Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Miezul zilei 19/5 – “faţă in faţă cu reacţiunea”

Sunt lucruri care nu trebuie sa le pierzi in viata pentru ca amintirea lor poate sa-ti lipseasca atunci cand vei avea nevoie de ea. Cum poti trai ca istoric fara sa fii de fata cand un eveniment istoric se poate intampla si iti este la indemana. Amintirea evenimentelor de astazi nu mi-ar fi lipsit de loc. Am vazut inca o data  o farsa din cele multe pe care le traim zilnic. Am vazut lideri sindicali la fel de incompetenti, asemanatori politicienilor care se considera lideri. Am vazut imposibilitatea lor de a comunica si de a transmite un mesaj adevarat multimii manate de la spate si adunate cu arcanul.

Sa nu-mi spuneti ca cei care s-au prezentat in piata au venit din convingerea lor profunda ca ceea ce fac este just, pentru ca nu a fost asa. Am vazut vechea poza a activistului care nota prezenta si imboldea tot timpul masa plictisita cu strigarile cunoscute din repertoarul colectivist al sindicalistului aservit boşilor de partid.

Am vorbit cu un strungar proaspat intervievat de Realitatea lui Vantu care avea maini de functionar de banca. Am vorbit cu un “exploatat” din Botosani care s-a prezentat la acest festival sindicalist pentru ca, ce sa-i faci, se doreste ales la sindicatul pe judet, lucru care-i aduce si lui niste bani in plus.  Am vazut sibilele lui Vantu si Felix cautand cu lumanarea oameni revoltati, care sa-i injure cu inversunare pe Basescu si pe Boc si am si vazut si cateva selectii “nefericite”, care au fost imediat “lasate la vatra”.

Am ajuns la concluzia ca una din cele mai adorate calitati ale liderului mioritic este auzul, adica dorinta lui ferbinte de a se auzi vorbind fara noima si am si vazut ghionturile aplicate de diversi lideri mai mari sau mai mici in efortul de a ajunge in fata televiziunilor.

Marii perdanti ai acestui miting au fost inca o data cei care intr-adevar au fost nedreptatiti de ticalosia politicienilor corupti de gen Videanu cu firmele lui energetice care inghit miliarde. Asa zisii jurnalisti in slujaba motanului si a vantului au reusit inca o data sa-si faca meseria de ras!

Bogdan Hossu, Vasile Marica, Marius Nistor sunt la fel de fatarnici si mincinosi ca si Videanu sau Berceanu si la fel de incompetenti ca si Boc. Toti o apa si un pamant!

P.S. Estimarile finale ale jandarmeriei: 30 de mii de participanti.

Singurul cronicar al tuturor timpurilor ramane Nea Iancu, cel nemuritor, aveti un fragment. Puteti citi integral nemuritorul text pe Bibliophyle.

EFIMIŢA: Adică, zău, bobocule, de! eu, cu mintea ca de femeie, pardon să te-ntreb şi eu un lucru: ce procopseală ar fi şi cu republica?
LEONIDA (minunat de-aşa întrebare): Ei! bravos! ş-asta-i bună! Cum, ce procopseală? Vezi asta-i vorba: cap ai, minte ce-ţi mai trebuie? Apoi, închipuieşte-ţi dumneata numai un condei, stăi să-ţi spui: mai întâi şi-întâi că dacă e republică, nu mai plăteşte niminea bir…
EFIMIŢA: Zău?
LEONIDA: Zău… Al doilea că fieştecare cetăţean ia câte o leafă bună pe lună, toţi într-o egalitate.
EFIMIŢA: Parol?
LEONIDA: Parol… Par egzamplu, eu…
EFIMIŢA: Pe lângă pensie ?
LEONIDA: Vezi bine; pensia e başca, o am după legea veche, e dreptul meu; mai ales când e republică, dreptul e sfânt: republica este garanţiunea tuturor drepturilor.
EFIMIŢA (cu toată aprobarea): Aşa da.
LEONIDA: Şi al treilea, că se face şi lege de murături.
EFIMIŢA: Cum lege de murături ?
LEONIDA:
Adicătele că nimini să nu mai aibă drept să-şi plătească datoriile.
EFIMIŢA
(crucindu-se cu mirare): Maică Precistă, Doamne! apoi dacă-i aşa, de ce nu se face mai curând republică, soro ?
LEONIDA: Hei! te lasă reacţionarii, domnule ? Fireşte, nu le vine lor la socoteală să nu mai plătească niminea bir! e aproape de mintea omului: de unde ar mai mânca ei lefurile cu lingura?
EFIMIŢA: Aşa e… da’… (reflectând mai adânc) un lucru nu-nţeleg eu.
LEONIDA: Ce lucru?
EFIMIŢA: Dacă n-o mai plăti niminea bir, soro, de unde or să aibă cetăţenii leafă?
LEONIDA
(în luptă cu somnul): Treaba statului, domnule, el ce grije are? pentru ce-l avem pe el? e datoria lui să-ngrijească să aibă oamenii lefurile la vreme…
EFIMIŢA (lămurită): Aşa da… vezi, mie nu-mi dădea-n gând. (după o pauză de reflecţie) Ce bine ar fi! unde dă Dumnezeu odată să o mai vedem ş-asta, republica! (Leonida începe să sforăie) Dormi, soro?… (Leonida sforăie-nainte) A adormit.

109 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Diferenta este ca liderii sindicali sunt platiti din banii sindicalistilor, iar politicienii numiti mai sus, de la buget.

    In cate luni estimezi ca se va incumeta guvernul boc sa ia niste masuri nu doar din gura ?

    KingSnake

    19/05/2010 at 2:45 pm

    • Si banii sindicalistilor nu sunt bani publici? astia nici macar nu stim ce castiga 😉

      Theophyle

      19/05/2010 at 2:48 pm

  2. @KS, nu cred ca guvernul Boc va lua masurile 🙂

    Theophyle

    19/05/2010 at 2:47 pm

  3. Cetatean

    19/05/2010 at 2:48 pm

  4. Eu vorbesc teoretic, de salariile lor, asa cum vorbesc si de salariile ministrilor. Nu discut de afaceri, ca aici a r trebui sa se ocupe procuratura …

    KingSnake

    19/05/2010 at 2:50 pm

  5. Teoretic da, practic nu. Practic liderii de sindicat iti baga o foaie in fata si daca nu o semnezi te stigmatizeaza ca spargator de greva. Stiu din sursa sigura.

    Cetatean

    19/05/2010 at 2:52 pm

  6. Salut Teoph! O postare excelenta. Excelenta alaturarea fragmentului caragielesc de caragielescul situariei.
    Mult de discutat….
    Apropo de carnavalul sindicat de azi, eu cred ca urmatoarea etapa, cea a grevei generale cu care ne ameninta sindicalistii va fi mult usor de a fi dusa la indeplinire, doar din simplul motiv ca le sta in fire bugetarilor sa nu munceasca, decat sa stea ore in sir si sa se agite, efort fizic cu care nu prea sunt invatati.
    „protestatariisindicalisti prefera sa nu faca nimic si sa le curga banii si peshchesurile…

    Andrzej

    19/05/2010 at 3:05 pm

    • Andrzej, salut 🙂
      arata ca o piesa din Caragiale 🙂

      Theophyle

      19/05/2010 at 3:09 pm

      • Da, din pacate…

        Andrzej

        19/05/2010 at 3:11 pm

  7. Oricum, parca guvernul o cauta cu lumanarea. Oare asteapta greva generala ca sa si aprobe ceva masuri ?

    KingSnake

    19/05/2010 at 3:08 pm

    • Dracu sa-i ia, cine mai intelege?

      Theophyle

      19/05/2010 at 3:10 pm

  8. Mai mult eu cred ca daca orice protest poate fi o manifestare democratica(organizare, costuri, etc.), o greva denerala ar putea fi cuantificabila si imputabila celor care o coc. Aici cred ca ar trebui Guvernul sa fie atent si sa sanctioneze cu maxima severitate conform legii orice manifestare care aduce pagube economiei si societatii.

    Andrzej

    19/05/2010 at 3:10 pm

  9. Buna ziua ,acu picai si eu , sunt tare dezamagita. Asadar unde-i ,,lovitura de stat” a lui Dab Badea ? Unde-s crimele promise aseara de Moraru ,organizate de mafia social-democrata in frunte cu Voicu din puscarie (citat din emisiunea de aseara) ? Unde-s mineriadele pe care cu atat indignare le prevedeati ieri ? Unde-s incitarile la violentza clamate de domnul presedinte? Phuai ,asta-i ,,ribelune” ;( ? Pai ce mi-ati promis voi si alte bloguri si ce a fost azi, o banala manifestatie civilizata ,o mare dezamagire…Si, daca si voi ati fost dezamagiti ,atunci ca sa va revansati ati luat peste picior totul : numArul, lipsa lui Vanghelie, pancardele demonstrantilor (de parca protesta Patapievici, colt cu Liiceanu), figurile demonstrantilor, etc, etc, aferim.
    Din principiu nu particip niciodata la protestele de strada ,ma proiectez superidicola marsaluind si strigand sub ochii elevilor mei, dar nu ma deranjeaza manifestarea unui drept constitutional, indsiferent cine o face : bugetari, crestin, atei, homosexuali .
    Eu zic sa asteptam cu optimism luna iulie, cand se vor primi primii fluturasi si primele cupoane de pensie, intrate la apa.Poate atunci, nici eu, nici voi, nu vom fi dezamagiti.

    Loda

    19/05/2010 at 3:11 pm

    • Buna ziua d-na profesoara.
      Probabil d-vs. ati dorit sa spuneti in postarea de mai sus, ca manifestarea de azi a sindicatelor penetrate de insi animati de impostura si antiromanism(atentie, mereu a fost un marejoc in spatepe naivilor trimisi in strada!) este primul val din „amaplele manifestari” de protest pe care se bazeaza istoria marxista.
      Si daca totusi nu va vi urmat decat de mici clipociri(susuri, sic!), atunci ce mai sugerati?

      Andrzej

      19/05/2010 at 3:47 pm

      • Andrzej :
        Mii de multumri ca te straduiesti sa-mi traduci mie ce am vrut sa spun dar, crede-ma, inca ma descurc si ma inteleg 🙂 In rest, nu am la ce sa itit raspund.

        Loda

        19/05/2010 at 5:00 pm

  10. Citeva cifre revelatoare. Exista o droaie de oameni din privat cu salarii mici si pe umerul lor nu plinge nimeni.

    http://khris.ro/index.php/05/2010/nu-numai-bugetarii-si-pensionarii-au-venituri-mici/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Khrisro+%28khris.ro%29

    Cetatean

    19/05/2010 at 3:15 pm

  11. Salut
    Pina la urma, cred ca Boc va trebui sa forteze opozitia prin asumarea raspunderii; ori legea asta cu masurile convenite cu FMI trece, ori anticipate; macar sa stim ce avem de facut.

    tibi

    19/05/2010 at 3:16 pm

    • de acord, va fi asumare.

      Cetatean

      19/05/2010 at 3:29 pm

  12. La scoala, am avut ieri o sedinta de comunicari in care am fost anuntati ca ni s-au pus la dispozitie listele cu cei care doresc sa participe la bacalureat, in functie de specialitate : membrii in comisii, corectori sau supravaghetori plus,in premiera , o declaratie de confirmare,(asta e o smecherie de care ne-am prins repede, sa nu poti boicota bacul). Eu, nici nu am bagat de seama caci de vreo cinci ani m-am retras cu totul din farsa numita examene, prefer sa pierd niste bani decat sa-mi pierd stima fata de mine.Oricum, atitudinea mea nu supara pe nimeni, multi colegi abia apucau sa se inscrie pe listele respective, insemanad un ban in plus pentru o munca in plus .Ei, de aceasta data, pe liste NU S-A INSCRIS NIMENI .Va spune ceva asta?

    Loda

    19/05/2010 at 3:17 pm

    • Loda, ce spui tu confirma observatia lui Theophyle de acum citeva zile.
      Nu exista nicio urma de responsabilitate sociala ba chiar se practica un santaj social. Cistiga cei in pozitie sa santajeze:judecatori, profesori etc.
      In exemplul tau cred ca vor sa loveasca in PDL si in Funeriu (desi e singurul care mai seamana a ministru). Si binenteles in copii. Am 2 nepoti care intra la liceu anul asta. Daca…

      Exista un egoism si un egocentrism extrem…si care creste direct proportional cu educatia persoanelor in cauza.
      Ce semeni aia si culegi. O sa vedem noi ce se intimpla in urmatorii 5 ani…

      Tio

      19/05/2010 at 3:39 pm

      • Tio :
        Eu nu as fi atat de categorica, ca una care sunt in sistem,Este o reactie dispaerata a dascslilor care sunt dublu umiliti : material, prin salariile pe care le au (ma refer mai ales la cei tineri, care sunt si cu cele mai multe probleme, copii, fara casa,cu rate) si moral, prin asumtirea repetata a societatii impotriva lor, prin batjocorirea lor (nu faceti nimc, faceti doar meditatii, luati bani de la elevi).Eu nu zic ca nu exista uscaturi ca in orice padure, dar nu ele sunt proportia cea mare, uscaturi exista in toate domeniile si in toate tsarile(a circulat pe net un video cu o profa din SUA care lovea efectiv cu picioarele un baietas de 13 aniz). Eu imi vad colegii isi colegele : imbatraniti inainte de vreme, facand greva cu dintii stransi ca au rate pentru ei si pentru copiii lor, imbracati la second-hand ,discutand in pauze doar despre elevi ,ce facem cu violenta, ce facem cu absenteismul,ce facem ca nu au venit din februarie bursele, etc. etc.Singurele profe imbracate mai de doamne ajuta sunt cele ale caror soti au ocupatii mai banoase.Toate aceste lucruri nu se vad din afara ,singurii care ne-au sustinut cand am avut miscari de protest au fost elevii si nu fiind ca nu fac ore, dar ei sunt cu noi ,stiu in ce conditii muncim,si multi stiu si sa pretuiasca munca noastra si faptul ca suntem alaturi de ei la justa valoare.Ce va fi in urmatorii 5 ani ? Ultimii,,mohicani” ,dascalii din vocatie, obisnuiti cu greul dintotdeauna (dar nu si cu lipsa de respect) vom iesi la pensie.Spre facultaile pedagogice vor merge in continuare elevi de 6-7 ,caci se stie cum este platita aceasta munca ,cei valorisi, putini dar totusi existenti, vor zbura spre alte domernii (IT-isti, chimistii, profii de limbi) ,nici nu vreau sa ma gandesc.Cat despre Funeriu, te inseli daca crezi ca e ministru al invatamantului, un om care si-a inceput cartea de munca in minister.Competenta in cercetare, indubitabil,a nu-i asigura nici o competenta manageriala .
        Cand conducatorii acestei tari isi vor da seama ca,decenii de-arandul au gresit fundamental, marginalizand tocmai cooordonatele fundamentale ale viitorului unei natiuni :sanatatea si educatia, va fi tarziu,vorba ta, dar intr-un context mult mai grav,,,ce sameni aia si culegi” 😦

        Loda

        19/05/2010 at 4:30 pm

  13. Cetatene, discutam vorbe, ca sa zic asa. Tare mi-e ca veti fi la fel de dezamagiti ca si cu legea ANI. Ce mai zgomot, ce mai tunet, ce mai revolta se declansase in declaratiile tuturor de la Basescu si Boc la cel mai mic parlamentar PDL dupa ce a fost declarata neconstitutionala ! Si apoi a fost votata linistit si mai mutilata decat o facuse curtea.

    la fel si acum … ce mai uragan de masuri a anuntat presedintele in urma cu deja … doua saptamani ? Cate s-au aplicat practic pana acum ?

    KingSnake

    19/05/2010 at 3:19 pm

  14. KS, te referi la Legea Lustratiei? Exista o diferenta fata de ANI.

    Pina ajunge sesizarea de neconstitutionalitate la Curte, exista sansa sa fie inlocuiti doi judecatori PSD. Si daca trece de Curte, inca un judecator PSD e lustrabil (Acsinte Gaspar). Exiasta o droaie de lustrabili in Justitie.

    Cetatean

    19/05/2010 at 3:28 pm

    • am impresia ca nu iti place sa ma citesti. :))

      Vorbesc de legea ANI.

      KingSnake

      19/05/2010 at 3:32 pm

      • de legea ANI si de masurile anuntate.

        KingSnake

        19/05/2010 at 3:34 pm

        • Tocmai ca te-am citit si ti-am sus ca exista o diferenta intre legea ani si legea lustratiei. E dreotul meu sa ma bucur, pentru ca astept legea asta de mult. Fara iluzii, dar o astept. Un peste mare daca e spintecat, tot e bine. Macar asa, sa nu fi murit oamenii degeaba la Revolutie. Eu il vreau lustrat pe Acsinte gaspar, de la CCR. Tu pe cine il vrei?

          Cetatean

          19/05/2010 at 3:48 pm

  15. Loda,

    nu mi-ai raspuns ieri la „minunea mea de comentariu adresat dumitale „in personal”…. Dupa ce mi-am stors creierii sa scot vorbe elegante si sa nu scap nici o injuratura sau vreo vorba mizericordioasa , dumitale nici ca ti-a pasat , m’ai lasat in coada de peste…..
    Sa-mi fi spus , vorba lui nea Iancu si a lui Teophyle , ceva de genul :

    …” Cum le spui dumneata, să tot stai s-asculţi; ca dumneata, bobocule, mai rar cineva.”

    canadianul

    19/05/2010 at 3:28 pm

    • Canada : I’m sorry, dar ai uitat ca eu la ora 20 decolez spre zona tv? Mai nou am facut fixatie pe National Geographic, stau cu gura cascata sa vad ce mai construiesc ,,capitalistii ”si apoi noaptea…visez frumos (ca se intampla la fel si in Romania) :).

      Loda

      19/05/2010 at 3:32 pm

  16. Uite aici un banc pe ziua de azi sa va mai destindeti si dvs.

    http://fun.itbox.ro/bancuri/soldati/un-irakian-si-un-kuweitian-stateau-fata-in-fata.html

    canadianul

    19/05/2010 at 3:32 pm

    • Bei @Ganada
      Ai nimerit pe ei 😆

      Radu Humor

      19/05/2010 at 4:28 pm

  17. Ce sanse are legea lustratiei sa pice la CEDO, daca trece de CC? Evident, nu legea in sine, ci o actiune individuala a celor vizati de lege?

    Loda

    19/05/2010 at 3:34 pm

    • 100%

      Tio

      19/05/2010 at 3:40 pm

      • Pe ce motiv?

        Cetatean

        19/05/2010 at 3:43 pm

        • conventia CEDO face parte din dreptul romanesc
          ca atare, conformitatea sau neconformitatea cu conventia e atributia CC

          razvan

          19/05/2010 at 3:48 pm

        • Si e neconforma?

          (PS probabil ca mineriadele au fost conforme – constatare amara)

          Cetatean

          19/05/2010 at 3:49 pm

        • Precedente europene, drepturi etc. Posibil ca anumite parti sa stea in picioare…
          De asta se aproba acum. Simulam si nimic altceva.

          Tio

          19/05/2010 at 3:52 pm

        • articolul cu discriminarea probabil ca o sa fie invocat

          razvan

          19/05/2010 at 3:55 pm

  18. Eu cred ca mitingul de azi a fost un succes al televiziunilor. Au demonstrat ca atunci cand au interes sa bage oamenii in casa ca sa nu voteze – o fac cu succes (30% prezenta la vot in 2008, la primele alegeri uninominale din istoria Romaniei)

    Si au mai demonstrat si reversul, ca pot si invers, cand au interesul sa scoata lumea in strada o fac la fel de bine.
    Practic, au aratat 2 lucruri esentiale:
    1. ca au control complet asupra opiniei publice
    2. si ca Basescu si PDL habar n-au cu ce se mananca asta si ca nici nu vor mai avea ocazia sa afle.

    Pe de alta parte, azi basescu si PDL au pierdut tot.
    Li s-au lipit pe frunte toate etichetele pe care le merita de la romanii pe care-i dispretuiesc de 6 ani, pentru ca refuza si cea mai elementara comunicare cu ei.

    Andra

    19/05/2010 at 3:42 pm

    • Esti putin radicala, Andra : „ca au control complet asupra opiniei publice”. Pe noi nu ne cintroleaza.

      „azi basescu si PDL au pierdut tot”. Basescu e Presedinte dupa miting, Boc e inca PM.

      Cetatean

      19/05/2010 at 3:50 pm

    • Andra
      Cum pot raspunde eu la asemenea afirmatii complet argumentate? Cred ca singurul lucru ar fi printr-o intrebare, De unde sti tu?

      Theophyle

      19/05/2010 at 3:54 pm

  19. Esti betiv atunci cînd:

    1. Ai discutii în contradictoriu cu obiectele din jur si mai si pierzi.
    2. Trebuie sa te tii de asfalt ca sa nu cazi de pe trotuar.
    3. Serviciul te împiedica sa bei destul.
    4. Doctorul tau gaseste sînge în alcool la analize.
    5. Scaunul de la WC se loveste repetat si cu înversunare de capul tau.
    6. Ajungi sa crezi ca alcoolul e una dintre grupele de alimente.
    7. 24 de ore pe zi, 24 de beri într-o lada – coincidenta? S-o crezi tu!
    8. Doua mîini si doar o gura – asta chiar ca e o problema cu bautura.
    9. Vezi mai bine daca tii un ochi închis.
    10.Nenorocita aia de parcare s-a mutat mai încolo cît erai tu în cîrciuma.
    11. Cazi de pe podea.
    12. Pe baietii tai îi cheama Tuborg si Heineken.
    13. Auzi, stii ce, da-o-ncolo de masa de seara, 5 beri fac cît o friptura

    canadianul

    19/05/2010 at 3:43 pm

    • Canada, 😛

      Cetatean

      19/05/2010 at 3:50 pm

    • @Canada salut 🙂
      E bun !

      Theophyle

      19/05/2010 at 3:55 pm

  20. Observ un oarecare contencios intre cei care sunt iobagi la stat si cei care sunt iobagi la privat. Nu este cazul.
    Din valoarea adaugata bruta (VAB) creata in economie, dupa ce se platesc furnizorii, datoriile la banci, forta de munca si toate impozitele si taxele la stat, ramane ceea ce se numeste excedent brut de exploatare(EBE). Din asta, daca patronii vor mai fac investitii sau extinderi ale firmei si isi acorda dividende.

    In lumea normala la cap, EBE reprezinta 25-35% din VAB, iar cheltuielile cu forta de munca mult peste 50% din VAB. Fac exceptie doar statele uin care industria financiara este puternica, precum Luxemburg, Monaco, etc.

    Vedeti aici, in buletinul nr.4 din 30 martie 2010:
    http://www.csl.lu/econews

    Pupaza din tei

    19/05/2010 at 3:52 pm

    • Pupaza,
      toti suntem iobagii cuiva. In climatul financiar sau social curent, trebuie sa fi nebun sa faci o investitie in Romania. Asta sindicalisti inca nu au invatat-o si nici guvernul.

      Theophyle

      19/05/2010 at 3:58 pm

  21. Senatul face angajari! Cool! Plateste mama soacra a lui Geoana. Senatul are bani doar pentru 10 luni pentru plata personalului auxiliar.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7291766-senatul-face-angajari-mai-iunie-pentru-consilieri-soferi-experti.htm

    Super.

    Cetatean

    19/05/2010 at 3:53 pm

  22. Daca credeti ca acest tip de distributie a VAB se itnampla doar recent in lumea normala la cap, vedeti si evolutia pe decenii in Franta, la pag.35 a documentului:

    Dă clic pentru a accesa 20091208_Reperes_statistiques_5.pdf

    Pupaza din tei

    19/05/2010 at 3:53 pm

  23. Andra,

    nu uita ca Sassu nu mai este mare boss la TVR. Si ca TVR poate fi accesata din orice colt al Romaniei ….. S’ar parea ca lucrurile sese vor misca in alta directie , odata ce omul PDL-ului va fi instalat in scaunul cel mai inalt al TVR-ului… o contra-partida a televiziunilor private ? parera ta cu pierderea este caduca. TOTI politicienii au pierdut azi ! La urmatoarea votare vor avea poate sub 20% din votanti la urne ! Ori asta e marea problema !

    canadianul

    19/05/2010 at 3:53 pm

    • PSD si PNL au avut la dispozitie 6 ani ca sa faca programare mentala asupra romanilor.
      PDL e in urma cu 6 ANI, adica de fapt a pierdut competitia inainte s-o inceapa.

      Te inseli foarte tare. Romanii sunt atat de sofisticati cat vor televiziunile. Acum televiziunile nu mai vor „toti sunt de vina”, ci PDL e de vina. Cu atat mai mult acum cand vinovatul principal si-a atarnat singur de gat eticheta pe care scrie „vinovat”, fugand pur si simplu de explicatii si de televiziuni de 2 saptamani, lasand astfel televiziunile sa devina actorul principal, adica dandu-le practic dreptate

      Va urmaresc de mult timp aici, si dupa tot acest timp vad ca nu ati reusit sa schimbati un singur lucru esential in PDL. Teo trandafir nu e un lucru esential.
      Din asta inteleg ca nici basescu n-a priceput vreodata ce se-ntampla sub nasul lui in tara asta.

      Andra

      19/05/2010 at 5:12 pm

  24. Cetatene, iti raspund aici pentru ca mai sus nu mai e loc. Nu vorbeam de Legea lustratiei absolut deloc. Comparam doar legea ANI si masurile de criza. Cat despre Legea Lustratiei, ma bucur ca a fost votata. Imi pare rau ca am pierdut 20 de ani deja si ca or sa fie destul de putini retezati de ea, dar macar atat.

    KingSnake

    19/05/2010 at 3:54 pm

    • Ks, legea ani e ca si moarta, Basescu o va intoarce inapoi. sa vedem ce va iesi. Cit despre masurile de criza, cred ca cel tirziu luni guvernul isi va asuma raspunderea. E de stopat hemoragia, ca de administrat masuri pro-active, nu prea cred ca guvernul se pricepe.

      Cetatean

      19/05/2010 at 4:00 pm

  25. nu vreti sa stiti si cat de mult din vAB isi pastreaza pentru ei patronii din Ro, chiar si in anul de ciza 2009, despre care se plang atat si voi credeti ce spun?
    Uitati-va la pagina 150 si vedeti:

    Dă clic pentru a accesa bsl_3.pdf

    am facut socotelile si iese ca peste 56% din valoarea adaugata bruta din economie a ramas, in 2009, la dispozitia capitalului. Va place?

    Comparati cu 31% in Belgia, 29,4% in Germania, 25,9% in Franta.
    In Franta, pana si in 1959, la doar 14 ani dupa razboi si in plina reconstructie, partea capitalului nu era decat de 29%. Maximum atins aici a fost de 33%, in 1990.

    Chiar este cazul ca tot numai salariatii si pensionarii sa plateasca pretul crizei? Pe ce considerente morale, politice, economice va bazati?

    Pupaza din tei

    19/05/2010 at 4:06 pm

    • Draga Pupaza 🙂
      Personal nu cred in nici caz nu cred ca pensionarii cu pensii mai mici de 1200 de lei trebuie impozitati sau sanctionati cu acest 15%.

      1. Cred insa ca toate pensiile inainte de termen nejustificate dupa un control riguros trebuie sanctionate si tot cred ca pensiile fara contributie corecta trebuie recalculate.

      2. Cred ca a doua (+) locuinta trebuie impozitata ca in Europa si mai cred ca masinile mai mari de 1800 cc trebuie impozitate dublu fata de celelealte.

      3. Cred ca parlamentarii Romaniei, Senatorii si toti ministri trebuie sa circule cu automobile Dacia.

      4. Cred insa ca salariile Bugetarilor trebuie scazute, da cu 25%, cel putin pe o perioada de 12 luni.

      mai am cateva idei le veti putea citi intr-o postare apropiata.

      Theophyle

      19/05/2010 at 4:15 pm

      • @Theophile
        Din respect pentru tine am citit toata relatarea ta de la manifestatia sindicala.
        Imi pare rau ca n-ati inteles, sau n-aveti voie sa intelegeti, mai nimic, nici tu, nici ceilalti aparatori ai tai pe care nu-i numesc ca se stiu prea bine.
        Pana la urma va spuneam de ieri ca nu numarul celor iesiti in strada 30,40 sau 5o de mii (pentru ca-n tara sunt milioane care i-ar da cu plancarda in cap unia ca Hoara, dar spre norocul vostru n-au cum sa ajunga prin preajma lui).
        Principalul , care pentru voi trece neobservat) e ca oamenii acestia nu ies de dragul lui Cornea, Marica sau Nistor, sau al lui Vanghelie (care s-a dovedit mai iistet decat multi dintre voi), ci „de dragul” lui Basescu si a slugilor lui printre care cativa va numarati !

        Radu Humor

        19/05/2010 at 4:43 pm

        • Iar sa te bucuri atata ca PSD si PNL au ramas fara bani in pusculita, in timp ce pusculita PD-L da pe-afara de atata banet, de parca n-ati stii ca tot din furat si escrocherii de la stat sunt (nu mai spun ai vostri, dar ai nostri, sigur :mrgreen: ). Si mai este ceva peste se trece deocamdata prea usor:
          In afara de portocalii si anexele lor, tot restul tarii a saracit intr-un hal fara egal !(rima la manie 😆 )
          Daca e ceea ce sperati si mai ales credeti voi ca acest regim nedemn poate deveni si criminal reusind pana la urma sa innabuse in sange toate nemultumirile, printre victime o sa va aflati pana la urma si voi, cei vinovati de somnul interesat al vigilentei, pana cand va fi instalat de-a-binelea sistemul totalitar.
          Deocamdata , vorba @Lodei, n-au sosit fluturasii….

          Radu Humor

          19/05/2010 at 4:54 pm

        • humorule, daca esti limitat in gandire nu inseamna ca toti sunt la fel.
          Oamenii aia au iesit sa protesteze si e foarte bine ca au facut-o.
          Problema principala ptr tine, si exact de aia esti cam nervos, este exact faptul ca NU au iesit sa protesteze de dragul imbecililor pe care-i amintesti si admiri.
          adica ati fost prea putini, prea aneminici si prea dezorganizati. desi se stransese furtuna perfecta.
          ati reusit sa pierdeti niste alegeri imposibil de pierdut si nu sunteti in stare sa capitalizati pe seama unor masuri inerent nepopulare.
          stii ce spune asta? ca atat stapanii tai, cat si slujbasii stapanilor tai sunt cam batuti in cap.
          asta ca sa fiu un delicat.

          estu

          19/05/2010 at 4:57 pm

  26. @Theophzle, ti-am dat cifrele comparative ale castigurilor reale ale capitalului investit in Romania. cum spuneai si tu pe undeva pe aici, in Ro nu sunt nici impuscati pe stadioane, nici pe strada sau in propriile case. E bine in Romania, daca excedentul brut de exploatare depaseste 56% din VAB, cam dublu fata de alte state care-si respecta cetatenii si-i apara?

    Daca ai alte date obiective si alte argumente rationale, pune-le aici!

    Pupaza din tei

    19/05/2010 at 4:10 pm

    • Pupaza am si le-am pus, vezi mai sus. Altele extrem de bine formulate le vei putea citi intr-o postare apropiata.

      Theophyle

      19/05/2010 at 4:18 pm

    • Si daca tot vorbim sa ma adresez la genul masculin sau feminin ? 😆

      Theophyle

      19/05/2010 at 4:19 pm

  27. Baietii de la IRTV au fost prinsi in off-side, de emotie au tastat aiurea. 😉 Inca numarau manifestantii.

    http://img694.imageshack.us/i/pachet.jpg/

    Cetatean

    19/05/2010 at 4:10 pm

  28. Pupaza, pe principiul vaselor comunicante.

    Turnofftheglory

    19/05/2010 at 4:13 pm

  29. Daca pentru a sustine un numar x de pensionari si un numar y de bugetari ai nevoie de un numar z de contributori(privati of course), scaderea numarului de contributori z afecteaza grav veniturile lui x si y.
    Aveam sute de mii de firme lichidate, un milion de someri din mediul privat, ce crezi ca se intampla?
    Ai un buget care cheltuie 9% pe pensii, nu crezi ca vor fi afectate pensiile?

    Turnofftheglory

    19/05/2010 at 4:16 pm

  30. Buna ziua prieteni,

    Doresc sa aduc atentiei un fapt interesant: Victor Ponta cica e la Berlin si i s-a luat un interviu de iRTv. In spate era o poza cu Bundestag, cu drapelul Germaniei care ii iesea tanarului Che Gargara fix din umarul stang. Iar comunicatia s-a facut fara timpul de receptie specific transmisiunilor prin satelit. 🙂

    Pe internet nu apare nimic cu ce treaba pe acolo. Sa-l fi bagat printr-un studio din Buftea?

    Andrei

    19/05/2010 at 4:37 pm

    • @Andrei
      Vigilentule !
      Curiosule !
      Astept sa-(ti) revii 😉

      Radu Humor

      19/05/2010 at 4:57 pm

      • Dormeam si m-au trezit demonstratiile de azi. 🙂

        Acuma spune unde era seful tau? La Buftea, la Berlin sau, in buna traditie PSD-ista, la Moscova? 😉

        Andrei

        19/05/2010 at 5:01 pm

        • Eu n-am sefi si de asta imi permit sa scriu/vorbesc ce gandesc .
          Poate nici tu n-ai , dar spre deosebire de mine,
          ii cauti 😉

          P.S.
          Cu Ponta, chiar n-am nimic …
          Doar e politician roman si el :mrgreen:

          Radu Humor

          19/05/2010 at 5:10 pm

    • Cuuum ? Nu era in sectorul Vpregatind lovitura de stat ? lasa, ca ii arata lui mogulii !!!

      Loda

      19/05/2010 at 5:02 pm

  31. Ei, lasa ca o sa aveti voi TV vostru, care cuprinde toata tara si veti putea manipula in voie, ca vad ca pana si OTV mai de mult, dar si Nasul Moraru, recent, au inceput sa-si dea seama ca au pariat pe o gloaba super incalzita, dar deja sleita de puteri ( de convingere)

    Radu Humor

    19/05/2010 at 5:03 pm

    • Mai bine o gloaba decat comunist,
      mai bine om decat activist…

      Andrei

      19/05/2010 at 5:04 pm

      • Hai , nu fa risipa de talent si imaginatie, ca o sa-ti fie necesare la celelalte manifestatii 😆

        Pacat ca n-ai observat ca erau niste plancarde cu idei mult mai interesante, dar cred ca ai stat mai mult cu ochii inchisi ca erau cu Basescu in prim-plan 😉

        Radu Humor

        19/05/2010 at 5:14 pm

        • N-am stat cu ochii inchisi. Am numarat cele 60.000 de bannere. Si asa este: face Basescu ce face si mereu ia prim-planul. 🙂

          Daca imaginatia de a crea bannere ar fi utilizata la a creste valoarea serviciilor si a produselor nu mai iesea nimeni in strada.

          Andrei

          19/05/2010 at 5:27 pm

  32. Theophyle ;
    vrei te rog frumos sa vezi ce sa intampla ? Nu-mi apar comentariile, am doua, unul pentru Tio si unul pentru Andrei ?

    Loda

    19/05/2010 at 5:03 pm

  33. @canadianul

    PSD si PNL au avut la dispozitie 6 ani ca sa faca programare mentala asupra romanilor.
    PDL e in urma cu 6 ANI, adica de fapt a pierdut competitia inainte s-o inceapa.

    Te inseli foarte tare. Romanii sunt atat de sofisticati cat vor televiziunile. Acum televiziunile nu mai vor “toti sunt de vina”, ci PDL e de vina. Cu atat mai mult acum cand vinovatul principal si-a atarnat singur de gat eticheta pe care scrie “vinovat”, fugand pur si simplu de explicatii si de televiziuni de 2 saptamani, lasand astfel televiziunile sa devina actorul principal, adica dandu-le practic dreptate

    Va urmaresc de mult timp aici, si dupa tot acest timp vad ca nu ati reusit sa schimbati un singur lucru esential in PDL. Teo trandafir nu e un lucru esential.
    Din asta inteleg ca nici basescu n-a priceput vreodata ce se-ntampla sub nasul lui in tara asta, sau, daca a priceput, atunci a fost obligat sa accepte aceste lucruri.

    @Theophyle si cetateanul

    Azi s-a terminat pt. totdeauna cu increderea in idealuri precum stat de drept sau economie de piata.
    Nimeni nu va mai indrazni vreodata sa defileze pe scena politica cu asa ceva, pentru ca i se va aminti mereu de ziua de azi si de basescu.

    Andra

    19/05/2010 at 5:17 pm

    • @Andra, ce sa-ti spun ai stilul tau original de a vedea evenimentele si de a le interpreta. Cred ca este vorba de lipsa de iod in regiune 😆

      Theophyle

      19/05/2010 at 9:10 pm

      • daca mi-as fi propus vreodata sa te „conving” pe tine sau pe careva de-aici as intelege de ce ma insulti

        dar asa cum am spus in iarna ca Boc si Udrea sunt un dezastru dinainte anuntat, asa spun si acum ce va urma
        In niciun caz nu-ti spun tie pt. ca pe tine nu asta te intereseaza

        Andra

        19/05/2010 at 9:25 pm

  34. Radule omule,

    esti teribil monser, zau asa! de aici de la 7756.49km distanta de Bucuresti,

    http://www.mapcrow.info/Distance_between_Toronto_CA_and_Bucharest_RO.html

    simt naduful si incrancenarea din tine impotriva adversarilor politici ….

    Raducule ,

    niciodata nu vei castiga o confruntare inteligenta cu partea adversa daca lasi furia sa’ti injecteze ochii si otrava sa’ti invenineze vorbele….. ramai acelasi om echilibrat si discuta principial si fara invective….castiga toata lumea !!!!!

    canadianul

    19/05/2010 at 5:28 pm

  35. „Revenind la prezent, ma astept ca aceasta noua “miscare” sa se dovedeasca inca odata un mare fas. Romanii sunt sceptici cand se pune problema participarii la mitinguri la care sunt invitati de “personalitati interesate”, incepand de la lideri de sindicat pana la lideri de partide …”

    http://www.danandronic.ro/mitingul.html

    Andrei

    19/05/2010 at 5:31 pm

  36. Ziua buna all
    Andrei ha-ha 😆 4:37
    Pe la sfarsitul deceniului 5,tvr facea primul reportaj in direct de la una din uzinele bucurestene, real-time.N-aveau care de transmisiuni,nici cladirea actuala etc,asa ca intr-unul din studiori s-a trecut la improvizatii.Au adus un camion de span,vreo 3 strunguri,niste meseriasi in salopeta si reporteru`.Pe jos si pe pereti au dat cu o mazga neagra.La prima „dubla”,reporterul a alunecat si a dat cu curu` de podea iar strungarii s-au prapadit de ras.

    mircea

    19/05/2010 at 5:32 pm

    • Salut Mircea,

      Strungarii aia erau Adrian Ursu si Cosmin Prelipceanu? 🙂

      Andrei

      19/05/2010 at 5:37 pm

      • Salve Andrei
        😆 😆

        mircea

        19/05/2010 at 5:43 pm

      • Salut Andrei,

        Nu aveau cum, nici nici mocroscopici cu codițe nu puteau fi, sunt juni mâncători de kkt ❗

        oldhashu

        19/05/2010 at 6:11 pm

  37. Of, of, mi-am pus o alta adresa de mail, sa vad daca asa ma lasa platforma 😦 Theo, a devenit platforma portocalie, opozitia nu mai trece 🙂 ?

    Loda

    19/05/2010 at 5:34 pm

  38. no, acum is in asteptare, oare ce astept???

    Loda

    19/05/2010 at 5:35 pm

  39. Theophyle, ai o aparitie „cameo” in poza de mai sus?

    Tio

    19/05/2010 at 5:51 pm

    • Cu teava de esapament de la portavion? 🙂

      Andrei

      19/05/2010 at 7:13 pm

  40. 18 May 2010
    Merkel to The Banks and Hedge Funds: Sprechen Sie Deutsche?
    Then Droppen Sie Dead

    „… But one has to admit that the lady has style, and, unlike her American counterpart, is not afraid to occasionally take the wheel and drive, rather than sit in the back seat offering platitudes, and fine sounding words, and toothlessly petulant criticism.”
    http://jessescrossroadscafe.blogspot.com/

    viviana

    19/05/2010 at 6:35 pm

  41. De necrezut !

    La B1 un lider sindical cam agramat, pretinde ca 40 % dintre manifestantii de dimineata, provin – tineti-va bine – din mediul de afaceri PRIVAT !

    Cita neobrazare !

    tibi

    19/05/2010 at 6:35 pm

    • Tibi, salut. Bunul simt nu a fost niciodata o calitate a liderilor de sindicat.

      clemycali

      19/05/2010 at 7:14 pm

  42. MAMMA MIA !

    ore 17.00
    super-rumors ellenico di uscita dall’euro:
    Market Talk: Greek Finance Minister Says Separation From EU May Be Considered, Greek Gov’t Categorically Denies
    http://lagrandecrisi2009.blogspot.com/2010/05/mamma-mia.html

    viviana

    19/05/2010 at 6:39 pm

    • Ceea ce pana la urma nu ar fi chiar rau ptr greci. Dar ma indoiesc ca vor avea curajul sa faca pasul asta. Au nevoie de banii de la UE, adica de euro si nu de drahme.

      clemycali

      19/05/2010 at 7:31 pm

  43. Si totusi, actualii guvernanti merita niste shuturi in dos din partea celor de la care cer acum „solidaritate”.
    Pt. ca n-au facut decat sa continue „traditia”, adica sa patroneze hotia si sa-si umple desagii.
    Pt. ministrul-vanzator de castraveti, ministrul-chelner, ministrul-autostrada, ministrul-vames si ministreasa-Vuitton, un sincer „huuuuuoooo !”.

    Tzepelica

    19/05/2010 at 6:56 pm

  44. Test ?

    Loda

    19/05/2010 at 6:57 pm

  45. Buna seara, buna seara. Inteleg ca guvernul isi va asuma raspunderea ptr masurile de reducere a cheltuielilor bugetare. In rest ce pot comenta. N-am vazut imaginile de la miting dar parca nici nu-mi vine sa ma uit pe stream la Realitatea. Sa ma enervez de dimineata nu cadreaza.

    clemycali

    19/05/2010 at 7:13 pm

    • Salut Clemy,
      Mare pacat ca nu te-ai uitat la iRTV ca sa vezi niste realizatori TV dezamagiti ca nu a iesit cu bataie si ca nu au fost mai multi manifestanti.

      Andrei

      19/05/2010 at 7:16 pm

      • @andrei, salut. Prefer sa-mi tihneasca cafeaua de dimineata. Si prefer sa stiu ca realizatorii lui peste prajit s-au declarat dezamagiti ca nu s-a lasat cu sange pe trotuare si ca nu au avut de filmat imagini cu jandarmi lovind pensionari ca sa inflameze si mai mult populatia.

        clemycali

        19/05/2010 at 7:22 pm

  46. Este ora 20 si doua minute ….
    Loda a iesit din scena , asa ca pot sa ma dezlantui….

    canadianul

    19/05/2010 at 8:02 pm

    • A inceput vreun serial, ceva? 🙂

      Andrei

      19/05/2010 at 8:06 pm

  47. Da , dupa cum afirma Loda mai sus, de la ora 20 National Geographic deschide seria : ” ce se mai construieste in capitalismul decadent”…

    canadianul

    19/05/2010 at 8:16 pm

  48. Buna seara,
    la B1-Andreea Pora, Nicoleta Savin, Tiberiu Lovin si Ion M.ionita
    discuta despre miting.

    cedric

    19/05/2010 at 8:33 pm

  49. Salve demonstranti si comentatori !:)
    Berlusconi a declarat:
    Gogol ajuta exportul ! 😆
    Romanii cu Coagal , italienii cu Gogol. Circ european la maxim ! 😆
    Sinteti toti bine ?

    Stefan A.

    19/05/2010 at 8:37 pm

  50. Buna seara la toata lumea,
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    19/05/2010 at 8:49 pm

  51. m-am saturat! totul se reduce la bani.
    lucrez intr-un proiect cu bugetarii, si suntem pe cale sa depasim termenul pentru ca nu vor in ruptul capului sa stea peste ora 16:00. nu-i intereseza ca se depaseste deadline-ul. nu-i intereseaza ca o sa-i coste extra. dar se plang zi de zi de salariu. ce conteaza ca acel extra pe care o sa-l plateasca statea mai bine la ei in buzunar… pur si simplu nu gandesc!

    mai sus citeam ce a scris d-na profesoara Loda. Ceva de genul ca nu s-au mai inscris profesrii la bac pt ca nu mai sunt bani. pai d-na profesoara… in primul rand, pe mine nu ma plateste nimeni in plus ca trebuie sa fac de doua ori pe an evaluari de personal. pe langa activitatea zilnica exista si extra activitati care vin la pachet cu jobul. nu fac niciun favor angajatorului. a boicota examenel nu se cheama ca v-ati facut treaba pana la capat! si-n al doilea rand, majoritatea profesorilor fac meditatii fara sa dea nimic la stat. dar ei se plnag ca statul nu mai are bani sa le dea… incredibil. exact ca in fragmentul de mai sus din Caragiale…

    in taxi l-am auzit pe mirciulica a lu’ felix strigand ca acest guvern a terminat aceasta tara. el care primeste mai mult de jumatate din salariu la negru si pt care nu plateste impozit. ma minunez.

    acelasi lucru la firma care lucrez. firma de psd-isti (si la propriu si la figurat) se plang ca acest guvern a distrus tara dar nu scot o vorba ca incepand de anul trecut, cand a inceput criza, platesc 2/3 din salariu la negru. de unde scot ei acesti bani oare??? pt 150 de persoane cu o medie de salariu de 1000 de euro?

    si exemplele pot continua… m-am saturat!

    laur

    19/05/2010 at 9:02 pm

    • @Laur buna seara 🙂
      multumesc pentru vizita si pentru comentariu. Daca ai timp mai treci pe la noi, mi-ar face chiar placere 😆

      Theophyle

      19/05/2010 at 9:08 pm


Comentariile sunt închise.