Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Văru’ Olaf si fraudele mioritice

In ultimul timp au ajuns la urechile atente ale Politeíei tot felul de zvonuri malefice care insistau ca Varu’ Olaf  (OLAF – Oficiul European de Luptă Antifraudă) ar fi inceput o ancheta legata de un fost inalt demnitar roman, care Doamne fereste, ar fi mers pe cararea batatorita de dna Hildegard Puwak, fost ministru al integrarii in cabinetul lui Adrian Nastase. Am asteptat cu nerabdare Raportul varului OLAF, crezand ca vom afla ceva mai concret, adica daca DA or BA!

A venit si timpul publicarii raportului, acum doua saptamani (14 iulie 2010), care a iesit in doua formate. Primul, Raportul privind protecţia intereselor financiare ale Comunităţilor – lupta împotriva fraudei” pe anul 2009,  numit si „Raportul Comisiei”, adica un raport pasaresc, plin de date statistice, care probabil intereseaza pe functionarii de la Bruxelles , mult mai putin insa pe cititorii nostri. Al doilea raport, Raportul de Activitate al OLAF pe anul 2009, numit si „Raportul OLAF” a fost si el la fel de searbad, cu niste studii de caz, insa fara nici un nume sau ceva mai relevant investigatiilor noastre. Bineinteles ca raspunsul pe care l-am fi primit ar fi ca respectivul var Olaf nu divulga numele si datele investigatiilor in derulare. Nedorind sa  deranjam eforturilor Europene de eradicare a criminalitatii mioritice, vom continua sa urmarim, atat cat se poate, aceste eforturi. (Rapoarte)

Daca tot am citit cu atentie cele 60 de pagini pasaresti, publicate deocamdata numai in engleza, va voi destainui ca si in alte  parti din Europa se fura de se rupe. Referitor la România, sunt făcute următoarele menţiuni:

mare parte din totalul de 354 investigaţii active în statele membre se referă la un grup restrâns de ţări, printre care şi România – Bulgaria (68), Belgia (48), Italia (36), Germania (22), Franţa (22) şi România (18);

din totalul de 666 sesizări noi primite de OLAF în anul 2009 aproximativ 65% vizau suspiciunile de fraudă în 6 state membre – Bulgaria (94), Germania (67), România (59), Spania (53), Italia (52) şi Polonia (45);

în anul 2009 OLAF a deschis 4 noi cazuri în România: 1 caz fonduri agricole, 1 caz cheltuieli directe, 1 caz organisme europene şi 1 caz ajutor extern.

Ceea ce ne-ar interesa pe noi cel mai mult ar fi cazul legat de “cheltuieli directe”, pentru ca cel legat de “ajutor extern” il cunoastem si l-am simtit si reluat anul acesta, cu ocazia inundatiilor, repetitie la cele din 2008 la care, probabil, se refera raportul.

În ceea ce priveşte fondurile post-aderare şi veniturile bugetului UE, datele statistice din Raportul Comisiei sunt următoarele:

Resurse proprii: România a raportat 59 cazuri (cu 21,33% mai puţin decât în 2008) a căror valoare este cu 17,73% mai mare decât cea din 2008. Din cele 59 cazuri raportate de România, 15 reprezintă cazuri de fraudă, cu o valoare totală de 6.458.174 euro;

Instrumente structurale (FSE, FC, FEDR): România a raportat primele sale 2 cazuri (din Fondul Social European), cu o valoare a neregulilor de 45.806 euro;

Fonduri agricole (FEADR, FEGA) aceasta a raportat un număr de 82 cazuri din care 75 suspiciuni de fraudă, valoarea neregulilor în agricultură fiind de 2.236.000 euro.

Promit date mai substantiale in perioada urmatoare!
 
 

 

Written by Theophyle

29/07/2010 la 3:28 pm

41 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. nimic despre Grecia?

    danko cvetic

    29/07/2010 at 3:50 pm

    • Dupa cum se vede, nu! 🙂

      Theophyle

      29/07/2010 at 4:24 pm

  2. 😆 noi avem OLAF si voi aveti SIGIR (Special Inspector General for Iraq Reconstruction: a temporary federal agency serving the American public as a watchdog for fraud, …) printre altele, in fapte nu se izbuteste sa se vina la cap, nici la noi si nici la voi. E adevarat ca una-i Justitia si un alta sunt faptele, insa continuund sa relaxam regulile situatia nu poate decat sa se inrautateasca. A devenit dificil sa individuezi pana si responsabilitatile ce sa mai vorbim de restul, de pedepse sau recuperarea daunelor nici nu se mai discuta.

    viviana

    29/07/2010 at 4:30 pm

    • Vivian, salut 🙂
      da, ai dreptate, numai ca SIGIR & IRS au arestat 12 indivizi si i-au trimis in judecata sub incidenta RICO, care include si confiscarea averilor (cam ca 41 bis) la voi! Asta in 2 luni 🙂

      Theophyle

      29/07/2010 at 4:33 pm

  3. Imi face placere. La noi un partit din actualul guvern (Lega Nord) a introdus in legea finantiara (aia cu 25 de miliarde de taiat) un amendament prin care cine nu a platit amenzile catre UE (pentru lapte) poate sa continue sa nu le platesca … CE a amenintat cu alte amenzi pe care le-am plati toti cu totii, inclusiv producatorii care au facut datorii cu bancile si si le-au achitat … 75% au platit, 25% nu au platit insa sunt alegatori de la Lega Nord 😆
    Si asta e doar un exemplu … Solutia? Care ar fi, sa-i altoiesti pe toti la gramada cum se face acum cu DEFICITUL la nivel european?! Nu cred. Asta-i problema.

    viviana

    29/07/2010 at 4:42 pm

    • viviana,
      Poate consideri ca America este o tara de…, un lucru pot sa te asigur. Justitia merge si merge eficient. Un politician poate sa scape, cu multi bani platiti unor avocatii buni, un singur lucru este sigur, el nu va mai fi politician sau va ocupa un job public niciodata!

      Asta nu se va intampla niciodata in Europa, nicaieri!

      Theophyle

      29/07/2010 at 4:49 pm

      • un singur lucru este sigur, el nu va mai fi politician sau va ocupa un job public niciodata!
        😆 te cred, atata timp cat sunt in cariera depind de lobbyuri si cand lasa politica se fac la randul lor … CONSULENTI.
        Politici ameicani nu pot fi comparati cu cei din Europa, nu au aceleasi pecurialià (peculiarity), statul e organizat in mod diferit, „pactul” social in America e bazat pe plina ocupatie si ridicatul consum individual in timp ce in Europa se bazeaza pe statul social.
        Ce se intampla acum e ca: de cum ii merge consumatorului american nu mai intereseaza pe nimeni in timp ce la noi fac outsourcing in veselie (FIAT, Omsa … pleaca in Serbia).
        Acum suntem la „care pe care” insa nu este o lupta deschisa ci una facuta cu siretlicuri, cu aroganta si adeseori cu amenintari.

        Citesc aici (Three years and new fault lines threaten) ca in perioada 1976 – 2007 in USA pentru fiecare dolar castigat 58 de centezimi s-au dus la 1% din familiile americane, cele bogate 😆 Nu am un dat similar pentru Europa in momentul asta, nici noi nu stam mult mai bine in comparatie.
        Sigur aceasta distributie nu se bazeaza pe merit in nici unul dintre cele doua sisteme, atunci care e miza in joc?!

        viviana

        29/07/2010 at 6:26 pm

        • viviana,
          vezi tu. Mie nu-mi pasa cine primeste ce (ca in Europa) atata timp cat eu pot sa munces si sa-mi castig painea decent, exact ca 80% din americani.

          Privirile spre buzunarul altuia sunt obiceiuri straine americanului de rand. Nu mai intereseaza ce face statul atat cat timp eu traiesc decent. Cand nu-mi place ceva am posibilitatile sa incerc sa schimb. Schimbarile de regim sunt normale in America si vin deobicei cand trebuie 🙂

          Theophyle

          29/07/2010 at 6:44 pm

          • Ok, pe tine nu te intereseaza … buzunarul altuia. M-ar interesa pe mine, ca nu am inteles 😆

            Se da cazul ca nici pe mine, care traiesc in Europa, nu ma intereseaza statul social care nu ma impiedica sa-mi castig cinsit painea, la asta te-ai gandit?!
            Prin definitie aia care au o organizatie de stat ca a noastra sunt „invidiosi, se uita in buzunarul vecinului, si alte povesti” ca astea 😆 pipe intelectuali, se zice pe aici 🙂

            Ma indigneaza cad fura cine nu ar trebui sa fure si nu saracul diavol care a furat un pachet de biscuiti. Si pe timpul comunistilor intra in inchisoare cine fura un mar si nu adevaratii hoti. M-ar indigna ca imigratii sa nu aiba asistenta medica pentru ca ar deveni un pericol pentru toti. M-ar indigna ca scoala, de toate gradele, sa nu fie accesibila tuturora. La asta serveste statul.

            Cum a iesit Romania din comunism? Cu privatizarile impuse de FMI si UE, dupa 1990 toata Europa de Est a devenit un desert economic. Imbogatirile mafioase ale ex-comunistilor au fost considerate efecte colaterale normale pentru o asemenea tranzitie … nu ca nu le-ar fi vazut, mai mult au aprofitat.

            viviana

            29/07/2010 at 7:44 pm

  4. pai e o solutie verificata istoric la nedreptatea cu cei 1% care detin 80% din avutie: schimbarea structurii proprietatii, zisa si nationalizare, cu efectele stiute
    mai e si impozitarea progresiva, dar asta nu e suficient pentru justitiarii sociali care vor sa bea sange de capitalist

    razvan

    29/07/2010 at 6:46 pm

    • teoretic prietene, teoretic. Majoritatea lor viseaza sa devina bogati, ca tot omul 🙂 Nu prea le merge si atungi arunca cu pietre spre locul in care nu pot ajunge!

      Theophyle

      29/07/2010 at 6:50 pm

      • Teofil

        eu nu vorbeam serios, expuneam precedentele de „succes”;
        dintre masurile de stanga, eu sunt de acord doar cu impozitarea luxului, prin accize si impozit pe proprietate

        razvan

        29/07/2010 at 7:04 pm

        • stiu razvan 🙂 si eu am vorbit serios 😆

          Theophyle

          29/07/2010 at 7:13 pm

      • Salutare!
        Avuţia câştigată onest e una, iar banii furaţi cu ghiotura din bugetul de stat, pe contracte supraevaluate sau pe muncă simbolică şi pe cumulate (în aceeaşi unitate de timp), n-au nicio legătură cu principiile economiei de piaţă.

        Băşcăliosul

        29/07/2010 at 7:13 pm

        • Salut Băşcăliosule 🙂
          Daca ar fi fost asa in Romania ar fi existat putini milionari adevarati si nici un miliardar!

          Theophyle

          29/07/2010 at 7:16 pm

          • Salut, Theophyle!
            Bombo ar fi dat anunţuri disperate în ziare pentru un post de asistent universitar la Agronomie, Patriciu ar fi fost regizor de filme de acţiune („Palmele justiţiei private”; „Telefonul cu taxă inversă”;”Statul în curu’ gol”)sau legea pentru toţi ne-ar fi scăpat şi de ceilalţi hoţi.

            Băşcăliosul

            29/07/2010 at 7:33 pm

    • 😆 stii care-i culmea? Aici sunt considerati extremisti cei care vorbesc ca tine, extremisti de dreapata.

      viviana

      29/07/2010 at 8:00 pm

  5. Salutare !

    Deci corupţie neucuşorule, peste tot nu doar în romanica.
    Ei bravos naţiune, m-am mai linişţtit. 😀

    tibi

    29/07/2010 at 7:04 pm

    • tibi, salut 🙂
      da exista si infloreste 🙂

      Theophyle

      29/07/2010 at 7:07 pm

  6. Salut 🙂
    I-as trimite pe stangistii astia pe o planeta pustie.
    Nu cred ca le-ar mai arde de vorbe goale…

    Diana

    29/07/2010 at 7:10 pm

    • salut Diana, 🙂
      i-as trimite in raiul socialist din Nord Coreea, sa-i simta binefacerile statului social ultimativ 😆

      Theophyle

      29/07/2010 at 7:12 pm

      • Si mai bine, cel putin pentru cazuri severe asociate cu obezitate (vezi Michael Moore).

        Diana

        29/07/2010 at 7:13 pm

        • Mda’ o dieta intensiva 😆

          Theophyle

          29/07/2010 at 7:14 pm

          • Sanatos, ecologic. Iarba, scoarta de copac, coji de legume cand ai noroc sa le gasesti pe jos.

            Diana

            29/07/2010 at 7:16 pm

            • cum zic ei, ecologic!

              Theophyle

              29/07/2010 at 7:17 pm

      • Romanii, pana si cei de pe siteul tau, prefera occidentul si nu mi se pare ca o duc rau :lol.

        viviana

        29/07/2010 at 8:03 pm

      • 🙂 Theophyle, am o intrebare: Cat m-ar fi costat pe mine in Statele Unite 3 saptamani de spital unde mi-au facut pana si o ecografie la inima, operatie si proteza ca in fotografie, 60 de ore de fizioterapie, medicamente in spital si acasa, 5 vizite de control in ortopedie?!

        viviana

        29/07/2010 at 9:30 pm

        • depinde de asigurarea de sanatate pe care o ai. In italia cat platesti pe luna?

          Theophyle

          29/07/2010 at 9:32 pm

          • dipende de importul care-l facturez pe lucrari, variaza de la 10% la maxim 20%

            viviana

            29/07/2010 at 9:37 pm

            • sa-mi o suma aproximativa pe luna/an – vorbesc numai de cat platesti la asigurarea de sanatate, ca sa pot sa-ti dau un raspuns exact!

              Theophyle

              29/07/2010 at 9:42 pm

              • facturezi pana la 50.000 euro/an platesti 10%, peste 50.000 pana la 20%

                viviana

                29/07/2010 at 9:54 pm

              • un accident de genul pe care l-ai avut tu ar fi fost acoperit cu tot tratamentul descris( +) fara probleme de o asigurare de 400 USD pe luna, adica 4800 de USD pe an!

                Theophyle

                29/07/2010 at 10:00 pm

              • mai sa fie, ori care ar fi sistemul ne fac socotelile in buzunar ca-i o placere 😆

                viviana

                29/07/2010 at 10:13 pm

              • Viviana, noi traim basme. Nici iarba vecinului nu este verde si nici uscata. Singurul lucru pe care-l cred este ca toti dormim asa cum ne asternem!

                Theophyle

                29/07/2010 at 10:16 pm

        • eu imi aduc aminte, prin 1975, cat de impresionata am ramas facand vizita intr-un spital german si, nu ca spitalul italian nu ar fi fost bun (o spun din experienta). Nu mai este acelasi lucru, ce pacat 😦

          viviana

          29/07/2010 at 10:23 pm

          • Grazie si noapte buna 🙂

            viviana

            29/07/2010 at 10:25 pm

            • Noapte buna 😆

              Theophyle

              29/07/2010 at 10:27 pm

          • Nimeni nu mai poate plati costurile asistentei sociale, nimeni si nicaieri!

            Theophyle

            29/07/2010 at 10:28 pm

  7. salut si bonjur,

    peste 91% suspiciuni de frauda in agricultura – mi se pare enorm de mult, dar de ce nu ma mira asta?
    :mrgreen:

    skorpion

    29/07/2010 at 7:31 pm

  8. Buna seara, inca o data la toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    29/07/2010 at 8:22 pm


Comentariile sunt închise.