Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Sfârşit de săptămână – 24 Aprilie

Bună dimineata intr-o zi de sambata, sfarsit de saptamana. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  10°C, si o maxima termica de  16°C, cerul mai mai mult noros. Posibila ploaie usoara.  Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =   4.1285 RON (-0.0126 RON); 1 USD = 3.0969 RON (-0.0052 RON); 1 EURO = 1.3331  USD; (-0.0018).

Incepem cu clientul nostru preferat, Catalin Voicu. Magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) au decis vineri prelungirea mandatului de arestare preventiva a senatorului Catalin Voicu cu inca 30 de zile, la cererea procurorilor Directiei Nationale Anticoruptie. Ca de obicei, avocatul acestuia a precizat ca va ataca in recurs decizia judecatorilor. Deocamdata Catalin se odihneste pe tubulatura din arestul politiei capitalei.

Dupa UE prin presedintele ei Barosso, si  Ambasada SUA se declara ingrijorata de decizia Curtii Constitutionale de a declara aproape toate puterile de control si juridice ale ANI neconstitutionale, arata un comunicat al Ambasadei. Ambasada Statelor Unite la Bucuresti mentioneaza ca a remarcat in trecut contributia pozitiva a ANI asupra reformelor si rolul sau crucial pe care l-a jucat in indeplinirea celor patru obiective stabilite prin mecanismul de verificare si cooperare stabilite de Comisia Europeana.  „Salutam anuntul Guvernului Romaniei care urmeaza sa ia masuri pentru restabilirea mandatului deplin al ANI”, conchide comunicatul ambasadei.

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a stabilit sa se intocmeasca o adresa oficiala catre Parlament pentru a li se permite reprezentantilor CSM sa participe la lucrarile comisiei speciale de revizuire a Constitutiei, a declarat, vineri, pentru Agerpres, judecatorul Dan Lupascu, membru al Consiliului. Intrebarea ar fi care magistrati, aia de iau spaga mai mare de o suta de mii de euro, sau numai cei modesti  care primesc spagi modice acceptand si rate. Oameni de omenie, mama lor de săndei!

În jur de o mie de persoane au manifestat ieri seară la Atena şi Salonic  contra deciziei guvernului socialist de a recurge la ajutorul UE-FMI, Capitalismul trebuie să plătească criza”, „FMI go home”, proclamau banderolele manifestanţilor. Ministrul elen de Finanţe, George Papaconstantinou declarat tot ieri că în câteva zile Grecia va primi ajutorul financiar promis de Uniunea Europeană şi de Fondul Monetar Internaţional. Ministru a adăugat că decizia de activare a mecanismului de sprijin FMI-UE a fost luată ‘în urma evenimentelor din ultimele zile’, după ce Oficiul European de Statistică (Eurostat) a anunţat, joi, că în 2009 deficitul bugetar al Greciei a fost de 13,6 procente din PIB, mai mare faţă de 12,9 procente din PIB cum se estima anterior şi aproape dublu faţă de nivelul de 7,7 procente din PIB înregistrat în 2008. Parerea mea este si a fost ca baietii de stanga au dreptate, la fel ca si baietii de stanga din sindicatele romanesti si da, “FMI go home” si sa fie lasati sa se prabuseasca pentru ca au mintit, au furat si au trait pe banii altora, exact ca la noi!

A doua dezbatere dintre candidatii  celor trei principale partide britanice, dezbaterea de  joi seară  a fost dedicata expunerii argumentelor lor asupra Europei, Afganistanului, climatului sau imigraţiei, expertii considera ca niciunul dintre candidati  a reusit să obţină un avantaj determinant. Primul ministru Gordon Brown i-a reproşat liderului liberal-democrat că el contribuie la slăbirea Marii Britanii şi şefului conservatorilor David Cameron că vrea să o izoleze în Europa, în timpul celei de-a doua dezbateri axate pe politică externă. Prestaţia lui Nick Clegg, declarat de mass-media învingător al primei dezbateri, a fost mai slaba decat cea antecedenta. O jumătate dintre cele cinci sondaje instantanee difuzate imediat după dezbatere îi dădeau lui Clegg şi Cameron aproape egalitatea, respectiv 33,8 la sută şi 32,8 la sută de opinii favorabile, în faţa lui Brown 27,6 la sută. ‘Gordon a fost chiar mai bun, Nick Clegg a rămas puternic şi David Cameron a făcut mai mult decât să se apere’, estima The Guardian în editorialul său. Mai ales, dezbaterea ‘a arătat că elanul liberal-democraţilor nu este un accident şi va fi probabil durabil.’ The Daily Telegraph a făcut ‘dezvăluiri’ asupra unor donaţii ale unor oameni de afaceri vărsate direct în contul bancar al lui Nick Clegg şi nu în cel al partidului. În timpul dezbaterilor, Clegg le-a calificat drept ‘baliverne’.

Va urez o sambata placuta!

Written by Theophyle

24/04/2010 la 11:17 am

68 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata! 🙂

    De ce esti nedrept cu Sandeii, Theophyle? 😉 Da stirea completa, ca sa ne minunam cu totii de ce cer:

    „Printre propunerile Consiliului de revizuire a Constitutiei se afla: reglemenatarea statul procurorului in sensul sa fie la fel cu cel al judecatorului, cresterea duratei de retinere de la 24 la 72 de ore, posibilitatea de a se acorda initiativa legislativa CSM pentru acte normative care privesc autoritatea judecatoreasca, numirile la ICCJ, PICCJ, DNA si DIICOT sa se faca de Consiliu, modificarea regimului incompatibilitatilor si interdictiilor pentru judecatori si procurori, durata mandatului presedintelui CSM” (e-juridic.ro).

    Decriptare rapida, daca mai e cazul:

    – procurorul sa fie scos de sub autoritatea Ministerului Justitiei: art. 132 (1) „Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei” (Constituia). El ar urma sa devina inamovibil, precum judecatorul, si sub autoritatea legii, sanchi, a CSM: „Art. 125. (1) Judecătorii numiţi de Preşedintele României sunt inamovibili, în condiţiile legii.
    (2) Propunerile de numire, precum şi promovarea, transferarea şi sancţionarea judecătorilor sunt de competenţa Consiliului Superior al Magistraturii, în condiţiile legii sale organice”.

    Tinind cont de faptul ca procurorul este reprezentantul Statului, adica al Ministerului public (art. 131. al 2 . „Ministerul Public îşi exercită atribuţiile prin procurori constituiţi în parchete, în condiţiile legii”) iar acesta „reprezintă interesele generale ale societăţii şi apără ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor” (art. 131. al1), ar rezulta nici mai mult nici mai putin ca Sandeii, recte Barbuleasca, Costiniu si Pivniceru ar vrea sa ne apare drepturile si libertatile cetatenesti. ASTA AR MAI LIPSI, STATUL MAFIOT TOTAL!

    – „posibilitatea de a se acorda initiativa legislativa CSM pentru acte normative care privesc autoritatea judecatoreasca”: NECONSTITUTIONAL! Nu poti acorda puterii judecatoresti drept de initiativa legislativa, calci pe bataturi Parlamentul si iti bati joc de separatia puterilor in stat. Presedintele insusi nu are drept de initiativa legislativa, desi e ales prin vot universal: Art. 74. 1: ” Iniţiativa legislativă aparţine, după caz, Guvernului, deputaţilor, senatorilor sau unui număr de cel puţin 100.000 de cetăţeni cu drept de vot”. Logica initiativei legislative este aceea a unei propuneri legislative care emana de la suveran (poorul, vezi cei 100.000 cetateni) sau de la reprezentantii lui (parlamentarii, recte Guvernul votat de Parlament). Cum sa pui initiativa legislativa in mina cuiva care nu are nici un raport direct sau indirect cu suveranul? Singurul caz cind Presedintele insusi inainteaza o lege Parlamentului este proiectul de revizuirea Constitutiei, insa acesta ii este propus, anterior, de Guvern! Aici logica este aceea de a da voie celui ales direct, Presedintele, sa initieze un proces la finalul caruia suveranul insusi, poporul, se va pronunta. Insa judecatorii, care nu au nici o treaba cu alegerile, cum sa intervina ei in procesul legislativ? Cu ce drept? Pe aceeasi logica, trebuie sa dam voie si Guvernului sa judece, iar presedintelui sa caseze sentintele magistratilor.

    – „numirile la ICCJ, PICCJ, DNA si DIICOT sa se faca de Consiliu”. Cea mai sinistra gluma, statul Sandelia ar fi al lor pe veci. Va inchipuiti o tara condusa de Sandei, in care poporul si reprezentantii sai nu mai au NICI UN CONTROL pe actul Justitiei si pe procurori? Incercati! Voi votati parlamentarii, iar Sandeii se vor reproduce FOREVER, cu garantia Constitutiei! Doamne apara!

    – „modificarea regimului incompatibilitatilor si interdictiilor pentru judecatori si procurori”. Sandeii sa devina eventual, parlamentari si sa poata candida la Presedintie.

    – „durata mandatului presedintelui CSM”. Nelimitata, poate.

    Nu cred ca se poate imagina mai mult tupeu in tara asta!

    Cetatean

    24/04/2010 at 11:59 am

    • @Cetatean , salut 🙂
      Asa sunt eu ii persecut pe sandei 🙂

      Tupeul masi, ca nu se mai poate cu astia. Trebuie starpiti ca niste plosnite. Schimbati pana la ultimul si puricati la averi si la scheletii din dulap!

      Theophyle

      24/04/2010 at 12:25 pm

  2. Semanlez pe Politeia Digest un articol valoros despre China, analiza de la Starfor:

    http://politeadigest.wordpress.com/2010/04/24/china-crunch-time/

    Theophyle

    24/04/2010 at 12:25 pm

  3. Merci, acum citesc, am postat un comentariu la TOG intre timp 😉 , ar un articol frumos, ca de obicei.

    Cetatean

    24/04/2010 at 12:26 pm

  4. Ambasada SUA “Salutam anuntul Guvernului Romaniei care urmeaza sa ia masuri pentru restabilirea mandatului deplin al ANI”, conchide comunicatul ambasadei. 🙂 Nu inteleg de ce Ambasada SUA trebuie considerata un etalon de moralitate politica in Romania ?!? Pe de alta parte abia astept sa se repuna in drepturi ANI ca poate ii analizeaza un pic declaratia domnului Videanu. Cel cu o avere e sub 1.000.000 euro 🙂

    H.N.

    24/04/2010 at 12:28 pm

    • Salut HN 🙂 (inca se mai saluta pe acest blog!)

      Cred ca ai dreptate, trebuie sa-i cerem parerea ambasadei Ruse, ei sunt un reper de moralitate. Corifeii paridului din care faci parte au facut-o multi ani. 🙂
      HN, daca nu ar fi existat SUA cu moralitatea ori lipsa de moralitate a ei, tu nu ai fi fost capabil sa scrii randurile de mai sus.

      Ai nevoie de 10 ani de viata sub Ceausescu ca sa intelegi ceva la viata ta!

      Theophyle

      24/04/2010 at 12:37 pm

  5. Sandeii la puricat va rog. Si Videanu.
    Cat despre aliatul american HN, iti amintesc ca de cand ambasadorul Guest a intrat in conflict cu magariile pesedise, intotdeauna au fost prietenul ce ne pune in fata murdaria.

    Turnofftheglory

    24/04/2010 at 12:33 pm

    • @Tog, salut astia nu vor sa invete nimic! Au trait bine pe timpul lui Ceasca o fac si astazi 🙂

      Theophyle

      24/04/2010 at 12:38 pm

  6. Cetatean multumesc pentru comentariul tau fenomenal. Ca de obicei. 🙂

    Turnofftheglory

    24/04/2010 at 12:34 pm

    • TOG, pentru putin, cu mare placere o fac, cind am timp 🙂

      Cetatean

      24/04/2010 at 12:46 pm

  7. @turnofftheglory: Ambasada oricarei tari straine este teoretic si practic prietena Romaniei. Ceea ce vroiam sa semnalez este faptul ca prea des este luata in considerare ca vector politic. Cand vad citate ale ambasadei SUA imi amintesc de moartea lui Teo Peter… chiar ieri am stat la o cafea cu fiul lui si mi-a facut un update vizavi de nefericitul eveniment 😐

    H.N.

    24/04/2010 at 12:38 pm

    • @HN, iti amintesc ca cine a semnat acordul cu SUA referitor la judecarea miltarilor americani, a fost Geoana, savantul, intr-un guvern Nastase!
      deci ciocul mic cu exemple din astea!!! 😆

      Theophyle

      24/04/2010 at 12:40 pm

  8. Mai oameni buni ma inebuniti cu Teo Peter. Era un cacat de accident nenorocit de circulatie. Voi vreti sa tratam SUA ca Venezuela sau ca partener de incredere al SUA?
    Ce e asa greu de inteles, nu stiu…

    Turnofftheglory

    24/04/2010 at 12:40 pm

  9. @Theophyle: Eu nu am fost membru PCR 🙂 tu ai fost? Ce ai facut inainte de `89? Dizidenta de bucatarie?
    Ambasada Rusiei:) exact asta incerc sa fac SA SE INTELEAGA 🙂 a nu se reveni la servilismul comunist printr-un capitalist

    H.N.

    24/04/2010 at 12:41 pm

    • HN, eu membru PCR ha, ha, ha 🙂

      Cu tata la inchisoare 6 ani la canal ti-ai gasit nenorociutule, netrebnic. Aproape toata familia mea a fost decapitata de comunisti vagabondule, sa nu te mai prind pe aici, derbedeule!!!

      Theophyle

      24/04/2010 at 12:45 pm

  10. *servilism capitalst

    H.N.

    24/04/2010 at 12:42 pm

  11. @Theophyle: frumos vocabular pentru un universitar 🙂 te doare ca nu ai stat pasiv 🙂 inteleg :d

    H.N.

    24/04/2010 at 12:48 pm

    • HN, niciodata nu ti-am adus o acuza personala. DERBEDEULE!! ai devenit personal cu jigniri VAGABONDULE! Eu m-am luat de tine la persoana NESIMTITULE? Piei de aici!

      Theophyle

      24/04/2010 at 12:51 pm

  12. Theophyle, ce-i cu acest HN, ce vrea? Vine pe blogul asta de baieti si fete destupati si destupate la minte, cu par alb si miini batatorite de munca si te ia la trei pazeste, facindu-te membru PCR?! Ce de-a tupeu!

    Cetatean

    24/04/2010 at 12:49 pm

  13. Amice HN, ai postat doua comentarii, si in al treilea te iei de gazda. Mama ta nu te-a invatat sa saluti si sa fii politicos la om in casa?

    Cetatean

    24/04/2010 at 12:50 pm

  14. Ce troll nemernic!

    Turnofftheglory

    24/04/2010 at 12:53 pm

  15. Astia de la PSD, dati afara de Ponta si ramasi fara directive adresate postacilor, actioneaza acum singuri, in virtutea inertiei.

    Cetatean

    24/04/2010 at 12:56 pm

    • Cetatean, povestea este cand nu mai au argumente dupa ce si-a primit-o cu Teo Peter care este de fapt o victima a acordului semnat de Geoana si Nastase, se da la persoana, un derbedeu bolsevic pui de lele!

      Theophyle

      24/04/2010 at 1:00 pm

  16. Cum naiba sa sari de la arguimente politice la jigniri personale si sa nu te astepti la o reactie pe masura mi-e greu sa inteleg.
    Era un tacanit marca PNL ce ma pus in blogroll si ma injura in cel mai josnic mod.
    E o chestie al naibii de ciudata psihologic.
    Fac o paralela cu islamistul ce vine intr-o tara europeana si cere femeilor sa poarte burka in preajma lui si vrea minareta la concurenta cu catedralele gotice.

    Turnofftheglory

    24/04/2010 at 1:03 pm

  17. Lasa-ti-l in plata psd-ului, nu are idei nici cit peste de sticla de pe televizorul bunicii. Aista nu stie ce vorbeste, o noapte in arestul Militiei si ar sti sa aprecize ce inseamna sa postezi liber pe bloguri in anul 2010.

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:06 pm

  18. Hai sa va inveselsc nitel: enervat de HN, am cautat un pic pe net, sa vad ce a mai produs pina azi. Iata ce am gasit 😉 Mi s-a confirmat in mod categoric: e postac si ii place istoria, de aceea l-a ales pe Theophyle pentru a-l enerva simbata dimineata.

    http://cocalari.com/2009/12/adevarul-despre-romania-si-despre-alegerile-prezidentiale/

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:16 pm

    • @Cetatean hai ca scrisorea este mortala 🙂 Direct in fruntea TSD 🙂

      Theophyle

      24/04/2010 at 1:22 pm

      • 😛 😛 😛 I-am venit de hac micului postac!

        Cetatean

        24/04/2010 at 1:23 pm

  19. salutare baieti si fete

    domnul respectiv pesedist a calcat de multe ori pe bec, a copiat comentarii de aici si le-a folosit ca sa-si ilustreze articolele, ideea mai mult sau mai putin bine camuflata era ca pro-basescienii sunt cazuri patologice

    razvan

    24/04/2010 at 1:17 pm

    • @razvan, salut 🙂
      vorbesti cu un om ii dai argumente si cum este deobicei la bolsevici, te cauat la familie dobitocul 🙂

      ‘Mde origine nesanatoasa, cum nu a putut gasi nimic la nivelul de cadre, trece la Orientul Mijlociu de parca as fi nepotul lui Aric Sharon (pacat ca nu sunt!)

      Astia de mici sunt educati la ura 😦

      Theophyle

      24/04/2010 at 1:25 pm

  20. 😛 clic pe poza pentru a deslusi slova romaneasca.

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:17 pm

  21. Razvan, noi ne-am prins care e nivelul lui, vezi linkul dat de mine si ce zice el de Geoana.

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:18 pm

    • se potriveste manusa 🙂

      razvan

      24/04/2010 at 1:21 pm

  22. Cetatean

    bine zis, la prima postare
    mai adaug „decat” ca daca umblam la statutul procurorului aiurea, riscam sa ne trezim pe cap cu CEDO, care e mai tare chiar decat constipatia noastra

    razvan

    24/04/2010 at 1:19 pm

  23. Razvan, nu stiam, imi poti detalia repede?

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:22 pm

    • peste tot, procurorii sunt legati intr-un fel sau altul de puterea politica pt ca pun in aplicare politica penala a statului respectiv; daca ii faci magistrati si le dai puteri corespunzatoare, CEDO ii considera ca fiind falsi magistrati, lipsind independenta reala
      deci, ori renunti la implementarea politicii penale a statului (inadmisibil), ori renunti sa le dai anumite drepturi exorbitante, nu sunt magistrati, au un statut mixt, sa zicem
      problema e complicata, eu personal prefer sistemul din SUA, unde district attorney e un avocat al statului

      razvan

      24/04/2010 at 1:35 pm

      • AQm inteles, merci! 🙂

        Cetatean

        24/04/2010 at 2:06 pm

  24. Buna ziua si o sambata insorita, tuturor ! Cetatea :
    interesanta postarea ta, dar am niste neclaritati :
    -1.Esti sigur ca durata detentiei de 24 de ore, propusa a fi extinsa la 72 este stabilita de Conatitutie?
    -2.Consideri ca dreptul de initiativa legislativa acord puterii judecatoresti, doar pe domeniul juridic, ar fi o incalcare a legislativului ,caci justitia nu rezulta in urma unui contact direct cu suveranul.Dar dreptul puterii executive de a avea initiativa legislativa nu incalca ,in aceeasi masura, dreptul legislativului? Tine cont ca guvernul nu reprezinta intotdeauna majoritatea suverana.Eu creed ca acest drept, soolicitat de CSM ar trebui sa se acorde.Avem in vedere institutia ca atare si nu calitatea membrilor la un moment dat.Oricum, dreptul de initativa legislativa nu inseamna automat votarea initiativei respective, se trece prinmai multe filtre(parlament, presedinte) pana sa devina lege?

    Loda

    24/04/2010 at 1:30 pm

    • Salut Loda

      pct. 1)
      e in constitutie
      tot ce modificam aici trebuie sa ia in considerare art. 20 care stabileste superioritatea tratatelor din domeniul drepturilor omului (CEDO, in primul rand) asupra dreptului intern, inclusiv asupra constitutiei

      razvan

      24/04/2010 at 1:39 pm

      • si la pct. 2:
        delegarea legislativa e similara unui mandat dat de legislativ executivului; parlamentul are puterea de a aproba sau respinge, integral sau partial ce a decis guvernul

        razvan

        24/04/2010 at 1:46 pm

  25. Loda, buna 🙂

    1. La faza cu 24/72 de ore nu ma pricep dleoc, nu iti pot raspunde, De altfel, am evitat aceasta problema in postarea mea, pentru ca ma depaseste total.

    2. Intrebi: „Dar dreptul puterii executive de a avea initiativa legislativa nu incalca ,in aceeasi masura, dreptul legislativului?”. Argumentezi: „Tine cont ca guvernul nu reprezinta intotdeauna majoritatea suverana”.

    Raspunsul meu e simplu: argumentul tau e fals. Asa cum este construit sistemul nostru constitutional acum, guvernul reprezinta intotdeauna suveranul, cita vreme e in functie, fiindca este investit de Parlament, care este reprezentantul suveranului. Cind Parlamentul vrea, da jos Guvernul printr-o motiune de cenzura. Eu am afirmat ca „logica initiativei legislative este aceea a unei propuneri legislative care emana de la suveran (poporul, vezi cei 100.000 cetateni) sau de la reprezentantii lui (parlamentarii, recte Guvernul votat de Parlament)”. Guvernul reprezinta, indirect, ce-i drept, suveranul, fiindca e investit de reprezentantul direct al suveranului, adica Parlamentul. Nu discut aici cazul Presedintelui, ales direct de suveran, care poate inainta un proiect de revizuire a Constitutiei, propus de reprezentantul indirect, Guvernul, care proiect ajunge la repreznetantul direct, Parlamentul, si apoi la suveranul insusi, poporul. Pe tot circuitul asta avem numai actori politici legati direct si indirect de suveran.

    Te intreb: in ce mod CSM-ul, este legat de suveran? Direct? Nicidecum! Indirect? Da de unde, ei sunt „independenti”, asa cum inteleg ei, asta inseamna ca nici Presedintele, ales direct de suveran, nu ii poate influenta, desi prezideaza CSM. Cazul sandeilor spune multe despre auto-reproducerea lor, in afara controlului suveranului. Noi ne chinuim aici sa intelegem cum pot fi ei readusi sub controlul suveranului,pentru ca „independneta” lor s-a transformat in autonomie totala, in afara legii.

    Daca imi demonstrezi ca CSM, si mai ales partea dura (vezsi mai jos) din CSM are un raport, fie si indirect, cu suveranul, sunt de acord sa se acorde CSM initiativa legislativa. Asa cum este el acum construit, Senatul Romaniei doar ii valideaza, core-ul CSM-istitlor se aleg prin niste alegeri interne care nu au legatura cu suveranul:

    Art. 133 „(2) Consiliul Superior al Magistraturii este alcătuit din 19 membri, din care:
    a) 14 sunt aleşi în adunările generale ale magistraţilor şi validaţi de Senat; aceştia fac parte din două secţii, una pentru judecători şi una pentru procurori; prima secţie este compusă din 9 judecători, iar cea de-a doua din 5 procurori;
    b) 2 reprezentanţi ai societăţii civile, specialişti în domeniul dreptului, care se bucură de înaltă reputaţie profesională şi morală, aleşi de Senat; aceştia participă numai la lucrările în plen;
    c) ministrul justiţiei, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.”

    Am boluit cei 15 membri ai CSM din 19 care nu au legatura cu suveranul.

    Loda, nu poti fi si autoritate care garanteaza independenta Justiei in fata politicului si sa ai, in acelasi timp, si initiativa legislativa, politica. Asta contrazice ideea de independenta a Justitiei!

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:51 pm

    • Buna ziua @Theophyle, @Cetatean si tutror celor prezenti!

      Poate fi interpretat articolul 2 din Constitutie asa cum o faci tu?

      „Art. 2: Suveranitatea

      (1) Suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum.

      (2) Nici un grup si nici o persoana nu pot exercita suveranitatea in nume propriu.”

      Mie mi se pare ca deja organele reprezentative ale poporului EXERCITA suveranitatea. Guvernului, ca organ neales diret d epopor, nu-i prea ramane sa exercite nimic de capul lui!
      Ce parere ai @Cetatean?

      casandra

      24/04/2010 at 2:55 pm

      • @Casandra, salut 🙂
        ai un articol (in cateva minute) cu dedicatie 🙂

        Theophyle

        24/04/2010 at 3:01 pm

        • Multumessc, am sa citesc si comentez un pic mai tarziu, cand ma intorc dintr-o vizita.

          casandra

          24/04/2010 at 5:31 pm

  26. Apropo de @HN: cunosc bine subspecia asta.
    din pacate, constat cu furie si tristete ca nu sunt putini mizerabilii cai ei in Romania.

    nicole

    24/04/2010 at 1:52 pm

    • @nicole, salut
      Sunt niste oameni cu care nu poti discuta. Au un patern de gandire de castravete murat. Cat te-ai stradui sa aduci argumente la subiect, nu vei reusi. Si-a terminat argumentatia imbecila si nerationala trece la persoana.

      Asta nu o accept, pentru ca argumentatia mea nu a fost personala. Gata, discutia s-a terminat! Chiar nu se poate discuta cu ei normal. A luat-o personal am raspuns personal desi crede-ma ca m-am abtinut sa-i povestesc si eu ceva de familia lui

      Theophyle

      24/04/2010 at 1:56 pm

  27. Nu mi-a iesit bolduirea mai sus la CSM, insa cred ca intelegi ca cei 14 plus Presedintele ICCJ sunt votati/desemnati printr-un sistem care nu are nici o legatura cu suveranul si ca Senatul nu ii poate respinge pe cei 14, iar Presedintele tarii nu poate respinge numirea Presedintelui ICCJ decit motivat, o data.

    Cetatean

    24/04/2010 at 1:55 pm

  28. Ies pentru o ora in oras, insa voi citi comentariile tale, Loda, si iti voi raspunde la intoarcere.

    Pe curind, prieteni! 🙂

    Cetatean

    24/04/2010 at 2:03 pm

    • Cetaean :
      Pai, nu prea am ce sa mai comentez, am inteles, multumuesc.

      Loda

      24/04/2010 at 2:09 pm

      • erata, ca iar rad baietii :
        multumesc, bre 🙂
        P.S. Ma duc si eu sa fac misto de niste pastraviori, revin.

        Loda

        24/04/2010 at 2:11 pm

      • 😆

        nicole

        24/04/2010 at 2:14 pm

      • 😆 😆 😆

        nicole

        24/04/2010 at 2:14 pm

  29. Am reusit sa citesc srticolul STRATFOR. E al naibii de bun articolul si foarte ingrijorator pentru chinezi. Pana la urma, puternica China are o burta al naibii de moale.

    Turnofftheglory

    24/04/2010 at 2:06 pm

    • @TOG, eu aduc de la Starfor cele mai bune analize posibile, fac si eu ce pot pentru a informa populatia 🙂

      Theophyle

      24/04/2010 at 2:15 pm

  30. Salut prieteni, 🙂
    Am o curiozitate
    Domnul Jude Cristian Danilet care cerea un mic ragaz sa discute cu colegii (despre serialul Sandeii) si revine mintenash, a mai dat freun semn de viata ?

    Un tanar de stanga

    24/04/2010 at 2:15 pm

    • TDS, salut 🙂
      Asteptam la concluziile de la Mister B. care vor veni impachetate in postarea (1 sau 2) din saptamana urmatoare 🙂

      Theophyle

      24/04/2010 at 2:17 pm

  31. 🙂
    Ziua buna Theophyle @ all
    Teofil,nu-ti amari ziua ca e foarte frumoasa,cle putin pe aici lamine.Noi(si nu numai noi) te pretzuim foarte mult si pentru ceea ce faci acum.
    Cetatean & Loda
    Legalitate si legitimitate(CS) 😉 Cat de legitima ar fi o astefel de dorinta a „puterii judecatoresti”(ca de legalitate ma cam indoiesc in conditiile sandeilor actuali) in lipsa unui control in sensul in care ai explicat foarte bine mai sus(cel putin pentru mine) ? Deloc as zice.Poate doar daca ar fi supusi scrutinului cu o lege fundam.adecvata.
    In privinta procurorului,ca functionar al ministerului
    public si reprezentant al interesului boborului,cred iarasi ca ar trebui redefinite niste principii(cum e in sua)Procurorul ar trebui sa instrumenteze un dosar doar in sensul acuzarii,ca sustinator al interesului public.

    mircea

    24/04/2010 at 2:33 pm

    • @micrea, salut.
      Multumesc, chiar frumos afara, mi-a trecut 🙂

      Theophyle

      24/04/2010 at 3:00 pm

  32. Am revenit!

    Loda, ma bucur ca am reusit sa fiu clar si sa nu mai ramina nimic de lamurit 🙂

    Casandra, tu intrebi: „Mie mi se pare ca deja organele reprezentative ale poporului EXERCITA suveranitatea. Guvernului, ca organ neales diret de popor, nu-i prea ramane sa exercite nimic de capul lui!”.

    Practic, ce te deranjeaza la interpretarea mea este ca afirm ca Guvernul exercita suveranitatea. Tu crezi ca doar parlamentul exercita suveranitatea, fiind reprezentantul direct, iar Guvernul, nefiind ales, nu mai are nici ce exercita, nici mandat de a o exercita. In aceeasi cheie, Guvernul nu ar trebui sa aiba drept de initiativa legislativa.

    Uite, eu nu sunt specialist in drept constitutonal, insa iti pot spune ca nu mi se pare corecta maniera in care tu concepi suveranitatea si transferul ei de la popor la Parlament. Tu gindesti suveranitatea ca un lucru sau ca o putere care odata transferata, prin alegeri (simplificam, caci suveranitatea nu este niciodata transferata complet intre alegeri, poporul o exercita si prin referendum si, Doamne apara, si prin Revolutie, dar asta excede cadrul Constitutiei), nu mai exissta nimic de transferat catre Guven: „nu-i prea ramane sa exercite nimic de capul lui!”, zici tu.

    Insa uiti ca raporturile Parlamentului cu Executivul sunt raporturi de investire si acordare de incredere. 102.(1) „Guvernul, potrivit programului său de guvernare acceptat de Parlament, asigură realizarea politicii interne şi externe a ţării şi exercită conducerea generală a administraţiei publice”. Ca sa nu mai vorbesc de investire si de motiunea de cenzura.

    Guvernul are un mandat si el actioneaza in limita mandatului, si daca il incalca i se retrage increderea si este demis de drept. Si Parlamentul are un mandat si actioneaza in limita mandatului (nu insa imperativ), iar la alegeri, daca se considera ca nu a actionaqt in limita mnadatului incredintat acum 4 ani, i se schimba configuratia (actualmente, parlamentarii se comporta ca si cind nu au nici un mandat).

    Deci daca Guvernul are drept de initiativa legislativa, o face pentru ca insasi Constitutia insusi ii acorda acest drept. Insa acest drept nu pune Guvernul pe picior de egalitate cu Parlamentul, caee are dreptul de a exercita suveranitatea: art. 109. 1: „(1) Guvernul răspunde politic numai în faţa Parlamentului pentru întreaga sa activitate”.

    Deci, cind spunea de faptul ca Guvernul exercita, indirect, suveranitatea, intelegeam procedura de initiativa legislativa prin care Constitutia da dreptul Guvernului, ca autoritate aflata sub controlul Parlamentului sa propuna acestuia un proiect de lege, pe care Parlamentul il va accepta sau respinge. Guvernul nu exercita acest drept ca asa are el chef, in nume propriu, ci are dreptul constitutional de a initia o lege, dar asta nu inseamna ca ceea ce face el este o uzurpare a suveranitatii (poporului sau Parlamentului).

    pe mine m-a interesat sa arat ca CSM nu are nicio legatura directa sau indirecta cu suveranul, care este poporul. Nu inseamna insa ca nici Guvernul, care nu e votat direct, nu are legatura cu suveranul. Are, prin Parlament. CSM nu e votat/desemnat/numit nici de popor, nici de Parlament, nici de Guvern, nici de Presedinte.

    Cetatean

    24/04/2010 at 3:32 pm

  33. Postare noua 🙂

    Theophyle

    24/04/2010 at 3:34 pm

  34. Sper ca m-am facut inteles, am impresia ca am lungit prea mult raspunsul.

    Cetatean

    24/04/2010 at 3:34 pm

  35. La fix am postat raspunsul 🙂

    Cetatean

    24/04/2010 at 3:36 pm

  36. Salut!
    Vad ca nu mi s-a aprobat comentariul. Am atins vreo coarda sensibila?

    ––––––Theophyle––––––-

    DA, de fapt doua:

    1. Nivelul comentariului, adica bla,bal, bala. Fara nici o substanta sau justificare
    2. IP-ul care NU trece pe acest blog 🙂

    PA! 🙂

    ciucle

    24/04/2010 at 6:50 pm

  37. Theophyle, iti inteleg supararea dar o parte dintre noi ar trebui sa se comporte ca si cum ar mai exista o speranta. Tu si eu mai ales.
    Nu ti-e frica de nihilismul asta?

    Tio

    24/04/2010 at 10:01 pm

    • Tio, salut 🙂
      absolut deloc, Raul trebuie deratizat de la radacina si fariseismul bolsevic TERMINAT!

      Theophyle

      24/04/2010 at 10:11 pm

  38. cassandra,

    inca nu am vazut, am ceva restante, incerc sa recuperez in seara asta…. multumesc frumos…voi citi imediat
    🙂

    orangeskorpion

    24/04/2010 at 10:21 pm


Comentariile sunt închise.