Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 11 Noiembrie / “sexgate cu Roberto”

Bună dimineata intr-o zi de joi. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  13°C, si o maxima termica de  20°C, umiditate: 68%. Mai mult insorit, moderat, frumos. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2774 RON (-0. 0088 RON); 1 USD = 3. 1086  RON (+0.0308); 1 EURO =  1. 3760   USD (-0.0166) .

Rata medie lunară a inflaţiei, în primele zece luni ale acestui an, a fost de 0,7%, în octombrie rata anuală a inflaţiei atingând un nivel de 7,88%, conform datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică. Faţă de luna septembrie, indicele preţurilor de consum (IPC) a crescut cu 0,55%. Creşterea medie a preţurilor pe total în ultimele 12 luni (noiembrie 2009 – octombrie 2010) faţă de precedentele 12 luni (noiembrie 2008 – octombrie 2009) determinată pe baza IPC este de 5,6%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al preţurilor de consum (IAPC) este de 5,5%. (Sursa:Capital)

Preţurile materiilor prime au urmat un trend puternic ascendent pe plan internaţional în acest an, iar efectul pentru România este din ce în ce mai puternic, chiar lăsând la o parte majorarea TVA.  Institutul de Statistică a anunţat ieri o inflaţie lunară pe octombrie de 0,55%, ceea ce explică nervozitatea de săp­tămâna trecută a oficialilor BNR despre discuţiile privind evoluţia preţurilor. Creşterea înaltă din economiile emer­gente, mari consumatoare de resurse, dar şi injecţiile de sute de miliarde de dolari ale Rezervelor Federale sunt enumerate printre cauzele unui nou posibil boom al preţurilor la materiile prime – alimentare sau nonalimentare – , după cel din 2008, care a fost dezumflat de marea criză financiară. De la începutul anului preţul grâului a crescut cu 31,5%, iar cel al porumbului cu 48% pe bursele străine. Recolta slabă a cerealelor a dat naştere unor speculaţii potrivit cărora este posibilă o criză a alimentelor. Întrebarea este cu cât va fi influenţat preţul alimentelor din România de aceste tendinţe. România exportă anual până la 4 milioane de tone de cereale, ceea ce înseamnă o pondere de 1% din comerţul glo­bal cu produse agricole. Aurul, argintul sau cerealele au avut o evoluţie ascendentă rapidă pe bursele de mărfuri din întreaga lume, însă niciuna dintre aceste materii prime nu poate egala performanţa bumbacului: creştere de 100% a preţului în 2010, până la o valoare de 3,36 dolari per kilogram. Preţul aurului a crescut cu 29% în acest an şi este de aşteptat să îşi continue ascensiunea în 2011. (Sursa:ZF)

Preşedintele Traian Băsescu solicită Parlamentului să elimine prevederile adăugate de Legislativ la o ordonanţă de urgenţă, care le conferă unora dintre salariaţii din sectorul bugetar anumite drepturi băneşti incluse în salariu, pentru că ar produce anumite inechităţi în rândul angajaţilor din sectorul bugetar. Cererea de reexaminare a Legii pentru aprobarea OUG 1/2010, privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi stabilirea salariilor acestora, precum şi alte măsuri în domeniul bugetar, vizează eliminarea includerii unor stimulente obţinute de angajaţii Ministerului Finanţelor. (Sursa: Agerpres)

In rechizitoriul dosarului de trafic de persoane in care este implicat deputatul Robert Negoita se mentioneaza ca fetele care ar fi intretinut relatii sexuale cu liderul PSD au participat la concursul Miss TSD (Tineretul Social-Democrat), concurs organizat de partid. Procurorii consemneaza in rechizitoriu ca, in schimbul relatiilor sexuale cu Robert Negoita, fetele erau recompensate cu premii in cadrul concursului de frumusete. In rechizitoriu este mentionat si numele lui Nicolae Banicioiu, presedintele TSD. Din rechizitoriu se intelege ca a fost vorba de concursul Miss TSD 2008, organizat de Robert Negoita. Din declaratiile unei tinere reiese ca alte patru tinere care ar fi intretinut relatii sexuale cu Robert Negoita au si castigat premii in cadrul Miss TSD, una fiind desemnata chiar castigatoare. (Sursa: Hotnews)

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, i-a invitat miercuri pe liderii UDMR, ai grupului parlamentar al minorităţilor, PDL şi PSD la dialog, subliniind că forţele politice trebuie să înceteze războiul, chiar dacă acesta le aduce câştiguri. Crin Antonescu îi invită pe Marko Bela, Varujan Pambuccian, Emil Boc şi Victor Ponta să pornească acest dialog pe 15 noiembrie, la Palatul Parlamentului.

„Situaţia actuală a României ne obligă pe noi, mandatarii încrederii cetăţenilor, să manifestăm responsabilitate şi preocupare reală faţă de rezolvarea crizei în care se zbat ţara şi societatea. Războiul politic pe care noi, Partidul Naţional Liberal, nu l-am dorit şi nu-l dorim, generat de obsesia pentru puterea absolută şi pentru controlul total al resursei financiare publice, manifestate până acum de actuala guvernare, agravează criza de încredere a românilor în instituţiile democratice ale statului. Războiul politic împiedică identificarea şi aplicarea, prin efort comun, a măsurilor de natură să genereze depăşirea crizei economice grave în care se află România”, arată liderul PNL, în scrisoarea deschisă transmisă presei. (Sursa: Agerpres)

Premierul britanic, David Cameron, aflat în vizită în China, a respins o solicitare oficială de a da jos de pe haină o insignă cu o floare de mac comemorând militarii căzuţi în luptă, un simbol care chinezilor le aminteşte de „războaiele opiului”, pierdute în secolul al XIX-lea. În loc de tradiţionala floare de mac a onoarei, oficialii chinezi au văzut opiul umilinţei , explică un oficial britanic. „Chinezii ne-au spus că ar fi indecent să poarte floarea de mac, din cauza războaielor opiului”, pierdute împotriva Marii Britanii. „I-am informat că floarea de mac înseamnă foarte mult pentru noi şi că o purtăm mereu”, adaugă oficialul britanic. În statele membre Commonwealth, există obiceiul să se poarte la piept o floare de mac din hârtie în amintirea militarilor morţi sau răniţi în războaie. Simbolul se poartă de la sfârşitul lunii octombrie până pe 11 noiembrie, Ziua Armistiţiului, când s-a încheiat Primul Război Mondial. (Sursa:Mediafax)

Va urez o zi buna!

69 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata !
    Au trecut 15 ani de la moartea Seniorului.
    Macar din cand in cand sa ne aducem aminte ca am avut si oameni politici adevarati.

    Concursuri de Miss TSD ?
    Pai nu asa a promovat si micu` putulescu, dupa ce a castigat cateva concursuri la scolile lor de vara ? 😆

    Antonescu e un lider aerian, un balon umflat cu pompa de televiziuni. Vrea musai presedinte si d`aia a schimbat macazu`.

    Tzepelica

    11/11/2010 at 9:42 am

    • Salut @timi,
      fara grija am o postare despre asta. Eu nu am uitat!

      Theophyle

      11/11/2010 at 10:12 am

  2. Salut, v-am spus cu racheta, v-am spus. 🙂

    Dan Selaru

    11/11/2010 at 10:45 am

    • Salut, ne-ai spus Dane, numai ca era interceptarea unui Arrow, dupa o tinta trasa de pe mare in onoare Premierului Israelian intamplator in regiune 🙂

      locatia exacta atragerii a fost Naval Air Station Point Mugu

      Theophyle

      11/11/2010 at 10:56 am

  3. Buna dimineata
    Eu am alta idee cu privire la invitatia Crinolinei.
    Trebue onorata de catre PDL.Mai mult -trebue laudata,trebue luata in serios si eventual gasita o solutie de convietuire.
    Repet -sub umbrela Crinolinei.
    Rezultatele dupa mintea mea pot fi benefice:
    Crapa Ponta de necaz,PNL se instaleaza in fruntea opozitiei,creste Crinolina in sondaje si obliga PSD ul sa treaca la atac,echipa pro PDL din PNL primeste o gura de oxigen.
    Ar trebui ca in aceasta etapa sa incercam o ascutire a luptei de clasa intre Tontanel si Pontanel.
    Nu cred insa ca cefele groase de la conducerea PDL au simtul umorului.

    tucu

    11/11/2010 at 10:50 am

  4. Salutare! 🙂

    Nu va bazati pe Crin cum ca i-a venit mintea din urma. Pentru a intelege de ce aparent s-a desteptat, trebuie sa aveti in vedere declaratia lui Nastase:

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/nastase-exista-o-presiune-din-partea-unei-zone-a-pnl-pentru-o-alianta-cu-pdl-205526.html

    „N-am suspectat, dar în momentul în care am aflat despre scrisoarea aceea de invitare la un moratoriu, să stăm să ne înţelegem, am avut impresia aici că fraza aceasta era cea mai importantă din ce-am spus (…) N-am informaţii, dar cred că există o presiune destul de mare din partea unei anumite zone din PNL pentru un anumit tip de înţelegere„.

    Nu ca nu ar avea informatii, omul a auzit ceva. Insa nici nu trebuie sa credem ca brusc PNL va merge alaturi de PDL, pentru ca PNL nu mai are alta identitate si alt mesaj de cind e Crin presedintele partidului. Daca PNL am merge mult mai vizibil spre PDL, Crin si-ar pierde obiectul muncii. Asa ca eu cred ca a facut invitatia cu gindul sa puncteze el imagistic (de ciuda ca Basescu a fost foarte bun in Parlament) si, probabil, existind si presiuni interne din partid spre un inceput de dialog.

    Insa nu cred ca va exista vreo intrare PNL-ului la Guvernare, cel mult niste voturi punctuale la unele legi.

    Cetatean

    11/11/2010 at 11:17 am

  5. @tucu

    ca ii chemi la intilnire,enormal,dar
    -cind ei au fost chemati,s-au dus vreodata?
    -cind basescu a vorbit prin parlament,au stat sa asculte?
    sa presupunem ca se vor duce toti,mimind ca si fanfaronul ala crin” interesul national” si apelul lui basescu
    problema e ca pentru toti,inclsiv pdl,interesul national nu prea se armonizeaza cu interesul personal
    chiar daca se vor intilni,va iesi un fissssssss din care fanfaronul va concluziona” iata, eu am vrut,dar ceilalti nu vor”
    eu cred ca asta a propus intilnirea sa-i convinga sa voteze o lege care sa-i dea exclusivitate lu patriciu sa puna rulotele prin toata tara

    intamplator

    11/11/2010 at 11:23 am

    • Intamplator 🙂
      Pe timpul meu se numea „apa de ploaie,” nu stiu cum se numeste astazi 🙂

      Theophyle

      11/11/2010 at 11:29 am

      • in neaosul limbaj al politicienilor&analistilor celebri-v inregistrarile-probabil ca” labareala”

        intamplator

        11/11/2010 at 11:56 am

  6. PS. Ieri la Senat Ponta si Antonescu au vorbit minute bune stind pe culoar. Exista si poze in acest sens. Baietii care au pozat sustin ca dupa o ora jumate Antonescu a trimis acea scrisoare de invitatie.

    Prin urmare, imi mentin interpretarea: Opozitia, prin Antonescu, a incercat sa faca un gest similar cu cel facut de Basescu. Faptul ca gestul a venit de la Crin, cel mai latrator adversar al lui Basescu, a fost menit sa incerce sa arate ca se pot gasi totusi resurse de rationalitate chiar si la cel mai inversunat adversar.

    Este imposibil ca Ponta si Antonescu sa fi discutat doar starea vremii.

    Cetatean

    11/11/2010 at 11:25 am

    • Salut @Cetatene,
      Ce importanta au discutiile intre cei doi. Lucrurile se fac deasupra capetelor lor, stie Conu Costache cu cine 🙂

      Theophyle

      11/11/2010 at 11:29 am

  7. salut 🙂
    Intradevar azi e ziua Armistitiului care dovedeste odata mai mult ca atunci cind impui invinsului conditii prea multe acestea devin simburele revansismului. Este si comemorararea mortilor din primul razboi mondial. Francezii si Britanicii o fac cu o seriozitate care m-a impresionat.
    Noi macar sa ne amintim de mortii nostri uitati sau nestiuti din primul razboi mondial (fiecare familie are asa ceva chiar daca ignora).

    Un tanar de stanga

    11/11/2010 at 11:30 am

    • TDS, salut!
      Cine nu-si aminteste de istoria lui nu o maerita!

      Theophyle

      11/11/2010 at 11:41 am

  8. Salve, Theophyle!

    Evident, lucrurile importante se fac peste capetele celor doi, cei doi ma intereseaza doar pentru ca ei ilustreza conceptele operatorii ale lui Patriciu care discuta direct cu Nastase (eventual Iliescu).

    Cetatean

    11/11/2010 at 11:31 am

  9. Nu am sustinut si nu sustin CACRIN este un produs utilizabil pe termen mediu si lung.
    Crin este nociv nu numai pentru noi ci si pentru propriul partid.
    Prin aceasta invitatie insa Crin poate deveni util daca stii sa te folosesti de vanitatea lui.
    Util pentru a il invrajbi pe POnta -alt infatuat,util pentru a i obliga pe PSD isti sa ia o atitudine „”constructiva”” ,utili si pentru PDL care poate arata populatiei ca trece peste orgolii si se aseaza la masa cu dusmanul.
    Nu cred si nu am afirmat CACrin este in stare sa medieze sau sa rezolve ceva.Afirm numai ca individul are o parte care poate fi folosita in batalia actuala-vanitatea.

    tucu

    11/11/2010 at 12:01 pm

    • tucu, salut 🙂
      Nu, nu sunt. De fapt cred ca este un prost. O dovedeste faptul cum a dat-o in bara cu strategia lui anti-Basescu. Stiu insa care sunt dorintele lui de la PNL sis mmai stiu ca si-a amanetat actuala conducere.

      Restul sunt chestii de aptitudini 🙂

      Theophyle

      11/11/2010 at 12:15 pm

  10. @Theophile
    Esti convins ca conul Costache este un strateg de geniu?
    Eu nu.
    Esti convins ca Nastase ,un excelent organizator ,este si strateg? Personal ma indoiesc.
    Faptul ca vor sa l prezinte pe Crin drept salvatorul neamului,faprtul ca Nastase este capabil sa sprijine pe oricine este in sfera lui de influenta numai pentru a schimba balanta puterii,sunt lyucruri de inteles.
    Ceea ce nu cred ca are in vedere respectiva strategie este situatia si gastile din PSD.
    Nu trebue uitat ca in alegeri talpa tarii priveste intotdeauna spre cel ce este pe cale sa obtina puterea iar la noi ,in subconstientul alegatorului puterea = seful statului.
    PSD ul stie foarte bine ca nu poate pleca in alegeri sprijinind un venetic -pe Crin.

    tucu

    11/11/2010 at 12:09 pm

    • scuze, ti-am raspuns mai sus!

      Theophyle

      11/11/2010 at 12:17 pm

      • @Theophile,
        Cel mai frumos cadou ce ti poate fi facut este ca adversarul tau sa fie un prost.
        Daca ai asemenea noroc -nu incerca sa l distrugi-foloseste-l si se va distruge singur

        tucu

        11/11/2010 at 12:22 pm

  11. @tucu

    cred ca antonescu asta e numai o prelungire a lui patriciu si in momentul in care patriciu nu mai are nevoie de el il arunca;
    tipul asta nu e in stare de absolut nimic,dar sa si gindeasca;
    afara de a se auzi clantanind-si asta fara nici o logica-a facut ceva in politica sau in viata,in general?
    asta e exemplificarea ultima a principiului incompetentei al lui Peter

    intamplator

    11/11/2010 at 12:12 pm

    • @Intimplator
      Este corect ce spui ,dar daca in acest moment ai o asemenea ciudatenie ca adversar de ce sa nu profiti si sa l folosesti?
      Nu noi -pro basescienii -trebue sa ne batem ope doua fronturi (ca sa nu pomenesc de o parte a PDL) si cu PSD si cu PNL.NU.Trebue sa invatam sa i facem sa se omioare intre ei.

      tucu

      11/11/2010 at 12:26 pm

      • @tucu
        nu sunt probasescu;
        doar in acest moment basescu este sngurul om politic care are o strategie si o viziune ,care poate,coincide cu a mea
        asta eu i-as zice pragmatism;
        nu vad in nici un caz liderul dorit de mine in basescu
        repet,conjuctural acum imi reprezinta citeva din interesele mele,cel mai important fiind incercarea de a institutionaliza relatiile in societate si a reduce clientelismul si arbitrariul existent

        intamplator

        11/11/2010 at 12:33 pm

  12. O zi buna doamnelor si domnilor . 🙂
    Nu comentez ca astept caderea guvernului Berlusconi . 🙂 Chestie de ore sau cel mult 7 zile .

    Ștefan A.

    11/11/2010 at 12:19 pm

  13. Ziua buna Theophyle @ all 🙂
    O fotografie in contrast cu delirul morbid media de saptamana trecuta,delir din care Ilici,Nastase si loudspeakerul lor vor sa-si mai traga niste procente(funeste metode)
    funeraliile seniorului.

    Initiativa lui Antonescu mi s-a parut hazlie.Orator bun(poate chiar cel mai bun dar nu si practician,doar patrician 😆 ) ar parea ca are sanse,mai ales ca pdl are un comportament ,cred eu, bizar prin lipsa de seriozitate in momente importante.
    Este o capcana prin care Chucky vrea sa balanseze centru de greutate dinspre pirat inspre el,incercand sa-i ia fatza si sa-l puna in defensiva pe Ponta.
    Sansele de relansare,de asezare sanatoasa a politicilor macro-eonomice par a fi intemeiat fundamentate daca se trec cu bine zilele pana la sfarsitul anului adoptand-se pachetul celor 3-4 legi.

    mircea

    11/11/2010 at 12:22 pm

    • @Mircea
      Piratul este iesit din joc.Nu va mai candida.
      Atita timp cit noi nu avem inca un candidat ,balanta are doua capete Ponta si Crin.
      Cu cit se va inclina spre Crin cu atit Ponta va sari la beregata Crinului.
      Noi inca nu suntem in lupta pentru ca generalul nu a fost inca nominalizat.

      tucu

      11/11/2010 at 12:31 pm

      • @ tucu
        cred ca e ” wishfull thinking”
        nici ponta nici antonescu nu pot decide
        ei sunt doar marionete proaste

        intamplator

        11/11/2010 at 12:35 pm

    • Salut Mircea 🙂
      Suferim de o necrofilie accentuata. Am devenit un popor de ciocli. Vai de mama noastra!

      Theophyle

      11/11/2010 at 12:46 pm

      • Ai dreptate draga Theophyle 😦
        Bucuria altora ne lasa aproape indifirenti(sau mai rau ne fac invidiosi) in timp ce suferinta altora ne consoleaza in suferintza noastra.Ciudata mostenire psihologica,probabil de la capra noastra romaneasca se trage.Si prea mult cinism media pe sticla,prea mult.

        mircea

        11/11/2010 at 1:02 pm

  14. @ tucu 🙂
    N-am pus virgula cum trebuie.
    Chucky vrea sa ia fatza piratului nu pentru ca Base ar mai candida,ci astfel incat succesul stabilizarii si consolidarii macro(baza a unei cresteri sanatoase) sa fie ca urmare a initiativei sale de chemare la responsabilitate a tuturor partidelor si nu a moratoriului propus de presedinte pentru astea 45 de zile.Ar face puncte importante,se poate presupune,dar calculele astea sunt,cred eu mult prea timpurii in perspectiva 2014,chiar si 2012.
    De fapt sunt sigur ca marinarul nici nu e interesat acum de asa ceva ci doar ca sa treaca pachetul ca sa putem urni carutza.Un efect totusi ar avea asupra alegerilor pdl ,din ianuarie parca.

    mircea

    11/11/2010 at 12:44 pm

  15. Buna ziua,
    incerc sa-mi dau si eu cu parerea: n-ar fi un afront la adresa presedintelui Basescu daca PDL s-ar conforma si s-ar prezenta la prima chemare a lui Antonescu?
    Acum cateva zile Antonescu declara ca nu-l recunoaste pe presedinte ca avind indreptatirea morala sa medieze intre putere si opozitie, iar acum se erijeaza el in mediator. In ce calitate?
    Eu nu m-as duce, dar recunosc ca toata viata am fost o persoana care si-a respectat principiile si nu intotdeauna am avut de castigat din asta altceva decat respectul fata de mine! Si in plus, m-a ferit Dumnezeu sa fiu politician deci vorbesc in calitate de om obisnuit.

    cedric

    11/11/2010 at 12:53 pm

    • @cedric 🙂
      Ferice de ce-i care-si permit luxul unor principii.
      Cred ca ai dreptate,eu vad ca Chucky incearca sa impinga pdl(aparent si psd) inspre o situatie din care sa fie singurul castigator cel putin ca imagine.
      Nu stiu cum se poate rezolva o astfel de problema speculata abil de Antonescu(si cei din spatele sau).Probabil cine va urla mai tare 🙂

      mircea

      11/11/2010 at 1:20 pm

  16. Va anunt ca in RFG se cauta peste 980.000 de angajati pentru a acoperii cererea industriei private . In special ingineri . Daca romanasii nostri cu diploma se pling ca nu au locuri de munca , sa incerce in RFG . 🙂
    Sa vedem si citi vor reusii sa ocupe un post ! 😆

    Ștefan A.

    11/11/2010 at 1:16 pm

    • Salute Stefan 🙂
      E un anunt important.Pentru mine,partea proasta e ca daca as vrea sa vorbesc nemtzeste la vreun interviu, dupa o jumate de ora m-ar durea mainile asa de tare ca n-as mai putea lucra ninica 😆

      mircea

      11/11/2010 at 1:24 pm

      • salut mircea
        Avantajul libertatii . Fiecare poate cauta locul de munca dorit in intreaga UE ! 🙂
        Limba nu a fost niciodata un obstacol . Destul ca unu sa o invete ! 😆
        Oricum , fara limbi straine la activ , greu pentru un tinar sa se descurce pe continent .

        Ștefan A.

        11/11/2010 at 1:30 pm

        • 😆
          Limba nu a fost niciodata un obstacol. 😆 Total de acord.

          Cica unul de-al nostru pescuia pe-acolo si cand i se rasturna barca,speriat de moarte ca se ineaca incepu sa strige intr-o nemteasca ciudata : Hilfe,hilfe la care cativa de pe mal : Pana sa invete germana mai bine invata sa inoate 😆

          mircea

          11/11/2010 at 1:47 pm

      • @mircea
        6 ani am lucrat in firma germana/toti,absolut toti stiau engleza cel putin cit sa ne intelegem
        drep e ca firma era multinationala si engleza era un ” must” grmana un ” plus”
        @stefan place nu place engleza este baza,urmata de germana si franceza
        probabil de aia multi tineri italieni nu-si gasesc de lucru;nu mi se par a excela in alta limba afara de italiana

        intamplator

        11/11/2010 at 1:47 pm

        • Salut intimplator
          Absolut adevarat . Engleza este o mare necunoscuta pentru masa italienilor tineri .
          De aia am trimis eu pe fata mea la cursuri private de engleza , inca din frageda pruncie . Ca aici , in Italia, profesori de religie sint in toate scolile dar nu au bani si de profesori de engleza ( sau alte limbi ) cu aceasi densitate de prezenta in sistemul scolar .
          D.a.p.d.v. am fost noi mai bine pregatiti in limbi straine pe vremea lui Ceausescu decit multi tineri italieni de azi , pe vremea internetului ! 🙂

          Ștefan A.

          11/11/2010 at 1:53 pm

          • De acord cu voi 🙂
            De voie de nevoie engleza va fi pricipala punte de comunicare intre viitoarele generatii,netul a influentzat decisiv aceasta optiune.

            mircea

            11/11/2010 at 2:03 pm

          • a avut si ceausescu un rol „bun” cu reducerea emisiilor teve
            la cite videocasete circulau s-a invatat engleza,nu gluma;copiii mei asa au inceput cu desenele amanate netraduse la video
            restul a fost usor dupa aia

            intamplator

            11/11/2010 at 2:32 pm

  17. Dupa ce protejata piratului, madam Boagiu, ne-a facut bucuria cu obligativitatea anvelopelor de iarna, acu` vine Base si mai trage o bata pe spinarea, cocosata deja, a electoratului :
    „Băsescu la CIS: Cei care lasă terenurile nelucrate să plătească impozit mai mare decât subvenţia”.
    Daca in asta consta strategia de relansare a economiei, am mari rezerve vis a vis de „succesurile” viitoare ale echipei pirat-guvern.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/mariana-gheorghe-cis-am-avut-60-de-intalniri-cu-autoritatile-romane-si-institutii-internat.html

    Tzepelica

    11/11/2010 at 1:41 pm

    • Salve Timi 🙂
      Cu gumele sunt de acord cu tine.Cel putin nu prin felul cum arata ordonanta se poate rezolva corect problema.
      Dar cu terenurile sunt de acord.Cine are (persoana fizica/juridica) mai mult de tz mp(sa zicem 1 ha) si le tine nelucrate,e clar ca are alte interese decat agricultura.

      mircea

      11/11/2010 at 1:55 pm

      • asa si? nu-i pamantu’ lui? ce fac cu pamantu’ meu… e finalmente treaba mea…

        purligar

        11/11/2010 at 2:00 pm

        • Ce faci cu pamantul tau,categoric e treaba ta.
          Ce taxe, impozite,subventzii,facilitati,constrangeri etc. e treaba statului(prin reprezentantii sai alesi) 🙂

          mircea

          11/11/2010 at 2:25 pm

      • Salut !
        Am raspuns mai jos.

        Tzepelica

        11/11/2010 at 2:15 pm

  18. Buna ziua tuturor!
    @Tzepelica: nu vad care ar fi problema asta cu pamantul.Chiar e pacat ca e parloaga.Gandeste-te cati au cumparat ca sa-l speculeze

    ela

    11/11/2010 at 1:52 pm

    • Problema e ca taranii care au cate 1-2 ha nu au nici bani, nici utilaje si nici conditii ca sa-l lucreze.
      Nu exista o banca la care agricultorii sa faca niste credite cu dobanzi rezonabile.
      Nu exista o industrie indigena care sa produca tractoare adecvate si accesibile ca pret („Tractorul” Brasov a fost pus pe butuci, la fel si „Semanatoarea”).
      Adica nu exista NIMIC, nici-o chestie care sa stimuleze productia agricola.
      In loc sa creezi conditii, vii cu penalitati.
      E o politica paguboasa, elaborata de habarnisti politici, care se va razbuna in scurt timp.
      In favoarea pesedoilor, evident.

      Tzepelica

      11/11/2010 at 2:00 pm

      • Corect tzepelica .
        Aruncam bani pe sali de sport in sate fara canalizare , reabilitari termice pe blocuri de darimat , rovigneta electronica (sau cum se cheama ) dar nu dam nici un leu pentru a asigura taranilor uneltele necesare lucrarii pamintului .
        In vest , dupa razboi , a fost statul care a platit masinile agricole pentru a asigura hrana cetatenilor.
        La inceput 100 % din pret. In anii 90 , statul mai asigura 70 % din pretul unui utilaj agricol . Acum doar 50 % . Ai nostri nimic . Doar taxe daca nu cultiva terenul . Cu ce sa cultive , cu calul si plugul de lemn ca acum 300 de ani ? Idioti totali .
        De la agricultura de subzistenta nu iese spaga !

        Ștefan A.

        11/11/2010 at 2:12 pm

        • Astia isi bat singuri cuie-n talpa, tizule.
          Piratu` are consilieri/ministri de doi bani, habarnisti/hartogari, care fac „programe” din birou, rupti de realitate.

          Tzepelica

          11/11/2010 at 2:18 pm

      • salut,

        atunci sa nu-si mia incaseze subventia daca nu pot muncii pamantul.
        aici este vorba de cei care incaseaza subventii de la stat, lasa pamantul in paragina si stau la crasma cu o tuica in fata din banii de subventie.

        nu, masura e corecta. ori folosim pamantul de-l avem, ori mai bine-l dam celor ce pot/vor sa-l munceasca.
        sa ai si pamant si sa creasca si balarii pe el nu se poate. nu avem luxul asta.

        Laur

        11/11/2010 at 2:16 pm

        • Pt. terenurile nelucrate nu se ia subventie.
          Nu ti-o da primarul, care are situatia terenurilor extravilane.

          Tzepelica

          11/11/2010 at 2:26 pm

      • Timi, de acord cu tine si stiu ca stii cat de mult vor tine si cu dintii ca sa fie lucrat de ei cu toate lipsurile de pe piata.Dar asta ii va impinge spre gasirea de solutii,asociere,arenda etc.Cat de refractari vor fi tinand cont de specificul nostru e usor de dedus.
        E desigur un procent important,dar cred ca problema se refera in primul rand la acei mastodonti imobiliari din domeniu, care acum ca s-a prabusit piata asta dupa ce-au speculat-o atata,nu fac nimic decat s-astepte vreunu cu bani multi ca sa i-l vanda.
        Se forteaza intr-adevar,si vor fi victime dar cred ca-s colaterale.Printre beneficiari vor fi cei cu bani care se vor orienta inspre asta,si pe termen lung toti.Potentialul agriculturii noastre este mare,iar perspectiva internationala ar trebui sa inurajeze directia asta.Parerea mea. 🙂
        Daca nu se explica bine e desigur in favoarea pesedoilor.

        mircea

        11/11/2010 at 2:19 pm

        • Terenurile pt. imobiliare sunt doar in zonele limitrofe marilor orase.

          Tzepelica

          11/11/2010 at 2:25 pm

          • Te inseli draga Timi.
            Mii de ha agricole(s-a lucrat puternic,comasari de terenuri,promisiuni de vanzare la notariat din partea improprietaritilor, in prima faza,apoi rotatia artificiala pentru a creste preturi-cele neoficiale,de ce crezi ca s-au pastrat taxe infime la tranzactii+facturare inversa etc) stau nelucrate in zone alontanate fara nico perspectiva serioasa de dezvoltare de constructii.

            mircea

            11/11/2010 at 2:32 pm

  19. Constat ca avem doua probleme majore :
    – una politica, determinata de aliantele penibile/instabile cu traseistii generalului de izmene si cu UDMR;
    – una economica, creata de faptul ca deciziile in domeniu le iau niste habarnisti numiti politic, fara nici o experienta in domeniul in care decid (Udrea, de ex., care n-a condus in viata ei macar un atelier de fabricat cuie).
    In conditiile date, consolidarea dreptei se poate realiza doar prin refacerea aliantei ADA, care ar putea trimite PSD la colt, adica unde merita.
    Dpdv. economic, numai o strategie de dezvoltare economica elaborata de specialisti veritabili poate pune economia pe linia de plutire.
    Daca nu, o sa continuam sa ne balacim in actuala mocirla mult si bine, fara sa zarim macar „luminita de la capatul tunelului”. 😦

    Tzepelica

    11/11/2010 at 2:12 pm

    • ba se vede. adica ea, luminita. numai ca e rosie.

      Gamer

      11/11/2010 at 6:06 pm

  20. Cred ca nu ai inteles ce a spus ministrul agriculturii (nu ca m-as da in vant dupa el): mareste subventiile la terenurile lucrate si penalizeaza pe cei care nu si le lucreaza.In Ungaria problema asta s-a intamplat acum mai multi ani.Pe tarani nu ii opreste nimeni sa se asocieze,ar putea sa acceada ca asociatie ,fonduri europene si ar obtine productii mai de soi.Nici pentru industrie nu sunt credite cu dobanzi convenabile.Despre ce vorbim? Daca nu se ia nici o masura,pamantul ramane tot nelucrat.

    ela

    11/11/2010 at 2:17 pm

    • Se pare ca nu stii cine mai populeaza satele Romaniei, cine are in proprietate 1-2 ha.
      Mergeti in sate, vorbiti cu taranii, intrebati-i ce-i doare.
      Si pe urma elaborati „politici” agricole, doar IN CUNOSTINTA DE CAUZA.

      Tzepelica

      11/11/2010 at 2:21 pm

  21. @ Tzepelica: Ministrul agriculturii nu e habarnist; chiar e un specialist bun.Isi stie meseria.Si nu trebuie sa-mi placa mie,daca isi face treaba.

    ela

    11/11/2010 at 2:20 pm

    • Atunci decizia nu a luat-o ministrul.
      Vine mai de sus.

      Tzepelica

      11/11/2010 at 2:23 pm

  22. Cine e de vina ca sate intregi isi beau venitul minim la crasma,in loc sa fie pusi sa faca ceva in schimbul banilor primiti?Si asta se intampla de ani buni.

    ela

    11/11/2010 at 2:25 pm

    • Cine nu creaza conditii stimulative ca sa-i puna in miscare.
      Cine prefera sa-i tina in saracie, CA SA LE CUMPERE CAT MAI IEFTIN VOTURILE.
      Adica politicienii din PDL, PSD, PNL etc.
      Nu va e clar ?

      Tzepelica

      11/11/2010 at 2:29 pm

  23. Nu vreau sa monopolizez discutia.Traim in UE.Astea sunt regulile,standardele trebuiesc implementate si aplicate.
    Sunt someri la oras? Sa puna mana pe carte ,sa schiteze un proiect,si sa aplice pentru fonduri. Studentii de la agronomie chiar invata la modul serios cum se face asta. De ce primariile nu ii folosesc pe astia,si mentin fosile care nu au habar ? Se face o examinare,cine stie,ramane,cine nu…aut!

    ela

    11/11/2010 at 2:30 pm

    • Studentii de la agronomie ?
      Cei care isi iau examenele cu bani ?
      Cei care au profesori cu firme de termopane sau de plante decorative chiar in incinta facultatii ?
      Heheheeeee…

      Tzepelica

      11/11/2010 at 2:36 pm

      • ce bine-ar fi fost ca numai la agronomie sa fie asemenea chestii. radu vasile inca traieste si sigur isi aminteste cum se desfasurau examenele. dar si mai abitir isi amintesc absolventele de ase. sau cele de la litere despre exigentele „profesorului” zacusca. lista e a draqu de lunga.

        Gamer

        11/11/2010 at 6:19 pm

    • @ela
      pai noi am ramas in socialism in fapt
      ” ce-i al meu e numai al meu,ce-i al nostru e al meu”
      cind e de luat sa ni se dea
      cind e de dat cum indraznesti sa-mi ceri?
      sistemul asta nenorocit,hibrid practicat si incurajat de toate guvernarile de dupa 90 e de vina

      intamplator

      11/11/2010 at 2:37 pm

  24. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    11/11/2010 at 2:35 pm

  25. Salut din nou!

    Gabi, am vazut si eu stirea cu Tribunalul care considera ca taierea cu 25 la suta incalca drepturile omului.

    Inainte de a comenta motivatia Tribunalului, vreau sa va semnalez atacul de azi al lui Basescu la CCR care a respins taierea temporara a pensiilor cu 15% si corelarea pensiei magistratilor cu procentul de contributivitate (pensia magistratilor fiind imposibil de calculat).

    „Am avut probleme extrem de serioase în discuţiile cu Fondul, Uniunea Europeană şi Banca Mondială legate de credibilitatea şi predictibilitatea deciziilor instituţiilor juridice ale României, care adesea, fără justificare şi temei constituţional sau legal, au interferat masiv politica economică a Guvernului. Şi aici cred că este evident pentru oricine cât de penibilă poate fi o instituţie a statului român, care spune Da, facem pensiile după contribuţie, dar la o singură categorie nu, cea care sunt şi eu„, a povestit el.

    In fond, stiind ca votul decisiv pe taierea pensiilor si pe salvarea pensiilor magistratilor a fost al lui Puskas de la UDMR (plus pesedeii), intelegem impotriva cui e atacul.

    In fapt, daca mai era nevoie de reamintit, tin sa reamintesc onoratilor colegi ca Basescu are pe teava o solutie furnizata gratuit prin amabilitatea a doi anonimi numiti Mister B si Cetatean, referitor la recalcularea pensiilor magistratilor.

    Presedintele sa nu se mai vaicareasca din cauza CCR, ci mai bine sa puna Guvernul si Majoritatea parlamentara sa introduca un singur articol in lege pentru recalcularea pensiilor magistratilor dupa principiul contributivitatii si al statutului constitutional restrictiv de drepturi.

    Pentru cine a aterizat pe blog dupa luna august si nu a citit serialul „Taierea motului” reamintesc articolul in formularea Mister B – Cetatean:

    “Pe data intrării în vigoare a prezentei legi, următoarele categorii de pensii stabilite pe baza legislaţiei anterioare devin pensii în înţelesul Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare) astfel:

    – pensiile de serviciu ale judecătorilor şi procurorilor care nu indeplinesc condiţia vechimii de 25 de ani, realizată numai prin exercitarea efectivă a acestor funcţii, continuu sau cumulate, din perioada sau perioadele în care au dobândit statutul constituţional, prin numire după intrarea în vigoare a Constituţiei României din 1991″.

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2010/08/12/taierea-motului-pensiilor-speciale-ale-magistratilor-1/

    Cetatean

    11/11/2010 at 2:38 pm

  26. Va contra-salut 🙂
    azi nu trebuia sa-nceapa razbelu? WWIII*?
    desigur ca mai e pana la 24.00 GMT, ora 2 in rss tzigania.

    *gresesc profund cei care numara asa.
    WWIII a fost razbelu’ „rece”

    Gamer

    11/11/2010 at 7:02 pm


Comentariile sunt închise.