Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O seară plină de repere

Sunt intalniri despre care nu ai voie sa scrii sau sa discuti imediat. Ai nevoie sa-ti ordonezi concluziile si sa-ti moderezi impresiile de impact imediat. Am facut-o dupa ce am vazut si filmul intalnirii pe HotNews si mi-am recitit notitele primelor impresii. Intalnirea a fost organizata de Institutul de Studii Populare (ISP) şi Fundaţia Hanns Seidel. Despre fundatia respectiva nu stiam prea multe si nici organizatorii nu s-au straduit sa ne explice mai mult. Asadar, am sa fac eu introducerea necesara, inteleg ca bunatatile servite de participanti au fost platite de ei. Reprezentantul fundatiei Hanns Seidel, domnul Klaus Sollfrank, a avut un discurs extrem de bun, onest si magulitor la adresa noastra ca popor si la incercarile noastre de a restabili o normalitate in viata politica. Din nefericire, discursul s-a pierdut in traducere, poate un transcris impartit  participantilor ar fi elucidat misterul personalitatii Hanns Seidel si a fundatiei care-i poarta numele.

Asadar Hanns Seidel, a fost Primul Ministru al landului Bavarez din Republica Federala Germana. Dansul a fost o personalitate de  mare calitate avand in vedere ca l-a invins pe cunoscutul Franz Josef Strauß pentru functia de Premier al Landului (credeti-ma Franz Josef Strauß nu a fost un om facil de invins). Hanns Seidel a reprezentat exact valorile imbratisate de mine, el a fost un liberal-conservator. Membru din 1929 al Partidului Popular Bavarez nu s-a bucurat de multa simpatie din partea nazistilor lui Hitler. Catolic practicant a fost trimis pe frontul de Est unde a cazut prizonier. A reusit sa fuga de rusi dar a fost prins si de americani, a reusit sa fuga si din prizonieratul lor. Barbat cum trebuie! Din biografia lui inteleg ca a fost foarte apreciat de Konrad Adenauer, intemeitorul Germaniei postbelice. Cateva date despre fundatia care-i poarta numele – fundatie politica afiliata CDU (partidul principal in coalitia de  guvernamant din Germania), partidul dnei Merkel. Face parte din cele 6 fundatii politice (ONG-uri)  ale Germaniei de azi.   Cred ca reprezinta ramura catolica a crestin—democratilor germani. Celelalte fundatii sunt:  Konrad Adenauer  (CDU Crestin-Democrati),  Friedrich Ebert  (SPD – socialisti),  Friedrich Naumann  (FDP – Liberali),  Heinrich Böll (Grüne – Verzi), Rosa Luxemburg  (Die Linke – Neo Comunisti).

Cam asta este tot; am cerut niste detalii despre fundatia lor, sper ca le voi primi. In orice caz, dl Klaus Sollfrank care ne-a cuvantat a fost foarte interesant. Pacat ca nu a facut parte din cei intrebati. Personal cred ca ar fi fost interesante cateva cuvinte despre dreapta moderna a Germaniei.

Acum la panel – au participat  Valeriu Stoica, Neagu Djuvara, Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu, Horia-Roman Patapievici, Alexandru George, Denis Grebu si Cristi Pătrăsconiu. Un cuvant pentru fiecare: Valeriu Stoica – om de stat; Neagu Djuvara – monument al naturii; Andrei Plesu – incantare la urechi si la suflet; Gabriel Liiceanu – patron cu fire de intelectual si angajament pentru ceea ce face, poate si ceea ce gandeste; HR Patapievici – mult prea bun pentru o audienta ne-exersata, un elitist cu o candoare de copil care nu intelege de ce nu este inteles; Alexandru George – senil plangaret; Denis Grebu – un eseist la fel de bun ca desenator, surpriza exceptionala, pentru mine; Cristi Pătrăsconiu – un om spre o realizare intelectuala, pe locul pe care l-a castigat pe merit, cu toate greutatile mediei contemporane.

Despre participanti – cinci grupe distincte: oameni foarte buni, oameni buni, aflati in treaba, smecheri si imbecili. Ca de obicei, smecherii si imbecili dau tonul. Nu l-am vazut “in direct” pe Baltazar  din simplul motiv ca inaintea lui doi avocati au proslavit-o pe “Hot-lipps” Pivniceru ca reper de moralitate si lupta pentru o justitie impartiala si curata. Desi nu am probleme cardiace am hotarat sa parasesc sala!

Despre Baltazar nimic de spus – calitatile lui ca bancher sunt la inaltimea valorilor de dreapta pe care le sustine. Jalnic personaj.

Am cunoscut oameni buni pe drum spre nu stiu unde. Avem repere, parerea mea ca electoratul ne  lipseste! Despre carte si despre blogosfera de dreapta intr-o postare ulterioara!

69 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut, Theophyle!

    Cind aud de Mona HoLips imi vine sa scot…Codul. Codul bunelor maniere in Justitie, sa ii dau cu el in cap :mrgreen:

    Cetatean

    26/11/2010 at 5:16 pm

    • Salut Cetatean,
      nu esti singur. Eu am iesit din sala 😦

      Theophyle

      26/11/2010 at 5:38 pm

    • mie imi vine sa vomit cind o aud sau o vad…
      abject personaj.

      skorpion

      26/11/2010 at 6:50 pm

  2. @Theophyle, @Salve!

    Precizare: NU doi avocati au vorbit despre Mona Hot-Lips, ci unul. Este asta:
    http://www.avocatdinu.ro/ro/index.htm
    sau acelasi: http://gheorghedinu.wordpress.com/2008/05/28/avocat-dinu-gheorghe-s-a-intalnit-cu-specialisti-in-domeniul-circulatiei-si-urbanismului-pentru-a-stabili-strategia-in-vederea-modernizarii-si-fluidizarii-traficului-in-capitala/
    sau, de ce nu:
    http://www.machiavelli.ro/stiri.php?art=19681 (aici te spargi de ras!)
    Acest vesnic si paranoic sadea candidat, se gasi sa ne-nvete pe noi, in miez de dreapta, cum s-o asumam pe Mona Pivniceru ca reprezentanta statului de drept. Biiiip!

    nicole

    26/11/2010 at 5:41 pm

  3. @Theophyle,
    AM UN MESAJ LA MODERARE, cu 3 linkuri. Please, let it free!

    nicole

    26/11/2010 at 5:42 pm

  4. Hahahaha, partidul republocan?! 😀

    Cetatean

    26/11/2010 at 5:49 pm

    • cand spun eu despre cineva ca este imbecil atunci el chiar este!

      Theophyle

      26/11/2010 at 5:51 pm

      • mai, dar voiam sa iau cuvantul ca sa-i spun ca adunarea aceea nu e OTV-ul la care el este abonat sa abereze!

        nicole

        26/11/2010 at 5:59 pm

  5. Djuvara, Liiceanu, Pleşu…
    Jos palaria, boieri dumneavoastra !
    Pt. rândaşul Baltazar, doar un „marş la grajdurile Ilicescului !”

    Tzepelica

    26/11/2010 at 5:51 pm

    • Al naibi@timi 😦
      Ai fost acolo si nu ai venit si tu sa bem o cafea impreuna 😦

      Theophyle

      26/11/2010 at 5:52 pm

      • Nu, n-am ajuns.
        Doar am cascat gura pe hotnews.
        In nici un caz n-as fi ratat cafeluta… 🙂

        Tzepelica

        26/11/2010 at 5:59 pm

  6. Sa nu rizi? boier Alecu il trimise la aranjat sala pentru dineuri?! peste poate.
    Si pierduram ocaziunea sa-l avem chiar prim minister.
    buna seara tutulor.
    Si daca vreti sa va dixtrati aveti aici:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8073967-video-scandal-biroul-unui-europarlamentar-vezi-cum-vorbit-tudor-reprezentantilor-justitiei.htm

    victor L

    26/11/2010 at 6:05 pm

  7. Theophile,

    un portret de grup foarte realist.

    De ce Liiceanu e „patron cu fire de intelectual si angajament pentru ceea ce face, poate si ceea ce gandeste?
    Dintre toti doar cu maestrul Denis Grecu si o vreme cu Patrasconiu am dialogat direct,pe blog desigur.

    Fara sa detaliez mie Pata,Giuvara si Ploesu mi-au placut in mod deosebit.

    Am urmarit dezbaterea pe o inregistrare data de nicole,dar nu stiu de ce lipsesc interventiile participantilor.

    dora

    26/11/2010 at 6:09 pm

    • Salut Dora 🙂
      ce nu este clar? Nu este patron (Humanitas) singurul din ei. Nu este intelectual? Nu este angajat? Poate ceea ce spune este si ceea ce gandeste, sau nu-ti aduci aminte cum s-a dat la fund cand era sigur ca Baselu pierde? el cu amicul Cartarescu.

      Eu nu uit niciodata, Dora!

      Theophyle

      26/11/2010 at 6:13 pm

  8. Neagu Djuvara ,scuzi!

    Eu cand o vad pe lesinata de Hot-Lipps schimb canalul si-mi storc o lamaie.

    dora

    26/11/2010 at 6:12 pm

    • Nu e lesinata deloc, @dora. E chiar prea vie pentru felul in care omoara justitia din Romania.

      nicole

      26/11/2010 at 11:17 pm

  9. „avem repere.parerea mea ca electoratul ne lipseste”

    exista si electoratul,lipsesc”vectorii”(parca asa se spune simandicos)care sa transmita mesajele
    cine din spatiul public are astazi acces la un corporatist care stie servici,intilniri care il ajuta in cariera si in care face sau primeste lip service-in nici un caz nu discuta politica-si,in geberal gindeste cum sa faca mai multi bani;
    aici e masa critica,cum sa fie atrasa nu stiu,ca daca as sti,miine as fi lider de partid de dreapta

    intamplator

    26/11/2010 at 6:13 pm

    • Salut 🙂
      poate ai dreptate, chiar nu stiu.

      Theophyle

      26/11/2010 at 6:13 pm

      • o idee: sa le explice clar cum ii atinge stinga la buzunar:impozitarea progresiva;
        deficit bugetar mare=risc de tara crescut=dobinzi mai mari la credite9asta datorita statului social propagat de stinga)
        cei care sunt potential de dreapta la noi sunt prima generatie,vor sa se bucure de bani acum,ei, si nu urmasii urmasilor lor iar statul social nu ii lasa
        nu spun capitalism salbatic dar explicarea nuantelor de stat pomanagiu=ideea de stat social al „stingii romanestí”si stat liberal,de dreapta,care recompenseaza inovatia

        intamplator

        26/11/2010 at 6:30 pm

  10. Seara buna intelectualilor !
    Inteleg ca a fost o mareata adunare unde multi au aratat ce le poate capul . Cer umil explicatii despre ce si cum 🙂 a fost in discutia celor mai cu cap .
    Pina atunci voi face o „sapare” pe hotnews ca sa ma lamuresc putin . 🙂
    PS . Nu va inghesuiti sa ma iluminati ! 🙂

    Ștefan A.

    26/11/2010 at 6:13 pm

    • al naibi cinic, stefane 🙂 Ieri nu mai ai fost pe blog cand m-am intors 😦

      Theophyle

      26/11/2010 at 6:14 pm

      • Draga theophyle .
        Din pacate eu mai trebuie sa si dorm noaptea pentru a putea muncii cu bratele si capul in ziua urmatoare . 🙂
        De 28 de ani ma trezesc mereu la 06 :30 . (nu Zulu 🙂 ) Inclusiv duminica . (am ajuns un robot ?
        Dar pina la urma , care sint reperele dreptei nationale ? Codreanu cumva ?

        Ștefan A.

        26/11/2010 at 6:36 pm

  11. Theophile,

    acum am recitit ceea ce am scris si constat ca i-am cam botezat pe toti.

    Am spus si eu ca „intelectualii piratului”au intrat intr-un con de umbra atunci….ce sa-i faci?E grea viata pentru „reperele morale”.

    dora

    26/11/2010 at 6:28 pm

  12. Personal nu prea inteleg de ce politica moderna mai foloseste termenul de „”dreapta”” sau intelesul modern al acestui termen atita timp cit in mentalul populatiei si al politicienilor componenta sociala domina,
    Cit despre inviotati e foarte interesant cine a facut melanjul.
    Pe mine ma amuza cind de exempl Paunescu invoca originile sale PNL,Voican Voiculescu isi aducea aminte are os de boier iar Dl Baltazar caruia acum 30 de ani ma adresam cu sa traiti si mai ca pocneam din calciie pentru ca pe vremea aceea gradul batea functia,isi da cu parerea despre traditia dreptei in romanesti.O fi aflat cite ceva de la cei ce astudiau intelectualitatea de dreapta in tabara de la canal.

    tucu

    26/11/2010 at 6:29 pm

  13. Buna seara!
    Eu nu prea am rabdare, asa ca intreb, ce urmeaza?se vor mai aduna reperele?Teoria ca teoria, problema e cum punem in aplicare ce discuta distinsii domni.

    Creanga

    26/11/2010 at 6:41 pm

  14. salutare dupa aproape o saptamana

    fundatia respectiva e prezenta in romania de multa vreme, o prezenta, e drept, discreta; a colaborat mai ales cu pntcd-ul
    on topic despre seidel : e un adevar ocultat gratie amicilor de stanga faptul ca conservatorii din germania au fost printre marii adversari ai lui hitler, chiar daca au comis si erori de apreciere majore
    versiunea curenta care apare chiar si in carti respectabile e ca doar comunistii au monopolul combaterii nazismului, restul au stat degeaba

    razvan

    26/11/2010 at 6:50 pm

    • Razvan, asta se intampla in prezent si in Romania cand e blestemat „socialismul” uitandu-se de Constantin Titel Petrescu de exemplu.

      Huitzilopochtli

      26/11/2010 at 7:09 pm

  15. din ciclul’sa radem cu cvt”
    merita sa cititi ca intermezzzo;miroase pana departe a creier incins

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/corneliu-vadim-tudor-evacuat-din-sediu-il-blesteama-pe-basescu-nu-ti-ar-mai-muri-multi-ina.html

    intamplator

    26/11/2010 at 6:55 pm

    • salut si bonsoir, tuturor,

      pe mine circul lui vadim chiar nu ma amuza atita timp cit o tara intreaga il vede la televizor,
      de la mic si mare,
      atita timp cit copilul si adolescentul vor invata ca nu trebuie sa respecte absolut nimic pe lumea asta…

      acest circ ca de altfel enorm de multe alte circuri televizate au deteriorat partial fibra morala a acestui popor…deteriorata deja in decembrie 1989.

      si bumerangul va lovi crunt cind nu se vor astepta..

      dupa mine, vadim trebuia pur si simplu arestat !!!!

      skorpion

      26/11/2010 at 6:59 pm

  16. ThPh,
    multumesc pentru prezentare,

    nicole,
    idem

    mai astept detalii, daca se poate
    🙂

    skorpion

    26/11/2010 at 6:59 pm

    • @skorpion,
      cu mare placere! 🙂

      nicole

      26/11/2010 at 9:50 pm

  17. Buna seara, buna seara.
    Poate sa imi faca si mie un rezumat despre ce s-a discutat la intalnirea organizata ieri de Humanitas? Nu de altceva dar nu am avut timp sa ma uit pe internet prea mult. Curcanul era in cuptor, casa gemea de musafiri. Nu se cadea.

    clemycali

    26/11/2010 at 7:29 pm

  18. Bună seara tuturor!

    Am fost și eu prezent, doar virtual, la întîlnirea de ieri (chiar de două ori 🙂 ). Am două postimpresii puternice.

    Prima este despre sentimentul de satisfacție că mai sînt și alții care gîndesc la fel ca mulți dintre noi și asta provoacă la și mai multă gîndire.

    A doua despre sentimentul de nervozitate indignată față de încercările absolut nerușinate și grețoase ale celor care au încercat să compromită fenomenul întîmplat acolo ca apoi să flatuleze pe net a doua zi că „ăștia ni-s intelectualii”. Sîntem plini de ei precum capra de rîie (impostura a ieșit la plimbare în haine de gală).

    HR-ul a fost incredibil de calm și echilibrat, foarte cumpănit în exprimare, de această dată, încît pînă și eu am înțeles ce-a vrut să spună. 🙂 🙂 Mi-a plăcut. (Theophyle cred că ar merita un articol dedicat).

    În încheiere nu pot să nu amintesc, în treacăt cu totul și cu totul tangențial, că n-aș fi polemizat cu Al George și n-aș fi scris nici scrisoarea aia pentru Mona Muscă. Cu toate astea îl respect pe Gabriel Liiceanu și încerc să dau coaja la o parte să rămînă numai miezul.

    filadel

    26/11/2010 at 7:31 pm

  19. despre intelectuali am 3 chestii de spus:
    – intelectualii publici au problema extrem de spinoasa, si anume adecvarea conduitei la discurs; altfel zis, nu poti sa spui una si sa fumezi alta
    – nu e suficient sa vorbesti expresiv si frumos despre diverse chestii de interes general, altfel zis transferul de la competenta intr-un domeniu restrans la unul de interes general nu e totdeauna fericit; nu poti fi intelectual public part time, e un job full time, daca tot il faci; chestiile astea se aplica pretutindeni, in toate tarile, nu doar la noi, dar
    – la noi o evaluare realista a inapoierii in care suntem vede drept cauza nu doar pacatele poporului, maselor, dar si lasitatea, inconsecventa si comoditatea elitelor

    razvan

    26/11/2010 at 7:44 pm

    • @razvan, de acord.

      p

      26/11/2010 at 8:22 pm

  20. Doamnelor si domnilor , viata devine tot mai grea cu criza asta .
    Niste rusi prevazatori au decis sa iasa la o cafea cu o astfel de „protectie „. 🙂

    http://www.repubblica.it/motori/motori/2010/11/26/foto/pausa_caff_con_il_carroarmato-9518209/1/

    Ștefan A.

    26/11/2010 at 8:21 pm

  21. Buna Seara va propun un articol (cred eu interesant) scris de mine pe un portal nou despre care voi vorbi in curand 🙂

    http://cursdeguvernare.ro/politica-intre-viziune-si-bordel.html

    Theophyle

    26/11/2010 at 8:23 pm

    • Salut. Cateva impresii inainte de a citi in amanunt articolul. Pagina de internet seamana mult cu cea a Politico. 🙂 Pe curand. Fug sa citesc ce ai scris.

      clemycali

      26/11/2010 at 8:29 pm

      • Buna seara!
        Ai dreptate 🙂

        Theophyle

        26/11/2010 at 8:31 pm

        • Theophyle .
          Am citit articolul si viziunea mea personala nu este diversa . Destul sa recitesti ce am raspuns ieri seara doamnei menaru pe acest blog . (la 11:24 )
          Cind tu papai curcanul si goleai damigeana cu tuica ! 😆

          Ștefan A.

          26/11/2010 at 8:38 pm

          • Am citit Stefane 🙂 si nu am golit chiar o damigeana!

            Theophyle

            26/11/2010 at 8:47 pm

            • Singur e imposibil sa golesti damigeana . 🙂
              Dar daca erai in frumoasa si distincta companie ( asa cum sarbatoresc yankee ), cu prieteni si cunoscuti , 5 litri de tuica se gata imediat ! 🙂
              Ca doar nu ma refer la damigeana de 15 litri . 😆

              Ștefan A.

              26/11/2010 at 8:52 pm

  22. Salut tuturor! 🙂

    Încă o „mostenire” lasata de comunism – echivalarea „elitei” cu intelectualii.
    Asta pentru că, în actiunea lor nivelatoare, comunistii i-au deposedat pe acei oameni ieșiti din contingent, realizații în domeniul lor, virtuala pepiniera de elite de tot ce îi diferenția, mai puțin de ceea ce nu se putea lua decât o dat’ cu capul, și anume inteligența educată și exersată !!!
    Cea nativă, rămasă în același stadiu, nu conteaza pentru discutia de față.

    Intr-o lume normală, elitele sunt „structurate” pe domenii: artă, cultură, religie, stiintă teoretică și practică, tehnologie (know-how), afaceri și suma tuturor – filosofie. Bonzii fiecărui domeniu sunt ași în „parohia” lor și numai a lor. Bunul simț implicit îi reține să dea sentințe unde nu e felia lor.

    Pentru noi, cei in care încă vorbeste fibra milenară de opincari prin dictonul «Ai carte, ai parte!», orice om ceva mai instruit este intelectual.
    Si daca este intelectual, atunci musai este elită!

    Veți zice: «Uite și pe Oldu’ asta cu concepția lui demolatoare a elitei intelectuale românești1» :mr green:

    Uitându-mă îndărăt, realizez că nu pot aduna pe degetele unei mâini exemple de elită intelectuală „nec plus ultra” in perioada comunista. Pomenesc aci doar unul: Academician Grigore Moisil, un intelectual de mare suprafață si de mare „imagine”, în acceptiunea termenului de acum !!! Cei care au matematica în pregătirea pt profesie știu de ce. ❗

    Offtopic: @ Stefan A, scuze că nu ti-am răspuns ieri. Am socotit că F22 mă „descrie” oarecum: foarte puțin vizibil (ca mine pe bloguri), fighter (vânător tintit pe o ținta peste care nu face multe treceri, odata și bine!), depăseste în performanțe singurul avion pomenit aci, celebrul F16 al domniei tale. În plus, este feblețea mea, sunt la „manșa lui” de peste cinsprezece ani pe toate simulatorele de zbor întrate in Ro, așa că îl cunosc ca pe un cal breaz! 😆

    oldhashu

    26/11/2010 at 8:52 pm

    • Salut Hashule 🙂
      Bineinteles ca ai dreptate prietene 🙂 Elita nu include numai umanisti, astia insa se exprima cel mai bine!

      Theophyle

      26/11/2010 at 8:54 pm

      • Si astfel devin mai „vizibili”! 🙂

        oldhashu

        26/11/2010 at 8:58 pm

    • Completez: simulatoare de zbor pentru publicul de rând, nu pt „elita”! 🙂

      oldhashu

      26/11/2010 at 8:56 pm

      • Hashule, pentru mine esti vizibil, chiar foarte 😉

        Theophyle

        26/11/2010 at 8:59 pm

        • Theophyle,

          🙂 🙂 🙂

          oldhashu

          26/11/2010 at 9:01 pm

  23. Salutare Theophyle
    Oare vrei sa ne testezi? articolul de pe curs de guvernare este o compilatie din articole aparute aici.

    Creanga

    26/11/2010 at 9:03 pm

    • Plus elemente noi 🙂 nu si nu vreau sa va testez vreau sa cititi voi si alti care nu le-au citit atunci 🙂

      Theophyle

      26/11/2010 at 9:04 pm

      • Da, am vazut si elemente noi, oricum, suntem vigilenti. 😉
        Daca vorbim de repere, putinele repere vor face pui?

        Creanga

        26/11/2010 at 9:17 pm

  24. Dragilor, sorry, furat de peisaj am uitat să activez modul „invisible” și AWACS-ul lu’ Mme Old m-a localizat.
    Acu o să pună toate SAM-urile din dotare pe mine dak mă fac că nu pricep somația „leave imediately”! 😉

    Seară buna tuturor! 🙂

    oldhashu

    26/11/2010 at 9:14 pm

    • O seara buna 🙂

      Theophyle

      26/11/2010 at 9:15 pm

    • Catapulteaza-te! Ai grija! poate aterizezi la Theophyle in curte 😉
      O seara placuta!

      Creanga

      26/11/2010 at 9:19 pm

    • Fiti pe faza am un Breaking news intr-un sfert de ora, chiar unul serios de tot!

      Theophyle

      26/11/2010 at 9:28 pm

      • Eu unul sunt, Stefan deja e cu un picior pe scara de la avion.

        Creanga

        26/11/2010 at 9:30 pm

        • Dau jos sigurantele de pe armele montate la bord ?
          Ma pregatesc de decolare ?
          PS . Unde zbor ?

          Ștefan A.

          26/11/2010 at 9:42 pm

  25. Salut
    Miine in colectia Biblioteca Saracului, impreuna cu ziarul Adevarul noua carte a lui Grigore Cartianu despre Revolutie.Merita Bun raportul calitate/pret

    Apropo de Adevarul si Imre
    Adriana divorteaza de Elwis. Tot Basescu maleficu’ e de vina.

    Un tanar de stanga

    26/11/2010 at 9:30 pm

  26. „este in curs o campanie (complot) impotriva Italiei ”
    Este ultimul delir mediatic a domnului SB .
    Astfel a explicat el ultimele evenimente italiane. Adica :
    – prabusirea Domus dei Gladiatori la Pompei .
    – Scandalul gunoaielor pe strada la Napoli si Palermo
    ( „tot este la fel ca exact acum 2 ani” , acestea sint cuvintele inspectorilor UE veniti la ancheta )
    -noile dezvaluiri Wikileaks
    – ancheta juritica impotriva celor mai mari (si de stat) firme de armament italiane (evaziune fiscala , fonduri negre de bani)
    – cererea de demisie din partea unei parti a propriei majorante parlamentare .
    PS . Pentru cine a prins 1989, Ceausescu spunea : tovarasi , este in act un plan de destabilizare a tarii din partea servicilor si ajenturiilor straine !
    Theophyle . E sigur ca nu exista reincarnarea ? 🙂

    Ștefan A.

    26/11/2010 at 9:40 pm

  27. @oldhasu: multumesc mult. m-ai scutit sa tot explic treaba aia cu „intelectualii” de duminica si ELITA. Dar, da, este o chestiune care ar trebui lamurita pentru toate nemurile bune si neamurile proaste. Ce m-a lasat pe alocuri paf la reuniunea de aseara a fost tocmai confuzionarea intentionata, revansardismul, acuzele dupa ureche, ale unor oameni pe care-i consideram mai onesti decat sunt. Sanda Pralong, de exemplu, mi-a lasat un gust amar. Cred ca foarte putini au inteles substanta si alegerea cartii lui Cristi Patrasconiu si ISP: nu intervievatii s-au ales singuri acolo, nu s-au autopropus in carte pentru ca ar suferi de vreun tip de exclusivism. Alegerea a fost a celor care si-au propus proiectul: au dorit sa adune in acelasi loc 10 (nota 10!) + 1 REPERE. Daca vreti lamuriri logice, lucide – cititi-l pe @bleen/Mirel Axinte astazi, pe Madame Blogary.

    Am constatat o dorinta explicita a unora din sala de a ocupa microfonul cam cum o fac si la tv-urile cunoscute, plus o dorinta narcisista teribila de a se asculta pe sine, chiar daca n-aveau mare lucruri de spus (am mai observat tipul asta de sindrom in discurs in anii ’90…). Sigur, asta a dat o animatie si o dinamica in plus evenimentului, insa ne-a aratat dincolo de diversitatea „dreptei” (cu ghilimele) sau „stangii”, si cate boli sociale avem si care e referentialul lor.
    Din fericire, raspunsurile pe care le-au dat cei 10+Devis Grebu + Cristi Patrasconiu au demonstrat inca o data cat echilibru, nuanta si rabdare poate avea un „reper”. Cartea nu spune EI SUNT TOTI INTELECTUALII DREPTEI, TOATE ELITELE, ci cartea spune „repere ale dreptei romanesti”. Cu mare modestie.

    nicole

    26/11/2010 at 9:47 pm

    • @Nicole
      ˝Cartea nu spune EI SUNT TOTI INTELECTUALII DREPTEI, TOATE ELITELE, ci cartea spune “repere ale dreptei romanesti”.

      Cu tot respectul, eu nu-i consider repere ale dreptei romanesti.In opinia mea, pot fi eventual promotorii unui proiect de aculturatie.
      Dreapta romaneasca e sublima putem zice dar lipseste cu desavarsire.Valabil si pentru stanga romaneasca.

      Dreapta si stanga in Romania sunt mai degraba vehicolele a doua proiecte de aculturatie antagoniste.

      p

      26/11/2010 at 10:07 pm

      • Salut @ p
        ( nu puteai sa gasesti un nume mai mioritic ? 🙂 )
        De fapt , ce e dreapta si ce e stinga in Romania de azi ?

        Ștefan A.

        26/11/2010 at 10:31 pm

      • @p,

        intr-o democratie, esti absolut liber sa alegi si sa consideri pe cine doresti ca „reper” (stanga, dreapta, centru etc.). In raport cu Dreapta, te-as ruga sa gasesti si sa citesti (se pare ca @bleen/Mirel Axinte va publica pe madame blogary) discursul lui Patapievici de aseara. El a formalizat intr-un chip clar si fara rest premisele/categoriile ideologice fundamentale ale dreptei contemporane. Imi permit sa spun ca aceasta poate fi considerata un document. O declaratie document pe care se poate ridica cu mare folos un document programatic. Te-as ruga mult sa-l citesti/asculti. Pentru „stanga” ACEST discurs ar trebui sa devina o problema la un moment dat, iar pentru „dreapta” – BAZA DE PLECARE.

        In ceea ce priveste pozitia ta fata de amalgamul nediferentiat si nesubstantializat al dreptei/stangii romanesti, sunt de acord. De altfel, si aseara, au fost mai multe puncte de vedere care au subliniat acest lucru. Cel mai savuros a fost al domnului Plesu.

        In ceea ce priveste „aculturatia”, as vrea sa-ti spun cam asa: nu stiu la ce te-ai referit invocand-o, dar daca nevoia de a spune ADEVARUL poate insemna aculturatie in cazul Romaniei, eu subscriu la un asemenea proces. NIMIC FARA ADEVAR!

        nicole

        26/11/2010 at 11:06 pm

        • @nicole
          ˝In raport cu Dreapta, te-as ruga sa gasesti si sa citesti (se pare ca @bleen/Mirel Axinte va publica pe madame blogary) discursul lui Patapievici de aseara. El a formalizat intr-un chip clar si fara rest premisele/categoriile ideologice fundamentale ale dreptei contemporane.˝

          Am ascultat discursul lui Patapievici.Incearca sa defineasca un fel de sistem de coordonate sau un sistem de referinta aproape in sensul fizicii.
          O face definind doua extreme fata de care situeaza originea sistemului.

          Dar ce te faci atunci cand ceea ce Patapievici numeste extrema dreapta -nazismul si variatiunile asociate – pot fi interpretate ca specii ale socialismului.
          Nazist inseamna national-SOCIALIST.Chiar sovieticii vedeau de la inceput in emergenta socialismului national german un semn al revolutiei mondiale si salutau aparitia unui nou aliat in avangarda.

          Hitler, ca si Maimutzolini si-au inceput
          activitatea politica in cercuri de stanga.Au fost socialisti de la bun inceput.Ca au dezvoltat apoi o noua specie a socialismului, e altceva.

          Ca s-a discutat despre legionari.Cititi ˝Pentru legionari˝ a lui Codreanu.Defineste foarte clar orientarea politica originara:SOCIALISM national crestin.Nu a fost o miscare de dreapta, a fost o specie de stanga.

          Si comisarul ideolog Lunacearski si Codreanu au rescris doua rugaciuni de capatai in format secular.
          Lunacearski a rescris Rugaciunea Domneasca in formatul:
          ˝Clasa noastra muncitoare care esti pe pamant
          Sfinteasca-se numele tau, vie puterea ta.˝

          Iar Codreanu a rescris Crezul in formatul:

          ˝Cred într-unul si nedespãrtit Stat Român de la Nistru la Tisa, cuprinzãtorul tuturor Românilor si numai al Românilor, iubitor de muncã, cinste si în frica lui Dumnezeu cu durere de tarã si neam. Dãtãtorul de drepturi egale, civile si politice la bãrbati si femei. Protector al familiei, salariind functionarii si muncitorii pe baza numãrului de copii si pe baza muncii depuse, întelegând cantitatea si calitatea, si într-unul Stat sprijinitor al armoniei sociale prin restrângerea numãrului de grade; iar pe deasupra salariului socializând fabricile, proprietatea tuturor muncitorilor, si pãmântul distribuit tuturor plugarilor.˝

          Cresul lui Codreanu (scris sub influenta unui proletar,Pancu) este fara indoiala, in partea economico-sociala, un program socialist, o specie extrema a stangii.

          Ca fapt divers, dupa ce in urma vanzolelii de dupa lovilutie Gogu Radulescu a fost arestat, procuratura a facut perchezitie la casa lui de vacanta de la Comana, locsor care polariza sa zicem multe energii culturale ale epocii.
          In casuta de vacanta, printre ceva arme de vanatoare, ceva bauturici, ceva tigari si alte mizilicuri s-a gasit si o carte.
          Era ˝Pentru legionari˝ de C.Z. Codreanu.

          ˝Pentru stanga ACEST discurs ar trebui sa devina o problema la un moment dat, iar pentru dreapta – BAZA DE PLECARE.˝

          Nu cred ca discursul lui Patapievici ar constitui o problema pentru stanga.
          In primul rand pentru ca Patapievici atunci cand defineste modernitatea cu origine manifesta pentru prima data coerent istoric in Revolutia franceza, cand printre atributele modernitatii nominalizeaza rationalitatea, secularismul si materialismul (in diversele sale formule) recunoaste implicit rolul stangii in fundarea modernitatii.
          Pentru ca aceste atribute sunt revendicate ca si contributii de catre stanga.Ceea ce au si fost.

          In al doilea rand pentru ca propunand o axa definita prin doua extreme (ambele de stanga de fapt, cum singure s-au definit), Patapievici situeaza originea sistemului de coordonate intre aceste extreme.Adica intre doua extreme stangi, mediana care defineste originea sistemului de coordonate -si deci de raportare- nu poate fi decat tot stanga.O stanga mediana, sa zicem.

          Asadar in sistemul de referinta propus de Patapievici dreapta sau stanga se definesc ca specii mai mult sau mai putin deviante ale centrului originar:stanga mediana.

          As mai avea niste observatii la discursul lui Patapievici.
          Un alt criteriu de judecata propus este revolutia permanenta.De fapt situarea fata de ritmul sau metrica revolutiei permanente.
          Este dezavuata in integrum sau fara rest? Sau exista o metrica adezirabila a revolutiei permanente? Patapievici ma lasa in ceata la capitolul asta.

          Iarasi, nici macar nu atinge subiectul a ce inseamna conservatorismul fata de criteriul revolutiei.

          Sunt mai multe..De pilda, asta cu criteriul de pozitionare fata de modernitatea clasica.
          Modernitatea clasica este caduca, suntem in plina post-modernitate.
          Si am impresia ca Patapievici propune un conservatorism centrat pe modernitatea clasica in fata post-modernitatii.

          ˝In ceea ce priveste “aculturatia”, as vrea sa-ti spun cam asa: nu stiu la ce te-ai referit invocand-o˝

          In sens condensat la ceea ce defineste DEX-ul si in sens mai larg la ceea ce defineste Neagu Djuvara in scrierile sale.

          ˝dar daca nevoia de a spune ADEVARUL poate insemna aculturatie in cazul Romaniei, eu subscriu la un asemenea proces. NIMIC FARA ADEVAR!˝

          Nimic fara adevar, vast program parafrazand pe de Gaulle.
          In afara de asta, asa cum Dilema citeaza pe frontispiciu, toate cartile bune invata ca adevarul nu se confunda intotdeauna cu dreptatea.

          In fine, as mai fi avut observatii si despre modul reductionist si tezist in care defineste Patapievici Renasterea, si despre Razboiul de 30 de ani si Pacea Westfalica de pilda.
          Dar deja m-am intins cam mult.

          In post-modernitate -sau cum s-o mai numi prezentul auto-referential- dreapta (dreptele) au devenit specii ale stangii iar stangile cultiva specii ale dreptei.

          p

          27/11/2010 at 1:01 pm

  28. Buna seara!

    Postarea noua!

    Cetatean

    26/11/2010 at 9:57 pm


Comentariile sunt închise.