Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Şansa de a intra in istorie

Nu cred ca exista un politician in aceasta lume care nu si-ar dori sa intre in istoria tarii lui pentru ca a faurit ceva, pentru ca a construit sau reformat ceva si si-a comdus poporul cu un pas mai departe pe drumul bunastarii si /sau a sigurantei nationale. Stiti cu totii pentru ca majoritatea noastra, impreuna, am sustinut un candidat pentru ca a avut un proiect in care am crezut si eu si voi. Reformele merg si vor merge incet si in continuare. Nimeni nu se lasa inlocuit atat de usor, in special cei numiti colectiv “clasa politica” , chiar in partidul construit de el.

De aceasta data, postarea nu este legata de proiectul reformarii clasei politice, ci de ceva mult mai simplu. Asa cum s-a anuntat in presa, Presedintele Traian Basescu a convocat o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, care va avea loc marti, la ora 13.00, la Palatul Cotroceni, informeaza Administratia Prezidentiala. Pe ordinea de zi a sedintei Consiliului sunt incluse tematici referitoare si la:

  1.  Regimul interguvernamental de incurajare a competitiei pe piata europeana a echipamentelor de aparare, bazat pe Codul de conduita privind achizitiile pentru aparare, sub egida Agentiei Europene de Aparare;
  2.  Planul cadru pentru continuarea procesului de restructurare si modernizare a Armatei Romaniei, in anul 2010;

La asta ma refer! Traian Basescu are o sansa unica de a deveni reconstructorul industriei militare romanesti moderne. Nu mai cumperati nimic in care sa nu existe un component de productie din Romania; numai asa vom putea reface industria militara romaneasca, care va asigura mii de locuri de munca pentru tehnicieni si ingineri calificati. Poate numai asa universitatile romanesti vor produce si altceva decat avocati, care mor de foame sau specialisti in “relatii internationale” care lucreaza in marketingul de automobile sau imobiliare. Nu suntem mai prosti decat austriecii, elvetienii sau suedezii, asta numai ca sa-i mentionez pe cei mai mici dintre cei care si-au construit o industrie militara moderna in acest fel.

Dle Presedinte, vreti sa intrati in istorie, aveti o sansa sa o faceti! Construiti o industrie militara moderna, fara comisioane si comisionari, pentru binele poporului Roman. Noi v-am ales si am lucrat din greu. Ne sunteti dator, nu numai noua ci tuturor romanilor de pretutindeni! 

90 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Seara buna !

    Foarte buna postare, foarte bun punct de vedere.

    tibi

    22/03/2010 at 7:41 pm

  2. Ca de obicei prietene, bat campii, poate totusi ceva se va face 🙂

    Theophyle

    22/03/2010 at 7:47 pm

  3. @Theophyl,
    Suna bine in principiu, dar ce propui concret? cum sa devenim competitivi si sa respectam Codul de conduita al EDA ? marind procentul de offset din contractele firmelor straine care contracteaza in Romania?

    Semanticus

    22/03/2010 at 7:48 pm

    • Semanticus, salut 🙂
      Exact asa. Vrei sa-mi vinzi F-22 Raptor vreau ca xyz sa produci in Romania si vreau buy-back pentru generatia viitoare cu un procent mai mare de productie autohtona.

      Vrea ca simulatoarele de zbor sa fie instalate in Ro si eu sa le asigur maintenanta s.a mai departe.

      Theophyle

      22/03/2010 at 7:51 pm

      • Intamplator am aflat ca toate fostele fabrici din ind. de profil sunt atat de deprofesionalizate incat firmele straine pot demonstra in secunda 2 sau 3 ca ofera contracte carenu pot fi onorate de agentii ec. din Romania. Spun o platitudine- un sector special nu se construieste peste noapte iar noi trebuia de fro 2-3 ani sa semnam Codul…fara comentarii. Traim din amintiri si din initiativele unor baieti destepti care mai apuca ceva contracte din Asia si Africa. Nu se poate numi offset faptul ca mai modificam niste akmuri si le exportam pentru colectionari in SUA. Prea tarziu, probabil ca acum 5 ani solutia ar fi fost una de tip Dacia Logan, acum nu mai stiu, as merge mai mult pe industria civila pentru sisteme de securitate,destinatie civila, mai putin pe sisteme militare sau hard security.
        Vointa politica nu exista la nici un partid politic din Parlamanet, stim de ce….

        Semanticus

        22/03/2010 at 8:02 pm

        • @Semanticus,
          stiu ca este greu. Dar trebuie macar de incercat, alternativa ar fi sa ramanem o tara din lumea a treia sub egida UE.

          Nu se mai poate, toti politicieni f-t capul cu tampenii de doi bani, cineva trebuie totusi sa gandeasca ca in aceasta tara nu mai exista industrie.

          Cel mai ieftin sa o construiesti este in astfel de afaceri, stiu despre ce vorbesc, crede-ma!

          Theophyle

          22/03/2010 at 8:07 pm

  4. Salut,
    Judecata este sanatoasa dar nu o vad realizabila. Inzestrarea armatei a fost intotdeauna si oriunde prilej de comisioane.
    In plus toti prietenii si toti dusmanii tarii se reped pe tine sa te influenteze de unde sa cumperi, cu cine sa cooperezi si ce pierzi daca nu semnezi contractul cu z sau x
    Si unde si cind sa intre TB in istorie ? La noi ? Cind vezi ca Varujan in complicitate cu bnr au ras 11 miliarde in scop electoral ? (Am eu un dinte pe incapabilul de Mugur Isarescu, care e de 20 ani de neclintit avind la activ jde Bancorexuri nesemnalizate )?
    Intr-o zona a Europei unde Grecia nici nu stie citi bugetari are. 🙂 Bugetarii lor iau 16 salarii si spor de haine si de prezenta la serviciu

    Un tanar de stanga

    22/03/2010 at 7:54 pm

  5. De acord
    dar bietul Basescu nu are in spate o clasa politica cum e cea de la Berna sau Viena.

    Un tanar de stanga

    22/03/2010 at 8:02 pm

    • Sa nu mai dam exemple din tari neutre, analizati unele dintre contracte paguboase care au fost facute cu firme din Elvetia…scandalul Gripen in Austria…

      Semanticus

      22/03/2010 at 8:06 pm

      • din cauza spagilor cerute, si primite. In cazurile de referinta ii trimneteam in fata unor tribunale militare pentru inalta tradare.

        Theophyle

        22/03/2010 at 8:11 pm

  6. No salutari tuturor din partea unui om care sigur nu intra in istorie ! 🙂
    Dragii mei romani, dupa decenii de distrugere (inclusa si industria de armament), cam greu se poate reface o industrie !
    1- Poate ar fi mai eficient pentru recuperarea timpului pierdut si pentru crearea acelor profesionisti necesari, sa participam la programe internationale in sectorul armelor . Incepind cu proiecte simple si trecind la solutii tot mai de virf !
    Adica cum au inceput cehii sau polonezii sa produca bucati din fusolajele elicopterelor Augusta sau bucati din avionul C-27 Spartan .
    2- Fara finantare , toate bunele intentii sint moarte din start.
    Am marit nr . militarilor in Afganistan dar ne rugam tot de americani sa asigure vehicule de patrulare .
    (din declaratia domnului presedinte la ultima vizita in Afganistan)
    3- Vedeti ca Ungaria participa cu tehnicii ei si la intretinerea si exploatarea avioanelor AWACS NATO. Adica creaza experti pentru ziua de maine !(nu degeaba au reusit sa obtina ca baza avioanelor NATO C-17 Boeing sa fie tot la ei ) Noi sintem inca la distanta abisala !
    4- Theophyle , toti sintem patrioti si entuziasti dar realitatea este dureroasa !
    Privind bine realitatea se poate crea un viitor .
    Vezi ca nu avem bani nici sa luam ceva avioane de lupta dupa ce MIG-21 Lancer va murii glorios la datorie de batrinete !

    Stefan A.

    22/03/2010 at 8:06 pm

    • Stefan salut,
      asadar nimic de facut, tu ramai in italia si eu ma intorc in State…definitiv. Dai naiba de romani, nu?

      Theophyle

      22/03/2010 at 8:09 pm

  7. @Theophyle
    intrebare concreta, cine din zona guvernamentala se ocupa de industria de armament?

    Semanticus

    22/03/2010 at 8:12 pm

    • Cred ca este sub MApN, adica Oprea, nu?

      Theophyle

      22/03/2010 at 8:14 pm

      • Sunt 3 structuri guvernamentale din 3 ministere/agentii diferite, din care 2 pot discuta direct, paralel si fara coordonare pe orizontala cu firme din RO sau de afara. Macar acest pas politic sa se faca, sa se reduca tricefalia pe sector.
        Mai vrei o intrebare concreta? 🙂

        Semanticus

        22/03/2010 at 8:18 pm

        • Semanticus, sunt sigur ca sti despre ce vorbesti.
          Pe mine nu ma intereseaza birocratia, ma intereseaza omul pe care l-am ales si am primit flegme 4 luni de zile.

          EL si numai EL trebuie sa faca ordine, nu Boc si nu ceilalti fraieri sau spgari dovediti din tagma lui Videanu sau Berceanu.

          Theophyle

          22/03/2010 at 8:23 pm

  8. Salut din nou…
    Credeti ca acest fel de protectionism aduce lucruri bune? Eu speram ca apartenenta la o natiune sa aibe mai putina importanta in ziua de azi.
    Ma gandesc si la mine – pastrand proportiile…nu-mi place deloc cand „ratez” un job pentru ca nu sunt „US based” sau pentru ca „your location makes me nervous”.

    Diana

    22/03/2010 at 8:34 pm

    • @Diana, salut
      nu inteleg despre ce protectionism vorbesti.

      Eu doresc numai un singur lucru: Romania nu are voie sa devina numai o piata de desfacere, ea trebuie considerata partener intr-o afacere. asa se procedeaza peste tot UE sau nu! Vezi mai sus postarea lui @stefan.

      Theophyle

      22/03/2010 at 8:56 pm

      • „Nu mai cumparati nimic in care sa nu existe un component de productie din Romania” – la asta ma refer. Am fobia asta din vremea cand eram siliti sa folosim numai produse romanesti – cu calitatea de care va aduceti aminte. As fi vrut sa nu mai intalnesc asemenea cerinte…

        Diana

        22/03/2010 at 9:05 pm

    • Salut,
      Protectionismul in domeniul militar e bun si practicat pe scara larga in vest. Atat doar ca trebuie practicat de oameni inteligenti si morali ( mentionez moralitatea pentru a exclude spagarii, adica majoritatea oamenilor din Romania 🙂 ).

      Sistemele sofisticate de arme care-s folosite/dezvoltate actualmente in lume necesita fonduri imense de cercetare, fonduri care pot fi asigurate, in general, doar de guverne … si clienti siguri, care tot guvernele pot fi. In afara de asta, sistemele respective nu-s cu uz general, ci doar pentru anumite cerinte/functionalitati specificate de clientul pentru care sunt dezvoltate. Vanzarea lor catre alti clienti, ulterior, e doar cireasa de pe tort ( cifra de afaceri mai mare => profit marit ).

      lucian

      22/03/2010 at 11:22 pm

  9. Draga Teofile

    Nu am putut sa raspund la prima postare pentru ca m-am conversat cu fii-miu. Sigur ca tu nu bati cimpii. Dimpotriva, ai un optimism tonic, de care ar trebui sa ne molipsim cu totii; problema e : CUM ?

    tibi

    22/03/2010 at 8:35 pm

    • @tibi, sper ca tanarul este bine 😆

      Theophyle

      22/03/2010 at 8:53 pm

      • Da prietene, este bine. Multumesc !

        tibi

        22/03/2010 at 9:09 pm

  10. @Theophyle,
    nu e vorba de birocratie ci de 3 grupuri de interese.

    Semanticus

    22/03/2010 at 8:47 pm

    • Semanticus,
      nu crezi ca a venit timpul ca cel putin in subiectul asta sa fie doar unul? Cel al poporului roman.

      Sunt sigur ca crezi si sunt sigur ca vrei, problema este ca tu sti ceea ce eu nu stiu. Eu ramand ca deobicei un Don Quixote 😦

      Theophyle

      22/03/2010 at 8:52 pm

  11. Theophyl
    Ai raspunsul chiar in comentariul meu anterior .
    Se incepe cu cooperari simple si cu cheltuieli mici !
    Nu visati sa facem produse sofisticate . Este imposibil.
    Daca vrem sa avem industrie militara , incepem cu un CONCURS INTERNATIONAL pentru TAB . (avem nevoie cam 600 pz. ) . Conditia , a fi produs treptat , cit mai mult in tara !(incepem cu 10 % din fiecare TAB si terminam , sa zicem , cu 70 %).
    A uitasem , TOT PRIN CONCURS INTERNATIONAL a fost decis sa cumparam 7 avioane C-27 Spartan . Inca nu am platit nici macar primul ! Undeva la nivele inalte trebuie gasita finantarea !!!
    Se poate incepe si cu munitie simpla , grenade , cartuse , proiectile , RIGUROS LA STANDARD NATO.
    Cu proceduri de urgenta (PIRANHA III) avem transportoare defecte si spaga mare ! 🙂
    Ce propun eu este NORMALITATE CA IN VEST!
    Programe cu CONCURSURI SI FINANTARE MULTIANUALA !
    PS. Sa nu crezi ca daca stau in Italia nu ma intereseaza Romania . E SI TARA MEA ! Nu degeaba dupa 20 de ani am tot cetatenia romana !

    Stefan A.

    22/03/2010 at 8:54 pm

    • @Stefan,

      Bineinteles ca nimeni nu-ti da sa construiesti avioane din prima.

      Vorbesc de colaborari asa cum fac toti est-europeni.

      Da, si stiu ca-ti pasa la fel ca si mie!

      Theophyle

      22/03/2010 at 8:58 pm

  12. O seara placuta in continuare, TUTUROR !

    tibi

    22/03/2010 at 9:09 pm

    • @tibi si tie 🙂

      Theophyle

      22/03/2010 at 9:11 pm

  13. Sunt sceptic, e greu sa renunti la o „puschculitza” cu cel putin 3 robinete.
    Eu vad 4 posibile prioritati pe termen scurt:
    – transparenta,
    – coordonare integrata- bazata pe o carte alba a viziunii pe fro 10 ani;
    – restructurarea reprezentarii sectorului la Bruxelles dupa o logica economica unitara.
    – noi intiative in cadrul parteneriatului strategic cu SUA.

    Semanticus

    22/03/2010 at 9:21 pm

    • De acord, toate fac parte din atributiile Presedintelui.

      Theophyle

      22/03/2010 at 9:24 pm

      • @Theophyle,
        imi inchipuiam eu ca probabil le nimeresc intamplator.
        Vedem maiine corul opozitiei…

        Semanticus

        22/03/2010 at 9:42 pm

  14. salve, again

    Nu cred ca exista un politician in aceasta lume care nu si-ar dori sa intre in istoria tarii lui pentru ca a faurit ceva, pentru ca a construit sau reformat ceva si si-a condus poporul cu un pas mai departe pe drumul bunastarii si /sau a sigurantei nationale.

    ThPh, idealistule, te inseli amarnic.

    dupa decembrie 1989 90-95% din politicienii de pe malurile dimbovitene nu si-au dorit decit…….cum sa se imbogateasca ei, familia lor PENTRU INCA 5 GENERATII de-acum incolo,

    si pentru asta ei, politicienii de mai sus, au „facut totul” ca visul lor de imbogatire fara suport legal sa se indeplineasca.

    si s-a implinit:

    – rapt generalizat; 120 miliarde (probabil ca acum cifra este mai mare);

    – furt la drumul mare prin devastarea fabricilor existente, inclusiv cele care mai puteau fi salvate…
    furtul miilor de hectare de pamint foarte bun si concentrarea in citeva brate vinjoase (aka securiste)

    – saracirea populatiei per ansamblu…

    – teoria lor: dupa mine (politruc) potopul !!!

    – noi sa fim sanatosi (tot politrucul), ca fraierul ne voteaza…pam-pam

    orangeskorpion

    22/03/2010 at 9:37 pm

    • @skorpi, poate gresesc. Cred insa ca totusi istoria ii judeca pe toti, uni vor fi damnati alti vor dainui 🙂

      Theophyle

      22/03/2010 at 9:39 pm

      • Skorpi,
        Cine isi aduce aminte de ministru al apărării, generalul Cihoski sau ministrul justiţiei Mihai Popovici, doi sarlatani care au jefuit tara in contractul Skoda.

        Ionel Bratianu a ramas in istorie pentru ca nu a pus botul 🙂

        Theophyle

        22/03/2010 at 9:46 pm

        • corect, ThPh

          orangeskorpion

          22/03/2010 at 9:49 pm

      • Teofil drag prieten
        sper sa nu te superi pe mine dar, istoria ii judeca dupa cum bine spui, pe termen lung, dar, pe termen istoric scurt, oamenii au propria lor viata, care nu are cum fi sau nu validata de istorie, mai ales in populatiile care nu au reusit sa topeasca intr-un proiect istoric comun, un ideal de viata care sa fie regasibil la nepoti si la stranepoti, pentru ca pentru acesti oameni, fatidic contemporani noua in Ro, se comporta haotic, in vremelnicia istoriei, sunt total dezorientati, pentru ca parintii si bunicii lor – si tu stii asta bine – au murit fara sa poata lasa urmasilor lor o speranta de mai bine, si prea multi dintre cei mai buni romani contemporani,nici macar nu mai privesc lucrurile din interior, ci din ‘afara’ , iar cei din interior, au scapat de glontul istoriei pentru ca 70 de mii de romani din afara au zis ca piratu’ e mai bun decit prosty; asta e. :)(

        tibi

        22/03/2010 at 9:58 pm

        • lasa tibi, mergi la culcare, nu este prima oara, cind nu primesti raspuns 🙂 . Noapte buna !

          tibi

          22/03/2010 at 10:08 pm

        • @tibi, istoria daca va mai fi una adevarata ne va judeca pe toti, pentru ceea ce am facut dar in special pentru ceea ce nu am facut 🙂

          Theophyle

          22/03/2010 at 10:16 pm

  15. salut diana

    iti inteleg fobia cu „made in romania”, dar Teofil se refera la altceva aici:
    – toate contractele de achizitii de armament au o componenta numita de offset care inseamna ca un anumit procent din valoarea contractului se intoarce tarii achizitoare; concret, vanzatorul, de obicei o mega-companie, se angajeaza sa faca anumite investitii in tara respectiva, cu multiple avantaje;

    razvan

    22/03/2010 at 9:38 pm

    • asa, ca n-am terminat: sa ai la tine in tara industrie de armament duce la avantaje nu doar economice, ci si de politica externa si militare;
      piata armamentelor e o piata aparte dominata de monopol de stat si protectionism

      razvan

      22/03/2010 at 9:43 pm

      • Razvan .
        Ai scris bine.
        In Ungaria , contractul de INCHIRIERE a avioanelor militare suedeze Saab J-39 Gripen a prevazut o gramada de offset. Cum Ungaria nu este o mare industrie militara , programul asta a avut ca componenta (printre altele) si construirea de crese de catre suedezi.
        Doar noi stam ca boul in poarta si asteptam sa dispara ex nomenclatura PCR , Secu , (cu pensi mari) pentru a face ceva ! Adica pierdem ani si ani + inteligenta !
        Bine ca dam pensie super la Iliescu , raposatul Plesita , s.a.m.d.
        Tine minte , unde nu e cap , vai de picioare ! 🙂

        Stefan A.

        22/03/2010 at 9:52 pm

        • Asadar, totusi eu cam am dreptate, nu?

          Theophyle

          22/03/2010 at 9:58 pm

  16. @razvan, poate au dreptate oamenii sa fie plictisiti de „made in Romania”, dar in orice caz m-am referit la lucrusri serioase si nu la pantofi. Fara industrie serioasa vom deveni domnion UE. Poate asta isi doresc uni dintre noi. Eu in nici un caz!

    Theophyle

    22/03/2010 at 9:49 pm

  17. diana,

    si totusi incep sa apara si lucruri bune „Made in Romania”, de exemplu, prietenii mei din Germania au cumparat o Dacie si sint foarte multumiti de ea

    🙂

    orangeskorpion

    22/03/2010 at 9:51 pm

  18. si pe un plan mai general, e bine sa creasca economia locala, si nu doar din imobiliare si alte smenuri
    de fiecare data cand cumpar fructe si legume cu gust de plastic, injur cu foc

    razvan

    22/03/2010 at 10:01 pm

    • cumpara rosii numai italienesti au gust de rosii adevarate. Nu cumpara nimic turcesc sunt facute din plastelina :mrgreen:

      Theophyle

      22/03/2010 at 10:04 pm

    • salut

      m-a enervat tupeul lui vozga’
      mare dreptate a avut basescu cand a zis ca vozganian e armean prost; a fost bland, e si mincinos si hot

      razvan

      22/03/2010 at 10:05 pm

      • Expertul lui Lily in economie si finante, al naibi expert 🙂

        Theophyle

        22/03/2010 at 10:07 pm

  19. cam asta a ramas din „armata” romana:

    http://www.arsenalpark.ro/

    orangeskorpion

    22/03/2010 at 10:04 pm

  20. Ma gandeam la modul serios sa lasam avioanele de vanatoare sa crape. Fara Gripen si fara F16. Cred ca un contract cu Lockhead pentru
    http://www.theregister.co.uk/2008/01/04/flyboy_equals_drone_boy/
    Cred ca culmea, faptul ca este o tehnologie relativ noua si exista niste echipe ce nu sunt atat de speriate de ideea de software, componente din materiale speciale si chiar indemanare e mult mai fezabila decat sa invatam sa facem turbodieselul Maybach de pe Leopard 2 sau ractorului lui F-22 Raptor.
    Ma gandesc ca trebuie sa facem naibii fara frica un parteneriat strategic cu Israel si sa invatam sa tragem dupa colt si sa transformam Chieftan in Merkava.

    turnofftheglory

    22/03/2010 at 10:07 pm

    • @TOG, mari probleme. Acolo nu se cotizezaa, pentru ca de, ministri primesc 4-5 ani, si-i fac daca au pacatuit cu spagi.

      Cat crezi ca primea unul ca Vosganian acolo pentru 11 miliarde? daca al lor a primit 4.5 ani pentru 40 de mii de dolari 🙂

      Theophyle

      22/03/2010 at 10:11 pm

  21. @razvan, @Stefan – daca e cum spuneti voi (investitii aici) atunci nu am nici o suparare. Mie mi s-a parut ca se impune achizitionarea unor componente (??) doar pentru ca sunt „made in ro”. Imi cer scuze…
    @orange – nu spun ca nu se fac lucruri bune si aici. Dar eu una nu voi cumpara niciodata un obiect numai pentru ca este romanesc. In ce priveste Dacia, le doresc prietenilor tai sa fie tot atat de multumiti si peste un an, doi (banuiesc ca au cumparat masina recent…). Mie nu-mi inspira incredere nici tehnica frantuzeasca, nici mana de lucru de la Pitesti.
    M-am „tarat” timp de vreo 10 ani cu o Dacie 1300. Mi-a ajuns. 🙂

    Diana

    22/03/2010 at 10:13 pm

    • n-ai de ce sa te scuzi, ai super-circumstante atenuante, esti imuna la obsesia baietilor pt puscoace si pistoale 🙂

      razvan

      22/03/2010 at 10:18 pm

      • Ma tem ca sunt „tufa” la cele juridice, si asta e mult mai rau 🙂

        Diana

        22/03/2010 at 10:22 pm

    • @Diana, nu stiu exact de ce nu vorbesti cu mine, dar asta chiar nu importa.

      Crede-ma ca sunt 100% pentru economia de piata si impotriva orcarui protectionism, de aici si pana sa devenim prosti si ca banii care puteau fi investiti in patrimoniul tuturor ajung in buzunareler unor hoti, asta chiar nu are nimic in comun cu economia de piata.

      Theophyle

      22/03/2010 at 10:20 pm

      • Imi cer scuze, poate am „calcat in strachini”. Da, am crezut ca vorbiti de protectionism, un lucru de care mi-e groaza 🙂
        Altfel, nu am nici un motiv sa nu va vorbesc tuturor. Nici nu ma gandesc la asa ceva 🙂

        Diana

        22/03/2010 at 10:25 pm

    • diana,

      prietenii nemti au cumparat masina in 2008..
      o sa-i intreb daca si acum sint multumiti de ea si te voi anunta,
      ok?
      🙂

      orangeskorpion

      22/03/2010 at 10:25 pm

      • OK…chiar sunt curioasa daca se mai „tine”, mai ales la o folosire mai intensiva. 🙂

        Diana

        22/03/2010 at 10:27 pm

  22. Vedeti ca in Israel, o gramada de tancuri T 55 luate ca prada de razboi au fost modificate in transportoare de trupe .
    Merkava a dat ceva batai de cap dar ultima varianta, Merkava 4 este OK. (si are un tun bine stabilizat de 120 mm cu teava lisa , fara chinturi, made in germany )

    Stefan A.

    22/03/2010 at 10:18 pm

    • Stefan, wrong, sorry. Merkava siman 4 are tunuri Sultam de productie israeliana, absolut sigur. 🙂

      Theophyle

      22/03/2010 at 10:22 pm

      • Licenta germana ! 🙂

        Stefan A.

        22/03/2010 at 10:24 pm

  23. Theophyle, pariez ca romanii pot face o drona subsonica cu o incarcatura utila de peste 200 de kg. Smecheria e sa vrei. Nu inteleg de ce trebuie sa ma uit la azi, mai ales in tehnologii militare.
    De ce la toti le e frica de americani? Ca apare Captain America si ii umple de linii si stelute ssau ca skunworks-urile si desertul din Nevada a vazut inceputul secolului 22? De ce sa ma gandesc cum sa ingrop 3-4 miliarde de dolari in ceva deja vechi? Incerc sa vad dincolo de 2020 sau chiar 2050. Tu vezi vreun pilot uman la 20-30 de G? Aparatele pot, noi nu mai putem. De ce e Abrams, Leopard, Challanger sau Merkava un monstru de 70 de tone cu inaltime de peste 3 metri? Pentru ca au echipaj uman. Tuturor ne tataie curu’ ca imi va zambi terminatorul in Judgement Day dar uitam ca deja 1000 de morti pe front a devenit o cifra inacceptabila.
    Culmea e ca toti se gandesc, fac proiecte si dau din gura exceptand enorm de putini. As baga banutii in cibernetica, miniaturizare, securitate energetica si as construi o lume pentru maine. Stiu ca sona nitel socialist ceausist dar trebuie sa vedem ce inseamna superioritate tehnologiei militare.

    turnofftheglory

    22/03/2010 at 10:20 pm

    • @TOG, ai dreptate in mare, totusi elementul uman ramane preponderent si in viitorul apropiat, cre 🙂

      Theophyle

      22/03/2010 at 10:25 pm

  24. Diana .
    In Italia am ajuns sa vad zilnic cel putin o Dacie Logan. Si asta doar de 2-3 ani.
    Asa cum la 45 de Km de casa mea am vazut un magazin JOLIDON (lenjerie intima , made in RO- Cluj) 🙂
    Am si un deumidificator de aer italian marca De Longhi, construit in Romania !

    Stefan A.

    22/03/2010 at 10:23 pm

    • Ma bucur, si, dupa cum am mai spus, stiu ca aici facem si lucruri bune.

      Diana

      22/03/2010 at 10:36 pm

  25. OK, prieteni. Eu ma retrag la citit, scris si altele. Multumesc pentru vizita si sper ca ne vom citi si maine 🙂

    O noapte / seara buna, 🙂

    PACE pe pamant!

    Theophyle

    22/03/2010 at 10:27 pm

    • Noapte buna 🙂

      Diana

      22/03/2010 at 10:28 pm

    • Noapte buna .
      Merkava 3 avea tun de 120 mm, licenta germana .
      Merkava 4 are un tun TOTAL proiectat in Israel .PROIECTUL SE BAZEAZA PE TUNUL DE 120 MM CONSTRUIT SUB LICENTA .(Rheinmetall, RFG).
      Vezi cum se dezvolta cu cap o licenta straina ?
      Vezi cum se creaza specialisti ?
      Vezi cum se obtine o industrie siderurgica la top ?
      vezi cum se creaza o industrie grea performanta ?
      Exact ce am vorbit noi in seara asta ! 🙂
      Noapte buna din nou !

      Stefan A.

      22/03/2010 at 10:37 pm

  26. Cred ca dincolo de romantismul cylon, trebuie sa gandim lumea la modul previzibil si sa nu ne adaptam si sa impunem trenduri. Cand imi aduc aminte de achizitia Dacia de catre Renault nu am dat doi bani pe produsul ce va urma. Solenta pentru mine era o mare dezamagire. Mai ales ca uram 1300 ala cu toata fiinta.
    Gandeam eu ca romanii vor vinde vreodata mai multe masini in Germania decat vom cumpara de la ei? Veti spune ca sunt conditii speciale, de fapt e adaptarea la mediu, generalistul nespecializat si fara pretentii face fata provocarii mai bine. Exploatarea oportunitatii.
    In aviatie trebuie sa fim oportunisti sa trecem la drone. Vorbesc serios, asta e aviatia de atac si bombardament.Oamenii in continuare vor tine inca multa vreme AWAKS-urile. Ma gandesc la tunul autopropulsat complet autonom ce a depasit faza de prototip de test. Fasia Gaza e pazita de roboti terestri inarmati complet autonomi si al dracu de eficienti. Este asa de irealizabil?

    turnofftheglory

    22/03/2010 at 10:28 pm

  27. Shalom si din partea mea

    razvan

    22/03/2010 at 10:31 pm

  28. orangeskorpion

    22/03/2010 at 10:42 pm

  29. Theophyle & comp,

    Doamne, ce subiect am ratat, 25 de ani in cercetatrea aero militară și câteva ore de lipsă azi din retea = muțenie old!

    Doar o mică observație: F22 Raptor = pentru noi Războiul Stelelor, în cel mai bun caz!

    Să mă contrazică v’un canadian de la ONERA* cu stagiu la INCREST** !!!
    _________

    * L’Office National pour Etudes et Rechers Aernautiques (Canadian „NASA”!)
    ** Institutul de cercetare al aviatiei române

    oldhashu

    22/03/2010 at 10:56 pm

  30. Si pentru cei care au citit articolul de mai sus, un interviu halucinant cu Crin care semnaleaza, nici mai mult nici mai putin decit…ca se asculta telefoanele si ca exista interferente in Justitie !!!! Crin asta candideaza cu succes la titlul „As tacea din gura daca nu m-as crede asa de destept”:

    „Povestea Voicu are un caracter de diversiune în sine. E clar că dincolo de grozăviile pe care le-am citit acolo şi în faţa cărora nu înţeleg de ce unii se minunează atât de tare… Chiar nu ştiam toţi că există interferenţe în justiţie şi că se ascultă telefoane?”, a spus liderul PNL, subliniind că este important să se pună întrebarea „Cum se scurg aceste documente?”.

    „Pe mine mă deranjează în această chestiune un singur lucru: că organisme judiciare, DNA în speţă, care este principalul suspect de scurgere de informaţii pentru mine, par a fi mai preocupate de a face politică decât de a face justiţie”, a adăugat Antonescu, care nu crede că stenogramele apărute în presă au avut ca sursă Comisia juridică din Parlament (Realitatea).

    Cetatean

    22/03/2010 at 11:20 pm

    • Cum s-ar spune: calcam pe bec, dar cum de v-ati permis sa aflati si sa mai si spuneti mai departe? Curat dictatorial 🙂

      Diana

      22/03/2010 at 11:22 pm

  31. […] original post here: Şansa de a intra in istorie This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  32. Curat idiot, acest Crin pentru care ascultarea telefoanelor, de procurorii care vroiau sa il infunde pe Voicu, e de condamnat, in schimb Voicu merita un premiu pentru ceea ce facea. Altfel spus, nu e grav santajul, grav este ca il arati publicului pe mafiotul santajist.

    Cetatean

    22/03/2010 at 11:25 pm

  33. L-au cam mancat deja porcii pe care-i apara.

    Diana

    22/03/2010 at 11:28 pm

  34. Noapte buna…

    Diana

    22/03/2010 at 11:49 pm

  35. Buna Dimineata, Postare noua 🙂

    Theophyle

    23/03/2010 at 8:32 am

  36. @Theophyl
    mda, acum este mai clar ? hehheee

    Semanticus

    23/03/2010 at 8:57 pm

    • nu stiu prietene, voi vedea 🙂

      Theophyle

      23/03/2010 at 9:00 pm

    • @Semanticus,
      acuma DA!
      cu respect, dle profesor 😆

      Theophyle

      23/03/2010 at 9:08 pm

      • @Theophyle,
        merci, poti sa imi spui simplu, maestre. :))

        Semanticus

        23/03/2010 at 9:17 pm

        • OK atunci, maestre 😆

          Theophyle

          23/03/2010 at 9:19 pm


Comentariile sunt închise.