Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Reforma pe care o vedem, deocamdata!

Am vazut astazi o multime de oameni buni! Asa cum bine a transmis HotNews au spus ceva de genul asta:

Resemnarea opiniei publice, indiferenta cetatenilor si lipsa de mecanisme eficiente de reformare a partidelor sunt principalele dificultati care stau in calea construirii integritatii in politica tarilor din Europa postcomunista, a reiesit din discutiile care au avut loc in cadrul conferintei „Consolidarea integritatii politice in partidele de centru-dreapta din Europa de Sud-Est”. Dezbaterea „Dificultati in consolidarea integritatii in partidele politice din Europa postcomunista” a fost deschisa de deputatul Sever Voinescu, care a afirmat ca singura cale in lupta impotriva coruptiei, principala problema a spatiului post-comunist european, o constituie dezbaterile intense pe aceasta tema din interiorul partidelor.

Adevarat, asta a fost numai prima zi. Vedem maine daca o sa fie ceva mai concret deocamdata vreau sa-l amintesc pe inteleptul inteleptilor natiuni – I.L Cargiale:

Inceputul reformei!

Trahanache : A! ce coruptă soţietate!… Nu mai e moral, nu mai sunt prinţipuri, nu mai e nimic: enteresul şi iar enteresul… Bine zice fiu-meu de la facultate alaltăieri în scrisoare: vezi, tânăr tânăr, dar copt, serios băiat! zice: „Tatiţo, unde nu e moral, acolo e corupţie, şi o soţietate fără prinţipuri, va să zică că nu le are!…” Auzi d-ta mişelie, infamie.

Sfarsitul reformei!

Caţavencu: Fraţilor! După lupte seculare, care au durat aproape treizeci de ani, iată visul nostru realizat! Ce eram acuma câtva timp înainte de Crimeea? Am luptat şi am progresat: ieri obscuritate, azi lumină! ieri bigotismul, azi liber-pansismul! ieri întristarea, azi veselia!… Iată avantajele progresului! Iată binefacerile unui sistem constituţional!

135 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. bună seara!
    Păi, să scoatem enteresul la lumină, ca fiind un lucru normal. De-abia atunci vom avea morală!

    para

    04/12/2010 at 5:59 pm

    • para salut,
      am de multe ori impresia ca sunt dintr-o alta piesa. Sa vezi oameni BUNI, care nu cunosc realtatile simple ale vietii si vorbesc despre viata, realitate, etc. este cel putin curios.

      Theophyle

      04/12/2010 at 6:08 pm

  2. salutare,
    daca il credem pe Catavencu („care au durat aproape treizeci de ani”), mai avem oleaca de asteptat.

    victor L

    04/12/2010 at 6:06 pm

    • Salut Victore, probabil 🙂

      Theophyle

      04/12/2010 at 6:09 pm

  3. Curat bampiri, coane Fanica ! 😆

    O piesa rara, „O scrisoare pierduta” cu distributie din 1953.
    Cu Nicki Atanasiu, Giugaru, Beligan, Birlic, Marcel Anghelescu.
    Zoe – Elvira Godeanu.
    Merita sa pierdeti ceva vreme…, magistrala interpretare !

    http://cinemaromanesc.blogspot.com/2009/09/o-scrisoare-pierduta-1953.html

    Tzepelica

    04/12/2010 at 6:10 pm

    • mai @timi, am avut chef sa ma ridic si sa-i intreb pe respectivii doctrinari cand au vorbit ultimna data cu ubn om intr-o statie de autobus sau in piata sau la naiba in holul unui cinematograf?

      Oamenii astia buni nu cunosc realitatea 😦 Nu poti sa reformezi nimic daca nu sti ce gandeste omul de pe strada!

      Theophyle

      04/12/2010 at 6:18 pm

      • Hm, daca ar fi sa segmentam un partid, ar exista cateva paliere. Cred ca la acestea se refera reformarea partidelor, la comportamnetul oamenilor, la regulile si mecanismele existente, la sistemul de valori si promovarea lor nu la lumea de pe strada …
        Sa stii lumea de pe strada este bine, folositor, dar in „lumea” unui partid …

        O schimbare de sus in jos se face mai usor decat de jos in sus. Cum de sus in jos sunt destul de putine sanse, cea pornita de jos in sus trebuie sa se manifeste.
        Poate desemnarea candidatilor prin alegeri primare, poate existenta posibilitatii revocarii celor alesi … Ambele au componenta „oamenii decid prin vot”, adica votantii nu un Birou al unei Filiale sau unul la nivel central.

        Poate ca in TOATE partidele ar fi bine sa existe alegeri primare pentru desemnarea candidatilor partidelor. In desemnarea candidatilor sta multa putere si in momentul de fata aceasta putere o au doar cativa, in fiecare partid doar cativa decid cine sa fie candidat.
        Pentru cei care nu stiu, exista un cerc inchis in fiecare partid. Un om diferit ca valori si comportament ajunge candidat cu greu, iar independentii nu au sanse mari sa fie alesi …

        Nu va faceti iluzii cu scrutinul majoritar (vot uninominal) intr-un tur sau doua, nu rezolva tot ci doar putin. Candidatii sunt decisi doar de cativa in acest moment. Mai este nevoie si de alegeri primare si de posibilitatea revocarii celor alesi.
        Daca mai sunt idei, va rog …

        CFG

        04/12/2010 at 8:06 pm

  4. Clasa politica ce a acaparat puterea dupa 90 reprezinta cu brio ce e urit in societatea noastra.
    Clasa politica nu se va reforma ci se va reproduce.
    Singura posibilitate de reformare ar putea veni de jos in sus.
    Uitati-va inprejur.
    Credeti ca este posibil asa ceva?

    tucu

    04/12/2010 at 6:19 pm

    • tucu, Buna saeara 🙂
      nu cred ca va exista alta alternativa!

      Theophyle

      04/12/2010 at 6:20 pm

      • Salut Theophile ,
        Privind din perspectiva „”democratica”” nu exista alta alternativa iar ca aceasta alternativa sa functioneze cred ca va trebui sa plimbam poporul cca 100 de ani prin desert.
        Privind pragmatic s ar putea admite prezenta unui Franco .Cred ca o palma peste botul a 99% dintre politicienii nostri este un lucru profund nedemocratic dar sanatos pentru acest popor.

        tucu

        04/12/2010 at 6:28 pm

        • nu mi-as dori rezolvari de acest gen. S-au dovedit problematice. Din nefericire lucrurile stau foarte nasol 😦

          Theophyle

          04/12/2010 at 6:32 pm

          • Theophile,
            A facut cineva vre o data socoteala cite vieti a frint o dictatura nesingeroasa -de exemplu „”dictatura lui Carol al II „” si cite vieti a frint un sistem democratic tembel-vezi sistemul actual de la Moscova sau suistemul din Belarus ?
            Ajung 5 ani in care sa fie schimbata constitutia,legea electorala si sistemul de justitie pentru ca Romania sa capete o alta infatisare.Mai buna zic eu.

            tucu

            04/12/2010 at 6:42 pm

  5. o excelentă analiză, ca de obicei, a lui TRU, referitoare la ultimele dezvăluiri WikiLeaks

    http://traianungureanu-tru.blogspot.com/2010/12/cunoasterea-e-putere.html

    gabriel

    04/12/2010 at 6:34 pm

  6. Reforma ce am nazuit
    incet pe cer se suie;
    Era, pe când nu s-a zărit,
    Azi o vedem, şi nu e. 🙂

    Tzepelica

    04/12/2010 at 6:39 pm

  7. Buna seara! 🙂

    PDL a luat-o pe miriste, Voinescu vrea dezbateri „in interiorul partidelor”. L-au virusat si pe el cu „democratia interna” a partidelor.

    Nu am decit un cuvint catre PDL: reforma reala cu orice pret sau moartea garantata in 2012. Ai bagat bisturiul in rana, ori tai pina la capat ori doar produci hemoragie: vindeci sau mori. Nu exista alternativa.

    Cetatean

    04/12/2010 at 6:39 pm

    • Cetatean,
      Partidul este o fiinta piramidala.Baza e in teritoriu acolo unde primarul Mitica cu seful de post Georgica si cu biratasul Vasilica hotarasc soarta alegerilor.
      Eu sunt convins ca cei trei au notiuni total diferite de ale noastre despre democratie,cinste eficienta si bunastare.
      Cum sa i reformezi? Cum crezi ca va decurge dialogul dintre Mitica si Sever Voinescu?Cum crezi ca va accepta Vasilica sa nu cipeasca din investitii o data ce a ajuns la putere?
      Oi fi eu idiot dar cred ca singurul medicament eficient in tara asta este FRICA.Numai frica ii poate reforma.
      Si frica tine de justitie.

      tucu

      04/12/2010 at 6:49 pm

      • Vezi mai jos, tucu 🙂

        Cetatean

        04/12/2010 at 6:50 pm

  8. Baieti, Braking News: se pare ca Sandelul Lupascu are MARI probleme, Tribunalul Bucuresti ar fi admis contestatia UNJR care reclama ca a candiat si a obtinut al doilea amndat ilegal.

    http://www.luju.ro/magistrati/instante/l-au-lucrat-pe-marele-lupascu-aflati-lucruri-infioratoare-despre-isprava-inaltei-curti-care-poate-lasa-justitia-fara-procurori

    Nu conteaza la acest moment care va fi sentinta definitiva, ce conteaza este ca a indraznit o judecatoare tinara sa se puna impotriva lui. Restul e de-acum bulgare care se rostogoleste.

    Cetatean

    04/12/2010 at 6:47 pm

    • Cetetene,
      Vad ce a patit Lupascu si ma bucur.
      Pentru mine insa e prea incet.O parte din viata mi am petrect-o cu tovarasul Ceausescu deplingind acest popor care nu era lasat sa prospere de paranoia comunista.
      Alti 20 de ani vad ca ii o petrec in compania fiilor lui Ceausecu alesi de acsest popor ca sa continua paranoia .
      Nu iubesc sistemul si nu mai am timp sa astept.

      tucu

      04/12/2010 at 6:58 pm

    • salut Cetatean,
      Dea Domnu’, desi nu vad o sentinta definitiva corecta in acest caz 😦

      Theophyle

      04/12/2010 at 6:59 pm

      • Theophyle, doua sunt aspectele:

        – sentinta data de prima instanta (Trib. Bucuresti)
        – sentinta definitiva, la ICCJ, sectia contencios administrativ.

        Pe 16 decembrie senatul trebuie sa valideze noii membri. Gindeste-te ca pina la acea data procesul nu va ajunge la ICCJ si este extrem de posibil ca senatul sa nu riste validarea Sandeilor. O sentinta de interdictie a unui al doilea mandat, fie ea si nedefinitiva, cintareste greu de tot.

        – la ICCJ nu e garantat ca Lupascu ar avea cistig de cauza, din doua motive. Preseidnta sectiei de contencios e Gabriela Barsan, care nu e chiar amica Lidiei Barbulescu. Apoi (nu cunosc legea, nu stiu daca la sentintele sectiei de contenctios se poate face apel, dar daca e asa, atunci) atributiile completului de 9 judecatori au fost preluate de completul de 5 judecatori (prin legea 202/2010). Caile nu sunt chiar sigure pentru Lupascu.

        Cetatean

        04/12/2010 at 7:13 pm

        • Sti tu mai bine, sper ca nu numai va pierde, dar op va face asta ca precedent!

          Theophyle

          04/12/2010 at 7:26 pm

          • Categoric va fi precedent, fie numai pentru Senat 😉

            Cetatean

            04/12/2010 at 7:43 pm

  9. Seara buna .
    Dupa lupte seculare au aflat si cei direct interesati ca codul moral trebuie sa steie la baza activitatii omului politic . 🙂
    Au uitat astia sa citeasca acest blog . Ar fi descoperit de mult timp aceasta necesitate . 🙂
    Realitatea cetateanului de rind trebuie sa fie baza unei analize politice si a masurilor necesare. Care in nici un caz nu pot fi pomeni multilateral distribuite .
    In un partid NORMAL , „pulsul” vietii cotidiene vine luat din parerile/opinile membrilor de rind al partidului . Cum in Romania acesti membri de rind sint sublimi , mareti dar in un procent ridicol , „pulsul” se ia din dorintele donatorilor financiari a acestor partide . Care stabilesc prioritatile si „politicul” de sustinut .
    Este cancerul partidelor aceasta mentalitate . Nu permite nici o reforma dar nici nu asigura ajungerea la conducere a oamenilor capabili .Partidele devin pres . Indiferent de culoare sau denumire.

    Ștefan A.

    04/12/2010 at 7:06 pm

    • Salut Stefan,
      frumos formulat!

      Theophyle

      04/12/2010 at 7:12 pm

  10. bonsoir,

    nu sint de acord cu sever voinescu:

    Sever Voinescu, care a afirmat ca singura cale in lupta impotriva coruptiei, principala problema a spatiului post-comunist european, o constituie dezbaterile intense pe aceasta tema din interiorul partidelor.

    dupa mine:

    Singura cale = JUSTITIE ADEVARATA, BINE PUSA LA PUNCT, NECORUPTIBILA, NESANTAJABILA.

    restul este doar gargara, eventual cu pioneze
    🙂

    skorpion

    04/12/2010 at 7:07 pm

    • skorpi, salut 🙂
      gargara cu sau fara pioneze.Deocamdata stimabilul are cele mai maari deconturi din parlament pentru: vrute si nevrute. Sic transit gloria mundi

      Theophyle

      04/12/2010 at 7:12 pm

    • bonsoir,
      Cum poate crede un om instruit ca SV ca se poate discuta intens pe tema coruptiei – cum vede el ? Cu auto critica, cu angajamante ?
      Este evident ca numai justitia mai poate face ceva, cit mai are timp, pina la deconstructia nationala pregatita de opozitie.

      regine

      04/12/2010 at 7:17 pm

      • regine, buna seara!
        Am fost acolo. Mi-a parut rau. Pierdere de timp 100%. Oamenii astia vorbesc in lozinci 😦

        Theophyle

        04/12/2010 at 7:25 pm

        • Intr-adevar, nu mai au credibilitate. Cine ne-a mai ramas ?

          regine

          04/12/2010 at 8:07 pm

  11. TRU:
    „Consecințele sînt extraordinare. Prima dintre ele sugerează că ordinea politică democratică nu mai poate face față radicalismului transferat în tehnologie. Cu alte cuvinte, transparența riscă să distrugă sistemul. Puterea tehnologică uriașă a informației presează spre transparența absolută iar aceasta se întoarce împotriva cerințelor de bază ale ordinii. Nici un sistem politic nu poate supraviețui într-o lume care poate afla oricînd tot ce se întîmplă și discută în sistem, așa cum nici o familie nu se poate păstra, dacă e silită să trăiască permanent în văzul lumii. Cunoașterea e vitală. La fel și limitele cunoașterii. Din acest punct de vedere, orgia informatică a vremurilor noastre e, deocamdată, o valoare derutantă și prost administrată. Ea conduce rapid spre voyeurism, după modelul recent acreditat de ”reality shows” și alte producții tv în care spectatorul nu află nimic, deși e tot timpul însoțit de convingerea că are acces total și drect la „adevăr”.
    A doua consecință e cultul contraproductiv al observației. Toată lumea monitorizează și toată lumea e monitorizată. Pînă de curînd, opinia curentă semnala pericolul intruziunii mijloacelor oficiale de observație în viața privată. Big Brother, simbolul vieții civile supravegheate informatic de autorități, era temerea numărul 1 a societății civile. WikiLeks dovedește că operația e reciprocă. Și autoritățile pot fi controlate atacate informativ de indivizi. Nici autoritățile nu se pot apăra de penetrația informațională. Așadar, varianta completă a teoriei privitoare la riscurile controlului informatic spune că nimeni nu mai e apărat de nimeni și că nimic nu mai poate fi privat sau limitat.
    Sîntem, astfel, în pragul anarhiei. O anarhie autoindusă dar nu mai puțin amenințătoare. Dealtfel, atît cît e de înțeles, filozofia WikiLeaks e o variantă a anarhismului. Assange și colaboratorii lui sînt copii unei epoci de libertate extremă care a transformat orice limită în inamic și visează la o utopie impracticabilă în care totul se întîmplă la vedere. E multă seninătate ingenuă în acest tip de viziune dar și o ignoranță uriașă. Soicetățile umane își pot închipui, prin naivi fanatici ca Assange, că forțează paradisul nealterat al armoniei și comunicării desăvîrșite. Însă, acest drum a dus și va duce mereu într-o spre dezastru. Utopismul slăbește, în cele din urmă, numai și numai libertatea. Și întărește argumentele inamicilor libertății. Vechea cugetare stă în picoare: cunoașterea e putere. Împotriva libertății?”

    gabriel

    04/12/2010 at 7:13 pm

  12. City
    sper c-ai remarcat cum interpretează luju evenimentul

    „L-au lucrat pe marele Lupascu! Aflati lucruri infioratoare despre isprava Inaltei Curti, care poate lasa Justitia fara procurori!”

    un redactor sau şef de la luju.ro e-o scorpie care a fost pe la Ziua sau Gardianul, parcă

    gabriel

    04/12/2010 at 7:17 pm

    • Gabi, salut 🙂
      Mda’ adevarat. A semnalat-o si @cetatean acum cateva zile. Mama lor de derbedei!

      Theophyle

      04/12/2010 at 7:23 pm

      • după spargerea Gardianului şi Ziua, s-au vopsit în alte culori şi au luat alte măşti

        ultima e CorectNews, a lui Roşca Stănescu

        gabriel

        04/12/2010 at 7:28 pm

        • servus 🙂

          gabriel

          04/12/2010 at 7:29 pm

          • ave! 🙂

            Nu vreau sa ma precipit, insa a fost aruncat ditamai pietroi ul in vitrina Sandelului Lupascu si s-ar putea sa fie suficient de mare gaura cit sa nu poata cirpi geamul pina pe 16 decembrie.

            Cetatean

            04/12/2010 at 7:36 pm

            • să sperăm

              gabriel

              04/12/2010 at 7:45 pm

  13. Gaby, stiu ce le poate pielea la aia doi fondatori ai luju, ei au lucrat la Rosca Stanescu Ciripoi.

    Cetatean

    04/12/2010 at 7:25 pm

    • deşi tendenţios, articolul e util, că aflăm lucruri noi şi bune 🙂

      de pildă, că există cel puţin o judecătoare de la ÎCCJ, Roxana Budulan, cea pe care articolul vrea s-o compromită, care a semnat petiţia „Demnitate şi integritate” ❗

      gabriel

      04/12/2010 at 7:35 pm

  14. exact ce bănuiam: articolul e semna A.A.S., adică Adina Anghelescu Stancu, fost jurnalist Ziua, Gardianul şi Cotidianul, după cum zice Badea Dan

    gabriel

    04/12/2010 at 7:39 pm

  15. Si-a cautat dreptatea la sectia de contencios administartiv a ICCj si a obtinut hotarire impotriva CSM, de a fi numita judecator (era procuror).

    CSM nu ii aprobase cererea, desi daduse concurs si il promovase. CSM a scos o „argumentatie” cum ca incarcatura de dosare per procuror la parchetul d eunde venea ea era peste media pe tara si deci era in continuare nevoie de ea la Parchetul de pe linga CA Bucuresti. Altfel spus, promoveaza examenul, ca noi decidem daca ne place de tine sa te inaintam cu propunere de numire in functia de judecator de Presedinte.

    Dă clic pentru a accesa 26_03_2009__22002_ro.pdf

    Cetatean

    04/12/2010 at 7:42 pm

  16. sorry pentru topica: „propunere de numire in functia de judecator de catre Presedintele Romaniei”.

    Cetatean

    04/12/2010 at 7:42 pm

  17. Cum te poti face singur de kko :
    „La 19.11.2010, Nutzi a solicitat la OSIM dreptul exclusiv de proprietate pt. sloganul „EU iubesc B” „.
    Si voi vorbiti de reforma… 😦

    Tzepelica

    04/12/2010 at 7:47 pm

    • sa inebunesti, astia sunt pe etno-botanice in guvern? fumeaza marhuana sau ce? au inebunit cu totii?

      Theophyle

      04/12/2010 at 7:53 pm

  18. si eu iubesc T
    :mrgreen:

    bag la OSIM!
    waooooo
    🙂

    chiar ridicol!

    skorpion

    04/12/2010 at 7:49 pm

    • de ce e ridicol să iubeşti Bucureştiul?
      n-ai văzut şepci cu „I (inimă=love) New-York”
      şi ăia au fumat marijuana?

      gabriel

      04/12/2010 at 8:03 pm

      • gabi, pe bune 🙂
        3 pusti de la facultatea de Jurnalism de la NYC au facut-o si nu au inregistrat-o nicaieri, hai sa fim seriosi! Vezi un ministru in SUA sa se ocupa de prostii din astea cand tara este in kkt-ul care este? Putina obiectivitate! Si da probabil pustii au fumat!

        Theophyle

        04/12/2010 at 8:09 pm

        • Mai frate, hai sa inregistram toate frazele din limba romana ca marci, nu se stie pe care o folisim ca slogan cindva! E o timpenie inregistrarea de fraze banale ca „mie imi place piperul” sau „ma doare burta”.

          „Eu iubesc X” e o fraza infiorator de banala, cu exceptia situatiei cind X esti chiar tu si cel care o spune e in fata ta.

          Cetatean

          04/12/2010 at 8:13 pm

        • poate a înregistrat-o pentru că are de gînd s-o folosească la alegeri… şi să n-o folosească alţii
          ce e aşa deplasat aici?
          cît timp i-ar fi luat să facă cererea la OSIM şi de ce crezi că s-a ocupat de asta în timpul orelor de serviciu?

          nu face şi tu din ţînţar armăsar

          gabriel

          04/12/2010 at 8:15 pm

      • gabriel,

        si eu care credeam ca inseamna:

        I love Basescu
        😆

        hai, nu te supara, frate!

        skorpion

        04/12/2010 at 8:10 pm

        • eeei, nu-i vorba de supărare…
          discutăm, nu? 🙂

          gabriel

          04/12/2010 at 8:17 pm

    • in mod normal nu pot fi inregistrate la osim sintagme curebte din vorbire.

      „Vin la Primarie” e o simpla propozitie ce nu poate fi inregistrata ca marca, dar mai stii? aia sunt idioti.

      Cetatean

      04/12/2010 at 8:10 pm

  19. Eu iubesc Politeia. Candidez cu sloganul asta si rup tot! 😆

    PS Atrag atentia asupra pervertirii subtile a verbului „a iubi” care se pune ca decalc al expresiei englezesti. E o moda acum ca „mie imi place ceva” sa fie tradus cu „eu iubesc ceva”.

    Cetatean

    04/12/2010 at 8:07 pm

    • Cine naiba nu-l iubeste pe Platon. Politeia va fi a lui pentru o eternitate!

      Theophyle

      04/12/2010 at 8:11 pm

  20. Nu ma refeream la Platon 😆

    Daca vroiam spuneam „Amicus Plato sed magis amica veritas”.

    Popper nu il iubeste pe Platon, de exemplu. Nitzsche nu il iubeste pe Platon.

    Hai sa fiu mai explicit:

    Eu love Politeia de pe WordPress. Na, e bun de slogan?

    Cetatean

    04/12/2010 at 8:15 pm

    • „Nietzsche”, da-l la boala si pe asta, ca se incapatineaza sa imi iasa stilcit la ora asta.

      Cetatean

      04/12/2010 at 8:16 pm

    • nu-l iubeşti pe Platon, da’ iubeşti Politeia care-i topită după Platon…

      interesting 😀

      gabriel

      04/12/2010 at 8:19 pm

      • Nu am zis ca nu il iubesc pe Platon! Doar il citam pe Aristotel.

        Cetatean

        04/12/2010 at 8:20 pm

  21. Pentru cine vrea sa stie, Nistorescu a cumparat zilele trecute de la SOV Cotidianul pentru o suma infima.

    Cetatean

    04/12/2010 at 8:22 pm

  22. Buna seara!
    Constat ca am aterizat intr-o mare de iubire. Parca nu as fi in Romania. 🙂
    Din pacate, reforma pe care o vedem e minunata,e sublima ,dar lipseste cu desavarsire.

    ela

    04/12/2010 at 8:23 pm

  23. mai exista cotidianul?

    mai este nistorescu liber???
    (accident mortal in urma cu vreo 2 ani)

    skorpion

    04/12/2010 at 8:25 pm

    • Da, mai exista si e liber. Pentru ca in Justitie sunt alde Lupascu.

      Cetatean

      04/12/2010 at 8:29 pm

  24. De la Nutzi nu am pretentii (persoana e submediocra). Nu ma mir, deci, ca n-a realizat ridicolul sloganului (care e cel putin interpretabil, n`asha ?).
    Totusi, cred ca are si niscaiva consilieri, tineri cu minti mai ascutite…

    Tzepelica

    04/12/2010 at 8:27 pm

    • Romania este salvata ! Mai lipsea acest amendamant , restul era perfect. Francezii zic „noroc ca ridicolul nu omoara….

      regine

      04/12/2010 at 8:45 pm

  25. Omul asta are prea mult timp liber.

    Cetatean

    04/12/2010 at 8:42 pm

  26. mda, am greşit adresa…
    mai bine vorbim despre politica mondială

    gabriel

    04/12/2010 at 8:49 pm

    • chestiile ăstea sunt prea mărunte… faţă cu criza
      şi pînă nu rezolvăm criza nu putem face nimic 😆

      gabriel

      04/12/2010 at 8:52 pm

      • Zi si mie gabi si cum rezolva guvernul criza? Mai luam un imprumut de la FMI sa facem ce? Sti tu un plan pe care nu-l stim si noi?

        Theophyle

        04/12/2010 at 9:00 pm

    • nu ati gresit, este interesant, completeaza ceea ce spune gazda noastra despre vacuitatea acestor triste persoane…

      regine

      04/12/2010 at 8:56 pm

  27. Nu stiu, cred ca romanii au proverbe pentru orice eveniment. Pentru chestiile astea cred ca ar fi cel mai potrivit: „Tara arde si Baba se piaptana” ce ziceti, se poate interpreta si doctrinar!

    Theophyle

    04/12/2010 at 8:59 pm

    • Exact, Baba fiind un conglomerat de multe entitati…

      regine

      04/12/2010 at 9:02 pm

      • Baba sunt aia de i-am ales sa rezolve problemele si sa nu creeze altele sau sa se ocupe cu inregistrarea unor fraze debile la OSIM !

        Theophyle

        04/12/2010 at 9:10 pm

  28. Tzepelica

    04/12/2010 at 9:06 pm

    • Pute frate de rupe si pute de prea mult timp. 😦

      Theophyle

      04/12/2010 at 9:09 pm

    • Dat eu link ieri . Tzepelica lipsit ieri ? 500 euro amenda ! 😆

      Ștefan A.

      04/12/2010 at 9:52 pm

  29. vai, dar ce secrete de Polichinelle!

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8098490-wikileaks-cuplul-berlusconi-putin-ingrijoreaza-sua-care-tem-aservirea-politicii-externe-italiei.htm

    Stefan poate spune mai multe despre cavalerul tomnatic Barlusconi, insa un lucru e cert: liderii europeni ii maninca din palma lui Putin, cu exceptia citorva. Citisem undeva ca Putin se foloseste de un intreg arsenal psihologic pentru a da impresia fiecarui lider european ca este ca el (de pilda, cu Belusconi, ca ii plac femeile, cu Sarkozy, ca e bon viveur si iubeste vinul si arta, cu Markel, ca este pragmatic si consensualist, etc).

    Cetatean

    04/12/2010 at 9:11 pm

    • corect, cetatene, ai pus punctul pe i cu Putin, iar cine il dibuieste, pe acela devine furios…

      skorpion

      04/12/2010 at 9:17 pm

      • wikileaks nu par a fi mari secrete pentru cancelariile lumii, in schimb le afla acum toata lumea, inclusiv Grivei 🙂 iar asta nu e rau

        Un tanar de stanga

        04/12/2010 at 9:24 pm

  30. Va citesc si ma minunez . 🙂
    – Descoperiti ca doamna Udrea e noua varianta a academicianului de renume mondial .
    – Ca guvernul nu are nici o strategie mai putin lozincile .
    – Ca gunoiul italian ajunge si pe meleagurile mioritice (cu spaga serioasa).
    – Ca exista o axa Roma – Moscova .
    Unde traiti ? Cumva pe alta planeta ? 😆
    Ce tot scriem pe acest blog de luni de zile ? Nu de aceste probleme ?

    Ștefan A.

    04/12/2010 at 9:22 pm

    • De ce ne dojeniti ? Suntem deja nefericiti !

      regine

      04/12/2010 at 9:25 pm

      • Adevarul doare dar face bine intelectului, materiei cenusii ! 🙂
        Fara a vedea realitatea si fara a cunoaste IN SPECIAL cauzele ei , nu exista nici o solutie valabila .
        Si atentie , solutile pot fi juste sau gresite dar fara a avea la baza o analiza a realitatii cotidiene , toate masurile propuse sint de parte . Din optica unora care traiesc in o alta realitate . In cea bazata pe interes personal , de „gasca” , s.a.m.d.

        Ștefan A.

        04/12/2010 at 9:44 pm

        • Pareti a va indoi de starea materiei cenusii : cred ca suntem cu totii constienti de evidentele pe care le citati.

          regine

          04/12/2010 at 10:04 pm

          • regine, cred ca Stefan nu a formulat exact fraza. Este si el exasperat ca majoritatea noastra 😦 Absolut nimic personal. 🙂

            Theophyle

            04/12/2010 at 10:07 pm

            • Just Theophyle
              PS . Mai sus te intrebai : mai facem un imprumut FMI ? Stai linistit . Absolut sigur .

              Ștefan A.

              04/12/2010 at 10:09 pm

            • evident, nu e nimic personal. este nemultumirea generala.

              regine

              04/12/2010 at 10:12 pm

          • regine . 🙂
            Nu ma lua cu dvs. Nu sint chiar asa batrin ! 😆

            Ștefan A.

            04/12/2010 at 10:08 pm

            • Comparat cu SB esti un tinerel imberb!

              Theophyle

              04/12/2010 at 10:09 pm

        • Stefan, te rog sa fi baiat de calitate, asa cum si esti 😦

          Theophyle

          04/12/2010 at 10:08 pm

  31. Stefane, tocmai ca am zis ca ce spune Wikileaks sunt secretele lui Polichinelle (in franceza asta inseamna secrete cunoscute de toata lumea). Cit despre Udrea, doamna asta ar putea sa munceasca mai mult si sa taca si mai mult. Valabil si pentru colegii ei barbati care nici nu muncesc, nici nu vorbesc cu folos.

    Cetatean

    04/12/2010 at 9:27 pm

  32. o mostra de grobianism a la Berlusconi: o lasa pe Merkel sa astepte cu ochii in soare.

    Cetatean

    04/12/2010 at 9:41 pm

    • Cetatean
      SB are 74 de ani . Operat de prostata . Cu stimulator cardiat implantat in USA . Cu transplant de par . Ce poti pretinde de la unu care nu accepta evolutia fireasca a vietii umane , adica si virsta a treia ?
      Acum este foarte suparat ca in 14 decembrie ar putea sa fie inlocuit . Asta inseamna sa nu mai fie sub protectia legii ( facuta tot de el, imunitate juritica) . Si atunci sa vezi cum repornesc procesele acum „inghetate” .

      Ștefan A.

      04/12/2010 at 9:48 pm

      • 74? dupa comportament ai zice 24!
        abia astept sa il vad dus din politica!

        Cetatean

        04/12/2010 at 10:00 pm

        • E bunic . In mod normal ar trebui sa se ocupe de nepoti , cum face orice bunic cu timp liber berechet si bani cu camionul . 🙂
          Doar ca el doreste sa mai traga 2 ani pe post . Dupa care , in baza constitutiei , se poate candida la presedentie . (minim 75 de ani . Presedinte ales de parlament si senat ) .
          PS. A construit deja si mauzoleul in vila de la Milano unde ar urma sa fie ingropat alaturi de cei mai apropriati colaboratori . Megalomanie pura.

          Ștefan A.

          04/12/2010 at 10:06 pm

          • fara sa fie impaiat 😆

            Theophyle

            04/12/2010 at 10:32 pm

            • Imbalsamat ca Lenin ? Numai asta mai lipseste . Sa ajunga loc de pelerinaj de masa . 😦

              Ștefan A.

              04/12/2010 at 10:36 pm

    • vorbea cu Putin

      gabriel

      04/12/2010 at 10:42 pm

      • 😆

        Ștefan A.

        04/12/2010 at 10:45 pm

  33. @ regine
    Te rog sa ma ierti daca am dat impresia ca ma leg de cineva personal . Nici pomeneala . Nu am cu nimeni nimic pe acest blog . Sintem toti egali si eu mai egal decit altii ! 😆
    (Sper ca intelegi de gluma)

    Ștefan A.

    04/12/2010 at 10:13 pm

    • evident, fiti fara grija.
      voiam sa spun ca dvstra nu este jignitor,( nu va cunosc)
      Ma tot straduiesc sa plasez un émoticôn vesel !!!

      regine

      04/12/2010 at 10:24 pm

      • 🙂 asta se scrie cu :urmat imediat de )
        😆 se scrie : urmat imediat de lol si din nou :

        Ștefan A.

        04/12/2010 at 10:30 pm

        • Mac-ul meu este rebel.Luna nera e de vina.

          regine

          04/12/2010 at 10:33 pm

  34. […] more: Reforma pe care o vedem, deocamdata! VN:F [1.9.6_1107]please wait…Rating: 0.0/10 (0 votes cast)VN:F [1.9.6_1107]Rating: 0 (from […]

  35. „sintem tara cu cele mai timpite legi ” 😆
    „sa ne cheme indieni nu tigani ” 😆
    „Prigoana sa se ocupa de gunoaiele lui ” 😆 (o fi cu dublu inteles ? ) 😆

    http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Craiova-Decat_tigani-mai_bine_sa_ne_zica_indieni_0_383962023.html

    Daca si tiganii ( pardon , rom ) se revolta , e grava situatia in Romania .
    Si totusi , sint si ei fiinte umane .

    Ștefan A.

    04/12/2010 at 10:59 pm

  36. Care rom? Rom Jamaica? 😆

    Cetatean

    04/12/2010 at 11:03 pm

    • Bine . Am gresit . Romm.
      Imediat te gindesti la spirtoase ! 🙂

      Ștefan A.

      04/12/2010 at 11:08 pm

    • cetatean, numai cuban 🙂 Numai crede-ma 🙂

      Theophyle

      04/12/2010 at 11:08 pm

  37. Reforma nu se poate face in Romania cu oameni ca Basescu, Tariceanu, Geoana, Nastase, antonescu si neamurile si urmasii lor.
    Asta este situatia si o cunosc bine ca activez ca membru simplu in Pnl tirgu mures de multi ani si cunosc bine situatia si prin celelalte organizatii.
    Caragiale forever.
    Legat de articolul lui TRU pot spune ca bate cimpii si ar trebui sa invete ce este libertatea. Un amic din Toronto, emigrat de ceva ani spunea acum citeva zile pe o lista de discutii IT ca degeaba faci informatizare ridicata daca ai constiintaa scazuta.

    Dan Masca

    04/12/2010 at 11:19 pm

    • salut Dan 🙂
      Fiecare cu adevarurile lui. Nu l-as pune pe Basescu cu pleiada pe care ai mentionat-o si nu pentru ca l-am sustinut eu.

      Cat despre TRU, poate ai dreptate, poate nu. Pot sa-ti spun cu mana pe inima ca sa tipul de la WikiLeaks este un imbecil. Nu pentru ceea ce a facut ci pentru cum a facut-o.

      parerea mea este ca a facut un mare serviciu americii si un serviciu extrem de mic omenirii. De ce:

      1. Pentru ca a aratat ca americanii au dreptate in majoritatea abordarilor log globale.
      2. Se va declansa o cenzura drastica a informatiei din partea tuturor. Sub aceasta cenzura vor creste moinstri. Crede-ma stiu despre ce vorbesc si ce se iuntampla ACUM!

      Theophyle

      04/12/2010 at 11:32 pm

      • Theophyle

        04/12/2010 at 11:35 pm

        • Theophyle sunt un pro american convins. Lucrez de 10 ani cu multi antreprenori si am ajuns sa fim 100 de oameni datorita Americii. Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste serviciile facute de Assange Americii.Ramin la ideea simpla ca libertatea este fundamentala si America stie sa isi apere libertatea mai bine ca oricare alta natie.
          Sigur ca Basescu este cel mai bun presedinte de pina acum, dar este departe de asteptarile si principiile dupa care ma conduc.

          Dan Masca

          04/12/2010 at 11:44 pm

        • Atita timp cit va exista neutralitatea internetului nu va exista cunoastere impotriva libertatii.
          Nu va exista o mai mare cenzura ca pina acum.
          Ramin la zicala amicului meu : degeaba informatizare ridicata, atunci cind ai o constiinta scaZuta.

          Dan Masca

          04/12/2010 at 11:48 pm

      • exact concluzia la care ajunge şi TRU: cunoaşterea/puterea (dezvăluirile) împotriva libertăţii

        gabriel

        04/12/2010 at 11:37 pm

      • Da , Basescu este mai bun decit ceilalati, dar departe de pretentiile si asteptarile mele.

        Dan Masca

        04/12/2010 at 11:56 pm

  38. Referitor la tinerelul Berlusconi: un italian, Sergio Benvenuto, psihanalist si scriitor, editorul unei reviste europene de psihanaliza, il desfiinteaza pe Berlusconi in vreo doua nr. din revista „Lettre internationale” editia romaneasca.
    In nr. 75, analizind succesul lui B. in Italia, nu ii iarta nici pe italieni, care l-au votat.
    Am sa va redau un citat care mi se pare haios:
    „In sfirsit, un politician italian e cunoscut in aproape toata lumea! Timp de decenii, pina in 1994, aproape nimeni din strainatate nu stia sa-mi spuna nici macar un nume de lider politic din peninsula – in afara de numele Ciocciolinei, …”

    victor L

    04/12/2010 at 11:58 pm

    • Victor, salut 🙂
      Bineinteles ca este o o exagerare, merge insa la „genta latina” 😆

      Theophyle

      05/12/2010 at 12:00 am

  39. Buna seara, buna seara, am intrat sa va salut. Si la cum am auzit ca e vremea la Bucuresti cred ca daca spuneam „Buna seara, buna seara am venit cu sanioara”, nu eram prea departe de adevar! 🙂

    clemycali

    05/12/2010 at 12:06 am

    • nu e asa
      sunt + 3 gr si ploua,nici urma de zapada in bucuresti;
      baietii aia cu dezapezirea fac un ban cinstit nemuncnd dar fiind gata atunci cind nu e nevoie de ei

      intamplator

      05/12/2010 at 12:17 am

    • Buna Clemy 🙂

      Theophyle

      05/12/2010 at 12:30 am

  40. salut Theophyle si lume,
    Benvenuto este un bun minuitor al cuvintelor, scrie frumos; stiu ca mai exagereaza, caci e clar ca nu il suporta deloc pe Berlusconi.

    victor L

    05/12/2010 at 12:07 am

  41. buna seara(dimineata?)

    criticati,criticati poate ca ramine ceva
    churchill avea o vorba,ceva cu demcratia este cel mai prost sistem dar altul mai bun nu exista

    eu unul as pune ministru de finante pe sotia mea;in 6 luni am plati datoria externa si am incepe sa-i imprumutam pe chinezi;
    la minsterul ala cu autostrazile pe @stefan,ca s-ar da lingourile sa le faca;
    la justitie pe@cetatean ca ar rezolva coruptia in 2-3 luni

    si pentru a-i critica in opozitie pe@ theophyle si ,modest,eu;

    s-ar naste insa o alta problema: daca se rezolva toate problemele ce ar face celalti?
    deci,din dilema asta nu putem iesi

    intamplator

    05/12/2010 at 12:15 am

  42. Domnilor si doamnelor, buna seara.
    Ma intristeaza sa va citesc atat de pesimisti, dar e de inteles. Va scriu pentru a va spune ca sunt alaturi de voi si va citesc cand pot.
    Ce se mai aude cu fundatia?

    Turnofftheglory

    05/12/2010 at 12:20 am

    • salut TOG 🙂
      pe 15 ianuarie ii dam drumul 🙂

      Theophyle

      05/12/2010 at 12:29 am

  43. @intamplator
    citeodata a privi detatsat vezi mai bine lucrurile
    sunt pentru citava zile in bucuresti si mi dau seama ca e la fel ca in alte parti adica,nici asa nici altminteri nici prea prea nici foarte foarte

    intamplator

    05/12/2010 at 12:21 am

    • @intamplator,
      nu stiu pe unde umbli tu, aici insa e nasol 😦

      Theophyle

      05/12/2010 at 12:30 am

      • chiar sunt in bucuresti azi
        dar,recunosc,m-am delectat cu ceva ‘cuvee charlotte”,e preferatul meu in romania
        acum serios vorbind,azi am condus prin ploaia bucuresteana cam 150 km si masina nu s-a murdarit de noroi
        m-am intrebat daca nu cumva bordurile lui bordureanu sunt pina la urma bune la ceva
        serios vorbind: stiu ca e nasol,mi-au spus parintii,care nu s-au plins niciodata ca se descurca din ce in ce mai greu si ca lor li se pare ca lucrurile o iau razna;desi sunt in virsta nu au fost pesimisti decit in 2000 cind cu iliescu vs vadim

        intamplator

        05/12/2010 at 12:41 am

  44. Salut!

    @theophille,absolut de acord ca Basescu nu are ce cauta pe lista antireformatorilor.Cat despre dezvaluirile -Wiki-Leaks,consecintele nu vor fi in favoarea informatiei.Pe de alta parte ,se pare ca libertatea scapata „de sub control”duce la anarhie,iar anarhia la pierderea sigurantiei si in final a democratiei.

    dora

    05/12/2010 at 8:18 am

  45. Uitati,eu inca n-am ajuns sa fiu coplesita de pesimism.Nu stiu de ce,pe mine nu ma ating deloc vaicarelile zilnice,singurul meu OF ramane inchistarea justitiei si ineficienta ei.alta ar fi fata societatii romanesti cu o justitie pregatita sa faca curatenie generala printre coruptii si mafiotii natiei.

    dora

    05/12/2010 at 8:27 am

  46. Buna dimineata!

    Nimic nou sub soarele romanesc
    EU pe T il iubesc
    Care T? nici nu conteaza
    Rimeaza cu reformeaza

    Creanga

    05/12/2010 at 8:51 am

  47. Buna dimineata Crenguta!

    Ai visat rime?
    Atunci e bine.

    dora

    05/12/2010 at 9:30 am

  48. buna dimineata
    putin despre statistici
    a.tr 3 2010 arata o sacdere a productiei agricole semnificativa fata de tr 3 2009
    b.recolta 2010 este mai buna deci recolta 2009
    a&b sunt contradictorii
    o explicatie poate fi scaderea exporturilor de griu in tr 3 2010 fata de tr 3 2009;
    sa ne reamintim ca aceste ” exporturi” erau o sursa majora de evaziune fiscala; probabil ca in 2010 a fost mai mica

    intamplator

    05/12/2010 at 9:30 am

  49. friedman stratfor &polonia

    polonezii il au pe chopin,romanii pe caragiale
    daca ar analiza asta ar ajunge la concluzii interesante

    intamplator

    05/12/2010 at 9:33 am

  50. Buna dimineata,
    La Protv , in emisiunea Dupa 20 de ani, este CTP.
    Daca nu va enervati usor, puteti sa-i urmariti „opiniile”.

    cedric

    05/12/2010 at 10:10 am

  51. Buna ziua 🙂
    Postare noua 😆

    Theophyle

    05/12/2010 at 10:57 am

  52. cedric,

    mafalda nu s-a schimbat prea mult.Tot nostalgic a ramas pentru presa morala din anii /90.
    O singura observatie notabila:nu se poate iesi din criza decat cu politici de dreapta.Numai ca….ii netezeste calea „excelentului”orator Floricel.

    dora

    05/12/2010 at 11:05 am


Comentariile sunt închise.