Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 25 Mai

Bună dimineata intr-o zi de marti.  Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  12°C, si o maxima termica de  27°C. Mai mult insorit. Caldura placuta, confortabil.   Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =  4.1950 RON (-0.0048 RON); 1 USD =  3.3549    RON (-0.0393); 1 EURO = 1.2504  USD; (+0.0131). Cotaţia este preconizată de mai mulţi specialişti din domeniu pentru acest an. Cu toate acestea, în momentul de faţă metalul preţios a ajuns la o valoare mai mică de 30.000 euro/kg. După ce a înregistrat o creştere semnificativă, aurul a revenit în atenţia populaţiei. aurul este considerat mult mai bun decât orice altă acţiune cotată la Bursă, având în vedere că, de la începutul anului, valoarea acestuia a crescut cu aproape 30%. Pe 4 ianuarie 2010, un gram de aur era cotat la BNR cu peste 105 lei, în timp ce maximumul l-a atins la jumătatea acestei luni, când a ajuns la peste 134 lei pe gram. Mai multe, aici.

Pe fondul amenintarilor cu greva generala Guvernul Boc se pregatec sa treaca de saptamana de foc incercand sa isi asume niste masuri anuntate. Din nefericire publicul va simtii “mult foc” in aceasta saptamana. Ca de obicei, cetateanul de rand va trebui sa suporte si masurile drastice ale guvenului si “furia” sindicalistilor.  Pomenile primite inainte si la inceputul crizei se razbuna crunt pe toata lume.

Greu sa iei inapoi ceea ce ai dat. Potrivit legii, venitul minim garantat este de la 125 lei pentru o persoana singura, pana la 462 lei pentru familiile formate din cinci persoane, plus cate 31 lei pentru fiecare alta persoana care face parte din familie, daca este o familie mai mare de cinci persoane. Teoretic, in schimbul acestor bani, beneficiarii trebuie sa presteze ore in folosul comunitatii. Practic, munca lor se reduce la drumul pe care-l fac lunar la primarie pentru a incasa pomana.

Asa cum un anumit electorat s-a obisnuit sa traiasca in pomana, la fel politicienii s-au obisnuit sa traiasca politic din cumpararea cu pomeni a voturilor. Este foarte posibil ca intentia de a opera astfel de salutare asanari de dreapta sa intampine o rezistenta acerba si in PD-L, partid de dreapta cu atitudini de  stanga si el la randul lui promotor fara scupule al pomenilor electorale de toate soiurile.

Preşedintele Băsescu se va întâlni, din nou, astazi, cu reprezentanţii grupurilor parlamentare care susţin actuala guvernare pentru a discuta despre măsurile economice de austeritate, în actualul context economic naţional şi european. Pentru ce si de ce exact nimeni inca nu stie, vom vedea daca exista leziuni in atitudine guvernamentala in sustinerea planului de austeritate.

Secţia de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului instanţei supreme a dispus scoaterea de sub urmărire penală a Monei Muscă pentru infracţiunea de fals în declaraţii, pe care l-a comis atunci când a declarat că nu a colaborat cu Securitatea în sensul de poliţie politică. Mona Muscă a demisionat din Parlament în 7 martie 2007, după ce un complet de judecată al Curţii de Apel Bucureşti i-a respins contestaţia faţă de decizia CNSAS, conform căreia a făcut poliţie politică, apreciind că fostul deputat a fost angajat al Securităţii. Mona Muscă s-a retras din partid (PLD) şi din Camera Deputaţilor, după ce Colegiul CNSAS a dat un verdict de colaborare a acesteia cu Securitatea, iar contestaţia ei a fost respinsă de instanţa de judecată. Mai multe puteti citi, aici.

Monica Macovei şi-a acuzat colegii de partid aflaţi în Guvern că atribuie contracte cu statul prietenilor, după aceeaşi reţetă implementată de PSD sau PNL. Invitată la emisiunea „Naşul” de la B1 TV, democrat-liberala a sugerat chiar că premierul Emil Boc ştie despre aceste lucruri.

Toţi fură. Eu am văzut, zona achiziţiilor publice este aptă pentru corupţie. Din 2005 o spun. Îmi eşti prieten, îţi dau un contract şi plătim de zece ori, de o sută de ori mai mult faţă de preţul pieţei”

„Am văzut asta şi la PSD, PNL, şi la UDMR şi la PDL. Dar nu mă încântă să spun că asta face şi PNL şi PSD, că eu de la PSD nu am nicio aşteptare. Aşteptarea mea a fost de la PDL. De asta pentru mine e foarte grav ceea ce se întâmplă cu PDL. Constat că procedează absolut la fel ca toţi ceilalţi”, a precizat europarlamentarul. Întrebată de moderator dacă îi spune aceste lucruri şi premierului Emil Boc, Monica Macovei a răspuns: „Dar nu vă închipuiţi că domnul Boc nu ştie„. Mai multe, aici

Nu cred ca dna Macovei va deveni populara in PD-L mai mult decat este in celelalte partide politice. Cred in orice virgula din toate cele spuse de dna Macovei si mai cred ca PD-L are o problema de credibilitate enorma in aceste zile hotaratoare. Poate sansele acestor masuri ar fi fost mult mai bune daca s-ar fi produs marea epurare a greilor din partid. Fara aceasta remaniere, omul de rand chiar simpatizant portocaliu nu are de ce sa-l creada pe Boc si pe “greii partidului”. Intre M. Macovei si Emil Boc, prefer sa o cred pe Macovei. 

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

25/05/2010 la 9:44 am

65 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. MM are dreptate. In domeniul achizitiilor, unde sumele sunt uriase, se dreneaza bani la greu pt. partid.
    Cine pune intrebari care deranjeaza, e scos imediat din comisiile de licitatie si inlocuit cu o sluga credincioasa.

    PS
    Nu vorbesc din auzite… 🙂

    Tzepelica

    25/05/2010 at 10:06 am

    • e grav. înseamnă că nu există diferenţe între partide, şi tot ce au spus în campanie despre reformă a fost populism şi demagogie. Ce e de făcut?

      para

      25/05/2010 at 10:20 am

      • @praa, salut 🙂
        Incercam sa vedem ce este sau nu adevarat. Daca lucrurile sunt adevarate scriem despre ele asa cum am facut-o si pana acum!

        Theophyle

        25/05/2010 at 10:23 am

    • @timi, salut!
      Vedem noi niste fapte si le dam in cap cu ele 😦

      Theophyle

      25/05/2010 at 10:24 am

  2. Postare noua si interesanta pe Politea Digest – Analiza actuala despre Rusia, aveti linkul

    http://politeadigest.wordpress.com/2010/05/25/the-financial-crisis-and-the-six-pillars-of-russian-strength/

    Theophyle

    25/05/2010 at 10:21 am

  3. Scuze, salut voios !
    Crocozaurii astia care sunt directori la companiile de stat sunt unsi cu toate alifiile.
    In plus, armonia dintre „general”, „comercial”, „economic”, „tehnic” etc. e deplina, chiar daca sunt din partide diferite.
    Pt. ca se schimba la conducere doar intre ei si se acopera reciproc.

    Tzepelica

    25/05/2010 at 10:30 am

    • adica avem armonie manegeriala de la baietii pusi pe capatuiala 🙂

      Am inceput sa scriu in versuri. Intru pe felia lui @Creanga!

      Theophyle

      25/05/2010 at 10:33 am

  4. Buna dimineata! 🙂

    1. Vesti proase de pe frontul de rasarit. Gabhryel ne-a semnalat, pentru cei care nu au vazut, articolul lui Tapalaga de pe Hotnews, despre Blaga.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7313356-forta-lui-blaga.htm

    Articolul este absolut revelator despre cum functioneaza, la mare adincime, cureaua de transmisie a privilegiilor intre partide, chiar si cind ele se afla in lupta aparenta. Videanu il saluta respectuos pe Nastase, il suna prieteneste pe Viorica Hrebenciuc, Blaga are presa buna de la tonomate in timp ce Basescu e tocat in campanie de profesionistul Dumitrescu (a propos, Tiberiu Lovin sustine ca Razvan Dumitrescu va merge la Antena3). Videanu si Blaga, greii partidului, nu au nici o greata sa aiba relatii economice si politice bune cu psd, lucru care scoate din minti un pdl-isti amarit din teritoriu, care este pus sa traga tare pentru citeva voturi in plus la alegeri, care nu mai conteaza insa in fata relatiilor de adincime dintre greii care se cunosc de pe vremea FSN.

    Sunt radical: Basescu TREBUIE sa omoare acest PDL, indiferent cum. Unii si-au pierdut speranta, altii rabdarea. Eu ii mai acord lui Basescu maxim 6 luni de rabdare, la finalul carora vreau sa vad alta conducere a PDL. Inteleg calculele tactice si strategice, inteleg obiectivele pe termen scurt ale Guvernului, insa garda veche din PDL trebuie sacrificata, altmiteri va fi urit de tot in 2012. In ce sens? In sensul ca va urma un tsunami psd care va matura tot ce inseamna pdl, pentru simplul motiv ca oamenii gindesc pe termen scurt. Chiar daca tara va incepe sa isi revina in 2012, oamenilor nu le va pasa de crestrea economica de 0.5% din PIB declarata la TV. Ei vor avea mereu in minte bogatia si creditul din perioada 2005-1008, si vor considera ca au fost furati. Astfel, se vor razbuna cu virf si indesat pe PDL. Basescu nu va mai avea nici o putere in 2012, se va trezi cu un Parlament 50+X compus din psd si pnl si va avea miinile legate.

    E foarte posibil ca nici Constitutia sa nu fie votata pina atunci, prin urmare reforma statului va fi definitiv ingopata si Iliescu va putea muri linsitit. Tara asta va ramine vesnic in zona gri a Europei, numai buna de inhatat de Rusia.

    Continui imediat.

    Cetatean

    25/05/2010 at 10:34 am

    • @Cetatean, salut!
      DA, cred ca M.Macovei a lansat ieri semnalul si tot ieri a publicat Tapalaga articolul, nu cred ca este intamplator 😦

      Theophyle

      25/05/2010 at 10:37 am

  5. Totusi, daca vreti sa nu traiti deceptii majore, e bine sa nu hraniti iluzii.
    Lupta cu sistemul ticalosit s-a fasait inainte chiar de a incepe.

    Tzepelica

    25/05/2010 at 10:50 am

    • @timi, cu toate fasaielile sunt inca sanse. Cred ca nenorocita de criza poate deveni pana la urma o oportunitate. Vom vedea 🙄

      Theophyle

      25/05/2010 at 10:53 am

      • In 20 de ani, „sistemul” a fost lasat sa se consolideze nepermis de mult, sa devina o hidra cu „n” capete.
        Ca urmare, nu numai ca nu se lasa doborat, da` ii mai si inglobeaza pe cei care au incercat, la un moment dat, sa i se opuna.
        Parerea mea ! 😆

        Tzepelica

        25/05/2010 at 11:02 am

  6. 2. Dan Tapalaga are o intrebare de baraj la finalul articolului:

    „Si tot n-am aflat exact: in ce consta, de fapt, forta lui Blaga? In protectia si increderea oferite de Traian Basescu? In complicitatile construite in timp cu mogulii, cu pseudo-adversarii din opozitie, cu oameni de afaceri transpartinici? In controlul exercitat asupra partidului condus, chipurile, de Emil Boc?”.

    Raspunsul meu este: in toate acestea, combinate la diferite paliere, dar mai ales in increderea specifica politrucului, incredere comuna garzii vechi din PDL, in axiona: politicianul care nu are un partid in spate nu conteaza.

    Sa explic. Este arhicunoscuta batalia lui Preda cu greii, din timpul campaniei lui Progoana jr si dupa . Argumentele greilor in Biroul Permanent s-au redus, invariabil, de fapt, la unul singur: partidul e mai important ca omul. Asa ca politicianul individual, oricite excentricitati si-ar permite, la urma, adica in momentul votului, se intoarce tot la mina partidului. Pina la urma, politica se joaca pe voturi si nu pe bloguri. Partidul este casa politicianului: orice ar face, tot acolo se intoarce. Asa ca spatiul de manevra al politicianului este limitat.

    In spatele sigurantei greilor se ascunde, asadar, aceasta certitudine inscrisa adinc in creierii lor, cum PDL ca partid, si ei ca greii lui, il au la mina pe Basescu, intrucit ei ii pun la dispozitie:

    – masinaria de scos oamenii la vot, la alegeri
    – parlamentari disciplinati, la votul legilor sau la motiunile de cenzura.

    Aici trebuie sa ne amintim un lucru. La caderea Guvernului Boc, in toamna, greii il asigurasera ca motiunea nu va trece:

    ” gandulpolitica rss
    Preşedintele către baronii PD-L: „S-a văzut cât sunteţi de zmei!
    de Liliana RUSE | 14 oct 2009

    * foto(1)

    Preşedintele către baronii PD-L: „S-a văzut cât sunteţi de zmei!

    Preşedintele Traian Băsescu le-a reproşat, marţi seara, liderilor PD-L că n-au ştiut să negocieze cu opoziţia, în special cu UDMR, pentru ca moţiunea de cenzură să fie respinsă şi Guvernul Boc să rămână în funcţie. Conform unor surse, Băsescu i-ar fi luat în vizor pe vicepreşedinţii Cezar Preda şi Ioan Oltean, cărora le-a reproşat că n-au fost în stare decât să facă declaraţii sforăitoare împotriva PSD, care nu au dus în final la nimic. Sursele citate au spus că preşedintele i-a reproşat lui Cezar Preda că a pierdut alegerile la Buzău, iar lui Oltean celebra declaraţie cu „broasca râioasă”, adică alianţa cu PSD.

    „I-am dat afară de la guvernare şi ce-am făcut?!”, ar fi spus Băsescu, adăugând că PD-L l-a pus într-o situaţie extrem de dificilă după căderea guvernului. „S-a văzut cât sunteţi de zmei!”, ar fi adăugat preşedintele. Sursele citate au precizat că Traian Băsescu n-a făcut nicio referire la tripleta Blaga-Berceanu-Videanu, care i-a garantat că Executivul poate trece de moţiunea de cenzură. Cei trei au avut grijă să nu-l irite pe Băsescu, astfel că n-au scos niciun cuvânt pe parcursul celor 90 de minute cât a durat discuţia. Surse din PD-L au declarat că preşedintele l-a avertizat încă de luni premierului Emil Boc că moţiunea de cenzură va trece. Şeful statului ar fi vrut ca guvernul să demisioneze, însă greii din PD-L au refuzat şi i-au dat asigurări că au negociat cu UDMR şi că au reuşit să fure suficiente voturi de la PSD şi PNL” (gandul.info).

    Daca mai trebuia sa isi dea seama, Basescu a inteles atunci, mai mult ca oricind, ca nu te poti baza suta la suta pe partid, din cauza fapului ca greiilor, care au atitea relatii cu cei din psd, li se rupa in 14 daca trece motiunea. Pentru ei, nu e nici o problema, au realtiilor lor de adincime, plus firmele prin care se mentin in siajul puterii, ORICINE ar fi la putere. Imi amintesc ca la un moment dat, in negocierile PSD si PDL, PSD lasase sa se inteleaga ca ar face o alianta de guvernare daca Blaga ar fi Prim Ministru. Imediat au aparut zvonurile pe surse: „Surse din PD-L anunţă că viitorul premier desemnat ar putea fi secretarul general al democrat-liberalilor, Vasile Blaga” (Gandul, 14 octombrie 2009).

    Ei bine, greii isi permit sa il ignore pe Basescu, convinsi fiind ca el stie ca un politician fara partid e ca frunza in vint. Basescu are prea multe legi grele si mai ales Constitutia de trecut prin parlament, nu risca el sa distruga partidul. Plus ca dupa 2012 el nu ne mai are cu nimic la mina. Sa trecem 2012 si apoi il ignoram regeste, gindesc greii.

    Continui. Argumentez mai departe ca aminarea alegerilor din PDL desi aparent, o victorie a greilor, este de fapt o capcana pentru ei.

    Cetatean

    25/05/2010 at 10:59 am

    • @Cetatean, cu tot respectul pentru analiza ta, eu nu-i vad pe grei ca posibili perdanti.

      Boc este in menghina intre Basescu si greii partidului, de fapt in aceasta situatie, BVB au pozitii de presa impotriva lui Boc mai bune decat ale lui Basescu.

      Boc va fi paratraznetul care va culege toate fulgerele situatiei si va fi mentinut ca o momaie in vitrina de „BVB” cat timp ei isi doresc asta.

      Am impresia ca vad scenariul Tariceanu intr-o versiune noua.

      Theophyle

      25/05/2010 at 11:07 am

      • Theophyle, exista o enormka diferenta intre Boc si Tariceanu. Boc si va da demisia cind i-o va cere Basescu. Este asul din mineca al lui Basescu impotriva greilor.

        Cetatean

        25/05/2010 at 11:21 am

  7. 3. Scuzati eventualele greseli de scriere, insa fiind o analiza de politica interna, cititorii interni vor intelege, cei externi care umbla cu google translate vor sari peste, nu cred ca ii intereseaza prea tare.

    Cetatean

    25/05/2010 at 11:02 am

    • nici o problema 🙂

      Theophyle

      25/05/2010 at 11:10 am

  8. Salut si o saptamana frumoasa lui Teofil si tuturor!

    Despre intentia PDL de a desfiinta venitul minim garantat nu pot decat sa ma mir. Si sa ma inspaimant. Nu in sine de intentie si de cinismul ei, cat de prostia initiatorilor masurii respective.
    Din cate stiu, chiar Tratatul de la lisabona prevede obligatia statelor de a asigura un minim de resurse cetatenilor lor. Mai sunt si alte acorduri europene si internationale, la care Romania este parte, care obliga in acest sens. Inclusiv unul dintre finantatorii internationali ai Romaniei, Banca Mondiala, are drept criteriu al relatiei pastrarea legii venitului minim garantat.
    Dar sa zicem ca facem dupa capul nostru. Sa vedem care este realitatea financiara si umana din spatele venitului minim garantat. Sa citim de la pagina 13, la pagina 20 din raportul statistic al Ministerului muncii:

    Dă clic pentru a accesa Asistenta2009.pdf

    Cifre:

    1. In anul 2009, numarul familiilor care primeau ajutor social era de 221.603. In decembrie 2009, pe fondul crizei economice si a epuizarii perioadei de somaj indemnizat, numarul familiilor cu ajutor social a cescut la 296.720.

    2.Familiile cu ponderea cea mai mare in totalul familiilor care primesc ajutor social sunt cele formate dintr-o singura persoana. Cele mai multe asemenea „familii” sunt de fapt persoane varstnice de la tara, batrane mai ales, care nu au pensii si sunt la varste inaintate. Sa moara!

    3. Din analiza ajutorului social real primit, se observa ca cei mai multi beneficiari mai dispun si de alte venituri, statul acordandu+le un ajutor mai mic decat cel mentionat in lege. Spre exemplu, pentru familia cu 5 persoane, chiar daca ajutorul maxim legal este de 462 lei, ajutorul social concret primit este in medie de 229 lei. Acestea sunt familii tinere cu 3 copii, in care exista un singur salariat cu un salariu foarte mic. Sunt familii in care mama ingrijeste copiii acasa. Aici cine sa moara?

    3. In intregul an 2009, suma cheltuita de stat pentru ajutoarele sociale cuvenite in programul de venit minim garantat a fost de 414.584.280 lei, adica mai putin de 100 milioane de euro, adica mai putin de 0,1% din PIB!!!Cam de 5 ori mai putin decat bugetul alocat portalului e-Romania!

    Intentia aceasta nu este de dreapta. Este de groaza.

    In ordine logica, pentru saracii din Romania mai urmeaza un pas: programul Cyclon B!

    Niciun stat din UE sau Consiliul Europei nu ar gandi o asemenea masura, oricat ar fi criza de rea!

    Pupaza din tei

    25/05/2010 at 11:12 am

  9. 4. Imediat dupa ce Basescu a dat atacul la gasca greilor, partidul a indreznit sa mirie la conducerea sa. Nu la Emil Boc, ca nu au de ce, insa la cei grei. Am trecut de multe ori in evidenta aici, pe blog, semnalele din teritoriu care au aparut ca prin minune dupa ca Basescu a dat de inteles ca cei trei au devenit indezirabili. S-a mers pina acolo incit s-a cerut convocarea unui nou BP, pentru a schimba statutul inaintea Conventiei. Era cit pe ce sa se faca, cind, oh, ce izbavire, a venit anuntul lui Basescu de reducere a cheltuielilor.

    Atunci, in BP s-a propus aminarea alegerilor interne. Oficial, pentru ca guvernul are nevoie de solidaritate. Neoficial, greii incepeau sa isi piarda baza din teritoriu (stiu ce spun, cunosc bine situatia organizatiei pdl din orasul meu). S-a dat alarma. Cine a facut-o?

    http://www.informatia-zilei.ro/new/2010/05/13/certuri-in-pdl-dupa-ce-s-a-a-propus-amnarea-alegerilor-interne/

    Frunzaverde, Boureanu, Cezar Preda, Ioan Oltean, Anca Boagiu, Sulfina Barbu. Personal, nu cred ca Boagiu si Barbu s-au raliat celor vechi (nu explic acum de ce).

    5. Insa Ioan Oltean mi-a atras atentia. Undeva prin marties sustinea ca se va retrage din politica si ca se va dedica…afacerilor (e stiut ca e omul lui Blaga, pariez pe ce vreti ca urma sa gestioneze reteaua politico-economica a PDL in judetul Bistrita):

    „ Nu ştiu încă, mă mai gândesc. Eu întotdeauna ştiu ce vreau în viaţa politică, dar e o anumită opotunitate care este tentantă, are tentaţii foarte mari, şi încă nu sunt suficient de convins care e direcţia pe care o voi lua. Una este politică, alta este nepolitică, dar nu m-am hotărât încă dacă să le fac o bucurie celor de la PSD sau să nu le fac încă”, a declarat Ioan Oltean” (1o aprilie). Cititi fragmentul „dacă să le fac o bucurie celor de la PSD sau să nu le fac încă” AD LITTERAM.

    6. De citeva zile, Ioan Oltean, un greu mai mititel, apropiatul lui Blaga, polemizeaza cu Cezar preda, alt greu de talie medie, apropiatul lui Udrea. Preda a spus ca cei corupti din PDl trebuie sa plece, iar Oltean a sarit ca ars la gitul lui Preda Cezar, dar si la al lui Preda Cristian. Va rog sa cititi cu mare atentie vorbele sale, preluate de Mediafax.

    „Avem şi în partid oameni care au intrat pe uşa din dos pe diverse demnităţi publice, se folosesc din plin de ele şi pe urmă vor să pară mai catolici decât Papa, vor să pară altceva decât este partidul. Nu se poate. Nu poţi numai să fii numai beneficiarul unor favoruri, nu şi depozitarul unor obligaţii.”, a spus Oltean. Întrebat de jurnalişti dacă se referă la Cezar Preda, Oltean a spus: „Mă refer la toţi cei care se abat de la politica partidului, fie că îi cheamă X sau Y”.

    Ce spuneam la prima postare de increderea politrucului cum ca partidul e mai important decit omul, in orice situatie? Iata, aveti dovada.

    Cetatean

    25/05/2010 at 11:20 am

  10. Si unde sa mearaga banii luati de la ajutorul social?

    Uite aici, de exemplu:

    http://www.ziare.com/stiri/eveniment/dambovita-se-construieste-stadion-desi-comuna-nu-are-echipa-de-fotbal-1017675

    Daca exista cazuri de fraudare a programului de venit minim garantat – si exista! – sa se actioneze pentru pedepsirea fraudatorilor si recuperarea prejudiciului. Nu se poate sa distrugi sute de mii de oameni pentru cota de delicventi care insoteste un asemenea program.
    Din cate stiu, cand primarul R. Giuliani a reprimat delicventa din New York, nu a aruncat o bomba nucleara peste toata populatia orasului.

    Pupaza din tei

    25/05/2010 at 11:25 am

    • Pupaza,

      care bomba? Unde bomba si de cand problema lui Giuliani a fost identica cu cea a noastra.

      Daca tot vorbim. O simpla intrebare cei care lucreaza la negru sau cei plecati la munca sau la furat in strainatate si ei trebuie platiti?

      Theophyle

      25/05/2010 at 11:46 am

      • Evident, nu. Dar pentru a elimina asemenea situatii exista inspectori sociali.

        Pupaza din tei

        25/05/2010 at 1:13 pm

  11. Pupaza salut si o saptamana buna si tie 🙂

    Problema este alta, parerea mea. Fara a incerca o pozitie de stanga sau de dreapta.

    Chestia cu venitul minim garantat este fara indoiala un subiect de importanta majora care nu trebuie anulat dar trebuie controlat atent pentru a nu incuraja (asa cum de fapt se face) lipsa poftei de munca.In special serviciile care trebuie prestate de cei care trebuie sa le presteze, beneficiarii acestor plati.

    Asa cum am aratat in postarile referitoare la situatia UE, „Tratatul de la Lisabona” a fost incalcat de liderii Europeni si de guvernele respective intr-o veselie fara precedent. Asa ca acest tratat mort in fasa numai poate fi un argument moral pentru nimeni. S-au creat precedentele de incalcare.

    Bineinteles din salile Parlamentului si in special de pe bancile opozitiei lucrurile se vad altfel.

    De acord numai in faptul ca este de dat jos multe si mult inainte de a se aplela la aceasta ajustare.

    Un lucru este clar se fac abuzuri in acest subiect si abuzurile trebuie stopate.

    Theophyle

    25/05/2010 at 11:27 am

    • Salut Theophyle,
      salut prieteni.

      De acord cu parerea despre venitul minim garantat: cetateanul care primeste TEMPORAR acest venit trebuie sa dea ceva in schimb statului sau comunitatii din care face parte. Adica munca voluntara. Altfel producem asistati social care nu depun alt efort in afara celui de a merge la primarie o data pe luna sa-si ia banii sau sa depuna votul unde trebuie.

      Cat despre PDL, in timp de criza furtul este mai evident decat atunci cand lumea nu avea timp pentru ca era la chefuri si gratare. Transparenta politica este necesara si prioritara.

      Andrei

      25/05/2010 at 11:38 am

      • @Andrei, salut 🙂
        Din nefericire munca acestor oameni nu este voluntara ci platita prin asistenta pe care ei o primesc. Problema este in primul rand al primarilor locali care nu-si impun autoritatea. De ce ar incerca pana la urma asistatii acestia sunt voturi!

        Theophyle

        25/05/2010 at 11:44 am

        • Asta trebuie sa inceteze. Voturile trebuie sa fie responsabile, nu sa treaca prin stomac.

          Andrei

          25/05/2010 at 12:20 pm

    • Tratatul este un argument JURIDIC. In fata CEJ. Si a instantelor romane, de altfel, drepturile sociale fiind aparate in virtutea preeminentei legislatiei internationale privind apararea drepturilor omului. Drepturile sociale sunt de aici.

      Pupaza din tei

      25/05/2010 at 1:15 pm

      • Pupaza,
        daca este JURIDIC de ce l-au incalcat Germania, Franta si Grecia?

        Inteleg ca citesti numai ce-ti convine, e OK. Dar tratatul de la Lisbona a fost incalcat, asa ca ce sa-ti spun. Poate ca-mi pare rau? Nu nu-mi pare!

        Daca totusi ai timp:

        https://theophylepoliteia.wordpress.com/o-europa-altfel/

        Theophyle

        25/05/2010 at 1:36 pm

  12. 7. Prin urmare, de ce sustin ca aminarea alegerilor din PDL ceruta de grei pentru ca simteau ca atacurile lansate de Basescu si continuate de partid se poate transforma pentru ei intr-o capcana? Din citeva motive:

    a. La nivelul filialelor, au loc alegeri. Filialele neperformante la ultimele alegeri au conducere interimara si fac alageri de la zero. Li s-a impus conducere interimara de la Bucuresti. Faptul ca fac alegeri de la zero nu poate fi de bun augur pentru grei, pentru ca in acel comitet provizoriu de organizare a alegerilor intra oameni care pina acum nu au avut functii importante la nivel local. Eu am in vedere situatii precise, nu pot detalia aici, insa am date si nume. Se da atacul la anumite pirgii locale detinute de grei. Nu cred ca se va produce o curatenie radicala, insa se zguduie serios barca.

    b. La nivelul guvernului, greii au cumparat timp. 6 luni. Basescu a spus, prin Lazaroiu, ca acest Guvern are timp pina la finalul anului. Dupa 6 lun is eface evaluarea (bun, acu, sa nu ne inchipuim ca Basescu ii va lasa 6 luni in pace, insa dupa 6 luni va decide, impreuna cu Boc, ce e de facut). Va dati seama ca, la nivel politic, ura romanilor impotriva taierii salariilor va trebui sa se descarce. Boc va fi intr-adevar paratrasnetul, insa nu va fi sigurul, va lua dupa el tot Guvernul. Strategia greilor e transparenta: la negocierile pentru noul Guvern tot ei vor fi candidatii vesnici la posturile de ministri. Boc va fi decapitat, ei insa, indispensabili, vor vrea din nou posturi.

    (Asum ipoteza ca acest guvern isi va da demisia dupa 31 decembrie. In cazul in care nu si-o va da, asum ca Basescu va trebui sa deschida o supapa politica pentru eliberarea presiunii electoratului, care asteapta niste taieri de capete si niste executii spectaculoase. Si ca aceste executii vor fi greii, remaniati. Eu cred ca vor fi greii, pentru ca Basescu i-avertizat direct zilele trecute: Blaga, Berceanu, Vladescu chiar).

    c. faptul ca grei iau priceput ca Basescu se va pune cu biciul pe Guvern si ca sunt n vizor de remaniere mi-a fost confirmat aseara de Videanu, prezent la IRTV. Explic imediat.

    Cetatean

    25/05/2010 at 11:36 am

  13. Cetatean,
    Strategia BVB, cred eu, una de uzura. Ei se fofileaza in spatele lui Basescu si Boc, asigurandu-si privilegiile si continuarea afacerilor si si-au amanat confruntarea pentru inca 8 luni.

    Nu vad nici instrumentele si nici forta lui Basescu sa-si impuna vointa, chiar daca asta exista. Basescu si-a creat un pat (sahistic) din care nu mai poate iesi.

    Singura alternativa care o mai are este remanierea guvernului dupa semnarea scrisorii la FMI si asumarea raspunderi guvernamentale.

    Daca Basescu nu o va face inainte de iulie, toata strategia lui va ramane in coada de peste.

    Theophyle

    25/05/2010 at 11:51 am

    • De acord, au aminat confruntarea.

      Insa nu cred ca Basescu va intreprinde ceva pina in toamna. Mai are de trecut in afara de memorandumul cu FMI: judecatorii CCR, legea pensiilor la Camera, legea Educatei la Senat si legile Justitiei in toamna. E posibil ca legile Justitiei sa fie asumate de Guvern si atunci ar putea fi un hop.

      Cetatean

      25/05/2010 at 11:55 am

  14. 8. Aseara Videanu a avut o interventia halucinanta la IRTV. Vorbind de restructurari in aparatul bugetar, a dat un exemplu de sector unde el ar face restructurari. In Educatie! Videnau a propus, atentie, concedierea TUTUROR suplinitorilor (30%, a zis el) si marirea normei didactice de la 18 ore la 22 de ore pe saptamina (nu vreau sa deschid discutia pe substanta acestor masuri, semnalez doar ce a propus el).

    Intre timp, am gasit stirea: http://www.gandul.info/news/ministrul-economiei-profesorilor-videanu-crede-ca-o-treime-dintre-profesori-nu-sunt-calificati-pentru-a-preda-si-lasa-de-inteles-ca-ar-trebui-concediati-6164992

    De ce a propus Vidanu asa ceva si mai ales de ce in contextul unei anuntate greve a profesorilor in zilele urmatoare si a unei legi a educatiei care ajunge la Senat? Ce interes avea el sa toarne gaz pe foc si sa dea munitie sindicalistilor?

    Raspunsul e simplu: Videanu a vrut sa abata atentia de la mastodontii din ograda sa (mai mult, el si-alaudat companiile autonome, care au fost, cica pe profit anul trecut) si de la clientela politica din cadrul lor. Videanu nu a urmarit decit escaladarea conflictului din Educatie, care mocneste si sta gata sa explodeze. El vrea sa il impinga pe bizonul de Funeriu pe lista remaniabililor, posibil sacrificiu pentru supapa nemultumirilor.

    Intre timp, ai dimineata am vazut, dar nu mai am stirea, ca acelasi Videnau a negociat cu cei din subordinea sa sa nu faca manifestatii, garantindu-le ca salariile lor vor fi doar inghetate. Tactica e simpla: le-a inchis gura, si el si-a asigurat linistea in subordinea lui, in timp ce i-a dat foc lui Funeriu.

    Practic Videanu a aplicat tactica descrisa de Tapalaga: „a adoptat tactica iepurelui de campie”. A lasat urechile pe spate, a cumparat linistea celor dn subordine, insa a declansat un conflict in alta parte, ca se se abata atentia de la el. Scopul e simplu: sa il prinda iarna curat, fara scandaluri, pentru a justifica lui Basescu ca la el „s-a facut reforma” si inca in liniste! Drept premiu, va cere iar un minister. Iar altii vor fi sacrificati.

    Cetatean

    25/05/2010 at 11:52 am

  15. @ceatatean
    Ai uitat un singur lucru (f. important !).
    Ca cel care a anuntat pe „sticla”, in fata natiunii, masurile de depasire a crizei n-a fost nici Blaga, nici Videanu, nici Berceanu.
    Nici macar Boc.
    A fost piratu`, care si-a asumat strategia.
    Asa ca traznetele se vor intoarce, la o adica, impotriva lui …Zeus. 🙂

    Tzepelica

    25/05/2010 at 11:54 am

    • Zeus, nu mai vrea sa fie reales 😉 merge pina la capat. E strategia lui favorita, nimeni nu l-a invins pina acum la „totul sau nimic”.

      Cetatean

      25/05/2010 at 12:04 pm

  16. 9. Ma apropii de final.

    Greii au obtinut aminare. Basescu a obtinut si el o aminare. Ce mai conteaza citeva luni din iulie pina prin toamna-iarna? Eu nu vad deocamdata pozitia lui Basescu ca pe una de pat. Basescu poate arunca oricind masa in aer, cerindu-i lui Boc sa demisioneze. Si i-o va cere, cindva. Aminind insa confrunatrea cu greii, Basescu si-a pregatit doua narme: nu numai cea a remanierii, ci si cea nucleara, demisia Guvernului, cub pretextul incompetentei colective. Guvernul e solidar, sta sau cade impreuna cu Primul Ministru. Oricum, a dat ultimaturi clare lui Blaga si Vladescu, cu evaziunea. I-a palit pe Berceanu si Videanu in trecere. L-a restrins spatiul de manevra. Vom vedea cit ii mai lasa.

    Inchei remaintind ca spusa lui Basescu „Eu nu mai am obiective politice, nu ma mai lupt sa fiu reales” poate fi vazuta si ca un avertisment la adresa partidului, nu doar la adresa Opozitiei.

    Theophyle, s-a dat semnalul, macovei, Tapalaga, si acum insasi Udrea (discutam implicatiile politice, nu cine le propune) http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7314453-elena-udrea-solicita-desfiintarea-companiei-nationale-investitii.htm

    Daca ea cere asta, ii forteaza pe grei sa faca la fel: „Am decis ca astazi in Biroul Permanent National sa solicit biroului sa ceara tuturor membrilor de partid sa opteze intre afaceri si functiile publice pe care le ocupa”, a declarat ministrul”. In nici un caz nu pot sa cred ca a vorbit fara voie de sus.

    Gata, am terminat 🙂

    Cetatean

    25/05/2010 at 12:03 pm

    • Prietene, macar din cand in cand e bine sa coboram din sferele „scenariilor” si sa ciulim urechea la omu` de pe strada.
      Ai sa te prinzi imediat pe cine injura…

      Tzepelica

      25/05/2010 at 12:10 pm

      • Asta cu „ai injurati sint terminati politic” nu tine, prin prisma exemplelor trecute. Ca pina in ’96 pesedistii erau injurati gramada, si uite ca in 2000 tot ei. Pe unul nastase cu Psd-ul lui ii injura gramada si pina in 2004. Acum se pare sint propusi pe post de minunate alternative. Inclin sa dau crezare scenariilor @cetatean. Basescu a demonstrat de destule ori ca nu vorbeste numai ca sa se afle in treaba.

        Aha

        25/05/2010 at 12:30 pm

    • @Cetatean,
      ca de obicei argumentat frumos. Permite-mi sa fiu eu avocatul diavolului.

      1. Boc este prins intre partid si Basescu. Trebuie sa aleaga. Boc este intr-o dubla pozitie perdanta: si guvernul si partidul. El nu mai are nici o optiune de jucat.

      2. Basescu este dependent de guvern pe doua planuri: masurile de austeritate si reforma promisa.

      3. Pana in acest moment BVB castiga pe toate fronturile. Fac bani isi pastreaza forta in teritoriu si au aparatul de partid la mana lor. Ei vor fi si mai putin culpabili daca chestia nu va merge. Planul de austeritate reuseste ei au foast in guver, nu reuseste nu este planul lor ci a lui Basescu.

      4. Boc este prins la guvern si ingropat in harti, baietii veseli fac treaba in teritoriu, strang afaceri si pregatesc „tzepele” pentru „reformatori.

      5. In viitoarele 6-7-8 luni pana la congres nu va mai exista un partid nici pentru Boc si nici pentru Basescu. Nu va fi nici o reforma si nici criza nu va fi rezolvata. Vinovat Basescu.

      6. Udrea se va alia pana la urma cu BVB, stie sa a;leaga si este oportunista.

      7. Dac vom avea noroc L-ul din PD-L se in toarce in a deveni PLD si atunci avem cu cine sa votam.

      8. Intuitia mea politica imi dicteaza sa te informez ca strategia lui Basescu este gresita, de aceasta data.

      9. El nu trebuia sa iasa cu planul de austeritate. Trebuia sa-l impinga pe Vladescu si pe Guvenatorul vesnic a BNRului.

      Theophyle

      25/05/2010 at 12:19 pm

      • Ce manusa mi-ai aruncat! 🙂

        Incerc sa raspund punctual, sa nu o lungesc prea mult.

        1. Boc va alege sa isi dea demisia daca Basescu i-o va cere, tragind tot Guvernul. Intrebarea este daca si cind i-o va cere.

        2. De acord, am sus si eu asta, de aceea Boc si cei apropiati au fost de acord in BP cu aminarea alegerilor.

        3. „Ei vor fi si mai putin culpabili daca chestia nu va merge. Planul de austeritate reuseste ei au foast in guver, nu reuseste nu este planul lor ci a lui Basescu”. Partial dezacord: daca planul nu reuseste, este planul lui Basescu, insa vor fi remaniati atunci cind Basescu va considera ca ei nu se afla in grafic cu sarcinile trasate (reducerea evaziunii fiscale, restructuratea arieratelor). Basescu nu le acorda circumstante. Fac reforma, bine (se deschide scenariul cu alegerile interne), nu fac reforma, nu ii lasa linistiti pina in iarna, ii demite inainte de a-i cere demisia lui Boc.

        4. Da si nu. Cunosc situatia din zona mea cu alegerile organizatiei locale, deocamdata vechii prieteni ai greilor au fost indepartati de la butoane, urmeaza alegerile. Seful interimar e un nou, intrat in 2007.

        5. Depinde de 4. Va fi greu.

        6. Nu pot inca aprecia, sincer. Sufletul acestei femei e obscur 😉 si ea e imprevizibila.

        7. Sper sa te inseli, sper din toata inima. Un partid L la ora actuala e aproape imposibil de facut.

        8. Te cred, insa si intuitia mea de om mai tinar imi spune sa mai am putina rabdare. Oricum, nu mai avem ce pierde. Cistigam tot sau pierdem tot. Suntem partasi la jocul lui Basescu.

        9. Aici cred ca vedem putin diferit. Nu putea sa iasa decit el. El a aplicat o lovitura nu doar statului asistential, ci si propriului partid. In veci PDL nu vota in BP astfel de masuri dure. Basescu a bagat partidul cu forta in ring si si-a pus manusile. Noi tremuram cu popcornul in mina. Insa daca nu o facea, partidul o lalaia pina in 2012. Boc si Isaresnc nu aveau forta si autoritatea sa anunte asa ceva.

        Cetatean

        25/05/2010 at 12:35 pm

      • Theophyle, la fel cred si eu.
        Si ce conteaza sint anii pina in 2012 cind PDL, asa cum e acum si asa cum a prestat, va pierde alegerile.
        Urmeaza PSD + Crini pina prin 2020( Cetatean are vre-o 36 pina atunci. Sa vedem daca are si atunci rabdare)

        Solutii, trebuie cautate solutii. Eu tot refuz sa cred ca politica in Romania e ceva rezervat doar pt copiii generalilor de Securitate si asemanator.

        Solutii, veniti cu solutii si abia atunci voi fi impresionat!

        Tio

        25/05/2010 at 1:25 pm

  17. De citit un articol din HotNews: „Vreau sa fiu foarte clar, calculele noastre sugereaza ca daca ei (Guvernul – n.r.) implementeaza ceea ce s-au angajat, va fi suficient pentru a inchide decalajul bugetar creat, dar vor face si un serviciu substantial Romaniei prin reducerea incertitudinilor si vor ajuta la izolarea tarii de socuri venite din regiune”, a spus Jeffrey Franks.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7314814-jeffrey-franks-fmi-este-optimist-masurile-austeritate-vor-face-serviciu-substantial-romaniei.htm

    Andrei

    25/05/2010 at 12:13 pm

  18. O, da, acum citeva zile am trecut pe linga doi muncitori, semi-mahmuri la ora 8 dimineata. Am auzit ceva de genul: „….., Videanu, Udrea, pe astia i-as xjutg%zxsyte#4!”. Nu am auzit cine erau primii 😉

    Cetatean

    25/05/2010 at 12:14 pm

    • Salut,
      Lista e lunga si a inceput seara de cand s-au dus la baut: Iliescu, Basescu, Romania, PSD, PNL… Ce ai auzit este doar finalul din PDL. 🙂

      E o campanie la moda sa gasim vinovati in afara de noi. Trebuiau intrebati cand au fost la vot daca erau trezi sau tot sub influenta alcoolului.

      Andrei

      25/05/2010 at 12:17 pm

  19. O intrebare, ignorata binenteles, dar imi fac si eu treaba daca Andra tot nu e pe aici… 🙂
    Cine sustine aripa reformatoare a PDL? Ce anume contracareaza logistica stapinita de Blaga & CO?
    Daca am ajuns la o situatia, in premiera, in care ai un partid care are niste reformatori genuini…cine ii ajuta? Flacara violet?

    Ce ar fi de facut? Asta pt aici si acum ar fi nevoie de altceva decit spectatori/comentatori.

    Tio

    25/05/2010 at 12:17 pm

    • „Cine sustine aripa reformatoare a PDL?” Cred ca blogurile si cativa (euro) parlamentari.

      Andrei

      25/05/2010 at 12:22 pm

      • si flacara violet :mrgreen:

        Theophyle

        25/05/2010 at 12:23 pm

    • Tio, salut 🙂
      vezi mai sus analiza mea, raspuns la cea lui Cetatean.

      Raspuns pentru tine: NIMENI!

      Theophyle

      25/05/2010 at 12:22 pm

      • Eu sustin aripa reformatoare. Altfel nu as pierde ore din viata mea incercind sa vad mai clar in ceata asta.

        Theophyle, ti-am raspuns si eu mai sus, punctual. Cu unele din afirmatiile tale sunt de acord, cu unele nu. Diferenta intre noi deriva dintr-o anumita perceptia a urgentei reformei. Eu am o citime de rabdare mau multa, si inca nu am dezarmat, insa mai mult de finalul anului nu mai rezist.

        Daca nu se intimpla schimbari radicale pe scena politica sau in Justitie, nu mai vad nici un motiv de a mai scrie pe blog. Cind ai beton in fata si nici o unealta in mina, e nebunie sa incerci sa treci doar cu ajutorul unghiilor.

        Cetatean

        25/05/2010 at 12:39 pm

        • Cetatean,
          Nu este o chestie de rabdare este o chestie de oportunitate si de time-table.

          Basescu a deschis un front pe care trebuia sa-i lase pe alti sa-l deschida. El trebuia sa-si pastreze fortele pentru problemele adevarate ale natiunii. Adica reforma statului de drept.

          Lupta pe doua fronturi este dificila in special daca ai in spate si o coloana a-V-a.

          Vom vedea. Scriem pe blog din speranta intr-o lume mai buna. Aici am multa rabdare, stiu ca Roma nu s-a construit intr-o singura zi. Ma stiu ca si pentru a darama Cartagina au fost nevoie de trei razboaie 🙂

          Theophyle

          25/05/2010 at 12:50 pm

      • Si cind te gindesti ca eu sint cel facut naiv, infantil, neofit…. 😉
        Cei care incerca, mai mult sau mai putin declarativ, sa faca reforma sint cam vre-o 3 + Basescu. Atit. Nu exista si o coloana a-VI-a. Plus citiva care cred ca ajunge cu scrisul pe blog.
        Nici nu poate fi vorba de Roma sau de construit aici ci de non-stop „Mesterul Manole”.

        P.S. Poate avem razboi in citeva zile?

        Tio

        25/05/2010 at 1:16 pm

  20. Am gasit referinta pentru ce spuneam mai sus, cum ca Videanu cumpara timp semnind acorduri cu cei din subordinea sa, s anu faca greva, in schimb le garanteaza salarii inghetate si zero ocncedieri.

    http://www.antena3.ro/stiri/romania/protocol-intre-videanu-si-federatia-nationala-mine-energie-salariile-raman-la-fel-dar-nu-organizati-proteste_99972.html

    Procotolul e semnat pee 14 aprilie, cu trei saptamini INAINTE de masurile anuntate de Basescu. E clar, Videanu trage plapuma peste cap si lasa vijelia s atreaca, impingindu-l pe Funeriu in fata.

    @Theophyle, te inteleg perfect cind vorbesti de time-table. Insa Basescu n uavea alta optiune. Nimenu nu putea de deschida un astfel de front. Boc sau Isarescu sau Vladescu, aparatul de partid i-ar fi inghitit. Se punea de o sedinta, o comisie, o analiza, la capatul carora nu iesea nimic. Mergeam cu deficitul spre 9%.

    Basescu s-a aruncat singur in lupta, de nevoie. Sa ii tinem pumnii.

    Cetatean

    25/05/2010 at 12:56 pm

  21. Gata, va las, am treaba pina deseara, ne citim pe inserat! 🙂

    Cetatean

    25/05/2010 at 12:56 pm

    • Spor la treaba 🙂

      Theophyle

      25/05/2010 at 12:58 pm

      • Merci! 🙂

        Cetatean

        25/05/2010 at 12:59 pm

  22. Salut ca sint in trecere supersonica ! 🙂
    Doamna Macovei este UNICUL politic care denunta coruptia din propriul partid . As vrea macar un politic si la alte partide care sa denunte aceiasi coruptie interna.
    Clujeanul meu Boc , ce face , nu aude , nu vede ? 😆

    Stefan A.

    25/05/2010 at 12:59 pm

    • Stefan, salut 🙂
      Ai grija sa nu te ciocnesti de un OZN. 😀 Clujeanul tau este in hibernare 😦

      Theophyle

      25/05/2010 at 1:01 pm

      • Ce bine ar fi sa vina cu mine Boc sa vada cum se cistiga o piine cu sudoarea fruntii !
        PS. Nici OZN nu ne mai viziteaza. Toate bursele occidentate merg la vale deci , la ce sa vina in vizita ? 😆

        Stefan A.

        25/05/2010 at 1:03 pm

  23. Cetăţean:
    „Insa Ioan Oltean mi-a atras atentia. Undeva prin marties sustinea ca se va retrage din politica si ca se va dedica…afacerilor (e stiut ca e omul lui Blaga, pariez pe ce vreti ca urma sa gestioneze reteaua politico-economica a PDL in judetul Bistrita)”

    Nu urma să gestioneze, ci gestiona reţeaua mafiotă a PDL în tot nord-vestul ţării.

    De pildă, este combinat de multă vreme cu un băiat deştept din energie din Satu Mare – BENY ALEX.

    gabhry_el

    25/05/2010 at 1:11 pm

  24. Gabhryel, scurt-scurt:

    Multumesc mult pentru informatia care sprijina interpretarea mea. Nu stiam nimic de combinatiile lui OLtean cu individukl ala, am facut doar o analiza bazate pe logica si flerul meu politic. Inseamna ca nu sunt chiar un aerian.

    Cetatean

    25/05/2010 at 1:21 pm

  25. „Guvernul Marii Britanii vrea o lege care sa permita electoratului sa concedieze parlamentarii corupti” :

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-7315544-guvernul-marii-britanii-vrea-lege-care-permita-electoratului-concedieze-parlamentarii-corupti.htm

    Si :
    „Conform Trezoreriei, cea mai mare parte a economiilor va rezulta din reducerea cheltuielilor cu consultanta, publicitate, tehnologia informatiei si agentii neguvernamentale. Contractele de achizitii vor fi amanate, reziliate sau renegociate, iar angajarile in serviciul public vor fi in mare parte inghetate.”

    Tzepelica

    25/05/2010 at 1:25 pm

    • @timi,
      vezi de ce imi plac mie conservatorii, mai fac din cand in cand ceva. 😆

      Theophyle

      25/05/2010 at 1:31 pm

      • Din pacate, la noi specia asta a disparut demult.

        Tzepelica

        25/05/2010 at 1:36 pm

  26. Iote cu cine tre` sa ne „solidarizam” (salarii de criza, la stat):

    Top 10 salarii Romgaz

    1.Elekes Maria, 32.630 lei/luna
    2.Radu Gheorghe, 28.131 lei/luna
    3.Kramer Alpar, 22.032 lei/luna
    4.Toth Francisc, 21.976 lei/luna
    5.Antal Francisc, 21.976 lei/lun
    6.Stancu Lucian Adrian, 21.976 lei/lun
    7.Dobrescu Dumitru, 21.812 lei/luna
    8.Moldovan Vasile, 20.999 lei/luna
    9.Reti Ioan, 20.432 lei/luna
    10.Ionescu Laurenttu Lucian, 19.276 lei/luna

    Top 10 salarii Transgaz

    1.Deac Ioan 27.705 lei/luna
    2.Pintican Iuga Liviu Traian 19.659 lei/luna
    3.Chira Mircea 17630 lei/luna
    4.Marin Dumitru 16.611 lei/luna
    5.Rusu Ioan 16.394 lei/luna
    6.Rosu Elena 15.627 lei/luna
    7.Chetan Ioan 15.265 lei/luna
    8.Florea Vasile Vladimir 15.077 lei/luna
    9.Nica Ioan 15.062 lei/luna
    10.Popovici Tache 14.925 lei/luna

    Top 10 salarii la Universitatea Lucian Blaga

    1.Muscalu Emanoil 36.921 lei/luna
    2.Oprean Constantin 33.353 lei/luna
    3.Bacaci Alexandru 31.167 lei/luna
    4.Danciu Ioan 30.752 lei/luna
    5.Novetschi Iulian 29.679 lei/luna
    6.Les Ioan 28.264 lei/luna
    7.Crisan Silviu 26.426 lei/luna
    8.Dumitrescu Luigi Nicolae 25.355 lei/luna
    9.Comaniciu Carmen 25.133 lei/luna
    10.Popescu Dan 24.134 lei/luna

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-7315775-monitorul-sibiu-topul-salariilor-lux-romgaz-transgaz-universitatea-lucian-blaga.htm

    Tzepelica

    25/05/2010 at 1:32 pm

    • timi,
      vine solidaritatea in postarea urmatoare 🙂

      Theophyle

      25/05/2010 at 1:38 pm

  27. Postare noua 🙂

    Theophyle

    25/05/2010 at 3:15 pm


Comentariile sunt închise.