Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Din carnetul unui vechi conservator – III

Despre Guvernare: Demnitate, autoritate, legitimitate, justitie, constitutionalism, recunoastere a limitelor – trasaturile unui bune guvernari. Omul poate sa se guverneze singur, dar nu exista nici o garantie ca o va face; autoguvernarea este posibila, dar e departe de a fi inevitabila. Omul are nevoie de tot ajutorul pe care-l poate capata de la educatie, religie, traditie si institutii daca vrea sa se bucure de un cat de mic succes in experimentele sale cu autoguvernarea. Trebuie sfatuit, incurajat, informat si verificat. Mai presus de orice, trebuie sa inteleaga ca intelepciunea comunitatii, ea insasi o imbinare de nenumarate experiente de viata partiale si imperfecte ca si a sa, e singura pe masura celor mai importante provocari ale vietii sociale. O clara enuntare a conditiilor in care omul e capabil sa se conduca pe sine si pe altii ar trebui sa fie prima conditie a oricarei constitutii. Conservatorul e puternic motivat in dorinta de a gasi oamenii cei mai buni si de a-i plasa in pozitii de autoritate.  Clinton Rossier.

Astazi, dupa cum s-a anuntat pe situl Presedintiei:  Preşedintele României, Traian Băsescu, a participat vineri, 23 aprilie a.c., la deschiderea conferinţei „Privind către viitor: România şi strategia Europa 2020”. Interesant, nu? Abia am apucat sa semnam si sa ratificam tratatul de la Lisabona ca deja tratatul a fost declarat mort de catre fetele palide ale Europei.

Ne povesteste astazi domnul Orban (fratele mai destept al lui Ludovic) ca de fapt noi am avut dreptate cand am spus de la inceput ca Tratatul de la Lisabona este apa de ploaie, si ca de fapt – aveti citatul:

Dupa constatarea ‘decesului’ strategiei Lisabona pentru crestere si locuri de munca, UE a schitat o noua filozofie pentru a iesi din criza, a relua cresterea economica, a recupera locuri de munca si a deveni un actor global din mai multe pucte de vedere. Dar in aceasta noua cursa fiecare stat membru ia startul individual si Romania nu se afla intr-o pozitie confortabila.

Dupa ce Comisia a lansat la inceputul lunii Strategia UE 2020, Consiliul European de saptamana aceasta (25-26 martie) ar putea sa aprobe obiectivele generale ale proiectului. Consiliul din iunie se va pronunta asupra aspectelor legate de implementarea acestor obiective, urmand ca pana la sfarsitul anului fiecare stat membru sa vina cu un plan national de implementare.

Noua strategie prezentata de Comisie are cinci directii de actiune:

  • cresterea ratei de ocupare a populatiei (intre 20 si 64 de ani) de la 69% la 75%;
  • mentinerea obiectivului de 3% din PIB alocat cercetarii si dezvoltarii;
  • reducerea emisiilor de gaze de sera cu 20% (30% in anumite conditii), cresterea cu 20% a energiei produsa din surse regenerabile, cresterea cu 20% a eficientei energetice;
  • reducerea ratei de abandon scolar la 10% si cresterea numarului absolventilor de invatamant tertiar de la 31% la 40%;
  • reducerea cu 25% a numarului persoanelor care traiesc sub limita saraciei.

Dupa ce auzim lucrurile de mai sus, ne intrebam despre conservatorii Europeni, oameni cu multe virtuti, ca Presedintele Cehiei, Václav Klaus sau raposatul Presedinte polonez, Lech Kaczyński, daca nu au avut dreptate cand au spus ceea ce au spus despre acest Tratat mult trambitat. Parerea mea este ca baietii aia de la Bruxelles au dat-o rau in bara si acum incearca sa salveze aparentele cu hartii care inlocuiesc alte hartii. Le-am citit pe toate,  propun sa le cititi si voi, dar nu cred o iota.

Ca roman nu ma simt prea inselat, pentru ca daca nu luau ei ce era de luat,  luau oligarhii rosii autohtoni. Totusi am progresat, ceva cam de la Ferentari-Vadul Nou la Ferantari-Sebastian, credeti-ma, e o diferenta, dar nu prea mare, ambele sunt ale lui Vanghelie.

Aveti mai sus explicatiile lui Orban (fratele mai destept al lui Ludovic), si aici daca doriti il aveti pe Barosso. Noroc ca Nuti Udrea le scoate banii asa cu am vazut in postarea trecuta 🙂

116 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Probleme in UE .
    -Datorii peste datorii (de stat si private ).
    -Sisteme de taxare asfisiante care reduc mult capacitatile de crestere PIB.
    – Birocratie enorma de stat care nu a gustat nimic din
    greutatile crizei .
    – Sindicate si politicieni rupti de realitatea cotidiana (traiesc in un univers paralel , cu privilegii si venituri ridicate).
    – Din aceste motive „globalizarea ” este un transfer de compani din UE in China . Cu marfa produsa in Asia si vinduta in Europa ! 🙂 Asa scade numarul de angajati privati in UE. (ca aia de stat , bine mersi).
    -SISTEMUL ACTUAL DE DEZVOLTARE UE ESTE LA SFIRSIT DE LINIE .
    – Toate „directivele” preconizate pentru 2020 sint apa de ploaie fara reforma generala a UE si a statelor membre . 27 de sisteme fiscale diverse , 27 sisteme juritice diverse, 27 de limbi si MENTALITATI diverse .
    Sint extrem de sceptic privind viitorul UE .
    Astazi asistam la problema Grecia , in curind va veni si problema Italia cu datorii de 6 ori (600 % ) mai mari decit grecii !
    Poate UE are nevoie de o perioada de scadere serioasa a nivelului de trai pentru a redescoperii originile si obiectivele UE din „prima tinerete „?
    Nu zic nimic de Romania ca sintem total in afara obiectivelor . Realitatea e jalnica !

    Stefan A.

    23/04/2010 at 9:11 pm

  2. si strategia lisabona si actuala strategie sunt niste chestii heirupiste; dirijism economic cat cuprinde
    sunt ca niste planuri cincinale x 2, care pot reusi doar prin trucarea statisticilor
    inspiratia stangista e evidenta

    razvan

    23/04/2010 at 9:12 pm

  3. @Stefan 🙂
    @razvan 🙂

    Stiu prieteni, stiu si pentru asta postez ceea ce am postat, pentru ca si alti sa stie si sa cunoasca „vrajelile” UE.

    Norocul meu ca sunt conservator si orice se numeste stat, uniune sau birocratie inseamna de obiciei si sanse la insucces 🙂

    Theophyle

    23/04/2010 at 9:20 pm

  4. e o megacriza de sistem. capitalismul isi arata multiplele tare.
    problema nu e DOAR la stanga (asistenta sociala mult peste posibilitatile societatii, imigrare, sindicate iresponsabile, birocratie,samd samd) ci in mod CERT si la dreapta.
    infernalul motor al creditarii, mentalitatea consumista si materialista, lipsa coeziunii sociale, individualismul, sistemul financiar devorator, himera profitului rapid si cu orice pret, tembelismul si inradacinarea profunda a ideii de piata libera autoreglanta samd, samd.
    cauzele nu sunt simple, solutiile cu atat mai putin.
    America e intr-o criza teribila si nu seamana deloc cu UE.
    doar asta e suficient ca sa vedeti ca nu Bruxelles-ul e principala problema. ar fi fost prea usor.

    estu

    23/04/2010 at 9:25 pm

    • estu,
      nu, Bruxelles-ul nu este principala problema, dar este problema noastra. Trebuie sa fie clar la toata lumea ca de acolo vom primi numai vorbe si harti. Timpul banilor a trecut. Sper sa nu am dreptate, desi simt ca am!

      Theophyle

      23/04/2010 at 9:31 pm

      • din pacate cred ca ai dreptate. au mult prea multe probleme acasa la ei. nu ne va face nimeni treaba aici in locul nostru.

        estu

        23/04/2010 at 9:36 pm

        • Asa cum am spus am mers 3 statii de tramvai, in a patra s-a urcat controlorul.

          Theophyle

          23/04/2010 at 9:39 pm

  5. Seara buna si aici

    Se pare ca am gresit
    Cu Barosul ai venit
    UE un fel de caritas
    Dar.. noi am ajuns la parastas
    Coana Uniune Europeana
    Acelasi urs, alta blana
    Birocrati si hartii
    Cu salarii mii si mii

    Udrea cre’ca a scos banul
    Sa isi schimbe mertzanul
    Mai face la ANL niste case
    Pentru neamurile piloase
    Este circ de Romania
    Fur tu, da-mi dai si mia
    Incompetenti peste tot
    Cu ochii doar la piscot

    Creanga

    23/04/2010 at 9:30 pm

    • @Creanga, la’s ca-i aranjam noi si pe astia 😆

      Theophyle

      23/04/2010 at 9:32 pm

  6. Buna seara tuturor…
    @estu – lasa vorbaria socialista. Problemele au pornit de la
    – interventionismul statal – guverne democrate care au presat bancile sa dea credite „subprime”
    – prostia celor care s-au indatorat uneori fara ca macar sa citeasca purcoiul ala de hartii de la banca
    Acum aceleasi probleme cresc bine mersi aparate de prostia celor care ne conduc.

    Diana

    23/04/2010 at 9:46 pm

    • @Diana, salut 🙂

      Prima prostie a fost sa incurajezi lenea si sa creezi un stat „social” utopic care a adus la situatia in care ne aflam.

      A doua prostie a fost sa nu folosesti unelte pentru controlul lacomiei umane concentrate in mainile unor capitalisti fara scrupule. Desi toate uneltele existau si in USA si in Europa.

      Theophyle

      23/04/2010 at 9:50 pm

      • Salut 🙂
        Prima prostie e si cea mai gogonata. E mai bine sa nici nu ajungi sa controlezi chestii precum lacomia. Grea treaba…

        Diana

        23/04/2010 at 9:56 pm

  7. Cioc, cioc!
    @Theophyle, primesti o vizita tarzie?

    casandra

    23/04/2010 at 9:46 pm

    • casandra, salut 🙂
      pe tine la orice ora 😆

      Theophyle

      23/04/2010 at 9:50 pm

    • buna seara, cassandra

      🙂

      orangeskorpion

      23/04/2010 at 10:42 pm

      • Buna seara, Skorpi!

        casandra

        24/04/2010 at 12:03 am

  8. Theophyle , tu rizi de comentariul meu dar in Italia se aproprie „uraganul” financiar !
    Numarul de persoane in somaj tehnic este cel mai mare de cind a fost instituit acest sistem !!!!
    TOATE firmele italiene cotate in bursa sint cu datorii fara egal in istoria post razboi.
    Constructile noi sint paralizate din lipsa de clienti(nu mai sint bani)si numarul creditelor in suferinta a crescut enorm .
    Cireasa pe tort : de doi ani „migratia ” firmelor in China este la maxim !
    Ultima in ordine de timp : firma Fini (compresoare de aer ) care vindea in toata europa !
    Sintem ca pe Titanic , fanfara cinta inca ! 🙂

    Stefan A.

    23/04/2010 at 9:50 pm

    • Stefan A.
      Prietene chiar nu rad de loc. EU STIU ca Italia si Portugalia sunt viitoarele Grecii 🙂

      Theophyle

      23/04/2010 at 9:51 pm

      • Berlusconi a declarat cu un an in urma ca Italia este super , cu un nivel de trai de invidiat !
        Intrebat pe ce se bazeaza cind face astfel de afirmatii , a raspuns :
        Simplu , avem cel mai mare numar de telefoane portabile pe cap de locuitor ! 🙂 🙂 🙂

        Stefan A.

        23/04/2010 at 10:02 pm

        • Stefan, halucinant! Asta, pentru mine, e semnul celei mai mari financiarizari si cheltuieli nesabuite!

          Cetatean

          23/04/2010 at 10:06 pm

  9. Salut pe toata lumea, am ajuns acasa 🙂

    Inghit repede postarile si revin cu comentarii!

    Cetatean

    23/04/2010 at 9:53 pm

  10. estu

    „infernalul motor al creditarii, mentalitatea consumista si materialista, lipsa coeziunii sociale, individualismul, sistemul financiar devorator, himera profitului rapid si cu orice pret, tembelismul si inradacinarea profunda a ideii de piata libera autoreglanta samd, samd.”
    ai bagat la tarele dreptei si
    (i) chestii care tin de natura umana: mentalitatea consumista si materialista- asta nu se poate corecta, asa suntem construiti; daca incerci sa corectezi asta, dai in chestii mai rele;
    (ii) lipsa coeziunii sociale: e cauzata tocmai de miscarile sociale prea bruste; antidotul e subsidiaritatea, numita dispretuitor parohialism;
    eu nu cred ca e o contradictie intre un stat minimal si puternic in acelasi timp; sunt de acord ca trebuie supraveghere la sange, dar in acelasi timp nu am incredere in decizii economice luate de stat; watchdog da, actor economic nu in afara a ce e strict necesar

    razvan

    23/04/2010 at 9:59 pm

  11. Stefan, Diana, primele voasre comentarii la aceasta postare, suuuper, sunt perfect de acord cu ele 🙂 Stefan, ai facut radioagrafia cu maxima acuratete, Diana, asa diagnosticare…scurt si la obiect!

    Permiteti-mi sa adaug si eu i ndoua cuvinte diagnisticul meu: Occidentul, cu excelenta lui este pe cale de a fi omorit de birocratizare si financiarizare. Birocratizarea reglementeaza tot, financiarizarea invata oameni ica nu trebuie s amunceascam ci doar sa faca speculatii cu actiuni care au la baza un om care munceste in China. Se duce naibii Occidentul, ramine in locul lui o populatie lenesa, ghiftuita, atee, socialista, ignoranta, imbecila.

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:04 pm

  12. Mister B., merci pentru OUG 59/2009!

    Insa: DE CE MAMA MASII A SCOS PREDOIU ORDONANTA ASTA, CA SA PRELUNGEASCA SANDEII??? Acuma, ne-am mai facut cu 6 luni de Barbuleasca. nu vad cum s-ar mai putea suspenda promovarile la ICCJ. Poate printr-o alta OUG?

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:05 pm

    • Cetăţean,
      Depinde ce prevede oug: afectează sau nu (art.115 alin 6)
      Imi place că n-ai stare din cauza promovărilor la ICCJ şi te gândeşti la stoparea lor, dar e mai simplu să ai în vedere că nu reprezintă mai nimic interzicerea accesului în instanţă pentru 1-2 judecători prinşi prin minune şi acuzaţi de câte ceva, aşa cum cum nu se face primăvară cu blocarea accederii în această cocoţată instanţă pentru câţiva strecuraţi pe 3-5 posturi vacante.
      Direct în lege se pot opera modificări, dar nu pentru a bloca ocuparea locurilor disponibile, prin crearea de disfuncţionalităţi sancţionabile de CC.

      Băşcăliosul

      23/04/2010 at 10:24 pm

  13. @Theophyle,buna seara tie si prietenilor tai!

    Observ ca tie nu-ti sunt pe plac nici Strategia Lisabona
    (http://ec.europa.eu/economy_finance/structural_reforms/growth_jobs/index_ro.htm), nici Tratatul Lisabona(http://eur-lex.europa.eu/ro/treaties/index.htm).

    Strategia Lisabona adoptata in 2000 in perspectiva anului 2010 s-a dovedit a fi iluzorie in multe privinte. Iar criza globala i-a semnat decesul. Sa speram ca Strategia 2020 va avea mai multe sanse. Dar ma tem ca fundamentele si filozofia pe care este construit documentul nu sunt aduse la zi. Oamenii de la Comisia Europeana au o extraordinara fixatie in a judeca perspectivele viitorului cu categoriile trecutului, lucreaza intr-o paradigma deja invalidata de viata.

    Tratatul Lisabona nu este deloc ultimul tarm institutional al UE.
    El modifica tratatele constitutive, dar cred ca in mai putin de 3 ani va trebui sa evolueze constructia institutionala.
    Ori integrarea se va adanci pentru a obtine instrumente politice adaptate si mai bune pentru toata uniunea, ori o lasam balta cu integrarea si o luam tiptil-tiptil inapoi spre o simpla piata unica.

    Dar ar fi pacat! La cum creste Asia si se dezvolta si alte regiuni ale lumii, ar fi pacat ca batrana Europa sa se ramoleasca.

    casandra

    23/04/2010 at 10:06 pm

  14. Cineva mi-a recomdat acest blog. Am intrat, m-am uitat pe blogroll, mi-am format o impresie, am citit cite ceva, mi s-a confirmat prima impresie.

    Si acum la tema, EU. Daca as fi baiat deastapt, ca platitor de impozit in Germania, care finanteaza f. tare EU, ar trebui sa fiu impotriva EU. Si invers, romanii care ar putea primi bani de la EU ar trebui sa fie pt. E tocma pe dos.
    EU are multe avantaje, nu in ultimu rind pacea din Europa de peste 60 de ani se datoreste existentei EU. Nu mai vorbesc de desfintarea vamei, libera circulatie si, si.
    Evident ca exista si o multime de bilbiieli, e f. greu sa aduci la unison mentalitati diferite, interese diferite. Nici personalu promovat la Eu nu e de prima calitate si asta nu numai in Ro ci si-n alte tari. Sper ca EU isi va gasi drumu in viitoru apropiat, cu sau fara Romania, cu sau fara sceptici.

    neamtu tiganu

    23/04/2010 at 10:09 pm

    • @NT, salut 🙂
      Sa dea Dumnezeu sa fie asa cum zici. Viitorul este o chestie de interese comune, cand ele exista, exista si un viitor. Deocamdata nu se prea vede.

      Theophyle

      23/04/2010 at 10:16 pm

  15. @citoyen – o explicatie mult mai pertinenta: http://blogary.ro/2009/11/sarah-palin-%E2%80%93-si-alte-citeva-lucruri-nu-lipsite-de-legatura/
    @razvan – controlul il realizam prin legi corecte -asa e? Dar si eu sunt de acord ca nu ne putem atinge de natura umana fara cionsecinte urate…
    Apropo de natura umana, cam off-topic:
    http://www.lewrockwell.com/rothbard/rothbard138.html

    Diana

    23/04/2010 at 10:14 pm

    • @Diana hai sa vorbim cu amanunte 🙂
      In sua exista legislatie ca ceea ce s-a intamplat cu bancile di State sa nu se intample, legislatia se numeste „Sarbanes–Oxley Act of 2002 / SOX”. City Bank a cheltuit 200 de milioane de USD ca aceasta legisaltie sa devina neefectiva.

      In Europa a existat Basel I si II pentru acelasi lucru. A fost impusa si ce sa intamplat, nimic harti frumoase.

      Asta inseamna ca legile exista, trebuie ca ele sa fie impuse cu strictete. Numai un guvermn care nu este populist o pate face. Adica unul conservator cu adevarat ca dna Margaret Thatcher

      Theophyle

      23/04/2010 at 10:30 pm

      • Sau un guvern cu noi trei inauntru ! 😆

        Stefan A.

        23/04/2010 at 10:31 pm

      • O admir pe d-na Thatcher. Imi place ca nu s-a temut niciodata cand a avut de luat masuri dure.

        Diana

        23/04/2010 at 10:32 pm

        • @Dian, fara ea UK era la gunoi deja. Dupa ea au avut grija Laburisti sa termine tot ce a facut ea.

          Theophyle

          23/04/2010 at 10:39 pm

      • @Theophyle,

        Dar ceva nu a existat in materie de reglementare/supraveghere: un control strict din partea bancilor centrale pe obligatiuni si pretul activelor financiare. Bancile centrale au ca obiectiv pretul bunurilor si serviciilor, tintirea inflatiei adica. Ei, trebuie sa creeze indicatori corecti si in privinta agregatului monetar M3, care cuprinde obligatiuni si active financiare.
        Bancile centrale au vazut cum creste mormanul de rahat al derivativelor pana la 1,5 milioane de miliarde de dolari in 2007 (dupa ce in 1980 erau doar la 5000 de miliarde de dolari), dar nu au actionat nicicum. Nici mediul financiar, nici cel economic, nici cel politic nu au permis.
        Ce s-a intamplat in ultimele 3-4 decenii intrece orice inchipuire. Au luat financiarii creditele din banci, le-au facut baloti, le-au vopsit frumos, le-au laudat si le-au vandut fraierilor semianalfabeti in domeniul financiar, promitand randamente epocale. Cu alte cuvinte, detinatorii capitalului financiar au gasit o metoda shmechera cu care sa obtina profit mare fara a-si asuma nimic din riscul investitiei/creditului. Au oprit profitul si au distribuit riscul la tampiti.
        Ei, asta nu mai este capitalism, asta este escrocherie! Eu stiam ca detinatorul capitalului isi extrage renta cuvenita tocmai pentru ca-si asuma un risc.
        Asa ca, pentru cateva generatii de acum incolo, noi trebuie sa platim toata povestea asta si sa umplem cu bani reali un ocean de bani-iluzie. Altfel, „bilantul contabil” crapa.
        Cine a castigat real din toata tarasenia?
        In primul rand shmecherii din industria financiara. Cand s-a mai pomenit ca 40% din tot profitul realizat de SUA in toata economia sa fie doar in dreptul industriei financiar-bancare, ca in 2006?
        Dar nu numai ei. China, rupta de foame si in pragul falimentului prin 1976-1978, a inchis ochii la fluviul de investitii straine, stiind ca tehnologiile, produsele, serviicile, petele de desfacere si impozitele vor fi foarte reale. A pus bani reali de-o parte. cu ei, a cumparat putina flexibilitate si inflenta la americani, juma’ de Africa, un colt de America Latina, cateva fantezii prin Europa. Dar in general, chestiuni REALE. cu fantezia banilor-din-nimic i-au lasat pe altii. Cam la fel au facut si India, Brazilia.
        Intre timp, zeci de milioane de locuri de munca se transfera din SUA si Europa catre fratii nostri asiatici si prin alte parti. Productia si capitalul investitional pleaca de aici pentru a se implanta acolo si a produce marfuri pe care sa le cumpere cei de aici. Capitalul financiar a castigat, cu complicitatea unor politicieni din se in ce mai servili, doua chestiuni importante:
        1. Renta capitalului financiar fara niciun risc asumat investitiei (nu punem la socoteala defecte manageriale)
        2. Suveranitate de facto in raport cu comunitatea de origine (daca nu-i mai plac ratele de profit, ochii angajatilor sau urechile guvernantilor, se urca pe matura si dispare intr-o clipa) si cu interesele globale ale acesteia.
        2.

        casandra

        23/04/2010 at 11:01 pm

        • si uite asa, intr-un timp istoric scurt, China va inlocui SUA si va ajunge number one pe Terra!

          orangeskorpion

          23/04/2010 at 11:06 pm

        • Asa cum ne obisnuesti , forte bun comentariu !

          Stefan A.

          23/04/2010 at 11:15 pm

        • Casandra salut inca o data 🙂
          Eu am sa incep cu un moto:

          “Toate politicile promit progresul insa numai conservatorismul vi-l poate da” -Barbu Catargiu, in primul numar al publicatiei “Conservatorul Progresist” 29 decembrie 1859

          Un conservator crede ca oamenii nu sunt buni si nici rai, ei sunt oameni deci…rai.

          Nu cred intr-o Europa Unita in care fiecare isi are interesele. Viitorul este o chestie de interese comune, cand ele exista, exista si un viitor.

          Europa ca si Romania s-a intins mult mai mult decat avea plapuma, cei saraci au trait pe baza productivitatii celor bogati. S-a terminat, nu se mai poate. S-a terminat in Grecia in cateva luni se va termina si in Portugalia si in Italia.

          Statul social a nenorcit entitatea statala. Capitalismul haotic si necontrolat impreuna cu socialismul aberant ne vor duce in prapastie.

          Exista rtezolvari, si probabil ca se va apela la ele, ele nu vor fi placute si in nici un caz „sociale” nu este de unde 😦

          Theophyle

          23/04/2010 at 11:19 pm

        • Casandra, continui 🙂
          America va iesi din problemele ei dupa ce Obama isi va termina mandatul, Bancile vor fi mai mici si mai sarace si locul lor in economie va fi mult mai minor. Nimic nu se va vinde in SUA daca nu are cel putin 30% „Made in America”. Marile firme vor fi obligate sa reinvesteasca 15% din capital in SUA.

          Cand Europa va face la fel va fi bine. Nu va face din cauza doctrinelor care nu tin seama de realitati.

          Neocons’ au fost oameni de stanga (liberali) au devenit de dreapta pentru ca au vazut realitatea anilor ’80. In statul social toti murim de foame.

          Theophyle

          23/04/2010 at 11:27 pm

    • salut

      natura umana poate fi schimbata in 2 feluri:
      -varianta hard, stalinista experimentata pe aceste meleaguri, nu insist stii despre ce e vorba;
      -varianta soft, la moda in occident: n-ai bani, da’ vrei chestii, ia fa tu un credit; nu muncesti, nu esti bun de nimic, hai sa te pupe taticul tau statul cu un ajutor social
      omul invata toata viata dupa acelasi mecanism ca si copii mici: intai cazi de 20 de ori, dupa aia mergi; celelalte metode sunt falsi prieteni

      razvan

      23/04/2010 at 10:33 pm

      • Daca suntem atenti putem invata si din experienta altora..

        Diana

        23/04/2010 at 10:40 pm

  16. Rapid, despre cei trei de la CCR care au avut alta parere: Lazaroiu si Zegrean sunt numiti de Basescu.

    Ieri seara spuneam asa:

    „Intreaga argumentatie a Curtiii nacest punct al motivarii se sprijina pe asimilarea ANI cu o instanta extraordinara, interzisa de Constitutie. Iar aceasta asimilare se bazeaza, la rindul ei, pe asimilarea actului de constatare si actului deciziei inspectorului ANI cu un rechizitoriu, respectiv cu o judecata. Ceea ce e complet fals! Cei de la CCR vad o identitate reala, cind de fapt e vorba de o analogie functionala. In viata reala a uei societati oamenii si institutiile fac adesea “constatari” si “pronuntari” care nu sunt deloc rechizitorii, respectiv judecati!”

    Citesc in opinia separata de de azi a celor trei:

    „În sfârşit, nu ne însusim teza majoritară că activitatea Agenţiei Naţionale de Integritate este jurisdicţională….

    Funcţia jurisdicţională se caracterizează prin instituirea puterii organului de jurisdicţie de a spune dreptul ( juris dico) şi de a soluţiona prin hotărâre cu autoritate de lucru judecat un conflict cu privire la existenţa ori întinderea unor drepturi subiective, de a constata o situaţie juridică (prin hotărâre de expedient) sau de a dispune, în condiţiile legii, o măsură restrictivă de drepturi.

    Agenţia Naţională de Integritate nu desfăşoară o activitate de jurisdicţie pentru că în competenţa acesteia nu intră soluţionarea unor cazuri litigioase şi nici sancţionarea încălcărilor de lege. Agenţia nu pronunţă hotărâri cu autoritate de lucru judecat ci desfăşoară o activitate de cercetare, de investigaţie, de constatare a unor fapte ori situaţii cu semnificaţie juridică, iar în final, de sesizare a instanţelor judecătoreşti sau, după caz, a altor autorităţi şi instituţii competente, în vederea luării măsurilor prevăzute de lege. Agenţia este subordontă organic şi funcţional Consiliului Naţional de Integritate şi se află sun controlul Parlamentului. În sfârşit, procedura urmată de Agenţie nu se identifică cu principiile care guvernează procedura jurisdicţională”

    Dumnezeule mare, nu iti trebuie 18 ani de studii juridice ca sa iti dai seama cum sta treaba!

    Mie imi lipseste vocabularul juridic, insa daca un amarit ca mine a putut vedea ca ANI nu este o instanta extraordinara, si ca actele savirsite de inspectorii ANI nu sunt egale si echivalente cu rechizitoriile si cu judecatile, atunci la ce mama naibii aia au minim 18 ani de practica?

    Cei 6 au luat o analogie functionala drept o judecata de identitate: „Curtea observa ca activitatile…efectuate de inspectorului ANI…sunt urmate de intocmirea unui act de constatare, cu efecte juridice similare rechizitoriului, sub aspectul sesizarii instantei de judecata. Astfel, inspectorul…analizeaza si decide – printr-un procedeu specific functiei de judecata – , daca exista diferente intre etc etc”.

    Si s amai spouna cineva ca nu e nevoie de schimbarea citorva mogulozauri de peste 80 de ani!

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:24 pm

    • Cetatean , pentru a intelege mai bine !
      Ceausescu a mers la vinatoare de mistreti si a impuscat doar un iepure !
      A intrebat pe cei din jur : ce era ma , un mistret ?
      La care ministrul de interne a raspuns : un mistret tovarase presedinte , il facem noi sa recunoasca ca e mistret ! 🙂
      Asa judeca si astia 6 super, mega , extra, judecatori !

      Stefan A.

      23/04/2010 at 10:30 pm

    • @Cetatean, salut 🙂
      astia sunt la o a doua senilitate absoluta 🙂

      Theophyle

      23/04/2010 at 10:32 pm

  17. Stefan, exista o logica elementara care nu poate fi modificata nici macar de CCR si nu poate fi declarata anti-constitutionala, pentru ca nu se sprijina pe Constitutie. Dincolo de limbajul techic si de jargonul specific, judecatorii de la CCR tocmai au decretat ca orice act de comparare, cercetare a potrivirii dintre o declaratie si realitate, de chestionare, de verificare a unor afirmatii si/sau probe, si, in final, de constatare a conformitatii declaratiilor cu realitatea este neconstitutionala. Practic, ceea ce au declarat neconstitutional este ceea ce popular se cherama „a judeca daca un lucru e asa sau altfel”. Idiotii, ei cred ca verbul „a judeca” poate fi folosit doar de Tribunale!

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:33 pm

    • Eu nu am nici o speranta pozitiva legata de „expertii” din CCR.
      Asa cum nu astept sa explice cineva pentru care merite a avut raposatul Plesita pensie de 3.000 euro/lunar .

      Stefan A.

      23/04/2010 at 10:38 pm

    • După concepţia celor care stau de şase la CC, partea vătămată n-ar mai putea să facă plângere penală şi nici altcineva n-ar mai avea voie să întocmească un act de sesizeze a parchetului.

      Băşcăliosul

      23/04/2010 at 10:43 pm

      • Absolut, Mister B. Averea obtinuta din bani publici e secreta, a cauta sa afli daca functionarul public minte e rechizitoriu, iar salariul de la stat e chestiune de viata privata.

        Mai ramine sa fie declarate neconstitutionale textele abecedarului cu „Ana are mere. De unde are Ana mere?”, pe motiv ca Ana are dreptul la viata privata si la protejarea averii sale, chiar daca e personaj fictiv.

        Cetatean

        23/04/2010 at 10:47 pm

        • Secretul averilor de nedeclarat ale persoanelor ce ocupă funcţii de demnitate publică, numite sau alese, este explicabil cu senilitatea celor şase care au speriat dreptul, în sensul că au uitat complet că nimeni nu le obligă să accepte numirea sau candidatura pentru astfel de funcţii. Doar dacă i-a făcut mama demnitari, în condiţii strict secrete.

          Băşcăliosul

          23/04/2010 at 11:00 pm

  18. salve, salve,

    am aterizat, recunosc, cam tirziu, dar intii mi-am facut temele si am citit toate cele 3 postari ale lui ThPh…

    🙂

    acum citesc si comentariile voastre si revin!

    orangeskorpion

    23/04/2010 at 10:35 pm

    • @Skorpi, salut 🙂

      Theophyle

      23/04/2010 at 10:40 pm

  19. Theophyle, a propos de legile americane. In America a existat, stii mai bine ca mine, si faimoasa „The second Glass–Steagall Act (the Banking Act of 1933), care a separat bancile comerciale de bancile clasice, depozitare de economii.

    Bancile au reusit sa inlature aceasta separatie: The bill that ultimately repealed the Act was introduced in the Senate by Phil Gramm (Republican of Texas) and in the House of Representatives by Jim Leach (R-Iowa) in 1999. The bills were passed by a Republican majority, basically following party lines by a 54–44 vote in the Senate and by a bi-partisan 343–86 vote in the House of Representatives. After passing both the Senate and House the bill was moved to a conference committee to work out the differences between the Senate and House versions. The final bill resolving the differences was passed in the Senate 90–8 (one not voting) and in the House: 362–57 (15 not voting). The legislation was signed into law by President Bill Clinton on November 12, 1999.”(wikipedia)

    Remarcati cirdasia republicanilor cu demiocratul Clinton.

    Urmarea? Speculatii financiare cu produse toxice pe banii economisiti o viata de fraieri. Traiasca capitalismul financiar, unde nimeni nu minceste, dar toti se imbogatesc la bursa!

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:39 pm

    • Cetatean, astia chiar nu inteleg ca Obama o sa termine ceea ce a mai ramas dupa Bill Clinton 😦

      Theophyle

      23/04/2010 at 10:41 pm

      • Theophyle, Obama nu are nici un program de oferit Americii. Cu entuziasmul cu care l-au votat, cei care l-au votat il vor matura. Pur si simplu Obama nu are idei de anvergura, e un micro-manager, precum carter. Viziunea clamata nu insemana idee asumata.

        Cetatean

        23/04/2010 at 10:44 pm

        • E cam ca un tocilar care da din colt in colt daca i se cere sa-si aplice cunostintele…

          Diana

          23/04/2010 at 10:49 pm

  20. Diana, multumesc, am citit primul articol si am aruncat un ochi rapid pe al doilea. 🙂 Eu sunt misesian, deci impartasesc intru totul convingerile lui Rothbard.

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:41 pm

    • Pentru putin, @citoyen. Gand la gand, cu bucurie 🙂
      N-oi fi stiind prea multe dar, incet, incet, buchisesc si eu.

      Diana

      23/04/2010 at 10:46 pm

  21. ma rog, nu chiar intru totul, insa marea majoritate, anume punctele esentiale 😉

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:42 pm

  22. Mister B. , intrebari, ca pentru specialist:

    – Se poate abroga OUG 59/2009 avind ca efect intreruperea mandatului de detasare cu prelungire a Barbuleascai?

    – Se poate intirzia numirea Liviei Stanciu pina in toamna?

    – La noile legi ale justitiei, in toamna, se poate specifica faptul ca mandatul presedintelui ICCJ inceteaza, conform legii, si rebuie sa se inscrie din nou la concurs, in conditiile legii noi? (Cred ca exista ceva de felul asta in Decizia CCR 375/2005)

    – De ce naiba a dat Predoiu-Boc ordonanta aia?

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:53 pm

    • 1.Nu se poate, ar avea efect retroactiv.(vezi pct. 2)
      2.N-ar fi normal să lungească nimic până în toamnă, din moment ce preşedintele are motive să refuze numirea(chiar dacă este a doua), inclusiv pe calea propusă de mine: conflict juridic de natură constituţională, refuzul CSM de a constata expirarea mandatelor de judecător ICCJ, fără de care nu se poate ocupa nici o altă funcţie (de conducere), aşa cum Livia Stanciu nu poate fi numită preşed. ICCJ pt 3 ani, din moment ce îi expiră mandatul de judecător în 15 iulie.
      Din aceleaşi motive, CSM refutză să constate că expirata din 2007 Bărbulescu nu are dreptul să ocupe la ICCJ nici măcar funcţia de portar, darămite de preşedinte al ICCJ, cu sau fără delegaţie.
      3.Asta ar fi urgent de introdus în lege, pentru a elimina interviul şi a scoate toate excepţiile de promovare sau reînvestire în (orice) funcţie fără competiţie de la zero, ca orice alt candidat venit din instanţele inferioare.
      4.Predoiu are interese la 2 capete; ca membru CSM se mai întâlneşte cu ceilalţi la o cafea, la una mică, mai discută de una-alta şi i se mai face câte o propunere, cu sau fără pretexte: să asigurăm continuitate, n-avem judecători, durează până organizăm concursuri etc, dar adevăratul motiv să fie că ne încurcă Băsescu ,dacă nu numeşte un înlocuitor pentru Popa, poate câştigă Geoană… „hai, dom’le că tot pe mâna noastră ajungi cu vreun proces-două mai importante. Apropo, ce-ţi mai face socrul? A avut un termen la un proces alaltăieri, cu firma de avocatură aia, cum îi zice, Zamfirescu&Predoiu şi în fine… cred că se va descurca aşa cum trebuie.”

      Băşcăliosul

      23/04/2010 at 11:28 pm

      • Bascaliosul, super, merci!

        Ai dreptate cu punctul 2, cred ca cel mai bine este sa se finalizeze numirile la CCR si apoi sesizarea de conflict constitutional, cu mentionarea faptului ca Stanciu expira pe 15 iulie.

        3. Ma bucur ca esti de acord cu mine, sincer, nu vad alta solutie pentru stoparea nasterii pe banda a Sandeilor.

        4. Clar, Predoiu a jucat dublu, nu se stia cine iese, si era santajabil. Mama lor de santajabili, de c enu era Monica in locul lui?!

        Cetatean

        23/04/2010 at 11:40 pm

    • Hmm, perdea de fum!

      Ministerul Muncii are DATE ADMINISTRATIVE despre beneficiarii de asistenta sociala (adica platita din bugetul de stat, din impozitele noastre):

      Dă clic pentru a accesa Asistenta2009.pdf

      O sa vedeti ca din cei 5-6 milioane beneficiari, 3,88 milioane sunt doar copiii care primesc alocatia aceea de mai putin de 50 de lei pe luna, alocatia universala prevazuta in constitutie si in Codul european de securitate sociala, care a fost ratificat si de noi chiar anul trecut!

      Cheltuiala pentru asistenta sociala (alocatii si ajutoare platite din impozite, nu din contributii sociale ale asiguratilor) este cea mai mica din europa, mai putin de 4% din PIB.

      Dă clic pentru a accesa buget2009.pdf

      Restul cheltuielilor sociale (pensii, ajutor de somaj, indemnizatii de boala sau accident de munca, pensii de invaliditate, ingrijirea sanatatii) sunt aproape in totalitate finantate din contributiile sociale, nu sunt finantate din bugetul de stat.
      Oricum, toata protectia sociala din anul 2010 este de 12% din PIB( asistenta sociala+ securitate sociala). Media UE este de 27,6% din PIB.

      Ma mir de strategia asta de fixare a tintelor false!
      Ba sunt de vina pensionarii, ba sunt de vina salariatii bugetarii, ba sunt de vina asistatii social!

      Si totusi, foarte curand vom afla care este drumul banilor in aceasta tara! Pentru ca, in anul 2010, toate salariile nete prognozate vor fi echivalentul a 15% din PIB si toata protectia sociala 12% din PIB (pensii, alocatii, indemnizatii, cheltuieli administrative implicate, asistenta medicala, protecia persoanelor cu handicap, ajutoare pentru incalzire, etc).
      Daca 5 milioane de salariati, 5 milioane de pensionari, 4 milioane de copii si alte cateva milioane de saraci, persoane cu handicap, etc. traiesc cu doar 27% din PIB, ce se intampla cu banii? Unde sunt investitiile atunci?

      casandra

      23/04/2010 at 11:31 pm

      • casandra, incet sa o luam metodic 🙂
        1. Personal nu cred in nici un procent pe care-l dau. Nu ca’s hoti, sunt prosti! Sunt prosi, dezinformati si manipulati. Vorbesc de ministri.

        2. curtea de conturi prinde muste de multi ani, acum mai mult dect oricand!

        3. Chestia nu este noua, cam de 10 ani se trage treaba. Sanatatea este cum este in primul rand pentru ca pe timpul dlui Nastase, totul intra la bugetul statului si imarteala se face cum hotara seful. Pensiile speciale au inceput atunci si sporurile tot.

        4. Guvernul lui Tariceanu a trait intr-o euforie falsa, avand la carma doi baieti de baieti care nici astazi nu stiu unde s-au evaporat banii de la privatizari. (sanchi nu stiu!)

        5 Se fura de 20 de ani ca in codru, nimeni nu mai produce aici nimic de valoare si toti se invartesc intr-o suveica gigantica.

        Theophyle

        23/04/2010 at 11:40 pm

        • Ba sa crezi, Theophyle! Plimba-te putin prin tara, dincolo de Bucuresti, si vei vedea ca lucruile stau prost. Daca nu ar exista vreo cateva milioane de gospodarii taranesti cu gradini, gaini, porci, etc, am vedea un eve mediu timpuriu si cam intunecat. Agricultura de subzistenta salveaza pe multi de la foame, sa stii. Inclusiv cateva milioane de „oraseni” cu radacini la sat mai suplimenteaza cu produse din familiile deorigine. doar cam 2 milioane de familii sunt fara resurse de rezerva la sat. Aceia chiar traiesc cu banii pe care-i castiga. Poate ca si economia neagra mai aduce ceva, dar prea putin. Majoritatea celor care muncesc la negru o fac pe doua parale.
          Theophyle, in anii buni, in care remitentele romanilor plecati in strainatate erau de 7-9 miliarde euro si cu ploaia de credite de consum, consumul populatiei (cu tot cu administratie, asa cum raporteaza Banca Nationala) , era cu ceva peste 60% din PIB. Apreciez, din surse multiple si cu date incrucisate, ca veniturile banesti ale populatiei (cu tot cu vneiturile din economia neagra), nu depasesc 35-38% din PIB. In UE, ponderea salariilor brute in PIB este de peste 40%, iar media este de peste 50%. In SUA, la fel, era tot cam aproape 60% in 2007.

          Tocmai pentru ca stiu ca situatia este dramatica si imbecil de periculoasa ma mir de stabilirea unor asemenea tinte false in discursul public. Cat crezi ca o sa tina, chiar daca romanul are obsesia caprei vecinului?

          casandra

          23/04/2010 at 11:57 pm

        • @Casandra, poti sa fi sigura ca am batut tara in lun si lat. Am vorbit cu sute de oameni citeste postarile mele din seria „gura Targului” si ai sa vezi cat de bine cunosc tara.

          Casandra oameni sunt lenesi si nu vor sa lucreze pe ceea ce ei numesc bani putini. Multi oameni asteapta pomeni si le cauta. Cei care vor sa munceasac o fac afara.

          Trebuie vazut cine merita si necesita ajuitor, restul al munca si la invatatura.

          Theophyle

          24/04/2010 at 12:01 am

    • @Skorpi

      Revin astazi cu informatii care-l confirma pe Theophyle: ministrii nu stiu ce spun.

      Afirmatia lui Seitan ca sunt persoane care incaseaza 5000 de lei din alocatii se bazeaza pe o constatare mai veche a functionarilor lui.

      http://www.brasovultau.ro/5000-de-lei-ajutor-social-30426.html

      La vremea respectiva a fost identificta persoana care, in mod exceptional si absolut unic a primit acea suma.

      http://www.adevarul.ro/locale/galati/Ajutor_social_record-pentru_o_campioana_in_scaun_cu_rotile_0_220178110.html

      Din pacate, eroarea de judecata a ministrului nu a fost corectata in documente si informatiile eronate au ajuns si pe masa presedintelui, pe care l-au obligat la aprecieri false.
      Basescu a intrat in acest carusel al erorilor si i-a trasat sarcini ministrului pornind de la o eroare pe care nici macar baietii speciali nu sunt pregatiti sa o identifice. In servicii nu avem oameni sensibili la constructia sistemului de protectie sociala! Si stiu ce spun.
      Asa ca acum, dupa intalnirea de la Cotroceni, Seitan continua sa rostogoleasca eroarea.

      http://www.financiarul.ro/2010/04/23/seitan-in-romania-se-platesc-lunar-12-milioane-de-indemnizatii-sociale/

      Daca voi, ca sustinatori ai lui Basescu aveti cai de comunicare cu el sau oamenii lui, nu ar strica sa trageti un semnal.
      O politica fundamentata pe o minciuna nu mai este nici de dreapta, nici de stanga, este o tampenie pentru care pretul se plateste neaparat!

      casandra

      24/04/2010 at 11:16 am

      • cassandra,
        1. eu personal nu am cale de comunicare cu Basescu, doar pe site=ul presedintiei, eventual.
        2. daca Basescu va fi totusi informat (presupun ca acest blog este citit atit de pedalisti, cit si de psd-isti, etc) si va constata ca a gresit, este primul dintre cei care isi va cere scuze;
        3. si totusi sint prea multi care primesc ajutoare sociale; consider ca si pensiile pe motiv de boala acordate pe ochi frumosi (aka mita)pe linga ca incalca legea, reprezinta si o nerusinare: cunosc destui oameni PERFECTI SANATOSI si pensionati pe motiv de boala incepind cu virsta de 48/50 etc…inclusiv un var de-al meu perfect sanatos, zdravan cit un munte..
        4. mai stiu de un medic care se ruga de angajatii unei fabrici sa-i pensioneze pe caz de boala, oamenii fiind sanatosi…si asta in toata tara, de la bucuresti, la buzau, la satu mare..
        5. cred ca traim intr-o societate grav bolnava, nu crezi?

        orangeskorpion

        24/04/2010 at 10:30 pm

        • @Skorpi, la 3,4,5 sunt perfect de acord. Alte state au organizat un serviciu de inspectori/detectivi sociali care identifica, ancheteaza si decis in cazuri frauduloase.

          Nu stiu daca sunt prea multe ajutoare sociale.
          Citeam in presa internationala ca pana si in SUA se platesc anual ajutoare de incalzire pentru aproape 9 milioane de familii sarace.Si In Florida, California, Georgia s.a.m.d. nu este nevoie.
          Dar stiu ca nu este prea mult. Mai putin de 4% din PIB sunt alocati pentru persoane cu handicap, copii, familii sarace, incalzire, mame care nasc si-si cresc copii pana la 2 ani, etc. Mie nu mi se pare mult. De fapt, in 2010, bugetul asistentei sociale este chiar mai mic de 3%.

          casandra

          24/04/2010 at 10:50 pm

  23. Am uitat sa ma bucur ca Voicu mai sta 30 de zile la tubulatura 😛

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:56 pm

    • Nu spune „Hop!”, până nu trece recursul, cel puţin!

      Băşcăliosul

      23/04/2010 at 11:33 pm

      • pe cuvintul meu, da multe cai de atac pe forma mai sunt, in Romania! Cind naiba le epuizeaza si trece pe fond? In 2012, in noimebrie?

        Cetatean

        23/04/2010 at 11:36 pm

  24. Skorpi 😉

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:57 pm

  25. haha, citoyen
    🙂

    orangeskorpion

    23/04/2010 at 10:58 pm

  26. Si uite asa, blogul asta devine cel mai sintetic loc de prezentare si comentare a stirilor si actualitatii meta-stitistice.

    Cetatean

    23/04/2010 at 10:59 pm

    • @Cetatean stam si noi la o sueta prieteneasca 😆

      Theophyle

      23/04/2010 at 11:00 pm

  27. Ce sueta, ca aici oamenii se iau in serios, si nu asteapta indemnizatii pe drepturi de autor, ca analistii lui Vantu 😉

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:03 pm

  28. Bascaliosul, aia 6 au dat nu cu mucii in fasole, nu cu mamaliga in geam, nu cu rahat pe pereti, ci cu rahat pe robele lor stacojii! Mai bine le era lor pasca oile pe tarla, decit sa se creada semi-zei constitutionali si sa arate unei tari intregi nadragii rupti in fund de atitea aere.

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:07 pm

  29. Putzulescu a scos o noua perla din preputzul gandirii:

    „Incercati sa va ganditi o secunda daca maine vom fi noi in locul lui Boc, Berceanu, Videanu. Ce am face? Bun, sper ca am fura mai putin. Asta e primul lucru, dar nu e suficient”, a declarat Ponta, potrivit Mediafax.”

    http://www.ziare.com/victor-ponta/presedinte-psd/ponta-daca-am-fi-in-locul-lui-boc-berceanu-videanu-sper-ca-am-fura-mai-putin-1011296

    Creanga

    23/04/2010 at 11:08 pm

  30. Baieti si Fete o poveste super, fuga sa cititi 🙂

    http://rahoveanu.wordpress.com/2010/04/23/%c2%ae-senzorii-presedintelui/

    Theophyle

    23/04/2010 at 11:08 pm

    • citit, interesant…

      orangeskorpion

      23/04/2010 at 11:18 pm

  31. Bun materialul!

    Comentarii:

    – Stiam de prietenia lui Basescu cu Vladescu bazata pe voturile date de Vladescu in CSAT.

    – Vladescu e omul din interior, care duce informatii pe care nu le poate/vrea transmite Boc?

    – Vladescu si Oprea sunt sulele in coastele greilor PDL care i-ar vrea matrasiti. Stiindu-se acoperiti, astia mai sar si la Boc, nu numai la grei.

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:22 pm

    • si eu care am crezut ca elena udrea are rolul lui vladescu & oprea

      🙂

      orangeskorpion

      23/04/2010 at 11:26 pm

  32. De fapt, Basescu stie ca doar Boc si Udrea nu pot face fata in Guvern greilor PDL si a mai plantat doi oameni de incredere. Oprea nu ma deranjeaza prea tare, insa lui Vladescu nu ii gasesc prea multe calitati, daca intelegeti…

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:27 pm

    • Se pricepe la muraturi
      La buget sa traga tunuri
      Flori, fete sau baieti?
      Andrei sau cantareti?

      Creanga

      23/04/2010 at 11:32 pm

      • BVB are in coaste
        Sula, general de oaste.
        Udrea e de-acoperire
        Iar Seby, de-nvaluire.

        Cetatean

        23/04/2010 at 11:35 pm

        • Si-un general de carton
          Ce canta la xilofon
          Fonduri tot nu accesam
          Spre ‘inapoi’ inaintam

          Creanga

          23/04/2010 at 11:37 pm

  33. Daca se inregistreaza sedintele de guvern, nu trebuie ca Udresa sa ii sopteasca la ureche ce s-a discutat, mai ales cit e Boc PM. E vorba de crearea unui alt centru de putere in Guvern, care sa contrabalanseze tripleta greilor.

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:29 pm

  34. Aveti mai sus intrebarile mele si comentariile lui Mister B. pe marginea postarilor mele de azi despre intirzierea numirii Liviei Stanciu la ICCJ si mandatul super-expirat al Barbuleascai. Mister B explica foarte bine ce si cum, adauga epilogul necesar la comentariile mele.

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:42 pm

    • Am vazut, am vazut
      Chiar de sunt nepriceput
      Mai este un schimb de mingi
      Theophyl, bine respingi
      C-asa-i in tenis frate
      Fiecare cu ce poate
      Eu…. daor cu poezie
      Copil de mingi pe felie

      Creanga

      23/04/2010 at 11:46 pm

      • @Creanga, nu te da mic ca nu te prinde 🙂

        Theophyle

        23/04/2010 at 11:49 pm

      • Ieri profetul a fost in tenisi
        Astazi noi vorbim de lenesi
        De Justitia cea oarba
        Si de fintina cu coarba
        Din care Putzulescu scoate
        Perle, pe nemestecate! 😉

        Cetatean

        23/04/2010 at 11:50 pm

  35. Postarile sunt la 10.53 si 11.28.

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:45 pm

    • @Cetatean, sunte oameni inteligenti, citim tot si tinem si minte 🙂

      Theophyle

      23/04/2010 at 11:47 pm

      • Pe cuvint ca inainte sa inceapa Mister B. postarile despre Justiei nu eram decit vaguement intéressé de subiect. Stiam de CSM, tatal dinozaurilor, si de ICCJ, mama Sandeilor, insa la modul general. Acuma m-am mai luminat si eu, gratie postarilor lui!

        Cetatean

        23/04/2010 at 11:54 pm

  36. la cite informatii utile/interesante am citit in seara asta, imi fierb creierii

    🙂

    pe miine!
    🙂

    orangeskorpion

    23/04/2010 at 11:49 pm

    • Skorpi, mai bine decat plictiseala la stirile tonomatilor 🙂
      Noapte buna 😀

      Theophyle

      23/04/2010 at 11:50 pm

  37. normal, ThPh, de o mie de ori mai bine!!!!
    de fapt nici nu servesc tonomate decit tomate!
    🙂

    orangeskorpion

    23/04/2010 at 11:51 pm

  38. Mai prieteni, creierii se forjeaza bine in Politeia 😛

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:52 pm

  39. Am pierdut deja o ora de lectura. 😦

    Noapte / Seara Buna. Multumesc pentru vizita. Va rog sa continuati. Sper ca ne vom citi si maine 🙂

    Theophyle

    23/04/2010 at 11:55 pm

    • Noapte buna tuturor! Si multumesc Theophyle.

      casandra

      24/04/2010 at 12:09 am

  40. Ia sa vedem, il inhata Justitia si pe nasul nasilor, Mitica Iliescu, insa pe o acuzatie mult mai banala?

    http://www.realitatea.net/generalul-dumitru-iliescu-este-acuzat-de-defrisari-ilegale-la-mogosoaia_710519.html

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:58 pm

  41. Se forjeaza, se forjeaza
    Prietenii mult se ambaleaza
    Mamaaaa! dar ce de fum
    Juma de milion acum
    Platforma sper sa mai tina
    La sfarsit de saptamana
    C-apoi cica haine noi
    Pe dolari sau euroi

    Creanga

    23/04/2010 at 11:58 pm

    • Pe dolari, pe dolari,
      Insa fara lautari!

      Cetatean

      23/04/2010 at 11:59 pm

      • Pe dolari la tv danseaza
        In timp ce prietenii se ambaleaza
        Postez, doar pentru tara postezzzz
        Noapte buna va urezzzzz!

        Creanga

        24/04/2010 at 12:17 am

  42. Noapte buna, Theophyle 🙂 Recuperezi tu!

    Cetatean

    23/04/2010 at 11:58 pm

    • Noapte buna, Theophyle! Recuperăm şi noi.

      Băşcăliosul

      24/04/2010 at 12:02 am

  43. Hahaha, UDMR incearca sa santajeze, insa cred ca e in defensiva: http://www.antena3.ro/stiri/politica/udmr-strange-cu-usa-pdl-unicameralism-la-schimb-cu-garantii-pentru-reprezentarea-comunitatii-maghiare_97616.html

    E bine, incep tatonarile pe unicameral.

    Cetatean

    24/04/2010 at 12:07 am

  44. Noapte buna…

    Diana

    24/04/2010 at 12:08 am

  45. Noapte buna! 🙂

    Cetatean

    24/04/2010 at 12:15 am

  46. http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-7163753-george-bush-veni-bucuresti-pentru-lansarea-unei-noi-televiziuni-stiri.htm

    eu cred că-i o gogoaşă de marketing, mizîndu-se pe următorul „raţionament”: „dacă l-au adus pe Gorbaciov, de ce nu l-ar putea aduce şi pe Bush”

    gabhryel

    24/04/2010 at 1:48 am

  47. Buna dimineata!

    Am citit la ITMorar pe blog urmatoarea informatie pe care vreau s-o cunoasteti si voi. Pe mine m-a pus foarte tare pe ganduri.

    http://morar.catavencu.ro/2010/04/22/tatal-nostru-in-poloneza-semn-ceresc-sau-simpla-coincidenta/

    Din presa am inteles ca pilotul polonez apare pe inregistrari spunand Tatal Nostru inainte de prabusirea avionului. Stia foarte clar ca se vor prabusi. Dumnezeule!

    nicole

    24/04/2010 at 10:23 am

    • @Nicole, salut 🙂
      Am citit, cunosc povestea s-a intamplat acum un an si ceva. Superstitii, din pacate 😦

      Theophyle

      24/04/2010 at 11:20 am

  48. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    24/04/2010 at 11:21 am

  49. Lipseşte tocmai cea mai importantă direcţie de acţiune: Dezvoltarea forţelor de producţie.

    blogideologic

    24/04/2010 at 6:51 pm

  50. casandra,
    la raspunsul tau de la ora h:10.54

    teoretic poate ai dreptate, iar practic se vede ce au facut/fac alte tari cum ai dat si tu exemple.

    dar tu trebuie sa tii cont de urmatoarele:
    1. Romania inca nu este o tara precum cele din Vest; nici pe departe;
    2. in Romania ultimilor 20 de ani s-a jefuit enorm, fantastic, incredibil de mult; niste consilieri germani au estimat jaful la cca 100-120 miliarde euroi; nu ma intreba cine sint acei specialisti ca nu pot sa iti dau date concrete; rapt total s-a facut;
    3. in anul 1990 si urmatorii putini (cam pina in mai 1997) ani tot am visat ca ne vom reface ca germania + japonia de dupa WW2; visam cai verzi pe pereti;
    4. daca politic nu s-ar fi dat startul (constient sau inconstient, nu conteaza) la jefuirea programata a acestei tari, atunci in mod sigur astazi asistenta sociala s-ar fi bucurat de cotele la care visezi tu, dar cu conditia ca numai cei care meritau asta sa si profite …nu si lenesii, chiulangiii etc.

    am fi avut piscine in fiecare oras, comuna, sat asa cum vezi in germania, de exemplu;
    am fi avut orfelinate civilizate pentru copiii parasiti de parinti sau ramasi pe drumuri,
    am fi avut aziluri pentru batrini in cantitatile necesare,
    am fi avut sosele…

    am fi putut face minuni din Ro in 20 de ani

    si

    ce s-a facut???

    stim cu totii!

    inclusiv cine sint vinovatii pentru asta!

    orangeskorpion

    24/04/2010 at 11:03 pm


Comentariile sunt închise.