Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Miezul zilei 21/6 – “repetiţia este mama invăţaturii”

Se spune in popor ca “repetiţia este mama invăţaturii”, probabil ca este adevarat. Din nefericire, in cazul de fata repetitia nu este nici macar matusa. Intalnirile frecvente ale Presedintelui cu membrii guvernului si parlamentarii PD-L incep sa devina o traditie lipsita de orice noima, cel putin una aparenta. Poate pana la urma, Guvernul Boc va invata “tabla inmultirii”,  poate vor sti sa calculeze si procente, unii ministrii vor putea chiar rezolva niste ecuatii! Nu de asta avem noi nevoie! Avem nevoie de un guvern care a absolvit deja clasele primare si liceul, in format mai mult sau mai putin identic si implineste deja primul an de “rezolvare” a crizei in care ne aflam, cel putin Premierul Boc, care de bine de rau se apropie de al doilea an de “sabotaje” interioare.

Exercitiul  vizitei Presedintelui, transformat in “dirigintele clasei,” nu-si poate face efectul moralizator la infinit. Ieri, am impresia, toata lumea a plecat fericita acasa, fara ca ceva material sa se intample. Corijentii au mai primit o sansa, cei mai buni au fost inca o data laudati si ceilalti elevi (vezi parlamentarii PD-L) au simtit ca “dirigintele” are grija ca ei sa fie informati de felul in care el trateaza (verbal) secaturile care nu-si fac temele. Asa cum am mentionat dimineata, o ploaie calduta si rapida de vara. Nimeni nu s-a udat prea rau, multi au avut umbrelele pregatite.

Masurile de austeritate nu au nici o sansa de a ne salva  dintr-un faliment posibil, daca nu fac parte dintr-un plan coerent,  care trebuie sa includa in afara reducerii cheltuielilor si majorarea incasarilor.   Bazandu-ne pe datele publicate, care au fost considerate de noi adevarate, desi sunt unele lucruri destul de surprinzatoare pentru  a fi corecte, am ajuns la concluzia ca Romania are nevoie de cel putin inca 10 miliarde de Euro, in afara imprumuturilor contractate de la FMI, BM si UE, pentru  perioada urmatoarelor 12 luni, in care este posibila o iesire din criza. Bineinteles acesti bani trebuie generati in majoritatea lor nu prin marirea datoriilor statului si contractarea   de noi imprumuturi.

Bugetul de stat are nevoie de 5 miliarde de Euro pentru rectificarile inerente pana la sfarsitul anului si inca 5 miliarde sunt necesare pentru unele masuri care pot produce o relansare economica.

Am sa incerc sa creionez in postarea de fata parerea noastra, vorbesc la plural, pentru ca aceste analize ma depasesc profesional si am fost ajutat de oameni care se pricep la subiectele pe care le voi aborda. Recunosc cu umilinta ca imi lipsesc competentele politicianului roman, care se pricepe intotdeauna la toate, in special cand devine ministru.

  1.  In afara de reducerea salariilor bugetarilor, sistemul necesita si o reducere a numarului de functionari cu rol administrativ. Aceasta reducere nu poate fi facuta fara o stabilire practica a noilor organigrame institutionale si al fluxului organizatoric in aceste ministere – pe scurt reducerea procedurilor birocratice in toate institutiile statului. Pentru eficientizarea  muncii in aceste institutii este o nevoie urgenta de adaptarea Codului Muncii la situatia nou creata.
  2. Scoaterea din ministere si din institutiile statului a unor functii si servicii care pot fi executate mai ieftin si mai eficient de firme private (out sourcing), bineinteles pe baza unor contracte reale si “curate” de orice clientelism politic. Aceste firme vor putea capta multi dintre functionarii restructurati din sistemul bugetar si care vor putea in sfarsit lucra la privat, cunoscand avantajele performantei adevarate.
  3. Avand in vedere ca bugetul statului este impovarat cel mai intens de serviciile medicale, care consuma miliarde fara a da un randament satisfacator, aici pot fi efectuate economii substantiale prin doua mijloace esentiale: (a) comasarea spitalelor mici (numar de paturi) si transformarea lor in unitati ambulatorii; (b) revizuirea licitatiilor si felul in care sunt achizitionate medicamentele in sistemul de sanatate. Avand in vedere ca 60-70% din achizitiile statului pe baza de licitatii sunt facute de sistemul de sanatate acest lucru este esential. Ca medic, trebuie sa mentionez ca nu sunt adept al medicamentatiei generalizate, bazata pe medicamente generice, sporirea lor in cosul de medicamente in aceste achizitii (cel putin  in aceasta perioada) este mai mult decat necesara.
  4. Desfiintarea scolilor care au cateva zeci de elevi din ruralul romanesc si transportarea elevilor cu ajutorul serviciilor de transport judetene la scoli, care sa includa mai multe localitati  (scoli regionale). Fenomenul in care nevasta primarului/preotului este directoarea scolii din sat, cumetrii sunt “profesori” si mamele lor ingrijitoare sau fac curatenie in aceste scoli trebuie desfiintate. Sa nu vorbesc de vesnicele constructii din aceste scoli, care sunt renovate in fiecare an, aiurea si pe bani multi.
  5. Lichidarea totala sau comasarea companiilor de stat neprofitabile, pe baza unor lucrari de audit extern si “nemilos”. Acelasi tip de audit ar fi necesar si pentru companiile de stat, care stau la adapostul unor profitabilitati aparente si inselatoare (cateodata)

 In viitoarele doua articole vom continua cu inca 5 masuri pe care noi le vedem necesare si complementare in procesul de reducere fortata a salariilor bugetare. Trebuie sa mentionez ca aceste puncte pe care le-am mentionat sunt insotite de cifre reale, realizate prin simulatii “gheshtelt” computerizate pe care le-am facut in trei judete diferite. Inca o data speram ca cifrele care au stat la dispozitia noastra au fost adevarate!

In loc de P.S. Astazi pe blog am vazut unele dispute legate de dna Udrea. Pentru a nu intra in fiecare din aceste comentarii si a-mi sustine parerea, am hotarat sa o fac ca parte din acest articol.   Tot ceea ce am sa spun despre dna Udrea este bazat pe fapte si nu pe aprecieri personale produse de simpatii sau antipatii personale.

Dna Udrea este un poltician al tranzitiei romanesti, nici mai bun si nici mai rau decat altii. (1) Familia Udrea-Cocos s-a imbogatit ca multi altii pe baza unor afaceri facute cu statul sau cu diverse institutii publice; (2) Rolul asumat sau initiat de purtator de vorbe si idei politice ale Presedintelui Romaniei, ii este nefast ei personal, partidului din care face parte si in special guvernului de astazi; (3)  Dna Udrea nu a aratat nici un fel de excelente politice in legislativul in care a fost aleasa ca parlamentar, si nici in executivul din care face parte ca ministru, poate le vom vedea in viitor; deocamdata aceste impliniri si succese au fost invizibile si electoratului informat; (4) Acest blog nu ii este inamic, dar, cu sinceritate, nu vad nici un fel de motive pentru o sustinere punctuala, bazata pe lucruri pe care le asteptam in viitor. Trecutul si prezentul sunt prea sarace in fapte, pentru o astfel de sustinere.

Written by Theophyle

21/06/2010 la 3:49 pm

63 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut Theophyle!

    @gabhryel – v-am răspuns în topic-ul precedent.

    sym

    21/06/2010 at 3:59 pm

  2. @sym, salut 🙂

    Theophyle

    21/06/2010 at 4:09 pm

  3. Theophyle :
    Buna ziua ! O constatare si doua intrebari :
    Constatrea legata de al doilea aliniat al postarii tale, cel cu ,,dirigintele” si ,,elevii” -poate functioneaza ,in atitudinea fata de elevi, principiul binecunoscut al optimismului pedagogic 🙂
    Intrebarile :
    1.Ce inseamna exact ,,mwedicamente generice” ?.
    2.Ce diferenta de fus orar este intre tine si noi ?

    Loda

    21/06/2010 at 4:23 pm

    • @Loda, salut 🙂
      1. medicament generic este un medicament care poate fi produs fara a cere permis de la producatorul original, pentru ca perioada patentului a expirat. Spre exemplu majoritatea antibioticelor de prima si a doua generatie, partial si de a treia. Deobicei vorbim de medicamente care au fost dezvoltate pana in anul 1995-97

      2. exact 7 ore 🙂

      Theophyle

      21/06/2010 at 4:28 pm

      • Multumesc frumos pentru lamuriri 🙂
        & ore in avans sau in urma fata de noi ?

        Loda

        21/06/2010 at 4:53 pm

        • Buna Loda,
          La facultatea de Istorie nu v-au predat si Geografia de clasa a 5 a ?
          In rest toata stima 🙂

          Un tanar de stanga

          21/06/2010 at 5:05 pm

          • PSD-ul i-a ocupat mintea.

            gabhryel

            21/06/2010 at 5:09 pm

            • Gabrhy :
              De, domnu, fiecare cu ce poate, mintea ta e ocupata, dupa cum singur ai demonstrat, cu madam Udrea,deci se poate si mai rau 🙂 ! De altfel, daca nu vorbesti CU mine(si ti-am respectat dorinta) ,incearca sa nu vorbesti nici DESPRE mine, asa mi se pare corect.

              Loda

              21/06/2010 at 5:15 pm

              • scuze, nu se va mai întîmpla
                da’ ţie ţi-e greu să cauţi pe Goagăl răspunsul la întrebarea ta de clasa a 5-a?

                nici măcar nu ţi-e ruşine să te faci penibilă

                gabhryel

                21/06/2010 at 5:29 pm

              • Gabrhy :
                Stii chestia cu anxietatea ta ca as fi penibila mi se pare in plus, dar asta e : cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia 🙂
                Si cu aceasta sper sa te tii de propria-ti dorinta, aceea de a ne ignora reciproc.O zi buna !

                Loda

                21/06/2010 at 5:46 pm

          • UTS:
            Singura materie care nu mi-a placut de-a lungul scolii a fost geografia ;de altfel, au am facut istoie-filozofie, nu institutul de 3 ani, istorie -geografie .
            Oricum, nu pot decat sa mas simt flatata, cum ma monuitorizezi tu, exclusiv pe mine, now and always; nu ma supar, ca o faci cu amuzament, nu cu rautate 😉

            Loda

            21/06/2010 at 5:13 pm

            • UTS :
              Si puteai macar sa-mi dai tu raspunsul,daca esti asa destept vsi-l stii, na ! 🙂

              Loda

              21/06/2010 at 5:16 pm

              • Puteai sa intrebi un elev din clasele mici.
                Sau un prieten, n`asha ?

                Tzepelica

                21/06/2010 at 5:28 pm

              • Yzepi :
                Am impresia ca nici voi nu stiti, ca mi-ati fi spus 🙂

                Loda

                21/06/2010 at 5:43 pm

              • @loda,
                – 7 (spre vest) acum ora este 10:43 dimineata

                Theophyle

                21/06/2010 at 5:44 pm

            • d-na profesoară: nu ştii!
              elevul: ba ştiu, ba ştiu!
              ia să vedeeem…
              şap….
              nu, prima dată ridici două degeţele sus!
              le ridică
              -7 ore
              bravo, foarte bine
              stai jos

              gabhryel

              21/06/2010 at 5:53 pm

              • numai pentru că doamnei i-a fost lene să caute pe Goagăl în timpu ăsta

                las’ că ştie Ţepelică!

                gabhryel

                21/06/2010 at 5:54 pm

            • Theophyle :
              multumesc frumos-bis 🙂

              Loda

              21/06/2010 at 6:17 pm

  4. Theophyle, salut

    poate îţi găseşti timp să ne spui două vorbe de excelenţele ministeriale ale lui Baconschi

    gabhryel

    21/06/2010 at 4:30 pm

    • Gaby, poate peste 45 de minute 🙂

      Theophyle

      21/06/2010 at 4:32 pm

      • mersi 😀

        gabhryel

        21/06/2010 at 4:32 pm

        • @gaby 🙂
          o intrebare grea care necesita un raspuns mai detaliat:
          1. O tara mica are nevoie de un ministru de externe mare!
          2. Intr-o tara in care politica externa este in mana Presedintelui, rolul de Ministru de externe este ingrat si dependent de personalitatea ambilor. Astazi H. Clinton este insignifianta, pentru ca rolul ei a fost preluat de Obama & Biden. Pe timpul lui Nixon, Kissinger era rege si pe timpul lui Bush Sr. , J. Baker la fel.
          3. Romania are o diplomatie jalnica de la inceputul tranzitiei. Intesata de securisti sau de tot felul de activisti plantati.
          4. Cel mai capabil Ministru de Externe pe care l-am avut a fost Ungureanu, din nefericire pentru o scurta perioada de timp.
          5. Un ministru de externe (la nivel “generic”) trebuie sa fie extrem de cult, sa aiba “diplomatie” in el, cateva roluri de ambasador anterioare jobului ajuta. Trebuie sa cunoasca foarte bine cel putin 2-3 limbi de circulatie mondiala. Trebuie sa fie capabil sa nu supere pe nimeni cu, prostii scoase din maneca si in sfarsit si important trebuie sa lucreze foarte bine cu seful lui dirtect!
          6. Pe hartie Baconschi este un excelent Ministru de externe. De facto a facut doua greseli minore care au fost remediate.
          7. Diaconescu NU a fost un ministru de externe apreciat in cancelariile occidentale.

          Theophyle

          21/06/2010 at 5:55 pm

          • bine-bine
            să zicem că nu poate fi în competiţie cu Băse

            dar la minister ce-a făcut pînă acum?
            cum a reformat sistemul?
            prin ce a excelat efectiv?

            gabhryel

            21/06/2010 at 6:29 pm

            • Gaby,
              Si-a facut treaba corect. Omul e ministru de 3 luni si nu de un an si jumatate (u a o pauza de 4 luni) ca dna Udrea, daca acolo tragi. Nu a facut afaceri cu statul si nici nu a castigat de pe urma acestor afaceri milioane de euro. A facut treaba buna in Moldova si a aranjat vizita lui Base in SUA.

              Nu a lucrat cu Nastase si nici nu a facut traseu
              prin PNL la PDL, stie ca Norvegia este regat si nu face parte din UE si cel mai important are un doctorat adevarat!

              😉

              Theophyle

              21/06/2010 at 7:09 pm

  5. @gabhryel

    Mă voi conforma vis-a-vis de modul de adresare 🙂

    Să răspund la topicul precedent: cred că statul trebuie să investească acolo unde în principiu este cvasi-imposibil pentru cetățeni să o facă, din cauza magnitudinii.

    Deci da, infrastructură de transport de tot felul (nu doar rutieră ci și porturi, feroviar, aeroporturi), securitate publică (poliție și armată), eventual învățământ și sănătate publică (dar aici experiența ne arată că sectorul privat poate să o facă mult mai bine, apoi oricum aș prefera ca administrația locală să fie fie responsabilă), programe naționale de dezvoltare foarte transparente și bine axate pe ceva anume (ex. business-park-uri, depozite agricole, programul „rabla”, programe europene etc).

    Stat minimal. Care nu face case pentru unii (nu se știe niciodată cine), nu subvenționează căldura sau cheltuielile de înmormântare ale nimănui (*) (pentru voturi, eventual) etc.

    Pârtiile de schi, metroul ș.a.m.d. pot fi bine-mersi finanțate local, din taxe locale.

    (*) Știi cât costă o înmormântare, by the way? Exact cât subvenția statului, care e destul de umflată. Mi se par bani publici aruncați pe geam în modul tipic socialisto-populist.

    Adică statul stabilește o sumă, să zicem 20 milioane, și toate firmele care fac înmormântări cer fix aia (ca minim), indiferent că poate ar costa 5 milioane, pentru că știu că poate fi plătită cu ușurință – easy come, easy go.

    O metodă mai simplă de a ucide competiția și a transfera banul public în buzunare private greu s-ar găsi.

    De-aia nu-mi plac „investițiile” statului, au un miros greu, de redistribuire cu efect public minim. Cu cât face mai puține, cu atât mai bine, că atunci se îngustează găurile și metodele prin care pot fi sifonați, bașca liota de birocrați bine plătiți care trebuie să le „administreze”.

    Ori România actuală e ca un ciur, biata de ea. Curge mai iute decât poți să bagi.

    sym

    21/06/2010 at 4:52 pm

    • da, dar şi acelea înseamnă contracte cu firme romîneşti şi lucru romînesc

      adică nu se poate fura decît la contruirea de locuinţe?
      la drumuri, şcoli, business-park-uri – nu?

      mă rog, sunt de acord cu tine că furtul e la noi un postulat
      ….
      apropo de investiţii
      uite de aceea n-am luat în derizoriu resuscitarea ideii canalului Bucureşti-Dunăre de către Elena Udrea

      gabhryel

      21/06/2010 at 5:03 pm

  6. Salutare!

    Clarvăzătorul Doru Pârv, realizator-cititor în Oglinda TV, şi-a demonstrat aptitudinile incontestabile după ce n-a prevăzut deloc în ce urma să intre direct cu propria persoană şi cu toate calităţile sale discutabile între escroc, şantajist şi clarnevăzător. Am pierdut un om de valoare şi n-am apucat să-l întrebăm cum vedea el ca-n oglindă viitorul în politică pentru: Elena Udrea, Teo Trandafir, Daniel Oajdea, Cristian Preda, Olguţa Peremescu, Lucian Bolcaş, Victor Ponta, Mircea Geoană, Adrian Năstase, Titus Corlăţean, Alina Gorghiu, Crin Antonescu, Teodor Meleşcanu, Varujan Vosganian, Călin Popescu Tăriceanu, Tudor Chiuariu,…

    Mai pe scurt, am ratat ocazia să-l întreb pe cine vede cu viitor în politică, să ne fi dat o listă cu persoane rezonabile… din cauza cărora să nu ne mai certăm între noi, pentru a ne găsi mai uşor punctele convergente de pre-vedere.

    Băşcăliosul

    21/06/2010 at 5:09 pm

  7. Sal`tare, popor !
    Unde se scurg banii statului (doar un exemplu).
    La Oficiul Concurentei, salariile sunt mult peste suta de milioane de lei vechi/luna, adica mai mari decat ale presedintelui tarii.
    Otilian Neagoe este unul dintre vicepresedintii acestei institutii, dupa o „glorioasa” cariera de parlamentar si prefect de Brasov PSD.
    Acu` mananca si el o paine alba.
    Din banii statului.
    Ce ne spune Ioan T. Morar pe blogul sau despre Otilian Neagoe :
    „V-am vorbit pe acest blog despre cel mai aprig cenzor de la Viaţa Studenţească, tovarăşul Otilian Neagoe, cel care tăia cu pixul hălci întregi din articolele propuse spre publicare. Ei, această tristă figură de activist şi arivist (doi într-unul!) s-a descurcat foarte bine după 89, a ajuns prefect de Braşov, senator, iar acum va fi numit (sau deja a fost), după cum m-a avertizat cineva pe blog, vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei. Tot de la cititorul din Braşov am aflat şi porecla tovului: Etilian! Şi cred că ştiu de ce i se zice aşa !”
    Si mai spuneau unii ca legea lustratiei nu mai e actuala… 😦

    PS
    La nivelul administratiei locale pot fi gasite cu duiumul exemple similare.
    Cine are „OO” sa le dea un shut in koor acestor tovarasi, sa-i indeparteze de la tzatza dulce a bugetului ?

    http://morar.catavencu.ro/2009/05/01/otilian-neagoe-omul-de-care-nu-prea-e-nevoie/

    Tzepelica

    21/06/2010 at 5:16 pm

    • Pai ,la ,,Viata Studenteasca” a scris si tov.Morar, mai ales unele articole 😉 .Asta nu inseamna ca-l apar pe tov.Neagoe .

      Loda

      21/06/2010 at 5:20 pm

      • Iar te grabesti.
        Nu e vorba de cine a scris, e vorba de cine a cenzurat ce se scria la VS.
        E limpede ? 🙂

        Tzepelica

        21/06/2010 at 5:25 pm

        • Tzepi :
          Ba e vorba si de CINE scris si de CE a scris draghe (vorba lui Viq).E limpede? 🙂

          Loda

          21/06/2010 at 5:48 pm

          • Reciteste, te rog, ce a scris ITM.
            Daca tot nu te prinzi, ia un creion in mana si fa o analiza pe text.
            Sunt convins ca reusesti.
            PS
            Pana la filmul de diseara ai tot timpul, n`asha ? 😆

            Tzepelica

            21/06/2010 at 5:54 pm

            • Tzepi ;
              Ei, cum sa reusesc ? Tu nu stii ca eu ma prind greu ? ;)Acum ce faci, imi organizezi timpul pana la film ??Esti un dragutz, ce m-as face eu fara ,,unii” dintre voi ?

              Loda

              21/06/2010 at 6:20 pm

    • @Timi, salut 🙂
      tipul e sinistru din cunostiinta proprie 😦 Cum naiba reusesc asta sa-si aranjeze treburile 😦

      Theophyle

      21/06/2010 at 6:05 pm

  8. @gabhryel

    Da, dar e mai ușor (ca public) să stai cu ochii pe, să zicem, 1000 de investiții totalizând 30 de miliarde decât 400000 de investiții totalizând 150 de miliarde. Și mult mai puține posibilități de a exercita specificul național (adică a-i fura).

    Nu cred în oportunitatea canalului Dunăre-București, pentru simplul fapt că Bucureștiul nu mai are industrie grea. Ce să transporți pe canal? Yacht-ul lui Patriciu?

    Oricum, moot point, nu-s bani de niciun fel iar ei nu sunt în stare să facă o pârlită de autostradă, darămite ditamai canalul.

    sym

    21/06/2010 at 5:17 pm

    • Bucureştiul nu mai are. Dar au alte localităţi, cărora le-ar conveni poate să încarce la Bucureşti, nu la Constanţa.
      Ş-apoi n-aş fi sigur că industria grea este condiţia necesară pentru construcţia lui.
      Există şi alte industrii.
      Există comerţul. Cu China. Există Dragonul Roşu! 🙂

      gabhryel

      21/06/2010 at 5:39 pm

      • Dacă e nevoie să ducă loganuri cu vaporul pot să-l facă direct la Craiova 🙂

        sym

        21/06/2010 at 5:48 pm

  9. am găsit un blog. pare de dreapta:
    http://capitalismpepaine.wordpress.com/

    para

    21/06/2010 at 5:24 pm

    • Salut @para 🙂
      Multumesc, il cunosc este un blog de calitate!

      Theophyle

      21/06/2010 at 6:01 pm

  10. @Loda
    In privinta diferentei de fus orar, am trait pe propria-mi piele, in cateva randuri, adaptarea.
    Daca faceai un efort (mic !) de gandire, macar nu puneai a doua intrebare (+ sau -).
    Sunt convins ca stii de unde rasare Soarele si unde apune, care e sensul de rotatie a Pamantului in jurul axei.

    Tzepelica

    21/06/2010 at 6:00 pm

    • Tzepi c:
      De unde rasare soarele ? Stai sa ma gandesc…uraaaa, stiu !!! Acum pot sa fiu ministru ? 🙂

      Loda

      21/06/2010 at 6:22 pm

  11. Salutare!

    Miezul zilei s-a deturnat
    Ora New Yorkului am aflat
    Cate posete are dna Undrea
    Si cine ajunge la peltea
    La politicieni poveste veche
    Ii doare in … dupa ureche
    Zeci de solutii de pot da
    N-ai cu cine aplica

    Creanga

    21/06/2010 at 6:00 pm

    • Creanga, salut!
      Noi scriem pentru ca deocamdata asta este „fisa postului”. Cine stie, poate candva vom trebui sa si facem ceea ce scriem!

      Theophyle

      21/06/2010 at 6:03 pm

      • Nu am zis ca solutiile nu sunt bune
        Dar ne trebuie o minune
        Sa scapam de toti teparii
        Ce tot fura ca magarii
        Oau, asta cu facutul e tare
        Facem un partid oare?

        Creanga

        21/06/2010 at 6:11 pm

  12. In acest moment exista 2 finantatori de bagat in seama. PSD-ul a scos-o cu gandul la steagul rosu, China. Apoi e marele rival Japonia. China are bani si interese, noi avem nevoie urgenta de bani, dar o apropiere de China, ne ating grav interesele stategige.
    Ramane Japonia. Chiar daca pare ilogic, statul roman si cel japonez, poate chiar sud-coreean, s-ar putea angaja la un PPS, adaica un parteneriat public de stat.
    Ambele tari au experienta enorma in infrastructura adevarata. Pentru a-i cointeresa, ar trebui sa le oferim mult, de exemplu o participare majoritara, ceva zemos care sa placa, dincolo de imprumuturi.
    Avem nevoie dincolo de bani, de know-how. CFR-ul falimentar, l-as lasa fara frica pe mana japonezilor.
    Poate si ceva drumuri ar fi sanatoase. Poate BVB sa renunte la comision?

    Turnofftheglory

    21/06/2010 at 6:50 pm

    • Auzi la dumnealui, să renunțe BVB la comision… Aceste cuvinte ne doare!

      sym

      21/06/2010 at 7:38 pm

    • Turnofftheglory
      😆
      Servus!

      Am inteles faptul ca chinezii au venit deja in Grecia unde au lansat o comanda de vase;sa fie vorba despre un „cap de pod” in Balcani?

      maya

      21/06/2010 at 8:34 pm

  13. Seara buna !
    Repet si aici (ca pe postul precedent de dimineata )traducerea fidela a articolului privind Basescu – Berlusconi din revista italiana L’espresso .

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/l-espresso-basescu-micul-berlusconi-din-balcani-190944.html

    Stefan A.

    21/06/2010 at 7:45 pm

  14. Articolul ala e o porcarie Stefan.

    Turnofftheglory

    21/06/2010 at 7:50 pm

    • Este ce au scris italienii .
      Nu este adevarat ca au stiut romanii de aparitia articolului inaintea de prezentarea revistei pe tarabe ! 🙂
      Revista a aparut in 17 in marile orase si in 18 in periferie (orase mai mici).
      Am fost foarte distrat de polemica aparuta privind revista , Patriciu , Basescu 😆

      Stefan A.

      21/06/2010 at 8:01 pm

  15. Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆

    maya

    21/06/2010 at 8:16 pm

    • No serus draga maya ! 😆

      Stefan A.

      21/06/2010 at 8:18 pm

      • Stefan A
        😆
        No serus! 😆

        Atita ploua pe la noi, ca mintenash fac depresie!
        😦 😆

        maya

        21/06/2010 at 8:20 pm

        • Si la noi ploua la fel .
          O vorba din batrini spune ca atunci cind ploua , numara banii sau fa dragoste ! 🙂
          Alege ce crezi de cuvinta si depresia se indeparteaza ! 😆

          Stefan A.

          21/06/2010 at 8:26 pm

          • Stefan A
            😆
            Sintem in criza, asa ca sper ca vei intelege ce am ales! 😆

            De fapt si cind nu este criza….fac la fel! 😆

            Vorba cintecului:”banii n-aduc fericirea”!
            😆 😆 😆

            maya

            21/06/2010 at 8:30 pm

          • Salut Stefan 🙂

            Theophyle

            21/06/2010 at 8:33 pm

  16. Principiul dupa care functioneaza aceasta „clasa” este urmatorul: „ceea ce poti face astazi,lasa pe miine, ca poate NU mai trebuie sa faci”! 😦 🙂

    maya

    21/06/2010 at 8:18 pm

  17. „Dirigintele” clasei este uneori prea indulgent cu „elevii” lui;este drept ca unii si-au cam luat nasul la purtare! 😦

    Si bineinteles,(nu este culme de culme 😆 ), au „P(ile),C(unostinte) si R(elatii)!!!

    Batzul le-a fost aratat,la coltz au fost pusi, mai ramine… repetentia! 😆

    maya

    21/06/2010 at 8:27 pm

    • Servus Maya 🙂

      Theophyle

      21/06/2010 at 8:33 pm

      • Theo-Phyl
        😆
        Servus!

        maya

        21/06/2010 at 8:35 pm

  18. Buna Seara la toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    21/06/2010 at 8:34 pm


Comentariile sunt închise.