Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 21 Mai

Bună dimineata intr-o zi de vineri, sfarsit de saptamana. Biserica Ortodoxa ii praznuieste astazi, pe Sfintii Imparati Constantin si mama sa, Elena. Constantin cel Mare s-a nascut in orasul Naissus (Nis, Iugoslavia) in jurul anului 274. A devenit suveran al intregului Imperiu Roman dupa invingerea lui Maxentiu si a lui Liciniu. Potrivit marturiilor lui Eusebiu si Lactantiu, in ajunul luptei cu Maxentiu, Constantin a vazut pe cer ziua, in amiaza mare, o cruce luminoasa deasupra soarelui cu inscriptia: „in hoc signo vinces“ (prin acest semn vei birui). Numele Constantin este de origine latina si vine de la constans, constantis („constant”, „ferm”). Elena – derivat din helane („torta”, „faclie”, dar si „foc sacru”, la sarbatorile numite Heleneia, dedicate zeitei Artemis), iar de altii prin gr. hele („lumina arzatoare a soarelui”).

La multi ani tuturor celor care poarta aceste nume!

Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  9°C, si o maxima termica de  23°C. Mai mult insorit. Confortabil.   Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =  4.1998 RON (+0.0001 RON); 1 USD =  3.3942 RON (-0.0509); 1 EURO = 1. 2373 USD; (+0.0183).

Premierul Emil Boc a anunţat,  în şedinţa de Guvern de ieri, că Executivul îşi va asuma răspunderea în faţa Parlamentului pentru măsurile de reducere a cheltuielilor bugetare. Astăzi, prim-ministrul şi ceilalţi lideri ai partidelor care susţin Guvernul s-au întâlnit la Palatul Cotroceni cu preşedintele Traian Băsescu. Discuţiile, care au durat o oră, au avut ca temă proiectul de lege privind reducerea cheltuielilor bugetare asupra căruia Executivul intenţionează să îşi asume răspunderea în Parlament. Mai multe, aici.

Bugetarii au credite bancare de aproximativ cinci miliarde de euro, potrivit unor date centralizate de Banca Naţională a României şi citate de agenţia Mediafax. Mulţi dintre salariaţii la stat riscă să intre astfel în incapacitate de plată, dacă salariile se vor reduce cu 25%. Preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiar Bancari, Ionuţ Dumitru spune la RFI că situaţia nu este atât de neagră. Dumitru nu exclude posibilitatea ca unii dintre bugetari, care au credite prea multe şi prea mari, să ajungă în situaţia de a fi executaţi silit. Cei mai mulţi însă îşi vor putea renegocia creditele, spune Ionuţ Dumitru. Mai multe, aici.

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, joi seară, că decorarea lui Homoştean de către Traian Băsescu este „normală”, precizând că şeful statului reprezintă asemenea oameni în fruntea statului dintotdeauna, comentând că nu este prima dată când preşedintele „nu este atent” pe cine decorează. Asadar Crin Antonescu ramane stationat in afara sistemului solar pe drum spre Andromeda.  Ceea ce nu a stiut imbecilul de Antonescu este ca cel decorat este Ioan George Homoştean si nu George (Gheorghe) Homoştean, cel decorat este  sublocotenent de armată si nu generalul securist. Inca o data dat in gat de sursele lui, cunoscutul Nistorex, seful unei gazete de perete.

Noul prim-ministru britanic, euroscepticul David Cameron se deplasează joi şi vineri la Paris, respectiv la Berlin. O ofensivă „de şarm”, destinată să afirme „angajamentul constructiv” al Londrei vizavi de Uniunea Europeană. Primul mini-turneu european al lui David Cameron se anunţă delicat din punct de vedere diplomatic. Atât Nicolas Sarkozy, cât şi Angela Merkel şi-au manifestat rezervele vizavi de candidatul conservator, înaintea legislativelor din 6 mai. Alegătorii britanici au decis însă altfel şi iată că la Paris, Cameron este primit joi seară la Palatul Elysée de preşedintele Sarkozy, cu care va lua cina. Vineri, 21 mai, la Berlin, cancelarul german, Angela Merkel i-a rezervat o primire şi mai protocolară noului premier britanic, care va fi primit cu onoruri militare. Pe lângă această nouă relaţie pe care britanicii şi principalii lor parteneri europeni vor încerca s-o facă, evident, cât mai armonioasă cu putinţă, David Cameron va discuta la Paris şi Berlin şi subiecte de interes mai larg, cum ar fi economia internaţională şi pregătirea viitoarelor summit-uri G8 şi G20, găzduite în iunie de Canada. Mai multe, aici.

Uniunea Europeană, se pare, luptă cu disperare pentru a asigura stabilitatea monedei unice, printre altele, prin impunerea de noi reguli pe pieţele financiare şi prin acordarea de garanţii de 750 de miliarde de euro întru susţinerea tuturor statelor din zona euro confruntate cu falimentul. Se pune, însă, întrebarea cât de eficiente sunt măsurile care vizează stabilitatea euro şi cât de real este pericolul inflaţiei?

Banca Centrală Europeană este în prezent ţinta criticilor exprimate de unii experţi, din cauză că a cedat presiunilor politice şi a acceptat să cumpere obligaţiuni ale statelor din spaţiul comun monetar aflate în prag de faliment. Prin surplusul de masă monetară creşte riscul inflaţiei, spun unii analişti. Alţi experţi concideră însă că BCE are la dispoziţie instrumentele necesare pentru a contracara efectele creşterii masei monetare.

Directorul Institutului german pentru economie politică şi cercetarea conjuncturii economice, Gustav Horn, consideră că „trebuie să ne întrebăm dacă un surplus al masei monetare va duce la o creştere a inflaţiei. Aceast fenomen nu are însă loc decât în anumite situaţii economice, inflaţia fiind condiţionată de mai multe elemente şi nu doar de masa monetară. Preţurile cresc necontrolat doar dacă surplusul de resurse financiare este şi cheltuit iar situaţia actuală din economie nu este favorabilă nici investiţiilor, nici consumului privat.”

Pe scurt: inflaţia creşte doar în cazul în care, pe de o parte, consumatorii cheltuie bani cu nemiluita iar, pe de altă parte, firmele investesc sume enorme în producţie. În plus, numărul angajaţilor dintr-o economie trebuie să crescă iar sindicatele trebuie să impună creşteri ale salariilor care depăşesc majorarea preţurilor. Gustav Horn este convins că „şi prognozele cele mai optimiste privind evoluţia economiei europene nu prevăd un astfel de scenariu. Productivitatea în Europa este încă scăzută, aflându-se sub nivelul de dinaintea crizei; iar rata şomajului este încă foarte mare. În aceste condiţii nici firmele nu vor impune preţuri mai mari şi nici sindicatele nu vor solicita creşteri salariale substanţiale. Ceea ce înseamnă că în prezent nu suntem confruntaţi cu pericolul unei inflaţii galopante.” Mai multe , aici.

P.S. Breaking News

Marile piete bursiere din Asia, din nou in scadere puternica. Bursa japoneza, la minimul ultimelor cinci luni. Ele au urmat tendinta de joi de pe Wall Street. Principala piata financiara a regiunii, bursa din Tokyo a inchis in scadere cu 2,45% dupa ce pierduse chiar 2,51% vineri la jumatatea sedintei, in timp ce celelalte burse asiatice aveau aceeasi tendinta.  Indicele principal Nikkei a ajuns la valoarea de 9,778.65 puncte. Un prag de 9.500 de puncte ar putea insemna inceputul unei noi crize financiare, avertizeaza analistii japonezi citati de Dow Jones Newswires.  Bursa din Sydney cobora cu 2,15%, la cel mai mic nivel al sau din ultimele 10 luni, cea din Shanghai pierdea 1,45%, iar la Taipei indicii bursieri au cazut cu 2,54%, scrie Reuters.

Joi seara, indicele Dow Jones al bursei din New York a pierdut 3,60%, dupa ce marile piete financiare ale Europei pierdusera in medie 2%. (Surse Reuters; HotNews)

176 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna domineata din nou!

    La linkul dat de mine spre Ioan T Morar (postarea anterioara) nu m-am obosit sa fac propriile cercetari, eram inca per jumatate adormit, la ora aia. Daca poate cineva controla veridicitatea informatiilor lui Morar, i-as fi recunoscator. Nu am dispozitia necesara in aceasta dimineata.

    Aseara l-am vazut pe viu pe tiparul Antonescu, fentind orice intrebare de substanta cu focuri de artificii retorice din care am retinut doar atit: situatia e atit de maro, incit liberalii nu isi asuma guvernarea decit snguri (contradictie logica flagranta, care se poate citi asa: e atit de rau, incit suntem singurii care sa putem face ceva. Contradictia e pentru mine in disproportia dintre gravitatea situatiei si dorinta de a o asuma singuri-singurei. Eu stiam ca la greu ceri o mina de ajutor. Asta a propos de ce spunea Neamtu Tiganu aseara, cum ca liberalul Crin ar fi fost mai bun presedinte decit Basescu, fiindca ar fi adunat o echipa de competenti si nu s-ar fi amestecat in actul guvernarii. Vedem bine ce „echipa” aduna Crin: propria echipa, in care el era singurul jucator). Singura chestia mai de substanta in discursul lui au fost tipetele de „dictatura!” (cu referire la Basescu). Eu stiam ca omul are se casatoreste, s emai echilibreaza, se mai lasa tras de mineca de sotie, isi mai pune lacat la melita de burlac frustrat. Eui iaca ca nu a fost asa, desi casatoria lui cu doamna valean a avut loc pe 10 octombrie 2009. Parca mai rau i-a facut, casatoria si suprapunerea peste campanie. Pesemne ca, eliberat de grija pieptanaturii zilnice (doamna l-a trimis la frizer), Crin are prea mult timp. Din 212 sedinte ale Parlamentului a participat doar la 6. Hrebenciuc nu a participat la nici una, e prins inca in propriile sfori, si trage sa iasa.

    Si daca tot vorbim de Parlament, ziarul Ziuaveche a publicat lista sumelor incasate de deputati pe luna martie. Defalcate.

    Dă clic pentru a accesa topul_salariilor_nesimtite.pdf

    Cititi si va cruciti, avem parlamentari care costa de la 7500 euro pe luna la 1700 euro pe luna. Eu ii prefer pe cei ieftini.

    Ieri un parlamentar iesean din PDL a organizat o manifestatie impotriva Guvernului, cerind sa taie nu toate pensiile si salariile, ci doar pe cele nesimtit de mari. Individul inhata de la Parlament in martie 5100 euro. Bine ca am aflat care e standardul pentru salarii „mici”: 5100, cit ia el. Ca doar nu imi imaginez ca manifesta pentru a i se taia lui salariul! Chestiune de prag: de unde incepe saracia? de la 5100 eureo in jos!

    Cetatean

    21/05/2010 at 9:24 am

  2. @Cetatean, salut 🙂

    Din datele pe care le am acest om nu este militianul. Din nefericire Monitorul Oficial nu da date. Datele pe care le am sunt de la MApN, sursa mea de o credibilitate impecabila.

    Decoratul NU este cel indicat de Crin&Co.

    Theophyle

    21/05/2010 at 9:30 am

  3. Suntem in situatia de a face defensiva. Nu e asa, trebuie sa spunem, in loc sa dezavuam credibilitatea unui denigrator. M-am saturat pana peste cap de asta.
    Varujean nu isi asuma tampeniile ci paseaza grenada la Vladescu si Pogea.
    De ce mama dracului nu mai exista onoare?
    De ce Boldea si postacii lui, dupa denicrari, invective si mistori iesftine, imi revin pe blog ca si cand nimic nu s-a intamplat si te intreaba care e problema?
    M-am saturat de magarii astia. Sincer imi vine sa imi iau campii.

    Turnofftheglory

    21/05/2010 at 9:41 am

  4. Theophyle, scumpul deputat ce si-a pus postacii sa ma atace, prin aceloasi IP ca si el, cerea sa il cred cu factura in mana ca site-ul Camerei minte si 5000 de lei care el i-a decontat ca chirie si intretinere, nu sunt reali. Nesimtire crunta.
    Ma bate un gand sa scriu doamnei Anastase.

    Turnofftheglory

    21/05/2010 at 9:44 am

    • @TOG, Salut!
      Trebuie sa o faci!. Este dreptul tau. Iti propun si sa scri la PD-L ai mailul lor pe situl partidului. Scrie-i si lui Voinescu.

      Theophyle

      21/05/2010 at 9:47 am

  5. OK. Mai ales ca observ ca si minunatul senator Necula e un exemplu de asa nu pentru un membru PDL.

    Turnofftheglory

    21/05/2010 at 9:48 am

    • @TOG, facem noi o lista cu toate starurile PD-L si o dam la „ziar” 🙂

      Theophyle

      21/05/2010 at 9:51 am

  6. Cu respect imi permit sa il contrazic pe onorabilul Gustav Horn, care igora o lege a economiei care spune ca injectia de masa monetara in economie este intotdeauna generatoare de inflatie.

    Premisa de la care pleaca dl Horn este ca inflatia are loc nu intotdeauna, ci daca injectia monetara este urmata de cheltuieli nesabuite si de continuarea productiei la niveluri de dinaintea crizei: „consumatorii cheltuie bani cu nemiluita iar, pe de altă parte, firmele investesc sume enorme în producţie”.

    Or, aceste premise desi par corecte, nu sunt. Ludwig von Mises a explicat ca propriul unei injectii monetare este fenomenul de dispersie diferentiata. Nu toate sectoarele economice beneficiaza de injectia monetara (de banii tipariti, pe scurt), ci doar acelea aflate in virgul piramidei controlat de politicieni plus Banca Centrala. Injectia nu se face prin distribuirea unei sume egale catre toti cetatenii statului, ci prin directionarea, de catre politicieni, a sumelor nou tiparite, catre acele zone privilegiate judecate „strategice”: banci, companii de asigurari, sau chiar anumite categorii sociale.

    Or, acesti primi beneficiari ai injectiei se regasesc in situatie de a avea bani primiti cadou si fie isi acopera pierderile(1), fie decid sa „tezaurizeze”(2), conform lui Horn, banii nou primiti.

    Daca acesti beneficiari (de regula, bancile si asigurarile vezi cazul TARP in SUA) decid sa isi echilibreze balanta deficitara (cazul 1), vor afisa o situatie financiara stabila si vor continua sa face ceea ce au facut si pina acum: ruleaza banii fraierilor care au incredere in ei si le incrdinteaza economiile. Creind noi gauri. Si cerind noi injectii.

    Daca insa beneficiarii injectiei decid sa nu cheltuie banii cum crede Horn („situaţia actuală din economie nu este favorabilă nici investiţiilor, nici consumului privat”), ceea ce e o contradictie in adjecto, ei ii vor tezauriza. Presupunem ca beneficiarii nu sunt bancile si companiile de asigurari deficitare (cazul 1: beneficiarii injectiilor sunt in faliment, caci asta e rolul unor injectii, sa tina in viata sectoare falimentare). Presupunem ca entitatile care au primit banii NU nu aveau nevoie de injectie. Presupunere strict logica, dar ireala. Aceste entitati vor „tezauriza” banii nou tipariti… in banci! Care, evident, ii vor imprumuta pentru „investitii” sau „consum” (sigur, mai prudent, dar tot ii vor imprumuta cindva). Ce spunea Horn? „Situaţia actuală din economie nu este favorabilă nici investiţiilor, nici consumului privat.”

    Dar nimeni nu spune ca cei are primesc banii nou injectati ii vor investi sau consuma IMEDIAT, in situatia „actuala”. Vor astepta ca economia sa se „reechilibreze” si ii vor „investi” dindu-i bancilor ca sa ii dea cu credit.

    Ceea ca spirala inflatiei tot va porni, chiar si in cazul ca injectiile actuale ar fi tezaurizate acum. E doar o chestiune de timp, pentru ca banii aceia nou creati au fost creati ca sa mearga in economie, si ei acolo vor merge. E doar o chestiune de timp. Inflatie va fi ORICUM, conteaza CIND.

    Cetatean

    21/05/2010 at 10:06 am

    • @Cetatean, dar nu ma contrazici de loc. Eu siunt de parerea ta. Stirea plus comentariul lui Horn au fost prezentate in contextul unei aparari palide ale situatiei monetare in care se afla uniunea.

      Theophyle

      21/05/2010 at 10:08 am

      • Theophyle, nu pe tine te-am contrazis, ci pe Horn 😛

        Cetatean

        21/05/2010 at 10:11 am

        • Buna dimineata Theophyle,
          buna dimineata prieteni.

          Banul fiind o marfa, inflatia apare cand, in urma cererii si ofertei, sunt mai multi bani dacat cererea. @Cetatean are dreptate, asadar. 🙂

          Andrei

          21/05/2010 at 11:19 am

        • @Andrei salut 🙂
          nu va contrazic 😆

          Theophyle

          21/05/2010 at 11:24 am

  7. Concluziile mle:

    1. Gustav Horn e un german keynesian care trebuie sa mai citeasca niste economisti austrieci.

    2. Va fi inflatie in zona euro. GARANTAT.

    Cetatean

    21/05/2010 at 10:10 am

  8. Ca sa continui idea, sunt mai mult decat sigur ca injectia de capital se va duce spre investitii fianciare si foarte profitabile in lipsa de capital liber si nu in productie > consum.

    nu numai ca vom intra intr-o perioada de inflatie, parerea me ca ne indreptam intr-o perioada de deflaltie, aproape sigura in unele zone ale PIIGS.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Deflation

    Theophyle

    21/05/2010 at 10:12 am

    • Theophyle, in astfel de situatii de criza, solutia e incredibil de simpla: tai tot ce depaseste incasarile si refuzi sa mai iei credit. Insa cum sa faca asta statele? Scaldindiu-se in banii tipariti mult timp, acum deconteaza factura, vazind ca ei nu le mai vin. In disparere, ii tiparesc si incearca sa „reporneasca economie”. Expresia merita aanlizata, caci ea arata ca politicienii cred ca economia merge atita timp cit lor le vin bani. Aiurea! Ea merge acum mai tare ca niciodata, sterilizind acei bani tipariti. Politicienii vor sa tipareasca mai multi decit poate ea steriliza, prin falimente. Repornire pentru ei insemana repornirea spiralei creditului.

      Din fericire, nimeni si nimic din lumea asta nu poate contrazice legea economiei care spune ca nimeni nu poate trai peste mijloacele sale mult timp.

      Statele europene vor plati o uriasa factura pentru statul social pe care l-au edificat la scara continentului. Economia reala bate mereu politica.

      Cetatean

      21/05/2010 at 10:18 am

      • Nu au incotro, politic nu-si pot permite, parerea mea nici social. Au facut pre putin prea tarziu. Rechinii s-au prins si sunt gramada pe prada 😦
        Vezi bura americana de ieri si asiaticele de azi.

        Theophyle

        21/05/2010 at 10:25 am

        • Vor beneficia de injectii acele sectoare privilegiate, care, teoretic, sunt prea importante ca s acada. Sa ii ia dracu pe toti politicienii birocrati care baga averea oamenilor in conturile baietilor speculanti, sub masca repornirii economiei. Daca ei nu pot corecta dezechilibrele, o va face inflatia. Ca de obicei, inflatia loveste tot in oamenii simpli 😦

          Cetatean

          21/05/2010 at 10:30 am

  9. Vezi situatia din Spania, crestere in ultimul trimestru paralela cu cresterea somajului, asta cum se numeste?

    Theophyle

    21/05/2010 at 10:14 am

  10. Cind citim chestii de genul „Zona euro NU risca sa explodeze”, trebuie sa fim pregatiti de contrariu. Nu spun ca imediat, insa e doar o problema de timp.

    Cetatean

    21/05/2010 at 10:23 am

  11. Salve !
    Se reunesc de urgenta ministri de finante din Ecofin.
    Nemtii ameninta fatis retragerea din moneda euro daca nu se aplica solutile lor .(argument tratat azi in ceva ziare italiene).
    – Ministrul de finante italian a amenintat demisia lui in caz in care remanierea bugetara nu se aproba imediat. Adica 28 miliarde de taieri bugetare . Noutatea : toate in acest an si nu defalcat in 2 ani !
    PIIGS a dat peste cap intreaga politica financiara UE.
    – Grecia a primit oficial prima rata de „ajutoare” financiare promise . Interesant ca cifra efectiv primita este mai mare decit necesarul imediat . Ceva pute in mecanismul creat de finante -politica.
    Nota personala :
    politicii romani ori aproba imediat taierile preconizate ( facute din pura disperare ) , ori vor trebui sa faca alte amputari dar si mariri de taxe in urmatoarele 30 de zile . Situatia in UE e grava, se transforma rapid in rau si nu cred ca cineva va privii cu mila la Romania . Sintem in faza : care pe care ! 🙂

    Stefan A.

    21/05/2010 at 10:37 am

    • Stefan salut 🙂
      Pietele nu mint niciodata 😯

      Daca noi nu vom taia vom fi taiati!!! Important este sa se taie si de la „clienti”, altfel va fi jale 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 10:41 am

  12. Stefan, merci, ai informatii tari.

    Un comentariu la nota ta: articolul de mai jos ia in calcul pozibilitatea ca pachetul de masuri convenite cu FMI sa nu treaca de Parlament.

    DACA NU TRECE, VOM AVEA LEUL LA 6 LEI, crede autorul. Va dati seama de ce sunt asa de interesati PSD si PNL sa nu treaca: pentru PDL si Basescu ar fi pe veci stigmatizati.

    Imi insusesc concluzia autorului articolului si afirm si eu: Pachetul care trebuie sa treaca pe 25 mai este de IMPORTANTA ZERO, DACA NU TRECE, INTRAM IN PICAJ INFLATIONIST.

    http://www.logec.ro/2010/05/21/va-repeta-romania-istoria-thailandei-din-1997/

    Cetatean

    21/05/2010 at 10:43 am

    • Pe acelasi blog , in un articol mai vechi , comentam ca ar fi posibil sa ajunga euro la 7 lei. Asta era cam la inceputul anului cind se luau bani din imprumutul FMI pentru a platii pensi si salarii!
      Pe acelasi blog dar in alte comentarii , ne „luptam” unii cu altii ! 🙂 Liberisti , socialisti , comunisti dar si bagareti 😆

      Stefan A.

      21/05/2010 at 10:54 am

      • Stefan, te cred. Personal, nu imi amintesc, ar fi super daca ai regasi postarea aia.

        Cetatean

        21/05/2010 at 10:55 am

      • Stefan, nu intotdeuna omu’ are dreptate, e putin catastrofalist, insa analogia cu Tailanda este f.pertinenta 🙂

        Theophyle

        21/05/2010 at 11:02 am

        • Deci nu va fi euro la 6 lei, va fi 5.4-5.5 si vom rasufla usurati 🙂

          Cum a sarit de la 3.9 la 4.2 poate sa sara de la 4.2 la 4.8 si apoi, daca nu e destul, de la 4.8 la 5.4…

          Cetatean

          21/05/2010 at 11:08 am

  13. Buna ziua tuturor

    Pare ca franco-germanii pregatesc cu multa deferenta vizita noului premier britanic. Sincer, si eu astept cu interes sa vad cu ce agenda vine liderul conservator la Paris si Berlin. Mi se pare ca politica externa este calcaiul lui Ahile al guvernului con/lib. Pur si simplu atitudinile celor doi lideri sunt violent contrare, la nivel principial.
    Clegg a fugit ca dracu’ de tamaie de SUA si NATO, pe care a uitat sa le aminteasca in programul sau de guvernare. Cameron viseaza la innoirea „relatiei speciale”, mesaj dat si de primele actiuni de dupa numire.
    Un eurofil entuziast si un eurosceptic convins, trebuie sa coabiteze si sa guverneze coerent. Avand in vedere dificultatile Europei si lipsa de echivoc a pozitiei pe care MB trebuie sa o manifeste, fie intr-o directie sau cealalta, ma face sa cred ca noul guvern de la Londra va fi unul instabil. Vizita din aceasta saptamana va stabili cadrul colaborarii politice dintre Londra si Bruxelles. Vom vedea.

    F.T.

    21/05/2010 at 10:52 am

    • FT, salut 🙂
      Important acum este ca „Perfidul Albion” sa puna osu’ altfel se duce naiba sandramaua. Sper ca coalitia lor sa tina pana la toamna sau dupa iarna. Liberalii sunt f. interesati dupa cate inteleg eu.

      Theophyle

      21/05/2010 at 10:56 am

    • FT, racul, broasa si o stiuca…. Vom vedea, Marea Britanie isi va face politica ei tipica fata de UE: vor participa doar cind vor estima ca e in interesul lor.

      Cetatean

      21/05/2010 at 10:57 am

      • in special ca dna Merkel vrea sa le „darame” City-ul 😆

        Theophyle

        21/05/2010 at 11:01 am

        • 😆 nu, nu vrea sa-l „darame”, zice in viitor operatiile serioase se vor face in Germania si pentru cine vrea sa joace la Cazino ramane mereu Londra sau New York, cum se face astazi!

          O zi buna tuturora 🙂

          viviana

          21/05/2010 at 12:03 pm

        • salut Viviana 🙂

          Theophyle

          21/05/2010 at 12:08 pm

  14. Consider deci ca Boc trebuie sa mearga la sacrificiu, riscind chiar darimarea Guvernului pentru ca altfel este doar o chestiune de timp pina nu ne vom mai putea imprumuta e pietele internationale si va fi nevoie de singura masura de iesire din gaura (in impozibilitatea taierii cheltuielilor): devalorizarea leului.

    In caz ca, prin absurd, PSD si PNL ar veni la guvernare, ar mari fiscalitatea, ar creste evaziunea fiscala si, finalmenete, tot ar alege solutia inflationista. Mai tirzu decit in cazul ca ar cadea acordul cu FMI, dar tot la ea ar recurge.

    Sfatul meu: daca nu trece pachetul, asteptati-va la inflatie. Problema e ca si euro e naspa, dolarul la fel, deci nu vom mai avea monede „sigure” de tezaurizat. Cumparati pamint agricol baieti 😉

    Cetatean

    21/05/2010 at 10:54 am

    • Cetatean, cam sumbru, posibil nu cred insa ca probabil. Pamant e bine intotdeuna, punem ceva si nu murim de foame. Poate platim internetul cu legume sau porumb 😆

      Theophyle

      21/05/2010 at 10:58 am

  15. Culmea, Theophyle, ca cele mai tari „speculatii” palesc mereu in fata adevaratelor investitii in pamintul agricol 😉

    La o adica, omul frace o coliba acolo, isi cultiva bucata si nu moare de foame. Renunta la internet si deschide o scoala unde invata pe oameni sa scrie de mina 😉 Cu ce cistiga, plateste o ora pe zi de internet cafe in orasul de la 10 km departe, pina unde merge cu bicicleta sau calare.

    Rid si eu. Insa la nivel politic, pachetul de legi de reducere a cheltuielilor are prioritate ZERO.

    Cetatean

    21/05/2010 at 11:02 am

    • Intoarcerea la pamant, ne intoarcem la trairism, 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:07 am

  16. Theophyle

    21/05/2010 at 11:10 am

  17. Nu, intoarcerea la pamint e necesara. UIte, la bunici in sat, prin 1992-1995 au venit inapoi o droaie de muncitori concediati. Se intorceau la parintii lor, cumparau pamint cu salariile compensatorii (bun, jumate ii beau, asta e alta poveste).

    Azi ei au in jur de 60 de ani si copii lor, nascuti prin anii 80 la oras si reintorsi la 15 ani la tara, sunt a doua generatie de reintorsi. Neavind pamint destul (copii) au plecat in straintate. Parintii lor, reintorsi din fabrici, muncesc in continuare pamintul. Dar copii, odata cu criza, incep sa revina la tara. In citiva ani vom avea mina de lucru ieftina in agricultura.

    Cetatean

    21/05/2010 at 11:13 am

    • poate dar nu cred 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:17 am

  18. aveti mai sus o completarea a postarii. Breaking News

    Theophyle

    21/05/2010 at 11:28 am

  19. Super articolul!

    Doua extrase merita comentarile:

    1. „Furthermore, while governments attack the financial markets, they also depend on them for finance—including for funding of €440 billion ($546 billion) of bonds that euro-zone governments have pledged to put together to save the weaker economies of the euro zone. Marco Annunziata, chief economist of UniCredit Group, said the German action on short-selling bespeaks the „schizophrenic attitude of some euro-zone governments which insist on painting as enemies the very same markets from which they expect substantial financing.

    Retineti notiunea de schizofrenie.

    2. The current crisis has made, he says, the splitting of the euro zone thinkable. If that happens, he says „the political backlash will be horrendous: This will be seen as the unacceptable face of contemporary finance” he said.

    Retineti ideea ca politicienii sunt doar o masca a celor care au doar interese financiare.

    Comentariu:

    Bondurile emise de europeni sunt de fapt cersetorie curata. BCE-ul si bancile statelor din euro solicita de la piata libera imprumuturi pentru a le putea redirectiona catre statele care s-au intins mai mult decit e plapuma. Cei care au bani nu speculeaza, ci au un comportament rational. Se uita la PIIGS si se intreaba: ce risc am eu sa nu ii mai recuperez? In functie de risc, se stabileste si dobinda. Mare sau mica.

    Prin urmare, politicienii si BCE sunt, intr-adevar, schizofrenici, pentru ca emit concomitent mesaje diferite catre acelasi destinatar (pietele si cei cu bani): „Nu vrei sa cumperi bondurile mele, iubitule? Te urasc, speculatorule, vrei sa ma jefuiesti!”.

    De ce emit politicienii mesaje contradictorii? pentru ca unul este pentru piata (cel de cumparare), unulo este pentru electoratul care i-au ales (mesajul de ura fata de speculatori).

    Insa, in fond, politicienii si statele asistentiale se expun cumplit, pentru ca ei asta fac de fiecare data. Iau de la unii ca sa dea la altii (de la piete ca sa dea la electorat). Imprumuta de la unii ca sa cumoere voturi de laa altii. Schema merge d eminune cita vreme electoratul nu cere mai mult decit se poate imprumuta politicianul. Insa acum e invers. Prin urmare, politicianul este obligat sa tipe tare AMBELE mesaje (ca sa obtina repede bani, pentru a-i da inapoi, dar, in acelasi timp, sa nu se vada care este de fapt motorul statului asistential, imprumutul).

    Politicieni si „speculatori” au interese comune: acela ca, la un moment dat, cineva sa deconteze costurile imprumutului. Oamenii. Trebuie doar ca oamenii sa nu isi dea seama ca politicieni isi finantistii au trait atita timp pe spinarea lor. Singura tactica, cind iese asta la iveala, este mimarea schizofreniei. Merkel a facut-o, mai nou au facut-o ieri si americanii. S-au facut ieri ca „reglementeaza” speculatiile in Senat, cind de fapt speculatiile au facut posibil mariajul politicieni-finantisti. Europa sau America, tactica e aceeasi.

    Cetatean

    21/05/2010 at 11:30 am

    • WSJ- este o sursa foarte buna. Problemele devin acum ale noastre. Sper ca noi nu stem singurii care citim aceste materiale 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:34 am

  20. Theophyle
    Da, eu am incercat sa arunc cat mai sintetic germenele discutiei. Din punctul meu de vedere, MB a facut un joc „perfid” de la aderarea sa in Comunitatile Europene. A beneficiat de toate avantajele constructiei dar s-a sustras sistematic de la asumarea unui rol conform cu puterea ei politica si economica reala. I-a lasat pe francezi si pe nemti sa traga la jugul financiar al Uniunii si a chibitat de pe gard. Dac-as fi factor de decizie al politicii continentale, as zice basta. Este imperativ pentru viitorul comun al Europei ca si MB sa se implice.
    Totusi, privind obiectiv, Europa continentala primeste de la MB exact ce a oferit in NATO. Acolo, exceptand Franta, toata lumea s-a sustras de la factura comuna, pe principiul „americanu’ plateste, ca-i numai distractia lui”. Nah, ca ulciorul nu merge de multe ori la apa.
    Totusi, trecand peste vinovatii si tafne, UE are nevoie de aportul Marii Britanii si, chiar daca le e greu sa o recunoasca, si Regatul de Europa.

    Cetatean
    Mi-e teama ca nu mai este de ajuns dar nu ma indoiesc de incapatanarea lor.

    F.T.

    21/05/2010 at 11:30 am

    • FT, de acord cu tine cap-coada. Intrebarea este, vor ei? sau mai precis, pot ei?

      Problemele care s-0au adunat in timp au explodat in fata lor. Dac nu va fi solidaritate adevarata se naruie sandramau, pentru simplul motiv ca Americani au zis PAS! si sunt cu toate jucarelele in curtea lor, desi sunt la fel de vinovati ca toti ceilalti!

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:37 am

    • FT, ce nu mai este de ajuns?

      Cetatean

      21/05/2010 at 11:39 am

    • Uita-te pe graful de mai sus pentru a vedea adevaratul joc, -17% in 10 luni, pentru orice moneda lucru este greu de suportat 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:39 am

    • parerea mea este ineficienta. Este o reglementare cu prezervativ. In orice caz este nevoie de o reglementare desi republicanii nu o doresc!

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:41 am

      • Ce sa mai aude cu legea initiata de Cantwell si McCain de interzicere a investitiilor pentru bancile de depozit (reintroducerea Glass-Steagall Act)?

        Cetatean

        21/05/2010 at 11:48 am

        • Cred ca este undeva in cele 1.400 de pagine a noilor reglementari aprobate in senat .
          Varianta aprobata in senat este diferita de ce a votat congresul. Ca urmare vor trata pentru a ajunge la aceiasi varianta de lege si deci o noua aprobare . Doar dupa acesta pasaj , Obama va semna legea !

          Stefan A.

          21/05/2010 at 11:53 am

        • varianta Reformei aprovata in Senat (sta aici – cum zice Stefan – diferenta de cea aprovata la Camera) e mai severa si prevede scorporarea activitatilor de trading pe derivate, o tema calda in zilele astea datorita interventului german (short selling folosesc … derivatele). E probabil ca reforma va fi aprovata curand insa efectele asupra Burselor se vor lasa asteptate inca pentru catva timp.

          viviana

          21/05/2010 at 12:32 pm

  21. Repet, cu riscul de a parea deplasat.

    Daca nu reducem cheltuielile IMEDIAT, intram in picaj financiar. Daca le reducem, ne agatam cu disperarea inecatului de ultimul pai si mai avem o sansa.

    Masura de reducere nici macar nu mai e politica, de drepata sau de stinag, ci e pur economica. S-a dat alerta de tsunami financiar masiv si doar Basescu pare sa fi priceput. Geoana si Crin inca sunt pe plaja, masindu-se unul pe altul si trimitindu-l pe Johahanis sa le mai aduca o bere. Fugim cu Basescu s, care urla la noi ca ne inecam daa nu urcam pe munte, sau stam pe plaja cu cei doi, care se bazeaza ca Domnul va desparti inca o data valul, ca ilustrii politicieni sa nu se ude.

    Cetatean

    21/05/2010 at 11:45 am

    • @Cetatean, dar nu esti deplasat de loc. Asta este adevarul. 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:48 am

  22. Cetatean
    „Marea Britanie isi va face politica ei tipica fata de UE: vor participa doar cind vor estima ca e in interesul lor.”

    „Mi-e teama ca nu mai este de ajuns dar nu ma indoiesc de incapatanarea lor.”

    Theophyle
    E adevarat ca acum e posibil sa nu mai poata, chiar de vor. Problema e ca intuiesc ca nu o sa poata si nici nu vor vrea. Stii si tu foarte bine, ca uneori bunavointa inseamna mai mult decat potenta financiara. Un mesaj britanic de apropiere ar fi foarte util, chiar daca nu pot pune multa substanta in spatele lui. Sincer sa fiu, cred ca in triunghiul Bruxelles-Paris-Berlin, deranjeaza atitudinea cel putin la fel de mult ca fuga britanicilor de responsabilitate.
    Daca lucrurile se mentin, „splendida izolare” a britanicilor va capata alte conotatii.

    F.T.

    21/05/2010 at 11:52 am

    • FT, am inteles, merci!

      Cetatean

      21/05/2010 at 11:56 am

    • FT,
      trebuie sa ne amintim de sumele imense pe care MB le-a primiut de la UE pe timpul lui Blair, sum,e pe care ei s-au luptat pana in panzele albe ca sa le primeasca in continuare desi nu-si mai aveau justificarea.

      Ceea ce cred eu este ca acum mai important decat toate este solidaritatea. Din nefericire cu clovni de genul lui Berlusconi sau Zapatero e greu, ff.greu. Nu stiu cum gandeste Cameron, in orice caz ceea ce a declarat el inainte de alegeri nu prevesteste bine pentru UE. Sper ca a fost numai propaganda!

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:56 am

      • Theophyle,
        asta-i motivul pentru care spuneam ca astept sa vad ce carte joaca Cameron. Retorica de campanie poate fi iertata, daca actiunile sale ulterioare sunt responsabile. Problema conservatorilor sub Cameron este ca au dat dovada unei atitudini de neinteles fata de institutiile europene, prin giumbuslucurile lor cu schimbarea familiei politice. Eu imi doresc mai multa coerenta la nivelul politicii comunitare si, in consecinta, imi doresc un Regat unit angajat. Sunt si asa multe presiuni: sudul iresponsabil, un euro in cadere. Disensiunile politice chiar nu-si au rostul acum. Dar, cum spuneam in prima postare, vom vedea.

        F.T.

        21/05/2010 at 12:02 pm

  23. Culmea e ca daca reducem cheltuielile masiv s-ar putea sa scapam mai usor decit credem. Am da un semnal de guvern responsabil si care ia masuri predictibile. Capitalurile care fug din zona euro ar putea veni, o parte, la noi.

    Andrei spunea ceva pe 19 mai de faptul ca a fost contactat, in chiar ziua grevei, de niste baieti care prospecteaza piata. Poate nu intimplator aveai atitea accesari ale postarii de la miting. Baietii iau pulsul politic, sa vada daca merita sa bage bani in economia romaneasca.

    „Cred ca ai dreptate: am primit azi dupa amiaza trei cereri de terenuri pentru un dezvoltator de hoteluri, pentru niste italieni si unul de la o firma mare de logistica…. Orice intrare a unui investitor in piata imobiliara este precedata de “diversi” care vor informatii. Investitorii sunt ca cepele: trebuiesc decojite o multime de foi pana ajungi la miez”.

    Cred ca e valabil nu doar pentru piata imobiliara. Daca reusim sa luam masuri corecte de reducere a cheltuielilor, poate atragem ceva investitori in maxim 1 an.

    Cetatean

    21/05/2010 at 11:55 am

    • @Cetatean lucrurile sunt interesante. Am la stirile de dimineata pe care le publicam si comentam impreuna cam 3-400 de vizonari cu google translate 🙂 asta poate zice ceva, nu neaparat de calitatea noastra ci de interesul pentru situatia interna 🙂

      Theophyle

      21/05/2010 at 11:59 am

  24. Hahaha, mai nou am devenit Stratforul romanesc! 🙂

    Cetatean

    21/05/2010 at 12:02 pm

    • Eu dat la dvs. un raspuns mai sus privind legea aia americana ! 🙂
      PS. economisesc cuvinte ca criza este ! 😆

      Stefan A.

      21/05/2010 at 12:06 pm

      • 😆

        Theophyle

        21/05/2010 at 12:09 pm

      • Vazut, Stefan! Merci! 🙂

        Cetatean

        21/05/2010 at 12:11 pm

  25. cetatean, din greseala. daca Jason Falls nu se uita cine sunt „nebunii” care au strans 83000 de mii de puncte pe WordPress, intr-o limba obscura, nimeni nu auzea de noi 🙂

    Theophyle

    21/05/2010 at 12:07 pm

  26. De curiozitate, pina la urma cum e cu „cel decorat este Ioan George Homoştean si nu George (Gheorghe) Homoştean”, ca stirea asta cu decoratul fostului securist se afla la loc de cinste pe toate site-urile, inclusiv ziare locale si nimeni nu pomeneste de vreo confuzie de nume?

    Aha

    21/05/2010 at 12:13 pm

  27. Theophyle, am bagat si eu o traducereba blogului cu Google Translate. Unele fraze sunt inteligibile, altele deloc. Spuneam ca voi scriem mai academic. Am inceput sa o fac, insa mai am greseli de tastare care zapacesc traducerea automata.

    Voi incerca sa le elimin. Insa am vazut ca se traduc bine propozitiile relativ scurte, cu concepte clare, care descriu rapid o situatie in contrast cu alta. Voi fi deci atent sa folosesc concepte neechivoce, sa scriu fraze fara multe paranteze si sa nu fac greseli de tipacit. Cei care ne citesc (romani sau straini) merita o crestere a nivelului postarilor.

    Totusi, cum Dumnezeu am intrat in clasamentul ala? Imi scapa resorturile evaluarii si cum de suntem asa de sus.

    Cetatean

    21/05/2010 at 12:16 pm

    • Eu tradus de mult timp cu goagal. Nu stie softul subtilitatile exprimarii si uneori traduce aiurea . Recomand limbaj simplu si propozitii scurte !
      In plus e criza si deci economisiti ! 🙂

      Stefan A.

      21/05/2010 at 12:21 pm

      • Creierul meu minte nu are, traduce automat tot ce iese-n cale (Goagal). 😉

        Cetatean

        21/05/2010 at 12:23 pm

        • goagal la romani , gogol la italieni (berlusciìoni).

          Stefan A.

          21/05/2010 at 12:26 pm

  28. @Cetatean prin punctajul unui algoritm al WP, daca te vei uita pe http://ro.wordpress.com/ vei vedea ca noi suntem deobicei pe locuri top 10 si ca blog si ca numar de comentarii. Primim puncte in fiecare zi dupa acest punctaj + linuri + intrari directe din wordpress

    Theophyle

    21/05/2010 at 12:19 pm

  29. il asculta cineva pe Vadim la iRTV acum? il aseamana pe basescu cu hitler. in 45. 😆

    nicole

    21/05/2010 at 12:21 pm

  30. buna ziua!

    cica George Soros l-a mentinut la putere pe basescu.

    nicole

    21/05/2010 at 12:22 pm

    • Si Stalin i-a furat voturile lui Geoana.

      Cetatean

      21/05/2010 at 12:24 pm

    • @nicole salut,
      e de bine ca ala e speculant mare si stie unde sa puna banu :mrgreen:

      Theophyle

      21/05/2010 at 12:25 pm

      • 😆

        acum, astia au dat la irtv prin ce a trecut hoara la miting.

        bai, acum pe bune, la masa aia de tocshou erau oameni cu mult mai periculosi decat hoara. chiar trebuia sa-l agreseze multimea aia? i-au aruncat apa-n cap, i-au dat cu oua, l-au imbrancit etc.

        mai, nene, chiar asa?

        stiti, eu recunosc exact metodele din 90. exact asa pateam noi, cei care sustineam punctul 8 de la Timisoara.

        nicole

        21/05/2010 at 12:34 pm

  31. Ziua buna tuturor !

    Mama mia, ce de comenturi ! 🙂

    tibi

    21/05/2010 at 12:23 pm

  32. Vadim: „F16 – aceste sicrie zburatoare”
    „merita, basescule, sa omori tot poporul asta?….”

    nicole

    21/05/2010 at 12:24 pm

    • nu tot poporul da pe ai lui sigur!

      Theophyle

      21/05/2010 at 12:26 pm

  33. Vadim a scapat IAR din camasa de forta ? 😀

    tibi

    21/05/2010 at 12:25 pm

  34. Buna ziua , tuturor !
    V-am citit cu atentie , ca de fiecare data.
    Comentariile sunt excelente .
    Adaug si eu o urare de bine pentru Elena Basescu si una pentru Elena Udrea.
    Asta in eventualitatea ca ne citeste si domnul Presedinte blogul.
    😆

    luminita

    21/05/2010 at 12:39 pm

  35. nicole,
    pe cine naiba mai impresioneaza si WCeu asta ?
    De cand l-a dat afara si pe Bolcas nu mai are cine sa-i aminteasca sa-si ia medicamentele , da-l incolo de tampit !

    luminita

    21/05/2010 at 12:41 pm

  36. Si viviana a raspuns la intrebarea dvs. domnu @ cetatean .
    Criza da dar sa nu mai lucreze nimeni …… ! 😆
    Eu cel putin sint liber azi . (autoliber ca sint privat independent)

    Stefan A.

    21/05/2010 at 12:44 pm

  37. Acumaaaa…dac-am venit si eu ….parca vad ca schimba Theophyle postarea .
    hihihi !
    (azi sunt vesela , o sarbatoresc pe mama mea buna si frumoasa care e imparateasa.)

    luminita

    21/05/2010 at 12:45 pm

    • Salut luminita,
      Postarea noua ajunge pe la 3, 3:30 🙂

      Theophyle

      21/05/2010 at 12:59 pm

    • Lumy:
      Sa-ti traiasca sanatoasa si sa te bucuri cat mai lmulti ani de dansa ! La multi ani cu sanatae si din partea mea !

      Loda

      21/05/2010 at 1:19 pm

      • Multumesc , Loda !

        luminita

        21/05/2010 at 1:48 pm

  38. Stefan A.
    tu , ca sa le usurezi celor de la Strasfor traducerea , ai putea sa scrii direct in italiana.
    Eu te asigur ca o sa-nteleg tot , mai ales daca o sa strecori pe ici , pe colo , cate un „ciao, ragatza del mio cuore „.
    😆

    luminita

    21/05/2010 at 12:49 pm

    • Luminita salut
      – „ragazza” nu „ragatza”
      – nu sint liber in fiecare zi !
      – daca sotia citeste chestia cu „fata inimii mele”, ajung sa dorm in garaj ! 🙂
      PS. nu sint Berlusconi sa platesc 300.000 euro / luna ca „ajutor” sotiei in caz de divort ! 😆
      Noroc ca ea este la munca si eu ma dastrabalez pe internet ! 🙂

      Stefan A.

      21/05/2010 at 1:06 pm

  39. @Theophyle, buna ziua si buna ziua tuturor. Azi sunt in mari petreceri familiale, dar v-am citit. Evident, nu sunt de acord cu voi. Stiti asta, nu? Dar nu am timp acum pentru argumente. M-ar pedepsi imparatii din familie.

    Despre decoratii…
    Nu mai astepta nimic la ora 14,00 despre decorarea lui Homostean. Este chiar securistul. Ai confirmarea chiar da la Basescu. A incercat si el…

    http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=12106&_PRID=lazi

    casandra

    21/05/2010 at 1:06 pm

    • @casandra, la multi ani si numai bine 🙂

      Theophyle

      21/05/2010 at 1:11 pm

    • casandra,
      asta chiar e o bomba !

      luminita

      21/05/2010 at 1:15 pm

  40. Buna ziua,
    Basescu retrage decoratia lui Homostean!
    Cine oare i l-a propus? Fara verificare sau cu buna stiinta?

    cedric

    21/05/2010 at 1:09 pm

    • asociatia de veterani, nu stiu ai cui probabil veteranii securitatii 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 1:11 pm

    • Multumesc mult. Daca ai imparati in familie, sa-ti traiasca si la multi ani!

      Totusi, Theophyle, din 26 aprilie si pana astazi nu s-a facut nicio verificare a listei de decorati? Daca nu scria presa?

      Am un oribil deja-vu. „Lista decoratilor lui Basescu” si „lista gratiatilor lui Iliescu”.

      Parca Basescu era un om foarte informat, nu?!
      Este cumva un avertisment?

      casandra

      21/05/2010 at 1:30 pm

      • sper ca este numai o neglijenta. Vom vedea daca se va intampla ceva concret dupa Rusalii.

        Theophyle

        21/05/2010 at 1:33 pm

        • nu e prima data ca se intampla 😦 „BIROCRATIA” seamana „bombe” la tot pasul. Cum se face in USA? II trimit acasa pentru 4 ani!?

          viviana

          21/05/2010 at 2:14 pm

      • Parca gradul de pe lista este sublocotenent.Asta seamana clar a manipulare prin omisiune.

        richard

        21/05/2010 at 1:34 pm

  41. Stefan,
    ei, ragazza , daca spui tu .
    dar vezi ca ma pricep la italiana , nu ?
    Mai stiu cateva cuvinte :Berlusconi, Roma, Milano, Napoli, mama mia ,pizza , tortellini , taxi, mafioto, la piovra, imbecile,bellisima, opera, dotore , impedimento, mascalzzone…..

    luminita

    21/05/2010 at 1:12 pm

    • Luminita , limba italiana este foarte usor de invatat .
      PS. vezi ca nu toti italienii care vin in Romania sint milionari si „oameni de afaceri” !
      Multi sint cu copi si familie prin Italia ! 🙂

      Stefan A.

      21/05/2010 at 1:19 pm

      • Stefan,
        bine ca m-ai tras de atentie , ca altfel ramaneam inocenta per tutti la mia vita . 😆 😆 😆

        luminita

        21/05/2010 at 1:27 pm

  42. Nu vreau sa ma gandesc la conspiratii dar cineva i-a bagat sub nas presedintelui lista asta care-l continea pe generalul Homostean.
    Infama chestie !

    luminita

    21/05/2010 at 1:17 pm

    • Lasa lumy, ca nu e prima oara si vesnic scuza a fost ca nu presedintele propune ,el doar semneaza.

      Loda

      21/05/2010 at 1:39 pm

      • Loda,
        nu-i frumos sa contrapun ca argument cazul gratierii lui Miron Cozma de catre Iliescu , pe ultima suta de metri , in dec. 2004,
        dar totusi o fac.
        Atunci chiar si Nastase semnase decretul de gratiere si a spus ca a semnat „ca primarul”, ceea ce mie mi se pare o gluma sinistra.
        Stia si Iliescu , stia si Nastase ca trebuie scos Cozma din inchisoare.

        luminita

        21/05/2010 at 1:59 pm

        • Luny:
          Corexct, dar atunci s-a tipat (pe buna dreptate) ca din gura de sarpe, astazi se trece lin peste problema 😉

          Loda

          21/05/2010 at 3:25 pm

  43. Bravo domnule Basescu !
    Faceti un pic de „curatenie” ca prea sint nesimtiti astia care fac astfel de propuneri bazate pe minciuni gogonate ! Luati si un pic la intrebari colaboratorii dumneavoastra care ar trebui sa verifice niste informatii !
    Ce rusine , un condamnat penal ajuns decorat !
    Bine ca au rectificat urgent greseala .

    Stefan A.

    21/05/2010 at 1:25 pm

  44. O chestiune f delicata… ce e moral acceptabil?

    Nu e vina lui T.Basescu si nu cred ca ar fi trebuit sa-i retraga decoratia daca o merita (am inteles ca a fost ranit in muntii Tatra, ca si bunicul meu).
    E OK daca a fost decorat ca veteran (ranit, poate cu gradul mentionat) si nu ca securist?
    Eu am crezut dimineata ca a fost decorat ca fost general de Securitate.

    Stiu ca Armata Germana a retras unele Crucile de Fier acordate nazistilor.

    Poate MA vrea sa evite situatia in care cineva nu era veteran sau erou daca nu a luptat in razboiul care e corect politic?

    Stie cineva daca un grad in Securitata inseamna acelasi grad in Armata?

    Tio

    21/05/2010 at 1:28 pm

    • Salut tio .
      Gradele militare , pe vremea RSR erau egale in armata si securitate . Diferentele erau in salarii. Un maior de securitate cistiga mai mult decit omologul lui in grad din armata !
      E drept ca multi au intrat fortat in MApN in decembrie 1989 dar asta nu a impiedicat sa mentina gradele si sa fie „promovati” .
      Unii au trecut din securitate in armata cu grad de colonel si au iesit in pensie cu grad de general .
      HOMOSTEAN A FOST DEGRADAT DIN GENERAL LA GRAD DE SUBLOCOTENENT in urma unui proces .
      Cu acest grad a iesit si la pensie !

      Stefan A.

      21/05/2010 at 1:38 pm

      • Salu,Stefane &Tio :
        A fost degradat in urma procesului ,,Autobuzul” sau cel al lui Gh.Ursu, nu mai stiu exact, dar asta fiindca condamnarea sa a fost pentru ,crime”.

        Loda

        21/05/2010 at 1:41 pm

        • Salut Loda
          Asta era un criminal ordinar care nici macar nu a avut onoarea de general sa puna pistolul la timpla si sa apese pe tragaci ! Sint cu gramada ,gunoaie umane promovate de Ceausescu si admistiate de Iliescu . Asta a fost democratia „originala” a „tatucului ” PSD .

          Stefan A.

          21/05/2010 at 1:46 pm

      • Egale da dar nu era un general de Securitate automat si general de armata. Chiar daca nu era degradat tot nu se putea numi general de armata…cred eu.

        2 greseli in sucesiune rapida de la Presidentie.
        Daca cineva merita o medalie la 20 de ani atunci e a lui. Mai ales daca o lua in ’45….Ce a facut el dupa e alta poveste.

        Tio

        21/05/2010 at 1:46 pm

        • Tio , confunzi gradele
          – general simplu era cu o stea pe epoleti.
          – general locotenent cu doua stele .
          – general maior cu 3 stele pe epoleti.
          – general de armata cu 4 stele pe epoleti .
          Nu stiu daca securitatea avea general de armata .
          PS . tata lui Geoana (acum mort) , a iesit in pensie din MApN cu grad de general dar a fost colonel inainte in securitate !

          Stefan A.

          21/05/2010 at 1:51 pm

        • Tio,
          este exact cum ti-a explicat Stefan, gradele au fost sunt identice in securitate si in armata , diferentzele apar la salarii si indemnizatii pentru fuinctiile detinute in aparatul respectiv.
          Dar nu se pot asimila ofiterii de securitate Armatei , au uniforme diferite, statuturi diferite , sarcini diferite .

          luminita

          21/05/2010 at 1:55 pm

        • Aha, nu ma refer la grad ma refer Armata Romana vs Securitate. Am crezut erau doua structuri paralele. Nu am facut armata ca am avit alta treaba 😉

          Tio

          21/05/2010 at 1:57 pm

  45. @Theo, vezi ca sursa aia impecabila tocmai si-a varsat troaca pe costum. Sine ira et studio.

    richard

    21/05/2010 at 1:44 pm

    • asa e prietene, invatam pana murim si murim prosti. Asa e cu invatatul si devatatul. Traim intr-o lume in care adevarul se amesteca cu zvonul si zvonul deprinde obiceiuri de certitudine. Inca un loc liber in agenda pentru numere de telefon 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 1:57 pm

      • Nu fi suparat, nu prea aveai cum sa verifici informatia din trei surse credibile,cel putin in timp scurt.

        richard

        21/05/2010 at 2:08 pm

      • Nistorescu e purtatorul de cuvint al baietilor asta asa ca el stia din surse sigure. A fost o gresela onesta la veterani sau o operatiune de compromitere. 90% din oameni au inteles, de dimineata, ca mine, ca un general securist a fost decorat si asa ramine.

        Tio

        21/05/2010 at 2:33 pm

  46. Tio
    Securitatea era total diferita de armata .
    Erau doua structuri total diverse dar cu grade si culoarea uniformei egale (caki). Erau diverse semnele de arma care apareau pe uniforme si epoleti .
    Securitatea nu avea tancuri , avioane , elicoptere , artilerie ,s.a.m.d.
    Avea in schimb pistoale , AKM -74 ,microfoane , bastoane si catuse + DREPTUL DE A ARESTA PERSOANE .
    ARMATA NU PUTEA ARESTA PE NIMENI DIN AFARA SISTEMULUI MILITAR . SECURITATEA DA !

    Stefan A.

    21/05/2010 at 2:08 pm

    • Stefan,
      eu de pe timpul lui Ceasca imi amintesc ca securitatea avea uniforme albastre si nu kaki.
      Tu de unde ai informatia ?

      luminita

      21/05/2010 at 2:13 pm

      • Luminita
        Unde traiam eu , eram in 3 blocuri cu 4 etaje .
        Unu pentru MApN (unde traiam si eu), unu pentru securitate si unu pentru militie .
        Militia avea uniforma albastra ( in armata doar aviatia si procuratura militara aveau uniforme albastre )
        Securistii stateau putin timp in uniformele oficiale kaki, mai mult umblau in haine civile.
        Vorbesc de aia cu „functii si raspundere ” .
        In decembrie 1989, blocul lor era gol , barbatii „in misiune” si sotiile lor se c…u pe ele de frica !

        Stefan A.

        21/05/2010 at 2:22 pm

        • Stefan,
          ok .
          Te cred.
          Inseamna ca cel pe care-l credeam eu ofiter de securitate era din Procuratura militara, pt ca avea uniforma albastra si aviator nu era , in nici un caz , si nici in Militie nu era.

          luminita

          21/05/2010 at 2:44 pm

      • Buna Lumi! Cei cu uniforme gri erau soldatii din trupele de securitate. Cu uniforme albastre erau Aviatorii iar corpul juridic al armatei(procuratura si judecatorii militari) aveau uniforma bleumarin si camasa alba.
        Erau facute distinctia armei prin semele de arma care erau amplasate pe epoleti.
        Securitatea avea casemn de arma doua akm incrucisate parca…
        Eu am facut armata in corpul tehnic al armatei la geniu, minari -deminari, pontonist.

        Andrzej

        21/05/2010 at 2:37 pm

    • Salut! Ministerului de interne includeau militia, granicerii, pompierii dar si trupele de securitate din care apoi a fost reconstituit arma jandarmeriei. Departamentul securitatii statului era de fapt un fel de stat in stat si era impartit in directii(5- 6, numai tin minte). Aceste directii erau alcatuite din cadre ofiteri si subofiteri avand o structura similara cu cea a armatei dar diferentiati si triati in functie de atributii. Cei din care s-a format arma jandarmeriei erau singurii care purtau uniforma uzual(ofiteri inferiori , subofiteri si soldati in termen, la fel ca si cei din trupele de graniceri care formal apartineau de min Apararii.
      Ceilalti cei din directiile speciale imbracau uniforma doar la ceremonii oficiale si la inaintarea in grad.

      Andrzej

      21/05/2010 at 2:23 pm

      • Daoar militia avea uniforma de culoare gei, la ceilati uniforma era kaki, cu petlitele albastre de unde si faimoasa sintagma „cei cu ochi albastrii”.

        Andrzej

        21/05/2010 at 2:26 pm

        • Mai trebuie sa fac o corectie: si pompierii pusrtau uniforma kaki, dar cu petlite visinii bordate cu negru, spre a-i deosebi de militarii medici, care aveau petlite visinii, fara bordaj.

          Andrzej

          21/05/2010 at 2:29 pm

        • Salut Andrzej
          Ai remarcat bine chestia cu securitatea .
          De aia scriam de cei cu ” functii si raspundere”. Astia erau aproape tot timpul in civil . (vechii mei vecini de bloc) 🙂
          Trupele de interventie si antiterorism erau in uniforma cam mereu (uneori pentru misiuni „delicate” , erau si ei in civil)

          Stefan A.

          21/05/2010 at 2:33 pm

  47. salut ! 🙂

    Primiti cu off topicul ?

    tibi

    21/05/2010 at 2:09 pm

  48. Pentru cei interesati

    Muzeul National Cotroceni in colaborare cu Asociatia Editorilor din Romania te invita in perioada 22-23 mai 2010 Targul va avea loc in gradina Muzeului Cotroceni si va fi deschis publicului intre orele 10:00-18:00 Accesul se va face pe la intrarea in muzeu. Tot sambata va avea loc masa rotunda “Neamul romanesc in vartejul istoriei”, intre orele 11.00 si 14.00. Pretul unui bilet de intrare la targ este de 3 lei.\ Edituri participante, Humanitas, Rao, Curtea Veche si altele.

    tibi

    21/05/2010 at 2:10 pm

  49. tibi,
    aha, vrei sa distragi atentia de la decorarea lui Homostean de la Cotroceni
    catre un targ de la Muzeul Cotroceni.
    Am priceput.
    Cat costa biletul ?
    3 lei .
    Ieftin . De criza. 😆

    luminita

    21/05/2010 at 2:15 pm

  50. Colac peste pupaza: declaratia sefului FMI
    Ponta ranjeste si o face pe cenusareasa cea persecutata dar plina de calitati

    val

    21/05/2010 at 2:16 pm

  51. tibi,
    era sa uit ,
    de pe ce site ai preluat informatia ?
    Sigur nu e o intoxicare ?
    Pretul biletului mi se pare cam mic .

    luminita

    21/05/2010 at 2:17 pm

  52. @ luminita

    Gestul presedintelui de a-l decora pe acel ticalos este impardonabil.
    Si, da, cred ca s-a dicutat destul despre chestia asta care le da apa la moara dusmanilor piratului.

    Informatia mea NU este intoxicare

    http://carte.ubix.ro/

    OK ? 🙂

    tibi

    21/05/2010 at 2:30 pm

    • Sa traiti bine , am inteles .

      luminita

      21/05/2010 at 2:32 pm

  53. Joi seara, pe canalul France 2, şeful FMI Dominique Strauss-Kahn a spus că Fondul Monetar Internaţional a refuzat iniţial ca Guvernul României să scadă salariile bugetarilor cu 25%. În schimb, FMI a cerut Guvernului român sa creasca impozitele pentru cei bogaţi, dar Guvernul României nu a fost de acord, a declarat Strauss-Kahn la televiziunea franceză.

    „România este într-o situaţie mai dificilă decât credeam şi decât o crede şi ea. I-am spus: în aceste condiţii, vom accepta ca deficitul bugetar pe care l-am convenit să fie puţin mai mare pentru că în felul acesta vom susţine creşterea economică. Totuşi, situaţia s-a degradat mai mult decât am crezut. Prin urmare, am cerut noi măsuri. Guvernul României ne-a spus: Vom tăia 25% din salariile funcţionarilor. Noi am spus NU. Dacă vreţi să faceţi economii, măriţi impozitele şi mai ales impozitele pentru cei bogaţi. Guvernul a spus NU, noi suntem cei care decidem. Şi ăsta e adevărul: guvernul decide întotdeauna, nu FMI. Noi spunem doar care e drumul de urmat. Guvernul propune măsurile, guvernul român le-a ales”, a dezvăluit Dominique Strauss-Kahn la France 2.

    http://www.realitatea.net/seful-fmi–am-spus-nu-scaderii-salariilor-cu-25prc–mai-bine-ii-impozitam-pe-bogati_714761.html

    luminita

    21/05/2010 at 2:31 pm

    • Strauss-Kahn e un francez socialist. Vede pe termen scurt.

      Daca impozitez bogatii, ei vor fugi in afara sau isi vor ascunde conturile. Marea masa de oameni simpli ramine in tara si cerintele lor de salarii si pensii vor fi mereu la aceeasi cota. Un idiot Kahn.Trebuie umblat la sursa (pensii si salarii prea mari).

      Cetatean

      21/05/2010 at 2:43 pm

    • e mai bine sa vezi ce scrie pe aici … sursa originala 🙂

      Strauss-Kahn vorbeste pentru francezi unde Sarkozy vorbeste de 90 de miliarde de euro (vezi Italia 27-28 miliarde si Germania 60 de miliarde … e o mare diferenta!) de recuperat ca sa puna la punct deficitul (a dat „ajutore” in dreapta si in stanga… fara masura!)

      viviana

      21/05/2010 at 3:17 pm

    • Daca ce spune Dominique Strauss Kahn e adevarat(nu am nicio indoiala) atunci se confirma teoria mea cu dubla reforma si teoria ca toti, dar absolut toti, fara exceptie, sint VARZA.
      Interesant ca omul se simte nevoit sa precizeze pt ca:stabilitatea are un pret;nu bagi FMI la inaintare cind face reforme.

      Tio

      21/05/2010 at 3:24 pm

  54. Scurt, scurt, stirile zilei de la ora 2.30

    1. Ieri cineva de la Curtea Constitutionala a fost cu masina la Cotroceni. Informatoe pe Realitatea. Tonomatele au luat foc cind au aflat ca nu era Ioan Vida. Personal, cred ca era Petre Lazaroiu sau chiar Ioan Vida, care insa a mers pe burta, nearatindu-se jurnalistilor. Deci Basescu e pe faza cu expirarea mandatelor.

    2. Hotnews ne arata cum se reproduce aparatul unui partid. Studiu de caz, HonPrig. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7299505-video-prigoana-vinde-informatii-afacere-care-pus-jar-trei-institutii-publice.htm

    Inca o dovada ca partidul s-a osificat si trebuie curatat.

    3. Greva generala in Spania, pe fondul deciziei de taiere a salariilor. Politicieni ieuropeni sunt stirnsi cu usa, pietele nu mai dau bani pentru cummpararea de voturi, trebuie sa aplice masuri dure.

    4. Boc taie si pensiile speciale la noi, a reafirmat-o astazi. Statul cheltuieşte anual 120 milioane euro pentru plata pensiilor speciale acordate unui număr limitat de 8.342 persoane care beneficiază de legi speciale, reprezentând 0,14% din totalul pensionarilor (Mediafax)

    5. Voicu, Costiniu, Casunenu si Locic trimisi in judecata azi.

    6. Ponta mai are putin si indeamna la lupte de strada pe 31 mai: „Mi se pare absolut îndreptăţită orice acţiune a sindicatelor, pentru că au absolută dreptate. Oamenii ăştia au toate motivele să iasă în stradă” a afirmat liderul PSD (Antena3). Cuvinte grele: orice actiune, absolita dreaptate.

    Astea au fost stirile de la miezul zilei! Ma reintorc la oile mele! 🙂

    Cetatean

    21/05/2010 at 2:32 pm

    • @Cetatean, multumesc pentru stirile de la pranz 😆

      Theophyle

      21/05/2010 at 2:36 pm

      • Pentru putin! 🙂

        Cetatean

        21/05/2010 at 2:38 pm

    • Cetatean
      Eu am glumit cu criza , nu trebuie sa economisesti pe acest blog ! 🙂
      Oile sint merinos sau turcana ? 🙂

      Stefan A.

      21/05/2010 at 2:37 pm

      • Stefan, rasa tigaie, adaptate la noi 😉

        Cetatean

        21/05/2010 at 2:39 pm

  55. Buna ziua!
    Generalul Gheorghe Homostean
    A fost mare militian
    Papasa l-a amnistiat
    Iara Base… l-a decorat
    Ca a luptat in muntii Tatra
    Cu rucsacul si lopata
    Dar apoi… a schingiuit
    Cosorul lui Moceanu a ascutit
    Domnu a dat, Domnu (Base) a luat
    Consilierii sunt de … pacat
    Ori Base stia de el
    Si-a decorat pe misel
    Ori n-au lucrat impreuna
    Si ar fi o veste buna
    Taierea de 25% de la Cotroceni
    Ca sunt multe buruieni

    PS
    Cetatean
    Sa nu apara eroare
    Scrie intai în Word fratioare!
    Si ne-om ridica in top
    Daca nu… mergem la mop

    O saptamana linistita prieteni!

    Creanga

    21/05/2010 at 2:36 pm

  56. Creanga, salut! Ne-ai lipsit! Am asa voi face, sper sa imi formez reflexul de word si pentru Politeia.

    Cetatean

    21/05/2010 at 2:40 pm

    • O sa revin in forta peste 2 saptamani, pana atunci mai rarut.

      Si-om urca in top fartate
      C-aici avem calitate
      Poezii si analize
      Uneori… si niste crize
      E blog viu, e in miscare
      Pentru orisice culoare
      Sa ai grija de oitze
      Sa nu le iasa cornitze!

      Creanga

      21/05/2010 at 3:05 pm

  57. Stefan, ma si amuzam cu ceva vreme in urma cand am remarcat ca emblema fatah(parca) cu insemnul de arma al securitatii: doua akm incrucisate suprapuse peste conturul geografic al Romaniei….

    Andrzej

    21/05/2010 at 2:47 pm

    • Andrzej
      Ai fost la geniu , adica canal , casa poporului , etc. ! 🙂
      Eu am fost radiotelegrafist in primul regiment din prima divizie a RSR !Adica alfabet morse cu gramada ca uneori il visez si acum , noaptea ! Ca tata nu a vrut sa vorbeasca cu vecinii de scara sa fac armata linga casa !
      VECINII DE SCARA !!!!!
      Asa am ajuns in Bucuresti pentru un an si 7 luni !
      Doar ultimele 3 luni la agricultura, linga Giurgiu, la strins rosii, pepeni , ceapa si ardei !
      Am avut si amici securisti(ofiteri). Nu erau toti batuti in cap ! In schimb erau promovati pe niste criterii…… La nivele mari (grade ) erau toti devotati suveranului si batuti in cap . 🙂

      Stefan A.

      21/05/2010 at 2:57 pm

      • Stefan, am facut armata la „diribau” cum era numit corpul tehnic al geniului pe atunci. Toti absolventii de facultati de constructii, sau cei cu „probleme de origine sanatoasa” faceau stagiu de 6 luni sau 16 luni, primii in asazise scoli de ofiteri de rezerva, iar ceilalti la trupa , deci la munca.
        In cazul trupei aceasta era alacatuita din indezirabili pe criterii de origine, cum am mai spus, amestecati cu fosti „absolventi” de scoli de corectie sau puscarii de drept comun, dezertori sau infractori care incalcasera regulamentele militare(batalion disciplinar).
        Eu am fost la trupa din cauza ca am fost refuzat la o facultate din cauza originii mele de nepot de refugiat cu pasaport Nansen, din rusia lui stalin.

        Andrzej

        21/05/2010 at 3:11 pm

        • Stefan , altfel spus am facut puscarie cu regim de semiliber la munca fortata fiind incadrat in brava armata A defunctei RSR.

          Andrzej

          21/05/2010 at 3:16 pm

      • Salut Andrzej

        Theophyle

        21/05/2010 at 3:33 pm

        • Salut , Teoph!

          Andrzej

          21/05/2010 at 3:36 pm

    • Salut @Creanga,
      Bune ai venit prietene 🙂
      mi-ai lipsit!

      Theophyle

      21/05/2010 at 3:32 pm

  58. Salut , Creanga !
    Ca de cand nu te-am vazut
    multa vreme a trecut .
    Si de cand te-ai departat
    mult prin lume ai umblat .

    luminita

    21/05/2010 at 2:49 pm

    • Ciao ragatza!
      Bate vantul intr-o parte
      Am venit si eu aproape
      Dar timpul nu-mi ajunge
      Ti prego, inca nu plange
      Luna viitoare revin
      Tot de şotii o sa ma tin
      Mama ‘tzia’ sa-ti traiasca
      Cozonaci sa-ti mai gateasca!

      Creanga

      21/05/2010 at 3:16 pm

  59. salut

    tovarasi si pretini, eu nu vad nimic bun in ce se intampla zilele astea
    masurile (-25%, -15%) sunt si insuficiente, si nedrepte, si tardive; in plus, cu ajutorul juristilor de geniu din guvern, e posibil sa fie si inaplicabile
    decoratia lui base n-o mai comentez, ce dracu’ mai e de comentat?
    in rest, salut propunerea numirii la CC a unui clujean/coleg de catedra al lui bocutz
    avem conducatorii pe care ii meritam

    razvan

    21/05/2010 at 3:01 pm

    • @razvan, salut :
      asa e!

      Theophyle

      21/05/2010 at 3:08 pm

  60. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    21/05/2010 at 3:07 pm

  61. Teph, dvs. ca istoric ar trebui sa readuceti in memorie unele cumplite nedreptati petrecute dupa 23.08.1944, sa stie toti ccare afost soarta si prin ce cumplite chinuri au trecut 2 generatii de romani.
    Mai stie cineva ce inseamna DGSM, Sau SOVROM, sau vremea lui Ghita, ce au insemnat generatii de tineri carora li s-a refuzat dreptul la educatie, numai pentru ca numele se termina in ..ovoci, ..ski, … enco, ..berg, sau doar ..escu sau …utu?
    Cu permisiunea dvs. va dau un link: http://www.nottara.ro/bio_stefan_radof.htm

    Andrzej

    21/05/2010 at 4:00 pm

    • Cred ca trebuie intrat mai mult in evenimentele respective in special in cele 3 saptamani dintre 23 August si semnarea protocolului de armistitiu. Lucrurile ar putea deveni extrem de dureroase. 😦

      Theophyle

      21/05/2010 at 4:19 pm

      • Teoph, probabil dar numai. Au fost ani de teroare de neimaginat azi, dar parintii nostri si noi am suferit prigoana crunta numai ca nu eram cacei care tocmai preluau si consolidau puterea stalinista din Romania anilor 50,60, 70.., trei generatii aproape, distruse fizic psihic si mutilate moral.

        Andrzej

        21/05/2010 at 5:04 pm

  62. La crisi è appena cominciata
    de Jacques Attali – Scrittore ed economista francese

    Sarkozy ii ceru ajutorul pentru reforme dupa ce castiga alegerile … intre timp s-a pierdut urma si de Attali si de solutiile sale 🙂

    viviana

    21/05/2010 at 4:07 pm


Comentariile sunt închise.