Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

La o bere despre criză, cu patru “expaţi”

Pentru cititorii mei mai vechi, cei cinci expati cu care beau eu o bere din an in paste sunt figuri antologice ale acestui blog. Ne-au insotit in perioada alegerilor prezidentiale, cand scorul  votului lor a fost aproape scorul alegerilor.   Pentru cei care nu i-au cunoscut pe “expati” ar prinde bine o recitire a unei postari frumoase din acele timpuri. Interesante sunt si comentariile noastre pentru a vedea cum gandeam atunci si cum gandim acum si cum au trecut numai  8 luni, care arata ca o vesnicie. Fiecare luna este un secol in aceasta tara. Tema discutiei de ieri a fost bineinteles criza care ne bantuie si cum vad ei masurile guvernului.  

Mai in gluma, mai in serios, prietenul olandez a spus ca traind in Romania si vazand cum merg treburile obstei, aproape ca intelegi necesitatea sistemului colonial. Oamenii sunt disperati cu acest guvern la fel ca si mine, bineinteles din alte motive. Desi nici unul din ei nu face afaceri directe cu guvernul sunt siderati de clientelismul tuturor ministerelor. Ei nu lucreaza, fiecare insa are prieteni care lucreaza. In fine, unul din prietenii americani a reusit sa-i caracterizeze pe birocratii romani sub numele biblic, lacuste. De loc magulitor. Daca la Presedintie am fost 3-2 pentru Basescu, nu am reusit sa scot nici macar un vot pentru Boc, rezultatul a fost zdrobitor 5-o. Nu pot sa va spun cine a fost cea mai negativa personalitate guvernamentala, in ochii lor, pentru daca as scri-o m-ar inebuni postacii personalitatii. In nici un caz Evita nu este o porecla  pe care as lipi-o lui Blaga.

Ca sa fim mai tematici, prietenii nu cred ca masurile, pe care le considera necesare, vor fi aplicate, chiar daca Boc face seppuku in piata Victoriei. Pana la urma va fi un “deal romanesc” care nu va fi respectat de nimeni. O enorma neincredere domneste in aceasta mica comunitate, nu stiu cum naiba aceasta neincredere a fost creata, poate din cauza faptului ca in fiecare zi iese la iveala un alt zvon sau alta stire scoasa de televiziunile mogulilor. Bineinteles ca ei nu prea le privesc, tousi ei discuta cu cei care le privesc si sa stiti contaminarea exista.

Am plecat la aceasta intalnire cu dorinta de a sti parerea lor despre o sumedenie de lucruri, in special legate de iesirea mult asteptata. Nimeni nu crede intr-o iesire inainte de mijlocul anului viitor, si asta fortata de apropierea alegerilor parlamentare. Vom avea doua trimestre teribil de grele – al patrulea si al cincelea. Am primit o sumedenie de idei, care ar putea fi bune daca ar fi implementate, despre ele va voi povesti maine.

Ce pot spune, berea a fost buna si amara cat trebuia, sentimentele mele au fost mult mai amare. Acesti oameni, care traiesc impreuna cu familiile lor de multi ani in Romania, civilizati si binevoitori, care nu au concediat un om mai mult decat trebuia pentru supravietuirea afacerilor lor, m-au intrebat la sfarsitul intalnirii cum cineva care are doi neuroni poate crede ca exista o iesire din criza fara investitii masive pentru a iesi din ea. Maine voi veni cu ideile 🙂 

Written by Theophyle

03/06/2010 la 8:08 pm

206 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Seara buna ! 🙂

    tibi

    03/06/2010 at 8:22 pm

    • @tibi salut 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:25 pm

  2. @Theophyle,

    Am un raspuns pentru prietenii tai. Este posibil. Doi neuroni, nicio sinapsa.

    casandra

    03/06/2010 at 8:24 pm

    • @casandra salut, 🙂
      este si asta o posibilitatea 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:26 pm

  3. Nu-i asa ca „Evita” nu seamana cu originalu`, adica nu e bruneta ?
    Si nici satena ?

    Nasol…vita nostra brevis est… 😦

    Tzepelica

    03/06/2010 at 8:26 pm

    • @timi, salut 🙂
      Personal cred ca sunt mai rai decat ea, asta a fost insa parerea amicilor mei de halba 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:27 pm

  4. Salve
    Adica sintem in aceiasi situatie ca atunci cind conducem si vedem semnul de circulatie „strada infundata ” (sau strada fara iesire). 🙂

    Stefan A.

    03/06/2010 at 8:26 pm

    • Stefane, nu vedem zidul de beton la sfarsitul fundaturii 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:28 pm

      • 😆
        important sa apasam pe accelerator strigind ilusi : e de carton bre zidul ! 🙂

        Stefan A.

        03/06/2010 at 8:31 pm

  5. Seara buna! 🙂

    http://www.mediafax.ro/economic/ungaria-are-sanse-mici-de-a-evita-soarta-greciei-6264852/

    Ucraina e la doua degete de situatia Greciei.

    În viziunea vicepreşedintelui Fidesz, situaţia de urgenţă ar putea forţa guvernul „să suspende provizoriu anumite prevederi economice constituţionale”.

    Fidesz se aşteaptă ca deficitul bugetar al Ungariei să ajungă la 5-6% în acest an, faţă de ţinta oficială de 3,8%, din cauza cheltuielilor ascunse ale guvernului socialist. În 2009, deficitul bugetar a fost de 4% din PIB.

    Parca am mai vazut asta undeva.

    Alo, PSD-PNL, e gata motiunea pentru propasirea tarii si mentinerea salariilor si pensiilor?

    Cetatean

    03/06/2010 at 8:29 pm

    • Mda’ sper sa nu fim noi la coada 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:31 pm

  6. Salut!

    Cred că se poate ieși din criză fără investiții masive.

    Defapt, investițiile masive în România sunt inutile, banii publici se fură aproape integral, cred că eficiența cheltuirii e sub 10%.

    Deci poți într-adevăr să împrumuți masiv (sau să privatizezi masiv) pentru a obține short-term cash, să fituiești totul direct sau indirect pe consum (un alt nume pentru „investițiile” românești), și apoi, când se termină totul și trebuie să începi să dai înapoi, să fi cu degetul în fund, scuzați expresia.

    Este exact ceea ce a făcut PNL-ul, iar acum culegem rezultatele.

    Eu cred că statul trebuie redus masiv, de-reglementat (dar ce e reglementat să nu fie de formă, ca acum), trebuie reduse impozitele și mai ales impozitele pe muncă, ceea ce ar constitui premisele lansării.

    Doar munca poate să repare problema, nu banii. Investiții fără muncă sunt o perfectă pierdere de bani cu efect anestezic local de scurtă durată.

    În paranteză – aș schimba codul muncii pentru a fi ușor pentru angajatori (inclusiv statul) să dea afară, și aș reduce drastic impozitele luate pe al doilea/n-ulea job.

    sym

    03/06/2010 at 8:30 pm

    • @sym,
      ai sa fi surprins dar un expert in agricultura (mare cu adevarat) mi-a zis ca singura sansa a agriculturii romaneste sta intr-o recolectivizare. Mijloacele de productie comune, utilitati comune. Pamanturile raman particulare dar sunt lucrate in comun.

      Asa ca s-ar putea imprumuta si niste elemente de socialism agricol. Alternativa va fi feudalizarea.

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:35 pm

      • Termenul colectivizare , alunga taranii.
        Mai degraba consortiu agricol ca asa au iesit ei (italienii) di saracia crunta agricola !
        Si au pompat miliarde pentru zeci de ani .Fara finantare masiva si multa la fond pierdut (nerambursabila), nici dracu nu scoate din mizerie agricultura . Doar ca trebuie sa controlezi si pe ce se duc banii astia !

        Stefan A.

        03/06/2010 at 8:40 pm

  7. http://www.hotnews.ro/stiri-international-7365661-vicepresedintele-partidului-fidesz-aflat-guvernare-ungaria-are-sanse-slabe-evite-soarta-greciei.htm

    „Reprezentantii Fidesz au sustinut, in ultimele luni, ca bugetul Ungariei pe anul in curs este construit pe baza unor date false (s.m.), iar tinta de deficit bugetar convenita cu FMI si Uniunea Europeana, de 3,8%, ar fi nerealista.”

    peste tot socialiştii/comuniştii au acelaşi năravuri

    gabhry_el

    03/06/2010 at 8:37 pm

    • si ai nostri ce naravuri au avut anul trecut?

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:38 pm

  8. Cetatean tu esti agriculor in vacanta, ce zici de o idee de acest fel?

    Theophyle

    03/06/2010 at 8:37 pm

    • Theophyle, tocmai am raspuns, am modelul aplicat pe viu si merge!

      Cetatean

      03/06/2010 at 8:40 pm

    • Nu-l intreba! O sa-l ai pe constiinta! Face infarct!!!

      casandra

      03/06/2010 at 8:47 pm

  9. In satul unde au avut bunicii pamintul acesta este lucrat in asociatie. Asociatia e asociatie moderna, oamenii isi dau cit pamint vor, isi lasa cit pot ei lucra. Asociatia e tinuta de la Revolutie de un inginer agronom (era acolo de pe vrema lui ceasca). Omul lucreaza pamintul la vreo 5 sate. Fonduri europene, mecanizare, ingrasaminte. Merge treaba brici, omul se pricepe, iar satenii sunt super multumiti.

    Cetatean

    03/06/2010 at 8:39 pm

    • Asta inseamna ca metoda propusa de amicul meu este fezabila 🙂 si poate fi pusa in functie!

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:46 pm

    • Ei, se poate? Eu iti duceam grija ca intrebarea lui Theophyle te va pune la pamanat. Iar tu stii bine ca o mutualizare a costurilor si riscurilor agricole ar fi buna…

      casandra

      03/06/2010 at 8:48 pm

      • Casandra, bunicul meu a fost ultimul din sat care s-a trecut la colectiv, dupa ce a stat un arestul Militiei. A batut politaiul satului, a batut si echipa de interventie trimisa, pina la urma l-au prins si l-au bagat la arest. A stat citeva nopti pina a semnat trecerea la colectiv.

        Insa dupa Revolutie, dupa ce nu a mai putut lucra pamintul, s-a asociat si el (printre ultimii), cind a imbatrinit.

        A intrat liber in asociatie, stiind ca nu il forteaza nimeni. A fost foarte multumit de cit griu obtinea.

        Pamintul e si acum in asociatie, si cei care l-au dat au ramas proprietari, iar inginerul agronom care dirijeaza tot nu ii dezamageste. E in sat de peste 30 de ani si agricultura e viata lui.

        Cetatean

        03/06/2010 at 9:02 pm

        • Grozav om, bunicul tau!

          casandra

          03/06/2010 at 9:04 pm

        • Casandra, a ramas zicala in sat dupa el, „cosesti ca M” (M era bunicul)

          A ramas orfan la 12 ani si a construit cu bratele o gospodarie de la zero. Era unul din cei mai aprigi la munca in satul ala, a construit aproape un sfert din casele din sat (era timplar si constructor de case).

          Cetatean

          03/06/2010 at 9:11 pm

  10. Salut, Teophyle ! 🙂
    Amicii tai au dreptate, din afara sistemului lucrurile se vad mult mai clar, mai ales cand ai un etalon normal, cu care poti sa compari.
    La fel vede lucrurile si un prieten vechi din Canada, care are o afacere aici.
    Coruptie-birocratie, jaf, haos, hotie, incompetenta,
    impostura, dispret pt. lege/ordine etc.

    Tzepelica

    03/06/2010 at 8:42 pm

    • Timi sunt oameni cu multa dragoste pentru Romania sunt intre 5 si 10 ani in tara, au familii aici, doi sunt casatoriti cu romance, nu sunt niste venetici.

      Theophyle

      03/06/2010 at 8:48 pm

  11. Inca o intrebare agricola. Exista sansa ca toti tarani care au vaca, sa le cresca impreuna intr-un tarc comunal vara si intr-un adapost comun iarna langa locul de pascut?

    Drumul spre pasune dus intors diminueaza cu 30-35% productia de lapte.

    Theophyle

    03/06/2010 at 8:54 pm

    • Daca fac o asociatie , da . Comuna construieste adapostul cu banii UE + finantare guvernamentala , judeteana . Inclusiv aparatele de muls se cumpara asa . Medicul veterinar e la plata statlui. Se construieste la fel si o „fabrica” de brinzeturi.
      Am explicat cum a fost finantata o filiela completa care astazi se cheama „Grana Padano” , adica unul dintre cele mai renumite brinzeturi DOP din Italia . Produs exportat in intreaga lume , inclus Romania

      Stefan A.

      03/06/2010 at 9:03 pm

    • Problema e ca nu prea mai exista locuri de pascut.
      Pana si izlazurile comunale au fost vandute.

      Tzepelica

      03/06/2010 at 9:03 pm

    • Pai si drumul proprietarului , dus-intors, ca sa mulga vaca aflata in „statiune”, de doua ori pe zi , diminueaza stocul crasmarului cu 2-3 litri. ;P

      luminita

      03/06/2010 at 9:05 pm

    • Theophyle, vacile oamenilor sunt crescute ziua pe cimp, date in grija unor vacari tocmiti pe vara. In fiecare seara se intorc acasa. Iarna stau in grajd, si sunt hranite cu ce a strins omul la coasa vara.

      Vacile fermei au regimul de care spuneai tu. Vacile oamenilor care dau laptele de consum menajer, nu.

      Cetatean

      03/06/2010 at 9:06 pm

    • Am pus acum cativa ani o livada de pruni.
      Zona de deal si ceva ses pe-o vale.In Ardeal.In satul meu.
      Era pe-o culme de deal, lang-o padure.A trecut unul c-un topor.S-a oprit la fiecare puiet in parte.Si pe fiecare l-a despicat metodic.I-a lovit intre ramuri si le-a despicat tulpina pana jos.
      De ce eu sa am si el sa nu? Sa moara capra.

      Bun.Zic, s-o iau altfel.
      In urma cu cateva luni a murit un vecin.Un batran taran.Unul dintre ultimii purtatori ai acestei titulaturi.Am fost la priveghi.

      Stiti, la priveghi.Lumea se aduna seara in casa celui ce odihneste pe laita.Se sta noaptea.
      Se bea tuica, se mananca niste cozonac.Se joaca carti (filcai).Se vorbeste tare.Se striga TROMF! (adica atu!)
      Cam atunci e agregarea, la botezuri, la nunti la inmormantari.

      I-am gasit acolo adunati, cum se aduna comunitatea la Marile Treceri.La praguri.Am zis ca daca i-am gasit agregati, sa incerc.

      Am incercat sa-i conving sa punem toti puieti de nuci.
      Sunt o multime de coaste necultivate.Pe timpul CAP-ului faceam fan pe coastele alea.Acuma nu se mai face nimic.Coaste catre soare, exact cum le trebuie nucilor.

      Deci cat am stat la priveghi am incercat sa-i conving sa sadim cu totii nuci pe coastele dinspre soare.
      M-au ascultat cu suspiciune mare.
      Ideea le suradea, dar cred ca fiecare se gandea sa puna numai el.
      Fiecare vedea pe celalalt ca pe un posibil concurent pe piata mica a orasului unde-si mai vand (din ce in ce mai putin) produsele.

      p

      03/06/2010 at 9:45 pm

      • @p, buna seara 🙂
        Mare pacat, mare 😦 Sa omori un copac este un pacat de neiertat. Restul, ce sa-ti spun chestie de caracter.

        Theophyle

        03/06/2010 at 9:49 pm

      • Ca ce interes am eu?
        Bai fratilor, pai daca punem toti nuci altfel vindem.Vindem en-gros.Una e sa vinzi 3 tone si alta e sa vinzi 100.Gasim o fabrica de ciocolata.GAsim ceva in industria alimentara.Vindem en gros.Nu pricepeau.
        Pentru ei ceva avea valoare doar daca aveau doar ei.Adica doar daca era marcat de raritate.

        Bai, zic.Mai am un interes.Daca punem toti nu mai are rost ca unii sa fure de la ceilalti.Fiecare are livada lui si cand e sa vindem, vindem toti odata.

        Mi-au servit tot felul de carcoteli.Ca lucrarile de intretinere costa si ei n-au bani, zice unul.
        Bai frate, nu costa.La nuc nu costa.E cel mai rezistent, n-are nevoie de stropiri, coaja e toxica pentru capre.
        Ca puietii-s scumpi (15 lei/buc).Bai, zic.Fiti atenti.Am pus 400 si ceva de puieti, au deja 4 ani, la care-i mai sarac ii dau eu gratis, ca nu-mi trebe numai 120.
        Care vrea sa-i puna de la inceput, va invat cum se pun cate trei nuci in cuib,o piatra (chestie de inertie termica) si-un pumn de rumegus ud.

        Altu imi zice ca n-are rost, ca dureaza mult pana intra pe rod.Voia profitul imediat.
        Bai, zic, da gandeste-te ca peste 10-15 ani o sa-ti para rau ca nu i-ai pus acum.Gandeste-te ca stau pe rod 100 de ani si mai mult.Gandeste-te ca n-o sa ai pensie si o sa ai un venit suplimentar.Gandeste-te la copii, la nepoti.

        Mi-am dat seama ca nu-si vedeau viitorul.Nu puteau sa isi reprezinte viitorul, pur si simplu.
        Inainte, cand se sadea o livada se facea cu ganduri lungi.In jurul ei se tesea o poveste.
        Mie mi s-a povestit de bunicii mei cum au pus cutare livada.Ca fiind mosu la sapat via, mam´ buna a venit cu mancare si i-a adus niste cirese.Au mancat amandoi si-au scuipat samburii-n vie.

        Anul viitor, iaca samburii au prins rod in vie.Si dupa aia au luat puietii si i-au pus pe alt deal, au carat apa in butoaie cu carul ca sa-i ude sa se prinda.Si uite-asa am facut cutare livada.Fiecare livada avea poveste.

        Bun.
        Dupa inmormantarea lui badea Iacob, fiind noi iarasi agregati cu totii in comunitatea de prag, la masa de pomana, iarasi am incercat sa-i conving.

        Le-am dat exemplu un sat de nu departe.Cativa zeci de km.Ciresoaia-i zice.Un sat unguresc pe dealuri.
        Acolo a fost un invatator in anii 50 care i-a invatat pe oameni sa puna ciresi.Toti au livezi de ciresi.Sunt celebri prin zona.

        Bai, zic, uite la aia din Ciresoaia.Toti au livezi.Vand en-gros.Vin TIR-urile din toata tara in sat la ei si incarca.Nu mai trebuie sa stea la masa in piata.Bai, zic.Pe aia din ciresoaia i-a dat la televizor (argument forte).

        Dupa aia le-am zis de aia din Voinesti.Un sat din Dambovita, au livezi de mere.Pe timpul lui Ceau’ aprovizionau tot Bucurestiul.Bai, le zic, toti aia din Voinesti aveau ARO in curte.Vezi, aia inseamna sa vanda toti odata.

        Bai, zic, va dau carti.Sa vedeti cum e cu nucul.Va dau sa vedeti la ce se foloseste.Gasim o fabrica.Poate gasim si facem un export de cateva zeci de tone.Ca nu poti sa vinzi la exporet cu sacul, am incercat eu sa le spun.

        Nu i-am convins.Adica pe unii i-am convins.Dar n-au avut curajul sa-si sustina opinia.Dupa aia au venit cate unul la mine.
        Bai frate, imi zice unul.Sa stii ca am pus 30 de nuci pe coasta la Bugnar.
        Bravo, zic.Da trebe sa puna toti, ca altfel degeaba.Du-te si convinge-i pe ceilalti.

        Alt data vine altul care e corator la biserica si imi zice sa-i aduc ce am tiparit despre nuci ca intr-o duminica, dupa slujba si predica preotului sa ia el cuvant si sa spuna in biserica despre nuci.Si ca daca am mai multe tiparituri , sa-i dau sa imparta in Biserica.

        Bun.Ultima data cand am fost la biserica la Liturghie erau numai 14 barbati.

        Mai incerc.

        p

        03/06/2010 at 10:01 pm

        • @p

          Ce frumos povestesti! Dar povestea este trista si adevaata. Nu stiu cand timpul a inceput sa fie mai scurt pentru taranul roman. Am observat si eu. Poate cand au vazut ca in doar 2-3 ani li s-au spulberat gospodariile mosilor lor. Poate cand au vazut cum se spulbera familia si pleaca ai lor in cele patru vanturi. Dar nu mai au „coraj”, cum spun batranii.

          Multumesc pentru poveste. Si sa mai incerci!

          casandra

          03/06/2010 at 11:53 pm

        • P,
          Si mie mi-a placut ce si cum ai povestit.
          Nu te lasa descurajat , mai incearca.
          Cel care ti-a omorat prunisorii e un om cu suflet negru.
          Sigur ar fi in stare sa-si omoare si cainele si calul in bataie sau altfel, fara remuscari.
          Mie astfel de oameni imi provoaca nu numai revolta si oripilare ci si frica.
          Mi-e frica de rautatea din ei.

          luminita

          04/06/2010 at 8:43 am

  12. In legatura cu agricultura, doar o parere (cum as face eu).
    Sunt posibile/dezirabile doua directii de dezvoltare :
    – asociatiile, adica sistem intensiv, la scara mare, cu randamente/productivitate foarte bune;
    – complementar si la scara mai mica (gospodarii individuale, grupuri mici), pt. ca exista piata in crestere, agricultura organica, pe baza de produse „curate”, necontaminate (chimic etc.).
    Mai cred ca ar fi eficiente fermele integrate pe verticala, adica cele care includ intregul lant de productie, de la produsul brut (piersici, de ex.) la produsul finit (gemuri, sa zicem).

    Tzepelica

    03/06/2010 at 9:02 pm

    • @timi,
      am discuat chestia despre legume, fructe in locul importurilor, cu ajutorul unor sere „imprumutate” de stat si platite prin % din recolta. A mers foarte bine in Olanda!

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:04 pm

  13. iRealitatea urla in direct ca ANAF le face un control la comanda politica. 😀

    tibi

    03/06/2010 at 9:07 pm

    • hahalere 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:11 pm

  14. Sistemul de lucrat pamantul in asociatii exista de multi ani.
    Numai taranii care au pamant putin si-l lucreaza singuri.
    Asa e si in judetul nostru.

    luminita

    03/06/2010 at 9:07 pm

  15. vorbiti de agricultura si mi-ati adus aminte de o vorba de pe vremea copilariei mele….

    Cica agricultura moderna se obtine arind ogorul cu boii de la Stefan Gheorghiu !

    Insa vad ca nimeni nu vorbeste despre „taurul comunal „….. apropo de vacile comunitare care traiesc impreuna… nici o idee ?

    canadianul

    03/06/2010 at 9:08 pm

    • @Canada, salut 🙂
      nu avem cunostinte zootehnice la nivelul boiilor 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:12 pm

  16. Sunt nedumerit ! Au vindut toate izlazurile ? Si noii proprietari ce fac cu ele sau pe ele ? Aeropoarte ? Baze de lansare rachete ? Si daca nu fac nimic nu pot fi expropriati ?

    canadianul

    03/06/2010 at 9:11 pm

  17. Canada, nu au vindut tot, insa de anul trecut au inceput sa apara italieni. Au cumparat pamint arabil (mai de mina a doua) cu 3500 RON hectarul de la cei mai betivi din sat.

    Cetatean

    03/06/2010 at 9:15 pm

  18. Cum asa domnule ? Sunt pline Inspectoratele judetene veterinare de ei {boii} Nu ei dau autorizatii de functionare anual ? Nu ei verifica cu mina de „shutz” toate cererile din domeniu ? Nu ei reprezinta falnic continuarea speciei de „homo comunistus neanderthaliens” inca dupa 20 de ani dupa ’89 ?

    canadianul

    03/06/2010 at 9:16 pm

  19. @Theophyle
    Romania a avut mii de hectare de sere, inainte de `90.
    Sere incalzite cu agent termic de la termocentrale.
    In zona Vitan, de ex., unde acum se afla targul de masini Autovit, existau niste sere care faceau export de castraveti si rosii.
    In Berceni erau 12 ha de sere, tot pt. legume.
    Dupa lovilutie, pt. ca reteaua de distributie (magazinele) a fost privatizata/vanduta de stat, serele au ramas la mana intermediarilor, care le-au supt pana le-au falimentat.
    Nu mai vorbesc „alinierea pretului energiei termice” la cele din UE sau de management.
    Dupa 20 de ani, cumparam din magazine rosii, ardei, dovlecei, vinete, salata importate, complet insipide.
    Pana si taranii din piata, chiar cei cu mainile crapate, vand legume de import.
    E jale mare !

    Tzepelica

    03/06/2010 at 9:18 pm

    • Pacat de Dumnezeu @timi, am vorbit ieri cu niste oameni super care sunt super profesionisti dar nu vor investi aici un chior in productie, din cauza situatiei in care se afla statul si coruptia endemica 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:22 pm

  20. Pe blogul lui Turambar, pentru cine stie putina engleza, recenzia unei cari fomidabile, care are si un capitol despre romani/Romania. Musai de citit, cel putin fragmentele pe care le da Truranbar:

    http://turambarr.blogspot.com/2010/06/romania-manual-de-utilizare.html

    Theophyle

    03/06/2010 at 9:20 pm

  21. @canada
    O buna parte din „vacile comunitare” au intrat in politica.
    Credeam ca ai observat… 😆

    Tzepelica

    03/06/2010 at 9:20 pm

  22. @Theophyle, nu prea mai cresc taranii vaci. Doar putini, mult mai putini decat in urma cu niste ani. Nu pot consuma tot laptele in familie si pretul ep care-l obtin de la colectori este penibil: 0,5 lei pe litru, lapte curat, fara antibiotice in hrana animalului, fara suplimente ciudate. Un litru de apa plata, cea mai ieftina, costa 0,6 lei la supermarket. Stiu pentru ca eu cumpar lapte, smantana si branza proaspeta, de ani de zile, de la o gospodarie taraneasca.
    E mult de lucru in proiectul acesta si am pierdut mult timp cu indaratnicia noastra. Taranii ramasi la sate nu mai sunt in putere, cei priceputi au inceput sa plece la Domnul, cei tineri sunt prin Spania, Italia, Franta…

    casandra

    03/06/2010 at 9:20 pm

    • @casandra, pacat ca nu se face ceva in acest sens. Vedem noi in curand cand voi posta ceva despre agricultura, ce avem si ce se poate face.

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:24 pm

  23. Banc de criza :
    „Un inspector de la Fisc vine la sinagoga in control, se uita pe registre si concluzioneaza catre rabin:
    − Domnule, veniturile dv. sunt mici si impozitul la fel. Cum reusiti sa traiti cu niste incasari asa de mici?
    − Noi aici reciclam TOTUL si ne multumim cu putin.
    − Chiar totul?
    − Tot.
    − Si picaturile de la lumanari?
    − Da, le strangem si le trimitem la o fabrica de lumanari si din cand in cand ne trimit o lumanare.
    − Bineeee. Si firmiturile de pe masa le reciclati?
    − Da. Le strangem si le trimitem. Din cand in cand primim o punga de pesmet.
    − Buuuun. Da cu pieile de preputz de la circumcizie ce faceti? Si pe ele le reciclati?
    − Da. Le strangem, le trimitem la Fisc si din cand in cand ne trimit cate-un Pulica sa ne controleze.”

    Tzepelica

    03/06/2010 at 9:22 pm

    • 😛 😛 😛

      luminita

      03/06/2010 at 9:25 pm

  24. Nici ca se putea altfel ! Tzepe raspunde promp si direct la obiect ! Mai ales ca o spune verde-adevarat – „o buna parte” (adica majoritatea) ….

    Asa te vreau Maestre! 😆

    canadianul

    03/06/2010 at 9:24 pm

    • @canada, nu am primit niste bancuri de la tine de cam multisor 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:26 pm

    • hahaha, pe cand vor da si vacile noastre direct ciocolata Milka ?

      luminita

      03/06/2010 at 9:27 pm

  25. Re-colectivizarea forțată nu e posibilă, dar statul poate într-adevăr să „încurajeze” gruparea și asocierea agricultorilor printr-un sistem inteligent de taxe.

    Problema principală care nici nu cred că se poate escalada este slaba calitate a poporului român: leneș, orgolios, fără ambiție sau etica muncii, lipsa de spirit antreprenorial.

    Am mers mult la sat, am și eu familie la sat. E greu să angajezi pe cineva pentru munca câmpului, nu vine nimeni chiar pe bani surprinzători de buni. Primăria le dă suficient pentru băutură, de mâncare se găsește, ce să te mai stresezi? Stau la cârciumă și înjură primarul, care e șmecher și cumpără pe nimic tot ce poate.

    sym

    03/06/2010 at 9:27 pm

    • @sym, acum cu noua legislatie spaniola sper ca multi romani care au lucrat in agricultura spaniola se vor reintorce sa-si cultive pamanturile

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:30 pm

  26. Pot depune marturie. de fiecare data cind ma duc la tara, cele dou crisme din centru sunt pline de indivizi care, bag mina in foc, sunt VMG-isti.

    Cetatean

    03/06/2010 at 9:31 pm

    • Cetatean,
      dar cat de mare e venitul asta minim garantat, domnule, de le ajunge sa bea continuu ?

      luminita

      03/06/2010 at 9:33 pm

      • @luminita,
        se bea un alcol de cea mai ingrozitoare calitate amestecat cu suc, un fel de carcalete. Am vazut o data aproape am lesinat. Nu am crezut ca se poate bea asa ceva. 😦

        Theophyle

        03/06/2010 at 9:35 pm

      • Cred c aintre 125 si 400 de lei, insa ei nu beau pe venit, ci „pe caiet”. Beau toata luna, cind vine venitul, il dau tot, mai string de pe ici si de pe colo, ce aduna cu ziua, si dau si restul de bani.

        Ce nu se poate plati se plateste la urmatorul VMG si tot asa. Rostogolirea datoriilor. Din cind in cind patronul ii ia la munca la cimp, pentru plata datoriilor neplatite. Citeva zile, pina epuizeaza datoria.

        Cetatean

        03/06/2010 at 9:37 pm

  27. Theophyle

    am postat unul la Turmabar pe blog ca prea m’au durut amintirile….

    canadianul

    03/06/2010 at 9:34 pm

    • Misto bancul, l-am citit 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:41 pm

  28. Acum am citit despre bunicul lui Cetățean. Și al meu a fost cam la fel – bătut cu miliția la colectivizare, făcut comerț ilegal cu străchini, fugărit cu miliția cu căruța, ascultat Vocea Americii și Europa Liberă la maxim (murea mama de frică), cumpărat tractor în ’90, muncă cât cuprinde după, și a reușit tot ce a vrut.

    sym

    03/06/2010 at 9:36 pm

  29. Sym, cei batrini stiau ce e proprietatea si cum sa ti-o aperi. Nu a regretat nimic mai mult decit pierderea cailor. Cind a luat un cad de la CAP in 1990, jegarit, slab si amarit, de ziceai ca moare (era destul de in virsta), l-a ingrijit asa de bine, ca nu il mai recunosteai dupa un an. In 2002 l-a dat si el, dar de murit cred ca a murit calul abia hat incoace.

    Cetatean

    03/06/2010 at 9:41 pm

  30. un cal, nu un „cad” de la CAP

    Cetatean

    03/06/2010 at 9:41 pm

  31. @Cetățean

    Și alor mei le-au luat caii, bunica a plâns și s-a agățat de gâtul lor ca să nu plece. I-a omorât CAP-ul în muncă.

    Nu vă pot spune cât au urât bunicii mei tot ce a însemnat CAP-ul, comunismul, lenea, lașitatea și ignoranța care au fost etichetele acestui sistem nenorocit.

    La cei peste 70 de ani, bunica acum ironizează pensia de agricultor pe care i-o dă statul. I-o măriseră recent și acum, 25% off 🙂

    sym

    03/06/2010 at 9:49 pm

  32. Theophyle, bautura aia de care spuneai e un BFL (bautura fermentata linistit), o chestie pe care scrie „bautura cu aroma de vin”.

    http://www.ziaruldebacau.ro/ziarul/2009/04/02/bautura-fermentata-linistita-ruineaza-afacerile-podgorenilor.html

    I se mai spune „nebuneala” (din cauza efectului garantat)

    Cetatean

    03/06/2010 at 9:50 pm

    • Trebuie scoasa in afara legi, este otrava curata!

      Theophyle

      03/06/2010 at 9:51 pm

  33. salve, tuturor,
    am aterizat si v+am citit

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 9:52 pm

    • Ave, skorpi!

      Cetatean

      03/06/2010 at 10:03 pm

    • salut skorpi 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:06 pm

  34. De aia mergea bine agricultura socialista:

    Un ţăran cosea pe câmp. La un moment dat, vine un tovaras de la CAP şi îl apostrofează:
    – Băi ţărane, ce faci mai că nu merge treaba, planul cincinal nu e depăşit decât cu 10%, nu se poate aşa ceva! Mai ia o coasă şi dă-i cu două.
    Ok. Zis şi făcut. Coseşte ţăranul vreo două săptămâni cu două coase, când vine iarăşi individul:
    – Băi ţărane, nu se poate, tot în urmă suntem faţă de CAP-ul din satul vecin, ce dracu, ne facem de râs! Mai ia o coasă, băgaţi-o în fund şi dai bătaie.
    Ok, zis şi făcut. Coseşte ţăranul cu trei coase, când după un timp îl vede în zare pe tovarăşul nostru. Aruncă tot şi fuge cât îl ţin puterile. Individul fiind mai sprinten, îl fugăreşte un pic şi-l prinde:
    – Băi ţărane, ce dracu faci mai, eşti nebun? Ce fugi aşa de mine? Nu ţi-e bine?
    Ţăranul, speriat foc:
    – Credeam că vii să-mi agăţi şi un felinar de… să lucrez şi noaptea!

    canadianul

    03/06/2010 at 9:52 pm

  35. si ca sa fiu in ton cu Romania moderna din ziua de azi , stiti de ce nu merge agricultura romaneasca azi ? Uite de aia:
    ––––––––––––––––––-
    Un ţăran, mergând pe ogor, vede pe jos un peştişor de aur. Cum se zbătea peştişorul pe uscat, minune mare, începe să vorbească:
    – Ţărane, fie-ţi milă de mine, aruncă-mă te rog în baltă aia, că eu sunt regele peştişorilor şi ţi-oi da tot ce vrei.
    -…
    – Te rog frumos, ţărane, aruncă-mă în apă că ţi-oi da toate bogăţiile pământului!
    -…
    – Îndură-te ţărane, o să-ţi dau cel mai frumos palat din lume să stai în el!
    Cu năduf şi îndesat, ţăranul nostru puse călcâiul pe peştişor şi îl strivi în ţărână.
    – Mă, pe cine faci tu ţăran?!

    canadianul

    03/06/2010 at 9:55 pm

  36. @Theophyle, iarta abaterea de la subiect, dar este important

    Tie, ca medic, ti se pare in ordine noua reglementare legala care spune ca orice roman are dreptul la 3 consultatii pe an pentru aceeasi boala acuta, cele 3 cumuland consultatiile la mediul de familie si medicul/medicii specialist/i?

    http://www.ziare.com/social/spital/doar-trei-consultatii-decontate-anual-pentru-aceeasi-boala-acuta-1019675

    casandra

    03/06/2010 at 9:57 pm

    • @Casandra, bineinteles ca nu si nici nu se va putea mentine aceasta infantilitate. Nu cred ca un medic normal ar accepta asa ceva. Mai sti, insa?

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:08 pm

  37. Taranii de pe langa mine, cand erau lasati sa vanda lapte in piata , opreau pe la container si culegeau peturi dupa care se duceau cu ele acasa si le spalau, ziceau ei, la apa lor curenta, cu soda, probabil. Asta se intampla in Ardealul anului 2005 cred, ca parca de atunci nu mai au voie sa vanda in piata.

    Gino

    03/06/2010 at 9:58 pm

  38. Canada,
    de coma esti !
    de unde le scoti , bre ?

    luminita

    03/06/2010 at 9:59 pm

  39. Buna seara din nou.
    @canada esti de coma omule. Dar vorba ceea: radem noi dar scroafa e moarta in cotet si nici coalitia majoritara nu se simte prea bine 😦

    clemycali

    03/06/2010 at 10:05 pm

  40. Ce-i aia boala acuta?

    Gino

    03/06/2010 at 10:06 pm

    • Acuta e cand nu e cronica.

      luminita

      03/06/2010 at 10:10 pm

      • Cronica poti s-o duci pe picioare toata viata cu tratament.
        Acuta poate sa te omoare rapid daca nu-i tratata. 😛

        luminita

        03/06/2010 at 10:11 pm

    • O boala latenta care recidiveaza din cand in cand.
      O boala cronica este una pe care o ai tot timpul.

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:11 pm

  41. Scrisoarea unui proaspat recrut austriac catre parintii sai

    Draga mama si tata,

    Ma simt foarte bine aici! Sper ca si voua acasa, lui Karl, Peter, Hans, Annemarie, Karin si Andreas.
    Spune-le lui Karl si Peter ca in armata este minunat si sa se inroleze si ei neaparat, inainte sa se ocupe toate locurile.
    La inceput mi-a fost mai greu, fiindca trebuia sa stau in pat pana la ora 6, dar m-am obisnuit. Mai spune-le lui Karl si Peter ca nu trebuie sa-si faca decat lor patul si inca cateva fleacuri inainte de micul dejun. Nu tu munca in grajd, hranit de animale, taiat lemne, facut focul…
    Micul dejun este mai ciudat: sunt tot felul de sucuri, chifle, dulceata, müsli, dar nici un cartof, carne, sunca, carnati si varza asa cum mancam noi acasa. Dar poti sa le mananci portia unor oraseni care beau doar cafea.
    Nu ma mira ca orasenii nu pot merge asa repede si departe. Dupa un mars de cateva ore, au basici la picioare si se intorc in unitate cu camionul. Si nu au mers decat cum ar fi la noi de acasa la posta. Peisajul este frumos, dar din pacate foarte plat.
    Acum or sa rada Karl si Peter: am primit laude pentru tragere la tinta! Nici nu stiu de ce. Cercul negru din centru este mult mai mare decat un cap de soarece si nici macar nu se misca. Si nici nu trage inapoi ca fratii Huber de peste deal… Unde mai pui ca trebuie sa te intinzi comod pe o saltea si sa astepti pana trag si ceilalti (o vesnicie…)
    Cel mai mult imi plac antrenamentele de lupta corp la corp. Dar trebuie mare atentie la oraseni ca se rup repede. Doar cu Sepp am probleme, l-am pus jos doar o singura data. Cred ca din cauza ca eu am 1,80m si 80 kg iar el 2 m si 130 kg.
    Oricum este mult mai usor ca acasa cand scapa taurul nostru la vaci si trebuie sa-l bag inapoi in grajd.
    Deci nu uitati sa le spuneti lui Karl si Peter sa se grabeasca, ca nu prea mai sunt locuri.

    Va imbratisez cu drag,

    Fiica voastra Maria

    😉

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 10:07 pm

    • Mortal 😆

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:13 pm

    • Super 🙂

      clemycali

      03/06/2010 at 10:17 pm

  42. clemy, salut !
    stii ce-am constatat ?
    ca de o buna bucata de vreme udemeristii nu mai apar pe nicaieri si nu mai zic nimic.
    Oare de ce ?
    Chiar si cu privire la masurile 15-25 nu i-am auzit sa comenteze .

    luminita

    03/06/2010 at 10:09 pm

    • Ce naiba mai vor, au primit tot ce au vrut, numai Ardealul nu l-au primit. Restul cam tot!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:15 pm

    • Stau in expectativa ptr ca in eventualitatea in care guvernul cade sa sara in barca noii majoritati guvernamentale.

      clemycali

      03/06/2010 at 10:19 pm

      • azi l-am auzit pe frunda spunind ca „ei” sint loiali!
        🙂

        orangeskorpion

        03/06/2010 at 10:24 pm

  43. Am mai identificat unul. Pina acum au patru. La mai trebuie in jur de 20 de voturi ca sa darime Guvernul.
    UNPR sa abtine, UDMR va vota, dar promite sa voteze impotriva. Principiali cum ii stim pe cei de la UDMR, vor vota cu ciolanul.

    http://www.antena3.ro/stiri/politica/clement-negrut-inca-un-parlamentar-pdl-care-ar-vota-motiunea-de-cenzura-a-opozitiei_100820.html

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:17 pm

    • Am vazut. Poate ca e mai bine asa. Se curata PDL de toate uscaturile. E adevarat ca Prigoana si-a dat demisia din partid?

      clemycali

      03/06/2010 at 10:20 pm

      • Da, dar voteaza in continuare cu PDL, e deputat.

        Cetatean

        03/06/2010 at 10:20 pm

  44. Daca boala aia recidiveaza intr-un an de trei ori in forma acuta ceva-i putred in medicina romaneasca, dar nu cred ca-i vorba de asta ci de interpretarea ziaristica de doi lei a informatiei si termenilor de specialitate, mai trebuie urmarit.

    Gino

    03/06/2010 at 10:17 pm

    • Gino,
      oricum s-au adus niste modificari in ultima vreme in sistemul de sanatate care descurajeaza prezentarea la medic.
      Auzeam ceva despre coplata ….dar n-am date precise.
      Ceea ce stiu sigur este ca nici la medicul de familie nu te mai poti duce fara sa te programezi cu o zi inainte.
      Am patit-o eu acum 2 saptamani cand mi s-a imbolnavit baiatul.
      Cu alte cuvinte ori trebuie sa prevezi de azi ca maine vei fi bolnav ori stai acasa si soliciti programarea.
      Alternativa ar fi serviciul de Urgente din spital.
      Dar daca n-ai febra sau vreun picior rupt –slabe sperantze sa te primeasca si acolo.

      luminita

      03/06/2010 at 10:26 pm

      • Lumi, eu am avut putin rumegus in ochi si m-au primit la urgente la 11 noaptea, am prezentat buletinul, pentru evidenta, sunt defectiuni dar situatia este departe de a fi proasta, stii ca s-au praduit bani cu programul gratuit al lui Nicolaescu pentru ca oricum oamenii aveau dreptul la analize si se si faceau, cel putin pe aici. Multe sunt ca asa-s oamenii,nemernici de multe ori, nu ca ar fi sistemul sanitar de vina.

        Gino

        03/06/2010 at 10:44 pm

  45. Clemy, vor vota impotriva. Intr-o eventuala guvernare cu psd si pnl, ar fi a 13-a roata la caruta si nu ar prinde atitea posturi ca acum.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:23 pm

    • Sper sa fie asa cum spui tu. Cand ar trebui sa-si asume guvernul raspunderea? Luni, marti?

      clemycali

      03/06/2010 at 10:25 pm

  46. http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/frunda-propune-inghetarea-pensiilor-timp-de-16-luni-in-locul-taierilor-188934.html

    „În grupurile parlamentare vom mai avea o discuţie, dar cred că vom fi absolut oneşti. Niciodată nu ne-am trădat partenerii„, a precizat senatorul UDMR.

    Ce curva!

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:24 pm

    • Nu, doar au semnat acorduri de guvernare cu PSD ca apoi sa intre in guvernul Tariceanu. Dar au mai fost si alte momente. Nu mile amintesc acum pe toate.

      clemycali

      03/06/2010 at 10:28 pm

  47. Ce sa va mai spun, ilustrul domn Boc a reusit sa-si distruga si majoritatea parlamentara. Bocutzul nostru cel idiot. Unde-i @dora, cu Bocutzul cel ilustru?

    Theophyle

    03/06/2010 at 10:28 pm

    • @theophyle, esti prea sever cu dora. Cred ca ea sufera cel mai tare acum ptr ca l-a creditat pe Boc si l-a aparat in fata noastra.

      clemycali

      03/06/2010 at 10:30 pm

      • Draga, @dora este o scumpa, totalitatea adeziunii si faptul ca am aratat slabiciunile lui Boc a deranjat-o foarte tare. Acu as dori sa-i inteleg demersul. Atat, altfel e bine primita si stimata pe acest blog 🙂

        Theophyle

        03/06/2010 at 10:37 pm

  48. ThPh,
    o fi distrus bocutzu…..
    dar nici cu politrucii de doi bani nu mi-e rusine.
    Unde este solidaritatea lor alaturi de guvernul Boc?

    da, ei sint solidari NUMAI in ticalosie, in lacomie, in furt!

    si cind aud ca sint si tineri politruci printre evadati….efectiv, mi-e sila de ei!

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 10:30 pm

    • @skorpion dar era clar de la inceput. Multi au intrat in PDl ptr ineres, sa ajunga la putere, sa-si arnjeze afacerile din interiorul guvernului, etc. Iar exemplul a fost dat chiar de la varfurile PDL. Iar cand Basescu a aruncat grenada alegerii intre politica si afaceri au inceput sa se fasaie si sa o dea cote. Pune-i la socoteala si pe oportunistii slabi de inger care s-au speriat de ideea masurilor de austeritate si ai tabloul complet. Daca guvernul ramane in picioare este o necesitate absoluta o remaniere profunda a Executivului si chiar inlocuirea lui Boc cu o persoana competenta. Iar daca guvernul Boc cade (e si asta o posibilitate distincta) chiar cred ca Basescu ar trebui sa-l invite pe Ponta sa formeze guvernul (asa cum a spus si Bleen) si sa nu accepte nici un fel de guvern de tehnocrati. E nevoie de asumarea unor atitudini politice in viitoarele luni care vor fi foarte grele.

      clemycali

      03/06/2010 at 10:37 pm

    • skorpi, sunt extrem de enervat de faptul ca acest om a taiat iarba la caini 4 luni de zile, si a adus lucrurile la o adevarata criza politic! Asta nu pot sa iert, pentru ca nu poate fi iertat!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:39 pm

  49. Luni si-o asuma, marti deoun aia niste fituici numite motiune, votul are loc vinerea viitoare, in trei zile de la depuneera motiunii.

    Luni va avea loc si un vot pentru judecatorul CCR, nu stiu daca la Camera sau Senat.

    Tot Luni CCR examineaza legea Lustratiei, in ultima zi de mandat a lui Vida si Cochinescu (super ciudata sincronizarea). Colegul or, Acsinte Gaspar, e lutstrabil. Fie ne ingroapa legea, fie il ingroapa pe Gaspar. PSD a facut sesizare pe sestache, ca s aii mai prinda in fuctie pe dinozauri. Vida, acum, e ok, desi e lustrabil, nu vad ce mai are de pierdut 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:31 pm

    • Grea zi luni. Cu judecatorii CCR nu am mari sperante. Dar au intarziat mult de tot cu asumarea raspunderii. Pana vinerea viitoare se mai gasesc inca cativa tradatori in PDL care sa voteze motiunea.

      clemycali

      03/06/2010 at 10:40 pm

  50. Stefan A.

    03/06/2010 at 10:31 pm

    • Si inca ce ticalosi si ticloasa 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:41 pm

  51. city,

    sincronizare in TICALOSIE!

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 10:32 pm

    • Da, ca totdeauna, pica exact cind trebuie.

      Cetatean

      03/06/2010 at 10:50 pm

  52. Lichidatorul judiciar al falitei SC ZIUA SRL scoate la vanzare bunurile mobile si imobile ale debitoarei, pentru acoperirea prejudiciilor de 1,7 milioane de euro create fostilor angajati si parteneri de afaceri.

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 10:34 pm

    • ce dracu mai au de vandut acolo. Nu au cative de loc toate sunt la SRS acasa 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:42 pm

      • Marea afacere este terenul din Bucuresti – Intrarea Straulesti, care are obtinut un PUZ pentru un imobil cu 17 nivele pentru preconizatul “Turnul ZIUA” care nu a mai putut fi ridicat din cauza aparitiei starii de insolventa.

        Un simplu calcul la valoarea minima de vanzare a unui metru patrat construit al viitorului imobil releva o afacere cu un profit de peste 20 milioane de euro, evident pentru cine are bani sa construiasca acolo. Fiti pe faza si nu ratati oportunitatea!

        🙂

        orangeskorpion

        03/06/2010 at 10:50 pm

  53. @Theophyle,
    Povestea cu cele 3 consulturi pe an pentru boala acuta nu este o copilarie, este un proiect de Ordin de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

    http://www.cnas.ro/?id=426

    Astia chiar sunt bolnavi cu capul!!

    casandra

    03/06/2010 at 10:46 pm

    • @casandra, promit ca ma voi interesa exact, am om acolo, si voi face un scandal monstru!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:51 pm

    • Nu te supara ca-ti spun, cred ca te concentrezi pe amanunte, vrei sa ma inflamez pentru un proiect, poate e doar o discutie pe hol, soptita unui ziarist?

      Gino

      03/06/2010 at 10:54 pm

      • Nu, Gino, este un proiect aflat in dezbatere publica timp de 10 zile – cum spune legea – si apoi se adopta. Cu modificari ( daca se primesc propuneri in acest sens) sau asa cum este postat pe site-ul institutiei. Nu-i gluma!

        casandra

        03/06/2010 at 11:00 pm

      • Am citit in detaliu la ce se refera consultatiile, mi se pare de bun simt, nu vad probleme, mama este medic, zice ca nu pot fi probleme.Limiteaza decontarile medicilor de familie, unele aiurea probabil.

        Gino

        03/06/2010 at 11:02 pm

  54. ThPh,

    cu aceste patru luni pierdute sint absolut de acord cu tine.

    clemy,
    Ponta????????????
    hahaha,ma apuca risul….
    ponta NU vrea sa preia nici o sefie de guvern,
    parerea mea, ci doar vrea sa sicaneze, sa riciie, sa saboteze, sa boicoteze, sa darime, dar conducerea tarii s-o faca tot „ticalosii” de pedalisti,

    idem cretinul de crin..
    apropo, l-ati mai vazut sau doarme?????

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 10:47 pm

    • Sta probabil ascuns. Nu e Crin omul atitudinilor politice transante.
      Si da, Ponta. Daca tot e seful principalului partid de opozitie trebuie sa-si asume total aceasta functie. Asa ca ori, ori.

      clemycali

      03/06/2010 at 10:56 pm

  55. hai sa va dau niste date ca stiti care sunt problemele cu medicamentele compensate-medicii de familie si jaful din sanatate,.

    In anul 2009, medicamente compensate si gratuite la valori de peste cateva zeci de milioane de euro au fost cumparate pe baza uno retete date unor asigurati pensionari si vandute la preturi derizorii.

    Medicamentele au fost revandute pe bani buni in Turcia si tarile arabe. Punct 😦

    Theophyle

    03/06/2010 at 10:49 pm

    • All
      As dori un singur exemplu de activitate care functioneaza bine sau decent in Romania .
      Macar unu , indiferent de sector !

      Stefan A.

      03/06/2010 at 10:52 pm

      • Exportul de inteligenta (studenti, medici etc) peste hotare. Merge brici.
        Exportul de brate de munca ieftina. Merge teava.

        Cetatean

        03/06/2010 at 10:57 pm

      • traficul de droguri,
        traficul de carne vie care se exporta,
        traficul cu promisiunea raiului,
        plata la negru partial sau total a angajatilor la 20 de ani de la lovilutie,
        comertul politrucilor cu statul roman,
        antenele, spantenele, irealitatile,
        indobitocirea naivilor si ignorantilor cu televiziuni,

        mai vrei?
        :mrgreen:

        orangeskorpion

        03/06/2010 at 11:04 pm

  56. De asta inghite Sanatatea bani cu toptanul de 5 ani incoace. Suveici monstruoase.

    Cetatean

    03/06/2010 at 10:51 pm

    • @cetatean, nu a existat un sabotor al sistemului mai mare si un talhar mai veros decat Nicolaescu de cand Romania este Romania!

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:55 pm

      • A, da, stiu, medicul meu de familie mi-a povestit prin ce cosmaruri au trecut cind afost asta. Am instalat-dezinstalat-backup nenumarate tipuri de soft medical de doi lei, achizitionate cu bani grei. Am vazut medicii incarcati cu hirtogaraie ca nu mai putea asistenta, isi lua acasa sa lucreze duminica. Am vazut medici cu dischete, stickuri si cd-uri la raportare la casele judetene, la coada, ore in sir, si apoi trimisi acasa de un sobolan de birou care avea program fix.

        L-as baga pe nicolaescu cu capul in hirdaul unui spital de boli infectioase.

        Cetatean

        03/06/2010 at 11:00 pm

  57. ……iar spitalul de oncologie are medicamente pentru cancerosi pentru urmatorii 30 de ani,
    chiar daca aceste medicamente expira in ….2011.

    afaceri si aici!

    spitalul din craiova voia sa preia medicamentele din slatina, cu conditia preluarii si a bolnavilor din slatiina, lucru refuzat de ultimii…

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 10:52 pm

    • slatina este spitalul in care amurit copilul cu mana fracturata, nu?

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:56 pm

  58. Buna seara iarasi si iarasi,
    cred ca aici s-au adunat toate elementele chiaburimii care au sabotat cit au putut colectivizarea. Si ce soţietate am fi avut acum daca nu va impotriveati maretelor idei!

    – John!
    – Da, sir!
    – Unde este cainele?
    – Facea politica si l-am impuscat!
    – Cum ti-ai dat tu seama ca facea politica?
    – Manca rahat in gradina.

    victor L

    03/06/2010 at 10:52 pm

    • Salut Victor 🙂
      Super bancuul, al naibi javra. Facea politica 😀

      Theophyle

      03/06/2010 at 10:57 pm

  59. da, la slatina a murit copilasul de 9 ani, dar aici este vorba, din cite am inteles, de spitalul oncologic.
    iar baietul a fost la sp. de urgenta, parca…

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:01 pm

    • vrei sa-mi spui ca intr-un orasel ca Slatina exista mai mul decat un spital? Vezi asta este chiar o aberatie 😦

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:05 pm

  60. Theophyle, poate nu ai fi rau sa pui din nou linkul de dimineata cu notele data de postarank, sa vada si prietenii care nu au apucat sa citeasca ce lectii dam noi la moguli in termeni de audienta 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:06 pm

    • Concluzia: daca nu se aplica masurile dure acum, in cel mult 6 luni -un an ne aflam intr-o situatie si mai rea decat este acum. Adevarat cerc vicios.

      clemycali

      03/06/2010 at 11:12 pm

  61. postarank????

    qu’est ce c’est?

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:07 pm

  62. Da, uitati-va la best Rank 🙂 sau la Great Ranks 🙂

    http://www.postrank.com/feed/d713549b8b161b47f96b656714709e7f

    Theophyle

    03/06/2010 at 11:07 pm

    • O, felicitari!
      Doua note de 10 numai in luna mai!
      Dar care sunt criteriile evaluarii?

      casandra

      03/06/2010 at 11:11 pm

      • @Casandra
        Huffinton are note cam ca noi 🙂
        Au un algoritm destul de complicat ca sa nu poti face postari aranjate, il invat acum 😆

        Theophyle

        03/06/2010 at 11:14 pm

        • Mai citeste inca o data cartea recomandata de Turrambar!
          Poftim! Invata algoritmul!

          casandra

          03/06/2010 at 11:16 pm

  63. este posibila o asemenea ticalosie???

    o serie de institutii au trecut la cresteri artificiale ale salariilor, astfel ca viitoarele reduceri ale veniturilor sa nu ii afecteze.

    incredibil, daca este adevarat!
    nu-i impusca nimeni?
    🙂

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:10 pm

  64. Important de stiut ca peste 5.2 postul este considerat great post 🙂

    Theophyle

    03/06/2010 at 11:10 pm

    • Eu dau 9.9 pe acest blog !
      Multumiti ?

      Stefan A.

      03/06/2010 at 11:13 pm

      • de ce nu 10.0 🙂

        Theophyle

        03/06/2010 at 11:14 pm

        • E criza ! 🙂

          Stefan A.

          03/06/2010 at 11:16 pm

  65. Seara buna Theophyle all 🙂
    Criza mare monsher.Turistii straini se indreapta spre zonele mai ieftine.Turizmul evlavios rural romanesc.
    Perfect land of choice.
    Un grup mic de turisti englezi poposesc pe meleagurile noastre,intr-o zona splendita uitata de lume,la casa preotului dintr-un satuc din mijlocul muntilor la mica distanta de o capela frumoasa numita de sateni in onoarea musafirilor englezi William Chapel.
    Dupa cateva zile de odihna,intorsi acasa isi povestesc unul altuia impresiile.Constata toti intr-un final,ca nici unul dintre ei nu a gasit WC-ul si-si faceau necesitatile care pe unde apucau prin padure, fiindu-le jena sa intrebe preotul gazda.In casa n-au gasit asa ceva si nici apa curenta nu aveau.Imediat trimit o scrisoare ministresei turismului rugand-o sa le spuna unde este WC-ul,motivand ca si alti englezi vor sa-si petreaca acolo vacanta.
    Blondina s-a informat,a cerut lamuriri preotului,acesta desigur, fiind cu cele sfinte s-a gandit la capela.I-a raspuns gatuit de emotie iar blondina bucuroasa de succesul proiectului trimite englezilor o scrisoare detaliata.
    Dragi turisti,acest minunat lacas de usurare a sufletelor omenesti se afla la doar cativa km. de satul in care ati fost gazduiti.Acolo se poate merge pe jos,cu carutza,chiar si calare,ne gandim la posibilitatea implementarii unui program de transport cu traditii rurale,pentru ca s-a constatat ca anumite perioade din zi este foarte aglomerat.La intrare niste domni va intampina si va inmaneaza o bucata de hartie si va roaga in acelasi timp sa nu o murdariti sa n-o mototoliti sau s-o rupeti,la plecare aceasta urmeaza ca sa fie returnata pentru a fi folosita un timp cat mai indelungat.Pot intra si copiii.Acestia stau jos langa parinti si canta in cor.Un sistem audio performant cu efecte de sintetizator electronic face ca tot ce se aude inauntru sa se auda si afara,astfel incat un sunet duios coboara de pe culmea dealului inspre sat.In buna noastra traditie tot ce se aduna acolo este donat saracilor.

    mircea

    03/06/2010 at 11:11 pm

    • 😆

      Stefan A.

      03/06/2010 at 11:15 pm

    • 😛 Haha!

      Cetatean

      03/06/2010 at 11:16 pm

    • Super-duper 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:16 pm

    • Si eu trimis nota pentru Mircea dar a fost ascunsa undeva ! 😦

      Stefan A.

      03/06/2010 at 11:18 pm

  66. Patriciu si alti moguli de carton sunt hamsii, noi usntem adevaratii rechini ai informatiei libere 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:15 pm

    • Important este sa aducem ceva nou, ceva proaspat ceva cinstit. Poate daca se poate si ceva idei. Cred ca acum este timpul.

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:17 pm

  67. MIRCEA,
    demential

    😛

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:15 pm

  68. bravo, ThPh,
    excelent, dar am vazut si nota 10!

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:16 pm

    • Da am avut un 10 cand Cetatean si casandra au facut ideologie pura 😆

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:18 pm

      • Hahaha, chiar nu m-am uitat sa vad ce am postat la acel articol, ia sa vad!

        Cetatean

        03/06/2010 at 11:21 pm

      • Ai avut nota 10 in 28 mai si 13 mai.

        casandra

        03/06/2010 at 11:21 pm

        • Casandra ce importanta are, important este ca facem ceva impreuna, ca poate totusi se poate ca poate totusi fiecare dintre noi cu parerile noastre diferite vom face ceva impreuna!

          Theophyle

          03/06/2010 at 11:24 pm

        • Exact la asta m-am gindit cind am spus ca Politeia e gratis. Nu m-am referit doar la aspectul comercial, ci la gratuitatea efortului comun, care izvoraste din patriotism si dorinta de a construi unde altii distrug.

          Cetatean

          03/06/2010 at 11:33 pm

  69. Mai baieti si fete, lucrurule cele mai bune in viata sunt gratis. Politeia e gratis.

    Peste trei luni Adevarul si alte crucisatoare din holdingul lui Patriciu vor fi scufundate de sistemul pay-per-view, noi vom trage tare pentru ratinguri la fel de bune ca Huffington 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:19 pm

    • @Cetatean, chiar merita e ceva facut din dragoste si nu din ura si injuraturi!

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:26 pm

  70. Trebuie stiut ca prima monitorizare s-a facut pe 13 mai, toate notele de 1 la postarile anterioare sunt automate fara monitorizare. 😆

    Theophyle

    03/06/2010 at 11:33 pm

    • Hehe, jucam tare, stimabile 🙂

      Cetatean

      03/06/2010 at 11:34 pm

    • Felicitari Theophyle 🙂
      Ma bucur tare.

      mircea

      03/06/2010 at 11:39 pm

  71. Oare de ce doar de pe 13 mai?

    Pentru niste amatori ca noi, sa avem note asa mari e impresionant.

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:34 pm

    • Pentru ca nu am fost in atentia lor 🙂

      Theophyle

      03/06/2010 at 11:37 pm

  72. Fiindca efortul politeienilor merita rasplatit, scot la mezat 11 posturi bine platite. 😉

    Vorba lui Dinu Paturica a lui Nicolae Filimon: „Ce dai sa te fac ispravnic?”

    http://www.financiarul.com/articol_45842/echipa-de-aur-a-bugetarilor-de-la-portar-cu-1-700-lei-la-sef-serviciu-cu-24-948-lei.html

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:36 pm

  73. Buna canadianul, ma bucur sa te gasesc foarte priceput si-ntr-ale agricole 🙂

    Auzi, la scaderea pensiilor nu te pricepi?

    agaX

    03/06/2010 at 11:37 pm

  74. Theophyle, exista note de 1 sub 13 mai, dar dupa o plaja de note de 1, incep note normale de pe 3 mai in jos. Intre 3 mai si 13 mai a fost numai 1.

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:42 pm

  75. ThPh,

    si din partea mea felicitari!
    🙂

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:42 pm

  76. Funeriu a demis-o pe purtătoarea de cuvînt a Ministerului.

    gabhry_el

    03/06/2010 at 11:44 pm

  77. Vergu?

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:44 pm

  78. Daca se face o treaba buna, chiar daca esti un afurist de roman totusi te iau in seama, cu tot cu limba noastra pasareasca 😆

    Theophyle

    03/06/2010 at 11:44 pm

  79. Mai ales dupa ce am criticat la greu Europa si Tratatul UE 😉

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:45 pm

  80. Pretini, azi nu am citit si scris nimic 😦

    La treaba. Multumesc mult pentru vizita sper ca ne vom citi si maine 🙂

    O seara / noapte buna 🙂

    Inca o data multumesc ca suntem impreuna!

    Theophyle

    03/06/2010 at 11:47 pm

    • Noapte buna, e o placere 🙂

      Cetatean

      03/06/2010 at 11:48 pm

    • Noapte buna Theophyle 🙂

      mircea

      03/06/2010 at 11:55 pm

  81. Nonitorizarea a inceput pe 19 februarie. Pe 20 am avut 6,3!

    Gaby, daca a demis-o pe Vergu, a facut o treaba super!

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:48 pm

  82. vergu este o smecherita batrina si absolut dubioasa..
    chiar ma mir ca a fost angajata la minister.

    nu a fost ziarista la gindul?

    a fost un scandal dubios cu niste subiecte la bac – gasite in avanpremiera dubios de vergu – in urma cu citia ani???

    orangeskorpion

    03/06/2010 at 11:51 pm

  83. @All

    Daca nu ati citit, ne-a oferit @p o poveste minunata si trista la 10:01.

    Noapte buna si vise frumoase!

    casandra

    03/06/2010 at 11:55 pm

    • Casandra 🙂
      @p e intr-adevar minunat,impresionant.In spatele cuvintelor sale se ascund 45 de ani de mutilare a unor traditii nemaipomenite si inca vreo 20 de pervertiri originale dar si nevoia de o munca sustinuta,a tuturor, pentru schimbarea mentalitatilor.Proces lung dar,sa tragem sperante.Altminteri nu se poate.

      mircea

      04/06/2010 at 12:59 am

  84. Noapte buna! 🙂

    Cetatean

    03/06/2010 at 11:57 pm

  85. Noapte buna Citi 🙂
    All

    mircea

    04/06/2010 at 12:04 am

  86. Revin scurt inainte de a iesi definitiv.

    Theophyle, all, daca tot am discutat de agricultura: „Evaziunea fiscala in agricultura este de 4-5 miliarde de euro”

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-7366042-mihail-dumitru-ministrul-agriculturii-dezvoltarii-rurale-evaziunea-fiscala-agricultura-este-4-5-miliarde-euro.htm

    Cetatean

    04/06/2010 at 12:09 am

  87. gata, sting lumina si eu

    noapte buna!

    orangeskorpion

    04/06/2010 at 12:22 am

  88. Vin si eu o data cu Mos Ene, c-am muncit ca o roaba azi.

    Voiam sa-i spun lui @p cam asa: Cine esti tu, @p, de vii si ma emotionezi asa? 🙂

    Da’ bine scrii! Parc-ai fi Marin Preda… 🙂

    nicole

    04/06/2010 at 1:44 am

  89. noapte buna tuturor!

    nicole

    04/06/2010 at 1:45 am

  90. Salut voios ! 🙂

    Aici sunt banii dv.!
    Cine-i recupereaza ?

    „Motiv de şantaj: adjunctul de la Electrica a luat 800.000 euro de la cămătari.”

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/motiv-de-santaj-adjunctul-de-la-electrica-a-luat-800-000-euro-de-la-camatari-188917.html

    Tzepelica

    04/06/2010 at 8:26 am

    • Buna dimineata. Traim in „România” S.A., „România” S.R.L., „România” A.F., „România” P.F., nu?

      Gino

      04/06/2010 at 8:46 am

      • De fapt, asta e caracatita care ne sugruma, asta e „sistemul ticalosit”.
        Ticalosii numiti politic in functii de decizie, din care dreneaza banul public.
        Mafia patronata de actuala clasa politica, indiferent de culoare.
        Cu cat urci mai sus, cu atat gradul de ticalosie e mai mare iar sumele devin colosale.

        Tzepelica

        04/06/2010 at 9:00 am

  91. Daca cineva vrea sa faca curatenie, trebuie sa inceapa de sus in jos.
    Pt. asta e nevoie, insa, de o persoana libera, nesantajabila, nondependenta de mafie.

    Tzepelica

    04/06/2010 at 9:02 am

    • Cum pot sa cred ca nu sunt bani, pentru nevoile unei populatii cu pretentii atat de mici? Multi oameni chiar cred ca 200 de euro este o pensie din categoria celor bune si sunt multumiti cu ea, cum nu poti avea bani sa le platesti astora pensia?

      Gino

      04/06/2010 at 9:45 am

  92. Buna Dimineata, Postare noua 🙂

    Theophyle

    04/06/2010 at 9:49 am

  93. Numirea intr-o functie de demnitate publica a unei persoane cu datorii de 3 000 000 euro este o aberatie, daca spune ca noaptea nu poate dormi din cauza ei, ma gandesc ce face ziua. Vreau conducatori odihniti!!!

    Gino

    04/06/2010 at 9:49 am

    • Ziua incearca sa faca rost de ei.
      De la inaltimea functiei/autoritatii… 🙂

      Tzepelica

      04/06/2010 at 10:04 am


Comentariile sunt închise.