Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 29 Iunie / “Petru si Pavel”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi sunt sarbatoriti Sfintii Apostoli Petru si Pavel. Sfintii sunt praznuiti impreuna pentru ca au murit in aceeasi zi, de 29 iunie a anului 67 d. Hr. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  17°C, si o maxima termica de  26°C. In cea mai mare parte noros, averse risipite, furtuni posibile in diverse zone. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4.3257 RON (+0.0449 RON); 1 USD = 3.4996 RON (+0.0085 RON); 1 EURO = 1.2361 USD; (+0.0099). Euro a urcat ieri la un nou maxim istoric la cursul BNR, de 4,3257 lei, continuând astfel creşterea începută la sfârşitul săptămânii trecute, după ce decizia Curţii Constituţionale de a nu permite tăierea pensiilor cu 15%, care a dat peste cap planurile Guvernului de ajustare a cheltuielilor. În numai două zile, leul a pierdut peste 2% în faţa euro, însă creşterea a avut loc pe fondul tranzacţionării unor volume „modice”. Pe piaţa interbancară, euro a urcat până la aproape 4,34 lei. De această dată, creşterea cursului nu a mai atras intervenţia BNR, spre deosebire de anul trecut, când tentativele pieţei de a duce euro peste 4,3 lei au fost contracarate. (Sursa:ZF)

Ordonanţa de urgenţă privind majorarea TVA de la 19 la 24% a fost publicată ieri în Monitorul Oficial, iar astăzi Parlamentul discută în plenul reunit al Camerei şi Senatului cele două acte normative în care Curtea Constituţională a constatat existenţa unor articole neconstituţionale şi, formal, va elimina aceste articole din legile care vor diminua salariile şi alte drepturi, dar nu şi pensiile. In ceea ce priveste drepturile de autor, cota de cheltuieli deductibile fiind redusa la 20% din venitul brut, fata de 40% in prezent. In acelasi timp este stabilita o obligatie de plata a contributiilor obligatorii individuale limitata la cinci salarii medii pe economie.  Există, aşadar, toate premisele ca mâine, la reunirea board-ului FMI, măsurile de reducere a salariilor şi de creştere a TVA să fie deja în vigoare, iar Fondul să elibereze României cea de-a cincea tranşă de împrumut de 850 mil. euro. (Sursa: Mediafax)

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a aprobat, luni, Strategia naţională de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului. Documentul fundamentează în mod unitar şi coerent acţiunile sectoriale de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului, stabilind direcţii de acţiune pentru toate instituţiile cu responsabilităţi în domeniu, în acord cu Strategia de Securitate Naţională a României şi cu ultimele standarde internaţionale”, a informat Administraţia Prezidenţială.

La şedinţa CSAT, condusă de preşedintele Traian Băsescu, au participat primul-ministru Emil Boc, ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, ministrul Economiei, Adriean Videanu, ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, directorul Serviciului Român de Informaţii, George Cristian Maior, directorul Serviciului de Informaţii Externe, Mihai Răzvan Ungureanu, consilierul prezidenţial pentru Securitate Naţională, Iulian Fota, consilierul prezidenţial Anca Ilinoiu, şef al Departamentului Relaţii Internaţionale, secretarul CSAT, general-locotenent Ion Oprişor şi purtătorul de cuvânt al Preşedintelui României, Valeriu Turcan.  Pentru discuţii cu privire la combaterea evaziunii fiscale, a contrabandei şi a spălării banilor şi finanţării terorismului, au fost prezenţi ca invitaţi Laura Codruţa Kovesi – procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Codruţ Olaru – procuror-şef, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi Laura Oprean, procuror-şef adjunct la Direcţia Naţională Anticorupţie. (Sursa: Agerpres)

Cei mai mari zece jucători din industria bunurilor de larg consum au reuşit anul trecut să-şi menţină vânzările la circa 4 miliarde de euro – nivelul din 2008 -, însă au raportat profituri la jumătate, potrivit datelor din Anuarul ZF „Cei mai mari jucători din economie” şi din raportările acestora la Registrul Comerţului.

Cele zece companii controlează 20% din piaţa bunurilor de larg consum, estimată de ZF la 20 mld. euro în 2009. Un an de criză a redus ratele de profitabilitate ale giganţilor din sectorul FMCG (piaţa bunurilor de larg consum) şi a trecut pe pierdere companiile JTI şi Unilever.  Singurul jucător din clasament care a raportat o creştere de profit în acest interval a fost Philip Morris, însă reprezentanţii companiei spun că avansul s-a datorat în mare parte unor transferuri realizate între entităţile juridice din România ale producătorului american. Consultanţii de business spun că profiturile marilor companii au fost afectate serios de promoţiile pe care producătorii au fost nevoiţi să le facă pentru a-şi proteja volumele de vânzări.

Frecvenţa promoţiilor pe piaţa bunurilor de larg consum a crescut indubitabil în 2009: criza a tras piaţa în această direcţie. Reducerile de preţ prin promoţii nu au generat însă creşterea consumului, ci doar au alterat marjele de profit ale producătorilor„, explică Eusediu Margasoiu, partener al companiei de consultanţă de business The Network şi fost manager al îmbuteliatorului local al Pepsi.  În tabăra micilor producători locali fenomenul promoţiilor, dus chiar la extrem de către unele lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri, a agravat problemele de lichidităţi ale companiilor. (Sursa: ZF)

Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, a declarat luni ca exista inca oameni politici influenti care nu sunt interesati de eficienta si impartialitatea Justitiei, pentru ca i-ar afecta direct, si a solicitat fortelor politice sa alcatuiasca o „coalitie a binelui” in sprijinul Justitiei. „Daca fortele politice vor alcatui o „coalitie a binelui” in sprijinul Justitiei, un pact politic national prin care se vor angaja pentru sprijinirea prioritara a sistemului judiciar, indiferent de crizele economice si politice, se va rezolva problema resurselor umane si infrastructura imobiliara a instantelor si parchetelor. Ministerul Justitiei a lansat aceasta propunere in iunie 2008. CSM si asociatiile magistratilor au solicitat din nou acest lucru in 2009. Comisia Europeana a mentionat explicit acest deziderat in Raportul din martie 2010. Trebuie sa fim realisti insa, acest pact va fi posibil numai dupa ce toate fortele politice vor fi dominate de cei care cred cu adevarat ca avem nevoie de o Justitie independenta si eficienta. Cred ca exista inca oameni politici influenti care nu sunt interesati de eficienta si impartialitatea Justitiei, pentru ca i-ar afecta direct”, a declarat ministrul Predoiu in cadrul seminarului. (Sursa:Hotnews)

Din nefericire dl Predoiu nu a mentionat ca cel mai mare dusman al justitiei romanesti sunt o mare parte a judecatorilor, care se exclud de la normele democratice de egalitate civica. Justitia romaneasca este una din cele mai coruptibile din lumea democrata si va continua in acest fel pana cand  nu se va face o epurare normala a elementelor coruptibile. 

La multi ani celor ce poarta numele Sfintilor Apostoli Petru si Pavel!

Written by Theophyle

29/06/2010 la 8:23 am

156 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zice theophyle 1 euro=4.32 lei. Da a aparut deja corectia de dimineata, se pare ca acum e 4.39. Inca un pic si dam de 4.4, 4.5,…5.0, 5.2…. Iar BNR nu pare prea grabita sa faca interventii ca de obicei. Si-o fi zis si Isarescu ca nu mai are rost sa se incurce cu parlamentul si CC, unii mai habarnisti ca ceilalti in privinta aritmeticii.

    Aha

    29/06/2010 at 9:38 am

  2. O sa opreasca „prabusirea”, ce sa faca Mugurel cu purcoiul de bani?

    Dan Selaru

    29/06/2010 at 10:22 am

  3. Au zis ca pot stopa un an alunecarea periculoasa a leului avind pentru asta o rezerva de 37 miliarde de euro.

  4. Observam aseara ca televiziunile tonomate au virat brusc de la guvernul asasin Boc, la furtunile din Mexic si la …..aniversarea guvernului Petre Roman.

    L-au lasat pe Ponta cu obiectul muncii in mina, intuind ca inca o motiune de cenzura nu ajuta, plus ca pensionarii prosti nu sunt chiar asa de prosti (desi sunt prosti 🙂 )

  5. Salut !
    Coalitia binelui ?
    Cu cine, domn`le, cu cine ?
    Ca noi tot votam „raul cel mai mic”, n`asha ? 🙂

    Tzepelica

    29/06/2010 at 10:43 am

  6. Buna dimineata!

    CCR a lasat Opozitia fara obiectul muncii.

    Pensiile erau o chestie sacra, o dogma, acum, ca nu se mai taie deloc, nu mai exista motiv mediatic si lacrimogen de bagat o noua motiune.

    Multi de la PDL au votat motiunea, pe motiv, sanchi, de pensii. Acum sunt obligati sa voteze anti-motiune, ca doar numai salariile pot scadea, eventual cu 75%.

    Motiunea nu mai are forta retorica, argumente larmoaiante sau previziuni catastrofice de speriat poporul (cu batrini morti de foame la marginea drumului). Bugetarii aia cu salarii mici, pina in 900 de RON (profii tineri si medicii) valoreaza mai putin ca pensionarii, si oricum, se descurca.

    Cetatean

    29/06/2010 at 10:49 am

    • Nu mai fi asa sigur,ca se pregateste o alta reducere a pensiilor legata de micsorarea punctului de pensie, si pana la urma tot de la pensionari o sa vi se traga 🙄

      raduhumor

      29/06/2010 at 2:32 pm

  7. Intrebare : se atinge cineva de clientela politica ?
    Ca n-am vazut nici o miscare, nici prin ministere, nici prin agentii/autoritati nationale si nici mai jos.
    Dimpotriva, acu` baietii isi impart ciolanu` (posturile de sefi, sefuleti) in noile structuri pt. energie, adica in cele doua companii nou infiintate.
    Cum s-ar zice, afara-i vopsit gardu` si inautru-i leopardu`… 😦

    Tzepelica

    29/06/2010 at 11:08 am

  8. Salut timi 🙂
    Astia impart ciolanele- singura activitate pe care au invatat-o .
    Titanicul se scufunda si orchestra cinta

    • Salut ! 🙂
      Ei si-au rezervat locuri in barcile de salvare.
      D`aia canta.

      Tzepelica

      29/06/2010 at 11:16 am

  9. Sal`tare tutulor,
    si sa traiasca Petru si Petra si Pavel si chiar Pavelescu.

    Va dau o stire (link-ul nu vrea hotnews), genul care-mi place „ce ne facem fetelor, ca peste 35000 de ani dispar barbatii?’

    „Geologii care isi desfasoara activitatea in regiunea indepartata Afar din Etiopia spun ca oceanul va imparti in cele din urma continentul african in doua, dar asta abia peste 10 milioane de ani. „

    victor L

    29/06/2010 at 11:18 am

  10. „Deputatul PDL Mihail Boldea a acuzat-o luni seara pe Ada Mesesan, nominalizata de democrat-liberali pentru conducerea SRTv, ca i-a cerut bani pentru a-i aranja aparitiile la diverse posturi de televiziune, anunta Realitatea.net.”

    „Ceea ce spune deputatul in cauza e o minciuna. Deputatul a dorit foarte mult sa incheie un contrcat de consultanta cu mine iar eu, foarte simplu, am refuzat pentru ca nu m-a interesat acest lucru”, a declarat ea, la Antena 3.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-7501611-update-deputatul-pdl-mihail-boldea-acuza-ada-mesesan-cerut-bani-pentru-aparea-emisiuni-televizate-ada-mesesan-nu-vand-gratis-dar-minciuna.htm

    Tzepelica

    29/06/2010 at 11:29 am

  11. Tzepe stii cati bani dau pe Boldea?

    Turnofftheglory

    29/06/2010 at 11:31 am

    • Da, stiu.
      Exact cate parale dau si eu pe Ana Mesesan. 😆

      Tzepelica

      29/06/2010 at 11:33 am

  12. Na, c-am botezat-o !
    Ada, nu Ana.

    Tzepelica

    29/06/2010 at 11:34 am

  13. Smeche3ria asta cu bagatul unei individe ce a dus comunicarea la nivelul tacerii si irelevantei in comunicare a PDL e contrabalansat doar de ineptia unui deputat de doi bani, cu probleme penale ce doreste sa apara ca un antibevebist si un sustinator al Cotrocenilor. Penibilitate la patrat marca fripturistului politic de ocazie.

    Turnofftheglory

    29/06/2010 at 11:43 am

  14. Pe mine ma intriga foarte mult partea cu „proasta gestionare a bugetului”. Se defineste asa ceva in Constitutie? Cum anume au hotarit cei din CC, si in ce calitate si pregatire, cind un buget e bine sau nu administrat? Mairiri de pensii si salarii din pix cind nu sint bani se numeste buna administrare? Adica sa zicem ca eu sint guvernant, 4 ani frec menta si duc tara de ripa, dupa aia chiar la sfirsit maresc pensiile (din pix doarece bani nu sint datorita frecatului de menta). Inseamna asta ca primesc o diploma de la CC caci deoarece am marit pensiile se cheama ca am gestionat bine bugetul? Ramin eu in cartile de istorie ca si Guvernul Bun Gestionar-CC confirmat?

    Aha

    29/06/2010 at 11:46 am

    • Salutare!
      Aha, după cum au afirmat relicvele din CC- „dreptul la pensie nu poate fi afectat de proasta gestionare a bugetului de stat”- rezultă că s-au dezbrăcat de caracterul constituţutional al soluţionării şi s-au apucat de cercetări economico-fantastice. Şi-au creat singuri ipoteza de lucru-gestionarea proastă- fiindcă n-aveau de unde să pornească motivarea aberantă. Dacă vine un alt iluzionist bugetar, dispus să verse din bugetul de stat fără măsură, oricât lipseşte fondului de pensii, va fi considerat gestioanar deştept.
      Gestionarea proastă a fost desăvârşită chiar de relicvele curţii constituţionale, fiindcă n-au oprit excepţiile exagerate ale privilegiaţialor, legile speciale ale hemoragiei bugetare şi au procedat la delapidarea prevederilor constiuţiei.

      Personajul Predescu, prin simpla lui prezenţă în CC, ca să nu mai zic de ultima declaraţie de gestionar, mi-a amintit bancul următor:
      ***

      Un tânăr reporter se duce într-un sătuc de munte să ia un interviu unui bătrîn care îsi sărbatorea a suta aniversare.
      Reporterul : „-Aţi putea să ne istorisiţi care e cea mai frumoasă amintire a dvs. ?”

      Moşulică se scarpină în cap şi zice „-Cum să nu, o dată femeia unuia vecin s-a pierdut prin munţi. Ne-am adunat cu toţii, am plecat să o cautăm, am gasit-o, am venit înapoi, ne-am îmbătat ca porcii de bucurie şi am f…t-o tot satul.”
      Reporterul schimbă feţe-feţe, opreşte magnetofonul şi zice „-Tataie, nu pot să pun asa ceva la radio, o luăm de la capăt, dar caută altă amintire!”

      Moşulică se gândeste ce se gândeste, deodată se luminează la faţă si zice „-Altă dată, capra unui vecin s-a pierdut în munţi. Ne-am adunat cu toţii, am plecat să o căutam, am gasit-o, am venit înapoi, ne-am îmbătat ca porcii de bucurie şi am f…t-o tot satul.”

      Reporterul zice „-Nu, nu, nu, e şi mai oribil, o lăsăm baltă cu amintirile frumoase, mai bine ne povestiţi cea mai urâtă amintire a dvs.”
      Moşulică, cu lacrimi în ochi începe :

      „-O dată, m-am pierdut în munţi…”

      Băşcăliosul

      29/06/2010 at 12:16 pm

      • Salutare!

        Nu ne-am ratacit in munti
        Dar am fost bine f….
        Cand ăi de ne conduc o sa se rataceasca
        Ăl de sus sa ii fereasca

        Creanga

        29/06/2010 at 12:31 pm

        • Beton !

          luminita

          29/06/2010 at 12:48 pm

  15. Bascaliosul,
    de coma bancul !
    Intrece chiar si comentariile tale aplicate cu Sandeii.
    hihihi !
    (am glumit , nu le intrece , doar le depaseste :lol:)

    luminita

    29/06/2010 at 12:47 pm

    • Lumi-Lumi!
      Un pas înainte pentru CCR ar fi numirea doar a relicvelor cu vârsta peste 80 de ani. Vorba aia: pasul şi decizia.

      Băşcăliosul

      29/06/2010 at 12:51 pm

      • Da, iar dupa incheierea mandatului sa li se acorde si o dispensa de varsta , tutankamonii astia ar fi in stare sa bata recordul mondial la longevitate . :mrgreen:

        luminita

        29/06/2010 at 1:05 pm

  16. Mister B, a fost clar motivare politica, faza aia cu proasta gestiune a bugetului statului.

    Aia de la CCR s efac ca nu stiu ca bugetul de asigurari sociale e deficitar structural, pentru ca in problema bugetului de asigurari nu e „proasta gestiune”, ci raportul dintre contribuabili si pensionari, in conditiile unui punct de pensie arbitrar.

    Daca vorbim de „proasta gestiune” a BASS, asta e data de pensionarile frauduloase si de stabilirea nerealista a punctului de pensie!

    Cetatean

    29/06/2010 at 12:48 pm

  17. Dar faza constitutionala cu „nici o cheltuiala nu se va angaja fara indicarea resurselor financiare”, cum ramine, mos Prerdescu?

    Unde erau resursele financiare ale BASS cind se mareau pensiile cu x la suta???

    Ar trebui scazute pensiile pe exact art 138, al. 5:

    „(5) Nici o cheltuială bugetară nu poate fi aprobată fără stabilirea sursei de finanţare”.

    Deci d eunde pana mea sa se dea bani, daca BASS e deficitar?

    Aaaa, bugetul de stat e un sac fara fund, si d efapt BASS poate fi deficitar, ca luam de la bugetul de stat? Atunci degeaba bagam bani in BASS, eu zic ca BASS sa se desfiinteze si sa mearga banii toti la bugetul de stat, incaltea sa stim o treaba, ca bugetul de stat vad ca are bani de pensii marite cu 500%!

    Cetatean

    29/06/2010 at 12:52 pm

  18. Mister B, problema tehnico-juridica: o noua componenta a Curtii ar putea da o noua decizie pe problema scaderii pensiilor, invocind art. 138, al. 5 sau alt articol?

    Cetatean

    29/06/2010 at 12:53 pm

    • La ce interpretari fac astia se va considera acceptabil ceva de genul: sursele de finantare se vor constitui si chiar largi prin:
      -prin stimularea investitiilor, cresterea veniturilor bugetare si redimensionarea rolului statului
      -reasezarea redeventelor si a taxelor de concesiune
      -eficientizarea sistemului de management si control
      -măsuri durabile, temeinice şi predictibile, bazate pe o viziune de ansamblu.

      Favoritele mele sint redimensionarea rolului statului (premiu limbaj de lemn) si reasezarea redeventelor (premiu limbaj de neinteles).

      P.S. masurile „concrete” de mai sus nu le-am inventat ci mi-am permis sa le copiez din „programul anticriza” al unui maret partid mioritic. Ghiciti care?

      Aha

      29/06/2010 at 1:31 pm

    • Cetăţean,
      Îţi repet observaţia din primele mele comentarii scrise pe acest blog. Niciodată să nu interpretezi punctele mele de vedere, legate de eventualele decizii ale CC, ca având vreun grad de siguranţă sau încredere. În afară de faptul că nu mă consider infailibil, a anticipa ceva din ograda constituţiei de băşcălie naţională sună mai degrabă a varianată loteristică.
      Nu mai spun de nedorita situaţie când îmi sunt răstălmăcite sau desconsiderate opiniile mele, ca în cazul TVA-schepsis, unde ţi-am detaliat un artificiu legat de situaţia când există obligaţia ca o modificare să fie introdusă prin lege, iar OUG scapă de deficienţa asta majoră prin aprobarea ei- între timp- în parlament. Cu alte cuvinte, CC se preface că este OK o practică neconstituţională fiidcă la momentul soluţionării la galantul constituţiei, trăsnaia a fost acoperită odată cu aprobarea prin legea parlamentului. (Mai frecventă este situaţia când o OUG modifică o lege cu caracter organic, aşa cum este şi Codul fiscal, unde aprobarea prin lege în parlament necesită majoritatea absolută)
      Situaţia se complică atunci când conjunctura nefavorabilă din parlament, inclusiv comisii, nu conduce la transformarea OUG în lege, c-aşa vrea opoziţia, adică OUG se trezeşte pârâtă în faţa CC înainte de metamorfozare în lege, urmare sesizării unei excepţii de neconstituţionalitate (prin instanţă, ceva mai lent, sau prin avocatul popoului mult mai rapid). În acest caz judecătorii CC pot să o sancţioneze sau, dacă s-au sculat cu faţa la cearşaf, se prefac că n-au chef şi preferă să încurajeze abuzurile prin OUG (criticate în corul parlamnentarilor doar atunci când nu le place conţinutul).
      Colac peste pupăză, eu ţi-am explicat în mail-ul despre TVA, că în exemplul tău ordonanţa aia devenise deja lege în parlament, iar tu susţii aici contrariul cu vehemenţă: OUG despre TVA este sigur constituţională.

      Când ai un alt punct de vedere, susţine-l aici, nu mă deranjează să le dicutăm şi să ne completăm! Dar, când eu spun una, iar tu vii cu contrariul, fără să ne argumentăm alternativ în prealabil, sunt îndreptăţit să am îndoieli despre diponibilitatea mea pentru încurajarea unor asemenea atitudini.

      Băşcăliosul

      29/06/2010 at 1:52 pm

      • salut! 🙂

        Cred ca am fost neclar. Eu am crezut acum citeva zile ca tu te referei, in discutia despre TVA, la partea constitutionala, nu cea politica si ca, desi stiai ca ordonanta care se vedea la orizont este constitutionala, nu vroiai sa oferi celor care ar dori sa conteste ordonanta pe motiv de neconstitutionalitate, mura in gura, aratindu-le ca nu are rost sa o conteste. Nu am inteles ca te gindeai la mecanismul politic (comiii, BP, etc).

        In nici un caz insa nu ti-am rastalmacit sau detanturat opinia despre TVA, am inteles-o foarte bine. Si nici nu sustin cu vehementa ca ordonanta despre TVA e constitutionala. Acum citeva zile, cind am scris asta, discutam in orizontul faptului ca unul de la PNl vroia sa o conteste la CCR.

        Sper ca m-am facut inteles. Daca am fost prolix sau ciudat in exprimare, sau defazat sau am dat de inteles ca as avea alta opinie contrara, imi asum vina in mod deplin.

        Nu as vrea sa te indoiesti de buna mea intentie. In nici nu sustin alt punct de vedere, ascuns, dar camuflat mestesugit!

        Cetatean

        29/06/2010 at 2:14 pm

      • P.S. Am priceput si eu mecanismul cu ordonantele care sunt constitutionale daca le aproba intre timp parlamentul, sau neconstitionale daca intre timp parlamentul le taraganeaza. Curat mestesug de timpenie.

        Cetatean

        29/06/2010 at 2:17 pm

        • Când este interzisă modificarea unei legi (organice) prin OUG, dar asta se întâmplă, e o problemă de neconstituţionalitate, deoarece o astfel de OUG produce efecte în condiţiile de încălcare a preved, constituţiei. Faptul că sesizarea ajunge la CC după ce a devenit lege, iar din acest motiv se acoperă nelegalitatea înseamnă telerarea şi încurajarea unei practici abuzive a guvernului, de parcă supremaţia constituţiei nu operează până la transformarea OUG în lege. In fapt, consecinţele OUG lovesc în condiţii de nesocotire a constituţiei şi legii, în ţara nimănui.

          Pe scurt, OUG pt majorare TVA are probleme:
          1.Legea organică impune termenul de aplicare 1 ian an următor, adică termenul impus de partea a doua a art. 78 din constituţie. Nu-i legal să se permită orice alt termen de intrare în vigoare?
          2.Codul fiscal este lege cu caracter organic-chiar dacă în Monitorul Oficial apare ca fiind votată drept lege ordinară, e greşit şi nerelevant, altele sunt critereiile de evaluare a acestui aspect- or, are şanse mici să devină lege până se soluţionează excepţia la CC, tocmai fiindcă opoziţia are căi de obtrucţionare.
          CC poate tolera nelegalităţile sau nu, vom vedea,dar cine şi cum va aproba sau respinge OUG în parlament constituie o problemă suplimentară.

          Băşcăliosul

          29/06/2010 at 2:39 pm

          • Merci 🙂 Nici ca se putea mai clar.

            Personal, eu cred ca s-a votat usor azi in Parlament taierea cu 25% a salariilor tocmai pentru ca vor incerca, macar asa, de ochii lumii, sa puna bete in roate TVA-ului in comisii sau in plen.

            Categoric chiar daca votarea ordonantei nu va intimpina mari probleme la nivel de procedura, asta nu garanteaza ca la CCR va fi iertata. Sunt de acord cu tine, CCR uneori tolereaza, alteori inchide ochii la asemenea OUG-uri, probabil ca in functie de interesele lor.

            Inca nu am auzit din partea liberalilor alte masuri de atacare ale acestei OUG, in afare de cele de acum 3 zile. Insa l-am auzit pe seful de la PC vorbind de neconsitutionalitatea ordonantei, si asta ieri:

            http://www.evz.ro/detalii/stiri/liderul-partidului-conservator-majorarea-tva-declarata-neconstitutionala-899266.html

            Un lucru e cert: la cum e constuit sistemul nostru constitutional, devine clar ca e infinit mai usor sa blochezi ceva, decit sa realizezi ceva. Insa poate vom mai discuta asta, cind va veni si vremea Constitutiei.

            Cetatean

            29/06/2010 at 2:54 pm

            • Intoarcerea legii in parlament pentru adaptarea la conditiile deciziei CC inseamna doar corectarea/eliminarea textelor constatate neconstitutionale. Nu văd cum au votat AZI tăierea salariilor. (Era deja in legea asumată, constitutonală şi nesupussă adaptării). Adaptarea la condiţiile deciziei CC se poate extinde la alte articole numai dacă nu se poate corecta altfel, atât de legate subt intre ele articolele, cum a fost în cazul legii corciturii VU, asumate de guv. Tăriceanu.

              Băşcăliosul

              29/06/2010 at 3:03 pm

              • Mister B, am citat (necritic, imi asum) stirea care ar fi trebuit sa fie ceva de genul „Parlamentul a aprobat eliminarea din lege a articolelor declarate neconstitutionale”. Eu am vazut o stire cum ca „Parlamentul a votat taierea cu 25% a salariilor” si, sincer, m-am mirat in sinea mea de numarul mare de voturi, vreo 30o si ceva.

                http://stiri.rol.ro/parlamentul-a-votat-taierea-salariilor-bugetarilor-cu-25–629358.html

                Exista insa si stirea data corect: „Parlamentul a votat eliminarea din lege a articolului privind taierea pensiilor” (avocatnet).

                Cetatean

                29/06/2010 at 3:12 pm

              • A fost ştire tendenţioasă, ca să lase impresia ca parlamentarii şi mai ales majoritatea coaliţiei de la putere au avut o nouă ocazie să oprească tăierea, aşa cum vor zice şi de promulgarea nerefuzată acuşi de Băsescu.

                Băşcăliosul

                29/06/2010 at 3:24 pm

              • Nu m-am gindit la asta! Curat tendentios! Formularea mai baga un cui in rana, daca nu era destul „Parlamentul a taiat…”. Mai, mai!

                Noroc ca la decizia CCR pentru pensii nu au zis: PSD, PNl si UDMR, prin oamenii lor de la CCR, au salvat pensiile!

                Cetatean

                29/06/2010 at 3:29 pm

    • Corect. Exista doar foame de voturi si la stinga si la dreapta si oale sparte dupa aia in capul tuturor.

      Cetatean

      29/06/2010 at 1:22 pm

  19. Salut
    Cu viteza supersonica (F- 16) o informatie care a scapat lui Theophyle .
    FBI a arestat in USA 11 agentti rusi sub acoperire (spioni). De remarcat ca toti erau de lunga data in USA . (1990)
    Razboiul rece nu a incetat tovarasi ! A luat alte forme ! 😆

    Stefan A.

    29/06/2010 at 1:20 pm

  20. Cel mai mult imi place mie cum le ies calculele la fix 😆

    „avem un proiect de scrisoare de intentie cu un deficit de 6,8% ”

    TVA crescut cu FIX 5%.
    Salarii micsorate cu FIX 25%.
    Pensiile trebuiau micsorate tot cu FIX 15%.

    Oricine a facut o estimare, a lucrat cu un model, si-a facut macar bugetul familiei o data in viata stie ca nu are cum sa iti iasa atatea valori „rotunde”. Mi-e frica de toate valorile astea rotunjite „din burta”.

    KingSnake

    29/06/2010 at 1:27 pm

    • Vladescu e specialist in comertul cu castraveti.
      Si acolo nu merge cu zecimale, doar cu valori/castraveti intregi, n`asha ? 🙂

      Tzepelica

      29/06/2010 at 1:38 pm

      • Ori e foarte competent si i-a iesit deficitul din palarie fix cat trebuia. 😆

        Ei si daca n-o fi sa fie chiar asa, facem cota unica nitel mai putin unica si gata.

        KingSnake

        29/06/2010 at 1:41 pm

    • King,
      eu cred ca au compus mai multe scrisori , cu cifre diferite , ca sa-i prinda FMI-ul pregatiti cu toate variantele posibile.
      De ce crezi tu ca au lalait-o aproape doua luni cu asumarea ?
      Ca sa termine de scris scrisorile.
      De intentii, of course , scrisorile.

      luminita

      29/06/2010 at 1:41 pm

  21. Ce zice domn` Vladescu :
    1. „Nu stiu ce este atat de complicat sa schimbi 19% cu 24% intr-un soft.”
    Singur a zis ca nici nu stie sa deschida un calculator, da` are ceva cunostinte de soft…
    2. „Faptul ca exista planuri alternative, nu inseamna ca ne dorim aplicarea acestora.”
    Fara comentarii…
    3. „Daca va intrebati daca anul viitor va mai fi cota unica, va spun ca subiectul este deschis.”
    Hopaaaaa…cum adica „deschis”, coane ?

    Tzepelica

    29/06/2010 at 1:44 pm

    • Timi,
      patronii de magazine au zis ca nu pot schimba in trei zile „softul” caselor de marcat pentru TVA-ul nou.
      Plus alte daravele tehnice.

      luminita

      29/06/2010 at 1:49 pm

      • Pai problema nu cred ca-i musai de cat dureaza pentru o casa de marcat operatiunea, ci cate case de marcat trebuie „operate”. Sa vezi acum bataia patronilor pe firmele care se ocupa cu asta.

        KingSnake

        29/06/2010 at 1:51 pm

      • M-am razgandit, o sa fie o bataie de cap extrem de mare, pentru ca merg in paralele marfuri cu ambele cote de TVA. Cred ca or sa se colecteze mai multi bani la bugetul de stat din amenzile date cu ocazia asta (pentru ca e aproape imposibil sa nu se face greseli, dat fiind volumul si timpul), decat din majorarea efectiva.

        KingSnake

        29/06/2010 at 2:10 pm

  22. Se pricep ei din pix
    Sa le iasa procentul fix
    Daca iese cu plus e bine
    Familglia mare greu se tine
    Scrisori pentru mosh FMI:
    1. TVA ul il voi mari
    2. Taiem pensia si bugetarii
    Tragem pe dreapta spagarii
    3. E in asteptare
    Ramanem cu ochii in soare
    4. Scrisoare a fost pierduta
    Iar Romania …..

    Creanga

    29/06/2010 at 1:53 pm

    • Creanga,
      ai ramas tot la gandul ca s-a pierdut cineva in munti. 😆
      Deblocheaza-te !

      luminita

      29/06/2010 at 1:58 pm

      • N-am ramas Lumi blocat
        Eu vandut aveam in cap
        Mosh FMI fii te rog bun
        Da-mi transa pan’ la Craciun

        Creanga

        29/06/2010 at 2:14 pm

        • Sper sa inteleaga „transa” si nu „transat”, ca cine stie ce mai iese. 😆

          KingSnake

          29/06/2010 at 2:17 pm

          • In transa a intrat romanul
            Si tot asteapta Craciunul
            Matzele ii ghiortaiesc
            Pensia o s-o primesc?

            Creanga

            29/06/2010 at 2:39 pm

  23. Apropo de multele scrisori de intentie pe care le-a compus guvernul nostru pentru FMI ,
    se zice ca si drumul spre Iad e pavat cu intentii bune,
    iar bordurile sunt sigur tot ale lui Videanu, adaug eu. 😉

    luminita

    29/06/2010 at 1:54 pm

  24. Haideti , ca azi sunt spirituala rau de tot si nici macar nu ma cheama Petre si Pavel.
    Nu ma cheama nici macar la o tratatie . 😆

    luminita

    29/06/2010 at 1:56 pm

  25. Aha,
    nu ne dai raspunsul corect ?
    cat ne mai fierbi ?

    luminita

    29/06/2010 at 2:02 pm

  26. ”Curtea Constituţională a invocat drept argument împotriva diminuării pensiilor ‘proasta gestiune a bugetului public de pensii’, fără a înţelege că fondul public de pensii nu este expus vreunui randament economic, ci este un transfer pur intergeneraţional”, a mai afirmat Andreea Paul Vass, pe blogul său.

    Corect.

    Ba eu cred ca au inteles, insa s-au facut ca nu inteleg.

    Cetatean

    29/06/2010 at 2:03 pm

    • E tare, tare de tot, chestia cu „transferul pur intergenerational”.
      Probabil ca n-a gasit echivalentul din lb. romana… 🙂

      Tzepelica

      29/06/2010 at 2:14 pm

      • E de-a dreptul pur si simplu !
        E scoasa de pe Kantul gandirii introspectiv-transcedentale.
        Te pui cu noua generatie ?

        luminita

        29/06/2010 at 2:29 pm

    • Cetatean , salut !
      Adica eu (sa zicem) sa aprob o lege care taie din pensia mea ? Unde crezi ca traiesti ? In USA ?
      Sintem in Romania unde fiecare ajuns la putere ( legislativa , executiva sau juritica) in ultimi 20 de ani ,a avut grija de propria „familie” dar si de propria batrinete !
      Te minunezi de decizia CCR . De ce nu te minunezi de cei peste 1.000 ucisi din decembrie 1989 si lipsa absoluta a unei decizii juritice pentru acesti morti ! Este un fir lung 20 de ani care leaga toate aceste fapte
      Nu este de cautat logica acolo unde doar ciolanul este ca obiectiv ! Haita se ajuta reciproc , are un conducator dar si numerosi adjuncti 🙂

      Stefan A.

      29/06/2010 at 2:20 pm

  27. Chiar asa, tutankamonii din CC cand o sa beneficieze de pensie daca la 80 de ani ei sunt in exercitiul functiunii inca ? 😯

    luminita

    29/06/2010 at 2:23 pm

    • La Judecata de Apoi isi vor cere pensia de serviciu.

      Cetatean

      29/06/2010 at 2:27 pm

    • Ar putea beneficia in paralel, si de pensie si de leafa.
      Ca Vacaroiu, de ex., pensionat de la Parlament si sef al Curtii de Conturi.
      E mult mai avantajos, n`asha ? 😆

      Tzepelica

      29/06/2010 at 2:29 pm

    • Pai vezi @luminita ca de aia e permis sa acumulezi pensia si salariul ! Doar pentru anumite categorii ! Daca mai esti in plus si profesor universitar , paradisul este aici, in Romania ! 😆

      Stefan A.

      29/06/2010 at 2:34 pm

  28. Stefane, am trecut de mult de mirare si de revolta, acum sunt in faza de contemplare timpa si de intrebare scormonitoare: „pe termen lung, eu cum ma apar?”.

    Cind logica si legile economice sunt calcate asa pe fata in picioare, te intrebi ce garantie mai ai ca peste 30 de ani o hoarda infometata de voturi nu va aproba nationalizarea banilor tai din pensia privata, confiscarea paminturilor tale si interidictia de a iesi la pensie, toate astea ca sa se plateasca pensiile stabilite in anii 1990-2000.

    Cetatean

    29/06/2010 at 2:27 pm

    • Nationalizarea pensiei private deja se intampla 2009-2010 … inceputul unei frumoase prietenii.

      KingSnake

      29/06/2010 at 2:29 pm

  29. KS, ai dreptate, daca te referi la inghetarea contributiei. Eu ma tem de inhatarea ei totala, peste 30 de ani. Si asa pui bani si nu poti sa ii scoti decit daca te duci cu decizia de pensionare. Trebuie modificata legislatia, sa ii poti scoate si mai devreme. Adica in sistemul de stat poti iesi anticipat, insa banii tai bagati la privat, ii poti scoate doar la 56 de ani?! ce timpenie, mai merci, ma fac si eu administrator de pensii private.

    Cetatean

    29/06/2010 at 2:31 pm

  30. Ah, te refereai la inhatarea banilor deja virati ?
    Pentru ca anul asta deja aproape ca nu se mai vireaza nimic. Asa ca peste 30 de ani s-ar putea sa mai ramana de nationalizat doar ce s-a virat acolo in 2009 si extrem de putin in 2010.

    KingSnake

    29/06/2010 at 2:33 pm

  31. Creanga

    29/06/2010 at 2:34 pm

    • Sunt contracte in derulare, unele pe 10 ani, semnate in 2003 (cand ministru la economie era Seres, omu` lui Felx), altele sunt chiar de anul asta (ALRO, pana in 2018).
      Enel, Cez, EON au preluat o parte din Electrica (privatizari „de succes” ale profitului).
      Luxten e firma careia i s-a oferit pe tava iluminatul public in Capitala, in vremea in care era primar piratu` (unde a fost si EBA angajata, inainte de a fi trimisa la PE).
      Mittal e Sidex, Alro e „aluminiu Slatina”, pt. care facea presiuni „draga Stolo”, Energy Holding il are patron pe Buzaianu, care a avut un contract gras de retehnologizare la Portile de Fier, CNH sunt minerii din Valea Jiului iar restul sunt, in buna parte, firme ale reprezentantilor intregului spectru politic.
      Traiasca ! 🙂

      Tzepelica

      29/06/2010 at 2:55 pm

  32. Cotele reduse de TVA de 9% şi respectiv 5% au scăpat de majorare, Executivul stabilind doar creşterea cu cinci puncte procentuale a cotei standard a taxei pe valoarea adăugată, de 19%.
    Cota redusă de 9% se aplică în cazul livrării de medicamente de uz uman şi veterinar, de produse ortopedice şi proteze – cu excepţia protezelor dentare.

    De asemenea, în cazul livrării de manuale şcolare, cărţi, ziare şi reviste se aplică tot cota redusă. Mai beneficiază de cota de 9% serviciile constând în permiterea accesului la castele, muzee, monumente istorice, grădini botanice, târguri, expoziţii, cinematografe, precum şi cazarea în cadrul sectorului hotelier.

    La sfârşitul lunii decembrie 2008, autorităţile au decis aplicarea unei cote reduse de TVA de 5% în cazul locuinţelor noi, pentru a ajuta sectorul imobiliar.

    TVA de 5% se aplică la livrarea de locuinţe cu o suprafaţă utilă de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodăreşti, a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depăşeste suma de 380.000 de lei, exclusiv TVA.

    luminita

    29/06/2010 at 2:49 pm

  33. Adicatelea sectorul imobiliar beneficiaza inca din 2008 de o cota redusa de TVA , adica de doar 5 %
    si tot pentru sectorul imobiliar guvernul actual a dat o OU ieri prin care se renuntza la impozitarea progresiva a celor care detin mai multe proprietati imobiliare …..sic !
    Ghici ciuperca ce-i ?

    luminita

    29/06/2010 at 2:52 pm

  34. Lumi
    Am gasit autorii limbajului de lemn, vezi mai sus!

    Creanga

    29/06/2010 at 2:55 pm

    • Creanga,
      unde mai sus ?
      Sa nu ma trimiti s-o caut in munti . 😛

      luminita

      29/06/2010 at 3:00 pm

  35. De la anul este deschisa pozibilitatea impozitarii diferentiate si modificarea, recte disparitia cotei unice.

    http://www.mediafax.ro/economic/vladescu-subiectul-cotei-unice-este-deschis-pentru-2011-6460200/

    Pariu ca aia PSD NU vor fi incintati?

    Aia de la PNl oricum nu sunt incintati de nimic, insa PSD va avea o pozitie extreeeeeeeeeeeeeem de ciudata.

    Cetatean

    29/06/2010 at 2:58 pm

    • Asta nu era taxata ca fiind masura „de stanga” ?
      Acu` a devenit „de dreapta” ? 😦

      Tzepelica

      29/06/2010 at 3:01 pm

    • PSD, ca PSD, dar PDL ce zice ? Uite asa, totul este posibil in numele poporului, crizei, planetei Pluto care nu mai e planeta sau mai stiu eu cui, nu ?

      Cum bine zice coperta de la Catavencu, in guvernul asta un singur lucru e tabu: cocota unica ! 😆

      KingSnake

      29/06/2010 at 3:01 pm

      • PDL zice ca a inceput sa-i placa… 😆

        Tzepelica

        29/06/2010 at 3:03 pm

  36. In Parlament se voteaza acum pentru conducerea TVR si Radio.

    Cetatean

    29/06/2010 at 3:00 pm

  37. Bre, v-am intrebat si io ceva la orele 2:49 si 2:52 trecute fix,
    stiati de cotele astea reduse de TVA ori ba ?
    Si daca da , de ce n-ati informat cetatenii neinformati de pe blog ?
    Eeeeiiii !

    luminita

    29/06/2010 at 3:05 pm

    • Eu nu stiam. Dar e bine, imobiliarele sunt singura ramura economica sustinuta de guvern pe timp de criza inca din 2009, prin singurul program anti-criza, prima si a doua prima casa. Deci nu ma mira.

      KingSnake

      29/06/2010 at 3:07 pm

      • King, dar oare TVA-ul asta de 5 % se aplica si la tranzactiile cu terenuri ?
        ca io vreau sa vand teren pe firma .

        luminita

        29/06/2010 at 3:11 pm

    • Luminita, nu stiam, draga, de unde sa stim?

      Cetatean

      29/06/2010 at 3:07 pm

    • Io nu stiam.
      Da` daca ma intrebi, musai ca in constructii sa fie TVA mai mic, pen`ca nu toti baietii au apucat sa-si faca viloaie.
      Unii abia sunt la fundatie. 🙂

      Tzepelica

      29/06/2010 at 3:09 pm

      • Salut !
        Orice om care munceste cinstit poate sa-si faca un ,,viloi”,mai ales daca ,,nu investeste in alcool si in tigari” asa ca, vezi, nu-i nimic de ironizat aici.
        Rusine, Dinu Patriciu !

        Loda

        29/06/2010 at 3:49 pm

  38. KS, Tzepe, dupa ce PDL a trebiit sa taie salarii si sa mareasca TVA, nu mai exista stinga si dreapta, in viziunea lui Vladescu.

    Habar n-am daca se va aplica ce vrea el, insa un lucru e cert: cred ca daca se va baga impozitare diferentiata, psd NU va fi incintat. Voi explica altadata de ce, deocamdata e o conjectura, nu vreau sa avansez argumente bazate pe o simpla conjectura.

    Din partea mea, dupa ce s-a marit TVA si s-au taiat salarii, nu imi mai pasa. Sustin in continuare cota unica, insa cred ca o impozitare diferentiata, in special pe pensiile mari, ar mai taia din satisfactia celor cu pensii uroase salvate de CCR.

    Cetatean

    29/06/2010 at 3:07 pm

    • Si inainte de „viziunea lu` Vladescu” exista „stanga” si „dreapta” ?
      Heheheeeee…

      Tzepelica

      29/06/2010 at 3:11 pm

    • Bun, bun, e bine de stiut ca tot de la CCR o sa ni se traga cota neunica. 😆

      KingSnake

      29/06/2010 at 3:15 pm

      • PSD isi va vedea visul cu ochii si limba legata daca se baga impozitare diferentiata, fie si pentru un an.

        Cetatean

        29/06/2010 at 3:18 pm

      • Bun, poate dupa anul ala o sa avem si un guvern care sa nu mai guverneze doar in ciuda PSD.

        KingSnake

        29/06/2010 at 3:20 pm

        • Va guverna in ciuda noastra 😉

          Cetatean

          29/06/2010 at 3:27 pm

        • Acum serios vorbind, vreau sa cred ca nu o sa va aud ca sustineti eliminarea cotei unice. Macar de dragul verticalitatii.

          KingSnake

          29/06/2010 at 3:35 pm

          • KS, nu, nu sustin. Insa deja, la nivel economic, mi-e indiferent.

            Dupa eternizarea dreotului la pensie, nimic nu mai are darul de a fi ceea ce era. Totul se invirta acum in jurul pensiei si a intrebarii „eu cum ma salvez”?

            Cetatean

            29/06/2010 at 3:53 pm

  39. Creanga,
    gata, am gasit raspunsul , mersi .
    S-a contaminat si peneleaua de la kaghebistul cu limba de lemn, deh .

    luminita

    29/06/2010 at 3:07 pm

  40. Cetatea,
    King,
    Timi,
    deci nu stiati , atoatestiutorilor !
    Bine ca v-am informat eu, sunt si io buna la blogul omului ! 😆

    luminita

    29/06/2010 at 3:13 pm

    • Nimeni nu e perfect, n`asha ?
      Da` ai mare grija cu muntii ceia, fată hăi… 🙂

      Tzepelica

      29/06/2010 at 3:14 pm

    • Lumi, cum Dumnezeu sa stim noi toate? daca stiam, eram acum la CCR 😆

      De data asta mi-a placut Vladescu!

      http://www.mediafax.ro/social/vladescu-prin-decizia-cc-pensiile-nu-vor-putea-fi-scazute-sub-nivelul-actual-6460152/

      „Curtea Constituţională a deschis calea către „un lucru foarte periculos” , care permite oricărui guvern, chiar şi în ultima zi de funcţionare, să majoreze pensiile şi salariile, iar următorul executiv nu poate decât să aplice aceste decizii, a afirmat ministrul Finanţelor.”

      Welcome to the real world, asa a fost mereu! Maresti pensii si cumperi voturi. daca esti ales, esti un erou si gasesti tu cumva o maniera sa intinzi pelteaua (privatizezi si bagi banii in pensii, de exemplu). Daca nu, platesc adversarii politici. oalele sparte.

      La ce remarca Vladescu, cred ca este un remediu: o bugetare multi-anuala.

      Cetatean

      29/06/2010 at 3:17 pm

  41. Timi,
    dar nu ma duc nici moarta , stai linistit !

    luminita

    29/06/2010 at 3:16 pm

  42. Definitia imposturii statului modern: asistential, supra-fiscalizat, mergind pe bani fiduciari si pe indatorare perpetua, spre distrugerea libertatii.

    Reamintesc aici sa sunt si vor ramine vesnic un adept de nezdruncinat al etalonului-aur si un adversar al banilor de hirtie, fiduciari, si al Bancilor Centrale.

    In ce masura reducerea prestatiilor sociale este o restrangere a unui drept la proprietate – la limita un furt – in timp ce transferul de sume din bugetul de stat (de care platitorul de taxe beneficiaza prin serviciile publice) catre cel de asigurari sociale este corect si legal, si nu un furt sau o delapidare?

    Cetatean

    29/06/2010 at 3:23 pm

  43. Cetatean,
    atata ai repetat nezdruncinatul tau crez cu aurul incat cred ca tu ai gasit vreo galeata , daca nu chiar doua , cu monede de aur de 24 de karate in fundul (scuzati !) curtii.
    Pe bune.

    luminita

    29/06/2010 at 3:42 pm

  44. Hahaha!

    Luminita, drept ai grait. Cred ca am mai spus-o de n ori si o voi mai spune inca. pentru ca bani fiduciari emisi de bancile centrale:

    – fura averea oamenilor si o ingramadesc in miinile bancilor si a detinatorilor lor, in cirdasie cu statele
    – indatoreaza pe veci pe cei care ii utilizeaza
    – in final, rapesc libertatea tuturor.

    Aurul e garantia economica libertatii.

    Insa nu am gasit o galeata cu aur. Daca o gaseam, acum swocoteam cit de bogat am devenit, cu uncia crescind mereu!

    Cetatean

    29/06/2010 at 3:52 pm

  45. Noii membri titulari ai CA al TVR sunt: Alexandru Lăzescu (Administraţia prezidenţială), Ada Meseşan, Paul Călin Botez, Nicoleta Nicolicea (PDL), Cătălin Baba (Guvern), Anne Jugănaru, Claudiu Brânzan, Cristi Niţulescu (PSD), Lucia Hossu Longin (PNL), Karen Attila Sebesi (UDMR), Cornea Raico (minorităţi), Sorin Burtea şi Traian Bărbulescu (din partea salariaţilor TVR).

    luminita

    29/06/2010 at 3:58 pm

  46. Asadar mult trambitzata depolitizare a TVR-ului s-a realizat .
    Aplauze, domnu’ Boc !

    luminita

    29/06/2010 at 4:00 pm

    • Nu Boc e de vina. A cazut la vot in Parlament noua lege, pentru care s-a zbatut Raluca Turcan. S-a ramas la vechea lege, polizata. Cred ca UDMR au cerut sa se ramina la vechea lege, ca moneda de schimb pentru CCR.

      Cetatean

      29/06/2010 at 4:13 pm

      • Pai, cum a cazut la vot in Parlament , Cetatene ?
        Unde era majoritatea constituita ?
        Cine trebuia sa-i mobilizeze pe parlamentari sa vina la serviciu ?
        Aud ?

        luminita

        29/06/2010 at 4:44 pm

  47. Foarte interesant,

    directia spre acest articol a fost data de „lucid” – vechiul meu ” amic ” de discutii si contre !

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7503175-apologetii-delapidarii-viitorului-cand-democratia-ucide-libertatea.htm

    canadianul

    29/06/2010 at 4:04 pm

  48. Cum ar acoperi apocalipsa mass media din Romania:
    – Antena 3: In trei zile Basescu nu va mai fi presedinte! Am invins.
    – OTV: Senzational! Urmariti ultimele stiri despre Apocalipsa in direct si exclusivitate la Dan Diaconescu! Vrajitoarea Lenuta va da sfaturi cum sa va purtati pe lumea cealalta.Numai aici pentru dumnavoastra cei 15 milioane in fiecare seara.
    – Libertatea: E ultima ta sansa sa fii fata de la pagina 5! Trimite o poza acum.
    – ProTV: Un copil a ars de viu si n-a mai apucat sa vada apocalipsa!
    – CanCan: Sursele noastre spun ca Nicoleta Luciu va petrece sfarsitul lumii departe de iubitul ei.
    – Cotidianul: Mai ai timp sa citesti o carte din colectia Cotidianul!
    – B1tv: Urmareste la Nasul dezvaluiri incendiare despre parlamentarii care profita de sfarsitul lumii!
    – Cosmopolitan: 10 sfaturi pentru o ultima partida de sex fantastica!
    – Sfaturi in bucatarie: Pregateste-ti singur coliva!
    – Aventuri la pescuit: Daca apare pestisorul auriu, trimite-l la noi.
    – Catavencu: Apocalipsa noastra e mai inteligenta decat a lor
    – Adevarul: Ghita te astept deseara la Apocalipsa, dar sa lasi politica!

    via http://www.mcgogoo.ro/

    Un tanar de stanga

    29/06/2010 at 4:25 pm

    • Mortal !
      Bravo, tinere !
      Tu cum te-ai pregati pt Apocalipsa ?
      Ce sfat ti-ai da ?
      Cum s-ar spune , ce ultima tigara ai prefera sa fumezi ?
      😆

      PS: mi-a placut aia cu „sfaturi in bucatarie:cum sa-ti pregatesti singur coliva „

      luminita

      29/06/2010 at 4:51 pm

  49. Vecina mai tinara de la apartamentul de alaturi bate la usa. El deschide si ea zice :
    „Auzi, abia am ajuns acasa si am chef sa ma distrez, sa ma imbat si sa fac sex toata noaptea… tu esti ocupat diseara?”.
    „NUU, nuuu!!!”.
    „Atunci imi tii cainele ?”

    canadianul

    29/06/2010 at 4:27 pm

    • 😛

      Cetatean

      29/06/2010 at 4:31 pm

  50. Scandal la Senat pe legea ANI, Frunda iar amputeaza legea, senatorii sunt de acord cu el.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7503421-senatorii-juristi-eliminat-principalele-atributii-ale-agentiei-integritate-comisiile-cercetare-fost-eliminate-iar-activitatea-cercetare-fost-limitata-incheierea-mandatului-deminitarilor.htm

    Tot Frunda a amputat legea in varianta trecuta, cu niscaiva amendamente, asta merita biciuit.

    Cetatean

    29/06/2010 at 4:30 pm

    • La votul in plen, acolo sa vedem ce iese.

      KingSnake

      29/06/2010 at 4:33 pm

    • Hopaaa … vine pe tarlaua lui Videanu. Un colaborare cu Gazprom, ceva ? O privatizare mica ?

      KingSnake

      29/06/2010 at 4:38 pm

      • * o colaborare, desigur. Ramasesem cu limba stramba de la stirea cu Frunda.

        KingSnake

        29/06/2010 at 4:39 pm

  51. Sa va zic ceva de actualitate acum si in Moldova mea ,
    stiti ca ploua de rupe de cateva saptamani in toata tara , sunt localitati inundate,case daramate ,drumuri distruse , poduri rupte, oameni inecati….
    iar la teveuri n-am vazut niciun taricean in cizme de cauciuc aterizand in mijlocul sinistratilor , niciun politician impartind rabdari prajite prin puhoaie ,
    niciun guvernant anuntand masuri de ajutorare pt situatii de o asa urgentza , niciun blaga …..niciun boc ….nimeni si nimic.
    Doar reporteri tv.
    Ce ziceti de asta ?
    Nu e an electoral , nu-i asa ?
    Sau i-a gatuit criza pe toti ?

    luminita

    29/06/2010 at 5:12 pm

    • E vorba de nesimtire.
      De nesimtirea politicianului in perioada (neinteresanta) dintre alegeri.
      De nesimtirea ministrilor responsabili pt. faptul ca nu s-a facut/nu se face nimic pt. regularizarea (sau cum dreaq s-o numi chestia asta) cursurilor de apa.

      Cat timp nu se revarsa Snagovu`, nu ne intereseaza, n`asha ?

      Tzepelica

      29/06/2010 at 5:19 pm

      • timi,
        nici macar base nu s-a mai dus ca altadata in zonele sinistrate ….dar , deh , pt el nu mai conteaza ca doar nu mai candideaza.

        luminita

        29/06/2010 at 5:26 pm

  52. Ca sa fiu cinica va zic ce cred io , io cred ca anumite persoane se bucura cand mai ia apa cate un amarat ….ca se relaxeaza fondul de pensii, bre. :mrgreen:

    luminita

    29/06/2010 at 5:16 pm

    • Aia care cuteaza sa traiasca mai mult decat varsta de pensionare, trebuie pedepsiti cumva.

      PS
      Pe mine ma shocheaza punerea artificiala in stare de conflict a generatiilor.
      Tinerii care ii ataca pe batrani uita ca acestia le sunt parinti/bunici, ca le datoreaza buna crestere, educatia, studiile, profesia.
      Comportamentul mi se pare mai mult decat egoist…mi se pare odios…

      Tzepelica

      29/06/2010 at 5:31 pm

      • Asta nu-i nimc, Tzepi;s-a indus ideea ca pensionarii sunt de vina ca nu li s-a taiat pensiile.sa nu te miri daca prin toamna o sa vezi pensionari linsati pe strada.Atzatzi tinerii impotriva pensionarilor, privatii impotriva bugetarilor,saracii impotriva bogatilor si apoi vii senin si ceri solidaritate si unitate, bleah ! 😦

        Loda

        29/06/2010 at 5:46 pm

      • Si mie.

        luminita

        29/06/2010 at 5:48 pm

  53. http://www.hotnews.ro/stiri-international-7501862-update-cel-mai-mare-scandal-spionaj-deceniului-intre-sua-rusia-justitia-americana-arestat-zece-presupusi-spioni-care-furnizau-informatii-moscovei.htm

    La noi Cozmin Guş[ acţionează pe faţă.
    E şi „scriitor”: a publicat cartea 10 păcate ale Romîniei.

    N-am citit cartea dar cred că unul din „păcate” e rusofobia. 😆

    gabhryel

    29/06/2010 at 5:39 pm

    • Seful de campanie din 2004 e agent KGB ? Ei, asta este o stire !

      KingSnake

      29/06/2010 at 5:42 pm

      • care ar fi problema?
        există „back-up”-uri în toate partidele
        nu-ţi pui toate ouăle în acelaşi cuib, nu?
        dacă ar fi rămas în PDL ar fi promovat Moscova din PDL

        ş-apoi, partidele istorice n-au fost infiltrate de securişti?
        PNŢ-ul a fost făcut zdrenţe de băieţi

        gabhryel

        29/06/2010 at 5:46 pm

      • …sau poate a devenit mai tîrziu

        oricum, e limpede şi pentru o găină că agent de influenţă pro-moscovit

        gabhryel

        29/06/2010 at 5:48 pm

      • Nu e o problema. Ma distreaza cum baietii buni din 2004 devin rai dupa aia, cum baietii rai din 2004 ( Oprea si Michi Spaga) devin buni in 2010. Si cum mereu exista pe val oameni de genul asta. Mai un Gusa, mai un Stolojan, mai un Videanu …

        In rest … daca serveste cauza si cota unica poate fi o inventie a KBG. 😆

        P.S. nu ma bagati in seama, vorbesc si eu cu voce tare si fac haz de necaz.

        KingSnake

        29/06/2010 at 5:49 pm

        • crezi că dacă rămînea în PDL şi făcea politica Moscovei rămînea băiat bun?
          ah, da, bineînţeles că crezi… 😀

          aşa cum crezi că suntem fani BVB

          gabhryel

          29/06/2010 at 5:59 pm

          • Nu ma incalzeste cu nimic ca esti sau nu fan BVB. Ca esti fan Udrea, asta e alta problema, dar nu despre asta discutam aici.

            Cu fani sau fara, BVB sunt azi 29.06.2010 ministri ai Romaniei in mandatul presedintelui Basescu. In guvernul PDL (+anexe).

            KingSnake

            29/06/2010 at 6:04 pm

            • da, sunt bucuros că azi 29.06.2010 ministru al Romîniei nu e Cătălin Voicu
              şi că, în genere, Guvernul Romîniei nu e compus din pesedişti şi penelişti

              gabhryel

              29/06/2010 at 6:11 pm

            • Am inteles. Nu esti fan, dar ii sustii pana in panzele albe. Este dreptul tau.

              KingSnake

              29/06/2010 at 6:14 pm

              • pic-pic-pic picură veninul….

                n-ai înţeles: spre deosebire de tine, nu susţin PSD-PNL (Iliescu, Patriciu, Vîntu, Voiculescu & co) 😉

                te şerpuieşti degeaba p-aici

                gabhryel

                29/06/2010 at 7:22 pm

              • N-ai inteles. Nu-mi place ipocrizia. Atat. Pic-pic-pic.

                kingsnake

                29/06/2010 at 10:32 pm

  54. Guşă, nu Guş[
    Guş[ e numele de cod 😆

    gabhryel

    29/06/2010 at 5:40 pm

  55. că veni vorba, Sorin Roşca Stănescu a fost finanţat de Moscova prin paravanul publicităţii la LukOil: 800.000 de dolari.

    „Astfel, încercând să-şi justifice milioanele de euro de care dispune, Roşca Stănescu a făcut, anul trecut, următoarea declaraţie publică: “Chiar înainte de căderea lui Iliescu, Lukoil a venit în România. Noi (ZIUA) aveam pe atunci numai contracte mici de publicitate. Dar, probabil că au intuit care este potenţialul ziarului. Aşa încât patronul rus al LUKOIL a ocupat un întreg etaj la Intercontinental şi m-a invitat la discuţii. Am băut vodcă cu el la 11 dimineaţa. Şi mi-a propus un contract. Am negociat 830.000 de dolari. A fost uluitor! Nu câştigasem atâţia bani niciodată!”.

    http://badeadan.blogspot.com/2009/09/rosca-stanescu-fost-platit-nu-numai-de.html

    gabhryel

    29/06/2010 at 5:55 pm

    • victor,
      stirea e de azi dar inundatiile sunt de multe zile.
      Bine ca s-a dus totusi macar azi.
      Daca era ocupat cu criza si cu scrisorile de intentii catre FMI putea sa-l trimita pe Blaga ca e ministru al Administratiei si sef peste prefecturi si primarii ,
      si pe Borbely -ca e de la Mediu , adica cu regularizarile de cursuri ale raurilor , nu ?

      luminita

      29/06/2010 at 6:19 pm

    • Asa,si ?

      Loda

      29/06/2010 at 6:19 pm

      • Păi, de ce azi? Sigur vrea să deurneze perdeaua de fum de la adevăratele probleme aeriene ale ţării.

        Băşcăliosul

        29/06/2010 at 6:26 pm

        • deturneze

          Băşcăliosul

          29/06/2010 at 6:27 pm

  56. Loda,
    asa si ce ?

    luminita

    29/06/2010 at 6:29 pm

    • servus ! Pai, doream sa aflu de ce considera important ca, dupa o saptamana,a ajuns si Boc la inundatii;ce poate sa faca, sa-i lesine doammnele-nbratze?

      Loda

      29/06/2010 at 7:03 pm

  57. Buna ziua la toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    29/06/2010 at 6:46 pm


Comentariile sunt închise.