Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Povestea unui platan de la Telega

Asa cum am promis in postarea de la miezul zilei, astazi am hotarat sa scriu despre texte pe care le-am citit si mi-au placut. Cred ca postarea amicului Turambar este una care merita nu numai atentie ci un intreg articol, asa, ca un fel de raspuns. Amicul Dagnir Glaurunga, cunoscut sub numele de scena Turambar, incearca sa ne convinga ca istoria este scrisa de cifre care coplesesc civilizatii si darama imperii. Sunt sigur ca amicul nostru cunoaste bine cifre si cred ca stie si antroplogie, istorie si alte marafeturi, este insa mult prea tanar ca sa inteleaga istoria asa cum este, a fost si va fi ea intotdeauna, o dama bine, vicleana si de multe ori perversa. 

Cifrele castiga cateodata batalii, niciodata razboaie; nu asa a fost in trecut si nu va fi nici in viitorul pe care-l pot eu anticipa. Scrie sensei Dagnir Glaurunga:

Asta pentru că demografia bate istoria. Sau, mai bine zis, demografia face istoria. Populatia umple – sau, după caz, goleste – teritoriul, precum apa vasul, precum whisky-ul paharul. Si paharul se umple, se goleste, se umple la loc cu un alt lichid. Poate acelasi. Poate altul.”

Gresit sensei! Marile civilizatii nu au fost infrante de demografie, au fost infrante de lipsa de esenta sau de fatalitatea pe care tu o numesti natura. Eu o numesc Divinitate. Sunt popoare migratoare de voie si sunt altele de nevoie. Romanii, pana in ultimul deceniu, nu au fost migratori, si daca au plecat, putini au ramas in diaspora,  majoritatea intorcandu-se.  Egiptenii si-au pastrat si limba si traditia de 8000 de ani, se numesc azi copti, dar te asigur ca sunt printre ei si rudele lui Imhotep. Sa nu mai vorbim de evrei, care implinesc numai 6000 de ani si totusi se simt bine merci si de 60 de ani si-au gasit si ei un loc in lume, ala de-l considerau al lor. Pe japonezi bineinteles ca ii cunosti, sensei, ei sunt tinerei, au numai 1800 de ani.  Ti-am dat exemplele astea numai ca sa-ti arat ca demografia nu are nici o treaba cu disparitia popoarelor sau a natiunilor. Te asigur ca romanii vor supravietui pe acest pamant inca multe generatii, entitatea statala nu conteaza, federatie, uniune sau stat romanesc, va exista intotdeauna, atat cat intotdeauna poate exista. Zici tu, sensei:

Îmi pasă dacă nepotii nepotilor nepotilor mei vor vorbi româna sau tigăneasca sau chineza sau engleza sau rusa. Îmi pasă, desi n-ar trebui să-mi pese. Desi ar trebui să zic: auziti voi, copiii mosului, e viata voastră, e soarta voastră, ia mai dati-vă în istoria mea si mai descurcati-vă si voi, că noi ne-am descurtat la vremea noastră. Acuma sîntem pămînt si cenusă si mîncare de viermi. Acum e vremea voastră să vă bate si capul.

Nu avea grija sensei, ei daca vor trai aici vor simti pamantul asta asa cum il simti si tu, de nu vor trai aici chiar nu mai are importanta. Mai zici tu, sensei:

În curînd – curînd în termeni istorici – în cincizeci sau o sută sau o sută cincizeci de ani, dacă vom continua în felul ăsta, vom fi pămînt si nu va avea cine să ne pună flori pe piept. La fel ca alte grupuri etnice date la cosul de gunoi al istoriei, si noi ne vom duce. Ne vom contopi în alte feluri de-a fi mai de succes, cu o rată de supravietuire genetică si culturală mai ridicată.

Cine te impiedica Turambar sa te lupti cu micimea vremurilor in care traim, sa le dai in cap tuturor care numai recunosc glia in care s-au nascut, sa-ti bagi picioarele in corectitudinea politica a derbedeilor care au facut cariera din tiganismele rrome. O generatie care nu lupta pentru ca cei care vor veni dupa ea nu are dreptul sa-si puna nici o intrebare si nici sa aiba nici o grija. Spui tu, prietene:

Animalul teritorial din mine si-a marcat teritoriul cu platanul si cu casa si cu copiii si acum vreau ca platanul să se facă mare, să nu-l taie nici un tembel. Vreau casa pe care am reparat-o si adus-o la o nouă viată să fie si ea reparată si întretinută si adusă la o nouă viată peste cincizeci si peste o sută de ani si peste o sută cincizeci de ani. Vreau ca nepotii nepotilor mei să vorbească tot româna, să se bucure de frunzele de fag verzi, de liliac si de ploaie, de mirosul de sare si de petrol de pe coastele Călinetului, de lut si de cătină si de Măces si de gherghini.

Poti sa fi sigur ca mirosul de sare va dainui mereu printre delurile Telegii, si telegile de sare care coborau la vale pe drumul dinspre lac de pe timpul lui Basarab Intemeietorul se vor auzi de-a pururea. Asa cum s-au auzit si acum sapte secole.  Te asigur eu, prietene, ca acele coclauri sunt mai vechi decat timpurile lui Petru sau ale lui Basarab si  iti vor gazdui  nepotii si nepotii nepotilor tai.  In sinea ta tu sti ca:

Noi musai vom avea:

poftă de viată si gînd pe termen lung, doar asa la umbra platanului meu de la Telega, pe iarba care se hrăneste din stîrvul meu, vor sta la taclale oameni care vorbesc si gîndesc si visează si trăiesc în limba română.

Prietene, depinde de tine si numai de tine! Creste-ti platanul in felul in care-ti cresti copiii  si  creste-ti copiii puternici ca platanul. Fiecare la randul lui, fiecare generatie cu rolul ei. Numerele nu strivesc popoare, cateodata popoarele se sinucid sau sunt ucise de cei care-i conduc

Written by Theophyle

12/05/2010 la 8:14 pm

128 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bravo theophyle
    De acord in totalitate !
    PS . Cind incarcai proiectilele pe cuirasatul IOWA , te gideai ca ajungi sa dai lectii de viata pe blog ? 😆

    Stefan A.

    12/05/2010 at 8:24 pm

    • Stefan 🙂
      eu am fost pe Truman (CVN-75)si nu am incarcat proiectile 😀

      Theophyle

      12/05/2010 at 8:32 pm

      • Glumeam si eu ca romanul prost ! 🙂
        O curiozitate . In cit timp ai invatat „harta ” navei pentru a nu te pierde in ea ?

        Stefan A.

        12/05/2010 at 8:43 pm

        • cam 4-5 zile 🙂

          Theophyle

          12/05/2010 at 8:47 pm

      • HST Battle Flag

        Stefan A.

        12/05/2010 at 8:45 pm

        • Give’em Hell 😆

          Theophyle

          12/05/2010 at 8:48 pm

  2. salut din nou

    misto postare 🙂

    @ nicole: sansele unui eventual proces depind de declararea grevei ca ilegala

    razvan

    12/05/2010 at 8:27 pm

    • @razvan,

      Thanks.

      Dar, in raport de prejudicierea drepturilor copilului???

      nicole

      12/05/2010 at 8:31 pm

      • nicole, greva e drept garantat de constitutie in Ro
        legea da calitate de reclamant angajatorului, nu vorbeste nimic despre tertii pagubiti; or instantele noastre te baga in seama doar daca ai un text special de lege, si nici chiar atunci

        razvan

        12/05/2010 at 8:51 pm

        • @razvan,

          dar chiar intreb: PREJUDICIEREA FUNDAMENTALA A COPILULUI, IN CAZUL ASTA, NU CONTEAZA???

          nicole

          12/05/2010 at 9:07 pm

  3. „Amicul Dagnir Glaurunga, cunoscut sub numele de scena Turambar, incearca sa ne convinga ca istoria este scrisa de cifre care coplesesc civilizatii si darama imperii. Sunt sigur ca amicul nostru cunoaste bine cifre…”

    Cu acest prilej, tin sa-l anunt pe Turambar ca luna aceasta a aparut PRIMUL NUMAR DIN „GAZETA MATEMATICA JUNIOR”.

    O revista lunara pentru copiii din clasele I-IV, creata tocmai ca cifrele sa nu-i invinga pe copii, ci sa-i faca mai puternici, mai veseli si mai luptatori.
    Tocmai asta si-au propus autorii si graficianul (eu, ca sa ma dau mare): sa nu ii fraiereasca cifrele cu scortosenia lor.
    @Theophyle, iti pun pe mail acum pdf-ul ei. 🙂

    nicole

    12/05/2010 at 8:30 pm

    • Multumesc @nicole 🙂

      Theophyle

      12/05/2010 at 8:33 pm

      • 😆

        hai, mai, ca nu mor platanii cand vor lichenii…

        nicole

        12/05/2010 at 8:37 pm

        • @nicole, ca platanii sa nu moara trebuie sa fie cinei protejaza. Ii vom proteja cu toti vom trai, nu cu totii vom dispare. La propriu si la figurat.

          Theophyle

          12/05/2010 at 8:42 pm

  4. […] afla mai mult: Povestea unui platan de la Telega […]

  5. Buna seara,
    Foarte adevarat, Theophyle:”Numerele nu strivesc popoare, cateodata popoarele se sinucid sau sunt ucise de cei care-i conduc”.
    Dar cum pot popoarele sa-si desemneze conducatorii providentiali? De unde sa- i gaseasca? De cele mai multe ori increderea le este inselata.
    Va semnalez un articol din Gandul de maine:
    http://www.gandul.info/politica/scandal-in-pd-l-lumea-o-sa-spuna-ca-noi-in-loc-sa-guvernam-ne-certam-pe-cascaval-6114073
    La ce sa ne mai asteptam? Poate incepe PDL sa-si puna problemele la care trebuia sa se gandeasca mai demult.

    cedric

    12/05/2010 at 8:43 pm

  6. […] here to see the original: Povestea unui platan de la Telega This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  7. ”Dar cum pot popoarele sa-si desemneze conducatorii providentiali? De unde sa- i gaseasca?”

    Cedric, probabil, ținând cont de ce ne învață istoria. Mă și miră (dar și întristeaz), uneori, dispute mărunte, atunci când frontiera de Est a României este, în continuare, amenințată. Nu exagerez. Cine urmărește evenimentele de aici, inlcuisv cazul Vardanian (nu mai spun despre discuțiile despre 7 aprilie, parada de 9 mai sau criza Constituțională) nu poate să nu-și pună întrebări…

    agri

    12/05/2010 at 8:49 pm

    • @agri suntem si in criza de „conducatori” trebuie sa ne rezumam la o societate civila puternica ca sa sprijine niste valori si sa-si gaseasca niste repere 🙂

      Theophyle

      12/05/2010 at 8:54 pm

      • Din câte văd eu, criza (de care vorbim acum, adică mai puțin cea economică, deși lucrurile sunt mereu înt-o oarecare legătură) e un fel de minge, pe care nu vrea nimeni să și-o asume. Bine, dacă nu avem conducători, să le facem în ciudă și să ne apărăm cum putem, cu mijloacele ”prostimii” (adică ale societății civile, în limbaj ceva mai modernizat). Mi-e frică de indolența noastră, proverbială…

        agri

        12/05/2010 at 9:07 pm

        • @agri,
          cred ca ar trebui sa nu mai intrebam ce se da? si poate sa incepem sa luam.

          Cred ca cineva trebuie sa explice „pensionarilor” ca li s-au taiat pensiile din cauza lui Frunda ai a lui Andrei si ca faptul ca Patrifciu a dat o teapa, lipsete exact jumatatea de miliard pentru pensiile lor.

          Daca tot doresc niste capete sa le primeasca pe alea mai valoroase. Eu as fi arnjat niste manifestatii langa vilele respectivilor.

          Theophyle

          12/05/2010 at 9:16 pm

  8. nea Teo, te-am laudat de vro doua ori da azi ai facut-o de oaie.
    Am citit textu lu Turambar si pt. mine are cu totu alta semnificatie decit i-ai dat mata prin citate trunchiate.
    Turambar viseza un pic doineste, iar mata ii dai in cap cu date istorice. E ca si cum ai spune unei muieri
    Treceam, pe ganduri, fara zor,
    Plangea un greier prin mohor,
    Si peste pomi domol cadea
    A noptii tainica perdea.

    Cand te iveai intr-un tarziu
    Prin targul ce dormea pustiu,
    Parea ca pomii toti sunt plini
    De flori, de cantec si lumini

    Si ia incepe sa-ti explice ca te-ai putea misca mai repede, ca esti un mocait, ca tocma s-a gindit sa spele perdeaua, ca pomu nu cinta si nu e luminat decit de Craciun.

    neamtu tiganu

    12/05/2010 at 8:50 pm

    • @nemtzule, am citit textul lui turumbar i-am inteles doina si l-am imbarbatat asa cum face un prieten altuia. Ia citeste inca o data textul meu :)(

      Theophyle

      12/05/2010 at 8:52 pm

    • ahhhh, ce m-am emotionat!…

      …ti-ai pus sosetele in cosul de rufe sau iar ti le-ai lasat pe masuta din sufragerie? :mrgreen:

      nicole

      12/05/2010 at 8:55 pm

    • @NN

      Mare dreptate ai, femeile sunt proaste,idioate, n’are sentimente, incapabile, bune la cratita, poate si la pat (dar nu totdeauna)-da’ bune numa’ pen aia asa cum or fi ele tampitele.
      De ce dracu’ le-au dat drept de vot. Nu pot decat sa faca chestii minore care tin de casa omului (ca aia cu poloniu’, sry polonicu’?)

      Of man….ma apuca disperarea.

      eugeni

      12/05/2010 at 9:02 pm

      • cine e @NN? 😆

        nicole

        12/05/2010 at 9:05 pm

      • Sper ca se vede ca sunt sarcastic si ironic 🙂

        eugeni

        12/05/2010 at 9:06 pm

        • sry @NT

          Ca si cum ia-ai spune unei mueri…mi s-a parut peiorativ la adresa femeilor

          eugeni

          12/05/2010 at 9:08 pm

        • eeei, as! m-am umflat de plans. mai aveam putin si mi se urca pisica in brate, da’ a renuntat ca ma zguduia. rasul.

          nicole

          12/05/2010 at 9:11 pm

        • Ahaaa, esti sarcastic si ironic!!?? S-o luam ca exemplu pe pretena noastra coana Lina. ce crezi despre ea? Eu am impresia ca are mustati!

          neamtu tiganu

          12/05/2010 at 9:16 pm

        • @neamtule in fiecare sear ma obligati sa ma enervez! Mai lasati naiba intepaturile ca ma banez singur si ma duc la crasma :;)

          Theophyle

          12/05/2010 at 9:20 pm

      • Draga eugeni, nu-ti inteleg disperarea, spune sincer ce te framinta? Ai probleme cu femeile?

        Eu ma pricep extrem de bine la muieri, muierile sunt de mai multe feluri, de care fel vrei sa-ti povestesc?
        Uite am scris pe blogu meu despre curve http://la-neamtu-tiganu.blogspot.com/2010/01/violeta-si-carmen.html

        neamtu tiganu

        12/05/2010 at 9:09 pm

        • ei, uite ca si-a facut tziganu’ blog. iecstraordinar!

          nicole

          12/05/2010 at 9:15 pm

        • As vrea se fiu perfect clar-fara subtilitati

          Ma deranjeaza enorm faptul ca Ro este o societate Macho. Expresiile: Minte de femeie, la mintea femeii etc. Ma asteptam la cineva care sta „dincolo” sa nu foloseasca termeni peiorativi la adresa femeilor.

          Ma apuca disperarea pentru asta arata o mentalitae invechita, promovata si de rituri religioase, care va evolua foarte greu catre respect si adevarata valoare a femei.

          PS. Poloniu a fost descoperit de Marie Curie (asta spre dezvoltarea culturii generale)
          PPS. Nu ma intereseaza cum/ce / care femei frecventezi sau iti plac
          PPS. Ultimul meu post pe tema asta. Sry despre divagatie

          eugeni

          12/05/2010 at 9:27 pm

  9. …plangea padurea si zefirul,
    plangea si lacul linistit…

    nicole

    12/05/2010 at 8:56 pm

  10. agri, imi pare rau sa spun dar noi nu am tras invataturi nici din istoria noastra nici din istoria altora. Altfel , n-am fi repetat greselile din trecut: parca odata cu generatiile dispar si invatamintele.
    In alta ordine de idei, citesc in presa de maine despre un comunicat de azi al BOR din care citez:
    „Considerăm înşelătoare opinia conform căreia trebuie făcute economii, inclusiv prin sistarea lucrărilor la lăcaşurile de cult aflate în construcţie, deoarece prin edificarea unui lăcaş de cult se întăreşte solidaritatea şi cooperarea dintre credincioşi, inclusiv întărirea vieţii spirituale, care permite oamenilor să depăşească orice fel de criză, fără să se autodemoleze, ajungând la deznădejde sau la dezumanizare“
    Asta , ca raspuns la unele voci care sugereaza ca si biserica ar trebui sa isi dea seama ca in vreme de criza toti trebuie facem sacrificii, renuntind la planuri costisitoare c ugandul la cei care au mai mult nevoie de ajutor.
    De altfel, BOR sugerează că în fapt din cauza lipsei lăcaşurilor de cult suferim de criză financiară şi spirituală, iar soluţia salvatoare ar fi sporirea numărului de biserici
    http://www.curentul.ro/2010/index.php/2010051343497/Actualitate/Solutia-BOR-la-criza-sa-dam-tarii-cat-mai-multe-biserici.html
    Eu nu mai pot sa zic nimic.

    cedric

    12/05/2010 at 8:58 pm

    • Ce ai sa zici prietene. Pacat de mama lor ca i-a facut slujitorii Domnului 😦

      Theophyle

      12/05/2010 at 9:00 pm

    • Cedric, nici eu nu pot să zic nimic. Doar că uneori mă apucă o tristețe…

      Și atunci zâmbesc, așa. 🙂

      agri

      12/05/2010 at 9:14 pm

    • cedric
      Toata vorbaria aia ca vom adopta euro in 2014 , a fost o colosala minciuna . Spusa in public dar si gindita premeditat !

      Stefan A.

      12/05/2010 at 9:26 pm

  11. Buna seara! 🙂

    Nu va mai smiorcaiti sau intepati aici, ca nu e cazul. In alta parte arde deja sandramaua si nu e de bine. Vad ca nu ati comentat inca faptul asta si nu da bine pentru un blog serios ca al nostru 😉 Stirea a fost de dupa amiaza pe Hotnews.

    http://www.gandul.info/politica/scandal-in-pd-l-lumea-o-sa-spuna-ca-noi-in-loc-sa-guvernam-ne-certam-pe-cascaval-6114073

    Cetatean

    12/05/2010 at 9:27 pm

    • Cetatean, salut 🙂
      am citit @cerdric ne-a adus linkul.
      Din partea mea sa-si scoata ochi, martafoii 😦

      Theophyle

      12/05/2010 at 9:29 pm

    • Confirm citirea!

      neamtu tiganu

      12/05/2010 at 9:46 pm

  12. @neamtule in fiecare sear ma obligati sa ma enervez! Mai lasati naiba intepaturile ca ma banez singur si ma duc la crasma :;)
    *****************
    Hai bre nea Teo, nu te enerva, nu strica un pic de culoare, ne tachinam si noi, da fara ura, cel putin din partea mea.
    P.S Da sa stii ca ideea cu circiuma nu e rea, mai ales ca eu am patru zile libete ca e mare sarbatoare Christi Himmelfahrt.

    neamtu tiganu

    12/05/2010 at 9:28 pm

    • Adica vrei sa zici ca la voi nu se lucreaza de Inaltarea Domnului?

      Theophyle

      12/05/2010 at 9:31 pm

      • Miine, joi, e zi libera de la stapinire, iar vineri se face pod, pa pielea muncitorului exploatat. Min. turismului organizeaza multe sezatori folclorice, la mine-n cartier e cursa de ciclism, pe tot traseu ne da partidu multa bere si cirnati, pe care trebe sa-i platim.
        Nasoala e ca ploua, ploua, ploua, cum zice poietu
        Da, ploua cum n-am mai vazut…
        Si grele talangi adormite,
        Cum suna sub suri invechite!
        Cum suna in sufletu-mi mut!

        Oh, plansul talangii cand ploua!

        Si ce enervare pe gand!
        Ce zi primitiva de tina!
        O bolnava fata vecina
        Racneste la ploaie, razand…

        Oh, plansul talangii cand ploua!

        neamtu tiganu

        12/05/2010 at 9:44 pm

        • neamtule , nimic pomeni din partea partidului ?
          Chemati Vanghelie ca va organizeaza el sarbatori proletare !

          Stefan A.

          12/05/2010 at 9:48 pm

        • Da ce are partidu’ cu Inaltarea Domnului, te pomenesti ca CDU 😆

          Theophyle

          12/05/2010 at 9:51 pm

    • @tiganul neamt,

      NU, tu nu te tachinezi cu mine. Punct.

      nicole

      12/05/2010 at 10:03 pm

      • Gata coana Lino. Am inteles, sa traiti, nu ma tachinez cu tine. Punct.

        neamtu tiganu

        12/05/2010 at 10:18 pm

  13. Aurul a depasit 1.245 dolari uncia !
    Nu am sa incep sa vind din stiva din garaj !
    Ocupa mult loc dar la vremuri grele ……. 🙂

    Stefan A.

    12/05/2010 at 9:31 pm

    • Mai Stefane ai grija ce vorbesti ca te trezesti cu niste conlocuitori la poarta 😉

      Theophyle

      12/05/2010 at 9:33 pm

      • F-16-le e orientat cu botul spre gard, munitia e incarcata, asa ce e linistit! 🙂

        Cetatean

        12/05/2010 at 9:35 pm

      • 😆

        Stefan A.

        12/05/2010 at 9:36 pm

  14. Sorry, nu am vazut linkul, imi mai scapa si mie linkuri.

    Acum: grei iau sesizat ca Boc numai de alageri nu are timp si chef si incearca sa traga de timp. La mine in oras deja a fost adusa o echipa proapata interimara de organizat alegerile si vechiul om al lui Berceanu e pe tusa. Probabil ca oameni idin teritoriu ai greilor au reacitonat. Noua echipa a fost adusa de Anastase si Falca, apropiati lui Basescu.

    In logica asta se inscrie si cererea greilor de a organiza alegerile la iarna. E clar, cind baietii sunt liviti, vor pasuire. Interesant este si atacul sinucigas al lui Frunzaverde la Boc, asta arata ca greii percep cu adevarat lipsa lor de miscari in fata lui Basescu. Acum miriie la Boc, si, indirect, la Basescu.

    daca Boc cedeaza iarasi ca acum o luna in BP si e de acord sa mute alegerie din partid, greii il saboteaza afara doar si poate. Alegerile trebuie desfasurate in vara neaparat, si asa e prea tirziu. Sper ca Basescu sa nu cada in capcana facila a greilor, care vor sa speculeze conjunctura politica impotriva lui Boc.

    S-ar cam impune ameninintarea unei remanieri, daca nu o remaniere adevarata.

    Cetatean

    12/05/2010 at 9:34 pm

    • Parterea mea ca astai vor sa amane ca sa nu primeasca suturi imediat dupa congres. Nu au voie sa amane, parerea mea!

      Theophyle

      12/05/2010 at 9:37 pm

      • Pe cuvintul meu, daca as putea, i-as scrie lui Boc, sa nu mai cada o data in plasa BVB! Iti dai seama ca aceste miscari arata clar ca greii sunt incoltiti. Ei vor sa o lalaie, iar in 2012 se bazeaza pe Basescu si, de ce nu, pe o colaborare cu psd-ul.

        Gresesc fundamental, nu au invatat ca Basescu nu iarta nimic, nici macar propriul partid. Am inteles ca decizia se va lua in BP. Cred ca lucrurile sunt cam 50-50 in BP si cuvintul lui Boc e decisiv. S-ar impune prezenta lui Basescu la BP.

        Cetatean

        12/05/2010 at 9:41 pm

  15. Am pierdut azi citeva minute sa citesc „strategia economica” de 50 de pagini a psd-ului. Mega gargara, impozitare progresiva si cresteri de taxe. Astia pina nu baga Romania in faliment nu se lasa, mama lor de saraci si cinstiti!

    Cetatean

    12/05/2010 at 9:37 pm

    • Pacat de timp. E un material mestecat de Nastase si Dragnea, l-am citit. Aiurea!

      Theophyle

      12/05/2010 at 9:39 pm

      • M-am relaxat vinind „impozitarea progresiva” sub sintagme care o ascundeau. Am gasit „abordare diferentiata”. Un fleac, nu mi-a luat mult timp! 😉

        Cetatean

        12/05/2010 at 9:41 pm

        • Am citit si eu propunerea si am constat ca am hirtie igienica mai buna ! 😆

          Stefan A.

          12/05/2010 at 9:44 pm

  16. Ponta face precum Crin: isi securizeaza partidul in opozitie, refuzind intrarea la guvernare altfel decit dupa alegeri.

    Mai au de asteptat. Ideea e ca PSD poate fi strivit definitiv daca pina in 2012 se reuseste echilibrarea economica si introducerea votului prin corespondenta. Iar BVB inca mai functioneaza ca in anii 90. Idioti, trebuie rasi toti cit mai repede, oricite batalii au cistigat inainte!

    Cetatean

    12/05/2010 at 9:45 pm

  17. Stefan, PSD sunt mincati. Nici dracu nu ii iarta de cei 8 milioane de euro. De ce crezi ca a aparut tema intrarii la guvernare?

    Cetatean

    12/05/2010 at 9:46 pm

    • Nu cred ca PDL le mai da o sansa cu guvernarea !
      Sa ceara sefii PSD mila oamenilor ca poate string ceva banuti ! 🙂

      Stefan A.

      12/05/2010 at 9:51 pm

      • cine da bani la un partid in opozitie si pe timp de criza 🙂

        Theophyle

        12/05/2010 at 9:53 pm

        • Iliescu si Nastase .
          Poate si Patriciu la pnl ca prea il arde buza pentru admistie fiscala !

          Stefan A.

          12/05/2010 at 9:59 pm

        • iliescu e sarac si cinstit, Nastase ia nu da si Paturiciu nu prea sta bine cu incasarile in ultimul timp. 😉

          Theophyle

          12/05/2010 at 10:05 pm

  18. Amnistie my foot! Sa ii caute si in gaura de sarpe! Iote cine e liberalul lui peste! Iesi, ba, neinfricatule, si plateste-ti taxele, comunistoidule! Amnistie vrei?

    Eu, in locul lui KazMunai, puneam recuperatorii pe el.

    Cetatean

    12/05/2010 at 10:07 pm

    • ti-ai gasit sa scoti bani de la conu costache gazaru 😦

      Theophyle

      12/05/2010 at 10:09 pm

  19. Cetatean

    te intrebai daca planul de salvare al euro nu incalca Tratatul:
    „Le système de sauvetage est complexe. Il met en jeu un mécanisme de garantie des États, des prêts bilatéraux, des emprunts lancés par la Commission et la contribution du Fonds monétaire international,le tout combiné avec des interventions hors normes de la Banque centrale européenne (BCE). Le plan interprète de manière très élastique le traité de Lisbonne qui prévoit que, « lorsqu’un État membre connaît des difficultés ou une menace sérieuse de graves difficultés, en raison de catastrophes naturelles ou d’événements exceptionnels échappant à son contrôle, le Conseil, sur proposition de la Commission, peut accorder, sous certaines conditions, une assistance financière de l’Union à l’État membre concerné ». La spéculation est ainsi considérée,sinon comme une catastrophe naturelle,du moins comme un événement exceptionnel échappant au contrôle des États. Bel hommage rendu à l’économie de marché.
    La Banque centrale européenne, elle aussi, fait preuve d’audace : certes, elle ne financera pas directement les déficits des États, ce qu’interdit le traité, mais elle s’engage à acquérir des titres de la dette publique et privée auprès des banques pour leur apporter toute la liquidité dont elles ont besoin.”

    http://www.valeursactuelles.com/dossier-d039actualit%C3%A9/dossier-d039actualit%C3%A9/euro-rien-n039est-r%C3%A9gl%C3%A920100513.html

    razvan

    12/05/2010 at 10:11 pm

    • Hai ca’i buna, se inseala singuri 🙂
      Adica ei a inventat acuma o suveica Europena 😆

      Le plan interprète de manière très élastique le traité de Lisbonne

      Mama ce magarie 😦

      Theophyle

      12/05/2010 at 10:13 pm

      • am cautat de-am innebunit un articol cat de cat critic, majoritatea debordeaza de entuziasm stupid

        razvan

        12/05/2010 at 10:16 pm

        • razvan, ei cred ca si-au rezolvat proiblemele daramand casa. Habar nu au in ce au intrat. PIIGS stau la coada dupa bani 🙂

          Theophyle

          12/05/2010 at 10:20 pm

  20. hai ca asta e de citit la Beppe Grillo

    The metaphysical nature of debt

    http://www.beppegrillo.it/en/2010/05/the_metaphysical_nature_of_deb_1.html

    Theophyle

    12/05/2010 at 10:25 pm

    • Trebuie sa comand DVD cu ultimul spectacol facut in Italia .
      Cum am si cel precedent , sotia a ramas traznita cind a auzit ce zice dar si cum zice !
      De atunci e si ea un fan ! 🙂

      Stefan A.

      12/05/2010 at 10:30 pm

  21. OK, prieteni, ma duc sa citesc si eu ceva (off-line), ma intorc mai tarziu daca veti mai fi pe aici 🙂

    In orice caz multumesc pentru vizita si sper ca ne vom citi si maine 🙂

    Buna seara 😆

    Theophyle

    12/05/2010 at 10:28 pm

  22. razvan, merci!

    Hahaha, auzi, „de maniere elastique”!

    Stati oleaca sa vedeti aici elasticitate.

    Cetatean

    12/05/2010 at 10:32 pm

  23. Noapte buna Teofil
    Noapte buna, ALL

    tibi

    12/05/2010 at 10:45 pm

  24. Aflu acum la Nasul/B1TV, de la dl Copilu (presedinte asociatie de pensionari – ce nume de pensionar!!!), ca in Romania exista peste 350,000 de pensionari care au o pensie mai mare de 5000 RON/luna (adica intre 5000 RON-1800RON). Adica minim 1200 EURO/luna.

    Am incercat un calcul la limita minima:

    350,000×1200 EURO/luna = 420,000,000 EURO/luna. (adica patrusutedouazeci milioane euro/luna).

    Pe an, aceasta inseamna:

    420,000,000 EURO x 12 luni = 5,040,000,000 EURO/an (adica cinci miliardepatruzeci milioane euro pe an)

    Repet: CINCIMILIARDE EURO ANUAL CASTIGA 350,000 PENSIONARI IN ROMANIA.

    Total numar pensionari: 4,750,000.

    Spuneti-mi daca gresesc undeva la cifre.

    Comments?

    nicole

    12/05/2010 at 10:46 pm

    • Nicole, eu pe tine te cred, insa cifrele sunt aiuritoare ca sa fie adevarate…

      Cetatean

      12/05/2010 at 10:47 pm

      • Nu sunt: SUNT REALE. ELE PROVIN DINTR-O SITUATIE/RAPORT/TABEL PE CARE IL AVEA DL COPILU’ LA NASUL TV.

        Poti insa sa le verifici, te rog???
        De unde luam aceste statistici???

        nicole

        12/05/2010 at 10:51 pm

  25. Razvan, fii atent:

    „un État membre connaît des difficultés ou une menace sérieuse de graves difficultés, en raison de catastrophes naturelles ou d’événements exceptionnels échappant à son contrôle.

    Bun…Acuma. Am mai citat articolul 123 care nu are nevoie sa fie interpretat elastic, fiind clar: BCE si Bancile Centrale NU AU VOIE SA CUMPERE OBLIGATIUNILE STATELOR: „Il est interdit à la Banque centrale européenne et aux banques centrales des États membres, ci – après dénommées «banques centrales nationales», d’accorder des découverts ou tout autre type de crédit (includem aici acel Special Vehicle Purpose) aux institutions, organes ou organismes de l’Union, aux s, aux autorités
    régionales ou locales, aux autres autorités publiques, aux autres organismes ou entreprises publics des États membres; l’acquisition directe, auprès d’eux, par la Banque centrale européenne ou les banques centrales nationales, des instruments de leur dette est également interdite.

    Bun. Ei zic ca le-a cazut din cer catastrofa asta. Las ca incalca direct art 123, care e clar ca lumina zilei, dar nici scuza nu le reuseste, pentru ca au intrat in dificultate nu pentru ca a aparut o catastrofa, ci fiindca au facut deficit!

    Ha! Au incalcar anterior art. 126: „Les États membres évitent les déficits publics excessifs”.

    Asta e faimoasa cauza a aparitiei evenimentelor supranaturale invocate.

    Si daca mai vreti, au mai incalcat ceva, art. 125″

    L’Union ne répond pas des engagements des administrations centrales, des autorités régionales ou locales, des autres autorités publiques ou d’autres organismes ou entreprises publics d’un État membre, ni ne les prend à sa charge, sans préjudice des garanties financières mutuelles pour la
    réalisation en commun d’un projet spécifique. Un État membre ne répond pas des engagements des
    administrations centrales
    , des autorités régionales ou locales, des autres autorités publiques ou d’autres organismes ou entreprises publics d’un autre État membre, ni ne les prend à sa charge,
    sans préjudice des garanties financières mutuelles pour la réalisation en commun d’un projet spécifique”.

    Tocmai si-au dat foc la rahatul ala de Tratat de la Lisabona. Numai nemtii au fost destepti ca nu si-au rezervat portita de iesire.

    Cetatean

    12/05/2010 at 10:46 pm

  26. Reformulat: s-au zbatut sa semneze un tratat pe care l-au incalcat cind inca nici nu se uscase cerneala pe semnaturi. Au incalcat art. 126, facind deficite excesive, apoi au dat vina pe cauze supranaturale si au fortat art. 122.2, intr-un sens pe care nici un copil de gradinita nu putea sa o faca, apoi si-au bagat picioarele in art 123 care interzice expres BCE sa cumpere obligatiunile statelor, si, in final, au mai incalcat si art 125, facind responsabile state excedentare ca Germania de state deficitare ca Grecia.

    Pai astia miine incalca orice, pentru ca la asa interpretari elastice…Cum sa le delege nemtii suveranitatea?

    O astfel de Europa a birocratilor merita tot dispretul. Huo!

    Cetatean

    12/05/2010 at 10:52 pm

  27. Nicole, am informatia ca pensiile speciale inghit anual 1 miliard de euro.

    http://www.roportal.ro/stiri/pensiile-speciale-aspira-anual-un-miliard-de-euro-2433862.htm

    Cetatean

    12/05/2010 at 10:55 pm

    • Cetatean
      FED a cumparat titluri toxice din banci pentru mai bine de 1.200 miliarde $. CUMPARAT
      BCE si bancile nationale centrale au „usurat” seifurile bancilor din UE prin o operatie de credit .
      Tu dai titlu de stat si noi te imprumutam (pe un an) cu contravaloarea titlului de stat ( la 100 % ). In teorie , peste un an , bancile ar trebui sa rascumpere aceste titluri.
      PS . Masura asta a fost creata duminica ca pe piata erau doar ordine de vinzare si nici un ordin de cumparare .
      Practic , cine avea in depozit titluri de stat a unei tari euro , nu avea la cine sa vinda !

      Stefan A.

      12/05/2010 at 11:06 pm

    • @cetatean

      Astia vorbesc despre „pensiile speciale”:

      „230.000 de pensii speciale aproape 1 miliarde euro (circa 1% din PIB)”

      In statistica dlui Copilu era vorba despre total pensii mai mari de 5000 RON – adica peste 350,000 de persoane.
      Iti dai seama insa ca cele 350,000 contin probabil mai multe tipuri de pensii DE STAT (nu neaparat „speciale” catalogate ca atare), la care se adauga probabil si pensii ale unora care provin din mediul privat.

      Oricum, ar fi interesant sa cunoastem o situatie OFICIALA si nu una filtrata de diverse publicatii.

      multumesc pentru straduinta! Este, oricum, de urmarit fenomenul indeaproape, nu crezi?

      Pe site-ul ministerului muncii apar niste statistici care il confirma pe dl Copilu – nr pensionari = 4,730,000, iar pensia medie – vreo 700 lei.
      nu sunt date sau nu le gasesc eu despre pensii pe grupe de valori/nr persoane.

      nicole

      12/05/2010 at 11:09 pm

      • Nicole
        Nimeni nu va publica informatii detaliate privind numarul de pensii peste4.000- 5.000 lei /luna .
        Asa cum nimeni nu va publica numarul de generali activi , in retragere sau rezerva si nici pensile lor.
        Pur si simplu cifrele sint explozive !

        Stefan A.

        12/05/2010 at 11:16 pm

        • Stefan,

          Nu am cerut NUME, am cerut statistici CORECTE SI CLARE.

          Ele trebuie si probabil ca sunt publice. Poate nu stiu eu sa le caut si de aceea cer ajutorul.

          Chiar vreau sa stiu daca 350,000 de oameni au pensii anuale intr-un total de MINIM 5 miliarde de euro (asta pentru ca am calculat totalul in limita minima anuntata de dl Copilu de 5000 RON/pers.xluna).
          Ar trebui sa vrem toti, atata vreme cat vorbim despre bugetul Romaniei pe care il finantam cu totii.

          nicole

          12/05/2010 at 11:22 pm

        • Nicole , nici eu nu am scris de NUME
          am scris „numarul de pensii………… numarul de generali”

          Stefan A.

          12/05/2010 at 11:27 pm

      • @nicole, buna seara.
        Iata adresa de la care poti avea detalii, dar datele sunt doar pentru anul 2009:

        Dă clic pentru a accesa pensii2009.pdf

        Date mai recente nu a publicat guvernul despre pensiile civile.

        Voi continua cu alte linkuri.

        casandra

        12/05/2010 at 11:28 pm

    • stii care e faza? nu pot accesa linkul ca ma „arunca” safari-ul afara din aplicatie. xxxxxxx (injuratura!)

      nicole

      12/05/2010 at 11:27 pm

      • Ia-l in alt broweer, nu ai un firefox?

        Uite aici:

        Doar cei aproximativ 140.000 de pensionari de la serviciile secrete, Interne si Aparare costa statul aproximativ 1 mld. euro pe an.

        Principalii beneficiari de pensii speciale sunt fostii angajati din structurile ministerelor de Interne si de Aparare, precum si cei din serviciile speciale (SRI, SIE sau SPP), numarul acestora ajungand la aproximativ 140.000 de oameni, potrivit unor informatii furnizate ZF anterior de cele doua ministere. Salariatii din aceste structuri nu cotizeaza in timpul vietii active pentru pensia de stat si nu isi primesc pensia din bugetul public de pensii, ci prin alocari de la bugetul de stat catre ministerele respective.

        Una din prevederile legii unice a pensiilor pe care guvernul vrea sa isi asume raspunderea este recalcularea pensiilor speciale in termen de sase luni de la intrarea in vigoare a actului normativ si includerea in sistemul public a pensiilor speciale. In total, numarul pensiilor speciale in plata ajunge la aproximativ 200.000.

        Pe langa fostii angajati de la Interne si Aparare, pensii speciale mai primesc si parlamentarii, diplomatii, magistratii si unii angajati din aviatia civila. Diferenta este ca pentru plata pensiilor acestor categorii o parte din bani vin de la sistemul public de pensii, diferenta fiind acoperita de la bugetul de stat.

        „Singurele categorii care vor fi afectate negativ de lege sunt beneficiarii pensiilor de serviciu (pensii speciale – n.r.). De asemenea, vor fi inasprite sanctiunile pentru cei care se inscriu pentru pensionare anticipata”, spune Mihaela Arteni, secretar general in Ministerul Muncii.

        Secretarul de stat din Ministerul Muncii Mihai Seitan a declarat anterior ca pensiile speciale urmeaza sa fie recalculate si, in medie, cele care au peste 10.000 – 15.000 de lei vor ajunge la un nivel de 40-50 la suta, in functie de contributivitate, a mai spus Seitan.

        La nivelul anului trecut, pensia medie in cadrul structurilor din Ministerul Apararii era de 1.493 de lei (355 de euro), in timp ce fostii angajati de la Interne incasau o pensie lunara medie de 1.440 de lei (342 de euro).

        In consecinta, potrivit unui calcul ZF, statul cheltuie anual aproximativ un miliard de euro doar pentru plata pensiilor speciale. Prin reducerile care ar urma sa fie operate prin legea pensiilor, cel putin cateva sute de milioane de euro vor fi economisiti la buget.

        Pensia speciala medie a judecatorilor si a procurorilor (aproximativ 2.500 de persoane) este in prezent de 8.000 de lei (2.400 de euro), potrivit unor informatii din piata, iar cele mai mari pensii ajung pana la 20.000 – 30.000 de lei (4.800 – 7.200 de euro). Pensia medie este in prezent de 714 lei (170 de euro).

        Seitan a mai spus ca, potrivit proiectului de lege, pensiile se vor calcula in functie de contributia fiecarui salariat si de valoarea punctului de pensie la vremea respectiva.

        El a mai spus ca proiectul de lege vizeaza si pensiile aflate in plata, iar toate pensiile speciale vor fi recalculate astfel incat sa revina „in zona de contributivitate”, astfel incat acestea sa se incadreze in principiile legii si sa nu mai existe diferente atat de mari intre pensiile din acelasi sistem si intre pensii in general.

        Intrebat daca nu este ilegal sa schimbi un drept castigat, Mihail Seitan a explicat ca dreptul castigat este de fapt dreptul la pensie, pe care nimeni nu il poate lua, insa cuantumul pensiei inseamna altceva.

        Ministrul interimar al muncii, Gheorghe Pogea, a declarat ca legea unica a pensiilor ar avea efect pozitiv privind reducerea cheltuielilor cu 3,7 mld. lei in 2010 si peste 23 mld. lei in 2020. O parte din bani ar urma sa vina si din includerea in sistemul de pensii a celor care realizeaza venituri din profesii liberale. „Reforma pensiilor promite economii substantiale la bugetul de pensii. Desi nu va trece bugetul pe plus, va taia din deficitul estimat pentru acest an la 6 miliarde de lei”, spune Mihai Bobocea, secretar al Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR).

        Cetatean

        12/05/2010 at 11:30 pm

        • sunt pe Mac! n-am firefox!

          multumesc mult, @cetatean dragutz! 🙂

          hai sa nu ne lasam in baza zf. trebuie sa obtinem datele!

          nicole

          12/05/2010 at 11:51 pm

    • Salut casandra
      Si atunci cum se explica ca Plesita (iesit la pensie general) lua pensie de peste 12.000 lei /luna ?

      Stefan A.

      12/05/2010 at 11:31 pm

      • Nu am situatii despre pensiile securistilor. Dar oricum ei sunt si acum protejati, oricare le-ar fi numele recent.

        casandra

        12/05/2010 at 11:36 pm

      • Stefan, vezi sa nu adormi linga ele, ca ai ceva!

        Mai bine inveleste-le cu prelata avionului! 😉

        Cetatean

        12/05/2010 at 11:40 pm

      • @Nicole, asta am gasit la repezeala pentru tine 😉

        Cetatean

        12/05/2010 at 11:53 pm

        • thanks a lot, my friend! 🙂

          nicole

          12/05/2010 at 11:55 pm

      • 😆 :mrgreen:
        Se explica prin faptul ca trebuie sa li se multumeasca pentru „servicii aduse patriei”. Poate ca nu stii, dar am citit un material inspaimantator despre cum a sfarsit acest monstru cu chip de om intr-un sanatoriu privat din Romania. Poate gasesc linkul sa vi-l dau. Cati ca el?

        nicole

        12/05/2010 at 11:53 pm

        • Nicole, ai mai jos, ultima mea postare, despre alt monstru, inca viu 😦

          Cetatean

          12/05/2010 at 11:57 pm

  28. salut si lectura placuta, ThPh,

    azi am vorbit cu un tinar -> anti Basescu total, dar in nici un caz pesedist…ci cu vederi liberale.

    L-am intrebat ce parere are despre masurile anti-criza anuntate de basescu. Mi-a raspuns ca este 100% de acord cu ele si ca acestea trebuiau luate inca din 2004.
    😉

    orangeskorpion

    12/05/2010 at 11:06 pm

  29. Skorpi, cool 😉 Bases misca partidul in zona liberalilor adevarati.

    In PDL insa e bataie. http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/copiii-lui-zeus-se-revolta-contra-tatalui-186429.html

    Stefan, FED-ul face asta de cind a aparut. Cumpara bonduri ale SUA sau titluri toxice si arunca bani pe piata, crescind inflatia. Nimic nou.

    BCE a cumparat titluri de stat fara acoperite. Practic, existau titluri de stat, dar detinatorii lor aveau nevoie de banii-contravaloare. Problema: Statele trebuiau sa le rascumpere, nu BCE! or, statele de asta le-au vindut, ca ele vroiau bani in locul titlurilor!

    E clar, BCE a pornit tiparnita. Am citit ca Germania a batut cu pumnul in masa si a cerut, in schimbul masurii, Presedintia BCE pentru Weber. Nu mai negociaza, o impun.

    „L’Allemagne a imposé dans les négociations sur le vaste plan d’aide à la zone euro la nomination d’Axel Weber, président de la Bundesbank, pour succéder à Jean-Claude Trichet à la tête de la Banque centrale européenne (BCE) à l’automne 2011, rapporte le Handelsblatt mercredi”.

    Cetatean

    12/05/2010 at 11:13 pm

    • Just cetatean dar asteapta tu sa rascumpere Italia 1.470 miliarde de euro de datorie !
      Nu au cum si cu ce .
      Cred ca nemtii incep sa vada ca au fost luati de fraieri ! Si se vor enerva !

      Stefan A.

      12/05/2010 at 11:19 pm

  30. Razvan, ai un articol critic despre BCE, stiu ca ai cautat mult si nu ai gasit.

    http://www.lexpansion.com/economie/actualite-economique/pourquoi-la-bce-a-fait-volte-face_232024.html?xtor=RSS-115

    Cetatean

    12/05/2010 at 11:21 pm

  31. Stefan, nemtii si-au rezervat posibilitatea de a iesi din euro daca celelalte state vor face presiune asupra lor, sa mai accepte viitorul sef al BCE, Weber, alte injectii. daca nemtii ies din euro, reintroduc marca si crapa euro. Cum au incalcat astia Tratatul il incalca si ei (ba nu, si-au rezevat posibilitatea legala de a sesiza Curtea lor in caz de ceva0.

    Cetatean

    12/05/2010 at 11:28 pm

  32. Noapte buna all.
    Ma duc la numar lingourile sa pot dormii linistit! 😆

    Stefan A.

    12/05/2010 at 11:36 pm

  33. Stefan, vezi sa nu adormi linga ele, ca ai ceva!

    Mai bine inveleste-le cu prelata avionului! 😉

    Cetatean

    12/05/2010 at 11:40 pm

  34. Trasni-l-ar Sfinta Cruce pe profanatorul asta de morminte ale eroilor neamului! HUOOOOO!

    http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Voicu_si-a_tras_cavou_peste_un_erou_0_260374530.html

    (Iertati, dar asta e peste poate, sufletul meu de roman si de crestin nu suporta asa ceva!)

    Cetatean

    12/05/2010 at 11:47 pm

    • este atat de grotesc incat imi spun ca sufletele mortilor se razbuna.

      nicole

      13/05/2010 at 12:07 am

  35. @Cetatean,

    Orice comparatie cu Plesita nu suporta asemanare, crede-ma.

    Pe de alta parte, ce crezi ca poate naste aceeasi ideologie care a facut discipoli ai lui iliescu in comun cu cei ai de la care Plesita a invatat?

    nicole

    13/05/2010 at 12:05 am

    • Comunismu nu e ideologie, e satanologie.

      Cetatean

      13/05/2010 at 12:08 am

      • de acord!

        si cand te gandesti ca zeci de ani, chiar si astazi, exista insi care ni-l „vand” ca pe rai!…
        Eu am trait acele vremuri, @cetatean, iar astazi vad in deplina manifestare exact „omul nou” creat de acel iad.

        nicole

        13/05/2010 at 12:17 am

  36. Nicole, daca nu ar exista o dreapta Judecata, ai fi tentat sa le aplici tu pedeapsa la astia. 😦

    Noapte buna, ma duc, amarit, la culcare. Mult mai are de treas neamul asta! 😦

    Cetatean

    13/05/2010 at 12:07 am

    • noapte buna, @cetatene! odihna placuta, c-o meriti! 🙂

      nicole

      13/05/2010 at 12:39 am

  37. @casandra,

    ACOLO, IN ACEL TABEL, ma uitasem. Dar nu cred ca ceea ce citesc este ceea ce cuprinde statistica reala:

    Peste 5000 315 299 215 84 – 6 9 – 3 6 1 –

    Daca facem chiar si totalul, ar rezulta in jur de 1000 de persoane cu pensii peste 5000 de lei. Nu cred. Chiar nu cred ca interpretez corect tabelul, ori ca el reprezinta intrega situatie la care ne raportam.

    Ar trebui sa adresam o intrebare concreta si directa.

    Daca gresesc, imi cer scuze anticipat.

    nicole

    13/05/2010 at 12:13 am

  38. 🙂 Multumesc pentru preluare, intzeleptule.

    Scuze ca raspund atit de tirziu. Lumea reala m-a luat din fatza calculatorului.

    Nu sint chiar atit de sceptic si pesimist precum rezulta din analiza ta. Stiu ca avem parte si de exemple de succes, de supravietuiri peste secole ale unor grupuri etnice. Si eu sper din tot sufletul ca peste 100 de ani sau peste 200 de ani sa se vorbeasca tot romana la umbra platanului meu, daca nu cumva nepotii mei il vor taia intre timp, ca poate lor n-o sa le placa atit de mult copacii precum mie.

    Insa tot mi-e teama, mai ales dupa cum vad cum merg lucrurile. Acest mal d’etre, aceasta lehamite rasfatzata de care dam dovada chiar in vremea cind avem cele mai multe sanse ca popor. Iar pentru fiecare exemplu de succes de-al tau, si eu iti pot da alte exemple de esec. Printre care cel mai ilustru, fara tagada, este cel al poporul roman. Romanii aia din Imperiul Roman, care au cucerit o buna bucata de lume de pe vremea lor si care pe urma s-au imburghezit si lenevit si decadentizat si s-au lasat lovitzi in shuncile lor de imbuibatzi de catre barbarii cei plini de foame, de putirintza si de dorintza de viatza. Salbatici, dar vii. Civilizati, dar lenesi si lasi si moi.

    Mi-e teama ca ne imbuibam si ne pierdem printre crapaturi.

    😦

    PS: Vreau si eu Gazeta Matematica Junior, pentru fetele mele.

    Turambar

    13/05/2010 at 12:17 am

    • @Turambar,

      🙂

      @Theophyle iti poate furniza adresa mea de mail, iar eu te pot indruma catre editura Didactica Publishing House direct la tinta.
      Revista apare in colaborare cu Societatea de Stiinte Matematice din Romania (cea care publica DE 100 DE ANI celebra Gazeta Matematica) si cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, si se adreseaza copiilor de diferite niveluri. Nu este o revista DOAR pentru excelentza, dar este si o revista pentru copiii cu aplicatie speciala la matematici. Mesajul este: Nu este greu sa iubim matematica.

      Nu vreau sa fiu ostentativa, dar promovez asta pentru ca stiu bine cat de oportuna este o asemenea publicatie si – ca mama de copil de clasa a III-a – imi doresc mult ca ai nostri copii sa acceada sprintar si prin studiu spre regina stiintelor.
      Avem nevoie de logica in romania, de studiu si temeinicie, accesate initial prin JOC.

      Astept mailul tau si al tuturor celor care au nevoie pentru copiii lor de aceasta revista minunata.

      nicole

      13/05/2010 at 12:36 am

  39. Buna dimineata,
    Nu vreau sa va enervez de la prima ora (eu sunt extrem de revoltat) dar trebuie sa vedeti pana unde merge nemernicia: nu e destul ca s-au infipt in fruntea bucatelor in timpul vietii, vor sa-si asigure un loc pe masura si dupa moarte:
    http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Voicu_si-a_tras_cavou_peste_un_erou_0_260374530.html
    Ma pun in situatia urmasilor generalului doctor, care de 6 ani se zbat sa scoata la iveala infamia , fara succes, pentru ca PSD -ul si toata mafia aferenta se vor stapani pe viata noastra, cea de acum si cea de Apoi!

    cedric

    13/05/2010 at 8:12 am

    • Salut @Cedric, multumesc pentru link. Ne vom ocupa si de asta 😦

      Theophyle

      13/05/2010 at 8:42 am


Comentariile sunt închise.