Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Toys „R” Us

Toys R Us” este cel mai mare comerciant de jucarii din lume. Firma respectiva a fost infiintata in 1948 si are astazi cam 720 de magazine pe glob, aproximativ 70 de mii de angajati si aproximativ 13-14 miliarde de USD incasari anuale. Cred ca trebuie sa aderam la acest lant de magazine pentru ca putem deveni, fiecare dintre noi, o jucarie pentru cele cateva mii sau poate zeci de mii de  beneficiari ai vietilor noastre, ai familiilor noastre si probabil ale celor doua generatii care ne vor urma.

Ar fi necesar ca demersul nostru sa fie facut in toata regula si sa primim un bonus de aderare si acomodare – vreo 2 miliarde de euro de care avem nevoie pentru platile de la sfarsitul lunii viitoare, plati pentru datoriile pe care le-am contractat anul trecut. Datoriile curente le vor plati nepotii nostri.

Jocurile politicianiste au ajuns la limita posibilului. Nimeni nu se gandeste la ce trebuie sa se intample cu cetatenii acestei tari. Pinpongul continua si probabil va continua pana cand aceasta tara  va fi depopulata complet. Vor ramane numai birocratii care se vor taxa unul pe celalalt. Judecatorii vor fi platiti cu procente din taxa de judecata si sanatatea va fi asigurata de vraci si moase, popii vor invata copiii algebra cu rabojul. Accizele vor fi platite la drumul mare, cand cetateanul va fi prins cu o sticla de tuica facuta in casa sau cu niste tigari de contrabanda din Ucraina. Televiziunea va transmite in fiecare  zi unde se gaseste ceva de mancare si intre buletinele de aprovizionare se vor transmite ziua manele si noaptea filme pornografice, ca poporul sa fie linistit si multumit.

Cum naiba un primar de la mama naibii are de unde sa plateasca spaga, cam  cat este salariul pe trei ani al unui inginer la NASA.   Ne-au “avut” prieteni, ne-au avut! 😦

Din 1989 am fost si continuam de 20 de ani sa fim niste jucarii, si daca suntem jucarii, cel putin sa apartinem celui mai mare lant de jucarii. Hai sa aderam la  “Toys R Us”, acolo este locul nostru!

Asa  cum am scris ieri si am avut dreptate, salarii da, pensii nu! Nu pot spune ca sunt cine stie ce deziluzionat in ceea ce privese pensiile mici, din nefericire statul discretionar va continua sa existe si justitia va judeca stramb asa cum o face in toti acesti ani.  Deocamdata voi mai scrie, din inertie, daca nu din convingere. Poate totusi va iesi ceva din aceasta terapie de grup.

119 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. @Theophyle

    Chapeau bas pentru previziune!

    @KingSnake

    Cred că e vorba de „keep your options open”. A da o listă de alternative l-ar fi restrâns la ele. Deși a dat să se înțeleagă că ei au „planul B”, nu cred nici pe departe că e ceva foarte bine hotărât.

    sym

    25/06/2010 at 3:09 pm

    • @sym, salut 🙂
      ‘mda. Am devenit o tara de pensionari, din nefericire o parte, de lux. Cred ca si alti au anticipat la fel ca mine 😦

      Theophyle

      25/06/2010 at 3:11 pm

    • Eu cred ca n-au nimic pregatit. Mie imi pare a fi un joc de poker totul si au mizat pe cacealma. Pentru ca altfel ar fi trebuit sa aiba pana acum pregatit nu numai planul B, dar si strategia economica pe termen mediu si lung, doar stim cu totii ca taierea pensiilor si salariilor nu era decat o peticeala pe termen scurt, oricum.
      Vedem saptamana viitoare ce mai negociaza cu FMI. Oricum optiunile nu-s asa de multe: impozitul pe venit, TVA si cam atat. Poate vreun forfetar mai mare, cine stie ? In fond, daca nu-ti permiti sa platesti vreo … sa zicem 10000 de euro pe an impozit, esti un amarat, n-ai ce cauta in economia noastra. Imi cer scuze pentru umorul negru, dar nu-mi vine sa mai fiu serios in contextul asta ridicol.

      KingSnake

      25/06/2010 at 3:14 pm

      • @KS salut 🙂
        De data asta au pregatit. Ambele scrisori au fost scoase la FMI, pntru a fi siguri ca vor primi transa. FMI, nu sunt o gasca de fraieri si au anticipat chestia cu pensiile. Pentru asta le-au inclus in scrisoarea lor.

        Theophyle

        25/06/2010 at 3:23 pm

        • Ar fi bine sa fie asa. Rapiditatea e cheia in cazul asta. Cum de fapt era de la inceput, dar a durat 1 luna jumatate de la anunt. Astept saptamana viitoare cu interes, sa vad ce se va aplica.

          KingSnake

          25/06/2010 at 3:27 pm

        • P.S. Salutare ! 🙂

          KingSnake

          25/06/2010 at 3:28 pm

  2. Theophyle, salut!

    1. Daca pensiile nu se pot taia, PSD va domni forever. Din cind in cind vor injecta bani in pensii, inainte de alegeri, cu care vor cumpara voturi. Fraierii vor platit FOREVER.

    2. Impozitele vor merge doar in sus, pentru ca nu poti finanta pensiile la cota actuala cind ai 1.3 pensionari la 1 lucrator si nu le tai pensiile.

    3. Firmele vor fugi, iar noi vom cauta paliative sa platim pensiile taxind putinii oameni care mai lucreaza.

    4. Ce mai e de zis? CCR stinge lumina peste statul social.

    Cetatean

    25/06/2010 at 3:12 pm

    • Cetatean, nu cred 🙂 Asteapta-te la o directiva europeana pe chestia pensiilor nationale. O sa fie urat de tot cu socialistii, dar nu-i incotro. Nemtii au hotarat ca nu vor sa finanteze toti pensionarii balcanici si iberici 🙂

      Theophyle

      25/06/2010 at 3:28 pm

  3. „Viermele-copil catre viermele-mama :
    – Mama, noi am putea sa stam intr-un mar ?
    – Sigur, puisor !
    – Da` intr-o banana ?
    – Bineinteles !
    – Si atunci de ce stam intr-un kkt ?
    – Pt. ca asta e tara noastra, puiule…”

    Tzepelica

    25/06/2010 at 3:15 pm

  4. Băşcăliosul

    Revin aici cu o rectificare.

    Boc a spus azi că tăierea pensiilor reprezenta „peste 1,3% din PIB”.

    Deci, e mai mult de 500 de milioane de euro de compensat prin ne-tăierea pensiilor.

    gabhryel

    25/06/2010 at 3:15 pm

    • @Gaby, ti-am raspuns dincolo 🙂

      Theophyle

      25/06/2010 at 3:27 pm

    • Dupa taiere, inca ramanea un deficit la asigurarile sociale de 500 mil euro care trebuiau acoperiti din bugetul statului.

      Despre asta era vorba.

      Fara reducerea pensiilor, deficitul asigurarilor sociale e mult mai mare si care intr-un fel sau altul tot trebuie acoperit din bugetul statului, daca nu cumva vine vre-un miliardar din State sau aiurea si-si doneaza averea pentru plata pensiilor si a altor „drepturi” ( n-asa ) in Romania.

      Lucian

      25/06/2010 at 4:42 pm

  5. Astia chiar numai de pingpong se ocupa. Am crezut ca cei care vor contesta maririle de taxe vor fi penelistii. Dar am uitat ca Ponta tot zice la cine sta sa-l asculte ca el face numai un guvern PSD si fara nimeni altcineva (se aude la Antonescu?). Asa ca a iesit repede cu contestatia la CC daca se maresc taxe (nu stiam pina acum ca cuantumul taxelor a fost stabilit in constitutie, dar dupa decizia cu pensiile si elucubratiile lui judge Predescu nu ma mai mir). Scopul este pur electoral, sa arate ca lor, pesedistilor, le pasa cumva si de sectorul privat, doar-doar o mai umfla niste voturi si de acolo in alegerile anticipate care vor urma cit de curind. Doar ping-pong electoral, in rest nimic altceva. Doza de inconstienta a crescut exponential.

    Aha

    25/06/2010 at 3:21 pm

    • doza de iresponsabilitate
      că de inconştienţă nu pot fi bănuiţi
      ştiu foarte bine ce fac: fac totul să ajungă la putere

      CU ORICE PREŢ

      gabhryel

      25/06/2010 at 3:28 pm

  6. Pe mine cel mai tare m-a distrat decizia CCR conform căreia recalcularea pensiilor magistraților ar fi neconstituțională.

    Cum se poate scăpa de acest cancer prin metode strict economice?

    Bănuiesc că orice încercare de a le impozita pensiile (de ex. impozitarea peste o anumită sumă) ar fi de asemenea neconstituțională.

    Rămâne doar inflația masivă și ne-majorarea veniturilor și pensiilor magistraților, ca să fie tăiate de inflație. Mă întreb dacă asta e posibil sau dacă nenorociții și-au legiferat să fie rentieri de lux pe viață.

    sym

    25/06/2010 at 3:23 pm

    • @Sym, nu suntem singuri in aceasta situatie. Probabil ca va exista o „directiva parametru” la nivel UE. Si aici nu va merge cu povesti CCR, pentru ca am semnat Lisabona, fara clauza gemana 🙂

      Theophyle

      25/06/2010 at 3:26 pm

    • Pai, pensiile mai mari de 1500 nu sunt impozitate ? Eu asa stiam, sau doar era vorba?

      Loda

      25/06/2010 at 3:27 pm

  7. Theophyle :
    ..Vor ramane numai birocratii care se vor taxa unul pe celalalt.”
    Ambasadorul SUA ,in interviul de azi, in RL :
    ,,Nu mai puteţi să vă taxaţi unii pe alţii la nesfârşit şi să vă plătiţi unii pe alţii la nesfârşit. Nu aşa creşte o economie. Şi, la urma urmei, acesta este scopul principal aici: să creşti Produsul Intern Brut ”

    Loda

    25/06/2010 at 3:24 pm

    • Baiat destept, nu?

      Theophyle

      25/06/2010 at 3:27 pm

      • Nu, baieti destepti, intri si tu la socoteala 🙂 (avand acelasi afirmatii).

        Loda

        25/06/2010 at 3:27 pm

        • Loda, daca vrei sa ai viitor, trebuie sa gandesti in prezent. In an de criza Statul NY a marit salariile la profesorii de liceu cu 8% si le-a bazat pe performanta. Profesorii buni castiga mai mult si cei mai putin buni castiga mault mai putin. Sindicatele au semnat fara problema, pentru ca toate criteriile erau clare si cunoscute la toata lumea!

          Theophyle

          25/06/2010 at 3:33 pm

  8. Eu cred ca ar trebui instituit un consiliu monetar, cum s-a intimplat in Bulgaria in 1997.Numai asa s-ar putea evita inflatia inevitabila.Dar nu si saracia, din pacate.

    papiciulo

    25/06/2010 at 3:30 pm

  9. Theophyl scrie din inertie
    Despre-o biata Romanie
    Vai de mamaliga noastra!
    Ne conduce aceiasi casta
    Noi ramanen jucarii
    Inchidem ochii la prostii
    Sa se duca drept la dracu
    Daca nu ii duce capu
    Las’ pe altul cu idei
    Nu aceiasi derbedei

    Creanga

    25/06/2010 at 3:30 pm

  10. „Taxa pe valoarea adăugată va creşte cu minum trei procente, la cel puţin 22% pentru a putea suplini reducerea pensiilor cu 15%, măsură respinsă vineri de Curtea Constituţională, au declarat pentru Gândul surse apropiate discuţiilor cu insituţiile financiare intenaţionale. Mai exact, cei aproximativ 1% din Produsul Intern Brut cât reprezintă impactul bugetar al tăierii pensiilor ar putea fi înlocuit c o mărire a TVA cu minimum 3 procente, asta dacă nu scade gradul de colectare al taxei, au explicat sursele.

    NU SCADE, GARANTEAZA PSD! Se vor incolona toti si vor palti pensiile electoratului captiv al PSD.

    Din partea mea, hotarirea a luata: cu prima ocazie care mi se ofera, devin evazionist fiscal fara nici o remuscare. Sa astepte Fiscul declararea corecta veniturilor si solictarea de chitante, ca sa aiba ponta si nastase electorat captiv.

    La negru, tata! Si eu trebuie sa supravietuiesc, nu doar mosnegii pesedeului!

    Cetatean

    25/06/2010 at 3:30 pm

  11. ce spuneam eu la tema trecuta (episodul de la B1 de aseara) si ce spune Rahoveanu :
    http://rahoveanu.wordpress.com/2010/06/25/%C2%AE-lege-neconstitutionala-o-decizie-asteptata/

    Loda

    25/06/2010 at 3:31 pm

  12. Theophyle

    500 de milioane de euro reprezintă 1,3% din PIB?

    gabhryel

    25/06/2010 at 3:33 pm

    • Gaby, cred ca mai putin, aproximativ 0.8 maximum 1%

      Theophyle

      25/06/2010 at 3:36 pm

      • păi, Boc spunea azi că atît reprezintă 15% din pensii: 1,3% din PIB

        gabhryel

        25/06/2010 at 3:37 pm

    • Conform wikipedia, PIB-ul pe 2009 a fost 115.9 mld euro. Deci 500 ar fi 0.43% din suma aceea.

      sym

      25/06/2010 at 3:47 pm

      • da, şi cu o descreştere a PIB-ului de 0,5% tot e mai mult de 500 de milioane: e peste 1,5 miliarde de euro

        gabhryel

        25/06/2010 at 3:52 pm

  13. cum spuneam: PSD îşi face politica prin Curtea Constituţională

    e bine în „opoziţia” de felul ăsta: îţi fac politica alţii, deci nu eşti responsabil, şi mai cîştigi şi voturi

    gabhryel

    25/06/2010 at 3:36 pm

    • Are PSD-ul majoritatea in CCR ? Parca sunt 5 judecatori de la putere, plus ca se zvoneste ca s-ar fi votat in unanimitate.

      KingSnake

      25/06/2010 at 3:47 pm

      • n-are importanţă de unde a venit majoritatea asta

        e o majoritate iresponsabilă

        gabhryel

        25/06/2010 at 3:49 pm

  14. O alta „frumusete” va fi aceea ca bugetarii cu lefuri mici vor fi loviti de 2 ori: scadere cu 25% si cresteri de taxe.

    blackman

    25/06/2010 at 3:43 pm

    • da, lovitura perfectă

      CRETINII

      pachetul anti-criză funcţiona ca pachet, nu pe bucăţi

      jumătăţile de pachet nu funcţionează independent

      gabhryel

      25/06/2010 at 3:47 pm

    • Pai cui ii pasa de bugetarii cu lefuri mici si de firmele mici? Astia sunt martoaga care trage, tot ea trebuie sa fie biciuita.

      maraco

      25/06/2010 at 3:51 pm

  15. Măi, oameni buni, la Curtea Constituţională judecă oameni nebuni.
    Suntem la discreţia unor nebuni.

    Cum poate spune Predescu că “pensia e un fenomen trecut”?

    Păi, toate pensiile se plătesc din BANII DE AZI, BANI CARE AZI NU AJUNG pentru simplul motiv că NU MAI SUNT BANI, ceea ce e un fenomen din PREZENT.

    gabhryel

    25/06/2010 at 3:45 pm

    • Pai si ei sunt cam trecuti
      Cu deciziile lor ne lasa muti
      Ei sunt rupti de realitate
      Un control la cap se poate?

      Creanga

      25/06/2010 at 3:52 pm

  16. Gabryel,
    Asta a spus Traian Băsescu, la anunţarea măsurilor:
    „În ceea ce priveşte pensiile, Guvernul pentru a acoperi pensiile la nivel actual, ar mai trebui încă 500 de milioane de euro care nu există. Aceşti bani nu există. Este previzibilă o scădere a pensiilor cu 15%, se vor reduce subvenţiile. Ajutorul de şomaj se va reduce cu 15%. Toate salariile vor fi afectate cu 25%, inclusiv salariul minim pe economie.”

    http://www.agentia.org/anchete/Dezastrul-Romaniei-Basescu-a-anuntat-taierea-salariilor-si-a-pensiilor-3140.html

    In realitate reducerile de 15% însemnau aproape un miliard euro.

    Băşcăliosul

    25/06/2010 at 3:52 pm

    • stai, că m-am prins

      pachetul anti-criză n-a făcut o corelaţie între lipsa celor 500 de mil cu reducerea de 15% a pensiilor

      15% reducere a pensiilor reprezintă „contribuţia” pensionarilor la reducerea de ansamblu a deficitului

      adică pensionarii „au contribuit” cu mai mult decît le lipsea la fonduri de pensii, pentru a nu se reduce salariile cu mai mult de 25%

      gabhryel

      25/06/2010 at 3:58 pm

  17. IMPOZIT PE AVEREA SINDICALISTILOR, PARLAMENTARILOR SI JUECATORILOR! 90%.

    Cetatean

    25/06/2010 at 3:57 pm

    • vor fi declarate şi acestea neconstituţionale

      gabhryel

      25/06/2010 at 3:59 pm

    • Cetăţean,
      Guvernul ar face o poantă bună dacă a saluta propunerea lui Ponta cu impozitarea progresistă.

      Băşcăliosul

      25/06/2010 at 4:01 pm

      • pe bune! 🙂

        Cetatean

        25/06/2010 at 4:09 pm

  18. Stau si ma tot intreb ce a fost in capul pedelistilor de au pus deodata pe tapet si scaderea pensiilor speciale (adica chiar a CC-istilor) si cealalta lege? Chiar nu le-a dat prin cap ca CC-istii nu-si vor taia singuri craca? Cind cu legea ANI tot asa se zvonea ca un numar de judecatori urmau a fi purecati. Rezultatul? ANI ne-CC. Pai de ce ar fi fost acum diferit?

    Aha

    25/06/2010 at 4:03 pm

    • Salut 🙂
      Daca ar fi ca in State ar fi bine, am avea un an sa ne organizam (Chapter 11) 🙂

      Theophyle

      25/06/2010 at 4:35 pm

  19. salut, tututor,

    nashpa, nashpa…..

    din 9 judecatori CC, citi au votat ca legea pensiilor este neconstitutionala, se stie asta?????

    skorpion

    25/06/2010 at 4:15 pm

    • sigur skorpi, mare kagebist, ai uitat sa o spui pe aia ca e Nepotul lui Iulian Vlad 🙂

      Loda

      25/06/2010 at 4:20 pm

      • Si eu am fost nepot. Am avut doi unchi, unul il chema Iulian si al doilea Vlad 😆

        Theophyle

        25/06/2010 at 4:33 pm

        • Stiam eu ca e ceva in neregula cu tine 🙂 🙂 🙂

          Loda

          25/06/2010 at 4:46 pm

  20. Legea 47/1992 privind organizarea si funcţionarea CCR:
    Art.70:
    „Preşedintele Curţii Constituţionale este egal în grad cu preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, iar judecătorii Curţii Constituţionale, cu vicepreşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, beneficiind de indemnizaţie egală cu a acestora, majorată cu 15%, precum şi de celelalte drepturi.”

    Băşcăliosul

    25/06/2010 at 4:18 pm

    • Consolati-va, macar acum banii astia ii ia un fost pedelist 🙂 Putea sa-i ia un pesedist si atunci ar fi fost tragic, n’asa?

      Loda

      25/06/2010 at 4:21 pm

    • sa ii arda la indemnizatii, ceara mamii lor!

      Cetatean

      25/06/2010 at 4:31 pm

      • Cetăţean,
        Implicit, i-ar arde şi la pensii.
        A fost o decizie colegială, dar în rest au lăsat mai multă libertate de reducere decât ar fi fost posibil până acum (conform jurisprudenţei). Dacă aceleaşi legi s-ar fi iniţiat cu 1-2 ani în urmă n-ar fi trecut nimic de CC.

        Băşcăliosul

        25/06/2010 at 4:58 pm

  21. […] afla mai mult: Toys “R” Us […]

  22. multumesc, loda, ca mi-ai reamintit..
    oricum ctp este cam smintit
    🙂

    skorpion

    25/06/2010 at 4:21 pm

    • Am spus eu ca nu ? 🙂

      Loda

      25/06/2010 at 4:22 pm

  23. Salut everibodi,
    Singura solutie este atacarea la CCR a deciziilor de marire a pensiilor de anii trecuti. Pensia fiind dupa parerea CCR un drept trecut nu se poate nici indexa nici scadea. Deci cresterile de pensii sunt neconstitutionale.

    Sluga La Sisif

    25/06/2010 at 4:22 pm

    • Salut 🙂
      Logica ta este perfecta, intr-o tara in care ea ar exista. In Romania logica a fost interzisa!

      Theophyle

      25/06/2010 at 4:31 pm

      • Logica este neconstitutionala in RO.

        maraco

        25/06/2010 at 4:49 pm

  24. recititi articolul lui baconsky postat ieri de ThPh si avem explicatia.

    barbari sint si cei (nu toti) cu studii superioare, vezi mosh predescu de la CCR.

    un barbar cu averi uriase si constiinta zero barat.

    skorpion

    25/06/2010 at 4:51 pm

    • Skorpi, salut 🙂
      Asta este, si-a facut piramida si duce totul acolo, omul e tanar are numai 87 de ani 😆

      Theophyle

      25/06/2010 at 5:04 pm

      • 87 de ani…

        nu este o virsta prea inaintata pentru a mai putea judeca corect???
        in schimb lacomia nu scade odata cu inaintarea in virsta.
        ceapa ma-sii, vorba lui citoyen.

        si totusi cum au votat cei 9 viteji sau nu mai conteaza?

        minea?
        motoc?

        revin mai spre seara…

        skorpion

        25/06/2010 at 5:08 pm

  25. […] the original post here: Toys “R” Us This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  26. Pentru interesati, o postare noua pe Politea Digest 🙂

    The Economist Corner – essential readings X

    http://politeadigest.wordpress.com/2010/06/25/the-economist-corner-%e2%80%93-essential-readings-x/

    Theophyle

    25/06/2010 at 5:04 pm

  27. Cică UDMR-istul CC a făcut diferenţa.
    Cred că s-ar impune calcularea procentului de reuşită la trecerea legilor prin CCR.
    Din suma totală, preconizată a fi „economisită”, cât a râmas conform asumării după ce deducem cât reprezintă recalcularea + tăierile ratate la pensii.
    La ochiometru, reuşita mi se pare peste 70% din ce şi-a propus guvernul şi nu văd dezastrul invocat de lătrătorii dornici să înlocuiască guvernul pe motiv de rateu la CCR.

    Băşcăliosul

    25/06/2010 at 5:20 pm

    • Daca se tine cont de faptul ca salariile bugetare inseamna cheltuieli de 18 mld iar pensiile de 40 mld, mi-e teama ca reusita e departe de a fi 70%.

      maraco

      25/06/2010 at 5:24 pm

      • Dacă pensiile speciale (altele decât ale magistraţilor) se recalculează şi se aplică prin noua lege, nu doar timp de 6 luni, mi-e teamă că rateul diminuărilor de 15% nu-i mai mare decât a rămas de operat în timp.

        Băşcăliosul

        25/06/2010 at 5:40 pm

    • Băşcăliosule salut 🙂
      In nici un caz, pentru ca de aceasta data chiar lucrurile au fost luate in considerare si FMI au primit doua alternative scrise. S-a luat in considerare ca pensiile nu vor trece in CCR.

      Theophyle

      25/06/2010 at 5:29 pm

      • Thoephyle, salut!
        Încerc să mai recuperez ceva din recalculare pensiilor speciale, prin aplicarea legii noi, poate se va obţine şi bunăvoinţa FMI faţă de guvernanţi, când le va spune „bună încercare!”, „poate ţinem cont”. Celor care văd în eşecul parţial la CCR un motiv de guvernare prin demisia actualului guvern, mesajul meu este: „Ciocul mic!”.

        Băşcăliosul

        25/06/2010 at 5:48 pm

  28. Cer lamuriri .
    – Am inteles bine ca se pot recalcula pensile de lux , cu exceptia celor pentru magistrati ?
    – Nu se pot reduce cu 15 % restul pensilor ?
    – Se pot taia salarile cu 25 % ?

    Stefan A.

    25/06/2010 at 5:26 pm

    • SZtefane, servus ! Ai inteles perfect !

      Loda

      25/06/2010 at 5:31 pm

    • Stefan, salut 🙂

      ambele au fost declarate neconstitutionale. Chestia cu salariile se poate retrimite si aproba dupa o „cosmetica”. Pensiile au cazut definitiv.

      Toate pensiile pot fi impozitate insa, din nefericire la nivelul cotei unice, adica 16%.

      Theophyle

      25/06/2010 at 5:32 pm

  29. Puşkaş la iRTV acum

    gabhryel

    25/06/2010 at 5:50 pm

    • da, el a votat decisiv împotriva tăierii pensiilor

      gabhryel

      25/06/2010 at 5:52 pm

  30. Mai rar asa batut de cimpii ca la judge Predescu. El are statut constitutional, deci pensie speciala. Sa-mi arate articolul ala din Constitutie care zice ca el trebuie sa aiba pensie speciala si promit sa maninc pagina respectiva.

    Aha

    25/06/2010 at 5:51 pm

    • n-o să mai ai ce, o mănînc eu înaintea ta 👿

      gabhryel

      25/06/2010 at 5:56 pm

  31. Pai introducerea unui impozit progresiv , ar taia si din salarii dar si din pensi . Chestie de cit vin stabilite procentele (16-32-64 %, o ipoteza personala).
    Si la acest argument (impozit progresiv) , CCR nu poate sa zica absolut nimic legal ! 🙂

    Stefan A.

    25/06/2010 at 6:00 pm

    • Ba da, pot să zică că e neconstituțional să impozitezi pensiile magistraților. Pam-pam!

      Ce, până acum au avut vreo logică? E clar că deciziile nu au nici un sprijin constituțional ci „banul meu”, „mușchiul meu”, adică pur manelist.

      sym

      25/06/2010 at 6:07 pm

      • Sym
        Logica e : luati de la altii , noi sintem protejati de constitutie !
        Admit ca pentru aproape 1.200.000 de pensionari cu stagiu de cotizare complect , juritic era imposibil de taiat pensia ! Se vede ca si Boc e mare expert in drept constitutional+ profesor 😆 ! Ca el cu gramada ! 🙂

        Stefan A.

        25/06/2010 at 6:12 pm

        • Stefan, dacă juridic e imposibil de tăiat pensia, atunci de ce juridic ea se poate mări? 🙂

          sym

          25/06/2010 at 6:15 pm

          • Sym
            Eu vorbeam de cei cu contributii 100 % si vechime in munca complecta !Astia sint o minoranta in 5 milioane de pensionari. Mai precis, cam 1.200.000 pensionari.
            Aiureala sta in punctul de pensie . Asta a fost manipulat cu discretie de partidele politice.
            Fac doua exemple pt . a explica mai bine idea mea !
            – Daca eu stabilesc ca de miine primesti 100 lei in plus, este un drept cistigat si nu mai poti taia (doar indirect , prin impozit progresiv)
            – Daca de miine primesti 100 lei in plus ca PARTE VARIABILA la pensie , poti sa o tai cind vrei !
            Diferenta (dupa mine) sta aici .

            Stefan A.

            25/06/2010 at 6:26 pm

            • Ștefan,

              Eu zic că dacă juridic e imposibilă scăderea, atunci tot juridic e imposibilă creșterea.

              Atunci nu poate fi vorba de niciun „drept câștigat”, orice creștere este nulă de drept în opinia mea, dacă scăderile sunt neconstituționale din cauză că modificările sunt neconstituționale. E logică simplă.

              Ar trebui să se revină la plata pensiilor calculată conform legii pre-89, oricare ar fi aia. Cuantumurile ar trebui să fie fixate pe suma (neajustată cu inflația, asta fiind neconstituțional) stabilită la momentul pensionării.

              sym

              25/06/2010 at 6:36 pm

              • Conform legii pre 89 ?
                Pai il vezi pe Iliescu si alti 200.000 cu pensi speciale de acord cu asa ceva ? Ar murii de foame !
                Nu dispera sym . Stada spre faliment nu e lunga ! 🙂
                Asa va intelege tot prostul ca avem o democratie de fatada si partide „societati de afaceri private „.

                Stefan A.

                25/06/2010 at 6:44 pm

  32. […] Mai multe detalii in legatura cu articolul ” Toys “R” Us ” gasiti aici: Toys “R” Us […]

  33. „Candidez pentru că am făcut parte din vechiul Consiliu şi sunt lucruri pe care le ştiu bine. Au rămas lucruri nerezolvate şi nu am terminat proiectul de colectare a taxei tv. Încă sunt români care declară că nu au televizor ca să nu plătească. Vreau să fac din TVR Info un brand mai puternic. Deşi sunt zvonuri că unii decidenţi politici vor să renunţe la unele posturi şi să concedieze 30% dintre angajaţi”, a declarat pentru Evenimentul Zilei, Marian Voicu, realizator TVR din 2002

    Gabi Dumitru

    25/06/2010 at 6:23 pm

  34. Ati vazut argumentatia lui Puscas?

    ”Motivul votului meu este convingerea juridică că tăierea pensiilor este o măsură neconstituțională, iar argumentele juridice, pe care le-am înșirat în ședință, și ieri, și astăzi, sunt bazate atît pe jurisprudența europeană, cît și pe cea a Curții Constituționale, care a stabilit că pensiile constituie un drept cîștigat de-a lungul anilor” a declarat judecătorul.

    Cetatean

    25/06/2010 at 6:34 pm

    • Sigur că da. Acum, nimeni nu-i obligat să plătească ce cuantum vrea mușchiul lui Puscas, nu?

      sym

      25/06/2010 at 6:37 pm

    • Adica se stia de ieri care e pozitia lui Puscas si nimeni nu a dat telefon la UDMR? Asta e prostie!

      maraco

      25/06/2010 at 6:49 pm

    • inca unul care se uita cam mult la televizor. Ca sintagma asta cu „taierile” in loc de reducere este tipica unei anumite parti a presei.

      Aha

      25/06/2010 at 6:49 pm

      • Nu a facut-o ca se uita prea mult la televizor, totul a fost gandit. Jalnica tradare UDMR-ista!

        maraco

        25/06/2010 at 6:52 pm

        • maraco :
          Pai de ce sa se dea telefon la UDMR? Doar nu vrei sa spui ca partidele isi influenteaza oamenii pe care i-a trimis la CC? UDMR nu a tradat nimc, un partid NU ARE voie sa puna presiune pe Curte ! 😉 Sau nu-i asa?

          Loda

          25/06/2010 at 7:28 pm

          • Loda, cred ca PSD-ul stie cel mai bine cum e cu presiunile. Intreba-ti prietenii.

            maraco

            25/06/2010 at 7:44 pm

  35. Se tot vorbeste de necesitatea revizuirii consitutiei, unii tot pomenesc de referendum ca altfel nu se poate. Ce referendum? Aiurea, nu e nevoie de nici un referendum. Astia 9 s-au apucat sa modifice Constitutia dupa cum ii taie pe ei capul, inventeaza articole si dau decizii pe texte inexistente. Dupa ce-i trag o decizie din asta, textul invizibil devine dintr-o data parte a cartuliei. In plus mai lasa si niste ghicitori. Ca si aia cu punctul de pensie. Cica 622 e neCC. Care o fi valoarea care e constitutionala ramine de ghicit.

    Aha

    25/06/2010 at 6:47 pm

  36. @Stefan A.

    Și dacă nu sunt de acord, foarte bine. Să nu-i întrebe nimeni 🙂

    sym

    25/06/2010 at 6:50 pm

    • 😆

      Stefan A.

      25/06/2010 at 6:52 pm

  37. Muncitorii din privat ar trebui să atace la CC legea prin care sunt obligaţi să plătească ajutorul social (la fondul de pensie).

    Să spună statului: eu nu vreau ca statul să-mi dea pensie, e treaba mea ce voi face cînd voi ieşi la pensie.

    gabhryel

    25/06/2010 at 6:52 pm

    • Nu merge, acum ăștia și-au dat arama pe față: „statul suntem noi, voi, proștii, munciți pentru noi, ciocu’ mic”.

      Orice pretenție de legalitate etc. a fost aruncată pe fereastră. E o poziție de forță a CCR, care s-a auto-declarat astfel entitatea politică de referință, principală și necenzurabilă de populație.

      sym

      25/06/2010 at 7:01 pm

  38. Datoram toata bulibaseala promovarii INCOMPETENTEI.
    Numirii in posturi de decizie pe baza oricarui alt criteriu (amic/amica, vechi tovaras de drum la partid, sponsor, cumatru, suflet de sluga etc.) in afara competentei.
    Asa am ajuns sa ne pricopsim, intr-o perioada de criza, cu un guvern format din ministri care habar n-au cu ce se mananca domeniul pe care-l pastoresc.
    Si tot asa ne-am ales cu un PM care nu intelege nimic din mersul economiei si care, in plus, e complet lipsit de autoritate.
    La fel, consilierii piratului (cu mici exceptii) sunt exact cum n-ar trebui sa fie.
    Si tot asa, mai jos, directorii care conduc dupa ureche institutiile statului, avand un singur obiectiv : mai multi bani pt. ei si pt. partidu` care i-a pus in functii.
    Inutil sa avansam tot felul de scenarii, care mai de care mai fanteziste.
    Inutil sa aruncam toata vina pe presa, pe „taranu` ala din Caracal” sau pe alti smecheri care profita la greu de un stat anemic, populat de idioti.
    Pana cand scara valorilor nu va fi repusa in pozitia ei fireasca, cu capul sus si cu picioarele jos, tara asta nu-si va reveni.
    Pe mana amatorilor, n-are cum.

    Am obosit tot spunand chestiile astea.
    Cand sila ia locul sperantei, e bine sa-ti vezi de drum.
    Va doresc numai bine !

    Tzepelica

    25/06/2010 at 6:56 pm

  39. dar punctul de pensie nu poate fi scăzut?

    gabhryel

    25/06/2010 at 7:04 pm

  40. Fratilor, PSD, PNL si UDMR cu oamenii lor de la CCR, astia au decis sa tragem in jug pentru ei.

    Cetatean

    25/06/2010 at 7:08 pm

  41. iRTV titrează:
    GUVERNUL, INFIRMAT DE CCR
    GUVERNUL TREBUIE SĂ PLECE?

    Da, trebuie să plece: constituţionale sunt numai politicile PSD şi ale PNL.
    Constituţional, Romînia este un stat social.

    ARTICOLUL 1 – Statul roman
    (1) Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil.
    (2) Forma de guvernamant a statului roman este republica.
    (3) Romania este stat de drept, democratic si social

    Numai PSD şi PNL au voie la guvernare.

    QED

    gabhryel

    25/06/2010 at 7:08 pm

  42. Fratilor, PSD, PNL si UDMR cu oamenii lor de la CCR, astia au decis sa tragem in jug pentru ei…

    Cetatean

    25/06/2010 at 7:08 pm

  43. Gaby, sa ne omoare, sa stie ceva, incaltea.

    Cetatean

    25/06/2010 at 7:10 pm

  44. „Stat de drept”, expresia asta nu au vazut-o.

    Cetatean

    25/06/2010 at 7:11 pm

    • drept e o chestiune relativă, relativă la legi, legi pe care le fac ei

      social(ist) e o exigenţă absolută

      gabhryel

      25/06/2010 at 7:57 pm

    • să plece la PNL unde n-ar mai fi cenzurat

      gabhryel

      25/06/2010 at 7:55 pm

    • Preda e un circar,ca si prietena lui,Teo Trandafir.Asta ii si uneste.

      Gabi Dumitru

      25/06/2010 at 7:58 pm

    • nu l-a scos Teofil pe Preda din blogroll de nebun

      razvan

      25/06/2010 at 8:00 pm

  45. Ei, ei, lăsați omul în pace că n-a zis nimic de PNL.

    Eu îl cred, PDL-ul descris de el e cam ca PDL-ul știut de mine.

    sym

    25/06/2010 at 8:00 pm

  46. Salut!
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    25/06/2010 at 8:36 pm


Comentariile sunt închise.