Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Front Page

Este destul de complicat sa discut despre ceea ce mi-am propus cu niste cititori care probabil nu au pus mana pe un ziar tiparit cam de multicel. Problema se amplifica si mai mult daca as discuta despre ceea ce a ramas din presa scrisa din Romania. Cand sunt in America citesc (si voi citi  atat timp cat se vor tipari) aproape cu regularitate doua cotidiane: “The New York Times” si “The Washington Post.” Desi ambele “liberale” (adica de stanga in argoul american) ma regasesc in multe articole si editoriale si bineinteles imi regasesc si opiniile pe care le detin, cel putin o parte din ele.

Cand sunt in afara posibilitatii de a procura ziarele respective, mi-am facut obiceiul sa-mi incep lecturarea ziarului de la PDF-ul “paginii de titlu” a ziarului. Acolo primesc primele semnale ale lucrurilor importante cu adevarat. Are “pagina de titlu” semantica ei, o simbolica pe care o cunosc cititorii vechi si devotati ai publicatiei, daca doriti un fel de conversatie intre initiati.

Nu ai nevoie de nici un editorial savant ca sa-ti dai seama ca Presedintele Obama trece  o perioada dificila si ca a pierdut enorm din prestigiul pe care l-a avut si pe care eu l-am considerat intotdeauna nejustificat.  Poate cel mai important, vedem primele semne ca presa care l-a sustinut aproape frenetic si care a avut un rol important in succesele lui incepe sa-l lase  din maini.

Deschizand vineri 12 noiembrie  “Prima Pagina” a cotidianului New York Times am regasit timpurile “hulitului” G.W. Bush in perioadele lui cele mai rele. Un titlu pe doua coloane, cu o poza extrem de expresiva in stanga titlului, inseama “very bad news” pentru Mr. President! Titlul a fost: “Obama’s Economic View Is Rejected on World Stage.” Adica “Opiniile Economice ale lui Obama au fost respinse pe Scena Internationala”, bineinteles pentru ca NYT stie ca majoritatea cititorilor on-line sunt inca favorabili lui Obama, titlul aceluiasi articol in editia on-line a fost: “Obama’s Trade Strategy Runs Into Stiff Resistance”, adica “Strategia comerciala a lui Obama a intampinat o rezistenta puternica.”  Articolul insa este exact acelasi, ca si concluzia – Obama a suferit o infrangere serioasa la G-20.

Diferentele sunt importante? Sunt! Un cititor de presa exersat poate vedea cum o sustinere absoluta incepe sa se sfarseasca. Asta din doua randuri ale unui titlu pe doua coloane in NYT. Interesant – doi oameni care l-au sustinut puternic pe Obama il trag de maneca, fiecare in felul lui. Doua articole  interesante, Paul Krugman – The World as He Finds It (NYT) si David Gergen – Is America losing its influence? (CNN).

Sa fie asta un sfarsit al lui Obama sau al influentei americane!? Sau poate ambele. Personal cred ca este inceputul unei alte perioade, diferita dar nu prea mult!

Written by Theophyle

15/11/2010 la 8:05 pm

153 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Incep problemele pentru toti care au mega datorii . Cu 30 de ani in urma se putea exporta linistit efectul tiparirii de bani . Acum nu mai vrea nimeni sa aiba inflatie galopanta , probleme sociale din vina altora . Obama e primul presedinte care se loveste de aceasta problema internationala . Teoria spune ca va trebui sa taie si iar sa taie din colosalul buget USA . Tot teoria dar si practica mioritica spune ca din pix se taie usor . 🙂
    Realitatea nu e la fel de usoara .

    Off topic
    Pentru a clarifica si calitatea constructilor chineze (ultrarepede, din o alta discutie ) priviti aici . Un zgirie nori din Shanghai (in constructie ) arde AZI. Deja 48 de morti .

    http://www.repubblica.it/esteri/2010/11/15/foto/shanghai_spaventoso_incendio_nel_grattacielo-9132846/1/

    Ștefan A.

    15/11/2010 at 8:16 pm

    • Stefane, sunt sigur ca America isi va reveni. Multa minte si mult talent este acolo. Perioada de tranzitie va fi grea, dar scurta, sper.

      Theophyle

      15/11/2010 at 8:21 pm

      • Sper sa ai gura de aur ! 🙂
        Actualmente in USA ca si in UE lipsesc locurile de munca si salarii decente . Cu toate ca avem cea mai mare cantitate de bani in circulatie din istorie . Problema e ca masa asta de bani se invirte in circuit inchis din care sint exclusi masa cetatenilor. Indiferent de tara . Si China , India nu pot ramine unicii furnizori de bunuri a planetei . Parerea mea , de non expert .

        Ștefan A.

        15/11/2010 at 8:38 pm

  2. Obama a fost avortonul rezultat din flirtul votului cu emotia in timp ce pragmatismul era in delegatie.

    Gamer

    15/11/2010 at 8:18 pm

    • Adevarat Gamer. Norocul este ca ei au institutii care stiu sa apere statul. Si ele lucreaza!

      Theophyle

      15/11/2010 at 8:22 pm

      • Corect.
        Sa stii ca m-am abtinut intentionat la postarea cu chi~
        Daca marile corporatii decid ca mai important decat profitul financiar imediat este sa sustina economiile statelor originare… galbenii se pot apuca de agricultura.

        Gamer

        15/11/2010 at 8:28 pm

  3. Placerea lecturarii unui ziar tiparit incepe cu mirosul tusului proaspat, fosgaiala hartiei specifice „gaghila” placut pe la scarita iar privirea ti-e mangaiata de slovele insirate cu migala. Da, e o relatie adanca si intensa. E dragoste. Cand obtii informatia din site ai senzatia ca faci sex. Cu prezervativ 😆

    Gamer

    15/11/2010 at 8:52 pm

  4. Yes we can! sa tiparim mai mult
    Cu mine vorbesc, de nimeni n-ascult
    Baiul ca nimeni nu il asculta
    Nici cand pompeaza mai multa valuta
    Nici cand chinezul se tine batos
    Chiar daca de ei se roaga frumos
    Usa in nas i-au trantit si-l doare
    Dar nici acum nu s-a trezit din visare

    Creanga

    15/11/2010 at 8:53 pm

    • Creanga, fiecare popor face greselile lui mai mici sau mai mari. Asta nu a fost atat de mare, dar va costa destul de mult! in orice caz mai putin decat a costat Iliescu Romania!

      Theophyle

      15/11/2010 at 9:02 pm

      • Am urmarit campania din 2008, mie mi se parea de atunci ca nu prea stie ce vorbeste si ca se cam poticnea, culmea ca multi il dadeau castigator in confruntari, eu il vedeam mereu pierzand.
        Ilici… bip.

        Creanga

        15/11/2010 at 9:13 pm

      • Partial de acord.
        Diferenta dintre USA si Romania este ca in timp ce pe-acolo se intrezareste un W in derularea crizei, p-acilea „directia” are vectorul gravitatiei. In jos adica. Dar nu pt ca societatea socialista ar fi fost prea inaintata pe drumul spre comunism ci pt ca era multilateral subdezvoltata.

        Gamer

        15/11/2010 at 9:29 pm

  5. Avem vesti bune de la Camera:

    „Camera Deputaţilor a aprobat, luni, pe articole, în absenţa reprezentanţilor PSD şi ai PNL, un proiect de modificare a Regulamentului, în sensul eliminării necesităţii cvorumului pentru şedinţele Biroului Permanent. Potrivit proiectului de modificare a Regulamentului, iniţiat de PDL pentru deblocarea situaţiei de la Camera Deputaţilor, la şedinţele Biroului Permanent materialele înscrise pe ordinea de zi „se aprobă sau se resping cu votul majorităţii celor prezenţi„. PSD nu a fost în sală la dezbaterea acestui proiect de modificare a Regulamentului, dar a precizat printr-un reprezentant al său că această modificare este „ilegitimă” şi „inoportună”. (impactnews)

    Asta nu inseamna ca Opozitia nu va putea sa decida ce pune pe ordinea de zi, insa pentru asta trebuie sa vina MEREU TOTI membrii BP al Opozitiei. Si chiar daca ei decid sa nu puna ceva sau sa puna altceva pe ordinea de zi, se rezolva in plen.

    Cetatean

    15/11/2010 at 9:10 pm

  6. Si, evident, mutarea a doua: cistigarea majoritatii in comisia pentru munca a Camerei (comisie cu rol crucual pentru legile grele), unde Opozitia, la inceputul sesiunii, si-a bagat un om in plus, profitind de neatentia Puterii. Cum dracu’ au reusit?!

    Acum se va indrepta, speram, greseala. Faza cu „neatentia reprezentantilor Puterii” arata ca astia sunt la furat si ca Opozitia era pregatita de la inceput pentru obstructie la singe.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8038842-coalitia-pdl-udmr-unpr-vrea-schimbe-componenta-comisie-munca-miza-deblocarea-dezbaterilor-adoptarea-rapida-proiectelor-guvernului.htm

    Cetatean

    15/11/2010 at 9:17 pm

  7. salut & bonsoir,

    legat de obama:
    Presa l-a facut presedinte,
    presa il va demola,
    parerea mea!

    skorpion

    15/11/2010 at 9:33 pm

    • Skorpi, salut!
      nici macar nu sti cata dreptate ai. Proaspat, publicat acum cateva minute 🙂

      http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/11/12/AR2010111202846.html?wpisrc=nl_pmheadline

      Theophyle

      15/11/2010 at 9:37 pm

      • Daca baietii astia doi scriu asa, e clar!

        Cetatean

        15/11/2010 at 9:44 pm

        • Astia sunt Democrati de la mama lor 🙂 Asta inseamna un sistem politic adevarat. Cand noi am criticat mult mai fin, am fost numiti schismatici 😆

          Theophyle

          15/11/2010 at 9:50 pm

          • Chiar asa. Ma uit la bevebistul de Riddickro (care, intre noi fie vorba, e numai gura de el) si nu conteneste sa ii numeasca „secta” si alte alea pe Preda, Macovei, Voinescu, Baconschi etc.

            Nu mai spun greii din PDL cum trateaza orice voce critica din interior. Asa ca sa ne pupe miinile aia de la Putere, ca ii criticam, le facem cel mai mare bine pe care il poate face un votant partidului cu care a votat.

            Cetatean

            15/11/2010 at 9:53 pm

        • Adica produsul unei campanii electorale in care au fost cheltuiti cei mai multi bani din istorie pentru cursa presidentiala sa renunte oficial la un nou mandat si sa se sacrifice in 2 ani de munca in interesul multimii ?
          Veniti voi din descoperirea aia , NASA ? 😆 Datoriile trebuie platite si nu cred ca va renunta la o noua candidatura . Nici el dar nici partidul ( oricum in 2 ani se pot intimpla multe ) .
          Tragic e ca la doar 2 ani de la alegere a pierdut o gramada de consens. ( Cam ca si Basescu si guvernul Boc . Nu am eu ceva personal contra PDL dar fac o valutare a realitatii mioritice .)

          Ștefan A.

          15/11/2010 at 9:52 pm

      • amuzant articolul, ThPh.
        oricum la vremea respectiva am fost f. mirat ca obama era atit de apreciat si apoi a si iesit presedinte…
        dar nu mai intru mai mult pe acest fagas..

        skorpion

        15/11/2010 at 9:52 pm

      • Oare mai tine minte ce a zis?

        Obama himself once said to Diane Sawyer: „I’d rather be a really good one-term president than a mediocre two-term president.” He now has the chance to deliver on that idea.

        Creanga

        15/11/2010 at 9:59 pm

  8. citoyen,
    felicitari pentru tot efortul tau remarcabil.
    pacat ca nu am avut timp sa aprofundez tot ce ai scris, dar am mare am tras concluziile ..

    skorpion

    15/11/2010 at 9:34 pm

  9. skorpi, danke! 🙂 Cum se vede treaba, e nevoie ca fraierii din societatea civila sa incerce vada mai clar acolo unde onor reprezentantii alesi habar nu au cu ce se maninca procedurile pe care ei le folosesc de ani de zile.

    Insa iti spun: daca nu era Legea Educatiei nu ma inhamam la o postare ca cea scrisa duminica. Pentru Educatie si Justitie ma inham cu draga inima la orice efort (cum am facut-o cind a iesit „Taierea motului pensiilor speciale”), insa numai pentru domeniile astea, restul sa faca ei bors cu legile lor.

    Cetatean

    15/11/2010 at 9:39 pm

    • oricum, esti super!
      nu mai mentionez faptul ca ai fi deosebit de util in alta parte decit unde esti acum/prof la o scoala.
      dar tu vei decide ce vei face mai departe.

      inteleg ca crin este botezat omul cu ochii albi??
      🙂

      skorpion

      15/11/2010 at 9:51 pm

      • Skorpi 🙂 merci pentru vorbele frumoase, nu plec nicaieri. Nu voi face politica, nu pentru asta scriu. Ramin anonim si postez pe Politeia cit incape!

        Cetatean

        15/11/2010 at 10:01 pm

  10. Da, la tara unde ma duc eu i se spune, asa, neaos, „aşiala cu ochii alghi” 😆

    Cetatean

    15/11/2010 at 9:55 pm

      • skorpi hai sa fim seriosi 🙂 RIA Novosti sunt un fel de Realitatea a rusilor 🙂

        Theophyle

        15/11/2010 at 10:03 pm

        • chiar crezi ca este imposibil???
          eu am oarece dubii, desi sper ca china sa nu ajunga pe primul loc in lume.
          china dorea sa ajunga ceea ce este astazi abia peste 50 de ani si iata, ca viteza a fost neasteptata chiar pentru guvernantii chinezi…

          skorpion

          15/11/2010 at 10:06 pm

      • Prea lauda toti cresterea Chinei . Fara exportul masiv sint pe nicaeri . Cu salarii scazute si contributii sociale la zero mentin acest export . Si o poluare interna de record mondial . In plus mai si finanteaza anumite sectoare la export .
        Nu a existat in istorie o dictatura care sa dureze mult . (istoric vorbind ) Si China e o dictatura comunista .

        Ștefan A.

        15/11/2010 at 10:08 pm

        • Se pare ca traducerea istoriei romanesti in chineza nu functioneaza corect (am serioase indoieli ca si-n maghiara se va mai intelege ceva, de aceea bancul respectiv). Sau ca galbejitii n-au numai ochii oblici si fac parte din cat.a III-a. Adica a celor care nu invata vreodata. Cine propovaduieste suprematia chinei uita ca si rss tzigania vindea tv-uri japonezilor. Doar ca le vindea sub pretul cutiilor de lemn in care le cerusera japsii. Despre cel de productie… he heeee… numai „de bine”. Precum voia iliciescu.

          Gamer

          15/11/2010 at 10:15 pm

  11. Legea salarizarii ajunge la Parlament pe 22 noiembrie. Va fi asumata.

    http://www.realitatea.net/boc-legea-salarizarii-va-fi-trimisa-parlamentului-pe-22-noiembrie-pentru-asumarea-raspunderii_772235.html

    In seara asta baietii din Coalitie nu s-au pus de acord privind forma finala, sunt 5-6 variante de lucru (privind salariul minim si recuperarile din taieri). Miine mai e o intilnire, insa am impresia ca Basescu il va suna pe Boc si se va rezolva imediat.

    Cetatean

    15/11/2010 at 10:04 pm

  12. Si daca le asuma pe toate de acum inainte,ii blocheaza curtea. Pacat ca nu se poate face mica justitie si aici!

    ela

    15/11/2010 at 10:07 pm

  13. Principial este deja abuz.

    Gamer

    15/11/2010 at 10:09 pm

  14. Ela, nu. Pe legea salarizarii nu are cum sa il blocheze, exista urgenta legata de indeplinirea conditionalitatilor din acordul cu FMI. CCR stie asta, ca legea trebuie adoptata pina la finalul anului, ocolirea dezbaterilor parlamentare se justifica. Si pensiile trebuiau asumate, insa acolo s-a mers pe dezbatere si ati vazut ce a iesit.

    Cetatean

    15/11/2010 at 10:11 pm

  15. Eu stiu asta,insa nu ma bazez pe inconstienti.
    II apuca pe cate unii cate o criza de demnitate,si uita de obligatii asumate.

    ela

    15/11/2010 at 10:15 pm

  16. Theophyle,
    Dar la noi, ce concluzie putem trage cand zf.ro pune pe prima pagina: Paralela intre presedintele Basescu si expresedintele argentinian?

    Creanga

    15/11/2010 at 10:17 pm

    • Daca nu stiai sau poate ai uitat. A.Sarbu este nasul lui Petrisor. Pe care Baselu’ l-a dat la o parte. Iar ZF face parte din MediaPro. Enjoy.

      Gamer

      15/11/2010 at 10:20 pm

  17. Creanga: singura mea concluzie e ca nu e ziar financiar,ci manifest politic

    ela

    15/11/2010 at 10:20 pm

    • Ela
      Doar in teorie poti separa politica de bani. Nici ortodoxia nu recunoaste prozaicul ochi „ghiavolesc”. Ba chiar a inventat inflatia considerand ca argintii Iudei erau nefolositori 😆 Dar opulenta sa nu poate fi rivalizata nici macar de manelisti.

      Gamer

      15/11/2010 at 10:26 pm

  18. Ca Zf.ro se va inchide in curind, sunt in anul mortii cu astfel de titluri! :mrgreen:

    Theophyle, de curiozitate, ca sa moara zf.ro de ciuda, cum mai stam cu traficul? 🙂

    Cetatean

    15/11/2010 at 10:21 pm

    • Hai sa iti mai zic un titlu: „Noii angajati Intel au sarit de la etajul sase” (aproximativ). Au sarit oamenii, dar pe o perna de aer, dar titlul te ducea cu gandul la altceva.

      Creanga

      15/11/2010 at 10:29 pm

      • Hahaha!

        Sa bag si eu un titlu:

        „Sclavie si munca pe rupte la Ziarul Financiar. Dazvaluiri anonime din redactie”.

        Ce se intelege, e clar. Insa daca de fapt articolul vorbeste de inalta abnegatie a angajatilor, care sunt scavii numai ai adevarului si fac investigatii si comentarii de nota 10 (pentru care muncesc 22/24 ore) , atunci se schimba foaia.

        Cetatean

        15/11/2010 at 10:35 pm

  19. Ela, Gamer, Citi
    rRatilor, cand l-am citit am zis ca e scris de Iulian Leca, era tot un Iulian… Anghel. Cu Patriciu mai inteleg, omul isi facea reclama, o fi dat un ban acolo, dar paralela aia mi s-a parut fff ciudata.

    Creanga

    15/11/2010 at 10:25 pm

    • Ups, era Fratilor. nu rRatilor.

      Creanga

      15/11/2010 at 10:26 pm

      • Asa de intoleranti parem?

        Gamer

        15/11/2010 at 10:34 pm

  20. Scriu cam la fel.O suferi de dublarea personalitatii sau isi spune in doua feluri,sa para mai multi?

    ela

    15/11/2010 at 10:27 pm

  21. Creanga, am vazut si eu titlul, dar nu am vrut sa citesc. Ma uit sa vad ce e de capul lui 😉

    Cetatean

    15/11/2010 at 10:28 pm

  22. O, dar ce poezie intr-un ziar financiar!

    „Dar nimic nu garantează în această lume că un fir de apă liniştit nu se poate transforma rapid într-un şuvoi năvalnic în urma unei ploi de vară sau că nu poate dispărea, la fel de bine, în urma unei alunecări de teren. Tot aşa, moravurile politice pot muri într-un colţ de lume ca să se nască, mai apoi, în altul”.

    Sono exaltato, sono transportato!

    Cetatean

    15/11/2010 at 10:30 pm

    • Stai sa vezi senzatii cand o sa-i simti fosgaiala-ntre degete 😆

      Gamer

      15/11/2010 at 10:33 pm

      • care fosgaiala? Nu cumpar nici un ziar, e prea scumpe la vremurile astea, si prea sarace. In cartier la mine mosnegii se bat seara pe Adevarul de seara dat gratis.

        Cind spun „se bat” vorbesc serios. Am vazut pumni impartiti barbateste pentru ca un mos luase mai multe ziare, si pentru vecini. Altul, nervos, il caftea, iar aialalti nu ziceau nimic, pentru ca urmau si ei sa recupereze din prada mosului.

        Cetatean

        15/11/2010 at 10:37 pm

        • Crezi ca numai in cartierul tau se petrece asa ceva? Pe aici au pus plantoane la cutiile unde se descarca balotii. Stiu deja orarul si traseele masinilor. Pensionari invatati sa li se dea. Iar daca te nimeresti din intamplare pe-acolo cand vine masina nu te sfatuiesc sa-ndraznesti sa ceri vreun exemplar din ceea ce „li se cuvine”.

          Gamer

          15/11/2010 at 10:43 pm

        • Sa inteleg ca traiesti in un echivalent modern al vechiului rau famat Bronx ? Aveti gasti pe strada ? Sint inarmate ? 😆

          Ștefan A.

          15/11/2010 at 10:45 pm

          • Pt cetatean & gamer e mesajul meu de mai sus ! 🙂

            Ștefan A.

            15/11/2010 at 10:46 pm

          • Se spune gâşte.

            Creanga

            15/11/2010 at 10:51 pm

            • gasti , bande , grupuri criminale ! 🙂

              Ștefan A.

              15/11/2010 at 10:53 pm

              • pe vremea mea se scria gîște.

                Ștefan A.

                15/11/2010 at 10:54 pm

              • App…
                daca unu’ care e acuzat de favorizaqrea infractorului adica de complicitate… dpdv juridic cum s-ar putea numi gruparea care-l ajuta? adica despre acol grup nu se poate spune ca s-a asociat in vederea comiterii de infractiuni?

                Gamer

                15/11/2010 at 10:59 pm

              • Scuzi, gâşti îi pi moldovieneşti, tu ieşti clujan.

                Creanga

                15/11/2010 at 11:24 pm

          • Nu numai c-as fi preferat Bronx-ul. Cu tot faima rea. Dar e si alt „oras”. Inarmate? Da! Categoric. cu tupeul si incapatanarea celor care „au muncit o viata” si acum trebuie sa acapareze tot. Moka.

            Gamer

            15/11/2010 at 10:52 pm

  23. :mrgreen: :mrgreen:

    ela

    15/11/2010 at 10:34 pm

    • err: 1987 😉

      Gamer

      15/11/2010 at 10:50 pm

      • Acum e randul meu, oare crezi ca avem probleme cu ochii si nu putem deduce din postare ca era 1987? 😉

        Creanga

        15/11/2010 at 10:53 pm

        • (in)Tolerantule 😆

          Gamer

          15/11/2010 at 11:05 pm

  24. off topic

    EXCLUSIV: Patriciu lansează Cac.ro
    :mrgreen:

    Luat pe val de fanteziile sale cu băcani şi ucenici de prăvălie, Patriciu a lansat oficial băcănia umblătoare. Am aflat că pasul următor, imediat după ce va înmormînta reţelele de magazine pe care le contruieşte, este să facă o mişcare agresivă pe piaţa toaletelor: va lansa umblătoarea umblătoare.

    Fiindcă chioşcurile se cheamă Mic.ro şi hipermarketurile se vor numi Mac.ro, firesc e ca noul business al lui Patriciu să fie botezat Cac.ro.

    skorpion

    15/11/2010 at 10:52 pm

    • În Moldova si mai spuni umblătoare sau budî.

      Creanga

      15/11/2010 at 10:55 pm

    • Skorpi ! 😆 😆
      Daca ar avea probleme reteaua aia, Mic.ro sa vezi cum o cumpara statul ” fiind criza si fiecare loc de munca este important” . Si asa nenea asta face alti bani .

      Ștefan A.

      15/11/2010 at 10:57 pm

      • Ștefan A.

        15/11/2010 at 11:00 pm

        • Rsuine Dinu Patriciu, ii faci reclama???

          Romanu-i invatat cu micu
          De cand s-a prapadit Nicu
          El tot asteapta de la stat
          Si la muncit si la …(budî)

          Creanga

          15/11/2010 at 11:02 pm

      • … apoi iar o primeste cado’ ca pe Petromidia dupa ce statu’ socialist ii sterge datoriile cu toate cele 4 membre.
        si pt ca se-ntrevede un W al crizei iar o da statului sa salveze locurile de munca…
        … si tot asa

        a se vedea cazul SNTR – ioan nic(i)olae. adica ala care spune despre Gates ca e cretin cand face donarii.

        Gamer

        15/11/2010 at 11:03 pm

  25. Cetatene,vezi ca exemplul tau a inceput sa fie urmat. Blogary are o postare privitoare la sesizarea CC de catre Boc.

    ela

    15/11/2010 at 11:00 pm

    • Apropo, ati avut feedback la scrisorele?

      Creanga

      15/11/2010 at 11:21 pm

    • ela,
      acelasi lucru am vrut sa spun si eu
      🙂

      dar vorba lui city, apa de ploaie

      skorpion

      15/11/2010 at 11:27 pm

  26. Ela, merci pentru stire, m-am uitat. Aia e apa de ploaie ce au ei pe blogary 😉

    Stefane, stau intr-un cartier normal, insa cu pensionari hamesiti dupa chestii gratis. Cind ma duc la cumparaturi la un magazin de cartier si si trec printr-un grup de asta de commando gerontocratic, am grija sa nu am chestii fragile (oua, lapte) 🙂

    Si nu iau niciodata ziarul lui patriciu, nici macar sa sterg geamurile, pentru ca nu vreau sa ii dau iluzia ca e citit.

    Cetatean

    15/11/2010 at 11:21 pm

    • Citi
      „pensionari hamestiti dupa chestii gratis” e pleonasm
      l-au creat „prin ei insisi”, aliatii traditionali ai (neo)comunistilor ne~ sau re-forma(ta)ti

      chiar ca vine sf lumii
      liberalii sunt socialisti „cu fata umana”
      iar fostii ideologi de centru-stanga se opintesc din greu la carul reformelor. problema e ca au lasat boii in spate.

      si app…
      baba omida aia de mai de la sud care-l concura pe Nostradamus… poate ca folosea calindaru’ vechi. deci 11.11 inca n-o vinit. pazea.

      Gamer

      15/11/2010 at 11:32 pm

      • @gamer
        ce-aveti d-le cu pensionarii?si eu sunt pensionar,va rog putina decenta

        intamplator

        15/11/2010 at 11:52 pm

        • nu cred ca faci parte din categoria pensionarilor pleonastici 🙂

          Gamer

          16/11/2010 at 12:06 am

        • Gamer, sunt pensionari si pensionari. Sper ca nu esti dintre cei descrisi mai jos 😉

          Cetatean

          16/11/2010 at 12:15 am

          • nu cred ca voi apuca pensie din rss tzigania.
            am auzit insa recent un copil raspunzand unei intrebari legate de viitor cum ca el ar vrea sa se faca pensionar. n-are rost sa mai insir de ce. ar rezulta o postare mai lunga ca a ta 😆

            Gamer

            16/11/2010 at 12:25 am

  27. „commando gerontocratic ” 😆 😆 😆
    Cea mai noua definitie pe care o citesc de mult timp!
    Esti insuperabil ! 😆

    Ștefan A.

    15/11/2010 at 11:27 pm

  28. 2 raspunsuri mail,3 ai-ati vazut azi dimineata la tv , am comentat in momentul acela.
    Cei 4 pe care ii cunosteam personal ,chiar daca 2 in opozitie, au promis sustinere.
    Nu doresc sa dau nume,ca poate mai e nevoie.
    7 din 15.E un inceput bun.

    ela

    15/11/2010 at 11:39 pm

  29. Poate greşesc, dar … am impresia că în politica Românească şi a SUA sunt unii care fac bule imobiliare sau salariale, apoi pentru scurt timp vin fraieri precum Boc şi Obama să platească nota de plată. Comparaţia poate este puţin exagerată, dar aşa mi-a venit 🙂

    Criza nu a creat-o Obama ci administraţia Bush. Poate Obama nu e cel mai competent, mie însă îmi pare mai degrabă un ţap ispăşîtor decât un vinovat.

    După ce se mai domoleşte criza vin înapoi prietenii noştrii abonaţi la putere şi în SUA şi în Romania. Nu ştiu atât de multe despre SUA, dar despre România mi-e destul de clar …

    Despre crearea bulelor în timpul administraţiei Bush am spicuit din Krugman: http://mihvoi.blogspot.com/2010/11/paul-krugman-book-review-preludiul.html

    Mihai Voicu

    15/11/2010 at 11:39 pm

    • Criza a luat nastere in administratia bilica-saxofon.

      Gamer

      15/11/2010 at 11:42 pm

      • Dar americanii nu si-au dat seama, ei erau cu ochii pe Monica, a cantat si ea sau nu?

        Creanga

        15/11/2010 at 11:52 pm

        • ba a cantat. si nu numai odata. si s-a ales si cu rasplata. pe rochita aruncata-n opinia publica mai ceva ca cearceaful la nunta. dar in biroul oval nu era un pat.

          pe fond,
          iti dau un indiciu: http://eon.businesswire.com/news/eon/20101028007309/en

          Gamer

          16/11/2010 at 12:00 am

          • Cand stai in genunchi nu iti trebuie pat. Nu prea vad legatura cu eon.

            Creanga

            16/11/2010 at 12:13 am

            • pai eon n-are legatura cu monica si nici cu_clarin… pardon, sexofonu’.
              insa eon are o directa legatura paternala cu situatia nashpa din finantele lumii.

              Gamer

              16/11/2010 at 12:29 am

  30. Nu spuneam ca e geniala postarea aceea. Cred „cu tarie” 🙂 🙂 ca,daca ar fi cat mai multe incercari de acest gen, am urni caruta.

    ela

    15/11/2010 at 11:42 pm

    • Da, ai dreptate, trebuie mai multa colaborare si lasate deoparte orgoliile personale, parerea mea, hac!

      Creanga

      15/11/2010 at 11:50 pm

  31. De la Stefan cel Mare nu a ramas nici o datorie?
    Si asta devine arierat?

    ela

    15/11/2010 at 11:51 pm

    • Ba da, e-n bugetul rss moldova. Dpdv juridic romania nu exista pe atunci. Exista abia din 9 mai 1877.

      Gamer

      15/11/2010 at 11:54 pm

    • Arieratele ca si datoriile , cresc constant ela .
      Oricum , o cauza care dureaza 20 de ani e o pata pe justitia tarii . Si sa nu vina doamna ministru sa zica ca nu are bani . Sau ca nu ministerul ei are obligatia de a platii .
      Aici este o problema mult mai grava si dureroasa .Care dureaza de prea mult timp . Eu nu astept minuni dar in o tara care nu a gasit ABSOLUT nici un vinovat pentru 1.000 si ceva de morti in 1989, chiar si speranta poate sa moara . .

      Ștefan A.

      15/11/2010 at 11:59 pm

      • dar ce denumire poate sa aiba o tara in a carei capitala se voteaza premar unu’ dovedit inainte de alegeri c-ar fi comis falsuri si-ar fi uzat de acestea?

        Gamer

        16/11/2010 at 12:18 am

  32. @ Stefan: asta ma doare si pe mine,chiar direct.
    As vrea chiar o asemenea supraveghere pe justitie,incat sa fie cate un judecator european pe post de observator la fiecare dosar mare de coruptie.
    Iar cei care au dat un verdict contrazis de cedo sa plateasca ei despagubirea

    ela

    16/11/2010 at 12:03 am

    • he heeee…
      ma simt ca o cd uzat de cand tot repet asta pe toate site-urile.
      si nu e suficient cate un judecator european pe post de observator la un dosar mare. trebuie cate un judecator european la fiecare complet de judecata. incepand din judecatoria mizil si pana la csm & ccr.

      Gamer

      16/11/2010 at 12:10 am

    • Good evening Ladies&Gentlemen
      Stil Alive ? Doesn`t this black label hole finish you 😆

      L-am vazut pe Boc in seara asta pe tvr.Mi-a placut.A imbatranit omu` in doi ani cat n-a imbatranit de cand o aparut pa ulitza satului.

      Ela ,apropo de justitie,io as demite toata puterea judecatoreasca si as angaja pe salarii babane vreo 3000 de judecatori de prin anglia sua germania.Prima oara le-as da cetatenie ,ca la fotbal 😆

      mircea

      16/11/2010 at 12:16 am

      • Buna dimineata Mircea.
        crezi ca se-ncumeta vreunu’ sa se bage-n troaca?

        Gamer

        16/11/2010 at 12:19 am

      • Salut!

        Gindeste-te bine pe cine bagi in CSM 😉

        Cetatean

        16/11/2010 at 12:27 am

  33. Stefane, 😆 stai sa iti descriu urcarea acestui commando intr-un mijloc de transport in comun unde nu platesc bilet, pentru ca primarul a dat in 2008, an electoral, liber la toti pensionarii cu venituri sub o suma (si intra cam toti).

    „Tramvaiul se opri in statie cu un scrisnet de fier iar usile ezitara o secunda daca sa se deschida sau nu. Urma statia „Piata” si pe refugiul pietonal asteptau, cuminti, sacosele cu ieftineli cumparate la ora 7.45, cind merg scolarii la scoala, studentii la facultate si unii oameni ai muncii la munca. Pensionarii trepidau deja de 5 minute, cind nu reusisera sa se suie in tramvaiul anterior, plin ochi. „Domle, ce nesimtire pe tineretul din ziua de azi!” comentau ei nervosi. „Auzi, domle, sa nu se miste deloc, sa mai urce oleaca de pe scara, sa faca si ei un pic de loc la un biet pensionar!”. Zadarnic. Tinerii si oamenii muncii, oricit de mult s-ar fi inghesuit, nu reuseau sa bata recordul de sardele pe centimetrul patrat de conserva in tramvaiul care ii ducea in fiecare dimineata la studiu sau la munca.

    Usile se deschisera si un grup compact de sardele se napusti afara. Sau, mai bine zis, incerca sa se napusteasca, intrucit in secunda doi dupa deschiderea usilor, sacosele cu tirguieli navalira primele in tramvai. „Stai, domle, sa cobor, ce te inghesui asa?!” se auzi o voce. „Urca, domle, ce stai, ca raminem pe jos!” strigara citiva pensionari care aveau in mina sacosele de cirpa de pe vremea lui Ceausescu. „Urca si prinde-mi si mie un loc!”, tipa o doamna catre o vecina de bloc.

    Urcara, intr-un final. In tramvai incepu un dans complicat si ciudat: pensionarii urcati primii isi pusera imediat sacosele pe primele scaune intilnite libere apoi, ca niste ulii infometati ce cauta cu privirea in iarba rozatoarele ascunse, incepura sa isi roteasca ochii cautind alte locuri libere, mai bune. Nu prea erau, insa pensionarii stiau ca la rigoare, puteau ridica tinerii de pe locurile „premium”, cele cu fata inspre directia de mers si daca se poate in prima jumatate a tramvaiului. Si in partea unde nu e soare. Si unde nu e geamul deschis. Si unde e usa aproape, sa poata cobori repede. Locurile „junk” (cele cu spatele la directia de mers, in fundul tramvaiului, avind pe cineva in fata si compostorul linga scafirlie) nu le placeau si le evitau cu dispret.

    Caci nu trebuie uitat un lucru: in tramvai pensionarul calatoreste exclusiv cu fata la directia de mers. Iar orice loc poate fi a lui, indiferent ca mai exista sau nu locuri neocupate. Daca un tinar sta singur intr-un careu de patru scaune, pe scaunul de linga geam si cu gata la directia de mers, acel tinar va trebui sa se ridice sa cedeze locul unui pensionar ceausist adus acum 35-40 de ani in oras, care a primit casa si masa de la stat si partid si care acum are liber de la primarie pe tramvaie, liber pe care il forjeaza la greu, la primele ore ale diminetii.

    In tramvaiul nostru se asezara finalmente toti pensionarii. Cu fata la directia de mers. Cu geamurile inchise, ca „trage”. Insa nici nu apucara unii sa se aseze, ca se si ridicara. Urma a doua statie, si trebuiau sa se pregateasca sa coboare. Ca asa e regula: niciodata nu stii cind ajunge tramvaiul in statie, trebuie sa fii primul la usa si sa apesi energic pe butonul de deschidere a usilor, chiar daca tramvaiul merge cu viteza si mai are 200 de metri pina in statie.

    Urma statia „Piata 2” si acolo asteptau alti pensionari sa urce. „Urca, domle, ca raminem e jos!” se auzea deja o voce dn statie. „Deschide usa, domle, ce faci, vrei sa raminem aici!?”, se panicara pensionarii din tramvai, ingroziti ca nu vor apuca sa coboare si vor ajunge la depou”.

    Tablou zilnic intr-un oras romanesc in care pensionarii ceausisti incurca oamenii dimineata, plimbindu-se gratis cu tramvaiul intr-un oras unde au primit casa si slujba fara mare efort, intr-o vremne de mult apusa si pe care acum o regreta.

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:08 am

    • Citi
      premaru’ ala era la al doilea mandat consecutiv?
      si-n ciuda cadoaielor facute tot a p’erdut?

      Gamer

      16/11/2010 at 12:15 am

      • cred ca al treilea, nu mai stiu…

        Cetatean

        16/11/2010 at 12:17 am

        • Sac! Stefan!
          nu e con-Citi cu mine 😆

          Gamer

          16/11/2010 at 12:20 am

  34. Cetatene,pot sa spun ceva? De batrani nu e pacat sa razi,numai daca ai noroc ajungi ca ei.
    Toti pensionarii sunt ceausisti. Tine de bun simt sa stea acasa la ora de maxima circulatie.
    Stai sa-i vezi,vara facand tture-ture cu autobuzele,ca au aer conditionat. 🙂

    ela

    16/11/2010 at 12:15 am

  35. Ela, am foarte mult respect pentru batrinii cu bun simt si cu intelepciune. Nu am nici un respect pentru cei care au ajuns la batrinete si sunt mai lipsiti de educatie decit niste cocalari. Am o droaie din astia in oras.

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:17 am

  36. Uite un exemplu de imbatrinit in zile rele: brontozaurul Marga, 64 de ani, de trei ori rector: si care tremura in izmene de frica Legii Educatiei care il va pensiona fortat la 65 de ani.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/marga-l-a-facut-pe-boc-filozof-mediocru-912464.html

    Il ataca pe Boc, insa nu spune ca el si-a dat teza in marxism (Scoala de la Frankfurt) si ca pina la revolutie a predat marxism si apoi s-a convertit in filosof.

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:21 am

  37. ehei,si la mine in oras e plin de „tineretul de astazi! Noi,pe vremea asta eram altfel!”
    Sunt din lumea lui ‘sa ni se dea’.Au uitat ca pe Sa- Dam l-au impuscat .
    Si al de tzipa mai tare,ca la sedinta de partid,e mai tare.
    Te ingrozesti cand repeta tamp ce spun mogulizatoarele.

    ela

    16/11/2010 at 12:25 am

    • Eu am auzit un nepensionar, uite ce a zis de Paunescu la tvr,ce misel a fost. Eu ma intrebam in sinea mea, oare el nu judeca singur? trebuie sa ii spuna televiziunea?

      Creanga

      16/11/2010 at 12:34 am

  38. Eu ma intreb cum de Tabara nu face herpes ca e cu UDMR in cabinet. Noi ii spuneam „UDMR-aripa Romana”.

    ela

    16/11/2010 at 12:27 am

  39. Citi
    Un nene suparat in autobuz: eu vin de la munca sunt obosit, voi ati stat toata ziua degeaba, ce tot va vaitati atat?
    Eu unul am mers pe jos si am facut piciorul frumos, cu autotramvaiul mai rar.

    Creanga

    16/11/2010 at 12:30 am

  40. Eu ma duc la munca pe jos, in mai putin de jumate de ora ajung. Insa sotia mea ia tramvaiul si imi descrie scene ca cea de mai sus.

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:32 am

  41. Pe mine ma distreaza cand vad ca-si cocolosesc nepoteii grasulii in autobuz.Si pana nu-si instaleaza odrasla,cu ghiozdanel,pachetel,cotcodacesc intr-una.

    ela

    16/11/2010 at 12:35 am

    • Aoleu, pina nu il instaleaza pe un loc pe care nu il platesc, nu se lasa.

      Cetatean

      16/11/2010 at 12:36 am

  42. Boc o fi citit o analiza pe contributors despre Tribunalul de la Valcea care se crede CEDO? ;-0

    http://www.mediafax.ro/social/boc-tribunalele-invoca-gresit-o-prevedere-cedo-in-cazul-reducerii-cu-25-a-salariilor-7717581/

    „”Am văzut că este o situaţie la Vâlcea şi alta la Călăraşi care, după analiza pe care am văzut-o dimineaţă,/b>, nu au niciun fundament sau substanţă juridică pentru a câştiga la instanţele superioare din perspectiva dreptului comunitar pe care-l invocă. Altfel spus, în mod greşit este invocat de căre instanţa respectivă o prevedere din Convenţia Europeană (a Drepturilor Omului-n.r.), care nu este aplicabilă în cazul respectiv. Eu am încredere în justiţia română că, în instanţele superioare, aceste decizii vor fi desfiinţate”, a spus Boc.

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:35 am

  43. Nu stiu,cineva-nu spui cine,Ileana Cosanzeana,din anturaj ,a citit materialul tau 🙂

    ela

    16/11/2010 at 12:38 am

  44. O Cosinzeana blonda? 🙂

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:40 am

    • Citi cel voinic si analizele de aur.

      Creanga

      16/11/2010 at 12:42 am

      • Aiurea, analizele sunt de tinichea, actiunea parlamentara poate fi de aur.

        Cetatean

        16/11/2010 at 12:55 am

  45. Daa, apv!

    ela

    16/11/2010 at 12:41 am

  46. Stii,eu sunt „nationalitate-alta decat cea maghiara”, iar azi,unul dintre adrisantii mei, a combatut ff bine.Si vocal,ca de obicei.

    ela

    16/11/2010 at 12:44 am

  47. He he cu tramvaiu e cum e da` cu trenu sa vedeti.
    Intram in gara brasov impreuna cu un amic grabindu-ne sa prindem trenul,megafoanele ii anuntau deja.Linia 5.In viteza prin pasajul subteran sarind peste bagaje urcam la peron.In spatele nostru puzderie de oameni in varsta,vreo 25-30 care s-au luat dupa noi vazandu-ne asa agitati si deducand probabil ca si ei pierd trenu.Doua doamne mai in varsta catre mine ; ajutati-ne baietilor ca nu vrem sa pierdem trenul.Luam de bratz fiecare dintre noi cate-o domna air cu cealalta mana legatura de plase si genti pe care le duceau.Inghesuiala imbulzeala,tipete dar,ce era mai grav trenu era in miscare si se deplasa destul de repede.L-am pierdut strigara toti dintre cei care alergam ca nebunii pe peron.La un moment dat mi s-a parut ca trenul ar incetini putin,suficient ca sa reusim noi astia tineri.Urc in viteza pe scara.Aglomerat imi zic,vazand in fatza mea un barbat intre doua varste uitandu-se crucis la mine.Amicul meu era la scara de la celalalt capat al vagonului.
    Va rog sa-mi da-ti voie sa ma urc,ii spusei fara sa inteleg insa ca, ciudat lucru, era cu fata inspre mine nu cu spatele,cum e normal sa fie cand urci pe o scara.Mi-am aruncat privirea de maimulte ori inspre amicul meu care imi facea semn ca totul este in regula,dar tot de pe scara vagonului.O fi aglomerat si-n cealalta parte,imi ziceam uitandu-ma cu parere de rau inspre pensionarii lasati mult de tot in urma ocazie cu care obsevai ca si peronul era foarte aglomerat si simteam in acelasi timp ca toate privirile erau indreptate inspre mine si amicul meu.Se uitau la noi mai abitir ca la ursii din nustiu ce cartier din Brasov.Intr-un tarziu nu prea indelungat,adica vreo 30 de sec. trenul a oprit.Defapt intra in gara.

    mircea

    16/11/2010 at 12:45 am

  48. Si v-ati mai dat jos?
    Sau ati ramas cu tantile?

    ela

    16/11/2010 at 12:49 am

    • Musai sa cobor ca sa eliberez scarile.Coborau dar se uitau la mine foarte atenti si incordati.Citeam asta pe fetzele lor.
      Pana la urma au ras cam toti,dar in primele momente erau foarte derutate.De mine nu mai vorbesc. 😆

      mircea

      16/11/2010 at 12:54 am

  49. Hahahahaha! 🙂 😆

    Asta e cea mai tare dintre intimplarile cu trenuri pe care le-am citit!

    Mai mircea, cum Dumnezeu ati alergat sa prindeti un tren care intra in gara?! pe unde naiba ati intrat in gara de nu v-ati dat seama?

    Cetatean

    16/11/2010 at 12:53 am

  50. As fi vrut sa-ti vad fata!

    ela

    16/11/2010 at 12:56 am

  51. Citi:)
    Intram in gara sporovaind cu amicu si cu sigurantza din neatentie mesajul de sosire noi l-am inteles ca fiind cel de plecare.Foarte hazliu a fost cand oamenii care s-au luat dupa noi ne-au si crezut.

    mircea

    16/11/2010 at 12:57 am

  52. Personalitati alfa! ati pus in miscare masele. 🙂 🙂

    ela

    16/11/2010 at 12:58 am

  53. Noapte buna,domnilor.

    ela

    16/11/2010 at 1:00 am

    • Noapte buna, Ela! 🙂

      Cetatean

      16/11/2010 at 1:02 am

    • Noapte buna Ela. 🙂

      mircea

      16/11/2010 at 1:02 am

    • Noapte buna doamna!

      Creanga

      16/11/2010 at 1:05 am

  54. Dinspre partea din fatza,apoi din sala mare prin pasajul subteran (mai demult se iesea direct inspre tractoru pe acolo.

    mircea

    16/11/2010 at 1:01 am

    • Imi amintesc oarecum, insa nu am mai fost demult la Brasov.

      Cetatean

      16/11/2010 at 1:02 am

  55. Mircea :-), e clar. Insa dincolo de confuzia voastra e remarcabil efectul stirnit! Fuge unul, fug si altii dupa el, importanta e sa nu ramina ultimii.

    Cind o sa mergem sa manifestam de bucurie in fata la CSM, dupa ce vor fi invalidate mandatele lui Barbuleasca, Lupascu si Chiujdea, sa fugi tu primul spre Casa Poporului strigind ca se da bere gratis la Parlament, sa vezi cum fug bucurestienii odata cu tine! 😉

    Cetatean

    16/11/2010 at 1:01 am

    • 😆 poate punem asa de-o masa critica mai ceva ca AMPippidi si Tolontan

      mircea

      16/11/2010 at 1:06 am

  56. Va las si eu, spunindu-va noapte buna si pe dimineata! 🙂

    Cetatean

    16/11/2010 at 1:05 am

  57. Noapte buna Citi 🙂

    mircea

    16/11/2010 at 1:11 am

    • Creanga
      Esti cam preocupat de situatia din Moldova 🙂

      mircea

      16/11/2010 at 1:46 am

      • Dacî mi-s moldoviean di pi langî Târgu Neamţ.

        Noapte buna!

        Creanga

        16/11/2010 at 2:15 am

  58. Ma retrag la depou. 🙂
    Noapte buna all

    mircea

    16/11/2010 at 2:00 am

  59. afirmatie ipocrita de care m-am cam saturat s-o aud din gura politicienilor & unor oameni de afaceri:

    Eu am încredere în justiţia română că,

    bla-bla….

    skorpion

    16/11/2010 at 7:26 am

    • Eu am incredere in biserica 🙂
      Eu am incredere in armata 🙂
      Eu am incredere in batrinii pensionari ai acestei tari care au muncit zeci de ani sa construiasca tot ce avem acum 🙂

      Un tanar de stanga

      16/11/2010 at 7:40 am

  60. Buna Ziua 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    16/11/2010 at 9:28 am


Comentariile sunt închise.