Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Politica de peşteră si brigandajul economic

Traditia spune ca meseria cea mai veche din lume este prostitutia, gresit! Politica este cea mai veche meserie din lume. Sunt sigur ca si intr-o pestera in care traia o ceata de Neandertali s-a facut politica. Si asta ar insemna cam ceva intre 250 de mii de ani pana la vreo 25 de mii de ani inaintea zilelor noastre. In pestera neandertalilor a existat intotdeauna un mascul alfa, dar a existat intotdeauna si un candidat care si-a dorit acest statut. Intre ei a existat mereu un hrebenciuc. Neanderthalul politic, care instiga, cantarind intotdeauna destoinicia si puterea conducatorului cetei. El stia cand sa-l ajute sau inca nu pe candidatul la conducerea cetei.    Hrebenciucul neanderthal era neputinciosul care si-a gasit locul prin depuricarea conducatorului. Intre timp am evoluat, hrebenciucul a ramas insa in memoria genetica a societatii, el s-a perpetuat impreuna cu ea.

Intre timp, ceata neolitica a inceput sa-si regleze relatiile inter-umane. Masculul alfa s-a transformat uneori in femela alfa, toti aveau statut, toti mancau sau mureau de foame. Individul cel mai slab  isi aducea aportul, strangea lemne sau avea grija de foc, statea la panda. Batranii stiau locurile de vanatoare si dadeau sfaturi, in noptile friguroase povesteau cetei, zilele pazeau copiii.  Pentru a manca trebuia sa faci ceva, sa sti ceva, aveai un rol.   

Aparitia agriculturii si domesticirea animalelor au creat surplusul pastrat de la an la an. Surplusul a creat bogatia, bogatia a stratificat si mai adanc ceata, ceata a devenit trib. Tribul si-a creat traditia. Traditiile au evoluat in legi, triburile in popoare. Componentele bogatiei s-au transformat, substanta ei a devenit simbol al harniciei, al potentei, al iscusintei si destoiniciei. Din nefericire si al exploatarii, al lacomiei si al nemerniciei de multe ori.

Popoarele au devenit state, cate o data statele au nimicit natiuni. Dupa o copilarie zbuciumata, statele au reusit sa-si coordoneze existenta printr-o definitie a relatiilor dintre cei care conduc si cei care sunt condusi. Primul razboi mondial a bagat majoritatea societatilor occidentale intr-un soc profund. Pe langa durerea sacrificiului uman a creat averi imense prin practicarea pe scara mondiala a brigandajul economic . Dupa aceasta enorma tragedie, masele au hotarat doua lucruri: ce a fost trebuie sa dispara si trebuie inlocuit cu ceva mai uman si al doilea lucru, traim acum, si ridicam plezirismul la rang de ideologie.

Ambele optiuni au fost gresite. Prima a dat nastere societatilor comuniste si fasciste, a doua a creat consumerismul irational, alimentat de brigandajul economic, a produs primul dezastru economic mondial, “marea criza”.  Povestea s-a repetat in al doilea razboi mondial, mult mai ucigator si mai tragic. O mare parte a Europei a fost transformata cu forta armelor in colonii rusesti, fortate in adoptarea modelului de viata comunist, in care omul nu conta de loc.

Europa occidentala a apucat 45 de ani de prosperitate in care si-a refacut economiile cu ajutorul american si sub umbrela militara americana. Prosperitatea castigata pe banii americanilor si prin caracterul national al fiecarui popor a generat un stat social sustenabil. URSS a intrat intr-un colaps economic inevitabil, exact cum spunea Judge Bell: omul este o fiinta genetic acumulatoare si averea lui, mica sau mare, este un lucru esential. Omul tinde spre consumerism cultural sau material, asta costa bani si banii trebuie acumulati pentru a fi cheltuiti. El a prezis ca acest sistem se va prabusi pentru ca este un sistem impotriva naturii umane.

Prabusirea URSS a dat o sansa Estului European sa se elibereze si sa-si creeze noi parghii pentru a trai mai bine. Dintre toti cei mai intarziati suntem noi. De fapt, in sufletul nostru stim ca suntem cei mai intarziati, stim ca am fost mintiti si ca am fost furati, stim ca inca mai suntem si astazi.  Membrii  tribului cei mai puternici si mai abili au parasit vatra, ceilalti au ramas sa traiasca intr-un fel de comunism,  numit acum socialist, taranist, liberal sau pedelist. Tot comunism este, avutia noastra nu mai apartine statului totalitar, apartine mostenitorilor lui, comuna briganzilor economici, baronilor talhari sau daca doriti mogulilor rosii. 

Fatalitate, nu! Doar prostie, indolenta, lipsa de responsabilitate a conducatorilor cetatii. Vor fi ei pedepsiti? Niciodata. Nimeni nu-i va pedepsi! Si-au cumparat dreptatea, pe toata,  cu bani pesin, perpetuand justitia comunista la varfurile “noii justitii”.

Cu o politica de pestera si cu  brigandajul economic existent nu poate exista sansa! Un proiect pentru Romania TREBUIE INCEPUT de la justitie. Cat timp justitia la varfurile ei nu se va schimba, va continua politica de pestera si brigandajul economic. Daca se va face dreptate si va exista o pedeapsa rapida si eficace pentru abuzurile politice sau economice, va exista o sansa. Fara, vom fi condamnati la falimentul economic dupa cel moral in care deja suntem. Brigandajul economic este o lacomie pura si lacomia nu are nici limita si nici mila!

Written by Theophyle

03/05/2010 la 7:59 pm

151 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frumos si edificator scris Theophyle !
    Rar ma impresioneaza anumite articole .

    Stefan A.

    03/05/2010 at 8:06 pm

    • @Stefan,
      Multumesc, cate o data lucrurile trebuie scrise/spuse 🙂

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:11 pm

  2. […] afla mai mult: Politica de peşteră si brigandajul economic […]

  3. Theophyle,
    Nu eram în stare să continuu cititul, fiindcă am avut neinspiraţia să o iau cu începutul şi nu se mai sfârşea râsul.
    Mi-a dispărut la sfârşit, din cauza altui început, amintit de tine în deplină concordanţă cu modestele mele convingeri:

    „Un proiect pentru România TREBUIE INCEPUT de la justitie”.

    Asta e, altfel vom tot începe la nesfârşit!

    Băşcăliosul

    03/05/2010 at 8:10 pm

    • Bascaliosule 🙂
      asta este profundul adevar. Unde nu e lege nu va fi nimic – NICIODATA 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:13 pm

  4. Salut din nou…
    In general, fara o justitie corecta democratia nu functioneaza.

    Diana

    03/05/2010 at 8:15 pm

    • Diana, salut,
      nimic nu functioneaza 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:21 pm

      • Ba da, functioneaza politica de pestera & brigandajul economic.

        Diana

        03/05/2010 at 8:24 pm

  5. Ma plimbi in pestera neolitica sa dau de Barbuleasca. Fascinant. 😆

    Turnofftheglory

    03/05/2010 at 8:23 pm

    • As fi preferat s-o vad exponat la Antipa 🙂

      Diana

      03/05/2010 at 8:24 pm

    • TOG, ai grija are o fata de canibala 😦 Doamne fereste sa ajungi in fata ei la o judecata fara un biletel roz 🙂

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:28 pm

  6. Cat mai e pana la numirea judecatorilor in pozitii inalte?

    Turnofftheglory

    03/05/2010 at 8:24 pm

  7. Cred ca undeva in traditiile noastre s-a strecurat ceva mizer si ne-a corupt reactiile. Habar nu am daca e religia, proximitatea bizantina sau ingaduinta. Ceva a stricat parcursul saxon. Nu e intamplator ca semanam cu grecii si latinii.
    De nu ne putem avea femei superbe si pofta de viata cunoscuta combinata cu foamea de dreptate.
    Stii ce este infiorator la romani? Acceptarea coruptiei. Faptul ca stim ca sunt magari, hoti, corupti si tratam asta ca si cum ar fi normal. E normal sa ai de exemplu un idiot al doilea om in stat? E normal ca niste panarame expirate sa imparta dreptatea in Romania?
    E normal sa il tii pe Videanu ministru cand asta se ocupa de Marmosimul lui pe fata ca prietenul lui Nastase?
    Ei sunt angajatii nostri si nu invers. Democratia presupune demos nu smecheri ce detin parghiile de putere datorita banului.
    Cand omul de afaceri si puterea sa financiara e relevanta, unde dracu mai e democratia in Romania?

    Turnofftheglory

    03/05/2010 at 8:30 pm

    • Mai TOG si eu imi pun de mule ori aceleasi intrebari. Poate suntem neam prost?

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:33 pm

  8. Nu. Cred ca avem mai multi fii greci, turci si slavi decat putem accepta cu toata latinitatea noastra. Gandeste-te la blestemata de Miorita. Trebuia sa puna naibii mana pe ciomag si sa crape capul ungureanului si vranceanului nu sa smiorcaie invins inainte de batalie.
    Nu cred ca un neamt ar fi spus, no bine, apai daca tre sa mor oi mere.
    Miorita aia e codul genetic la traditiilor noastre.

    Turnofftheglory

    03/05/2010 at 8:38 pm

    • TOG, au trecta ata de multi pe aici, ca nimeni naiba nu mai stie din ce se trage. Important acum este daca sunte sau nu capabili sa facem ceva. Asta este intrebarea? 🙄

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:43 pm

      • Teophyle, Tog,
        Dacă soluţia nu era legată de întrebarea aia, înseamnă că ne alegem cu alta… la urmă: ne apucăm de crescut cu toţii oi, ca să facem numai brânză bună în burduf de ciobănesc. 🙂

        Băşcăliosul

        03/05/2010 at 8:51 pm

    • Uite, tu nu semeni cu ciobanul ala. Aia nu e familia ta. Sa-i dai incolo e primul pas. Chestie de vointa, pana la urma.

      Diana

      03/05/2010 at 8:43 pm

    • Sara buna la toti

      TOG ai gresit accentul:

      „shi she daca m’omoara, lor sa le hie de ghini”
      de partea ailalta:
      ” No pai asta nu grijeste de jite, no pai sa le loam ca orcum mor cu zile”

      🙂

      eugeni

      03/05/2010 at 8:54 pm

  9. Seara buna Teofil
    Seara buna ALL

    Exceptional articol.
    Nu spun mai mult, ca iar imi sar ‘patriotii’ in cap. 🙂
    Totusi; traim noi, romanii, intr-un soi de preistorie perpetua ? 🙄

    tibi

    03/05/2010 at 8:43 pm

    • @tibi, salut 🙂
      noi traim in neoliticul politic si in capitalismul secolului al XIX-lea 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:44 pm

      • Am uitat sa-ti multumesc 🙂

        Theophyle

        03/05/2010 at 8:45 pm

        • N-ai pentru ce, acest articol m-a uns la suflet. 🙂
          Acum. Traim in neoliticul politic, pentru ca ne lasam condusi de ‘lombroziei’ ? Meritam ? 🙄

          tibi

          03/05/2010 at 8:48 pm

        • @tibi,
          nu, nu meritam. Problema esta ca atunci cand cineva iti confisca ceva si tu nu intelegi ca acel ceva este al tau si nu lupti pentru el vei pierde garantat 😦

          Theophyle

          03/05/2010 at 8:56 pm

  10. rectific : lombrozieni

    tibi

    03/05/2010 at 8:49 pm

  11. Sa intram in miezul problemei !
    Justitia e facuta de oameni , la toate nivelurile , in baza unor legi si proceduri clar definite si sfint respectate !
    Cum gasim oamenii potriviti pentru o astfel de misiune nobila si cum cream un sistem juritic cu adevarat egal pentru toti ?
    Mr. Bascaliosu , astept SI raspunsul/parerea dvs.

    Stefan A.

    03/05/2010 at 8:49 pm

    • Stefan,
      Cred vei avea un răspuns în capitolele V (în acestă săptămână) şi VI(ultimul). Cel mai mult depinde de eliminarea obedienţei judecătorilor dintre criteriile de promovare în cea mai înaltă instanţă şi de implicarea preşedintelui Traian Băsescu pentru a crea condiţiile schimbării robelor incurabile cu oameni dispuşi să-şi asume responsabilitatea faţă de actul de justiţie.

      Băşcăliosul

      03/05/2010 at 9:01 pm

      • Voi astepta ,ca rabdare si tutun am ! 😉

        Stefan A.

        03/05/2010 at 9:09 pm

        • Şi eu stau excelent cu ambele. Uneori răbdarea e mai importantă decât tutunul, mai ales când vine vorba de Săndeii mamii lor !!!!!! Ei abia aşteaptă să se orienteze prin ce tertipuri să-şi forţeze din nou norocul. Specilitatea lor e un fel de justiţie unică : „nu respectarea legii ne interesează ci să pară cât mai legale justificările etalate, oricât de mizerabile ne-ar fi scopurile în cadrul puterii noastre separate de oricine şi orice”

          Băşcăliosul

          03/05/2010 at 9:31 pm

      • hi, hi, hi

        neamtu tiganu

        03/05/2010 at 9:25 pm

        • Neamtzule, ai grija – break. 😦

          Theophyle

          03/05/2010 at 9:28 pm

  12. Politica

    Neaderthalii erau capitalisti, asta ca sa lamurim intoxicatia socialista din ultimii 50,000 de ani. 😀

    John Galt

    03/05/2010 at 8:55 pm

    • @john, salut 🙂
      am cunoscut 2 (doi) capitalisti moderni care impreuna cred ca detin o avutie de peste 100 mil euro, care aveau fata de neandertali se comportau ca neandertali si totusi au acumulat sume pe care un om normal nici macar nu poate sa le materializeze 🙄

      Theophyle

      03/05/2010 at 8:59 pm

      • John Galt , alias Extra 300
        Vezi ca pe acest blog nu este permis sa injuri (ca pe alt blog pe care am avut ocazia sa ne intilnim ) 😆

        Stefan A.

        03/05/2010 at 9:07 pm

        • Stefan, tu chiar crezi ca neanderthalii autentici (aia care fac sute de milioane, corect Theo :)) isi pierd timpul cu vorbe fara sens? 😀

          Nu uitati ca pe vremuri astia stiau sa faca focul singuri, nu era nevoie de interventie divina, aveau arcuri, cutite ascutite profesionist samd.

          Intradevar, epiglota nu era atat de dezvoltata insa nici nu cred ca aveau nevoie. Si daca tot vorbim de epiglota si ziaristi, faptul ca pictau peretii pesterii ii ridica mult peste Geonel sau Nastase, oricat ar dori acestia din urma sa emuleze asa un simt estetic sau o ratiune superioara. Stii de ce Stefan? Pentru ca NUMAI capitalistii pot fi artisti cu adevarat.

          🙂

          John Galt

          03/05/2010 at 10:15 pm

        • John Galt , prin natura meseriei mele am cunoscut milionari italieni cu gramada !
          Unii se declara super liberali, in stare sa treaca peste cadavre pentru a fi mai bogati.
          Altii , unde saracia bunicilor a generat scinteia de a iesi din mizerie , au transmis din generatie in generatie respectul pentru cei cu care reusesc sa obtina venituri mai ridicate .Indiferent de calificare , profesie . Astazi acestia sint o minoritate . Depasiti de parveniti fedeli principiului de baza a capitalismului salbatic . Profit pe toate caile si prin toate mijloacele ! Dificil de demonstrat ca astia sint socialisti ! 🙂

          Stefan A.

          03/05/2010 at 10:42 pm

        • Nu e dificil chiar deloc, ti se pare.

          ETICA (in afaceri) isi cere DREPTURILE de fiecare data..

          🙂

          John Galt

          03/05/2010 at 10:47 pm

  13. Buna seara.
    Intr-adevar, exceptional articol. Si dureros. Si adevarat.

    annie

    03/05/2010 at 8:59 pm

    • salut annie,
      asta este adevarul, politic am ramas in neoltic 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 9:00 pm

  14. Draga Teofil, pina nu constientizam cu totii ca :

    „De fapt, in sufletul nostru stim ca suntem cei mai intarziati, stim ca am fost mintiti si ca am fost furati, stim ca inca mai suntem si astazi. Membrii tribului cei mai puternici si mai abili au parasit vatra, ceilalti au ramas sa traiasca intr-un fel de comunism, numit acum socialist, taranist, liberal sau pedelist. Tot comunism este, avutia noastra nu mai apartine statului totalitar, apartine mostenitorilor lui, comuna briganzilor economici, baronilor talhari sau daca doriti, mogulilor rosii”.

    nu vad nici-o sansa de redresare. 😦

    tibi

    03/05/2010 at 9:02 pm

    • tibi,
      ca de obicei, cand vrei sa asamblezi un pazel ai nevoie de o piesa centrala, de unde sa incepi. Daca vei avea piesa justitiei vei putea schimba, nu o vei avea, esti mort in papusoi. 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 9:05 pm

      • Adica vrei sa spui, ca daca vrei sa reansamblezi un puzzle, ai nevoie de un ‘tablou adevarat’ pe baza caruia sa ansamblezi ‘intregul’. NU ?

        Din pacate, ‘tabloul’ la care ne referim noi, este el insusi un imens ‘puzzle’.

        Incercam sa recompunem cioburile dintr-o oala sparta, dar fara sa stim de fapt, cum arata o ‘oala’ functionala. NU ?

        Ma incearca o imensa stare de neliniste : daca noi nici macar nu vrem sa stim cum arata un ‘tablou’ functional pentru noi toti ?

        tibi

        03/05/2010 at 9:18 pm

        • @tipi, nu-l cunoastem (poate) sigur insa, il cautam 🙂

          Theophyle

          03/05/2010 at 9:49 pm

      • Aici te contrazic: un puzzle poate fi asamblat incepand de oriunde, important e sa respecti regulile lui intrinseci, fundamentale. Drepturile Naturale, mai exact. Proprietatea. 🙂

        Tocmai asta face diferenta intre un „intelligent design” natural (indiferent cum vrei sa-i spui – e acelasi) vs ceva impotriva naturii (socialismul la care s-a referit Hayek prin 1920 ca nu poate castiga niciodata, cu multi ani inaintea lui Judge Bell de care ziceai).

        🙂

        John Galt

        03/05/2010 at 10:39 pm

  15. Astia UNPR, au venit la „nasu pe b1. I-au adus cu clasa toti 4 sa nu aiba probleme de onoare 😯

    Theophyle

    03/05/2010 at 9:15 pm

    • isi salta unul altuia la plasa, patetic 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 9:16 pm

      • Acum ii vad si eu pe astia de la partidul traseistilor. Nu prea multa vreme, insa.

        Peste 30 de minute, reincepe finala de Snooker; joc nobil pe care au reusit pina la urma mafiotii, sa-l infiltreze. 😦 👿

        tibi

        03/05/2010 at 9:24 pm

        • de ce ce s-a intamplat, ma refer la Snooker

          Theophyle

          03/05/2010 at 9:27 pm

        • Higgins a fost abordat de mafiotii rusi, amenintat cu moartea, sa piarda niste ‘frameuri’ in decurs de un an, pentru pariurile ILEGALE. 😦 Se pare ca a acceptat; a fost filmat cu ‘candid camera’. 😦

          tibi

          03/05/2010 at 9:30 pm

        • ce porcarie 😦

          Theophyle

          03/05/2010 at 9:37 pm

        • Dar voi chiar credeati ca aia joaca pe sentimente?

          De cand ati auzit de jocul asta?

          😀

          ps: sunt in top 50 din Ro de vro 15 ani. 😛

          John Galt

          03/05/2010 at 10:24 pm

  16. 🙂
    Sara buna Theophyle @ all
    Fain text.Parca ar fi o sentinta.Chiar asa sa avem vocatia autodistrugerii,extinctiei ?
    Eu cred ca problemele au fost intotdeauna la conducatori si niciodata la popor.
    Ce s-a intamplat insa de s-a reusit schimbarea scarii de valori,de s-a inversat normalitatea cu…, ar cam trebui luati la intrebari cam toti politicienii care s-au perindat la putere incepand cu 90 si incepand desigur cu Ilici necroforul,cioclul inconstient(sau poate prea constient) de ceea ce s-a „construit” doar pentru a-i satisface ranjetul.Si ce sansa a avut neamul asta mioritic.. ehe..Si pasarea Phoenix s-ar construi mai usor.
    Nu-i intereseaza,sau ii intereseaza prea putin,vor sacrifica tot ce pot pentru a-si pastra privilegiile.Va fi o saptamana grea si-n parlament si pe strada.E greu si pentru un marinar calit da` pentru noi astia care avem deja rau de mare .

    mircea

    03/05/2010 at 9:16 pm

    • @mircea, salut 🙂
      nu sentinta o parere. Conducatorii intr-o democratie se aleg si se urmeaza. Noi nu o facem 😦

      Theophyle

      03/05/2010 at 9:20 pm

      • „Conducatorii intr-o democratie se aleg si se urmeaza”
        Pai tocmai asta e.
        Ce sistem de valori ni s-a inoculat in vene de ne-a facut sa alegem pe cei smecheri,ca uite domne se descurca,are relatii,ne da si noua,e al mai tare din parcare,..etc. in detrimentul unor oameni valorosi,nepopulisti care indeamna la munca reala DAR prin exemplul propriu,nu prin brigandismul mentionat foarte bine ?
        Adica sunt defapt o proiectie a acestui sistem de valori care s-a nascut in 90 si este perpetuat prin orice mijloace posibile tocmai pentru a le garanta pastrarea privilegiilor.In fond se bazeaza pe votul acestor oameni naivi,care vor migra acolo unde vor primi mai mult cu munca tot mai putina.Nu e o parere draga Theophyle,e o sentinta foarte corecta,dupa parerea mea. 🙂

        mircea

        03/05/2010 at 9:32 pm

    • Salut Mircea !

      Acest articol, nu este o sentinta; este o radiografie EXACTA.

      tibi

      03/05/2010 at 9:27 pm

      • 🙂
        Salve Tibi
        Este.

        mircea

        03/05/2010 at 9:35 pm

  17. Bon !

    O seara excelenta in continuare, ALL. 🙂

    tibi

    03/05/2010 at 9:32 pm

    • buna seara @tibi 🙂

      Theophyle

      03/05/2010 at 9:37 pm

  18. Buna functionare a justitiei si nu numai e o problema de organizare. Nemtii au perfectionat in timpu nazistilor pina la criminalizare.
    Minunea e supraveghere si control si supracontrol. In firmele si-n societatea germana functioneaza. Se vorbeste de „Increderea e buna, da controlu si mai bun”, de principiu „celor patru ochi”.
    P.S E o naivitate sa se creada ca vor fi gasiti peste noapte oameni integri care sa formeze justitia chiar daca se implica beeep.

    neamtu tiganu

    03/05/2010 at 9:36 pm

    • @neamtzule,
      nu e vorba de control.

      Este vorba de numiri si privilegii. Daca imunitatea pe care ti-ai votat-o singur nu mai da posibilitatea de a controla si a fi controlat, transformi actul de justitie in farsa!

      Theophyle

      03/05/2010 at 9:39 pm

      • daca vrei sa discuti cu lucrurile pe masa ai niste materiale pe care ar fi bine sa le citesti, chiar te rog 🙂
        https://theophylepoliteia.wordpress.com/2010/04/08/sandeii-mamii-lor-iv/

        Theophyle

        03/05/2010 at 9:41 pm

        • Am citit, in diagonala, evident. Nu-mi schimba convingerile si nici nu mi se pare ca nu ar fi posibil control, control si supracontrol.

          neamtu tiganu

          03/05/2010 at 9:59 pm

        • @neamtzule pacat
          Poti sa spui ce vrei si sa crezi ce vrei. Cunostinta de cauza este primordiala. Din nefericire nu vre sa o asumi. Nu vorbesc de oameni vorbesc de fapte, de date precise de articole de lege de date si datzi.

          Theophyle

          03/05/2010 at 10:27 pm

  19. @Theophyle, buna seara tie si „combatantilor” de pe blog.

    Ai dreptate, justitia este zona centrala de cristalizare a proiectului de viitor. A fost intotdeauna, chiar daca multi nu au constientizat. Dar am trecut pe langa momentul prielnic, noicu entuziasm si unii dintre prietenii nostri externi cu cinism .

    Am sa-ti spun o poveste adevarata.
    Pe la inceputul anilor 90, cand se interesau multi oameni puternici de Romania, niste personaje foarte importante din Germania au pus o intrebare unui grup de tineri romani: ce reforma credeti ca este cea mai importanta pentru Romania?

    Pe atunci eram si eu tanara si eram parte a acelui grup.
    Experienta proaspata a comunismului, intuitia faptului ca multe mizerii (sau crime, precum anchetarea femeilor care-si provocasera avort si intarzierea interventiei medicale pana la moartea nefericitelor cu procurorul la capatai!)se intamplasera cu stiinta si colaborarea multor magistrati,m-au indemnat sa spun ca JUSTITIA.

    Ceilalti mambri ai grupului au spus ca reforma proprietatii, reforma economica, reforma constitutionala, reforma educatiei, ma rog, fiecare cu ideea lui.

    Justitia a ramas ultima. Prea sa grabeau toti ( din tara si din afara) cu reforma economica si cea a proprietatii!
    Si astazi cred ca nemtii cei inteligenti au stiut ca am dreptate, chiar daca eu nu eram deplin convinsa atunci si nu aveam o analiza savanta la baza optiunii mele.
    Dar toti au preferat umplerea sacilor! Iar la umplerea sacilor, o justitie beteaga si concesiva este de nepretuit…

    Abia acum, de cativa ani, cand ceea ce era de impartit si luat s-a cam terminat, s-a trezit pasiunea pentru justitie in cugetele avansat-occidentale!
    Asa ca, in ultima vreme, iau cu o lingura mare de pelin orice observatie europeana referitoare la justitia romana.

    Acum, as vrea sa privim cu mare atentie si intelepciune ce avem de facut. Sa nu ne entuziasmam nici pentru semnatarii unui apel pe care l-am semnat si eu, nici la sunetul unei singure voci puternice.

    Tare as vrea sa avem un „catalog” al proceselor sensibile judecate in ultimii 20 de ani. Si nu ma refer la cele cu semnificatie politica, ci la altele.
    Sa vedem ce judecatori au avut taria sa judece bine cauze in care erau implicate grupuri puternice si periculoase de interlopi.
    Sa vedem ce judecatori au judecat corect cauze in care erau vizate notabilitati.
    Sa vedem cati judecatori au dat decizii care nu au fost infirmate de instante superioare.
    Sa vedem ce judecatori au judecat cauze care nu au fost pierdute apoi in instantele internationale.
    As vrea mai multe criterii pentru baza de selectie a judecatorilor in instantele cele mai importante ale tarii.
    Plus inca unul: sa nu fie prea batrani, dar sa nu fie nici prea tineri. Sa aiba intelegerea vietii si a naturii umane, sa nu judece doar din codurile de legi, sa le fie mintea rafinata de experiente profesionale si de viata.

    Iar in povestea acestei sperante nu l-as amesteca pe Basescu, suprem judecator al binelui. Are prea multe semne in piele din trecute batalii, prea multe amintiri si polite, prea multe influente.

    Voi, cei mai multi de pe blog, aveti o incredere imensa in omul acesta. Eu, nu.
    Si dincolo de unele motive care tin de evolutia sa politica si de chestiuni personale, nu am incredere ca se poate distanta de perspectiva sa partinitoare. Iar justitia exact partinitoare nu trebuie sa fie.

    In CC si ICCJ as vrea sa fie judecatori competenti, curajosi, aspri, dar care sa impartaseasca o plaja larga de valori umane si culturale. Sa nu fie sensibili toti nici la valori conservatoare, nici la valori progresiste (liberale, cum ar veni in America!). Voi chair credrti ca este capabil Basescu sa piloteze o asemenea selectie de valoare, ca nu se va lasa tentat sa aleaga doar cei place? Eu, nu!

    casandra

    03/05/2010 at 9:51 pm

    • Uite o parere privind modul de reformare a justitiei .
      Bravo casandra.
      PS.Daca ma pui pe mine presedinte , reformele se vor face in mod sigur . Chiar cu lacrime si singe ! 🙂

      Stefan A.

      03/05/2010 at 10:04 pm

    • Casandra, increderea oarba a unora intr-un anumit personaj, nu dau nume, e un semn al disperarii. Acestia nu pricep si nu vor sa accepte ca trebe format un SISTEM care sa functioneze de la sine fara interventia divina a unuia sau altuia. Culmea e ca tocma acel personaj divin, pe care nu-l numesc, ar trebui sa creeze acest sistem. Citate de la cursurile de management pe care le-am absolvit. „Nu oamenii fac greseli ci sistemu”.
      O societate trebe sa functioneze ca un motor, sensori de temperatura, de presiune, de foc, care dau comenzi unor ventile, totu automat fara interventia soferului.

      neamtu tiganu

      03/05/2010 at 10:06 pm

    • 🙂
      Casandra Neamtzu Tziganu
      Sara buna
      Neamtzule nu mai fi tzigan.Cum stai cu porumbeii din piata operei.Mai vinzi ? 😆
      Casandra
      Increderea in pirat nu este neconditionata,sper ca nu-ti imaginezi asa ceva.A facut greseli care-l costa le stim cu totii, bine.Dar faci trimitere la un singur om ca si cum destinul nostru ar tine doar de el.
      Sa faci echilibristica pe o sarma subtire,fara plasa de siguranta,nu e deloc usor.
      Poate sa numeasca si pe D-zeu la CC,ICCJ,daca nu este sustinut si de legislativ printr-o legislatie corespunzatoare(in sensul corect,fair).Ori chiar aici cred ca e problema si doar aici(legislativ) se poate jongla in sensul „interesului” national.Ori legislativul e asa cum e,si ne intoarcem la ce a spus Theophyle in articol.
      Multi au zis ca justitia este pilonul fundamental intr-o democratie,inclusiv eu(eu sunt nesemnificativ) dar din 90 incepand,cam putin s-a dovedit in acest sens,cel putin in privinta marilor ,asa zis, corupti.
      Parte din sistem functioneaza dar,este blocat taman la varf.Oare de ce ?
      In rest sustin ideile tale 🙂

      mircea

      03/05/2010 at 10:27 pm

    • @casandra Buna Seara 🙂

      Bunavointa ta si buna ta credinta de face un model de aversar meritoriu. Voi accepta incapabilitatea lui Basescu la sfarsitul mandatului. Deocamdata din toti presedintii Romaniei sta cel mai bine la incercarile de a schimba ceva in justitie.

      Voi fi primul care-l va critica daca va face un pas gresit, deocamdata nu a facut. Sper ca ma crezi!

      Cred ca putem gasi si judecatori curajosi, nu vom gasi insa acesti oameni printre cei numiti de Iliescu expres pentru a apara regimul lui.

      Nu poti sa iei magistrati comunisti care si-au construit cariera in simulacrele judecatoresti ale lui Ceausescu si sa-i faci aparatori ai drepturilor omului.

      Theophyle

      03/05/2010 at 10:33 pm

      • Perfect de acord cu tine in privinta judecatorilor comunisti.
        Dar in ultimii 20 de ani au iesit de pe portile facultatilor de drept si au intrat in magistratura oameni care au acum 40-45 de ani si au si ceva experienta. Aici ar fi de cautat.
        @Theophyle, chiar crezi ca sunt un „adversar”?
        Eu am prieteni valorosi care nu-mi impartasesc sensibilitatile politice, dar care-mi sunt dragi, in care am incredere si cu care pot porni la drum lung si greu.

        casandra

        03/05/2010 at 10:40 pm

        • @casandra, bineinteles ca esti adversar ideologic si esti la modul cel mai omenesc amica de discutie.

          Te consider chiar un adversar ideologic, puternic si convingator (nu pe mine 🙂 )

          In sfarsit dorim aceleasi lucruri, drumul difera si poate si mijloacele 😆

          Theophyle

          03/05/2010 at 10:45 pm

    • Casandra,
      Foarte interesant mesajul tău!
      Cel mai mult mi-a plăcut acest alineat:

      „Acum, as vrea sa privim cu mare atentie si intelepciune ce avem de facut. Sa nu ne entuziasmam nici pentru semnatarii unui apel pe care l-am semnat si eu, nici la sunetul unei singure voci puternice.”

      Eu susţin cel mai tare competiţia reală (mai ales la nivelul instanţelor de control judiciar), singura cale de promovare a competenţei şi responsabilizării actului de justiţie. Ar ramâne fără obiect un astfel de scop, dacă se aşteaptă ani ani de zile până se eliberează câte un loc la jumătate de ani sau trimestrial. Un demers ca al UNJR limitat la accesul în instanţe a unor suspecţi de înzestrări penale, depistaţi accidental, sau a criterilor de promovare rarisimă, nu vor rezolva nimic pe fond, fiindcă problema esenţială este popularea asigurată deja prin singura modalitate adoptată de CSM: OBEDIENŢA admisă printr-un interviu de un ridicol strigător la cer.
      Implicarea lui Traian Băsescu ar însemna sesizarea CC cu un cjnc pentru a se tranşa legealitatea majorităţii numirilor efectuate şi a mandatelor expiraţilor (menţinuţi tot pe criteriul obedienţei implementate de Sanda cu literă de lege şi selecţie preferenţială încă de la formarea CSM).
      Problema este că majoritatea judecătorilor preferă să promoveze la ICCJ fără competiţie reală şi să se adaptaze în timp acestei forme de şantaj cu efect întârziat, instituit de CSM.
      Eliberarea mai multor locuri, impunerea competiţiei şi recunoaşterea meritului, ar schimba multe di faţa actualului sistem judiciar. Reforma proprietăţii amintite de tine, de exemplu, este sublimă datorită acestui sistsem al Săndeilor şi al mamii lor, de asta lipseşte cu desăvârşire şi câteva excepţii.

      Băşcăliosul

      03/05/2010 at 10:35 pm

      • @Bascaliosul

        Ei, in fragmentul acela de text am vrut sa spun ca nu este intelept sa ne punem tot entuziasmul in dreptul initiatorilor apelului pe care l-am semnat si eu.

        De acord cu tine in privinta competitiei reale. nu stiu daca s-ar potrivi in cazul nostru, dar miei imi place procesul de selectie al specialistilor la Comisia Europeana. Dureaza o groaza de vreme, are examinari complexe intinse pe mai multe luni, pe mai multe domenii, etc. Am ajuns la consluzia ca examenele rapide, superficiale, cu prea putine jurii, implica mai devreme sau mai tarziu si obedienta si coruperea. Nu spun ca stiu calea, dar examinarea mai dura si indelungata, jurizarea de mai multe echipe, etc, ar avea unele avantaje. Sigur, legea ar trebui sa se schimbe, sa se adapteze in acest sens.
        Ce parere ai?

        casandra

        03/05/2010 at 10:48 pm

        • Casandra,
          Mi se pare mai edificator şi îmi place să folosesc mai mult sintagma de ADMITERE în ICCJ , în loc de promovare, pentru a sugera rigurozitatea unui examen adevărat, cu sigilarea numelui şi corectare serioasă a lucrărilor, nu neapărat cu supravegherea candidaţilor ci cu PAZA examinatorilor.Fiecare candidat trebuie să fie obligat să pună mâna pe carte să ştie că nu se poate altfel şi să scrie ce ştie.

          Comparăm un interviu de mascaradă cu o admitere adevărată, nu durata examinării mi se mai pare relevantă aici, ca să nu mai lungim boala pe un teren minat cu gargară. Evident, astea înseamnă schimbarea legii, dar ar fi tot puţin şi neficient. Trebuie neapărat să dispară din CSM relicvele care au falimentat sistemul judiciar şi mai vor o dată, după concepţia lipitorilor neschimbătoare, amintite ieri la o postare de-a lui Theophzle.

          Băşcăliosul

          03/05/2010 at 11:15 pm

  20. Buna seara!

    @Theophyle,

    In ultimele zile publici cu un amestec ciudat de curaj, amaraciune, disperare, lehamite si duritate care fac ca textele tale sa fie extrem de taioase. Pare ca ai obosit (?).
    Gandeste-te cum le este oamenilor traitori aici de cel putin 20 de ani. Cam cum rezista ei terorizati de toti neandertalienii astia capii di tuti capii.
    Jocul este „cine cedeaza primul”. Iar cei mai multi au cedat deja…

    nicole

    03/05/2010 at 10:09 pm

    • salut nicole ! 🙂

      tibi

      03/05/2010 at 10:31 pm

      • salve, @tibi! 🙂

        nicole

        03/05/2010 at 10:45 pm

    • Salut, nicole 🙂
      Intotdeuna am fost curajos si da sunt disperat pentru ca lucrurile stau foarte prost!

      Theophyle

      03/05/2010 at 10:34 pm

  21. @ casandra

    Spui exceptional de bine de spui, da’ nu pui accentele acolo unde ar trebui :

    „Ceilalti mambri ai grupului au spus ca reforma proprietatii, reforma economica, reforma constitutionala, reforma educatiei, ma rog, fiecare cu ideea lui.

    Justitia a ramas ultima

    Te citez : ma rog, fiecare cu ideea lui.

    Despre asta este vorba : fiecare cu ideea lui !

    Care este IDEEA TA despre justitie ?

    tibi

    03/05/2010 at 10:17 pm

  22. @tibi
    Ne intalnim de mult timp pe acest blog. Chiar nu este clar ce ideea am eu despre justitie?
    Ce idee crezi ca am daca regret si jelesc aici de mama focului ca nu s-a facut reforma mai intai in justie?!

    casandra

    03/05/2010 at 10:20 pm

    • @ casandra
      Chiar daca ne intilnim pe acest blog de o bucata de vreme, nu inseamna ca pentru mine este CLAR ce vrei sa spui.

      In treacat fie spus, si te rog sa ma scuzi pentru aceasta parere, am impresia ca si TU, impachetezi prea putine idei in prea multe cuvinte.

      Reciteste-ti te rog acea postare luuuunga.
      Ai sa vezi cu usurinta, ca nu cuprinde decit jelanii, dar nu altceva.

      tibi

      03/05/2010 at 10:26 pm

  23. Se poate, @tibi, se poate…
    Fii si tu ingaduitor cu o minte slaba de femeie.

    casandra

    03/05/2010 at 10:29 pm

    • Eu sint ingaduitor.
      Altii cred ca nu prea sint.

      Dar, asta nu inseamna ca mi-ai raspuns.

      Si in treacat fie spus, eu am toata stima pentru inteligenta femeilor.

      tibi

      03/05/2010 at 10:34 pm

  24. @Theophyle,

    Cand pot spera sa ma delectez cu un nou episod din Dinastia?
    Ma tulbura si ma face curoasa destinul onorabilului Gogu, zis si Goanta.

    casandra

    03/05/2010 at 10:30 pm

    • Erata:
      „curioasa”, fireste!

      casandra

      03/05/2010 at 10:34 pm

    • @casandra te va astepta maine un episod 100% alianta DA. sa nu zica lumea ca sunt partinitor 😆

      Theophyle

      03/05/2010 at 10:36 pm

    • Goanta e bine la fondul P.

      Theophyle

      03/05/2010 at 10:37 pm

  25. „Fiat iustitia et pereat mundus”, domnilor.

    NIMIC nu poate fi cladit pe minciuna sau furt.

    🙂

    John Galt

    03/05/2010 at 10:34 pm

    • Ai dreptate in viata si dragoste adevarata, la fel 😆

      Theophyle

      03/05/2010 at 10:36 pm

      • Well, dragostea pentru ADEVAR e ceva foarte greu de explicat unor maimute socialiste. Din pacate pentru ei acum e prima data cand ABSOLUT TOT UNIVERSUL este impotriva lor si le arata acest lucru fara echivoc, DIRECT.

        E o lupta de mii de ani ce se decide acum.

        John Galt

        03/05/2010 at 10:44 pm

  26. @ Teofile

    Tocmai am inteles titlul postarii tale : prea multor romani le este teama sa iasa in lumina adevarata; si se reintorc in pestera cu care erau obisnuiti. 😕

    De aici, si ‘brigandajul’ aferent …

    tibi

    03/05/2010 at 10:44 pm

    • @tibi, semiotica prietene 😆

      Theophyle

      03/05/2010 at 10:47 pm

      • Si evident, semioza, dar acest concept este prea GREU DE INTELES, nu ? :p

        Noapte buna prietene, noapte buna ! 🙂

        tibi

        03/05/2010 at 10:56 pm

  27. Prieteni dragi, orele de citit si invatat de la alti mai destepti decat mine 🙂

    Multumesc pentru vizita, va rog sa continuati si sper ca ne vom citi si maine. O seara buna!

    Theophyle

    03/05/2010 at 10:50 pm

    • Lectura placuta si buna odihna!

      casandra

      03/05/2010 at 11:02 pm

  28. Plec si eu la snooker – ca e finala!

    (ca tot vorbeam de Etica in afaceri – John Higgins tocmai a demonstrat acest lucru) 🙂

    Noapte buna! 🙂

    John Galt

    03/05/2010 at 10:52 pm

  29. 🙂
    O seara buna Theophyle

    mircea

    03/05/2010 at 10:52 pm

  30. Neandertalianu’ ala de Crin Antonescu ce draci a iesit astazi cu rahatul ala urat mirositor de declaratie publica?

    Deci maimuta vine cu o minciuna si un „docoment” facut in word, pe genunchi, si toate trusturile fac taifun ca creste impozitul si tva-ul si pe mizda pasii.
    Guvernul si mai ales FMI zic ca nu, dar maimutoiul Crin Antonescu zice ca „ba da”, ca nu l-au contrazis indeajuns si doar ce l-au luat la misto.
    Andreea Cretulescu reloaded baga un papusoi de plastic pe post de PDL in emisiune si se converseaza cu niste papitoi mincinosi in carne si oase. Cica „Ii dam acum cuvantul reprezentantului PDL – si se-ntorc toti mesenii tocshoisti spre papusa gonflabila. Tac cateva secunde, cat era regulamentar de la CNA, si ii trec dreptul la cuvant urmatorului mesean.

    Bre, DAR CNA DE CE NU DA AMENZI PENTRU MINCIUNA ORDINARA, PENTRU INCALCAREA NORMELOR ELEMENTARE DE ETICA si pentru agresarea cetatenilor aflati in pragul ulcerului, bre?
    Deci, si azi, vazand-o pe Cretuleasca, am simtit instantaneu o durere ascutita de stomac. Urmata de alta de voma profunda.
    Va dati seama ce se-ntampla creierelor de romani care urmaresc mizeriile astea otravitoare???

    nicole

    03/05/2010 at 10:53 pm

    • Nicole
      Buna 🙂
      Nu mai fi suparata.E limpede ca nu se lasa,sunt disperati.Li s-a taiat una din perfuzii(cand Boc a zis ca nu mai vin pe la rtv =nu mai dam bani) si goana dupa rating e evidenta,stridenta si urat mirositoare.SOV e la tarabe si Felix incearca sa prinda soricei din energia lui Videanu.
      Chiar acum il vad pe Turcescu suparat tare pe efectul Peter Imre la Adevarul. 😆
      Una tare.Primarul de Clejani,cel cu masina luxoasa sterpelita in Bulgaria,nu si-o poate justifica,n-a fost prinsa-n „avere”,ba chiar a inventat o firma de masaj(erotic 😆 ) care ar fi luat-o in leasing si i-ar fi dat-o lui s-o foloseasca.Suntem de rasu` lumii cu bagabontzii astia. 😆

      mircea

      03/05/2010 at 11:41 pm

      • Nu e vorba despre masina primarului din Clejani, ci despre penelistului Radu Stroe, castigator la puncte in fatza prigonitului Prigoana Jr.
        Din cate am priceput, a scris Curentul despre asta. Masina nu apare in declaratia lui Stroe de avere, desi este vazut folosind-o mai tot timpul. Verificarile au aratat ca liesing-ul este facut de o firma de masaje si alte relaxari.

        🙂

        ps: Premarului din Clejani insa i s-a furat la bulgari masina (an fabricatie 2008), cumparata de la nemti pe 57000euroi, la care „din eroare” n-avea CASCO.
        Nasol tare!… Ales Bules!

        nicole

        04/05/2010 at 12:07 am

        • 🙂
          Zappam pe nasu` ,posibil sa nu fi inteles bine.
          Da` si primaru`..cata minte la el.A avut atata banet de masina dar nu si-a asigurat-o de furt. Ales Bules prafu` s-a ales.

          mircea

          04/05/2010 at 12:15 am

  31. Theophyle , noapte buna .
    Miine sint extrem de ocupat si deci te voi elibera de prezenta mea pe timpul zilei . 🙂
    Sa nu crezi ca scapi , revin spre seara ! 😆

    Stefan A.

    03/05/2010 at 10:57 pm

  32. buna seara,

    exceptionala postare, foarte bune comentariile (unele, desigur)

    🙂

    orangeskorpion

    03/05/2010 at 11:11 pm

  33. incerc sa va salut din nou, pentru ca primul salut a intrat precis la spam…

    deci exceptionala postare + multe comentarii foarte bune!

    🙂

    orangeskorpion

    03/05/2010 at 11:17 pm

  34. Acad. Florin Constantiniu

    „Un popor de oi naste un guvern de lupi”

    – Cine este vinovat de aceasta situatie?

    – Cred ca principalul vinovat de aceasta situatie este insusi poporul roman! El ilustreaza perfect observatia ca „un popor de oi naste un guvern de lupi”. Spiritul de demisie, pasivitatea, resemnarea romanilor, au permis clasei politice sa-si bata joc, nepedepsita, de tara. Lipsit de spirit civic, poporul roman nu a fost capabil, in acesti 20 de ani, sa traga la raspundere clasa politica sau sa „tempereze” setea ei de inavutire. Pe roman nu-l intereseaza situatia generala. Daca prin fin, nas, cumnat, amic etc., si-a rezolvat pasul lui, restul duca-se stim noi unde! Mostenirea multiseculara a lui hatar si bacsis a ramas atotputernica. Cum sa indrepti o tara , cand cetatenii ei se gandesc fiecare la sine si nu la binele comun!? Astazi, asistam la situatii si mai dramatice. Romanii pleaca – din nevoia de castig – sa lucreze in Spania sau Italia, sa lupte in Afganistan. Energii si vieti se irosesc astfel in beneficii straine. Nu poti sa-i condamni: mai bine sa lucreze pentru straini, decat pentru noii ciocoi postdecembristi, care ii trateaza cu un dispret suveran.

    „Clasa politica postdecembrista este cea mai incompetenta, cea mai lacoma si cea mai aroganta din istoria Romaniei”

    orangeskorpion

    03/05/2010 at 11:36 pm

    • Perfect adevarat si acum chiar ca merg la somn!

      Stefan A.

      03/05/2010 at 11:42 pm

    • Este interesant cum Florin Costiniu arunca astfel de vinovatii astazi pe seama „poporului roman”, cand el a turnat „poporul roman” la Securitate.

      So… sa ne mai lase astia cu sfaturile si parerile lor lor „bine intentionate”…

      nicole

      04/05/2010 at 12:00 am

      • Nicole
        Ce „sincron” la miez de noapte 12:00 😆

        mircea

        04/05/2010 at 12:03 am

        • Daaaaa!… Asa ceva – mai rar!

          nicole

          04/05/2010 at 12:14 am

        • Nicole,
          Cum adică e ceva rar?
          Vezi mai jos două răspunsuri pt Skorpion, al meu şi al lui Mircea! Aşa minciuni, mai rar!

          Băşcăliosul

          04/05/2010 at 12:31 am

    • orangeskorpion
      Buna
      Din pacate si Acad. Florin Constantiniu este ca un cui batut cu sete in fiinta rastignitului nostru neam. 😦
      Ramane cu o opera impresionanta si cu istoria sincera a neamului nostru dar nu si a sa(decat intr-un tarziu tarziu).Doar atat.

      mircea

      04/05/2010 at 12:00 am

      • 🙂
        a mai murit un drac! 😆

        nicole

        04/05/2010 at 12:01 am

        • 😆 😆

          mircea

          04/05/2010 at 12:03 am

      • mircea,

        vezi ca iti raspunsei mai sus cu premarele de clejani. ia du-te sa vezi!… 🙂

        nicole

        04/05/2010 at 12:11 am

        • 🙂
          ok
          Noapte buna ,somn usor

          mircea

          04/05/2010 at 12:16 am

    • Skorpion,
      M-ai uns la suflet.

      Băşcăliosul

      04/05/2010 at 12:00 am

  35. Noapte buna…

    Diana

    03/05/2010 at 11:58 pm

  36. http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-a-ajuns-lotul-voicu-din-arest-in-libertate-893935.html

    „Comiterea unei infracţiuni, chiar de o gravitate deosebită, nu constituie însă temei pentru privarea de libertate a învinuiţilor”, au conchis judecătorii.

    gabhryel

    04/05/2010 at 12:03 am

    • Gabhryel,
      Observi căt de parşivă este formularea acestei fraze? Deturnare prin trimitere la o interpetare de nerecunoaştere a temeiniciei arestului preventiv, de parcă procurorii ar fi invocat numai comiterea infracţiunii. Ca şi cum cu o astfel de frază se poate motiva orice decizie de respingere a acţiunii procurorilor, prin stabilirea inutilităţii măsurii preventive, nu-i nimic de prevenit şi nici nu merită să se mai cerceteze altceva.

      Băşcăliosul

      04/05/2010 at 12:23 am

      • chiar de aceea am extras-o 🙂

        gabhryel

        04/05/2010 at 1:01 am

        • Gabhryel,
          Ei, ai extras ce bine dispune mai sigur. Prima reacţie la o asemenea bună dispoziţie este să-mi amintesc de cuvintele Monicăi Macovei: „Vă daţi seama cine judecă în ţara asta?”

          Băşcăliosul

          04/05/2010 at 7:18 am

  37. Si probabil ca nu ar fi lipsit de importanata, modul in care acest ‘costiniu’ a incercat sa distruga conceptzia lui Bernea, despre simbolistica ‘crucii’ la M.T.Roman.

    tibi

    04/05/2010 at 12:19 am

  38. uuups ! Nu stim despre ce vorbim ?
    uuuups. noapte buna.
    academicianul costiniu ? uups : alt magar investmintat in blana de oaie, desi el este un LUP mizerabil; Plesu stie de ce. 😦

    tibi

    04/05/2010 at 12:32 am

    • lasa-ma, ca si eu era sa scriu „costiniu” cand i-am raspuns @bascaliosului. 😆

      ps: sa vedeti ce evaziune fiscala si fals in acte publice au facut astia de la ICCJ si Curtea de Conturi!!! Sa-ti pice fata, nu alta! Au scos prin doua acte comise cu premeditare (cu aceeasi data si numar de inregistrare), care se anuleaza unul pe altul pe principiul „servite”, 250,000 euro de sub sanctiunea Curtii de Conturi.
      Deci cea mai inalta instanta a statului roman comite evaziune fiscala si fals in acte publice CU PREMEDITARE.
      O sa vad maine daca gasesc vreun link, dar urmariti maine de la 10 Nasul (sau a treia parte a emisiunii din seara asta).
      Va pica fatza, fratilor!

      nicole

      04/05/2010 at 12:46 am

      • Nicole,Daca orangeskorpion nu incepea cu acad….. textul ar fi foarte valabil.Nu-l mai tachina pe Bascaliosul. 😉
        Da` stii ca mie mi-a cazut fatza de-adevaratelea ca si io am citit la prima strigare COSTINIU si nu intelegeam cum poate fi si judecator care da cu subsemnatu` si academician in acelasi timp 😆

        mircea

        04/05/2010 at 12:55 am

      • uuuups 😛 asa e; istoricul constantiniu.
        Un mizerabil care este in stare mai fascineze nevertebrate, ca de exemplu … tac 🙂

        tibi

        04/05/2010 at 1:06 am

        • stimabile vertebrat, inteleg ca ma faci nevertebrat, inca nu te-ai linistit…noroc ca esti pe blogul lui ThPh, care te rasfata pe nemerit, ca altfel te trimiteam sa-ti iei medicamentele….

          afla ca habar nu am avut cine este acest florin constantiniu pina in seara asta, nici nu am timp sa cunosc toti turnatorii!!!..in schimb am fost de acord cu cele scrise de acesta!

          orangeskorpion

          04/05/2010 at 1:26 am

        • Tibi,
          Răspunsul meu de mai jos (12:48) care începe cu „Adică nu mai contează…” îţi era adresat. Probabil n-aş mai fi omis să precizez destinatarul dacă ştiam cât de elegant mă poţi încadra şi pe mine în caracteristicile nevertebratelor.
          Se pare că trebuie să-mi revizuiesc atitudinea faţă de tine şi mai ales să-mi reproşez neinspiraţia de a nu fi reacţionat după primul impuls (Intuiţia mea iniţială este de multe ori mai bună decât raţionamentul)

          Băşcăliosul

          04/05/2010 at 7:28 am

        • Tibi,
          O completare mică la ultima mea intervenţie: probabil ai înţeles că reproşul pe care mi-l fac (pentru ignorarea intuiţiei mele de la un prim impuls) nu se referă la momentul de astă noapte.
          Iţi doresc toate cele bune!

          Băşcăliosul

          04/05/2010 at 7:44 am

      • Nicole,
        Am văzut pe B1 confruntarea dintre cele două grupuri de mafioţi: de la Curtea de Conturi şi ICCJ. Cel mai obişnuit este cercul vicios în care se închide orice măgărie la ICCJ, de unde te poţi aştepta la orice tâlhărie cu puterea de decizie proprie. Pare greu de imaginat atâta putere de a fura şi dispreţui.

        Băşcăliosul

        04/05/2010 at 1:06 am

    • Adică nu mai contează ce spune, fiindcă nu o spune un nepăcătos perfect sau preferăm persoanele recunoscute, dar mult mai îndreptăţite să nu spună de fapt nimic?
      E o atitudine bună de pretext pentru perpetuarea unei stări, fiindcă acceptăm numai persoanele autorizate să ne indice aceeaşi cale, dovedită deja perfectă.

      Băşcăliosul

      04/05/2010 at 12:48 am

  39. @Bascaliosul,

    eu cu mircea nu doar am postat la aceeasi ora, dar am vorbit despre acelasi lucru: turnatoria istoricului Florin Constantiniu.
    Tu, e adevarat, ai postat la 12 noaptea, corect!, dar ai spus ca „te-a uns la suflet” @skorpion (sau Constantiniu?). Deci, pe dos decat la noi. La noi sentimentele au fost au contraire. 🙂

    Deci, atentie, ca nu a mintit nimeni. Eu nu mint.

    nicole

    04/05/2010 at 12:38 am

    • Nicole,
      Corect, n-am sesizat nuanţa.

      Băşcăliosul

      04/05/2010 at 12:49 am

  40. Tibi
    N-am stiut ca i-a combatut picturile,opera.Fara sa-mi dau seama am facut trimitere la „cruce” si neamul nostru.

    mircea

    04/05/2010 at 12:38 am

  41. @ Mircea
    Hai sa-ti spun niste chestii : Plesu s-a luptat si a reusit sa transforme Muzeul Partidului Roman, in Muzeul Taranului Roman.

    El, Plesu, l-a propus pe Costiniu director acolo.
    Acum. Bernea, a instituit cel mai bun ‘discurs’ muzeal in MTR.
    Discurs muzeal care avea drept ‘incununare’ camera crucii.
    Discurs muzeal despre care ‘constantiniu’ a crezut ca trebuie distrus.
    Despre asta este vorba.

    Daca ajungi vreodata in zona, vezi ca vizavi de acest muzeu, este o biserica; si un mic cimitir in care vei vedea mormintul lui Bernea.

    tibi

    04/05/2010 at 12:58 am

  42. Tibi
    Tatal unei colege,profesor de istorie,era pur si simplu indragostit de D.Gusti.De voie de nevoie,trebuia sa ascult tot ce imi povestea el cand mergem pe acolo,eforturile pe care le-a facut,in legatura cu muzeul satului si muzeul taranului.Asa am aflat si de Horea Bernea.
    Tibi 🙂 Primul meu gand cand ajung la Bucuresti e sa va vizitez pe voi si sa va strang mana. 🙂

    mircea

    04/05/2010 at 1:10 am

  43. @ Mircea

    Bine. 🙂 Mai vb.

    tibi

    04/05/2010 at 1:19 am

  44. Noapte buna

    mircea

    04/05/2010 at 1:23 am

  45. […] Comentariul Băşcăliosului pe Politeia: […]

  46. […] Theophyle sugereaza aici, ca multi alti, ca un proiect pt Romania trebuie inceput cu Justitia. Wrong!!! Un proiect pt Romania trebuie inceput cu oamenii. Salvat ce se mai poate salva. Eu, un optimist, dupa citiva ani de Romanie virtuala, am inceput sa am indoieli.   […]

  47. Buna dimineata!

    Apropo de Florin Constantiniu: Textul pe care l-a postat @skorpion este foarte interesant, dar contradictoriu:
    este simplu si „intelectualist” sa acuzi poporul roman si sa-i judeci in termeni duri, atata vreme cat chiar vorbitorul (FConstantiniu) si cei ca el au cultivat neincrederea, turnatoria, abjectia si sinistra suspiciune, prin toate parghiile oferite de „ideologia” pcr si controlul suprasocial al Securitatii.
    Un popor nu poate ramane neatins in fiinta lui de toate aceste abjectii si IN LIPSA ADEVARULUI. Acum cateva zile @theopyle inreba ce ne lipseste ca sa reusim ca societate. NE LIPSESTE ADEVARUL.
    In lipsa ADEVARULUI (institutional, istoric, relational socio-uman), nici o societate nu poate avea curajul de a aduce la lumina si de a asuma vreun prezent respirabil si un viitor civilizat.
    Romanii actioneaza adesea „subteran”, in secret, pentru ca si-au pierdut increderea in adevar, inconjurati fiind de toate formele Minciunii si a efectelor ei continue. In romania foarte putini oameni isi pot asuma adevarul in ceea ce fac, pentru ca sunt marginalizati, loviti in felurite moduri, eliminati din orice competitie sociala reala. Cei care balanseaza adevarul (nu doar Justitia) il batjocoresc intentionat.

    Asa ca, pentru un intelectual ca FConstantiniu, adica o persoana cu o instructie speciala, mi se pare chiar abjectie sa judeci poporul roman dupa ce ai fost unul dintre delatorii lui si ai participat (institutional chiar) la ingradirea constanta a libertatilor cetatenesti, de expresie etc.

    Exemplul din linkul pus de @tibi, se poate observa maniera in care a reactionat personajul in legatura cu RADEREA satelor romanesti de catre Ceausescu: i-a raportat exact pe cei care au incercat sa se opuna in acele vremuri nenorocite tocmai eliminarii, neantizarii vetrei satului romanesc. Adica s-a opus taman celor care incercau sa nu fie „un popor de oi”, in fatza „lupilor” celor mai hidosi ai unei epoci sinistre.

    Abjectia unor astfel de personaje sfatoase mi se pare dincolo de orice limite ale vreunui „intelectualism” intelept. De unde si reactia unora ca noi, de azi-noapte.

    nicole

    04/05/2010 at 9:23 am

    • Apropo,

      In ultimii ani, FConstantiniu se inrolase in partidele de mascarada nationalist-extremista, de sorginte protocronista.
      Eu pot afirma ca, da, sunt nationalista, dar a-mi iubi tara nu inseamna sa imbratisez bulshiturile acestor farisei care au ocupat abuziv ceea ce se poate chema „dragoste de tara”. Si care astazi, de la inaltimea obrazniciei lor fara sfarsit, condamna in bloc poporul roman, dupa ce l-au dus zeci de ani spre constructia „omului nou” cu inalte idealuri socialiste si comuniste.

      nicole

      04/05/2010 at 9:29 am

      • Good morning Nicole Razvan
        Nicole,imi sorbeam cafeaua cand ti-am citit comentul.M-au trezit de-a binelea.Minunat.
        O zi cat mai insorita all.

        mircea

        04/05/2010 at 10:06 am

    • minunat comentariu, nicole

      razvan

      04/05/2010 at 9:36 am

      • multumesc, @razvan. realitatea insa este foarte trista.

        nicole

        04/05/2010 at 9:46 am

        • primul pas e sa constientizam boala, poate gasim tratamentul potrivit
          din pacate majoritatea romanilor traiesc intr-o dulce ignoranta

          razvan

          04/05/2010 at 9:54 am

  48. Salutare

    Am si eu niste intrebari la oricine e dispus sa raspunda:

    Coruptia din justitie este o cauza sau un simptom al problemelor din Romania?

    Daca spunem ca se incepe corectarea sistemului prin corectarea sistemului de justitie care ar fi pasii concreti prin care trebuie procedat?

    pasiivorbelor

    04/05/2010 at 9:42 am

    • Pasii, salut 🙂
      Justitia este in primul rand o cauza. Majoritatea problemelor cu care se zbate astazi Romania, provenim din faptul ca nu a existat atuni Justitie corecta care sa sanctioneze abuzurile.

      In Primul rand trebuie reglementate structurile curtilor de apel si in primul rand ICCJ si CSM.

      Curtea Constitutionala, se va reglementa singura printr-o noua constitutie. Parerea mea!

      Theophyle

      04/05/2010 at 9:47 am

      • `neata buna Theophyle 🙂
        Imi era pe limba seara trecuta o intrebare pentru cei care stiu,Bascaliosul de ex.(iertare pentru nepriceperea mea).
        Extinderea(sau diminuarea) plajei de actiune a CC depinde de reglemenarea prin constitutie,e vreun „regulament intern” la liberul lor arbitru sau, trebuie o lege organica votata in legislativ ?
        Ma refer la posibilitatea unui control reciproc intre institutiile(autoritatile) astea dar institutii puse intr-o situatie de echilibru,nu ca acum cand vedem cum se comporta CC.

        mircea

        04/05/2010 at 10:41 am

  49. Buna Dimineata la toata lumea 🙂
    Postare Noua 🙂

    Theophyle

    04/05/2010 at 9:43 am


Comentariile sunt închise.