Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 13 Iulie / “coma cotei unice”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  18°C, si o maxima termica de  31°C. Mai mult insorit, furtuni in diverse zone, cald. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =   4. .2471  RON (+0.0096 RON); 1 USD = 3.3805  RON (+0.0320 RON); 1 EURO =  1.2564 USD; (-0.0091). Rata inflaţiei a scăzut la 4,38%. În iulie va urca la 7%. Preţurile de consum au înregistrat o creştere lunară uşoară de 0,16% în iunie, iar rata anuală a inflaţiei a scăzut uşor, de la 4,42% în mai la 4,38%, în condiţiile ieftinirii mărfurilor alimentare pentru a doua lună consecutiv, potrivit datelor publicate luni de Institutul Naţional de Statistică. Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a declarat, săptămână trecuta, că rata inflaţiei se va plasa în jurul valorii de 8% potrivit ultimelor evaluări. Totodată, Consiliul Director al FMI a aprobat revizuirea ţintei de inflaţie pentru acest an stabilită în acordul stand-by încheiat cu România, de la 3,5% la 7,9%, după creşterea TVA de la 19% la 24%. (Sursa: Capital)

După şase ani de cotă unică, România ar trebui să treacă de la 1 ianuarie 2011 la un sistem de impozitare progresivă a veniturilor, susţine ministrul finanţelor Sebastian Vlădescu. După ce a administrat regimul de cotă unică şi în precedentul mandat de ministru, în guvernul liberal Tăriceanu, el afirmă acum că trebuie considerată încheiată epoca sistemului de cotă unică, având în vedere noua conjunctură economică şi nevoile de dezvoltare ale României. Vlădescu susţine că introducerea impozitului pe venitul global în trepte progresive ar permite statului să încurajeze sistemele private de pensii şi de asigurări de sănătate prin acordarea de deductibilităţi substanţiale, astfel fiind uşurată povara care tinde să sufoce bugetul de stat. Pentru încurajarea consumului, ministrul vede necesară reducerea cotei de TVA la începutul anului viitor. (sursa: S.F)

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT). Alături de acesta, procurorii au mai dispus trimiterea în judecată şi a fostului vicepreşedinte Claudiu-Eugen-Iuliu Silaghi, a directorului general al Bank Of Cyprus – Public Company Limited – Sucursala România, Georgios Christofourou, sub acuzaţia de manipulare a pieţei de capital şi spălare de bani, se arată într-un comunicat al DIICOT. Totodată, au mai fost trimişi în judecată, pentru săvârşirea aceloraşi infracţiuni, un angajat al Bank Of Cyprus, Anastasios Isaakidis şi Mirela Silaghi, Doina Mărioara Cojocaru, Sergiu Dan Dascăl şi Radu Codruţ Jurcovan.  Potrivit anchetatorilor, Claudiu-Eugen-Iuliu Silaghi este acuzat că, în perioada 15 mai 2009 – 10 decembrie 2009, a acţionat, în baza unei rezoluţii infracţionale unice, în mod concertat cu ceilalţi învinuiţi, pe baza informaţiilor privilegiate obţinute de la învinuitul Sergiu Dan Dascăl, a achiziţionat, în mod repetat, de pe piaţa BVB, pe contul învinuitei Doina Mărioara Cojocaru, un număr total de 43.646.740 titluri TLV ale emitentului Banca Transilvania S.A. în valoare totală de 74.797.448,34 lei. (Sursa: Agerpres)

În statele membre UE se află aproximativ 2,5 – 2,7 milioane de imigranţi români, informează Raportulul asupra imigraţiei  Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE).  Potrivit unui studiu al Băncii Mondiale, sumele trimise în România de emigranţi au atins cel mai mare nivel în 2008, 9,4 miliarde dolari. Anul trecut s-a constat că sumele trimise acasă de români au scăzut busc în 2009. În Europa, migraţia reprezentat 44% din totalul migraţiei înregistrate în ţările membre OCDE, Portugalia, Spania, Marea Britanie şi Italia fiind principalele ţări spre care s-au îndreptat emigranţii. (Sura: Adevarul)

Rata şomajului în creştere şi reacţiile dure ale populaţiei din Spania faţă de imigranţi sunt motivele pentru care mulţi dintre ei aleg să revină în ţările de origine. Dintre cele şase milioane de locuri de muncă create între 1997 şi 2007, 40% erau ocupate de imigranţi, potrivit Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică. Rata şomajului în rândul imigranţilor a crescut până la 30% de la 12% în 2007, media naţională ajungând la 20%. Numărul cetăţenilor străini din Spania a crescut cu numai 1% în 2009, în timp ce în 2007 majorarea a fost de 17%, potrivit autorităţilor municipale. În ceea ce priveşte imigranţii români din regiune, un studiu din aprilie arată că 75% dintre cei chestionaţi intenţionează să revină în ţară din cauza condiţiilor actuale. (Sura: Adevarul)

Sa aveti o zi buna ! 

Written by Theophyle

13/07/2010 la 8:54 am

95 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Acuma au un pretext ca să ne trimită înapoi păsările călătoare…

    Să vezi ce de reglări de conturi vor avea loc, în aşa-zisul „haos social” al asa-zisei „crize”

    0rt0d0x

    13/07/2010 at 9:50 am

  2. Buna dimineata!

    PSD ar trebui sa dea petrecere dupa declaratia lui Vladescu. In sfirsit, impozitare progresiva, justitie sociala, cei cu pensii si saalrii mici vor fi protejati in fata crizei, bogatii vor palti mai mult…!

    Dar nu, stati sa vedeti acus declaratille stingii caviar: „Asta e o smecherie a lui Basescu, noi credem ca viziunea ministrului finantelor trebuie insotita si un set de politici adecvate, nu doar financiare, ci si sociale, impozitarea progresiva nu merge decit daca sint introduse si urmatoarele masuri… Basescu joaca la cacialma, in sfirsit dreapta recunoaste ca a fost o greseala cota unica…”.

    Cetatean

    13/07/2010 at 9:57 am

    • Salut 🙂
      Cum naiba de mai e dobitocul asta ministru???

      Diana

      13/07/2010 at 10:11 am

      • Vladescu se cere pe lista remaniatilor cu disperarea inecatului.

        Cetatean

        13/07/2010 at 10:23 am

        • Eu zic ca asta isi pregateste debarcarea la UNPR sau PSD dupa remaniere. A aruncat bomba asta ca sa poata spune ca are „afinitati” ideologice cu respectivii.

          Aha

          13/07/2010 at 10:28 am

    • Salut, Cetăţean!
      Într-adevăr este o contradicţie între 2 variante de prezetare a impozitării tuturor pensiilor.

      Varianta A , fără a se menţiona schimbarea cotei unice, transmisă până acum de Emil Boc şi Traian Băsescu, ceea a lăsat de înţeles eliminarea scutirii de impozit de 16% până în 1000 lei (în plus, TB a declarat în urmă cu vreo 2 luni că renunţarea la cota unică ar însemna ca guvernul Boc să plece)

      Varianta B, progresivă, amintită numai de Vlădescu (acum e a doua oară; a mai făcut o trimitere la „regândirea” sistemului de impozitare, acum vreo 2-3 săptămâni).

      Eu văd impozitarea progresivă drept un mod de tratament după „scopul scuză mijloacele”, adică de diminuare a abuzurilor decurse din burtometria sistemului de salarizare bugetară (în prea mulţi ani precedenţi, producători de pensionari de (f)lux de la muls) şi anihilare a intangibilităţii pensiilor, instituită recent de CCR (nesustenabilitate a fondului de pensii în formă agravantă), dar şi singura posibilitate aplicare- cu efect în timp util- a viitoarei legi a pensiilor.

      Băşcăliosul

      13/07/2010 at 10:26 am

      • Ponta ar avea o postură incomodă, cel puţin de papagal redus un timp la tăcere, dacă guvernul va adopta impozitare progresivă. Odată cu susţinerea acestui sistem de impozitare, micul Puţulică a băgat la înaintare demnitatea pensionarilor, ca obiectiv apărat de el pe motiv de neconstituţionalitate a recalculării pensiilor speciale, de parcă impozitarea progresivă nu le-ar fi luat suficienţi bani. Acum va avea de apărat „demnitatea” lui, când se va gandi cum să mai dea din colţ în colţ şi să se opună măsurii susţinute de el, inclusiv dpdv al constituţionalităţii, doar fiindcă nu mai este scoasă de el pe piaţa… papagalilor.

        Băşcăliosul

        13/07/2010 at 10:55 am

        • Mister B, o impozitare progresiva ar fi un dezastru pentru PSD, la nivel politic. Si-ar pierde ratiunea de clampanit la Basescu. Ar fi fara obiectul gargarei. PSD ii dau cu papagalul, ca liberalii in 2008, convinsi ca PDSl nu va lua PSD la guvernare si ca vor ramine pedelistii izolati. S-au fript si s-a dovedit ca Basescu a calculat in orizontul alegerilor din 2009. sa nu il puna michiduta sa puna impozit progresiv, ca Ponta isi inghite limba

          Cetatean

          13/07/2010 at 11:07 am

          • Cetăţene,
            Începe să devină palpitantă lupta cu propriile convingeri, soluţii şi papagalisme, când fiecare îşi dă cu opţiunea doctrinară peste cap şi îşi arată goliciunea în toată transparenţa ei.
            E greu de spus cine stă mai bine la capitolul „autocenzură”.

            Băşcăliosul

            13/07/2010 at 12:22 pm

  3. Din ciclul „Libertatea presei se apara cu pixelulul trucat”, un articol tare pe blogary. Felix, te iubim, ce ne-am face fara presa independenta?!

    http://blogary.ro/2010/07/media-felix/

    Cetatean

    13/07/2010 at 10:02 am

  4. salut, Mister B!

    In mod cert Basescu si Boc se refereau la 16% pe pensiile sub 1000 lei (off-topic: ieri eram linga o pensionara care platea o factura si se plingea ca, daca din 900 de ron ii taie 16%, nu are cu ce trai. Cind i-am spus sa faca precum sotia mea, care pierde din 900 de ron 25% si nu se plinge, si-a inghitit limba. Dupa aia a stat putin pe ginduri si mi-a spus ca nu e drept, ca ea isi cumpara medicamente de 200 de ron. Iar eu i-am spus ca si sotia mea da in fiecare luna pe transport, fotocopii, carti, internet, pe putin 200 de ron, pentru ca nu se poate duce la scoala cu mina in buzunar, nepregatita. Mi-a scos replica: „dar si eu cit am platit la stat inapoi cind eram tinara…”, iar eu m-am enervat si i-am spus ca a primit pentru banii platiti inapoi la stat casa subevaluata si un serviciu in oras care a scuti-o de coada sapei. In cele in urma, s-a refugiat in „Ceausescu tot a facut ceva, orase, uzine, astia vor sa ne omoare”. La asemenea replica, mi-a venit sa o trimit undeva, insa nu am facut-o. Cu astfel de oameni, PSD poate sta linistit. Inchid).

    Persojal, si eu vad discutiile despre impozitarea progresiva ca un „scopul scuza mijloacele [de echilobrare a bugetului de pensii]. daca nu putem taia pensiile, sa instituim redistribuirea chiar in cadrul sistemului de pensii. caci au fost abuzuri eternizate ca „drepturi cistigate”. Practic, optiunile guvernului sunt putine.

    In realitate insa, inainte de rearanjarea sistemului de pensii pronutr-o lege noua, trebuie aplicata o doza de si egalitarism si celor cu pensii intangibile. Un 16% pe pensiile sub 1000 ron ar fi o masura insuficienta financiar, dar reparatorie pentru fraierii care suporta criza si pe umarul carora CCR nu plinge.

    Cetatean

    13/07/2010 at 10:46 am

  5. Pe mine ma distreaza tot circul asta cu uite TVA, nu e TVA. Revenim obsesiv la o veche meteahna, lipsa de predictibilitate in domeniul fiscal. Nu poti sa iei o masura si dupa doua saptamani sa o repui in discutie. E absurd, nu faci decat sa incurci pe toata lumea.

    Cat despre faptul ca TB a declarat ca renuntarea la cota unica ar insemna ca guvernul Boc sa plece, are vreo relevanta ? Ar fi a cata declaratie dinspre TB / PDL ca Boc o sa plece daca x sau daca y. Parca ultima data era ceva cu cresterea taxelor.

    KingSnake

    13/07/2010 at 10:49 am

  6. KS, ai fi bun de ministru de finante, zau 😉

    Conceptul de predictibilitate e sublim dar lipseste cu desavirsire in tara in care CCR face politica fiscala a Guvernului. Ce vine dupa decizia CCR e cirpeala, si nu te iluziona ca altii nu ar face la fel.

    Cetatean

    13/07/2010 at 10:54 am

    • Deci CCR e de vina ca vorbim acum despre scaderea TVA la doua saptamani dupa ce a crescut ? Stii ce inseamna pentru mine discutia asta ? Incurajarea firmelor mici sa incerce sa fenteze cat mai mult statul in perioada asta, pana cand se revine la TVA. Adica de ce sa nu vand si sa cumpar cat pot fara factura daca tot se modifica, ce sens are sa platesc ca fraierul acum ?

      KingSnake

      13/07/2010 at 10:59 am

      • KS, ce sa iti spun eu? din partea mea, TVA-ul e prea mare si la 19%, darmite la 24… Insa, vezi tu, guvernul face batel intre pensionari (intangibili), CCR (definitiv si irevocabil) si FMI (obligatoriu). Pe cineva tot va nemultumi pina la urma. Nu as vrea sa fiu in pielea guvernului, si nici tu, nu cred ca ti-ai dori.

        Cetatean

        13/07/2010 at 11:03 am

        • Pensionarii nu sunt nicidecum intangibili. PDL e las si iresponsabil in cazul asta.

          Diana

          13/07/2010 at 11:10 am

      • Am sa impart comentariul intrat la moderare in doua:

        Ei bine, hai sa facem o socoteala.

        “Dacă ar impozita toate pensiile, statul ar încasa, lunar, 600 de milioane de lei, de zece ori mai mult decât în prezent. Diminuarea pensiilor cu 15% ar fi adus la buget cu 13,5 milioane de lei mai puţin” ( de aici: http://www.gandul.info/news/analiza-gandul-planul-b-mai-productiv-decat-planul-a-impozitarea-pensiilor-aduce-mai-multi-bani-decat-reducerea-lor-cu-15-6544325 )

        KingSnake

        13/07/2010 at 11:10 am

      • http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/boc-impozitarea-pensiilor-nu-e-suficienta-pentru-a-acoperi-scaderea-tva-193322.html

        Deci impozitarea pensiilor, desi ar aduce bani mai multi decat reducerea lor cu 15% nu este suficienta sa acopere banii adusi de TVA. Asadar, putem vorbi cat vrei de CCR, la fel cum putem vorbi ca UDMR este inca la guvernare, in ciuda CCR si legii ANI. Dar cei 15% redusi din pensii, ne-ar fi adus in aceeasi pozitie de acum, adica la marirea TVA, poate cu mai putin, in cel mai bun caz. Ori cel putin asta imi spune mie logica mea

        KingSnake

        13/07/2010 at 11:10 am

        • „Dar cei 15% redusi din pensii, ne-ar fi adus in aceeasi pozitie de acum, adica la marirea TVA, poate cu mai putin, in cel mai bun caz”.

          Corect. Trebuia facut asa, strins de la pensionari cit se putea cu voie de la CCR, si marit TVA cit mai putin. Nu s-a putut, in afara de Boc nimeni din pdl, udmr si unpr nu au vrut impozitarea pensiilor.

          Cetatean

          13/07/2010 at 11:19 am

    • Si nu e o poveste inventata, tata lucreaza la o mica firma de reparatii utilaje si se loveste in perioada asta de o mare problema din punct de vedere contabil, pentru ca mai nimeni nu vrea sa-i primeasca facturile si prefera sa-i plateasca fara facturi. Si el are de platit niste salarii acolo, de justificat niste cheltuieli si daca n-ai incasari pe facturi cum naiba faci asta ?

      KingSnake

      13/07/2010 at 11:00 am

  7. Vechi metehne la noi sunt si prostia si superficialitatea si lacomia. Problema e ca nici PDL nu face politica. Cumparatul de alegatori cu un kil de nu stiu ce nu e politica. In pauza dintre campaniile electorale astia isi umplu sacii si incearca sa-i urce in caruta.
    Daca chiar le-ar fi pasat de votanti, nu ar mai fi avut nevoie de aliante dubioase cu UDMR si probabil CCR nu si-ar mai fi bagat ratul in chestiuni economice.

    Diana

    13/07/2010 at 11:00 am

  8. Cetăţean,
    M-ai făcut să râd cu redarea discuţiei tale de la rând. Înţeleg că ai şi tu o limită de suportabilitate a pensionarilor. Casa subevaluată în contul pensiei i-ar lăsa fără replică şi pe cei care n-au avut un astfel de beneficiu.

    Băşcăliosul

    13/07/2010 at 11:04 am

  9. Mister B, 🙂 faza cu casa nu e chiar departe de adevar. Cind aud pensionari adusi de la coada sapei care lauda beneficiile sistemului care i-a facut domni si doamne la oras si care cer acum pensie pentru ca si ei au muncit si acum trebuie sa li plateasca cel putin cit au bagat ei in sistem, imi vine sa le aduc aminte cit de „valoroasa” era munca aia si cum primeau indirect beneficii pe care nu le-ar fi avut asa de repede daca erau intr-un sistem capitalist: apartament, loc de munca garantat 30-40 de ani, etc.

    Asa ca sa ma scuteasca aia care spun „si noi am muncit o viata”, pentru ca multi au primit in contul muncii aleia beneficii la valoare subevaluata. Si eu voi munci o viata, si nu am garantat locul d emunca si o casa. De parca si-ar fi pus banii in cont, nu la galeata comuna din care iau azi ce am pus tot azi. Deh, ce sa ii faci, macar ceva sa ramina de pe vremuri: credinta ca toti merita de toate, dupa nevoile lor.

    Cetatean

    13/07/2010 at 11:16 am

    • Ehei, si cum mai furau venerabilii de la locul ala de munca garantat 30 – 40 de ani…

      Diana

      13/07/2010 at 11:19 am

    • Nu e prea departe de adevăr, doar că vorbim de o egalitate de tratament pe sărite şi în necunoştinţă de cauză, unii „compensaţi” şi alţii nu. Nu mai zic de cei cu traiul la ţară şi eventual cu naveta la oraş, ar fi vrut o „compensare” dacă ştiau cum poate să vină imobilul peste ei, când nici ANL-ul nu se inventase ca să se extindă şi printre cocioabe.
      Eu nu pot să agreez alte principii decât ca fiecare să suporte consecinţele propriilor fapte supuse judecăţii şi nu altele… în compensare, dar mai ales ca cel judecat să fie în cunoştinţă de cauză şi de normele la care urmează să se raporteze.
      La polul opus, în prezent sunt persoane care beneficiază de spaţiu locativ cu chirii modice sau asigurate de stat, (dintr-un lanţ de gratuităţi… suportate de contribuabili), inclusiv pentru urmaşii lor.

      Băşcăliosul

      13/07/2010 at 11:51 am

      • Mister B, asa e, unii sunt compensati si altii nu. Nedreptatile au fost facute demult, cind s-a rupt dinamica mutarii naturale a economiei si a transferului de buna voie de la sat la oras. Acum se rostogolesc facturi vechi de zeci de ani, impreuna cu altele noi de citeva luni.

        Cit despre RAPPS et comp, Mircea Geoana fara case stie celmai biune cum e cu cei cu venituri mici carora RAPPS trebuie sa le dea o casa…in compensare pentru calitatea lor de politicieni de profesie.

        Cetatean

        13/07/2010 at 12:26 pm

    • Ce inseamna valoare subevaluata ?

      Dar daca in locul casei daramate li s-a dat un apartament cu o valoare evident mai mica ?

      Dar daca au fost goniti din satul natal la 26 de ani doar cu lucrurile de pe ei, pentru ca aveau ceva pamant si un magazin, toate adunate cu multa munca ? Din „chiaburi” s-au ajuns, au devenit „domni la oras”, nu ?

      Dar daca au muncit 45 de ani in industrie, stand toata ziua in picioare si din cauza asta au ajuns sa li se amputeze un picior la 70 de ani ?

      KingSnake

      13/07/2010 at 12:08 pm

      • KS, orasele s-au facut cu mina de lucru adusa de la tara pentru 50m2 si un salariu mizer, dar garantat. Mincarea era ieftina la inceput pentru ca parintilor lor li se luasera paminturile. Copiii taranilor deveneau domni si doamne pe seama parintilor lor desproprietariti. Acesti copii sunt acum pensionari au acum pensii garantate.

        In tinerete au avut salarii si case la oras pe seama parintilor lor carora li se luase pamintul, pentru a se hrani muncitorimea din orase, acum, la batrinete, au pensii garantate pe seama copiilor si nepotilor lor.

        Cit despre situatia cu amputarea piciorului :-(, ce sa zic? Sa mai intreb a cui e vina? la ce bun?

        Cetatean

        13/07/2010 at 12:33 pm

      • Cei carora li s-a luat pamantul, cei care au fost considerati chiaburi nu au primit nimic in schimb. Cei care aveau o casa la oras deja si care a fost daramata, aceia au primit la schimb cate ceva, dar de multe ori compensarea a fost in defavoarea lor.

        Copiii taranilor carora li s-a luat pamantul sunt destui care sunt acum intre 50 si 60 de ani si sunt destui care inca muncesc. Iar aia care au ajuns someri nu au nici o sansa sa se mai angajeze undeva. Nu cred ca-s multi dintre cei din categoria asta asa de fericiti.

        KingSnake

        13/07/2010 at 12:51 pm

    • Primul care a lovit a fost Boc, cu vreo 8 luni in urma:

      „În opinia lui Emil Boc, prin acordul politic dintre PSD şi PNL semnat miercuri s-a semnat certificatul de deces al cotei unice care a avut o contribuţie mare la succesele economice. „PSD ne oferă un impozit minim de 20% prin care românii practic vor scoate mai mulţi bani din buzunare”, a mai afirmat liderul PD-L care a mai punctat că ” preţul susţinerii de către PNL a candidaturii lui Mircea Geoană este îngroparea cotei unice”

      Istoria are un umor teribil.

      KingSnake

      13/07/2010 at 12:01 pm

    • Cetăţean, Cri-nul chiulangiu, pogorât pre Pâmânt întru trezirea sufletelor noastre rătăcite, poate să susţină orice în bătaia de câmpi cu cai verzi, în schimb micul Puţulică îşi roade unghiile în problema asta şi caută o cale de ieşire tot pe post de papagal vorbitor.

      Băşcăliosul

      13/07/2010 at 12:13 pm

      • de asta si intirzie un raspun. Crin a inhatat ocazia, staiu sa vezi cind se va decide ca nu se atinge nimeni de cota, in schimb impoziteaza pensiile. se schimba situatia!

        Cetatean

        13/07/2010 at 12:34 pm

  10. Salut !
    Pendularea/indecizia baietilor astia care-si dau aere de ministri denota ca deciziile se iau la plesneala, fara nici un fel de evaluari ale efectelor.
    Adica haosul – la nivel guvernamental – e total.
    Nu-mi ramane decat sa-i multumesc piratului pentru ca a insistat pt. ca Vladescu sa fie numit la finante.
    Inca o alegere reusita, bazata pe „expertiza”, n`asha ? 😦

    PS
    Ma surprinde ura tinerilor salariati la adresa batranilor pensionari care i-au crescut/educat.
    Ca si cum pensionarii sunt vinovati ca marii mafioti au jefuit tara fara sa dea socoteala, in ciuda tuturor promisiunilor („tzepe in Piata Victoriei etc.).
    Cine se uita atent la viloaiele baietilor destepti, poate murmura fara sa greseasca : „aici sunt banii dumneavoastra !”

    Tzepelica

    13/07/2010 at 12:07 pm

    • Tzepelica, pensionarii (aceia in cauza) nu au alta vina decit ca au pactizat la vot cu mafiotii rosii de cite ori au putut. Noi criticam aici la greu mafiotii portocalii.

      Pensionara mea de ieri insa l-ar vota pe cel sarac si cinstit de 100 de ori dar i-ar injura pe „astia care vor sa ne omoare”. Eu nu am nimic cu pensionarii ca atare, pina in lcipa cind imi explica CCR ca au pensii garantate si BVB ca nu pot face reforma si de aceea trebuie sa mareasca TVA ca sa plateasca pensiile garantate.

      Am si eu limita mea de suportabilitate, si pentru BVB, si pentru CCR, si pentru pensionari.

      Cetatean

      13/07/2010 at 12:45 pm

  11. Sulfina Barbu, la tv : „in coalitie s-a discutat doar despre mentinerea cotei unice de 16 %.”
    Cineva fabuleaza…cine ?

    Tzepelica

    13/07/2010 at 12:17 pm

  12. Tare as vrea sa vad o sedinta de guvern din asta cu impozitul progresiv. Am impresia ca privirile vor varia de la pantofiori, la colile de hartie si visarile cu ochii indreptati catre tavan. Daca baga si progresivul nici dracu nu ii mai scoate din hazna.

    Turnofftheglory

    13/07/2010 at 12:32 pm

    • Progresivu` stimuleaza munca/plata la negru.
      Salariul impozabil va fi doar o parte din castig, restul se va plati la negru, evident.

      Tzepelica

      13/07/2010 at 12:40 pm

      • Dar e bun pentru ca-i da peste bot lui Ponta. La fel cum impozitarea pensiilor ii da una la splina lui Crin. La fel cum pensionarul ia un argument peste ochi. E tara lui cine face pe cine, asta e. 😦

        KingSnake

        13/07/2010 at 12:44 pm

        • E ceatza deasa, in capul multora.
          Multi (prea cruzi, poate, care n-au trait vremurile) inca se hranesc cu povesti despre pensionarii cei rai, care sug sangele salariatilor.
          O combinatie de absurd si tragic, care ne trage pe toti la fund.

          Tzepelica

          13/07/2010 at 12:52 pm

    • Dar daca si asta e alta fumigena pentru testat piata? Ca si cu inspectia FMI din aprilie. Mai intii zvonul ca se mareste TVA si cota unica, dupa aia reducerile de salarii si pensii. Pensiile au picat la CC, asa ca acum se lanseaza povesti cu cota progresiva pentru a se pregati „psihologic” impozitarea pensiilor?

      Aha

      13/07/2010 at 12:43 pm

      • Nu crezi ca fumu` e cam des, ca de 20 de ani traim intr-o ceatza deasa, s-o tai cu cutitu` ?
        Io cre` ca fumigena e doar in capu` lu` Vladescu.

        Tzepelica

        13/07/2010 at 12:48 pm

    • Corect!

      Cetatean

      13/07/2010 at 12:45 pm

  13. Drama e ca de amatorismul/deruta ministrilor lui Boc profita din plin maimutoii (Ponta si Crin).
    De aia era nevoie de tehocrati, care sa vina cu scenarii si argumente imbatabile.
    Prea mult politic si prea putina stiinta.
    Chiar deloc.

    Tzepelica

    13/07/2010 at 12:55 pm

    • Si prea multe teorii. Vreau sa vad si eu tara aia in care Presedintele, Primul Ministru si Ministrul de FInante arunca in public 3 teorii diferite privind politica fiscala in perioada urmatoare. Prea multa vorbaraie „oficiala”. Si mai toata facuta pentru/in ciuda televiziunilor sau pentru/in ciuda opozitiei. Prea putine modele, prea putine efecte calculate si prezentate public. Ba lipsesc 500 de milioane, ba 1 miliard jumatate. Se anunta numai numere care se termina in 5 sau 10 cand vine vorba de cresteri, taieri, procente, orice. Prea multe masuri independente, prea putine planuri coerente. Prea multe lucruri schimbate de la zi la alta. Asta nu are nimic de a face cu macroeconomia si modelarea economica (aia putina pe care o stiu eu din facultate si de la job). E amatorism. In perioada poate cea mai complicata din punct de vedere economic a Romaniei. Asa vad eu lucrurile.

      KingSnake

      13/07/2010 at 1:03 pm

      • Pai doar la asta se pricep, nu e clar ? 🙂

        Tzepelica

        13/07/2010 at 1:06 pm

  14. @cetatean
    BVB-U sa faca bine si sa-si faca ordine in propria ograda (reduceri de personal, renuntare la achizitii inutile, licitatii corecte).
    Vad ca n-au miscat nimic, deocamdata.
    Referitor la pensionari, premiza de la care pleci (ca toti voteaza cu PSD) e falsa.
    In plus, pensia constituie (in cazul contributivitatii corecte) doar bani platiti de fostul salariat, care se restituie dupa pensionare.
    Sigur, unii dau coltu` destul de repede si nu-si recupereaza banii platiti. 😦
    Io zic sa te mai gandesti, sa-i mai intrebi si pe cei batrani, care n-au huzurit ca salariati in vremea comunistilor.
    Dimpotriva.
    Mai discutam pe seara, acu` am ceva treaba. 🙂

    Tzepelica

    13/07/2010 at 1:04 pm

  15. „BVB-U sa faca bine si sa-si faca ordine in propria ograda (reduceri de personal, renuntare la achizitii inutile, licitatii corecte).Vad ca n-au miscat nimic, deocamdata”.

    Perfect de acord, eu i-as scalpa pe astia!

    „Referitor la pensionari, premiza de la care pleci (ca toti voteaza cu PSD) e falsa”

    Nu am spus ca toti, ci ca majoritatea.

    „In plus, pensia constituie (in cazul contributivitatii corecte) doar bani platiti de fostul salariat, care se restituie dupa pensionare”.

    Daca nu se umfla cu 148% intre 2005 si 2009. Cred ca pensiile de azi nu sunt doar restituiri ale contributiilor platite in perioada de munca, ci plati umflate pentru voturi. sigur, in teorie, fiecare isi pune banii in contul personal si ii ia la pensie. In practica, avem doar alta situatie.

    Cetatean

    13/07/2010 at 1:13 pm

  16. Cetatean, aia care au primit pensia moca 350 de lei vor fi hardcore PDL. Esti surprins?

    Turnofftheglory

    13/07/2010 at 1:19 pm

    • TOG, aia care au pensia 350, oare stiu cine le-a dat-o, sau dau votul cui ofera mai multa faina in campanie? Sincer, aia cu VMG si minima iau banii si pupa mina care da, cu conditia sa stie cine le da.

      Cetatean

      13/07/2010 at 1:25 pm

  17. Secureala lui Vântu a bătut, la nivel de expunere şi audienţă, secureala lui Varujan… În mod ciudat, la o zi după ce Guzganian fusese aruncat în prime – time prin pierderea procesului cu secii lui Voiculescu, evenimentul a intrat la păstrare sub umbrela conferită de dezvăluirile referitoare la capul de sifon SOV… Coincidenţă sau strategie?

    Cât despre Sorinel – Timpanul de Aur, iată-l:
    http://baricada.wordpress.com/2010/07/13/sorin-ovidiu-vantu-sov-securist-mandria-tarii/

    baricada

    13/07/2010 at 1:22 pm

    • nu i se vede sacosa de pinza cu ruble 😉

      Cetatean

      13/07/2010 at 1:27 pm

      • Cu ruble? Păi o dăduse pe două cu zloţi de la polonezi…:)

        baricada

        13/07/2010 at 1:30 pm

        • 😛

          Cetatean

          13/07/2010 at 1:41 pm

  18. Blogary dau mura in gura o strategie pentru PDL, acuma, cine din BP o citeste?

    http://blogary.ro/2010/07/ce-e-de-facut/

    Cetatean

    13/07/2010 at 1:26 pm

    • La tzank 🙂

      Diana

      13/07/2010 at 1:45 pm

    • Aici e pus punctul pe i: „Dacă te uiți tot timpul la competiție în loc să te uiți la consumatori, ai să pierzi.”

      Aha

      13/07/2010 at 1:50 pm

  19. Ca sa fiu sincer, discutia asta cu plinsul milei de pensionari care trebuie recompenasti in urma contributivitatii a inceput sa ma plictiseasca. Cit timp trebuie luati bani din alte parti pentru a se acoperi pensiile, si cit timp reducerile de pensii prin impozitari sau alte mijloace nu iau bani din fondul de pensii, pensionarii nu pot avea pretentii de a avea ambulante sa-i care la spital, medici sa-i opereze, farmacisti sa le dea medicamente. Ce este pretentia asta? Adica aia care conduc ambulanta, medicii si farmacistii ar trebui sa moara de foame ca sa aiba toti pensie? Pai sa luam toate salariile medicilor, soferilor de ambulante, a farmacistilor si sa platim pensii. Cine o sa care pensionarii astia la spital si cine o sa-i opereze? NIMENI.
    Ce e povestea asta ca daca se reduc pensiile atunci pensionarii sint considerati vampiri? Fara oameni in putere care sa produca NU EXISTA pensii care sa se TRADUCA in produse si servicii.
    Si aici ii dau dreptate lui @cetatean. Majoritatea pensionarilor voteaza PSD. Care mai ramin voteaza PNL ca „TAriceanu ne-a DAT si noua o pensie mai mare”.
    Povestile lui Vladescu cred ca se incadreaza la aspectul electoral. Au observat astia ca audienta bugetara care face cea mai mare parte din electorat este vrajita de povestile pesediste cu impozitul progresiv, care ia de la bogatii din mediul privat si da la bugetari si pensionari. Asta e daca se uita si pedeleul prea mult la irealitati si vuvuzele.

    Aha

    13/07/2010 at 1:44 pm

    • „Ca sa fiu sincer, discutia asta cu plinsul milei de pensionari care trebuie recompenasti in urma contributivitatii a inceput sa ma plictiseasca.”

      Nu-i asa ca si povestea cu privatizarile frauduloase te plictiseste ?
      Si aia cu Marmosim sau cu Petromidia sau cu Petrom (cedare petrol + gaze) sau cu distributiile de electricitate/gaze, cu ALRO, cu Sidex, cu IMGB etc., nu-i asa ca te umplu de plictis ?
      Da` aia cu parcarile din Bucuresti, cedate lu` Cocos ? Plictis total, n`asha ?
      Da` aia cu clientii politici ? Cu infiintarea de zeci/sute de autoritati guvernamentale, unde se toaca salarii colosale si se freaca menta ?
      Stii, de ex., ca la Consiliul Concurentei (salarii de cca. 150 mil./luna) e consilier Nemenyi P. Jozsef Nandor, nascut in 1940, pensionar din 2001 ?
      Stii ca tot acolo, la Consiliul Concurentei, e VICEPRESEDINTE un tip (Alexe Gavrila) absolvent al fac. de metalurgie, trecut pe la Ag. Nationala pt. sport si pe la Ministerul turismului si sportului (expert, n`asha, in …concurenta !) ?
      Stii ca tot acolo toaca un salariu colosal un tip, Neagoe P. Stefan, fost vice la CFSN, CPUN ?
      Si un alt Neagoe, om de casa al lui Iliescu, fost director la Poiana Brasov si la Ana Hotels ?
      Stii cati din astia (CLIENTI POLITICI) sunt in Romania, ascunsi prin ministere, la agentii si autoritati ?
      Te-ai intrebat, cumva, cati bani arunca guvernul numai pe salariile lor (inclusiv pe plan local, prin prefecturi, primarii, filiale, sucursale) ?
      Probabil ca nu…e plictisitor, n`asha ? 😆

      Tzepelica

      13/07/2010 at 2:07 pm

      • Hai mai Timi, esh’ copil ? 🙂
        Aha are dreptate.
        Vii cu povesti din astea de tip VadimIliescu ? Adica nu trebuie sa marim impozite, ci sa luam banii de la hoti (iar pe hoti sa ii impuscam pe stadion)> Toate chestiile astea le povestesc sefii de sindicat atunci cind sunt intrebati politicos de unde sa vina banii.

        Stii povestea cu cite chintale de aur se pierd anual din nisipul aurifer in riurile romanesti care ajunge in mare pt ca nimeni nu poate sa il exploateze. Pai Basescu e de vina pt asta.

        Un tanar de stanga

        13/07/2010 at 2:20 pm

        • Pai daca „sa luam banii de la hoti” sunt povesti, nu e cazu` sa ne mai punem intrebari.
          Adica de ce nu functioneaza justitia, politia etc.
          Sa-i lasam in …banii lor, n`asha ?

          Tzepelica

          13/07/2010 at 2:25 pm

      • Da, in contextul impartirii fondului de pensii care nu ajunge si luatul de bani din alta parte pentru a completa acest fond de pensii punctele pe care le mentionezi sint si irelevante si plictisitoare.
        Banii pe care ii mentionezi sint furati sau abuzati din alte parti ale bugetului. Ca si masura corectoare, aceste furtuei sau abuzuri daca sint stirpite, banii respectivi sa mearga la bugetele de unde lipsesc. Tu in schimb propui ca aceste fonduri sa mearga tot ca supliment la pensii. Cit timp aud plingeri si milogeli care cer distribuiri de fonduri pantru scoli, educatie, ambulante, spitale, sosele, inclusiv fonduri deturnate de aici prin ceea ce mentionezi la pensii ma gindesc imediat la un sistem care nu se poate sustine. Mai cirpesti asa vreo sase luni un sistem fals, care nu exista. Fara cetateni care sa produca bunuri si servicii nu exista nici fond de pensii care sa se imparta.

        Aha

        13/07/2010 at 2:23 pm

        • Amice, ca sa existe „oameni in putere care sa produca”, trebuie sa-ti faci o strategie care sa contina programe/politici de stimulare a mediului privat.
          Nu sa sustii aberant forfetarul, impozitul progresiv sau alte tampenii care omoara si putinele firme private care mai functioneaza.
          Da` pt. asta ai nevoie de SPECIALISTI pe care sa-i pui la treaba, sa-i asculti.
          Nu sa arunci cu scrumiera dupa ei, daca au o alta opinie.

          PS
          Daca exista o astfel de strategie (ascunsa prin sertar, la guvern), sa-mi spuneti si mie.
          Chiar sunt curios…

          Tzepelica

          13/07/2010 at 2:26 pm

          • Si, foarte bine, cum ma rog o sa stimulezi o strategie de stimulare a mediului privat daca continui sa iei fonduri, indiferent cite miliarde recuperezi de la furtisagurile si abuzurile mentionate, ca sa le bagi in pensii. Nu cumva ar trebui aceste fonduri trimise in alta parte? Tot ce vad este sustinerea pina in pinzele albe a deturnarii oricarui fond disponibil la dublarea sau triplarea fondului de impartit pensii. Degeaba desfiintezi dumneata forfetarul, scazi impozitele si orice altceva daca tot ce rezulta bagi la pensii, ca mor pensionarii de foame. In opinia mea asta este o directie cu faliment garantat.

            Aha

            13/07/2010 at 2:35 pm

            • N-ai inteles.
              Pensionarii veritabili sunt doar un milion si-un pic.
              Restul trebuie scuturati bine, ai sa vezi cati mai raman.
              In plus, „tunderea” pensiilor nesimtite, analiza la sange a „handicapatilor” (inclusiv aia din guvern, n-asha ?), taierea banilor pt. „revolutionari” etc.
              Astea sunt chestii de bun simt, iti trebuie doar OO sa le aplici.
              Daca n-ai, stai acasa.

              Tzepelica

              13/07/2010 at 2:40 pm

    • Si daca reusesti, dupa ce iti pui intrebarile astea, am sa-ti explic si cum e cu achizitiile inutile facute de ministere (bani dati firmelor clientilor politici) si cu trucarea licitatiilor (cum se eludeaza licitatiile electronice, cum se fac, pe sub masa, incredintari directe) si multe, foarte multe chestii care toaca inutil multe, foarte multe miliarde de euroi.
      Si uite asa constati ca nu mai raman bani pt. salariile medicilor, profesorilor, cercetatorilor, pensionarilor pt. ca au intrat in buzunarele amicilor politici, care te-au sustinut la greu, nu`asha, in campanie.

      Tzepelica

      13/07/2010 at 2:16 pm

  20. Tzepe, grosso modo nu la achizitii s-a furat in draci. Da, s-a favorizat, dar nu e furaciune model Micky Spaga.
    Plus macro, cea mai mare spaga in Romania ramane pensia. Tacerea ofiterului de interne iesit cu 60 de milioane la pensie la 50 de ani.
    Tacerea unei intregi uzine trecuta la pensie la privatizare. Aia e o mare spaga si natiunea asta ipocrita nu are curajul sa recunoasca, pensionarii sunt mai bine de jumatate someri falsi.

    Turnofftheglory

    13/07/2010 at 2:19 pm

    • Si viceversa: salariaţi-indemnizaţi de la buget sunt în acelasi timp şi falşi pensionari cu pensii reale, dar modest de babane.
      Noi vrem şi cu slănina din podul lor şi cu făina în trasta lor, dar ne mai mirăm de buzele noastre umflate doctrinar.

      Băşcăliosul

      13/07/2010 at 2:29 pm

    • Ohohohooooo…nu stii cum e la licitatii, la firmele de stat,
      Ia socoteste, te rog, aprovizionarea unor termocentrale cu 3 mil. Nmc/zi gaze naturale in cursul unui an (365 zile), la tarif rusesc.
      Sau paguba produsa de contractele baietilor destepti din energie, care cumpara ieftin de la stat (Hidroelectrica) si vand scump tot la stat Electrica.
      Pe mine ma surprinde ca omu` obisnuit nici nu-si poate imagina dimensiunea COLOSALA a furaciunilor.
      Si alearga dupa tinte false, ca pensionarii (aia obisnuiti, nu „speciali”)

      Tzepelica

      13/07/2010 at 2:31 pm

      • Nu vedem hoţii din cauza hoţiilor prea multe, în schimb sunt căutaţi făptuitorii printre cei furaţi.
        Cu aşa o „comuniune” de idei, vom ieşi orbecăind la liman, doar când va da tunelul peste noi, cu luminiţa de la lampa cu gaz.

        Băşcăliosul

        13/07/2010 at 2:39 pm

  21. Scurt spus, cred si sustin eradicarea parazitilor politici, de orice culoare ar fi ei, din posturile create pentru ei. Exemplele date de Tzepelica sunt infioratoare.

    Insa nu cred ca asta ar fi de ajuns, financiar vorbind, pentru ca statul sa aiba bani de pensii si salarii. Eradicarea clientelei si controlul achizitiilor NU acopera gaura din bugetul de pensii. O mai reduce, dar nu o astupa.

    Cetatean

    13/07/2010 at 2:29 pm

    • Vezi raspunsul meu de la 2:31.
      La cantitati colosale (cazul intreprinderilor mari de stat), pierderile sunt ENORME.
      Si comisioanele, pe masura.
      Sigur, astea nu intra integral in buzunarele directorilor, ele se impart la partidul care l-a pus in functie, da` ii mai ramane si lui de-o vilutza.

      Tzepelica

      13/07/2010 at 2:35 pm

      • Tot ce se poate, prietene, am spus mai jos ca e posibil sa ma insel…. sincer, ma mir de unde naiba se mai fura in tara asta..

        Cetatean

        13/07/2010 at 2:37 pm

  22. Bun, acum, e posibil sa ma insel, ca tot omul…

    Cetatean

    13/07/2010 at 2:34 pm

  23. De ex., poate cineva sa imi explice cum e posibil ca ALRO sa semneze cu Hidroelectrica, acu` putin timp in urma, un contract pt. o cantitate f. mare de energ. ieftina (cam jumate din puterea unui grup nuclear de la Cernavoda) cu livrare continua pana in 2018 ?
    Stiti cati bani se pierd din diferenta de pret fata de pretul de pe piata de energie ?
    De ce ?
    Ca sa intre in buzunarele rusului ?

    Tzepelica

    13/07/2010 at 2:45 pm

    • Da, Tzepelică, în buzunarele lui Rusu Ion, Rusu Vasile, Rusu Costică…

      Băşcăliosul

      13/07/2010 at 2:50 pm

      • Ca sa realizezi dimensiunea jafului, e bine sa stii ca e vorba de 3 TWh/an (o putere cam de 343 MW), adica de 5,5 % din consumul total de energie electrica al Romaniei.

        Tzepelica

        13/07/2010 at 2:54 pm

      • Fiindcă suportă (inclusiv costurile) mult şi bine Prostu Ion, Prostu Vasile, Prostu Costică…

        Băşcăliosul

        13/07/2010 at 2:55 pm

        • Păi, proştii nu-s degeaba abonaţi la utilităţi. Parcă au un nume predestinat de botez: „utilităţi”.
          Unii dau jumătate din pensie sau salariu numai pe gaz.
          Dacă ar vrea careva din ei să renunţe la una dintre ele (apa, gaz sau energie electrică) centrala termică va avea acelaşi comportament călduros, pe timp de iarna nu-i ca vara.

          Băşcăliosul

          13/07/2010 at 3:07 pm

  24. Romania plateste pensii cam 8-9% din PIB.
    E sub media europeana, in mod clar sub polonia unde pensiile inseamna cam 11%.
    E adevarat ca in romania fondul de pensii e pe minus, dar ca procent din PIB si chiar ca procent din veniturile statului, pensiile se incadreaza oarecum in media europeana. Deci nu ( neaparat ) de aia e sufocat bugetul statului.
    Trebuie gasite solutii pt echilibrarea fondului de pensii ( in primu rand sa nu se mai iasa aiurea fara ca persoana sa-si fi incheiat stagiu de contributie, daca e pe caz de boala sa fie pe bune, etc ).

    @cetatean
    Theophyle si cred ca si altii spuneau aici ca in romania probabil s-au furat 100 de miliarde de la revolutie incoace. Asta inseamna cam 5miliarede anual. L-am auzit si pe serbanescu estimand aceeasi suma.

    Cat e gaura la bugetu de pensii ?? Mai mult de 5 miliarde pe an ?

    underscore

    13/07/2010 at 3:02 pm

    • Cred că cel mai grav este cât s-a pierdut prin pârjolirea economiei, condamnată la pârloagă şi limita de subzistenţă.

      Băşcăliosul

      13/07/2010 at 3:13 pm

    • Esti sigur de cifra aia? 8% bugetul de pensii?

      Turnofftheglory

      13/07/2010 at 3:23 pm

  25. Salut pe toata lumea 🙂

    In primul rand Vladesu tre’ sa fie batut cu franghia uda pentru ca e prost ca noaptea sau face pe prostul facand politica imbecila in loc sa-si vada de treaba.

    Pensiile „adevarate” nu sunt o problema, cele prefabricate sunt! Faptul ca avem pensionari fara nici un drept la pensie si o primesc totusi nu este numai un act absurd economic este un absurd social.

    Hotiile in Romania nu vor fi stopate in veci fara o justitie care sa-si faca treaba.

    ALRO este un accident istoric la fel ca si Videanu, Stolojan, Vosganian, Patriciu si Taricenu si daca doriti toti rusofilii din toate guvernarile, cumparati sau „ideologici”

    restul il stiti singuri. Nu are importanta cine guverneaza, toti sunt la fel! Numai ca unii sunt mai rai si alti sunt mai prosti!

    Theophyle

    13/07/2010 at 3:20 pm

  26. Acum avem o postare noua 🙂

    Theophyle

    13/07/2010 at 3:22 pm

  27. Timi imi pare rau ca esti naiv. 🙂
    Fiecare operatie de extragere a ceva are un pret.
    Si extragerea de bani are un pret.
    Cea mai ieftina extragere este atunci cind impozitul este general: Cine intra in Mamaia trebuie sa ii dea 5lei lui Mazare.
    Costurile extragerii sunt minime. O bariera si un om cu chitantier la fiecare punct de acces.

    Tot asa cu impozitul de 16%

    Impozitele astea fantasmagorice pentru cei bogati, pentru hoti sunt complicate si sunt propuse de vulpoii PSD. E ca si cum ai da impozit minim pentru femeile la ciclu. dar pentru asta este necesara o dovada scrisa, eventual.

    Nu ma asteptam ca tocmai tu sa marsezi chestiile astea scoase in fata tocmai de cei ce nu vor sa rezolva problema dar vor sa arate ca Basescu avea solutii dar nu le-a folosit.

    Un tanar de stanga

    13/07/2010 at 3:26 pm

    • Tinere, daca Basescu e ala care l-a sustinut pe Vladescu ca ministru la finante iar daca Vladescu e ministru` care propune impozitu` progresiv desi alegerile s-au castigat cu 16 % (chestie prinsa si in programu` de guvernare) si Basescu nu da de pamant cu Vladescu, inseamna ca…hmmm, ma rog… cre` ca poti sa tragi si singur concluzia, n`asha ?
      Parerea mea ! 😆 😆

      Tzepelica

      13/07/2010 at 3:36 pm

    • In plus, se pare ca n-ai citit f. atent ce-am spus eu.
      Nici vorba de „impozite fantasmagorice pt. cei bogati”.
      Am propus doar starpirea hotiei, incepand cu cea la scara mare.
      Si am mai spus ca pt. asta e nevoie de decidenti cu OO, nu de pitici politici.
      Daca nici acu` nu te-ai lamurit, chiar n-am ce-ti face… 🙂

      Tzepelica

      13/07/2010 at 3:45 pm

    • Nu ti se pare ca datu` cu parerea la nivel guvernamental e nociv pt. toata lumea ?
      Si ca denota amatorism ?
      Si ca devine jenant cand unii contrazic afirmatiile altora, incercand chiar sa le scuze gafele ?

      Tzepelica

      13/07/2010 at 3:51 pm

      • Chiar nu ai ce-mi face timi 🙂
        Decidenti politici cu oo ? Basescu nu e suficient de ouos ? este dar nu ajunge.
        Las ca are oo bombo la cornu si ne arata el noua de la anul…. cu vaselina

        Un tanar de stanga

        13/07/2010 at 5:21 pm

  28. apropo de titlu,

    cred ca vom intra in coma ca tzara !
    😦

    skorpion

    13/07/2010 at 7:30 pm

  29. […] O zi obişnuită – 13 Iulie / “coma cotei unice” Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  18°C, si o maxima termica de  […] […]


Comentariile sunt închise.