Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Partide, reforme şi reformatori

Pana la urma, un partid este o colectivitate umana. Teoria spune ca  aceasta colectivitate se organizeaza in jurul unor opinii care genereaza idei, randuite si adaptate la o realitate care se transforma intr-o sinteza programatica. Realitatea este ca majoritatea partidelor isi abandoneaza programele initiale pentru a capta cat mai mult din electoratul care-l poate conduce spre o guvernare. In America castiga Republicanii cand pot “smulge” electorat traditional Democrat si viceversa. In Germania, SPD a fost “lovita” de o pierdere masiva de electorat, care a alunecat la stanga spre un partid nou; mai radical decat social-democratia traditionala este Die Linke, care a reusit sa castige 76 de locuri din  cele 622 de locuri din  Bundestagul Republicii Federale.

Cateodata evenimente traumatizante schimba cursul politic al unor state, exemplul clasic este Spania. José María Aznar si PP-ul spaniol au pierdut alegerile din 2004 din cauza actului terorist de la Madrid in 2004, propulsand la conducerea tarii pe socialistii lui Zapatero.

Majoritatea schimbarilor politice in tarile democratice se fac in clipa cand o masa electorala importanta trece dintr-o parte in alta, sperand sa primeneasca politica si sa-si imbunatateasca traiul cotidian. Nimic ciudat si nimic extraordinar in aceasta evolutie politica. De fiecare data cand se intampla se naste o speranta ca poate vremurile vor fi mai bune, politicienii mai responsabili si electoratul mai multumit. In multe cazuri chiar se intampla sa fie asa, cel putin o vreme. In majoritatea lor, extrem de repede lucrurile vor evolua la nivelul vremurilor, dictate de prosperitatea sau recesiunea economica a tarii respective. Vremuri bune, mai multa lume va fi multumita, vremuri grele, mai putina.

Diluarea doctrinelor este inerenta in regimurile democratice occidentale, este normal. Fiecare partid se doreste de centru in primul rand pentru a impaca si capra si varza si a nu supara lupul. In majoritatea cazurilor ajuta. Succesele socialismului reprezentat de  Tony Blair, mascat in cea ce se numeste “calea a treia”, sau “centrism” le-au asigurat laburistilor o guvernare de aproape 13 ani. Crestinii democrati, reprezentati de dna Merkel, mai mult sau mai putin sunt la fel de “centristi”  ca si fostii camarazi ai lui Blair si  Gordon Brown.

România nu difera mult de zeitgeistul politic occidental. Bineinteles, in Romania nu a fost cazul de doctrine niciodata, stanga nu a fost niciodata mai mult decat un neo-comunism si dreapta nu a fost niciodata mai mult de o stanga, care a mimat drepta. Electoratul, declarat  majoritar de dreapta, a votat intotdeauna pentru  partidul care a luat masurile cele mai stangiste posibile. Avem un pronuntat electorat de dreapta, care se asteapta sa ploua cu mana din cerul politic mioritic. 

Conjuctura economica poate schimba lucrurile, nu doamne fereste pentru ca se vor naste noi reformatori sau pentru ca reforme masive ale clasei politice vor produce politicieni mai responsabili – simplu, vremurile grele vor necesita oameni diferiti de cei care conduc astazi, si care au condus intotdeauna. Sunt sanse si poate le vom analiza in niste postari urmatoare.

76 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] afla mai mult: Partide, reforme şi reformatori […]

  2. Buna dimineata dom profesor,
    Foarte clar-
    -sunt sigur ca studentii tai pleaca de la ora cu lectia aproape invatata 🙂

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 3:58 pm

    • TDS, salut, sper si eu. Cum sa-ti spun, nu intotdeauna sperantele sunt la nivelul rezultatelor 🙂

      Theophyle

      10/07/2010 at 4:55 pm

  3. Salut, Theophyle!
    „Simplu, vremurile grele vor necesita oameni diferiti de cei care conduc astazi, si care au condus intotdeauna.”

    Cum s-ar zice, când nu avem de unde vedea jumătatea plină a paharului gol: „Tot răul spre bine!”.

    Nu mă lasă să gândesc mai din plin „cei care conduc astazi, si care au condus intotdeauna” fiindcă au o poziţie dominantă; sunt prea mulţi şi alergici la oameni diferiţi… tocmai pentru că sunt puţini.
    Cu toate astea, sunt de acord că nici nu există altă cale de ieşire.

    Într-o puzderie de mizerie politică ne este mai uşor să vedem măcar unde, în ce tabără, sunt mai mulţi acei oameni puţini, dar diferiţi, chiar evident diferiţi.

    Băşcăliosul

    10/07/2010 at 4:04 pm

    • Băşcăliosul,
      in ultimele zile incep sa ma gandesc serios la depolitizarea politicii. Nu cred ca este un oximoron sau o metafora, poate o speranta 🙂

      Theophyle

      10/07/2010 at 4:56 pm

      • Imi permit o mică încercare… de îndrăzneală spre o tentativă împăciuitoare… 🙂 …poate într-o zi când dispoziţia ta e în toane mai optimiste: pare-mi-se (asta doar ca să par mai reţinut 🙂 ) că reconsiderarea lui C. Preda ar putea fi o… necesitate imperioasă. 🙂

        Băşcăliosul

        10/07/2010 at 5:08 pm

        • Băşcăliosule,
          am o problema personala (aproape) judecand comportamentul politic al Profesorului Preda. Cunosc multi prea multi asemanatori lui. Stiu ca nu este corect sa judeci un om incluzandu-l intr-o categorie generalizata.

          Totusi, caut intotdeauna o corenta in comportament. Prietenii mei, „politicieni de campus”, judeca tot si pe toti fara a se judeca pe ei.

          Am cautat si mai caut onestitatea personala inainte de a cauta-o pe cea politica. Am impresia, poate gresesc, ca Profesorul Preda sufera de o betie a cuvintelor, foarte populara in campusurile occidentale.

          Theophyle

          10/07/2010 at 5:14 pm

          • E deja mai mult decât speram 🙂
            Mi-am exprimat şi eu unele rezervele asemănătoare, din cauza unor oscilaţii defavorabile lui, însă cu ultimul interviu din RL (despre posibila independenţă de răcitură de-a lui Boc) a reconfirmat „curajul de a spune lucrurilor pe nume” şi de a fi diferit de ceilalţi (tocmai subiectul dicuţiei). O şansă pentru punctele lui tari, încă (prea) menţinute în stadiul teoretic.

            https://theophylepoliteia.wordpress.com/2010/07/05/hotii-de-buzunare/#comment-79636

            Băşcăliosul

            10/07/2010 at 5:45 pm

            • Nu cred intr-o disciplina de partid, dura si fara nuante, nu cred insa in vorbe lipsite de propuneri fezabile. Adica „daca asta nu este bine”, ce trebuie de facut? Cu subiect si predicat fara formule generale.

              Cand critici un sistem trebuie sa ai si rezolvari practice, asa cred eu cel putin 🙂

              De fapt exact ceea ce ai spus si tu in comentariul respectiv!

              Theophyle

              10/07/2010 at 5:54 pm

  4. Trist este ca la noi masa electorala importanta este mutata dintr-o parte in alta de Vantu si Patriciu. Copilul batut era menita sa influenteze electoratul in mod decisiv.

    Speranta unui trai cotidian mai bun este indusa ca un drog, ca alcoolul sau tutunul care dau aparenta binelui dar care aduce indiscutabil raul

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 4:06 pm

    • TDS,
      In democratiile vechi, marea problema este labilitatea electoratului. Asta este insa o problema generala, din nefericire la noi lucrurile sunt mai previzibile decat in alte locuri.

      Theophyle

      10/07/2010 at 4:58 pm

  5. […] Mai multe detalii in legatura cu articolul ” Partide, reforme şi reformatori ” gasiti aici: Partide, reforme şi reformatori […]

  6. good morning, ThPh,

    conjunctura economica ne poate duce si mai jos.

    vorba cintecului: azi mai bine ca miine…

    „totusi este trist in lume..

    skorpion

    10/07/2010 at 4:10 pm

    • Skorpi salut,
      poate dar nu este o lege a naturii!

      Theophyle

      10/07/2010 at 4:59 pm

  7. sal sk
    Conjunctura economica poate si sa sparga buboiul cumva.
    Electoratul este usor de pacalit inca. Electoratul spune ca toti politicienii mint, dar ii asculta pe cei ce mint gidilindu-le orgoliile si alimentindu-le sperantele cele mai absurde.
    Cultura politica este precara, civismul abia se infiripa dupa anii comunismului.
    Politicienii vor sa se imbogateasca iar alegatorii vor sa primeasca dividende fara munca.

    Daca electoratul va intelege ca nu Boc e vinovat de greutatile viitoare si ca Tariceanu nu este o solutie , deja procesul de maturizare a inceput cumva.

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 4:18 pm

  8. Ziua buna la toti mesenii,

    Am vazut pe un blog, sry nu mai imi aduc aminte unde, un clip care mi-a placut.

    sper sa va placa. Gluma cu care PM-ul incepe este execelenta.

    eugeni

    10/07/2010 at 4:19 pm

  9. Embededul (brrr… ce barbarism) n’a functionat asa ca dau linku’. David Cameron despre politica la TED

    are subtritare in lb romana.

    enjoy

    eugeni

    10/07/2010 at 4:21 pm

    • eugeni, salut 🙂
      multumesc pentru link. 🙂

      Theophyle

      10/07/2010 at 5:00 pm

  10. Citez dintr-o zi băscălioasă… de azi: „inconştienţa lor bate la uşa guvernării mai disperat decât le sună declaraţiile perfide.”

    Lui Vosganian îi sună din nou în cap deschiderea din toamnă a sezonului de alegeri anticipate pt. 2011, prin mutaţii parlamentare între mutanţi.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7562529-varujan-vosganian-inceputul-lui-2011-impun-alegeri-anticipate-toamna-sunt-posibile-mutatii-parlament.htm

    PS. Eu nu cred în reuşita acestui cerc vicios parlamentar, nici dacă s-ar produce de-adevăratelea.
    Motivul: realizarea sofismelor e totuna cu realismul sofiştilor.

    Băşcăliosul

    10/07/2010 at 4:27 pm

    • Visele lui Guzganian ca fostii pnl-isti vor trada coalitia si se vor intoarce intr-un Grosse PNL-reich cu coada intre pricioare si cersind locuri eligibile in viitorul parlament de la anul unde pnl 39% pdl 10% Basescu la puscarie si Norica Nicolai cu doctoratul in drept luat la Univ din Targoviste 🙂

      Un tanar de stanga

      10/07/2010 at 4:46 pm

    • VaruJan, inca nu a aflat ce porcarii a facut el la guvernare, ar fi bine sa o afle in sfarsit!

      Theophyle

      10/07/2010 at 5:01 pm

      • I-ar lua maul cu anticipatele, din cauza transformării locului riscant inteligibil (din cauze cunoscute pe sistemul corciturii VU) într-unul mai neeligibil (în cunoştinţă de cauză pierdută, pe sistemul uninominal penal).

        Acum vreo 2-3 săptămâni, am auzit din spusele unui parlamentar (penelist sau pesedist; oricum era din opoziţie) că la viitoarele alegeri nu s-ar vota după legea electorală cu ultimul sistem folosit în 2008 (corcitura VU) ci pe liste. Nu ştiu din ce interpretarea a scos perla asta; poate din culisele planurilor de tip mafiot, cu intenţia modificării legii în sensul revenirii pe liste şi pentru a diminua din sperietura parlamentarilor căzuţi pe gândurile riscului după loteria corcVU. Despre VU pur, mucles? Parcă Ponta ar fi vrut… sau încă nu-l lasă Hrebe.

        Băşcăliosul

        10/07/2010 at 5:31 pm

        • Băşcăliosule, cred ca si in 2012 se va vota in acest fel si mai cred din nefericire ca vom vota bicameral si in 2012 😦

          Theophyle

          10/07/2010 at 5:40 pm

  11. frumos, eugeni, si partial realizabil

    skorpion

    10/07/2010 at 4:40 pm

  12. ce timid imi pari, mister B….
    (ref. c.preda)

    🙂

    skorpion

    10/07/2010 at 5:14 pm

  13. Daca nu va supara prea tare offtopicul, o melodie frumoasa de departe nu prea cunoscuta pe aici.

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 5:18 pm

    • simpatic
      🙂

      skorpion

      10/07/2010 at 5:25 pm

  14. despre VU pur – mucles???

    despre parlament din 300 de oieri – mucles???

    skorpion

    10/07/2010 at 5:33 pm

    • Skorpi,
      Dacă cel amintit de mine mai inainte vroia revenirea la listele de partid, iti dai seama ce sunt in stare panicamentarii.

      Sunt convins că unii ar risca anticipatele, ca să nu mai fie timp pentru modificarea legii electorale în sensul reducerii la 300 de parlamentari (în total, chiar dacă rămân ambele camere), însă nu suficienţi. Teama pierderii scaunului pe loc e mai sigură decât cioara din viitor. Oricum reducerea la 300 are şanse prea mici, într-o gaşcă aşa mare de nesimţiţi incurabili.

      Băşcăliosul

      10/07/2010 at 6:12 pm

  15. Reformatorii apar tot timpul.
    Reformele apar mai rar.

    Reformele apar atunci cind populatia (sau o buna parte a liderilor de opinie)a ajuns la un grad de constientizare a necesitatii schimbarii si atunci se produce reforma.

    Reformatorii nu pot reforma nimic daca populatia nu se lasa reformata

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 5:34 pm

    • Sau situatia este atat de grava incat singura posibilitate de iesire dintr-o conditie mizerabila este o reforma.

      Cred ca noi am ajuns la acel statut de mizerie care ar putea genera o reforma.

      Theophyle

      10/07/2010 at 5:38 pm

    • UTS,
      FORMAREA s-a dovedit a fi de la început modelarea populimii după ţeapa electorală.
      REFORMAREA= repetarea ţepei sau bis… la cerea publicului; mai popular „am mai vrut o dată”.

      Băşcăliosul

      10/07/2010 at 6:21 pm

      • De fapt ni s-a cerut acordul, am fost întrebaţi, inclusiv în campanii electorale:
        -Nu-i aşa că vreţi reformă?
        -Daaaaaaaaaaaa!
        -O veţi avea din nou în aceeaşi nouă formă.

        Băşcăliosul

        10/07/2010 at 6:24 pm

        • dac te referi la reforma lui Geoana dupa congresul PSD din 2005, ai dreptate asta au primit!

          Din fericire de atunci nu am primit-o si noi.

          Din nefericire sunt sanse sa le primim in 2012 :mrgreen:

          Theophyle

          10/07/2010 at 6:27 pm

          • Theophzle,
            Având în vedere performanţele trecutului, mi-ar plăcea pentru viitor, dacă se poate, un cuvânt fără „re” de la reluări de fază, reformatori de opinii, repetare, repetenţi. Ceva cu semnificaţia noului.

            Băşcăliosul

            10/07/2010 at 6:35 pm

  16. De acord , acumularea cantitativa a mizeriei duce la saltul kalitativ al reformei.
    Dar, pina acum toate lucrurile bune au fost miscate de vest. Morcovul si biciul au functionat in unele cazuri. Acum ei nu ne sperie prea tare. poate raportul pe justitie ? Ati vazut ca i-a durut drept in pixel ca ambasadorul SUA si UE i-a avertizat in legatura cu ANI. xxxxx asta de Frunda nici nu i-a pasat si a acuzat imixtiunea strainatatii intr-o tara suverana.

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 5:50 pm

    • TDS, personal cred ca pana la urma rolul nefast a lui Frunda va juca bine pentru noi toti. Sunt aproape sigur ca in Raportul de la sfarsitu lunii vom fi decuplati de Bulgaria si vom fi aproape siliti sa „reconsideram” cateva atitudini legislative. 😆

      Theophyle

      10/07/2010 at 6:17 pm

      • Vom fi decuplaţi de Bulgaria şi vom arăta că suntem în stare să cădem singuri de pe picioarele noastre.

        Băşcăliosul

        10/07/2010 at 6:39 pm

        • Ne-am maturizat politic, nu? 😆

          Theophyle

          10/07/2010 at 6:47 pm

  17. test

    neamtu tiganu

    10/07/2010 at 5:51 pm

  18. Sase ! Ne-a testat Heiddeger 🙂

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 6:51 pm

    • A vrut sa vada ca suntem functionali 😆

      Theophyle

      10/07/2010 at 6:54 pm

  19. Salut voios !
    Din pacate, in politica bastinasa functioneaza numai poeti.
    Care se pricep la chestii lirice dar habar n-au sa propuna solutii concrete.
    Evident, astia nu sunt in stare sa faca nici un fel de reforma, sunt doar SIMULANTI.
    Si tot din pacate, foarte multi romani au iesit din comunism cu creierul atat de spalat incat partizanatul politic pt. liderii divinizati ii conduce la fanatism politic (si la „stanga” dar si la „dreapta”).
    Sper ca vor putea renunta, totusi, la ochelarii de cal…

    Tzepelica

    10/07/2010 at 6:52 pm

    • @timi, salut!
      Nu s-a nascut „tot romanul, poet.” Teoria ca teoria, practica ne omoara. Stau si ma intreb, oare cine dintre ministrii nostri, intelege ce se intampla cu adevarat d.p.d.v economic cu Romania?

      Theophyle

      10/07/2010 at 6:56 pm

      • In nici un caz un ministru al economiei care e vice la Uniunea Scriitorilor si nici unul care si-a consumat tineretea, perioada marilor acumulari, batand mingea in categoria C.

        Tzepelica

        10/07/2010 at 6:59 pm

    • Salut timi,
      au iesit spalati la cap dar au iesit si shmekeri. S-au complacut in nemunca, in a asculta pe cei ce ofera caritasuri. Nu s-au prins la timp ca bunastarea din filmele americane sau vestice inseamna munca dura, de pici ca boul cind ajungi seara acasa, dar au vrut sa le obtina pe calea usoara.

      Un tanar de stanga

      10/07/2010 at 6:59 pm

      • Asa i-a invatat sistemul, batrane.
        Sa fure la greu si, din cand in cand, sa li se dea cate ceva, indiferent ce.
        Chiar si un sut in koor.

        Tzepelica

        10/07/2010 at 7:01 pm

  20. Bascaliosul, care este un domn foarte serios ma surprinde tot timpul : e tare in meseria lui serioasa si mohorita dar are multe jocuri de cuvinte unele vag aluzive de toata frumusetea 🙂 La mai multe !

    Un tanar de stanga

    10/07/2010 at 6:54 pm

    • UTS,
      La mai multe ne paşte cantitatea. 🙂

      Băşcăliosul

      10/07/2010 at 7:05 pm

  21. Cre` ca tiganu` din Nemtia testeaza o fiertura vrajitoreasca, ceva cu scuipat de matza zburatoare, pene de cocomarla si coada de tirliboi, sa intre mai usor pe blog. 🙂

    Tzepelica

    10/07/2010 at 7:06 pm

    • nu stiu, cred ca omul se ocupa cu psihoanaliza, are ceva de spus despre fiecare din cei care posteaza comentarii pe acest blog.

      Lucru extrem de deranjant, pentru ca nu accept ca altcineva in afara de mine sa fie injurat pe blogul meu.

      Sunt tot felul de oameni, asta este! 🙂

      Daca nu injura pe nimeni il las sa posteze ce vrea, daca incepe cu calificative, macaroana este taiata!

      Theophyle

      10/07/2010 at 7:13 pm

    • 🙂 🙂 esenta de secera si sublimat de ciocan la miezu’ noptii

      Un tanar de stanga

      10/07/2010 at 7:13 pm

  22. interesant, scria bine din cand in cand 🙂

    http://mihaibendeac.ro/

    Theophyle

    10/07/2010 at 7:24 pm

  23. No ziua buna !
    Nici o reforma , nici un reformator !
    Sintem in un cerc vicios din care se iese doar cu
    ” la revolucion „. 🙂
    PS. Astazi am citit ca Basescu a propus impozitarea tututror pensilor !
    ( presupun ca si alea de 10 lei ! 😦 )
    Cum spuneam ieri , fara impozit progresiv nu scapam , degeaba cauta idei noi astia !
    Colutia lor :
    Niet reduceri de personal , niet debirocratizare a administratiei de stat , yes nou acord cu FMI ! (pt. un viitor stralucit ) 😆

    Stefan A.

    10/07/2010 at 7:40 pm

    • Salut Stefan 🙂
      Sigurul lucru bun care a mai ramas in Romania este cota unica, o dai jos si pe asta ne intoarcem direct unde am fost inainte de 2005!

      Theophyle

      10/07/2010 at 7:44 pm

      • Deci , reducem salarile cu 25 % si la ce ramine aplicam 16 % impozit pentru a reduce cheltuielile bugetare !
        La venituri de 10.000 lei /luna , e fix pix !
        Degeaba se impinge un procent tot mai mare din bugetari in zona veniturilor „de foame ” .
        Asta nu e reforma . E aiureala disperata ! 🙂
        Se vede ce economie am avut dupa 2005 !
        Miliarde injectate in sistem de banci straine (imprumut la toti , consum pe datorie )si prim ministri care declarau „economia duduie „! 🙂

        Stefan A.

        10/07/2010 at 7:53 pm

    • Stefan,
      Eu sunt de acord cu tine, deoarece impozitul de 16% pe profitul societăţilor comerciale poate să fie menţinut, pentru a stimula dezvoltarea mediului privat, iar impozitarea progresivă pe venit (salarii, pensii, indemnizaţii) ar regla disproporţionalitatea scăpată de sub control în favoarea unei mulţimi de profitori ai neamului, în principal mulgători ai bugetului de stat.
      Măsura este cu atât mai binevenită după epocala decizie a CCR prin care au fost exceptaţi magistraţii de la recalcularea pensiilor speciale. Ar fi un act de reparaţie şi sictir, după etalarea argumentelor dispreţuitoare ale lui Ioan Predescu@comp.
      Orice lege care încearcă acum eliminarea veniturilor supraponderale şi de presiune asupra fondurilor de pensii şi salarii suportate din buget (inclusiv de asig sociale) ar necesita peste aproape 10 ani până pot fi aplicate în sensul urmărit.

      Băşcăliosul

      10/07/2010 at 8:11 pm

      • „aproape 10 ani” (fără „peste”) şi mă refeream în special la legea pensiilor care ar încerca o echilibrare (micşorarea raportului max/min, în timp)- Să nu uităm că şi salariile au fost mai mari la stat, implicit pensionarii proveniţi din sectorul de stat.

        Băşcăliosul

        10/07/2010 at 8:17 pm

      • Bascaliosul
        Pai asta spuneam si ieri ! 🙂
        Cu impozit progresiv nici nu era nevoie sa mearga la CCR !
        As adauga in plus :
        Avem 5.000.000 pensionati ?
        Bine . Cei cu vechime complecta in munca (cam doar 1.500.000 ) , se continua sa fie platiti din CAS (fondul de pensi ) . Restul , cu pensi anticipate , din bugetul de stat ! Asa , fondul de pensi nu este deficitar , din contra , e in activ si politicii sa caute banii pentru pensile anticipate date in schimb de voturi ! Macar asa, capra e capra si varza e varza ! 🙂

        Stefan A.

        10/07/2010 at 8:18 pm

      • Nu mai ieşim la liman incercând să respectăm principii (juridice sau doctrinare) sănătoase pe un sistem bolnav, corupt, ticsit de privilegii, în timp ce bugetul şi politicienii dotaţi cu soluţii ale sustenabilităţii gem de neputinţă.

        Băşcăliosul

        10/07/2010 at 8:25 pm

        • Perfect de acord bascaliosul !
          Eu scriu de solutia „la revolucion” si multi cred ca glumesc !
          Privind istoria mondiala , este unica alternativa de a iesi din un cerc vicios in care o „gasca ” a ocupat toate posturile si controleaza toate „butoanele „!

          Stefan A.

          10/07/2010 at 8:36 pm

  24. un basescian gaseste firesc sa minta. Dom prof. pretinde ca as injura pa unu si pa altu, evident ca nu ofera nici un fel de dovezi, da basescienii nu au nevoie sa dovedeasca,… cam asta e nivelu unuia care se vrea a fi cinstit si sarac, pardon, de sarac nu era vorba!

    neamtu tiganu

    10/07/2010 at 7:53 pm

    • @Neamtzule Tzigan le am pe toate dau numai un comentariuu, asa ca sa ramana pt. Protocol 🙂

      2 Iulie

      Theophyle, de altfel pe blogu tau din cei 10-15 comentatori permanenti sunt doi inteligenti, Tzepelica si Luminita, unu simpatic Stefan o mare parte plictisitori si citiva fanatici.

      Theophyle

      10/07/2010 at 8:05 pm

  25. http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/borbely-putem-vorbi-eventual-de-impozitarea-progresiva-a-pensiilor-mari-193291.html

    Nu se scapa de impozit progresiv ! Prin toamna conturile statului vor fi mai bune ? 😦

    Stefan A.

    10/07/2010 at 7:55 pm

    • nu stiu, stiu insa ca daca ar impune impozitul progresiv multe firme particulare ar intra la „apa” 😦

      Theophyle

      10/07/2010 at 8:07 pm

      • Theophyle
        Impozit pe firme , societati sa ramina 16 % .
        Eu (de acord si bascaliosul ) as introduce impozit progresiv pe veniturile persoanelor fizice (termen juritic 🙂 ).
        Asa , economia ar functiona fara modificari dar as rezolva o gramada de probleme cu salarii , pensi , sporuri nesimtite , FARA SA MA ATING DE VENITURILE MICI !

        Stefan A.

        10/07/2010 at 8:23 pm

        • Decizia CCR-prin inventarea pensiilor de neatins- a transformat deja viitoarea lege a pensiilor într-o problemă imposibilă pentru buget, deoarece noua metodă de calcul nu permite diminuarea pensiilor aflate în plată, adică numai viitorii pensionari ar intra pe noul sistem. (din acest motiv ar dura foarte mulţi ani, de fapt depinde de cât de tare se ţin în viaţă actualii pensionari).
          Cu 16 % fix pe firme, Theophzle are mai puţine motive de îngrijorare.

          Băşcăliosul

          10/07/2010 at 8:40 pm

          • bascaliosul
            Din nou de acord 100 % ! 🙂

            Stefan A.

            10/07/2010 at 8:46 pm

  26. […] the original here: Partide, reforme şi reformatori This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  27. @Neamtzule Tzigan nu te mai moderez! ne-am despartit! 🙂

    Theophyle

    10/07/2010 at 8:17 pm

  28. Buna seara!
    De la Zalau vine geniu
    Zecari ce de Eminescu nu stiu
    Ce conteaza cand s-a nascut
    Popa tarziu in acte l-a trecut

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-caz-ce-merita-sa-fie-intors-pe-toate-fetele-clasa-celor-27-de-genii-900305.html

    Creanga

    10/07/2010 at 8:41 pm

    • Creangă,salut!
      A verificat cineva dacă nu cumva vorbim de un singur geniu din cei 27 cu media 10, de la care au copiat ceilalţi 26?

      Băşcăliosul

      10/07/2010 at 8:46 pm

      • Salutare!
        Fata de inspector scolar
        Alta fata de viceprimar
        S-a dat 10 ca la piata
        Toti genii cu mintea creata
        Aaa, din Zalau este colegiul
        Ce scoate pe banda geniul
        Titlul oricum e exgerat
        Ca nimic n-au inventat

        Creanga

        10/07/2010 at 8:50 pm

  29. Postare noua 🙂

    Theophyle

    10/07/2010 at 8:49 pm

  30. […] Partide, reforme şi reformatori […]


Comentariile sunt închise.