Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 21 Iunie / “ploaie de vară”

Bună dimineata intr-o zi de luni.  Inceput de saptamana si în emisfera nordică are loc solstiţiul de vară. în preajma acestei date, la trecerea meridianului, soarele se ridică deasupra orizontului la unghiul maxim, iar intervalul diurn are durata maximă. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  15°C, si o maxima termica de  28°C. Mai mult insorit, posibile furtuni in diverse zone, cald.  Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =  4.2448   RON (+.0076 RON); 1 USD = 3.4299 RON (+0.0103); 1 EURO = 1.2376 USD; (-0.0015).

Statele europene participante la G20 consideră că astfel de decizii sunt urgente pentru a împiedica noi crize similare în viitor„, a spus Merkel, citată de Reuters.

Liderii celor mai mari 20 de economii dezvoltate şi în curs de dezvoltare se vor întâlni pe 26-27 iunie la Toronto, în Canada.   Poziţia cancelarului contrastează cu cea a preşedintelui american Barack Obama, care a afirmat săptămâna aceasta că problema finanţelor publice trebuie abordată pe termen mediu. Guvernele europene au lansat măsuri de austeritate pentru a împiedica o extindere a crizei datoriilor începută în Grecia.  Cabinetul condus de Merkel a prezentat în iunie cel mai amplu program de austeritate bugetară de după Al Doilea Război Mondial, cu reduceril de cheltuieli şi majorări de taxe în valoare de 80 de miliarde de euro în următorii patru ani. (Sursa: Capital)

Asa cum am anticipat ieri, Preşedintele Traian Băsescu a acordat, duminică seară, Guvernului, un termen de 60 de zile pentru ca aplicarea măsurilor de austeritate şi a programului de restructurare să-şi dovedească eficienţa. Surse participante la întâlnirea Băsescu-PDL de la Snagov au declarat că şeful statului ar fi avertizat că, dacă nu sunt aplicate măsurile de reformă, refuză să mai cauţioneze actualul Cabinet şi i-a acuzat pe unii miniştri de lipsă de solidaritate.

Tripleta BVB a fost şi de data aceasta ţinta preşedintelui, pretextul fiind, în cazul lui Adriean Videanu şi Vasile Blaga, situaţia în care se află organizaţia de Bucureşti, condusă interimar de Liviu Negoiţă: „N-aţi fost în stare nici să găsiţi un lider la Bucureşti. Aţi vrut să păstraţi toţi câte o bucăţică din Bucureşti. Videanu a pierdut glorios Bucureştiul pentru că n-a ştiut să comunice ce-a făcut. Blaga a pierdut alegerile de asemenea glorios. Negoiţă e bun, dar nu se ştie dacă e…”. Lui Radu Berceanu i-a dat peste nas cu fondurile comunitare: „Berceanu, nu te mai plânge că n-ai bani şi nu te mai duce să ceri la guvern. Ai avans de 10 la sută din fondurile comunitare”. O altă remarcă a preşedintelui a fost interpretată de cei prezenţi ca fiind tot un atac la cei trei: „Pentru 30.000 de oameni care sunt clientela voastră sacrificaţi nouă milioane de alegători” (Sursa: Mediafax si “Gandul”). Dupa opiniua mea, desi anticipata, pozitia Presedintelui a fost inca odata retorica, lasand toate optiunile deschise “greilor partidului” intr-un cuvant, o ploaie de vara!

Mediafax sustine ca Preşedintele Traian Băsescu a apreciat,  că trei persoane marcante din partid ar trebui să dubleze actuala conducere, pentru a se face distincţie între formaţiunea democrat-liberală, liderul acesteia şi Guvern, au declarat surse participante la şedinţă, care au susţinut că şeful statului a avertizat că, în caz contrar, PDL riscă să ajungă mai rădu decât PSD-ul lui Adrian Năstase. Din  sursele mele acesti oameni au fost mentionati cu nume si pronume si isi vor prelua prerogativele incepand de zilele urmatoare.

Industria, serviciile şi agricultura ar putea fi principalele sectoare care vor ajuta economia să iasă din recesiune în următoarele trimestre.  Criza se manifestă încă în economie, dar încep să apară unele semne ale diminuării intensităţii acesteia, ceea ce creează premisele relansării economice, consideră Vergil Voineagu, preşedintele Institutului Naţional de Statistică (INS). PIB.

Creşterea industriei, în special a industriei prelucrătoare, a fost alimentată în cea mai mare parte de cererea externă, exporturile ajungând la 10,8 mld. euro în primele patru luni faţă de 8,6 mld. euro în perioada similară a anului trecut. Deficitul comercial s-a redus în acelaşi timp cu circa zece procente, la 2,8 mld. euro.

Ţări precum Germania, Franţa, Marea Britanie şi Olanda, dar şi Cehia sau Ungaria au ieşit deja din recesiune, înregistrând creşteri ale Produsului Intern Brut pentru două trimestre consecutiv, ceea ce a creat o cerere externă mai mare pentru produsele locale. Doar exporturile de băuturi, tutun şi produse alimentare au înregistrat o dinamică negativă în primele patru luni ale anului.

Totuşi, şeful INS atrage atenţia că nu există nicio certitudine privind revenirea completă a economiilor europene, acestea putând să se întoarcă în teritoriul negativ în orice moment. „Această ieşire din recesiune este foarte fragilă şi poată să apară oricând o recesiune de tipul «W» (revenire temporară urmată de o nouă scădere)”, a spus Voineagu.

În următoarele trimestre, tendinţa de diminuare a ritmului de scădere economică ar putea fi sprijinită şi de evoluţia agriculturii având în vedere că au fost condiţii meteorologice favorabile, în special în perioada de primăvară, a mai precizat preşedintele INS. În primul trimestru, activitatea în sectorul agriculturii a fost relativ scăzută, impactul acesteia asupra scăderii PIB fiind zero. În perioada ianuarie-martie, investiţiile în economie au ajuns la 9,4 mld. lei, fiind în scădere cu 29,1% faţă de intervalul similar din 2009. Şi consumul individual a continuat să se contracte şi a ajuns la o pondere de circa 80% din PIB.

Prognoza oficială indică o scădere cu 0,5% a economiei anul acesta, faţă de o creştere de 1,3% în ianuarie. În ultima perioadă, majoritatea băncilor şi agenţiilor de rating şi-au modificat estimările privind evoluţia economiei în 2010, mizând pe o scădere uşoară sau cel mult stagnare.  (sursa: Ziarul Financiar)

O zi buna va urez!

Written by Theophyle

21/06/2010 la 7:51 am

113 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut voios ! 🙂
    E clar, in vreme ce nemtii isi fac strategii pe patru ani, noi facem programe pe sase luni.
    Si – dupa cum declara Vladescu – chiar fara sa intrevedem rezultatele.
    Degeaba tot taiem din cheltuieli/costuri daca nu punem economia pe picioare, daca guvernul nu ia masuri stimulative pt. intreprinzatori.
    Pt. ca daca nu cresti PIB-ul, oricat ai taia din pensii/salarii/achizitii, tot n-o sa ai intrari mai mari la buget. Mai mici, cu siguranta.

    In rest, exact apa de ploaie, cum era de asteptat.

    Tzepelica

    21/06/2010 at 8:17 am

  2. Buna dimineata!

    „Din sursele mele acesti oameni au fost mentionati cu nume si prenume si isi vor prelua prerogativele incepand de zilele urmatoare”.

    Dupa banuielile mele, ei ar putea/ar trebui sa fie:

    Monica Macovei
    Teodor Baconschi
    Cristian Preda (nu sunt sigur de el)

    Cetatean

    21/06/2010 at 8:33 am

    • nici vorbă

      MM e mai mult la Bruxelles
      Baconschi e ministru
      C. Preda a făcut destule năzbîtii ca să nu fie promovat

      gabhryel

      21/06/2010 at 8:38 am

      • vor fi din conducerea partidului şi parlamentari

        gabhryel

        21/06/2010 at 8:39 am

  3. gaby, nu mi-au venit mai repede altii la indemina 😉

    Cetatean

    21/06/2010 at 8:40 am

    • să zicem mersi dacă va fi Voinescu

      gabhryel

      21/06/2010 at 8:40 am

    • pot să fie dintre

      Stolojan
      Stoica
      Sulfina Barbu
      Anastase
      Boagiu
      Mircea Toader
      Traian Igaş

      gabhryel

      21/06/2010 at 8:46 am

  4. Nici unul dintre astia nu ma multumeste precum MM 😦

    Cetatean

    21/06/2010 at 8:48 am

    • şi eu vreau pace şi fericire pe pămînt 🙂

      ce facem, o clonăm?

      gabhryel

      21/06/2010 at 8:56 am

  5. nu, suntem realisti: o cerem in continuare pe ea si mai adaugam citiva. Nu e rau deloc Voinescu, ba choar e foarte bun. Il mentin in continuare pe Baconschi, pentru ca el si oamenii din jurul lui sunt un bun rezervor de cadre. Boagiu e ok. Consiliera lui Boc, Andreaa Vass, ar fi si ea ok. Anastase trebuie sa invete procedurile si regulamentele Camerelor.

    (eu fac o lista partial „ideala”, pentru a avea de unde sa negociez 😉 )

    Cetatean

    21/06/2010 at 9:03 am

  6. Asta e buna! 🙂

    „O temă nouă le-a fost trasată şi miniştrilor: „maximum două persoane în fiecare cabinet”. La capitolul guvern, cei care şi-au luat perdaful au fost Radu Berceanu şi Gabriel Sandu, cel din urmă ridicat în picioare de preşedinte, în faţa parlamentarilor. „Până la 31 decembrie să nu mai existe persoană care să nu-şi poată achita facturile electronic şi în doi ani să fie unificate toate sistemele de comunicaţii. Altfel, cer des­fi­in­ţarea ministerului”, a ameninţat Băsescu”.

    Cetatean

    21/06/2010 at 9:10 am

  7. mie asta mi-a plăcut

    „Când aţi deschis partidul s-a mers pe principiul «cu cât eşti mai prost cu atât e mai bine»”, iar pe cei deştepţi i-aţi respins”

    gabhryel

    21/06/2010 at 9:12 am

  8. las’ că nici parlamentarii nu-s uşi de biserică

    ştiu eu unul de la Senat care cîrtea împotriva lui Funeriu şi a legii de reformare a educaţiei

    chiar spunea că nu-ş ce amendamente o să facă
    bineînţeles amendamentele erau în detrimentul reformei învăţămîntului

    gabhryel

    21/06/2010 at 9:18 am

  9. ce-l mai poartă tonomatele prin studiouri pe Daniel Oajdea! ca pe sfintele moaşte

    da’ şi imbecilului îi place

    gabhryel

    21/06/2010 at 9:28 am

    • Se pare ca deciziile politice din Romania se iau in functie de timpul de expunere la televiziuni pe care il vor genera. Cucoana aia, Trandafir parca o cheama, altceva nu a avut in cap. Am mai vazut niste asa zis analize cu concluzii la fel de halucinante: Basescu sau Boc nu trebuiau sa anunte cutare masura fiindca astfel ajung in gura presei. Alt titlu mare la irtv: rapperii romani cer ca Basescu sa plece (adica demisia). Pai le mai facea cineva reclama la astia daca cereau altceva, ca de exemplu un spirit civic? Nici gind. Se pare ca pe linga alegeri parlamentare au mai fost o tura de alegeri de care noi nu am auzit, dar s-au tinut sigur. Alegerile in care sa votat ca politica givernului si a parlamentarilor se aplica numai daca place la presa. Ah, da, si au mai fost niste alegeri in care majoritatea populatiei, aia de 50+1% necesara alegerii unui presedinte este inlocuita de-a dreptul prin amendarea Constitutiei de opiniile unor genii politice ca si Guess Who, K-Gula, Cedry2k şi Grasu XXL.
      Daca stam dupa reforme din alea care sa duca la ceva rezultate pozitive cu alesi care voteaza in functie de de cita amicitie primesc de la televiziuni, atunci putem astepta mult si bine.

      Aha

      21/06/2010 at 10:07 am

      • Daca rapperii in cereau lui iliescu sa plece in anii 90, erau acum toti cu dintii scosi si omoriti de mineri.

        Asa, doar golanii aia care se drogau au avut curajul sa isi riste viata.

        Intre timp, rapperii au prins curaj.

        Sa mearga la Nastase acasa, acolo vor primi multe incurajari de a profera cursiv mesajul acesta care sa ii incurce calculele politice de parcurs ale lui Basescu.

        Cetatean

        21/06/2010 at 10:16 am

        • Bai, da curajos mai esti ?!

          Radu Humor

          21/06/2010 at 9:18 pm

  10. salut

    deznodamantul era previzibil, fusese anuntat deja dupa amiaza de madam udrea-cocos
    un articol bun al lui fumurescu:

    „Iata drama: presedintele isi doreste un partid matur, capabil sa stea, istoric vorbind, pe propriile picioare, in vreme ce il trateaza ca pe un handicapat (ceea ce, intre noi fie vorba, este).
    Mai pe scurt, ca sa inteleaga si presedintele: cum l-ai crescut, asa il ai! „

    razvan

    21/06/2010 at 9:36 am

    • Salve!

      Hihih, partidu-i handicapat
      Nu poate fi remaniat
      Gura maaaare iti dau grish
      Ai pampers, poti face pish
      Cum l-ai crescut asa il ai
      O cireada de buhai
      Viteii tineri-s la poarta
      Tot asteapta, tot asteapta…

      PS De ce s-au intalnit la Snagov?
      Sa nu-i atinga flacara mov?

      Creanga

      21/06/2010 at 9:46 am

      • salut Creanga

        rationamentele de genul: „nu mergem in directia buna, hai sa nu schimbam nimic, poate totusi se repara de la sine” sunt tipic romanesti
        eu aveam asteptari mai mari
        o sa vina toamna, o sa expire cele 60 de zile de gratie, si o lucrurile o sa fie mai grave decat azi; crezi ca le pasa?

        razvan

        21/06/2010 at 9:58 am

        • Las’ asa ca merge asa
          O minune s-o intampla
          Mai carpim, mai functionam
          Faliment poate nu dam
          O daaa sigur le pasa…
          Daca au piscina la casa
          De la incompetenti si impotenti
          Ce lucruri bune s-astepti
          Si nici nu s-ar da la o parte
          Sa lase pe altu cu carte
          Asta-i tara, cum o schimbam?
          In fundul gor ii aratam?

          Creanga

          21/06/2010 at 10:09 am

          • Nu mai merge, frate Creanga!
            Pune-i lui Blaga talanga
            Si da-i lui Berceanu-o tabla
            Sa mearga pe drum c-o rabla.
            La vama sa-i vamuiasca
            Caci la toamna-or sa plateasca!
            Remanierea oricum tot vine
            Ca marfarul lung pe sine:
            Pleaca greu, dar cind porneste
            Foc si para tot stupeste.
            Vara-i lunga, toamna-i scurta,
            Ministrii care au burta
            S-o dea jos, taind cu sirg
            Clientela de prin tirg.
            Jale mare, plins, suspine,
            Zilele sunt cam putine,
            Vor vrea sa taraganeze
            Si clientii sa-i pastreze.
            Insa soarta lor e scrisa:
            Boc primit-a recipisa.
            Ce-o fi scris Basescu-n ea?
            „Faceti toti pe voia mea!”

            Cetatean

            21/06/2010 at 10:28 am

            • Ce sa spun frate Cetatean?
              Valuri mari intr-un lifgean
              Nu-i strategie nu-i viziune
              Tot asteapta o minune
              Nu-i marfar, e telegutza
              Intr-o tara tot desculta
              Corb la corb ochii nu-si scoate
              Tot cei buni sunt dati deoparte
              Clientii lor o sa ramana
              Cu aceiasi viata buna
              Gugustiucii o sa spere
              C-or s-apuce remaniere
              Ei cu ei se vor schimba
              Pe noi iarasi ne-or dribla
              Criza-i aici, falimentu-i aproape
              Cine fuge repede o sa scape
              Si de ce sa mai ascult
              Limba de lemn de demult?
              Peste varf de ramurele
              Trec in vis sperantele mele
              Si se duc, se duc, se duc
              Vremuri bune n-o s-apuc

              Creanga

              21/06/2010 at 10:48 am

              • Speranta de doua parale,
                Teleguta merge-agale
                Venit-u a criza peste noi
                La jug avem doar niste boi!
                Nu armasari cu spete late
                Si cu picioarele-asudate.
                Iar la partid a mai ramas un ciine,
                Eu zic: ca miine nu-i poimiine
                (Eu zic, dar cu juma’ de gura
                Am obosit eu de-atita urlatura…)

                Cetatean

                21/06/2010 at 11:07 am

  11. Buna dimineata tuturor 🙂
    Numai vorbe goale la faimoasa intalnire. Vad ca-i omoara grija pentru stampile si antete.

    Diana

    21/06/2010 at 9:59 am

  12. Razvan, trebuia sa citezi si partea I a articolului lui Fumurescu ;-), ca articolul sa fie complet.

    „Corect: 60 de zile, atat le-a dat presedintele actualilor ministri. De ce corect? Pentru ca, daca tot e sa scoata cineva castanele din foc, de ce sa folosesti mana altuia? E vara, ce-a fost mai greu – i.e., motiunea de cenzura – a trecut, micsorarile de salrii si pensii de-abia acum vor incepe sa se resimta, un nou imprumut se negociaza, de ce atata graba? Cand cutitul va ajunge cu adevarat la os, cand lumea va incepe sa urle cu adevarat si va iesi in strada mai bine decat in visurile sindicalistilor alfa si omega, atunci da. Atunci le vei da niste capete, ba mai mult, o vei putea face in cunostiinta de cauza, pe baza unor performante. Pana aici, repet, calculul e corect”

    Cetatean

    21/06/2010 at 10:11 am

    • Da, doar ca pe langa un partid de condus, mai e si o tara de guvernat, dar asta se pare ca nu e asa de important.

      KingSnake

      21/06/2010 at 10:21 am

    • miscarea descrisa in pasajul in cauza poate fi interpretata in mai multe feluri: tu poate vezi amanarea remanierii ca o miscarea strategica, eu o vad ca o noua dovada de clementa acordata unor anti-reformisti incompetenti (zisi si sabotori, termenul stii cui ii apartine), plus un artificiu de imagine (nu-i dam jos acum, mai pastram un pic suspansul)
      ce conteaza e ca pe fond nu s-a schimbat nimic
      o sa discutam la inceputul lui septembrie sa vedem ce facut actualul guvern cu cele 2 luni primite in plus

      razvan

      21/06/2010 at 10:24 am

  13. Razvan, personal sunt pentru remaniere rapida. BVB-U.
    Daca insa Opozitia tot s eva intoarce cu forte proaspete in toamna, incaltea sa se ofere poporului singe.

    Mister B a explicat ieri de ce nu ar fi fost buna acum o remaniere din cauza procedurilor parlamentare. Inclin sa ii dau dreptate, politic, desi la nivel de imagine si poate si de act guvernamental puterea ar fi avut de cistigat.

    Sunt 50-50%. Remaniere oricum va fi in toamna, cum zice Fumurescu. Eu as fi vrut acum, insa nu imi fac iluzia ca in Parlament nu s-ar fi facut iar circ.

    Cred ca cele 60 de zile nu vor fi o perioada lunga si linistita pentru sabotori, cred ca vor fi verificati periodic. Sau asa as face eu….

    Oricum, poate mai aflam de la Theophyle ceva pe surse.

    Cetatean

    21/06/2010 at 10:32 am

  14. Asadar, nu se remaniaza nimic pana in septembrie. Cand veneau rusii de la South Stream sa negocieze cu Videanu ?

    KingSnake

    21/06/2010 at 10:33 am

    • Dupa ce termina finisajele la viloiu` de la Snagov.
      Jumatate din cei 1300 mp ii ocupa o sala de sedinte, unde pot fi primiti toti fostii componenti ai CC-PCUS, care se ocupa acu` de gaze. 😆

      Tzepelica

      21/06/2010 at 10:40 am

      • Sper sa se gazeze, pardon, cazeze toti confortabil!

        Cetatean

        21/06/2010 at 10:50 am

  15. Exact in septembrie! 😉 Ca sa vezi coincidenta!

    Cetatean

    21/06/2010 at 10:37 am

  16. Poate in septembrie o sa aflam ca proiectul asta aduce Romaniei x miliarde de euro ( ca si Rosia Montana) si ca e un lucru bun sa ai mai multe surse din punct de vedere energetic, chiar si daca toate au la capat Rusia.

    Rusia care tocmai a inchis putin robinetul Belarusului, daca nu ma insel.

    KingSnake

    21/06/2010 at 10:40 am

  17. KS, Romania nu va intra in SoutStream cit Basescu e Presedinte.

    Crin la Antena3:

    – NU vrea sa participe acum la guvernare
    – PNL si-ar asuma raspunderea de a guverna din toamna SINGUR
    – NU s-ar alia cu PSD
    – Daca si-ar asuma o guvernare minoritara, ar cere sprijinul parlamentar… cui credeti? PSD!.

    Bine macar ca recunoaste ca se vrea un Tariceanu II. Dupa duduiala lui Tariceanu, ar urma explozia lui Crin.

    Cetatean

    21/06/2010 at 10:46 am

  18. Errata: „Nu s-ar alia cu PDL. „

    Cetatean

    21/06/2010 at 10:51 am

  19. „Până în toamnă poate mai mulţi parlamentari şi în orice caz opinia publică se vor convinge că acest Guvern al acestui partid – PD – este incorigibil şi cred că în acel moment tensiunea socială şi presiunea asupra Parlamentului vor fi majore. La trei zile după o moţiune de cenzură să venim cu alta este doar un exerciţiu destinat eşecului”, a conchis Antonescu.

    Antonescu a atacat PSD: „Cred că atitudinea mea faţă de PSD este una deschisă, cât se poate de corectă, singura condiţie pe care PSD nu trebuie să o uite niciodată este să fie deschisă spre viitor. Câtă vreme Victor Ponta şi Adrian Năstase ne invită la o colaborare faţă de trecut în mine nu au interlocutor. Cred că PSD ne e dator mie şi PNL în materie de colaborare„.

    1. Daca tot va fi presiune la toamna, macar sa fie si remaniere.

    2. Cit despre cit de dator este PSD PNL-ului, Crin viseaza. PSD il va strivi cind va avea ocazia, acum il tin sa latre la Basescu.

    Cetatean

    21/06/2010 at 10:57 am

    • Nu-s de specialitate, dar m-am uitat putin peste ambele texte.

      OUG 114 art 71 (cel eliminat) prevedea:

      „Art. 71. – (1) Schimbarea destinatiei terenurilor amenajate ca spatii verzi si/sau prevazute ca atare in documentatiile de urbanism, reducerea suprafetelor acestora ori stramutarea lor este interzisa, indiferent de regimul juridic al acestora.
      (2) Actele administrative sau juridice emise ori incheiate cu nerespectarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absoluta.”

      iar legea 24/2008 :

      „(4) Schimbarea destinatiei terenurilor inregistrate in registrul local al spatiilor verzi se poate face numai pentru lucrari de utilitate publica, stabilite in baza documentatiilor de urbanism, aprobate conform legislatiei in vigoare. ”

      Asadar mi se pare ca e o magarie. 😦

      KingSnake

      21/06/2010 at 11:17 am

  20. vazut, vazut, super idiotenie 😦

    Cetatean

    21/06/2010 at 11:08 am

  21. Saliut ! 🙂
    O traducere fidela a articolului aparut in L’espresso.
    O fi ca ne citesc si altii ?

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/l-espresso-basescu-micul-berlusconi-din-balcani-190944.html

    Stefan A.

    21/06/2010 at 11:12 am

  22. Cetăţene

    ce ai de-i reproşat ministrului Elena Udrea de-o bagi alături de BVB?

    sau nici ţie nu-ţi place că poartă Coco Chanel iar nu ie şi batic?

    gabhryel

    21/06/2010 at 11:17 am

    • ţi-am spus: pînă o vom clona pe Monica Macovei va trebui să ne mulţumim cu un singur exemplar

      gabhryel

      21/06/2010 at 11:20 am

  23. Strategiile de doi bani de relansare a Turismului.

    Cetatean

    21/06/2010 at 11:23 am

  24. gaby, elena udrea ar putea fi aceptabila daca am sti care este ambitia ei politica si daca ar sti si ea sa se faca mai putin vizibila, pentru binele partidului.

    Personal, o consider mai putin periculoasa decit BVB, insa este cert ca trebuie sa isi decline pe fata ambitiile, pentru ca oamenii o dau (4 oameni diferiti, patru categorii sociale diferite cu care am vorbit) ca viitorul premier, dupa Bic, si asta spune multe despre perceptia ei publica.

    Cetatean

    21/06/2010 at 11:26 am

    • Sper sa n-ajungem acolo…

      Diana

      21/06/2010 at 11:28 am

    • 1. de la cine mai pretinzi tu declararea ambiţiilor politice?
      aşa se face?
      la intrarea în politică omul trebuie să declare ce ambiţii are şi unde vrea să ajungă?
      şi ăsta e un criteriu după care sunt sau nu dezirabili?

      2. îmi explici şi mie de ce trebuie să fie mai puţin vizibilă?
      numai pentru că tonomatele îi filmează pieptul şi picioarele?
      păi, dacă e pe dorinţa tonomatelor ar trebui să dispară complet. la fel şi Băsescu.

      3. zici că e mai puţin periculoasă decît BVB
      dar de ce e totuşi periculoasă?
      miroşi tu că vrea să fure din bugetul statului sau din fondurile europene?

      4. tu ce ambiţii ai ca şi comentator pe blog?
      declară-ţi-le pe faţă, să ştim de ce comentezi

      şi dacă ar face o treabă exemplară la ministerul ei, ce problemă ai să poată ocupa cîndva chiar funcţia de prim ministru?
      ce te deranjează?

      gabhryel

      21/06/2010 at 11:43 am

      • Gaby, nu ma lua asa tare 🙂

        Hai sa incep invers.

        4. Ambitia mea de comentator este sa livrez comentarii clare celor care inca sunt confuzi. Mi-am declarat mereu optiunile politice si economice, mai ales in preambulul postarii asteia, dar si cu alte ocazii. Ambitiile mele sunt pur civice: cresterea gradului de informare si a capacitatii de analiza personala a celor care frecventeaza acest blog.

        https://theophylepoliteia.wordpress.com/o-europa-altfel/

        Nu am ambitii politice, nu voi face niciodata politica din postura de membru al unui partid.

        3. De ce e totusi periculoasa Udrea, dar nu precum BVB. Pentru ca asa cum arata partidul acum, cei care aspira spre functii in BP sau vor functii mai inalte decit cele pe care le au, vor acele functii pentru a-si consolida pozitia in cadrul partidului si a conduce un minister cind partidul va ajunge la guvernare. ORICE politician din PDL cu aspiratii spre zona de conducere e periculos, nu doar Udrea, cit timp partidul ramine nereformat si devine o pirghie in miinile conducerii centralizate in vederea accesului la resurse si ministere. Deocamdata, Udrea nu a dat suficiente dovezi ca ar vrea o reforma asa cum o vrea Basescu. navigheaza oarecum in siajul lui, insa nu a aratat ca are forta sa fie o reformatoare a partidului intr-un orizont post-Basescu.

        2. De ce trebuie sa fier mai putin vizibila? Din motivele pe care le-am deslusit noi in capmanie, dupa confrunatrea cu Crin, cind Udrea era foarte vizibila i ngrupul sustinatorilor lui Basescu. Theophyle a facut sondaj si rezultatul a fost clar: Udrea aducea prejudicii de imagine. Oricut de buna ar fi la minister Udrea, politica se face si pe voturi. Eficienta ministeriala inca nu bate presa proasta, iar riscul de a o mentine in fata doar ca sa le-o tragem tonomatelor ar insemna pierderi mai mari decit cistigurile aduse de un minsitru, fie el si hiper-competent. Ia exemplul lui Funeriu. Asta e bun ca ministru pina acum, insa nu stie sa isi gestioneze imaginea. Oamenii nu judeca rational, ci emotional, asa ca degeaba le povestesti de legea educatiei, ei vor sti ca Funeriu da afara profi. Asa e si cu Udrea: mereu va fi posibilul premier de rezerva, si orice metinere a ei prea in fata dauneaza mai mult decit credem. Nu spun sa plece la manastire, insa sa stie sa se faca scumpa la vedere si sa loveasca scurt si decisiv cind iese, nu sa o lalaie cu diverse strategii si relansari.

        1. „de la cine mai pretinzi tu declararea ambiţiilor politice?”. De la cei din virful PDL. Cei din Opozitie stiu ce vor.

        Vreau sa stiu ce vor cei din virful PDL, oricine ar fi ei. Basescu a fost ales pentru ca a spus romanilor ce vrea sa faca. S-a lasat evaluat transparent, nu atit de transparent cit ar fi vrut tonomatele, dar suficient cit sa puna oamenii: nu e perfect, dar macar e mai putin rau ca altii, vrea sa impinga caruta. Merita un vot pentru ca macar vrea sa faca ceva.

        PDL nu mai poate pretinde sprijinul pina nu devine transparent. Daca ramine opac, PSD si PNL vor profita.

        Cetatean

        21/06/2010 at 12:08 pm

      • „numai pentru că tonomatele îi filmează pieptul şi picioarele?”- Pai ce ziceam mai sus? A ajuns ca si criteriu acceptul, sau nu, al televiziunilor. Ba mai rau, al moderatorilor. Nu am nimic personal cu moderatorii respectivi, dar din punct de vedere al politicii si economiei respesctivii au dovedit cu virf si indesat ca sint niste habarnisti. Un pic mai sus vad ca este si o mica redare a intentiilor lui Crin. Dezvaluite unde? Intr-un talk-show pe antena3. Cit din ce spune Crin, opozant in parlament, este o viziune a PNL si cit este gargara ca sa dea bine la rating-ul moderatorului?
        Si acum sa spunem ca guvernul ar inlocui ministri, gen Udrea, ca sa aiba si ei, in sfirsit, imagine mai buna la televiziuni, si astfel implicit la electorat. Crede cineva ca aceste televiziuni vor fi multumite? Ba eu sint convins ca vor gasi de comentat mai abitir. Cu riscul sa ma repet, insist: remanieri si masuri economice facute ca sa dea bine la mass-media nu sint nicidecum o garantie a unui nici un fel de progres.

        Aha

        21/06/2010 at 12:53 pm

  25. Buna dimineastza ,copii !
    What’s new? Nothing 🙂 . La doi ani de la locale si parlamentare, Basescu a descoperit apa calda : Videanu si Blaga au pierdut Bucurestiul, ce sa zic…Pai, frate, de ce nu le-ai spus-o atunci, fiindca veneau presidentialele ? Oricat i-am critica (pe drept ) pe cei doi, cel putin 75% din alegerea lui Basescu li se datoreaza si de aceea abia ACUM isi permite Basescu sa-i criTIce.Ca, daca nu miscau,,baietii” cum stiau ei, poate lipseau cele 70 000de voturi n’asa? 😉
    Idem ,,30 000 de cleinti politici’.Pai, cine sunt acesti clienti ? Nu ,,baietii” care au marcat banul la parlamentare si prezidentiale? Si-o fi inchipuit vreun pedelist sau Basescu o fi fost naiv sa creada ca au facut-o din dragoste pentru Patrie, Basescu, PDl si reforma statului? Aiurea, baieti au marcat banul, PDL NU ARE nici o datorie din campanii (singurul partid, semnificativ, nu ?) pai baietii cum isi vor recupera banii? A, ca Basescu nu mai are nevoie de ei de acum inainte ca nu mai are mandate, si acum descopera ca nu e ,,etic” sa ai clientela de partid, this is another story 🙂
    In sfarsit, daca ieri,aici, se discuta pe argumente rationale asupra necesitatii stringente a unui cabinet care nu mai are credibilitate in ochii populatiei, astazi vad ,tot mai accentuata ideea ca e bine ca nu se face restructurare.O intrebare imi permit sa va pun, caci eu nu stiu ,nu pot sa-mi dau seama : aceste viitoare 60 de zile vor fi o pierdere sau un castig pentru tara? Si daca vor fi 60 de zile pierdute, cine va raspunde, ca cei care vor fi remaniati atunci, nu vor mai avea cum !

    Loda

    21/06/2010 at 11:27 am

    • Loda, ramin la pararea ca jocul politic si cel economic, din pacate, nu se intersecteaza decit partial.

      Economic, ne trebuie citeva lucruri:

      – reduceri temporale de pensii si salarii
      – reducerea masiva a pensiilor speciale
      – taierea MASIVA a agentiilor si a aparatului de stat
      – masuri de scoatere la suprafata a economiei negre (dar nu amnistie fiscala!)
      – relaxarea fiscalizarii, sau macar baterea in cuie a strategiei fiscale de acum pentru urmatorii doi ani, pentru ca ea sa fie predictibila
      – transparentizarea totala cheltuielilor
      – oprirea programelor de „investitii” ale statului, care sunt bani drenati spre clientela
      – verificarea pensiilor de boala

      Politic, ar fi fost buna acum o remaniere. Insa oricum vine o motiune la toamna, iar o remaniere acum muta iar dezbatarea in Parlament. unde numai de grija economiei nu ard baietii.

      Aminarea remanierii e 50-50%, depinde cum vezi.

      Cit despre BVB, tocmai ca aici e buba: Basescu le-a spus sa s euite la viitor, si sa nu se mai laude cu gloria trecutului.

      Cetatean

      21/06/2010 at 11:37 am

      • Cu alte cuvinte, capitanul vasului a descoperit niste sabotori in camera motoarelor, care puneau apa in motorina, in urma cu o saptamana. I-a si demascat in fata echipajului cu ocazia aia. Dupa o saptamana ce face comandantul ? Vine in fata aceluiasi echipaj si zice ca are incredere in baieti inca doua luni si ca sa mearga toti pe mana lui. Asta nu inseamna decat ca altii nu are si ca nu ii poate arunca peste bord, cu toate ca marea e foarte agitata si ca prefera sa riste sa ramana fara motoare. Bine ca i-a certat iar ca au fost obraznici. Ma mir ca nu i-a batut si la palmute si nu le-a verificat batistutele.

        KingSnake

        21/06/2010 at 1:23 pm

  26. Si sa nu uit : curios ce ,,premonitii” bune are Udrea, o fi medium 😉 Altfel nu-mi explic cum, duminica dimineaza la PRO TV a lansat toate ideile pe care le-a afirmat ,apoi ,.seara, domnul presedinte !

    Loda

    21/06/2010 at 11:29 am

  27. Intuitia feminina, Loda, faimoasa intitie feminina 🙂

    Cetatean

    21/06/2010 at 11:30 am

    • Geoana graieste tare intelept mai nou: „Va trebui să pregătim o moţiune de cenzură care să aibă şi componentele care ne-au lipsit ultima dată, adică o soluţie alternativă pentru eventual o nouă majoritate care să permită formarea unui guvern diferit”

      Ce intelegem deci ca lipsea la motiunea care abia trecut din filozofia Geoana? Lipseau cumva masurile concrete ale opozitiei la reducerile bugetare? Lipseau cumva masurile alternative concrete ale opozitiei pentru relansarea economiei? Asi de unde. Astea se pare ca erau clare si ca ploua cu alternative concrete la criza economica, aritmetica aferenta fiind „amplu” discutata in faimosul text copy-paste luat de pe internet. Toata problema era ca pur si simplu au uitat sa indice care ar fi noua majoritate parlamentara si noul „proiect” Johahahanis.

      Aha

      21/06/2010 at 1:16 pm

  28. Apropo de cheltuirea rationala a banului public, doamna Udrea se lauda ieri la tv ca a angajat o firma sa faca un studiu-sondaj,in 8 tari pentru a afla ce-i atrage pe straini in Romania. Cate sute de mii de euro o fi costat, poiate aflati voi pe site-ul ministerului ca eeu nu ma descurc.Concluzia a fost ca ,pe straini, ii atrage in Romania ,ghiciti ce? Natura ! pai, asta i-o spuneam noi gratis doamnei ministru 🙂

    Loda

    21/06/2010 at 12:31 pm

  29. Cetăţene

    faci procese de intenţie: trebuie să dispară Udrea pentru că s-ar putea să-şi bage mînă în borcanul cu miere

    sau pentru că nu reformează suficient

    noroc cu ea, că nu-l poţi vedea pe un Gabriel Sandu
    de ce nu un BVB-S?

    şi chiar Baconschi, el ce-a reformat pînă acum?
    a făcut ordine în hăţişul de relaţii personale care constituie diplomaţia romînească?
    a promovat tineri?

    întreabă-l pe mariusdelaepicentru

    gabhryel

    21/06/2010 at 1:23 pm

  30. @ Loda,

    Tu trebuia sa-i spui lui Aghaton.
    Dar l-ai neglijat, si-a murit Dracula a doua oara.
    Acum, Doamne, s-a rasturnat lumea, mori de grija PDL-ului. Dai lectii lui Basescu.
    Nu numai lui, dar si celor de pe acest blog le tragi un perdaf: ieri aveau o parere, azi si-ar fi schmbat-o.
    Fraierii, n-au ramas consecventi nobilelor idealuri intinate.

    victor L

    21/06/2010 at 1:26 pm

    • victoras :
      ca de obicei, te inseli, draga ! Mi se rupe de ,,grija” PDL-ului, mor de grija noastra, a oamenilor din aceasta tara ;lasa, ca pedelistii ca si ceilalti politicieni nu vor muri oricum, au avut grija sa-si ingroase osanza.Nu trag perdafuri nimanui si cei de pe acest blog stiu asta, ar fi vremea sa o afli si tu si sa renunti,daca altceva nu ai a spune, a ma ,,pune la punct”cand nu ai de ce, ok? In rest, sanatate fratzicule si toate cele bune.
      P.S> Zilele trecute, cautand ceva pe google, am dat peste o postare de a ta peun blog in care vorbeai de mine dandu-mi numele real si ma intreb ,,chiar, de ce vei fi facut-o”? Nu ca am ceva de ascuns, dar atat timp cat tu iti tii cu grija la secret adevarata identitate, de ce ai dezvalui-o pe a altora? Poate imi spui acum 😉

      Loda

      21/06/2010 at 2:01 pm

  31. în actualitate: atît „preşedinţii” PSD – Ponty şi Nasty – cum bine spune codobatura Crin – cît şi el însuşi spun că vor mai înainta o moţiune de cenzură decît în toamnă

    dintr-o dată pericolul, dezastrul, calamitatea Boc au dispărut
    se poate trăi şi cu Guvernul Boc, nu mai e „genocid social”

    căci dacă ar fi fost atît de ultimativ imperativul plecării guvernării portocalii, distinşii demagogi de mai sus n-ar fi trebuit să aibă linişte pînă nu ar fi căzut guvernul

    gabhryel

    21/06/2010 at 1:29 pm

    • Ar trebui sa te bucuri. Iata, guvernul poate sa-si faca linistit treaba pana in toamna, nu mai e sabotat de raii din Opozitie. Exista majoritate in Parlament, exista majoritate in CCR, exista sustinere si incredere din partea lui Basescu si liniste din opozitie. Urmeaza deci doua-trei luni de guvernare ideala.

      KingSnake

      21/06/2010 at 1:35 pm

      • ce ironie fină
        te asigur că a crăpat fierea în mine 🙂

        gabhryel

        21/06/2010 at 1:37 pm

        • fină şi cu solzi voiam să spun

          gabhryel

          21/06/2010 at 1:37 pm

        • Daca depuneau motiune iar, voiau haos. Daca Basescu amana remanierea pana in septembrie e strategie. Daca PNL si PSD amana motiunea pana in toamna, e de rau. Si e doar pe jumatate ironie. Chiar mi-as dori sa nu mai aud in fiecare zi de PNL si PSD (dinspre guvernare) si sa vad ca pana in toamna se misca ceva. Nu pentru PDL, pentru tara asta care trebuie sa supravietuiasca in ciuda partidelor ce o populeaza.

          KingSnake

          21/06/2010 at 1:41 pm

      • KingSnake :
        Corect, pana si Tom Gallagher a ajuns la concluzia ca :
        ,,Spre deosebire de Emil Constantinescu, dispune însă de un grad important de control asupra instituţiilor de drept şi de ordine publică.”(RL de azi).

        Loda

        21/06/2010 at 2:05 pm

  32. ce fraieri sunt unii pedelişti care participă la şouri tv…

    e ok că îi lasă pe oponenţi să vorbească nestingherit
    dar nu e ok că le permit apoi, cînd iau ei cuvîntul, să le întrerupă discursurile, să vorbească şi în timpul lor, intrînd ca proştii în jocul adversarilor

    gabhryel

    21/06/2010 at 1:36 pm

  33. @gabhryel

    Udrea ar trebui să dispară pentru că e inutilă. Chiar nu am auzit de vreun lucru util făcut de ea, cât a fost ministru. Plus problemele de imagine pe care voluptoasa doamnă le crează partidului, prin faptul că nu înțelege cum trebuie să se îmbrace și poarte o doamnă în public (hint: M. Macovei).

    În afară de asta, atitudinea ei de țață, modul în care vorbește care-i trădează background-ul semidoct, modul țipător în care se îmbracă, lipsa destul de evidentă de inteligență, minciunile ridicole, nimic din aceste lucruri nu o recomandă pentru o poziție în guvern.

    Nu zic că e cea mai rea, chestiile ăstea pot fi imputate foarte multor politicieni. De exemplu aș prefera-o pe Udrea oricărui papagal-canalie din PNL, PSD, PC sau PRM.

    Însă criteriul pe care unii dintre noi îl aplică politicienilor nu este „e ok pentru că se putea și mai groaznic”. În locul lui Udrea aș prefera un om gen Baconschi sau Voinescu – sobri, inteligenți, citiți, buni comunicatori.

    Nu știu dacă ei ar reforma sau nu, dar Udrea oricum nu reformează nimic. Dacă nici ăștia nu ar reforma, nu-i nimic, alții! Dar tot sobri, inteligenți, citiți și buni comunicatori. Nu fufe cu balonzaid multicolor care atunci când sunt prinse ieșind de la miezul nopții de la Cotroceni zic că „erau prin zonă”. Hai să fim serioși!

    sym

    21/06/2010 at 1:41 pm

  34. aaa, deci inutilitatea dacă e sobră şi citită e ok
    ce a făcut Baconschi înafară ce e un om cult şi manierat?
    ce a făcut la minister?
    tu ştii?

    gabhryel

    21/06/2010 at 1:51 pm

  35. Intelectualul domn Preda ce face înafară de gafe?

    gabhryel

    21/06/2010 at 1:53 pm

  36. @gabhryel

    „aaa, deci inutilitatea dacă e sobră şi citită e ok”

    Nu, nu e ok. Dacă citiți cu atenție ce am scris am zis că vreau utilitate sobră și citită. Inutilitatea de orice fel îmi repugnă, mai ales atunci când e excesiv de țipătoare și atrage atenția asupra ei.

    Vă spun eu ce este d-na Udrea: un contra-argument foarte potrivit pentru ceilalți.

    sym

    21/06/2010 at 1:56 pm

    • sym
      poţi să-mi zici tu 🙂
      doar ne ştim de ceva vreme…

      da, ai zis, e-adevărat
      asta e: trebuie să aşteptăm apariţia partidului ideal

      şi să mergem să-i votăm cu sobrietate

      gabhryel

      21/06/2010 at 2:04 pm

  37. Udrea este modelul perfect de parvenire materiala prin casatoria cu un om bogat, de parvenire intelectuala prin adunarea de studii in CV, desi lipsa de educatie, eleganta si clasa mai scapa din cand in cand in public cand nu reuseste sa se controleze perfect si de parvenire politica prin „lipirea” de un om politic important. Nu ca se imbraca ca o pitipoanca e problema, ci ca este o pitipoanca.

    Desigur, asta nu o impiedica cu nimic sa devina prim-ministru. Oricum modul asta de a reusi in viata este din ce in ce mai practicat pe aici, daca e sa ne uitam la cine promoveaza in societate, in toate zonele ei.

    KingSnake

    21/06/2010 at 1:59 pm

  38. n-am ţinut socoteala faptelor de vitejie ministerială ale Elenei Udrea
    da’ anul trecut cît a fost la Turism a făcut ceva pîrtii de schi, de exemplu
    nu ştiu, acuma e programul ăla cu casele în mediu rural…, ANL-ul

    vrea să modernizeze nu ştiu cîte mii de drumuri naţionale (sau judeţene?)…

    ce-ar trebui să facă?
    să scoată Romînia din criză?

    crezi că vei afla de realizările ei în mass-media?

    gabhryel

    21/06/2010 at 1:59 pm

  39. Sa vedem ce graieste Cristian Preda: „Guvernul Boc a diminuat credibilitatea PDL si a lui Traian Basescu, a declarat, la RFI, europarlamentarul PDL Cristian Preda, care acuza faptul ca liderii actuali ai partidului nu au curajul de a gasi o viziune alternativa”.

    Alta e problema, astia nu stiu ce este aceea o „viziune”. Si nu, nu are nici o legatura cu locul unde se ascunde iepurele, aia e vizuina, desi conceptul alesilor nostri nu este departe de bagatul capului in nisip. Singura idee care au avut-o si o au o buna parte din liderii PDL este identica cu „viziunea” opozitiei si a fost perfect rezumata de insusi Ponta (desi nu cred ca el si-a dat seama onorabilul a gasit perfect miezul politicianului autohton) in doua axiome:
    -axioma guvernantului mioritic Nr.1: daca noi [pesedeul] am ajunge la guvernare, am fura mai putin si
    -axioma guvernantului mioritic Nr.2: ” SA PAREM SI NOI” mai social democrati.
    Daca inlocuiti pesede in axioma 1 cu penele sau pdl si daca inlocuiti social democrati cu liberali sau d-liberali in axioma 2 veti gasi explicatia la mai toata bilbiala asta cu reformele care stagneaza de anul trecut desi au trecut alegerile, si cu aiurelile cuprinse in textele motiunilor de cenzura.

    In traducere: hotul neprins, guvernant cinstit. De aceea motiunile pesede si „proiectele” pnl sint la fel de goale ca si capetele liderilor PDL. De aceea nu au „curajul” ai din PDL de a gasi o viziune alternativa. Ma mir de Basescu, chiar crede ca guvernul Boc in general, si gasca BVB in special, vor reusi sa „se prefaca” ca reformeaza (deci axioma Ponta 2) mai bine pina la toamna decit pina acum?

    Aha

    21/06/2010 at 2:00 pm

    • salutare. 🙂
      de acord, aha. La modul sincer, pentru ei, doctrine, idei, sunt doar teorie goală, zăngănitoare. Nu cred în aşa ceva, ei sunt „pragmatici”.

      para

      21/06/2010 at 2:18 pm

  40. sym

    aş vrea să cred că (măcar tu) poţi să faci distincţia dintre excentricitate şi piţiponceală
    poate că nu e suficient de citită madam Udrea dar n-o suspectez de lipsa inteligenţei
    de fapt chiar cred că e inteligentă

    doar dacă nu măsori inteligenţa cu numărul de cărţi citite

    gabhryel

    21/06/2010 at 2:10 pm

  41. Udrea e simbolul amatorismului si al imposturii.
    Este clientul politic reprezentativ, cu un orgoliu cat casa, pt. satisfacerea caruia s-au creat chiar institutii dedicate.
    Este tipul omului de afaceri al carui cont in banca a crecut la umbra afacerilor cu patrimoniul statului (a incasat sume colosale din parcarile din centrul Capitalei, fara nici un fel de costuri/investitii).
    Pe scurt, este doar o varianta mai “coafata” a altei celebre Lenutze, pe care nici Academia n-o mai incapea.
    Ascensiunea ei fortata este o palma zdravana atat pe obrazul profesionistilor tineri din PDL cat si pe obrazul alegatorilor (ca si afacerea EBA-Ridzi).
    Partidul, lasat din mana de pirat (care nu mai are prea multe interese cu PDL), a luat-o rau la vale.
    Ma intreb cand/daca se va mai putea opri si cate procente castiga acum clica PSD-PNL, fara sa miste un deget.

    Tzepelica

    21/06/2010 at 2:11 pm

  42. Mda, se judecă după haine, după port, nu după fapte.

    Ha, şi s-ar zice că mie mi-a luat ochii! 😆
    Cînd colo lucrurile stau exact invers.

    gabhryel

    21/06/2010 at 2:22 pm

  43. O lacrima, va rog !
    Si (daca se poate) un cont de „solidaritate” cu familia Cocos, n`asha ?

    „Elena Udrea nu exclude posibilitatea de a fi executată silit”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/elena-udrea-nu-exclude-posibilitatea-de-a-fi-executata-silit-898604.html

    Tzepelica

    21/06/2010 at 2:28 pm

  44. aici voiam să vărs o lacrimă, hai două

    😥

    altceva?

    gabhryel

    21/06/2010 at 2:31 pm

  45. unii sunt tot atît de obsedaţi de Udrea, ca alţii de Băsescu

    nu merge PDL-ul: hai de Udrea să vorbim
    Băse nu face ceea ce s-ar aştepta unii: huo, Udrea

    gabhryel

    21/06/2010 at 2:35 pm

  46. @gabhryel

    Chiar nu măsor inteligența în numărul de cărți citite. Dar am urmărit persoana cu atenție. Nu-i contest buna credință (ceea ce e mare lucru), e clar că încearcă ea ceva acolo dar nu-i reușește și nici inteligentă nu-mi pare, aproape la orice ocazie mi se pare că o dă în bară. În primul rând minte penibil, mă simt insultat când mai scoate câte o minciună de adolescentă întârziată.

    Cu excentricitatea, hai să fim serioși. Era într-o zi în fața guvernului, toți bărbații la costum, limuzine negre, Anastase la taior sobru, ea moț cu un soi de pelerină făcută din petice multicolore, cu mult galben și violet. Dă-o naibii de treabă. Chiar nu-și dă seama că e ca nuca-n perete.

    Chestia cu pârtiile de schi nu o știu, eu am auzit niște învârteli conectate la anturajul Monicăi Iacob-Ridzi, care nu cred că mai are nevoie de prezentare.

    Oricum nu cred că e treaba guvernanților să facă pârtii de schi, ci să facă „framework”-ul legislativ prin care comunitățile locale să se ocupe de chestia asta, din taxele locale.

    Nu așa e normal? Hotelierii de la Predeal, care beneficiază de turiști care vin la schi, să-și plătească întreținerea pârtiilor. Iar cei din Tulcea, nu știu, să mituiască pelicanii ca să stea frumos în poză. Fiecare cu ale lui, nu tot banul public cheltuit aiurea.

    Programul ANL mă scoate din sărite. Eu când mi-am cumpărat locuință am făcut-o din banii munciți de mine, n-am stat cu mâna întinsă. Ideea ca banul public să se ducă în construcția de locuințe mi se pare incompatibilă cu un partid de dreapta.

    Ar trebui să taie taxele, nu să facă apartamente și vile la mocofani. Care ulterior sunt vândute într-un mod netransparent, clientelar, și beneficiază (așa cum a arătat presa de multe ori) tot soiul de policieni dubioși, beizadelele și amicii lor.

    Toată activitatea de „promovare” a turismului românesc făcută de Udrea mi se pare din categoria „capra râioasă, dar cu coada sus”.

    Am ascultat intr-o zi, la RFI, o doamnă cu foarte mult bun simț care povestea ce probleme enorme au cu dusul turiștilor la wc, atunci când vin să viziteze orice în România, începând cu Casa Poporului. Imaginează-ți 3-4 autocare pline care opresc, și e o singură toaletă disponibilă. Frumos, nu?

    Printre multe alte chestii „la firul ierbii” care par ridicole dar sunt defapt extrem de serioase și arată atitudinea românească față de orice. România este „the end of choice”, nu reclama cu Hagi la Eurosport.

    sym

    21/06/2010 at 2:37 pm

    • hai să vedem ce face şi ea în 60 de zile
      🙂

      gabhryel

      21/06/2010 at 2:47 pm

      • O să facă ce a făcut în ultimele 400 de zile. Performanța trecută este cel mai bun indicator al performanței viitoare.

        sym

        21/06/2010 at 2:55 pm

    • ba, mie mi se pare o idee bună ca statul să investească în construcţia de locuinţe
      sigur, aranjamentele ulterioare ar trebui sancţionate

      gabhryel

      21/06/2010 at 2:50 pm

      • Eu nu. Este apanajului statului „social” să facă asta, iar eu nu sunt de acord cu statul „social”, adică statul în care unii muncesc iar alții stau cu o mână întinsă la banul public, și cu cealaltă pe pet-ul de bere.

        Oricum, aș înțelege politica asta venind de la PSD. Atunci când PDL-ul, care se auto-definește ca fiind de dreapta, cheltuie banul public pe astfel de chestii, cred că se discreditează.

        sym

        21/06/2010 at 2:54 pm

        • păi, locuinţele nu sunt făcute pentru cei care stau cu mîna întinsă
          ci pentru profesori, poliţişti, medici, care le cumpără cu bani, nu le primesc moca de la statul social
          e-adevărat că statul nu face o afacere din asta
          dar se dă de lucru la oameni şi în acelaşi timp dezvoltă spaţiul rural

          unde ai vrea să investească statul?
          numai în drumuri?

          gabhryel

          21/06/2010 at 3:13 pm

  47. „”Mâna moartă” aranjează licitaţiile publice”.
    Astia abia s-au trezit si se freaca la ochi.
    Acu` se apuca sa incheie „protocoale de colaborare”, ca si cum n-ar fi toate institutiile in proprietatea statului.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/c-898678.html

    Tzepelica

    21/06/2010 at 2:38 pm

  48. Programul cu casele pentru specialisti in mediul rural … hmmm … care ati fost in ultimul timp intr-un sat din orice regiune a tarii ? Cam cat la suta din populatia satelor este plecata prin alte zari ? Cam cate case sunt acum goale ? De ce nu pot fi inchiriate astea, daca sunt atatia invatatori si doctori si mai stiu eu ce care ar vrea sa mearga la tara sa-si practice meseria si se impiedica de asta ?

    Si de fapt … cam cate scoli si dispensare ar trebui sa functioneze in rural ? Acum cand se inchid spitale si cand este extrem de greu sa se asigure dotarea scolilor si spitalelor din orasele mari, daramite la tara ? Oare nu e caruta pusa inaintea boilor ? Cati profesori, invatatori, doctori, politisti si mai stiu eu ce sunt dispusi sa mearga sa munceasca la tara, in afara de cei care sunt nascuti acolo, in zona, sau tot in zona rurala ?

    KingSnake

    21/06/2010 at 3:03 pm

    • Nu zic ca nu ar putea fi o idee buna, dar nu in contextul asta. Nu atunci cand te declari inamicul statului social. Adica as vedea masura asta implementata intr-o tara cu PIB-ul pe cele mai inalte culmi, cu datorie externa mica, intr-o perioada de crestere economica si cand nu mai stie guvernul in ce sa bage banii dupa ce a construit 10 autostrazi, dupa ce a modernizat calea ferata pana in Bulgaria si dincolo de ea si dupa ce scolile si spitalele (alea putine ramase, dar care sa acopere foarte bine regiunile) sunt puse la punct cu dotarea.

      Dar tot o masura social-democrata in sinea ei ar ramane.

      KingSnake

      21/06/2010 at 3:10 pm

      • Fii serios, profesori si medici la tara ! Pai, in mediul rural se comaseaza scolile (de fapt, deja s-au comnasat ) ,abia mai e de lucru pentru cei care sunt de ani stabiliti acolo;sa zicem ca il loveste pe unul romantismul si vrea sa mearga la tara, pai nu gaseste o casa de inchiriat? Dupa parerea mea sunt bani aruncati, nu te apuci sa construiesti case cand lumea NU ARE CU CE sa cumpere.

        Loda

        21/06/2010 at 3:21 pm

  49. @gabhryel – in ceea ce o priveste pe madam’ Udrea, colegii de blog au spus cam tot ce e de spus.
    Eu sunt mai rautacioasa si in general cred ca o descrie cel mai bine un cuvant cam urat, folosit in zona balcanica 🙂
    Nu ma intereseaza ca discuta cu aia de la TUI. As vrea sa pot eu sa petrec o vacanta adevarata in Ro. Atunci chiar as ajunge la concluzia ca e capabila si bine intentionata, nu doar ambitioasa.

    Diana

    21/06/2010 at 3:15 pm

  50. Diana

    şi eu aş vrea să trăiesc bine în ţara în care m-am născut, dar nu-l învinovăţesc de faptul că nu aşa stau lucrurile pe Băsescu

    gabhryel

    21/06/2010 at 3:18 pm

    • te rog să remarci că n-am zis ţara mea, că nu e ţara mea:
      e a altora, începînd cu Patriciu
      🙂

      gabhryel

      21/06/2010 at 3:20 pm

    • Nu inteleg unde vezi tu ca l-am invinuit de ceva pe Base.

      Diana

      21/06/2010 at 3:20 pm

      • ai învinuit-o pe Udrea că litoralul romînesc e populat şi administrat de romîni

        gabhryel

        21/06/2010 at 3:21 pm

        • Aferim. Din multele acuzatii care i se aduc ministrei turismului, o buna parte se pot reduce la minunatia de mai sus (fara gluma, ai nimerit-o perfect): e vinovata ca nu numai litoralul dar ca drumurile, closetele publice, hotelurile din Predeal, sint populate si administrate de romani.
          Iar aia cu casele ANL are un argument pe care l-am des: masura X nu e buna deoarece duce la „aranjamente”. Nu conteaza cit de buna e motivatia in spatele masurii X, nu conteaza daca e o masura aplicata cu rezultate si in alta parte. Cel ce aplica sau vine cu ideea masurii X, este incompetent (sau idiot, sau pitipoanca) fiindca cetateanul mioritic inventiv are prostul obicei de a incerca sa „aranjeze” cam tot ce se poate aranja.

          Aha

          21/06/2010 at 3:33 pm

        • ???????

          Diana

          21/06/2010 at 3:45 pm

  51. Nu cred ca trebuie sa luam in calcul cu mare usurinta tot ce vine pe surse. Cer este ca la Snagov multe lucruri s-au spus in secret si s-a considerat ca asa trebuie sa ramana. Ceea ce s-a transmis presei nu este cert ca este si real. Fiindca tehnica adevarului prin omisiune a devenit o specialitate a casei…

    • @Pro, salut 🙂
      Dupa cum ai sa vezi sau daca urmaresti blogul ai sa cobnstati ca suntem destul de bine informati. Nu, si nu ne bazam pe sursele din media 🙂

      Theophyle

      21/06/2010 at 3:53 pm

  52. Salut pe Toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    21/06/2010 at 3:51 pm

  53. @gabhryel

    Eu vorbeam de locuințele ANL făcute până acum. Scuze, am crezut că era destul de clar.

    Programul de locuințe de la sate mi se pare „vapourware”. Oricum, nu sunt de acord nici nu acela. Repet: eu cred în reducerea impozitelor, adică lasă oamenilor banii și decid ei cum să-i cheltuie. Dar mai întâi trebuie să muncească și să facă banii ăștia.

    Atunci când statul se angajează să le construiască case defapt ia banii celor care muncesc, iar finalitatea este îndoielnică. Dvs., ca om de bună credință, spuneți că acele case se vor duce la profesori și doctori.

    Eu, neavând încredere în administrație, consider dimpotrivă, că acele contracte pentru construirea caselor vor fi oneroase și acordate clientelei politice, că materialele de construcții se vor fura la multiple nivele (de la primăriile locale la muncitorii nesupravegheați, că deh, e banul public adică al nimănui), și că în final nu se va rezolva mare lucru, iar ce „specialiști” se vor muta acolo vor fi loazele cu diplomă de spiromat și suficiente pile, care nu-și pot face un rost altundeva.

    Deci obțineți o cheltuială enormă, inutilă, a banului obținut din munca cinstită a unor contribuabili, ca să țineți un sistem ticălos, axat pe furt și înșelăciune generală. Eu zic că e tâlhărie.

    În contrast, eu aș propune doar tăieri (atractive) de taxe pentru cei care aleg zone defavorizate, și aș stabili cuantumul acestor beneficii fiscale în funcție de experiența și studiile persoanei.

    sym

    21/06/2010 at 3:57 pm

    • sym
      mă simt prost dacă mă iei cu dvs. 🙂
      sau vrei să mă determni să vorbesc şi eu cu dvs.? 🙂

      Bon, deci, aşa cum descrieţi dvs. situaţia, statul n-ar mai putea face nici o investiţie, că romînul nu ratează nici o ocazie de a fura.

      Am înţeles abordarea dvs.

      Ce facem cu banii care ne rămîn?
      Mărim salariile şi pensiile/Le aducem la nivelul dinainte de tăiere?

      gabhryel

      21/06/2010 at 4:15 pm


Comentariile sunt închise.