Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Presa ca vulnerabilitate

In nici un stat democratic din lume presa nu poate fi o vulnerabilitate pentru democratia acelui stat, pentru institutiile si pentru societatea lui. Nici macar campaniile de presă la comandă nu pot fi considerate un pericol, statul prin institutiile sale poate, trebuie si este obligat sa se apere. Singura posibilitate de aparare a statului impotriva acestui gen de presa este in primul rand TRANSPARENŢA institutionala. In clipa cand o mare parte din institutiile statului de drept sunt infiltrate pana peste cap de oameni santajabili, santajul va fi inerent in orice practica si inevitabil  prin presa sau prin alte mijloace mult mai violente si mai fatise.

Fenomenul santajului politic este  simptomul si nu boala. Boala se numeste coruptie! Nici o campanie de presa nu poate darama un demnitar cinstit, care nu poate fi mituit si nu traieste in concubinaj cu bugetul statului. Nici o campanie de presa nu poate submina o institutie a statului daca aceasta functioneaza prin prerogativele pe care le detine, prin legile si normele de functionare.

Daca statul trebuie sa fie transparent prin lege, presa la randul ei trebuie sa fie transparenta prin normele profesionale ale celor care se ocupa cu modelarea opiniei publice. Lipsa normelor deontologice sau neaplicarea lor conduce automat la degradarea profesionala si la pericolele de manipulare la care am fost martori in ultimii ani de zile.

Sunt absolut sigur ca o mare parte din cei care se ocupa astazi de presa in Romania, habar nu au despre cum trebuie facuta presa. Jurnalistii adevarati au fost impinsi la marginea meseriei si au fost schimbati de simulacre ieftine si pseudo-profesionisti.  Presa romaneasca a incaput pe mana unor elemente penale, lipsite de orice sentiment de responsabilitate pentru public si pentru societatea din care fac parte.

Intr-un stat nu este nevoie de campaniile de presă la comandă pentru subminarea lui, suficient sa existe patroni de presa de genul lui Vantu sau Felix si politicieni de felul lui Geoana, Vanghelie sau Videanu.

Statul de drept poate sa se apere numai prin LEGE si nu prin formularea unor strategii, fie ele si de apărare. Indepartarea patronilor de presa corupti si ale politicienilor corupti este strategia cea mai eficienta. Cat timp statul nu va fi transparent si presa isi va exercita activitatea intr-o atmosfera impusa de patronii desantati, nici o strategie nu va ajuta.

Lumina domnilor, lumina si curatenie morala din ambele parti si atunci nu va fi nevoie de  strategii de aparare. Nu vor exista demnitari coruptibili si patroni de presa corupti, nu va exista santaj si campaniile de presă la comandă vor fi inutile. A venit timpul ca democratia romaneasca sa se maturizeze, pentru ca deja am trecut de varsta majoratului.

114 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut voios !
    Chestia cu presa-pericol pt. siguranta statului e o mare GAFA.
    De care vor profita toti mafiotii din politica si din presa.
    Daca se continua asa, derbedeii din PSD si PNL chiar nu mai trebuie sa faca nimic pana la alegeri…au campanie gratis, facuta de PDL.

    Am impresia ca piratu` a realizat ca e vorba de o eroare…mai adineauri, purtatorul lui de cuvant, sotul sotiei sale (Tzurcan) a spus ca e vorba doar de o „provocare la dezbatere”.
    Jalnic, ma copii… 😦

    Tzepelica

    23/06/2010 at 9:04 pm

    • @timi salut 🙂
      Da prietene, mare gresala. Intolerabil de mare! Pacat, nu se face asa treaba. Pentru asta ai parchet si DNA. Nu ai nevoie de altceva. 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:06 pm

  2. Salut Theophyle !

    Ma bucur sa citesc articolul asta. Exprima atat de bine si de coerent ceea ce mi-a trecut si mie prin minte azi pe la pranz si ce am incercat sa scriu pe aici.

    Cred ca justitia este primul loc care trebuie curatat intr-un fel sau altul. Pentru ca daca putina curatenie reuseste acolo, printre procurori si judecatori, atunci tot restul sistemului se poate prabusi ca un domino. Iar Vantu si Voiculesc, ca si Paunescu, ca si toti cei care s-au imbogatit pe spinarea banilor publici in tara asta vor cadea la randul lor victime ale prabusirii dominoului, indiferent cat ar „urla” „ziaristii” platiti de acestia.

    Justitia ar trebui sa fie obiectivul nr. 1 intr-o strategie de aparare (dar si cu masuri, caci o strategie presupune un plan, nu doar constatari), iar strategia economica pe termen mediu si lung ar trebui sa fie obiectivul nr. 1 al guvernului. Si atunci cand nu se va mai ocupa toata lumea de orice, poate o sa iasa ceva.

    kingsnake

    23/06/2010 at 9:06 pm

    • @KS, asa este!
      Sunt santajabili numai cei care au de ce sa fie santajabili. Povestea este coruptia! Si primii pe lista sunt justitia si clasa politica !!!

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:08 pm

  3. king,
    bine punctat.

    luminita

    23/06/2010 at 9:09 pm

    • Lumi, salut 🙂
      sper ca esti bine, nu te-am vazut de mult. Am fost bucuros astazi sa-ti citesc comentariile!

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:12 pm

      • Theo,
        multumesc , sunt binisor, nici prea-prea, nici foarte-foarte.
        Am facut si eu o pauza de scris, ca sa-mi reincarc bateriile.

        luminita

        23/06/2010 at 9:16 pm

        • Bravo fata! 🙂
          imi pare bine 😆

          Theophyle

          23/06/2010 at 9:32 pm

  4. Tzepi,
    pe sistemul turbo in care se comit gafele cred ca si tantzarii pot fi trecuti intr-un capitol special ca pericol national.

    luminita

    23/06/2010 at 9:11 pm

  5. Salut, n-am copiat. E trist. 😦

    Dan Selaru

    23/06/2010 at 9:14 pm

    • Dan, salu!
      Tocmai am citit ceea ce ai scris. Inspaimantator de trist! 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:18 pm

  6. […] afla mai mult: Presa ca vulnerabilitate […]

  7. Salut proprietarul acestui blog care in curind va face baie in petrol „made in BP” ! 🙂
    In democratia „originala” , presa este o arma in cucerirea puterii ! La fel si pentru manipularea opiniei publice !
    CSAT nu ar trebui sa se ocupe de anumite probleme . Mai putin daca devine un fel de birou politic , tip CC al PCR .
    Ca urmare , in amarita Romanie, calea spre democratia normala , universal recunoscuta , este extrem de grea si va continua sa aiba multe surprize dar si „derapaje” .
    Am zis ! 😆

    Stefan A.

    23/06/2010 at 9:18 pm

    • Stefan, salut 🙂
      s-ar putea sa ai dreptate, inm spewcial pentru ca locuiesc la un km de malul oceanului 😦

      Foarte neinspirat a fost astazi Baselu’ a dat acum niste munitie pentru creerea unei ideologi importiva lui, ca anti democrat. Pacat 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:22 pm

  8. Salut Theophyle & guys!

    Un articol foarte bun, e o observație crucială aici:

    Nici o campanie de presa nu poate darama un demnitar cinstit, care nu poate fi mituit si nu traieste in concubinaj cu bugetul statului.

    Din păcate chestia asta se aplica doar unui public inteligent și cu spirit critic. Publicul majoritar din România nu cred că are aceste calități, ci mai degrabă înghite orice, pelicănește, indiferent de cât de evident manipulatoare și rău-intenționată este sursa. Dovada este audiența lui Mircea Badea.

    Mi s-a atras atenția de nenumărate ori că sunt „naiv”, de exemplu, în a o sprijini pe M. Macovei, din moment ce ea a abuzat de funcția de ministru intervenind în acel proces cu casa părinților. Nu contează că nu-i adevărat și nu există nici o probă, „smear campaign”-ul și-a atins scopul.

    În rest sunt de acord, singura apărare posibilă este transparența și calitatea guvernării, nu CSAT-ul.

    Pe de altă parte, sper că sunteți de acord ca șantajiștii de presă să intre la pușcărie atunci când sunt dovediți, ca orice alt infractor.

    sym

    23/06/2010 at 9:19 pm

    • sym,
      iti amintesti inregistrarile telefonice dintre jurnalistul Bogdan Chirieac si seful ANI ?
      Ce s-a ales de acel santaj?
      Chirieac face iar pe analistul la Irealitatea , e drept ca in direct fiind nu-si permite sa foloseasca si sintagma care l-a consacrat , aceea cu „plm”. 😉

      luminita

      23/06/2010 at 9:25 pm

    • @Sym salut 🙂
      Sunt un om care cred in statul de drept, este parte din crezul meu cel mai profund. Nu are importanta ce cred alti, important este ceea ce credem noi, astia putini, care dorim sa fim corecti.

      SRS & Co. trebuie sa intre la puscarie, judecati si condamnati. Asta nu are legatura cu securitatea statului. Astia sunt niste borfasi.

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:25 pm

  9. MAI AVEM UN AN PANA LA MAJORATUL IN STIL ANGLO-SAXON .Ca si asa suntem pe axa Bucuresti-Londra-Washington . intr-un mod diabolic si perfid , acest stat manipuleaza opinia publica aruncand pisica cu ” libertatea presei ” , dar pe la spate loveste cu noi biruri .Si mai mult , acest guvern IMBECIL ofera garantii guvernamentale intreprinderilor mici si mijlocii care fac ” angajari ” . Adica ajutoare catre companiile LOR , ca altii nu mai fac profit in aceasta perioada .
    Se vor impozita tichetele de masa cu 16%. Acesti imbecili care ne conduc nu realizeaza urmatorul lucru : tichetul de masa nu se poate da decat unui angajat cu carte de munca , adica unui angajat legal, platitor de taxe . Asa ca , impozitindu-le , angajatorul nu va mai fi interesat sa isi stimuleze angajatul cu o forma legala , ci va avea alternativa de a da angajatului bani la negru , la mica intelegere etc ,……, adica CINE PIERDE, GHICI……….
    De asemenea tichetul de masa aducea in economia romaneasca un anumit consum (e drept , alimentar) . Acesta va dispare sau reduce mult ,si proportional se va reduce si TVA-ul aferent acestui consum .
    Mai vreti exemple de imbecilitate ?
    Atunci legati-va de documentul „pisica” aruncat de CSAT .
    Domnilor , SUNTEM IN CRIZA , DE OAMENI DESTEPTI SI CAPABILI SA NE ARATE DIRECTIA CATRE CARE TREBUIE SA NE INDREPTAM

    puiu

    23/06/2010 at 9:20 pm

    • Puiu salut,
      nu cred in conspiratii. Cred insa ca politicienii nostri se comporta extrem de ciudat. Cat despre tichetele de masa, sunt pentru, numai daca sunt impozabile sau sunt recunoscute prin LEGE ca neimpozabile.

      P.S.
      adevarat suntem in criza de oameni, de ce nu te apuci de politica prietene?

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:30 pm

  10. Eu sunt de acord cu impozitarea tichetelor de masa.
    Ele nu aveau nici un alt rost decit sporirea evaziunii fiscale
    Ati vazut pe cineva care maninca la prinz cu tichetul de masa. Nu ! Ele sunt folosite la supermarket la aprovizionarea saptaminala cite 20 odata.
    Cistigau doar cei care tipareau plasau tichetele.

    Un tanar de stanga

    23/06/2010 at 9:33 pm

    • TDS, salut 🙂
      Inteleg ca taicunul principal este tipul de la UDMR, cum il cheama? Vestelroi, cred. Nu stiu cum isi scire numele 🙄

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:37 pm

      • salut theophyle – Il cheama Kerestoi , ca a chelit toti muntii de cherestea , si i-a dat casa lu Bleaga.

        Eu nu sunt de acord cu impozitarea excesiva a muncii, dar chestia cu tichetele e o shushanea ! 🙂

        Un tanar de stanga

        23/06/2010 at 9:41 pm

        • Aha, din vechea garda!

          Theophyle

          23/06/2010 at 9:48 pm

  11. Theophyle
    De ce dracu trebuie sa se ocupe CSAT de presa nationala ? Inteleg sa se ocupe justitia pentru cazuri documentate dar nu concep sa fie acordate „indicati pretioase” acesteia din partea CSAT !
    Sintem doar o democratie de fatada , tip Zimbabwe ! 🙂
    Legat de dezastrul BP , citesc ca se face tot mai groasa ploblema !
    Ajunge si BP la faliment sau va fi salvata pe baza principiului „too big to fall ” ?
    Indiferent de viitorul ei , dezastrul asta creste tot mai mult si nu se gasesc solutii ! 😦
    PS. Vad ca si din Afganistan vin semnale urite de tot ! Seful fortelor USA in aceasta tara a criticat puternic administratia ! A fost sfatuit sa demisioneze sau a fost din proprie initiativa ?

    Stefan A.

    23/06/2010 at 9:36 pm

    • Salut stefan 🙂
      E o ocazie pentru socialistul Obama sa critice sursa tuturor relelor: Imperialismul Britanic !

      Daca nu poti scapa de Vintu cu vorba buna, scapi cu CSATu

      Un tanar de stanga

      23/06/2010 at 9:40 pm

      • TDS,
        nu cred in asta! A fost o prostie din toate punctele de vedere!~!!

        Theophyle

        23/06/2010 at 9:41 pm

      • TOG
        USA are niste probleme pe cap ca daca ar fi acolo politicienii nostri, ar cere toti azil politic in alte tari ! 🙂
        Nu cred ca Obama este un socialist dar si dezastrul BP este fara solutii . Degeaba da miliarde de despagubiri daca nu reusesc sa inchide putul din care iese zilnic o cantitate enorma de petrol ! 😦

        Stefan A.

        23/06/2010 at 9:49 pm

        • E, da-l naiba… doamne iarta-ma!

          Un tanar de stanga

          23/06/2010 at 9:51 pm

    • Stefan A.
      Il cunosc pe tip, este un general care si-a castigat gradele pe front si nu in birou cu linguseli. Omul a cunoscut povestea vietnamului si cred ca si aici politicienii nu-i vor lasa pe militari sa castige razboiul.

      Din nefericire si noi am avut doi morti astazi in Afaganistn 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:40 pm

      • Ce banuiam si eu ! In Afganistan , acelasi amestec politic ca in Vietnam va duce la o infringere sigura .

        Stefan A.

        23/06/2010 at 9:46 pm

        • Omul stie, i-au mai facut-o la tinerete, probabil 😦

          Theophyle

          23/06/2010 at 9:47 pm

  12. UTS, adica Hossu/BNS.

    Turnofftheglory

    23/06/2010 at 9:41 pm

    • TOG salut 🙂

      Theophyle

      23/06/2010 at 9:42 pm

    • Da prietene tog mersi 🙂
      Cum e la Galati ? Va inundeaza ?

      Un tanar de stanga

      23/06/2010 at 9:45 pm

  13. Theophyle
    Ai informatii privind cutremurul de azi din Canada ?

    Stefan A.

    23/06/2010 at 9:53 pm

    • Nu a fost serios:

      An earthquake of 5.5 magnitude has hit southern Ontario and western Quebec, according to the U.S. Geological Service.

      Theophyle

      23/06/2010 at 10:00 pm

      • Grazie ! 🙂

        Stefan A.

        23/06/2010 at 10:02 pm

  14. BUna seara, buna seara.
    Povestea coruptiei in presa, a santajelor aplicate pe fata sau pe ascuns este o alta fateta a societatii bolnave care se manifesta in Romania. Despre generalul inlocuit azi nu pot spune decat ca-mi pare rau ptr el. Iar Obama este un dobitoc si nu a inteles nici de data asta sa se ridice la inaltimea functiei pe care o ocupa.

    clemycali

    23/06/2010 at 10:01 pm

    • clemy, salut 🙂
      Adevarat din nefericire 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 10:08 pm

      • Theophyle, Afghanistanul cred ca va fi mai rau decat Vietnamul. SUA nu poate pleca de acolo ptr ca talibanii revin la putere cu toate consecintele care recurg din povestea asta. Si mi-e teama ca Obama, la anul, in plina campanie ptr un nou mandat la Casa Alba, o sa inceapa retragerea trupelor. Pur si simplu razboiul va trebui luat de la capat de o alta administratie. Un cosmar nu altceva.

        clemycali

        23/06/2010 at 10:19 pm

        • Salut clemy
          Fara rezolvarea problemelor cu Pakistan (servicii secrete de stat care ajuta talebanii) si fara oprirea finantarii fanatismului religios musulman facuta de Arabia Saudita , Afganistan este un razboi pierdut din start. Este o situatie extrem de complicata!

          Stefan A.

          23/06/2010 at 10:24 pm

        • @clemy,
          nu cred! mai am prieteni in uniforma si nu cred ca o retragere fara „glorie” de acolo poate fi acceptabila. Nu cred ca Obama poate face ceva in aceasta privinta.

          Theophyle

          23/06/2010 at 10:28 pm

  15. Theophyle, politeieni, salut! Teoretic sunt de acord ca „vulnerabilitatea presei” suna rau, rau de tot! Dar rau de tot e si faptul ca institutiile statului (parlament, justitie, politie) roase de coruptie, isi rezolvă treburile murdare exact prin aceasta presa! Undeva trebuie deznodate legăturile astea, daca nu o sa glosam mereu democratic si ineficient. De fapt realitatea acestei reţele malefice, in intregime, suna rau de tot şi n-o vad rezolvabila nici cu CSAT-ul!In „gradina” am vorbit de nevoia stringenta a trecerii problemei pe agenda culturala, dar tare mi-e teama ca si pusa acolo, tot teorie va ramane… 😉

    noradamian

    23/06/2010 at 10:23 pm

    • Nora, servus!
      Asa cum am spus, cam toata lume pe aici si pe la tine, problema ramane JUSTITIA. De acolo trebuie sa inceapa curatenia. Nu vom avea o justitie curata si eficienta, nu vom avea nimic 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 10:30 pm

  16. theophyle, sigur ca de la justitie pornesc toate! Ca n-avem alta solutie decat sa ne punem speranta in putinii magistrati care-si practica meseria corect si care contesta coruptia si ineficienta institutiei din interior. Dar mai jos de institutii avem o populatie in mare parte indobitocita de malversatiunile presei. Un semnal de alarma in CSAT presupun, nu-nseamna ca „dictatorul” va pune pumnul in gura presei, ci pur si simplu ca o problema grava a fost pusa responsabil si democratic in discutie, cu trimitere, sper,la aceste institutii.

    noradamian

    23/06/2010 at 10:41 pm

    • Nora,
      Basescu nu estew nici pe departe dictator. Decizia CSAT a fost o gresala, si din nefericire una majora 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 10:44 pm

  17. Buna seara!

    Jale mare la PSD, faliment la orizont: 3000 RON taxa Ponta!

    Intelegem acum de ce vor depune motiune la toamna.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/taxa-ponta-3000-de-lei-pe-cap-de-baron-local-al-psd-898934.html

    Cetatean

    23/06/2010 at 10:45 pm

    • @Cetatean, salut 🙂
      Bani marunti pentru baieti 🙂

      Theophyle

      23/06/2010 at 10:47 pm

      • A stiut bine Geoana si anturajul cum sa „stoarca” partidul de bani !
        Vede asa domnul Ponta ce inseamna sa stai in opozitie , fara acces la ciolanul gros ?

        Stefan A.

        23/06/2010 at 10:53 pm

    • Salut, am citit. Foamea e mare.

      clemycali

      23/06/2010 at 10:52 pm

  18. theophyle, ce decizie s-a luat? Eu socoteam, poate gresesc, ca e doar o discutie cu scop de atentionare asupra gravitatii situatiei care nu poate face rau, chiar daca suna straniu… Evident, asta il expune pe Basescu unor critici teribile!( A si sarit ponta si multi altii, deja) „Dai in moguli, dai in presa! Dai in presa, dai in libertatea de expresie si democratie…” Nimic nou! 😦

    noradamian

    23/06/2010 at 10:52 pm

  19. ce bani marunti? ca sa stringa 8 milioane de euro, trebuie multe cotizatii: 112.676 cotizatii (3000 Ron inseamna 71 euro).

    112.676 plati lunar inseamna 112.676 baroni platitori. Cam multi, nu are PSD-ul atitia 😉

    Cetatean

    23/06/2010 at 10:53 pm

    • Cetatean
      Aia 3.000 lei sint cifra minima ! 😆
      Sa vezi acum asfaltari, borduri , ceasuri publice de aur care vor umple judetele cu conducere PSD .
      Nu ca in restul judetelor conducatorii ar fi niste ingeri !
      „greaua mostenire ” lasata de Geoana & Co. a lovit partidul ! 😆

      Stefan A.

      23/06/2010 at 10:57 pm

  20. Criza, Stefane, ii va lovi si pe cei din PSD mai rau ca marfarul, isi va vinde Nastase ouale de la ferma 😉

    Daca nu le trece motiunea la tomna, sunt mincati cu fulgi cu tot!

    Cetatean

    23/06/2010 at 10:59 pm

    • Daca ceva nu se rezolva cu guvernul asta pana la toamna si astia pleaca in concedii la Monte Carlo, se duce naiba guvernul, si chiar nu o sa-mi para rau 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 11:01 pm

  21. Am trecut azi in revista ce a ramas pe toamna:

    – legea pensiilor (raportul comisiei de specialitate a fost aminat la Camera)
    – Strategia de Aparare
    – legile Justitiei

    Legea Educatiei si ANi trebuie dezbatute in urgenta pina la finalul lunii sau in sesiune extraordinara. Eu as face sesiune extraordinara si pentru pensii, a trecut de Sant, n ustiu de ce nu au votat aia la Camera odata!

    Cetatean

    23/06/2010 at 11:06 pm

    • Cetatean, pentru ca in cazul pensiilor Camera este decizional si ei vor sa o taraganeasca, e vorba de pensiile lor, baiete 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 11:07 pm

      • ceapa mamii lor!

        Tocmai am citit stirea: „Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor a decis, miercuri, să prelungească până la 1 septembrie termenul de depunere a noului raport la proiectul legii pensiilor, care a fost retrimis de plen la comisie pentru reexaminare”.

        Cetatean

        23/06/2010 at 11:14 pm

        • Ce ti-am spus. Toti sunt o mafie 😦

          Theophyle

          23/06/2010 at 11:21 pm

  22. In sfirsit, o banca recunoaste ca vintura hirtii si indeamna la cumparat aur:

    http://www.money.ro/finante-si-banci/sfat-erste-bank-cumparati-aur.html

    Cetatean

    23/06/2010 at 11:07 pm

    • Frate Cetatean, noi spunem asta de o jumate de an 😦

      Theophyle

      23/06/2010 at 11:08 pm

      • Mai am doar putin loc in garaj pentru a mari cantitatea de lingouri depozitate !
        F-16 ocupa o gramada de spatiu ! 🙂

        Stefan A.

        23/06/2010 at 11:13 pm

        • vinde F-16 Romaniei, plata peste 2 ani in bonduri grecesti 😉 !

          Cetatean

          23/06/2010 at 11:16 pm

          • 😆 😆

            Stefan A.

            23/06/2010 at 11:20 pm

  23. Vesti bune 😉

    http://antena3.ro/politica/mazare-guvernul-vrea-sa-taie-10-din-bugetele-locale-de-anul-viitor_102278.html

    Daca se intra cu barda in aparatul de stat din primarii, e o treaba tare! Numai cind vad mutra smecherasului mazare, imi vine sa maresc norma de concedieri din primarii la 75%!

    Cetatean

    23/06/2010 at 11:20 pm

    • Cetatean,
      mazare e pe plita incinsa rau. El stie asta, ca fraier nu e 🙂

      Theophyle

      23/06/2010 at 11:22 pm

  24. asta a indatorat Constanta ca nimeni altul. El si Nechita de la iasi, din psd amindoi, au dus bugetele la limita falimentului. Sunt mincati amindoi.

    Cetatean

    23/06/2010 at 11:24 pm

    • Era de asteptat. Si se invart in jurul cozii ptr ca nu au curaj sa recunoasca adevarul: ca intreaga constructie europeana prezenta, si mai ales euro, sunt artificiale si ca nu duc nicaieri. Adauga la asta taxe masive, lipsa productiei de bunuri materiale, sporul negativ al populatiei, etc si ai tabloul complet al dezastrului.

      clemycali

      23/06/2010 at 11:51 pm

    • @Cetatean, daca poti sa fi maine pe faza, ca am o postare serioasa, dimineata! 😆

      Theophyle

      24/06/2010 at 12:06 am

  25. Buna seara!

    Mi se pare oportun ca, la aceasta tema, sa intelegem CONTEXTUL in care se incadreaza referirea la ANUMITE manifestari ale presei. De aceea, va recomand cu caldura sa cititi paginile 13-14 (Riscuri, Amenintari, Vulnerabilitati) din:

    Dă clic pentru a accesa SNAp.pdf

    articolul referitor la presa este in „Vulnerabilitati” (pag.14).

    TOATE chestiunile invocate aici atat de @Theopyle, cat si de ceilalti postatori, sunt invocate si listate in Strategie.

    Deocamdata astazi n-am auzit decat oracaiturile celor care sunt potentialii subiecti suspecti ai articolului din strategie.
    🙂

    nicole

    24/06/2010 at 12:03 am

    • @Nicole, salut!
      Am primit un tip de zile mari, citeste maine postarea de dimineata si vei intelege exact contextul. Crede-ma a fost o diversiune ca la carte 😆

      Theophyle

      24/06/2010 at 12:04 am

      • Salve, @Theophyle! 🙂

        Ia sa vedem ce citim noi de dimineataaaaa…………. 😆

        ps: pe cine ai primit? un TIP??? 🙂

        nicole

        24/06/2010 at 12:09 am

        • @nicole, noi sunte oameni seriosi, nu divulgam sursele 😆

          Theophyle

          24/06/2010 at 12:12 am

          • 😆

            evidement! io ma refeream la altceva, moncher!

            nicole

            24/06/2010 at 12:13 am

            • …ma gandeam si io ca mai bine primeai o tipa… 🙂

              ps: daca ai urmari ce se inplanta pe canalele tv romanesti ti-ai face cruci cu limba si, in general, cu tot ce ai apuca…

              nicole

              24/06/2010 at 12:15 am

              • 🙂 nu-i vad in primul rand pentru ca sunt fraieri si au cazut in capcana 😆

                Theophyle

                24/06/2010 at 12:21 am

  26. Un articol excelent, Theophyle!

    Dar şi observaţiile Norei mi se par întemeiate.

    Le reiau puţin altfel.

    1. Într-adevăr, un demnitar cinstit n-ar avea de ce să fie şantajat.

    Dar crezi că e şi suficientă condiţia asta? Cineva amintea de Monica Macovei.
    Mai ţii minte campania dusă împotriva ei?
    A fost suficient faptul că e cinstită pentru a nu fi ţinta atacurilor şi abjecţiilor de presă?
    Nici Funeriu nu e şantajabil, dar l-au călărit binişor.
    Şi, în general, cînd nu pot fi prinşi sunt anatemizaţi, discreditaţi, dezonoraţi ca „oameni ai lui Băsescu” (C. Preda, TRU).

    2. Zici că JUSTIŢIA ar trebui să regleze anomaliile acestea.
    Da, aşa e. Aşa ar trebui să fie.
    Dar avem undeva în vreo lege sancţionată manipularea, instigarea, diversiunea, mai mult sau mai puţin liminale?

    Un exemplu al zilei de azi: iRTV a titrat – ATAC LA LIBERTATEA PRESEI

    Pe ce bază îi acţionezi în judecată? Că e o minciună? Vor spune că e o opinie! Că e o interpretare tendenţioasă? Vor invoca libertatea de expresie!

    SITUAŢIA ESTE FĂRĂ DE IEŞIRE!

    Să lăsăm pe seama justiţiei? Tot acolo ajungem: JUSTIŢIA ar fi acuzată că intervine în drepturile şi libertăţile fundamentale.
    Ar fi şi mai mare scandalul: Băsescu şi-a subordonat şi Justiţia!

    3. Strategia de apărare constată o vulnerabilitate, printre altele: nu cu presa în general, ci cu anumite practici ale ei.

    E sau nu o vulnerabilitate?

    Eu zic că da, dacă avem în vedere cum este definită vulnerabilitatea în această strategie de apărare, ca slăbiciune care poate fi exploatată în detrimentul statului de drept şi a celorlalte valori fundamentale ale naţiunii.

    4. Dacă tot ai făcut corelaţia vulnerabilitate a presei – vulnerabilitate a clasei politice – ŞI BINE AI FĂCUT – ai fi putut observa că ŞI CORUPŢIA este văzută ca vulnerabilitate a siguranţei naţionale.

    În concluzie, transparenţa, şi onestitatea guvernării nu garantează o presă care să nu prezinte vulnerabilitatea pe care o sesizează strategia de apărare naţională.

    gabhryel

    24/06/2010 at 12:05 am

    • gabhryel, salut 🙂
      Asa cum i-am raspuns lui @nicole. Povestea a fost o diversiune a lui Basescu. Am niste ponturi bune maine, asa ca citeste dimineata 🙂

      Theophyle

      24/06/2010 at 12:07 am

      • M-ai facut curioasa 🙂 De abia astept sa citesc postarea.

        clemycali

        24/06/2010 at 12:17 am

        • Clemy, acum o scriu 😆

          Theophyle

          24/06/2010 at 12:18 am

      • Salut, Theophyle!

        Nu-i o diversiune, Theophyle!

        E răspuns la diversiune şi atac preemptiv.

        Cum văd eu lucrurile:

        E clar – s-a văzut – că teveurile duc şi vor duce o campanie furibundă mai ales în toamnă împotriva guvernării, cu armele lor: „genocid social” etc., ştii melodia.
        Bun. Ce faci în cazul ăsta? Nu poţi decît să decredibilizezi acest factor de influenţă.
        Aşa cum şi merită de altfel.

        Or, tocmai asta a făcut Băsescu.
        Şi idioţii – pentru că vor să-l atace cu orice preţ, speculînd şi această „gafă” – au căzut în plasă: vorbesc tocmai despre decredibilizarea presei şi ce pericol constituie ei pentru siguranţa naţională, aducînd pe tapet TOCMAI PROBLEMA LOR, asta apropo de ADEVĂRATELE PROBLEME ALE CETĂŢENILOR!!!!!!

        MINUNAT!

        😆

        Bravo, Băse!

        gabhryel

        24/06/2010 at 12:23 am

        • Dar, repet, nu e diversiune: campaniile de presă chiar constituie o vulnerabilitate!

          Care trebuie combătută simplu: spunînd că este ceea ce este!
          Atît! Nici nu-ţi trebuie mai mult!

          😆 😆 lol:

          gabhryel

          24/06/2010 at 12:28 am

  27. La OTV are loc o rastignire si un prohod in toata regula. Nu stiu, a murit DD sau este doar in puscarie. Taman aud o tipa/fan OTV care a zis ca atunci cand l-a vazut pe DD incatusat, i-a venit rau si aproape ca a lesinat…

    Pavelescu e in studio de atatea ore ca nu stiu de ce nu lesina si el din motive (macar) de oboseala.
    Este vorba despre catuse puse presei”.
    Apropo, stiati ca SRS detine 20% din actiunile OTV, lucru comunicat pe post cu ceva timp in urma chiar de DD?
    Milioane si milioane de oameni sustin ca este strigator la cer ce i se-ntampla lui DD, dar nimeni nu se intreaba daca spaga aia sub santaj chiar a existat. De ce? Pentru ca spaga este simbolul firesc national. Sa-ti vina sa lesini de disperare.

    Ce tara de bovine, fraaaate!

    nicole

    24/06/2010 at 12:21 am

    • Acum citind in EVZ pe marginea cazului, lucrurile nu maisunt chiar atat de clare. Primarul Mot, au cum il cheama, a inceput sa aiba declaratii contradictorii. Ba ca l-a sunat Diaconescu, ba ca l-a sunat cu santajul doar Parv. Extrem de interesant.
      Iar faptul ca in studio la OTV mai au putin si matura podelele cu pletele de jale nu trebuie sa ne mire. Cred ca au o audienta mai ceva ca la Elodia. Pacat ca nu pot privi pe internet. Ar fi interesant. 🙂

      clemycali

      24/06/2010 at 12:24 am

      • 😆 😆 😆

        Cine e Elodia? Cine?
        Nu apare in scriptele oficiale. 😆

        Forget her! 😆

        Spectacolul a murit, traiasca circul. TOTAL.

        nicole

        24/06/2010 at 12:32 am

  28. Alta telespectatoare: „Adica s-ar fi coborat DD, la averea lui („licita” – spune o moderatoare 😆 ), sa ceara 200.000 euro?

    Adica la 30 de milioane de euro avere, de ce sa ceara spaga?

    DIN REFLEX CONDITIONAT – zic io… 😆

    Saracul…

    nicole

    24/06/2010 at 12:24 am

    • Folclor romanesc, doamnelor. Folclor!

      Theophyle

      24/06/2010 at 12:26 am

  29. @Theophyle,

    Vezi ca ai fost preluat aseara la OTV de catre Victor Roncea, („…precum spunea un reputat eseist pe blogul sau)”, in legatura cu al tau „tigru de hartie”.

    Deci, te citeste! 🙂

    De altfel, aseara, intr-o ambianta plina de hiene cretine, Roncea a avut cea mai rezonabila si argumentata pozitie. 🙂

    nicole

    24/06/2010 at 12:30 am

    • ? 🙂 si ce a spus?

      Theophyle

      24/06/2010 at 12:36 am

      • Pai, a spus mai multe:
        – in contextul aberatiilor si entropiei discutiilor, ti-a promovat teza tigrului de hartie (de unde rezulta ca si-a insusit-o… 🙂 );
        – a sustinut ca stie – pe surse – ca dl presedinte Basescu este afectat de situatia lui DD. De altfel, in timpul aceleiasi seri, cand inca nu i se uscasera bine lui Roncea cuvintele pe buze, s-au schimbat procurorii lui DD. 🙂

        – am mai aflat ca stie – tot pe surse 🙂 – ca dl presedinte l-ar fi sunat pe DD cand venea in Romania spre procuratura, dar acesta (DD), nu i-a raspuns.

        – a incercat sa afirme public, intr-o generala ostilitate a pesedistilor si altor insi din studio, ca nu puterea „portocalie” l-a lucrat pe DD, ci ca ar trebui sa se ia in considerare mai ales forte ale stangii politice (a amintit precedentul conflict Nastase-DD si santajul odios spre a-i cumpara postul).

        in fine… cam asta…

        In ceea ce te priveste, mi-a fost foarte clar ca te citeste foarte serios. 🙂

        nicole

        24/06/2010 at 12:43 am

  30. Extraordinară mişcare a făcut Băse!

    A ştiut că va fi o lovitură pe care n-au cum s-o evite şi că o vor încasa în plin.

    Astăzi TOATĂ ZIUA a fost ocupată cu asta: PRESA – UN PERICOL!

    Bine, tonomatele au răsucit-o, au încercat s-o dreagă, DAR tot au trebuit să prezinte şi ceva adevăr şi să citeze EXACT din strategie: CĂ NU PRESA CI CAMPANIILE DE PRESĂ CONSTITUIE O VULNERABILITATE A SECURITĂŢII NAŢIONALE!

    Păi, ce vrei mai mult, decît să poţi transmite publicului că PRESA PRIN PRACTICILE EI – şi se ştie despre ce e vorba – CONTITUIE O VULNERABILITATE A SECURITĂŢII NAŢIONALE!

    Deci, s-a auzit? VUNERABILITATE A SECURITĂŢII NAŢIONALE!!!

    😆 😆

    gabhryel

    24/06/2010 at 12:36 am

    • Deci: „Oameni buni, nu credeţi toate minciunile ăstora despre „genocid social” şi alte absurdităţi. Ăştia sunt în stare să pericliteze securitatea naţională, dragi romîni!”

      😆

      Şi aşa e!

      gabhryel

      24/06/2010 at 12:40 am

  31. prieteni si prietene, eu tre’ sa scriu, ca voi sa aveti ce citi maine dimineata!

    Va salut pe toti si va urez o seara/noapte buna. Sper ca ne vom citi si maine 🙂

    Theophyle

    24/06/2010 at 12:39 am

    • Iti trimitem cateva bezele peste ocean.

      nicole

      24/06/2010 at 12:45 am

  32. Pavelescu il invoca acum pe Iuliu Maniu citand niste vorbe de duh in legatura cu libertatea cuvantului.

    Il astept acum la apel si pe Stefan cel Mare, Mihai Viteazu si alti eroi. Cat de mici par ei cand sunt invocati de acest paduche de Pavelescu… 😆

    nicole

    24/06/2010 at 12:52 am

  33. Mamă-mamă, cît de cretini sunt!

    I-a jucat pe degete Băse!

    Ţineţi minte cît mai invocă ei aşa-zisele diversiuni, perdele de fum care vezi Doamne distrag atenţia de la „adevăratele probleme ale cetăţenilor”?

    Cît sunt ei de experţi în sesizarea fumigenelor!

    Păi, dacă erau aşa de deştepţi, de ce au abandonat pensiile şi salariile tăiate, „genocidul social”, „problemele reale ale cetăţenilor” şi au muşcat dintr-o chestie care nu e nici lege, nici ordonanţă de urgenţă, nici decret prezidenţial, ci mai degrabă o perspectivă asupra unei stări de lucruri şi o temă de dezbatere?

    Bravo, tolomacilor!
    Aştept şi dezbaterile de mîine!

    gabhryel

    24/06/2010 at 12:56 am

  34. Ba au mai dat şi BREAKING NEWS pe fond galben şi cu litere mari o jumătate de zi pe tema asta!

    😆

    gabhryel

    24/06/2010 at 12:58 am

  35. Pe crowl-ul de la OTV curg in continuu mesaje transmise de fanii postului. Aseara aveau deja vreo zece mii, la numai cateva ore de la „ridicarea” lui DD. Asta seara cred ca au vreo treidamii. la un calcul simplu, cred ca au facut 10,000 de mangoti/euroi numai in 24 de ore si numai din asta. Un SMS este 0,44 EURO inclusiv TVA. 🙂

    Cred ca mai profitabil este ca DD sa stea in puscarie decat in studio. 😆

    nicole

    24/06/2010 at 1:01 am

  36. Hahahahahahahahaaaa

    Chiar dacă Parlamentul va respinge în toamnă observaţia asta din Strategie – cum vrea Ponta – ea îşi va fi făcut demult efectul.

    Dar dacă o vor scoate, cu atît o vor confirma!

    Hahahahaaaaa

    gabhryel

    24/06/2010 at 1:01 am

    • Si pana atunci, daca Diaconescu sta 29 de zile la bulau (am inteles ca poate sa manance pizza), fii atent calcule: 10,000 EURO/zi x 29 zile = 290,000 EUR)/luna, numai din SMS-uri.

      Calculand si audienta, nu mai calculez si veniturile din publicitate, ca pierdem timpul.

      Dar daca sta 9 luni, cat se da pentru santaj si mita? 😆
      Se odihneste si el, saracu, dupa atatia ani de munca de noapte continua. 😆

      nicole

      24/06/2010 at 1:06 am

      • Parcă văd telenovela:

        AU MAI RĂMAS 1793 DE ZILE PÎNĂ LA ELIBERAREA LUI DAN DIACONESCU!

        gabhryel

        24/06/2010 at 1:34 am

  37. I-au prins în cleşte pe berbeci!

    Argumentul lor favorit: cum şi cine stabileşte că e campanie de presă, cum şi cine stabileşte că e presiune asupra deciziei politice etc.

    Păi, strategia de apărare nu e un document normativ, ea prezintă perspective, posibilităţi.
    Deci, răspunsul la întrebarea lor încuietoare e: tot ăia care stabilesc şi constată alte vulnerabilităţi, cum ar fi: „scăderea calităţii serviciilor publice de sănătate”, „capacitatea administrativă redusă la nivel central şi local” ş.a.m.d.: OAMENII, CETĂŢENII acestei ţări, adică cei care ar şi suporta materializarea acestor vulnerabilităţi.

    gabhryel

    24/06/2010 at 3:18 am

  38. Presupun ca se pregateste o lege a presei, iar textul din CSAT e doar tatonarea terenului.
    Abordarea e putin naiva atunci cand spui ca persoanele nesantajabile nu au de ce sa se teama de campaniile de presa. Demonizarea s-a facut prin presa si nu altfel.
    Legat de siguranta nationala, vezi atacurile la F16 si corelarea cu pensiile.
    Institutiile statului cum pot reactiona? Pana castigi un proces in civil sau penal incepe urmatorul CM de fotbal, dar trustul isi vede de treaba… Gabriela „ai mancat ceva stricat” Firea a luat amenda cat pentru 15 secunde de publicitate pentru „moderare” si a reaparut pe sticla.

    blackman

    24/06/2010 at 6:31 am

  39. Neatza!

    De dimineatza tzip
    Unde-i dom’le acel tip?
    Este ras, ori e cu barba?
    Sau o fi lebada neagra?

    Creanga

    24/06/2010 at 6:53 am

    • ntz, ntz, ntz, nu te potolesti? 😆

      Buna dimineata!

      nicole

      24/06/2010 at 8:34 am

  40. Salut!

    Vulnerabilitati ,riscuri pentru Siguranta Nationala exista -pe unde te uiti,pe unde pasesti.

    N-am inteles deloc ca CSAT considera presa un „pericol”.Eu care nu fac parte din structurile puterii chiar pot afirma acest lucru.

    Pe mine ma intereseaza sa avem un stat minimal,bine structurat,eficient si puternic.Nu pot accepta decretibilizarea institutiilor statului si atacurile zilnice ce vin din partea mogulimii ce a atins putere inimaginabila.

    Cand a fost mai libera presa ca acum?Dar un Vantu care rade si spune ritos „intariti-va statul” ce semnifica?Parca ar zice”eu zburd,si-mi fac de cap”daca voi sunteti slabi si nu ma puteti incolti!”

    dora

    24/06/2010 at 11:02 am

  41. […] Presa ca vulnerabilitate […]

  42. Constat ca parerile sunt impartite.Unii considera o gafa includerea presei in preocuparile CSAT,altii din contra.

    @ blakman,si eu m-am gandit ca se lucreaza la un proiect de lege privind presa,audio-vizualul.Ce castiga un popor daca este dezinformat si mintit tot timpul de trusturile ce detin monopolul literei si al cuvantului?

    dora

    24/06/2010 at 11:13 am

  43. nicole,servus!

    Si la ce spera otevistii?La un nou „free Gigi?”

    dora

    24/06/2010 at 11:17 am

  44. […] post: Presa ca vulnerabilitate This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]


Comentariile sunt închise.