Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Sfârşit de săptămână – 25 Iunie “un vot numit Puskas”

Bună dimineata intr-o zi de sâmbata, sfarsit de saptamana. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de 15°C, si o maxima termica de  25°C. In cea mai mare parte noros, placut.Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =   4.2808 RON (+0.0497 RON); 1 USD = 3. 4911     RON (+0.0474 RON); 1 EURO =  1.2262   USD; (-0.0024). Moneda naţională se depreciază  p[uternic în raport cu euro.

Exact cum am scris si eu ieri, continua ZF: legal, uman, pensionarii au câştigat prin decizia Curţii Constituţionale. Material vor pierde foarte repede. Prin creşterea cursului valutar, prin creşterea TVA, prin creşterea preţurilor, prin creşterea utilităţilor la iarnă. Acest 15% câştigat de pensionari acum nu va fi de ajuns pentru a acoperi ce va urma, dar căderea mediului privat va fi mult mai dramatică. Dacă programul de austeritate, cu pensiile tăiate, ar fi mers înainte, economia privată ar mai fi primit un răgaz pentru a rezista. FMI-ul ar fi dat banii, dobânzile nu ar fi crescut, TVA-ul ar fi rămas la fel, cursul nu ar fi crescut şi ar fi existat speranţe pentru un plus economic în 2011.

Dacă afacerile nu se învârt, bogaţii nu câştigă, iar companiile nu fac profit, nici statul şi nici pensionarii nu vor avea bani. Cu sau fără, 15% în plus sau în minus. Acum pensionarii au câştigat, dar afacerile au pierdut. Un vot, al unui membru al Curţii Constituţionale – Puskas Valentin Zoltan, a înclinat balanţa între o şansă de a ieşi din recesiune în 2011 şi un „faliment” al economiei. Al afacerilor private româneşti, pentru că multinaţionalele pot face rost de bani pentru a trece perioada dificilă. Puteti citi mai multe, aici!

Mihai Tănăsescu, reprezentantul României la FMI, nu a dorit să comenteze decizia Curţii Constituţionale, prin care au fost declarate neconstituţionale reducerile de pensii şi recalcularea pensiilor magistraţilor în funcţie de contribuţiile pe care le-au virat la buget şi nu în funcţie de ultimele salarii încasate. „Am învăţat să nu mai fiu suprins de nimic„, a declarat oficialul FMI într-o emisiune TV. „Sunt mai multe opţiuni în momentul de faţă. Mărirea TVA este una dintre ele. Se poate alege însă şi combinaţie între mărirea taxei pe valoare adăugată şi cea aplicată veniturilor fiecărui angajat„, a explicat Tănăsescu, cu menţiunea că „este limpede că trebuie mers pe soluţia cea mai simplă” şi că aceasta va fi luată în urma discuţiilor dintre Guvern şi FMI. Există însă şi un termen limită, de 10-15 ore, în care reprezentantul României la Fond susţine că guvernul trebuie să decidă cum va compensa imposibilitatea de a aplica scăderea cu 15% a pensiilor.

Planul B al Guvernului este, in acest moment, varianta propusa de Fondul Monetar International (FMI): cresterea TVA la 24%, cresterea cotei unice la 20% si reducerea cheltuielilor salariale cu cel putin 20%, au declarat pentru HotNews.ro surse guvernamentale. Potrivit acestora, pentru mentinerea unui deficit bugetar in limita tintei de 6,8% existau doua variante, cea propusa de FMI si cea a reducerii pensiilor si salariilor cu 15%, respectiv 25%. In conditiile in care Curtea Constitutionala a declarat neconstitutional articolul care prevede reducerea pensiilor cu 15%, ramane varianta propusa de FMI. „Deocamdata, alte variante nu exista. (Sursa: Hotnews)

Magistraţii Tribunalului Bucureşti au decis vineri eliberarea din arest a patronului OTV, Dan Diaconescu. Instanţa i-a impus lui Dan Diaconescu mai multe interdicţii, printre care aceea de a nu lua legătura cu primarul din Zărand, Ion Moţ, şi de a se prezenta la poliţie ori de câte ori este chemat. Decizia este definitivă. (Sursa: Agerpres)

Summitul G20 de la Toronto poate deveni scena unei schisme economice: între lumea nouă şi cea veche. Cancelarul german Angela Merkel a sosit în Canada, unde va participa, mai întâi la summitul G8, apoi la întrunirea liderilor din cele mai industrializate state ale lumii şi din cele în curs de dezvoltare.

Asa cum am mentionat in postarea de acum doua zile,  poziţia Berlinului rămâne fermă, în ciuda criticilor evidente lansate de Washington: „Nu văd să ajungem la o poziţie comună. Trebuie să recunosc în mod fair. Dar cred că noi, europenii, trebuie să susţinem în mod clar ideea – exprimată în special de Germania – ca actorii financiari să se implice în costurile provocate de criză.”

Poziţia nu este împărtăşită nici de Canada şi nici de Australia sau Brazilia, ţări în care băncile au fost ceva mai reţinute la capitolul speculaţii. Ceea ce nu se poate spune despre bancherii germani. Neînţelegerile sunt şi mai evidente în privinţa strategiilor de relansare economică. (Sursa: DW) Probabil ca ceea ce am anticipat se va si intampla, sa ne ajute Dumnezeu!

Sa aveti o zi buna!

Written by Theophyle

26/06/2010 la 7:52 am

143 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. 1 EURO = 4. 4911 RON ? Corecteaza repede pana nu face cineva infarct.1 EURO = 4.2808 RON
    +0.0497 RON

    mike

    26/06/2010 at 8:46 am

    • Mike multumesc, pentru atentie! Am corectat 🙂

      Huniad

      26/06/2010 at 9:48 am

  2. Puskas şi cureaua lată,
    Ce români eram odată!

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 8:51 am

  3. Glumim-rînjim, mai rîdem, dar e cazul de-a parasi incinta.
    Omul nou a prins nesperat de adinci radacini.
    Partea proasta este ca au rasarit nenumarati lastari.

    `neata.

    victor L

    26/06/2010 at 9:26 am

  4. Ce o mai lalaim? E ca in „Flashforward”, ce am face tot acolo ajungem. In cazul nostru la faliment!
    PDL-ul daca vrea sa se mai salveze, trebuie sa cedeze puterea (si toate problemele) ACUM.In 2012 va fi prea tarziu.Daca gandesc ca mai pot inca „ciuguli” ceva , atunci e clar.Ce-am avut si ce-am pierdut.
    Oricum pe tara asta(si impreuna cu toti cei care din pacate o locuim) nu intereseaza pe nimeni s-o salveze.

    papiciulo

    26/06/2010 at 9:38 am

  5. Buna dimineata!

    Cred ca stiti de ce a vitat Puskas asa. Informatia a aparut acum citeva zile pe Inpolitics:

    „Astfel, Gyorgy Frunda a declarat azi, la Antena 3, că cca.70% din electoratul UDMR este format din pensionari, precizînd, în acest context, că etnicii maghiar din România sunt mai afectați decît românii, per ansamblu, de măsurile anti-criză ale guvernului, precum cea legată de reducerea pensiilor, pe care juristul Frunda o consideră neconstituțională. ”Pe noi ne afectează mult mai mult, pentru că electoratul nostru, în majoritate de 6-70% este format din pensionari” a spus el. Este pentru prima oară, probabil, cînd un lider maghiar dezvăluie public elemente de structură a electoratului udemerist, iar informația ar putea avea semnificații excepționale. Asta, cu atît mai mult cu cît același Frunda a anunțat că, la viitorul Consiliu al Reprezentanților UDMR, care va avea loc peste cîteva zile, se va discuta despre retragerea UDMR din arcul guvernamental în momentul aprobării bugetului de stat pe anul viitor, dacă guvernul Boc nu va îndeplini anumite condiții legate de măsurile care s-au luat sau urmează să fie luate din cauza crizei. Una dintre condițiile de bază este, potrivit lui Frunda, garanția că reducerea pensiilor și a salariilor se va opri la data de 1 ianuarie 2011.”

    Eu nu as miza prea mult pe maghiari, in toamna, la remanierea Guvernului. Tactica lor e simpla: santaj tare la PDL, obtinere de posturi, apoi judecatorul UDMR le face jocurile, iar in toamna-iarna, cind e greu de tot, sar in barca PSD, cu biletul dat de Puskas.

    Cetatean

    26/06/2010 at 9:41 am

    • Cetatean salut 🙂
      pot sa-ti confirm ceea ce a spus Frunda, problema UDMR este pericolul disparitiei. Eu sunt 50% ungur si pot sa-ti spun cu responsabilitate ca o mare majoritate a electoratului UDMR s-au plictisit profund de jocurile lor si de coruptia profunda in care ei se complac. Judelele maghiare sunt cele mai sarace si nedezvoltate din Romania.

      UDMR este un FSN al maghiarilor si TREBUIE SA DISPARA, pentru binele lor si al romanilor.

      Huniad

      26/06/2010 at 9:53 am

      • Huniad, prietene, am citit odata un interviu cu un maghiar care spunea ca pruncii maghiarilor din Roamania nu pot invata romaneste fiindca stau toata viata in aceeasi zona, de la scoala la moarte se misca pe acelasi traseu (casa: ungureste; scoala: ungureste; serviciu – firma unui ungur; moarte – popa ungur) in care au contact doar cu ai lor si limba maghiara.

        Insistenta pentru invatamintul in limba maghiara nu are alte ratiuni decit acelea, spunea omul, de a tine perfect etanseizate zonele in care udmr isi ia votul. Tinarul, ajuns student, nu mai pleaca la Cluj sau la Timisoara, ramine sa faca facultate in zona si o va face in maghiara. Inainte, barbatii mai invatau romaneste in armata, acuma…

        Limba romana, invatata fie si ca a doua limba, i-ar scoate de acolo si ar diminua baza de votanti a UDMR. Cita vreme i nRomania va fi vot proportional, fie el si ponderat semiuninominal ca acuma, UDMR va avea mereu 5-7%, in numele electoratului captiv. In timpul asta, sefii UDMR vor trage tunuri prin firmele lor.

        Cetatean

        26/06/2010 at 10:13 am

  6. Astept sa apara papusa decerebrata Crin, sa strige ca nu vrea nici mariri de taxe.

    Poate plateste Patriciu aia 600 milioane dolari la buget, am avea niste maruntis la buget.

    Cetatean

    26/06/2010 at 9:43 am

  7. „Una dintre variantele discutate, vineri, la Guvern a fost impozitarea pensiilor sub 1.000 lei, dar ideea ca şi aceste venituri ale pensionarilor să fie taxate nu a fost agreată de către liderii partidelor care susţin PDL, aceştia refuzând să îşi asume răspunderea politică pentru o astfel de măsură. „A fost ridicată în discuţie şi varianta impozitării pensiilor mai mici de 1.000 lei, dar propunerea nu a fost acceptată politic”, au declarat surse prezente la întâlnirea de vineri” (inpolitics)

    Altii merita sa fie taxati cu 25%, costurile sociale in cazul taxarii lor sunt mai mici decit ale taxarii pensionarilor. Fuck you, tovarasi!

    Cetatean

    26/06/2010 at 9:45 am

  8. de pe un blog:

    „Aşadar, absolutizarea dreptului de proprietate, cînd vine vorba de pensie, paradoxal, se întoarce împotriva dreptului de proprietate, fie prin secătuirea fondului, şi lipsirea altora de dreptul de proprietate, fie prin amanetarea viitorului prin împrumuturi externe, fie prin taxarea oneroasă a altor drepturi, cum ar fi prin supraimpozitarea bunurilor imobile, sau chiar prin suprataxarea muncii şi a consumului”.

    Unii au mai mult drept la proprietate decit altii, salariul meu nu e drept de proprietate. Doar pensia.

    http://delaepicentru.wordpress.com/2010/06/26/anarhismul-curtii-constitutionale-ucide-res-publica/

    Cetatean

    26/06/2010 at 9:49 am

  9. http://www.riscograma.ro/1905/19053-greseli-care-au-compromis-3-generatii/

    Cititi si meditati, asta daca nu stiti deja. Viitorul suna rau pentru copiii nostri, genaratiile de sacrificiu nu se vor sfirsi niciodata.

    De cind a aparut pensia si statul social, TOATE generatiile au fost de sacrificiu. la inceput sacrificiul ala nu era mare, insa acum a atins practic ultima limita. A, nu, ultima limita va fi atinsa peste 20 de ani, cind vor fi nationalizate pensiile private in care bagam acuma bani.

    Cetatean

    26/06/2010 at 9:57 am

    • Cetăţean,salut!
      După decizia CC de ieri, ni s-a tradus sigla BASS: Bugetul Asigurării Sofismului Socialist.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 10:20 am

      • Mai bine BASF, Mister B!

        Bugetul Asigurării Sofismului Falimentar!

        La capatul statului social se afla socialismul pur sau inflatia. La capatul socialismului se afla furtul, foamea si lipsa libertatii.

        Inflatia ne va parea libertate pura in comparatie cu ce promit alde psd daca vin la guvern in 2012. Daca psd cistiga alegerile in 2012, or sa face ceva pe „drepturile” oamenilor pe care acum le apara.

        Or la bal, ori la spital. Tara asta ori scapa, ori moare definitiv dupa 2012.

        Cetatean

        26/06/2010 at 10:27 am

        • Aşa merge şi direct BASM (pentru muritorii cu colaci în coadă)

          Băşcăliosul

          26/06/2010 at 10:47 am

  10. Clar, numeric, implacabil: platim CAS 37 de ani dar beneficiem de pensii doar 5-7 ani. Diferenta se numeste „solidaritate sociala”, „stat social”, „pensii speciale”.

    http://balonul-imobiliar.blogspot.com/2010/02/de-fapt-care-e-marea-problema-pensiilor.html

    Cetatean

    26/06/2010 at 10:15 am

  11. Exact ce mai lipsea in oferta politica: inca un populist care „da” salarii si pensii. Ce plan are noul partid DD?
    Patronul OTV s-a grabit sa anunte deja si care vor fi principalele puncte pe care le va aborda in viitoarea campanie prezidentiala:

    * Pensiile si salariile vor fi marite
    * Taxele si impozitele vor fi micsorate

    Ce naiba, tara asta e plina de habarnisti care „dau” si idioti care chiar cred ca votandu-l pe asta umbla ciini cu cupoane de pensie in coada?

    Aha

    26/06/2010 at 10:20 am

    • ce si-a zis: prosti sunt destui, numai pesedeul sa ii culeaga?

      Cetatean

      26/06/2010 at 10:28 am

  12. Un indicator relevant al sofismului sistemului de pensii ar fi numărul anilor în care un pensionar îşi recuperează contribuţia depusă în toată perioada de cotizare. De exemplu, un judecător şi-o recuperează cu vârf şi îndesat în câţiva ani, prin pensia încasată deja… înainte de a ieşi efectiv la pensie. Restul e can-can şi spor de fraieri.

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 10:58 am

    • …şi cu foarte mult timp înainte de a ajunge la vârsta de pensionare a muritorilor de rând.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 11:05 am

      • Ei nu sunt muritori de rind. Sunt zeii legilor.

        Cetatean

        26/06/2010 at 11:11 am

    • Poate mai prind vreun apostol al statului social, sa ii intorc gura la spate:

      Adica eu insumi, de ce nu as actiona ca un stat „social” PENTRU MINE? Imi pun bani albi pentru zile negre.

      Nuuuu, mai bine sa dau cotizatii vreo 40 de ani (daca mucesc de la 25) si sa iau pensie citiva ani, daca am noroc sa traiesc pina dupa pensia de 65 de ani.

      Adica de ce numai altul sa aiba drepturi „sociale”, iar fraierul de mine, nu? Dar cum naiba au trait oameni iinainte de aparitia pensiei, hai? Casandra tipa aici pe blog ca inainte de aparitia statului social, a fost o lunga epoca singeroasa in care erau lasati oamnenii sa moara de foame si in care nedreptatea era pe toate drumurile. Ca sa vezi, a trebuit sa apara statul social ca sa aiba cineva mila de oameni!

      Dar la termen, in 10-165-20 de ani nu va fi foame, plins si lipsa de libertate, din cauza supra-taxarii si a drepturilor „sociale” ale unora?

      Socialisti imuptitil, mereu cred ca buboiul n us eva sparge, ca merge sa mai ciupeasca oleaca din veniturile oamenilor, prin taxe ca sa isi mentina clasa de votanti captiva! Merge inca un pic, inca un pic, sa curga votul pe banii altora.

      Ar merita pedepsiti judecatorii aia de la CCR cu functia de ministri de finante in Romania, Grecia, Venezuela, Cuba…

      Cetatean

      26/06/2010 at 11:10 am

  13. `mornin` 🙂
    Am visat urat,in urmatorii 15, max.20 de ani Romania dispare.Pe piatra funerara a lui Iliescu,de langa cavourile lui Vanghele si Voicu va scrie:Aici odihneste presedintele ultimei republici numite Romania.Si in continuare cu litere mici,mici:presedintii care i-au urmat, canta in cor recviemul(lacrimosa) :

    mircea

    26/06/2010 at 11:18 am

  14. O dimineata placuta tuturor !
    As vrea sa lamurim citeva elemente ! 🙂
    1- Citi dintre voi , cei care comentati , aveti posibilitatea de a vedea real , sumele platite la CAS in anii actuali de munca ? Adica a controla cifrele care au fost „parcate” pentru o ipotetica pensie ?
    2- Un sistem contributiv de pensi implica acordarea unei pensi strict legata la cifra depusa la CAS in timpul anilor de munca . Ce intra aceasta regula elementara cu calcularea pensiei la 70- 85 % din ultimul venit ? Nu cumva este un escamotaj contabil pentru o minoranta fara contributii dar cu pensi super ?
    3- Fara o masa consistenta de angajati care platesc CAS , cum poti sustine in picioare un sistem de pensi in care raportul este 1 angajat / 1 pensionar ? Se cheama faliment contabil dar si matematic ! Adaugind si pensile speciale , avem un dublu faliment ! Adica garantie 200 % ca nu poate supravietui acest sistem . Asa cum este organizat acum !
    4 – Nici o tara dezvoltata UE nu a facut imprumuturi pentru pensi si salarii ! Cu imprumuturi au dezvoltat tarile lor , nu au consumat aiurea banii !
    Nimeni nu admite aceasta „performanta” a Romaniei care in 2010 are inca 40 % din localitati fara apa curenta , canalizare !
    TOVARASI ! DE 20 DE ANI AVEM CARUTA INAINTEA CAILOR ! E ore sa ne trezim ! 🙂

    Stefan A.

    26/06/2010 at 11:24 am

    • Stefan.

      1. Nimeni nu ia cit a cotizat. Unii iau mai mult (astia sunt specialii), altii iau foarte putin (astia sunt gloata). Traiasca mila si iubirea care, reglementate, inseamna CAS, dar care, romaneste, inseamna FURT.

      2. Pensiile speciale. Speciale pentru ca sunt speciali aia din parlament care le-au votat si sunt speciali aia care le iau.

      3. Da, faliment matematic. Socialistii insa nu cred. Eu tot ii trag cu impozitarea diferentiata, care e tot furt. Ei iubesc oamenii, dar numai pe aia saraci. Aia bogati merita sa fie jefuiti. Impozitarea progresiva e varianta soft a luptei de clasa, transpusa in calcule economice: ai mai mult, esti dusman, meriti sa platesti, ca ai facut averea pe spinarea poporului.

      4. deschidem noi drumul platii pensiilor din imprumuturi. Votantii psd sa traiasca, amaritii sa plateasca. Lupta de clasa transpusa la nivel social: esti in cimpul muncii? plateste-mi pensia garantata, tinere!

      Cetatean

      26/06/2010 at 11:31 am

  15. Mircea draga, sa piara pomenirea lui ilici din neamul asta si blestemat sa fie cel care il va vorbi de bine!

    Cetatean

    26/06/2010 at 11:25 am

    • City 🙂
      Eu chiar nu mai am nicio sperantza.In 20 de ani puteam fi Elvetzia estului sau Coreea de Sud europeana.Nici macar o tzara bananiera nu suntem(si nu pentru ca nu cresc banane la noi)O singura data l-am votat pe Ilici,in 2000,acum imi pare rau,trebuia sa-lvotez(votam) pe Vadim.Poate ne trezeam mai repede,vorba lui Stefan.

      mircea

      26/06/2010 at 11:48 am

      • Mircea, eu nu am votat in 2000 pentru ca eram la mare distanta de o ambasada. Mai bine ca nu am putut ajunge.

        Eu mai am sperante de doua parale. Economic, va fi jale. Nu cutitul la os, insa asa, presiune constanta si lunga si apasatoare. Moarte inceata, in asteptarea salvarii incerte.

        Sperantele mele de doi bani pentru tara asta sunt de alta natura. O sa vorbesc eu alta data despre ele.

        Cetatean

        26/06/2010 at 11:54 am

      • Mircea,
        Să nu fie prea târziu chiar dacă ne vom trezi în fiecare zi la 4 dimineaţă.

        Băşcăliosul

        26/06/2010 at 11:57 am

  16. Buna ziua,

    ati aflat ultima inginerie a lui Patriciu?
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/sassu-i-a-deschis-lui-patriciu-usa-tvr-899146.html

    Gabi Dumitru

    26/06/2010 at 11:33 am

  17. da, Gabi, am aflat…ce sa mai zicem? daca eram in Italia, vorbeam cu Mafia.

    Cetatean

    26/06/2010 at 11:36 am

    • dar EI sint Mafia,Cetatean…

      Gabi Dumitru

      26/06/2010 at 11:38 am

      • Iar ceilalţi suntem complicii lor ideali(şti).

        Băşcăliosul

        26/06/2010 at 11:43 am

      • 😦

        Cetatean

        26/06/2010 at 11:46 am

  18. http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/3-minciuni-care-au-dus-romania-pe-buza-prapastiei-cu-capul-in-jos-46795.html

    Asa e cand te uiti mereu doar in curtea vecinului si criticandu-l pe el ca nu-si educa copiii bine, uiti sa ai grija si sa-ti educi proprii copii. 😉

    kingsnake

    26/06/2010 at 11:54 am

  19. Sau daca preferati sa nu intrati pe voxpublica, aici, la inceputul articolului:

    http://www.riscograma.ro/2567/trei-zile-care-vor-decide-soarta-unei-generatii/

    kingsnake

    26/06/2010 at 11:56 am

    • Soarta tarii asteia s-a decis in primele zile ale Revolutiei, de atunci jucam aceeasi piesa, cu un nebun ca Basescu care a dezertat, liber, si urla sa ne desteptam in timp ce altii fug dupa el sa ii puna inapoi sforile.

      Cetatean

      26/06/2010 at 12:03 pm

  20. KS, hai sa nu discutam fantasmagori ide genul „cisgigarea increderii” si „formarea unui nou Guvern”, eventual condus de Hahahanis sau de alta hahalera. NU EXISTA PM SI GUVERN IN ROMANIA CARE SA SCOATA TARA DIN RAHAT FARA TAIERI.

    Si alt guvern decit Boc nu taia. Iar legea salarizarii, sa ma ierti, inca are coeficientii in dezbatare cu „partenerii sociali”.

    Miza in tara asta e accederea la Presedintie a PSD, prin debarcarea lui Basescu, daca refuza sa puna un PM agreat de psd-pnl, in conditiile in care ar demisiona Boc. Sau, in varianta soft, infingerea unui PM pesedist, daca Basescu nu e suspendat de popor.

    Lucian Croitoru nu a fost bun, crezi ca acum l-ar accepta Parlamentul? Daca l-ar accepta Parlamentul, nu l-ar accepta Curtea Constitutionala, refuzindu-i masurile.

    Hai sa nu facem politica de doua parale, cu paliative cu legea salarizarii. Avem o gaura de 2 miliarde la pensii si nu o putem aciperi. Punct.

    Miza geostrategica a Romaniei in urmatorii doi ani e imensa, PSD joaca acum la incalzire, cu prima ocazie pun mina pe Presedintie sau PM si invita South Stream aici iar americani iisi muta scutul mai la sud. Patriciu primeste depozitul de gaz de la Margineni si Marea Neagra.

    Asta cu pensiile e doar incalzirea.

    Cetatean

    26/06/2010 at 12:02 pm

    • Cu un singur lucru sunt de acord: raderea agentiilor.

      Cetatean

      26/06/2010 at 12:05 pm

    • Sigur, Boc este singurul prim ministru care ar fi putut face fata situatiei ! Din pacate pentru toti, nu a facut.

      Ma lasi cu miza geostrategica ? Pana una-alta cel care a readus in discutie South Stream e Videanu. Videanu i-a chemat pe rusi la discutii in toamne. Videanu, cel care i-a urmat lui Basescu la primarie, Videanu cel care gestioneaza cel mai indopat minister din guvern, Videanu – cel care a gestionat numararea voturilor in decembrie din partea PDL fara a fi secretar general, Videanu care si in acest moment este cel mai puternic om din PDL, dupa Basescu. Videanu, care a cam fost ferit de urecheli pe la suete la Snagov.

      Eu nu inghit la infinit amenintarile ipotetice, nu inghit ca doar ceilalti sunt de vina. Nu inghit teoria ca nu exista alte solutii. Solutii exista mereu, oamenii care sa le gaseasca si se la aplice lipsesc. Imi pare rau, dar pentru mine incompetenta nu are nici o scuza !

      Stati voi cu ochii doar la Patriciu si la rusi, ca intre timp ai vostri va fac la buzunare. 😦

      kingsnake

      26/06/2010 at 12:11 pm

      • KS, hai sa fiu explicit, ca nu mai stau mult pe net:

        1. „Sigur, Boc este singurul prim ministru care ar fi putut face fata situatiei ! Din pacate pentru toti, nu a facut”

        Multumeste celor care au sesizat CCR si judecatorilor. L-au testat pe Boc la maximum. Am aflat ca pensiile sunt Tablele Legii, NIMENI, NICIODATA nu le poate atinge decit ca sa le creasca. Deci nu il blama pe Boc pentru esec. Nici Iorgovan nu gasea o maniera constitutionala de a taia pensiile.

        2. Videanu vrea in SoutStream. Cita vreme Basescu va fi Presedinte, conducata nu trece pe aici. Nu conteaza ce vrea Videanu.

        Tu vrei conducta de gaz ruseasca pe aici? Eu nu. Nici gratis daca mi-l da nu-l iau.

        3. „Solutii exista mereu, oamenii care sa le gaseasca si se la aplice lipsesc. Imi pare rau, dar pentru mine incompetenta nu are nici o scuza !”

        Nici pentru mine. Numeste-mi un PM competent si 4-5 ministri care sa il ajute. Apoi evalueaza sansele ca astia sa treaca de Parlament. Apoi evalueaza sansele ca CCR sa nu le buseasca masurile.

        5. Deocamdata, PSD-PNL si CCR ma fac la buzunare, Nu PDL. Patriciu ne face pe toti, din 2000 incoace.

        Cetatean

        26/06/2010 at 12:24 pm

        • 1. Theophyle ne-a zis de acum cateva zile, dupa ce a discutat cu un jurist bun, ca taierea pensiilor va fi declarata neconstitutionala, pentru ca a fost facuta prost. Se pare ca uitati asta acum. La fel cum uitati ce va bucurati ca nu mai are PSD-ul majoritatea in CCR. Acum iar nu sunt buni, probabil pentru ca nu are PDL 9 judecatori din 9. Si dupa aia daca iar ar decide ceva aiurea, probabil ca aia 5 care ar vota sunt pusi de BVB. Stiu, mereu exista o explicatie, mereu sunt altii, am invatat asta.
          2. De ce i-a permis Basescu sa-i cheme pe rusi in toamna ?
          3. Eu sa numesc ? Nu se mai gasesc oameni in PDL ? Ok, sa vorbesc cu niste prieteni sa vedem daca putem face guvernul. Exista inca majoritate in Parlament, nu ? La fel ca si in CCR. Coalitia guvernamentala are totul, sunt eu de vina ca nu-s in stare sa se puna de acord ?

          kingsnake

          26/06/2010 at 12:42 pm

          • 1. Pensiile s-au respins nu pe argumente juridice, ci pentru ca Puskas are un electorat de pensionari maghiari de aparat. Theophyle se referea la sistemul de pensii tip Pilon II. Taierile au cazut la noi pe considerente de baza electorala.

            2. Ca sa vada ce au de gind.

            3. Da, tu sa numesti, ca tu esti nemultumitul maximalist de guvernul PDL. In psd si pnl curg specialistii girla. Iar in PDL, nici nu mai zic. BVB stau gata.

            4. Coalitia are totul, mai putin un judecator la CCR. Suficient ca moneda de schimb cint udmr sa sari in cealalta barca.

            Cetatean

            26/06/2010 at 12:49 pm

            • 1. https://theophylepoliteia.wordpress.com/2010/06/20/consumatorii-de-heringi-rosii/#comment-74893

              Eu sunt foarte atent la ce zice gazda noastra, pentru ca are informatii si mi se pare interesant ceea ce scrie.

              2. Sigur, hai sa ne jucam cu tara asta ca sa vedem ce poate Videanu. Foarte responsabil.

              3. PDL este la guvernare, sustinut de UNPR si UDMR. Asta este realitatea in care traim si atata timp cat majoritatea nu se schimba, ei fac guvernul. Actualul guvern Boc este tot ce pot mai bun ?

              4. UDMR e rau cand sare in cealalta barca si bun cand e in barca noastra, nu ? La fel cum si riscograma este o sursa buna cand ne place ce scrie si fantasmagorica cand nu ne mai convine ?

              kingsnake

              26/06/2010 at 1:14 pm

  21. E plină ţara de vizeji post-răzbel. Tratăm preventiv post-operator. Ne pricepem să apreciem post-mortem. Postul nu-i destul, dar e mereu actual şi fudul.

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 12:05 pm

  22. Cetăţean

    „Una dintre variantele discutate, vineri, la Guvern a fost impozitarea pensiilor sub 1.000 lei…”

    E o mostră flagrantă de minciună şi diversiune.
    Cine poate să creadă că Guvernul vrea să impoziteze pensiile sub 1000 de ron şi nu cele peste 1000 de ron?

    E aberant.
    E clar că e o „informaţie pe surse”.

    gabhryel

    26/06/2010 at 12:17 pm

    • cred ca era o parte din pachet, se urmarea impozitarea „si” a pensiilor sub 1000 ron. Sotia mea are 900 RON, ca prof, si pe ea o pot impozita la greu. Daca ar avea 900 RON pensie am fi fericiti.

      Cetatean

      26/06/2010 at 12:26 pm

      • nu era nici o parte a nici unui pachet

        la un moment dat am văzut şi eu pe undeva ştirea adevărată, netrucată: se discută despre impozitarea pensiilor peste 1000 de ron

        gabhryel

        26/06/2010 at 12:31 pm

        • bun, atunci era clar o dezinformare.

          Cetatean

          26/06/2010 at 12:33 pm

  23. Cetăţean
    „La capatul statului social se afla socialismul pur sau inflatia”

    Nu, prietene. Statul social e socialism mascat, adică comunism cu faţă şi mai umană.

    gabhryel

    26/06/2010 at 12:19 pm

    • Stiu, draga mea. Statul social e stat socialis, am spus asta: „Impozitarea progresiva e varianta soft a luptei de clasa, transpusa in calcule economice: ai mai mult, esti dusman, meriti sa platesti, ca ai facut averea pe spinarea poporului”.

      Ma refeream la „capatul” economic.

      Cetatean

      26/06/2010 at 12:25 pm

  24. Problema nu este accea ca magistraţii să nu aibă venituri îndestulătoare ci diferenţa între rezonabil şi exagerat. Dacă sfidarea capătă valoare de principiu în funcţionarea justiţiei, atunci independenţa judecătorilor se regăseşte în gradul de lăcomie.

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 12:23 pm

    • în gradul de lăcomie… exagerat.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 12:27 pm

    • danilet si neacsu pot rasufla usurati. si-au cistigat dreptul la independenta, prin salarii si pensii. nu mai au decit un pas de facut pina la statutul de semizei. Zei sunt doar aia de la CCR.

      Cetatean

      26/06/2010 at 12:28 pm

      • Nu i-aş considera pe aceştia doi exponenţii justiţiei de cacealma, dar rămâne îngrijorătoare disciplinarea de breaslă prin trocul bani contra tăcere.

        Băşcăliosul

        26/06/2010 at 12:38 pm

        • corect! sandelismul incepe devreme si se termina apoteotic.

          Cetatean

          26/06/2010 at 12:45 pm

  25. Salutari tuturor…
    @Citoyen – din pacate si PDL ne „face”. Prin incompetenta politicienilor sai. Prin nepasarea fata de cele economice. Ei fie au fost toata viata angajati, fie in ultimii 20 de ani au fost in politica si au acces la afaceri facile cu statul. In rest, habar n-au.
    Si eu sunt de parerea lui Clemy – Boc a lalait-o nepermis de mult. Mi se pare de neiertat ca ei stiau situatia inca din ianuarie si n-au facut nimic.

    Diana

    26/06/2010 at 12:31 pm

    • reiau răspunsul aici, poate nu l-ai citit:

      Clemy & alţii

      “Dar daca e sa gasesc pe cineva vinovat in toata tarasenia asta, atunci principalul susect este Boc care a tarnosit enorm de mult adoptarea legilor si a dat astfel timp opozitiei ptr dezvoltarea unei strategii alternative”.

      Nu, zău?!

      Şi dacă îşi asuma răspunderea mai devreme de numirea noilor judecători la CC?

      Cădea sau nu şi reducerea salariilor?

      Ai?

      gabhryel

      26/06/2010 at 12:35 pm

      • Ba da, gabhryel, l-am citit.
        Dar nici pe mine nu ma incalzeste ca guvernul a realizat 70% din ce si-a propus.
        Si eu ma simt furata. Poate ca mica noastra afacere nu va rezista in conditiile astea, si nu stiu cum ma voi descurca decent (fara sa-mi cheltui economiile) pana primesc viza de Congo.

        Diana

        26/06/2010 at 12:40 pm

  26. Cetăţean

    te-ai ţăcănit, dom’le, de mă iei cu „draga mea”?
    ţi-ai inversat opţiunile sexuale?
    aşa de tare te-a afectat anunţul CCR?
    😆

    gabhryel

    26/06/2010 at 12:33 pm

    • Sorry, im mintea mea esti o doamna, scrii prea frumos si prea ingrijit ca sa fiu un domn. Analiza stilului si a frazarii asta imi spune. Daca esti un domn, mea culpa si felicitarile mele. Daca esti o doamna, sarut mina 🙂

      Cetatean

      26/06/2010 at 12:44 pm

      • errata: „ca sa fii un domn”

        Cetatean

        26/06/2010 at 12:44 pm

      • nu, nu sunt o doamnă 🙂

        gabhryel

        26/06/2010 at 1:29 pm

  27. Diana, am obosit, sincer, de atita sperat degeaba.

    In 3 zile aflam.

    Cetatean

    26/06/2010 at 12:41 pm

  28. Citoyen, eu sper doar sa ma pot salva fara sa fac rau nimanui.

    Diana

    26/06/2010 at 12:46 pm

  29. Da, și mie mi se pare totuși că acest guvern, pe partea economică și administrativă a fost dezastruos. Cu nimic mai bun decât ce a făcut PNL-ul și PSD-ul. Un hei-rupism total.

    În condițiile în care Boc, Blaga, Udrea etc. au declarat sus și tare, de foarte multe ori, că dacă guvernul nu aplică măsurile pleacă acasă, în sfârșit e timpul să plece acasă.

    Am înțeles că în 2009 au tândălit-o că era an electoral, ok.

    Nu am înțeles de ce nu au făcut absolut nimic anul acesta. Au trecut 6 luni de la investire. Guvernul lui Cameron a făcut mai multe în două!

    Boc și PDL-ul și-au erodat tot capitalul de încredere și în acest moment sunt un guvern de tip „dead man walking”.

    A zis-o Blaga în numărul din 22 de săptămâna trecută:

    „dacă nu le vom aplica, dacă nu ne respectăm propriile legi, propuse de noi, plecăm acasă, că despre altceva nu poate fi vorba.”

    Bun, le-a dat CCR lovitura de grație, asta e. Acum e momentul să plece acasă și să lase pe ceilalți.

    Aș vrea să mai adaug un mic comentariu despre strategia politică pe termen lung.

    Lucrul cel mai important pe care trebuiau să-l facă era schimbarea legii electorale. Au avut această oportunitate odată cu preluarea președenției PSD de către Ponta și răcirea relațiilor PSD-PNL, planul actual al PSD-ul fiind revigorarea PRM și guvernarea monocoloră.

    Nu au făcut-o, au dat dovadă că nu au viziune mai departe de lungul nasului. Acum probabil este prea târziu – trec printr-o erodare electorală masivă, și nu au sădit semințele unui sprijin parlamentar viitor.

    sym

    26/06/2010 at 12:48 pm

    • Nu cred că 24% e suficient, fără tăierea pensiilor (prin inflație, dacă nu se poate nominal) deficitul structural rămâne iar el nu poate fi reglat prin fiscalizarea suplimentară a unui sector privat deja foarte slab. Pur și simplu pensiile actuale sunt o notă de plată enormă și care nu poate fi acoperită la nivelul actual prin nici un fel de creșteri de taxe.

      Probabil că deficitul bugetar în acest moment a trecut de 10% (din PIB, atenție, nu din buget). Guvernul poate să mărească taxele pentru a ajusta deficitul pe termen scurt, deși mi se pare improbabilă atingerea țintei de 6.8%. Pe termen mediu însă, vor avea exact aceeași problemă, cu diferența că sectorul privat se va fi micșorat.

      Vorba ambasadorului american – nu vă puteți impozita unii de alții la nesfârșit. Trebuie să mai și produceți. Ori în momentul în care pur și simplu este ne-economic să produci, pentru că statul te jupoaie ca să dea plătească asistență socială de 70% din buget, singura opțiune e sărăcia lucie.

      sym

      26/06/2010 at 1:02 pm

  30. V-am pupat pe portofel, ies de pe net. Toate bune!

    Cetatean

    26/06/2010 at 12:52 pm

  31. Ne apropiem de momentul adevărului. Dacă guvernul va lua măsuri ample în direcţia măririi TVA, ca şi cum ar fi neglijabile diminuările admise ieri de CCR, înseamnă victoria mitomaniei din declinul economico-social asigurat.

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 12:54 pm

  32. salve,

    4 oameni din CCR au decis: legea = neconstitutionala.
    +
    4 oameni din CCR au decis: legea = constitutionala.

    Acum vine unul singur (aka Puskas – puscas) care reprezinta 0.000005 din aceasta tara,

    vine unul singur fara nici un habar de cum se invirte economia de piata, fara notiuni elementare de economie

    si imprima SINGUR o alta directie unei tari debusolate

    si ne impusca pe toti!!!!

    …si vom merge gratie puscasului spre tva marit etc.etc..

    un singur om care a crezut ca guvernul va gasi CUMVA o solutie pentru salvarea pensionarilor……

    absurd,
    totul este absurd
    democratia din Ro este profund absurda si neonesta.

    4 oameni spun ca legea este constitutionala,
    5 oameni spun ca NU!!

    deci si prin urmare legea cum este?????
    caci este vorba de aceeasi lege

    mai conteaza??????!!!!

    skorpion

    26/06/2010 at 12:55 pm

    • Buna ziua tuturor!

      Skorpi, extraordinar de bine spus!

      Un singur om a schimbat viata a milioane. Cine ar fi crezut ca omul cu impact atat de mare asupra vietilor noastre nu este decat un judecator pensionar.

      maraco

      26/06/2010 at 1:30 pm

  33. @mircea
    ˝Am visat urat,in urmatorii 15, max.20 de ani Romania dispare.˝

    Incredibil! Fara gluma, acum vreo cativa ani si eu am avut un astfel de cosmar.Am sarit brusc din somn pe la vreo 5 dimineata (de obicei dorm adanc, poate sa dea cu tunu ca nu ma trezesc), lac de sudoare si cu un sentiment al dracului de real ca Romania a disparut.
    Al dracului de real, stiam ca sunt treaz dar sentimentul ca Romania nu mai este era foarte puternic.

    M-am dus in bucatarie si am deschis geamul.Era iarna si intuneric afara.Era liniste si nemiscare.
    M-am uitat si am vazut mai departe in intuneric un om cu o bicicleta care cred ca mergea la serviciu.
    Ce-o fi facut cu bicicleta pe zapada aia? Pentru ca zapada era prea mare pentru bicicleta.Omul mergea pe jos ducand bicicleta de ghidon.

    Formidabil sentiment am avut vazand omul ala cu bicicleta prin zapada.La fel de brusc ca la trezirea din somn m-a napadit sentimentul linistitor ca Romania era la locul ei, nu disparuse.
    Oamenii sunt sarea pamantului.

    Poate ar trebui sa fim atenti sa nu ne comportam ca in teorema lui Thomas.Care zice ca daca cineva defineste o situatie ca reala in premise, aceasta devine reala prin consecinte.
    Adica felul cum iti definesti viitorul iti determina prezentul, uneori mai mult decat cauzalitatile din trecut.

    Ar fi mult de povestit pe tema asta, despre predictii auto-implinitoare sau auto-frustrante, despre feed back-ul dintre viitor si prezent care da peste cap relatiile clasice de cauzalitate.

    Ar trebui poate sa nu mai fim atat de pesimisti.O sa ajungem sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor tot concentrandu-ne pe aspectele minore si pe orizonturile scurte de timp.

    Pana una alta, eu cred ca urmare a unei astfel de profetii reflexive TOG spune ca vrea sa plece.

    Cand nu mai vezi nimic la orizont inseamna ca este timpul sa iti arunci gandurile dincolo de orizont.
    Acolo sigur este ceva.Asa s-au intamplat toate marile lucruri, de la descoperirile geografice tangibile pana la cele stiintifice intangibile.

    Cand nu mai vezi nimic intr-un orizont de timp, atunci este vremea sa te gandesti mai departe de acel orizont de timp.

    De pilda daca nu vezi nimic bun intr-un orizont de 5 ani, trebuie sa proiectezi pentru un orizont de 20 de ani.Daca nu vezi nimic intr-un orizont de 20 de ani atunci trebuie sa proiectezi pentru 100 de ani.Asa merg treburile.

    Poate ca ar trebui iesit putin din contingent si poate ar trebui sa ne dam intalnire peste 100 de ani.N-o sa ne intalnim noi in persoana.O sa ne intalnim prin copii si nepoti.Aici, in Romania.

    TOG prietene, daca esti prin zona da-mi un semn.
    Tu poate vrei sa pleci.
    Eu vreau sa-ti spun o poveste despre unul de la mine din targ care a fost plecat in Italia si s-a intors.

    p

    26/06/2010 at 1:07 pm

    • Salve @p 🙂
      Ai scris mult si ca de obicei frumos,emotionant plecand de la comentariul meu.Merci 🙂 Scuze de intarziere, acum vreo jumate buna de ora ti-am vazut comentariul.
      Cred ca musiu Thomas,a plecat si el de la sintagma,de ce ti-e frica nu scapi,asa ca mai bine spui de ce ti-e frica,tragand astfel sperantze ca premisa sa nu se metamorfozeze in consecintza.
      Relatiile clasice de cauzalitate care ar trebui sa defineasca prezentul,deducand acest prezent din predictibilitatea efectului generat de cauza prin calcule mai mult sau mai putin simple,au fost inlocuite cu altfel de relatii in care proiectia a ceea ce este dincolo de coama dealului(cea care se vede),sa nu stim ce ne asteapta,ce e defapt dincolo.
      Caci cum altfel,creand o situatie reala in premise conditionam efectul,adica il indreptam inspre consecintza,proiectand viitorul nu dincolo de coama dealului ci aducandu-l in prezent.
      Ori tocmai asta au facut politicienii nostri alesi(dupa noi potopul),iar eu,ca si altii probabil, m-am lasat dus de valul lor,de voie de nevoie.
      Zici „Poate ca ar trebui iesit putin din contingent si poate ar trebui sa ne dam intalnire peste 100 de ani.N-o sa ne intalnim noi in persoana.O sa ne intalnim prin copii si nepoti.Aici, in Romania.” Tare imi place ideea si fortza ei.
      Intrand in alt registru,mi-aduc insa aminte de motivele pentru care fosta YU a fost adusa la cheremul catorva puteri europene.Diferentza este,cred eu,ca noi ni-o facem singuri fara prea mult „ajutor” de-afara.

      mircea

      26/06/2010 at 3:25 pm

  34. @Băşcăliosul

    Asta spuneam și eu mai sus: creșterea taxelor – dincolo de faptul că încalcă total mandatul auto-asumat de guvern – nu poate nici măcar pe termen mediu să regleze deficitul. În primăvara anului 2011 vor avea exact aceeași problemă, doar că sectorul privat va fi și mai slab.

    Cred că ar fi mult mai bine pentru PDL să intre în opoziție acum, să-și lingă rănile, să-și găsească doctrina, un lidership și un suflu nou, și să lase socialiștii să plătească salarii, pensii, și covrigii din coada câinilor.

    sym

    26/06/2010 at 1:07 pm

    • @sym, in principiu ai dreptate, numai ca uite ce au facut PSDPNL in anii trecuti. Sunt in stare sa vanda totul, nu numai resurse curente ci si viitoare. fara indoiala ca rezerva BNR va fi epuizata in mai putin de un an.

      Si pe langa toate astea ma uit cat de greu este sa schimbi structurile importante ale statului, cum ar fi CCR. Ar mai trebui doar un om ca sa se schimbe sangele acolo, dar omul ala nu o sa il impui din opozitie.

      slugalasisif

      26/06/2010 at 1:19 pm

    • Sym,
      Eu mi-am menţinut până acum varianta de susţinere a actualul guvern având în vedere trecerea de nevoie, în ultimul ceas, la diponibilizări, reduceri consistente de cheltuieli bugetare, păstrarea şanselor de supravieţuire şi revigorare ale mediului privat. Măsurile de mărire în forţă de taxe şi impozite îmi induce ideea de soluţie confortabilă pentru guvern, adică de diminuare a motivaţiei guvernului pentru trecerea frontală la măsurile sperate/menţionate mai sus şi implicit la încheierea justificării acestui guvern de a mai rămâne în funcţie. De unde nu-i, nici Cel de Sus nu cere. Eu am susţinut contrariul din convingere intimă, nu din alte criterii, deci suntem în acord.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 1:23 pm

    • Diseara Boc ar trebui sa-si dea demisia
      (tot guvernul)

      si sa predea stafeta socialistilor!!

      skorpion

      26/06/2010 at 1:25 pm

      • N-am scăpat de soluţia guvernului puturos. plasat pe laurii victoriei. A zis acum Emil Boc: +5% la TVA. Stiam că un procent de TVA echivalează cu circa un miliard la buget. E jale!

        Băşcăliosul

        26/06/2010 at 1:30 pm

  35. Pushcash si cureaua lata
    Ce roman am fost odata
    Dar acuma nu mai sunt
    Ca romanu` e bolund
    Ma-ntorc la a mea natzie
    Si-i dau votul meu cu gratzie
    Pensiile vom pastra
    Pe saraci i-om proteja
    Ii trimit direct in rai
    C`acolo nu-i niciun bai
    Sa le dau eu am uitat
    Treaba cu bracinaru` lat
    Instructiuni de folosire
    Le dau acuma de stire
    Nu de burta trebe prinsa
    De gat trebe cureaua stransa.

    mircea

    26/06/2010 at 1:35 pm

  36. Salariaţi sau nesalariaţi, bugetari sau privati, şi bine trataţi şi cu banii luaţi.

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 1:46 pm

  37. Trăiască şi înflorească puterea… de cumpătare la cumpărături!

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 1:48 pm

    • Salve Mr. B 🙂
      Apropo de cumpatare la cumparaturi.
      Doi pensionari batrani,batrani sotz si sotzie,au un accident groaznic,da cineva cu masina peste carutza lor.Se prapadesc batranii si ajung in rai.Cum ii deschid usa raiului,minunatzii peste minunatzii.Liniste,lumina,verdeatza,dragoste deplina nici urma de reumatism si alte dureri.
      -Mai barbate vazut-ai ce de-a frumusetze si liniste aici,tulai Doamne.Da` di ce n-am venit aici mai repede ?
      Barbatu` incruntat catre femeie.
      -Da,mai muiere,da` tu nu si nu,si iarasi mai tocat, nu si nu.Mananca sanatos,mananca sanatos… 😆

      mircea

      26/06/2010 at 2:07 pm

  38. Sym

    „Ori în momentul în care pur și simplu este ne-economic să produci, pentru că statul te jupoaie ca să dea plătească asistență socială de 70% din buget, singura opțiune e sărăcia lucie”.

    Tocmai de aceea, nu trebuie lăsat la putere un partid (sau două) a căror politică este aceea de a stabiliza o „sărăcie durabilă”, cu vorbele tale.

    gabhryel

    26/06/2010 at 1:50 pm

    • gabhryel, PDL tocmai implementeaza o saracie durabila.

      Diana

      26/06/2010 at 1:50 pm

  39. l-am asculta pe boc: fad si optimist

    l-am ascultat apoi pe vladescu:

    la inceput se vedea tristetea pe el, apoi a devenit indignat, ca nu asta si-a dorit guvernul,
    .

    puscasul a decis altceva

    solutia dupa mine ar fi:

    demisia si sa vina ponticii si crinii la guvernare.

    pina nu ajungem sa mincam iarba verde sau uscata

    cu totii

    nu ne facem sanatosi la cap

    skorpion

    26/06/2010 at 1:57 pm

  40. gabriel

    saracie durabila avem din 1990 si chiar dinainte.

    skorpion

    26/06/2010 at 1:58 pm

  41. @Băşcăliosul

    A zis-o Lăzăroiu foarte bine: liantul partidului este agățarea de putere, nu convingerile.

    Se vede foarte bine acum. Dacă aveau convingeri, își dădeau demisia după decizia CCR, în loc să mărească taxele.

    E clar că nu pot optimiza cheltuielile bugetare. Ca să faci asta într-o țară în care probabil toate licitațiile publice sunt trucate? Îți trebuie convingeri, tenacitate și inteligență, nu glumă.

    La ei a rămas doar nesimțire, e singurul lucru pe care-l mai intuiesc acum din speech-ul încrâncenat al premierului și cel de-a dreptul condescendent-zeflemitor al ministrului de finanțe.

    Nu se dau plecați pentru că nu se simt. Sigur, vorbesc de „responsabilitate”, dar defapt nu se simt deloc.

    Refuz acceptarea argumentului lor de „responsabilitate”, în condițiile în care atât PNL cât și PSD tot asta ar face – mărirea taxelor combinată cu ne-restructurarea sectorului public și business as usual până la următoarea groapă al cărei fund trebuie investigat.

    sym

    26/06/2010 at 1:58 pm

    • Sym,
      După cum cred şi am mai spus-o, condiţia necesară şi, de cele mai multe ori, suficientă este buna-credinţă. Celelalte vin de la sine. Altfel toate sunt trucate.

      PS. Pe vremea dinainte de 1990 aveam un vecin măcelar. Susţinea că, după ce tranşează o carcasă, i se rupe inima să distribuie la întâmplare părţile de interes. Dacă nu-şi satisfăcea mai întâi persoanele preferate şi recunoascătoare, menirea lui era nulă şi neavenită.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 2:12 pm

  42. Soluţie de reducere a consumului: nu mă voi mai consuma, voi fi indiferent.
    Mi-am amintit de vorba unui profesor de-al meu:
    „Norocului trebuie să-i faci puţină curte!”
    Cu alte cuvinte, pentru actualul guvern:
    -Dacă eşti prost, du-te acasă!

    Băşcăliosul

    26/06/2010 at 1:59 pm

  43. gabhryel – sincer, iti pasa cine iti aranjeaza saracia?
    Ai grija – dl. Plesu spunea ca indragostirea e de evitat mai ales in politica…

    Diana

    26/06/2010 at 2:01 pm

    • diana,

      eu zic sa vina ponticii si crinii la guvernare,
      sa ajungem sa mincam iarba
      si
      poata apoi sa fim in stare sa ne redresam.

      nu-mi iese din cap cum un singur om a schimbat directia unei tari,

      skorpion

      26/06/2010 at 2:04 pm

      • Nici o problema, si cu astia tot iarba pastem.

        Diana

        26/06/2010 at 2:08 pm

    • nu e tocmai aşa: există sărăcii şi sărăcii
      (şi văd că tu judeci emoţional 🙂 )

      ai putut vedea cît sunt de iresponsabile PSD şi PNL
      crezi că ar avea vreo reţinere în vinderea a tot ce se mai poate din ţara asta, pentru ca după aia tot săraci să fim?

      PSD n-ar aduce numai sărăcie lucie, ci şi restauraţie în justiţie

      gabhryel

      26/06/2010 at 2:11 pm

  44. @gabhryel

    Din pdv al politicilor publice, e totuna.

    PSD probabil ar băga un melanj de mici măriri de taxe, adică impozitarea progresivă, ceva creșteri contribuții, creșterea impozitului pe profit și al tva-ului (dar niciuna atât de radicală ca 5% tva), și s-ar declara apărătorii pensionarilor și săracilor.

    PNL probabil ar mări TVA-ul și contribuțiile sociale și s-ar declara apărătorii pensionarilor și mediului de afaceri.

    PDL mărește TVA-ul și e declarat inamicul public nr. 1, dar defapt efectul e cam tot ăla: nerezolvarea insolvabilității pe termen lung al statului și adâncirea recesiunii pe termen scurt.

    Actualul PDL e totuși incapabil de reformă profundă. Din cauza asta zis că opoziția le-ar face bine. Trebuie să-și schimbe statutul, leadership-ul, viziunea. Atâta vreme cât BVB-iștii o freacă la guvern nu se va întâmpla nimic din toate astea.

    Și nu uita! PSD va guverna oricum din 2012, e foarte probabil.

    sym

    26/06/2010 at 2:06 pm

  45. TRU:

    TRU acuza CCR de „act de uzurpare politica” si spune ca, de acum inainte, Fondul Monetar International ar trebui sa negocieze cu membrii CCR, nu cu Guvernul.

    absolut corect!

    skorpion

    26/06/2010 at 2:06 pm

  46. In 2002 mi-am luat rucsacul in spate si am plecat. Nici urma de trecut granita cu buletinul. Am fost si in Italia si in Spania. Crede-ma ca stiu ce e acolo, sau mai precis ce era. Dar cand stau si dau din buze si nici o slujba de vanzator nu gasesti, ce naiba sa faci?

    Turnofftheglory

    26/06/2010 at 2:09 pm

  47. Deci un TVA marit cu 5 procente !
    De ce doar acesta solutie ca unic remediu ?
    De ce nu un TVA marit cu 1-2 procente si un impozit pe venit progresiv + reduceri mari de personal + 25 % mai putine „investitii” de stat ( central sau local )?
    Moare clientela politica cu mai putine contracte ?
    Moare Iliescu & Co. cu un impozit de 60 % pe venit ?
    In tara asta bananiera , tot „prostimea” va plati ! !

    Stefan A.

    26/06/2010 at 2:11 pm

  48. ziaristi nemti timpiti despre basescu:

    http://www.ziare.com/basescu/presedinte/traian-basescu-comparat-cu-vladimir-putin-in-presa-germana-1023984

    „Basescu este expert in probele de putere. In timpul primului sau mandat prezidential a fost suspendat, revenind la Cotroceni prin referendum. In ultimul timp si-a asigurat majoritatea si la Curtea Constitutionala, care in felul acesta nu mai are niciun fel de autoritate morala”, scrie Suedwest Presse citand o declaratie a Alinei Mungiu Pippidi, profesor la Hertie School of Governance.

    ia, vedeti furnizeaza minciuni spre Germania,

    Alina Munge Pippidi…

    cica CCR nu mai are autoritate morala.
    ieri am vazut ca are !!!

    absurd, totul este de un absurd DEMONIC si GROTESC in Romania

    hai, ca ies!

    skorpion

    26/06/2010 at 2:12 pm

    • Alina Mungiu Pippidi a luat-o razna definitiv.

      Pînă acum CCR avea autoritate morală?

      Ce face ura dintr-un om, fie el şi inteligent…

      E deplorabil halul în care a ajuns.

      gabhryel

      26/06/2010 at 2:21 pm

  49. Sym

    şi cine/ce îţi garantează că în 2012 vine PDL la guvernare, pentru că-şi vor fi dovedit incapacitatea PSD sau PNL?

    pentru ele va fi foarte simplu să majoreze înainte de alegeri pensiile şi salariile şi să fie apreciaţi din nou pentru aceasta de electorat?

    cîţi sunt cei din mediul privat care votează PDL?
    mult mai puţini decît ceilalţi
    care e raportul muncitor-pensionar+asistat social?

    PDL nu va mai veni în grabă la guvernare dacă renunţă acum

    gabhryel

    26/06/2010 at 2:18 pm

    • Gabryel,
      În postura de comentatori, noi doi am avut de-a lungul timpului foarte multe puncte comune. Uneori nici nu mai credeam de cuviinţă să intervin, fiidcă mă regăseam în opinia ta şi n-avea rost să repet cu mesajul meu.
      Acum mă gândesc la inutilitatea poziţiei şi motivaţiei noastre, când nu avem de ales între două alternative viabile ci între două dezastre (PDL sau PNL/PSD, în condiţiile actuale). Nu ştiu dacă mi-e scârbă, mi-e indiferent.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 2:29 pm

  50. mai simplu şi mai concis:

    dacă PDL pleacă de la guvernare acum n-are nici o şansă să cîştige în 2012

    dacă nu pleacă – şi face treabă – mai are o şansă

    gabhryel

    26/06/2010 at 2:23 pm

    • Semnele astea de azi arată că nu-i dispus să-şi facă treaba, a ales calea de delăsare optimă, superficială, comodă şi iluzorie.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 2:36 pm

  51. Ziua buna tuturor,

    Este a 3-4 oara scriind si rescriind comentariul acesta. De fiecare data am cazut intr-un scenariu apocaliptic. De fiecare data mi-am zis ca nu este chiar, chiar, chiar asa si am l-am sters.
    Si totusi nu este chiar asa. Cred ca niste germeni de normalitate au fost implantati. Unii au invatat mai multa economie. Sandeii incep sa aiba miscari interne. Dar pe de alta parte… si ma opesc aici ca sa nu ajung, din nou, la o distopie.

    Seare ca judecatorii CCR au incalcat legea
    http://badeadan.blogspot.com/2010/06/judecatorii-puskas-valentin-zoltan-udmr.html

    eugeni

    26/06/2010 at 2:36 pm

    • Eugeni,
      Firea mea nu-i de natură apocaliptică, dimpotrivă, dar m-am cam săturt.
      Ca de obicei, badea dan are articole excelente. Este evident că motivarea deciziei va naşte noi dispute.
      O aştept cu interes.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 2:43 pm

  52. pentru ca nu-mi da pace, cum votul lui puskas a schimbat directia economica a Ro…m-am tot framintat gindindu-ma la el…

    citind declaratia lui frunda in care spunea ca 70% din maghiarii din romania sint pensionari, mi-am dat seama de ce puskas a votat cum a votat:

    – frunda-udmr are nevoie de voturile maghiarilor ca de aer;

    – pensionarii (in marea lor majoritate) sint inculti politic, inclusiv maghiarii;

    – frunda stie ca nereducindu-se pensiile, pensionarii cred ca s-au scos;

    – frunda l-a convins pe nehotaritul si ignorantul economic si politic + pensionarul de puskas sa voteze alaturi de ceilalti patru!

    mare jeg, nene frunda, mare jeg!

    skorpion

    26/06/2010 at 2:36 pm

  53. Mister bascaliosul
    Sa inteleg ca pina la urma ajungeti la parerea mea ?
    Nu exista speranta cu aceasta clasa politica si cu actualul sistem juritic si institutional !
    In alta ordine de idei , Vladescu declara ca vor intra la buget intre 3,5 si 4 miliarde lei prin cresterea TVA ! Pariem ca se insala amarnic ?
    Vor intra mult mai putini !
    De remarcat ca nu au rezolvat problema de baza , procentul foarte ridicat de cheltuieli cu pensi si salarii din bugetul de stat !
    Halal ministri cu diplome „marete” !

    Stefan A.

    26/06/2010 at 2:42 pm

    • Stefan,
      Te rog, fără „dvs”!
      Viaţa noastră se consumă în opţiuni permanente.La multe din ele ne adaptăm, nu ne lamentăm inutil cu gândul la fiecare (ne)insipraţie a alegerii anterioare.
      Acum e prea multă bulibăşeală şi de aici ni se trag toate, inclusiv posibilitatea colectării unei sume mai mici… sau mai mari. Preocuparea asta se reduce numai la găsirea banilor pentru achitarea… menţinerii situaţiei şi a circumstanţelor economice agravante. Parcă se urmăreşte suplimentarea împrumutului de la FMI, într-un viitor nu prea îndepărtat.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 3:00 pm

      • Eu presupun ca prin iarna , primavara urmatoare, vor suna din nou la usa FMI pentru un nou imprumut „preventiv ” .
        Remarc cu amaraciune ca nimeni , dar absolut nimeni din clasa politica are chef sa faca o reforma serioasa ! Indiferent de sector . TOTI sint multumiti de actuala situatie , pozitie , etc .
        Fara remuscari , as pune toti in linie pe acelasi zid din cazarma Tirgoviste , de acum 20 de ani.
        Foc automat pina se decalibreaza arma ! (cam 1.200 lovituri ) 🙂

        Stefan A.

        26/06/2010 at 3:07 pm

        • +120.000 – clientela politica – rapt: 120 miliarde euroi

          skorpion

          26/06/2010 at 3:10 pm

        • Stefan,
          Măcar de i-am pune pe fugă la foc automat.

          Băşcăliosul

          26/06/2010 at 3:20 pm

  54. @TOG
    ˝In 2002 mi-am luat rucsacul in spate si am plecat. Nici urma de trecut granita cu buletinul. Am fost si in Italia si in Spania. Crede-ma ca stiu ce e acolo, sau mai precis ce era. Dar cand stau si dau din buze si nici o slujba de vanzator nu gasesti, ce naiba sa faci?˝

    La mine in targ este un tip care a lucrat in Italia si s-a intors.In fine, sunt mai multi tipi care au fost pe undeva si s-au intors.

    Dar tipul despre care vorbesc s-a intors si a facut urmatoarea chestie:a cumparat un monitor de ala pe care ruleaza reclame si l-a pus pe fatada unui magazin, intr-o inte+rsectie unde se sta mai mult la semafor.
    Si a mai cumparat doua cuburi din astea+:

    http://www.cub-publicitar.ro/index.php

    O varianta isteata de panotaj, am inteles ca e si patentat.

    Tipul a amplasat cele 2 cuburi la 2 capete ale orasului, in zone circulate.Cubul are 6 fatete.Ca sa-ti afisezi reclama pe o fateta costa 300 euro/luna.Asta inainte de criza, probabil ca acum s-a mai ieftinit ceva.Deci 2 cuburi*6 fatete*300 euro=3600 euro/luna.Curentul consumat de motorul din soclu care invarte cubul si de ne+oanele din interior care lumineaza noaptea e cam 300 si ceva lei pe luna/cub.Cam 150 euro pe luna.La cheltuielile astea se mai adauga chiria pe spatiul ocupat.

    Am trecut recent si m-am uitat la cuburi.Deocamdata cuburile au toate fatele contractate/ocupate cu publicitate.O fabrica de mezeluri locala, o firma care face ferestre, o firma de asigurari samd.

    Este un exemplu.In publicitate limita tine numai de imaginatie.
    Poti de pilda sa imaginezi un nou dispozitiv de panotj si sa-l patentezi.Poti sa gasesti noi spatii de pblicitate nevalorificate si sa le valorifici.Asa a fost cazul cu reclama in wc-urile benzinariilor sau a lanturilor de restaurante sau cu reclamele in lifturi.

    Poti de pilda sa inchei contracte cu asociatiile de proprietari de la blocuri.Poti sa te obligi ca schimbi becurile care se ard de pe scara blocului si in schimb ei sa te lase sa-ti amplasezi in scara blocului, langa panoul cu datoriile la intretinere (expunere maxima, audienta cuantificabila la max), un panou al tau in care sa vinzi spatiu de publicitate pentru firme locale.

    Poti de pilda sa inchei contracte cu gradinite sau scoli.In care tu sa te obligi ca le repari locurile de joaca sau le maturi curtea.In schimb ei sa te lase sa vopsesti pe asfalt in curtea scolii un joc de sotrton , de pilda.Sau orice alt fel de joc pe asfalt jucat de copii.
    Cu diferenta ca patratelele jocului de sotron ai putea sa le vinzi ca spatiu publicitar unei cofetarii locale sau unei fabrici de lapte si branzeturi locale.

    Pe fiecare patratel al jocului de sotron ai desena frumos cate un sortiment de prajitura al cofetariei X sau cate un sortiment de branza, iaurt, unt al firmei de lactate locala Y.

    Poti sa faci orice vrei.Numai propria ta imaginatie este limita.

    As mai continua dar ma cheama fetele mele imperativ la masa.Astazi avem mamaliga cu branza.

    p

    26/06/2010 at 2:44 pm

    • Pofta buna si nu uita ca reclama e sufletul comertului ! 🙂

      Stefan A.

      26/06/2010 at 2:52 pm

    • dacă iese şi asta fac iar chef 🙂

      gabhryel

      26/06/2010 at 3:11 pm

      • cu o floare nu se face primavara

        skorpion

        26/06/2010 at 3:18 pm

        • dar nici fără nici o floare

          prefer cîteva flori îngheţului iernii

          gabhryel

          26/06/2010 at 3:20 pm

  55. revenind la cestiunea plecării PDL de la guvernare

    nu ne-a trecut glonţul pe la ureche în decembrie, ca să ni-l dorim acuma!

    nu numai că ar urma sărăcie durabilă şi restauraţie în justiţie, dar ar fi compromişi toţi paşii înainte făcuţi pînă acum, cît de mici or fi fost:
    restauraţie ar urma şi reformei educaţiei, administraţiei etc.

    credeţi că vor mai da afară bugetari?
    credeţi că nu vor stopa sau deturna reforma învăţămîntului?

    nu, PDL nu trebuie să plece de la guvernare, ci să facă maximum din ce se poate face pentru normalizarea acestei ţări năpăstuite

    nu renunţi niciodată la vrabia din mînă pe cioara de pe gard

    este absurd să-ţi împuşti singurul picior sănătos

    gabhryel

    26/06/2010 at 3:18 pm

    • gabriel,

      trebuie sa dam faliment ca stat

      ca sa ne facem sanatosi

      skorpion

      26/06/2010 at 3:19 pm

      • zău?

        şi cine ne va însănătoşi?

        un partid de îngeri – cu 10.000 de monica macovei – care va lua 5% pentru pensionarii, bugetarii şi asistaţii social votează PSD şi Dan Diaconescu

        iar cretinii de pe Facebook votează Crin?

        fii rezon, skorpioane!

        gabhryel

        26/06/2010 at 3:23 pm

        • Nimeni nu le-a vorbit încă îngerilor pe limba lor. Mereu au fost broaste de înghiţit, care au spurcat aluatul.

          para

          26/06/2010 at 3:26 pm

          • asta pentru că nu există îngeri, ci oameni, griuri, mai închise şi mai deschise

            prefer un gri mai deschis 🙂

            gabhryel

            26/06/2010 at 3:27 pm

            • merg cu Doc, de data asta.
              Mai e ceva: nu e suficient ca liderii(unii dintre ei) unui partid să ştie care e direcţia bună. Ea trebuie explicată şi împrăştiată masei de votanţi. Sunt de acord cu Lăzăroiu, PDL şi-a dat arama pe faţă şi dovedeşte că nu crede într-o doctrină, cât timp acceptă mărirea taxelor în timp ce sunt la guvernare.
              Înţeleg că, de fapt, decizia a fost luată la Curtea Constituţională, pe baza unei Constituţii sociale. Poate că nu trebuia mizat pe elasticitatea Curţii ci pe schimbarea Constituţiei, explicată necesitatea din punct de vedere al imposibilităţii unei guvernări de dreapta, şi trecută problema la prioritatea nambăr’uan.
              E un paradox aici: ca să schimbi, trebuie un partid copt, cu o doctrină vie. Ca să schimbi, trebuie să ajungi la putere, şi nu poţi ajunge acolo decât cu metode de stânga, momind votanţii care n-au spirit civic şi nu cred în politică, pentru că ăsta e materialul. În loc să se schimbe materialul prin propagarea unei doctrine sănătoase, s-a mers pe varianta a doua, care a reuşit, dar care a pus reforma pe planul doi.
              Părerea mea…

              para

              26/06/2010 at 3:45 pm

              • pentru corectitudine, Sebastian Lăzăroiu a spus: “Într-un anume moment, s-a văzut că nu există niciun liant în partid, decât dorinţa de a rămâne la putere. Nu am văzut valori, nu am văzut doctrină, nu am văzut … credem noi, toţi credem în asta şi atunci aşa trebuie făcut.”

                para

                26/06/2010 at 3:46 pm

              • @parea salut 🙂
                astazi stam prost la capitolul sperante 😦

                Theophyle

                26/06/2010 at 3:49 pm

      • just skorpi
        Unica solutie civila pentru a matura societatea de o gramada de impostori ! ( a mea de mai sus, e „militara tip Iliescu ” 🙂 ) Doar atunci vor aparea noi politici , mai modesti dar si mai pregatiti !

        Stefan A.

        26/06/2010 at 3:29 pm

      • este printre puţinele dăţi cînd nu-i dau dreptate lui Doc
        cred că singura 🙂

        gabhryel

        26/06/2010 at 3:26 pm

    • Gabryle,
      În niciun caz eu nu cred şi nu voi susţine că ceilalţi ar fi în stare să rezolve ceva mai mult. Totuşi, nu concep ca falimentul clasei politice să permită la infinit creşterea credibilităţii opoziţiei, doar pe baza amneziei naţionale şi a statului pe margine, fără niciun câştig de resposabilitate în rândul aleşilor, de la un mandat la altul. Pare mai tentant să plătească toţi, fără nicio descriminare, în aceeaşi legislatură, ca să mai câştigăm şi noi ceva timp şi discernământ.

      Băşcăliosul

      26/06/2010 at 3:37 pm

  56. pielea p…..este la televizor..

    el santajistul analizeaza….haznaua romaneasca

    in care am fost adusi

    skorpion

    26/06/2010 at 3:18 pm

  57. skorpion

    în plus, dintr-o situaţie de haos – falimentul de stat – cred că-ţi dai seama cine ar avea cel mai mult de cîştigat

    în orice caz nu PDL şi nici Partidul Monica Macovei

    gabhryel

    26/06/2010 at 3:35 pm

  58. Salut pe toata lumea,

    postare noua.

    Din nefericire nu prea vesela 😦

    Theophyle

    26/06/2010 at 3:36 pm


Comentariile sunt închise.