Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Cum se poate debloca in Parlament Legea Educatiei

Precizare : Postarea de mai jos este rodul reflectiilor si discutiilor de ieri de blogul Politeia la care au participat multi membri ai blogului, care, prin opiniile lor, m-au ajutat sa imi clarific intregul tablou extrem de confuz al procedurilor de urmat dupa decizia Curtii Constitutionale.  Pornind de la ce am scris ieri, imi propun sa prezint mai jos o forma sintetica a acestor reflectii, altfel spus, modalitatea  prin care Puterea poate debloca in Parlament Legea Educatiei, mai ales dupa decizia ciudata si ambigua a Curtii Constitutionale, despre care a comentat foarte bine @Doc. Voi comenta si eu si eu unele acele pasaje care imi folosesc pentru sustinerea argumentelor mele. @Cetatean – Politeia.

I. Decizia ciudata a Curtii. Ce inteleg Puterea si Opozitia.

@Doc a comentat deja decizia ciudata a Curtii, nu mai insista supra faptului ca au fost 4 judecatori care au considerat ca asumarea raspunderii decanseaza un CJNC (conflict juridic de natura constitutionala) intre Guvern si Parlament  si ca, pe cale de consecinta, este neconstitutionala, 4 judecatori  care au spus  nu exista CJNC si ca asumarea este perfect este constitutionala, si unul care a spus ca desi exista CJNC, asumarea raspunderii NU incalca deloc Constitutia. Aritmetica CCR-ului a fost tare ciudata, si de fapt majoritatea de 5 la 4 a decis nu ca asumarea raspunderii ar fi neconstitutionala (corect ar fi fost 4-4-1, iar nu 5-4), ci ca, prin asumarea raspunderii, s-a produs un CJNC : « Din această perspectivă, Curtea constată că angajarea răspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educaţiei naţionale, în condiţiile în care proiectul de lege se afla în proces de legiferare la Senat, în calitate de Cameră decizională, a declanşat un conflict juridic de natură constituţională între Guvern şi Parlament, întrucât prin exercitarea de către Guvern a unei competenţe, cu nerespectarea cadrului constituţional care o circumstanţiază, s-a încălcat competenţa Parlamentului de unică autoritate legiuitoare ». In fine (si aici e marea ambiguitate din decizia CCR) chiar constatindu-se CJNC-ul, CCR a spus ca nu poate interveni pentru solutionarea lui : « Cu privire la solicitarea autorului sesizării, în sensul că instanţa de contencios constituţional să oblige Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii ( !), Curtea constată că această cerere excedează competenţei sale( !!), soluţia aparţinând în exclusivitate autorităţilor publice aflate în conflict ( !!!) ».

Ei bine, ambiguitatea deciziei Curtii a facut ca Opozita sa clameze ca Guvernul nu are dreptul sa continue cu asumarea raspunderii, iar Puterea, prin vocea lui Emil Boc (dar si Kelelem Hunor) sa declare se va merge mai departe cu asumarea. Antonescu a amenintat (a cita oara ?) ca il suspend a pe Basescu daca promulga legea, in timp ce Geoana i-a scris lui Emil Boc cerindu-i « retragerea raspunderii » de pe Legea Educatiei.  Ce sa intelegi ?

II. Calendarul. CCR intre propria jurisprudenta si procedura parlamentara.

Pentru a intelege limpede cum sta treaba, trebuie sa fim extreme de atenti la calendarul intregii afaceri si mai ales la citeva pasaje din motivarea Curtii.

1. Totul a inceput cu sesizarea facuta de Mircea Geoana in calitate de presedinte al Senatului care a trimis la CCR o « lacramatie » atunci cind a aflat ca Guvernul vrea sa isi asume raspunderea pe Lege. Aceasta sesizare a Curtii a fost facuta pe data de 19 octombrie  dupa cum insasi Curtea spune : « Prin adresa nr.XXXV 3931 din 19 octombrie 2010, Preşedintele Senatului a solicitat Curţii Constituţionale, în temeiul dispoziţiilor art.146 lit.e) din Constituţie, precum şi ale art.11 alin.(1) pct.A lit.e) din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, să constate existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Parlamentul României şi Guvern, conflict declanşat prin oprirea procedurii legislative de la Senat a proiectului Legii Educaţiei Naţionale şi angajarea răspunderii de către Guvern asupra acestui proiect. Cererea a fost înregistrată la Curtea Constituţională sub nr.14971 din 19 octombrie 2010 şi formează obiectul Dosarului nr.4229 E/2010″.

Ce a cerut Geoana ? Doua lucruri : « Pentru motivele arătate, se solicită Curţii Constituţionale să constate existenţa conflictului juridic de natură constituţională între Guvernul României şi Parlament [prima cerere] cu privire la Proiectul Legii Educaţiei Naţionale şi să oblige Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii [a doua cerere] ».

2. Ce mai scria in cererea adresata Curtii ? « In şedinţa comună a Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului din ziua de 18 octombrie 2010, înainte de sesizarea Curţii Constituţionale de către Preşedintele Senatului, a fost discutată solicitarea Guvernului, transmisă de Primul-ministru al României, cu privire la angajarea răspunderii asupra Legii educaţiei naţionale şi declanşarea procedurilor parlamentare necesare, stabilindu-se următorul calendar pentru angajarea răspunderii: luni, 25 octombrie 2010, orele 15.00, depunere de amendamente; joi, 28 octombrie 2010, şedinţa comună a celor două Camere ale Parlamentului în vederea angajării răspunderii Guvernului“.

Asadar, pe data de 19 octombrie, cind a fost formulata cererea, Geoana stia ca Birourile Permanente (BP) ale celor doua camere reunite, unde Opozitia are majoritatea, decisesera cu o zi inainte ca va fi asumare a raspunderii pe legea Educatiei pe data de 28 octombrie. Prin urmare, si Curtea a stiut, cind a luat in considerare documentele de la dosarul cererii,  de faptul ca Parlamentul aprobase deja un caldendar al asumarii raspunderii.

3. Si atunci, de ce a spus Curtea ca exista un CJNC, din moment ce Parlamentul, cu care Guvernul s-ar fi aflat in conflict, aprobase deja calendarul desfasurarii intregi proceduri ?  Daca ar fi fost conflict, Parlamentul nu ar fi trebuit sa aprobe nimic. Este conflict cind avem o situatie fara iesire si CCR vine sa se pronunte transmind conflictul intre Parlament si Guvern. Insa situatia nu era deloc fara iesire, din moment ce lucrurile mergeau normal : BP aprobase calendarul, Boc urma sa vina in Parlament, Opozitia amentinta cu motiunea de cenzura, etc.

4. Exista un fragment foarte important din motivarea Curtii care trebuie inteles foarte bine : «Astfel fiind, angajarea răspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educaţiei naţionale încalcă prevederile art.114 din Constituţie, în sensul jurisprudenţei Curţii Constituţionale. Şi în această cauză, ca şi în cea deferită Curţii şi soluţionată prin Decizia nr.1557/2009, ocolirea procedurii de examinare si dezbatere a proiectului de lege, atât în cadrul comisiilor de specialitate, cât si în plenul fiecarei Camere a Parlamentului, potrivit competentelor stabilite de art. 75 din Constituţie, şi recurgerea la angajarea raspunderii asupra unui proiect de lege nu-şi gasesc o motivare nici în fapt, nici în drept”.

5. In fapt, odata cu decizia 1557/2009, in care CCR a decis ca, desi Constitutia nu prevede vreo conditie pentru asumarea raspunderii pe vreo lege, totusi Guvernul nu poate sa isi asume o lege oricind si in orice conditie, onor Curtea a deschis  cutia Pandorei pentru alte decizii politice prin care cei 9 judecatori sa poata aprecia (incalcindu-si limitele mandatului cu care au fost investiti), necesitatea si oportunitatea unei asumari a raspunderii. Acea decizie 1557 a fost foarte politica si, in mod definitiv, ilegala, intrucit CCR nu are competenta de a spune Guvernului cind poate si cind nu poate sa isi asume raspunderea.

6. Prin urmare, in legatura cu decizia pe Legea Educatiei, CCR a fost obligata da propria jurisprudenta sa declare ca asumarea raspunderii este neconstitutionala : « Astfel fiind, angajarea răspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educaţiei naţionale încalcă prevederile art.114 din Constituţie, în sensul jurisprudenţei Curţii Constituţionale ». Motivarea ca proiectul de lege asumat nu are « o motivare nici în fapt, nici în drept » e hilara si ilegala, pentru ca judecatorii nu au dreptul de a judeca privind motivele care determina Guvernul sa isi asume o lege. Asadar, CCR si-a respectat jurisprudenta, insa numai pe jumatate, pentru ca, data fiind aprobarea calendarului asumarii raspunderii de catre Parlament cu o zi inainte de sesizarea lui Geoana,  procedura parlamentara urma sa duca, in mod normal,  la solutionarea CJNC-ului : « soluţia aparţinând în exclusivitate autorităţilor publice aflate în conflict», a scris CCR.

III. Ce a ramas din cererea lui Geoana. Cum a incurcat CCR Opozitia.

Asadar, CCR a constatat ca exista CJNC la data cererii lui Geoana (19 octombrie), dar ca solutionarea lui ii excedeaza competentele (aiurea ! poate sa o faca, insa nu a vrut). CCR a refuzat sa decida oprirea procedurii (spunind ca nu o poate face) tocmai pentru ca pe 18 octombrie Parlamentul aceptase ca Guvernul sa isi asume raspunderea, pe data de 28 octombrie. Geoana a jucat o carte mare, care nu i-a intrat. CCR a pasat raspunderea in curtea Parlamentului.

Guvernul si-a asumat raspunderea pe 28 octombrie. Nestiind insa cum urma sa solutioneze CCR cererea lui Geoana, Opozitia a depus, preventiv, o motiune de cenzura pe 29 octombrie (motiunea avea 22 de pagini). Motiunea a fost depusa in termenul constitutional de trei zile maxim de la asumarea raspunderii :  art. 114 din Constitutie : « 2) Guvernul este demis dacă o moţiune de cenzură, depusă în termen de 3 zile de la prezentarea programului, a declaraţiei de politică generală sau a proiectului de lege, a fost votată în condiţiile articolului 113”.

Acum: motiunea a fost depusa. De ce Geoana ii scrie totusi lui Boc cerindu-i „retragerea asumarii” legii? De ce nu voteaza motiunea si demite Guvernul, rezolvind CJNC-ul? Raspunsul e simplu: pentru ca nu au majoritate si pentru ca daca ar pica motiunea la vot, legea ar fi automat adoptata. Tactic, Opozitia a mizat pe cererea lui Geoana asteptind ca CCR sa opreasca procedura asumarii raspunderii. Insa, sa ne amintim, exact pe 28 octombrie, in ziua motiunii, CCR a decis ca va mai dezbate o saptamina asupra legii! Asa ca, preventiv, Opizitia a depus a doua zi, pe 29 octombrie, motiunea de cenzura.

Asa ca astazi, in conditiile in care CCR a spus ca desi exista CJNC, acesta se solutioneaza in raportul dintre Parlament si Guvern, motiunea depusa la Parlament pe 29 octombrie incurca foarte tare Opozitia. Asa de tare o incurca, incit sunt disperati si cer lui Boc sa isi retraga legea.

IV. Cum fuge Opozitia de propria motiune. Omorirea procedurii in Birourile Permanente.

Emil Boc a spus simbata, comentind decizia Curtii. « Am primit scrisoarea de la Mircea Geoană şi o să îi răspund luni dimineaţă. Din punctul nostru de vedere, lucrurile stau în felul următor: CC are dreptate când spune că a existat un conflict juridic de natură constituţională între Parlament şi Guvern. Data sesizării CC de către Mircea Geoană este 19 octombrie. De la acel moment şi până acum au mai intervenit două lucruri noi care au soluţionat conflictul juridic sesizat de Curte. Parlamentul a fixat data, ora şi asumarea răspunderii de către Guvern, adică Parlamentul, deşi era în conflict a acceptat ca primul-ministru să vină şi să citească în faţa Parlamentului angajarea răspunderii. Şi al doilea element, faptul că opoziţia a depus moţiunea de cenzură prevăzută de Constituţie. Deci, dacă a existat un presupus conflict cum spune CC, el a existat până la momentul la care Parlamentul a acceptat ca noi să mergem în faţa sa şi să citim asumarea, iar opoziţia să depună moţiunea de cenzură”.

In mare, Emil Boc are dreptate. La data la care Geoana a sesizat CCR, exista CJNC. Insa intre timp, pe 28 octombrie, conform deciziei Parlamentului (mai corect, a Birourilor Permanente, unde Opozitia are majoritate), Guvernul si-a asumat raspunderea iar pe 29 octombrie Opozitia a depus motiune de cenzura, ceea ce insemna ca Parlamentul a facut pasii procedurali pentru solutoinarea CJNC, asa cum cere CCR. Deci, Guvernul va continua procedura si nu isi va retrage legea (ceea ce nu se poate).

Care e noua strategie a Opozitiei, dezvaluita de Geoana? Omorirea legii in Birourile Permanente, pe cale procedurala, pentru a nu se ajunge la votarea motiunii (Opozitia nu are majoritatea si legea ar trece).

1. Constitutia spune ca se poate depune o motiune de cenzura in trei zile de la asumarea raspunderii.  Aceasta s-a facut.

2. Odata, depusa, motiunea trebuie prezentata in plenul Parlamentului. Constitutia, art. 113 “(3) Moţiunea de cenzură se dezbate după 3 zile de la data când a fost prezentată în şedinţa comună a celor două Camere”.

Or, exact aici incerca Opozitia sa intervina, cu ajutorul BP reunite, refuzind sa stabileasca o data pentru prezentarea (citirea) motiunii de cenzura!

Geoana a spus-o simbata: “Si asteapta ca Birourile Permanente sa se intruneasca si sa constate decesul acestei operatiuni. Probabil ca birourile reunite se vor intalni intr-un orizont oarecare si vom constata decesul operatiunii”, „Exista o majoritate in birourile reunite PSD-PNL, deci nu vad o dificultate. Nu ajungem in plen pentru ca nu e de plen”(sursa: ziare.com). Strategia lui Geoana si a Opozitiei este sa omoare simultan si legea, si propria motiune, pentru ca se tem de momentul votului in plen. Bazindu-se pe majoritatea din Birourile Permamente, Opozitia va refuza sa stabileasca o zi pentru citirea motiunii in plen si apoi, in maxim 3 zile de la citire, un vot de cenzura. Astfel cade si motiunea, cade si legea, procedural.

BP-urile reunite au atributii in stabilirea ordinii de zi pentru sedintele in plen. Citez din Regulamentul sedintelor Camerelor reunite ale Parlamentului: “Art. 3. – Birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului se întrunesc în şedinţă comună, la convocarea preşedinţilor acestora, pentru:

  • adoptarea proiectului ordinii de zi a şedinţelor comune ale Parlamentului [unde s-ar putea prezenta si vota motiunea pe Educatie];
  • stabilirea datei şi locului desfăşurării şedinţelor comune;
  • pregătirea şi asigurarea desfăşurării în bune condiţii a lucrărilor şedinţelor comune”.

Opozitia va refuza deci  sa stabileasca o zi pentru citirea motiunii, pentru a nu fi nevoiti sa treaca la vot in plen.

V. Strategia deblocarii legii. Solutie ciudata, insa constitutionala.

Ce poate face Puterea? In BP, nimic. Insa la proxima sedinta a camerelor reunite, caci va fi una cindva (e o problema de timp), ordinea de zi (pe care nu figureaza citirea motiunii de cenzura pe Educatie) va trebui sa fie votata in plen si va putea fi modificata pentru introducerea fortata a motiunii de cenzura depusa de Opozitie pe 29 octombrie:

Citez din Regulament: „Art. 8. – Proiectul ordinii de zi este supus aprobării Parlamentului în ziua stabilită pentru şedinţa comună. Ordinea de zi se adoptă cu votul deschis a cel puţin jumătate plus unu din numărul deputaţilor şi senatorilor prezenţi. În mod excepţional, în orice şedinţă comună, preşedintele Camerei Deputaţilor sau preşedintele Senatului poate propune modificarea ordinii de zi, la cererea, pentru motive temeinice, a unuia din birourile permanente sau a unui grup parlamentar din oricare Cameră, ori, după caz, la cererea Guvernului“.

Asadar, orice ar decide BP, se poate modifica in plen, prin schimbarea ordinii de zi. Daca Opozitia nu vrea sa isi citeasca motiunea si, prin urmare, sa si-o voteze (stiind ca in caz de esec Legea Educatiei trece), Guvernul, daca e sigur pe majoritatea parlamentara, poate propune in plen schimbarea ordinii de zi si stabilirea unui calendar pentru citirea motiuni isi apoi, in trei zile, votarea ei. Practic, Guvernul poate forta Opozitia, prin vot in plen, sa isi asume motiunea si sa o citeasca, iar apoi sa o voteze. E perfect regulamentar, desi total neobisnuit.

Iar daca Opozitia, obligata prin votul plenului, ar refuza sa isi citeasca motiunea si apoi, in trei zile, sa si-o voteze, se poate ajunge la situatia paradoxala dar perfect constitutionala, ca motiunea sa fie citita chiar de catre un reprezentant al Puterii! Constitutia nu spune ca doar cineva din Opozitie poate citi motiunea depusa. Evident, legiuitorul constitutional nu s-a gindit la situatia ca initiatorul motiunii nu va vrea sa si-o asume si sa si-o voteze, de aceea nu precizeaza expres ca un reprezentant al Opozitiei va trebui sa citeasca motiunea: (3) Moţiunea de cenzură se dezbate după 3 zile de la data când a fost prezentată în şedinţa comună a celor două Camere”. Asadar, motiunea trebuie prezentata, insa nu neaparat de un om al Opozitiei. Orice reprezentant al Puterii o poate citi, intrucit Constitutia nu prevede nici o limitare la acest nivel.

Puterea poate deci conturna blocajul obstructionist din BP votind in plenul reunit ca Opozitia sa isi prezinte motiunea si, daca aceasta refuza, punind un reprezentant al Puterii sa citeasca motiunea depusa pe 29 octombrie.

Asta ar fi culmea democratiei si al increderii Guvernului in majoritatea parlamentara, dar e o culme generata de situatia absolut halucinanta in care Opozitia depune o motiune si nu si-o asuma, intrucit jocul ei este obstructionist, vizind omorirea legii prin taraganare sine die, nu prin darimarea Guvernului. La asa obstructie exceptionala, asa solutie exceptionala de deblocare. Din momentul citirii motiunii in plen curg cele 3 zile in care trebuie sa se dezbata motiunea si sa aiba loc votul final. Iar daca Opozitia nu isi voteaza motiunea sau si-o voteaza si nu trece, se considera legea adoptata si strategia Opozitiei esuata. Sigur, Opozitia poate contesta la CCR legea pe continut dar ce trebuie retinut este ca se va fi eliminat blocajul obstructinist pe care vrea sa il faca Opozitia la nivelul BP, unde are majoritatea de un vot.

Concluzia  este simpla: de data asta Opozitia s-a inchis singura practicind un joc pe care nu l-a inteles. Intreaga procedura parlamentara este imptriva ei. Jocul la obstructie  are o limita si ar fi tare bine ca Opozitia sa fie fortata sa isi asume gestul, si sa nu se mai joace de-a motiunea de cenzura. Ori voteaza motiunea, ori nu depune motiunea deloc. Insa a o depune si a nu o vota, avind in acelasi timp pretentia ca Legea Educatiei sa nu treaca, asta e curat fariseism politic pentru care Opozitia merita o lectie usturatoare, anume stabilirea in plen unei zile pentru citirea motiunii si apoi a altei zile pentru votarea ei.

P.S.  Postat si pe  Contributors.ro

180 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophyle, merci! 🙂

    Nu sunt acasa, dar am prins un acces la internet. Asa ca nu voi putea comenta decit pe sponci, din cind in cind, intrucit netul nu e al meu.

    Multumesc inca o data prietenilor care au asistat si contribuit la postarile de ieri, preliminare.

    Cetatean

    14/11/2010 at 5:32 pm

    • Eu iti multumesc! Fara grija eu sunt de serviciu pana tarziu 🙂

      Theophyle

      14/11/2010 at 5:58 pm

  2. Buna seara!
    Incurcate sunt caile CCRului.
    Felicitari Cetateanului si celor ce au contribuit!

    PS Iti pot da o mana de ajutor la gard.

    Ozosep, ozosep
    Motiunea o incep
    Vreti nu vreti o ascultati
    Trece si de nu votati
    Mai, mai

    Creanga

    14/11/2010 at 6:25 pm

    • Salut Greanga 🙂
      ai inceput-o pe limbi straine 😀

      Theophyle

      14/11/2010 at 6:27 pm

      • Pentru altii este limba materna.

        Am zis eu si aseara
        Dar erai plecat la moara (sau carciumoara)
        Marko Bella o citeste
        Geonel se ingalbeneste
        Of, of ! mai, mai!

        Creanga

        14/11/2010 at 6:34 pm

  3. am dat-o -n bara/nu ne vrea nimeni

    citatul de mai jos din evz,raspunsul ambasadorului Germaniei

    Jurnalistul Claudiu Pândaru i-a citit ambasadorului în timpul emisiunii un mesaj din partea unui român: „Vă rog atacaţi România, cuceriţi-o şi ocupaţi-o, vrem să trăim şi noi mai bine şi să nu mai fim furaţi”.

    Ambasadorul i-a răspuns că e mult prea scump pentru Germania ca să mai cucerească România

    intamplator

    14/11/2010 at 6:25 pm

    • intamplator salut 🙂
      Grozav popor suntem 😦

      Theophyle

      14/11/2010 at 6:26 pm

      • BUNA SEARA
        am citit g20 seul;rezumat bun pt ft;felicitari

        ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care spune ca incepe o deglobalizare;de fapt mi se pare logic;nimic nu e nou sub soare si dupa globalizarea inceputa prin 80-85,odata cu reaganismul(sau neo liberalismul)si care a asfirsit in criza de acum trebuie ceva nou;
        eu as numi „globalizare locala” dar este local in alt ambalaj,sau scapa cine poate
        interesant ar fi aplicarea doctrinei neo liberale pe plan local;nu sh de ce am feelingul ca asta va face viitoarea adtie republicana incepind cu 2013

        intamplator

        14/11/2010 at 6:33 pm

        • Mda’ lucrurile arata ca branza e pe bani si fiecare ramane cu sandramaua lui 🙂

          Theophyle

          14/11/2010 at 6:37 pm

  4. @cetatean-felicitari

    ce este frapant este faptul ca un @cetatean SINGUR,fara studii juridice,fara o armata de consilieri juridici e in stare sa descrie problema ,sa gaseasca solutii;
    revin la marota mea:politicienii-toti=CANALII

    intamplator

    14/11/2010 at 6:28 pm

    • Salutare!
      Dvs la marota, eu ma gandeam la marmotele de politicieni, ei apara interesul ciolanar.

      Creanga

      14/11/2010 at 6:37 pm

  5. Sara buna Theophyle Citi all 🙂
    Felicitari @Citi 🙂 (sa le ceri drepturi de autor 😆 )
    Daca Boc ar vrea sa fie domn cu Geoana ar retrage asumarea(nu stiu daca procedural se poate,odata angajate asumarea si calendarul) apoi ar merge pe solutia foarte bine explicata de tine pentru deblocarea in bp in caz de tergiversare a dezbaterilor in senat(nici in aceasta situatie nu stiu regulamentul si in ce masura bp poate influentza dezbaterile la sanet)
    Dar daca este posibil ce-am scris mai sus, Boc l-ar umple de respect pe Geoana si cine stie,poate ar putea negocia politic ceva mai usor cateva chestiuni ce vor fi sa fie. 😆 altcumva, prevad deja un scor de forfait si nopti pline de cosmar pentru opozitie.

    mircea

    14/11/2010 at 6:37 pm

    • Salut Mircea 🙂

      Theophyle

      14/11/2010 at 6:39 pm

    • @mircea
      cind esti in troaca te comporti precum porcii
      opozitia trebuie mincata cu fulgi cu tot
      au tergiversat doi ani orice idee de a incepe un program de reasezare a societatii+justitia

      intamplator

      14/11/2010 at 6:46 pm

      • @intamplator 🙂
        Ziceam si eu asa,nu ma pricep.
        Totusi nu cred ca ar trebui sa minimizam foerta opozitiei,ma refer la cea sindicala(psd) pe un posibil fond de miscari sociale din ce in ce mai puternice din cauza masurilor de austeritate necesare.Oricum interesele au fost intotdeauna transpartinice si capacitatea de manipulare a oamenilor, nesfarsita.

        mircea

        14/11/2010 at 7:07 pm

        • @mircea
          nici eu nu ma pricep/ne dam cu parere
          spre deosebire de politicieni noi avem bun simt;
          cred ca da,opozitia e necesara-intodeauna ungica contra e cea mai buna metoda de te controla si ramine rational-insa opozitia parlamentara de la noi am impresia ca s-adescalificat;
          nu are decit o solutie” jos basescu”,total nelucrativa
          sindicatele:vin sarbatorile+ iarna,nu ies pe frig nici platiti dublu decit pana acum

          intamplator

          14/11/2010 at 7:20 pm

      • Salut Intamplator
        ce te face sa crezi ca odata reveniti „la platane” nu vor reaseza toate legile adoptate acum dupa chipul si asemanarea?
        Iti dau un singur exemplu: legea 215 adoptata in guvernarea Conventiei si care se baza pe principii solide si inspirate din practica administrativa a societatilor „asezate”. A venit un guvern de trista amintire si a facut-o harcea parcea. Din ceea ce era initial o lege moderna care ar fi promovat competenta-n administratia publica au ramas doar numarul si anul adoptarii.

        Gamer

        14/11/2010 at 7:46 pm

        • @gamer
          scuze nu stiu ce e legea 215
          nu exista niciodata certitudini;
          sper insa ca odata asezata justitia,si cu reguli clare,facute de oameni competenti=buna remarca
          se va avansa;asa cum mai ziceam si in fisc sunt oameni care isi fac treaba
          totul e ca peste tot sa fie cel putin 50%+1
          si acum imi place sa cred ca sunt mai multi decit in 2000

          intamplator

          14/11/2010 at 10:49 pm

  6. Buna sa va fie inima la toti cei sunteti prin preajma,

    @Cetatean und Teophyle

    Felicitari pentru articol si postarea pe contributors.

    Cu mintea mea plapanda si neobisnuita cu limbajul juridic, am o intrebare.
    Poate fi declarata neconstitutionala o hotarare a CCR?. Ma gandesc la 1557/2009. Nu este constitutional ca CCR sa se amestece in treaba guvernului.-Cel putin asa cred.

    eugeni

    14/11/2010 at 6:45 pm

    • Salut @eugeni 🙂
      asta e viata, ei cu ei si noi singuri 😦

      Theophyle

      14/11/2010 at 6:49 pm

  7. Pentru asta le plătesc salariile, secretarele şi hârtia igienică de la WC?
    Pentru asta îi plătiţi voi?
    Ca să dea moţiune prin batistă?

    Nea

    14/11/2010 at 6:48 pm

    • Salut Nea 🙂
      noi avem grija de batistele curate si nu prea apretate 🙄

      Theophyle

      14/11/2010 at 6:50 pm

  8. Salutare
    Habar nu aveam de cît de complicate sînt meandrele politicii mioritice . Și cîți vîslesc contra. 🙂
    Lăudabil efortul dvs. de a găsii i soluție la aceasta
    bulibășeala mioritică.
    Cum trăiesc eu pe alte meleaguri , unde democrația a ajuns cu mult înainte de Iliescu , Geoana , Boc , Ponta sau CCR , pot să vă spun că guvernul de aici poate pune încrederea de cîte ori vrea și pe orice act legislativ.
    De cînd a apărut criza asta , în România se vede extrem de bine cît de aiurea a fost construit cadrul democratic .Indiferent de sector . De fapt , pe măsura calității materialului uman ajuns să guverneze națiunea în toate posturile importante . Concluzia : sîntem în metastază. 😦

    Ștefan A.

    14/11/2010 at 6:54 pm

    • Vot de încredere în Italia = asumarea raspunderii in Romania .

      Ștefan A.

      14/11/2010 at 6:57 pm

  9. Creanga

    14/11/2010 at 7:04 pm

  10. Seara buna tuturor.

    Mie ce mi se pare grav este ca justitia, fascinata de proceduri, s-a desprins complet din social.
    Unul dintre cele mai „tari” arumente (invocat inclusiv de domnul Danilet), este ceva de genul „vreti sa ne intoarcem la tribunalele poporului?”.
    Cred ca aici se greseste fundamental. Asesorii tribunalele poporului erau juratii din justitia americana doar conform procedurii.
    Confuzie intretinuta probabil de faptul ca la noi comunistii erau „formalisti”.Nu cred ca exista cineva care nu poate face distinctia. In afara probabil de „sandeii” nostri – si nu numai.
    Comunistii post-stalinisti, erau de fapt stalinisti cu „proceduri”.
    Mamaa! ce proceduri de consultare populara erau trase la referendumuri pentru pace…
    Cand procedurile primeaza la modul absolut asupra fondului, justitia pierde rolul ei social (de furnizor al dreptatii si eticii) si devine pur si simplu un furnizor de proceduri.
    (chiar la americani – vezi OJ Simpson
    – e exemplu de victorie a procedurilor asupra dreptatii).
    Exact ca birocratia care se auto-amplifica, se auto-inmulteste. Hartii care justifica alte hartii, care devin motive de eliberare a altor hartii.
    Ce se pierde de obicei pe parcurs este scopul. (Oare de ce nu insista sandeii nostri pe dreptate ci pe procedura?)
    Mergand la absurd, toate (repet toate) alegerile de sub comunisti au fost corecte. Se respecta candidatura, oamenii erau consultati prin vot, etc… Toti pasii procedurali erau OK.
    Totusi e de notorietate injustitia alegerilor comuniste. Pentru ca se ignora mereu si mereu esenta libertatii, desi erau respectate procedurile libertatii.

    Cam asta cred eu ca este si tragedia justitiei din romania. Absolutizarea procedurilor.
    Pur si simplu se pierde din vedere ca si procedurile (nu numai actele procedurale) sunt create de oameni, deci implicit supuse greselii.
    Nu vorbesc de rea-vointa (care exista si ea intr-o masura mai mare sau mai mica – umana fiind), ci pur si simplu de nebunia celor ce pun procedurile in fata scopului.
    Procedurile sunt niste metode, in financiar, in legislatie, in organizare, in business.
    Scopurile sunt insa calculul economic, dreptatea sociala, optimizarea muncii, profit.

    Cazul discutiei pe asumarea raspunderii – este exact fundatura in care ne duce absolutizarea procedurilor.
    CJNC (existent conform parerii a 5 din 9) nu poate fi rezolvat de catre CCR (iar 5 din 9), este un conflict al procedurilor pe care tot procedurile il impiedica a fi solutionat.
    Procedura dezbatere era obstructionata procedural. Guvernul vine si tranteste o procedura de asumare.
    Vine CCR si spune ca a procedura secunda este in conflict cu prima procedura (5/9) dar nu are proceduri de a rezolva problema (procedurilor).
    Halucinant, desi procedura asumarii raspunderii nu e constitutionala
    , (5/9), procedura poate contina.

    Intre timp parlamentul mai facuse cativa pasi care scoteau procedura II starea judecata, dar acesta este doar un amanunt (al realitatii care se incapataneaza sa existe in afara procedurilor)- fara relevanta juridica. Procedurile sunt suverane.

    Ce parere ar avea cineva daca pompierii apelati (conform procedurilor) sosesc la o alarma de incendiu, dar constata ca imobilul respectiv nu e inscris la caretea funciara, deci procedural nu au voie sa stinga focul.
    Eventual il amendeaza pe proprietar pentru ca a folosit apa potabila in exces (la stingerea focului).

    Si acum are loc batalia discutiilor pe procedura.
    Cred ca ceea ce nu se discuta in acest conflict este exact scopul/oportunitatea/corectitudinea/urgenta/necesitatea legii.
    Discutam pe proceduri argumentam la ele, dar nimic privitor la lege.
    Nu se discuta nici macar daca acestea sunt sau nu corecte, daca ajuta sau nu la crearea unor legi mai bune si mai drepte. Procedurile (si batalia pe ele) au devenit scop in sine, nu mijloace in slujba unui scop.

    DanSu

    14/11/2010 at 7:09 pm

    • Bravo . Asta e esenta democratiei ” originale” .
      Aparentele sau cum bine scri , inecarea in proceduri uitind esenta legiferarii .

      Ștefan A.

      14/11/2010 at 7:22 pm

    • @DanSu salut 🙂
      am impresia ca traim intr-o piesa a lui Eugen Ionesco. Complet absurd, formele primeaza (procedura) fondul nu conteaza 😦 O nebunie!

      Theophyle

      14/11/2010 at 7:23 pm

    • forme fara fond?
      parca asa spunea si maiorescu,si aplicarea lor a dus unde a dus;
      problema nu cred ca e procedura ci multitudinea de proceduri contradictorii,incoerente si/sau antagoniste
      cred ca ceea ce juristii nostri numesc proceduri sunt niste insailari de asa zise reguli care sa le ascunda incompetenta si/sau reaua vointa

      procedurile sunt bune,elimina arbitrariul stabilesc modul de actiune unitar

      intamplator

      14/11/2010 at 7:28 pm

    • Salut
      Desi ai descris corect alambimcul pana la urma nu pot fi de acord cu prima fraza. Justitia exprima fidel starea de fapt din societatea romaneasca ai carei membri sunt mai interesati de spoiala decat de continut. N-as pune-o numai pe seama ignorantei. Devina este si sistemul educational care a pus accent pe memorarea unor fapte/intamplari si deloc pe intelegerea conjuncturii in care s-au comis si ce efecte/insemnatate au avut acestea. Si nici cum au influentat fapte si intamplari ulterioare. Altfel spus, actuala societate plateste tribut unui invatamant din care ieseau a-tot-stiutori a cate putin despre orice dar nimic concret si folositor intr-un domeniu oarecare. Sinteza intr-un singur cuvant poarta numele de superficialitate.

      Gamer

      14/11/2010 at 7:35 pm

      • ps
        Unul dintre exemplele notorii de castig procedural in dauna fondului este M.I.Quintus

        Gamer

        14/11/2010 at 7:40 pm

        • qed
          rea vointa

          intamplator

          14/11/2010 at 7:45 pm

  11. Aveti informatii despre plecarea lui Radu Moraru de la B1 , Este o urmare u restructurarilor si deplasarii unor persoane de la antene ?
    Se pare ca RDS vrea sa creeze un nou canal TV cu Nasul presedinte ? O fi bine ? Sau cineva creaza umbre false pentru a dizolva un cui in picior ?

    regine

    14/11/2010 at 7:47 pm

    • “Tot în aceste zile va fi anunţată plecarea lui Radu Moraru – supranumit Naşul – de la B1 la noua televiziune a RCS&RDS, unde va ocupa funcţia de director general. ”

      Din ce am auzit eu cica ar fi promovare, o pauza nu ii strica, isi repara si el dintii.

      Creanga

      14/11/2010 at 8:10 pm

  12. Scuze, constat ca nu ma exprim prea clar!

    regine

    14/11/2010 at 7:48 pm

  13. salut

    analiza e ok, la ani-lumina de ce vedem in presa sau la marii juristi ai neamului
    la solutii de iesire (pct. 5) totusi as mai nuanta: clar problema se transeaza de catre plen, e cel mai legitim si democratic mecanism, dar se pot gasi si alte solutii decat citirea de catre un tert a motiunii; poate, de exemplu, sa constate perimarea sau caducitatea motiunii, daca initiatorii sunt invitati sa o citeasca si ei refuza;
    un no man’s land juridic, o zona neacoperita de proceduri, se solutioneaza prin recursul la principiile generale; sa dau un exemplu cum se procedeaza in situatii (relativ) similare: depun o cerere de chemare in judecata, dar nu ma prezint la termen; in acest caz nu intervine cineva din sala si imi sustine povestea, ci pur si simplu judecatorul opreste procedura (am simplificat de dragul demonstratiei); ar fi suprarealist ca bocutz/un coleg sa sustina o motiune impotriva propriului cabinet

    razvan

    14/11/2010 at 7:56 pm

    • salut
      interesanta propunerea referitoare la caducitatea motiunii. e de bun simt si logica. si pt ca suntem pe taram juridic ar fi la fel ca prescrierea unor fapte reprobabile. ba eu chiar as supralicita: initiatorii care n-au fost in stare sa o sustina sa decada din drepturi. si pe tine un judecator te poate sanctiona pt ca ai incurcat „mersul justitiei” 🙂
      dar… cine ar vota o asemenea lege? cei care accidental si-au uitat mainile pe sus cand s-a pus pb scutirilor de impozit? sau cei care desi se plang ca li s-a redus indemnizatia cu 25% cunosc sala de plen doar din imaginile de la tv? no way.

      Gamer

      14/11/2010 at 8:05 pm

    • @razvan 🙂
      Astea erau anecdotele pe care le-am „promovat” noi aseara,Citi,Creanga,eu etc.Bineinteles ca nu se poate transforma intr-un astfel de spectacol suprarealist(cum bine spui) parlamentul-desi ce-i acolo nu cred ca mai mira pe nimeni,ar fi doar un adds some special flavour.

      mircea

      14/11/2010 at 8:13 pm

    • Salut @razvan 🙂
      welcome home!

      Theophyle

      14/11/2010 at 8:27 pm

      • salut, good to be back! 🙂

        razvan

        14/11/2010 at 8:32 pm

  14. gamer, salut

    situatii fara acoperire procedurala apar in orice democratie, numai ca acolo oamenii ajung la un compromis rational care in timp devine cutuma, iar eventual in timp cutuma este transformata in text legal; englezii nu au constitutie pe model frantuzesc ca noi si asta nu i-a impiedicat sa fie cea mai veche si stabila democratie; nu e nimic nedemocratic sa gasesti o solutie ad-hoc cata vreme nu e o aberatie

    mircea, salut

    de abia azi am reinceput sa citesc blogul ca lumea, dar ca un comentariu general „desteptii” de la pdl nu merita asemenea sustinatori precum Cetatean si restul care le fac temele in locul lor si pe care ii trateaza cu posteriorul

    razvan

    14/11/2010 at 8:30 pm

    • @razvan salve 🙂
      Cred ca @cetatean sustine mai mult niste principii sanatoase si ,desigur,o lege care da de pamant cu mafia din universitar.Dar cred ca el ar trebui sa raspunda 🙂
      Oricum,demonstratia lui Citi este exceptionala si ofera o solutie pe masura.
      Chestiunile cu Boc,Marko Bella,motiune in ungureste erau glumele noastre.

      mircea

      14/11/2010 at 9:04 pm

      • Mircea, salut! 🙂

        Ai dreptate, eu sustin legea, nu PDL-ul. Legea este foarte apropiata de ce ar trebui pentru modernizarea sistemului educational, meritatoate eforturile pentru aprobarea ei.

        Cetatean

        14/11/2010 at 9:08 pm

  15. Hehehe .
    Asistam la un blocaj institutional dar in acelasi timp metodele mafiose, mafia mioritica face ravagii .

    http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Doi-interlopi-impuscati-Piatra-Neamt_0_371962967.html

    Semnele sint toate , le citesc de ani de zile .
    Craiova , Piatra Neamt ,etc . Sigur vom avea o mafie de nivel sicilian . 😦
    Destul sa avem putina rabdare .

    Ștefan A.

    14/11/2010 at 8:46 pm

    • Care e problema? unii interlopi au crapat, altii poate intra la puscarie=> mai putini interlopi. Interlopii din Palament nimic, nimic?

      Creanga

      14/11/2010 at 8:50 pm

    • Stefane,
      Pai daca au inceput sa se omoare intre ei , inseamna ca avem o mafie pe cale de disparitie

      Un tanar de stanga

      14/11/2010 at 8:51 pm

    • he heee
      grupari infractionale este si asa prea mult spus. pana la a fi mafie ar trebui ca: ierarhizarea sa se produca pe baza de competente; sa existe onoare, respect si loialitate. im plus mafiotii adevarati se-nchinau in si cotizau la besearica. dincolo de faptul ca n-au niciun D-zeu gainarii de la noi n-au treaba cu ierarhizarea, onoarea, respectul ori loialitatea.

      Gamer

      14/11/2010 at 8:56 pm

  16. diferenta este ca pe aceste meleaguri compromisul are legatura cu rationalul cam cum are iadul cu tamaia. in plus, unicul si eficientul catalizator al unui compromis in rss tzigania, mai ales la nivel politic, a fost, este si multa vreme va fi de ordinul zecilor/sutelor de milioane…

    confirm ca nu merita si sustin sugestia indirecta de a-i trata cu acelasi „respect”

    Gamer

    14/11/2010 at 8:47 pm

  17. Buna seara tuturor, am ajuns acasa! 🙂

    Merci tuturor pentru comentarii.

    Razvan, prietene, solutia ta este rationala intr-o tara de oameni rationali. Din pacate, conceptul de caducitate a motiunii nu exista in Constututie, si nu se poate trimite o lege asumata la promulgare doar pentru ca Opozitia nu si-a mai sustinut motiunea si se presupune ca legea a trecut tacit. Daca CCR spunea ca asumarea e constitutionala, nu era asa complicat, era interesul Opozitiei sa depuna motiunea. Asa, fiindca nu pit reinti guvernul, vor sa omoare si motiunea pentru care nu au voturi, si legea, cu aceeasi arma: aminarea de catre BP a citirii motiunii in plen. Sigur, in caz ca BP-ul refuza sa stabileasca o zi pentru motiune, plenul poate vota „amical” ca Opozitia sa fie invitata sa citeasca motiunea. Insa, sa nu uitam, opozitia NU va vrea sa citeasca motiunea, pentru ca daca o citeste trebuie sa o voteze, si nu are voturi, deci legea trece.

    Obstructia e singura arma ramasa, si o vor juca, fara doar si poate.

    Nu uitati ca ne aflam inca in CJNC care trebuie solutionat. O constatare de perimare a motiunii, care nu are acoperire constitutionala, nu ar rezolva CJNC-ul.

    Cetatean

    14/11/2010 at 8:53 pm

  18. Cetatene sa-ti fie de bine – Hotnews a preluat integral postarea si o prezinta in totalitate 😆

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8035859-cum-poate-debloca-parlament-legea-educatiei.htm

    Theophyle

    14/11/2010 at 8:54 pm

    • Nici nu am apucat sa ma uit, acuma arunc un ochi, merci ca mi-ai zis 😆

      Cetatean

      14/11/2010 at 8:55 pm

  19. PS. PDL-ul nu merita asemenea mura in gura, insa o fac pentru Legea Educatiei, vitala pentru iesirea educatiei din zona neagra in care sta.

    Cetatean

    14/11/2010 at 8:54 pm

    • si-o sa te umpli de „respectul” multor „dascali” mai ales a celor care nu vor mai prinde inamovibilitatea data de titularizarea obtinuta fie la vreo carciuma de lux fie prin patul vreunui potentat.

      Gamer

      14/11/2010 at 9:01 pm

      • erata: … al celor…

        pfuiii… imi treb’e o noua tastatatura

        Gamer

        14/11/2010 at 9:03 pm

    • Salve Citi 🙂
      Scuze,fara sa citesc comenturile care au mai intrat i-am raspuns lui razvan mai sus,dupa raspunsul tau de aici 😆

      mircea

      14/11/2010 at 9:14 pm

      • Am vayut, Mircea, am vazut.

        Cetatean

        14/11/2010 at 9:17 pm

  20. In viata vietii mele nu credeam ca ajung eu preluat integral de Hotnews. Las ca ne orinde bine, ne facem reclama la blog 😉

    Cetatean

    14/11/2010 at 8:57 pm

    • Lasa ca e doar inceputul. Rabdare omule, rabdare!

      Theophyle

      14/11/2010 at 8:59 pm

  21. Am rabdare, Theophyle! Nu ma grabesc niciunde, nu plec nicaieri. Legea sa treaca!

    Cetatean

    14/11/2010 at 9:00 pm

    • Eu m-am oferit saa te ajut la gard.

      Creanga

      14/11/2010 at 9:02 pm

      • Mai Creanga poate cineva te si crede 😆 Si atunci astia o sa creada ca suntem si noi niste spagari, adica exact „soc-civila”

        Theophyle

        14/11/2010 at 9:04 pm

        • ha haaa… civila?… poate la tinuta 🙂

          Gamer

          14/11/2010 at 9:06 pm

          • civila sub acoperire 😆

            Theophyle

            14/11/2010 at 9:06 pm

        • Cum sa creada pe u om care il cheama Creanga??
          Am sa incerc sa fiu mai serios. 😉

          Creanga

          14/11/2010 at 9:08 pm

  22. Theophyle
    Cind ajungi prim ministru sa ai grija de @cetatean .
    Ministru educatiei cu depline puteri .
    Eu ma multumesc sa ramin chibiț . 🙂

    Ștefan A.

    14/11/2010 at 9:06 pm

    • 1. nu ajung ca nu voi face politica in viata mea 🙂
      2. Sper ca si Cetatean sa nu aiba asa un blestem
      3. noi nu avem nici fete si nici suflete de politicieni.
      4. daca as avea un guvern ca a lui Boc in fiecare zi ii cafteam. Asa m-au invatat pe mare. Explici, intelege – Bine! Nu intelege ii explici cu parul!

      Theophyle

      14/11/2010 at 9:09 pm

      • Theophyle, nu voi fi niciodata politician. Este o decizie irevocabila. Vo iface politica doar din postura aceasta, de simplu cetatean.

        Cetatean

        14/11/2010 at 9:12 pm

      • 1. never say never
        2. pt maj politicienilor a foat binecuvantare
        3. politicienii n-au suflet iar fata li se confunda cu dorsalul.
        4. dogma completa: nu stii – iti explic; nu poti – te ajut; nu vrei – te oblig. lasa parul, exista metode moderne de co-i-nteresare 😆

        Gamer

        14/11/2010 at 9:21 pm

  23. Creanga, s-a notat. Pentru tine am misiunea s aimi gasesti niste şpaleri, vorba taranului, cu 10 lei bucata. La second hand. 🙂

    Cetatean

    14/11/2010 at 9:07 pm

    • Eu aduc chiroani, de cinspi is buni?

      Creanga

      14/11/2010 at 9:11 pm

      • Ohoho, şi o teslî, ba chiar şî o toaipă!

        Cetatean

        14/11/2010 at 9:16 pm

        • Tu mă pui pi mini sî aduc ci îi mai greu, adicî şpalierii, o sî îmi rup cârca. Ai grijî cum vorbieşti, di ci o faci pi fumeia mia ţoapă?

          Creanga

          14/11/2010 at 9:18 pm

          • hahaa, mai Creanga, esti tare! Tu doar cauti spalierii, apoi, cind ii gasesti, te tocmim cu omul, luam o caruta si ii caram cu caruta pina unde facem gardul. Iar fimeia ta nu-i toaipa decit daca stie sa dea cu capul de otel de birne si sa le ciopleasca 😆

            Cetatean

            14/11/2010 at 9:25 pm

  24. Acu 100 ani, Stefan Zeletin sesizase că În Ţara Măgarilor justiţia are 2 principii:
    1- Nu trebuie pedepsit infractorul, ci cel care dă în vileag ticăloşia.
    2- Procedura prevalează asupra fondului.

    Căutaţi voi, nu am acum la îndemână citatele, dar e si pe net cartea.

    Nea

    14/11/2010 at 9:09 pm

    • Hai ca ai cateva 🙂

      Morala primordiala a unui magar este „sa vorbesti ca un om si sa te porti ca un magar“. Principiul practic dominant este „bacsis pentru hatir“, iar furtul din hambarul obstesc este un drept care li se cuvine. Cind strainii afirma ca in tara magarilor se fura, n-au dreptate. Magarii nu fura, ci, in deplina cunostinta a valorii lor, fiecare ia ceea ce crede ca i se cuvine. Fiecare magar este propriul sau judecator, isi evalueaza meritele prin prizma bacsisului si a hatirului, care sint adevaratele pirghii ale societatii.

      Justitia este laxa, intrucit frica de lege este slaba, legii opunindu-i-se datinile, obiceiurile pamintului, ceea ce reprezinta chintesenta magariei. Orice magarie nu constituie o rusine daca e bine ascunsa in angrenajul justitiar functionaresc, in asa mod incit sa fie pedepsit cel ce demasca o magarie si nu cel care a comis-o. Justitia sta de partea copitei care loveste, iar magarii nu cunosc nobletea de a pedepsi. Si totusi, magarii au nevoie de legi, ele putind constitui acoperisul sub care se pot adaposti magariile. Legea scrisa intra pe tarimul vorbelor.

      Magarii nu iarta niciodata unuia dintre ei faptul ca s-a ridicat mai sus.

      Magarii se impart in doua mari categorii: strainofili si magarofili. Strainofilii sint umanisti; iau din Apus toate formele stralucitoare, dar nu si continutul lor. Magarofilii tin la traditii si se opun schimbarii; „Ce ne mai trebuie si asta? Trebuie sa conservam structurile autohtone; jegul nostru e al nostru si nu trebuie sa permitem unor ape straine sa ni-l spele“. (Noi nu ne vindem jegul! sic)

      Valoarea suprema a magarilor este patriotismul; principala sarcina a patriotismului magaresc este de a spoi realitatea, de a o porcai. Cultura magarilor sta in procesul de interiorizare a magariei; de aceea, adevaratele valori trebuie izolate si reprimate.

      Theophyle

      14/11/2010 at 9:12 pm

      • 😆 😆 😆
        Rid dar e un adevar amar .

        Ștefan A.

        14/11/2010 at 9:14 pm

        • Omul a murit in 1930, ce noroc a avut 😆

          Theophyle

          14/11/2010 at 9:17 pm

          • A venit la fix si razvan cu avatarul lui, nu se incadreaza dar ne aduce aminte de magarii.

            Creanga

            14/11/2010 at 9:21 pm

  25. Bine v-am gasit din nou!
    Acum am sosit.Cetatene,ai facut o treaba pe cinste,vad ca ai deja caietul de bal plin.
    De acord ca nu merita nici un partid efortul;dar e greu de priceput.
    Generatiile viitoare si Legea invatamantului, da.
    Veselia e ca au aparut brusc si deodata articole referitoare la „postacii lui Basescu”. Deci,Cetatene,te-ai facut auzit.Ia-ti bodygarzi cand iesi pe strasse 🙂

    ela

    14/11/2010 at 9:18 pm

    • Ela, nici o grija. Pe unde umblu eu nu ma cauta nimeni!

      Cetatean

      14/11/2010 at 9:23 pm

  26. Inteleg ca Post rank ne-a cotat cu 7,3 pentru postarea de ieri la care impreuna cu Mircea, Creanga, Gamer, Ela etc am propus prima varianta a analizei de azi si am ris de diferitele alegeri pentru prezentarea motiunii de catre Putere (Boc, Marko Bella, Anastase, etc).

    7,3 – un scor urias, numai „Taierea motului pensiilor speciale” a avut peste 8.

    http://www.postrank.com/feed/d713549b8b161b47f96b656714709e7f

    Cetatean

    14/11/2010 at 9:22 pm

  27. oau!Tare 🙂

    ela

    14/11/2010 at 9:23 pm

  28. Ma pregatesc sa fac ce am promis aseara.Pe care pot sa o preiau,domnilor?

    ela

    14/11/2010 at 9:24 pm

    • Ela, nu imi mai amintesc ce ai promis aseara…da-mi ceva sa imi amintesc!

      Cetatean

      14/11/2010 at 9:26 pm

      • A, vrei sa preiei postarea? Ia varianta contributors sau varianta de pe blog, se citesc mai bine. La Hotnews scrisul e prea mic.

        Cetatean

        14/11/2010 at 9:27 pm

  29. Theophyle, ai sclavi? Pari omniprezent.

    Nea

    14/11/2010 at 9:25 pm

    • Nu dragule. Gandesc repede, lucrez la fel de repede si am cateva biblioteci la activ 😆

      Theophyle

      14/11/2010 at 9:32 pm

    • Nea fraţuzu (văd cî îţi placi în trei) ‘mneavoastră lucraţi la hingheri?

      Creanga

      14/11/2010 at 9:39 pm

  30. Nume,adrese pe net,sustinere inainte de sedinta de maine

    ela

    14/11/2010 at 9:27 pm

  31. vezi titlul….

    ela

    14/11/2010 at 9:29 pm

  32. salut Cetatean

    art 57 din Const. e un temei pt o decizie fie punctuala, fie una care sa implice o modificare a regulamentelor parlamentare; ce solutie concreta aleg si cum se numeste, e mai putin important
    insa nu sunt de acord cu citirea motiunii de catre altcineva decat initiatorii, ar insemna sa raspunzi cu un abuz la alt abuz; e dreptul lor, pot sa-l exercite sau nu, dar nu poate s-o faca altcineva pt ei

    razvan

    14/11/2010 at 9:31 pm

  33. acum am vazut cu ce citate umblati 🙂
    sa compari politicienii romani cu orice animale, inclusiv onorabilii magari, e o mare insulta pt respectivele animale

    razvan

    14/11/2010 at 9:35 pm

  34. Razvan, articolul 57? Vrei sa spui ca daca s-art vota in plen o zi pentru citirea motiunii si Opozitia ar refuza citirea motiunii, ar fi nici o incalcare a drepturilor initiatorilor motiunii? Ma indoiesc.

    Opozitia, daca vrea sa isi retraga motiunea, sa si-o retraga. sai daca vrea sa o voteze, sa o voteze. de ce sa isi retraga Boc legea, ca asa vrea Geoana?

    Din punctul meu de vedere, opozitia se joaca de-a procedurile si acum s-a prins in ele. Estre inadmisibil sa depui o motiune si sa nu o votezi doar ca sa spui ca nici legea nu a trecut. Caci, sa nu uitam, scopul e omorirea legii prin nevotarea motiunii si blocarea ei in BP sine die.

    La rigoare motiunea poate fi citita de un reprezentant al minoritatilor, alta decit cea maghiara, sau de un deputat independent, deafiliat nici unui partid (sunt citiva).

    Insa solutia lui Geoana (nu stabilim o data pentru motiune, deci omorim si motiunea si legea) este inacceptabila.

    Cetatean

    14/11/2010 at 9:41 pm

    • Citi
      intunecate si de nepatruns (in totalitate) sunt posibilitatile de interpretare. aminteste-ti te rog de fraza: „presedintele numeste primul ministru” creata pornind de la convingerea ca nascase va fi cu stiloul care a ajuns sa fie rastalmacita dupa ce susnumitul a realizat ca are de fapt … „pixu”

      Gamer

      14/11/2010 at 9:47 pm

    • mai, orice drept e esentialmente temporar, chiar si sfantul drept de proprietate poate sa dispara prin uzucapiune/neexercitare efectiva, chiar si dreptul de a condamna pe cineva pt o crima se prescrie; deci nu cred ca e o incalcare a dreptului lor de „motionare” sa se stabileasca un termen pt citire si vot

      urmand un model ilustru :mrgreen: ma retrag acum nu la hallmark, ci la axn crime, la taggart
      noapte buna

      razvan

      14/11/2010 at 9:51 pm

      • Noapte buna!

        Cetatean

        14/11/2010 at 9:53 pm

      • The Shield 😉

        Gamer

        14/11/2010 at 9:55 pm

  35. Creangă, îţi recomand des lunnetes, suntem 4.

    Răzvan, ai dreptate cu insulta. Măgarii sunt demni, au vână şi sunt utili.

    Nea

    14/11/2010 at 9:44 pm

    • Al patrulea o fi voyeur, oricum, o sa consult medicul. 😉 Daca pana la urma sunteti 4, sa inteleg ca sunteti suedezi?

      Creanga

      14/11/2010 at 9:58 pm

  36. Cetatean,sper ca nu ai uitat de mine 🙂

    ela

    14/11/2010 at 9:48 pm

    • Ela, fii te rog explicita, ca sunt destul de obosit si nu stiu exact cu ce pot sa te ajut.

      Cetatean

      14/11/2010 at 9:52 pm

  37. Sa ne amintim ca strategia Geoana pe Legea Educatiei a mai fost aplicata o data. Guvernul Negoita nu a primit vot in 2009 in termenul stabilit de Constitutie. Nici vot de investitura, nici vot de respingere, nimic. Si atunci au asasinat un Guvern posibil refuzind sa dea un vot pe care erau obligati sa il dea intr-un termen legal.

    „La Camera Deputatilor, sedinta Biroului Permanent nu s-a putut tine din lipsa de cvorum. Liderii de grup au propus si au stabilit de principiu ca saptamana viitoare sa-si ia zile de concediu fara plata din cele stabilite de Guvern pentru bugetari. Conducerea Biroului Permanent al Camerei urmeaza sa valideze decizia saptamana viitoare.

    Astfel, senatorii si deputatii si-au luat concediu in ultima saptamana de campanie electorala dar si in prima saptamana a lunii decembrie inaintea celui de-al doilea tur de scrutin. Practic, validarea Guvernului si adoptarea bugetului de stat pe 2010 au ramas suspendate dupa cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidentiale.

    Presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase a atras atentia ca datorita concediului fara plata luat de deputati in lunile noiembrie si decembrie, activitatea va fi total blocata (Sursa: Hotnews, 11 noiembrie).

    Sa ne amintim stenogramele lui SOV:

    „B. Chirieac: Poate să facă Băsescu vreun giumbuşluc, adică să se prezinte cu Negoiţă în parlament că să pice şi să…? Nu.
    S.O. Vîntu: Păi cum să se prezinte Negoiţă în parlament? Ca să se prezinte, trebuie să fie şi parlamentul acolo.
    B. Chirieac: Da. Asta mă gândesc, că nu poate forţa parlamentul să-l primească.
    S.O. Vîntu: Absolut. Nici pomeneală de aşa ceva. Majoritatea democratică are semnat protocolul, are prim-ministru, la revedere”.

    Va reamintesc ca baietii astia din Opozitie sunt specialisti in abuzat de procedura si in boicotat activitatea Parlamentului, si cazul cu refuzul de investire sau respingere a Guvernului Negoita , coroborat cu stenogramele lui SOV arata ca ei au refuzat un vot ca sa nu fie dizolvat Parlamentul dupa alegerile, daca cistiga Basescu sau sa nu fie nevoiti sa il accepte pe Negoita.

    Asa vor sa faca si cu Legea Educatiei: nici nu o accepta, nici nu o resping, vor sa o taraganeze sine die. Sunt interese prea mari in joc, mai ales pentru invatamintul universitar si fabricile de diplome.

    Cetatean

    14/11/2010 at 9:52 pm

  38. Am spus aseara ca trimit unor persoane care trebuie sa o citeasca pana maine.Nu o mai fac?

    ela

    14/11/2010 at 9:55 pm

    • Ela 🙂
      Analiza si solutia redactate de Citi in postarea asta sunt publice.Pe hot-news contributors.

      mircea

      14/11/2010 at 10:01 pm

  39. Ela, asta imi amintesc. Eu insa nu am nici o lista si nici nu stiu cui sa trimit, si nici nu cred ca m-as inhama la asa ceva. Vrei fisierul in word sa trimiti cu cui ai chef?

    Cetatean

    14/11/2010 at 10:02 pm

  40. Mircea are dreptate.Sunt publice si pot sa preiau de pe hotnews;sunt si eu obosita . Eu trimit la cine cunosc,sa-i atrag atentia.

    ela

    14/11/2010 at 10:07 pm

    • Ela,fii linistita sunt convins dupa cateva reactii publice ca articolul e deja foarte cunoscut(daca si Lakatos-udmr a zis,fara sa faca insa trimitere exacta)
      Exista si posibilitatea unor negocieri de pe pozitii de forta din parte puterii cu evidente castiguri politice.
      Eu,sincer,as prefera varianta lui Citi.

      mircea

      14/11/2010 at 10:16 pm

  41. Ela, daca preiei, preia de pe Contributors, fontul permite citirea mai facila.

    Cetatean

    14/11/2010 at 10:10 pm

  42. Succes Ela

    altfel… va rog sa nu mai faceti bancuri cu somalezi
    http://news.yahoo.com/s/ap/20101114/ap_on_re_us/piracy

    Gamer

    14/11/2010 at 10:14 pm

  43. Cetatean

    Titul postarii, cum se poate debloca. Intrebarea mea, cum se poate evita un nou blocaj? daca era renal era simplu, apa si pepene.

    Creanga

    14/11/2010 at 10:16 pm

  44. Previziunile incep sa devina realitate .

    http://www.adevarul.ro/actualitate/Amenda_uriasa_de_la_UE-_Cine_sunt_vinovatii_0_371963125.html

    Vor urma inevitabil si alte amenzi pentru alte probleme . Cum vom fi batuti si la aderarea Schengen.
    Pina la urma , vom cere singuri si nesiliti de nimeni sa iesim din UE ?

    Ștefan A.

    14/11/2010 at 10:18 pm

    • se intampla
      nu e un cap de tara;e vorba de 42 mio eur,drept nu puntin, dar de unde s-a plecat nu mai spune nimeni;
      parca pe irlandezi i-au prins pe la inceput cu oi pe cimp ca si satele lui potemkin

      intamplator

      14/11/2010 at 11:09 pm

      • postarea de mai sus e pt@stefan a
        cu amenda ue;
        nu e prima,nu va fi nici ultima

        intamplator

        14/11/2010 at 11:11 pm

        • Salut intimplator
          La o tara amarita ca Romania , care nu stie de unda sa adauge bani la bugetul de stat , orice amenda UE este o gaura la nivel de venituri . NU NE PUTEM PERMITE . Chiar daca cu ceva luni in urma scriam ca politicienii judeca in mod divers : Daca nu putem lua banii UE , macar platim amenzile din acesti bani .
          Da , dar atunci nu inscrie in buget bani pe care nu te poti baza !!!!!!!!!!

          Ștefan A.

          14/11/2010 at 11:17 pm

          • @stefan a
            aici nu e vorba de ne putem sau u ne putem permite;
            e vorba de ” minimizarea pierderii” plateau 25 pct din 420 sau 10 din 420
            simplu/partea distractiva e ca eu cred ca nici nu si-au pus astfel problema

            intamplator

            14/11/2010 at 11:23 pm

            • Absolut adevarat . Nici macar nu se gindesc la anumite probleme . Cind vin , hei rup ! 🙂

              Ștefan A.

              14/11/2010 at 11:29 pm

  45. Nu, Ela, acum e blocaj si trebuie deblocat. Nu trebuie prevenit un nou blocaj, ci trebuie inlaturat cel de acum.

    Cetatean

    14/11/2010 at 10:19 pm

    • Domnul Cetatean, se pare ca amandoi avem nevoie de ochelari. Eu vroiam sa ajung la 300 si revizuirea Consti..tutiei(era sa spun -patiei).

      Creanga

      14/11/2010 at 10:25 pm

      • Nici o sansa Creanga .
        In 2011 deasupra Romaniei se vor aduna nori grei .
        Buget optimist ,amenzi UE cu efecte asupra aceluiasi buget , sentinte judecatoresti de reintegrare a unor salarii , blocaj institutional .
        Cine crezi ca se va mai gindii la parlament unic cu doar 300 membri cind motiunile de cenzura , rasturnare Basescu vor fi pe banda rulanta ?

        Ștefan A.

        14/11/2010 at 10:42 pm

  46. Creanga, la revizuire se va ajunge cind va vrea Basescu, impresia mea este ca in prima parte a anului viitor.

    Cetatean

    14/11/2010 at 10:32 pm

    • Cetatean. Chiar nu vad cum. Cred ca situatia e scapata de sub control. Asta nu este guvern (chiar nu cred ca nu a fost niciodata) 🙂

      Theophyle

      14/11/2010 at 10:45 pm

      • Theophyle, abia cind va fi haosul mai mare si cind va veni vorba despre reforma Justitiei pentru conditionarea MCV (raport european in vara 2011), atunci va veni si vremea, dupa parerea mea.

        Cetatean

        14/11/2010 at 10:50 pm

        • Am impresia ca pe contributors apar si niste postaci de serviciu?

          Cetatean

          14/11/2010 at 10:50 pm

          • Nu-i bai, acolo e sitisca mai deasa nu ca pe vax albina.

            Creanga

            14/11/2010 at 10:52 pm

          • Citi, 😆 te mira ? Bine ca gestioneaza Theophyle 😉

            mircea

            14/11/2010 at 10:54 pm

            • Cred ca erau macar doi filtrati, din care unul era postac rau.

              Cetatean

              14/11/2010 at 10:55 pm

      • Absolut. Nici de caricatura nu e bun.

        … si asa cum opineaza si Stefan
        cred ca blocajul de acum este the first raindrop of the mother of all storms

        Gamer

        14/11/2010 at 10:51 pm

        • daca vreti opinia mea politica, Opizitia lucreaza numai bine pentru a-i oferi munitie lui Basescu cind va vorbi despre nevoia radicala de reforma a Parlamentului si procedurilor parlamentare. Si PDL-ul i-a dat munitie, cu legea pensiilor si cu degetul lui Toader, insa asta de la Opozitie e munitie serioasa.

          Cetatean

          14/11/2010 at 10:54 pm

          • asa e, din belsug Baselu’ munitie are
            se-apropie insa clipa cand va ramane fara pistoale.

            Gamer

            14/11/2010 at 11:02 pm

  47. Salut, vreau doar sa va atrag atentia asupra unei postari foarte bune: http://doc.hotnews.ro/ce-a-decis-curtea-constitutionala-apropo-de-legea-educatiei-ii.html.
    CCR a decis ca asumarea e ilegala fara a avea majoritatea!

    Mihai

    14/11/2010 at 10:59 pm

    • salut, Mihai, stiu de postare, si am facut o mica referire la ea. CCR a decis practic cu vot de 5 la 4 ca a fost CJNC, nu ca legea e neconstitutionala.

      E una din cele mai incilcite motivari pe care le-am vazut.

      Cetatean

      14/11/2010 at 11:05 pm

  48. Theophyle
    Nu e nici o super mafie . Aceleasi metode pe care le citesc in ziarele italiene de ani de zile . Spalari de bani cu ajutorul unor SRL din alte paradisuri fiscale .
    Altceva e noutatea , saltul de calitate (sa zicem ) din cadrul crimei organizate mioritice . Cazul de la Piatra Neamt . Un ucigas duce la indeplinire o condamnare la moarte .
    In interiorul unei mafii bine organizate astfel de fapte se fac doar cu aprobarea conducerii (cupola).
    Romania e inca in faza anarhica a mafiei . Se lupta intre ei pentru suprematie . Va urma organizarea teritoriala , alegerea unei conduceri (cupola) si coruptia masiva a institutilor . Ce vedem azi , coruptie la nivel de judecator , politist , sint doar inceputurile . Urmeaza si votul in schimbul de favoruri (financiare sau justitie ).
    Istoria italiana in acest sector invata .

    Ștefan A.

    14/11/2010 at 11:00 pm

  49. Stefan, ametesti cind citesti articolele din RL!

    Cetatean

    14/11/2010 at 11:06 pm

    • Eu sint vaccinat ! 😆
      Din 1992 citesc despre metodele creative de a spala banii . in Italia pentru cifre net superioare .
      Pentru voi poate e o surpriza chestia cu Petrom sau crima din Piatra Neamt .
      Pentru mine sint episoade deja vazute dar in serialul italian .
      Cunosc si deznodamintele finale in caz ca statul subevalueaza aceste doua „afaceri ” . Care merg de la un moment dat , mina in mina . Se cumpara si subjuga statul .

      Ștefan A.

      14/11/2010 at 11:12 pm

      • e drept, alea despre petrom sunt halucinante prin increngaturi!

        Cetatean

        14/11/2010 at 11:16 pm

    • Citi
      iti recomand The Sopranos… pt incalzire
      … si apoi The Shield

      Gamer

      14/11/2010 at 11:17 pm

      • Gamer, nu am TV, asa ca nu am cum sa ma uit!

        Cetatean

        15/11/2010 at 12:03 am

  50. Sunt io carcotas de felu mieu da` Elena Udrea arata impecabil in seara asta 😆

    mircea

    14/11/2010 at 11:11 pm

    • pai ce probleme are?
      ministerul cu cele mai multe fonduri ue de atras merge struna;
      pe unde se duce orice rahat il declara ” prima prioritate”fie ca e un wc public,fie ca e o statiune noua pe litoral….
      totul asezonat cu tupeu cit cuprinde
      contrar opiniei lui basescu,doamna asta e exact modelul impostorului ajuns sa fac legi(vezi ce spunea@gamer de educatie)
      fata are o particulara,diplome cit cuprinde,practica juridica la greu!!!!activitate manageriala,cultura ,cultura politica

      intamplator

      14/11/2010 at 11:21 pm

      • Sa nu uitam ca neimplinirile sint ” din cauza crizei” .
        Nimeni nu e vinovat in Romania .
        De ce a votat personal ca proasta ultimele doua legi ( fiecare de 1/ 2 de pagina ) , nu a spus nimic ?

        Ștefan A.

        14/11/2010 at 11:25 pm

      • @intamplator
        😆
        doar m-am uitat la dansa,n-am si ascultat-o ce spune,ca tv-ul era fara sonor.Inclin sa cred ca dupa felul cum gesticula zicea bine 😉

        mircea

        14/11/2010 at 11:29 pm

  51. A sunat la usa ta? 😆 De unde stii cum arata in seara asta?

    Cetatean

    14/11/2010 at 11:16 pm

  52. Mie mi s-a parut usor obosita. La propriu.

    Gamer

    14/11/2010 at 11:18 pm

  53. 😆
    este invitata la rtv.Tzinuta impecabila.

    mircea

    14/11/2010 at 11:21 pm

  54. Cetatean,vad ca citesti presa;sper ca si altii sa faca acelasi lucru.15 ,cu scrisoare individualizata de adresare + recomandari.

    ela

    14/11/2010 at 11:23 pm

    • Ela
      Nu lucrez la SRI sa inteleg ce vrei sa scri ( 15,cu scrisoare individualizata …….)
      Ma poti ilumina ? 🙂

      Ștefan A.

      14/11/2010 at 11:26 pm

    • Ela, sarut mina pentru efort! 🙂

      Cetatean

      14/11/2010 at 11:51 pm

  55. Românu-i nascut părerist
    Mereu ignorant şi cam trist
    Ce ChinAmerica Ce ChinIndie?
    El face din tot bascalie
    Nimic nu prea-i convine
    De-i dai mămăligă vrea pâine
    De-i dai pâine el striga
    Că el are vrea mămăligă

    Creanga

    14/11/2010 at 11:25 pm

  56. Cetatean,
    Esti mare, esti in primele randuri pe hotnews, deasupra reportajului despre extragerea lotto, oare e un semn pentru Stefan?

    Creanga

    14/11/2010 at 11:32 pm

    • 😆

      Ștefan A.

      14/11/2010 at 11:32 pm

  57. Din serialul mioritic : capitalismul finantat de stat sau de ce ne inghesuim in politica ! 🙂

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/cine-sunt-parlamentarii-campioni-la-afaceri-cu-statul-205957.html

    Ștefan A.

    14/11/2010 at 11:32 pm

  58. Stefan: la varsta mea,ce mai pot face? Iaca,la ceas de seara,scriu scrisorele diversilor domni.

    ela

    14/11/2010 at 11:33 pm

    • Acum am inteles ela . Le scri 15 scrisori anumitor domni . Esti sigura ca vor citi ?
      Ca esti mai putin tinara , am inteles . Te aproprii de virsta de 30 de ani ? 🙂
      Primii 50 sint mai dificili . 🙂

      Ștefan A.

      14/11/2010 at 11:36 pm

  59. @Stefan:
    am scris deja.astept raspuns.prefer rezultat.
    :zzz

    ela

    14/11/2010 at 11:48 pm

  60. Ela, sarut mina pentru efortul tau 🙂

    Cetatean

    14/11/2010 at 11:51 pm

  61. Nu a fost cine stie ce.Eram nerabdatoare de ieri sa o fac.Era pacat sa poata spune ca nu au stiut.
    Am constatat cu uimire cati universitari sunt.Nu ma mir ca e „polca pe furate”.

    ela

    14/11/2010 at 11:56 pm

  62. @ Cetatean,
    Felicitari (am mai zis-o odata da’ nime’ nu m’a bagat in sama)
    Am intrebat oleaca mai sus daca este fo cale de atac impotriva deciziilor CCR. Ce se intampla daca CCR da doua solutii diametral opuse?. Se respecta ultima?

    Eugeni

    15/11/2010 at 12:07 am

    • Se inchide CCR ca inutil ! 😆
      Se interpreteaza solutile .(fiecare in propriul interes )

      Ștefan A.

      15/11/2010 at 12:14 am

    • Eugeni, merci! 🙂

      Nu ai cale de atac impotriva deciziilor CCR. Zegrean a spus acum vreo doua luni ca CCR este o institutie care isi poate revizui jurisprudenta, din pacate acum era momentul sa isi revizuiasca decizia 1557/2009 si nu au facut-o. Insa o vor face, la un moment dat.

      „Noi de fiecare data cand luam o decizie studiem mai intai practica anterioara. Nu suntem obligati sa tinem seama de practica. Tocmai de aceea poate fi sesizata Curtea si a doua oara si a treia oara si a zecea oara pe o lege cu o exceptie de neconstitutionalitate, pentru ca nu suntem tinuti, nu suntem obligati sa pastram jurisprudenta. Sigur ca, de regula, respectam jurisprudenta, pentru ca altfel ar insemna sa spunem ca atunci cand s‑a luat o decizie anterioara ori au gresit, ori n‑au stiut. Nu se poate face asa ceva! Insa, de fiecare data cand modificam practica, judecam cu foarte multa raspundere situatia respectiva. Scriem in decizii <>. Daca intervin situatii noi, lumea este in permanenta miscare, totul se schimba, de la zi la zi, intervin situatii noi si noi putem sa le acceptam”.

      Cetatean

      15/11/2010 at 12:19 am

      • @Cetatean

        Multzam de raspuns si la mai multe :)(articole)
        Deci calea de atac vine de la CCR it self

        Eugeni

        15/11/2010 at 12:25 am

        • da, da, eugeni, suntem la mina lor!

          Cetatean

          15/11/2010 at 12:25 am

  63. Va las si va spun noapte buna, miine am o zi lunga!

    Cetatean

    15/11/2010 at 12:25 am

    • Azi e mâine, noapte buna!

      Creanga

      15/11/2010 at 12:28 am

  64. noapte buna all 🙂

    mircea

    15/11/2010 at 12:40 am

  65. 1. Acum cateva zile zf.ro a publicat un articol despre CIS ul organizat de ei. In articolul cu pricina Basescu era prezentat ca un scandalagiu, numa nu i-a tras de urechi pe afaceristi.
    2. Articol despre Patricu si mic.ro, ca a dezvoltat reteaua, ca au nu stiu ce vanzari si salarii. In alta parte am vazut ca era intrabt de preturile cam mari, aici nu.
    3. Tot domnii de la zf.ro au acum un articol, paralela intre presedintele argentinian(mort) si Traian Basescu. Nu ma obosesc sa il comentez, pot spune doar ca printr-un punct se pot duce o infinitate de paralele.
    Punctele 1,2,3 ma fac sa cred ca ziarul financiar se ocupa si de politica, parerea mea.

    Creanga

    15/11/2010 at 1:45 am

  66. ela

    15/11/2010 at 7:40 am

  67. Felicitari pentru articol, Theo ! O sa il preiau pe blogul meu, daca nu-i cu suparare.

    alexa

    15/11/2010 at 8:49 am


Comentariile sunt închise.