Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Lungul drum spre competenţa

Am sa incerc sa continui discutia pe care am avut-o cu prietenul meu, discutie pe care am inceput sa o povestesc in postarea anterioara. L-am intrebat ce crede despre oamenii cu care discuta… bineinteles ca voi reda impresiile la modul general, fara sa ma folosesc de nume sau functii.

Zice prietenul meu: “cea mai mare problema este felul in care gandesc oamenii vostri (eu am devenit parte). Ei considera ca toti gandesc ca ei, lucreaza ca ei si se comporta conform normelor lor de comportament. O mare parte din colegii romani vorbesc o limba internationala la nivel de scoala primara, ne folosim deseori de traducator. Daca la chinezi sau la japonezi este o tactica, la romani este ignoranta, pacat. Folosirea unui traducator strica procesul de apropiere dintre parti.”

Continua prietenul: “cunosc zeci de oameni care au capabilitati mult superioare in domeniile discutate, ei apar si dispar de fiecare data cand ne intalnim, am fost de trei ori in Romania, am discutat cu trei echipe care se ocupau cu aceleasi subiecte discutate, nu erau pe pozitii politice, si totusi au fost schimbati. In Romania rolul de “civil servant” este probabil aplicat la cel mai jos nivel posibil. Politicul se schimba, toata pleiada este schimbata, o aberatie. Nu exista continuitate. Unde nu exista continuitate nu poate exista proiect, iar curba de competenta ramane la nivelul inferior. Intr-un cuvant, nu stimulati competenta, sau daca vrei o politizati. Macro economia nu este politica, cifrele nu vor avea niciodata o amprenta de stanga si nici una de dreapta.  Noi semnam contracte, contractele trebuie sa fie transparente oricarui partid politic care este la guvernare. Nu poti spune nu respect contractul pe care l-ai semnat cu guvernarea precedenta, si daca nu poti spune asta conformeaza-te”.

In clipele urmatoare a reusit prietenul meu sa ma surprinda total. Am inteles de ce Presedintele Basescu i-a chemat atat de urgent la Cotroceni pe guvernanti si pe reprezentantii partidelor politice in legatura cu legea ANI. Nu Barosso a fost problema, ci contractele de imprumut ale Romaniei au fost problema. In aceste contracte exista un articol care obliga Romania sa-si mentina structurile si activitatile anti-coruptie. De facto, decizia Curtii Constitutionale a pus Romania in situatia de a incalca aceste contracte. Asta pentru toti desteptii (inclusiv eu), care am atacat graba cu care legea ANI a fost repusa de guvern la vot. Puteti intelege acum, daca doriti, termenul de 10 zile! Poate si prietenii liberali ar trebui sa inteleaga, auzi tu Crin, auziti voi dragi judecatori CC, desfintarea ANI a pus Romania in situatia de nerespectare a tratatelor  internationale semnate de ea.

Mai multe, poate in postarile urmatoare.

Ilustratiile din aceasta articol sunt facute de maestrul Hultan si cele din aceasta postare se numesc “iepurasii post-pascali”.

82 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iresponsabili sandeii 😦

    Diana

    30/04/2010 at 9:07 pm

    • @Diana, am ramas ca la dentist, nu a fost placut 😦

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:09 pm

      • Acum intelegem graba lui Base, din pacate graba strica treaba, de obicei.

        Diana

        30/04/2010 at 9:11 pm

        • Diana, nu poti pune statul intr-o situatie de nerespecatre a contractelor cand sti ca inca o saptamana vin baietii cu bani sa faca inspectie, ce le spui?

          Romania este guvernata dupa legi neconstitutionale or avem judecatori senili?

          Theophyle

          30/04/2010 at 9:13 pm

  2. Seara buna ALL !

    @ Teofil draga

    Nu asta am spus eu la acea postare ? Ca nu trebuie sa mutam vina de la sandeii de la CCR, pe umerii lui Boc ? Parca asa am spus.

    Nu vorbim cu totii despre politizarea tuturor functiilor de atita amar de vreme incoace ?

    De aceea mi-am cam pierdut entuziasmul; nu insa, si speranta. Nu, inca. Inca NU.

    tibi

    30/04/2010 at 9:14 pm

    • @tibi, am impresia ca lucrurile in tara asta se fac sub nasul nostru, cand deasupra noastra se bat niste gasti de baieti care nu le pasa de loc de noi 😦

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:16 pm

      • Nu Teofil, nu le pasa.
        A spus acest lucru cum nu se poate mai explicit, Blaga : nu pe bloguri se face politica (referindu-se evident, la Preda si la alti oameni din politic) – politica se face la partid/e. Cum se face ? Vedem = in dispretul total fata de noi, electoratul. Asta E. 😦

        tibi

        30/04/2010 at 9:19 pm

        • ‘mda, asa este. Nu cred ca nici ei vor ajunge departe, crede-ma, simt 🙂

          Theophyle

          30/04/2010 at 9:24 pm

  3. Banana republic cu pensionari de lux ! (Iliescu & Co.)
    Si ne mai miram de blocajul politic si economic ?
    Viitorul nu conteaza! Important e prezentul ! 😆

    Stefan A.

    30/04/2010 at 9:26 pm

    • @Stefan, nici macar prezentu nu-i psa lui ilici este ocupat inca cu trecutul 😯

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:28 pm

  4. Omul a sesizat bine problema cu „civil servant”. Aspectul competentei e vraiste in administratia publica. E plin de nepoti, veri, prieteni de la partid si mai sunt si 2-3 profesionisti care se crucesc in fiecare zi de zece ori ce aberatii se vehiculeaza si se semneaza prin institutie.
    UE i-a obligat pe ai nostru sa trimita cateva sute de tineri la specializari pe dincolo in stiintele administratiei si apoi sa le dea slujbe. La scoli i-au trimis (au spart „doar” vreo 6milioane de euro) dar slujbe nici in zi de azi nu le-au dat.

    Intrebarile care se pun sunt evidente:

    Nu s-au prins inca partenerii internationali ai Romaniei cu cine au de a face cand vine vorba de politicienii nostri? Ar fi greu sa le subestimam intelectul chiar in asa hal incat sa spunem ca nu s-au prins cu ce hoti au de a face.

    Si-au dat seama cu cine au de a face dar nu stiu ce sa le faca? O sugestie minora: sa nu le mai imprumute bani. E aproape sigur ca in maxim jumate de an termina toti banii pe care ii mai au iar apoi o sa iasa lumea in strada si ii da jos.

    Si-au dat seama cu cine au de a face dar ii tolereaza?
    Aici ar fi o problema. Si nu e deloc minora.

    pasiivorbelor

    30/04/2010 at 9:28 pm

    • @pasii
      s-au prins si inca cum, le-au dat si idei la disponibilizari. 🙂

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:31 pm

  5. @Theophyle – sandeii sunt in primul rand iresponsabili. Nu au inclinatia de a evalua consecintele deciziilor pe care le iau „intr-o veselie”.
    Nu le pasa decat de profitul imediat, asigurat de mentinerea structurilor mafiote. Faptul ca isi pun patronul intr-o situatie proasta e prea complex spre a fi asimilat. Si aici ajungem la competenta. Pur si simplu nu-i duce capul si inclin sa cred ca n-au habar de cele juridice – Bascaliosul sa confirme daca asa e. Ma gandesc si la deciziile contradictorii din alte cazuri.
    Varsta inaintata a sandeilor nu mi se pare o explicatie suficienta pentru ce se intampla. Cred ca e vorba si de o doza consistenta de ticalosie.

    Diana

    30/04/2010 at 9:29 pm

    • @Diana, chiar sunt probleme mari pe care le fac baietii aia, din nefericire 😦

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:33 pm

  6. Bon. ce am avut de spus, am spus. Nu mai intervin. Stiu ca directetea mea, deranjeaza. Multumesc draga Teofil pentru ca ma intelegi si ma lasi sa mai spun si eu din cind in cind, cite ceva.

    O seara excelenta va urez in continuare, TUTUROR.

    ps. Mie imi lipseste capacitatea de a uri. Este adevarat, ca de prea multe ori, exprim fara politete ceea ce am de spus. Dar repet, eu nu pot sa urasc. Ma enervez, dar atita TOT. Nu tin supararea pe nimeni, niciodata. Si mai ales, nu dispretuiesc pe nimeni.

    tibi

    30/04/2010 at 9:30 pm

    • @tibi, esti dorit si apreciat cand doresti sa fi prezent, suntem aici pe baricadele cetatii 🙂

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:33 pm

      • Da Teofil

        Stiu ca sint „apreciat”. Stiu si cum. Repet, multumesc.

        tibi

        30/04/2010 at 9:52 pm

  7. Iata de ce acest blog este asa de important. Nu cred ca la Ir si/sau A-uri s-a facut sau se va face o analiza in directia asta. Pentru mine a devenit locul central de informare. (incluzand aici si comentariile)

    eugeni

    30/04/2010 at 9:31 pm

    • Eugeni, multumesc facem ce putem.

      Mai gresim dar dupa aceea cand vine informatia relevanta nu ne este rusine sa recunoastem. Intodeauna adevarul preveleaza orcarei opinii.

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:36 pm

  8. Păi, Antonescu şi Ponta au demonstrat de nenumărate ori că nu-şi pot depăşi nivelul de înţelegere al politicii promovate de ei înşişi decât prin crezul “orice rău pentru Romania este binevenit pentru noi, fiindcă numai astfel va vedea lumea ce se întămplă fără alianţa pesedisto-penelistă”
    Doi măscărici de notorietate vor neapărat beneficii electorale din nenorocirile acestei ţări. Nu o spunem prima dată pe acest blog, dar sunt sigur că vor veni şi alte ocazii identice. Votarea noii legi ANI e doar cea mai recentă, dar umflătura isterico-ofticoasă, în aceeaşi formaţie, împotriva salvarii venite de la FMI+UE e chiar de la naştere, adică avem de-a face cu o malformaţie congenitală, renumită mai popular “un coi, la doi puţoi ”

    Băşcăliosul

    30/04/2010 at 9:31 pm

    • @Mr. B.
      Cred ca ceva musai trebuie sa se schimbe in mentalitatea oamenilor. Crede-ma e greu sa asculti ceea ce am ascultat, chiar daca omul a spus adevaruri si imi este prieten.

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:39 pm

      • Theophyle,
        Mie îmi vine greu să scriu concret despre ideile spuse de prietenul tău, de semnificaţia şi importanţa lor. Înţleg ce a însemnat să le recepţionezi direct, dar e mai important să privim cu stoicism realităţile văzute cu ochii lui obiectivi, cu acces periodic şi pe probleme punctuale. Gândeşte-te cât de specială a fost ocazia ta de a asculta o persoană pe care n-o poţi suspecta de niciun interes ascuns! E rarisimă şi memorabilă.

        Băşcăliosul

        30/04/2010 at 9:56 pm

        • Băşcăliosule,
          din aceste motive este si dureroasa, pentru ca sti in sinea ta ca are dreptate si e si prieten.

          Theophyle

          30/04/2010 at 10:05 pm

  9. Buna seara tuturor.
    Sunt un „luker”, citesc postarile in ficare zi, e o oaza de normalitate – la fel cum citesc Dilema si 22 in fiecare joi (in print), dar de la servici fiind (nebugetar) nu apuc sa postez nimic(si nici nu ar fi corect), iar seara adorm bustean inainte de a termina la NG tipul de mancat toti serpii, sau inainte de epuizarea ultimelor lovituri de la snooker.
    Tulburatoare parerea prietenului tau si in acelasi timp precisa (si exacta) ca un bisturiu.
    Cred cu adevarat ca ce lipseste in peisajul public, este in primul rand proiectul pe termen lung. Nu neaparat ca timp, dar in mod sigur ca destinatie. Sincer nu cred in diabolismul oamenilor, nu cred in diabolismul celor din CC la fel cum nu cred nici in diabolismul lui Ilici – saracul protector de miliardari. Cred in schimb in incompetenta oamenilor „inajunsi” pe pile si relatii tot felul de posturi si postulete. Cred ca functionarul care ia mita, e bine motivat (linistit psihic) exact ca hotul care fura de la „cel ce are”. La fel cu Nastase, care probail se considera mare patriot (oricum autostrada trebuia sa o faca cineva – de ce sa nu ia si el un „mizilic” acolo, Videanu, & comp. Iar aceasta e psihologia la nivel de mase, si din pacate si la nivel individual. Vedem exact paiul din ochii altuia dar nu putem vedea barna. Chiar ma consider un pic handicapat in romania, ma inrosesc cand trebuie sa dau mita (dar o dau pentru ca mi se cere- si trebuie si eu sa traiesc – nu e buna scuza 🙂 ).
    Si cand exista cineva cu proiect – chiar eronat,primii care sar pe el suntem noi cei fara de proiect – „unde se crede asta?”.

    DanSu

    30/04/2010 at 9:34 pm

  10. P.S.
    Multumesc @Teo, @TDG, @Bascaliosul, @Cetaten, si tuturor ca existati, dar eu voi ramane probabil in afara week-endurilor, doar un simplu „luker”. Repet, nu e corect sa postez de la servici (nici nu prea am timp) iar seara cand mai iau calculatorul acasa adorm dupa primul sfert de ora.

    DanSu

    30/04/2010 at 9:37 pm

    • DanSu, salut,
      majoritatea cititorilor blogului sunt lukeri, nici o problema. Problemele nostre sunt de a incepem sa ne administram ca tara si sa ne comportam ca societate normal. Din nefericire chiar nu vad cum?

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:41 pm

    • Toate cele bune, DanSu!
      Acţionează aşa cum simţi şi fă-ţi loc de mai mult!Orice pas contează.

      Băşcăliosul

      30/04/2010 at 9:44 pm

  11. @Theophyle,

    Am postat si eu un comentariu la postul precedent. Evident, exact in momentul in care tu pregateai acest post. Observatiile prietenului tau imi confirma unele idei.
    Dar de ce oare am impresia ca cele mai consistente si dureroase „diagnostice” ale amicului tau nu le-ai spus aici?

    casandra

    30/04/2010 at 9:50 pm

    • @casandra,
      nu pot deconspira sursa si nici nu vreau sa compromit oameni. Voi continua insa sa scriu despre… 🙂

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:52 pm

  12. Asa e, dar…dar cei cu imprumuturile au nevoie de legi reale si nu de forma (si nu le-ar trece prin cap sa conditioneze trecerea unei noi legi in 10 zile)
    Ciudat exces de zel cind restul clauzeleor sint aproape complet ignorate.
    Asa cum e acum noua lege ANI va fi declarata neconstitutionala de o ambasada sau alta (SUA?) si nu va fi nevoie de concursul CCJ 😉

    Tio

    30/04/2010 at 9:56 pm

    • @Tio,
      Ambasadele nu contesta legi, ele isi spun parerea. Legea este proasta, ea va fi inbunatatita la Senat, cred. Termenul de 10 zile a fost necesar pentru transa din iunie. FMI, pleaca pe 7 mai, BM a plecat, si Europenii au plecat.

      Theophyle

      30/04/2010 at 9:59 pm

      • Buna seara, buna seara. Nu stiu cat va putea fi imbunatatita legea la Senat. A fost conceputa prost la guvern. Sa vedem.

        clemycali

        30/04/2010 at 10:07 pm

        • @clemy, salut. poate. Cine stie 🙄

          Theophyle

          30/04/2010 at 10:10 pm

  13. Theophyle, ca sa ai oameni normali acolo trebuie ca azi sa zdranganim sandramaua. Nu se poate face politica mare cu oameni mici. Cei ce sunt pe pozitii foarte inalte sunt fie niste incompetenti notorii, fie isi urmaresc probleme particulare fie sunt sabotati. Saracu Funeriu este luat la suturi de doua luni fara oprire. Acum l-au regasit pe Baconschi. O o chestie halucinanta.
    Cred ca e o chestie mai veche cu secretarii de stat si directorii din ministere care il fac de ras pe unul din mediul privat cu opulenta afisata si castigata evident ilegal.
    Avem una bucata sef in finante cu ghiul, costum si pantofi ultimul racnet si ceas de nabab saudit. Cu ii deleg astuia sarcina sa imi execute niste datornici, sa zicem Rompetrol? Pai pe el il intereseaza un comision si gata tradeaza interesul national si jobul lui.
    Ar trebui sa evaluam si statul si angajatii lui, cum pot fi pocniti in moalele capului. Imi amintesc de Boc ce concedia secretariatul lui Tariceanu, a ramas fara consilieri, basca justitia i-a trimis pe cap concediatii.
    Nu stiu daca cei de acum pot gandi strategic, probabil ca de aceea se pluseaza pe justitie, acolo e frana. Decizie buna, proasta e rastalmacita si se dau sentinte impotriva executivului. Nu odata.
    Daca astazi executivul are un sprijin parlamentar, cealalta putere in stat e o bariera ce trebuie si se pare ca se va schimba. Cetatean spune de niste expirari de termene la nivel inalt in magistratura. Nu trebuie sa se pripeasca dar sa profite la maximum.
    Legea lustratiei iar ar face o treaba excelenta.

    Turnofftheglory

    30/04/2010 at 9:58 pm

    • @TOG, spre exemplu legea functionarului public ar putea face o treaba buna, daca o vei citi atunci vei intelege ca asa cum este ea devine importanta, problema este a fost si va fi, clientela poltica.

      PS> Legea nu-mi place, dar este totusi un inceput!

      Theophyle

      30/04/2010 at 10:02 pm

    • Tog, salut. Nu stiu cat de eficienta mai este acum Legea lustratiei. O sustin din principiu desi la peste 20 de ani de la caderea regimului comunist este oarecum tardiva. Dar este un inceput si poate ca ar putea face oarece curatenie mai ales in strucutrile teritoriale.

      CDP

      30/04/2010 at 10:24 pm

      • Ba e nevoie de ea si acum, dupa cum spui in „teritoriu” efecte ar fi.
        Si apoi – cireasa de pe tort – taica Ilici s-ar trezi lustrat. O placere 🙂 Acum chiar ca-i doresc viata lunga…
        Probleme ar fi cu copiii celor in cauza, lichele si ei. Din pacate astia nu pot fi lustrati, deci ramane bataia insistenta la obraz. Chiar si cu bocancii (@luninita :))

        Diana

        30/04/2010 at 10:31 pm

        • …si sandeii ar fi lustrati, nu-i asa, @citoyen, @bascaliosu’?

          Diana

          30/04/2010 at 10:32 pm

        • Si care ar fi eficienta lustrarii lui Iliescu? Oricum nu mai detine niciun fel de functie politica. Pe mine ma intereseaza in primul rand eficienta unei legi si nu neaparat satisfactia morala pe care mi-ar da-o lustrarea lui Iliescu. Ma intreb retoric si nu ptr ca sunt impotriva legii ci ptr ca am indoieli privind eficacitatea ei.

          clemycali

          30/04/2010 at 10:36 pm

        • Diana
          Sunt amatori printre Săndei, ba chiar se confruntă cu doi bocanci oarecum comici:
          -tocmai şi-au satisfăcut dorinţa de a reveni la vărsta limită de pensionare de 70 de ani, după ce se redusese din 2005 la 68 (de aici rezultă că înainte de 1989 aveau vârste trecute de adolescenţă, le mai lipsea câte o funcţie de viitor lustrabil);
          -Lidia Bărbulescu şi-a exprimat îngrijorarea din cauza legii pensiilor şi ameninţa cu strangularea fluxului tehnologic prin pensionarea a circa 20% din judecătorii ICCJ;

          Cu alte cuvinte, Săndeii fugeau de căruţe şi maşini, dar pot fi călcaţi de acceleratul lustraţiei, mai de-a dreptul.

          Băşcăliosul

          30/04/2010 at 10:50 pm

        • Diana,
          ma confunzi cu nicole, ea are licentza si patentul cu bocancii.
          nu inteleg de unde iti provine confuzia.

          luminita

          30/04/2010 at 11:04 pm

  14. Cine poate sa-l citeasca pe Beppe Grillo, poate sa vada ce este blogging social, sper ca intr-un an sau mai mult si noi vom face acelasi fel de blogging, incercati sa-l cititi, e primul pe blogrollul meu, avet si linkul de mai jos!

    http://www.beppegrillo.it/en/2010/04/beppe_grillo_addresses_the_tel_1.html

    Theophyle

    30/04/2010 at 10:09 pm

  15. @ Clemy draga

    Am spus ca nu voi mai interveni in acesta seara. DAR. Nu ma pot abtine. Lustratia aplicata pentru Iliescu, ar avea cred eu, un efect benefic. Respectiv, ar mai scoate din capul unor tineri dezorientati, niste concepte gresite : stinga este psd. Nu insist. Stiu ca intelegi.

    tibi

    30/04/2010 at 10:51 pm

    • @tibi, sa sti ca ai dreptate. Cred ca legea va face bine si la modul educational 🙂

      Theophyle

      30/04/2010 at 10:53 pm

      • Teofil, stiu ca am dreptate. Stie si Iliescu, stiu si toti cei care afirma sus si tare ca este prea tirziu pentru asa ceva; tocmai de aia se opun cu obstinatie acestei legi necesare. Niciodata nu este prea tirziu sa-i dam in vileag pe acesti ‘frinari’. NU ? 🙂

        tibi

        30/04/2010 at 10:58 pm

        • Tibi
          Le-ai dat o idee bună jurnaliştilor ipocriţi, poate au curajul să nu mai evite întrebarile distractive când vor avea posibilitatea să discute cu cei porniţi împotriva legii lustraţiei, inclusiv pe motivul că ar fi tardivă. Au ocazia să-i întrebe direct:
          -Dacă tot ziceţi că e tardivă sau n-ar avea efecte, de ce vă mai opuneţi?

          Băşcăliosul

          30/04/2010 at 11:05 pm

        • tibi,
          ai dreptate.
          Chiar daca Iliescu ar fi murit acum 10 ani si tot ar trebui sa se stie ca nu avea dreptul de a se infige in varful puterii din postura in care se afla la acel moment zero.

          luminita

          30/04/2010 at 11:08 pm

        • @ Băşcăliosul

          Seara buna.
          Presupun ca in comentariul tau, exista un cuvint care ti-a scapat din fuga tastaturii : ” ipocriti”. In rest, cred ca ai dreptate : chiar as vrea sa vad ce raspund lustrabilii, la acest soi de intrebari.

          tibi

          30/04/2010 at 11:14 pm

        • Tibi,
          Daca te-ai gândit la pleonasm ar fi aşa cum spui. Eu am presupus că mai sunt câţiva jurnalişti care nu se prefac şi nu-i menajează pe invitaţii aflaţi în crize de isterie sau de argumente.

          Băşcăliosul

          30/04/2010 at 11:19 pm

    • Din pacate Iliescu nu numai ca nu accepta sa fie „lustrat” pentru ceea ce a fost ieri , el se incapatzaneaza sa se ranjeasca si azi la noi.

      luminita

      30/04/2010 at 11:11 pm

  16. @ Tio
    La comentul tau de la ora 9,56 nu pot decit sa zimbesc. Parca erai capabil de ceva mai mult. 🙂

    tibi

    30/04/2010 at 11:02 pm

    • @Tibi
      Nevasta-ta nu s-a plins pina acum 😉

      OK, ai cistigat, te las doar pe tine sa comentezi aici.

      Tio

      30/04/2010 at 11:25 pm

      • Tio draga, ai afirmat o data, ca poti fi si altfel decit vrei sa pari a fi. Ai demonstrat acest lucru, acum, cu acest comentariu. Te felicit – ai reushit. Noapte buna !

        tibi

        30/04/2010 at 11:40 pm

  17. @luminita – imi cer scuze

    Diana

    30/04/2010 at 11:10 pm

    • diana,
      ok !

      luminita

      30/04/2010 at 11:13 pm

  18. @ luminita
    / 11, 08 : EXACT.

    tibi

    30/04/2010 at 11:18 pm

  19. OK, prieteni multumesc pentru vizita. Ma duc si eu la cele doua ore de lectura obligatorie. Va urez in continuare discutii placute.

    Seara / Noapte Buna 🙂 sper ca ne vom citi si maine

    Theophyle

    30/04/2010 at 11:21 pm

  20. Buna seara si la revedere!

    Si clopotul a rasunat
    Pe pajistea albastra
    Caciula singuri am furat
    Si libertatea noastra

    Competenta-i doar un moft
    Merge si-asa se spune
    Si la furat sunt tari in soft
    Mereu si far rusine

    Din somn de veci au tresarit
    In noapte de decemvrie
    Dar comunistii n-au murit
    Sunt tot pe meserie

    Si trist romanul blestemat
    Tot rabda si viseaza
    Seminte-n cap a tot luat
    E prost si incaseaza

    Pe ei ne-om pune cu bocanci
    La gioale le dam frate
    Din functii o sa le dam branci
    Uniti inca se poate

    Lustrat atarna tov Ilici
    Moaca nu-i mai zambeste
    In nas ii intra trei furnici
    Si doi viermi pe la deste

    Hai noapte buna voi fartati
    Cu inima romana
    Pe furca mana si luptati!
    Pentr-o viata mai buna

    Creanga

    30/04/2010 at 11:22 pm

    • Creanga,
      noapte buna !
      te-ai intrecut pe sine , esti formidabil in versificatie .

      luminita

      30/04/2010 at 11:26 pm

      • Creanga,
        versificatie cu miez am vrut sa zic.

        luminita

        30/04/2010 at 11:27 pm

    • @Creanga Buna Dimineata,
      Exceptional de frumos, aproape Bob Dylan 🙂

      Theophyle

      01/05/2010 at 7:47 am

  21. OK ! Acum chiar ma retrag. 🙂
    Stie luminita unde : in turnul meu de fildes.

    Noapte buna tuturor dragilor, noapte buna ! 🙂

    tibi

    30/04/2010 at 11:22 pm

    • Noapte buna , tibi !
      Noapte buna, tuturor !
      Nu uitati ca maine e ziua muncii asa ca sa faceti bine sa fiti prezenti aici, pe baricade, la lucrul cu cuvintele care rastoarna muntele.

      luminita

      30/04/2010 at 11:30 pm

  22. […] multe aici şi aici. Tagged with: Banca Mondială, FMI, români, […]

    • Chiuaua s-a refăcut mic şi tace ca mielul acum, după ce se dădea dulău când a ciopârţit varianta ANI-MM.Atunci se lăuda cum a ajuns el mare şi tare în stare să comunice altfel cu parlamentarii puşi pe treabă mare.
      Mama lui de mafiot nu mai recunoaste nimic!?
      Liberalii mitomani din obişnuinţă tot au trâmbiţat în ultima vreme numele Monicăi Macovei, ca autor unic şi absolut. N-au demnitatea să-şi asume o poziţie conformă cu adevărul şi contribuţia la desăvârşirea neconstituţionalităţii sau, dacă nu erau de acord, să adopte tăcerea absolută, fără acuzaţii gratuite.

      Băşcăliosul

      30/04/2010 at 11:47 pm

      • Da, am remarcat şi eu că, cel puţin la televiziunile „de bine”, nimeni nu spune că legea ANI a fost opera PNL.

        gabhryel

        30/04/2010 at 11:52 pm

        • Pe de altă parte am citit azi, nu mai ştiu pe unde, că Monica Macovei susţine eliminarea prin revizuire a art 44 alin 8, referitor la prezumţia caracterului licit pentru averile nejustificate. Această soluţie am invocat-o şi eu acum vreo 10 zile, înainte să apară motivarea deciziei CC. Cine vrea să găsească fără această revizuire soluţia de eficienţă a oricărei forme pentru legea ANI sau chiar pentru Ministerul Public, în privinţa posibilităţii de confiscare a averilor nejustificate, ar trebui să rezolve problema de mai jos:

          Trei locuinţe trebuie alimentate de la 3 rezervoare să zicem cu apă, gaz şi bere.
          L1 L2 L3

          R1 R2 R3

          Să se deseneze conductele trase de la fiecare rezervor către fiecare locuinţă în parte, fără să se intersecteze între ele!

          Băşcăliosul

          01/05/2010 at 12:08 am

  23. … să vedem dacă PDL va încerca să dreagă busuiocul la Senat, conform obsrvaţiilor Monicăi Macovei …şi să repare şi ce-a stricat golanul de Boureanu

    gabhryel

    30/04/2010 at 11:56 pm

  24. Noapte buna…

    Diana

    01/05/2010 at 12:05 am

  25. buna dimineata,

    am reusit sa citesc ultimele 2 postari ale lui ThPh, am ajuns luker, independent de vointa mea, am citit si comentariile si ultima poezie a lui creanga…

    problema, repet, este la virfuri, dar si in ….popor…nu vreau sa spun ca ar trebui schimbat poporul, dar tragedia isi are izvorul si de acolo

    (in tara asta te simti strain daca esti onest, corect, eficient – mai ales eficient – haitele de incompententi te rod pina la os)

    si pentru ca azi este deja 1 mai, un calduros traiasca 1 mai
    :mrgreen:

    alaturi de sleahta lui vanghelie care momeste 10000 de prosti la un miting superb!
    🙂

    orangeskorpion

    01/05/2010 at 12:31 am

  26. […] afla mai mult: Lungul drum spre competenţa […]

  27. Este doar o problema de lider.
    Nimic altceva.
    Nu ai cum sa ai lideri in Romania dupa ceea ce a avut parte Romania.
    Timpul le rezolva pe toate.
    Eu sunt sigur ca va fi incet dar sigur bine.
    Ce a spus prietenul lui Theophyle este partial adevarat.
    Romania nu inseamna doar contactul cu niste sefi.
    Niste romani au facut pro Bono cu niste americani http://www.humanitycalls.org
    niste Romani le -au aratat partea frumoasa a acestei tari. Altii o arata altora. Incet, dar sigur dragii mei. 😉

    Dan Masca

    01/05/2010 at 12:44 am

  28. […] here: Lungul drum spre competenţa This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  29. @dan

    Ai dreptate. Si eu mi-am schimbat parerea despre Haiti cand am vazut frumusetile tarii. Nu conteaza ca s-a furat mult (ciment inclusiv) si de aia au cazut case multe, ca datorita coruptiei ajutoarele nu ajung unde trebuie. Nu conteaza ca oamenii pretind ajutoarele pe care le considera indreptatite fara sa se ajute pe ei si ii mai si agreseaza pe salvatori, nu conteaza ca lumea este saraca si criminalitatea este mare. Nu conteaza conducatorii, temporari, de sute de ani acelasi model. Nimic altceva.

    Este o tara frumosa.

    PS. Acelasi lucru pentru(cu variante): Togo, Sudan, Cote d’ivoire,Etiopia etc

    eugeni

    01/05/2010 at 1:17 am

    • @eugeni : am trecut de faza de a ma plinge. Asta o faceam acum niste ani. Stiu in ce tara traiesc si dupa cum stii un drept fundamental al omului zice ca fiecare om are dreptul la o tara.
      Nu cunosc nici Togo, nici Sudan nici alte tari date de tine ca exemplu, iar daca nu le cunosc nu imi permit sa discut despre ele.
      Cunosc parte din Romania si daca am ales ca Romania sa fie tara in care sa traiesc atunci nu am decit sa fac astfel incit sa muncesc, sa visez , sa conving anumiti conducatori sa faca mai buna guvernare la nivelul comunitatii in care traiesc.
      Romania in care imi petrec eu orele din zi este putin altfel decit cea a conducatorilor.

      Dan MASCA

      01/05/2010 at 10:01 am

    • @Eugeni: legat de Romania in care traiesc, am dezvoltat cu ai mei colegi un proiect cu access gratuit pe net :
      http://www.revistatus.ro
      nu are rost sa iti spun bucuriile de care avem parte cind primim de la copii si ai lor parinti creatii.
      iar aceste creatii le primim de la copii din multe colturi ale lumii.

      Ca mi-as dori sa fi avut parte de alti conducatori, lideri adevarati si vizionari, cu etica in ceea ce fac asta este alta poveste.
      Nu ii am, dar nici nu pot sa stau si sa ma pling asteptind sa ii aduca cineva din cer.
      ma intilnesc cu cei locali, imi spun pasurile, ma implic in proiecte de comunitate pe zona educationala, culturala, de sprijin al tinerilor studenti si elevi si cu siguranta miine va fi mai bine.
      Ca ar putea mai multi oameni sa se implice asta este altceva.
      Tu de exemplu in cite proiecte te-ai implicat la nivel de comunitate ca voluntar ?

      Dan MASCA

      01/05/2010 at 10:07 am

    • de pe beppegrillo.it am preluat dintr-un interviu cu un scriitor italian :
      http://www.beppegrillo.it/en/2010/04/an_italy_without_italians_inte_1.html
      „…I don’t believe in perfection and as soon as they manage get their hands on power, corruption will undoubtedly follow. Corruption follows democracy and wherever there is democracy, there is also corruption because politicians need votes and they are prepared to do anything to get those votes. Instead, in a dictatorship, no votes are needed so there is less corruption because there is less of everything, except for pitchforks, hangings and deaths by firing squad. So perhaps it’s better for us to keep these thieves! I don’t know if I am making myself clear.”

      Dan MASCA

      01/05/2010 at 10:55 am

      • @Dan 🙂
        Prietene, Beppe Grillo, NU este scriitor ci comic si un mare blogger, daca ai sa te uiti pe blogrollul meu ai sa vezi ca este primul. 🙂

        Theophyle

        01/05/2010 at 11:01 am

        • Daca Theophyle, stiu cine si ce este Beppe Grillo si stiu ca este primul la tine pe blog :).
          Am si scris ca este un interviu postat la el pe blog si am dat linkul acelui interviu de unde am citat.
          Scriitorul italian intervievat este : Arrigo Petecco
          http://it.wikipedia.org/wiki/Arrigo_Petacco

          Dan MASCA

          01/05/2010 at 1:59 pm

  30. […] Mai multe detalii in legatura cu articolul ” Lungul drum spre competenţa ” gasiti aici: Lungul drum spre competenţa […]

  31. Buna Dimineata,
    Postare Noua 🙂

    Theophyle

    01/05/2010 at 9:14 am


Comentariile sunt închise.