Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Miezul zilei 8/6 – “vorba lungă sărăcia noastră”

Potentialul logoreeii noastre este nelimitat. Politicienii discuta, promit, ameninta, se roaga sau declara ca decid, de dimineata pana seara. Poporul definit de politicieni ca  electorat si impartit in cele doua categorii principale, contribuabili si asistati, discuta si el, se caina sau proslaveste, despica firul in doi, patru sau opt, nereusind decat sa-si termine prohodul cu o injuratura scoasa direct din arsenalul strategic al poporului frustrat de secole de logoreea stearpa a lui si a conducatorilor lui.   

Intre timp, vedem cum alte natii, de voie sau de nevoie, isi croiesc drumul asa cum pot, condusi de lideri politici alesi de o majoritate, din care poate nu ai facut parte, dar ai acceptat jocul democratic, pentru ca acest joc este nucleul existentei tale ca cetatean al unei societati. Nu l-am votat pe Obama si nici nu l-as vota inca o suta de ani, nu pentru ca reprezinta ceea ce reprezinta, ci pentru ca nu reprezinta viziunea mea politica si sociala. Din cauza lui Obama voi plati cam 1500 de USD pe an mai mult pentru asigurarea mea medicala, pentru a primi exact ceea ce am primit inaintea “legii sanatatii” promovate de el. Inteleg totusi de ce a facut-o si sunt sigur ca beneficiarii acestei legi nu sunt “grupuri de interese”   apropiate de administratia Prezidentiala. Am fost impotriva masurilor lui cand  a “varsat” sute de miliarde de dolari pentru a salva bancile lacome si institutiile financiare americane, nu pot insa sa nu-l apreciez pentru ca poate (nu stiu), mi-a salvat si mie economiile de o viata intreaga.   A varsat alte sute de miliarde, sustinand industria de automobile, desi aceasta sustinere se va dovedi ineficienta in viitori ani, a facut-o pentru a salva sute de mii de locuri de munca si a le acorda timpul necesar de a se adapta noilor vremuri. Nici bancherii si nici proprietarii respectivelor firme de automobile nu sunt dintre sustinatorii lui si ai administratiei lui.

Nivelul de trai al paturii mijlocii a Americii a scazut cu 25% in ultimi 2 ani. 10% din cauza scaderii drastice a veniturilor si alte 15% de frica celor care vor urma. Viata este la fel de grea acolo ca si aici. Nu doresc nici dusmanilor mei sa traiasca numai dintr-o pensie de la stat (asigurarile sociale) si nici nu doresc nimanui sa ajunga la un medic in State fara o asigurare medicala solida. Nimeni nici macar nu se gandeste ca Administratia Federala nu face ceea ce poate pentru a ajuta si nimeni nu crede ca Presedintele este corupt oricat de controversate ar fi hotararile lui.

Adevarat, acolo un demnitar la nivelul lui Boc nu ar rezista o luna, nici guvernanti de soiul BVB. Dna Udrea ar urma tratamentul pe care l-a primit dna Palin. Clovni ca Ponta si Crin Antonescu nu ar putea fi alesi nici macar consilieri locali in Cupertino. Presa Americana este mult mai acida decat cea romaneasca si nici Rupert Murdoch nu este prea diferit de bogatasii “self-made”, dar nici in cele mai amare scenarii nu si-ar mituii jurnalistii sa scrie ceea ce scriu “jurnalistii” lui Vantu sau Voiculescu Felix.  

Ieri Presedintele Obama a hotarat sa loveasca in inima birocratiei americane,  si sa reduca  bugetele ale tuturor agentiilor guvernamentale. Adica sa se ocupe de deconcentrate intr-o romaneasca simpla; in ultimul an au scazut salariile bugetarilor cu 7% dupa ce in 2009 scazusera cu 5.5%.

Asa stau lucrurile in America, probabil si in Germania sau Anglia, la noi stiti cum stau. Dragii mei, s-a dat vorba prin lume, sunt unii care au aflat, altii care inca nu, statul social a fost suspendat pana cand vor fi suficienti bani pentru el.

Written by Theophyle

08/06/2010 la 3:55 pm

110 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophyle, salut! Bine venita si instructiva prezentarea situaţiilor de aici si de dincolo, din perspectiva unui cetatean obisnuit.Numai ca, pana acum, n-a ajutat la nimic, din nefericire, faptul ca am apreciat corect, de destul timp,care e situatia aici si ce ar fi de facut. N-au vrut decat putere si invarteala!Cei care erau datori sa schimbe situatia le-au facut jocul mogulilor, nu le-a pasat catusi de putin de tara si de oameni.Fata de noi s-au dovedit a fi acelasi soi de secaturi, de o deprimanta iresponsabilitate cu care avem de a face de douazeci de ani.

    noradamian

    08/06/2010 at 4:28 pm

    • @nora servus 🙂
      Sincer nu cred intr-un partid in care Berceanu sau Videanu ocupa locuri de frunte. Nu am cum!

      Theophyle

      08/06/2010 at 4:56 pm

  2. Sal`tare si noroc,
    ultima fraza mi-a placut.
    Un fel de indemn:lume-lume, soro lume, hai la munca, astia nu ne mai da nimic.

    victor L

    08/06/2010 at 4:32 pm

    • Victor salut 🙂
      S-au terminat banii si nu pot fi imprimatiu mai multi. Cel putin pentru asta’s buni astia de la UE

      Theophyle

      08/06/2010 at 4:57 pm

  3. Salut
    Da asa e. Redevine in actualitate strigatura:
    La munca nu la intins mina ! 🙂

    Un tanar de stanga

    08/06/2010 at 4:36 pm

    • TDS, salut 🙂
      Muncesti, mananci. Nu, rabzi 🙂

      Theophyle

      08/06/2010 at 4:58 pm

  4. „Nimeni nici macar nu se gandeste ca Administratia Federala nu face ceea ce poate pentru a ajuta si nimeni nu crede ca Presedintele este corupt oricat de controversate ar fi hotararile lui.”
    Unii indraznesc sa te contrazica http://www.youtube.com/watch?v=A7z4iHCNHMI . Iar eu ii dau dreptate.

    Logosfera

    08/06/2010 at 4:38 pm

    • Logosfera, salut 🙂
      le dai sau nu. Treaba ta. Eu nu vorbesc de youtube, eu vorbesc despre realitati. Cunosc spitalele americane ca buzunarele mele si administratiile in acest subiect.

      Baiete sau domnisoara, nu am votat cu Obama si sunt impotriva reformei dar a generat 130 000 de locuri de munca. Pentru mine este suficient.

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:01 pm

      • Nu te-am acuzat ca esti votantul lui Obama. Clipul de pe Youtube vorbeste despre solutii concrete, probabil ca n-ai avut rabdarea sau timpul sa-l urmaresti.

        Si Tariceanu a creat peste 130.000 de locuri de munca. In aparatul birocratic. Cu niste costuri. Spre exemplu, daca tragi linie si socotesti s-ar putea sa nu fie interesant sa dai X dolari ca sa creezi un loc de munca pentru cineva care va fi platit cu X/2.

        Maine, daca pui armata sa impuste pe cine nu merge sa munceasca la Canalul Dunare-Bucuresti terminam cu somajul. Mai e si super-ieftin. Crearea de locuri de munca nu e un scop in sine.

        Logosfera

        08/06/2010 at 6:22 pm

        • Logosfera, probabil ca nu ma cunosti prea bine. Am vazut filmuletul cap coada si acest filmulet contine cel putin 4 neadevaruri, sau daca vrei speculatii. De aici incolo o iei razna, cu tot respectul.

          In state, si postarea se referea la SUA, numarul de joburi create este unul din cele mai puternice indexuri existente. Bursa cade sau se ridica pe baza acestui index, vezi postarea de ieri seara ci linkul repectiv.

          Presedinti, guvernatori senatori sau cogresmani sunt alesi sau nu pe baza acestor cifre. Punct.

          A compara simulacrul lui Tariceanu cu creere de joburi este hilar, el a creat voturi. Mai mult, joburi inseamna si productivitate ceea ce nu este cazul aici!

          Despe canal si celelate povesti, crede-ma comparatia este de foarte prost gust, in special daca ma cunosti pe mine.

          Astept scuzele de rigoare in legatura cu aceasta comparatie nesarata!

          Theophyle

          08/06/2010 at 6:33 pm

        • „In state, si postarea se referea la SUA, numarul de joburi create este unul din cele mai puternice indexuri existente. Bursa cade sau se ridica pe baza acestui index, vezi postarea de ieri seara ci linkul repectiv.
          Presedinti, guvernatori senatori sau cogresmani sunt alesi sau nu pe baza acestor cifre. Punct.”
          Faptul acest indicator creaza iluzia bunastarii si aduce voturi este irelevant cu privire la eficienta economica. Asa cum a fost si in cazul lui Tariceanu, dupa cum chiar tu ai remarcat. Exact problema productivitatii am ridicat-o si eu in cazul celor 130.000. Cat produce un loc de munca / cat s-a cheltuit pentru creatul locului de munca? Daca „Baiete sau domnisoara, nu am votat cu Tariceanu si sunt impotriva masurilor luate de acesta dar a generat 130 000 de locuri de munca. Pentru mine este suficient.” nu e un argument, nu vad de ce inlocuirea lui Tariceanu cu Obama este.

          Iar comparatia cu canalul nu te viza. Era pur si simplu o situatie care arata ca crearea de locuri de munca nu e un scop in sine. Sau orice aducere aminte de perioada comunista o iei ca pe o ofensa personala?

          Logosfera

          08/06/2010 at 8:56 pm

        • Da, Logosfera doi unchi si tatal meu sunt suficiente motive de „a lua persomnal” nu crezi?

          Theophyle

          08/06/2010 at 8:59 pm

  5. Sper sa afle si „socialistii” made in Romania ca s-a terminat cu spartul banilor. De inteles nu cred ca sunt in stare, macar undeva in subcontient sa realizeze ca lumea s-a schimbat.

    Turnofftheglory

    08/06/2010 at 4:39 pm

    • Salut @TOG, nu cred ca au inteles, au sa inteleaga pe la sfarsitul verii.

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:02 pm

  6. salut

    aicea pe blog s-au conturat 2 tabere, una care nu-l mai suporta pe bocutz (y compris moi) si una care-i da credit in continuare;
    pe langa explicatiile legate de temperament, personalitate etc, cred ca atitudinea fata de bocutz e influentata si de pozitia fata de lumea business-ului: cei care au afacerea lor sau lucreaza in privat sunt mult mai putin toleranti cu boc, pt ca simt pe pielea lor ce inseamna guvernarea oranj

    off topic: Teofil, ce predai semestrul asta?

    razvan

    08/06/2010 at 4:50 pm

    • Razvane salut.
      Cei ce lucreaza pe cont propriu nu il prea mai rabda pe Boc care absolut intotdeauna a afirmat ca va restructura si va schimba dar nu va scadea, nu va da afara. Il doare in pix de creatorii de bunuri materiale si spirituale 🙂 cum ii doare pe toti politicienii. Nu numai boc, dar toti ceilalti sunt hahalere. Nu din vina lor. Asa este fisa postului de politician in Romania de cind Iliescu a sodomizat tara asta. Uite cum se zbat pe uscat neavenitii de tip Monica Macovei etc etc.

      Un tanar de stanga

      08/06/2010 at 4:56 pm

      • Salut TDS

        nu e vorba doar de supravietuirea individuala, romanul e inventiv, dracul nu e atat de negru samd, e vorba ca tocmai creatorii pe care-i mentionezi ca specie si care produc prosperitatea din care traim cu totii isi iau suturi in cur tot timpul
        pot intelege ca unii de stanga sa priveasca capitalismul cu neincredere (desi statul social e facut pe spinarea celor care muncesc pe bune), insa nu pot intelege cum o guvernare asumat de dreapta o scalda si nu vrea sa-si faca treaba

        razvan

        08/06/2010 at 5:11 pm

    • din punctul meu de vedere este simplu:

      intrebare: Daca ai avea o firma si ai avea un manager cu performantele lui Boc, il vei mai tine in post?

      Cursul se numeste „Palestina Romana si Crestinismul primar”

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:06 pm

      • sincer, nu vad ce pozitie ar putea ocupa boc in orice firma, poate la legal, dar in niciun caz sef de departament

        razvan

        08/06/2010 at 5:17 pm

        • @razvan, la asta ma refer. Daca omul a putut sa administreze un oras, asta nu inseamna ca poate administra o tara. Patru luni de a nu a face nimic este o catastrofa. Pana la urma sarmanul Boc mananca bataie de la toata lumea, a fost f-tut de prietenii lui si i s-au luat si banii care trebuiau sa fie economisti!

          Theophyle

          08/06/2010 at 5:23 pm

  7. Angela Merkel prevesteste dezastrul

    Germania nu poate tine in spate toata Europa.

    In timp ce in piața Victoriei din București scandau manifestanții, am ascultat-o pe cancelarul german Angela Merkel, care avertiza întreaga lume:

    Uniunea Europeana e pe marginea prăpastiei.

    Daca statele europene nu-si reduc cheltuielile, euro se prăbușește. Daca se prăbușește euro, se va prăbuși si Europa.Iar o prăbușire a Uniunii Europene nu va lăsa neatinse nici Statele Unite, nici China.

    Criza de pana acum va fi o gluma! Pentru ca economia mondiala va intra in haos, cu consecințe greu de prevăzut. Pentru câți ani? Nimeni nu știe.

    Pe cine va salva Germania?

    In primul rând, pe ea însăși. Daca va mai putea, va încerca sa salveze si tarile cu economii puternice, fără „fumuri” socialiste si sindicaliste, tari care pot deveni motorul unei noi Europe.

    Deci nu va ajuta Franța. Franța se va prăbuși sub povara propriilor subvenții agricole. Mai degrabă Germania va sprijini Marea Britanie, care se afla deja in colaps, tot din cauza cheltuielilor publice enorme din anii trecuți.

    Unde mai are loc Romania? Pai Romania nu mai joaca in filmul asta!

    Optimiștii din Romania au ras când au fost avertizați.

    Printre ei s-au numărat lideri politici din toate partidele. Inclusiv ministrul de Finanțe, Gheorghe Pogea! Dar pe timp de criza, optimismul e o forma de imbecilitate.

    Timp de 50 de ani, tarile europene au făcut pur si simplu jaf de bani.

    Protecția sociala a fost politica oficiala. Creșterile de pensii, creșterile de salarii in sectorul de stat (care nu producea nimic!) au dus la taxe si impozite insuportabile pentru companii. Care au fost obligate sa crească preturile. Iar acum si-au pierdut clienții. Nimeni nu mai cumpăra produsele europene, oricât de bune sunt ele. Tehnologia înaltă nu mai e o salvare. Economia europeana se scufunda.

    Iar noi in Romania ce facem? Pai, politicienii fura, iar poporul cere protecție sociala.

    2010 si 2011: ani de sărăcie si violente de strada.

    In tarile „de stânga”, sindicatele europene nu vor înțelege situația. Nu vor accepta concedierile, reducerile de salarii si de pensii. Dar bani nu mai sunt. Așa ca manifestațiile de strada, mitingurile si violentele se vor înmulți.

    Autoritatea guvernelor va scădea. Instituțiile se vor scufunda in haos. Sistemele de pensii de stat vor da faliment. Toate drepturile câștigate de „clasa muncitoare” in ultimul secol vor dispărea ca fumul. Adio salarii garantate, adio concedii, adio program de lucru de 8 ore.

    Cine va supraviețui? Cine poate, desigur!

    Romania se va prăbuși foarte repede.

    Probabil chiar in următoarele luni.

    Pentru ca FMI a închis robinetul cu bani. Pentru ca nu avem rezerve financiare si nu avem economie. Pentru ca iubim „statul”.

    Pentru ca uram patronii, firmele private, iar sectorul privat romanesc e cel mai slab din toata Europa. Si pentru ca avem o imagine foarte proasta, de cerșetori, hoți, prostituate, așa ca nu ne va ajuta nimeni.

    Si, sincer, nici nu meritam ajutor. E mai bine sa ne descurcam singuri.

    Mihail Giurgea

    skorpion

    08/06/2010 at 5:01 pm

    • skorpi, salut 🙂
      Are omul dreptate. Nemtii nu sunt atat de inocenti in nici un caz, si cred ca in Europa oamenii s-au pus pe treaba, in afara unor exceptii tragice care ne includ si pe noi!

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:09 pm

  8. te-nşeli Răzvan

    nu e vorba de business sau ne-business, de temperament, de înălţime, de comportament cu protestatarii sau de orice altceva
    îl susţin pe Boc din simplul motiv că plecarea lui ar însemna pierderea controlului guvernării de către Băsescu

    nu ştiu altora cum li se pare, dar mie mi se pare foarte simplu 🙂

    gabhry_el

    08/06/2010 at 5:05 pm

    • Gabriel salut 🙂
      Nimeni nu-l doreste pe Boc remaniat acum! Vrem remaniere a rechinilor din PDL. Daca nu se poate inseamna ca tot un PSD guverneaza, cu sau fara Boc!

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:08 pm

      • salve, Theophyle
        aşa mai vii de-acasă 🙂
        absolut de-acord

        gabhry_el

        08/06/2010 at 5:54 pm

    • salut

      eu asa calculez: bazandu-ne pe performantele anterioare, e vreo speranta ca ar putea performa in viitor? raspuns: nu
      nu vreau sa cada guvernul azi sau maine sau saptamana viitoare, inteleg si calculele strategice, dar e la fel de adevarat ca nu vad de ce as sustine un cabinet cu performante zero

      razvan

      08/06/2010 at 5:22 pm

  9. Oricum, este jale mare si poate sa fie si mai mare !!!! in urmatoarele luni!
    greu vom scapa de haos, anarhie, faliment statal.

    skorpion

    08/06/2010 at 5:15 pm

  10. Reiau ce am spus dincolo pt. amicu` tibi, care vorbea de Seres.
    Sefu` lui Seres, Felix motanu`, isi continua netulburat afacerile cu energie ieftina.
    Mai precis, cumpara energie ieftina produsa de hidro/termocentrale ale statului si le vinde distribuitorului (tot de stat).
    Care ne-o vinde noua, consumatorilor captivi, la un pret bine umflat.
    Cam asta e realitatea d`aci, in vreme de criza.
    Restul sunt doar fraze, teorii, supozitii…
    PS
    Intrebare : unde sunt tzepele pregatite acu` ceva vreme pt. baietii destepti ?

    Tzepelica

    08/06/2010 at 5:23 pm

    • @timi, salut 🙂
      Sa-l intrebam pe dl Videanu! El este cu tzepele 🙂

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:25 pm

      • Salut !
        Asta ziceam si eu, oleaca mai jos. 🙂

        Tzepelica

        08/06/2010 at 5:28 pm

    • Contractele lui felix sint valabile pina in 2014 !!

      cine sa rezilieze contractele?????

      Boc???
      costiniu florin, jipa etc???

      cineeeeeeeeeeeeeee?

      skorpion

      08/06/2010 at 5:28 pm

      • Cine semneaza actele aditionale la contract, in fiecare an.
        Ei ? 🙂

        Tzepelica

        08/06/2010 at 5:29 pm

        • Contractul este valabil pina in momentul X.
          Probabil ca acelasi contract are niste clauze atit de usturatoare in caz de reziliere, incit mai bine renunti..

          vinovatii sint altii, nu astia de acum..

          skorpion

          08/06/2010 at 5:31 pm

  11. Inca o precizare : hidro centralele si termocentralele (pe lignit, care produc mai ieftin) sunt ale statului, care le gestioneaza prin min. industriei.
    Ministrul industriei (care alearga acu` pe drumul dintre Bruxelles si Germania, pt. binele natiei, n`asha ?) este…ghiciti cine… 🙂

    Tzepelica

    08/06/2010 at 5:25 pm

    • Vezi mai sus 🙂

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:26 pm

  12. Tarile cu cele mai riscante datorii. Romania intra in Top 10

    Letonia – locul 10

    Romania – locul 9

    Criza deficitului bugetar si somajul inca ridicat a urcat tara noastra pe pozitia a noua in clasamentul tarilor cu cele mai riscante datorii. Romania are o marja a contractelor Credit Default Swaps (CDS), valoare a costului de asigurare impotriva datoriilor, de 395,5 puncte procentuale.

    Tara noastra este vazuta de catre investitorii straini ca avand o rata de probabilitate de intrare in faliment de 23,33%.

    Locul 8 – Portugalia

    Locul 7 – Dubai

    Locul 6 – Iraq

    Locul 5 – Ukraina

    Locul 4 – Pakistan

    Locul 3 – Grecia

    Locul 2 – Argentina

    Locul 1 – Venzezuala

    nasol pentru Ro

    😦

    skorpion

    08/06/2010 at 5:26 pm

    • Skorpi, da-mi si mie un link la aceasta informatie, pajalusta 🙂

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:44 pm

  13. Uite ca Orban – (Viktor of course) reduce impozitul firmelor de la 19 la 10% iar Medvedev cere reducerea functionarilor statului cu 20%
    Iar javrele noastre cu sepci de sindicat in cap si cu fluiere in guram tipa ca le e foame 😦

    Un tanar de stanga

    08/06/2010 at 5:27 pm

    • independenţii şi minorităţile joacă dublu
      mama lor de borfaşi: susţin de fapt PSD-ul

      gabhry_el

      08/06/2010 at 5:59 pm

  14. @skorpi
    In fiecare an se semneaza acte aditionale la contractul-cadru, prin care se renegociaza preturile/cantitatile.
    Sper ca acu` e clar.

    Tzepelica

    08/06/2010 at 5:35 pm

  15. tzepe,
    este foarte clar,
    dar eu vorbeam de reziliere!
    nu de preturi…
    care or fi si ele batute in cuie.
    😛

    skorpion

    08/06/2010 at 5:43 pm

    • @skorpi, poti sa fixezi preturi reale care pot arunca in aer contractul. Problema este dupa cum sti si tu cam cine negociaza gheseftul 🙂

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:46 pm

    • Tocmai ca nu sunt.
      Asta spuneam.

      Tzepelica

      08/06/2010 at 5:46 pm

    • Multumesc scorpi 🙂

      Theophyle

      08/06/2010 at 5:59 pm

      • @Theophyle, buna ziua
        Cine face topul la care face referire Skorpi:
        http://www.cmavision.com/about

        Foarte credibili acesti oameni.

        De ce am impresia ca asistam la o actiune a agentiilor de rating, a operatorilor de derivative swap, a fondurilor speculative in general si a tuturor celor care se simt amenintati de deciziile europene/germane recente?
        Tu ai date concrete si certe pe care se fundamenteaza plasarea Venezuelei pe primul loc al topului?

        Ce razboi nedeclarat a inceput! Acelasi vechi razboi dintre „principi” si creditori… Nu-mi mai aduc aminte cum s-au incheiat vechile razboaie.

        casandra

        08/06/2010 at 6:38 pm

        • @casandra salut,
          Am vazut topul, nu intru in credibilitatea lui, am sa ma documentez. Stiu insa ca Venezuela are mari probleme economice si ca nimeni nu doreste sa-i imprumute, nici macar chinezii.Un consortium chinez a refuzat un imprumut. Chavez a nationalizat prost, astazi plateste pretul incompetentei. Restul chiar nu stiu nimic.

          Theophyle

          08/06/2010 at 6:50 pm

  16. Hai ca a fost si un mic cutremur in Bucuresti

    Un tanar de stanga

    08/06/2010 at 6:18 pm

    • wow, cat de mic? Basescu e devina, a fost conform constitutiei?

      Theophyle

      08/06/2010 at 6:20 pm

  17. Salve romani si americani care inotati in un oceam cu petrol !(BP vegheaza) 🙂
    Theophyle , de aia nu emigreaza politicii nostri , ar devenii imediat someri sau puscariasi (prin vest ) 😆

    Stefan A.

    08/06/2010 at 6:22 pm

    • salut,

      90% din politicieni nici in romania nu ar reusi sa-si cistige leafa. de asta sint absolut sigur!

      ei doar cu gura,
      gargara cu pioneze, in rest tufa de venetia

      skorpion

      08/06/2010 at 6:34 pm

  18. Asta am zis si eu in birou ca Basescu e de vina. 🙂 Inseamna ca e adevarat.

    Un tanar de stanga

    08/06/2010 at 6:23 pm

  19. eu nu am simtit cutremurul,
    sint un nesimtit
    🙂

    skorpion

    08/06/2010 at 6:31 pm

  20. Ave!

    Am comentat dimineata mult, acum voi fi mai laconic 😉

    @Loda mi-a postat un mesaj, la asa ca va trebui sa ii raspund aici. Imi spunea asa: „Basescu dar daca dorea sa nu lase tara fara guvern putea sa-l punma doua luni si pe ,,paipitoiul” de Joannis ,ca tot nu era mai slab ca Boc. Ce a facut Boc in cele patru luni, in afara de promisiuni si nu putea face Joahannis? Vrei sa spui ca Negoita ar fi fost mai bun ca PM? Give me a break, nici tu nu crezi, ca de ar fi fost asa bun, dupa alegeri il punea pe el ,nu pe Boc”

    Loda, raspunsul meu pentru tine: ce competenta avea Johahahanis si nu avea Croitoru, de l-a respins Parlamentul? Give me a breake, nici tu nu crezi in capacitatile economice lui hahalera ala neamt care ar fi marit numarul de angajati la buget, insa pentru tine ar fi fost o garantie, ca PSD ar fi condus de fapt Romania.

    Eu stiu ca fiecare dintre noi are prioritatile lui pe termen scurt si lung, si ca poate, o guvernare PSD sau Geoana presedinte ar fi fost mai bune pentru unii dintre noi, insa sa nu te iluzionezi: nici Geoana si nici Hahanis nu ne scuteau de taierea salariilor si pensiilor. Una este ce spun aia la TV, alta este economia. Legile economice sunt valabile si pentru nemti (din Nemtia sau din Romania), si ei isi taie cheltuielile.

    Cetatean

    08/06/2010 at 6:41 pm

    • Cetatean :
      Daca e atat de bun Croitoru (nu contest, ca nu stiu) atunci de ce nu l-a pus pe el in fruntea guvernului, ca deja nu mai erau dubii(ca in 2008) ca vine greva?
      Am zis 🙂

      Loda

      08/06/2010 at 6:50 pm

      • Raspuns: omul din greseli invata. Tehnocratul a fost respins, nu se cadea ca Basescu sa il mai propuna inca o data.

        Le-a facut pe plac, a inteles mesajul, tehnocratii nu aveau ce cauta in Parlament, Crin a fost ferm:

        „Nu înţeleg, dincolo de orice joc politic, domnule Croitoru, şi nu înţeleg, domnilor care îl însoţiţi, ce căutaţi azi aici? Aici este Parlamentul României. Parlamentul s-a pronunţat clar la consultările cu preşedintele, la discuţiile cu dumneavoastră, domnule Croitoru, printr-o hotărâre votată în Parlament de o majoritate absolută, care s-a pronunţat că acordă încrederea altcuiva şi dumneavoastră v-a solictat să vă depuneţi mandatul, pentru că nu puteţi deveni prim-ministru fără învestirea de către Parlament. Faptul că sunteţi prezenţi aici îmi arată că dumneavoastră şi oamenii politici care vă însoţesc, în frunte cu un om politic pentru care eu am păstrat consideraţie, Vasile Blaga, ne spun că fie că Parlamentul este de decor aici, fie că dumneavoastră mizaţi pe şantajarea sau coruperea unor parlamentari”, a spus Antonescu.

        Cetatean

        08/06/2010 at 7:11 pm

        • Cetatean :
          ,,Tehnocratul a fost respins, nu se cadea ca Basescu sa il mai propuna inca o data. ”
          Wrong, Boc a fost demis de Parlament si a fost renominalizat !!!
          Am zis 🙂

          Loda

          08/06/2010 at 7:26 pm

        • Loda, te inseli.

          Acelasi Parlament care l-a respins pe Boc, acelasi Parlament l-a reinvestit.

          Parlamentul a luat mandatul, Parlamentul a dat inapoi mandatul, in semn de cainta, recunoscindca a gresit prima data cind l-a demis.

          Daca apar nemultumiri la adresa lui Boc, adresati-va Parlamentului suveran. Basescu doar a propus, stiind ca parlamentarii pot avea capacitatea, mai ales cind se profileaza alegerile anticipate, sa isi recunoasca greselile 😉

          p

          Cetatean

          08/06/2010 at 7:30 pm

  21. Am zis! 😛

    Cetatean

    08/06/2010 at 6:44 pm

    • Ha,ha, ha (seamnana? :)) Parlamentul in care Basescu si-a construit majoritatea ???
      Am zis 🙂

      Loda

      08/06/2010 at 7:37 pm

    • Loda, sa inteleg ca Parlamentul cind il da jos pe Boc e suveran si cind il reinvesteste nu mai este?

      Hotareste-te! Il respectam numai cind darima Guverne si suspenda Presedinti, nu si cind investeste Guverne?

      Ai ceva cu conceptul de „majoritate parlamentara”? El e bun numai cind il invoca cei doi struti, Crin si Ponta?

      Cetatean

      08/06/2010 at 7:54 pm

  22. Cetatean

    08/06/2010 at 6:46 pm

  23. Doamne ,Theophyle ,tema ta
    ,,Cutremurul s-a terminat, urmează replicile!”
    Tocmai a spus la tv ca a fost un cutremur de 4,8 ,ca s-a simtiti in Bucuresti ,iar Marmureanu a zis ca se asteapta replici 😦 Esti sigur ca nu te cheama Phytia?

    Loda

    08/06/2010 at 6:47 pm

    • Loda, eu sunt la fel de vinovat ca si Basescu pentru acest cutremur 😆

      Theophyle

      08/06/2010 at 6:52 pm

    • Serus Loda ! 🙂
      Taieri de salarii si pensi , reduceri de personal , cutremur ! Faceti filme de groaza in Romania ? 🙂
      PS . Cutremure traite de mine :
      1996 – max. 5,8 grade, doua luni de replici
      2009 – max . 5,9 grade , 1 luna de anticipari sismice (foarte lejere) , 2 luni de replici puternice .

      Stefan A.

      08/06/2010 at 6:55 pm

      • Doamne feri ,Stefane, ca la noi in Ardeal ne apatra carpatii, dar desteaptei de fiica-mea i-a trebuit Bucuresti ,sa trtemur eu toto timpul,nu i-a fost bine la Clujul nostru 😦

        Loda

        08/06/2010 at 7:28 pm

  24. Ati vazut ce s-au umflat cu steroizi muschii lui Geoana?

    Il cheama pe Basescu la lupta in Parlament!

    http://www.mediafax.ro/politic/geoana-presedintele-trebuie-sa-prezinte-in-fata-parlamentului-strategia-de-securitate-6323711/

    Cetatean

    08/06/2010 at 6:49 pm

    • @Cetatean, salut. Multumesc pentru anzlizele de dimineata 🙂 Geoana, care Geoana? Mai exista? 🙄

      Theophyle

      08/06/2010 at 6:53 pm

      • Nu aveti nevoie de el sa va rezolve treaba cu BP ?
        Ceva post liber de cosmonaut la NASA ? 🙂

        Stefan A.

        08/06/2010 at 6:57 pm

  25. Salut, Theophyle! 🙂 Cu placere.

    Cum care Geoana? Ala care avea o soacra pe care nu mai reusea sa o dea afara din casa! Prostanacul ala care mereu ia bataie si nu intelege ca e prea mic pentru jocurile astea mari.

    Oricum, mi-a placut asta:

    1. Teza: „Votul majoritar în Biroul Camerei reunit a constatat că nu este de datoria Parlamentului României să aprobăm un memorandum la nivelul Executivului”.

    Parlamentul nu poate aproba achizitia de avioane, e treaba Guvernului.

    2. Antiteza: „Preşedintele Senatului a anunţat că i-a solicitat premierului să prezinte Parlamentului strategia de achiziţii şi înzestrare pe termen multianual „ca să vedem care este alocarea de resurse în aceste momente foarte dificile din punct de vedere bugetar social şi economic pentru ţară”.

    Desi Parlamentul nu poate aproba achizitia, vrea sa stie citi bani da Guvernul, desi asta e informatia publica.

    Curat prostanac!

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:06 pm

    • Sper sa nu se supere @casandra, dar tare e prost omul asta 😦

      Theophyle

      08/06/2010 at 7:17 pm

      • ThPh,
        adevarul nu trebuie sa supere, nu-i asa?
        :mrgreen:

        skorpion

        08/06/2010 at 7:18 pm

      • Cum sa se supere? A fi din PSD nu presupune chiar a aplauda orice prostie a sefului, Doamne apara!

        Cetatean

        08/06/2010 at 7:18 pm

  26. Loda, ti-am raspuns mai sus!

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:11 pm

    • Moi aussi 🙂

      Loda

      08/06/2010 at 7:29 pm

  27. Hahaha!

    Dupa Geoana are afirma si teza si antiteza in acelasi timp, vine si crin cu sinteza:

    „Eu cred că atunci când faci o asemenea cheltuială din interes naţional trebuie să o faci în mod public, iar Parlamentul să decidă. Discuţiile sunt de detaliu, de la preţ, până la aparatul pe care îl achiziţionăm”

    http://www.realitatea.net/antonescu–csat-functioneaza-ca-o-institutie-de-tip-sovietic_717555.html

    Sa imi bag picioarele in acesti papitoi, ei habar nu au, insa isi dau cu pararea, nu sunt in stare sa stie care sunt prevederile legale. E prea greu pentru repetentul de Crin, care ieri se propunea PM.

    Oricum, avem confirmarea ca „CSAT funcţionează ca un organism de tip sovietic.

    Vorbeste cu Nea nelu, Crine, el a aranjat cu Iorgovan sa ii faca jucaria constitutionala numita CSAT (art. 119) ! Bine ca ai recunoscut ca avem in Constitutie un element comunist, eu gasisem mai multe, dar e bine ca ai gasit si tu unul! Ala cu suspendarea presedintelui fara a fi facut nimic e element american, nu? Hai, mars, javra latratoare!

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:27 pm

  28. Loda, ai un ultim raspuns la postarea mea de la 7.30 mai sus.Altul nu mai pot furniza, am demonstrat ce era de demonstrat .

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:33 pm

    • mois aussi 😉

      Loda

      08/06/2010 at 7:38 pm

  29. un editorial carte argumenteaza exact opusul a ce sustineti voi, ca Boc e necesar si bun ACUM :
    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/de-ce-pierde-razboiul-traian-basescu-189282.html

    Loda

    08/06/2010 at 7:36 pm

  30. Loda, inteleg ca analiza mea de dimineata nu te-a convins. Probabil lucram cu asumptii care nu te multumesc, sau pur si simplu ai o problema cu Basescu. Fie, numai tu iti stii, in forul interior, motivele.

    Insa aceast articol lucreaza si el cu niste premise false:

    „Este datoria preşedintelui României ca în al doisprezecelea ceas să propună naţiunii un arministiţiu.”

    Presedintele nu vrea sa suprapuna o criza politica peste una economica. Anul trecut am stat 4 luni fara guvern. Sper ca nu iti inchipui ca baietii ar vota un nou PM intr-o saptamina.

    „Nici suspendarea preşedintelui nu mai merge. Ideea a fost compromisă prin folosire abuzivă”

    Crin et com numai asta vorbesc d eciteva zile. Ponta nu sice nika, dar vrea si el.

    „Singura soluţie rapidă şi posibilă este înlocuirea lui Emil Boc cu un om competent şi liber. E nevoie de un Guvern independent de reţelele politizate care drenează banii publici în largi buzunare particulare”

    De acord in teorie, insa vreau un nume si vreau semnatura plus juramintul baietilor veseli si nematurizati ca nu incearca sa bage un politruc sub masa „independentului”.

    Un Guvern independent de clientela, nici America nu are. Are si Guvernu lala clientela lui. Ideea centrala e sa ai un Guvern cu sustinere parlamentara SI cit mai competent. Boc nu e deloc competent si sustinerea sa scirtie. Insa nu e un motiv sa incepem sarabanda de asta iarna doar ca sa ii vad fata lui Johahahanis.

    PSD si PNL NU VOR PROPUNE SAU VOTA NICIODATA UN INDEPENDENT!

    Chiar suntem nascuti ieri sa credem in corectitudinea lor?

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:46 pm

    • Cetatean :
      ,,Chiar suntem nascuti ieri sa credem in corectitudinea lor? ”
      Sincer de tot ? Nu stiu, eu vreau sa cred ca da, caci miza e mult prea mare si poporul sta cu ochiii largi deschisi (sper, in sfarsit) sa vada acum, cand suntem pe ma Daca nu din patriotism,macar din oportunism,. din ratiuni electorale. Revin :sper ca da, daca au putina minte in cap o vor face 😦

      Loda

      08/06/2010 at 7:53 pm

      • Eu nu. Eu nu cred ca dracul a devenit credincios si PSD respecta regulile democratice. Nu le-a respectat decit cind au avut de cistigat.

        Cetatean

        08/06/2010 at 7:58 pm

  31. Loda, imi amintesti de un coleg care, desi nu credea in Geoana, a votat cu el doar pentru ca spera, citez, „Ca daca vine Johanis Prim MInistru gaseste el o solutie, face ceva!”.

    La intrebarea mea: „Ce solutie gaseste ala?!”, mi-a raspuns: „Nu stiu, o sa faca el ceva, numai sa nu il mai vad pe Basescu!„.

    Aveam raspunsul clar: solutia Johannis era o non-solutie, era in schimb paravanul incompetentei celor care il propuneau si masca ce dadea o fata umana hidrei care striga mereu „Jos Basescu!”.

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:51 pm

  32. No, dar altfel e om simpatic colegul ala al tau ? sa stii ca pot sa-l inteleg !
    Acum va las, o seara buna tie si tuturor, va mai citesc maine .

    Loda

    08/06/2010 at 7:55 pm

  33. Loda, sa inteleg ca Parlamentul cind il da jos pe Boc e suveran si cind il reinvesteste nu mai este?

    Hotareste-te! Il respectam numai cind darima Guverne si suspenda Presedinti, nu si cind investeste Guverne?

    Ai ceva cu conceptul de „majoritate parlamentara”? El e bun numai cind il invoca cei doi struti, Crin si Ponta? Basescu nu are voie sa aiba o majoritate? Doar Opozitia?

    Loda, te contrazici vizibil din cauza simpatiei pentru Basescu. Mai bine lasa, oricum nu are rost, mai este pina ce psd va fi distrus.

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:56 pm

  34. Seara buna!

    Cetatean

    08/06/2010 at 7:57 pm

  35. cetatean,

    asculta la mine, jamais, dar jamais….

    o cunosc pe loda din 2007, parca, de pe blogul lui patrasconiu,

    deci: loda jamais, never ever nu iti va da dreptate: va muri cu pesedeaua, cu ilici, cu geoana, cu ponta in brate, chiar daca uneori ii mai si critica.

    te felicit pentru enorma ta stradanie de-a dreptul inutila…scuze, dar mergi cu o canistra gaurita si mereu vei ajunge cu ea goala…

    pe loda n-o va convinge nimeni ca tu sau ThPh sau altii care cred in pirat au dreptate!

    am zis!
    🙂

    skorpion

    08/06/2010 at 8:01 pm

  36. ma intreb si eu daca Boc nu ar putea sa ia acum urmatoarele masuri:

    – sa reduca numarul de ministere;

    – sa reduca salariile tuturor, dar absolut tuturor angajatilor din ministere, regii autonome, autoritati nationale etc, astfel ca salariul mediu din sfera bugetara sa Nu mai fie cu 30% mai mare ca in sfera privata;
    – sa concedieze urgent minim 100.000 de bugetari (dar NU medici, profesori, asistenti medicali etc)

    si ar mai fi multe masuri de luat rapid!

    chiar nu se poate?
    din cauza contractelor colective de munca beton, dar care la firme private exista doar pe ici pe colo, floare rara de colt?

    skorpion

    08/06/2010 at 8:05 pm

    • Ba se va putea. Intra Basescu dupa motiune la puricat fiecare minister, insusi Blaga a inceput sa vorbeasca de restructurari. Basescu a spus ca vrea maxim 2 secretari de stat pe minister si desfiintarea agentiilor.

      Cetatean

      08/06/2010 at 8:10 pm

      • iarasi basescu?
        OK, sint de acord, daca este nevoie!

        dar se putea intra cu tractorul in ministere, agentii inca din ianuarie, dar iarasi ne intoarcem la vechea poveste: trebuia sa vina FMI sa sparga buboiul….

        skorpion

        08/06/2010 at 8:14 pm

  37. Stiu, skorpi, nici nu vroiam sa o conving. Vroiam sa o aduc exact in punctul in care sa se contrazica singura si sa fie asta vizibil.

    Am reusit. Vezi discutie mea despre raportul dintre PM si Parlament. Ea a sustinut, in esenta, ca Boc, odata demis, nu mai trebuia sa fie reinvestit. Eu am sustinut ca a fost reinvestit tot de acelasi Parlament. Chit.

    A inceput cu „a, cum majoritatea aia a lui Basescu…”.

    QED. Loda crede ca PSD dreptate orice ar face:

    Eu: „Chiar suntem nascuti ieri sa credem in corectitudinea lor? ”
    Ea: „Sincer de tot ? Nu stiu, eu vreau sa cred ca da. Sper ca da, daca au putina minte in cap o vor face”

    E un act de adeziune non-rational. Vrea sa creada. E optiunea ei, nu o contest. Insa trebuie sa recunoasca ca o face din motive pur personale, nu rationale. Eu imi pot justifica optiunile politice. Ea are doar credinte asumate emotiv.

    Cetatean

    08/06/2010 at 8:09 pm

    • Chiar as fi curios sa vad cum iti justifici „optiunile politice”. Sper sa consideri si rezultatele unei anumite politici.

      neamtu tiganu

      08/06/2010 at 8:20 pm

      • Neamtule, mare parte din optiunile mele politice le-am justificat in lungile analize propuse.

        Despre Europa, analizata din perspectiva liberal-clasica (misesiana) am scris aici: https://theophylepoliteia.wordpress.com/o-europa-altfel/

        In dialogurile cu casandra am pledat pentru etalonul aur si am demonstrat ca social-democratia se sprijina pe bani fiduciari si pe politici paternaliste pentru a spolia averea unora si a-i imparti altora, in schimbul voturilor.

        Nu sustin capitalismul financiar-bancar, sunt un adversar al bancilor si multinationalelor.

        Cetatean

        08/06/2010 at 8:27 pm

        • A fi adversar al bancilor si al multinationalelor nu poate fi o optiune politica, poate fi cel mult o parere. Acestea, adica bancile si multi exista si-si au locu in economia mondiala. A fi adversaru acestora mi se pare o utopie ca si cum ai fi impotriva pasarilor calatoare.

          neamtu tiganu

          08/06/2010 at 8:47 pm

  38. city,
    perfect adevarat: E un act de adeziune non-rational.
    dar hai, sa n-o mai vorbim de „bine” ca acum vad ca este trecut de ora 20.00 cind ea se duce la ….hallmark sau la felix
    🙂

    skorpion

    08/06/2010 at 8:12 pm

  39. Buna seara, buna seara.
    @theophyle, cum s-au prezentat puiutii din semestrul de vara? Speriati, speriati?

    clemycali

    08/06/2010 at 8:15 pm

  40. Nu vorbim de bine, trag linie si imi rezum strategia, formulez si o concluzie despre ce il poate motiva pe un om sa fie fan PSD: credinta necritica in adevarul propovaduit de partid. Atit.

    Cetatean

    08/06/2010 at 8:16 pm

  41. Logica made in Theophyle „statul social a fost suspendat pana cand vor fi suficienti bani pentru el.”

    Theophyle a citit mult mai mult decit mine si a vazut mai multe filme. Si-a format o idee fixa si cauta in permanenta argumente sa si-o justifice, sau mai bine spus incearca, cu ranga, sa siluieasca faptele pt. a justifica actiunile lui Basescu recte unealta lui Boc.
    Contraexemple: statele skandinave, care au o mare componenta sociala, merg ca unse, nu vreau sa vorbesc de China.

    Ce nu pricepe Theophyle e „masura”, complexitatea unei societati, echilibrul intre „social”, „economic”.

    In avintu lui pioneresc se grabeste sa decreteze ca Germania s-a despartit de Sozial Wirtschaft.

    neamtu tiganu

    08/06/2010 at 8:17 pm

  42. @ Skorpion
    Nici Boc dar nici Basescu nu vor reusi sa reduca personalul bugetar cu cifre de 100.000 persoane .
    Mai bine zis, vor da afara acum si peste 2-3 ani vor trebui sa fie reangajati + despagubiri in urma proceselor .
    Tara e in un blocaj politic , judiciar si in picaj economic si social.
    O stiu chiar ei ca este imposibil legal de redus personalul cu mari numere . Priveste din nou cuvintarea lui Basescu cind anunta taierile si stai atent la raspunsurile date ziaristilor .
    Mai ales cind spune : vom amina aplicarea sentintelor judecatoresti si peste 20 de ani poate vom platii ( sau ceva de genul sata a zis ).
    La nivel local , reducerile sint si mai SF. 😦

    Stefan A.

    08/06/2010 at 8:29 pm

  43. da, stiu, stefan, ai dreptate…
    si atunci???
    ramii efectiv blocat…sa vezi ca in sfera bugetara se cistiga mai multi bani ca in sf. privata…

    exista patroni care nu cistiga 8600 euro pe luna cit cistiga un tinar de nici 30 de ani = bogdan dragoi – fiul lui tata – in ministerul…nu mai stiu care…

    8500 euro ca bugetar la nici 30 de ani!

    revoltator si insultator la adresa a milioane de oameni, fie pensionari, lucratori in sf. privata…

    si nici o solutie?
    sa nu-ti bagi picioarele?
    nici sa emigrezi nu mai este momentul..

    eventual pe o insula pustie
    🙂
    ca robinson crusoe

    skorpion

    08/06/2010 at 8:33 pm

    • Skorpion
      E gresita din temelii democratia „originala” .
      Trebuie refacut statul , sistemul juritic , sistemul social , eliminata supercentralizarea in care un MINISTER se ocupa de piscine , sali de sport , etc .
      De refacut si principile contabile care guverneaza veniturile statului dar si cheltuielile bugetare .
      Daca remarci , se rostogolesc datorii tot mai mari pe anii urmatori si acum se vor rostogolii si sentinte judecatoresti (de plata) . Adauga ca vom avea o crestere masiva a datoriilor in scadenta in anii urmatori .
      Tot ce se face acum e improvizatie minata de disperare . + o clasa politica de toata jena +incompetenta difuza acoperita cu diplome sforaitoare ! Am zis ! 🙂

      Stefan A.

      08/06/2010 at 8:44 pm

  44. Hahahaha, state scandinave???

    http://sscatalin.ablog.ro/2006-08-08/modelul-suedez-al-statului-bunastarii-fundamente-ascensiune-si-declin.html

    Ceea ce pare de nexplicat in fata non-suedezilor, poate fi lamurit prin psihologia acestui popor: „majoritatea suedezilor cred in mod sincer ca au o gramada de avantaje pentru taxele ridicate pe care le platesc! […] Trebuie subliniate si implicatiile politice ale faptului ca peste 65% din suedezi primesc in mod direct subsidii publice din partea guvernului lor!”

    Sven Steinmo arata ca Suedia a avut in ultimii ani o dezvoltare economica remarcabila, ceea ce i-a permis sa subventioneze programele sociale in care se afla angrenata. Problemele insa par sa vina din viitor: ca in toate democratiile avansate, imbatranirea populatiei va insemna cresterea beneficiarilor programelor sociale si scaderea numarului contribuabilor

    Stai ca mai am!

    Cetatean

    08/06/2010 at 8:33 pm

  45. http://www.perbylund.com/the_library_howthewelfarestatecorrupted_romanian.htm

    Noua moralitate a penetrat masele si a devenit starea naturala a lucrurilor, cel putin in mintea lor. Aceasta generatie, nascuta pe parcursul primelor doua decade de dupa Primul Razboi Mondial, a devenit considerabil diferita de moralitatea si filosofia parintilor lor. S-au obisnuit cu cresterea economica enorma din perioada post-belica (multumita faptului ca Suedia nu a intrat niciodata in razboi) si cu drepturile -vesnic in crestere- la protectie sociala. (Pentru a face fata cresterii cheltuielilor provocate de sistemul de protectie sociala si pentru a satisface cererile populatiei in acest sens, guvernul suedez a devalorizat moneda nationala de cateva ori in perioada anilor 1970 si 1980).

    Cetatean

    08/06/2010 at 8:35 pm

  46. Continuare: povesteste un suedez.

    Deosebirea fata de vechile generatii este acum evidenta. Bunicii mei traiau intr-o lume total diferita din punct de vedere filosofic si moral, iar parintii mei purtau inca urmele vechiului mod de a percepe bine si raul. In timp ce parintii generatiei mele erau doar partial contaminati (ceea ce este oricum destul de rau), generatia mea e total intoarsa pe dos. Neavand parte de povetele bunicilor ci doar de sloganurile propagandistice ale statului-bona, nepotii statului protectionist nu inteleg deloc cum functioneaza economia.

    Explicatia spalarii pe creier cu social-democratia asta care, pina la urma, tot va exploda:

    http://mises.ro/322/

    1. „În Suedia găsim un exemplu paradigmatic de manipulare birocratică pentru a distruge principalul rival al statului, ca punct de convergenţă al loialităţilor: familia”

    2. „Afirmarea statului asistenţial poate fi repovestită ca un transfer necontenit al funcţiei de „dependenţă”, de la familie către stat; de la persoane legate între ele prin legături de sânge, căsătorie sau adopţie, către persoane legate numai de funcţionarii publici. Procesul acesta a început în Suedia, la mijlocul secolului al XIX-lea, printr-o serie de proiecte birocratice, care au început să demanteleze legăturile dintre părinţi şi copiii lor.”

    3. „Pentru a creşte copii potriviţi pentru o lume cooperatistă, „trebuie să îi eliberăm mai mult pe copii de noi înşine”, lăsându-i, pentru îngrijire şi formare, în seama experţilor acreditaţi de stat. Creşa colectivă de zi, coordonată de experţi controlaţi de stat, era mai adecvată obiectivului corespunzător eliminării claselor sociale şi al construcţiei unei societăţi bazate pe democraţia economică, decât mica familie patologică”

    4. „În primul rând, „contradicţia democratică” a statului asistenţial nu se lasă atât de uşor îndepărtată. Într-un sistem democratic, care se bazează pe vânătoarea oportunităţilor de spoliere instituţionalizată (rent seeking), cei care controlează cele mai multe voturi obţin cel mai mare câştig. Iar în Suedia bătrânii continuă să voteze, spre deosebire de copii [adică de viitorii salariaţi]. Cu toate că „politica familială” a Suediei s-a dovedit eficace pentru distrugerea familiei, ca entitate independentă, ea n-a reuşit să oprească creşterea fluxului de programe şi de venituri pe care statul le acordă celor relativ în vârstă, pe seama celor relativ tineri.

    Suna cunoascut, neamtule, aceasta ultima parte?.

    Cetatean

    08/06/2010 at 8:44 pm

  47. Neamtule, nu intra pe terenul ideologiei!

    Social-dmeocratia redistributiva rezista doar atita timp cit ai ce distribui in schimbul voturilor. Nu ai bani de impartit sub masca asistentei, nu ai voturi.

    Cind insa castelul din bani fiduciari se prabuseste, se duce dracului si social-democratia.

    Cetatean

    08/06/2010 at 8:46 pm

    • Nici prin cap nu-mi trece sa intru pe teren ideologic, mai ales ca eu pur si simplu nu am ideologie. Dizertatia ta depre Suedia e fortata, amesteci indicatori economici, care in Skandinavia arata, in prezent, f. bine, cu motivatii emotionale, bunici, matusi si nepoti.

      Porblema demografica e o problema speciala care e si nu e legata de problema economica.

      neamtu tiganu

      08/06/2010 at 8:52 pm

  48. Uite ce combina capitalistul Gigi Becali .
    da faliment o unitate avicola in proprietatea lui .

    http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/companii/avicola-iasi-a-intrat-in-insolventa-prin-decizia-tribunalului-iasi-189449.html

    Ce capitalisti avem , dau faliment cu produse care au piata sigura !

    Stefan A.

    08/06/2010 at 8:50 pm

  49. Buna seara la toata lumea 🙂
    postare noua 😆

    Theophyle

    08/06/2010 at 8:51 pm


Comentariile sunt închise.