Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Importanţa unui nou Algoritm

Romania se afla in criza – toti stim asta, simtim, intelegem si traim prost cu aceasta certitudine. Criza economica a scos la suprafata realitati pe care le-am simtit, unii le-am si cunoscut,  o minoritate dintre noi le-au si inteles. Criza economica din România se transforma pe zi ce trece intr-o criza sociala, asa cum aceasta tara nu a cunoscut de multi ani.   Nu este vorba numai de resurse, nici macar de felul in care aceste resurse sunt generate si impartite, este vorba de ansamblul de reguli care a guvernat si continua sa guverneze aceste resurse.

Algoritmul creat la inceputul anilor ’90, defect si incorect, a fost rectificat de zeci de ori, ramanand la fel de incorect si defect precum a fost creat. Algoritmul in cazul nostru este acea  metodă sau procedură care trebuie sa asigure generarea si impartirea resurselor natiunii.

Pentru a fi fezabil si functional un algoritm trebuie sa fie:

  1. Corect – adica sa se bazeze pe date reale si demonstrabile.
  2. Generalizat – adica poate  rezolva o clasă sau categorie de probleme, şi nu doar o singură problemă particulară.
  3. Clar si univoc –  trebuie sa descrie cu exactitate şi fără ambiguităţi paşii care trebuiesc parcurşi în rezolvarea problemei.
  4. Verificabil –  fiecare procedura trebuie să poată fi verificată într-un timp rezonabil de către societate, folosind mijloace de validare de încredere.
  5. Finit – Fiecare procedura trebuie sa se termine cu rezultatele asteptate.
  6. Eficient – Procedurile asteptate trebuie sa fie cele anticipate.

Majoritatea conditiilor mentionate mai sus nu au fost respectate in cazul nostru.

  • Datele care au stat la dispozitia guvernarii la toate nivelurile ei nu au fost exacte, reale si nici demonstrabile perioade lungi de timp.
  • Majoritatea masurilor economice si sociale au rezolvat temporar probleme, dar au creat altele, de multe ori mult mai grave.
  • Toate masurile luate prin actul de guvernare au fost lipsite de transparenta si nu au putut fi verificabile de societate sau de membrii ei.
  • Extrem de putine masuri din toate cele programate si derulate si-au atins tintele economice si sociale.
  • Asadar nimic nu se poate rezolva atat timp cat algoritmul socio-economic al României nu va fi schimbat. Nu ajuta nici greve mari, mici sau mijlocii.

Nu ajuta nici proteste si nici rasturnari de guverne. Trebuie luat de la capat cu mult curaj si sinceritate, avem nevoie de un nou algoritm. Rebuturile clasei politice trebuie aruncate, aparatul birocratic adaptat la noul algoritm si cel mai important justitia trebuie  sa-si faca datoria cu ajutorul unei legislatii clare, univoce si verificabile.

Pana atunci vom continua sa ne agravam situatia incercand sa ajungem la rezolvari care nu pot fi eficiente. România are nevoie de un nou algoritm. 

Written by Theophyle

27/05/2010 la 7:33 pm

116 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Da , dar doua probleme la fel de grave .
    1- Cu cine facem nou algoritm?
    2- Citi sint dispusi la o astfel de solutie ?
    Eu as adauga o altra masura (din experienta ultimilor 20 de ani) . Nici un politic actual nu mai are dreptul sa fie ales , indiferent de post , pe o durata minima de 20 de ani . La fel pentru membri CCR si CSM.
    Adica lustratia inainte , cum se spune , „preventiv” 🙂
    Uitasem , salve all !
    Iarasi sint primul ?

    Stefan A.

    27/05/2010 at 7:42 pm

    • Stefan salut 🙂
      In mare la aceste concluzii s-a ajuns intr-o sedinta a unei firme majore care s-a ocupat cu investitii in Romania si a hotarat astazi sa-si inceteze investitiile viitoare si sa-si restranga pe cele existente. Baietii mari parasesc Romania.

      Theophyle

      27/05/2010 at 7:47 pm

  2. […] afla mai mult: Importanţa unui nou Algoritm […]

  3. Theophyle,

    imi permit sa te contrazic. Per general comentariul dumitale este exact. In ultimul alineat insa marja de eroare este uriasa si lipsita de orice suport.
    Spui :
    „Nu ajuta nici proteste si nici rasturnari de guverne”

    si apoi spui :

    „Rebuturile clasei politice trebuie aruncate”….

    este un non sens , o contradictie majora…. Asa cum stim cu totii , rebuturile politice reprezinta in Romania actuala majoritatea absoluta iar eliminarea lor , de fapt ar insemna chiar o rasturnare de guvern…. Caci nu prea cred eu ca un „rebut politic” care face corp comun cu masa celorlalti „rebuti pulitici” va accepta sa fie inlaturat , fara o rasturnare de guvern sau fara o maturare a partidelor de la puterea politica.

    Si mai ales ca spui : ” fara proteste” …..Banditii astia rebutati se simt deja propitari, exploatatori si beneficiari ai Romaniei si ca orice lup isi vor apara teritoriul cu dintii si cu ghiarele…. Fara proteste populare si fara lupta (poate fi si pasnica, numai sa vrea populatia) nimic nu se va schimba in Romania de azi….

    canadianul

    27/05/2010 at 7:49 pm

    • Canada, salut 🙂
      m-am referit la protestele preconizate de sindicate saptamana viitoare!

      Theophyle

      27/05/2010 at 7:59 pm

  4. @Theophyle, buna seara.
    Interesant, stimulativ si…sincer demersul tau. Din cate inteleg, pui in discutie definirea si algoritmul de repartitie in societate a resurselor, functiilor, etc. Adica, NOUA SOCIETATE. Algoritmul romanesc actual, cu toate opacitatile si aberatiile sale, este o replica nereusita a alforitmului care functioneaza de un secol in lumea civilizata, cu particularitatile specifice fiecarei societati.
    Tu vrei un nou algoritm, adica o noua societate. Am mai auzit astazi pe cineva spunand ceva chiar mai ambitios: ca cele doua sisteme (comunismul si capitalismul cu toate variantele lor) ar fi esuat si ca avem nevoie de un nou model. Probabil ca tu te gandesti la un nou algoritm in interiorul capitalismului…
    Am ajuns intr-un impas. si, din pacate, intr-o atmosfera intelectuala destul de entuziast-dogmtica, intelectualii adevarati ai lumii nu prea si-au mai solicitat sinapsele in ultimele decenii, nici macar intr-o constructie teoretica oarecare, suficient de bine articulata.
    Intoarcerea la algoritmul secolului XIX nu este posibila, sub riscul coplesitor al violentei nesfarsite.
    Ce algoritm vezi?

    P.S. Daca ne gandim ca romanii au fost poligon de incercare si pentru „algoritmul” comunist, tare ti-as spune ca voi face orice imi sta mie in putere pentru a indeparta posibilitatea de a fi din nou material de laborator. E randul altora (al celor care „s-au odihnit la tura comunista”) sa se constituie in material didactic. Daca reuseste experimentul, il replicam si noi. Daca nu…nu este cinstit ca acelasi popor sa tot experimenteze la fiecare generatie. E timpul pentru altii. Ai vreo idee?

    casandra

    27/05/2010 at 7:53 pm

    • @Casandra salut 🙂
      am asistat astazi la una din cele mai jenante intalniri a unei firme mari care intentioneaza sa nu-si mai continue activitatile in Ro.

      Oamneii respectivi au fost mintiti cu nerusinare de guv. Tariceanu si de VaruJean si alimentati cu date mincinoase. Asta se pedepseste legal in orice stat de drept.

      Theophyle

      27/05/2010 at 7:58 pm

      • A, daca de asta este vorba si de construirea unui sistem sigur si transparent de date si informatii de natura economica, financiara, sociala, etc, sunt 100% de acord cu tine.
        Dar pot sa-ti spun un secret stiut de mai toata lumea? In materie de date semnificative, sensibile si serioase, primii mintiti sunt chiar ministri, inca in prima zi a mandatului lor. Pe tine nu te uimeste putinatatea datelor ( si a studiilor relevante pentru afaceri, comunitati, etc) pe care le gasesti in Romania?
        Eu sunt sigura ca vom incepe sa ne eliberam de „strigoi si vampiri” doar in momentul in care un sistem informatic interconectat si schimbul de fisiere electronice va fi posibil pentru a urmari banii in natura patriei. Pare ceva tehnic, dar nu este.
        Daca nu face parte din miezul confreriei „alchimistilor” si nu primeste datele esentiale si adevarate, Basescu ar putea sa impuna o revolutie aici. Stii cat de repede s-ar naste valul opiniei publice informate care ar matura orice malversatiune? Dar acum bajbaim in noapte, amagiti doar de lumina slaba a unei lumanari.

        casandra

        27/05/2010 at 8:06 pm

    • Da, Casandra incerc sa gandesc un nou algoritm care poate aduce niste rezultate mai bune.

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:01 pm

  5. Stefane,

    pui o intrebare nesemnificiativa…. de unde luam noi persoane pentru un nou algoritm…. Nu te teme , are balta peste… sunt destui oameni integri in Romania … problema este sa iasa ei la interval si sa vrea sa faca ceva pentru tara lor;

    asa ca orice „curba de sacrificiu” are si reversul ei…

    Cine se spune ca „naste monstri ” ? Somnul ratiunii ! Cu cit durerea e mai mare cu atat te trezesti mai repede….

    canadianul

    27/05/2010 at 7:54 pm

    • Salut canadian
      Istoria pe care eu am avut placera sa o invat , arata ca o natiune trebuie sa sufere crunt pentru a crea conditile unei noi clase politice .
      Deci , personal cred ca in Romania e nevoie de mai multa saracie si injustitie pentru a intelege si ultimul mohican ca asa nu mai merge !
      Bineinteles ca se gasesc persoane de calitate . Important sa aiba posibilitatea sa se exprim si „sa iasa la suprafata „.
      Un nou algoritm , parerea mea ,inseamna o societate in care principile APLICATE REAL sint cele invatate de fiecare in aia 7 ani de acasa !

      Stefan A.

      27/05/2010 at 8:07 pm

  6. Casandra,

    materialul didactic viu folosit in laborator nu prea are de ales… pentru ca nu prea are parghii de control asupra experimentatorului !

    Poporul roman , are o sansa: sa iasa cu milioanele in strada si sa schimbe algoritmul …. daca nu o vor face , vor ramane „soareci de laboratori pentru experimente sociale” ad libitum;

    canadianul

    27/05/2010 at 8:00 pm

    • @Canada,
      Sti ca nu se va intampla si sti ca demersurile in acest sens au mari sanse sa ramana teoretice, din nefericire 😦

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:02 pm

  7. Theo,

    Tu stii foarte bine ce inseamna Root Cause Analysis…. Cauza genereaza efectul dar efectul poate schimba cauza…. Nu imi propun aici sa analizez teoria cauza-efect pentru ca e peste puterile mele de om tehnic…..dar imi aduc aminte de la matematici speciale ca intre cauza „A” si efect „B” poate aparea oricand si neasteptat o variabila „C”.
    Restul ramane de demonstrat daca se poate aplica la politica Romaniei si algoritmul ei actual.

    canadianul

    27/05/2010 at 8:10 pm

    • @Canada,
      Parerea unora mai destepti ca mine (in afaceri) este ca noi, Romania, suntem intr-o situatie din care nu putem iesi fara o noua structurare economica, asta inseamna o redistribuire si asta nu se poate face fara o justitie functionala.

      Am ajuns la nivelul patologic al minciunii, noi credem in minciunile noastre 😦

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:14 pm

      • Da, in jocul acesta „cartile” au fost impartite gresit.
        Nu cred ca s-a fi putut selecta „jucatori” in sahul economic mai slabi, mai ticalosi si mai nepregatiti decat s-a intamplat…Ei, noi am reusit catastrofa.

        casandra

        27/05/2010 at 9:23 pm

        • Bun si ce facem?

          Theophyle

          27/05/2010 at 9:42 pm

        • 1. Nu le putem „nationaliza”jucariile, au mai facut-o unii si nu aiesit prea bine;
          2. Dar putem face cate ceva de ordin juridic si economic:(a) instante specializate in afaceri, care sa judece bine si repede aspetele comerciale caci baietii acestia sunt plini de pete (dna Macovei a gresit cand nu a mers mai departe cu structurarea tribunalelor specializate pe familiile mari de spete); (b) completarea stului de reguli de joc cu unele cinstite(etice, in sensul cel mai buna l termenului), caci baietii nu stiu sa joace dupa reguli corecte; (c) simplificarea la maxim, sub toate aspectele, a intrarii in competitie a unor noi actori, cu grija de a nu ne mai afla intr-o situatie vulnerabila (a se vedea structura dezechilibrata a unor mari investitii din ultimii ani, investitorii veniti s-au aruncat in umflarea bulelor imobiliara, financiara, etc); cu o parte din banii „economisiti” din amanarea/neexecutarea unor proiecte de bazine de inot s.a.m.d., statul ar putea fi un „angel” pentru cativa antreprenori mintosi, cu proiecte si „prototipuri” in domenii de varf, ca mai exista si asa ceva; (d) modificate regulile de afaceri cu bani publici in sensul in care nu pot participa la licitatii sau la incredintari directe firmele care in ultimii ani au folosit munca la negru, nu siau platit taxele si contributiile, nu au respectat termenii unor contracte mai vechi si au cerut acte aditionale care au crescut suma initiala din contract cu x%, (e) nicio afacere a unei autoritati publice cu vreo „casuta postala” din Antile sau din ile. Mann, etc.

          Ei, eu mai pot gasi idei care sa-i duca spre margine pe ticalosi, dar poate ca sunt prostii, mai ales ca pot exista si „victime colaterale”…

          casandra

          27/05/2010 at 10:14 pm

        • Bune idei, casandra si exista si precedente in tari democratice care au stiut sa-si rezolve astfel de probleme extrem de eficient 😆

          Theophyle

          27/05/2010 at 10:19 pm

  8. Sal`tare ! 🙂
    Dizlocarea actualei mafii politice se poate face doar prin :
    a. un protest de anvergura, viguros, la nivel de mase, care poate foarte usor degenera in violenta;
    b. democratic, la alegeri, cu conditia sa apara o miscare politica alternativa (prefer de dreapta), care sa vina cu o oferta corecta/credibila.
    Din pacate, nu vad coagulandu-se nimic pt. var. b.
    Cred ca in sensul asta trebuie actionat.

    Tzepelica

    27/05/2010 at 8:16 pm

    • De proteste de anvergura nu cred ca poate fi vorba in Romania. Bizonul este comod si prefera sa injure guvernul, presedintele, parlamentul, soarta dar nu isi misca posteriorul sa protesteze impotriva snapanilor care s-au imbogatit peste noapte din furtisaguri. Si sti de ce? Ptr ca in secret ii invidiaza.
      La viitoarele alegeri ar fi o sansa. Mica e drept dar totusi o sansa.

      clemycali

      27/05/2010 at 8:19 pm

  9. Buna seara, buna seara.
    Nu stiu daca demersurile noastre vor ramane doar pe hartie. Sunt lucruri care nu s-au discutat niciodata in Romania sau daca s-au discutat au fost atinse doar superficial. Societatea romaneasca traieste de 20 de ani intr-o minciuna.

    clemycali

    27/05/2010 at 8:16 pm

    • Clemy, salut 🙂
      Sa speram, pentru ca lucrurile stau mult mai prost decat ne inchipuim noi 😦

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:20 pm

  10. D-zeule, am pus virgula intre subiect si predicat… sa vezi ce palme primesc de la cirtitori…..

    canadianul

    27/05/2010 at 8:17 pm

    • Eu raspuns la dvs. mai sus !
      Greselile gramaticale sint admise doar pina la nivelul de „academician doctor inginer , savant de renume mondial ! 🙂

      Stefan A.

      27/05/2010 at 8:22 pm

  11. @clemy
    Cand bizonu` ramane fara fan, daca-l mai ciupeste si un taun, il apuca strechea si da din copite.

    Tzepelica

    27/05/2010 at 8:23 pm

    • @timi, salut 🙂
      Chiar crezi in asta?

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:32 pm

      • Am vazut in dec. `89.
        Atunci taunii vorbeau ruseste…

        Tzepelica

        27/05/2010 at 8:34 pm

  12. 20 de ani la scara derularii istoriei unui popor nu sunt multi , daca poporul este inscris in cartea de istorie de mii de ani; daca este un popor nou, viguros si activ , atunci 20 de ani sunt multi…
    Eu cred ca in ultimii 5-6 ani , poporul roman a inceput sa deschida ochii si cred ca in urmatorii citiva ani , lucrurile se vor schimba extrem de repede (daca nu chiar violent)…. s’a terminat cu perioada in care Europa Libera era ascultata de doar citiva cu usile si geamurile inchise….

    canadianul

    27/05/2010 at 8:24 pm

    • Canada,
      nu sunt nici economist si nici matematician, am primit o demonstratie clara ca Romania nu poate iesi din KKT nici macar in 12 ani chiar daca vom avea o crestere economica de 7-8% anual (aproape imposibila)

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:27 pm

  13. si totusi cred ca ceea ce spune Casandra mai sus are o baza solida…. O „Data base” , un sistem central de date, un „SERVER” la care sa aiba acces toata lumea, o sistem de informare central in jurul caruia sa orbiteze cam tot ce’i viu si neviu in Romania…. asta ar ajuta enorm , ar alinia si simplifica lucrurile…

    dar nu le-ar rezolva Casandra !

    Singura sursa de rezolvarea a belelilor din Romania ramane tot OMUL ! robotul , cyborgul, computerul, n’au nici o sansa.
    Iar Basescu trebuie sa si poata ceea ce spune ca vrea …. (observi ironia fina din vorbele mele ? )

    canadianul

    27/05/2010 at 8:33 pm

  14. Salutari la toti,
    Gazdei, oaspetilor si privitorilor prin geam (cei care nu posteaza :))

    Poate sunt pesimist, dar nu vad schimbarile usor de facut. Ele reprezinta necesitatea, asa cum am incercat sa arat prin citatele din Dinicu Golescu, unei schimbari de mentalite veche de sute de ani. Schimbarea ar fi de lunga durata si dificila. Lucrul care poate scurta timpul este Justitia. Aici este adevarata lupta. Dar de altfel ma repet….

    eugeni

    27/05/2010 at 8:34 pm

    • @eugeni, salut!
      in ultimul timp multi incep sa devina pesimisti 😦

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:42 pm

  15. Tzepe !

    Deci tu esti „timi” , cel ce’o „progoneste” pe Loda !

    Am priceput !

    canadianul

    27/05/2010 at 8:35 pm

    • Recunosc….doar in fata Marii Adunari Nationale, n`asha ? 😆

      Tzepelica

      27/05/2010 at 8:37 pm

  16. pentru eugeni

    If repetition is the mother of learning, then I argue for „attention” as its father. Without attention, repetition cannot produce learning.
    Repetition without attention is unconsummated and unfertilized; without attention, repetition is ineffective.
    Wrap repetition in the strong arms of attention and watch learning come forth as its promising, radiant issue !

    canadianul

    27/05/2010 at 8:38 pm

    • @Canadianul

      Pater semper incertus est. 🙂

      eugeni

      27/05/2010 at 8:42 pm

      • eugeni, trebuie sa fim pozitivi:

        Mater semper certa est

        Theophyle

        27/05/2010 at 8:45 pm

  17. Asa, asa… Un post mai pe gustul meu 😉

    Pai hai sa vedem cit de departe sintem de „demersuri mai concrete”?
    E timpul pt un brainstorming pe tema asta?
    Asta mai ales ca ai aici pe blog o adunatura destul de reprezentativa cred eu…

    Tio

    27/05/2010 at 8:41 pm

    • @tio salut 🙂
      din cand in cand mai nimeresc si eu 😆

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:43 pm

  18. adicatelea noi suntem : ” o adunatura” ? Ptiuuu !

    Unde sunteti voi , moldovenii mei , sa’i aratam noi lui Tio ce inseamna o droaie, nu o adunatura !

    canadianul

    27/05/2010 at 8:46 pm

    • Canadianul, sper ca nu suna prea urit 😉
      Am vrut sa spun un grup amestecat… chiar si cu optiuni politice diferite cea ce e si mai interesant.

      Tio

      27/05/2010 at 9:06 pm

  19. Sa vaza si ea ca dintr’o muma ne tragem, chiar daca tatzi putem avea si turci si tatari si cumani…Asta apropo de nesiguranta : cine’i tata!

    canadianul

    27/05/2010 at 8:48 pm

    • Burebista, si ala a vrut sa faca o reforma si dat foc viilor. A reusit? Pe naiba! 😀

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:50 pm

  20. 🙂
    Seara buna Theophyle all
    Un nou altgoritm impus pe cai democratice,rezultat ca esenta a conditiilor/ideilor, generoase si corecte dupa parerea mea, mie mi se pare un vis frumos foarte greu realizabil.Nu cred ca sunt sanse.Acum nu suntem un astfel de popor.Prin consecutie,nici clasa politica,elita(parlament,guvern,justitie) care sa ne reprezinte in spiritul acestui altgoritm nou.
    Glumind,desi nu e deloc de gluma(asa,doar ca sa-mi mentin cat de cat tonusul) as zice ca cea mai buna lege acum,ar fi legea martiala,cateva curti matiale,datatoare de sperantza,instituirea starii de asediu sau urgenta(art.93 const) in toata tzara,si le-as da parlamentarilor da cele 5 zile necesare pentru adoptarea masurii.Preventiv as incolona o divizie de tancuri in jurul parlamentului.Si cele mai bune investitii prin incredintare directa le-as face construind nu sali de sport ci inchisori.
    Si fara mama fara tata,as baga la racoare pe toti nenorocitii astia care in 20 de ani au distrus tot si fara urma,ca se cam stiu baietii.Dupa care as indrepta cateva turele si inspre iccj,csm si inspre vreo 2 tembeliziuni,poate si inspre universitatea lui bondrea,la cancelarie. 😆
    Pana de Craciun sau Revelion cred ca ar da rezultate.Poate chiar pana in Sfanta Maria Mare,ca tot e ziua marinarului. 😆

    mircea

    27/05/2010 at 8:55 pm

    • Mircea salut 🙂
      Din nefericire nu merge 😦 Alaturarea noastra la UE in loc sa serveasca poporul a reusit sa-i serveasca pe ei, acesti hoti si talhari care au jefuit Romania.

      Theophyle

      27/05/2010 at 8:57 pm

      • Da, le-a mai cumparat timp…si au scapat de cei mai critici pt ca a simplificat plecatul din tara.

        Tio

        27/05/2010 at 9:08 pm

        • @tio, exact asta!!! Au deschis supapa prin care aiesit presiunea 😦

          Theophyle

          27/05/2010 at 9:11 pm

  21. Intreb si eu desi stiu raspunsul precum Mitica ala de stia de ce se trag clopotele !

    Da di ce nu’i posibil sa fie precum zice mircea „sa’i fie gura de aur” ????
    Ne da afara din Europa ? Ne taie FMI-ul de la portie? Ne cotropesc rusii ? Fug americanii ? pleaca bancile si investitorii ?
    Pai cu cite paralutze ar strange de la hoti (cele 80-optzeci) de miliarde de euroi ar pune marinarul de o afacere noua incit Romania ar deveni Monaco sau Luxembourg !

    canadianul

    27/05/2010 at 9:10 pm

  22. DOWNPAYMENT !!!!

    canadianul

    27/05/2010 at 9:12 pm

  23. Sa vezi atunci ce de brainstorm-uri s’ar intoarce acasa de peste mari si tari si ar pune umarul si brain’ul la contributie! si ce’ar mai inflori Romania ! precum Germania dupa WWII… si asta fara mina de lucru ieftina turceasca ! ci doar cu romanii care se intorc acasa de prin toate colturile lumii….

    canadianul

    27/05/2010 at 9:16 pm

    • Canada 🙂
      Mi-ar place sa am optimismul tau.Da-mi si mie o portie 😉
      Chiar asa fiind,inca o lovilutie cam ca „a la” B Eltin,si cu declaratii ca toate acordurile internationale vor fi respectate,toate contractele economice,etc. cred ca marile companii,multinationalele,si-ar cam lua catrafusele.
      Si probabil „agenturili” rusesti abia ar astepta la cotitura. 😆 Sa vedem atunci brainstormuri

      mircea

      27/05/2010 at 9:58 pm

  24. S’au intepenit ideile ? Inteleg, Loda a plecat la culcare odata cu gainile, dar Boieri-Domniile Voastre ?

    canadianul

    27/05/2010 at 9:33 pm

    • Canada,
      cred ca ideile nu sunt fezabile desi ar putea ajuta.

      Din nefericire imbecilitatea legisaltiei comunitare ajuta la hoti sa scape curasi. Pentru Romania, deocamdata, a fi mebru UE nu a adus nimic in afara posibilitatii unei emigrari masive. Deocamdata-ATAT!

      Theophyle

      27/05/2010 at 9:40 pm

  25. Buna seara tuturor! 🙂

    Algoritm ziceti? Ia sa va dau eu algoritm!

    Unul simplu: redefinirea conceptului de „reprezentativitate” (pentru a intelege ce inseamna responsabilitatea) si aplicarea stricta a regulei majoritatii democratice: din alegeri trebuie sa rezulte cu necesitate si univocitate un invingator clar. Asta-i algoritmul meu, sprijinit pe doua concepte: reprezentativitate si majoritate. Explic imediat.

    Cetatean

    27/05/2010 at 9:40 pm

    • salut @cetatean,
      la asa o forta tre’ sa-mi fac o cafea proaspata 😆

      Theophyle

      27/05/2010 at 9:41 pm

  26. Conceptul de algoritm, asa cum il stim noi in politica, trimite la repartizarea functiilor in cadrul unei aliante politice care a cistigat alegerile. Raportul asta e negociat anterior alegerilor, si se exprima sub forma: X ia n posturi, Y ia n+3 (de exemplu). De ce? Pentru ca Y a obtinut cu 3% mai multe voturi decit X.

    Algoritmul a fost mereu o procedura de impartire a ciolanului, in functie de procentele obtinute in alegeri. E simplu si cinic. Deciziile se iau prin vot, care e decis de algoritm (responsabil de numarul de reprezentanti). Am vazut in anii 1996 faimosul BCCCC interminabil, cu mosnegii din PNTCD adormind in sedinte nocturne, am vazut apoi algoritmul in cadrul aliantei DA, am vazut algoritmul in cadrul aliantei PSD-PDL. Rezultatul a fost mereu acelasi: destramarea aliantelor. Algoritmul, desi pare o solutie matematica normala (cum impartim puterea cistigata?), e o fundatura politica. De ce? Pentru ca destrama aliante care au cistigat (paradoxal). Intrebare pentru saltul in a doua parte a argumentatie: de ce a fost mereu nevoie de algoritm in Romania dupa 1989?

    Cetatean

    27/05/2010 at 9:51 pm

    • @Cetatean,
      nu ma-am referit la un algoritm politic de impartire a ciolanului.

      M-am referit la un algoritm social in primul rand. Si la unul economic construit pe baza celui social. Romania nu mai este o societate sustenibila la ora actuala. Pentru a trai societatea noastra are nevoie de 12 ani de crestere continua de 7%. Crezi ca este posibil?

      Theophyle

      27/05/2010 at 9:55 pm

  27. oameni buni, voi nu intelegeti ca lipsesc in afara celor 3 milioane de romani aproape 100 de miliarde de euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Theophyle

    27/05/2010 at 9:56 pm

    • Theophyle, nu lipsesc, ele sunt doar in alta parte 😦 😦 😦 Sa ii intrebam pe cei din FSN, de exemplu, unde e rezerva BNR, confiscata in 30 decembrie 1989 si dusa in bancile comerciale, pentru ca de acolo sa ajunga sub forma de credite niciodata rambursate la baietii destepti.

      Cetatean

      27/05/2010 at 10:04 pm

    • Te referi la datoria publica + datoria privata?
      Sau s-a estimat cam cati bani reali au zburat din tara si a dat cifra asta?

      casandra

      27/05/2010 at 10:26 pm

  28. Romania trebuie sa ii multumeasca pentru algoritm tovarasilor Iliescu si Iorgovan. Acestia au facut algoritmul posibil, necesra, inconturnabil si etern. Cum? Falsificind in act doua concepte politice legitime: reprezentativitate si majoritate.

    Primul a fost falsificat prin votul pe liste, al doilea a fost falsificat prin inventarea partidelor satelit.

    Votul pe liste a impiedicat arondarea precisa a unui politician intr-o zona electorala fixa si imunizarea lui in fata electorilor. In cel mai rau caz individul era mutat in alt judet, daca o facea de oaie. In felul asta, partidul avea controlul asupra lui, iar nu el, prin voturile aduse, asupra partidului. Conceptul de reprezentativitate a fost vidat de sens: politicianul nu mai reprezinta electoratul, ci este purtatorul de mesaj al partidului. Institutia insasi (Parlamentul), desi suprema autoritate reprezentativa, reprezinta doar partidul. Este clar ca a reprezenta nu inseamna a prezenta un mesaj in numele unui absent (alegatorul), ci a re-prezenta (a dubla in Parlament, institutional, mesajul partidului si a da partidului instrumentul legal de aplicare a politicilor sale).

    Reprezentare: concept de legitimare a unei clase politice care avea nevoie de vot liber pentru a ajunge in Parlament, pentru ca, odata ajunsa acolo, sa se eternizeze la fel cum s-ar fi eternizat pe vremea PCR: prin rotatia cadrelor (de la un judet la altul) si auto-legitimare (Guvernul a propus, Parlamentul a votat, Presedintele a semnat).

    Cetatean

    27/05/2010 at 10:01 pm

    • Inca o data am sa fiu advocatul diavolului:
      1. ce s-a intamplat in 96
      2. Ce s-a intamplat in 05
      3. Ce se intampla acum, dupa uninominal.

      iti spun eu, rotatie de cadre intre partide 😦

      Theophyle

      27/05/2010 at 10:05 pm

  29. @Cetatean,
    hai sa-ti servesc o bomba de proportii. Cat este valoarea imobiliarelor detinute de cetateni romani in SUA. Sti ca acolo nu-i problema sa obti datele. 🙂 O cifra 😆

    Theophyle

    27/05/2010 at 10:08 pm

    • Stai sa ma gindesc…

      Cetatean

      27/05/2010 at 10:24 pm

  30. Salut cetatean
    Prima parte din ultima postare este exact sistemul PCR din vremea RSR !
    „Cosmetizat” ,”modernizat” dar absolut egal .
    Cunosc modelul de inspiratie a tov. Iliescu ca am fost membru de partid 11 ani ! 🙂

    Stefan A.

    27/05/2010 at 10:09 pm

  31. 10 miliarde de USD?

    Turnofftheglory

    27/05/2010 at 10:13 pm

    • @TOG, salut 🙂
      nu e vorba de depozite in banci ci de imobiliare. depozitele sunt secrete din cauza secretului bancar. Imobiliarele sunt publice din cauza inregistrarii lor la un fel de cadastru (american)

      Theophyle

      27/05/2010 at 10:15 pm

      • Au, depozitele sunt de acest ordin de marime?!!
        Pai, la naiba!

        casandra

        27/05/2010 at 10:24 pm

        • nu stiu de depozite. Cetateni romani FARA cetateni cu dubla cetatenie (ca mine) au in SUA valori imobile de… sa nu lesini scriu cu zeroiuri:

          480 000 000 USD.

          Cifrele reflecta septembrie 2009 (sfarsitul anului bugetar american)

          Theophyle

          27/05/2010 at 10:27 pm

        • What the….!!!! Stia Tariceanu ce stia!

          Cetatean

          27/05/2010 at 10:28 pm

        • @Cetatean, datele sunt publice trebuie numai sa te duci si sa le aduni din fiecare stat. Intrebarea este cati politicieni au acolo valori imobiliare, si ce masa face ANI?

          Theophyle

          27/05/2010 at 10:32 pm

    • TOG, voi plusa: undeva in jur de 25 de miliarde. Hai, ca in seara asta joc tare!

      Cetatean

      27/05/2010 at 10:26 pm

  32. Cred ca numai conasul Boureanu are ceva milioane bagate in imobiliare acolo.

    Turnofftheglory

    27/05/2010 at 10:13 pm

  33. Theophyle, ajung si la algoritmul social, termin intii cel politic.

    Am vorbit de falsificarea reprezentativitatii, poate putin cam teoretic. Acum, falsificarea majoritatii.

    In Romania nici un partid in afara de emanatiile FSN nu au avut majoritate parlamentara. De ce? E ciudat. S-a spus mereu ca drepta a fost fragmentata, ca stinga e mostenitoarea PCR, etc. De fapt, eu cred ca explicatia e alta: Romania nu a avut niciodata o reala pluraritate politica, cu partide care sa fie realmente adversare. FSn a inventat partidele satelit, pentru fragmentarea votului, si pentru ca dreapta, oricare ar fi ea, sa nu obtina majoritatea si sa nu isi puna politica in aplicare. Asa a aparut nevoia aliantelor de dreapta. FSN-ul a creat iluzia pluritartidismului (care mai exista si acum, cu un PNL care ii este satelit), insa de fapt a existat mereu un singur partid si o mare intelegere. Algoritmul a aparut pentru ca nimeni, in afara de FSN, nu a cistigat majoritatea matematica (50+1). Insa aliantele s-au destramat pentru ca nici un partid nu era imun la sforile trase de maestii papusari din FSN (il vedem zile estea pe Voicu, cum ii are pe toti la mina).

    Asa ca algoritmul politic a mentinut:

    – iluzia ca orice individ din Parlament e un „reprezentant al poporului”, cind el era un reprezentant al partidului, care vota cum i icerea partidul.

    – dihotomia dintre cistigarea alegerilor si cea a puterii (am cistigat alegerile, nu si puterea. Emil Constantinescu stie mai bine).

    – nevoia coabitarii si incalcarea principiului findamental al democratiei (majoritatea decide). Nu decidea majoritatea, decidea alianta majoritara, cu interese divergente. Nu exista niciodata un cistigator neechivoc al alegerilor, pentru ca nu exista 50+1 dintr-un partid in Parlament (cu exceptia FSN).

    Trag linie: lipsa de responsabilitate, lipsa de putere reala, lipsa de majoritate parlamentara. Rezultat: incapacitatea de a sti cine este cu adevarat responsabil si cine trebuie sa raspunda pentru masurile luate.

    Presedintele care propune Primul Ministru, Primul Ministru care isi face Guvernul, Parlamentul care a aprobat Guvernul, poporul care a votat Parlamentul?

    Lantul regresiv ducea tot la popor! „Avem conducatorii pe care ii meritam”, etc.

    Iata, perversitatea finalaalgoritmului: tot poporul e scos vinovat, baietii destepti sunt absolviti de orice vina!

    Iar noi chiar am ajuns sa credem asta. Algoritmul politic s-a transformat intr-unul social, iar noi am acceptat sa ne consideram vinovati pentru deturnarea democratiei, care inca functioneaza si azi. ne-am obisnuit cu vina de a avea astfel de conducatori, si incercam sa traim cu ea (votam intii ca orbii, apoi votam schimbarea, apoi ne bagam picioarele si votam nebunul, ne trezim si votam marinarul, in cele din urma cit-cit si era sa votam si prostanacul) sau o refuzam (nu mai votam si ii bagam pe toti undeva).

    Cetatean

    27/05/2010 at 10:23 pm

  34. Scuze pentru eventualele greseli, in special „iluzia pluritartidismului” (evident, pluripartidismului)

    Cetatean

    27/05/2010 at 10:28 pm

    • Esti pornit tare cetatean (ca sa nu zic altfel) dar ai dreptate !

      Stefan A.

      27/05/2010 at 10:32 pm

    • Stefan, eu am simtit pe propria piele ce inseamna sa iti fie refuzat accesul la un concurs in Occident pentru ca eram roman si Romania nu era inca la acea vreme membra UE (conditie restrictiva pentru inscrierea la acel concurs). Atunci am realizat in ce hal a schilodit iliescu nu viitorul un om, ci prezentul si viitorul a milioane de romani. A fost unul din motivele care m-au facut sa ma intorc: acela de a ma razbuna reconstruind ceea ce altii darimasera.

      Cetatean

      27/05/2010 at 10:43 pm

  35. Sa va spun ceva, nu prea mai am chef de politica. Sufar de scarbire acuta. Acum vad ca Theophyle imi da cu apocalipsa in cap, 100 miliarde gaura, avem nevoie de 4 ani de crestere economica cu 7%. Imi iau gandul.
    Go west?

    Turnofftheglory

    27/05/2010 at 10:29 pm

    • @TOG, greseala avem nevoie de 12 ani cu crestere de 7-8%

      Theophyle

      27/05/2010 at 10:30 pm

  36. TOG, voi fi cinic. Nu vim muri din cauza gaurii. Insa vom trai mereu pe burta sau in genunchi, niciodata drepti. La 20 de ani de la revolutie, ne vom amagi ca poate copii nostru vor trai intr-o Romania mai buna. Vom ingrosa rindurile generatiilor sacrificate pentru ca tovarasii de la moscova sa poata da telefon acasa si sa spuna : „S-a rezolvat in Romania, ramine tot a noastra!”.

    Cetatean

    27/05/2010 at 10:32 pm

  37. In Justitie, Sandei.
    In presa, mogulii.
    In Parlament, nomenclatura.
    In teritoriu, esaloanele 2 si 3.
    In economie, firmele paravan si baietii destepti din serviciile secrete.

    Si, cu voia Dvs, ultimul pe lista, in fruntea statului, tatal lor, ion iliescu, rinjitorul.

    Singurul moment de libertate adevarata a romanilor a concis cu pierderea ei. Duminica Orbului politic.

    Cetatean

    27/05/2010 at 10:39 pm

  38. Cred ca in conditiile astea,100 mld (am ramas fara aer,mi-am deschis fereastra) cea mai desteapta miscare politica ar fi ca cineva important,poate chiar piratu` sa iasa si sa spuna adevarul.
    Aceste date pot fi confirmate cu documente inteleg.

    mircea

    27/05/2010 at 10:50 pm

    • mircea,
      lucrurile sunt mult mai simple decat iti poti inchipui. majoritatea banilor „lipsa” s-a evaporat prin

      1. furt si delapidare a activelor firmelor romanesti in tara si in strainatete

      2 comercializarea intreprinderilor statului cu valori de 3-5% din valorile adevarate

      3. devalizarea rezervelor BNR care au fost trecute in noile „banci comerciale”.

      4. privatizari frauduloase

      5. importuri la preturi de 10 ori mai mari decat cele ale pietii.

      mai sunt inca 12 surse ale gaurii de 100 de miliarde. Nu am chef acum sa scriu despre ele. Exista exemple si documente la toate afirmatile #1-#4

      Theophyle

      27/05/2010 at 10:56 pm

      • De neimaginat 😦

        mircea

        27/05/2010 at 11:03 pm

  39. Mircea, cade sandramaua daca se publica oficial datele. Intram in faliment.

    Turnofftheglory

    27/05/2010 at 10:52 pm

    • De ce TOG ?
      Ar trebui recuperat macar o parte din prejudiciul asta prin institutii.Cred ca ar fi o presiune pe justitie si parlament ca ar avea doua variante.Sau fug cu totii sau ii ia mama dracului.

      mircea

      27/05/2010 at 10:58 pm

  40. Dra in schimb cuparam „impartialitatea” lui Vantu cu 2-3 milioane de euro. Mama lor.

    Turnofftheglory

    27/05/2010 at 10:53 pm

  41. Astia de prin PNL is nebuni cu acte in regula, iar mi-au scos planul din 2007 care inseamna tentativa de lovitura de stat.

    Sa ia ia dracu pe toti politicienii, din toate partidele, care ziua se scuipa si noaptea se ling! Si care se aduna ca haita sa scape de un singur om care le-a dat foc la sandrama, lundu-si in serios misiunea. Acum, ca o reusi, ca nu, macar vreau sa vad arzind casa de nebuni, fara distinctie de partid. Altmiteri nu mai avem nici o sansa

    Cetatean

    27/05/2010 at 10:57 pm

    • @Cetatean, Baselu a spus-o clar ca de data asta nu le va mai merge!

      Theophyle

      27/05/2010 at 10:59 pm

  42. Stiu, imi aminesc. Sa nu indrazneasca, ca iese urit!

    Cetatean

    27/05/2010 at 11:02 pm

  43. hai sa va dau un exemplu. Ultimul lucru care ar fi trebuit sa lipseasca in Romania este untul.
    OK, in 1991 s-a importat din Olanda tone de unt cu pretul de 9 000 USD tona. Pretul pietei era in acelasi timp in Olanda sau in Franta 3 500 USD

    Theophyle

    27/05/2010 at 11:04 pm

    • Theophyle, nu ma omori!

      I-as indopa pe aia cu totu untul adus!

      Cetatean

      27/05/2010 at 11:09 pm

  44. B seara

    Aseara am vazut pe-un canal francez o ancheta facuta cu situatia la greci.
    Concluzia grecilor -a oamenilor/a cetatenilor despre ei insisi a fost ca sistemul birocratic e atat de complex si sucit ca asta a dus la ineficienta.
    Cam pe-acolo e si Romania.

    Birocratia se sustine pe ea insasi si cu cat stie sa se faca mai puternica cu atat mai multe privilegii de jupuit lumea isi face.

    Desigur ca exista solutii si cale.
    Personal nu-mi vine sa cred ca ei nu le stiu, ca nu-i chiar asa complicat, pheww

    pitapata

    27/05/2010 at 11:06 pm

    • Salut Pitapata 🙂
      Bineinteles ca exista solutii. Ei le stiu dar nu le vor implementa niciodata, pentru ca aceste solutii ii lovesc in primul rand pe ei si pe clientii lor.

      Theophyle

      27/05/2010 at 11:08 pm

      • si atunci Theophyle? cum ramane cu cetatenii?

        pitapata

        27/05/2010 at 11:13 pm

        • Nu stiu, noi facem ce se poate. Nu avem puterea inca sa-i trezim pe toti. Incet, incet 🙂

          Theophyle

          27/05/2010 at 11:27 pm

  45. Eldorado s-a mutat in Romania, prieteni. Unde in lume in zece ani cineva poate sa investeasca 35 de milioane de USD si sa castige 2 miliarde de dolari. cel mai simplu si mai cunoscut!

    Theophyle

    27/05/2010 at 11:11 pm

  46. Mi-e rau!!!!!!!!!!!!!!!1

    Fiti atenti la negocierile pentru CCR.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7329516-ultimele-aranjamente-pentru-trei-functii-judecatori-curtea-constitutionala-vezi-cine-sunt-candidatii-sanse-care-miza.htm

    Simina Tanasescu, actual membru al CSM, propusa de PDL????????????? Razvam si mister B spuneau ca e din tagma Sandeilor, desi mai spalata.

    Cetatean

    27/05/2010 at 11:11 pm

    • @Cetatean, asa dar inca o data primim palme. sa ne simtim bine si sa avem sperante?

      Theophyle

      27/05/2010 at 11:13 pm

  47. 😦

    noapte buna!

    orangeskorpion

    27/05/2010 at 11:28 pm

    • noapte buna skorpi 🙂

      Theophyle

      27/05/2010 at 11:30 pm

  48. OK prieteni. mergem sa vedem ce se intampla peste tot, avem treaba 🙂 tre’ sa si citim.

    Multumesc pentru vizita si sper ca ne vom citi si maine 🙂

    Seara / noapte buna!

    Theophyle

    27/05/2010 at 11:29 pm

  49. Hai ca sunt nervos rau. Daca idiotii de la PDL pierd unul din cele doua posturi, ii bag undeva pe toti, la gramada, fara diferenta. Sigur ca vor fi baieti din pdl care vor negocia pe sub masa. Trebuie vor la vedere, ca la motiunile de cenura, asa cum si supraveggheza PSD oamenii la legile importante. La dracu cu democratia de partid, macar odata sa produca ceva bun.

    Numai ca tare ma tem ca fraierii din pdl nici macar nu au ce oameni sa propuna!

    Cetatean

    27/05/2010 at 11:33 pm

  50. „De altfel, negocierile vor continua in saptamana urmatoare conform surselor citate democrat liberalii ar putea sa opteze pentru varianta Teodor Melescanu datorita afinitatilor acestuia cu anumiti lideri PDL”

    Las ca stiu eu cine sunt acei lideri! BVB! 😦

    Cetatean

    27/05/2010 at 11:34 pm

  51. Ma duc si eu, sunt nervos tare azi.
    Noapte buna!

    Cetatean

    27/05/2010 at 11:45 pm

  52. […] dar și un off-topic. Deși autorul s-a lăsat de politică internă, ține să salute blogul tovarăș și prieten Politeia, care, în momente grele, de nedorit, s-a trezit din reverie și nu mai susține sincer și naiv […]

  53. sa ducem un “RAZBOI INTRU CUVANT” pentru trezirea patriei la viata, sa nu fim “morti dar ne merge numele ca traim!”

    „Suntem zapaciti, nu mai stim ce voim, ce sa facem, ce sa primim, ce sa respingem, în cine sa ne încredem; nu ne mai întelegem si nu ne mai auzim unii pe altii: ne trebuie o idee care sa ne limpezeasca toate capetele si care sa ne împreune pe toti la lucru (…) De aceea alungati turma acestor netrebnici care nu muncesc nimic si n-au nimic si vor sa traiasca ca oamenii cei mai bogati; ei nu stiu nimic si vor sa va învete copiii si n-au destula minte pentru a se economisi pe sine si vor sa va economiseasca pe voi toti” – Mihai Eminescu

    CU AJUTORUL LUI DUMNEZEU VOM TRECE SI PESTE ASTA CACI “UNICUL DOR AL VIETII MELE E SA-MI VAD NATIA FERICITA” (AVRAM IANCU)

    Nu stiu de ce, dar e in mine ceva care imi spune ca PUTEM !

    Anonim

    28/05/2010 at 1:27 am

    • Amice Anonim,
      Comentariul a fost mult prea lung pentru acest blog, asa ca l-am scurtat putin lasand esentialul. Pe viitor mai scurt va rog.

      toate bune!

      Theophyle

      28/05/2010 at 9:55 am

  54. Si exista si normalitate in Tara aceasta, normalitate care te face sa speri.
    http://noradamian.wordpress.com/2010/05/27/sibiubookfest-2010-lumea-frumoasa-a-cartilor/

    eugeni

    28/05/2010 at 6:23 am

  55. Buna dimineata!

    Theophyle, postarea noua, te rog! 🙂

    Cetatean

    28/05/2010 at 9:24 am

    • Buna Dimineata 🙂
      A Venit Sefu 🙂

      Theophyle

      28/05/2010 at 9:36 am

  56. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua 😆

    Theophyle

    28/05/2010 at 9:35 am


Comentariile sunt închise.