Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 13 Aprilie

Bună dimineata intr-o zi de marti, si 13 si 3 ceasuri rele. Nu vad o mare problema pentru ca cele 3 ceasuri rele, le-am avut deja ieri seara. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  5°C si o maxima termica de  18° C, cerul mai mult insorit, racoros. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO =  4.1305 RON; 1 USD = 3.0361 RON; 1 EURO = 1.3605 USD.

Ieri seara  s-a terminat “revolutia” din justitie. Revolutia a durat un weekend. Am avut parte de o egalitate in fata justitiei care a durat cam 100 de ore. Ieri seara, Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis, dupa judecarea recursurilor formulate de judecatorul Florin Costiniu si oamenii de afaceri Marius Locic si Costel Casuneanu, ca cei trei sa fie pusi in libertate cu interdictia de a parasi tara. Acestia au fost pusi in libertatea la putin timp dupa miezul noptii. Decizia ICCJ nu mai poate fi atacata de procurori. Ramane exact  cum a diagnosticat colegul Mister B(ăşcăliosul):

Şcoala şi practica justiţiei româneşti sunt adânc înrădăcinate în mentalitatea originală a judecăţii, guvernată de câteva obiceiuri :

  • soluţia dată prin decizia instanţei de recurs, diametral opusă celei propunţate prin sentinţa atacată, este fel de normală ca în cazul când s-ar menţine soluţia anterioară; o stare de normalitate a indiferenţei şi iresponsabilităţii.
  • după decizia irevocabilă din recurs, n-au ce să ne facă, deci rămâne cum am stabilit, fiindcă asta e menirea instanţei superioare (de control judiciar),chiar dacă dăm din colţ în colţ cu motivarea neconvingătoare; inamovibilitatea independenţei veghează şi pentru noi;
  • când vrei să desfiinţezi sentinţa, în motivarea deciziei concentrează-te pe câteva puncte mai vulnerabile, dezvoltă-le păcatele cât mai pe îndetele şi fă-te că plouă în punctele tari, chiar dacă sunt determinante!

Tot ieri seara l-am vazut pe Traian Basescu la B1,  combativ si jucator ca intotdeuna. Caterva citate de exceptie care trebuie retinute:

Despre guvernul Boc: “Producem mult mai puţin decât luăm ca salarii. Dăm salarii şi pensii din bani împrumutaţi. Atâta timp cât Emil Boc duce procesul de reformă aşa cum îl poate duce, într-un mediu ostil sindical, mediatic nu îl voi schimba„,

Despre situatia economica:Avem 4,9 milioane în câmpul muncii, din care 1,9 milioane sunt bugetari doar 1,1 milioane produc efectiv ceva şi ţin în spate 22 de milioane

Despre Iliescu:Oricât vrea să apară ca îngeraşul luminos al Revoluţiei, Iliescu are o mare responsabilitate pentru oamenii care au murit la revoluţie, ca şi la mineriadă

Despre PDL:PDL-ul a crescut mereu fiindca s-a reinventat. El se poate reinventa insa atata timp cat progresul lor intern este permanent. Dar cand tu trambitezi un progres intern pe care nu l-ai facut nici pe jumatate cat PNL-ul macar o sa ai probleme. Eu cred ca trebuiau sa ramana la sistemul clasic al partidului unde presedintele se alege in Congres, iar vicepresedintii si secretarii in Consiliul National de Coordonare. De aici venea si autoritatea presedintelui. Asa o sa avem de-a face cu un presedinte sustinut de o gascuta. Actualul sistem poate duce la bolsevizarea partidului

Parerea mea, Basescu se intoarce in arena politica pentru asi promova in continuare agenda. PDL sta prost in fata Presedintelui, ei vor trebui sa dea explicatii saptamana viitoare la Cotroceni. Asa cum arata lucrurile ei au inceput sa piarda alegerile din 2012, Basescu nu va fi o locomotiva in orice conditii. E bine de stiut!

Va urez o zi buna!

153 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Neatza!

    Trei crai de la rasarit
    Din puscarie au iesit
    Mr B a avut dreptate
    Sandeii sunt in capoate

    Creanga

    13/04/2010 at 9:01 am

    • @creanga, salut inca o data 🙂
      Da Mister B a avut dreptate si noi am avut sperante desarte 😦

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:08 am

      • Ooo, Theophyl a rimat
        E ceva neasteptat
        E semn bun, chiar marti
        E si 13, vai de frati
        Mansetele suflecam
        Pe misei sa terminam
        Lupta grea, cancerul mare
        Ne lasa fara suflare
        Nici gand ca sa renuntam
        Mai tare ii atacam
        Hai Mr B cu episodul cinci
        Pe sandei sa ii oftici

        Creanga

        13/04/2010 at 9:14 am

        • @#creanga, ai iesit involuntar 🙂 nu le am cu versurile. Ramai bardul consacrat al blogului 😆

          Theophyle

          13/04/2010 at 9:20 am

  2. Buna dimineata! 🙂

    Vin si eu pe baricade,
    Dar nu voi lansa petarde,
    Pregatesc o analiza
    (ce surpriza, ce surpriza!)
    Creanga, nu te supara,
    Consacrat vei raminea,
    Insa ma-ncalzesc si eu
    Ca-mi place la matineu!

    Cetatean

    13/04/2010 at 9:28 am

    • @Cetatean, salut.
      Ti-ai inceput dimineata cu versuri? Bon! Asteptam proza 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:30 am

    • Nu ma supar cetatene
      Ai liber la catrene
      Ci ni-am faşi fara tini
      Cu analizi asa di fini
      Oghialul poti sa il scoti
      Sa analizezi cat poti
      Iti dau un pahar cu apa
      Analiza sa inceapa!

      Creanga

      13/04/2010 at 9:34 am

  3. Ieri am vazut, asa cum bine spunea Theophyle, un basescu jucator pe toate fronturile: constitutional, fiscal, militar, medical, etc. Cred ca a atins toate subiectele pe care si le-a propus sa le atinga, si a facut-o in stilu0i caracteristic, demonstrind inca o data de ce este, vorba lui @estu aseara, ca e din alta liga sau alta divizie. Sa le luam pe rind:

    1. Constitutia. Basescu nu preseaza inca pentru aplicarea referendumului, are o varianta de rezerva daca Parlamentul treneaza. Art. 150, al.1 din Constitutie: „1) Revizuirea Constituţiei poate fi iniţiată de Preşedintele României la propunerea Guvernului, de cel puţin o pătrime din numărul deputaţilor sau al senatorilor, precum şi de cel puţin 500.000 de cetăţeni cu drept de vot”. Basescu a declarat ca „Voi utiliza varianta executivă, în care Guvernul îmi propune revizuirea, iar eu o trimit Parlamentului după ce mi-o însuşesc”. Prin urmare, aceasta declaratie arata:

    1. ca va fi o deschidere de zile mari pe tabla constitutionala, diferenta intre un proiect al Guvernului si cel al comisiei parlamentare este ca din Guvern va pleca un proiect MAXIMALIST de revizuire.

    2. partidele nu pricep sa fructifice sanse de a initia ele revizuirea, in Parlament, pe un proiect MINIMALIST, care ar urma sa fie augmentat cu prevederile dorite de Basescu. Partidele se vor afla intr-o situatie de defensiva permanenta in negocieri, fiind puse sa explice mereu de ce vor „amputarea” anumitor prevederi propuse de Guvern si Presedinte. Partidele joaca deci prost acest timp care trece din noiembrie pina azi, freaca menta si asta le va costa, la nivel tactic.

    Cetatean

    13/04/2010 at 9:35 am

    • Cetatean,
      Corect mentionat. Partidele nu joaca de loc. PSD este in totala degringolada administrativa si PNL cu un lider absent, nu face nimic.

      Parerea mea este ca in curand Basescu le va aplica o lectie de politica mergand pe calea executiva. Nu stiu cand, parerea mea, pe la vara 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:41 am

      • Theophyle, sa vedem, poate chiar la vara, desi eu cred ca intii vor modifica legi grele, organice apoi va arunca pe masa bomba. Care va polariza scena politica cum nu s-a mai vazut de la suspendare sau alegeri.

        Cetatean

        13/04/2010 at 9:43 am

  4. 2. Sistemul electoral. Basescu arata, prin declaratia urmatoare : „Eu sunt un partizan al pragului de 10% . Dar, cel mai corect, dincolo de prag, de neprag, (ar fi nevoie de – n.r.) uninominal într-un singur tur sau în două tururi. Asta va crea două mari partide care vor alterna la putere cu sprijinul unui partid mai mic, eventual. Cât timp vom sta tot în Coaliţii, nu vom avea guvernări coerente” (Mediafax), ca nu renunta la modificarea legii electorale. Chestiunea pragului electoral nu a venit de la el, a fost un raspuns la o intrebare a lui Radu Moraru, prin urmare, nu puteam afirma ca Basescu are in planuri neaparat ridicarea pragului. Pe el il intereseaza orice mijloc prin care se poate polariza scena politica in doua partide (stinga-dreapta), plus UDMR.

    Paranteza: Prevad deja ca Antonescu va sarja azi pe trei directii: Basescu doreste distrugerea PNL; Basescu nu cunoaste realitatea politica, atunci cind afirma la liberalii sunt de stinga; Basescu confirma ca PDL risca sa se transforme in „partidul-stat”, bolsevizindu-se (Crin nu va sufla o vorba de „lista” lui, s eva lega insa de cei 4 prim-vicepresedinti ai PDL).

    Legea electorala mai are un motiv sa fie schimbata, anume introducerea votului prin corespondenta. Basescu nu va risca sa isi vada proiectul constitutional, asa cum va iesi el din Parlament, expus pericolului de a nu trece la referendum din cauza absenteismului, prin urmare va presa pentru introducerea votului prin corespondenta. A promis asta diasporei dupa alegeri si sigur o va face.

    Cetatean

    13/04/2010 at 9:42 am

    • Cetatean,
      Parerea mea este ca Basescu a aruncat la penelisti suficenta funie ca ei sa se spanzure. Daca ai observat nu s-a luat de PSD, le-a dat si niste complimente, interesant!

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:48 am

      • Theophyle, anestezie la greu! 🙂 Vor avea nevoie de ei la votarea depolitizarii TVR si RTV, plus la Constitutie. Le semnaleaza ca ar putea fi prieteni, daca se inteleg sa jumuleasca impreuna PNL-ul, printr-o lege electorala de tip VU pur.

        Cetatean

        13/04/2010 at 9:56 am

  5. 🙂
    `neata buna Theophyle @all
    Tragedia poloneza a venit ca o manusa peste „bratul lung” al justitiei noastre.Opinia publica s-a indreptat cu multa emotie(justificata) inspre aceasta tema,cumplita pentru ceea ce inseamna,iar gradul de „libertate” a completului a crescut nesperat.
    Bascaliosul si Cetateanul sunt(cel putin) niste comentatori excelenti prin detaliile din documentarile lor.Desigur,toti ceillalti 🙂
    Orice revolutie are cateva zile de vraja dupa care urmeaza „realitatea”,iar ce vedem,cum bine ai spus,este realitatea justitiei noastre.
    Mi-e ca sunt ramificatii care pot duce spre pozitii care „destabilizate”, ar putea reprezenta un pericol pentru ce inseamna democratie la noi.N-am nicio data desigur,sper sa ma insel,dar am asa un sentiment ca vor fi scapati prin tari exotice.Poate fabulez eu inainte de cafea.
    Da,am si eu impresia din ce citesc,ca s-a montat un magnet puternic langa busola pdl.Parerea mea este ca intoarcerea piratului cu agenda sa este necesara.

    mircea

    13/04/2010 at 9:42 am

    • mircea, salut!
      Deocamdata Voicu este inca la parnaie. Vom vedea ce se intampla in zilele urmatoare.

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:49 am

  6. salutare tuturor

    e undeva o transcriere completa a interviului dictatorial de ieri?

    off topic: statul-providenta in toata splendoarea sa
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1265508/Peter-Davey-gets-42-000-benefits-year-drives-Mercedes.html

    razvan

    13/04/2010 at 9:45 am

    • razvan, salut!
      nu am vazut un transcript. eu am spicuit de prin ziare. Am vazut ieri toata emisunea cap coada. Moraru nu a reusit sa o strice de tot. mi-au lipsit in special intrebarile despre Popa si ce se aude cu extradarea lui 😦

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:53 am

      • Salut

        nici eu n-am vazut ceva mai complet, doar cateva fraze citate cam in toate publicatiile

        razvan

        13/04/2010 at 9:54 am

  7. http://www.ziare.com/stiri/investigatii/toni-grebla-invitat-de-seama-la-nunta-unui-interlop-1008979

    Oooo grebla mea
    Ce-am tras la masea
    Am prieteni interlopi
    Cu euroi arunc in popi
    Ma dixtrez noaptea intreaga
    Pan’ mustata o sa cada
    Apoi merg la senat
    Justitie sa impart

    Creanga

    13/04/2010 at 9:54 am

    • Creanga, la pranz am sa public ceva despre asta 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:55 am

  8. 3. PDL. Basescu a dat de paminnt cu partidul, atentie, insa nu cu Emil Boc. Trebuie stiut ca decizia de a impune o formula hibrida „care nu va duce nicaieri” a venit de la BP, unde grei iau reusit, cred ca la mustata, impunerea votului pe lista pentru prim vicepresedinti. Parerea mea este ca Basescu va profita de aceasta formula, daca tot a iesit asa, pentru a-i indeparta pe grei de virful partidului. Blaga pare cel mai asigurat deodata, ca secretar, flancat si amputat de puteri de cei 3 secretari pe regiuni, insa Videanu si Berceanu nu mai pupa nimic. Ideea lui BVB a fost aceea de pastrare a controlului la virful partidului, insa au jucat ca la poker, totul sau nimic. Printr-o singura miscare, vor pierde tot, pentru ca Boc va primi de la Basescu cele 4 nominalizarari, Basescu dorind sa impuna oameni capabili. Aseara insa Basescu a pus un bemol ideii ca tinerii sunt buni in sine, spunind ca nu orice tinar este bun pe orice pozitie, ci doar cei care au dovedit ca sunt capabili. Prin urmare, cred ca va fi o chipa : „balansata”, de tineri (poate Anastase, care a fost mustruluita saptamina trecuta) si de oameni care au confirmat. Sincer, nu prea vad cine ar putea fi, insa sa avem rabdare.

    Mai mult, Basescu a declarat ca este impotriva introducerii in partid a sefilor regionali, deoarece acestia vin la sedinte doar lunea, si partidul are nevoiem de oameni dfisponibili in fiecare zi, care sa munceasca pentru dezvoltarea institutionala. Cu asta, suntem siguri ca nici Flutur nu va fi pe lista celor 4, desi aspira. Basescu stie ca astfel se formeaza baroni locali si este decis sa evite baronizarea partidului. Nu intimplator Ion Oltean, amicul longeviv lui Blaga de la Bistrita, se pregateste sa se retraga in linia a doua , semn ca greii ceva nu merge conform planului.

    Cetatean

    13/04/2010 at 9:54 am

    • Cetatean,
      e clar ca Basescu si-a recunoscut din greselile cu promovarea „tinerilor” de genul Ridzi&Co. Nu-i vad bine pe „greii”, partidului in afara de Blaga.

      Theophyle

      13/04/2010 at 9:58 am

  9. Base despre PDL (de pe realitatea); eu vad destule intepaturi si la adresa lui Boc:
    „Să vii cu listă în PDL mi se pare o bolşevizare a partidului, aşa cum au făcut şi alţii. E un pas teribil înapoi. Lista, fie şi ea de patru prim-vicepreşedinţi. Este listă de gaşcă. Preşedintele îşi pune o găşcuţă sub el. Eu o spun ca om care a câştigat în PDL cu o moţiune. Pe mine mă deranjează…Eu le doresc mult succes, dar faptul că au ajuns să facă din conducerea partidului, patru numiţi, gaşca preşedintelui mi se pare inadmisibil. E o concurenţă absolut neloială. Mai ales în situaţia în care este PDL. Cine poate gândi că îţi schimbi preşedintele, când el e premier. PDL e partid cu un singur candidat. Nu poţi să gândeşti să înlocuieşti măcar… Să vii cu patru echipa preşedintelui, mi se pare absolut nedemocratic”, a tunat preşedintele Traian Băsescu în această seară, la B1 TV.
    „PDL riscă să facă jumătate din ceea ce au făcut liberalii. Nu se poate, o struţo-cămilă. Cred că trebuiau să rămână la sistemul clasic al PDL, în care se alegea preşedintele şi trezorierul, iar restul se alegeau în Consiliul Naţional de Conducere. Nu pot să fiu un susţinător al lor, în ideea în care preşedintele vine cu un grupuşor al lor”, a acuzat Băsescu.
    Nu s-a oprit aici: „PDL are două vulnerabilităţi: modul în care îşi alege conducerea şi modul cum se comportă în administraţie. Nu neapărat că schimbă oameni, ci calitatea celor pe care îi pune la deconcentrate. Mai bine laşi pe unul care nu e al tău dacă e de calitate. Le-a spun lor, cât le mai sunt prieten”.

    razvan

    13/04/2010 at 10:06 am

    • @razva,
      cam asa a fost. Clar, Baselu’ nu e multumit de ceea ce se intampla in partid.

      Theophyle

      13/04/2010 at 10:14 am

  10. 4. Justitie. Basescu a presat pentru accelerarea adoptarii Codurilor restante, ceea ce va deschide frontul pentru reforma Justitie, anuntata ieri de MJ. Parerea mea, spusa si ieri, este ca se va merge pe un pachet legislativ asumat de Guvern.

    5. Actul guvernarii. Basescu va chema Guvernul la Cotroceni pentru a-l intreba de ce nu face acele disponibilizari anuntate. Parerea mea este ca nu pe Boc il va urechea, ci pe acei ministri restantieri, si ieri au fost numiti Ministrul Sanatatii si Ministrul Finantelor. Ieri a vorbit si de utilizarea sistemului de achizitii electronic, la care unele ministere sunt restantiere. Evident, dupa unul-doua avertismente urmeaza remanierea pentru anumiti ministri, si nu ii vad bine pe Vladescu si pe Videanu.

    Cetatean

    13/04/2010 at 10:06 am

    • Buna dimineata tuturor.

      Daca Videanu va fi remaniat sunt sigur ca va fi unul din numele din plic pentru vicepresedintii PDL. Din pacate. Sau nu va fi remaniat.

      Mai degraba Seitan si Vladescu, plus un UDMR-ist, probabil ministrul sanatatii.

      Andrei

      13/04/2010 at 10:13 am

      • Andrei, iti dau in scris ca Videanu nu va fi in plic. Aproape capot garanta, doar pe feelingul meu. Altelevor fi numele celor 4, si ar fi naiv sa credem ca Boc va decide de capul sau. Nu stiu daca va fi sau nu remaniat, depinde de anchetarea spagii Daimler, insa in plic nu va fi, printre cele 4 nume. Videanu nu are alt proiect politic decit imbogatirea personala.

        Cetatean

        13/04/2010 at 10:16 am

        • M-am bazat pe cazul SYDA, ceea ce a parut ca un serviciu adus lui Basescu. 🙂

          Andrei

          13/04/2010 at 10:18 am

  11. 🙂
    Cetatean
    Aseara,a fost o aparenta contradictie(asa am perceput-o eu) cand vorbea,(a cata oara ? ),de dorinta unei aliante cu pnl.In acelasi timp a reiterat obsevatia(stiuta de multi,prin deciziile luate de pnl la guvernare impreuna cu psd, nu prin declaratii) ca la noi pnl este mai la stanga decat psd,chiar fata de alde.Pentru mine a fost o confirmare ca pnl este confiscat de gasca(Chucky,Patriciu etc) si partidul nu poate oscila decat intre limitele impuse de acestia.
    Are nevoie de majoritate calificata pentru proiecte sale.

    mircea

    13/04/2010 at 10:09 am

    • Corect, mircea, Basescu adreseaza mesaje PNL-ului peste capul sefilor, invitindu-i la guvernare, in corpore sau individual, recte prin dezertari. Asta dinamiteaza mesajul lui Crin cum ca Basescu e inamicul PNl si atita in PNL-istii care nu au functii dorinta de a trece la PDl sau la independenti. Evident, Basescu are nevoie de o majoritate cit mai larga.

      Cetatean

      13/04/2010 at 10:14 am

  12. 6 si ultima. Basescu a aruncat totusi un ditamai motanul mort spre PSD, vorbind de faptul ca sobolanul de Nica il mintea, de faptul ca l-a avertizat pe Geoana sa nu care cumva sa ii vine cu Voicu drept propunere pentru Ministerul de Interne si de penetrarea serviciilor departamentale (DGIPI, 0215) de oameni interlopi. Serviciile astea au un rol esential in combatarea fenomenului mafiot si a infractionalitatii dure, iar oamenii pusi de PSD acolo aveau interese directe in a proteja clanurile interlopilor. Dragnea si Oprea au demisionat pentru ca gruparea Voicu-Vanghelie nu ii vroia.

    Ieri spuneam ca SRI-ul a fost curatat de structurie iliescianiste, care si-au gasit refugiul in puzderia de servicii departamentale din MI. Servicii mai mici, dar tot servicii secrete. Actualmente, Blaga le curata si pe astea, fapt recunoscut si de Voicu intr-o stenograma. Insa, lipsit de oameni iloiali din servicii, de reteaua lui Voicu, de banii lui Robert Negoita, si mai ales cu datorii mai mari de 2 milioane de euro, PSD-ul e fript rau la alegerile din 2012. Partidul nu poate recupera in doi ani aceste pierderi uriase.

    Cetatean

    13/04/2010 at 10:12 am

    • Cetatean nu m-as baza prea mult pe aceasta prezumtie. Erodarea PDLului si impotenta PNL l-ar propulsa pe Ponta in „frunce” ca default.

      Boc este extrem (X2) de nepopular si pierde in fiecare zi mai multa popularitate. Boc lasa impresia unui om slab apucat numai de…vorbe.

      Asa ca prezumtia unui PSD slab se poate a nu fi reala.

      Theophyle

      13/04/2010 at 10:19 am

      • Theophyle, ai dreptate, la capitolul imagine publica, eu ma refeream la logistica si forta masinariei in campanile costititoate din 2012. Gindeste-te ca vor fi si alegeri locale, in vara, si generale, in noiembrie. Ca sa scoti oamenii la vot, iti trebuie pelerine, umbrele, hirlete, lopeti, sepci cu insemnele partidului si PSD sta extrem de prost la nivelul asta. De surplusuri de voturi pentru PDL pentru comensarea celor pierdute in tara se va ocupa Basescu prin introducerea votului prin corespondenta, pentru ca (am spus-o deja) sa fie sigur ca are majoritate la ratificarea proiectului constitutional si la cistigarea alegerilor legislative in 2012.

        Sigur, Boc se erodeaza la greu, insa in afara de perceptia publica, la alageri intra in analiza si forta „masinariei de furat”, vorba lui Ponta. La asta m-am referit eu .

        Cetatean

        13/04/2010 at 10:24 am

    • De acord.
      „PSD-ul e fript rau la alegerile din 2012. Partidul nu poate recupera in doi ani aceste pierderi uriase”..sa te auda Cel de sus 🙂

      mircea

      13/04/2010 at 10:21 am

  13. Cetatean,

    O radiografie mai buna ca asta a ta, in 6 puncte, nu am gasit nici in ziarele on-line de azi.

    Andrei

    13/04/2010 at 10:17 am

    • Ziarele romanesti nu sunt alternativa la analizele lui Cetatean si in general al tuturora pe acest blog, fiecare pe nisa lui 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 10:20 am

      • Corect. Sunteti peste ei ca informatie si analiza. 🙂

        Andrei

        13/04/2010 at 10:26 am

      • S-a format un TRIO redutabil: Theophyle, Bascaliosul, Cetatean. (scuze citoyen ca te-am pus la coada 🙂 )

        Si sunt sigur ca apar si altii.

        Andrei

        13/04/2010 at 10:28 am

        • Andrei, bine ai facut. In asa fel, nimeni nu imi va vrea locul. 🙂

          Oricum, masa e rotunda, si noi nu concuram unii impotriva altora, ci ne ajutam unul pe altul.

          Cetatean

          13/04/2010 at 10:33 am

    • Andrei, ma bucur ca iti plac, si ma onoreaza observatia ta. Si eu devorez cu placere analizele fiecaruia din cei care contribuie aici, asa ca e reciproc 🙂 Oricum, calitatea umana si intelectuala a politeienilor e o exigenta pe care ma straduiesc sa o respect.

      Cetatean

      13/04/2010 at 10:26 am

  14. ‘ neata!
    O stare de greata fizica si psihica la eliberarea celor trei Huooooo celor noua!!!!!!!!!!!!
    Pentru Base si Nasul, exceptional, stiu ca suntem „vii” ,ca am votat fix cu cel de care neamul asta are nevoie- si eu am afirmat ca il sustin pe Boc,chiar pe blogul asta- indiferent de minusuri,care sunt generate de dificultati ,nu intentionat- m-am saturat pina in pragul disperarii sa acceptam tergivarsarile politicianiste care ne -au sufocat prezentul si sunt pe punctul sa ne striveasca-compromita viitorul. Sunt inotatoare de pe la 4 ani- sa stiti ca numai aruncatul la adincime si datul din miini ,sustinut doar cind urli prea tare(asa mi -am invatat eu verisorul sa inoate) iti asigura supravietuirea, nu datul ipocrit din miini intr-o baltoaca meschina,cum prefera cei mai multi- acum suntem in largul marii,furtuna furtuna , de noi depine daca vom deveni istorie, sau vom face istorie
    Ps. O zi buna , cine stie?!!!

    Mihaela

    13/04/2010 at 10:18 am

    • @Mihaela, salut 🙂
      Dupa cum a inceput una chiar buna numai poate fi 😦

      Theophyle

      13/04/2010 at 10:22 am

  15. Buna dimineata Mihaela,

    Intr-adevar, o iesire la rampa necesara a lui Basescu. Nu stiu daca este o coincidenta cu eliberarea celor trei (din ce spune Theophyle solutia pe recurs pentru a nu fi atacata e o practica cunoscuta).

    Un mesaj bun catre partide si catre viata politica si economica.

    Andrei

    13/04/2010 at 10:21 am

  16. Despre datoriile uriase ale PSD:

    „Auditul financiar despre cheltuielile partidului e in desfasurare. Am niste prime concluzii, dar trebuie sa avem absolut toate documentele, intre timp vin si altele. Din 20 februarie incoace, PSD-ul nu a mai acumulat absolut nici o datorie. Despre celelalte, de dinainte, situatia e foarte proasta. Dati-mi voie intai sa discut in interiorul partidului, inca o data spun, situatia e foarte, foarte grava. Sunt cheltuieli foarte mari pe care le-am mostenit, dar asta e, cand conduci un partid…”, a declarat Victor Ponta, la HotNews.

    Ponta a oferit şi o sumă: “Datoriile sunt peste două milioane de euro. Daca voi avea acordul colegilor mei, voi face si publica aceasta situatie. E o situatie foarte dificila. Dar primele masuri le-am luat. Nu mai facem alte datorii, am redus celelalte cheltuieli, cine vrea sa faca politica in opozitie face si fara cheltuieli.” (IRTV)

    Ginditi-va ca aceste datorii au venit in conditiile in care sponsorii au bagat bani in Geoana, deci in conditii de surplus financiar! Acum, in Opozitie, cu firmele prietene in criza, va fi si mai greu pentru PSD. Partidul va traversa foarte greu desertul 2010-2012 si in 2012 va fi cu pusculita goala. De unde „pomeni” electorale, cind insisi fratii Negoita, aia cu 2600 de apartamente pe persoana fizica, au sechestru pe avere?

    Cetatean

    13/04/2010 at 10:31 am

  17. C. Preda da cu legea Funeriu de pamant pe blogul lui

    razvan

    13/04/2010 at 10:32 am

    • Merci, razvan, acum ma uit! 🙂

      Cetatean

      13/04/2010 at 10:33 am

    • Asta vrea sa fie cam tot! Parerea mea am spus-o. Prea tanar pentru a fi antrenor!

      Theophyle

      13/04/2010 at 10:34 am

  18. Problema cea mai mare a PDL sunt cadrele.
    Nu au oameni suficient de buni nici in administratia centrala si nici in cea locala.

    Aici ei vor avea cele mai mari probleme in continuare. Promovarea nepotista ii vor trage in continuare in jos.

    Baselu a avestizat in legatura cu deconcentratele.
    Din nefericire la toate nivelurile situatia este asemanatoare!

    Theophyle

    13/04/2010 at 10:32 am

    • Iar unul din efecte va fi candidatul la presedintie din 2014 din partea PDL.

      Va fi oare unul din numele primite in plic de la Basescu persoana pe care presedintele o ia in calcul? Sau e prea devreme?

      Andrei

      13/04/2010 at 10:36 am

      • Andrei, sunt aproape sigur, ca persoana pe care Basescu o doreste ca mostenitor, nu se afla acum in PDL!

        Theophyle

        13/04/2010 at 10:38 am

        • Dar pe acest blog? Daca da, atunci eu l-as vota. 🙂

          Andrei

          13/04/2010 at 10:48 am

  19. Scurt: Preda vorbeste prostii mari cit casa, banuiesc ca nu a citit proiectul. Eu l-am citit aproape in intregime ieri. Observatii:

    1. Mult invocata autonomie universitara are echivalentul juridic in mult discutata aici inamovibilitate. Insa ambele au un corolar: sunt definite in conditiile legii. Universitarii si judecatorii au spatiu de manevra atit cit le permite legea. Am vazut ce au facut cu aceasta prevedere, au transformat-o in scut pentru cluentelizare si aurtoperpetuarea clanurilor. La nivel universitare, legea Funeriu ii arde pe eternii rectori alesi pitramidal.

    2. „În schimb, Funeriu a transformat toţi actorii sistemului în adversari ai reformei”. Vorbeste prostii Preda, preia o teza a tonomatelor. Rectorii si sindicalistii sunt adversarii legii, parintii au fost deschisi la negocieri.

    3. „Fragilizarea profesiuni de dascăl”. Era vorba de contractele pe perioada determinata a profesorilor din preuniversitar, in primul proiect. Dupa interventia Consiliului Legislativ, s-a operat urmatoarea modificare: profesorii cu definitivat isi pastreaza contractele pe perioada nedeterminata iar cei care nu au definitivat sunt angajati la o scoala sau un liceu cu contract pe un an, pina la obtinerea definitivarii. Dupa aceea, scoala ii poate angaja cu contract pe perioade nedeterminata, daca ii vrea.

    In fine, Preda vorbeste de sus, pare sa nu fi citit legea pea bine.

    Cetatean

    13/04/2010 at 10:41 am

  20. Parerea mea este ca Preda a debutat fulminant in dezbatarea politica reala apoi s-a stins fumegind. de fept, da dovada ca nu are un proiect politic concret, in afara de acela de a fi „Gica Contra”. Dintr-o voce respectata, s-a transformat intru-un Petrica-sariti-vine-lupul! Cind va spune ceva cu adevarat interesant, nimeni nu il va mai baga in seama. In loc sa munceasca pe brinci pentru Teo, scrie despre legea Funeriu.

    Cetatean

    13/04/2010 at 10:44 am

    • @Cetatean, in argou (slang) newyorkez C Preda poate primi cu prisosinta calificativul de „shmuck”

      Theophyle

      13/04/2010 at 10:48 am

      • In jargon romanesc se numeste „fumigena”

        Andrei

        13/04/2010 at 10:50 am

        • Bine zis! 😛

          Cetatean

          13/04/2010 at 10:53 am

      • 😆
        Theophyle
        Corect 😀

        mircea

        13/04/2010 at 10:53 am

    • 🙂
      Fara o fronda fata de pdl si imaginea construita de mediile aservite colegiului 19 care dau in pdl,la greu,sansele celor doi sunt diminuate.Trebuie sa se distanteze de pdl si prin pozitia lui fata de pdl deja e pe toate ziarele (care au muscat-o adanc).Eu mai am rabdare. 🙂

      mircea

      13/04/2010 at 10:52 am

  21. Raport de forte in Senat. Ieri a cazut motiunea impotriva lui Berceanu. Puterea respins-o cu 65 la 47.

    Motiunea impotriva lui Funeriu a fost respinsa cu 65 la 51.

    Remarcam buna mobilizare a Puterii si mentinerea constanta a numarului de 65 de senatori prezenti la vot. In conditiile legilor organice care cer minim 69 de senatori, Puterea isi va chema si ministrii cu mandat de senator. Insa mentinerea numarului de 65 e semn al coeziunii arcului guvernamental.

    Cetatean

    13/04/2010 at 10:52 am

  22. 😆
    Trebuie sa plec.O zi buna in continuare @ all

    Ma cheama soacra la datorie
    Nu prea i-am zambit..dar fie 😆

    mircea

    13/04/2010 at 11:02 am

  23. Ave, mircea! Vezi sa nu o dai afara din casa 😛 la nervi!

    Cetatean

    13/04/2010 at 11:10 am

  24. Pentru interesati un articol nou din STARFOR, pe Politea Digest:
    http://politeadigest.wordpress.com/2010/04/13/the-jihadist-cbrn-threat/

    Theophyle

    13/04/2010 at 11:14 am

  25. Misterioase sunt caile comunismului: de la protestatar in Piata Universitatii la fan al lui Iliescu. O metamorfoza de care sunt capabile numai mustele.

    http://www.romanialibera.ro/opinii/interviuri/ponta-si-eu-am-protestat-in-piata-universitatii-182999.html

    Andrei

    13/04/2010 at 11:15 am

    • Am citit si eu, poate la baza lui, Ponta era un baiat bun 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 11:17 am

      • Asa e: era bun. Pana i-a pus Nastase o „ventuza”. 🙂

        Andrei

        13/04/2010 at 11:21 am

  26. Cum spunea Basescu aseara: „conditia tanara a politicianului nu este egala cu a fi de valoare”.

    Andrei

    13/04/2010 at 11:17 am

  27. Ma retrag, trebuie sa plec. Ne revedem diseara.

    Andrei

    13/04/2010 at 11:34 am

    • O zi buna Andrei 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 11:38 am

  28. Astia din PSD au boala rescrierii trecutului. Iliescu isi inventeaza trecut de dizident, Geoana era presa tinar la Revolutie ca sa isi aminteasca, Ponta era „golan” care manifesta impotriva lui Iliescu 😉

    Mai mai, PCR nu moare, se transforma in partid de dizidenti din interior! Ce noutate! Cu declaratie de aseara, Ponta isi da masura ca urmas a lui Iliescu.

    Cetatean

    13/04/2010 at 11:34 am

    • Cetatean,
      Ponta este unul dintre cei mai oportunisti politicieni din viata politica actuala din Romania.

      Din nefericire pentru el, si din fericire pentru noi, este foarte „subtire” intelectual un Geoan „plus” in evolutia pesedista 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 11:37 am

      • Ponta e inca prea crud. Vom vedea, insa parca il simt ca nu vrea sa candideze in 2014.

        Cetatean

        13/04/2010 at 11:41 am

  29. Breaking news:

    Pilotul polonez vorbea perfect rusa si engleza. Comandantul Arkadiusz Protasyuk aterizase pe acelasi aeroport, cu trei zile inainte.

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-7125437-pilotul-polonez-vorbea-perfect-rusa-engleza-comandantul-arkadiusz-protasyuk-aterizase-acelasi-aeroport-trei-zile-inainte.htm

    Cetatean

    13/04/2010 at 11:38 am

    • interesant 🙄

      Theophyle

      13/04/2010 at 11:47 am

      • Sper sa iasa totul la iveala, e mai mult decit interesant, e ingrijorator pentru ca rusii au mintit, si daca au mintit, inseamna ca au ceva de ascuns.

        Cetatean

        13/04/2010 at 11:49 am

  30. ROMANIA, un pas decisiv in politica externa, sa vedem daca UE sesizeaza oportunitatea:

    Romania, Georgia si Azerbaidjan au semnat un parteneriat in domeniul gazelor lichefiate. Compania de proiect va avea sediul la Bucuresti .

    Cetatean

    13/04/2010 at 11:40 am

    • sezizeaza pe naiba, fiecare cu politica lui energetica. Singura ingrijorare este faptul ca „tartorul” este Videanu 😦

      Theophyle

      13/04/2010 at 11:48 am

      • Eu nu il vad pe Videanu rezistind ca ministru pina in 2012. E un proiect prea strategic ca Basescu sa il lase pe filorusul Videanu sa traga sforile. Am remarcat ca Videanu mereu pomenea de faptul ca Roamnia ar putea fi invitata i nSoutStream insa acum citeva zile Rusia a spus clar ca Romania nu va inlocui Bulgaria in proiect, ci doar va asigura, cel mult, un culoar secundar. Or, din declaratiile lui Videanu, eram cea mai grea piesa aici 😛 . E clar ca Videanu are el niste interese.

        Cetatean

        13/04/2010 at 11:51 am

  31. Geoana, cu coada intre picioare, confirma discutia cu Basescu despre Voicu:

    http://www.mediafax.ro/politic/geoana-confirma-existenta-discutiei-cu-basescu-in-care-avertiza-psd-sa-nu-il-nominalizeze-pe-voicu-5883920/

    Insa idiotul, desi stia, totusi nu s-a opus cind Voicu a candidat in partid pentru functie. Daca iesea Voicu la vot si nu Oprea, tipau toti ca Basescu se opune lui Voicu, „ales democratic si statutar” drept ministru din partea PSD.

    Cetatean

    13/04/2010 at 11:47 am

    • ce naiba pute sa spuna? Ca basescu minte?

      Theophyle

      13/04/2010 at 11:53 am

      • Un idiot. Trebuia ca Voicu nici sa nu mai candideze in partid.

        Renarca faptul ca Basescu a anuntat ca are in tolba si motivele reale pentru care au demisionat si Oprea (asta stim) dar si Dragnea. Daca nici Dragnea, mina dreapta a lui Geoana, nu a rezistat gruparii Voicu-Vanghelie, e clar ca aia doi erau super puternici.

        Cetatean

        13/04/2010 at 11:59 am

  32. cetatean.posibil insa ca de fapt controlorul rus nu stia bine ruseste el fiind la origine malgas, dintr-o mama austriaca si tata indian.
    si engleza o vorbea cu accent.

    estu

    13/04/2010 at 11:49 am

  33. Inregistrarile vor confirma sau vor infirma, insa exista deja multe semne de intrebare si multe lucruri ciudate.

    Cetatean

    13/04/2010 at 11:52 am

  34. cetatean>o eroare a controlorilor nu poate fi scoasa inca din discutie. eu cred ca se va face lumina. ca si polonezii sunt in comisia aia. daca simt ca nu au date corecte si complete vor face mega scandal.

    estu

    13/04/2010 at 12:00 pm

  35. Ma reintorc la ale mele, ramin insa online, mai comentam daca apar stiri importante. 🙂

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:00 pm

  36. Adi Ocs are o analiza care se apropie foarte mult de ce spuneam si eu despre relatia Basescu-PDL. Merita citita, pacat ca la Leacul durerii trebuie derulat ca sa se ajunga la postarea lui, nu sare in ochi.

    http://www.paralele-paralele.com/2010/04/presedintele-la-b1-moment-de-cotitura.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Paralele%2Fparalele+%28Paralele%2F%2FParalele%29

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:08 pm

    • Cetatean am citit deja, multumesc 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 12:10 pm

      • Theopjhyle, stiu ca tu ai citit 🙂

        Cetatean

        13/04/2010 at 12:11 pm

      • Theophyle, stiu ca tu ai citit 🙂

        Estu, exact la asta m-am gindit si eu, dar am zis ca nu are rost sa mai lovesc intr-un om si asa degradat ca Geoana. Macar in dragoste sa aiba noroc, daca in rest a suferit doar infringeri de cind a decis sa abandoneze postul de ambasador.

        Cetatean

        13/04/2010 at 12:12 pm

  37. mana dreapta a lui Geoana pe piciorul Mihaelei, dragostea mea.

    estu

    13/04/2010 at 12:09 pm

    • mai da rea esti 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 12:10 pm

    • Estu, exact la asta m-am gindit si eu, dar am zis ca nu are rost sa mai lovesc intr-un om si asa degradat ca Geoana. Macar in dragoste sa aiba noroc, daca in rest a suferit doar infringeri de cind a decis sa abandoneze postul de ambasador.

      Cetatean

      13/04/2010 at 12:13 pm

  38. Sorry pentru comentariile duble.

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:13 pm

  39. nu am nici o mila fata de Geoana. ar fi lasat gasca de infractori ai lui Vanghelie sa stapaneasca tot int ara asta.

    estu

    13/04/2010 at 12:14 pm

  40. Comentariu monumental al lui Basescu despre adversarii politici:

    „Cind nu te pot bate cu votul, speră să te bată Dumnezeu, să te îmbolnăveşti”.

    :-p :-p :-p

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:20 pm

  41. 😛 😛 😛 (nu mi-au iesit de prima data, nu le am cu astea)

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:21 pm

  42. Salut prieteni in zi de 13 🙂
    Theophyle iti urez succes poimiine cind trebe sa dai impozitele la fiscu’ lu unchiu’ Sam.

    • TDS, salut 🙂
      le-am depus deja de la inceputul luni 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 12:26 pm

  43. eu sunt deja la articolul de pe doctrinar 😉

    razvan

    13/04/2010 at 12:29 pm

  44. @all, pentru interesati, un articol nou pe Politea Doctrinara:

    http://theo-phyl-politea.blogspot.com/2010/04/sistemul-aliantelor-politico-militare.html

    Theophyle

    13/04/2010 at 12:32 pm

  45. Stolojan:

    „A fost o dezbatere în PDL, au fost o serie de susţinători, iar balanţa a înclinat în favoarea celor care au susţinut candidatura pe moţiuni. Adică moţiunea câştigătoare dă preşedintele şi primi-vicepreşedinţi sunt primii patru care semnează moţiunea acestuia. Eu am susţinut întotdeauna votul individual, dar a cântărit mai mult cealaltă opinie”, a declarat pentru REALITATEA.NET, prim-vicepreşedintele PDL Theodor Stolojan.

    Acesta spune că sistemul de vot ar putea fi schimbat la convenţia naţională din 16 iulie: “Orice se poate schimba pentru că noi am adoptat acest statut, în baza lui se organizează alegerile în teritoriu acum, dar când la Convenţia naţională se va vota mai întâi statutul”, spune Stolojan.

    Basescu insusi, iar nu Preda, da un semnal bazei partidului, pentru reinnoire, speriind membrii simpli cu posibilitatea foarte realista de a pierde alegerile din 2012 din cauza gastii de la virf care vrea acapararea puterii. Basescu asmute deci periferia pe centrul greilor.

    Semnalul a fost dat, urmeaza chemarea Guvernului la Cotroceni si apoi, daca lucrurile nu merg cum trebuie, remanierile.

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:53 pm

    • Stolojan minte cu nerusinare!!!
      El este tatal votului pe motiuni, aasa a facut-o si in PNL, inventand „echipele” si el a propus-o (cu gurita lui) si in PDL

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:05 pm

      • Nu stiam asta, eu am avut informatia ca Anastase si Stolojan au cerut vot uninominal, iar Stoica lista.

        Cetatean

        13/04/2010 at 1:09 pm

  46. Intre timp, s-a trezit Iliescu, caruia Basescu i-a dat cu adevarul pe costumul lui alb de ingeras luminos al Revolutiei.

    „Nu îi e ruşine? E un iresponsabil domnul Băsescu dacă face asemenea declaraţii, şi este regretabil pentru politica pe care o face. Face jocul unor provocatori ca Radu Morar la care a fost în emisiune”, a declarat pentru AGERPRES fostul şef de stat.

    Cetatean

    13/04/2010 at 12:55 pm

    • @cetatean, haida-de! De ce i-ar fi rusine sa spuna ceea ce toata lumea stie! 🙄

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:06 pm

  47. Hehehe 🙂
    „Nu am vrut să creez o excepţie. Doi din cei trei piloţi nu mai sunt angajaţi ai Romavia. Au peste 60 de ani, sunt pensionari, şi pentru că legea nu le mai permite să lucreze la stat, au plecat la o companie privată, Romavia îi închiriază când zbor eu. Nu mi se pare normal ca Romavia să închirieze piloţi de la un S.R.L.”, a spus Traian Băsescu, adăugând că cei doi piloţi sunt singurii din România pregătiţi să conducă un Boeing 707

    • TDS, hai sa fim seriosi, orice pilot care piloteaza 747 sau 727 poate sa piloteze un 707, pe bune 🙂 In orice caz este poetic 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:07 pm

      • Habar n-am la avioane dar in anii 90 pe computerul meu 286 trebuia sa stiu MSDOS ca sa lansez o comanda mai serioasa. Acum nu mai e necesar.

        Tot asa si la Airbus – Am inteles ca totul e robotizat la bord, asa ca pilotii pe ultimele tipuri de Airbus nu s-ar descurca pe cele mai vechi.

        (Am venit din Amerika cu Apple dar am renuntat la el rapid deoarece aici nu prea aveai ce face cu el)

        Un tanar de stanga

        13/04/2010 at 1:18 pm

        • TDS, cateva lucruri bune de stiut
          1. Exista o conectiune extrem de serioasa intre Romavia si IAI.

          2. Romavia sunt singura firma din Europa (inclusiv cea occidentala) in care israelieni au incredere pprofesionala, citeste:

          http://en.wikipedia.org/wiki/Romavia

          3. Platforma avionului lui Base este 707-320C care si astazi este platforma avionului de spionaj american, vezi asta:

          Asa ca , crede-ma avionul lui Base es ff.sigur 😆

          Theophyle

          13/04/2010 at 1:43 pm

  48. Mie mi-a placut exprimarea „sunt pilotii originali ai aeronavei”. Parca veneau la pachet! 🙂

    Cetatean

    13/04/2010 at 1:01 pm

    • Adica, ce i-a primit la pachet de la israelieni? Boeing 707 a fost cumparat de Ceasca de la israelieni second hand pe la mijlocul anilor 8-0 cred 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:09 pm

  49. Theophyle, stiu ca ai informatii in PDL, ai cumva habar, in afara de BVB si de Stolojan daca a mai cerut cineva din BP lista? ma intereseaza cine a fost pentru vot.

    Pentru Basescu, cel mai ales om din Roamnia in ultimii 20 de ani, proba votului e masura omului politic. Fraierii aia care nu au vrut vot au incurcat-o cu Basescu. Daca Stolojan a fost si el, e terminat. Oricum era…

    Cetatean

    13/04/2010 at 1:11 pm

    • Stolo a declarat ca el a fost impotriva. Oricum el merge cu Basescu tot timpul – dar la modul inteligent-

      Un tanar de stanga

      13/04/2010 at 1:19 pm

    • Fara a intra la problemele de „surse”. Informatia ar fi cam asa:
      A fost idea lui Boc, si a fost de fapt o initiativa de a nu produce prea multe valuri in partid, un fel de compromis, care a fost facut in extremis, probabil prin spatele sefului.

      Boc is a lover not a fighter 😆

      Au adoptat idea BV si Flutur „saru’ mana”. Au fost impotriva „tinerii” (sau tinerele) in frunte cu Udrea si Anastase. Lui Udrea i-au promis candidatura pt. primaria Bucurestiului si s-a linistit.

      De ieri seara toate dealurile au cazut probabil 😀

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:20 pm

  50. Theophyle, uite ce am gasit, nu stiu daca e corect:

    http://www.newsin.ro/colegiu-director-statut.php?cid=view&nid=db067cfc-32b9-442c-91f5-0e7bdf634188&hid=video

    CRISTIAN BOUREANU, deputat PD-L: „E mai importantă unitatea echipei care conduce şi se poate realiza printr-o echipă de prim-vicepreşedinţi. (…) Pentru restul sunt 15 funcţii de vicepreşedinţi, probabil va trece propunerea de statut, 14 funcţii de secretari executivi, 3 secretari generali adjuncţi, aceştia vor fi probabil aleşi uninominal, aşa e normal.”

    ULFINA BARBU, deputat PD-L: „Uninominalul trebuie susţinut şi în afara partidelor şi în partid! (…)
    Consider că e potrivită această modalitate de vot!”

    THEODOR STOLOJAN, prim-vicepreşedinte PD-L: „Noi avem votul uninominal – problema se pune la cei 4 prim-vicepreşedinţi, eu am susţinut votul uninominal, dar colegii din comisia care a fost pentru analiza propunerilor de statut susţin că câştigătorul să propună el pe cei 4 vicepreşedinţi.”

    Cetatean

    13/04/2010 at 1:18 pm

    • vezi mai sus „adevarul” 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:21 pm

      • Multumesc, banuaiam eu ca junii erau uninominalisti si ca greii au profitat de spiritul conciliant al lui Boc 😦

        Cetatean

        13/04/2010 at 1:28 pm

  51. Unii comentatori au remarcat, la fel ca si alte TV, ca Basescu a declarat ca el i-a cerut lui Boc sa il demita pe Nica. In campanie a sustinut ca Boc a cerut demiterea si ca el nu putea refuza 😉

    Interpretare: Basescu a mintit, evident, in campanie. Insa a fost un calcul tactic. Sobolanul ala de Nica iesise cu afirmatiile despre prefraudare si autobuze, ca curva cu prajina. Ala chiar sa pregatea cu autobuzele, si ca Ministru de Interne, ar fi inchis ochii la turismul electoral din judetele rosii. Basescu stia ca pierde alegerile cu PSD controlind MI. Asa ca minciunile lui Nica s-au suprapus perfect pe scandalul Voicu si Basescu a facut prima mutare. Dupa aceea PSD, care asta astepta, a iesit de la guvernare. Nu stiu daca Basescu a calculat si varianta iesirii PSD de la guvernare, insa nu putea sa il lase pe Nica la interne. Nica a gestionat si campania din 2004 a lui Nastase si Basescu stia ce-i poate pielea.

    Cert este ca Basescu a jucat riscant de tot, pentru ca altfel PSD cistiga, cu ajutorul autobuzelor lui Nica (reale!). Exista riscul motiunii de cenzura, insa riscul ca Nica sa ramina Ministru era si mai mare.

    Cetatean

    13/04/2010 at 1:25 pm

    • „ca curva cu prajina” pe asta n-o stiam lol

      razvan

      13/04/2010 at 1:36 pm

    • Cetatea, parerea mea personala,
      Daca PSD ramanea la guvernare, Baselu castiga mai usor. Sti chestia cu dusmanii care trebuie sa-i ti mai aproape decat prietenii, nu? 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:36 pm

      • Si Geoana a stiut asta 🙂
        Acum mintea romanului PSD-ist de pe urma. Nu a meritat sa iasa de la guvernare !

        Un tanar de stanga

        13/04/2010 at 1:39 pm

        • TDS, ti-am dat mai sus un raspuns legat de 707, destul de interesant 😆

          Theophyle

          13/04/2010 at 1:44 pm

      • Of, greu de zis, Theophyle, teoretic da, PSD nu isi putea desfasura in voie arsenalul mediatic, insa turismul electoral al PSD ar fi fost mortal.

        De altfel, uita-te sa vezi rata de participare la vot in judetele rosii, uriasa! Masinaria mediatica s-ar fi dezlantuit oricum, iar Geoana ar fi zis ca el a icncercat sa fie un „probllem solver”, dar nu a reusit in lunile de guvernare. Asa, dat afara, a jucat partitura „injunghiatului pe la spate”.

        Iar pe la spate Nica ar fi organizat votantii psd si turismul lor electoral.

        Cetatean

        13/04/2010 at 1:46 pm

  52. Tapalaga, buna analiza.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7125707-vrea-basescu.htm

    PS Si el crede ca Basescu va scapa de greii partidului prin remaniere. Insa ideea cu premier de stinga in 2012 nu prea o cred. Tapalaga simplifica prea tare analiza la urma, uita de votul prin corespondenta, promis de Basescu imediat dupa cistigarea alegerilor si de introducerea uninominalului pur.

    Cetatean

    13/04/2010 at 1:38 pm

    • @cetatean,
      o analiza pertinenta inclusiv concluzia ipotetica. Am discutat-o si noi la inceputul postari. Dupa cum merg treburile acum Boc nu are cum sa castige in 2012, ce poate face in acest caz Basescu? Maximum o coalitie cu PSD care vor da premier!

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:49 pm

      • Corect. Daca guvernarea merge asa cum merge acuma, PDL-ul nu cistiga alegerile si, intre timp, nici reforma nu s-a facut. E un joc deci de „totul sau nimic”. Basescu a declarat ca Guvernul nu va sacrifica ţara pentru pacea socială”. De fept, nu Guvernul, ci el insusi. Prin urmare, are de gind sa puna biciul pe Guvern ca atare, pentru ca a vazut ca Boc nu ii poate tine in friu.

        Insa sunt totusi destul de sceptic ca PSD-ul poate cistiga in 2012 doar de pe urma resentimentului anti-PDL. Discutam de alageri in colegii, nu pe lista. Sigur, nu exclud posibilitatea, si e de ajuns sa aiba 1 parlamentar mai mult pentru a tipa ca au cistigat. Doar ca eu vad aceasta posibilitate cu un grad mai mic de producere decit o vede Tapalaga, si nu cred ca Basescu va lasa sa se ajunga pina acolo, are, in afara de biciul pentru Guvern, doua arme: votul prin corespondenta si tema modificarii Constitutiei.

        Cetatean

        13/04/2010 at 1:55 pm

  53. Tratăm cangrena cu aspirina.SĂ FIE ARESTAT MOŞ CRĂCIUN !!!
    MOTTO:
    Îţi mai aduci aminte,doamnă,
    Pe-o bancă-n Cişmigiu,azi toamnă
    Ştiindu-mă de băiat bun
    Mă căutase Moş Crăciun…
    Uităm nepermis de repede şi renunţăm în mod laş la dreptul de a pune întrebări,de a cere explicaţii………
    INTEGRAL:
    http://manusidinpieleaclientului.wordpress.com/2010/04/13/tratam-cangrena-cu-aspirina-sa-fie-arestat-mos-craciun/

    mihaibeltechi

    13/04/2010 at 1:49 pm

    • salut gerula, mai zi si tu ceva, sau noi am devenit, gazeta de perete 🙂

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:51 pm

      • scuye,nu am vrut sa deranjez, nu se mai intampla.In naivitatea mea am crezut ca sunt ontopic.

        mihaibeltechi

        13/04/2010 at 5:09 pm

        • Gerula, dar TU NU DERANJEZI niciodata, am crezut ca ai si tu ceva de spus. In afara de asta am o mare placere sa te citesc, si chiar te citesc. Din nefericire nu comentez la tine din cauza unor personaje care m-au atacat aiurea. Esti intodeuna binevenit

          Theophyle

          13/04/2010 at 5:19 pm

    • razva, el e obisnuit sa intre pe la spate, sau a avut problema cu burta 😆

      Theophyle

      13/04/2010 at 1:58 pm

    • m-am uitat la poza, ai vazut ce burtoi are?

      Theophyle

      13/04/2010 at 2:00 pm

      • un adevarat general roman 🙂

        razvan

        13/04/2010 at 2:01 pm

  54. Un test interesant in partid va fi Teo. Chiar daca Teo nu cistiga, compararea scorurilor ei si ale lui Hobprig va arata care model de politician (al politrucilor partidul vs agreat Basescu) are mai mare priza intr-un electorat ostil.

    Cetatean

    13/04/2010 at 1:57 pm

  55. Hopaaaaaa 😛

    PSD sustine pragul electoral de 10% si uninominal pur Evident, stim de ce, se tem de independenti.

    Consecinte colaterale: e posibil sa dispara liberalii 😉

    Cetatean

    13/04/2010 at 2:03 pm

    • Este si o forma de le arata pisica la independenti si sa negocieze mai in forta cu PNL-ul

      Un tanar de stanga

      13/04/2010 at 2:12 pm

      • Just! Doua dintr-o lovitura! 🙂

        Cetatean

        13/04/2010 at 2:15 pm

  56. uninominal pur si pragul electoral sunt incompatibile
    base nu cred ca vorbea serios, vroia sa-i atate pe pesedisti contra penelistilor
    iar pesedistii au credibilitate zero, poa’ sa propuna si restaurarea monarhiei din partea mea

    razvan

    13/04/2010 at 2:08 pm

  57. Stiu ca sunt incompatibile, remarc insa rapiditatea PSD-istilor de a da un raspuns. Basescu a fost provocat de Moraru cu pragul, el vrea unonominal pur.

    Cetatean

    13/04/2010 at 2:12 pm

    • stiu ca stii, problema e ca politicienii vorbesc fara sa gandeasca

      razvan

      13/04/2010 at 2:20 pm

      • Razvan, 🙂 ce bine ar fi ca unele dorinte exprimate de cei care vorbesc fara sa se gindeasca s-ar indeplini pe loc! Ar fi mai atenti cu ce zic 😉

        Cetatean

        13/04/2010 at 2:21 pm

  58. prieteni, ma retrag pentru o ora ca sa prepar postarea urmatoare 🙂

    Theophyle

    13/04/2010 at 2:17 pm

  59. Unui idiot din PDL i s-a urit cu binele: „”A fost o dezbatere privind Statutul PDL. Au fost păreri pro şi contra, inclusiv privind alegerea uninominală. Fiecare a avut părerea lui, eu personal am avut alta. Atât timp cât partidul a decis prin vot, toţi o respectăm”, a spus Toader” (Mircea Toader, liderul grupului PDL din Camera).

    Cetatean

    13/04/2010 at 2:19 pm

  60. bine, Theophyle, o asteptam cu nerabdare 🙂

    Cetatean

    13/04/2010 at 2:20 pm

  61. Am revenit,
    Postare Noua 🙂

    Theophyle

    13/04/2010 at 3:12 pm

  62. […] O zi obişnuită – 13 Aprilie […]


Comentariile sunt închise.