Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Mujdeiul si regula de aur

Daca tot suntem astazi intr-un avant culinar, dupa ce am discutat despre maioneză politică vom discuta putin si despre mujdeiul de usturoi politic. Nu trebuie sa va povestesc multe despre usturoi, tot romanul foloseste aceasta planta din copilarie si pana la adanci batraneti. Usturoiul, impreuna cu ceapa, sunt componentii bucatariei romanesti dintotdeauna. Benefic în prevenirea sau ameliorarea bolilor cardiovasculare, a tulburărilor digestive sau a pneumopatiilor, are un puternic efect antimicrobian si antihelmintic. Cel putin pe acest blog, Basescu a fost vazut intotdeauna ca un agent pozitiv in politica romaneasca, daca doriti un fel de condiment de genul usturoiului. Cate odata miroase, dar in majoritatea timpului benefic si sanatos.

In postarea in care analizam ultimul interviu de la TVR, l-am criticat (cu blandete) pentru ca omul a gresit si a avut cateva exprimari nefericite. Astazi voi fi mult mai putin bland, citez:

“Daca eu as fi fost implicat, PDL ar fi fost mult mai precis in actiunea politica. N-ar fi existat in PDL niciun politician care nu respecta regula de aur. Discutam in interior si, cand am decis ceva, respectam toti. Indiferent ca s-ar fi numit Preda (Cristian), Sever Voinescu, Radu F. Alexandru, n-ar fi fost in partid daca eu conduceam partidul. Nu-ti poti permite luxul sa incerci sa-ti creezi notorietate atacand partidul. Asta reflecta lasitatea acestor oameni. E usor sa faci o declaratie la televizor si sa devii important”.

Unu, sa-i pui pe Voinescu si Preda in aceasi troaca cu Alexandru, este greu de suportat. Doi, sa-l bati pe umar pe Boc dupa ce singur ai afirmat ca este nitel cam “fraier”  si trei, sa tii partea aparatului care este exact ceea ce ai promis tu ca trebuie schimbat este una din trei alternative: caldura excesiva, gandire politica expirata sau frica de anumite imprejurari, in care “baietii veseli din pedele” sa te lase in ofsaid.

O mica avertizare:
usturoiul decojit, lasat in aer liber mai mult de 5-6 ore, devine extrem de toxic, cu o concentratie foarte mare de arsenic.

Balastul sefule marinar, balastul. Ori il arunci, ori te scufunzi! Restul, politica pe plaiurile mioriţei.

232 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Deci, nici usturoi n-a mancat, nici „regula de aur” nu-i miroase.

    Exista oameni care s-au aruncat pur si simplu alaturi de presedinte, ca sa schimbe macar niste picaturi din jegul urat mirositor al politicii romanesti in lacrimi curate.

    Unul dintre ei este Sever Voinescu.
    ASTA E PAREREA MEA SI MI-O MENTIN!

    Alta este Monica Macovei. (apropo, astept o parere si despre ea, daca tot e sa enuntam „principiul”, ca a tot spus ce e putred in PDL si in „sistem”. Va amintiti? V-a stat alaturi la infruntarea finala din campanie, drept care ati castigat procente pretioase.)

    Asa ca, domnule presedinte, cu tot respectul: anuntati-ne ca sa stim: oamenii astia ar trebui sa fie dati afara din PDL? Doar spuneti-ne.

    ps: Ce procente are acum PDL in sondaje? Oricat ar avea, jumate sunt aia ca mine. Aveti mare grija, e simplu sa coboare sub pragul parlamentar.

    nicole

    11/08/2010 at 8:31 pm

    • Nicole, nu stiu ce procente auin sondaje. Stau prost oricum si sunt pe trend scazator. Iar problemele lor nu au aparut ptr ca Voinescu si Preda cer inlocuirea lui Boc (omul este depasit evident de moment si de misiune) ci de mizeria care a devenit partidul sub conducerea grupului BVB.

      clemycali

      11/08/2010 at 8:35 pm

  2. Buna seara!

    De data aceasta TB a gresit: nu se pun in aceeasi oala indivizii aia trei.

    Din punctul lui de vedere, criteriul cu care opereaza in judecata totalizatoare e raportarea celor trei la „regula de aur a democratiei” in partid. Imi pare rau pentru el, regula asta (discutam in interior, apoi toti sustinem acelasi lucru) este o regula pur instrumentala. Daca in interior se decide un lucru care este ilegal si imoral, regula de aur este doar o sinucidere colectiva. Regula nu poate inlocui dezbaterea substantiala iar votul nu inlocuieste critica lucida.

    Nu exista, dupa votul in interior, o obligatie a membrilor de a tacea. Exista, poate, o obligatie de vota pentru sustinerea Guvernului. Insa nu de a tacea. Altmiteri, partidul e ca echipajul de pe Titanic, ascultind muzica.

    Eu inteleg ca Basescu vrea sa reteze din fasa incercarile de sabotare la adresa lui Boc pe care le initiaza parlamementarii pdl-isti oportunisti, insa asta este receptat si ca un par in cap la adresa reformatorilor. Sau poate ca Basescu vrea sa isi rezerve el dreptul de a taia capetele ministrilor, pe 1 septembrie. Problema e ca semnalul dat azi suna a sprijin pentru BVB.

    Cetatean

    11/08/2010 at 8:36 pm

    • Exact. Iar Basescu nu a fost niciodata chiar atat de subtil incat pe de o parte sa dea asigurari declarative oamenilor din grupul BVB si pe alta parte sa pregateasca securea ptr capul lor. M-am gandit o clipa la o astfel de manevra dar pe urma mi-am amintit ca Basescu nu e omul subtilitatilor si manevrelor de gen. Nu cu astfel de declaratii va impiedica el posibilele tradari din PDL si coalitie la votul viitoarei motiuni de cenzura. Tactica gresita si cu consecinte din cele mai nefericite.

      clemycali

      11/08/2010 at 8:41 pm

    • Cetatean, salut 🙂
      Este un proces ingrijorator. Eu il pun pe seama, citez din postare:

      Frica de anumite imprejurari, in care “baietii veseli din pedele” sa te lase in ofsaid.

      Theophyle

      11/08/2010 at 8:41 pm

      • Theophyle, dar daca sunt baieti pusi pe tradare astfel de declaratii nu ii vor opri. Oamenii or sa-si negocieze mai departe plecarea catre corbaia PNL sau PSD. A gresit aici. Probabil ca miscarile subterane sunt mult mai mari decat le anticipam eu. Chiar cred ca e probabil ca Ponta sa fie sigur pe reusita motiunii de cenzura.

        clemycali

        11/08/2010 at 8:46 pm

  3. Salut tuturor – si scuze pentru repetitie 🙂
    Nicole, ma intreb alaturi de tine ce cauta Sever Voinescu pe lista aia.
    Cu privire la profesorii mai bine platiti pe ora decat presedintele – mai depinde si despre ce profesori vorbim. Citoyen stie 🙂 Mi s-a povestit cum Titeica a dat, intr-o imprejurare asemanatoare, o replica memorabila: “au nevoie timp de 8 ore de curul meu cel prost, nu au nevoie timp de 6 ore de capul meu cel destept” – am citat cu aproximatie.
    Capac la toate a pus un articol din EVZ – http://www.evz.ro/detalii/stiri/basescu-eu-ma-simt-bine-in-tara-mea-902820.html. Ce ziceti, s-a prostit si Base??? Daca am iubi RO asa cum e ea acum am avea o mare problema…si nu ne-am mai zvarcoli aici, pe blog / bloc 🙂

    Diana

    11/08/2010 at 8:41 pm

    • salut Diana 🙂

      Nu cred ca s-a prosti cred ca are probleme. Vezi raspunsul meu lui @Cetatean!

      Theophyle

      11/08/2010 at 8:43 pm

      • Am vazut 🙂
        Dar un capitan nu ar trebui sa aibe asemenea probleme. Peste bord cu ei!!!

        Diana

        11/08/2010 at 8:45 pm

      • In cazul asta, @Theophyle, Basescu prefera sa elimine din jurul lui (si al nostru) aripa sanatoasa si sa ne „vanda” o porcarie pe care s-o inghitim?

        Sa intelegem, deci, ca la o adica, daca se incordeaza Opozitia din Sparlament ca sa-l dea jos pe Basescu, nucleul dur/BVB al PDL i s-ar alatura? ASTA sa fie situatia la limita pe care vrea s-o evite presedintele, „blagoslovindu-i” pe cei de tipul Sever?

        nicole

        11/08/2010 at 8:50 pm

  4. Theophyle, probabil ca Basescu are oarecum niste mici circumstante atentuante: da cu barda, pentru ca alde Preda si Voinescu nu se supara, in schimb reteaza cheful de disidenta a baietilor veseli din PDL.

    Problema e receptarea mesajului. Eu cred ca preda si Voinescu nu sunt asa de suparaciosi, dar ar fi bine ca Basescu sa dea pe 1 septembrie cu barda in citiva ministri, altmiteri, nici macar grupul parlamentar PDL nu mai poate garanta sustinerea Guvernului. PDL-istii normali vor sa se descarce pe cineva pentru blamul pe care il incaseaza din cauza BVB, si trebuie sa fie si ei ascultati.

    Cetatean

    11/08/2010 at 8:46 pm

    • Nu cred ca se va schimba ceva in septembrie. Barca ia apa din toate partile. Cred ca baietii veseli il au la mana!

      Theophyle

      11/08/2010 at 8:50 pm

      • NU, nu cred ca baietii veseli grei il au la mina. Insa mai periculoase sunt tradarile individuale gen Alexandru si Theo. Pestii cei mici fac jocurile la cei mari. Sigur, parca se simte un pic de neliniste la Videanu (care se laude da o saptamina cu performantele lui) si Berceanu (care abia in septembrie cica va disponibiliza 15.000 de ceferisti).

        Insa alde Alexandru sunt cei mai usor de convins de catre Opozitie. Cei grei nu fac decit sa se bucure de faptul ca s-a deschis un alt front in partid.

        Basescu le-a promis parlamentarilor PDL o evaluare serioasa. Cu ei are de discutat, nu cu diversele factiuni. Parlamentarii simpli sunt anti-bevebisti, insa ei asteapta semnalul.

        Problema e ca alde Alexandru risca sa puna probleme neprevazute. Basescu trebuia sa i se adreseze doar lui.

        Cetatean

        11/08/2010 at 8:58 pm

        • Cetatean, atunci esti extrem de inocent 🙂

          Basescu nu a intrat de ieri in politica si BVB l-au insotit in toate luiptele politice pana astazi. Nu totul a fost de cristal. Au existat si tinichele.

          Personal am crezut ca le poate arunca, vad ca este complicat 😦

          Theophyle

          11/08/2010 at 9:01 pm

          • Theophyle, tot ce se poate. Oricare ar fi soarta PDL si a lui Basescu, va exista un moment cind BVB vor fi rasi. Ideea e sa nu fie prea tirziu!

            Cetatean

            11/08/2010 at 9:04 pm

          • Theophyle, eu cred ca unele tinichele sunt de data mult mai recenta. Nu m-as mira sa fie legate chiar de EBA. Ptr ca in trecut, si aici vorbesc in cunostinta de cauza, Basescu s-a tinut oarecum departe de grupul Berceanu-Videanu.

            clemycali

            11/08/2010 at 9:04 pm

        • @Cetatean,

          o mai sucesti mult? Ce treaba are @Theo aici?
          @Theo NU MAI E in PDL.

          Daca e sa stam in limita catorva misei care voteaza in Parlament, OK, sa ne ducem crucea.
          Dar sa nu calcam in picoare oameni care au dus crucea pana acum.

          nicole

          11/08/2010 at 9:01 pm

          • Nicole, Theo e un exemplu exemplar al tradarii.

            Cetatean

            11/08/2010 at 9:02 pm

  5. Basescu are spatiu de manevra ingust: trebuie sa remanieze macar o parte din BVB, pe de alta parte are nevoie si de sprijin parlamentar pentru Guvern. De aia sustin ca reforma rebuia facuta mai devreme. Sigur, a existat hopul momentului de alegere al judecatorilor Curtii, cind fiecare vot a contat, si cind, daca lipsea un deputat sau un senator ras din partid, aveam acuma la CCR pe securistul Melescanu si pe fesenistul Dorneanu.

    Insa la motiune s-a vazut ca unii in ep deja sa se despinda. Miscarea centrifuga a inceput, si Basescu ar face bine sa inteleaga ca ii trebuie un joc tare ca sa inverseze tendinta, nu doar amenintari.

    Cetatean

    11/08/2010 at 8:49 pm

    • Cred ca nu mai are spatiu de manevra absolut deloc. Vezi ce a spus si Theophyle: fie il au la mana, grupul BVB spun, fie ca santajeaza cu votul lor la o eventuala suspendare initiata dePSD. Ambele variante pot fi corecte in opinia mea. Cu alte cuvinte nu cred ca se va face cine stie ce remaniere in septembrie si daca se va face nu vor cadea capetele lui dalde Berceanu sau Videanu si ca sansele ca Boc sa ramana premier sunt egale cu zero. Ceea ce pana la urma nici nu ar fi chiar asa de catastrofal.

      clemycali

      11/08/2010 at 8:56 pm

  6. Postarile de azi mi-au facut pofta de salata de vinete cu maioneza si usturoi sau ceapa, iami, iami.

    Frica de balast l-a luat
    Si cu bata in apa a dat
    Dom’le avem acelasi mujdei
    Si-aceiasi tripleta de derbedei

    Creanga

    11/08/2010 at 8:50 pm

    • Termina, mai @creanga, cu salata ta. Cred ca doua saptamani nu ma mai ating nici de maioneza, nici de usturoi. :mrgreen:

      nicole

      11/08/2010 at 8:57 pm

      • maioneza nu e bine 🙂 Usturoi intotdeauna, proaspat cojit!!!

        Theophyle

        11/08/2010 at 9:03 pm

  7. Pe de alta parte, sa nu ne iluzionam: alde Alexandru fac parte din categoria „idiotilor utili” pentru PSD: intii voteaza anti-Boc (eventual), apoi sunt lepadati de PSD ca o masea stricata.

    Care parlamentar PDL sanatos la cap isi inchipuie ca PSD ii va scapa un ciolanel de ros? Aia sunt rupti, de jde ani stau in Opozitie, si au datorii de 8 milioane.

    Se vor folosi de idioti ca Alexandru, apoi isi vor scoate lacustele lor de prin birloguri ca sa ocupe functii „pe criteriul competentei”.

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:01 pm

    • mama prostilor este gravida tot timpul 😦

      Theophyle

      11/08/2010 at 9:03 pm

    • Sunt oameni care nu se vor duce imediat la PSD ci mai degraba la PNL. Unii poate ca vor primi o sinecura, un oscior. Chiar pe gratis nu va fi votul lor. Iar promisiunea ca vor fi sustinuti la viioarele alegeri este gratuita.

      clemycali

      11/08/2010 at 9:06 pm

  8. Oricum, Basescu a gresit cind a lansat pe piata si tema impozitarii cu 16% a TUTUROR pensiilor. Da munitie Opozitiei.

    Una peste alta, slaba prestatia lui Basescu, vara i-a tocit reflexele.

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:06 pm

  9. Salutare sustinatori si opozitori ai presedintelui si PDL. 🙂
    „servicile mele de informatii” ma avertizeaza ca asa cum zice si Theophyle , „baietii veseli” din PDL se pregatesc sa treaca in alta barca ! 🙂
    – Nu degeaba Nastase a declarat public ca cauta 20 de transfugi pentru a rasturna majoranta parlamentara .
    – Faimosul Geoana , in un moment de luciditate politica, a declarat ca PSD trebuie sa se pregateasca pentru a guverna cu masuri impopulare si ca atare sa fie gata pt. injuraturi si critici .
    Semnale care nu prevad nimic revolutionar la orizont . Eventual o inghesuire mai serioasa la ciolanul guvernarii . Prin toamna !

    Ștefan A.

    11/08/2010 at 9:06 pm

    • Salutv @Stef 🙂
      Lucrurile sunt putin mai complicate decat se ved la suprafata le deslusim noi, pana la urma 🙂

      Theophyle

      11/08/2010 at 9:43 pm

  10. Ei, asa imi place de Boc! 🙂

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:17 pm

    • Cetatene e deja tarziu ptr aratatul muschilor din partea lui Boc.

      clemycali

      11/08/2010 at 9:19 pm

      • exact, eroul care a sosit dupa ce s-a terminat batalia 😦

        Theophyle

        11/08/2010 at 9:43 pm

  11. Clemy, asa este. Insa eu vreau totusi sa ii vad ;-)!

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:20 pm

  12. Salut,

    Eu cred că președintele are aceeași opinie despre intelectualii din politică ca Blaga sau Boc: dau bine la imagine dar nu aduc voturi substanțiale (pentru că poporul e stupid, voi reveni la asta), nu sunt de cursă lungă, nu sunt „băieți de bază”, este bine să-i ținem în vitrină dar ciocu’ mic, nu ne interesează opiniile lor mult prea revoluționare pentru partid. S-au ars deja cu Monica Macovei!

    Ai zice că au și dreptate, pentru că pe de o parte au mai fost încercări ale intelectualilor de a lansa partide (toate soldate cu eșec), pe de altă parte genul de politică practicat de Băsescu, Blaga, Videanu, Udrea etc. – vorbind strict de PDL aici – este incompatibil cu lucrurile de care vorbesc intelectualii, fiind destinată maselor în esență stupide, așa cum percep ei poporul, această politică fiind marcată de mult populism, minciuni, pomeni electorale, iresponsabilitate etc în campania electorală și atunci când sunt bani de dat, respectiv incompetență și stagnare atunci când nu sunt bani.

    Totuși lor le-a adus procente mai bune decât celorlalte partide, care practică exact același gen de politică, pentru că sunt mai credibili și în genere mai carismatici.

    Reversul medaliei, și ceea ce ce nu înțeleg Băsescu & al. este faptul că ei au obținut procente bune dar dintr-o plăcintă din ce în ce mai mică.

    La alegerile parlamentare și locale totuși foarte puțini cetățeni (și din ce în ce mai puțini) se prezintă la vot. Lipsa de alternativă este percepută, în sfârșit, acut de populație, care vrea majoritar să dea jos guvernul dar, paradoxal, vrea în procente neglijabile ca ceilalți să guverneze. Motivul este destul de clar: populația percepe că se face o politică inutilă, pentru politicieni, nu pentru cetățeni.

    Eu cred că e timpul pentru o schimbare în modul de a face politică, se prea poate ca abia acum, al 27-lea cea, și masele stupide să fi perceput asta, iar politicieni ca Voinescu, Macovei și Preda sunt niște sâmburi foarte nimeriți pentru această schimbare, a politicii principiale, cu rezultate măsurabile pentru cetățean.

    Băsescu e perimat, el nu vede asta, a rămas în acel șablon al „politicii inutile” al anilor 1990-2010 și nu mai are resurse pentru a se reinventa.

    Îmi permit să spun că nu are nici inteligența, nici bunul simț și nici caracterul pentru asta, este un om totuși foarte limitat. În particular, să ne amintim critica zilnică, deșănțată, pe care o făcea cabinetului Ciorbea, din care făcea parte.

    sym

    11/08/2010 at 9:22 pm

    • sym salut 🙂

      nu stiu daca ai dreptate cu chestia inteligentei. Cred mai degraba ca a intrat intr-un colt din care este greu de iesit, prea multe greseli 😦

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:16 pm

  13. Asta e culmea culmilor. Sa iti bati pe „inamici” ca carnita de snitel si sa ti-o iei de la ai tai. Bade Traiane, ti s-a inmuiat carma tocmai azi omule? Nu esti in stare de mai mult, demisioneaza dragule. Nu imi vinde mie cacaniu si sirop de tuse drept tarie machiavellica.
    E asa de misto sa fii presedinte cu Ponta mare bastan la Victoria?
    Daca pentru Cotroceni, dicatorul e in stare sa sacrifice severi, monici si cristieni, eu imi bag picioarele si fac blog albastru, ca portocaliul asta strapezeste crunt.
    Ce tare ai dat-o in bara domnule presedinte!

    Turnofftheglory

    11/08/2010 at 9:22 pm

    • hei, stai calm, asta mai lipseste ca toti sa incepeti sa-l atacati pe basescu,
      stati sa vedem totusi ce a avut in gind,
      sa nu uitam ca basescu are stofa de militar, ori in armata deraierile de orice fel sint interzise..
      probabil ca a gindit asa….

      skorpion

      11/08/2010 at 9:27 pm

  14. salve si bonsoir, tuturor,

    recunosc ca inca nu am descifrat spusele lui Basescu, dar nu sint de acord nici cu faptul ca tripleta il are la mina cu ceva, nici macar cu alegerea ebei …

    este vorba de altceva, dar momentan imi scapa..

    skorpion

    11/08/2010 at 9:23 pm

    • Buna seara, skorpioane. Ce e ce nu e este mai putin important ci mesajul pe care Basescu il transmite si care nu face decat sa indeparteze votantii.

      clemycali

      11/08/2010 at 9:33 pm

  15. Scorpy, cand barcuta ia apa unii smecheri isi vand blanita pe niscavaia arginti. BVB sunt gagii seriosi pentru partenerii din PNL si PSD. Iar oamenii au material de vanzare. Piratul stie ca a pirdut haturiele si nu vrea sa moara pe mana lui. E o greseala fantastica ce a facut azi. Zi-mi si mie cine a inceput cu bolsevizarea partidului si cine a cerut mai mult basescianiasm in PDL.

    Turnofftheglory

    11/08/2010 at 9:31 pm

    • TOG, sa nu uitam ca la suspendare, grupul BVB era oarecum cu un picior in barca PSD. Doar faptul ca opinia publica era potrivnica demiterii presedintelui i-a facut sa nu voteze ptr suspendare si i-a oprit din negocierile cu alianta PNL-PSD.

      clemycali

      11/08/2010 at 9:35 pm

      • clemy,

        de unde stii ca bvb era cu un picior dincolo?
        nu mi-amintesc sa fi citit ceva de genul asta,
        (nu ii apar, doamne fereste)

        skorpion

        11/08/2010 at 9:36 pm

        • Din declaratiile lor de atunci si din faptul ca, asa cum am spus de nenumarate ori, ii cunosc prea bine pe domnii astia, inca de pe vrmea cand erau liderii PD. Le cunosc oportunismul si jigdismul. Ma refer la Berceanu in special. Videanu nu a fost intotdeauna asa dar in timp a devenit frate de cruce cu berbecul Berceanu. Eu sunt sigura ca sunt o gramada de oameni dezgustati de ce se intampla in PDL, chiar si din vechea garda a PD, nu doar din cei din garnitura noua (Macovei, Preda, Voinescu, etc). Basescu a pierdut haturile si a avut un moment de sinceritate in care a dat cu bata in balta. Semnalul este infiorator.

          clemycali

          11/08/2010 at 9:41 pm

    • togo,
      oare basescu a pierdut haturile, tu asa vezi?

      stiu ca voinescu si-a riscat pielea, sa zicem asa, cind a lansat ideea de basescianism, stiu foarte bine, a fost injurat in fel si chip..

      de aceea am spus si eu ca nu inteleg de ce i-a bagat in aceeasi oala pe voinescu, cristian preda si pe radu f. alexandru, ca sustinea intr-un fel guvernul boc si pdl-ul, dar il ataca pe basescu…

      hai, sa avem rabdare, sa vedem care a fost tinta…
      sper ca nu a fost doar o simpla gafa!
      inca mai cred asta..

      skorpion

      11/08/2010 at 9:35 pm

      • skorpi, jumate gafa, jumate maciuca. Insa palit si pe cine nu trebuia si pe cine merita.

        Cetatean

        11/08/2010 at 9:36 pm

  16. Sym, total de acord: „Eu cred că e timpul pentru o schimbare în modul de a face politică, se prea poate ca abia acum, al 27-lea cea, și masele stupide să fi perceput asta, iar politicieni ca Voinescu, Macovei și Preda sunt niște sâmburi foarte nimeriți pentru această schimbare, a politicii principiale, cu rezultate măsurabile pentru cetățean”.

    Basescu trebuie sa inteleaga ca ceea ce a facut azi a fost sa dea un interviu 100% non-basescian. Anchilozat, orb si fara viziune.

    Mister President, lasa maruntisurile, treci la fapte mari!

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:36 pm

  17. Bai, toate ca toate, dar pana la Sever Voinescu!
    Da in Sever, da in mine si in fraierii ca mine si generatia mea!

    Nu ma intereseaza ce „tinte inalte” a avut presedintele, dar sa nu-si bata joc de astia care inca ne mai zdrelim creierii si sufletele pentru tara asta si nu pentru buzunarele noastre personale!

    Am zis!

    nicole

    11/08/2010 at 9:38 pm

  18. skorpion

    11/08/2010 at 9:38 pm

  19. Stai relaxat Skorpi, cind o initiativa incepe de la Voiculescu, ea esueaza 100%! :mrgreen:

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:39 pm

  20. Cetatean

    11/08/2010 at 9:40 pm

  21. si pe mine m-a deranjat ca „a lovit” in sever voinescu, la fel as fi simtit daca persoana ar fi fost monica macovei, insa dupa ce veti citi si postarea lui badea dan, veti vedea ce om hartuit este basescu…

    sa asteptam, sa nu-l judecam „pe loc” ! cum vad ca apare aici.

    skorpion

    11/08/2010 at 9:43 pm

  22. Vom trai si vom vedea. Deocamdata lucrurile arata rau.

    Theophyle

    11/08/2010 at 9:46 pm

  23. Intr-o zi-doua vor arata, poate, mai bine 😆

    Cetatean

    11/08/2010 at 9:47 pm

  24. raspuns Sever Voinescu

    Sever Voinescu a parut sa se replieze rapid.

    „Traian Basescu are dreptate cand spune ca daca ar fi condus in continuare partidul ar fi fost mai viguros si eficient. In ceea ce priveste prezenta mea in partid sau nu, asta sigur este punctul de vedere al domniei sale si nu am ce sa comentez. Aici este vorba de acest principiu foarte important si anume: in orice partid dezbaterile de idei trebuie sa aiba loc in interiorul partidelor si poate mai putin in afara partidelor”, a mai declarat el.

    skorpion

    11/08/2010 at 9:56 pm

    • @skorpion,

      spre deosebire de tine, eu i-am si vazut figura lui Sever cand a declarat asta. Sever a mascat o suferinta si un soc teribile, pe care „diplomatul” care este le-a scos la liman.

      nicole

      11/08/2010 at 10:02 pm

      • nicole,
        din ce spui tu, rezulta ca el habar nu avea de declaratia lui basescu???
        oricum lovitura a fost frontala si perceputa ca fiind nedreapta.
        repet:
        sever voinescu crede ca poti critica pedeleul la toate televiziunile si care PDLeste in cadere libera

        basescu crede ca rufele se spala in familie…

        anyhow, inca nu il judec pe basescu!

        skorpion

        11/08/2010 at 10:05 pm

        • @skorpion,

          avand in vedere ca tu spui ca nu te uiti la televiziuni, ma intreb de unde ai auzit ca „sever voinescu crede ca poti critica pedeleul la toate televiziunile si care PDLeste in cadere libera”.

          Sever nu a facut exagerat niciodata in chestiunea pe care o afirmi. Si, chiar daca ar fi facut-o uneori, sunt convinsa ca presedintele Basescu nu a fost strain de discursul lui Sever.

          Cat despre Sever, da, a parut ca nu cunoaste deloc declaratia lui Basescu, care avusese loc cu putin timp in urma.

          Cat despre „Basescu crede ca rufele se spala in familie”, n-as fi asa de sigura, cata vreme a avut foarte adesea critici deschise si – am considerat multi dintre noi – intemeiate la adresa Guvernului.

          nicole

          11/08/2010 at 10:26 pm

  25. Basescu a condamnat pe altii pentru metode pe care el insusi le foloseste.

    victor L

    11/08/2010 at 9:56 pm

    • victor,

      care-s metodele alea??
      da si tu citeva exemple, please,

      skorpion

      11/08/2010 at 9:58 pm

  26. Sever Voinescu

    Sunt pe ganduri, ma gandesc. Declaratia e recenta si nu stiu daca e cazul sa imi dau demisia. Nu am sa ii transmit nimic presedintelui si nici nu o imi explic actiunile”,

    skorpion

    11/08/2010 at 9:57 pm

    • skorpi, salut 🙂
      Bun raspuns. Articulat si matur 🙂

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:17 pm

  27. Sal`tare, natiune !
    Eu cre` ca Base e mult mai putin liber decat credem.
    Parerea mea ! 😦

    Tzepelica

    11/08/2010 at 9:58 pm

  28. timi,
    corect!
    dar asta se vede de ani de zile!!!

    skorpion

    11/08/2010 at 10:01 pm

    • Da, dar acum situatia s-a acutizat.

      Tzepelica

      11/08/2010 at 10:02 pm

      • salut timi 🙂
        asta am si scris! 😦

        Theophyle

        11/08/2010 at 10:18 pm

  29. Hahaha, fiti atenti icne ii sare in ajutor lui TB! Ponta insusi!

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/victor-ponta-pe-vremea-lui-geoana-mogulii-influentau-100-deciziile-psd-902955.html

    Are Basescu un noroc chior!

    Pe vremea lui Geoană, mogulii influenţau 100% deciziile PSD.

    Ce noutate! Bine ca a spuns-o Ponta! El a spus-o ca sa se laude ca acum nu mai e asa, insa cind te duci la Voiculescu in birou cind te cheama, e clar ca mogulii aia au pierdut din puterea lor. Ei influenteaza acum PSD doar in proportie de 99%. Un pas mic pentru om, un pas si mai mic pentru PSD.

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:03 pm

    • hahaha, cita dreptate ai cetatene, doar ….99%!
      😛

      skorpion

      11/08/2010 at 10:07 pm

    • Salut cetatean
      Mogulii PSD nu mai au acces la ciolan ca partidul e acum in opozitie . Prin toamna poate va intra si PSD in guvernare dar vor cere capul cuiva din PDL. Tip Boc + altii ! Pe romaneste , „rotatia” cadrelor ! 😆

      Ștefan A.

      11/08/2010 at 10:08 pm

    • rade ciob de oala sparta!

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:19 pm

  30. Oricum, Basescu uita mult prea repede cate voturi i-a adus S.V.
    Mi se pare cel putin nedrept.

    Tzepelica

    11/08/2010 at 10:13 pm

    • de acord cu tine!

      pentru oameni ca sever voinescu, monica macovei, cristian preda, tru ssi cam atit am votat la europarlamentare/2008 + celelalte

      skorpion

      11/08/2010 at 10:15 pm

  31. Ce gafe a facut Basescu, daca citit interviul lui Ponta veti veda niste gafe de dat cu tesla in …gainile lui Nastase! 😉

    Una pur umana, de cretinet de dupa blocuri, cu lant la git si tatuaj pe brat cu sirena sub care scrie „Verginica 1970, te iubesc 4ever”. Citez: „Nu am încredere în Băsescu nici dacă îmi spune «bună ziua», că mă gândesc că e noapte.”

    Una pur politica: „PSD nu va mai accepta să intre într-o combinaţie politică în care să nu aibă funcţia de prim-ministru”.

    Bine ca am aflat, Chucky va fi super incintat, de data asta il va pupa el pe umar pe Ponta.

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:13 pm

    • Ponta e doar un cretinel cu ifose.
      E suficient sa-i vezi moaca aia cu bretonel, ca in poza din buletinu` de la 14 ani si te lamuresti.

      Tzepelica

      11/08/2010 at 10:16 pm

    • La barza chioara ii face Dumnezeu cuitb. Dar Basescu cred ca a pus pe ganduri nu doar o buna parte a propriului electorar dar si pe unii din alitii lui de pana mai ieri din PDL. Nu stiu cum o intoarce, daca vrea si daca poate sa o intoarca.
      Cat despre relatia PSD-Ponta-PNL imi pasa prea putin. Era clar ptr toata lumea ca PSD nu intelege sa imparta putrea cu nimeni. Doar Crinut nu pricepe trebusoara asta.

      clemycali

      11/08/2010 at 10:18 pm

  32. Se bat pe boarfele mortului. Eu as astepta parastasul inainte de a face paranghelie. La romani ca la nebuni.

    Turnofftheglory

    11/08/2010 at 10:16 pm

    • TOG, salut 🙂
      prea mare nebunia. A inceput sa enerveze, rau 😦

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:20 pm

  33. […] posted here: Mujdeiul si regula de aur This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  34. In momentul cind anunti pe toate canalele ca incepind cu 16 octombrie faci si dregi, se vede ca esti amator.

    Pai Pontanacule draga, tu crezi ca tata Base asteapta cu mina in sin 16 octombrie rosu al tau? Cine crede ca Basescu va astepta tremurind de frica marea contraofensiva PSD din 16 octombrie fara manevre dinainte pregatite?

    http://www.gandul.info/politica/ponta-declaratiile-presedintelui-sunt-neserioase-si-mincinoase-6853708

    In interviul dat de Ponta, exista un fragment relevant pentru naivitatea tinarului pui de comunist:

    „Dacă vă propune preşedintele Băsescu premier?
    Nu există varianta asta. Lăsaţi-mă în pace cu Băsescu care ne propune”.

    Basescu tocmai a declarat azi: „”Aş adopta atitudinea interesului naţional în eventualitatea în care o moţiune de cenzură ar trece”.

    Numai fraierii nu stiu sa citeasca declaratiile Presedintelui!

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:21 pm

  35. @skorpion,
    cearta in public, asta condamna Basescu si asta a facut si el.

    victor L

    11/08/2010 at 10:21 pm

    • Exact! Victor. Vezi, mai usor sa gasim paiul in ochii altora 😦

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:23 pm

  36. Daca ar ave co.ie, SV ar pune repede de un partid de dreapta si i-ar baga in PM pe BVBU.
    Acu` e momentu`, Severus !
    Ia sa te vaz !

    Tzepelica

    11/08/2010 at 10:22 pm

    • Desi io cred ca o sa ramana un …intelectual. 😦

      Tzepelica

      11/08/2010 at 10:26 pm

  37. In caz de cadere a Guvernului Boc, eu fac prinsoare cu oricine de aici ca una dintre cele doua propuneri ale lui Basescu va fi atit de naucitoare, incit PSD nu o poate refuza. Sa nu va ginditi la premier PSD, ca nu e varianta asta.

    (Speculez si eu la ora asta, insa exista un argument de conjunctura care nu e ne neglijat).

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:24 pm

    • Sper sa nu ne nauceasca si pe noi… 🙂

      Tzepelica

      11/08/2010 at 10:26 pm

      • eu sunt deja nauc 😦

        Theophyle

        11/08/2010 at 10:27 pm

        • Haaaaaaaaaaa, taman tu, un experimentat om care a vazut ce n-a vazut parisu’? Haaaaaaa, ca iar zic, sa moara mortu’ daca nu traim intr-o tara plina de cretini! Asa or zice si cretinii despre noi… Haaaaaa!

          Dati-mi niste namol de la Marea Moarta ca ma doare creieru-namolit din cap.

          nicole

          11/08/2010 at 10:35 pm

    • Cetatean, nu stiu de ce, cred insa ca arsenalul incepe a arata cam gol 😦

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:28 pm

      • Da, Base si-a terminat munitia, si-a incheiat rolul.
        E nevoie de sange tanar.
        Si cu cioc… 🙂

        Tzepelica

        11/08/2010 at 10:30 pm

  38. Theophyle, intr-o zi-doua vom avea ce discuta! Cit despre scenariul caderii lui Boc, ma bazez pe flerul meu si pe conformitatea unei mentiuni din interviul de azi a lui Basescu cu viziunea unui posibil PM, care si el impartaseste aceeasi opinie despre acelasi aspect. Si aspectul ala e crucial!

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:31 pm

    • Boc nu va cadea. Ajungem cu el si in 2011!

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:34 pm

      • 😆

        taman pana-n 2011??? 😆

        nicole

        11/08/2010 at 10:36 pm

      • Si eu cred asta, insa scenariul meu e valabil si in 2011 😉 PM-ul supriza sta bine, merci!

        Cetatean

        11/08/2010 at 10:37 pm

  39. Arsenalul nu e gol deloc, tocmai se lucreaza la o torpila! 😆

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:33 pm

    • dea Domnu’

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:34 pm

  40. Mai, pur si simplu am murit de ras citind interviul luat lui Ponta-CheGhevara. Demential interviul!

    Frate, acolo e surprins Ponta in toata complexitatea lui.
    Stiti ce-mi vine mie in minte acum? Ponta pe langa Geoana e precum muncitorul cu tarnacopu’ pa langa maturatoru’ da strada. Ala cu tarnacopu’ care da in tot ce prinde, ce-i iese-n cale.

    Fiti atenti:

    „Diplomaţia lui Mircea Geoană?
    Nu. Aia nu e diplomaţie.

    Dar ce?
    Era un compromis, o bălteală veşnică, dar nu mai vreau să vorbesc despre perioada aia. Eu vreau, şi o să vedeţi, în PSD se va vorbi de Iliescu, Năstase, Ponta şi cine va veni după mine. Nu ştiu cine… Va fi ca la blocurile americanilor, ştiţi că ei nu au etajul 13. De la 12 se sare la 14. Aşa va fi şi în PSD… ”

    Haaaaaaaa, hai sa moara mortu’!

    Asta crede ca se manareste istoria partidului ca la PCR? Auzi, peste Geoana se va sari ca peste cifra 13! Cine-o spune? FOSTU’ PURTATOR DE CUVANT AL LUI GEOANA.

    Haaaaaaaaaaaa, da’ aia cu etajele americanilor vs. PSD m-a ticnit de ras!

    nicole

    11/08/2010 at 10:33 pm

  41. @Theophyle

    Salut 🙂

    Isteț da, foarte instinctiv, agresiv, extrem de șmecher, vivace și bun de gură.

    Profund însă nu (aici e adevărata inteligență), lipsit de convingeri autentice, insubstanțial, superficial, conflictual, fără caracter (apreciază loialitatea fără a fi loial), fără bun simț (jignește profund și gratuit, cu nepăsare, motiv pentru care are mult mai mulți dușmani decât ar trebui).

    Îmi pare rău 🙂

    sym

    11/08/2010 at 10:34 pm

    • sym, pentru a avea profunzime ai nevoie si de educatie, de cultura si de experientra politica internationala (adevarata). Oaspetele lui de maine are profunzime ce-i lipseste lui Baselu’

      Theophyle

      11/08/2010 at 10:36 pm

      • Da, clar, ori educația și cultura nu sunt pe cv-ul președintelui, din păcate.

        sym

        11/08/2010 at 10:40 pm

  42. Ponta va pica, atunci cind va pica, exact cum a picat si Nastase: intr-o noapte a cutitelor lungi pe care el, in aroganta lui, nici nu a o va vedea venind.

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:36 pm

  43. Ideia cu un partid pe care sa-l formeze cei certati de marinar mi se par nefolositoare. Si fara sanse.
    Ba, foloseste, dar nicidecum pedeleilor sau aripii desprinse.
    Oricum, ceva nu e in regula cu Basescu. Si nici in PDL.

    victor L

    11/08/2010 at 10:38 pm

    • Nu e vorba de „cei certati de marinar”, e vorba de cei care vor reforma, care vor masuri de dreapta.
      Marinaru` e expirat, nu mai are nici o motivatie.
      A fost o etapa utila, intermediara.

      Tzepelica

      11/08/2010 at 10:45 pm

  44. @skorpion,

    ti-am raspuns la 10:26!

    nicole

    11/08/2010 at 10:39 pm

  45. Va atrag atentia ca 2011 nu va fi un an de relansare economica . Indiferent de ce debiteaza FMI , comisii nationale , etc .
    Vor fi necesare alte ajustari bugetare si bugetul va avea un aspect mult mai sarac decit cel actual . Sper ca macar acum au priceput toti ca este inutil sa faci bugete pompoase depasite de realitate . Ca atare , PDL are nevoie de un nou aliat . Intuiesc PSD dar in schimb vor da postul de prim ministru si ceva ministere . Si vom avea impozit progresiv ! 🙂

    Ștefan A.

    11/08/2010 at 10:39 pm

  46. Aș vrea să fac o precizare care pare a fi scăpat multora, în legătură cu afirmația lui S. Voinescu cum că se mai gândește la demisie.

    Ea a fost un răspuns promptat de moderatoare, care l-a luat din scurt: „Băsescu a zis X, vă dați demisia din PDL?”. La care Voinescu a spus ceva gen „ma mai gândesc, nu știu dacă e cazul să-mi dau demisia”.

    S-a titrat în general ca „Voinescu se gândește dacă să-și dea demisia din PDL”, dar titlul e departe de realitate. Omul a fost luat prin surprindere și tot ce a spus este că trebuie să se gândească la afirmația președintelui. La fel de bine idioata de moderatoare putea să-l întrebe dacă va trimite o rachetă pe Lună. Răspunsul cred că ar fi fost identic: „mă mai gândesc, nu știu cât de oportun este …”, cu breaking-news „Voinescu se gândește dacă să trimită o rachetă pe Lună” 🙂

    sym

    11/08/2010 at 10:39 pm

    • @sym,

      este foarte corect ce ai relatat.
      Sever este chiar un tip destept si cu mult bun simt. Nu s-ar hazarda niciodata sa raspunda pe mana unei moderatoare de RAHAT!

      nicole

      11/08/2010 at 10:43 pm

  47. […] afla mai mult: Mujdeiul si regula de aur […]

  48. Arsenalul e de citiva ani o promisiune.
    Ziceam de Arsenal Londra.

    victor L

    11/08/2010 at 10:41 pm

  49. Ca sa va treaca la toti cheful sa il mai criticati pe Basescu, va propun scenariul alternativ cu acest presedinte de tara: 😛

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-7684639-corneliu-vadim-tudor-antena-3-vom-face-noi-poporului-bine-forta-evreii-arabii-bat-chiorii.htm

    PS acest presedinte alternativ poate fi vizionat chiar acum, live. Merita, cei care nu ati fost vreodata intr-un salon de nebuni!

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:43 pm

    • Ai fost mai rapid ! Un lingou in plus la mostenire ! 🙂

      Ștefan A.

      11/08/2010 at 10:44 pm

      • Yes, yes, yes!

        Imi mai lipsea exact asta si ajung la faimoasa cifra de 666 lingouri! ;-)!

        Cetatean

        11/08/2010 at 10:49 pm

  50. @mai @Cetatene,

    CE TORPILA, FRATE?
    Poate una care sa ne zboare creierii la toti. Ca principiul de baza in actualele conditii este sa distrugi iadul in care traim si sa asezi din nou, de la zero, tot sistemul statal.

    Poate extraterestrii sa vina si sa faca asta, ca noi suntem se pare incapabili.

    nicole

    11/08/2010 at 10:45 pm

    • Nicole
      Te citesc atent . Esti plina de minie proletara ! 🙂
      Depresiune , zile grele ? 🙂

      Ștefan A.

      11/08/2010 at 10:47 pm

      • @Stefane,

        Sunt fericita ca ma citesti atent. Asa citesti tu de regula depresivii? 😆
        Imi dai si mie niste namol de la Marea Moarta?

        nicole

        11/08/2010 at 10:54 pm

    • Nicole, ai rabdare. Stiu ce spun. Nu va trece mult si vei vedea la ce torpila ma refer.

      Sunt un om serios, si nu fac afirmatii hazardate. Torpila de care vorbesc nu exista doar in imaginatia mea.

      Cetatean

      11/08/2010 at 10:49 pm

      • Mai, am rabdare, ce ma-sa, de-atata vreme astept torpile, ca nici nu mai pot sa le tin sirul! De fiecare data zic ca una mai rea ca asta nu se poate!
        🙂

        Data viitoare anunta-mi si mie o torpila mai tandra, te rog…

        nicole

        11/08/2010 at 10:56 pm

  51. Ce va spuneam eu despre decratatia lui Base de la RRR pe care Ponta o ignora?

    „Aş adopta atitudinea interesului naţional în eventualitatea în care o moţiune de cenzură ar trece”.

    Era clar ca se gindea la desemnarea chiar a unui premier din PSD sau PNL.

    http://www.antena3.ro/politica/basescu-n-as-ezita-sa-desemnez-un-premier-pnl-sau-psd-daca-vin-cu-un-program-de-consolidare-a-reformelor_105179.html

    „N-aş avea nicio ezitare, dacă PSD şi PNL vin
    cu un program de consolidare a reformelor structurale, să desemnez un prim ministru care să le ducă la realizare
    . Dar, declaraţiile şi neseriozitatea lor nu mă conving în acest moment” a mai declarat preşedintele.

    Avem confirmarea. Lovitul cu barda in PDL, fara distinctie (si Sever si Alexandru) e de fapt partea a doua a declaratiei: „pot pune si un premier non-PDL”.

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:47 pm

    • Ceea ce am spus de mai multe ori ar fi chiar o idee foarte buna. Boc si PDL-ul si-au atins limita incompetentei iar PSD, desi ar vrea la guvernare, nu vra acum, ci mai tarzior putin, cat mai aproape de alegeri ca sa nu fie nevoit sa seerodeze cu masuri nepopulare.
      Cat despre torpila politica: fie cum zici tu dar eu nu prea mai am incredere ca ea exista.

      clemycali

      11/08/2010 at 10:52 pm

  52. Nenicilor, cautandu-l pe WC Tudor in splendoarea sa, am ajuns pe OTV, unde e titrat urmatorul headline:

    „OTV PREZINTA ELITA ROMANIEI: IN ACEASTA SEARA, ACTORUL OVIDIU CUNCEA”

    Ei, lasa-ma!

    Ce tare! Ia uite, bre, care era „elita romaniei”! Pai, sa-l puna pe cuncea prim-ministru, daca ajunge DDD presedintele romaniei. Oricum, este bataie mare la OTV pe saunul de prim-ministru. Numa’ unu’ si-unu!

    nicole

    11/08/2010 at 10:51 pm

    • @Stefane,

      aici m-ai citit?

      Spune-mi daca prinzi OTV-ul din Italia ta…

      nicole

      11/08/2010 at 10:57 pm

      • Nu nicole , nu prind OTV !
        Cred ca nu pierd absolut nimic interesant !
        Esti pornita tare ! Oare din care motiv ? 🙂

        Ștefan A.

        11/08/2010 at 11:13 pm

        • Ma intrebi din care motiv?

          Daca n-ai inteles, ce naibii sa-ti explic?
          Crezi ca-ti pot condensa 20 de ani intelesuri?

          nicole

          11/08/2010 at 11:19 pm

  53. @Clemy, e o torpila financiaro-constitutionala, daca se poate spune asa!

    In alta ordine de idei:

    1. Se da urmatoarea declaratie a lui Basescu:

    „Domnule, nu eşti bronzat, n-ai fost în concediu. Parlamentarii sunt bronzaţi şi s-au şi supărat că le-am luat 25% din salariu, deşi ei nu sunt niciodată de găsit în sălile de şedinţe”.

    A pomenit Presedintele vreun nume? NU.

    2. Se da urmatoarea declaratie a lui Chucky:

    „Preşedintele unei ţări din Europa aflate în criză asta are preocupare, cât sunt eu bronzat? Nu pot să cred”, a spus Crin Antonescu.

    Morala: Nu vorbi de bronz si de chiul, ca te acuza Crin de calomnie si atac la adresa parlamentarismului! 😛

    Cetatean

    11/08/2010 at 10:57 pm

    • @cetatene, amicul Crin nu conteaza in jocul asta. Omul e decor. Eu cred ca se joaca intre PSD si Basescu iar Crin nu face decat sa le arate oamenilor din PSD ca este piatra de moara la gatul lor. Sa vedem ce o sa iasa din jocul asta de glezne.

      clemycali

      11/08/2010 at 10:59 pm

      • asa este, crin ii incurca de mama focului. Un idiot util care devine pe zi ce trece din ce in ce mai idiot si din ce in ce mai putin util.

        Cetatean

        11/08/2010 at 11:05 pm

  54. Eu îi dau din nou dreptate lui Băsescu.

    Nu pentru că este infailibil, ci pentru că are, pur şi simplu, dreptate.

    Înainte de orice, remarc însă cât de repede îl abandonează unii susţinători ai lui.
    Tipic românesc.
    Nu mă aşteptam la această capotare cvasiinstantanee, la o basculare atât de rapidă şi de radicală în cealaltă parte: „insubstanţial, fără caracter etc.”
    Ca să citez numai din comentatorii pe care îi citesc… 🙂

    Îmi spuneţi şi mie ce SENS a avut toată critica „reformiştilor” ÎN AFARA partidului, ÎN PUBLIC, înafară de a alimenta frontul anti-guvernamental, anti-PDL şi, în fond, anti-Băsescu?

    LA CE A FOLOSIT/FOLOSEŞTE?

    PE CINE AVANTAJEAZĂ?

    Ce calcul politic stă în a cere demisia/plecarea propriului Guvern, când ştii foarte bine că asta ne proiectează în haos? (Lăsând la o parte pericolul spulberării partidului, care să zicem că nu contează).

    Văd de câteva zile cum sunt plimbaţi pe la tonomate pedelişti anti-PDL: un senator Severin parcă, idiotul care a făcut sondaj pentru a vota la moţiunea de cenzură. Critică guvernarea mai abitir ca Opoziţia.

    Din unghiul de vedere al consecinţelor, nici o diferenţă între ei şi „reformişti” aşa cum nu e nici o diferenţă între Radu F. Alexandru şi S. Voinescu.

    Nu e normal ca cei care ar trebui să te susţină – în limite rezonabile – sau să tacă, să-ţi fie adversari.

    Dacă nu le convine, să facă partidul imaculaţilor.
    Vor câştiga alegerile în 2112.
    Şi tot atunci vor reforma şi România aşa cum doresc: 100% şi peste noapte.

    gabhry_el

    11/08/2010 at 10:59 pm

    • Hai, nu ma-nebuni! Nea Nelu?

      „Sa faca partidul imaculatilor”, zici. Corect, frate. Pe langa „partidele dereglatilor mintali”, tot e mai bine.

      Apropo, nu e doar o capotare cvasiinstantanee. Cum ar spune in „Mondenii” – „Si shooc!”
      Stii ceva, am tot dreptul sa imi pun intrebari cu glas tare, ca mie nu mi-e interzis sa-mi spun parerea in „partidul” blogului. Daca-i VOTEZ, am dreptul sa-i INTREB.
      Nu l-am sustinut pe Sever, VOT UNINOMINAL, ca sa-i puna pumnu-n gura presedintele sau oricine-ar fi!

      De asemenea, nu l-am votat pe domnul presedinte, ca sa-i dea un sut in gura altuia pe care l-am votat si-n care cred. Ei aveau atunci un lucru EXTREM DE IMPORTANT COMUN: UN PROIECT IN CARE AM CREZUT SI INCA MAI CRED.

      nicole

      11/08/2010 at 11:11 pm

      • cine i-a pus pumnul în gură în partid?
        de ce naiba simt nevoia să facă pe vedetele dând în PDL SĂ RĂSUNE TOATĂ ŢARA?

        gabhry_el

        11/08/2010 at 11:24 pm

  55. Gaby, dupa ce am aflat ca Basescu cgiar a spus explicit ca ar putea da puterea unui PM din PSD sau PNL, mi-a devenit evident ca, desi e o semi-gafa taxarea lui Voinescu si Preda, e si o scatoala trasa intregului PDL.

    Cetatean

    11/08/2010 at 11:03 pm

    • Cu alte cuvinte Voinescu &comp sunt victime colaterale ? Hmm, ciudatmod de a duce o lupta care trebuie musai incununata cu succes. Sunt lucruri care mie imi scapa.

      clemycali

      11/08/2010 at 11:15 pm

  56. totul ne pute, ba a usturoi, ba a ceapă, ba a portocale stricate…

    chiar nu e nimic bun în guvernarea asta?
    eu nu cred
    numai că preferăm să vedem tot timpul negrul
    şi ceea ce este gri tot negru îl facem
    asemenea fervoare a negativismului – de la gică-contra la critica argumentată – chiar e o trăsătură naţională

    gabhry_el

    11/08/2010 at 11:10 pm

    • hai, frate, ma lasi cu sofismele?
      Aici am tratat o situatie punctuala.

      Daca vrei, tu poti sa vezi numai griuri (colorate sau nu). Rahatul crizei asteia este suficient de mare incat sa vezi si culori.

      nicole

      11/08/2010 at 11:14 pm

  57. Hai salut,
    Asa gabriele, zi-le tata, ca astia e tare pesimisti si deprimati ca iti taie tot cheful. 🙂
    Vine omu de la munca si voi in loc sa iesiti cu ceva ginduri bune si optimiste…..
    Casandrelor ! 🙂

  58. nu-mi place BVB, ştiţi bine

    dar chiar nu se poate observa că TOTUŞI fac şi ei ceva: reduceri, restructurări etc.

    nu vrem să vedem asta numai pentru că îi cheamă BVB?

    în loc să apreciem asta – cât trebuie, nu mai mult 🙂 – ne raportăm tot timpul la trecut, pentru a justifica blamul etern

    gabhry_el

    11/08/2010 at 11:14 pm

    • daaaaaa,
      totusi FAC SI EI CEVA !!!!!!!!!!!

      luminita

      11/08/2010 at 11:17 pm

      • da, Luminiţa, fac şi ei ceva
        cu toată ironia ta 🙂

        gabhry_el

        11/08/2010 at 11:22 pm

  59. Am citit postarea si v-am citit pe toti .
    Cam tarziu am intrat , recunosc.
    Insa nu mi se pare tarzie ora ca sa va spun ca Basescu a deraiat-o cam demult.
    Amintiti-va cum a intrat el in prime-time in locul lui Boc prin mai ca sa anunte natiunea despre masurile „anti criza”.
    Alea cu 15 % si 25 % ras de la pensii si salarii.
    A fost neconvingator inca de atunci .
    Vazand ca nu-i iese constitutional cu micsorarea pensiilor
    l-a trimis pe Boc la sala de fortze ca sa puna muschi pe el si sa anunte marirea TVA-ului.
    Iarasi neconvingator si Boc..
    Nici el nu avea vreo masura anti-CRIZA ci doar aplica o teorema de-a lui Vladescu care stia ca castravetele este o dicotiledonata care contine 90 % apa.
    Ca sa conchid va spun ca Basescu m-a dezamagit.
    Si-a pierdut flerul politic, si-a tocit elanul de a fi un presedinte jucator,
    i s-a defectat busola.
    Cat despre Sever Voinescu , candidatul ploiestean al PDL-ului , consider ca el trebuia sa fie in cartile lui Basescu demult.
    Merita cu prisosintza.

    luminita

    11/08/2010 at 11:14 pm

    • Pai cine voiai sa iasa in primetime sa anunte ? mai luminita
      Piticu sexi ? Tutancamon?
      A iesit prezidentul ca avea mai multa adeziune la public decit boc si guvernul.

      Ce sa zic : Te-a dezamagit basescu ! 🙂
      Trebuia sa mareasca pensiile cu 20% si leafa la bugetari cu 30% si sa anuleze datoriile lui Patriciu si Nush ca nu mai dezamagea pe nimeni.

      • tinere,
        n-ai priceput ce-am zis.
        Sau te faci ca nu pricepi.
        Daca Base este presedinte pe fatza si premier pe din dos , asa cum il percep toti romanii,
        trebuia naibii sa-i dea atunci lui Boc cu odorizante si sa-l trimita la teveuri sa anuntze masurile asa-zis „ANTI CRIZA”, nu sa apara el.

        luminita

        11/08/2010 at 11:26 pm

  60. Sym : Ponta , Antonescu si Basescu sunt la fel de cultivati. Deloc.
    Basescu este la final de cariera politica, Ponta si Antonescu nu si asta este ceea ce ma deranjeaza Mai mult.
    Am votat cu Basescu pentru ca Asa era logic.
    Cu siguranta ca nu vom scapa din inapoiere curind in Romania. Din pacate.

    Dan Masca

    11/08/2010 at 11:14 pm

  61. mult mai adecvată mi se pare atitudinea lui TRU

    el de ce nu se-apucă să dea cu Boc de pereţi?

    n-are verb? n-are stil? judecă mai prost decât Preda şi Voinescu?

    gabhry_el

    11/08/2010 at 11:17 pm

    • Iti amintesc ca Sever Voinescu nu a dat cu Boc de pereti. Iar dupa felul in care l-a criticat, nu cred ca presedintele era strain.

      nicole

      11/08/2010 at 11:23 pm

  62. Gabriel,
    daca TRU s-ar apuca iar de scris editoriale fii sigur ca ar da de pereti cu Boc de nu i s-ar mai vedea nici buletinul de Cluj.
    Acum se abtine.
    Stie el de ce.

    luminita

    11/08/2010 at 11:22 pm

    • Salve, @luminita! 🙂

      nicole

      11/08/2010 at 11:24 pm

      • Salut, Nicole !

        luminita

        11/08/2010 at 11:27 pm

    • Si boc te-a dezamagit luminito ? 🙂
      Pai omul asta era primar cu rezultate la cluj cu 80% adeziune. Si vine el ca boul la bucuresti ca s-o dezamageasca pe luminita.
      pinguinu….
      Bine le fac japonezii la pinguini ca ii omoara cu bitele de beisbol

      • hai, tinere,
        ca deraiezi.
        Ce are Boc cu prefectura, pardon,cu primaria Clujului ?
        Daca acolo s-a priceput iata ca la nivel macro , ca prim ministru de patru ori nu i-a iesit nimic.

        luminita

        11/08/2010 at 11:30 pm

        • Hai mai lumi, ca si tu ai bagat o firma in faliment si nu se supara nimeni pe tine. Uite ca nici lu boc nu i-a iesit prea bine saracu…

    • am impresia că ai şti şi tu
      spune-ne
      sau nu vrei să-l faci pe faţă Lingău?

      gabhry_el

      11/08/2010 at 11:25 pm

  63. Nicole
    Eu am inteles deziluzile tale in 20 de ani .
    Diferenta ca eu nu ma consum chiar daca sint delus in acelasi grad .
    Nu ma privi dur ca stiu ca esti periculoasa ( cu privirea , extras din un comentariu mult mai vechi) 🙂

    Ștefan A.

    11/08/2010 at 11:27 pm

    • @Stefan,

      Daca nu as trai zi de zi in Romania, probabil ca macar distanta mi-ar oferi un tip de protectie care m-ar consuma mai putin.
      In rest, s-auzim numai de bine, ca „mi-am intins privirea iar ea a intalnit un copac” (nichita stanescu)

      nicole

      11/08/2010 at 11:32 pm

  64. gabhry_el, optimistule, poti sa ne explici si noua recentele declaratii ale lui Base?

    Diana

    11/08/2010 at 11:27 pm

    • n-am nimic de explicat
      n-aş face decât să reproduc cuvintele lui

      „e o dovadă de laşitate să-ţi creezi notorietate atacând propriul guvern”

      gabhry_el

      11/08/2010 at 11:33 pm

  65. Cred, sincer, ca @ gabhry_el are in mare parte dreptate. Asta nu inseamna ca-mi retrag supararea pe marinar.
    Nu se poate sa vedem doar raul la guvernul Boc si la Basescu.
    Zic si eu ca Ilene Cosinzene si Feti Frumosi nu se mai nasc.

    victor L

    11/08/2010 at 11:28 pm

    • Asa victore, Fi suparat pe marinar.
      Cine la pus sa nu renunte in seara votului si sa il lase pe Prosti presedinte ?
      Acum eram mai linistiti, si el in escala la Katmandu cu Maria si cu calu’

      • Asa, sa ne intoarcem in fiece clipa la momentul acela in care Prosti „a invins”. In felul asta, vom trai perpetuu fericiti pana la adanci batranete.

        nicole

        11/08/2010 at 11:35 pm

    • Ei, normal ca nu se mai nasc .
      Toti suntem ocupati cu internetul.
      hihihi!

      luminita

      11/08/2010 at 11:34 pm

  66. Problema ridicata de presedintele Basescu cu privire la regula de aur este simpla, dar eficace si corecta. Cine intra intr-un partid politic o face in cunostinta de cauza acceptand pe langa sansa sa fie inscris pe lista cu candidati pentru Parlamentul Europea, si normele unui comportament specific membrilor de partid. Cei care nu pot respecta nicio regula se numesc independenti. Cu cat mai independenti cu atat mai izolati politic. Argumentele conform carora daca te numesti Alexandru, Preda sau Voinescu poti incalca orice regula sunt lipsite de logica. Un partid serios trebuie sa fie consecvent macar cu propriile prevederi iterne.
    Un exemplu graitor poate fi trandafirul Teo. Daca fiecare parlamentar ar avea comportamentul vedetei de televiziune, Parlamentul ar deveni o mare adunatura nationala.

    furiouswordpressripper

    11/08/2010 at 11:35 pm

  67. Gabi : ai perfecta dreptate.acest guvern nu este cu nimic diferit de celelalte . Este la fel de incompetent si corupt la fel cum a fost guv Tariceanu , Nastase etc

    Dan Masca

    11/08/2010 at 11:35 pm

    • ai la fel de mare dreptate ca Ciutaku

      gabhry_el

      11/08/2010 at 11:39 pm

    • uite, numai o comparaţie care îţi dinamitează alegaţia:

      Funeriu vs. Andronescu/Adomniţei

      gabhry_el

      11/08/2010 at 11:52 pm

  68. Bre, tinere ,
    dar ma mai lasi cu Prosti presedinte si cu seara votului?
    Adica ce vrei sa spui , ca noi l-am votat pe Base numai pentru bucuria de o zi sau pentru ca ne pusesem in el toate sperantele ?
    Sau ai uitat cum ne promitea el reformarea sistemului , cum ne spunea ca criza nu va atinge Romania, ca suntem pe crestere economica si alte alea ?
    Hai, ca ma enervezi.

    luminita

    11/08/2010 at 11:37 pm

    • Lumi
      reformarea sistemului nu se face dându-l jos pe Boc
      reformarea sistemului nu se face atacându-l pe Boc la fiecare intervenţie publică

      gabhry_el

      11/08/2010 at 11:43 pm

      • Da, cred ca de aia nu poate face Boc reformele ca-mi dau io cu parerea pe internet , ce sa spun !

        luminita

        11/08/2010 at 11:54 pm

  69. când unii l-ar păpa de viu, venim şi noi – Cristian Preda, cu bicicleta, şi Sever Voinescu, cu mult calm – să -i dăm la gioale lui Boc

    na, mă, piticule, şi de la noi, că doar e democraţie de partid!

    gabhry_el

    11/08/2010 at 11:37 pm

  70. UTs,
    nu fi mistocar, mie nu imi place ca marinarul a ales cearta in public, la fel ca Preda.
    Felul lui Preda de a se plimba de la iRealitatea la Anateme si incercind democratizarea partidului, nu imi place deloc.
    Basescu trebuia sa aleaga alta metoda.

    victor L

    11/08/2010 at 11:39 pm

    • cred că Băse vrea să fie echidistant
      să nu zică BVB-ul că dă/va da numai în ei

      gabhry_el

      11/08/2010 at 11:45 pm

      • @gaby, echidistanta asta a picat prost. Daca asta a vrut sa faca. Eu cred ca a deschis gura si a vrbit inainte sa gandeasca.

        clemycali

        11/08/2010 at 11:52 pm

        • una e să pice prost, şi alta e să fie îndreptăţit

          tu zici că a picat prost
          eu zic că a fost îndreptăţit

          de obicei, adevărurile pică prost

          gabhry_el

          11/08/2010 at 11:57 pm

    • da, si Basescu a ales sa mearga la Senzational in direct,
      iar acum ,
      „SENZATIONAL , dragi telespectatori , sa va povestesc eu cum Basescu a trimis DNA-ul sa ma caute la elicoptere , ca doar stiti ca io am facut televiziunea poporului , adica a dvs , a somerilor si a pensionarilor fara loc de veci,
      ca io tineam cu Geoana in campanie , dar daca stafful lui Mircea a fost prost si l-a trimis la NUS la SPA in loc sa-l trimita la mine in Pipera, asta e !
      ghinion de nesansa .”

      luminita

      11/08/2010 at 11:52 pm

  71. de ce are dreptate Băsescu
    şi de ce nu se pot tolera adversari în propriul partid

    pentru că dacă îi permiţi unuia, le permiţi tuturora
    ce fel de partid e acela, cum remarca şi Zexe (furioswordpressripper), care are numai critici, nu şi susţinători?
    e un non-sens

    gabhry_el

    11/08/2010 at 11:50 pm

  72. Ma tot intreb ce minuni asteptati din partea lui Basescu. A fost ales presedinte ca raul cel mai mic , nu ca salvator al patriei ! Ma mir ca nici unul din voi , care comentati pro sau contra , nu spune nimic de promisiunea aia de reducere a numarului de parlamentari, de parlament unicameral. Propuneri aprobate si prin referendum .
    De treaba asta nu mai vorbeste nimeni . Nici domnul presedinte , nici Boc dar nici un ziarist din tara. Concluzia : o alta promisiune uitata imediat dupa obtinerea voturilor . Ultima din o lunga serie incepute cu 20 de ani in urma !
    Noapte buna , nu va certati . Si miine este o zi !

    Ștefan A.

    11/08/2010 at 11:52 pm

    • Noapte buna. Reforma parlamentara a muritinainte de a incepe. Basescu de abia mai are o majoritate parlamentara fragila, capabila doar sa treaca unele legi, a vorbi despre modificarea Constitutiei este deja un vis. Si nici nu are cu cine sa plece la razboi. Boc si PDL-ul s-au dovedit a fi mult prea slabi ptr un astfel de razboi. Daca guvernul ar fi dat impresia ca stie ce face, ca nu e depasit de situatie, nu ar fi scazut atat de dramatic in sondaje si ar fi fost cu putinta avansarea reformei constitutionale. Asa ca acum e stop joc. Iar Basescu a irosit un minunat moment de a tacea. A gresit tactic ptr ca i-a pus pe ganduri pe cei mai ferventi sustinatori ai lui.

      clemycali

      11/08/2010 at 11:56 pm

      • pe cei mai labili, nu pe cei mai fervenţi

        şi mai amesteci lucrurile într-un loc:
        spui că Boc şi PDL este slab, uitând ce spui chiar tu câteva rânduri mai sus: că au o majoritate fragilă

        gabhry_el

        12/08/2010 at 12:02 am

        • @gaby, majoritatea s-a fragilizat in momentul in care a devenit evidenta slabiciunea lui Boc ca premier, in momentul in care a inceput sa se faca simtita perceptia ca grupul BVB taie si spanzura in partid si ca Boc nu are nici un fel de autoritate. De aici a inceput fragilizarea coalitiei guvernamentale.
          Nu trebuie sa incercam acum sa gasim circumstante atenuante acolo unde nu sunt. Basescu a gresit atunci cand a atacat la pachet atat soboloanii politici de genul Radu F (care sunt oricand gata sa sara in alta barca politica) si cei care il critica pe Boc de pe pozitia celor care au pus umarul la victoria partidului si a lui Basescu in alegeri. Ca Basescu a vrut sa spuna poate altceva este alta chestiune. Dar nu stiu daca s-ar mai putea drege ceva chiar daca Basescu si-ar nuanta declaratiile. Raul a fost facut deja.

          clemycali

          12/08/2010 at 12:09 am

          • nu clemy
            uită-te câţi senatori are PDL la Senat şi cât are coaliţia „de strânsură”: o majoritate de 1 (UN) vot

            eu mă mir că s-a mai putut trece ceva pe la Senat

            gabhry_el

            12/08/2010 at 12:26 am

          • ce rău? în ce constă răul?
            rău, rău, rău
            numai rău vezi

            gabhry_el

            12/08/2010 at 12:27 am

        • 😆

          adica noi, astia d-aici, adica si io, suntem cei mai labili. 😆

          misto!

          nicole

          12/08/2010 at 12:15 am

      • Asa e Clemy, ai sintetizat perfect .

        luminita

        12/08/2010 at 12:07 am

    • păi, ce să mai vorbească „domnul preşedinte”?
      n-a vorbit imediat după?
      n-a cerut PDL constituirea comisiei parlamentare pentru reviziuirea Constituţiei?

      dar poate ai uitat, ca şi clemy, că PSD-PNL au majoritate în Birourile permanente şi dictează activitatea parlamentară…

      eu, în schimb, n-am uitat

      gabhry_el

      12/08/2010 at 12:05 am

  73. „Noi l-am votat pe Base” zice Luminita…
    Si ai impresia ca base a cistigat cu 70% si nu cu 70mii voturi din diaspora….
    Toata lumea la votat pe Base, si uite, acum base il dezamageste pe Voiculescu si pe Lumi

  74. Noapte bună sau după caz, o zi bună tuturor.

    Vă mai citesc şi mîine. Devine din ce în ce mai palpitantă intenţia trioului felix+păturiciu+vîntu de a-l suspenda pe acest preşedinte ex-pirat, care şi-a pierdut busola politică.
    Încep să cred că noua diasporă în formare, îi va da brînciul final.
    Astfel, vom fi scutiţi să mai trăim în dictatura sa ineficientă, următorii patru ani pe care teoretic îi mai are la dispoziţie, ca să ne împlinească idealurile pe care le-a promis cînd a fost votat.
    De cei care l-au votat fireşte.

    În rest, toate cele bune.
    Se ştie că dacă ceva ne dorim cu adevărat, chiar se va împlini pînă la urmă.

    tibi

    11/08/2010 at 11:55 pm

    • Precizare

      Eu, rămîn printre cei din ce în ce mai puţini, care îl creditează pe preşedintele Băsescu.
      A mai trecut prin momente grele.
      Le-a depăşit întotdeauna.

      Daaaar, bombardamentul mediatic al celor trei infractori, a început să dea rezultatele scontate.

      Cu ce preţ ? Pentru ei, a costat vreo 50 de milioane de euro anul trecut.
      Cît a costat anul acesta, încă nu ştim.

      Cît ne va costa pe noi, VOM AFLA. Curînd.

      tibi

      12/08/2010 at 12:10 am

      • @tibi, salut. Iti inteleg amaraciunea. Si eu il sustin pe Basescu dar incep sa am indoieli. Cand vezi astfel de declaratii ce pot sa spui?

        clemycali

        12/08/2010 at 12:16 am

        • Salut Clemy

          NU avem alternativă ! Asta este amărăciunea mea.

          Declaraţiile sale fac parte din jocul politic atît ca o contrapondere a celor doi lideri opozanţi infantili, dar şi ca o contrapondere a lentorii schimbărilor necesare în pdl.
          Dar de aici şi pînă a cădea în pesimism, este totuşi o cale prea lungă.

          Asta spun eu.

          tibi

          12/08/2010 at 12:22 am

          • Poate tibi sa fie asa cum spui tu. Dar jocul asta politicianist facut de Basescu in cele doua interviuri nu ii aduce puncte. Iar schimbarile in PDL nu au cum sa fie facute atata timp cat opozitia la grupul BVB este lovita de Basescu insasi. Critica la adresa lui Voinescu vine ca o manusa planurilor grupului amintit. Asa ca nu cad in pesimism dar nici nu dau pe dinafara de optimism. Nu am motive sa fiu foarte increzatoare. Iar scepticismul meu natural se acutizeaza pe zi ce trece.

            clemycali

            12/08/2010 at 12:32 am

      • tibi,
        cred ca nu „cei trei infractori” i-au pus lui Base in gura cuvintele din ultimile declaratii.
        Se pare ca au fost chiar ale lui.
        Tu ce crezi ?

        luminita

        12/08/2010 at 12:19 am

        • luminita

          Tare îmi doresc o discuţie cu tine pe mess.
          Depinde numai de tine. Ştii de ce.

          tibi

          12/08/2010 at 12:24 am

          • Daca vrei sa discutam despre cum aterizeaza acea Mary Poppins cu umbrela ei portocalie pe bloguri ca sa dea cu spray propedele mai bine nu.

            luminita

            12/08/2010 at 12:36 am

            • ok. cum vrei. nu despre asta era vorba în principal.

              tibi

              12/08/2010 at 12:41 am

              • Credeam ca asta te preocupa in principal.

                luminita

                12/08/2010 at 12:43 am

  75. tinere,
    cum adica, si Voiculeascu emigreaza in Austria din cauza lui Base ??????
    N-am stiut .

    luminita

    11/08/2010 at 11:58 pm

    • Pai emigreaza in Austria vinerea cind merge la banca si la chalet si se intoarce martea.

      Daca era dupa gindul meu pleca intr-o tara care nu are acord de extradare cu Romania 🙂

      • Poate ma nimeresc cu el in avion, sa facem schimb de carti de vizita.
        Dac-as fi sigura de intalnire as imprumuta o galeata portocalie de plastic de la o vecina, o are din campanie , scrie pe ea „Votati PDL ca ca ei nimeni nu e !”.
        Cred ca l-as face praf .

        luminita

        12/08/2010 at 12:15 am

  76. PDL este atat de strans legat de Basescu, cam cat este si Basescu de PDL. Daca Basescu ar incuraja comportamente deviante ca ale acelora care, in numele unei iluzorii reforme interne, isi terfelesc colegii de partid pe toate canalele, pe toate blogurile, dar mai putin in forurile din interiorul propriului partid, s-ar putea trezi fara sprijinul celor mai multi din randul membrilor de partid.
    Sa nu uitam ca Basescu este produsul partidului sau si nu invers.

    zexe

    12/08/2010 at 12:02 am

  77. şi mai e ceva: dacă Boc şi BVB acceptă să fie apostrofaţi de Băse, de Preda şi Voinescu n-au nici un chef să fie muştruluiţi

    chiar şi faptul că Preda şi Voinescu nu sesizează acest lucru, denotă nu imaturitatea lor politică, ci lipsa lor de tact şi, până la urmă, de inteligenţă

    gabhry_el

    12/08/2010 at 12:19 am

    • Aoleu, gabi !
      adica lipsa de incultura a lui Voinescu si a lui Preda jigneste inteligentza lui Boc, bre.
      E iepocala deductia ta.

      luminita

      12/08/2010 at 12:26 am

  78. Nopapte buna la noptaci
    Ziua buna la ziuaci, 🙂

    Ce cred eu:
    Am un sentiment ciudat.TB are ultimele doua iesiri (la TVR si RRR)nereusite. Parca nu ar fi el. Chestia cu vata in ureche, cu zgarietura, a sunat distonant. Da in stanga si dreapta aproape la intamplare, fara acea concentrare si spirit care l-au facut celebru.
    De obicei el a condus atacurile politice fiind cu 2-3-4 mutari inaintea celorlalti. Sa nu mai aiba mutari?

    Indeferent de situatie, numai numirea la CCR a celor doi, masurile luate de guvern(asa cum sunt ele), o lege a invatamantului care trebuie adoptata, se datoreaza lui TB. Nimeni nu ma poate convinge ca Geoana sau Crin ar fi facut macar atat. Sunt convins ca ar fi fost mai rau.

    eugeni

    12/08/2010 at 12:20 am

    • Din punctul asta de vedere ai dreptate. Dar Basescu a fost ales ptr mult mai mult decat atat. Asteptarile noastre au fost si sunt mult mai mari iar in comparatie cu acestea rezultatele sunt destul de modeste.

      clemycali

      12/08/2010 at 12:23 am

      • şi nici rezultatele ălea modeste nu vrem să le vedem

        gabhry_el

        12/08/2010 at 12:29 am

        • cu observaţia că „rezultatele destul de modeste” sunt la ani lumină de ce ar face ceilalţi

          gabhry_el

          12/08/2010 at 12:31 am

        • Ba le vad gaby, le vad. Dar guvernului Boc i se potriveste extrem de bine zicala cu vaca aia care da lapte bun si mult dar care da cu piciorul galetii de lapte. Sau chiar mai bine cu legenda mesterului Manole. Ca degeaba s-au facut cativa pasi inainte pe calea normalitatii ca are grija grupul BVB sa strice impresia buna. Nu serveste nimanui sa ne suparam pe mesagerii nemultumirii electoratului PDL.
          Nu pot sa aplaud incapacitatea guvernului Boc doar ptr simplul motiv ca un guvern PSD ar fi fost mult mai rau.

          clemycali

          12/08/2010 at 12:43 am

      • Ce pot sa spun cu siguranta, este ca daca omu’ incheia „aliante” cu Nus, Patriciu, Voiculescu, ar fi dus-o foarte, foarte bine si el si „ei”, dar „cheltuielile de intretinere de imagine” ar fi costat enorm Ro. Cred de asemenea ca nu este putin lucru si rezultatele nu sunt modeste. Cateodata poti numi castig si daca nu mai pierzi foarte mult.:)

        eugeni

        12/08/2010 at 12:32 am

  79. Din articolul up-datat de pe hotnews:

    „Cristian Preda si Sever Voinescu l-au criticat aspru pe premierul Emil Boc si au vorbit chiar despre necesitate demisiei acestuia in toamna. Surse apropiate de palatul Cotroceni sustin ca seful statului a fost deranjat de criticile aduse premierului chiar de reformistii pe care se baza sa inlocuiasca tripleta Blaga-Videanu-Berceanu.

    Aceleasi surse sustin ca spresedintele doreste sa-l pastreze pe Boc in functia de premier si dupa remanierea din toamna. „In loc sa atace tripleta BVB, Voinescu si Preda si-au concentrat atacurile in presa pe Emil Boc. Greseala celor doi este din cauza lipsei experientei politice. Prin concentrarea atacurilor pe Boc au reusit sa distraga atentia asupra tripletei BVB cu care presedintele se lupta”, au declarat sursele Hotnews.ro.

    Tot interviul acordat RRA, seful statului a sugerat Guvernului ca trebuie sa clarifice lucrurile cu parlamentari pentru ca s-au interpretat gresit intalnirile de la Snagov. „Trebuie clarificate lucrurile intre guvern si grupurile parlamentare PDL. Am vazut ca un senator n-a inteles de ce ne-am intalnit la Snagov. Fara o discutie cu grupurile parlamentare, in mod cert guvernul cadea. Repet, in mod cert cadea”.

    Presedintele a facut referire directa la senatorul Radu F. Alexandru care, cu o zi in urma, intr-un interviu acordat Revistei 22, declara ca presedintele submineaza autoritatea lui Emil Boc prin intalnirile repetate de la Snagov.”

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7683212-basescu-voinescu-preda-radu-alexandru-fost-pdl-daca-conduceam-partidul.htm

    nicole

    12/08/2010 at 12:28 am

    • Mda, inteleg nevoia clarificarilor dar ele nu rezolva mare lucru. Tripleta BVB a fost incotopenita in partid chiar de Boc personal, luni, cand intr-o sedinta a partidului, au fost numiti in comisiile destinate realizate reformei din partid.
      Un singur lucru este cat de cat clar, ca desi Basescu a fost deranjat de declaratiile lui Voinescu si Preda nu isi ia totusi mana de pe ei.

      clemycali

      12/08/2010 at 12:40 am

  80. […] Mai multe detalii in legatura cu articolul ” Mujdeiul si regula de aur ” gasiti aici: Mujdeiul si regula de aur […]

  81. nicole,
    deci vom avea si un Boc cinci.
    Aleluia !

    luminita

    12/08/2010 at 12:30 am

  82. ar fi un mare bine pentru ţară să avem un Guvern Boc până în 2014

    gabhry_el

    12/08/2010 at 12:32 am

  83. Un singur lucru mai am de spus : Basescu are mult mai mult „simţ” politic decît foarte mulţi dintre criticii săi.
    Chiar îi place să „joace” cînd toată lumea crede că este pus cu „spatele la zid”.
    A mai demonstrat acest lucru, îl va mai demonstra.

    tibi

    12/08/2010 at 12:33 am

    • tibi,
      „Ii place sa joace ” spui tu.
      Eu cred ca din ultimile iesiri publice reiese ca ii place sa se joace cu nervii nostri.
      Si nu are solutii.
      Daca mai vine din toamna tot cu Boc-Boc , a cincea oara, e clar ca nu are solutii si isi rade de noi.

      luminita

      12/08/2010 at 12:41 am

      • lumi

        Tocmai de asta am şi folosit ghilimele : de fapt, NU îi place dar, dacă nu are încotrooo …

        Am mai spus că Boc nu este chiar ceea ce îmi doresc eu ca PM. În decembrie anul trecut.

        Ai tu o altă variantă ? Ascult.

        tibi

        12/08/2010 at 12:47 am

  84. Mai cred ca nu va fi un Boc V, dar nici nu vrea ca Boc sa nu mai fie presedinte PDL. Nu cred ca TB vrea sa il schimbe pe Boc datorita criticilor din partid ci datorita „uzurii” normale.

    eugeni

    12/08/2010 at 12:49 am

    • Boc este deja uzat moral. Problema lui Boc rezida in faptul ca aceasta uzura a aparut mai repede decat era prevazut, adica inainte ca Basescu sa fi reusit indepartarea grupului BVB. De aici cele mai multe probleme. Si ptr ca nu are solutii la situatia asta da si in stanga si in dreapta fara prea mult discernamant. Eu astept sa vina 1 septembrie si daca si dupa aceasta data triada ramane pe loc si se purcede la schimbari cosmetice chiar ca nu mai am nici un fel de motiv sa imi pastrez optimismul. Si nici nu cred ca va trebui sa ma astepte cineva la vot la consulat.

      clemycali

      12/08/2010 at 12:52 am

    • nu îl va schimba deloc

      dacă Boc este înlocuit/dat jos, nu poate fi înlocuit decât de un premier non-PDL (din coaliţia PSD-PNL sau agreat de ea)

      căderea lui Boc înseamnă pierderea executivului de către Băse

      gabhry_el

      12/08/2010 at 12:53 am

      • mă mir că încă nu vă este clar

        gabhry_el

        12/08/2010 at 12:53 am

        • Ba imi este foarte clar acest lucru. Si am mai spus de ce mi s-ar parea ca ar fio miscare totusi benefica desi pare catastrofala. Basescu trebuie sa gandeasca acum strategic si pe termen lung. E clar ca reforma constitutionala este moarta. Adio si un praz verde. In schimb partidul mai poate fi salvat si curatat. Dar asta nu poate fi facut atata timp cat PDL-ul este la putere. Ar fi fost ideal ca remanierea guvernamentala sa fi fost facuta imediat dupa motiunea de cenzura din primavara. Ar fi oprit caderea in sondaje a PDL si ar fi creat premizele ptr o inlocuire a lui Boc cu un premier, daca nu de la PDL direct, cel putin agreat de partid. S-a optat ptr temporizare si ne aflam in situatia de fata.

          clemycali

          12/08/2010 at 12:59 am

          • Nu stiu zau. Daca in loc de Boc, presedinte PDL, o pone pe M.Macovei PM. (Numai presupunere). Boc ar fi foarte bun acolo pentru sustinere politica si pararea influentei politice BVB.

            eugeni

            12/08/2010 at 2:16 am

    • Pardon, am vrut sa spun problema lui Basescu.

      clemycali

      12/08/2010 at 12:53 am

    • Din păcate, asta-i naţia, asta-i „emanaţia” (politică).
      Avem de ales dintre aceştia. Alţii, de unde ?

      Să nu uităm : (eu) am creditat pdl în comparaţie cu restul ofertei politice – de atunci.

      De exemplu, eu chiar am votat Udrea şi Feldman.
      Ce alternativă am avut ? Mai ştie cineva ?
      Cum era mai bine ? Să votez altfel ? Să nu votez deloc ?

      Despre asta este vorba. 😦

      tibi

      12/08/2010 at 1:01 am

      • Tibi, nu discutam daca asta. Toti suntem in consens ca PDL si Basescu erau varianta cea mai buna. Discutam ce se intampla acum cand sperantele noastre nu au fost implinite, cand partidul caruia i-am dat votul s-a cufundat intr-un ciocoism de cea mai proasta calitate, cand premierul desemnat a devenit prizonierul vechii garzi a PD si este imaginea neputintei si incoerentei. Eu vorbesc ptr mine. Daca continua pe linia asta pe mine m-au pierdut de votant.

        clemycali

        12/08/2010 at 1:09 am

      • Dacă nu ştiţi ce alternativă am avut, vă spun : candidatul comun psd+felix.

        Exact acelaşi felix care a luptat pentru suspendarea preşedintelui, exact acelaşi felix care încearcă acelaşi lucru acum, mizînd pe erodarea imaginii preşedintelui care a anunţat măsurile dure de reducere a salariilor BUGETARILOR.

        tibi

        12/08/2010 at 1:14 am

  85. esti sau nu esti pe mess ?

    luminita

    12/08/2010 at 1:11 am

  86. tibi,
    esti sau nu esti pe mess, aceasta-i intrebarea .

    luminita

    12/08/2010 at 1:15 am

  87. Buna seara/ziua ! (dupa caz)

    Felicitari in special pentru TIBI, GABHRYEL, TDS.
    Obiectivi si corecti. Ca intotdeauna.

    Basescu a avut mereu dreptate. Si are si de data asta. Cel putin asta e credinta mea. De aceea nici nu mai argumentez.
    N-a vorbit aiurea absolut deloc si are dreptate ca rufele murdare se spala in familie.

    Nu cred ca au dreptate cei (inclusiv de pe aici) care incep sa-i retraga creditul acordat prin vot in 2009. De parca n-ar sti cu ce satane/demoni se lupta.
    Mai bine nu-l votau si stiau o treaba.

    Da’ nu-i bai ca daca se va pune de vreo suspendare au ocazia racoririi si libertatea de a nu-l mai sprijini pe piratu asta nenorocit. Si – indirect – sa dea credit „patriotilor” SOV, Patriciu, Felix si papusilor lor din dotare. Care sunt cu ganduletu’ lor numai la reforma si la binele tarii.
    Da – probabil – pe astia ii merita o tara in care multi cred ca pamantul e buricul sistemului nostru solar, ba chiar al universului si ca in jurul pamantului se invarte cu multa gratie soarele. Ca tot n-are el ce face, deh.

    Eu tin cu BASE.
    Noapte buna/ o zi buna.

    cati

    12/08/2010 at 1:44 am

    • @Cati

      Nimeni nu poate sa aiba dreptate tot timpul. Cred ca suntem in acord aici.
      Sunt unii care ar fi vrut mai mult, si eu ma numar printre ei,si cred ca si tu.Suntem de acord.
      Nu cred ca cineva de aici, a vazut, atunci, ca si acum dealtfel, vreo alternativa mai buna la TB.
      Deci suntem in total accord.:).

      eugeni

      12/08/2010 at 2:12 am

  88. A! Uitasem.
    La noi la servici din 9 insi numai 2 nu vad/sau se fac ca nu vad ipocrizia/fatarnicia/fariseismul minciuna, golania si hotia celor trei „magi” SOV, DP si DV.

    cati

    12/08/2010 at 1:54 am

  89. @gabhry_el

    M-ați vizat cu un comentariu mai sus, și din păcate am fost prea ocupat ca sa mai intru pe web, așa că o fac cu întârziere.

    Nu am fost și nu sunt un „susținător” al lui T. Băsescu. Faptul că l-am preferat (la modul deschis și argumentat) în fața unora precum Geoană sau Antonescu se datorează limitării opțiunilor. Așa e la alegeri, alegi pe cel mai bun, care nu e neapărat prea bun. În cazul de față, alternativele erau foarte proaste.

    T. Băsescu nu mă reprezintă, îl consider un președinte mediocru, și nu am mari speranțe în privința moștenirii politice pe care o va lăsa. Dealtfel mi-am spus opinia despre domnia sa de multe ori, poate n-ați văzut dvs.

    Îmi amintesc amuzat de un amic care, atunci când i-am zis că-l voi vota pe Băsescu ca să nu iasă Geoană m-a acuzat scurt că-l iubesc pe Băsescu. Nu cădeți în aceeași greșeală, politicienii nu sunt de iubit.

    sym

    12/08/2010 at 2:37 am

    • parcă renunţasem la „dvs.” 🙂

      dacă insistaţi, mă adresez şi eu la fel

      aici avem, într-adevăr păreri contrare:
      eu nu-l văd pe Băsescu ca răul cel mai mic
      chiar cred că este cel mai bun om politic – nu om de cultură, nu savant – pe care l-am avut de mulţi ani încoace
      bănuiesc că faceţi diferenţa
      şi sper că nu cădeţi dvs. în greşeala de a considera asta o dovadă de iubire

      Traian Băsescu are viziunea politică, voinţa, forţa, inteligenţa şi discursul unui adevărat om de stat.

      Din păcate, calităţile sale sunt ocultate atât de slăbiciunile/condiţionările propriului partid cât şi de sabotajul continuu al adversarilor.

      Într-un context pozitiv sau măcar de normalitate ar determina modernizarea rapidă a ţării.

      gabhry_el

      12/08/2010 at 4:23 am

  90. neata,
    nicole, ora 22.06/ieri

    te-am citit azi, multumesc

    skorpion

    12/08/2010 at 7:07 am

  91. […] Mujdeiul si regula de aur […]


Comentariile sunt închise.