privat)

      mircea

      08/12/2010 at 11:12 am

      • ..constituie..

        mircea

        08/12/2010 at 11:14 am

    • In momentul de fata plata asigurarilor de sanatate o vad ca pe o mana in buzunarul meu venita la furat.

      zaPaco

      08/12/2010 at 11:21 am

    • In mandatul sau, Bombo a recunoscut ca banii de la sanatate si somaj sunt gestionati de guvern „dupa necesitatile momentului”.
      „Daca avem nevoie de bani la ministerul de interne, ii dam acolo, de ex.”.
      Probabil ca cei care i-au urmat s-au molipsit.

      Tzepelica

      08/12/2010 at 11:24 am

      • De aceea a introdus Bugetul General Consolidat,nu?

        ela

        08/12/2010 at 11:28 am

  11. Lunar, platesc pt. sanatate niste milioane bune.
    Bine gestionati, banii astia nu numai ca ar ajunge dar ar putea aduce si profit.
    Din pacate, statul e unul de tip mafiot, care ii jupoaie pe fraieri si le umple buzunarele baietilor destepti.
    Care au soti/sotii ministri, ei fiind „oameni de afaceri de succes”, n`asha ?

    Tzepelica

    08/12/2010 at 11:29 am

  12. Bună dimineaţa,
    Poate ca CNAS (din ce ştiu eu d-ul Duţă a fost contabil la ceva mină de sare, ironie nu-i aşa) ar trebui să-şi declare falimentul şi material şi moral.

    analizaexistentiala

    08/12/2010 at 11:31 am

    • La cata diaree financiara exista in sistem niste saruri de rehidratare nu-i strica deloc musiului Dutza.Nici alorlalti de pe la judetze.

      mircea

      08/12/2010 at 11:37 am

      • vreau sa va dau urmatoarele cifre : la fiecare 1000 de lei colectati de la asigurati , doar 440 lei se intorc in sistemul medical , restul hocus-pocus ” vanish ” . nu stiu unde dispar acesti bani , probabil in investitiile din infrastructura , bla bla bla …
        daca maine ar aparea o casa de sanatate privata , imediat m-as inscrie acolo , sunt satul de domnii acestia care sunt promovati politic intr-un domeniu ce nu are nimic de a face cu politicul

        grasu

        08/12/2010 at 11:52 am

  13. Salutare
    Azi avem liber ca e sarbatoare . Religioasa . Nu ca am fi bucurosi ca si PDL demonstreaza ca e din aceiasi serie ca PNL, PSD. Adica afaceri personale si imbogatire pe banii cetatenilor .
    Bravo PDL si bravo clujeanul meu Boc . Ocupati cu taieri din cheltuielile bugetare(la gramada , fara logica) , uitati ca coruptia va maninca din interior . Va treziti voi doar in 2012 cind o sa vedeti parlamentul doar din afara . 🙂

    Ștefan A.

    08/12/2010 at 11:49 am

    • da , doamne , sa vina doar in vizita la parlament , ca ne-au mancat si ”’ce vreti voi”’

      grasu

      08/12/2010 at 11:54 am

    • Corelat cu o noua formatiune lansata de Monica Macobvei asa ceva ar fi benefic deoarece ar pune in antiteza un PDL anchilozat si plin de dinozauri cu o pleiada de reforrmatori.

      tucu

      08/12/2010 at 12:10 pm

  14. Tucu 🙂 11:40
    Nu pot sa spun ca Ridzi este hoatza (cel mult incompetenta/am spus-o mai sus se pare ca multe se ascund in spatele firmei Loco cu legaturi Voiculescu).As putea sa spun ca este un om curajos pentru ca a intrat in jocul politic la nivel inalt.Prin asta nu spun ca altzii care nu fac asa sunt lasi.
    Eu credca fiecare ar trebui sa-si delimiteze locatzia/nivelul de competentza si sa actioneze in consecintza.Asta inseamna responsabilitate asumata/dorita.Vedem insa ca nu-i asa.

    mircea

    08/12/2010 at 11:51 am

    • Ce frumos ar fi daca fiecare si ar evalua corect limitele.
      Din nefericire succesul imbata.

      tucu

      08/12/2010 at 11:56 am

      • Si as continua(cu permisiunea ta 🙂 ) ca poate n-ar strica un mic „ajutor” pentru ca fiecare sa-si poata evalua corect limitele.
        Acest „ajutor” cred ca ar trebui sa fie din interiorul partidului-criterii/exigentze/dialog etc,pentru ca daca el vine de-afara-votul,vorba ta,ce va fi om vedea.

        mircea

        08/12/2010 at 12:08 pm

        • Asta este problema pe care tot incerc sa o lansez.
          Avem votul universal.Ne place,ne batem cu pumnul in piept ca suntem democrati etc.
          Alegatorul e cum e.
          Cum sa sanctionezi dinozaurii din PDL (sau din ori care partid ) daca acolo ,in circumscriptia lui, respectivul dinozaur are fanii lui care se bucura de coaja de piine aruncata de cinstitul politician
          Ca sa ai o clasa politica de calitate trebue ub electorat mai exigent.
          Cine sa l formeze? Ziaristii tembeli?Scoala care scoate analfabeti? Parintii care au fost invatati sa li se dea 10 lei in plus la salariu ca sa taca?
          Si in politica lucram cu materialul clientului.Pina cind nu vom obtine un material mai bun nu vom avea politicieni mai buni.

          tucu

          08/12/2010 at 12:17 pm

          • Buna ziua,

            Din pacate dinozaurul PDL/PSD sau oricare ales al neamului are in spate o structura clientelara transpartinica.Pana cand nu se renunta la politizarea institutiilor publice pe scara ierarhica nu o sa dispara coruptia.

            mar

            08/12/2010 at 12:30 pm

          • „Ca sa ai o clasa politica de calitate trebue ub electorat mai exigent”
            Ar fi trebuit sa fie o varianta valabila.Vedem insa ca nu e.Si atunci ar trebui o alta modalitate, sa se lucreze din interior.Marinaru` a putut.S-a transformat in rotitza care a inceput sa se invarta invers impotriva intereselor celor care profita de lipsa de educatie politica/civica/sociala sau de interes a oamenilor „ordinary people” .De ce n-ar face si altzii la fel ? Ar fi un exemplu de urmat din partea cator mai multzi politicieni.
            Exemplele de pana acum ,cu multe investitzii facute/sali de sport unde ? cand alte investitzii multiplicatoare de venituri se lasa asteptate/sau in utilitati-servicii(care tin de infrastructura minim necesara ),exemplele deci nu prea ne dau motive de optimism,legaturile,cumetriile,comisioanele,supraevaluarile nici macar nu se mai ascund-sunt pe fatza.

            mircea

            08/12/2010 at 12:40 pm

            • Perfect adevarat. Organizam cursuri si pregatim „forta de munca” dar noi nu sprijinim investitiile productive.
              Este foarte greu sa schimbi un sistem obisnuit sa se mute de la dreapta la stanga fara sa respire. Important este „pachetul” cu care se ramane la final restul nu conteaza.
              Corect este ca prin constructii de acest tip se stimuleaza o anume activitate, dar este cea mai facila forma de a dirija comisioanele.

              mar

              08/12/2010 at 12:51 pm

  15. Legenda Meşterului Manolea: ce construia PSD ziua dărîma Prostănacul noaptea.

    gabriel

    08/12/2010 at 12:05 pm

    • Ca si construieste,ce sa-ti spun!

      ela

      08/12/2010 at 12:08 pm

      • atît cît construieşte 🙂
        (pentru el. tu ai înţeles că pentru ţară? 😆 )

        gabriel

        08/12/2010 at 12:25 pm

        • never-ever 🙂
          Ce’esti copil,monser?

          ela

          08/12/2010 at 12:29 pm

  16. o intrebare : ce se intampla la BCU ?
    are cineva vreo idee?
    am inteles ca este un flashmob in desfasurare

    grasu

    08/12/2010 at 12:21 pm

  17. Tucu

    Nici eu nu înţeleg ce vor unii.
    Să nu se bage bani în investiţii: şosele, săli de sport etc., pentru că se fură, adică fură şi PDL.
    Nu zic că ar trebui să fie furat bugetul, dar ce-ar trebui să se facă cu el dacă nu se fac investiţii?
    Să fie pompaţi populist în măsuri de protecţie socială?

    Pe de altă parte n-aş fi chiar atît de sigur că doar clientela PDL beneficiază de contracte cu statul.
    Faptul că împarte în mod aproape echitabil bugetul clientelei transpartinice nu este, bineînţeles, o scuză pentru PDL.

    gabriel

    08/12/2010 at 12:24 pm

    • @ Gabriel
      Toti suntem nemultumiti ca de 20 de ani auzim ca nu sunt bani ,ca se cheltuie aiurea si ca noi raminem tot la coada vacii.
      Si eu sunt nemultumit la fel ca si ceilalti mai ales ca nu pot intelege cum politicienii,inginerii comerciantii nostrui nu au invatat sa faca un contract beton,cum se pot unii juca cu termene si calitate fara sa dea faliment a doua zi,cum se pot ingropa zeci de miliarde de euro in constructii care stau de 2-3 ani si nu recupereaza nimic din investitie,cum este tolerata mafia medicamentelor,cum de de nu am invatat macar sa ne vaitam eficient.
      Atita timp insa cit nu gasim solutia ,si ne rezumam numai la a constata lucruri de fapt stiute ,viata va merge inainte pe acelasi fagas iar noi ne vom vaita pina la adinci batrinete.

      tucu

      08/12/2010 at 12:44 pm

  18. A DEMISIONAT BOTIS . URA , UN PROST MAI PUTIN

    grasu

    08/12/2010 at 12:28 pm

    • Acum,cand are de trecut legi prin parlament? A innebunit?

      ela

      08/12/2010 at 12:32 pm

    • nu spun că e deştept, dar de ce e prost? 🙂

      gabriel

      08/12/2010 at 12:34 pm

      • va rog sa ma scuzati ptr. limbaj , nu este un prost , este un Habauc. A facut-o varza cu indemnizatiile ptr. mame

        grasu

        08/12/2010 at 12:37 pm

        • Las-o balta,grasule,uita-te cat timp au indemnizatii si concedii mamele din tari care stau mai bine ca noi.
          Asta e populism ieftin.

          ela

          08/12/2010 at 12:40 pm

          • sunt de acord cu tine , nu contest acest lucru . Doar ca ar trebui impulsionate mamele sa se intoarca la munca intr-un mod mult mai atractiv , sa apara deduceri fiscale mult mai evidente ( scutire de la plata asigurarilor sociale si de sanatate pe o perioada de 2 ani , sau alte moduri asemenea )

            grasu

            08/12/2010 at 12:48 pm

          • tarile alea la care te gandesti au deja o problema majora cu scaderea natalitatii pe care o mascheaza prin fel si fel de programe prin care integreaza emigranti

            zaPaco

            08/12/2010 at 12:52 pm

  19. Astia nu-s barbati de stat,sunt carlige de rufe!
    Se ascund sub masa cand urla vuvuzelele.

    ela

    08/12/2010 at 12:38 pm

    • da, poate că-s de bună credinţă, da’ cu siguranţă sunt nişte găini

      gabriel

      08/12/2010 at 12:52 pm

  20. excelentă analiza lui Tăpălagă pe această temă, pe Hotnews

    „Marea dezbatere, ratata din pacate de Guvern si televiziuni, din cauza excesului de populism, nu este neaparat legata de reducerea concediului maternal platit de la doi ani la un an. Marea intrebare evitata cu gratie este: care familii vor face copii in Romania? Cine va alimenta, pe termen lung, societatea romaneasca: saracimea sau „clasa mijlocie”?
    O tara care incurajeaza lenea si saracimea sa se multiplice nu are cum sa-si imbunatateasca nivelul de educatie. Iar un Guvern care se pretinde de dreapta actioneaza cel putin bizar: enerveaza la culme „clasa mijlocie”, o descurajeaza sa faca copiii, dar asigura venituri iluzorii nevoiasilor, incurajati sa procreeze si sa consume din contributia celorlalti”.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8107773-indemnizatia-pentru-mame-cifre-interpretari-tentatia-populismului-sau-cine-incurajeaza-guvernul-boc.htm

    gabriel

    08/12/2010 at 12:54 pm

  21. Salut
    Intii in titlu am crezut ca e vorba de Onoarea Familiei Prizzi cu Jack Nicholson 🙂 Tot despre mafioti e vorba …

    Uite aici un articol de blog: cum maninci ceapa si brinza totul la 1 usd in Romania cea miraculoasa 🙂
    http://kingofromania.com/2010/09/27/eating-like-a-king-in-romania/

    Un tanar de stanga

    08/12/2010 at 12:59 pm

  22. BREAKING NEWS

    Magistraţii din Jakarta au decis azi extrădarea lui Nicolae Popa. Decizia este definitivă. 🙂

    Procesul de extrădare s-a încheiat.
    Urmează lungul drum către casă. 🙂

    gabriel

    08/12/2010 at 1:08 pm

    • ..fredonand ..green grass of home 🙂

      mircea

      08/12/2010 at 1:11 pm

    • Oare asta sa fie scheletul din dulapul lui Geoana?

      mar

      08/12/2010 at 1:23 pm

      • nu @mar „scheletul” lui Geoana se afla la Moscova. Pus bine acolo de prietenul Vintu si unii consultanti 😆

        Theophyle

        08/12/2010 at 1:26 pm

        • Geoana a fost in Rusia sa obtina sprijin in campania electorala . Eventual si ceva finantare . Sau voi credeti ca sustinerea partidelor „surori” a incetat cu desfintarea CCCP ?

          Ștefan A.

          08/12/2010 at 1:30 pm

        • Oare ce a patit Geoana de a inceput ” sa dea din casa” ?
          S-o fi saturat sa mai fie presedintele Senatului sau intr-adevar incepe sa puta scheletul din dulap?

          grasu

          08/12/2010 at 1:32 pm

          • s-a maturizat, după cum spunea în „interviu”: acum ştie că cea mai bună apărare e atacul

            gabriel

            08/12/2010 at 1:46 pm

  23. ‘Long as I can see the light. – Creedence Clearwater Revival 🙂
    Popa= John Fogerty catre SOV:
    Put a candle in the window,
    but I feel I’ve got to move.
    Though I’m going, going, I’ll be coming home soon,
    ‘Long as I can see the light.

    Un tanar de stanga

    08/12/2010 at 1:32 pm

  24. Hello again!

    Dedicatie pentru Nicolae Popa: Highway To Hell 😆

    Nu vreau sa spun vorba mare, insa ar fi semnul de inceput ar unei fracturi de mentalitate: in sfirsit, cu scrisnituri si pocnituri, statul roman incepe sa se intareasca si Basescu livreaza o prima proba substantiala ca in mandatele sale Justitia si-a lungit bratul.

    Cetatean

    08/12/2010 at 1:46 pm

    • s-a chinuit foarte mult să facă (ante)braţu’ ăsta 😆

      ori suntem reformatori, ori nu mai suntem 😀

      gabriel

      08/12/2010 at 1:49 pm

      • acuma sa vezi bucurie la tubulatura, il lasa aia pe Voicu si il iau pe Popa la lustruit!

        Cetatean

        08/12/2010 at 1:50 pm

      • gabriel

        08/12/2010 at 1:51 pm

        • 😆

          M-am chinuit foarte mult sa fac ante-bratul asta, ei mi-a dat de m-a julit!

          Cetatean

          08/12/2010 at 1:53 pm

  25. http://www.realitatea.net/magistratii-din-indonezia-au-decis-extradarea-lui-nicolae-popa_780671.html

    Comentariu de pe IRTV: „Un cadou frumos pentru Vantu si Realitatea TV! Sa vezi acum mizerii pe post! Ce vedeti in ultima vreme nu a fost nimic!”.

    Cetatean

    08/12/2010 at 1:47 pm

  26. Un an si 6 zile a durat toata procedura (2 decembrie 2009 – 8 decembrie 2010). Priceless.

    Un an pe care Vantu il dorea a fi primul an de mandat al lui Geoana.

    Cetatean

    08/12/2010 at 1:49 pm

  27. Salut Prieteni 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    08/12/2010 at 2:04 pm


Comentariile sunt închise.