Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 18 Mai

Bună dimineata intr-o zi de marti.  Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  9°C, si o maxima termica de  17°C. In cea mai mare parte noros.Posibial o ploaie usoara.   Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4.1878   RON (+0.0064 RON); 1 USD =  3.4018   RON (+0.0385); 1 EURO = 1.2311 USD; (-0.0122). Întărirea dolarului faţă de euro se va resimţi puternic şi în România, deşi cursul leu-euro este protejat de BNR iar creditele în dolari sunt destul de puţine. Deprecierea leului faţă de dolar s-a văzut până acum şi se va vedea şi mai bine de acum încolo la pompă, în preţul combustibililor. Pentru că distribuitorii de carburanţi recalculează aproape săptămânal preţul unui litru de benzină sau de motorină în funcţie de cotaţia barilului de petrol dar şi de cursul dintre moneda americană şi cea locală, preţul benzinei pare a avea o singură direcţie: în sus. La rând pentru scumpire stau şi gazele naturale de import, plătite, şi ele, în dolari.

Cei 45 de membri ai CES (Consiliului Economic si Social) s-au ingramadit intr-o sala ieri trei ore fara sa fie in stare sa ia o decizie Mai mult, intre patronate apar acuzatii: seful CNPR afirma ca presedintele CES, reprezentant al PNR, este un recidivist Petrom si firmele de medicamente afirma ca patronatele din CES nu ii reprezinta. Angajamentul Guvernului fata de FMI de a taia cheltuielile cu 2% din PIB ar putea fi tergiversat din moment ce ieri Consiliul Economic si Social nu a reusit sa dea un aviz favorabil sau nefavorabil pe scrisoarea de intentie catre FMI. Reprezentantii patronatelor nu au reusit sa dea un vot clar, nici pe deplin favorabil, nici nefavorabil, doar sindicatele votand impotriva. Ramane de vazut daca Guvernul va adopta scrisoarea in forma actuala sau o va mai negocia cu sindicatele si patronatele. Mai multe, aici.

Data alegerilor care vor avea loc pentru viitorul Consiliul Superior al Magistraturii şi calendarul de desfăşurare a acestora vor fi discutate, în şedinţa de joi, de plenul CSM.  Conform Constituţiei, Consiliul Superior al Magistraturii este alcătuit din 19 membri, din care 14 sunt aleşi în adunările generale ale magistraţilor şi validaţi de Senat, 2 reprezentanţi ai societăţii civile, specialişti în domeniul dreptului, care se bucură de înaltă reputaţie profesională şi morală, aleşi de Senat, şi trei membri de drept: ministrul Justiţiei, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Durata mandatului membrilor CSM este de 6 ani, iar preşedintele Consiliului este desemnat dintre membrii aleşi, pentru un mandat de un an, ce nu poate fi reînnoit.

Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) va trece din subordinea directă a Guvernului şi coordonarea primului-ministru în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, potrivit unei ordonanţe de urgenţă a Executivului, publicate luni în Monitorul Oficial. Dna Elena Udrea isi mareste feuda. Guvernul incepe sa arate ca Alba ca Zapada si piticul Boc.

Biroul Permanent National al PDL a votat, luni, cu doar doua abtineri, propunerea de amanare a alegerilor din partid pana la inceputul anului 2011. Anuntul a fost facut de vicepresedintele democrat-liberal Gheorghe Flutur, la finalul sedintei BPN de luni. Asta inseamna un singur lucru, Emil Boc va pierde si presidentia partidului. Dupa ce a scapat haturile guvernului, scapa acum Boc si haturile guvernului.

Confederatiile sindicale anunta peste 60.000 de oameni in Piata Victoriei, miercuri, la mitingul organizat in semn de protest fata de masurile luate de Guvern, fiind asteptati chiar si mineri, pensionari si cetateni ai Capitalei. Confederatia Cartel Alfa spune ca va aduce 15.000 de oameni, CNSL – 15.000, CSDR – 15.000, BNS peste 10.000, iar Meridian peste 5.000.

„Piata Victoriei va fi neincapatoare miercuri. Am invitat alaturi de noi asociatii ale pensionarilor si cetateni din Bucuresti care sunt nemultumiti de masurile anuntate de Guvern pentru ca trebuie dat un semnal foarte clar guvernantilor, altfel perceptia publica va fi ca este o aprobare tacita a masurilor anuntate de Executiv„, a declarat, luni, vicepresedintele BNS, Ovidiu Jurca.

La actiunea de protest vor fi prezente toate categoriile profesionale, inclusiv mineri – circa 1.500, CFR-isti, pensionari, studenti si alte categorii sociale nemultumite de masurile de austeritate anuntate de Guvern. Sursa HotNews.

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

18/05/2010 la 9:24 am

117 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata 🙂
    Ce s-a intimplat in CES nu a fost altceva decit o taraganare. pentru a cistiga timp. Si patronii si-au facut iluzia ca vor cistiga timp (ca Guvernul sa le adopte masurile de relansare), si sindicatele (care inista ca taierile sa nu fie unitara). Fiecare cere timp din alte motive, insa se urmareste de fapt intirzierea masurilor.

    Observ ca sindicatele o tin ca gaia matu’, insistind mereu pe taierea diferentiata, ceea ce inseamna introducerea, de facto, a imozitului progresiv. se pot da anumite scutiri pe motive sentimentale (veteranilor sau persoanelor cu dizabilitati grave), insa taieri diferentiate (la pensii sub 1000 ron nu, dar la salariile sub 1000 ron, da 😉 ), insemna, de fapt, introducerea impozitul progresiv. Or, asta nu se va intimpla. Deja numai ideea acceptarii taierilor diferentiate inseamna negociere pe praguri (de la cit in sus taiem? d ela cit mai sus!), pe criteriile evaluarii eficientei taierii, pe batalii in stabilirea celor mai defavorizate catetogii sociale care ar trebuie sa beneficieze de aceste taieri, etc.
    Sindicatele aplica filosofia keynesiana a lui „pe termen lung, suntem cu totii morti”, asa ca mai bine sa traim acum bine cit se mai poate. Nu conteaza daca economia merge sau e sustinuta cu faimoase e injectii monetare, totul e sa se ruleze banii si sa se creeze impresia consumului real.

    Am observat ieri si o ciocnire a titanilor gindirii politice romanesti, ilioescu ion si antonescu crin. Baietii, in afara de faptul ca au cazut de acord asupra inamicului comun („Stânga democratică şi dreapta democratică au ca adversar comun, în România, în acest moment, actuala guvernare” – Antonescu. „PNL şi PSD trebuie să-şi consolideze cooperarea în faţa tendinţelor autoritariste ale preşedintelui Băsescu, pericol principal pentru funcţionarea statului de drept, şi pentru refacerea climatului politic necesar redresării pe toate planurile a societăţii româneşti” – Iliescu), si-au dat tare la gioale pe motiv de cota unica:

    – iliescu: „În ţările cu vechime în UE şi în SUA, nu există cotă unică. O politică fiscală nu poate să nu pronească de la o diferenţiere în funcţie de venituri. Cei care au bani mai mulţi şi consumă mai multe servicii publice, trebuie impozitaţi mai mult. Cei care consumă mai mult, nu cei care merg cu tramvaiul, este firesc ca aceştia să contribuie mai mult. La noi s-a venit cu această mentalitate primitivă luată nu de la ţările care au experienţa economiei de piaţă. Această măsură a cotei unice a fost aplicată doar în Rusia, Slovacia şi Bulgaria. Acesta este model de abordare a teoriei fiscalităţii într-o ţară care şi aşa se zbate cu nevoi? Acum se vine cu penalizarea salariaţilor şi a pensionarilor, este o gândire primitivă şi o lipsă de viziune” (cotidianul)

    – antonescu: „respingem varianta demagogică şi ineficientă a reluării discursului împotriva cotei unice, împotriva profitului”.

    liescu l-a contrat, conform Hotnews, sustinand ca nu cota unica a dus la crestere economica ci aceasta a venit pe fondul unei „evolutii economice firesti dupa o perioada econimica dificila”.

    Comentariile lui iliescu sunt insa superbe:

    „Alminteri, argumentul că reducerea impozitelor pentru cei cu venituri mari ar încuraja investirea beneficiilor suplimentare ale acestora în economie nu s-a adeverit. Au crescut în schimb cheltuielile parazitare – construirea de case scumpe, procurarea de maşini şi ambarcaţiuni de lux – toate achiziţionate din import, ceea ce a contribuit la înrăutăţirea balanţei comerciale a ţării…Apărarea cotei unice nu are nimic de-a face cu conceptele liberale. Economistul american John Kenneth Galbrait sublinia că «nici o politică economică realistă nu poate ignora efectele sale sociale, nu există economie de dragul economiei, ci economie pusă în slujba oamenilor – şi anume a celor mulţi». Impozitarea diferenţiată a veniturilor globale individuale nu înseamnă măsuri penalizatoare asupra mediului de afaceri – ceea ce se pare că îl preocupă pe domnul Crin Antonescu….Acum, preşedintele Băsescu, prin măsurile de austeritate promovate, adânceşte această prăpastie – esenţa măsurilor propuse fiind «penalizarea» celor cu venituri mici – salariaţi şi pensionari. Este o mentalitate ostilă celor mulţi şi fără apărare!” (mediafax)

    Voi comenta indata spusele lui Iliescu, pentru ca merita disecat acest aparatcik.

    Cetatean

    18/05/2010 at 9:49 am

  2. @Cetatean, Buna Dimineata 🙂

    multumesc pentru comentariu si iti las cheile de la magazin. Plec in targ sa vad cine si cum protesteaza astazi. Maine va fi „balciul balcurilor” asa ca tre sa stim cum merge treaba cu dedesupturile scenetei. Ma intorc pe la pranz cu nautati 🙂

    Theophyle

    18/05/2010 at 9:54 am

    • In caz ca aflu ceva „picant” intru in direct 😆

      Theophyle

      18/05/2010 at 9:55 am

      • Ok, mergi cu bine! 🙂

        Cetatean

        18/05/2010 at 10:04 am

  3. Nu stiu daca sunt singurul care a remarcat, insa sindicatele sustin punctul de vedere al PSd asupra economiei: impozitul diferentiat este „etic”, iar cei cu venituri „mici” (cit de mic e un venit mic”) trebuie aparati de statul rapace. Acelasi stat d ela care au luat mereu, dar care acum le cere o parte din bani inapoi.

    Pparatcikul iliescu are motivele ieologice lui sa tune impotriva cotei unice, insa e tare interesant cind incearca sa o atace economic. Las ca la el economia si ideologia merg mina in mina, cum se vede din citatul din Galbrait, insa el vede in taierea veniturilor o „penalizare” a amaritilor. Judecind invers, cresterea pensiilor si salariilor sunt, normal, „un premiu” acordat de stat. Intrebarea e insa: pentru ce? Raspunsul e simplu: premiu pentru modul in care voteaza! A-i penaliza pe „amariti” inseamna a le trasmite ideea ca nu trebuie sa se astepte de la stat la recompense, ca statul nu s emai teme de amenintarea ca nu mai sunt votati niste politicieni, inseamna ca statul n use mai uita la „efectele sociale”.

    Or asta inseamna, nici mai mult nici mai putin, o afirmare fara precedent a unor principii radical de drepta. Cit tupeu a avut Basescu, domnule!

    Atacul fara precedent al lui Iliescu, in afara de partea electorala si smiorcaitoare, trebuie vazut si ca reactie la indrazneala lui Basescu de a face un atfel de viraj spre dreapta. Insusi ideologul sef al psd s-a simtit obligat sa raspunda.

    Din pacate insa, patronatele din CEs nu au sesizat oportunitatea si s-au aliat cu sindicatele, nevotind scrisoarea catre FMI. Asta arata ca inca nu au inteles cit de importanta a fost miscarea lui Basescu si ca nu isi dau seama ca pierd mai mult daca scrisoarea nu e semnata de Guvern. In romania, pina si patronii gindesc stingist, adica pe termen scurt.

    Cetatean

    18/05/2010 at 10:03 am

    • ‘Neata!
      I.Iliescu nu merita nicio atentie.
      De unde iluzia asta ca sindicatele ar trebui sa fie apolitice si independente? Unde sint asa?
      De ce e cota unica asa de tabu? A fost evaluata undeva serios sau exista doar un consens de „interes”?
      Surprinzatoare atitudinea patronatelor…

      Tio

      18/05/2010 at 10:27 am

  4. Buna dimineata !
    Cetatean,
    a gandi pe termen scurt nu inseamna neaparat a fi stangist.
    Patronii din RO sunt obligati sa gandeasca si sa-si faca planurile de afaceri pe termen scurt pentru ca de 20 de anio i8ncoace legislatia privind taxe, accize, impozite pe salarii sau pe profit , plus politicile bancare de acordare a creditelor s-au schimbat nu doar din 4 in 4 ani ci chiar de mai multe ori in timpul unui mandat de guvernare.
    In RO nu se pot face planuri de afaceri fezabile pe mai multi ani.

    luminita

    18/05/2010 at 10:30 am

  5. Tio, iliescu nu merita nici o atentie, de acord. discutia lui cu antonescu pe tema cotei unice, da.

    Sindicatele trebuie sa fie independente si apolitice, altmiteri nu sunt sindicate, ci partide politice care au o agenda si o impun prin presiune. Si stim a cui agenda o au. Sindicatele pot avea revendicari salariale, dar nu agende politice.

    Cota unica nu e tabu. O putem discuta, insa doar in paralel cu impozitul progresiv. O putem discuta pe doua directii: etica si eficienta financiara.

    Patronatele sunt idioate, si ele se asteapta de la guvern sa primeasca niste pomeni, dar sub alta forma.

    Cetatean

    18/05/2010 at 10:32 am

  6. „Am invitat alaturi de noi asociatii ale pensionarilor si cetateni din Bucuresti care sunt nemultumiti de masurile anuntate de Guvern” (s.m.)

    deci, mişcarea de mîine nu va fi eminamente sindicală, iar dacă va degenera, liderii de sindicat vor spune că nu sindicatele sunt responsabile

    gabhryel

    18/05/2010 at 10:35 am

  7. poate ar trebui să ştie liderii de sindicat şi păpuşarii lor că schimbarea conducerii unei ţări altfel decît prin mijloace constituţionale se numeşte lovitură de stat
    iar încercarea de a o face – tentativă de lovitură de stat

    gabhryel

    18/05/2010 at 10:38 am

  8. Luminita, de acord, a gindi pe termen scurt nu inseamna a fi stingit. Cind insa gindirea asta e a unui patron, e stingism. Patronii au plusat la negocierile in CES, navazut ca pe termen lung pot fi morti daca nu accepta pe termen scurt masurile propuse de guver. In afara de taierea cheltuielilor, au mai cerut si masuri de relansare a economiei, care nu trebuie neaparat sa faca obiectul scrisorii cu FMI. FMI vrea doar incadrarea in deficit. Or, patronatele au introdus in scrisoare si nevoia unor masuri de relansare, lucru care excede cadrul general al acordului cu FMI. Patronatele puteau negocia asta direct cu Guvernul.

    Stingism. Judecati daca asta n ue discurs de stinga, la un patron:

    „Nimeni nu a negat pe fond parametri principali ai scrisorii de intenţie, ci a negat detaliile. Nu cred că FMI nu îşi doreşte ca în România să nu existe un acord care să aibă sprijinul partenerilor sociali şi al sindicatelor, ceea ce ar asigura liniştea şi stabilitatea internă. De asemenea, nimeni nu a negat că trebuie să reducem cheltuielile bugetare nejustificate, dar asta nu înseamnă neapărat reducerea salariilor cu 25 la sută şi că trebuie să ne încadrăm în deficitul bugetar, încă din luna următoare”, a explicat preşedintele UGIR-1903.

    „”Fără acceptarea şi de către sindicate a termenilor din acord, riscăm să vedem mişcări continue de stradă şi o instabilitate care nu va duce decât la agravarea situaţiei economice”, a mai spus preşedintele UGIR 1903, Cezar Corâci. (agerpres)

    Cetatean

    18/05/2010 at 10:39 am

    • Cetatean,
      tu te referi la reprezentantii patronatelor ,
      eu m-am referit la patroni pur si simplu.
      E ca si cum ar trebui sa te identifici tu – ca profesor- cu sefii sindicatelor „libere de invatamant” care te reprezinta in sedintele de la guvern .

      luminita

      18/05/2010 at 11:02 am

      • Ai dreptate. Eu nu ma identific cu sefii sindicatelor din invatamint, probabil ca nici patroni inu se identifica nici ei cu reprezentantii lor. Buna remarca ta, merci! 🙂

        Cetatean

        18/05/2010 at 11:24 am

  9. @cetatean
    „A-i penaliza pe “amariti” inseamna a le trasmite ideea ca nu trebuie sa se astepte de la stat la recompense…”

    Ce spui, domn`e !
    Uiti, oare, ca in categoria amaratilor intra o multime de pensionari cu pensii microscopice, care au cotizat toata viata ca sa nu moara de foame cand ajung pensionari ?
    Astia nu asteapta „recompense”…incearca doar sa supravietuiasca intr-o tara in care mafiotii care au umplut cu viloaie malu` lacului Snagov decid acum pt. ei…

    Tzepelica

    18/05/2010 at 10:53 am

    • Exact.
      La fel si mamele au dreptul la 85 % din salariu ca indemnizatie pt cresterea copil;uli pentru DOI ANI nu pt toata viata .
      Sora-mea a cotizat zece ani avand un salariu de aprox 1000 de euro iar cand a nascut i s-au dat 6 milioane vechi pe luna pt ca legea actuala nu fusese inca adoptata.
      Asta inseamna ca timp de 2 ani mama nu mai are bani nici ca sa se hraneasca daramite sa-si mai creasca si copilul.
      Si cotizase pt banii astia, nu i se dadeau ca pomana de la stat .

      luminita

      18/05/2010 at 11:07 am

      • Luminita,

        DE ACORD. In aceeasi situatie m-am aflat si eu in anul 2000 („cand nu vom mai fi copii”, dar avand copii). Am ingrasat statul asta cu tone de bani, iar cand aveam cea mai mare nevoie DE BANII MEI, mi-a tras tzeapa. Am luat 6 milioane/luna. Sincer, am fost realmente indignata atunci pentru furaciunea statului. Si eu, si o tziganca parazita care face copii ca sa le manance alocatia trebuia sa traim din aceiasi bani.
        Extrem de greu mi-a fost. Nici gand sa stau 2 ani acasa…

        Pe de alta parte, ma apuca amocul cand ii aud p-astia cu impozitul progresiv! Frate, 16% din banii astora care muncim bine in tara asta oricum este urias mai mult decat contributia celor 7 milioane de asistati. Eu si compania unde lucrez plateste oricum DUBLUL salariului meu pentru diferitele tip[uri de taxe si impozite la stat. De exemplu, platesc uriase sume de bani pentru asigurarile de sanatate, de care de fapt NU BENEFICIEZ, pentru ca oricum merg la clinici private, neavand timp sa pierd la cele de stat (unde oricum trebuie indopate cu spagi. prefer sa platesc contra chitanta in sistemul privat).

        Mi-e sila! Mi-e sila de toti PARAZITII din tara asta. Au fost ani intregi in care nu mi-am luat concediu, in vreme ce astia doar intr-un huzur o tin de 20 de ani.
        Dati-mi-i mie pe mana pe aceste lepre parazite, ca, credeti-ma, as scoate untul din ei. Macar ar intelege rapid vechiul proverb „Nici munca fara paine, NICI PAINE FARA MUNCA!”

        nicole

        18/05/2010 at 11:38 am

        • am vrut sa spun „Eu si compania unde lucrez plateste inca o data salariul meu” nu „dublul salariului meu”…

          si… BUNA ZIUA! (ca uitai sa salut) 🙂

          nicole

          18/05/2010 at 11:42 am

        • Te inteleg , Nicole.
          Perfect te inteleg.
          Am lucrta aproape 20 de ani cu firmele mele de productie , nu de comert.
          Am plecat cu una apoi cu inca una.
          Am avut salariati carora le plateam corect salariile iar la stat mai plateam inca pe atata impozite pt salarii , plus TVA plus 16 %, plus, plus….
          M-am sufocat la un moment dat tot asteptand relaxarea fiscala si un sistem de creditare mai permisiv.
          Statul nu mi-a dat niciodata nici un leu , nici macar TVA-ul nu mi l-a returnat la timp dar m-a penalizat ori de cate ori nu varsam datoriile la minut.
          NIci de asigurarile de sanatate n-am beneficiat vreodata, n-am mai avut concediu din ’97 , nici la somaj macar nu m-am inscris decand mi-am inchis activitatile.
          ASta nu e stat e un devorator fara scrupule.

          luminita

          18/05/2010 at 11:55 am

        • nicole

          ai vrut sa spui „eu si compania la care lucrez PLATIM…” 😉

          In rest, sunt de acord cu tine! Vedeam la TV niste basoldine care strigau, in Pta Victoriei, ca sunt muritoare de foame. Du-te la ele la ghiseu, pe unde or lucra, ca o sa mori de nervi la coada pana se misca sau utilizeaza PC-ul. Iar tara asta are ogoare nesfarsite, dar nemuncite! La sapa, nu mai vreau sa le platesc salariile, sporurile si bonurile de masa din salariul meu deja redus de patron!

          rahoveanu

          18/05/2010 at 2:05 pm

  10. Buna dimineata,

    Nu cred ca trebuie sa invinovatim prea tare nici patronatele, nici sindicatele, pentru esecul sedintei de ieri de la CES. Principalul vinovat este guvernul, care in continuare nu prea stie ce vrea, nu stie cum sa faca atunci cand vrea totusi ceva, iar atunci cand stie si ce vrea si cum sa faca, nu stie cum sa comunice.

    Ce i-a impiedicat sa convoace din timp CES, sa ceara participantilor sa trimita din timp listele lor de masuri, astfel incat guvernul sa le poata analiza, sa preia eventual lucrurile bune si sa-si construiasca argumente pentru a le respinge pe cele gresite sau nesustenabile ? O sedinta prost pregatita este in 99% din cazuri pierdere de vreme pentru toata lumea si exact asta am avut ieri. Iar pregatirea sedintei era sarcina guvernului, nu a sindicatelor, nu a patronatelor.

    pg

    18/05/2010 at 11:03 am

    • „Principalul vinovat este guvernul, care in continuare nu prea stie ce vrea, nu stie cum sa faca atunci cand vrea totusi ceva, iar atunci cand stie si ce vrea si cum sa faca, nu stie cum sa comunice”.

      Corect!

      Cetatean

      18/05/2010 at 11:07 am

    • pg

      nu e asa. Guvernul propune un document, in speta scrisoarea. Iar sindicatele si patronatele zic da sau nu, sau cer modificari. Varza aia a fost generata de sindicate, adica de istericul si eternul lider Hossu, şi Marius Nistor, alt sindicalist vedeta TV. Ultimul zisese de seara, la A 3, ca nu va fi de acord cu scrisoarea.
      Scena era din Carahiale si cei care se certau erau sindicate si patronate, reprezentantii guvernului stateau cuminti pe scaune. Iar la un moment dat Vladescu s-a ridicat si a plecat. Guvernul este varza, Boc trebuie sa plece, dar nu sunt de acord sa li se puna in carca si ce nu merita.
      Masurile sunt dure dar necesare. Le luam acum, apoi ii dam jos si punem oameni competenti care sa ne readuca la nivelul initial. A zice nu si nu, va duce TOATA tara la dezastru. Ori eu, ce vina am. Muncesc mai mult si patronul mi-a redus venitul. Sa li se reduca si la bugetari si pensionari, in solidar. E simplu!

      Si inca ceva! Sedinta nu e sarcina guvernului, CES e de sine statator si se autoorganizeaza. Maine o sa aud ca e sarcina guvernului sa imi duca gunoiul la ghena. Sa fim rezonabili!

      rahoveanu

      18/05/2010 at 2:15 pm

      • rahoveanu
        Formal, ai dreptate, era sarcina CES-ului. Dar guvernul stia foarte bine ca, daca vrea sa obtina ceva, trebuia sa pregateasca lucrurile inainte, nu sa se bazeze pe faptul ca organizatorul este CES (deci ei se pot spala pe maini, ca nu au nici o raspundere). Tocmai ca trebuiau sa se astepte la astfel de reactii si la discutiile inutile care au avut loc. Eu de asta ii acuz, chiar daca ei pot foarte usor pasa responsabilitatea catre CES. Dar gandind astfel, ne furam singuri caciula.
        Vreau sa vad un guvern care chiar isi asuma raspunderea atunci cand e cazul, nu o adunatura de lasi.

        pg

        18/05/2010 at 3:41 pm

      • rahoveanu
        Si inca ceva: care este utilitatea acestui CES, ca inteleg ca si pe astia ii platim din impozitele noastre ?

        pg

        18/05/2010 at 3:42 pm

  11. Tzepelica, salut!

    „Amariti” e intre ghilimele, semn ca am incercat sa operez cu conceptul asta fara sa il analizez. L-am preluat ca atare, asa cum il foloseste iliescu.

    Sunt constient ca exista amariti reali si amariti electorali, si trebuie facut cumva pentru a-i diferentia si pentru a ne ocupa de primii.

    altceva vreau sa zic: daca nu se impoziteaza pensiile sub 1000 ron dar se impoziteaza salariile sub 1000 ron, 110.000 profesori preuniveritari intra, oficial, in categoria „amaritilor” (sotia mea ar ajunge la 680 ron). Nimeni insa nu ii va plinge pe salariatii „amariti”, pentreu ca doar pensionarii amariti conteaza electoral.

    Am rude cu pensii de CAP si stiu cum e cu pensionarii realmente amariti. Eu insa contest extinderea conceptului de „amariti” la scara electorala, cum a facut-o iliescu.

    Cetatean

    18/05/2010 at 11:06 am

    • 85 % dintre pensionari au pensii mai mici de 1000 roni.
      Ai vrea sa fie suta la suta ca sa-i consideri pe toti amarati ?

      luminita

      18/05/2010 at 11:09 am

      • Luminita, e problema de optica. Eu nu am un prag minim dupa care judec daca cineva este sau nu amarit. Daca pragul d ela care pensionarii usnt considerati „amariti” e 1000 lei, eu deduc ca ala e minim incompresibil dincolo d ecare nu s epoate trece. Eu insa intreb: de ce acel minim incompresibi lsa fie valabil doar pentru pensioari si nu pentru salariati, care vor fi impozitati cu 25%?

        Discutia noastra ilustreaza exact ce spuneam mai sus in primul mesaj: „Deja numai ideea acceptarii taierilor diferentiate inseamna negociere pe praguri (de la cit in sus taiem? de la cit mai sus!), pe criteriile evaluarii eficientei taierii, batalii in stabilirea celor mai defavorizate catetogii sociale care ar trebuie sa beneficieze de aceste taieri, etc.”.

        Iar aceste disuctii, dincolo de latura cvasi-etica, nu ar insemna decit aminarea taierilor pe motiv de „masurare exacta”. Este ceea ce vor si sindicatele.

        Cetatean

        18/05/2010 at 11:15 am

    • Hai sa nu mai „operam cu concepte” fara sa le analizam pt. ca riscam, plecand de la premize tulburi/false, sa ajungem la concluzii aberante.

      Intr-o tara normala, ar fi protejate toate VENITURILE foarte mici, adica si pensiile si salariile (sub 1000 roni, de ex.).

      Tzepelica

      18/05/2010 at 11:10 am

      • Tzepelica, eu nu sunt economist, eu am facut o analiza ideologica a modului cum utilizeaza electoral iliescu conceptul de „amariti” si cum poate fi interpretata miscarea lui basescu de anuntare a taieriii cheltuielilor. Atit. Discutiile despre praguri minime este treaba specialistilor, daca exista din astia.

        Etic, se poate incarca argumentarea ideii ca trebuie s aprotejam veniturile mai mici decit un anumit prag. Insa orice lege care ar stabili pragul la o suma de X lei ar fi contestata la CCRpe motiv de discriminare: de ce X si nu Y? Fezabilitatea unei astfel de legi, connstitutional, ar fi zero. Probabil ca singurul prag ar fi acela al salariului minim pe economie (la privat), sub care nu ar trebui sa scada nici un salariu de la stat, iar la pensii, pensia minima pe economie (actualmente la 350 RON).

        Cetatean

        18/05/2010 at 11:20 am

        • Aici nu e vorba de considerente „etice”.
          E vorba, pur si simplu, de SUPRAVIETUIRE.
          Credeam ca e dificil de inteles doar pt. cei cu conturile burdusite prin Monte Carlo sau aiurea.
          Da` vaz ca m-am inselat. 😦

          Tzepelica

          18/05/2010 at 11:25 am

        • Tzepelica, nu fi trist 😦

          Nu sunt nici eu departe de linia de supravietuire, caci inca nu am gasit in rudele mele o matura tamara.

          Tu numesti limita de supravietuire un prag minim dincolo de care impozitarea pensiilor si salairilor devine crima. Sunt de acord ca aceasta limita exista, sunt perfect de acord.

          Insa mai stiu si ca daca ea ar fi stabilita la suma X, ar fi in secinda doi contestata pe motiv de discriminare si arbitrarietate. Rezultatul ar fi status quo-ul si grecizarea in 2 ani, apoi incapacitatea de plata.

          As aplauda insa bucuros gasirea unei solutii constitutionale pentru protejarea celor CU ADEVARAT amariti.

          Cetatean

          18/05/2010 at 11:31 am

        • Pensiile de 350 de roni , draga Cetatean, se platesc celor care nu au muncit niciodata cu carte de munca , adica celor care nu au cotizat vreun ban la stat in viata lor.
          Nu poti cobori pana la acest nivel pragul sustenabilitatii pensiilor.
          E aberant.
          Aici vorbim de cei care au cotizat , de principiul contributivitatii pentru care se batea Boc cu pumnisorii in pieptuletz .
          Dar , deh, era campanie electorala.

          luminita

          18/05/2010 at 11:59 am

  12. Sindicatele, prin ratiunea lor de a fi, sunt de stanga. In mai toate tarile sunt intr-un fel sau altul atasate, aliate, sustinute sau incurajate de partidele de stanga, social-democrate, socialiste sau chiar comuniste. E dreptul lor de a protesta, iar un discurs legat de tentativa de lovitura de stat seamana ingrozitor de mult cu discursul lui Iliescu legat de Piata Universitatii.

    Masurile (asa „din burta” cum sunt si evident concepute „pe fuga” in drumul spre negocierile cu FMI) trebuiau aplicate a doua zi dupa ce au fost anuntate. Mai ales ca sindicatele au fost foarte incete in reactii. A amana masurile pana cand apar manifestarile de strada si a incerca pasarea responsabilitatii pe CES, un mecanism ce pare perfect desprins dintr-o epoca comunista, … mi se pare sinucigas. Cine stie, poate se amana in speranta ca ne vor salva banii obtinuti din combaterea contrabandei cu usturoi.

    KingSnake

    18/05/2010 at 11:09 am

  13. „Sebastian Vladescu: „Reducerea cu 2,5 miliarde euro a achizitiilor statului ar fi determinat o reducere consistenta a pietelor”.

    Probabil ca in capu` lui sec o reducere similara a veniturilor nu inseamna acelasi lucru, adica tot reducerea pietelor.
    In plus, in cazul achizitiilor e vorba de produse din import.
    In cazul cumparaturilor celor cu venituri mici, e vorba mai mult de produse de pe piata interna.
    Isi pierd, insa, COMISIOANELE….

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7285012-video-sebastian-vladescu-reducerea-2-5-miliarde-euro-achizitiilor-statului-determinat-reducere-consistenta-pietelor.htm

    Tzepelica

    18/05/2010 at 11:15 am

  14. Argumentul lui nu are nici o logica economica si e de un non-sens desavirsit.

    Cetatean

    18/05/2010 at 11:22 am

    • Problema e ca tocmai „specialistul” asta ne propune un program de reduceri uniforme, incercand sa ne lamureasca cum ca ar fi solutia optima/unica.
      Ar fi interesant de aflat care sunt contributiile (procente) ale membrilor guv. la elaborarea acestui program.

      Tzepelica

      18/05/2010 at 11:28 am

  15. Specialistul lui peste! Basescu nu a repins, la negocieri, reducerea neuniforma, insa a pasat raspunderea la Finante. Evident ca e o sarcina prea grea pentru minsterul de Finante si pentru cel al Justitiei (sa gaseasca o vcale de blindare constitutionala)..

    Cetatean

    18/05/2010 at 11:33 am

  16. De dragul adevarului, care trebuie sa fie deasupra simpatiilor politice, ce spuneti despre scrisoarea catre Roberta Anastase, publicata de Adriana Saftoiu in spatiul ei din voxpublica?
    Incepe prin a-i aminti Robertei Anastase ca grupul PNL a propus micsorarea cu 30% a cheltuielilor CD, inca de cand s-a discutat legea bugetului pe 2010 si ca propunerea a fost respinsa de deputatii PD-L

    val

    18/05/2010 at 11:40 am

  17. Buna ziua, all!

    @Luminita,

    Ai un raspuns mai sus!

    nicole

    18/05/2010 at 11:43 am

    • Buna, Nicole !
      Si eu ti-am raspuns , tot mai sus . 😆

      luminita

      18/05/2010 at 12:01 pm

      • ok, am vazut! 😆

        …si ti-am raspuns mai jos…
        Hai ca ametim cautand pe topicul asta. 😆

        nicole

        18/05/2010 at 12:13 pm

  18. Problema e veche si isi are radacinile in anii `90.
    Cand smecherii din UE au facut presiuni sa aliniem preturile la combustibili (energia primara, adica gaze, petrol, carbune etc.) la preturile mondiale.
    Pt. ca noi faceam export de produse energointensive (ciment, otel, aluminiu, sticla), care inglobau multa energie ieftina si le concuram produsele (erau mai ieftine).
    Dupa alinierea preturilor (acceptata cu multa usurinta), cresterile de pret s-au reflectat in toate produsele care inglobeaza energie (inclusiv in alimente).
    Asa am ajuns sa avem preturi ca in Vest si salarii de 10 ori mai mici.
    In plus, daca se ocupa cineva si de agricultura, am fi putut avea acum o pondere mult mai redusa in total cheltuieli a costurilor cu mancarea.

    PS (@cetatean)
    Eu nu sunt afectat de reducerile uniforme (nefiind bugetar).
    Am, insa, multe cunostinte/rude care sunt la limita.
    Masura este pur si simplu idioata.

    Tzepelica

    18/05/2010 at 11:46 am

    • Corect, Tzepelica! Diagnosticul tau economic e corect!

      Eu sunt afectat de reducere. Masura reducerii in isne nu e idioata. Sunt de acord insa ca e idioata reducerea si a salariului unui membru CSM (in virful piramidei, aproape de 10.000 ron) si a salariului unei mame cu copii, salariata la stat, cu acelasi procent.

      S-ar putea gasi o solutie constitutionala, cred, daca ar fi cautata.

      Cetatean

      18/05/2010 at 11:51 am

      • Stiu pe cineva (la Eximbank) care „umfla” lunar 20000 de Euroi.
        Nu spui cine, persoana-nsemnata. 🙂
        Dupa reducere, tot ramane cu o caciula de bani, n`asha ?
        In timp ce altii isi numara maruntzisul din buzunar…

        Tzepelica

        18/05/2010 at 11:57 am

        • La dracu cu contractele astea betonate cu statul! Statul isi fura singur caciula. Ba nu, ne-o fura noua!

          Cetatean

          18/05/2010 at 11:58 am

  19. Val, de acord cu orice inseamna diminuarea cheltuielilor parlamentarilor.

    I-as scrie si eu Adrianei Saftoiu un PS:

    „Ati putea indrazni mai mult, cerind reducerea numarului de parlamentari la maxim 300 si desfiintarea unei camere, asa cum a vrut electoratul in 2009? As crede cu tarie ca sunteti sincera in ce propuneti!”

    Cetatean

    18/05/2010 at 11:47 am

  20. Avem aici o greseala/situatie clasica:In locul unei economii reale avem un sector public supradimensionat, in locul unei clase de mijloc avem bugetarii (care practic au acelasi rol ca PCR de altadata- cu scuzele mele). Sindicatele si patronatele sug de la aceiasi titza, maninca din aceiasi mina asa ca nu e de mirare ca au puncte de vedere care coincid identic.

    Totul este bine sudat de interese profunde…milioane de euro si nu Dacii cu numere cu 3 cifre. Ce nu au reusit comunistii in 50 de ani au reusit „democratii” in 20.
    Poate ca daca intelegem cu ce si cu cine ne luptam intelegem si cit de mare este nevoia de organizare.

    „Resistance is futile”?

    Tio

    18/05/2010 at 11:50 am

  21. Cu privire la rationamentul domnului Vladescu – desi nu am cunostinte economice ci, eventual, doar bun simt – mi se incomplet.
    Achizitiile guvernului duc la cresterea importurilor, deci pun Romania in situatia de a scoate niste bani inafara, fiindca la noi nu se produce mai nimic. O parte din bani se duc in buzunerele celor ce executa lucrari, dar cea mai mare parte se duc in buzunarele celor ce umfla preturile

    val

    18/05/2010 at 12:00 pm

    • Just! astia nu vad mai mult decit lungul nasului.

      Cetatean

      18/05/2010 at 12:08 pm

  22. @Luminita,

    oooof! Bagami-as toate picioarele! (Si sa fiu miriapod…)

    nicole

    18/05/2010 at 12:02 pm

    • Nu-ti mai spun ca n-am facut NICIODATA parte dintr-un sindicat. Dar stii care e chestia: ca am incercat sa fiu intotdeauna corecta cu oamenii pe care i-am gestionat, i-am invatat in permanenta, i-am instruit, i-am stimulat, pe unii i-am trimis sa faca scoli bune, i-am incurajat, dar le-am cerut performanta, MUNCA SI ONESTITATE. Iar eu am muncit pe branci in tot acest timp. M-am obisnuit sa dorm 4 ore pe noapte, iar mintea mea niciodata nu-si ia repaus total de la job. Am facut toate astea 20 de ani, considerand ca si in tara mea Romania se poate trai civilizat, asumat, performant, CU OMENIE.
      Insa, crede-ma, URASC SINDICATELE. Dupa cum urasc si vatafii si aranjorii cu numele „patron”. In romania sunt extrem de putini patroni care se ocupa cu economia capitalista. Iar statul incurajeaza de 20 de ani exact asemenea tip de patroni.
      Lucrurile chiar trebuie sa se schimbe. Altfel, sa ne ducem dracului sa ne izolam pesteri in stanca. Ca nu meritam sa ne numim „civilizatie”.

      nicole

      18/05/2010 at 12:10 pm

  23. Salut @all
    @Luminita – nu chiar toate picioarele. Pastreaza-ti macar un punct de sprijin, sa iesi de acolo cand vrei 🙂
    Vladescu tine cu dintii de comisioanele de la achizitii, vorba lui Tzepe.
    Nu inghit povestea cu stabilitatea. Nu inteleg de ce BVB, Vladescu, etc. nu si-au primit sutul in cur. Voi chiar credeti ca Base nu a vazut incompetenta lui Boc? Si atunci de ce naiba?????

    Diana

    18/05/2010 at 12:10 pm

    • Iar ma confundati? Eu sunt NICOLE, nu Luminita! 🙂
      Pe alocuri, da, semanam… Dar totusi! 😆

      nicole

      18/05/2010 at 12:12 pm

      • Revolutionare de la Ploiesti, ce boalilii ! 😛

        luminita

        18/05/2010 at 12:13 pm

  24. Diana,
    salut !
    Nu eu ci Nicole vrea sa si le bage .
    Eu ma bazez pe niste cataroaie din curte.
    hihihi!

    luminita

    18/05/2010 at 12:12 pm

    • eu – niste bocanci! Ca d-aia imi bag toate picioarele de miriapod. 😆

      nicole

      18/05/2010 at 12:15 pm

      • Da, mai Lumi, ai vazut cum ne tradeaza radacinile? 😆

        nicole

        18/05/2010 at 12:16 pm

  25. Diana, probabil ca tactica lui Basescu este sa il tina pe Boc de sacrificiu. Isi asuma cit poate din toate masurile dure, ca nu are ce pierde. Iar cind isi da demisia, ii trage dupa el pe toti, inlusiv BVB. Asta presupune insa, atentie, demisia inainte de alegerile din PDL din 2011, in caz de nereusita a reformelor. Demisia lui Boc ar insemma schimbarea intregii garzi vechi si, mai ales, necesitatea alegerii unui nou presedinte al PDL. Totul e ca BVB, in vaz de demisie a lui Boc, sa nu poata lua conducerea partidului. Boc joaca in acest scenariu rolul de detonator care arunca in aer vechea structura.

    Daca Boc reuseste economic pina la inceputul lui 2011, atunci problema este remanierea lui BVB prin iarna sau trecerea lor fortata in planul secund, prin jocul alegerilor interne.

    Oricum ar fi, e un joc de totul sau nimic al lui Basescu, cu Boc la sacrificiu.

    Cetatean

    18/05/2010 at 12:16 pm

    • Bine, dar acum au de facut alte lucruri, nu-i timp de joaca. Astia chiar ma calca pe nervi 😦

      Diana

      18/05/2010 at 12:22 pm

    • BVB sunt total detasati de masurile astea. S-au retras in umbra si nu se baga in discutie. Pe cat pariu ca Berceanu va aparea prin iarna, asa, cu niste critici la adresa lui Boc ?

      Pana una-alta, doar Boc si Vladescu sunt eroii negativi ai povestii, iar Videanu tinde sa fie eclipsat prin acapararea intregului mecanism de „imbogatire” in subordinea doamnei Udrea.

      KingSnake

      18/05/2010 at 12:26 pm

  26. @luminita, @nicole – scuze din nou 🙂
    Cotoroaiele sunt OK, si bocancii, din cei cu tinte…

    Diana

    18/05/2010 at 12:17 pm

    • Am unii de montagnard si niste clapari. Ii voi folosi dupa caz. 🙂

      nicole

      18/05/2010 at 12:20 pm

  27. All,

    Stiti cum trebuia sa sune, de fapt, sloganul lui Basescu?

    „SA MUNCITI BINEEEEE!”

    😆

    Baga-mi-as!

    nicole

    18/05/2010 at 12:19 pm

  28. Cetatean,
    Cred ca ai dreptate! Ei au propus aceste reduceri de cheltuieli pentru a contrapune o solutie celei de a reduce drastic numarul parlamentarilor.
    Ce fel de oameni suntem noi, romanii! Ne vin idei bune doar pentru a anula alte idei bune. Si atunci cand sunt doua idei bune, ele trebuie neaparat sa se lupte intre ele, ca sa cada amandoua. Pare o lege. A stagnarii, la romani 😕

    val

    18/05/2010 at 12:20 pm

  29. Deci, retineti:

    „SA MUNCITI BINE!”

    Nu cer drepturi de autor…

    nicole

    18/05/2010 at 12:21 pm

    • Da, muncesc bine, dar nu ca sa platesc taxele lor. Imbecilul de Vladescu a schimbat termenele de plata ale taxelor – inainte plateam trimestrial, acum vor lunar, cu anticipatie. Numai si pentru asta, i-as dori lui Seba sa-si franga gatul intr-un accident.

      Diana

      18/05/2010 at 12:26 pm

  30. val, liberalii ies cu paliative, nu cu masuri reale. lanseaz aperdele de fum ca sa nu s evada ca alearga pe acelasi culoar cu psd-ul si fac acelasi joc politic.

    Miza este insa reforma radicala a statului. Oricum ai incepe, toti striga: „sa nu inceapa cu mine, ci cu celalalat!”.

    Iar noi nu mai vedem poza de ansamblu, incepem sa discutam detalii, daca ala sau alalalt trebuie sa fie primul reformat. De undeva trebuie sa se inceapa.

    Eu propun nu criteriul veniturilor, ci cel al reprezentativitatii. Cei mai reprezentativi, politicienii, sa fie primii reformati:

    300!
    Unicameral!

    Cred ca ar fi cazul ca Basescu sa reinnoade referendumul de tema reducerii cheltuielilor statului si sa iasa la atac Constitutional (are oretextul oferit de Saftoiu), sub motivatia reala a „solidaritatii”. Politicieni, fiti solidari cu poporul! 300 maxim!

    Cetatean

    18/05/2010 at 12:26 pm

  31. PS Ungurii reduc la jumatate numarul de parlamentari.

    http://www.gandul.info/international/ungaria-reduce-cu-jumatate-numarul-de-parlamentari-6128798

    Eu propun, daca tot a aruncat Adriana Saftoiu manusa, sa cerem in blogosfera ca reducerea la maxim 300 a NUMARULUI parlamentarilor romani sa fie implementata cit mai repede. Necesitatea si oportunitatea ei nu mai au nevoie de nici o demonstratie.

    PARLAMENTARI, URMATI EXEMPLUL UNGARIEI! PNL, PREIA STINDARDUL 😉

    Cetatean

    18/05/2010 at 12:30 pm

    • Imi place ideea 🙂
      Sa-si schimbe si locatia, daca sunt mai putini si unicamerali cred ca incap unde au fost inainte (parca langa Patriarhie?)
      Am inteles ca palatul lui ceasca nici macar nu e reabilitat termic…

      Diana

      18/05/2010 at 12:38 pm

  32. Nicole.
    „” Mai traiti ? Bine! „”
    (las’ ca va mai trantesc o reforma structurala de austeritate )
    😛 😛

    luminita

    18/05/2010 at 12:32 pm

    • Chestia este ca reforma structurala CHIAR TREBUIE. Dar nu pusa tot pe carca fraierilor care chiar muncesc in tara asta.

      nicole

      18/05/2010 at 12:41 pm

  33. Dar tot nu-s bani la 1 iulie de platit pensiile si salariile. 😉

    KingSnake

    18/05/2010 at 12:32 pm

  34. PS Numarul parlamentarilor poate fi redus prin lege organica. Aviz amatorilor 😉

    Cetatean

    18/05/2010 at 12:33 pm

  35. Banc de criza :
    Barbatul : ” nevasta, ce mancam in seara asta ?”
    Femeia: ” nimic , nici o coaja de cartof nu mai avem”.
    Barbatul: „ei, atunci fa si tu o mamaliga . ”
    Ea:” n-avem malai ”
    El:” Fa-o asa , fara malai „

    luminita

    18/05/2010 at 12:35 pm

  36. Bugetul Camerei Deputatilor este undeva la 280 de milioane de lei.

    Si daca s-ar reduce cheltuielile prin reducerea la 300 de parlamentari, tot n-ar acoperi decat mai putin de jumatate din gaura declarata de la pensii (500 de milioane). Modificarea n-ar putea intra in vigoare decat incepand cu bugetul din 2013.

    KingSnake

    18/05/2010 at 12:38 pm

    • ks, ma iei cu micro-managementul?

      E vorba de:

      1. aplicarea referendumului
      2. dovedirea solidaritatii
      3. demonstrarea vointei reale a politicienilor de a reduce propriile cheltuieli

      PS Cred ca jumate din gaura de 500 de milioane nu e de neglijat.

      Cetatean

      18/05/2010 at 12:41 pm

      • Nu e de neglijat, dar e din 2013. Deocamdata situatia pare crancena, cel putin asa declara si presedintele si primul ministru. Consider in momentul asta mai important sa se faca odata ceva si sa nu se mai vorbeasca totul timpul la timpul viitor „o sa facem”. Pana in 2013 este timp sa-si revina si economia privata, daca este lasata macar in pace daca nu sustinuta.

        Cele doua variante nu se exclud una pe alta. Ar trebui sa se reduca bugetele pe 2010 (si un buget mult mai mic pe 2011) pentru ambele camere si este timp suficient sa se aplice si reducerea numarului de parlamentari.

        KingSnake

        18/05/2010 at 12:47 pm

        • Ba mai mult, cred ca perioada premergatoare lui 2012 va fi foarte propice pentru ca toate partidele sa se trezeasca brusc „reformatoare” cu gandul la alegerile ce vor veni si sa se voteze o modificare a constitutiei cu o larga majoritate.

          KingSnake

          18/05/2010 at 12:49 pm

  37. Senalez un foarte bun articol al prietenul nostru TOG

    http://turnofftheglory.com/blog/?p=2905

    Ilustrarea marasmului PDL o aveti in postarea anterioara, numita „Eu cind vreau sa fluier, urlu”, unde deputatul sau, Mihai Boldea, ii raspunde la misto (da, da!).

    Cetatean

    18/05/2010 at 12:40 pm

  38. Si in completare articolului lui TOG, un articol care arata ca orice reducere de cheltuieli s-ar face, ea trebuie insotita de o reforma a Justitiei, altmiteri omul simplu nu poate intelege de ce tot el plateste, iar rechinii cei mari scapa iarasi.

    http://khris.ro/index.php/05/2010/nu-criza-economica-ci-criza-morala-sufoca-romania/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Khrisro+%28khris.ro%29

    Cetatean

    18/05/2010 at 12:52 pm

  39. @nicole
    „Deci, retineti:
    “SA MUNCITI BINE!””

    Ntz, nu e bine.
    Mi se pare mult mai normal un „sa MUNCIM bine !”
    Sa mai puna si ei osu` la treaba, nu sa se-nghesuie doar la chiolhanuri.
    Ca daca se gandeau din timp la masuri anti-criza (si le-ar fi si aplicat), nu ajungeam unde suntem acu`.
    Superficialitate de Dambovita !

    Tzepelica

    18/05/2010 at 12:59 pm

  40. Multumesc pentru promovare Cetatean. Ce a facut aseara Boldea este ultimul racnet in zona marlaniei de partid.
    Realizez ca rusinea nu exista la acel om. Ce ma sperie efectiv este pobilitatea ca astfel de indivizi sa fie majoritari in parlament.

    Turnofftheglory

    18/05/2010 at 1:04 pm

  41. Nu ai pentru ce 🙂

    Incredibil Boldea ala, e culmea tupeului de partid. Ce facut Basescu din partid in citiva ani darima el in citeva postari!

    Cetatean

    18/05/2010 at 1:11 pm

  42. Addenda la ce propune PNL pentru reducerea cheltuielilor

    PNL propune şi modificarea Regulamentului, astfel încât parlamentarii să nu mai fie plătiţi pe bază de semnarea condicii, ci a folosirii cartelei la vot.

    Pariu ca masura asta e propusa de Norica-Sorica intrucit vrea sa iti trimita iarasi nepoata la vot, cu cartela?

    Cetatean

    18/05/2010 at 1:20 pm

    • Oare a critica absolut orice, doar pentru ca vine din partea altui partid este o cale de a progresa ? Si mai putem vorbi dupa aia de solidaritate ?

      KingSnake

      18/05/2010 at 1:22 pm

  43. KongSnake, era o ironie, nu o critica.

    Cetatean

    18/05/2010 at 1:25 pm

  44. Tehnic, cartela poate fi data altcuiva, cum de fapt s-a intimplat deseori. Semnatura proprie insa are forta probanta mai mare.

    Cetatean

    18/05/2010 at 1:26 pm

  45. Intr-un fel propunerea asta loveste chiar in seful PNL, nu ?

    KingSnake

    18/05/2010 at 1:26 pm

  46. Ca poate fi pasata cartela, asta tine de organizare si disciplina.
    In fond, din punct de vedere al activitatii parlamentare, mai important este cine voteaza decat cine este prezent, dupa cum s-a vazut si la legea ANI.

    KingSnake

    18/05/2010 at 1:28 pm

  47. Posibil. Crin nu are meritul ca ar dormi la Parlament, de muncitor ce este. Se poate spune doar ca doarme „in” Parlament, si atunci cind se trezeste, se simte obligat sa latre la Basescu.

    Cetatean

    18/05/2010 at 1:29 pm

  48. daca tot vorbim de tehnicalutati, sa mearga PNL-ul pina la capat si sa propuna autentificarea si prezenta la vot nu cu cartela, cu cu amprenta digitala sau oculara 😉 Ca tot il numea Crin pe Marius Nicoara, pornograful, un „accident digital” ;-).

    Cetatean

    18/05/2010 at 1:31 pm

  49. Eu nu am inteles importanta care s-a acordat, brusc, de toata media ieri CES-ului.Cand a mai fost convocat CES-ul din 2004 (infiintat de Nastase ca o gaselnitza de a cumpara pacea sociala)? Eu nu-mi aduc aminte si, brusc, presedintele nu mai poate fara avizul CONSULTATIV, al CES, ce sa zic ! Pai, zic asa : de ce nu a fost consultat CES-ul inainte de a se decide masurile? Mie mi se pare o ironie consultarea partidelor, a sindicatelor, a patronatelor DUPA ce presedintele Basescu a iesit si a inceput discursul cu ,,Am hotarat”! Cine,,am hotarat”,guvernul? Hm, nici macar ministrii nu stiau toti ce urmeaza.Atunci, cine a hotarat,sa-si asume decizia.Daca se dorea realmente o solidaritate si o adeziune larga la masurile propuse, trebuiau facute consultari INAINTE ! Asa, imi sugereza o operatie in care pacientului i se taie, fara sa stie nimeni ,un picior si apoi medicul convoaca rudele la patul pacientului si le roaga, pe acestea si pe pacient :,,domnilor, va consult si va rog sa aprobati taierea piciorului pacientului” ,iar rudele,,pai bine donmu doctor, dar i-ati taiat deja piciorul” iar doctorul:,,nu conteza ,daca apar complicatii si pacientul moare ,vreti sa-mi asum singur raspunderea”?

    Loda

    18/05/2010 at 1:58 pm

  50. Problema cu reducerea numarului de parlamentari e foarte simpla :Se modifica Legea electorala in articolele privind cota de reprezentativitate si…gata! Normal insa, ca va intra in vigoare cel mai repede in 2012, daca nu face Bbasescu anticipate 😉
    Si scuze, mi-am uitat bunele maniere:;buna ziua tuturor !

    Loda

    18/05/2010 at 2:00 pm

  51. Salut prieteni, 🙂
    Doua stiri de azi ma lasa krakane cu accent pe e :

    http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-7286431-jurnalistii-sindicalisti-ies-strada-miercuri-piata-victoriei.htm ce revendicari staliniste au ziaristii sindicalisti

    si declaratia lui Hasotti ca poporului ii pare rau ca nu la suspendat pe TB.

    Un tanar de stanga

    18/05/2010 at 2:45 pm

  52. TDS, salut! Loda, salut!

    TDS, am vazut informatia despre Hasotti.

    NU AM SEMNALAT-O, SI VA PROPUN SA NU O COMENTAM. INTRODUCEREA EI NU A FOST INOCENTA

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:02 pm

  53. LIVE, irtv.

    Sever Voinescu ataca DUR PSD, conducerea iliescianista timp de 10 ani a Romaniei, instigarile la mineriade, complicitatea liderilor psd cu sindicalistii.

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:15 pm

  54. chiriac pielea cerebelului: „UNII sindicalisti sunt si lideri PSD”. Un fleac neimportant.

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:16 pm

    • Pai si altii, fosti, sunt parlamentari PDL : Catalin Croitoru (e drept ca primii lideri care au ajuns parlamentari au ajuns la PSD).

      Loda

      18/05/2010 at 3:25 pm

      • Loda, problema e ca odata ajunsi membrii unui partid acestia nu mai au voie sa nu se mai comporte ca lideri de sindicat vcare asculta de seful de partid: vezi greva de la metrou decisa de Radoi, pe care il suna Vanghelie ca sa „dea drumul la metrou”.

        http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6516637-vanghelie-despre-greva-metrou-caut-dimineata-radoi-renunte-greva-dar-nu-prind-nenorocire-toata-lumea-suna.htm

        Halal impartialitate sindicalista!

        Cetatean

        18/05/2010 at 3:30 pm

        • Cetatean :
          Normal ca un lider sindical nu trebuie sa fie membru al nici unui partid,cel putin la noi, dar UNDE AI VAZUT TU NORMALITATEA la noi in tara? Dimpotriva, parca a avut loc o inversare a valorilor :ceea ce bunul simt iti spune ca e rau, incorect, acum e preamarit ca bine, anormalul a devenit normal, iar normalul ceva pe cale de disparitie .Dupa ce ca am senzatia ca oamenii care apreciaza vechea scara de valorio (loialitatea, onestitatea, mandria de a-ti castiga existenta prin meritul si munca ta, politetea, nationalismul)sunt tot mai putini, in curand vor ajunge sa se rusineze si sa fie priviti ca niste curiozitati (deocamdata fiind tolerati doar ca ,,fraieri”)

          Loda

          18/05/2010 at 3:52 pm

  55. Ati vazut,ori poate citit – Corabia nebunilor – Stanley Krammer ? ?
    Cam asta e corabia idiotilor,sau poate Parabola Orbilor, bagamiaj picioarele oameni buni. Noroc ca am mult de lucru, altminteri mi-ar creste colesterolu’ 🙂

    Un tanar de stanga

    18/05/2010 at 3:17 pm

    • Da, am citit, am cartea, am vazut si filmul, cu Simone Signoret.
      Cum sa-ti creasca colesterolul la varsta ta, si tanar si de stanga, fii serios 🙂

      Loda

      18/05/2010 at 3:26 pm

      • Pai imi creste Loda, ca mai am 5 kg de dat jos, ca mi-au placut bunatatile 🙂

        Un tanar de stanga

        18/05/2010 at 3:35 pm

        • Lasa, bine ca ai de unde da ! 😉

          Loda

          18/05/2010 at 3:52 pm

  56. Cretinul de Marga demonstreaza cu „citate” ca PDL e un partid nazist si totalitar (!!!!) Halucinant! HUO, uai Marga, da-ti foc la premiul Herder si la cartile despre Habermas!

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:19 pm

  57. Va rog, un link cu declaratia lui Voinescu sa o citesc si eu ,ca vad ca-i foarte comentata !

    Loda

    18/05/2010 at 3:27 pm

    • @tibi salut 🙂
      Asa este, am venit de acolo si am vazut ce se intampla. Maine ar pute fi urat de tot 😦

      Theophyle

      18/05/2010 at 3:50 pm

  58. GEOANA O COMITE DIN NOU! 🙂

    Numai Batman poate salva Romania!

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7287204-mircea-geoana-despre-liliacul-ratacit-senat-numai-batman-poate-salva-romania.htm

    Ok, mai nou se crede Batman. Macar incepe sa o recunoasca public! 😉

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:32 pm

    • @Cetatean,
      Inca o data multumiri si din nefericire avem parte la multi politicieni de acest soi 😦

      Theophyle

      18/05/2010 at 3:51 pm

      • 🙂

        Inca mai zboara Geoana, pina cind va realiza ca nu il mai crede nimeni.

        Cetatean

        18/05/2010 at 3:55 pm

  59. Nu stiu adresa blogului Nicoletei Savin, dar am citit un articol fulminant, nemaipomenit, scris de ea si reprodus de @Luana pe spatiul Adianei Saftoiu. Un adevarat manifest impotriva crocodililor care au devorat Romania.

    val

    18/05/2010 at 3:42 pm

  60. Buna ziua la Toata lumea,
    Multumesc mult pentru comentariile voastre 🙂
    Postrare noua 🙂

    Cetatean un multumesc special pentru oficiile de gazda!!!

    Theophyle

    18/05/2010 at 3:48 pm

  61. Asta ai citit:

    http://nicoletasavin.wordpress.com/2010/05/18/un-om-din-tecuci-avea-un-motor-si-cu-el-a-dezmortit-romania/#more-756

    „Vă ascundeţi sub pulpana democraţiei pentru a şterge cu buretele urmele jafului.

    Invocaţi democraţia ori de câte ori vă simţiţi în pericol. Iar de 5 ani încoace, chiar sunteţi în pericol: rotiţa Băsescu, pe care l-aţi crezut “de-al vostru”, nu joacă cum îi cântaţi, nu ascultă. Mai mult, vă pune truda de 15 ani sub semnul incertitudinii, al întrebării, vă rămâne luxul în gât, acum când milioanele sau miliardele v-ar da prilejul unei vieţi fără nici un fel de griji.

    Şi, odată depistat inamicul public numărul unu, puneţi la cale eliminarea lui, cu orice risc. Lucru relativ uşor de făcut, fiindcă Traian Băsescu nu e un sfânt, are şi el păcatele lui. Iar voi aveţi imperii mass-media gata să-l sfâşie, să-l transforme în Omul Negru”

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:50 pm

  62. Theophyle, pentru putin si sa fim toti sanatosi, si gazde, si invitati laolalta! 🙂

    Cetatean

    18/05/2010 at 3:50 pm

  63. Multumesc, Cetatean.

    val

    18/05/2010 at 3:58 pm


Comentariile sunt închise.