Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 30 Noiembrie “Sfântul Andrei patron al României”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  7°C, si o maxima termica de  10°C, umiditate: 93%. In cea mai mare parte noros, burnita, rece. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2956 RON (-0. 0181 RON); 1 USD = 3. 2536  RON (-0.0045 RON); 1 EURO =  1. 3203  USD; (-0.0037).

Pe 30 noiembrie sarbatorim Sfântul Andrei, sarbatoare celebrata in toata lumea crestina. La romani acesta sarbatoare are o semnificatie aparte, Sfântul Andrei fiind ocrotitorul Romaniei. Conform Bibliei cei doi fraţi, Petru şi Andrei, erau originari din Betsaida, localitate situată pe malul Lacului Genezaret. Aveau o casă în Capernaum (Mc 1,29) şi erau de profesie pescari.  Numele Andrei derivă din grecescul Andreas, care înseamnă „viteaz”, „bărbătesc”. Acesta este un nume grecesc, deşi Sfântul Apostol Andrei era evreu.  Evanghelia lui Ioan spune că Andrei ar fi fost mai întâi ucenic al lui Ioan Botezătorul, care i-ar fi recomandat să-l urmeze pe Isus din Nazaret. Conform evangheliei lui Ioan, Andrei l-ar fi dus pe fratele său Petru la Isus, spunându-i că l-a găsit pe Mesia (Ioan 1,35-42). De aici provine caracterizarea lui Andrei ca „cel dintâi chemat”. În enumerările apostolilor (Mt 10,2, Mc 3,18, Lc 6,14, F. Ap. 1,13) Andrei este menţionat mereu între primii patru. Cu toate acestea, nu se numără printre cei trei pe care Isus i-a tratat în anumite situaţii ca cei mai apropiaţi ai săi (Petru, Iacob şi Ioan). Este patron al Scoţiei (steagul scoţian reprezintă crucea sfântului Andrei), al României, al Spaniei, al Siciliei, al Greciei şi al Rusiei. (Surse: Wiki; Calendar Oetodox)

România va înregistra o creştere a produsului intern brut (PIB) de 1,5% în anul 2011, iar pentru anul în curs evoluţia acestui indicator va fi o scădere de 1,9% faţă de anul 2009, relevă previziunile economice de toamnă ale Comisiei Europene, prezentate luni la Bruxelles. Dacă politicile economice actuale vor rămâne nemodificate, atunci în anul 2012 creşterea PIB în ţara noastră va atinge 3,8%.În anul viitor, CE estimează o rată a şomajului în România de 7,4%, şi de 7,5% în acest an, prin raportare la populaţia activă. În aceeaşi perioadă, rata inflaţiei va fi de 5,5% în ţara noastră, faţă de 6,1% în acest an. În 2011, nivelul datoriei publice brute a României va fi de 33,4% din PIB, în creştere faţă de 30,4% din PIB la finalul acestui an. În ceea ce priveşte întreaga Uniune Europeană, creşterea PIB va fi de 1,7% anul viitor, în uşoară scădere faţă de nivelul din acest an (creştere de 1,8%), iar în zona euro de 1,5% în 2011 (faţă de 1,7% în 2010). Rata şomajului la nivelul UE ar urma să fie de 9,5% în 2011, iar în acest an de 9,6% la finalul acestui an, iar în zona euro de 10% în 2011 şi de 10,1% în acest an. În Uniunea Europeană, rata inflaţiei va fi de 2,1% în anul viitor şi 2% la finalul acestui an, iar în zona euro de 1,8% în 2011 şi 1,5% în acest an. (Sursa: Agerpres)

Grupul de site-uri Corect, lansat de Dinu Patriciu, va avea anul viitor venituri estimate la două milioane de euro: „un milion din publicitate și un milion din alte surse”, a declarat Sorin Roșca Stănescu, director general. Până la finele lui 2011, investițiile realizate în portal vor ajunge la trei milioane de euro. Cei doi parteneri au lansat astăzi, oficial, agregatorul online de știri CorectNews. Site-ul va publica și conținut propriu, creat de echipa de jurnaliști ai companiei, dar 70% din informațiile publicate vor fi preluate de la ziare și reviste online. Pentru CorectNews lucrează, în acest moment, 50 de angajați și 40 de colaboratori. Redacția nu avea un sediu, iar ședințele de redacție, zilnice, vor avea loc pe Skype. „Ne propunem să depășim 1,5 milioane de clienți unici pe lună, însemnând peste 25 milioane de afișări, într-un termen cât mai scurt”, a mai spus Stănescu. Munca la acest proiect a început în urmă cu circa cinci luni și „se va finaliza peste doi ani”, spun cei implicați. Conform datelor SATI de pe luna octombrie, aproximativ 1,5 milioane de unici au avut cele mai cunoscute site-uri de știri din România, cum ar fi hotnews.ro, realitatea.net, stirileprotv.ro sau chiar adevarul.ro, site deținut tot de Patriciu. (Sursa:Captital)

Procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Daniel Morar, a declarat, luni seară, la B1 Tv, că nu orice decizie a Legislativului sau a Executivului de a reduce un salariu sau de a tăia un spor intră în sfera de analiză a puterii judecătoreşti. Referitor la afirmaţia preşedintelui potrivit căreia deciziile prin care instanţele crează legea în loc să o aplice reprezintă cel mai puternic pilon de decredibilizare a României, Daniel Morar a precizat că problema a pornit, în mare, de la soluţiile pe care le dau magistraţii legate de drepturile salariale ale altor oameni şi inclusiv ale lor. „Din toate aceste discuţii se ajunge la concluzia că magistraţii nu aplică legea stabilită de legislativ, ci pur şi simplu o creează. În cazul de faţă, stabilesc dacă este legală sau nu o scădere cu 25%. Eu cred că magistraţii nu trebuie să depăşească această putere, cred că nu orice decizie a Legislativului sau a Executivului de a reduce un salariu, de a tăia un spor, intră în sfera de analiză a puterii judecătoreşti, şi cred că dacă prin lege se stabilesc aceste măsuri, atunci este voinţa politică a statului şi se depăşeşte nivelul, sfera de analiză a justiţiei”, a afirmat Morar. (sursa: Agerpres)

In cadrul eforturilor disperate de a preîntâmpina extinderea crizei datoriilor către Portugalia şi Spania, miniştrii europeni de finanţe au aprobat un pachet de bailout în valoare de 85 de miliarde de euro pentru Irlanda, convenind în acelaşi timp pentru prima dată să implice sectorul privat în cadrul oricăror programe viitoare de susţinere financiară, începând cu anul 2013, potrivit presei internaţionale. Suma totală de 85 de miliarde de euro include o contribuţie de 17,5 miliarde de euro adusă de însuşi guvernul irlandez pentru a diminua presiunea asupra finanţelor UE în cazul în care Portugalia sau alte ţări afectate de criză ar avea nevoie de susţinere. Contribuţia guvernului irlandez va fi asigurată din rezervele de lichidităţi ale acestuia şi din cadrul National Pension Reserve Fund, un fond suveran care, la sfârşitul lunii septembrie, avea 24,5 miliarde de euro în administrare. Din restul sumei, 22,5 miliarde de euro vor veni din partea Fondului Monetar Internaţional. Restul de 45 de miliarde de euro vor proveni din credite bilaterale din partea unor ţări europene şi două fonduri de salvare UE constituite în primăvară. Irlanda va plăti o dobândă medie de aproximativ 6%. Oficialii zonei euro au căzut de acord ca după 2013 deţinătorii de obligaţiuni să suporte o parte a costurilor din cadrul unor bailout-uri viitoare, dar numai pe baza unei abordări de la caz la caz. Până acum, investitorii au fost protejaţi de pierderile potenţiale rezultate din colapsul băncilor sau intrarea în incapacitate a statelor. Oficialii germani susţin însă că odată ce pieţele iau în calcul riscul pierderilor, costurile de finanţare pentru ţările din zona euro indisciplinate fiscal vor creşte, forţându-le pe acestea să-şi schimbe comportamentul. (Sursa:ZF)

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

30/11/2010 la 9:45 am

61 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. am impresia că pe Băsescu încă nu „l-au lăsat din braţe americanii” 😆

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8083951-presedintele-traian-basescu-vizita-trupele-romanesti-din-afganistan.htm

    gabriel

    30/11/2010 at 10:01 am

    • Nu, 🙂 Si asta nu o stiu nu numai din presa 😆

      Theophyle

      30/11/2010 at 10:07 am

      • Esti tare! 😆

        Cetatean

        30/11/2010 at 10:09 am

  2. un spaţiu cam mare acordat lui Patriciu şi vuvuzelelor lui virtuale sau nu, Theophyle 😦

    gabriel

    30/11/2010 at 10:05 am

    • Avem acuma pe cine sa concuram 😆

      Theophyle

      30/11/2010 at 10:07 am

      • Mi-e frica, brrrr! Deja ma gindesc sa imi cumpar un mic.ro si sa merg prin tara sa fac profit de minim 500 euro pe luna, banii cu care sunt platit de Politeia ca sa scriu analize nu imi mai ajung, am credite pentru vila mea din Pipera si am jucat si la Bursa, mizind pe cresterea pretului la petrol, cum a zis Patriciu, la peste 300$ barilul, uaaaa! 😦

        Cetatean

        30/11/2010 at 10:09 am

  3. ‘Neata din nou! 🙂

    Faza cu „Oficialii zonei euro au căzut de acord ca după 2013 deţinătorii de obligaţiuni să suporte o parte a costurilor din cadrul unor bailout-uri viitoare, dar numai pe baza unei abordări de la caz la caz” e hilara. E un fel de zgiriere cu lama ca paliativ pentru o operatie pe cord deschis.

    Trebuiau din 2008 avertizati toti „investorii”, oricare ar fi ei, de la fonduri suverane la banci germane ca nu va exista nici un bail-out pentru nimic. Ia sa vezi cum deveneau investitorii extrem de rationali ( si nu irationali, cum au tot amenintat), isi reevaluau frumos si rea;ist portofoliul, investitiile neperformante si, transparent, anuntau ca au pierderi estimate de atit si atit. Daca toata lumea facea asa, nu era nevoie d einjectii masive de la state, pe banii contribuabililor, ca sa se preintimpine cu ipotetic faliment in lant.

    Asa, s-au bagat bani cu toptanul de la bugete, si tot acolo se va ajunge, ba chiar mai rau: falimentele vor fi si mai costisitoare, iar datoria publica si mai mare.

    Cetatean

    30/11/2010 at 10:07 am

    • Salut @Cetatean,
      astept cu nerabdare transcrisul unei sedinte de urgenta a FMI. Nu prea mai au bani sa-i salveze pe toti! Daca imbecili de politicieni romani nu vor face treaba cu legislatia pana la sfarsitul anului, noi mancam mamaliga cu ceapa anul viitor. Sa planga dupa aia lui Ponta si Antonescu toti bugetari care nu vor primi salarii!

      Theophyle

      30/11/2010 at 10:10 am

      • buna dimineata
        „mamaliga cu ceapa”
        lol,cool ,ura,vom minca bio!!!!!

        intamplator

        30/11/2010 at 10:25 am

      • E mai bun şi mai sănătos usturoiul. Cu pâine.

        dictaturajustitiei

        30/11/2010 at 3:35 pm

  4. Theophyle, asa este, stiu si eu ca se cam termina banii FMI, am citit undeva chestia asta, si nu chiar acum recent.

    E vital ca noi sa avem pensiile, salarizarea si bugetul aprobate in varianta convenita cu FMI, cu orice cost politic si economic. E pastila cea mai amara, dar si cel mai puternic semnal dat pietelor ca suntem capabili sa fim predictibili si credibili cind ne luam angajamente financiare si fiscale corecte. Doar asa piata ne va putea credita in continuare/ pasui/ ajuta la rostogolit datorii.

    Acum: pensiile vor trece, si destul d eusor, pentru ca de la comisia juridica a Camerei (controlata de Putere) vine in plen punctul de vedere (perfect constitutional) ca Plenul trebuie sa se pronunte strict pe solicitarea lui Basescu, de a scadere a virstei de pensionare a femeilor. Nu altceva. Va fi un singir articol la vot, din ce am citit acum 2-3 zile.

    Salarizarea va trece, insa cu scandal, pentru ca va esua motiunea.

    Bugetul va fi cel mai problematic, Boc cumpara voturile celor din arcul guvernamental cu 70.000 per deputat. Asta e, asta avem, cu astia defilam. Insa beneficiile unui buget facut cit de cit ne-populist sunt mai mari decit pierderile cauzate de pomenile circumstantiale.

    Cetatean

    30/11/2010 at 10:17 am

    • Cetatene daca nu se termina pana de Ignat, porcii de sacrificat ar fi politicienii. Dar din nefericire noi nu vom avea ocazia sa mancam pomana porcului de la ei 😦

      Theophyle

      30/11/2010 at 10:24 am

      • Asa este. Salarizarea a fost dusa tocmai pina pe 14 decembrie ca asumare, va urma depunerea motiunii si citirea ei (inca vreo 7 zile, sau poate se grabesc ca vine Craciunul), apii contestatia la Curte, care se va pronunta cel mai devreme dupa Boboteaza, intre 6 si 14.

        Nu stiu cum va merge la buget, insa bugetul e construit pe actuala grila din legea de salarizare. Nu cred ca salariizarea nu va fi aprobata mai devreme de jumatatea lui ianuarie, din pacate.

        Pensiile vor fi aprobate, au fost contestate odata la Curte si nu s-a gasit nimic in neregula. orice alta contestatie va fi respinsa, iar pensiile vor merge la promulgare pina de Craciun. Si Educatia are ceva sanse sa mearga la promulgare pina de Craciun, insa sunt sceptic cu salarizarea si bugetul…

        Cetatean

        30/11/2010 at 10:30 am

  5. Excelent interviul cu Basescu, mai ales din prisma relatiilor Romaniei cu Rusia si a axei Polonia-Romania in fata Rusiei (Friedmann ar trebui sa ia aminte, ca el se indoia de capacitatea Romaniei de a sprijini Polonia intr-un eventual Intermarium. Vad ca e invers, Polonia sprijina Romania).

    http://www.romanialibera.ro/opinii/interviuri/rusia-are-o-ostilitate-fata-de-romania-207830.html

    „De ce România nu are încredere în Moscova?

    T.B.: Pentru că nu ne simţim deloc confortabil cu trupe ale Federaţiei Ruse lângă graniţa noastră, în Transnistria. Nu ne simţim deloc confortabil că Federaţia Rusă a ţinut să-şi prelungească acordul de staţionare a flotei de la Sevastopol până în 2042. Dacă Rusia priveşte cu atât drag la statele din Regiunea Mării Negre, de ce e nevoie de o asemenea flotă într-o mare atât de mică?

    Aţi spus acest lucru şi la Summitul NATO de la Lisabona?

    T.B.: Sigur că da: fără referire la flota din Sevastopol, dar cu referire directă la atitudinea Federaţiei Ruse faţă de Republica Moldova şi Georgia, ţări foarte apropiate de noi. Deci nu poate fi acoperită realitatea cu declaraţii de bune intenţii, aceasta a fost intervenţia mea la Summitul NATO-Rusia.

    Şi care au fost reacţiile? V-a susţinut cineva?

    T.B.: Da, au mai fost reacţii apropiate.

    Polonia?

    T.B.: Da.

    Ţările Baltice?

    T.B.: Doar Polonia a avut o inter venţie în susţinerea noastră.

    Discursul lui Basescu in favoarea unei posibile uniri intre Romania si Moldova, daca peste 20-25 de ani oamenii vor vrea asta, a fost surprinzator, la fel ca si extrem de delicata nuanta ca Rusia are trupe in Transnistria, linga granita noastra. Semnalul e fin, insa e enorm. Basescu reaminteste ca si Romania revendica granita pe Nistru, nu doar Rusia, si ca Moldova nu trebuie sa ramina stat-tampon.

    „Pentru că nu ne simţim deloc confortabil cu trupe ale Federaţiei Ruse lângă graniţa noastră, în Transnistria.

    Cetatean

    30/11/2010 at 10:26 am

  6. Spionii ruşi vor fi în vreun fel descurajaţi de noile relaţii NATO-Rusia?

    T.B.: Lumea nu s-a transformat într-un loc populat cu îngeri. România are prieteni şi adversari. România, ca stat membru
    NATO are ca adversari şi adversarii Alianţei, de aceea este atractivă pentru spionajul altor state.

    Ce fel de state?

    T.B.: Nu vreau să dezvolt.

    Cine sunt adversarii?

    T.B.: Cei care se definesc ca fiind adversari ai NATO, în primul rând.

    Vă referiţi la Rusia, care prin noua sa doctrină militară a definit Alianţa Nord-Atlantică drept principalul inamic al ţării?

    T.B.: Eu v-am spus doar că cei care se autodefinesc adversari ai NATO.
    ( 🙂 )

    gabriel

    30/11/2010 at 10:31 am

    • asta am inteles-o si eu, Gaby, insa nu am vrut sa mai insist, e mai mult decit transparent 😉

      Cetatean

      30/11/2010 at 10:33 am

    • Nu, nu este. Am sa scriu despre asta cand voi analiza relatiile Americano-Euiropene. Dupa cate stiu Pentagonul a elaborat un plan prin care va desfinta bazele mari din Germania si va construi cateva mai mici in Estul Europei. Asta era pe timpul lui Bush, cred insa ca Obama o va face, de voie sau de nevoie.

      Cred ca este deja in parte in bugetul de anul viitor, acuma il studiez 🙂

      Theophyle

      30/11/2010 at 10:36 am

      • Super tare, deci se muta centrul de greutate pe Romania si Polonia. Interludiu la Intermarium 😉

        Cetatean

        30/11/2010 at 10:44 am

  7. Buna dimineata 🙂
    In primul rand,”La multi ani” tuturor Andreilor si Andreelor,succese personala dorite si nesperate!
    Daca onor parlamentarii se mai joaca intre ei si nu adopta cu responsabilitate cele 3 legi vitale pentru noi toti,si nu pot fi trasi la raspundere, nu vad ce putem face.
    Cumpararea propriilor parlamentari e chiar o treaba jenanta.Ar trebui ca,la fiecare proiect finantat in acest fel, sa apara si o inscriptie:Finantat prin grija parlamentarului X care a votat legile propriului guvern,

    ela

    30/11/2010 at 10:42 am

  8. Ela, Boc se baga singur in corner cu problema taierii indemnizatiilor pentru mame, pierde voturi pentru niste maruntis, voturi pe care vrea sa le recistige cu bani grei.

    Cetatean

    30/11/2010 at 10:45 am

  9. Cetatean

    30/11/2010 at 10:47 am

  10. Salutare preafericitilor ! 🙂
    Sint doar in trecere si as vrea sa amintesc domniilor voastre ca legea salarizarii , chiar daca va fi votata , nu va fi aplicata in 2011. Ar necesita bani mult mai multi decit „anvelopa” de 39 miliarde lei stabilita in bugetul de anul viitor . Dupa ultimele declaratii a domnului Boc , ar fi necesari cu + 45 % mai multi bani . Personal ramin surprins de diferentele enorme intre ce a fost promis ca va rezolva legea asta si efectele ei reale .
    Va salut. Ne „vedem” mai tirziu ca am liber la decolare ! 😆

    Ștefan A.

    30/11/2010 at 10:47 am

    • Fugi 🙂

      Cetatean

      30/11/2010 at 10:50 am

  11. Da,daca tot avea de gand sa faca economii,nu trebuia sa se atinga de mame si de pensionarii cu pensii mici. Sunt jde alte gauri prin care se scurg banii.

    ela

    30/11/2010 at 10:48 am

  12. Despre Legea Educatiei, Stefan Vlastin, cu un rezumat care detaliaza ce am scris eu aseara:

    http://www.contributors.ro/politica-doctrine/o-zi-dramatica-pentru-legea-educatiei-nationale/?cfcc

    Martea vitoare vom sti exact daca iese legea din Parlament spre promulgare sau daca se trece la votarea motiunii.

    Cetatean

    30/11/2010 at 10:49 am

  13. Exact ce spuneam: UDMR nu este de acord cu reducerea concediului maternal. Avind in vedere si opozitia deputatilor si senatorilor PDL, masura nu va trece.

    http://www.realitatea.net/udmr-nu-este-de-acord-cu-reducerea-concediului-maternal_777786.html

    Cetatean

    30/11/2010 at 10:54 am

  14. J.P.P.: Majoritatea estimarilor pe care ma bazez indica faptul ca China va deveni cea mai mare economie din lume in jurul anului 2025.

    Tipul de crestere cu doua cifre pe care China a avut-o este dificil de mentinut pentru inca 30 de ani. Combinatia de crestere bazata pe exporturi si niveluri ridicate de investitii nu este de incredere ca model economic la modul infinit. Criza economica a demonstrat ca politica bazata pe exporturi catre economiile Statelor Unite si Europei are limitele sale. Sarcina dificila cu care se confrunta China va fi aceea de a dezvolta un consum mult mai mare pe piata interna si de a da inapoi lumii la fel de multa crestere economica pe cat a avut ea in ultimul sfert de secol.

    J.P.P.: China se foloseste de capitalism pentru a deveni bogata. A mai ramas foarte putina „substanta” ideologica in Partidul Comunist (CPC). Litera „C” ar putea foarte bine sa vina chiar de la Partidul Capitalist. Acesta este partea care fascineaza si care te uimeste cand vorbesti despre povestea de succes a Chinei. Pana in acest moment, a fost posibil in cazul Chinei sa separe dezvoltarea economica de liberalismul politic si democratia.

    Vorbim totusi despre un stat leninist bogat, care a pastrat intacte retetele asa-numitului „centralism democratic” si care foloseste media moderna si tehniciile de comunicare pentru a-si spori legimitatea.

    A.N.: Aproape tot ceea ce e produs in China este mai ieftin decat lucrurile realizate in SUA si in restul lumii. De ce?
    J.P.P.: In primul rand, datorita costurilor de munca scazute si a numarului urias de brate de munca disponibile pentru productia de fabrica. In acest moment insa salariile cresc. In al doilea rand, un curs de schimb scazut. In al treilea rand, nu exista un pret efectiv pe care companiile sa-l plateasca atunci cand vine vorba de costul actiunilor lor; ma refer aici de exemplu la stricaciunile provocate mediului sau consecintele la nivel social.

    http://www.hotnews.ro/stiri-8083147-jonas-parello-plesner-expert-ecfr-china-foloseste-capitalism-pentru-deveni-bogata-insa-visul-american-nu-poate-inlocuit-cel-chinezesc.htm

    gabriel

    30/11/2010 at 11:07 am

  15. Nu pot sa inteleg de ce Boc si ai lui se incurca in maruntisuri cind nu au rezolvat lucruri mult mai serioase .
    Bugetul e gata deci a fost prinsa in buget si suma pentru concediul de maternitarte.Daca suma este in conformitate cu legea in vigoare (si asa ar trebui sa fie)ori ce discutie despre reducerea acestor sume nu si are rostul acum.
    Cred ca o serie de membri ai guvernului din esalonul 2 lucreaza cu brio pentru opozitie si profita de imbecilitatea ministrilor.
    Noroc ca cei din opozitie sunt la fel de idioti dar nu se poate miza pe asta pentru ca ori cind poate aparea unul destept.

    tucu

    30/11/2010 at 11:08 am

    • @tucu
      m-am uitat ff fugar pe proiectul de buget;la prima vedere nu pare sa fie rezultatul unei proiectii bazata pe vreo analiza;
      pur si simplu e liniar;au pus 1,5 pct la crestere,au proiectat in venituri sumacorespunzatoare+au pus o rata medie deschimb(probabil 4,3),au mai pus la alte categorii de venituri in crestere-in special la tva-si dupa aceea au „croit cheltuielile „conform angajamentelor cu fmi ca sa iasa „din pix”deficitul;

      am senzatia ca asa se fac toate bugetele ,inclusiv cele ale ministereleor
      e un buget 100% cesepist; il facem si dupa aia vedem cum ne descurcam,poate ii facem din vorbe ca noi suntem „descurcareti”

      intamplator

      30/11/2010 at 11:18 am

      • @Intimplator
        Dupa umila mea stiinta ori ce cheltuiala sociala sau salariala se face in baza prevederilor unei legi .
        Daca ministerul de finante a pregatit un buget pe baza de ghicit in cafea atunci Boc este vinovat pentru ca pina la aceasta data nu i a dat afara.
        Este greu de priceput pentru ori ce om normal cum se vira acest guvern in discutii aiuritoare,in masuri care -i fac deservicii fara sa fie necesare,
        Pentru mine este clar ca Boc ori este idiot ori este complect depasit de situatie.
        Guvernul trebue sa treaca 3 legi esentiale ,dintre care legea bugetului este cu mari probleme si in loc sa se concentreze pe aceste lucruri -pierde timpul cu
        fleacuri extrem de periculoase electoral.
        De multe ori i am banuit pe politicienii romani de reavointa.
        M am inselat. Sunt numai idioti.De aceea nu exista leac pentru clasa noastra politica.

        tucu

        30/11/2010 at 11:33 am

  16. Salut si la multi ani 🙂
    De abia pe 14 se discuta salarizarea???
    Porcii astia nici macar nu-s manjeabili. Prea batrani si/sau prea grasi. Poate pentru sapun si piele.
    Ela, aici sunt de partea lui Boc – desigur nu trebuie sa piarda din vedere alte „gauri”. Concediul ala platit e exagerat de lung. Mama mea a avut parte de un concediu de 6 luni.

    Diana

    30/11/2010 at 11:11 am

    • @diana
      corect cred ca mama Dvs a stat 112 zile(atit era pina in 89) si dupa aia rexona si cafea la pediatru sa-ti mai dea cite 7 zile pentru ingrijire copil

      intamplator

      30/11/2010 at 11:20 am

      • @intamplator – te rog sa te abtii de la insulte.
        Vorbesti despre oameni de care habar nu ai.
        Sa-ti fie rusine.

        Diana

        30/11/2010 at 11:35 am

        • @diana
          scuze;nu a fost absolut nici o intentie de a insulta sau a fi ironic;

          intamplator

          30/11/2010 at 1:22 pm

      • intimplator,

        da, ai perfecta dreptate.
        112 zile a fost …
        restul = spagi, atentii, cafea

        ela,
        sub nici o forma intimplator nu te-a insultat.
        ci ne-a aratat ca are memorie buna
        🙂

        skorpion

        30/11/2010 at 9:23 pm

    • Eu sunt de acord ca dorata poate fi scurtata.O mama cu un job sigur,bine platit de obicei se intoarce mai devreme.
      Ideea era ca nu era oportun ca Boc sa caste gura inainte de a trece legile urgente.

      ela

      30/11/2010 at 11:28 am

      • Da dar nu asta este prioritatea astazi.Lucrurile astea pot fi discutate si la anul cind poate situatia economica va fi mai buna si vior fi inghitite mai usor.

        tucu

        30/11/2010 at 11:35 am

        • Ela, Tucu, asa e. Si eu cred ca legile importante sunt urgenta momentului. Am spus doar ca acel concediu platit este exagerat de lung.
          Normal ca presa toaca acum exact acest subiect…

          Diana

          30/11/2010 at 11:37 am

          • E mai greu sa iei ceva ce ai acordat,chiar daca ai facut-o doar din considerente propagandistice.

            ela

            30/11/2010 at 11:48 am

          • Sunt cel putin 5 mentionari pe sit urile de stiri.De ce o fi nevoie de asa ceva numai Boc poate pricepe.

            tucu

            30/11/2010 at 11:48 am

  17. Salutări şi La mulţi ani de Sfântul Andrei!.. Cât despre divertisment, că toto se apropie debarcarea lui Geoană, poftiţi:
    http://baricada.wordpress.com/2010/11/30/geoana-marele-bolnav-al-psd/

    baricada

    30/11/2010 at 12:10 pm

  18. salut, baricada! 🙂

    Veste buna de la Camera: Comisia de munca a aprobat raportul pentru legea pensiilor. Cum va spuneam, raportul cuprinde doar modificarea articolului legat de virsta de pensionare a femeilor (asa cum si trebuie). Opozitia a vrut sa bage si alte sorpirle, nu a reusit. Votul in plen va fi pe 7 decembrie.

    S-a votat ca femeile sa iasa de drept la 63 si, daca vor si cu accordul angajatorului, sa mai stea pina la 65. Mi se pare ok.

    http://www.mediafax.ro/social/comisia-de-munca-a-camerei-varsta-de-pensionare-63-de-ani-la-femei-65-de-ani-la-barbati-7764217

    Cetatean

    30/11/2010 at 12:15 pm

  19. „Ela, Boc se baga singur in corner cu problema taierii indemnizatiilor pentru mame, pierde voturi pentru niste maruntis, voturi pe care vrea sa le recistige cu bani grei.”

    Cetăţene, hotărăşte-te!
    Ce doreşti: un Boc care să ţină seama de preţul electoral şi să cumpere populist voturi, sau unul care să ia măsuri de dreapta?

    Cînd vrei să reducă din concediul maternal – excesiv de lung? Cu o zi înaintea alegerilor?

    Sulfina Barbu vorbeşte prostii cu „O mama nu trebuie obligata prin lege sa revina mai devreme la serviciu”.

    Care „mai devreme”? Cine stabileşte „devreme-le”? E de la începuturile umanităţii aşa?
    În SUA e de cîteva luni, pare-mi-se. În vestul Europei cam la fel.

    În plus, se dau 500 de lei ca o compensare.
    Nu e bine nici aşa?

    Hai, că nu vă mai înţeleg…

    gabriel

    30/11/2010 at 1:47 pm

  20. bag seamă, tot vuvuzelele fac agenda publică şi spun ce e bine şi ce e rău, ce trebuie să facă şi să nu facă Boc

    iar noi luăm temperatura vuvuzelelor…

    gabriel

    30/11/2010 at 1:50 pm

    • Langsam,mein Freund! Spuneam ca exista o ordine in care trebuiesc anuntate niste masuri.Avea vre-un rost sa-si ridice si proprii membri ai guvernului in cap,inainte de a trece celelalte legi importante? Asa,risca sa nu treaca nimic.
      Nu ma uit si nu ma intereseaza ce spun latraii la TV.Vuvuzelele nu-mi plac.Si vreau sa facem cate un pas inainte,nu sa vina tot felul de propuneri care cad in sedintele de coalitie;nu e semn de seriozitate.

      ela

      30/11/2010 at 1:59 pm

      • Impartasesc opinia. Nu iti pui in cap si asa hamesitii parlamentari inainte de votarea bugetulu si a unei motiuni pe legea salarizarii.

        Binele nu este bine daca nu e facut cind trebuie.

        Cetatean

        30/11/2010 at 2:02 pm

      • deci, pînă la anul nu se mai face nimic înafară de cele 3 legi celebre?

        gabriel

        30/11/2010 at 2:13 pm

  21. tot ce e de tăiat, acum e de tăiat

    cu cît se apropie alegerile cu atît reţinerile vor fi mai mari iar măsurile ce trebuie luate fie vor fi luate fie cu jumătăţi de măsură, fie nu vor fi luate deloc

    gabriel

    30/11/2010 at 1:53 pm

  22. gaby, sunt hotarit: Boc nu trebuie sa taie indemnizatiile pentru mame inainte de discutarea bugetului si a legii salarizarii. Ca vrea sa le taie dupa, treaba lui (desi personal cred ca Boc uneori cam taie de unde poate, nu de unde trebuie). Politic, a calculat gresit. Electoral, si mai gresit, pentru ca nu acoperi gaurile uroase din buget taind niste indemnizatii pentru mame. Daca le-au dat, sa le lase asa, mai ales acum. Fiindca vrea sa le taie, stirneste nemultumiri in partid si se exoune santajului la votul bugetului („inchidem ochii la taieri, dar ne dai bani pentrtu colegii”; sau: „nu iti votam bugetul daca tai indemnizatiile”).

    O fi ea masura asta cu skepsis economic, insa nu ACUM. Daca vrei sa fiu cinic.

    Cetatean

    30/11/2010 at 1:58 pm

    • păi, bugetul trebuie croit după nişte parametri
      nu după ce faci bugetul schimbi datele

      dar văd că nu discutăm fondul problemei: trebuie sau nu tăiate concediile (tu zici indemnizaţiile, alterînd sensul problemei)?

      iar discutăm de context, oportunitate şamd, cum s-au discutat de 20 de ani toate cele?

      gabriel

      30/11/2010 at 2:04 pm

      • Ai vazut cum e croit bugetul? fara un studiu de oportunitate,fara masuri sau analize swot. Se aplica 25% la cel precedent si la ala de cand era lupul catel si bunicul baietel!
        Altfel,s-ar sti care sunt pozitiile deficitare,unde se genereaza cresterea economica,unde se pierd resurse,de unde trebuie si unde nu redus personalul…
        Iarta-ma,dar,daca ne-am pune mintea,astia de aici am face un buget mai fezabil.

        ela

        30/11/2010 at 2:11 pm

        • un studiu de oportunitate ar dura cîţiva ani la noi… 🙂
          între timp realitatea ar fi alta, fireşte 😆

          gabriel

          30/11/2010 at 2:16 pm

      • Gaby, de acord:

        1. bugetul trebuie croit dupa parametri.

        Dar:

        2. care este suma economisita cu taierea concediilor maternale cu un an? Nu am aflat inca.
        3. reducerea deficitului nu se poate face decit prin taierea acestor concedii, alte gauri mai mari nu pot fi astupate?
        4. calculeaza Boc riscul politic de a-i fi respinsa ordononanta, cind va ajunge in plenul Camerei si unde UDMR si proprii parlamentari vor vota impotriva?
        5. calculeaza Boc riscul economic de a taia dupa aia altceva la repezeala fiindca nu mai poate taia concediile?
        6. calculeaza Boc riscul de a nu avea voturi la buget pe motiv de taierea concediilor?
        7. calculeaza impactul electoral (da, la punctul 7 avem voie sa vorbim si de impactul electoral, daca am epuizat celelalte aspecte)?

        Da, discutam de context si oportunitate pentru ca exact la asta Boc nu se pricepe si risca sa o dea in gard. Purismul economic de tip „taiem concediile ca sa avem deficit cit mai mic” e al dracului de greu de inghitit cind MAI e ditamai structura nereformata, cind la Hidroeelectrica e tot omul lui Vantu si cind a restul de parlamentari voteaza o lege a parteneriatului public privat pewntru care riscam procedura de sanctionare din partea UE pentru ca se deschide usa pentru contractele acordate firmelor de partid.

        Cetatean

        30/11/2010 at 2:14 pm

        • dom’le, de ce ocoleşti fondul problemei?
          parcă ai fi de stînga… 😆

          e normal un concediu maternal de 2 ani?

          gabriel

          30/11/2010 at 2:17 pm

          • Nu e nici normal nici anormal. E faptic: asa s-a dat prin lege si tot prin lege se poate modifica, facindu-se concediul 1 an. Insa, repet: nu acum. Riscurile si pierderile sunt muuult mai mari decit cistigurile.

            Gindeste-te ca bugetul lui Boc nu va avea 236 de voturi exprimate (pe motiv ca parlamentarii nu vor sa cautioneze taierea concediilor) si ca asta echivaleaza, traditional, cu trintirea Guvernului. Ti-ar conveni?

            Cetatean

            30/11/2010 at 2:26 pm

    • nu credeam ca voi fi in total acord cu @gabriel;
      cea mai mare eroare a guvernului boc pina acum nu e lipsa programului de iesit din criza,nu e lipsa de stimulare a nu stiu cui, e lipsa de hotarire,de decizie.
      inteleg ca trebuie testate unele masuri,lansare de zvonuri sau ce-o mai trebui,dar de aici pina la a spune ceva si apoi a retracta-si cam asta face guvernul boc -e cale lunga;
      nu prea se poate si cu vaca grasa si cu finul in pod;
      + fiecare se trezeste vorbind in pdl;
      ar putea invata de la guvernul nastae: nu sufla unul acolo

      intamplator

      30/11/2010 at 2:04 pm

  23. văd că şi Raluca Turcan crede că dacă e împotriva reducerii concediului maternal este de partea mamelor (din lumea-ntreagă 🙂 )

    e pur şi simplu o gîscă, pentru că în acest caz între ea şi Olguţa Vasilescu nu mai este nici o diferenţă: are exact aceeaşi viziune şi acelaşi discurs ca un politician de stînga

    gabriel

    30/11/2010 at 2:00 pm

  24. Salut pe toata lumea 🙂
    Vesti nasoale de la Bruxelles in legatura cu sedinta de duminica trecuta. Am primit si eu niste date „off the record”

    Postare noua!

    Theophyle

    30/11/2010 at 2:09 pm

  25. poziţia lui Turcan şi Sulfina Barbu mi-aduce aminte de excelenta observaţie a lui Cristoiu: nu avem politicieni cu convingeri de dreapta, care să creadă în ceea ce spun

    nu-i mai simplu să faci apel la sentiment, la simpatie – ce mai, la populisme – decît să-ţi argumentezi raţional convingerile aşa-zis de dreapta?!

    gabriel

    30/11/2010 at 2:11 pm


Comentariile sunt închise.