Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 3 Iunie / “Un partid cu probleme”

Bună dimineata intr-o zi de joi. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  12°C, si o maxima termica de  25°C. Partial insorit, confortabil. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4.1835    RON (-0.0075 RON); 1 USD = 3.4116    RON (- 0.0428); 1 EURO = 1.2263   USD; (+0.0130). Daca Romania nu va inapoia banii imprumutati de la Fondul Monetar International si de la Uniunea Europeana, va intra intr-o saracie cumplita, iar investitorii straini isi vor pierde increderea, a declarat Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, Mugur Isarescu, intr-un interviu acordat ziarului Academia Catavencu. De asemenea, acesta a adaugat ca Romania nu a fost pregatita sa absoarba valurile de valuta care au intrat in tara, dupa intrarea in Uniunea Europeana si NATO, relateaza Agerpres. Fara indoiala declaratii interesante din partea unui oficial al BNR.

Stirea zile este reprezentata de framatarile partidului de guvernamant. PDL incepe sa deconteze toate erorile de structura atat din evolutia sa, cat si din constructia actualei coalitii. Apare acum pretul lipsei de indentitate doctrinara, al dependentei de un singur lider, al expandarii dincolo de capacitatile reale. Multi parlamentari PDL, sub protectia anonimatului inca, maraie pe la colturi si ameninta, mai mult sau mai putin voalat, ca nu se vor mai supune deciziilor conducerii partidului. Si un prim semnal a fost lansat la votul, din plen si comisii, in privinta propunerilor de judecatori pentru Curtea Constitionala. Candidatii PNL si PSD i-au surclasat deocamdata pe cei ai PD-L cu voturi deomocrat liberale. Democrat liberalii nu au niciun alt lider puternic si credibil, care sa dea directia, sa coaguleze partidul, adica ceea ce era Traian Basescu candva. Emil Boc si-a vadit slabiciunea in toate felurile cu putinta. Nimeni nu-l percepe ca pe o forta, ci doar ca pe o marioneta. In felul lui este unul dintre cele mai tragice personaje ale politicii romanesti. Fara indoiala amanarea alegerilor in partid a creat exact efectul invers la cel asteptat. In loc de coeziune, dizidenta fatisa a unor parlamentari ai partidului.

Concluzia dnei Ene din articolul publicat astazi pe ziare.com este relventa: Opozitiei ii lipsesc 24 de voturi si e greu de crezut ca, indiferent cat ar fi de nervosi, parlamentarii PD-L si UNPR au vreun interes ca actualul guvern sa cada. Insa executivul devine santajabil si lanseaza un nou mesaj de slabiciune, exact ceea ce nu ar trebui sa se intample intr-o perioada atat de grea.  In nici un caz acest lucru nu face fericit pe nimeni.

Evenimentul zilei trateaza eşecul PDL numirile la Curte Constitutionala. Scrie in EvZ: Încercările ratate de a-şi numi favoriţii pe cele două funcţii de judecători la Curtea Constituţională încep să le dea emoţii democrat-liberalilor pentru moţiunea de cenzură la care ar urma să fie supus, săptămâna viitoare, guvernul Boc. Eşecurile numirilor la Curte – atât marţi, la Camera Deputaţilor, cât şi ieri, la Senat – au scos la vedere primele mişcări de disidenţă în interiorul PDL, împotriva propriilor lideri, dar şi a guvernului. După „defectorii” PDL din rândul deputaţilor, care au votat cu Valer Dorneanu, omul PSD pentru Curte, senatorii puterii au găsit în rândul lor cel puţin „cinci-şase” pe cale să rupă actuala majoritate. Cu toate acestea, premierul Emil Boc crede că „până la data moţiuniinu vor mai exista voci contra în interiorul PDL.

Pentru mine personal si cred ca pentru o majoritatea a cititorilor acestui blog, acest lucru inseamna o lovitura grea pe drumul pe care ni l-am asumat. Personal nu voi uita si nu voi ierta! Debandada in partid si lipsa de disciplina minima poate aduce proiectul presedintelui la sapa de lemn. Promit ca voi face tot ce este posibil sa-i aduc pe conducatorii la aceasi situatie politica. Mama lor de misei!

Intr-un articol surprinzator ne “anunta”, Ziarul Capital ca in prag de faliment, statul continuă frenetic angajările. “Va fi un an economic, financiar şi bugetar deosebit de dur. De aceea, vom fi obligaţi să ne uităm mult mai atent la tot ce înseamnă cheltuieli, fie că e vorba de bunuri  şi servicii, fie de fondul de salarii sau de fondul de deplasări în străinătate”,  declara recent Mircea Geoană, preşedintele Senatului. Preocuparea pentru „reducerea cheltuielilor“ se traduce la Senat într-un calendar al concursurilor de angajare. Pentru lunile mai şi iunie sunt anunţate diverse probe pentru 18 posturi: consilier parlamentar, şef de serviciu, expert parlamentar, şef de cabinet, şofer etc. „Angajările în cadrul instituţiei noastre se vor face în funcţie de politica de personal şi de politica financiară a Guvernului, precum şi de dinamica de personal a Senatului, în conformitate cu prevederile legilor în vigoare“, ne-a precizat în scris consiliera Elena Dinu. Cât priveşte salariile aferente posturilor scoase la concurs, „în conformitate cu Codul muncii, salariul este confidenţial, angajatorul având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea confidenţialităţii“, precizează consiliera de la Senat. Poate pentru că în cauză sunt salarii plătite, totuşi, din bani publici, pe site-ul Senatului găsim informaţii edificatoare, potrivit cărora venitul anual al unui consilier poate ajunge la 57.753 de lei, adică peste 4.800 de lei pe lună. Exact ceea ce avem noi nevoie si exact ceea ce au nevoie pensaionarii sa auda. Rusinea nu poate sa-i cuprinda pe acesti imbuibati nenorociti care sunt numiti generic clasa politica romaneasca.

Pe zi ce trece Europa arata si mai rau. Mai multe tari ale Uniunii Europene, inclusiv Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda si Italia, au anuntat masuri de austeritate pentru a pune capat nervozitatii pietelor financiare, ingrijorate de problemele legate de datorii.  In Spania, de exemplu, Parlamentul a votat o lege pentru reducerea deficitului bugetar cu 15 miliarde de euro, prin taierea salariilor bugetarilor si inghetarea pensiilor.  Tot din cauza datoriilor, moneda unica europeana este supusa la mari presiuni din partea pietelor, dar din cauza temerilor ca ar putea exista pierderi masive in sistemul bancar.

Cu toate aceste saptamanalul BusinessWeek considera ca euro ca moneda unica va rezista, bineinteles ca saprtamanalul il citeaza pe Stiglitz. Eu zic ca s-ar putea pe un termen redus, de vor voi sau nu, trecerea la un etalon stabil este inevitabila, acest etalon nu poate fi altceva decat aurul. Ne intoarcem spre o economie adevarata si nu spre bazaconiile Bancilor Centrale care au devenit imprimerii ale statelor falimentare.  

Sa aveti o zi buna!

Written by Theophyle

03/06/2010 la 9:48 am

141 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. E 3 iunie.

    Dan Selaru

    03/06/2010 at 9:53 am

  2. Multumesc Dan, am ramas mai tanar cu o zi 🙂

    Theophyle

    03/06/2010 at 9:59 am

    • Daca ar fi asa usor. 🙂

      Dan Selaru

      03/06/2010 at 10:02 am

      • Dan, esti un tinerel, ai timp de mult mai multe deziluzii decat mai am eu 😀

        Theophyle

        03/06/2010 at 10:08 am

        • Corect, si la ce vremuri vin sunt sigur ca o sa le si am. 😀

          Dan Selaru

          03/06/2010 at 10:23 am

  3. Buna dimineata! 🙂

    I. Incepem comentariile cu zona externa. Un articol al lui Vaclav Klaus de o luciditate extrema pune sare pe rana euro. rRcomand citirea lui, cu atit mai mult cu cit este vorba despre o radiografie nu numai a zonei euro, ci si a destinului tarilor scapate din comunism in 1989.

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704875604575280452365548866.html?mod=e2tw

    Doua citate:

    1. „Extensive studies published prior to the launch of the European single currency promised that the euro would help to accelerate economic growth and reduce inflation and stressed, in particular, that the member states of the euro zone would be protected against all kinds of external economic disruptions (the so-called exogenous shocks). This has not happened. After the establishment of the euro zone, the economic growth of its member states has slowed down compared to previous decades […] Economic growth in Europe has been slowing down since the 1960s, thanks to the increasingly damaging economic and social system which started dominating Europe at that time„.

    2. „The European „soziale Marktwirtschaft” [economie sociala d epiata] is an unproductive variant of a welfare state, of state paternalism, of „leisure” society, of high taxes and low motivation to work. The existence of the euro has not reversed that trend. According to the European Central Bank, the average annual rate of growth in the euro-zone countries was 3.4% in the 1970s, 2.4% in the 1980s, 2.2% in the 1990s and only 1.1% from 2001 to 2009 (the decade of the euro). A similar slowdown has not occurred anywhere else in the world (speaking about „normal” countries, e.g. countries without wars or revolutions)”

    Asta pentru amicii nostri de pe aici sau de aiurea care inca mai cred in statul asistential si care cred ca miraculoasa impozitare progresiva va rezolva problema. De unde, peisajul general e acela al colapsului economic, impozitarea progresiva e la fel cu a distribui aspirine celor care se pregatesc de o explozie nucleara. Problema nu e „redistribuirea”, ci faptul ca, pe termen mediu si lung, nu mai ai ce redistribui. Demografie ne arata ca sistemul de pensii de tip pay as you go e in moarte programata, si tot demografie ne invata ca exista o limita in cresterea fiscalitatii. La un moment dat, prea putini vor lucra si prea multi vor sta cu mina intinsa dupa „asistenta”. Bogatii,k aia care au bani dar nu vor sa plateasca, vor alge exilul fiscal. Pe termen lng, statul asistential saraceste toata societatea, cu exceptia citorva care vor fugi unde le e mai bine.

    Europa a abandonat ideea excelentei valorice (corectitudinea politica obliga) si a excelentei competitionale (economia sociala de piata si protectia sociala obliga). De aia va pieri, daca nu revine la fundamentele ei.

    Continui imediat.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:11 am

    • Se gata si cu exilul fiscal, o reactie va exista.

      Gino

      03/06/2010 at 10:21 am

  4. II. Theophyle a facut o mentiune care m-a uns la suflet: etalonul aur. Sunt, am mai declarat, un partizan neconditionat al etalonului aur (sau in alt metal pretios), din motive lesne de inteles. nefiind in mina statelor, aurul nu poate fi devalorizat precum moneda tipariuta, nici nu da voie statelor s afaca deficit pe seama banilor-datorie, care, la termen, saracesc omenirea si concentreaza bogatia in mina citorva afaceristi si politicieni. Aurul mai are o particularitate. Interzice implementarea statului asistential (politicienii nu pot face deficit si nu pot da pomeni mai mult decit le permit incasarile).

    Un articol citit ieri ne arata ca introducerea etalonului aur nu e deloc utopica, precum cred unii.

    http://mises.ro/755/

    Spicuiesc doar fragmentul relevant, desi recomand cu caldura celor care nu sunt familiarizati, frunzarirea articolului. Nu e mare.

    ” Dacă se afirmă că raportul actual dintre cantităţile existente de aur şi argint şi numărul de oameni vădeşte o imposibilitate fizică în calea revenirii celor două metale în circuitul monetar, haideţi să vedem cum a evoluat acest raport în timp.

    Recent, stocul mondial de aur a fost estimat la 156.750 de tone (estimare 2009), iar cel de argint la 24.883 de tone (estimare 2008). Populaţia lumii a fost estimată în 2009 la 6.800.000.000 de oameni, iar în 2008 la 6.707.000.000 de oameni. Obţinem un „raport de imposibilitate” de aproximativ 23 de grame de aur/persoană în 2009 şi unul de 3,71 de grame de argint/persoană în 2008.

    Aparent, aceste rapoarte sunt dezastruoase pentru şansele reapariţiei aurului şi argintului în roluri monetare. Dar dacă punem acest „indicator” în perspectivă istorică vom avea surprize: în anul 1900, la apogeul etalonului aur, valorile raportului sunt 9,13 pentru aur şi 165,6 pentru argint; în 1930, la asfinţitul etalonului aur, avem valori de 16,37 pentru aur şi 230,84 pentru argint.

    Dacă acest mod de a pune problema are vreo valoare, atunci putem concluziona că aurul e mai potrivit ca niciodată pentru a redeveni monedă şi că argintul a devenit prea rar pentru a fi utilizat în schimburile monetare.

    Pentru cine citeste acest blog si inca nu stie, etalonul aur a fost mereu abolit de state si inlocuit cu moneda scripturala, fiduciara, de hirtie, pentru a putea plati datoriile rezultate in urma razboaielor, pentru a face deficit mereu rostogolit si pentru a putea implementa un stat asistential.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:18 am

    • salut, am citit articolul este extrem de realist si analizeaza fara sentimente o situatie cunoscuta de toata lumea si pusa sub presul tutror. Intr-o simpla propozitie. Vom munci si vom trai din ceea ce producem!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:32 am

      • Fundamnetele economiei nu se schimba niciodata. Ele nu sunt economice, de fapt, ci antropologice sau, daca vreti, pentru cine crede, teologice. Nu exista viata fara munca si trai pe credit la nesfirsit.

        Cetatean

        03/06/2010 at 10:34 am

  5. Salut ! 🙂

    Boc ?
    Ramane doar „purtatorul de servieta al sefului” („`traiti, sefu` ! Cum se mai simte doamna ?”).
    PDL ?
    Se dezumfla din ce in ce mai rapid…inca o speranta risipita, din pacate (ultima ?).
    Geoana ?
    Eternul prostanac, care se crede smecher, calcand din strachina in strachina.
    Euro ?
    Or sa-i mai faca respiratie gura la gura un an-doi.
    Dupa care nu le ramane decat sa-i constate decesul…

    Tzepelica

    03/06/2010 at 10:18 am

    • @timi, salut.
      Exact asa, prietene! 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:33 am

  6. ‘Neata Noi si numai noi sintem responsabili pt scenariile si proiectiile astea despre normalizarea Romaniei printr-un Presedinte vizionar si un partid „mare”. Nu PDL-ul. Ei au treaba lor 😉

    Deci trebuie sa (nu)ne iertam pe noi?

    Am mai vorbit despre sistem si feedback. Sistemul e problema si nu doar E.Boc. In 6 luni vom fi tot atit de de dezamagiti si de Isarascu sau Croitoru.

    De unde incredera asta ca sistemul ticalosit se va schimba peste noapte?
    Nu ajunge sa schimbi capitanul (si T.Basescu are rolul unui pilot mai degraba decit a unui capitan) pt ca „the chain of command” e f. f lung si f ruginit.

    De ce este supraevaluat rolul indiviziilor si subapreciat cel al institutiilor si organizarii chiar si de niste observatori seriosi ca voi?

    Tio

    03/06/2010 at 10:20 am

    • Ce alternativa oferi la Basescu din ce era pe piata, hai sa nu vorbim sa ne aflam in treaba!

      Gino

      03/06/2010 at 10:25 am

    • Buna dimineata,

      Pentru ca institutiile sunt formate din indivizi. De exemplu, ca sa duci la bun sfarsit un proiect, ai nevoie de un sef de proiect palpabil, cu anumite calitati individuale, nu numai de institutia sefului de proiect careia sa-i definesti anumite responsabilitati.
      Si pentru ca orice organizare este aplicata de indivizi.
      Dupa cum vedem la noi, avem legi, avem institutii care sa le aplice, dar degeaba.

      Circula o gluma amara pe vremea comunismului: de ce socialismul nu functioneaza bine in Romania, in schimb ce in RDG merge ? Pentru ca inca nu s-a inventat un sistem care sa nu functioneze in Germania.

      pg

      03/06/2010 at 10:36 am

      • @pg salut 🙂
        ….si un sistem care sa mearga in Romania?

        Theophyle

        03/06/2010 at 10:43 am

        • Nimic un sistem socio-politico-economic nu poate functiona fara un sistem puternic de valori, la care sa adere majoritatea membrilor societatii.
          Asa ceva nu pare sa mai exista in Romania de azi, asa ca nu am un raspuns la intrebare.

          pg

          03/06/2010 at 11:04 am

      • Mie ministrul turismului mise pare destul de „palpabil”, de ex.!

        Gino

        03/06/2010 at 11:08 am

  7. Nu era o alternativa mai buna decit T.Basescu.
    Dar nu ajunge cu atit.

    Tio

    03/06/2010 at 10:28 am

    • Stiu ca nu ajunge dar astea sunt datele problemei care ne-a fost servita.

      Gino

      03/06/2010 at 10:30 am

    • @tio salut,
      nu cred ca ajunge si sunt oameni care recunosc asta. Am avut ieri discutii cu acesti oameni pana la 4 dimineata, multi si buni si o parte din ei nu ar fi intrat in politica nici picati cu ceara. Dar trebuie si nu poate fi altfel.

      In curand vei vedea ca se poate si fara ca mamaliga sa explodeze. Incet, democratic cu oameni care au realizat ca arde casa!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:36 am

  8. III. Politica interna ( 🙂 )

    Am spus-o ieri si imi mentin afirmatia si azi. Opozitia isi joaca ultima carte, prin incercarea de a darima Guvernul Boc si de a impune macar un om la Curte. In joc nu e accederea la putere (pentru ca, oricum, chiar daca ajung la putere, legile economiei se aplica si pentru PSD si pentru PNL: ruperea acordului cu Fondul sau incercarea de renegociere ar avea consecinte catastrofale, adica imprumutarea de pe piata externa la dobinzi foarte inalte, ceea ce ar provoca falimentul imediat, in cel mai rau caz in doi ani), ci apararea ultimelor redute ale statului sociale: masa de manevra (pensionarii si asistatii) si nucleul politic (CCR – ICCJ si clientela politica, politrucii din teritoriu care aduc voturi).

    Opozitia are un plan pe termen scurt, ca si anul trecut. Atunci macar ii banuiau ca joaca in orizontul alegerilor prezidentiale, acum stim ca joaca in orizontul sabotarii pe fata. Perioada de 4 ani dintre alegeri, cind in PSD se afla in Opozitie, a fost mereu impartita astfel: primii 2 ani coalitiile de dreapta incercau si reuseau partial sa impuna masuri economic corecte, urma dupa aceea, incepind cu a doua jumatate a ciclului electoral, revenirea PSD si frinarea-taraganarea-obstructionarea masurilor, in orizontul viitoarelor alegeri. Puterea de dreapta, cita dreapta o fi fost, se speria si incepea sa actioneze populist si de stinga. Prin urmare, pentru cine nu a invatat nimic in 20 de ani, PSD se ingenuncheaza in primii doi ani cit e in Opozitie, dupa aia isi revine in mod natural. Apropierea alegerilor introduce frica in rindul politicienilor declarati de centru-drepta, frica ce ii face sa cedeze la presiunile PSD si sa aplice masuri de stinga.

    Suntem in 2010 si alegerile vor avea lor in 2012. PSD e la doua degete de a-si aplica veche tactica, ajutat mai ales si de faptul ca anul trecut au fost alegeri prezidentiale. 2009 a fost an pierdut. Masurile trebuiau luate in februarie-martie 2010, era de asteptat ca inncepind cu mai-iunie PSD sa revina, ajutat de inceputul de fragmentare al arcului guvernamental si de aminarea alegerilor in PDL.

    Insa 2012 e departe, si batalia nu e pierduta. Insa suntem exact in punctul in care cea mai mica greseala poate fi fatala. Daca PSD cistiga, va fi o victorie a la Pyrrhus, nu mai au cum sa rostogoleasca datoriile tarii si sa intettina statul asistential. Daca pierd, va fi cea mai cumplita pierdere din 1989 pina azi. O pierdere sistemica, lenta si dura, din care nu isi va mai reveni, pentru ca statul asistential creat de el va fi fost omorit de Basescu, daca masurile de reducere trec de Parlament.

    Batalia pe motiune si pe CCR e batalia pentru supravietuirea Romaniei sau a PSD. PDL ,asa cum il stim noi azi, oricum va pierde pe termen scurt si mediu. Important e sa moara pe altarul Romaniei, nu al PSD.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:32 am

    • @Cetatean,
      poti fi linistit, PSD nu va castiga nimic. Lucrurile se vor schimba. Cred ca repede!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:40 am

  9. Cetatean PSD e expert in joc la offside, PDL nu are nici macar linie de mijloc. Atacantii naturalizati astapa mingile. Portarul e insa infiorator. Culmea e ultimul care ar trebui schimbat ca altfel se duce dracu sandramaua, nu pentru ei ci pentru noi.

    Turnofftheglory

    03/06/2010 at 10:35 am

    • @TOG, salut 🙂
      adevarat, pedelistii au fost lasati in ofsaid de ai lor, care au inteles ca pentru buzunar e mai bine cu pesedul.

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:39 am

  10. TOG, buna analogia 🙂

    PSD a jucat mereu la offise, problema lor acum este ca ei mizeaza totul pe cartea asta. Ca partid, doar la alagerile din 2009 au mai jucat asa si au pierdut Acum incerca sa isi ia revansa si sa egaleze in minutul 89. Daca mai iau un gol sunt terminati. Daca cistiga, vor incerca sa reediteze era Tariceanu. Din nefericire, economia nu mai duduie si nimeni din afara nu va mai vrea sa imprumute Romania.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:43 am

  11. Problema PDL este acum data de gradul de pesedism. Ce e gradul de pesedism? Sa ma explic. Au fost diverse discutii cum ca un vot uninominal, din ala fara redistribuiri si alte artificii de aritmetica, ar duce la bipolarizarea scenei politice. Deci am avea doar doua partide mari si late care sa alterneze, lucru ce ar fi convenabil pentru Basescu deoarece nu e bun pentru tinara noastra democratie, etc. Aiurea. In momentul de fata nu avem nici macar atit. Avem un singur bloc politic, pesedismul. Sint doar ceva variatiuni asupra gradului de pesedism. Am ajuns la concluzia asta in urma analizelor de aici, si datorita prestatiei BVB. Propun un clasament al nivelului de pesedism pe o scara de la 1 la 10. Clasamentul include si o rubrica, altfel de ideologie, tot de la 1 la 10. Totalul este 10. In caz de un total sub 10, diferenta se traduce intr-un vid existent in capul alesilor sau in sistemul de valori morale ale grupului respectiv. Ca o nota, o societate unde sint 5 milioane de pensionari (deci de la buget), 2 milioane de bugetari (deci tot de la buget) si abia vreo 2 milioane de ne-dependenti de buget, orice partid care incearca altceva decit masuri stingiste este sortit pieirii. Care va sa zica avem asa:

    Grup Nivel de pesedism Mai este si altceva? Total
    Iliescu…….11……………-1…………….10
    PSD…………9……………-1……………..8
    PNL…………8…………….0……………..8
    PDL…………7…………….1……………..7
    BVB…………9…………….-1…………….8
    Basescu……..2…………….6……………..8
    PDL-neBVB……6…………….1……………..7

    Nivelul de referinta este, bineinteles Iliescu. Stiu ca scara maxima este 10. Dar la Iliescu apare si un -1 (minus 1), il puteti interpreta dupa gust. Dupa cum vedeti nu avem decit pesedism, asa ca nici vorba de bi-polarizare, in rest e un vid absolut. Continui sa cred ca singurul politician cu cel mai scazut nivel de pesedism si care are si altceva in cap este Basescu, dar si la el totalul nu este 10, lipseste ceva si acolo. Ei, asta explica frumos si dezertarile de la ultimele ture de vot din PDL, si posibilitatea pierderii locurilor la CC in favoarea altor dinozauri pesedisti. Pur si simplu, pesedismul ascuns cu grija pina acum nu mai poate si da pe din-afara. Ca sa nu stirnesc mari controverse, mentionez ca pesedism nu se traduce in Social-Democratism. Pesedismul a fost cunoscut sub multe alte nume, schimbarile survenite au fost deliberate cu scopul de crea o mare confuzie in capul electoratului, electorat care este acum in pozitia unui ciine pus sa aleaga intre diverse farfurii cu cartofi. Ciinele, animal cunoscut pentru obiceiul de a saliva la aprinderea luminii, nu este nici pe departe prost. El asteapta carne. Cind primeste cartofi gusta, si dupa un timp nu mai gusta, doar saliveaza. In acest caz, experimentatorul aduce o noua farfurie, tot cu cartofi dar de alta culoare. Deci, acesti cartofi au fost cunoscuti sub numirile: pecerism, fesenism, pedeserism, nastasism, pedeserism, socialo-liberalism, pesedepedelism, geonismo-crinismo-johanism, bevebedism, si in infinal din nou pesedism. Gata, am terminat, dar nu mai puteam ca ma enervasem.

    Aha

    03/06/2010 at 10:46 am

    • @Aha, salut 🙂
      si eu care i-am numit fesenisti. Am sa-mi regandesc filozofia politica. In orice caz, interesant!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:52 am

    • Aha, salut! Bine zis: „Pur si simplu, pesedismul ascuns cu grija pina acum nu mai poate si da pe din-afara”. Si „Continui sa cred ca singurul politician cu cel mai scazut nivel de pesedism si care are si altceva in cap este Basescu, dar si la el totalul nu este 10, lipseste ceva si acolo”.

      Practic, Basescu supune PDL-ul testului turnesolului, sa vada cit pesedism e si in pdl. Oportunism se stia ca era, insa trebuie determinat precis cit pesedism sau cit oportunism gol. Ei, personal, s-a dezvatat greu, sa speram ca si PDL-ul si poporul asta se va dezvata. El s-a dezvatat singur de stingism, legile economiei vor obliga clasa politica si poporul sa se dezvete. Cu cit mai tirziu, cu atit mai greu si mai urit.

      Mi-a placut clasamentul tau!

      Cetatean

      03/06/2010 at 10:55 am

    • vezi că la PDL 7 cu 1 e tot 7 🙂

      gabhry_el

      03/06/2010 at 11:49 am

  12. Si acum calcule tactice.

    http://www.ziare.com/roberta-anastase/pdl/anastase-recomand-colegilor-din-pd-l-sa-se-abtina-la-votul-motiunii-de-cenzura-1019555

    Roberta propune, in sfirsit, o manevra buna: abtinerea Puterii la votarea motiunii.

    Ar fi foarte bine, nu s-ar mai lasa prilej celor care vor sa voteze cu PSD-ul sa mearga sa introduca bilele in urna, in secret. PSD isi supravegheaza membrii, PNl la fel, Puterea ar trebui sa isi oblige menbrii sa nu voteze. Cine vrea sa voteze, sa isi asume pe fata, sa mearga si sa bage bilele.

    Evident, la adapostul votului secret combinatorii pot actiona linsititi. Insa vor avea ceva scrupule sa se duca pe fata sa voteze, cind au primit consemn de abtinere. Cine vrea sa sara in PSD, sa sara deschis, nu secret.

    Personal, estimez ca motiunea nu va trece, nu va intrunit 236 de voturi, vor lipsi in jur de 10-12. PSD va face rost de vreo 10-12 maxim (actualmente, lipsesc vreo 24). Nu sunt Hrebenciuc, imi dau si eu cu pararea.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:50 am

    • @Cetatean, nici eu nu cred ca motiunea trece. continui sa cred ca Anastase ar fi fost mai potrivita la alte lucruri benefice in partid. Sa o pui in functia pe care o detine a avut costuri mari si se va mai plati pentru asta.

      Da propunerea ei are relevanta 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:54 am

      • Se impune o consultare a lui Bassescu cu liderii Coalitiei, RE-PE-DE. Boc si Anastase au gestionat catastrofal numirile la CCR, cineva trebuie sa preia haturile in orizontul motiunii.

        Cetatean

        03/06/2010 at 10:57 am

        • ‘mda, cine?

          Theophyle

          03/06/2010 at 10:58 am

  13. Basescu. Boc nu poate fi lider cum nu pot fi eu pilotul avionului F-16 din garajul lui Stefan 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:59 am

  14. Daca tot comparam cu fotbalul (TOG), cred ca titularii (imbatraniti in rele) trebuie inlocuiti cu rezervele.
    E momentul !

    Tzepelica

    03/06/2010 at 11:02 am

  15. Rezervele au fost mereu tinute pe banca si li s-a spus ca nu stiu cum sa joace, ca nu au experienta. Intre un titular care evident e depasit si o rezerva „neexperimentata”, ce va alege antrenorul? Speranta unui sut norocos si chinuit al unui titular sau credinta ca din atacul sinucigas al rezervelor va iesi un gol?

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:04 am

    • Daca tii rezervele pe banca permanent, n-ai nici o sansa, viitorul miroase a …tamaie.

      Tzepelica

      03/06/2010 at 11:07 am

  16. Ai dreptate. Jocul s-a schimbat, titularii fac de 20 de ani blat, si spectatorii s-au prins de asta.

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:09 am

    • Nu numai ca spectatorii s-au prins, da` au inceput sa si fluiere.
      Alooo…se aude ?

      Tzepelica

      03/06/2010 at 11:12 am

  17. Eu tropai. Gata cu fluieratul.

    Turnofftheglory

    03/06/2010 at 11:17 am

  18. salut

    lasand la o parte speculatiile si teoriile, despre care am vazut cat de folositoare sunt, raman cateva intrebari:
    – daca ramane guvernul actual, va face ceva util pt tara? eu unul nu prea cred
    – daca se remaniaza guvernul, cine pe cine inlocuieste? eu unul nu vad oameni in/apropiati de pdl care sa fie si competenti si sa aiba cat de cat pondere in partid
    – daca pleaca boc, cine vine? la fel ca mai sus, niciun pdlist cat de cat cunoscut nu merita/poate sa fie prim ministru; doar un independent, girat de basescu, ar putea avea o minima comptenta necesara postului

    razvan

    03/06/2010 at 11:18 am

    • PDL-ul plateste pentru deficitare politica de cadre serioase. BVB-ul s-au insurubat sus si erau inconturbabili pina acum citeva luni. Azi avem dovada ca mai devreme sau mai triziu, orice inconturnabil prin defintie ajunge o poatra de moara.

      Incerc sa raspund la intrebarile tale:

      – Guvernul actal are ca prioritate zero reducerile. Supravietuieste motiunii si sesizarii la CCR, si-a atins scopul. Poate pleca sau poate ramine, scopu la fost atins. BUn, mai exista kegea pensiilor si legea educatiei. Astea au ca termen de finalizare sfirsitul lui iunie, dacas Givernul scapa, vor trece. Emotii mari sunt la senat pe legea Educatiei, legea pensiilor e la Camera.

      – daca se remaniza Guvernul de BVB-isti, se gasese destle persoane, insa nu cred ca se va pune problema ca aia sa fie si cu sustinere in PDL.

      – daca pleaca Boc, nu vad pe nimeni. Tehnocratul Croitoru va fi mincat de intrigile parlamentare. Basescu nu prea are loiali cit de cit grei in partid, cu exceptia fetelor (Udrea- nu! Anastase- deja luata, Sulfina – nula) si a unor baieti fie neexperimentati (Negoita, Funeriu), fie din vechiul PD, dar obscuri (Mircea Toader). Ii exclud pe Stoica si Stolojan, ca si pe toti cei legati de BVB. Ramine un singur nume din actuale structura a PDL care sa fie si loial, si relativ, si relativ cu greutate in PDL: Anca Boagiu.

      Gindesc minimalist, nu incerc sa imi imaginez un premier adus peste capul PDL.

      Cetatean

      03/06/2010 at 11:43 am

      • mersi pt raspunsuri

        corect, Anca Boagiu la intrebarea 3

        razvan

        03/06/2010 at 11:47 am

      • @Cetatean, viata este mai puternica decat tot. Partidul este o forma care devine fara fond, daca nu ai grija sa-l generezi.

        Au generat afaceri si nu idei, au generat partizanat in loc de patriotism. merita sa moara POLITIC cei care au facut-o.

        Theophyle

        03/06/2010 at 11:48 am

        • Ai drepate. Cred ca partidul s-a osificat pastrind aceleasi structuri de jde ani. Macovei, Funeriu, Preda, Voinescu, astia nu au avut loc, erau prea neexperimentati.

          Cetatean

          03/06/2010 at 11:50 am

    • @razvan, salut 🙂
      singura optiune valabila este o remaniere limitata. Videanu iese de la economie. L.Croitoru intra la finante, Vladescu face rocada la economie. Intra Sarbu pentru a asigura louialitate „independentilor” iese Seitan.

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:45 am

      • Perfect de acord cu Videanu out, Sarbu – Munca, Croitoru – Finante.

        Eu l-as schimba si pe Berceanu, nu vad de ce el ar fi scutit.

        Cetatean

        03/06/2010 at 11:49 am

        • e atat de inutil ca l-am uitat 😆

          Theophyle

          03/06/2010 at 11:54 am

      • salut

        probabil spre asta ne indreptam, daca nu cade guvernul

        razvan

        03/06/2010 at 11:52 am

  19. Salut tutulor,

    @Theophyle
    „In curand vei vedea ca se poate si fara ca mamaliga sa explodeze. Incet, democratic cu oameni care au realizat ca arde casa!”
    Calmul si increderea ca inca se poate imi place.

    victor L

    03/06/2010 at 11:24 am

    • Victor,
      „Planeta” trece o perioada nefasta mult mai periculoasa deacat o intuim noi, absorbiti in baltoca noastra. Romanii sunt in una din cele mai proste situati pe care le-am avut in istoria post-decembrista, avem nevoie de o coeziune mai mare. Sper ca se va putea. Urmareste postarea mea de la pranz si vei intelege cat de necesar este 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:40 am

  20. Salutari depresilor dar si optimistilor .
    Fiind in viteza , citeva informatii :
    – Iran (banca centrala) a inceput sa vinda 45 miliarde de euro . In schimb , pentru aceiasi cifra , cumpara dolari USA si aur !
    1- Pariem ca se inblinzeste guvernul USA cu sanctiunile ?
    2- Pariem ca euro va continua sa scada ?
    – Rusia si China au declarat oficial ca vor continua sa alimenteze rezervele valutare cu euro ! (nu au declarat cit de intens ) 🙂
    – Mare cearta politica in Italia pentru masurile de reducere a deficitului bugetar (24 miliarde euro in 2 ani).
    Toti sint de acord cu necesitatea acestor masuri dar propun taieri la alte categorii de contribuabili.
    O masura „serioasa” , recuperarea a 6 miliarde de euro prin lupta impotriva evaziunii fiscale . Asta dupa ce tot acest guvern a facut o mega admistie fiscala ,( imunitate juritica, anonimatul total pentru legalizarea banilor depozitati in strainatate ) de 100 miliarde euro . 😆 A incasat 5 miliarde euro sub forma de impozit pe cifrele legalizate ! 😆

    Stefan A.

    03/06/2010 at 11:39 am

    • @salut Stefan,
      am cunoscut stirile „financiare” si am o postare dedicata la pranz 🙂

      Italieni si romanii au stramosi comuni 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:42 am

  21. Partidele platesc politica paguboasa de cadre, era de asteptat momentul blocajului, cand greii care au muscat in partid gatul posibililor succesori valorosi devin frane fara sa aiba cu cine fi inlocuiti. Au crezut ca ex-sindicalistii, actorii, guristele, starletele Tv. o sa-i mentina pe ei vesnic in varf. Un Funeriu, Macovei, Ionut Popescu, Sever Voinescu sunt buni doar in caz de avarii majore, si tot cu ei in varf. Se gata si asta.

    Gino

    03/06/2010 at 12:00 pm

    • sa se duca cat mai rapid posibil 🙂 asta zicem, Amin!

      Theophyle

      03/06/2010 at 12:14 pm

    • Mi se pare ca Ponta ii propune un targ lui Videanu, protectie contra dezertarii, asa interpretez eu ce spune fostul procuror.

      Gino

      03/06/2010 at 12:16 pm

    • Am decis sa fac un upgrade. Pe Videanu il avansez la gradul de pesedism. Primeste punctajul maxim: 10. Cine este de acord? Bun. Cine este impotriva? bun. Abtineri? Deci, in unanimitate Videanu primeste medalia de pesedismus maximus, magna cum laude.

      Aha

      03/06/2010 at 12:23 pm

      • Contest la Curtea de Arbitraj Moral a PSD aceasta decoratie. Curtea, compusa din judecatorul Iliescu, va delibera.

        Cetatean

        03/06/2010 at 12:25 pm

  22. Gehe, Funeriu a inteles ceva ce liderii PDL nu au inteles. Capitalul uman trebuie reinnoit prin transfuzie. Asta nu au inteles niciodata cei pe care i-am avut la ore, mereu mi-au pus intrebarea „de ce v-ati intors?”.

    http://www.agerpres.ro/media/index.php/social/item/11223-Daniel-Funeriu-Profesorii-romani-din-strainatate-una-dintre-sursele-de-modernizare-a-invatamantului-superior.html

    Cetatean

    03/06/2010 at 12:16 pm

    • Da ce, s-a hotarit statul Roman sa ne recunoasca diplomele si la astia care ne-am tocit coatele prin America? Ca altfel cum crede neica Funeriu ca o sa dam buzna sa predam in Romania cind nici macar nu indeplinim conditiile sa ne inscriem la concursuri de post? Stie Funeriu ca un masterat facut la Universitatea din Cucuietii de Vale valoreaza in conceptia mioritca mai mult decit un PhD la PennState (care este evaluat de ministerul educatiei la zero-barat, sa se invete minte astia cu studiile facute la imperialisti) nu numai pentru concurs dar si la salar? Stie Funeriu ca la evaluarea dosarului o publicatie in Science sau Nature se socoteste aproape la fel (daca nu mai rau) decit o publicatie in revista agricultorului din Cucuietii de Deal?

      Aha

      03/06/2010 at 12:35 pm

    • Poate sa-mi sara multi in cap, nu-i nimic, dar tichetele de orice fel acordate bugetarilor trebuie sa dispara si cele acordate de privati impozitate, sunt bani paraleli emisi de te miri cine, moneda alternativa cu un regim stupid.

      Gino

      03/06/2010 at 12:23 pm

      • nimeni nu-ti sare’n cap pentru ca ai dreptate 100%

        Theophyle

        03/06/2010 at 12:31 pm

      • da’ daca sunt impozitate, trebuie bagate si la calculul pensiei

        razvan

        03/06/2010 at 12:37 pm

        • Amanunte, trebuie sa dispara toate, este plata la negru oficializata, articolul ala este reactia si manipularea celor ce emit bonuri, niste srl. inclusiv al lui Verestoy, care s-au imbogatit enorm dintro porcarie.

          Gino

          03/06/2010 at 12:41 pm

        • Hungastro!!!

          Gino

          03/06/2010 at 12:44 pm

  23. Inca un dezertor. Majoritatea se Senat e intr-un fir de ata: 71 la 66. Asta teoretic. Daca pleaca acesta, va fi 70 la 67. Nu ma gindesc la motiune, ci la CCr si la legile organice. Individul asta nu vrea sa plece, doar voteaza altfel. Se tine tare, vrea ceva 😉

    http://www.realitatea.net/pedelistul-georgica-voteaza-la-vedere-pentru-daramarea-lui-boc_716761.html

    Cetatean

    03/06/2010 at 12:31 pm

    • @Cetatean, o merita, exact cum si-au asternut asa vor dormi/domni!!

      Theophyle

      03/06/2010 at 12:34 pm

    • Hop, inca doi: „Liderul senatorilor social-democrati: Inca doi parlamentari PDL vor trece saptamana viitoare la PSD”, tocmai am vazut pe hotnews. In ritmul asta motiunea de cenzura trece, Basescu este suspendat si avem alegeri anticipate. ma intorc deci la Caragiale si intreb mitile mai luminate de pe aici: Hic, eu, hic, pe cine votez? Hic, pesedeul,hic, sau, hic, pesedeul. Ca, hic, in PDL, hic, nu a mai ramas, hic, nimeni.

      Aha

      03/06/2010 at 12:43 pm

      • Completez. Cum isi numara Boc acum voturile? Dialog imaginar:
        Basescu:Contul s-a plătit la Senat pe 71 de steaguri…aaah, pardon, voturi.
        Boc(naiv): Da.
        Basescu:Ei?… sint 71 de voturi?
        Boc (cu tărie): S-a pus, coane Basescu, s-a pus… Poate unul-două să le fi dat vântul jos…aaa, pardon, sa le fi dat jos pesedeul, da’ s-a pus…
        tot Boc: Pai un vot la Videanu, unul de la Blaga, unul de la Badescu, unul de la Blaga, unul de la Videanu..

        Aha

        03/06/2010 at 1:04 pm

      • Un tip calculat, valoarea unui vot creste de la un minut la altul.

        Gino

        03/06/2010 at 1:01 pm

        • Crede-ti ca la pauza schimba terenurile? 🙄

          Theophyle

          03/06/2010 at 1:04 pm

        • 😆

          gabhry_el

          03/06/2010 at 1:10 pm

    • Foarte bine! Ei stiu baietii cum sa gestioneze, nu?

      Theophyle

      03/06/2010 at 12:55 pm

    • Udrea s-a Friptu

      gabhry_el

      03/06/2010 at 1:11 pm

    • Ce stire incompleta.
      de cind e Gabriel Friptu acolo? 2007? 2008?

      danko cvetic

      03/06/2010 at 1:26 pm

  24. @ALL,
    am primit de la postarank (care include toate blogurile din lume) niste note bune inclusiv nota zece pentru postarea din 28 mai, aveti linkul daca va intereseaza. Postul asta (de azi, este considerat bun, nu insa foarte bun 😆

    http://www.postrank.com/feed/d713549b8b161b47f96b656714709e7f

    Theophyle

    03/06/2010 at 1:13 pm

    • salut, Theophyle
      eu îţi dau zece în fiecare zi 🙂

      gabhry_el

      03/06/2010 at 1:19 pm

      • Gabi, merci 🙂
        vizavi de Huiffington, asta chiar este ceva 😯

        Theophyle

        03/06/2010 at 1:21 pm

  25. @ALL,
    daca va uitati la Huiffington, cel mai bun blog politic din lume au si ei numai un 10, la fel ca noi. Restul aproape aceleasi note. Si ei scriu in engleza.

    http://www.postrank.com/feed/7e502706417c08dd28110bcd4a149297#

    Theophyle

    03/06/2010 at 1:18 pm

    • Salut, felicitari 🙂

      Diana

      03/06/2010 at 1:25 pm

      • @diana, multumesc. Meritul este si al vostru 🙂

        Theophyle

        03/06/2010 at 1:33 pm

  26. Felicitari prieteni pentru comentariile voastre, MULTUMESC!

    Theophyle

    03/06/2010 at 1:19 pm

    • No , ceva chef virtual macar !

      Stefan A.

      03/06/2010 at 1:32 pm

      • Problema este ca nu inteleg cumn se dau notele, sau care este algoritmul. Daca-l intelegeam ma puneam cu burta pe carte 😆

        Theophyle

        03/06/2010 at 1:34 pm

        • https://analytics.postrank.com/
          In dreapta sus este un video demo . Daca nu intelegi tu acest video , ce pretinzi la unu ca mine ! 🙂

          Stefan A.

          03/06/2010 at 1:39 pm

        • adevarul este ca nici nu prea vreau, vreau sa scriu din placerea, asa cum am facut-o pana acum. Deoarece nu este un blog care este o afacere, nu ma prea intereseaza.

          Theophyle

          03/06/2010 at 1:42 pm

  27. cum e vorba aia: „rău cu rău da’ mai rău fără de rău”?

    gabhry_el

    03/06/2010 at 1:47 pm

  28. Felicitari !
    Dupa un blog de succes, care e pasul urmator ? 🙂

    Tzepelica

    03/06/2010 at 1:50 pm

    • Mentinerea in top!

      Cetatean

      03/06/2010 at 1:53 pm

    • @timi, facem partid! Daca astia nu ne dau unul normal il facem noi pana la urma 😆

      Theophyle

      03/06/2010 at 1:59 pm

      • Suna bine…la asta ma gandeam… 😆

        Tzepelica

        03/06/2010 at 2:14 pm

  29. Sa iti fie rusine, Dinu Patriciu, un blog gratuit ca asta se batte cu Huffington, iar tu pui la plata fituicile alea numite Adevarul, Tango, Click ?! Capitalistu lu’ peste, nu esti in stare sa faci bani din continut de calitate, pui la plata niste articole de duzina! familent scrie pe holdingul tau!

    Baieti si fete, dam ceata la moguli 🙂

    Suntem noua generatie de moguli ai Romaniei, noi dam gratis, nu luam nimic!

    Cetatean

    03/06/2010 at 1:51 pm

    • Citoyen, da-i naibii, eu nu citesc „Adevarul” nici pe gratis. Ghilimelele le-am pus intentionat.
      Alex Mihaileanu zice bine ce zice la
      http://subiectiv.ro/media/cum-sa-ti-omori-singur-business-ul-online-azi-adevarul-holding/

      Diana

      03/06/2010 at 1:53 pm

      • Sa ia de aici lectii, petrolistul ala amarit. Fara contracte cu statul ar lucra zilier la prasit in judetul Vaslui.

        Cetatean

        03/06/2010 at 1:54 pm

    • N-ai vazut ce „investitii” colosale facu conu` Costache cu banii luati de la KMG ?
      Magazine (en detail) cu marfa de la Metro si agentii de pariuri.

      Tzepelica

      03/06/2010 at 1:55 pm

      • Va da faliment cu alea. E un cirnatar ordinar, ia ieftin si da mai scump. Tipic romanesc, nu va rezista.

        Cetatean

        03/06/2010 at 1:56 pm

        • bani furati nu aduc bunastare, asa am fost educat eu! Al naibi mosi am avut 😀

          Theophyle

          03/06/2010 at 2:00 pm

  30. Hai ca le vine mintea la cap la independenti.

    http://www.mediafax.ro/politic/campanu-este-exclus-ca-unpr-sa-voteze-in-favoarea-motiunii-de-cenzura-dar-s-ar-putea-abtine-6261135/

    El a arătat că UNPR va vota împotriva moţiunii dacă Executivul va prelua în cele două legi amendamentele UNPR, iar dacă nu vor fi preluate aceste amendamente, parlamentarii Uniunii se vor abţine de la vot.

    Câmpanu a subliniat că este exclus ca UNPR să dea un vot în favoarea moţiunii, arătând că nu poate da gir PSD şi PNL, partide care au dovedit că ştiu doar să distrugă şi nu să construiască.

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:00 pm

  31. Absolut nici olegatura cu posibila remaniere a lui Seitan 😉

    „S-ar putea să avem remaniere guvernamentală poate mai repede decât vă aşteptaţi dumneavoastră”, a spus senatorul Câmpanu”

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:00 pm

  32. http://www.agerpres.ro/media/index.php/justitie/item/11219-CCR-dezbate-luni-cele-doua-sesizari-ale-PSD-privind-Legea-lustratiei.html

    PSD a facut sesizare pe sestache CCR pe legea Lustratiei. Pe 7 iunie le expira mandatele lui Vida si Cochinescu.

    Ne fac aia o boacana, la urma, busind legea, sau ii joaca un renghi colegului Acsinte Gaspar, lustrabil?

    Al naibii sincronizare! Dar oare le expira pe 7 seara, sau 6 e ultima lor zi?

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:08 pm

  33. Buna ziua , cetateni si cetatene !
    Cetatean,
    ce-ai , bre, cu Vasluiul ?
    asta-i atac la persoana , ca io mi-s cetateana de onoare in urbe ! 😛 😛 😛
    Si daca vrei sa stii nu prea mai praseste nimeni prin judet ca a umplut Porumboiu campurile cu masinile lui nemtesti .
    Adicatelea ne-am tehnologizat si noi , bre !
    (si avem si stadion cu nocturna , na !) 😆

    luminita

    03/06/2010 at 2:10 pm

  34. Luminita, am spus Vaslui pentru ca e cel mai sarac judet 😦 Acolo l-as trimite pe petrolist la prasit!

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:12 pm

  35. Ma rog, la uns cu ulei motoarele lui Porumboiu.

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:13 pm

  36. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7358689-camera-deputatilor-comisia-munca-dat-raport-favorabil-legea-pensiilor.htm

    „Singurele modificari majore stabilite de deputati au vizat scaderea varstei de pensionare la femei cu doi ani, varsta standard propusa fiind 63 de ani pentru femei si 65 de ani pentru barbati.”

    Tot e bine, mai am o sperantza sa apuc si io pensia !!!!!!!!!!

    luminita

    03/06/2010 at 2:16 pm

    • Salut @lumi 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 2:19 pm

    • Fii linistita, o apuci. Mai mult: partidul pe care il vom face ne va da acces nelimitat la resurse si vom avea pensii speciale marca „Politeia”, 85% din media veniturilor pe care le vom avea cind vom fi ministri in guvernul lui Theophyle 😉

      Cetatean

      03/06/2010 at 2:20 pm

      • Io nu accept sa fiu ministru . 😆
        Daca platiti decent femeia de serviciu promit sa matur tot ce misca-n front. 😀
        Aaaaaa, si cand se fac deplasari in strainatate sa ma luati si pe mine sa va pazesc borsetele.
        Mor sa vad si io China , bre !

        luminita

        03/06/2010 at 2:39 pm

    • Salut ! Lumy, in ritmul asta, s-ar putea sa apuci doar varsta de pensie, dar pensie ba ! Cel mult o diploma de excelentza 🙂

      Loda

      03/06/2010 at 2:48 pm

      • Loda,
        nu-mi lua speranta ! 😆

        luminita

        03/06/2010 at 2:57 pm

  37. ziua buna tuturor !

    @ Teofil
    Si zi asa : decit sa mai sustinem un partid cu probleme, mai bine facem noi un alt partid. 😀

    tibi

    03/06/2010 at 2:17 pm

    • salut @tibi 🙂
      cum spun conlocuitorii. Decat sa-l spalam mai bine facem unul nou 😆

      Theophyle

      03/06/2010 at 2:18 pm

      • Stiu zicala ca am copilarit SI printre ei. 🙂

        Numai sa mai avem timp si chef de asa ceva.
        Ca sandramaua piriie din toate incheieturile.

        tibi

        03/06/2010 at 2:22 pm

  38. Asta ramine intre noi, da? sa nu mai stie nimeni! 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:21 pm

    • Ciudata linistea din presa asupra acestei stiri. Oare de ce?

      Aha

      03/06/2010 at 2:31 pm

      • Aha,
        te referi la stirea pusa de mine cu ANI ?
        Pai, nu-i de mirare ca nu i se face vorbire, cui sa-i convina , celor care au ciuntit-o in ultimul hal ?

        luminita

        03/06/2010 at 2:41 pm

  39. Ziua buna Theophyle all 🙂
    Se pune de-un partid ? Ha-ha. Eu stau cu barda(insemnul electoral 😆 ) la usa.
    Examen pentru promovarea in partid.Comisia de examinare, politeienii.2-3000 de oameni,toti unu` si unu.Ceilalti, simpli simpatizanti.
    Logo:
    Nu va puneti cu noi
    Ca ajungeti la gunoi.
    Probele eliminatorii:
    astept sugestii 😆

    mircea

    03/06/2010 at 2:43 pm

    • Probe eliminatori:

      – minim o matusa bogata
      – minim un contract cu statul
      – minim o schimbare de partid de la inceputul vietii politice

      Valeu, o sa avem prea multi! Sstea nu sunt probe eliminatorii, ci circumstante favorizante! 😉

      Cetatean

      03/06/2010 at 2:48 pm

    • mircea salut 🙂
      da omul stai cu barda la usa 😆

      Theophyle

      03/06/2010 at 2:49 pm

      • Semnul electoral: barda si panseluta pe fond azuriu, precum ochii celor care au plantat panselute cu tirnacoape in anii 1990. Panseluta e semnul radacinilor noastre din 1990, barda e semnul prieteniei, asa cum o inteleg noi in 2010. 😉

        Cetatean

        03/06/2010 at 2:52 pm

        • Panselutza nu e perena .
          Trebuie cultivata periodic.
          Nu e buna ca insemn.
          Mai bine sa punem un baobab.

          luminita

          03/06/2010 at 3:28 pm

        • Nici barda nu e buna.
          Mai bine punem un flex de ultima generatie.
          Neaparat nemtesc.

          luminita

          03/06/2010 at 3:29 pm

  40. Hopaaaaaaaaaaaaa !

    http://www.mediafax.ro/politic/berceanu-are-si-roberta-parerile-ei-abtinerea-de-la-vot-nu-e-o-stare-de-lucruri-normala-6262437/

    Deci nenea Berceanu nu vrea abtinere, ca sa poata face combinatorii minareli la votul „secret”?

    Cetatean

    03/06/2010 at 2:44 pm

    • Hmmm, daca ar fi sa-l credem pe Ponta, nici Berceanu, nici Videanu, si in general gasca BVB, nu au ce cauta in PSD, deoarece-citez din Ponta-„criteriul [pentru trecerea la PSD] de a nu fi implicat în afaceri cu statul”. Acuma asta ar insemna ca gasca BVB ar trebui sa moara cu guvernarea PDL dar sa nu se preda. Daca il luam in serios pe Ponta, bineinteles. Ca la capitolul afaceri cu statul eu eram sub impresia ca pesedii sint nu numai teoreticieni, dar si practicieni de exceptie.

      Aha

      03/06/2010 at 3:25 pm

  41. Vreau si io la partid, dar ceva şăf.

    victor L

    03/06/2010 at 3:18 pm

  42. Trezorier nu e bun?

    Cetatean

    03/06/2010 at 3:22 pm

  43. Probe eliminatorii:
    –matematica –
    Daca seful are 4 case atunci cate case are el ?
    –geografie –
    Romania in ce tara e ?
    –cultura generala-
    Cu ce instrument se interpreteaza un cantec la oboi ?
    –proba de perspicacitate –
    Avem un leu .Isarescu e mason ?

    luminita

    03/06/2010 at 3:24 pm

  44. Cetatene,
    pentru asta te am in vedere.

    victor L

    03/06/2010 at 3:26 pm

  45. Primele reactii la masurile „15-25%” : 🙂

    Mihai Ghyka, InBev: „Anuntul cu reducerea salariilor a provocat scaderea intr-o singura saptamana a vanzarilor de bere cu 40%”

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-7362678-mihai-ghyka-inbev-anuntul-reducerea-salariilor-provocat-scaderea-intr-singura-saptamana-vanzarilor-bere-40.htm

    Tzepelica

    03/06/2010 at 3:36 pm

    • Timi,
      stirea-i buna in esentza ei, betivii nu mai au bani nici de bere la plastic si asta-nseamna ca vor sta mai mult treji , ceea ce nu-i chiar de bine pentru ca s-ar putea sa li se faca foame .
      Si de la foame a izbucnit si in 1907 ceva .

      luminita

      03/06/2010 at 4:11 pm

  46. Salut pe Toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    03/06/2010 at 4:11 pm


Comentariile sunt închise.