Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Democraţia S.R.L: regăsirea echilibrului

Criza actuala nu a fost un eveniment inevitabil, numele ei este “lipsa de responsabilitate”. Majoritatea motivatiilor negative bazate pe elemente  geopolitice au fost inexistente in declansarea acestei crize. Asa cum comunismul a cazut din lipsa lui de compatibilitate cu necesitatile societatii umane asa va cadea si capitalismul pecuniar. In nici un caz nu m-am transformat in social-democrat, Doamne fereste, capitalismul a fost si va ramane singurul sistem viabil de la Fenicieni si pana in zilele noastre. Societatea umana nu mai poate tolera nici capitalismul pecuniar, asa cum l-am descoperit, cum nu a mai putut tolera comunismul.

Capitalismul-pecuniar este promotorul primei etape ale acestei crize. Acest capitalism-pecuniar   a creat valori inexistente pentru a sustrage bani existenti si a-i transforma in valori finite (adevarate, stabile), insusindu-le. In afara incompatibilitatii cu nevoile societatii, ambele sisteme – comunismul si capitalismul-pecuniar –  au la baza o singura ipoteza existentiala, minciuna si propaganda masiva.

Cine crede ca aceasta criza, declansata de capitalismul-pecuniar, s-a terminat greseste amarnic. Omenirea a intrat in a doua etapa a crizei, poate si mai grea decat prima. Etapa in care statele au devenit amenintate de faliment. Aceasta etapa o putem numi “criza datoriilor suverane”, mai putin dependenta  de capitalismul pecuniar; singura legatura ar fi ca acest capitalism a facilitat intrarea statelor in impas (vezi legaturile oneroase ale economiei grecesti cu capitalismul pecuniar, care a mascat datoriile de loc noi ale Greciei pana la insolventa lor).

Criza datoriilor suverane” era iminenta! Ea a fost generata de dezechilibrul dintre supra-productia unor state fata de supra-consumul altora. Intr-un cuvant, chinezii si nemtii au fabricat si grecii, spaniolii si altii au cumparat, bazandu-se pe niste venituri care au ramas pe vine. Chinejii si germanii au acceptat indatorarea si au primit in loc de bani adevarati “cuvantul de onoare” al acestor state, adica hartii care s-au dovedit fara valoare.

 

Vreau ca toti prietenii socialisti sa inteleaga – capitalismul nu a murit, ci el va trebui sa se curete de reziduurile lacomiei si ale non-valorilor pecuniare.  Cea mai mare putere capitalista (in devenire) din lume este un stat comunist, China. Capitalismul NU este si NU a fost niciodata o oranduire sociala. De la sclavagism si pana in zilele comunismului chinez, capitalismul a fost un sistem economic, care niciodata nu va avea inlocuitor. Capitalismul a fost si va fi si in viitor promotorul progresului.

Acum ce? Dupa ce am dovedit, sau mai bine zis realitatea a dovedit ca democratia are limitele ei, si limite serioase – dependenta totala de prostia maselor si intotdeauna si a liderilor lor, “democrati”.

Trebuie sa va spun ca postarea viitoare va fi foarte dureroasa, a unui cetatean roman care se considera patriot. Singura sansa a Romaniei de a-si ocupa un loc respectabil a fost confiscata de privatizarea resurselor nationale. Noul echilibru va fi creat de statele care au, produc fabricate si comercializeaza materii prime, popoarele valorilor finite. Orice vorba de noi privatizari trebuie innabusita si cel care vorbeste de acest lucru trebuie pus la zid ca tradator. Din punct de vedere social, la treaba lume, ca nu mai sunt bani degeaba!

Sunt sigur ca si “noua democratie” va fi foarte diferita de cea existenta, vom vorbi in postarea de maine despre aceasta noua democratie, din nefericire care ne va vizita peste doua generatii. Pana atunci poporul roman va trai asa cum a trait pana astazi, cu capul plecat! 

 

 

94 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara!!!

    „Sunt sigur ca si “noua democratie” va fi foarte diferita de cea existenta, vom vorbi in postarea de maine despre aceasta noua democratie, din nefericire care ne va vizita peste doua generatii. Pana atunci poporul roman va trai asa cum a trait pana astazi, cu capul plecat! ”

    @Theophyle,

    De ce „peste doua generatii”?

    nicole

    29/05/2010 at 8:40 pm

    • @nicole salut 🙂
      Pentru ca o noua democratie este dependenta de doua lucruri, electorat si clasa politica. Nu cred ca electoratul nostru poate fi educat mai repede, asa dar nici clasa politica nu poate fi alta.

      Theophyle

      29/05/2010 at 8:42 pm

  2. Exceptionala fotografia din coltul dreapta-sus!

    nicole

    29/05/2010 at 8:41 pm

    • sugestiva 😦

      Theophyle

      29/05/2010 at 8:42 pm

  3. salve,

    cred ca 80% din politruci ar trebui sa primeasca o cravata ca cea din fotografie, dar s-o si foloseasca cit mai repede!
    :mrgreen:

    orangeskorpion

    29/05/2010 at 8:43 pm

  4. ThPh,

    l-am auzit si pe Basescu vorbind de datorii „suverane”;
    de ce se foloseste cuvintul „suveran”?

    de ce datorii suverane?

    orangeskorpion

    29/05/2010 at 8:45 pm

    • Skorpi, aceste datorii sunt datoriile pe care statele le au. Adica datori interne si externe pe care statul le acumuleaza din cauza lipsei unui echilibru economic. Deobicei acesta diferenta este acoperita in diverse moduri de la datorii spre banci si pana la Bonds (harti valorice vandute pe piata si avand dobanda)

      Theophyle

      29/05/2010 at 8:49 pm

  5. Sunt de acord cu ce ai scris aici. Suntem la un sfarsit de lume si un inceput dureros de alta lume. Si ai dreptate si in privinta capitalismului care trebuie „despaducheat”. Dar si acest capitalism va suferi mutatii esentiale, industria financiara care l-a definit in aceasta faza a globalizarii se va reduce la nivelul de „servicu” auxiliar, nu mai poate fi motorul si initiatorul marilor fluxuri. trebuie sa regandim noi mecanisme de stabilizare automata in sistem.
    Si, chiar daca nu tu nu esti de acord, trebuie sa regandim – nu sa distrugem – soclul social (esentializat dar si consolidat; nu neaparat facut mai costisitor, ci asigurat cu resurse suficiente pentru a fi el insusi un stabilizator al economiei). Si cum totul de acum inainte trebuie sa aiba in centru responsabilitatea (individuala si colectiva), subsistemele societale ar trebui sa se construiasca SI pe principiul bonus-malus. Drepturile si libertatile tuturor (civice, sociale, economice, politice) sunt de neatins, dar trebuie sa inglobeze in materializarea lor si acest principiu.

    De cateva decenii, libertati si drepturi fundamentale au fost exercitate clandestin si abuzate de diferiti:

    1. actorii economici si financiari au luat substanta economica, social si sociala a diverselor comunitati locale si nationale (resurse naturale, resurse umane educate si sanatoase, resurse financiare/fiscale), le-au transformat in profit si le-au transferat, fara justa plata a „biletului de calatorie economica” catre paradisuri fiscale si bancare, adevarate „gazde de hoti”.

    2. entitati financiare au luat libertatea de a intreprinde activitati economice specifice si de ainova fara „cenzura” statelor (pe principiul mainii nevazute…) si au folosit-o in escrocherii patente.

    3. Si da, admit, parti semnificative ale populatiilor au abuzat de mecanismele de protectie sociala, apropriindu-si beneficiile fara a indeplini si datoria de responsabilitate fata de ceilalti si fata de societate.

    De aceea spuneam: bonus-malus, in forme adaptate culturilor locale si situatiilor particulare.

    casandra

    29/05/2010 at 8:50 pm

    • Casandra,
      ca sa nu te necajesc, statul social a fost amanat (nu a murit) pentru extrem de mult timp cel putin o generatie sau doua. Am si socialismul a fost lovit la fel de garv pentru ca este la fel de vinovat in situatia creata.

      Am sa explic maine ca singura scapare este o legislatie extrem de puternica si restrictiva, altfel Romania cu sau fara masurile luate va intra in faliment. Cifrele o spun, nu eu 😦

      Theophyle

      29/05/2010 at 8:59 pm

    • Nu ma pot abtine sa lansez o parere din off: propaganda, argumentata dar tot propaganda. Doar parerea mea, scuze pentru duritate.

      Gino

      29/05/2010 at 9:04 pm

      • Gino, nu cred ca este vorba de propaganda, cred ca sunt opinii si opinii intr-adevar asumate in care cineva cred si bine ca nu toti gandim la fel!

        Theophyle

        29/05/2010 at 9:08 pm

        • „forme adaptate culturilor locale”, „situatiilor particulare”, de ce imi suna cunoscut, poate de la invatamantul politico-ideologic? Coji de pepene, sa am pe ce sa alunec.

          Gino

          29/05/2010 at 9:16 pm

  6. ThPh,
    stiu, am inteles, ce nu inteleg: folosirea cuvintului SUVERAN!

    orangeskorpion

    29/05/2010 at 8:50 pm

    • Skorpi este vorba de capital/datorii al unor entitati centrale. Printre ele si state suverane!

      Theophyle

      29/05/2010 at 8:53 pm

    • @Skorpi,
      Totul pleaca de la definitia „suveranului” in modernitate, poporul in diferitele sale forme de organizare si autoadminsitrare colectiva: statul central( federal si statele componente, unde este cazul), autoritati regionale si departamentale, municipalitati, diferite agentii ale autoritatii publice care au capacitatea de a emite obligatiuni. Toate aceste „obligatii” pe care si le asuma „suveranul” (in parte si in intregul sau) constituie „datorie suverana”.

      La datoria suverana daca se mai adauga si datoria corporatista avem datoria totala.

      Ce este teribil la noi?
      Datoria publica a statului este mai mica de 30% din PIB. Iar datoria suverana, daca se apropie de 100 mld. euro, este la peste 80% din PIB. Cine naiba a facut diferenta asta?

      casandra

      29/05/2010 at 9:19 pm

      • multumesc si tie, casandra, pentru explicatii.

        la ultima intrebare a ta: cine naiba…..?
        raspund cu: basescu si pdl, of course, nu?
        :mrgreen:

        sau basescu + pdl incearca sa scoata castanele din focul intetit din 1990 de ilici si „copilasii” sai?

        orangeskorpion

        29/05/2010 at 9:22 pm

  7. thPh,
    de ce nu se foloseste atunci sintagma

    datorii ale statelor suverane?!
    sint cam circotas, nu-i asa?
    😉

    orangeskorpion

    29/05/2010 at 8:57 pm

    • da , dar nu numai. De exemplu datoriile garantate de stat, firmelor cu capital de stat. Sau tranzactionari diverse pentru proiecte ale satului, de exemplu cumparare de armament sau construirea unei centrale nucleare.

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:01 pm

      • ok, acum totul este limpede,
        danke
        🙂

        orangeskorpion

        29/05/2010 at 9:10 pm

  8. OK. Inteleg…de data asta sint capitalistii de vina si nu sindicatele. Sau se pot numi sindicate de capitalisti 😉 ?
    Si care e solutia? Nu e reglare?

    Aici ar fi critica UE f justificata-They didn’t see it coming… Nici macar dupa 2 ani de criza.
    Si nici Statele nu au fost mai breze.

    Cea ce imi dovedeste omenirea a invatat una alta despre economie….dar am adaugat complexitate si o luam din nou de la 0. O groaza de Nobel-uri date de pomana?

    Social-democratii nu au contestat niciodata capitalismul, din cite stiu eu…
    L-au mai imblinzit, l-au muls dar nu iau contestat rolul si meritele.

    Tio

    29/05/2010 at 8:58 pm

    • Nu nu i-au contestat rolul si meritele (capitalicmului), ca atunci ce vaca ar mai fi muls?

      nicole

      29/05/2010 at 9:00 pm

    • @tio, 😦
      Nimeni nu au fost buni, daca ai citit postarea anterioara am explicat de ce. Da sindicalisti sunt foarte VINOVATI pentru ca ei nu si-au corelat cererile cu realitatile si nu au dat nimic in schimb, de exemplu productivitate!

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:03 pm

  9. Iata pana unde poate merge la o adica „unitatea” Europei:

    http://blogs.ft.com/brusselsblog/

    cam trist, ca sa zic asa…

    nicole

    29/05/2010 at 8:58 pm

    • hai ca asta e copilaresc 😦

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:04 pm

  10. Chestia cu privatizarile trebuie dezvoltat putin…
    Am mai vazut citeva referiri dar am crezut ca sint doar anti-Videanu.

    Toate privatizarile sau doar cele strategice? Privatizarile in sine sau felul in care s-a facut transferul?

    Tio

    29/05/2010 at 9:07 pm

    • Tio,
      toate privatizarile de resurse naturale trebuie oprite. Toate celelalte privatizari trebuie sa fie facute pe piata libera adica prin burse de valori, aici sau oriunde.

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:10 pm

  11. Salutari tineri , mai putin tineri , doamne, domnisoare si domni ! 🙂
    Ma pregatesc (adica iau pijamaua) si ma scufund in analiza articolului si a comentarilor !
    Aveti putina rabdare ! 🙂

    Stefan A.

    29/05/2010 at 9:09 pm

    • salut Stefan 🙂
      ce culoare are pijamaua 😆

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:11 pm

      • Albastra cu scris :
        Athletic player association. Adica Apa ! 🙂
        Curiosule !!!!!!!

        Stefan A.

        29/05/2010 at 9:16 pm

  12. […] afla mai mult: Democraţia S.R.L: regăsirea echilibrului […]

  13. Mult adevăr şi prea tentant gând de resemnare. Asta ne mai lipseşte!

    Băşcăliosul

    29/05/2010 at 9:21 pm

    • Bascaliosule salut 🙂
      Cand vei vedea in postarea de maine ce trebuie de facut ai sa vezi ca nu exista nici un fel de speranta intr-un timp mai apropiat. Nu sunt resemnat sunt realist 😦

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:28 pm

      • Theophyle, nu il provoca! Atunci cind vei citi ultimul articol din Sandei, vei avea imboldul sa pui mina pe furca si sa faci ceva, vei renunta la resemnare 🙂

        Cetatean

        29/05/2010 at 9:33 pm

        • da, Cetatean, exista o solutie rapida: „sa schimbam poporul” 😦

          Theophyle

          29/05/2010 at 9:45 pm

        • Resalut!
          @Theophyle,
          Aş avea mai multe argumente să-ţi susţin ideea decât să o combat. Totuşi, resemnarea şi lipsa motivaţiei scad vigilenţa şi întârzie întreptarea pe traseul celor 2 generaţii… spre 3-4.

          @Cetăţean,
          Asta-i bună! Stai bine cu intuiţia.

          Băşcăliosul

          29/05/2010 at 9:48 pm

  14. Prieteni, se zice datorii suverane pentru ca ele apartin statelor suverane, care vor ajunge, din cauza datoriilor, sa isi piarda suveranitatea 😦

    Mister B, am vazut comentariul tau care imi era adresat, despre Pivniceru si discriminarea privatilor. Ai avut dreptate cind am discutat acum citeva zile de cei 15% care trebuie taiati chiar si de la pensiile mici, pentru ca altfel se ataca masura pentru ca introducea discriminare. Acum, ca se taie la toate pensiile minim 15%, juzii pling d emila privatilor! Hai ca asta e tare, e semn ca dpdv al motivarii, legea nu poate fi atacata decit pe acest motiv. Aia de la IRTV care rid cum ca nu e un dezastru, de fapt nu vad ca motivarea e alta. Insa Pivniceru a vrut sa loveasca cu arma aia sensibila numita „discriminare”…

    Cetatean

    29/05/2010 at 9:22 pm

  15. ia cititi aici

    Primul lider al republicii Belarus in epoca post-sovietica, Stanislav Suskevici,

    care a semnat tratatul de disolutie a URSS in 1991,

    si-a exprimat public protestul fata de pensia lunara pe care o primeste – 3.200 de ruble belaruse, echivalentul unui dolari american

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-7335895-primul-lider-belarusiei-independente-stanislav-suskevici-are-pensie-lunara-dolar.htm

    orangeskorpion

    29/05/2010 at 9:28 pm

    • sa o dam si lu’ Pivnicera 🙂

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:30 pm

      • hot lips????
        mare javra umana muierea asta

        orangeskorpion

        29/05/2010 at 9:33 pm

  16. Skorpi, pedeapsa pentru ca a semnat decretul de disolutie… Daca era baiat finut, acum avea mai mult.

    Cetatean

    29/05/2010 at 9:31 pm

  17. Deci , ce a ramas rentabil de vindut din Romania ?
    In afara de hidrotehnica , nimic .
    A , au ramas muntii, riurile , ceva strazi si gata !
    Daca nici asa nu ajung banii pentru dezmatul cu vechime de 20 de ani , se pot vinde si servicile statului . Anaf privat , ANI privat , aparare cu garzi civile si cum tot licitez puternic , facem si un parlament privat . Am uitat ca asta deja exista si se gindesc doar la interesul lor ! 😆

    Stefan A.

    29/05/2010 at 9:36 pm

    • + justitia privata a la hot lips a lui costache dinu

      orangeskorpion

      29/05/2010 at 9:37 pm

    • Mai avem si niste munti de sare.
      Dar e neiodata si nu se cauta.
      Ca mai nou directivele ieuropene spun sa bagam iod in sare ca sa ni se umfle tiroida si sa crapam mai devreme de pensionare . :mrgreen:

      luminita

      29/05/2010 at 9:48 pm

    • Ce vorbesti frate 🙂
      Aut, uraniu, zacamintele de petrol de la M.Neagra, potasiu, fier, cupru ….

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:52 pm

      • …chiar si zinc ….
        si magneziu B6….

        luminita

        29/05/2010 at 10:00 pm

  18. asta ne mai lipseste: referendum pentru aminarea masurilor de austeritate, gind diabolic si populist sadea.

    PSD intentioneaza sa ii propuna presedintelui Traian Basescu organizarea unui referendum national pe tema masurilor de austeritate decise de Cabinetul Boc. Anuntul a fost facut sambata de liderul social-democrat Victor Ponta.

    orangeskorpion

    29/05/2010 at 9:36 pm

  19. Mie mi-a placut si poza super-matzei gonflate de obeza ce e 😆
    Spuneam si eu mai demult ca ar trebui sa producem si noi ceva , sa consumam ceea ce producem si sa exportam surplusul ,
    chiar si pioneze si scobitori, si chilotzi , si tenisi de unica folosintza -ca chinezii – noi chiar nu putem produce nimic vandabil , nici macar sare neiodata ,
    ca importam si sare ????

    luminita

    29/05/2010 at 9:38 pm

  20. Ma duc sa-mi iau o scobitoare chinezeasca intre dinti si sa urmaresc Eurovisionul .
    Fara popcorn, ca miroase a capitalism de criza.

    luminita

    29/05/2010 at 9:41 pm

  21. Hai ca urmeaza vremuri rele pentru PNL!

    Ponta, cum am mai spus, nu vrea alianta cu PNL (s-a umflat orzul in el, crede ca va avea peste 50% in 2012), insa el inca nu stie ca Iliescu nu ii va da voie sa ingroape PNL. Ponta sustine votul uninominal majoritar (asa a cerut in 2007, in raspar cu ce vroia Hrebenciuc), insa Iliescu nu va vrea sa renunte la balamaua PNl si, prin urmare, pot sa va spun de acum, Iliescu se va opune unei posibile intelegeri PSD-PDL pentru introducerea majoritarului. Mai ales ca are nevoie de PNL pentru a bruia PDL-ul pe zona din dreapta. Basescu de asta le-a si bagat pisica UNPR in stinga, pentru a le da de furca PSD-istilor pe zona aia, cit el se ocupa de virajul puternic la dreapta.

    http://www.mediafax.ro/politic/ponta-nu-vom-mai-face-aranjamente-cu-alte-partide-vreau-sa-facem-alianta-psd-psd-6204672/

    Cert este ca va veni vremea „testarii” lui Ponta de catre cuplul Iliescu-Nastase nu peste mult timp.

    Cetatean

    29/05/2010 at 9:41 pm

    • Si tu il crezi pe Ponta? Bune vremuri am ajuns 😀

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:46 pm

  22. Aaaaa, era sa scap prilejul ocaziei…
    Servus , Stefan A. ! 😆

    luminita

    29/05/2010 at 9:42 pm

    • Servus luminita !
      Servus , servus , servus anticipat tuturor si nu incepeti iarasi cu servus ! 😆

      Stefan A.

      29/05/2010 at 9:48 pm

  23. Cetatean,
    Pivniceru nu poate fi lustrata , bre ?
    Ca dupa mutra si limbaj pare o securista kaghebista reactivata cu acte in regula.

    luminita

    29/05/2010 at 9:45 pm

    • Poate cu matraguna!

      Theophyle

      29/05/2010 at 9:52 pm

      • hihihi !
        beton !

        luminita

        29/05/2010 at 10:02 pm

        • Incorect !
          Solutia perfecta , o baie in lacurile cu cianuri Rosia Montana . Efect garantat ! 🙂

          Stefan A.

          29/05/2010 at 10:05 pm

    • Lumi-Lumi,
      N-ai auzit că deocamdată pe Mona Pivniceru o lustruieşte numai Mihai Vlasov?

      Băşcăliosul

      29/05/2010 at 9:57 pm

      • Mister B,
        Mihai Vlasov asta e metro sau bi sexual de se da la Mona ?

        luminita

        29/05/2010 at 10:04 pm

  24. Seara buna Theophyle All 🙂
    Ma intreb retoric,morala si constiinta(patriotica) de ce parte a echilibrului (!) s-ar putea situa.
    Dat fiind ca e o democratie cu raspundere limitata(srl) de facto originala,bag de seama ca si morala si constiinta multor politicieni este la fel de limitata in raspunderea(responsabilitatea) lor

    mircea

    29/05/2010 at 9:55 pm

    • ..sunt.. desigur

      mircea

      29/05/2010 at 9:59 pm

    • @mircea salut, 🙂
      Majoritatea clasei politice romanesti este compusa sau din profitori sau din imbecili. Majoritatea majoritatii din ambele.

      Patriotismul este pastrat pentru fotbal sau alte sporturi in competitii internationale

      70% din politicieni nu cunosc istoria Romaniei si nu cunosc la un nivel acceptabil (scris/ citit / conversatie) nici o limba straina.

      Theophyle

      29/05/2010 at 10:04 pm

      • Si tu acum Theo
        Nu este o democratie „originala ” ?
        Destul ca stia „tatucul” rusa dar a fost depasit de anturaj ! Adica au stiut astia sa faca afaceri tot cu statul roman si vezi ca nu trebuie limbi straine pentru asta !

        Stefan A.

        29/05/2010 at 10:07 pm

        • Stefan, vezi tu traim intr-un paradox. Un electorat primitiv care-si alege lideri de acelasi gen. Aici incepe si se termina tragedia romaneasca.

          Theophyle

          29/05/2010 at 10:12 pm

      • Buna Theophyle 🙂
        Cunoscut lucru ca atunci cand se rupe vreun os doare al naibi.Durerea este insa mult mai mare daca vrei sa-l pui la loc.Fara anestezie.Iar daca nu-l pui la loc,se inflameaza,cangreneaza apoi,si urmeaza colapsul.
        Adevarata fractura sociala nu s-a produs acum.Fractura a avut loc pe parcursul catorva luni in 2007-2008 pe fondul unor multiple fisuri generate de slabiciuni si solicitari(hotzii) nepermise,fisuri care au inceput in 90 si s-au acutizat in perioada amintita.
        Cred ca multi dintre noi am sti,daca ar fi sa ne intoarcem inapoi cu 20 de ani,ce ar fi fost de facut ca sa nu ajungem unde am ajuns acum.Dupa cum am sti ce ar fi de facut acum daca s-ar reseta totul dintr-o data.
        Cu siguranta si la momentul 89 au fost multi(poate nu chiar ca acum) care ar fi stiut ce era mai bine ca sa nu ajungem aici.A avut insa grija „tatuca” de ei,si-acum el se „jura ca nu fura” (ei nu fura=ei nu fusera) 😦

        mircea

        29/05/2010 at 10:20 pm

        • @mircea draga,
          problema Romaniei este foarte complexa. Daca trebuie sa vorbesc ca istoric si nu ca simplu cetatean angajat civic asi evidentia trei politicieni care au „omorat” Romania:

          1. Ion Iliescu
          2. Petre Roman
          3. Radu Vasile

          ei au produs cele mai profunde rupturi ale societatii Romanesti.

          Theophyle

          29/05/2010 at 10:27 pm

  25. A murit Dennis Hopper . Pentru cine a vazut filmul
    Easy Rider, stie de cine vorbesc !

    Stefan A.

    29/05/2010 at 10:11 pm

    • Bun actor a filmat si in Ro, acum doi trei ani. Din nefericire majoritatea rolurilor lui au fost in filme B.

      Theophyle

      29/05/2010 at 10:13 pm

    • luminita

      29/05/2010 at 10:21 pm

    • Salute Stefan 🙂
      A fost un actor bun,mie nu prea mi-a placut desi a facut cateva roluri de exceptie asa cum ai zis si Easyrider.filmu asta a fost mai mult o fronda adusa de Peter Fonda lui ta-su(HFonda).Nici sora-sa n-a fost departe(si mai era si „stangista” in tinerete),dar spre sfarsitul vietii batranului s-au mai impacat.
      A fost un curent care a prins la generatiile respective(JDean-rebel fara cauza etc )

      mircea

      29/05/2010 at 10:31 pm

  26. Theophyle
    Scuza ignoranta dar cine e Radu Vasile ?

    Stefan A.

    29/05/2010 at 10:29 pm

    • Al doilea premier in regimul Constantinescu,dupa Ciorbea.Cel care a negociat cu Miron Cozma la Cozia.
      Se pare si un poet Radu Mischie ?

      mircea

      29/05/2010 at 10:38 pm

    • Un premier al Romaniei, probabil „cel mai scump” din tot ce am avut. Costuri enorme 😦

      http://en.wikipedia.org/wiki/Radu_Vasile

      Theophyle

      29/05/2010 at 10:40 pm

      • Cred Theophyle
        De fapt nu prea imi „bagasem nasul” in politichia noatra la vremea aia.De relativ putina vreme m-am mai „documentat” si eu.
        Tin minte ca avea mainile cam scurte si un ghiul destul de mare,parca si unghia de la degetul mic era cam mare 😆
        Se pare ca a fost operat de cancer de putina vreme(am dat un search) 😦

        mircea

        29/05/2010 at 11:05 pm

  27. Am revenit.

    Theophyle, nu il cred ca Ponta, tocmai, am spus ca el va fi testat si ca pina la urma tot Iliescu va da tonul, odata ce sa va apropia 2012. Nu pun baza pe Ponta, deloc, arat doar ca el are pozitii care nu vor fi mentinute pina in 2012.

    Mister B, inca nu mi-am pierdut flerul, … 😉

    Cit despre lustragiul Vlasov, este un vechi pnlist oportunist care a inotat in ape tulburi prin anii 90 si care a fost reactivat de reteaua PNL Iasi, a lui Fenechiu (Cristian David, Cristian Adomnitei, Tudor Chiuariu), pentru a se implanta la interfata politicului cu afacerile (are experienta din anii 90), ca s adrenez ebanii in buzunarele PNL. PNL-ul are un cuib tare la Universitatea Al. I. Cuza din Iasi (Vlasov e iesean), mai toti cei de la Facultatea de Drept sunt pnlisti. De acolo a provenit si omul PNL pentru CCR (2007), Tudorel Toader.

    Cetatean

    29/05/2010 at 10:29 pm

  28. OK prieteni, vad ca ati obosit 🙂
    Multumesc mult pentru vizita sper ca ne vom citi si maine.

    O seara / noapte buna 🙂

    Theophyle

    29/05/2010 at 10:55 pm

    • Noapte buna Theophyle 🙂

      mircea

      29/05/2010 at 11:06 pm

  29. Theophyle, oamenii au tras pe dreapta, e simbata. Mai postam si miine. 🙂

    Noapte buna!

    Cetatean

    29/05/2010 at 10:57 pm

    • Noapte buna Cetatean 🙂
      All

      mircea

      29/05/2010 at 11:10 pm

  30. […] here: Democraţia S.R.L: regăsirea echilibrului This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  31. Noapte buna tovarasi , tovarase si pretini !
    Vom dormi, veti dormi visind o Romanie mai buna !
    Cind va treziti miine nu va speriati, se cheama realitate ce vedeti ! 😆

    Stefan A.

    29/05/2010 at 11:22 pm

  32. Eu m-am uitat la Eurovision.
    Inca nu s-au anuntat rezultatele.
    Noapte buna !
    Servus anticipat , Stefan A. !

    luminita

    30/05/2010 at 12:09 am

  33. «Criza actuala nu a fost un eveniment inevitabil, numele ei este “lipsa de responsabilitate”.»

    Ba tocmai de asta a fost inevitabilă criza. Şi anume pentru că lipsa de responsabilitate a decidenţilor este inevitabilă.

    Adrian

    30/05/2010 at 12:24 am

  34. Paula Selling si Ovi au obtinut un excelent si binemeritat loc 3 la Eurovision. Bravo, Paula&Ovi!
    Competitia cred ca a avut cele mai bune piese din ultimii 10 ani.

    nicole

    30/05/2010 at 1:28 am

  35. Prieteni, daca ceea ce voi spune eu aici s-a mai spus imi cer scuze, m-am oprit din citirea comentariilor la un moment dat, remarc un lucru care pare a scapa:

    Theo sugereaza c-ar fi nevoie de doua generatii. Eu intreb: Ca sa ce? In urma cu douazeci de ani s-a spus ca ar trebui o generatie. Generatia a trecut, lucrurile s-au inrautatit, nu s-au imbunatatit. De ce? Pentru ca generatia trebuie educata. Iar educatia o facem noi, indiferent daca suntem sau nu educati la randul nostru. Si n-o putem face mai bine decat suntem noi educati. Si cum lucrurile se inrautatesc iar cei, sa spunem, educati nu prea au obiceiul sa lase multi urmasi ba, as spune, obiceiul este un copil pe familie, imi este tare teama ca-n doua generatii n-o sa mai fiintam. Sau nici macar asa cum suntem astazi. Vedeti cine aduce pe lume copii si ganditi-va la felul in care va arata tara asta peste doua generatii bazandu-va pe acest lucru minor.

    bujold

    30/05/2010 at 6:45 am

  36. Buna ziua la tota lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    30/05/2010 at 10:37 am

  37. @Buna dimineata, Theophyle.

    Am sa las aici adresa unui studiu al datoriei publice externe a Romaniei in perioada 1990-2009. Am verificat cifrele si sunt corecte. Poate cineva doreste sa stie mai mult in aceasta chestiune si gaseste aici o sursa.
    Multumesc si o zi excelenta iti urez!

    casandra

    30/05/2010 at 10:55 am

    • casandra buna dimineata 🙂
      Multumesc in numele celora care nu au datele 🙂

      Theophyle

      30/05/2010 at 11:12 am

      • Pai, daca toti musafirii tai au datele si identifica solutia problemei in scaderea pensiilor…avem o problema.
        Sa asiguri lichiditatea imediata si lichiditatea rapida in modurile indicate de guvern demonstreaza ca o mare parte a decidentilor/sponsorilor politici se afla in grupul restrans al beneficiarilor directi al creditelor contractate. Dupa modelul „trai nineaca pe banii prostilor!”.

        casandra

        30/05/2010 at 11:22 am

        • @casandra,
          hai sa fim practici. Am sa-ti expun imediat parerea mea personala. Sunt pentru:

          1. Eliminarea tuturor pensiilor de peste 5000 de lei a persoanelor care nu au contribuit la fondul de pensii minimum 35 de ani.

          2. Controlul tuturor pensiilor pe caz de boala si a celor inainte de termen fara un minim de 35 de ani de contributie.

          3. sunt impotriva micsorarii pensilor sub suma de 1200 de lei.

          Theophyle

          30/05/2010 at 11:37 am

        • Asa da.

          casandra

          30/05/2010 at 11:46 am

        • nu sunt chiar un capcaun conservator 😆

          Theophyle

          30/05/2010 at 11:50 am

  38. […] empiric simt ca situatia este diferita. Intr-o postarea anterioara, in care m-am ocupat de o noua democratie, bazata pe un alt gen de echilibru economic si social, am spus ca: noul echilibru va fi creat de […]

  39. […] empiric simt ca situatia este diferita. Intr-o postarea anterioara, in care m-am ocupat de o noua democratie, bazata pe un alt gen de echilibru economic si social, am spus ca: noul echilibru va fi creat de […]

  40. […] empiric simt ca situatia este diferita. Intr-o postarea anterioara, in care m-am ocupat de o noua democratie, bazata pe un alt gen de echilibru economic si social, am spus ca: noul echilibru va fi creat de […]


Comentariile sunt închise.