Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 26 Martie

Bună dimineata intr-o zi de vineri. Sfarsitul de saptamana se apropie si cu el  Floriile si Saptamana Patimilor. Astazi vom avea o minima termica de  2°C, si o maxima termica de  16° C,  cerul senin  si insorit.

Stirea principala ar fi “protestele din educatie”. Nu o voi aborda. Toata simpatia pentru cadrele didactice si toata antipatia (poate mai mult decat atat) pentru reprezentantii lor sindicali, membri de frunte in CA-ul lui Vantu. Cat timp acesti oameni reprezinta doleantele “oamenilor din educatie” acest blog nu-i va sustine.

Prima stire de astazi este legata de Grecia. Din punctul meu de vedere Grecia a fost “trimsa dupa bani” la FMI. Asta ar insemna doua lucruri importante: (1) Uniunea Europeana s-a declarat SRL-Societate cu răspundere limitată, adica solidaritate DA! Pana la un anumit nivel. Probabil parerea Germaniei a primat. Bine ca este asa si acest lucru trebuie sa fie un semnal clar pentru toti musterii, actuali si viitori; (2) UE nu are incredere in guvernul de la Atena si a predat titlul de “garda financiara” baietilor de la FMI. AP si AFP  relateaza, preluat de  Hotnews:

Dupa indelungi negocieri, Franta si Germania au convenit asupra unui text de o pagina si jumatate care descrie foarte precis conditiile in care statele zonei euro vor trebui sa intervina, au afirmat surse apropiate presedintiei franceze, scrie AFP.
 
Liderii din tarile zonei euro s-au pus de acord joi seara asupra unui plan de salvare a Greciei care prevede imprumuturi financiare, in caz de nevoie, din partea acestor tari dar si de la FMI.

Planul va fi insa aplicat numai in cazul in care Grecia nu va reusi sa se mai imprumute la o dobanda rezonabila pentru finantarea deficitelor sale.

In document nu a fost fixata nicio suma de imprumut pentru Grecia, dar potrivit unui inalt responsabil european, aceasta tara ar avea nevoie de o suma intre 20 si 30 de miliarde de euro.

A doua stire este legata de vesnicul si mult prea simpaticul Ministrul al Economiei, Adriean Videanu, care considera ca, daca in acest an nu se ia o decizie in legatura cu Rosia Montana, proiectul poate fi compromis. ‘Eu cred ca orice ministru al Economiei are obligatia sa sustina un astfel de proiect’, a declarat Adriean Videanu, in timpul unei vizite la Rosia Montana. Nerabdarea lui este atat de enervanta ca ma duce gandul la niste comisioane incasate in prealabil, continua Videanu, relateaza Agerpres:

”Suntem pregătiţi să găsim şi alte soluţii decât aceea a unui investitor privat. Evident că, dacă vom avea o ofertă rezonabilă în acestă zonă, este de preferat atragerea capitalului privat, dar, văzând situaţia şi performanţa companiei, sunt optimist că vom putea găsi soluţii chiar şi în lipsa unui potenţial investitor’.

Eu zic sa-l aduca si pana atunci mai vorbim, mai discutam poate mai intrebam si pe alti.

Ultima stire, este una imbucuratoare, cel putin pentru mine. Legea privind reforma sănătăţii în SUA, a fost  retrimisa la Congresul American. Obama a “luat-o pe cocoase”. “Reactionar” fiind lucrul ma bucura nespus chiar daca este temporar. Relateaza RFI:

Lovitură de teatru la Washington ! Legea privind reforma asigurărilor de sănătate, promulgată acum două zile de preşedintele Barack Obama va fi retrimisă în Camera Reprezentanţilor pentru un nou vot. Două vicii de procedură ar fi la originea acestui demers. Adversarii lor au găsit însă „două clauze” privind procedura de vot, lucru care obligă deci la un nou vot în Camera Reprezentanţilor. Vot ce se va referi doar la modificările făcute înaintea votului de duminică şi nu la întregul text, dar care amână punerea în practică a textului dorit de preşedintele Barack Obama.

Cam asta am avut de povestit deocamdata.

Buna Dimineata România!

Written by Theophyle

26/03/2010 la 9:36 am

63 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata! 🙂

    Ai uitat de masul inapoi al CSM: http://www.rompres.ro/media/index.php/justitie/item/3084-Ministrul-Justitiei-si-seful-CSM-au-convenit-ca-trebuie-restructurat-modul-de-promovare-la-ICCJ.html

    Si de petitia online semnalata de Tio la finalul postarii anterioare, semnata de o pletora de judecatori, care protesteaza impotriva modului cum se fac promovarile la ICCJ.

    Ideea este ca daca judecatorii prind curaj si fac tapaj, CSM-ul este supus unei duble presiuni, mediatice si din interior. Asta creeaza acea masa critica de presiune pentru initierea schimbarii legii organice a CSM. Chiar si asa insa, ramin articolele 133 si 134 din Constitutie, adevarata cuirasa pentru CSM. Cum s-a facut raul, tot asa trebuie sa se si desfaca, anume prin modificarea Constitutiei si schimbarea atributiilor si componentei CSM. Scandalul Voicu n ua facut decit sa fie un catalizator si sa arate sistemul judiciar in hidosenia lui.

    Culmea hidoseniei: ieri Pivniceru susitnea ca nu are ce-i face lui Costiniu, ca acel Cod Deontologic (facut de Costiniu si aprobat de CSM!) nu prevede nimic pentru cazuri ca cel de fata (am demonstrat ieri ca judecatorul Costiniu a incalcat, de fapt, TOT codul). Ei bine, Pivniceru avea o motivatie pentru care spunea ieri asa ceva, motivatie devoalata de Gerula, pe blogul lui:

    „Pivniceru a fost si ea avansata in 2009 la Inalta Curte chiar la sectia condusa de judecatorul Florin Costiniu, a carui sotie este presedinta de onoare a AMR”.

    Revin la vorba cronicarului Ureche: „singuri ei piritori, singuri ei plitori ai legii, singuri ei judecatori”.

    PS Tot mai crezi ca Basescu o va accepta pe Stanciu? 😉

    Cetatean

    26/03/2010 at 9:55 am

    • @Cetatea, salut 🙂

      „Hot lips” Pivnicerul nu este pentru mine glasul „profetului Iremia”. Poate vorbi numai cu domnu’ Prezident.

      Cat despre ce va face Basescu in cazul Stanciu, chiar nu striu, dar inca nu vad nici un semnal ca ar fi altfel, mai avem putin, nu?

      Theophyle

      26/03/2010 at 10:05 am

  2. Videanu candideaza cu succes la titlul de „urmatorul remaniat”, daca mai insista cu Rosia Montana. Nu cred ca Boc ardeleanul ar fi de acord cu distrugerea sitului roman doar pentru ca Videanu a primit comisioane grase.

    Cetatean

    26/03/2010 at 10:00 am

    • @Cetatea, chestia cu Videanu este mai mult decat suspecta. Sincer, nu-l vad pe Videanu remaniat. Cred ca e fortzos in partid. Doamne ajuta 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 10:06 am

  3. Theophyle, miine expira cele 30 de zile ale lui Basescu, aflam miine cum e cu Stanciu. In principiu, cind Basescu n us egrabeste, inseamna ca mediteaza bine 😉

    Videanu e intr-adevar fortos in partid, insa la alegerile urmatoare sistemul „lista inchisa propusa de presdintele partidului” risca sa fie o capcana mortala pentru cei fortosi, depinde numai de vointa lui Basescu si de curajul lui Boc.

    Cetatean

    26/03/2010 at 10:12 am

    • @Cetatean, chestia cu listele ma indispune enorm.

      Chestie comunistoida de intrecere intre „gashti”.

      Chiar nu-mi place. Nu stiu, s-ar putea sa-l vezi pe Videanu, numarul doi in partid, ceea ce ar fi absolut nefast.

      Theophyle

      26/03/2010 at 10:17 am

      • Si pe mine ma enerveaza la culme, e o ruleta ruseasca: reformeaza Boc partidul sau il inghit baietii rai. Insa daca Videanu mai ramine in prima linie, partidul o ia pe cocoasa in 2012.

        Cetatean

        26/03/2010 at 10:25 am

  4. Videanu > Boc
    Mai degraba se autoremaniaza Boc, decat sa-i remanieze pe Videanu, Udrea si Blaga. 🙂
    Btw, buna ziua tuturor 🙂

    F.T.

    26/03/2010 at 10:23 am

    • FT, buna 🙂
      Nici de asta nu mi-ar parea rau. In orice caz cat de „rai” sunt, tot sunt mai buni de printzisorul Lily 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 10:35 am

  5. PDL si urmatoarele alegeri:

    „Potrivit surselor citate, cei trei grei din PDL au deja propriul lor om pentru postul de prim-vicepreşedinte PDL, care ar urma să fie ales la viitoarea Convenţie Naţională în baza unui vot pe liste, alături de alţi trei colegi. Este vorba de preşedintele Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, care întruneşte şi calitatea de lider PDL Prahova. Anastase este percepută de Blaga şi Videanu ca un partener mai rezonabil de dialog şi colaborare decât Udrea şi cu o imagine şi susţinere mai bună din partea filialelor din teritoriu.Pentru a se asigura că drumul spre această demnitate politică nu va fi unul cu problema, Udrea a precizat că va susţine candidatura moldoveanului Gheorghe Flutur pentru un post de primvice, Actual vicepreşedinte şi purtător de cuvânt al PDL, Flutur a fost lăudat de Udrea ca „omul potrivit”, un democrat-liberal care poate face multe pentru partid din această postură.” (Impactnews).

    Trioul BVB o vor pe Anastase, insa Anastase ii este loiala lui Basescu, care a promovat-o din 2000 in echipa sa.

    Se pare ca in carti pentru functiile de prim vicepresedinti sunt Anastase, Stolojan, Falcă (sprijinit de filialele din Ardeal) şi Flutur (sprijinit de Udrea). Personal, am indoieli cu Stolojan.

    Cetatean

    26/03/2010 at 10:24 am

    • @Cetatean, ai dreptate. Stolojan trebuie sa se pensioneze, urgent!

      Theophyle

      26/03/2010 at 10:43 am

  6. salut

    treaba cu asigurarile din sua, odata adoptata va fi greu de abrogat
    precedentele istorice asa zic, thatcher a facut multe ca sa intoarca schimbarile lui attlee, dar nu s-a putut atinge de educatie si sanatate; motivul e simplu, sistemele publice sunt prea populare
    mai interesant decat re-votarea e apelul pe care il fac unii din guvernatorii republicani la curtea suprema, ei pretind ca obligativitatea incheierii de asigurari incalca niste legi importante
    ca sa inchei, eu zic ca obama si-a cam asigurat un nou mandat cu treaba asta, in conditiile in care republicanii nu par sa-si revina si sa aduca nume noi (poate scott brown are fata de candidat)

    razvan

    26/03/2010 at 10:30 am

    • @razvan salut 🙂
      stiu 😦 In orice caz fiecare shut in c-rul lui Obama imi produce mari satisfactii.

      Nu inteleg si nu voi intelege de ce eu trebuie sa particip la asigurarile medicale ale unor oameni care nu au muncit nici macar o singura zi din viata lor.

      Obama crede ca a castigat cateva milioane de voturi, aiurea. El va pierde cateva. Oamenii care muncesc vor vedea nivelul (si asa nu cine stie ce) al serviciilor p[e care le primesc si Obama va deveni istorie, crede-ma stiu cum gandeste omul de rand.

      Teoretic totul e bine, cand vine la pielea lui, lucrurile vor sta altfel. Multi dintre cei care au votat pentru aceasta lege vor zbura.

      Theophyle

      26/03/2010 at 10:41 am

      • @Theophyle, buna ziua tie si invitatilor tai pe blog!

        Rau imi pare ca te-am vizitat mai rar in ultima vreme, dar am avut mult, mult de lucru.

        Ai dreptate, cativa ani le a fi dificil americanilor sa inteleaga sistemul asigurarilor introdus de Obama. Dar in vreo 2-3 ani vor simti si beneficiile. Cei care pierd cu adevarat sunt cei din clasa mijlocie superioara, care au asigurari foarte cuprinzatoare azi si care vor plati mai mult pentru aceleasi servicii medicale in viitor la societatile lor de asigurari. Stim bine ca o parte a costului procedurilor complexe contractate pe asigurarile f. bune era de fapt „socializat” si transferat partial pe politele mai slabe.
        Eu zic ca pana si un „reactionar” ca tine – dar onest si fara rigiditati dogmatice in gandire! – va observa in timp partea foarte buna a reformei lui Obama.

        Si inca ceva! Intr-o vreme in care administratiile Bush si Obama au acordat ajutoare colosale bancilor aflate in dificultate, este benefic pentru climatul democratic si starea lor de spirit sa observe americanii de rand, cei cu venituri medii si modeste, ca administratia le ofera ceva concret si lor. Nu crezi?

        casandra

        26/03/2010 at 11:26 am

        • Casandra, ca de obicei o placere sa te revad 🙂

          Vezi tu, Obama poate e baiat bun dar nu va castiga inca un mandat, pleaca acasa ca si Carter dupa un singur mandat. El nu intelege America, a crescut intr-un spatiu care nu este America adevarata. A primit mult prea mult si mult prea repede.

          Americanii (in general) sunt oameni darnici, dar cred ca darnicia lor a fost prost inteleasa de Obama si de stafful lui.

          Ramane asa cum am zis, guvernele de dreapta produc bogatie, cele de stanga o imprastie 🙂

          Asteptam un nou Reagan, o sa vina. Pentru asta Obama este important, el ne va aduce un nou Reagan! 🙂

          Theophyle

          26/03/2010 at 12:30 pm

  7. http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/efectul-voicu-200-de-judecatori-se-revolta-impotriva-csm-181528.html

    Poate nu ar strica s amentinem si noi presiunea pe CSM, rugindu-l pe Bascaliosul sa posteze si capitolele urmatoare din serialul Sandeii 😉

    Cetatean

    26/03/2010 at 11:12 am

    • @Cetatean, absolut 🙂
      sunt sigur ca le vom avea in curand 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 11:15 am

  8. Pentru cititorii de limba engleza, aveti aceleasi stiri pe Politea Digest:

    http://politeadigest.wordpress.com/2010/03/26/daily-news-%e2%80%93-march-26/

    Theophyle

    26/03/2010 at 11:14 am

  9. Theophyle, e foarte buna ideea ta de a avea un blog in engleza, pentru informarea baietilor de la OxAn 😉

    Off-topic. Vad ca esti inscris in competitia RoBlogfest, unde jurizeaza Adrian Nastase. Habar nu am care e procedura, insa la cum criticam noi aici PSD-ul, vei iesi ultimul ;-), desi, sincer, acest blog mi se pare printre cele mai tari bloguri de politica si, daca va continua tot asa, risca sa devina chiar cel mai tare in anul asta.

    Cetatean

    26/03/2010 at 11:18 am

    • @Cetatean, nu eu m-am inscris si nici macar nu-mi pasa de aceasta competitie care pune politicieni in juriul. Mare porcarie. 😆

      Theophyle

      26/03/2010 at 11:51 am

  10. Uat dă hek, vorba romanului anglofil. Nu mai esti la inscris la RBLFST? Parca ieri-alaltarieri erai! Cred ca imi scapa ceva.

    Cetatean

    26/03/2010 at 11:20 am

    • Dupa ce am vazut juriul am renuntat 😆
      Ce este important pe blogul in engleza este faptul ca am incheiat o intelegere cu Starfor pentru publicarea unor analize pe blogul nostru 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 11:53 am

  11. Buna dimineata !
    1- ajutorul UE catre Grecia este VOLUNTAR SI INDIVIDUAL!
    FMI participa cu un maxim 10 miliarde euro , restul vine pus de tarile membre eurozona !
    Italia deja a anuntat ca nu are bani pt. ajutor !
    2-Urez domnului Videanu multe bai in namoalele cu cianuri care se vor crea la Rosia Montana ! Asa poate va intelege ca spaga nu e un scop in viata si un ministru mai trebuie sa judece si dupa interesele majoritatii cetatenilor !
    3-Legea sanatatii USA a fost trimisa din nou in parlament si azi noapte a fost votata din nou favorabil . Obama a cistigat din nou !

    Stefan A.

    26/03/2010 at 12:19 pm

  12. Sa zicem ca ai facut o datorie, la barbut(?), de 10 000 de euro si trebuie sa iei un imprumut… Ce alternativa e preferabila daca e sa intelegi seriozitatea situatie?Sa-i imprumuti de la banca sau de un frate/sora?
    Care alterntiva reduce riscul sa nu vii dupa doi ani si sa spui ca nu exista niciun imprumut pt ca ai luat bataie de la frate cind erai mic?
    Nu e o problema de a pastara aperentele aici (aia e specialitatea nostra) ci de a rezolva responsabil probleme. FMI are expertiza tehnica si competenta necesara. Si e un semnal de avertizare.

    P.S.
    E adevarat ca reforma lui Obama ar asigura pina la 30 mil de americani?

    Tio

    26/03/2010 at 12:32 pm

    • @Tio, raspunsul la intrebarea ta este absolut negativ.

      Vorbim de maximum 8-10 milioane, uni vorbesc de mai putin. Problema este ca ceea ce a facut Obama a lovit in alte 10 milioane de oameni care sunt oamenii care creaza cu adevarat bogatia pentru cei care o cheluiesc nedreptatit. Pentru asta el va plati la balot, sunt absolut sigur!! Socialismul nu poate merge in state, nu are cum 😯

      Cu grecii nu am nici o problema. Au mintit au ales conducatori prosti si corupti, astea sunt rezultatele. noi romanii stam la coada imediat dupa ei.

      Chestia cu frate/sora nu prea merge cu nemtii cel putin 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 12:40 pm

  13. @Stefan, salut!
    Copiez un raspuns pe care l-am data @Casandrei, cea mai DOAMNA din toate tovarasele stangii pe care le cunosc.

    Obama poate e baiat bun dar nu va castiga inca un mandat, pleaca acasa ca si Carter dupa un singur mandat. El nu intelege America, a crescut intr-un spatiu care nu este America adevarata. A primit mult prea mult si mult prea repede.

    Americanii (in general) sunt oameni darnici, dar cred ca darnicia lor a fost prost inteleasa de Obama si de stafful lui.

    Ramane asa cum am zis, guvernele de dreapta produc bogatie, cele de stanga o imprastie

    Asteptam un nou Reagan, o sa vina. Pentru asta Obama este important, el ne va aduce un nou Reagan!

    Theophyle

    26/03/2010 at 12:33 pm

  14. Theophyle
    Obama are de rezolvat nistre probleme imense !
    Pe vremea lui Reagan , USA nu avea datoriile stratosferice si problemele financiare de azi !
    Un nou Reagan nu se vede la orizont .
    Sper ca nu pretinzi ca doamna aia, Pallin este noul mesia ! 🙂
    Seamana mai mult cu varianta americana a doamnei Udrea ! 🙂

    Stefan A.

    26/03/2010 at 12:42 pm

    • Stefan, nu cunosti America prietene 🙂 Udrea este mult mai inteligenta decat Pallin 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 12:47 pm

  15. @Theophyle,

    O mica precizare: guvernarile de dreapta produc bogati, guvernarile de stanga nu „imprastie” bogatia, ci o distribuie. Este un mecanism nu doar etic, ci si rational din punct de vedere economic, actioneaza ca un stabilizator. Prea multa bogatie in prea putine maini viciaza piata, pana la urma. Deciziile proaste din afaceri, luate de prea putini decidenti, nu se mai disipeaza.
    Cand bogatia cea mare ( nu vorbesc de actionarii minoritari, ci de marele capital care, prin mii de ocolisuri, ajunge tot la decizia catorva actionari) sta in decizia a prea putini oameni, efectul de antrenare in cazul in care deciziile sunt foarte proaste ne duce in crize imense. Si cu cat capitalul detinut de cei putini este mai mare, cu atat efectul de antrenare al deciziilor eronate este mai distrugator.
    Este vremea pentru stimularea efectului de disipare, pana cand o cultura afacerilor va recupera ceva din etica sa buna. De aceea nu cred ca efectul Obama va fi aparitia unui nou Reagan. Pendulul istoriei nu se misca asa in aceasta perioada. Iar daca unii se vor forta sa-i opreasca miscarea naturala, efectul va fi violent si ingrozitor.
    Vremea neoliberalismului – neocon la americani- a tinut aproape 4 decenii.In primele 2 decenii a eliberat energii noi, in al 3-lea a eliberat o parte a lumii, dar in ultimul deceniu a ajuns in stadiul in care a produs prea multe daune sistemului global si a comis erori. Pentru ca decizia mare a stat in mana a prea putini oameni. A venit vremea unei necesare „reparatii capitale”, cred eu.

    casandra

    26/03/2010 at 12:51 pm

    • @casandra,
      Daca am cunoaste cum se misca „pendulul istoriei” am fi profeti, din nefericire nu suntem.

      Nu prea i-am iubit pe neocons niciodata, nu-mi plac nici altoielile si nici „ciorapi gauriti” 🙂

      Nu-mi plac nici marii bogatasi chiar daca sunt filantropi, nu cred in lacomie.

      Cred intr-o politica morala care nu inseamna sa-mi bagi mana in buzunar, prin care sa-mi iei niste bani agonisiti prin munca cinstita si sa-i imparti unor oameni care nu au vazut o zi de munca in viata lor.

      Ei nu o merita si eu nu o merit! Cred ca asa gandesc majoritatea americanilor. Din aceasta cauza cred ca Obama e terminat.

      Theophyle

      26/03/2010 at 1:28 pm

      • @Theophyle,

        Dar eu stiu, din statisticile americane oficiale, ca cei mai multi viitori beneficiari ai reformei Obama sunt salariati, sunt cei cu salarii mici, cei din firme mici si carora patronul nu le ofera si asigurari. Ai alte informatii?

        casandra

        26/03/2010 at 1:43 pm

  16. Buna ziua tuturor, bine v-am regasit 🙂
    E bine ca Geecia e invitata sa se descurce singura. Sa ne fie invatatura.
    @Theophyle – si eu ma bucur cand un democrat o „ia”. Din pacate, dupa cu spune Stefan, se pare ca si parlamentarii americani incep sa fie de proasta calitate 😦
    E adevarat ca americanii sunt darnici, dar ce motiv e asta sa le bagi mana in buzunar? Pare sa fie acelasi lucru care ma enerveaza pe mine aici – esti obligat sa platesti asigurari de sanatate pentru a sustine pe cine vrei si, mai ales, pe cine nu vrei…
    @casandra – de ce sa sufere „middle class” pentru ca diversi nu sunt in stare sa-si stapaneasca vietile? Mie mi se pare strigator la cer…
    @citoyen – eu nu mi-as face iluzii in legatura cu vitejia d-lui Boc…

    Diana

    26/03/2010 at 12:52 pm

    • @Diana,
      tocmai spuneam ca cea mai mare parte a middle class va beneficia, va avea servicii medicale la costuri mai mici. Pana acum, o parte a costurilor serviciilor si procedurilor medicale sofisticate, care intrau in asigurarile scumpe, erau doar in parte acoperite de politele mai bune. De fapt, o parte a costului lor real era luat si transferat in serviciile mai modeste contractate pe asigurarile mai slabe. Era o decizie de afaceri a societatilro de asigurari si a furnizorilor de servicii medicale pentru a avea o piata mai larga si pentru serviciile medicale complexe. Este un mecanism utilizat si in alte tipuri de piete. In cautarea profitului maxim se utilizeaza acest mecanism si in alte domenii.
      Exemplu: litrul de lapte obisnuit nu se produce cu costuri mari, pretul lui ar putea fi mai mic. Dar specialitatile ar trebui sa coste mult mai mult daca o parte a costului lor de productie nu ar fi distribuit in pretul laptelui simplu, care are piata de desfacere cea mai larga. Smantana, cremele de branza, untul bun, toate ar costa mult mai mult si s-ar ingusta piata lor. Per total, profitul obtinut de companie ar fi mai mic.

      casandra

      26/03/2010 at 1:18 pm

  17. @casandra – nimeni aici, pe pamant, nu ar trebui sa aibe dreptul de a hotara ca „prea multa bogatie viciaza”, sau ca de la un punct incolo ar trebui sa „distribuim”, etc, etc. Asta inseamna ca oricand mi se poate baga mana in buzunar pentru orice scop deghizat in „distribuire”. Sunt convinsa ca te „anima” cele mai bune intentii, multi oameni cultivati trec prin asta si nu realizeaza decat tarziu ca propaga adevaratul viciu.
    Diavolul poate vorbi mult si tare, poate intretine un spatiu public de o calitate mizerabila. Dar e si smecher la nevoie. Uite, acuma se preface mare filantrop.

    Diana

    26/03/2010 at 12:58 pm

  18. @ casandra
    Ca de obicei ai o analiza lucida si obiectiva !
    Te citesc si pe alte bloguri !
    (daca esti aceiasi care a scris pe blog la Dan Selaru si Constantin Gheorghe)
    @ Diana
    Ai deja un loc de ministru promis de mine , stai linistita ! 🙂

    Stefan A.

    26/03/2010 at 1:06 pm

    • @Diana,
      Crezi ca ai dreptate si nimeni aici pe pamant nu ar trebui sa hotarasca in privinta prea-bogatiei?
      Primul a facut-o Iisus Hristos:
      „Mai lesne este sa intre camila prin urechile acului, decit bogatul in imparatia cerurilor” (Matei 19, 24).
      Eu, pacatoasa de mine, doar incerc sa gandesc o masura dreapta a lucrurilor. Nu inseamna ca am dreptate intotdeauna. Dar merita sa caut in tot ce este omenesc o cale a binelui si adevarului. Si sa-mi iubesc semenii!

      casandra

      26/03/2010 at 1:24 pm

      • …totuşi, ce nu e cu putinţă la oameni, la Dumnezeu este cu putinţa.
        Mă scuzaţi că intervin, doamnă, dar nu consider argumentul dvs. valabil. Bogăţia este un rezultat natural al unei vieţi raţionale şi aşezate, şi nu are legătură cu împărăţia cerurilor. Bogatul, în schimb, dacă îşî iubeşte mai mult aurul decât pe Dumnezeu, are o problemă. Aşa îmi pare mie…

        para

        26/03/2010 at 1:51 pm

        • @para

          In vremuri in care etica capitalista este puternica, da, aveti dreptate!, bogatia este rezultatul natural al unei vieti rationale si asezate.
          Dar in ultima perioada, vi se mai pare ca este valabila aceasta judecata? De cand, prin titrizare, unii investitori au avut impresia ca pot investi fara sa-si asume si riscul – pe care-l „distribuiau” la pachet altora in piete tertiare – si au facut averi apasand catre profituri cat mai mari cu orice pret, vi se mai pare valabil?
          Sau de cand unii mari investitori si-au implantat activitatile profitabile in unele locatii, au utilizat resursele locale – oameni, infrastructuri, etc – si si-au transferat – sub diferite titluri! – veniturile in paradisuri fiscale pentru a nu plati impozite si taxe, vi se mai pare valabil?
          Acumularea galopanta de putere economica si financiara nu s-a facut intr-o maniera clandestina in raport cu obligatiile legale, in multe cazuti in ultimele deceniii. Nu toti au facut asa, dar cei care au pervertit etica capitalului au avut resursele si puterea sa o faca, deci sunt foarte influenti.
          Presiunile exercitate asupra statelor pentru a nu interveni au fost uriase. Le-au observat chiar si specialistii FMI. Deniz Iglan de la FMI scria (Lobbying and Financial Crisis, http://www.voxeu.org, 27 ian. 2010) ca, din rapoartele cabinetelor americane de lobby, s-a observat ca intre 2000 si 2006 acestea au intervenit pe langa Congesul american de repetate ori pentru a se respinge cele 16 proiecte de legi care vizau reglementarea domeniului creditelor imobiliare.
          Iar bancile care au actionat cel mai mult in acest sens, prin lobby, au fost exact cele care au distribuit credite imobiliarea dubioase si care au titrizat cel mai mult aceste credite. Economistul FMI a concluzionat ca „lobby-ul institutiilor financiare poate contribui la acumularea de riscuri si poate ameninta stabilitatea sistemului financiar”.
          Daca profiturile acelor banci nu ar fi fost urias in ultimele decenii, nu ar fi avut greutatea specifica necesara pentru un lobby atat de eficient intr-un Congres a carui structura a evoluat catre a sensibilitate marcata la „problemele” profitului maxim.

          Ne vom intoarce la o „viata rationala si asezata”, in care bogatul si-a obtinut bogatia pe cai naturale. Dar este necesara, in acest scop, modificarea mecanismelor de acumulare, a fundamentelor lor, catre etica.

          casandra

          26/03/2010 at 2:26 pm

        • Cu permisiunea lui @Theophile, voi indica si adresa articolului respectiv:
          http://www.voxeu.org/index.php?q=node/4530
          Multumesc, Theophyle!

          casandra

          26/03/2010 at 2:30 pm

        • @Casandra
          Nu văd cum se poate delimita în practică o graniţă intre „prea-bogăţia” dvs. şi „bogăţia” mea. A lovi prea-bogăţia nu înseamnă a lovi şi bogăţia?

          para

          26/03/2010 at 2:45 pm

        • @para

          Ei, nu sunt atat de mintoasa incat sa stiu un mecanism absolut sigur.
          Dar nu cred ca este o problema de dimensiune, ci de relationare cu societatea. Cei care respecta riguros „dreptul Cezarului” (taxe, impozite, responsabilitate fata de comunitatea de referinta, oricat de mare le-ar fi bogatia, ea este obtinuta cinstit si nu ar trebuisa fie pusa in discutie nicium.
          Dar exista si cei care-si fac averile utilizand din plin resursele comunitatii, dar cand vine vorba sa plateasca taxe descoperim ca banii se pierd prin scoeitati-ecran, prin paradisuri fiscale, etc. Acest capital nu isi foloseste legitim libertatea de ciculatie, ci si-a confectionat nelegitim un fel de „suveranitate” clandestina. Actioneaza astfel incat altii sa contribuie la mentinerea societatii, nu-si asuma nimic. Si nu sunt putini.De fapt, sunt din ce in ce mai multi, cu averi de toate dimensiunile. Acestea sunt, cred eu, „prea-bogatiile”. Cei care nu sunt multumiti cu libertatea capitalurilor, ci-si confectioneaza o suveranitate toxica in raport si cu societatea, si cu statul.
          Ei beneficiaza de prestigiul si influenta statului de origine, dar nu-i intorc aproape nicio resursa pentru mentinerea acestui prestigiu si acestei influente. Ei sunt „prea”.

          casandra

          26/03/2010 at 3:06 pm

      • Iisus n-a facut decat sa-i avertizeze pe unii ca au probleme grave. Vezi si ce spune @para mai jos.
        In ce priveste iubirea de semeni…hmmm…iarta-ma…da, cred si eu ca e vorba de multe, multe carti…In general „iubirea de semeni” ma pune in garda…

        Diana

        26/03/2010 at 2:11 pm

    • @Stefan A.
      Multumesc pentru apreciere. Da, sunt aceeasi.

      casandra

      26/03/2010 at 1:27 pm

  19. @Stefan – am uitat sa-ti spun – nu numai ca nu arat ca Nutzi, dar nici nu ma imbrac ca Nutzi 😆

    Diana

    26/03/2010 at 1:08 pm

    • @Diana
      Nu conteaza , sti sa faci un imn turistic ?
      Sti sa cheltuiesti banii pe publicitati inutile in vest ? Pentru astfel de „marete realizari” , nu trebuie sa te imbraci cu haine Prada si sa porti genti Gucci! 🙂

      Stefan A.

      26/03/2010 at 1:14 pm

      • Cu muzica si cu crosetatul e mai greu, dar inca stiu sa merg pe bicicleta (nu am mai facut-o cam de multisor, dar cred ca n-am probleme) 😆

        Diana

        26/03/2010 at 1:18 pm

  20. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_approval_rating#Current_President_Barack_Obama

    poate va uitati si comparati cu cei de dinainte.

    Casandra,

    imi plac analizele tale sunt pertinente , dar cred ca vorbesti dupa carti si din spatele biroului plin cu carti pana in tavan. Daca traiesti in America pe viu , simti si intelegi altfel lucrurile.

    In plina criza economica (April-May 2009) am vizitat pentru 3 saptamani Florida-Naples….. Televiziunile si Media explodau in stiri paralizante despre „nenorocirea” financiara in care s’a prabusit USA.

    Am vazut cu ochii mei un oras intreg scos la munca ca pe vremea „hei rup’ului ” de la canal…. Investii, sosele, poduri, canale, lucrari de infrastructura cum nu credeam ca o sa vad vreodata.

    Cred ca multele informatii de pe NET sunt daunatoare…. intr’un fel !

    canadianul

    26/03/2010 at 1:52 pm

    • @canadianul

      Am o mare admiratie pentru americani, oricare le-ar fi sensibilitatile politice. Mereu au dovedit puterea de a se reinventa, de a participa. Sunt, ei in primul rand, cei mai aprigi critici ai propriilor scaderi si erori. Au puterea de a o lua de la capat, de a se darui unui scop comun.Sunt extraordinari! De aceea si cred ca, indiferent de rezervele din prezent, cand vor vedea ca rezultatele reformei Obama sunt preponderent bune, o vor aprecia.
      Pentru o mare natiune nu cred ca este tolerabil ca resursele sistemului de sanatate sa fie de 16% din PIB, cel mai costisitor din lume!,iar zeci de milioane de americani – multi muncitori, nu puturosi! – sa nu-si poata permite o asigurare de sanatate.

      casandra

      26/03/2010 at 2:38 pm

  21. Kenedy se pare ca a fost cel mai bun Presedinte…. si America mai poate produce din astia pe banda rulanta….

    canadianul

    26/03/2010 at 1:55 pm

    • @canada, salut 🙂
      Nici pe departe. A avut „noroc” ca a murit tanar. El a bgat America in Vietnam si tot el a fost un „nepotist” de prima mana 🙂

      Theophyle

      26/03/2010 at 3:09 pm

  22. Kennedy …scuze!

    canadianul

    26/03/2010 at 1:57 pm

  23. The Rasmussen Polls indicate that 32% of Americans strongly approve of Obama’s performance, wheras 42% strongly disapprove, giving him an index of -10.

    canadianul

    26/03/2010 at 2:04 pm

  24. protestul judecătorilor nu constituie o ştire pentru televiziunile de „ştiri”
    ce să mai vorbim de dezbatere pe această temă…

    poate că 200 de judecători sunt puţini sau mai puţin importanţi decît 100 de pensionari care protestează în stradă

    gabhryel

    26/03/2010 at 2:22 pm

    • ca nu-l injura pe basescu
      cine nu-l injura pe base e in cel mai bun caz nereprezentativ, in cele mai multe cazuri de-a dreptul vandut dictatorului
      it’s that simple

      razvan

      26/03/2010 at 2:27 pm

  25. eu nu ştiu dacă proiectul Roşia Montana e chiar atît de dezastruos…
    ce vestigii romane s-ar distruge, mai exact?
    dacă ţin bine minte statul ar cîştiga vreo 4 miliarde din afacerea asta

    orice civilizare umană a fost o „agresiune” împotriva naturii

    în plus, nu cred în religia ecologistă

    gabhryel

    26/03/2010 at 2:40 pm

    • @gabi, salut.

      Nu nu este dar nu doresc ca el sa fie sub Videanu. Trebuie manageriat de o comisie publica si trebuie sa fie transparent „la sange”

      Theophyle

      26/03/2010 at 3:11 pm

    • Congresul american a făcut ultimele retuşuri joi la la proiectul de lege promulgat marţi privind reforma asupra asigurărilor medicale susţinută de preşedintele american Barack Obama, aprobând o serie de modificări tehnice, transmite AFP.

      Senatorii au adoptat textul cu 56 de voturi pentru şi 43 împotrivă joi după-amiază, relatează AFP.

      Congres

      Corecturile fuseseră deja adoptate de Camera Reprezentanţilor duminică seară, însă ele au fost retrimise în Cameră din cauza unor nereguli procedurale minore invocate de republicani.

      Camera şi-a dat din nou acordul pentru clauza adiţională, joi seară, cu 220 de voturi pentru şi 207 împotrivă

      Loda

      26/03/2010 at 3:14 pm

  26. pur intamplator am intrat pe siteul domnului Crin cel Cretin (ma scuzati dar efectiv nu ma pot abtine). si daca intrati cred ca nici voi nu o sa abtineti.
    lista lui de blogroluri e una catre tot felul de lunatici si imbecili.
    Crin asta cred ar deveni un dictator de prima mana .Nu stiu daca in istorie exista dictatori care chiuleau de la indatoririle si apucaturile lor de dictatori. Crin probabil ca ar face-o si pe asta.
    din pacate la ora asta cel mai toxic partid a devenit PNLul. sincer, ma bucur ca a iesit Ponta la PSD, cred ca e mai putin periculos decat lunaticul asta si in mod cert o sa-l bata in orice alegeri.

    estu

    26/03/2010 at 2:57 pm

    • @estu, salut 🙂
      ce credeai ca ma va pune pe mine pe blogroll 😆

      Theophyle

      26/03/2010 at 3:11 pm

  27. Postare Noua 😆

    Theophyle

    26/03/2010 at 3:07 pm


Comentariile sunt închise.