Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Cum poate un politician să devina insignifiant?

NOTA: Acest articol nu este recomandat “talibanilor” de orice culoare.

Un singur raspuns la intrebarea din titlu, prin proprie excludere.  Cum un politician poate fi si insignifiant si ridicol, se coalizeaza  cu un alt insignifiant. Hai sa vedem de ce acesti domni sunt pe drumul sigur de a se exclude din relevanta publica.

Ce a facut Basescu:

  • a castigat alegerile, desi a fost extrem de probabil sa le piarda.
  • a castigat alegerile prin prostia candidatilor care l-au infruntat din doua motive:
    • Patriciu a recunoscut ca nu i-a permis lui Crin Antonescu sa-l bata pe Geoana.
    • Geoana nu a fost legat de calorifer in ultima saptamana inaintea alegerilor
  • a castigat referendumul peste 70% si l-a validat peste 50%
  • a tacut malc de la alegeri pana astazi.
  • astazi a propus o discutie libera pentru implementarea referendumului.

Ce a facut Crin Antonescu:

  •  si-a indepartat o parte din electorat (nimeni nu stie sau nu spune cat) printr-o coalitie perdanta, desi el nu avea cum sa stie ca Geoana nu va fi legat la calorifer.
  • a fost reales printr-o metoda care nu poate fi acuzata de liberalism extrem si si-a creat o opozitie LEGITIMA in propriul partid.
  • inca nu s-a relaxat din traumele trecutului, desi vorbeste la perete pentru o mare parte a electoratului, care a inteles ca alegerile s-au terminat si nimeni nu s-a retras in munti. Basescu l-a lasat sa vorbeasca singur!
  • si-a vopsit parul prost si se vede nasol pe sticla. Cine poate avea incredere intr-un barbat care-si vopseste parul (exista date despre asta) ?

Ce a facut Ponta:

  • inainte de ziua de astazi, nimic rau.
  • a incetat sa-l injure pe Basescu.
  • incearca sa-si curete partidul de plosnitele lui Geoana.
  • astazi a facut prima mare greseala, a pactizat cu adevaratul lui adversar pentru a castiga un titlu efemer – “seful opozitiei,” mare onor.

De ce a castigat astazi Basescu niste puncte mari si multe:

  • pentru ca si-a transformat inca o data adversarii in personaje ridicole si in baietasi care nu stiu sa se poarte in societate. El marlanul, el mitocanul, da lectii de buna purtare: „Am sa le transmit dupa aceasta declaratie de presa o invitatie pentru maine la ora 18 numai lor, adica PNL si PSD, si sper ca daca PNL va veni va reactiona pozitiv si domnul Ponta si va veni si dansul

Intrebare: Cum poti deveni un mare politician: in multe feluri, cel mai facil este prin prostia adversarilor!

PS. Basescu a ales  deschiderea Réti

Written by Theophyle

15/03/2010 la 8:08 pm

106 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophyle, mare dreptate ai! 🙂

    Baietasii astia cu tricorurile ghevariste si duhnind a petrol mai au de vislit pina sa prinda din urma petrolierul condus de Pirat!

    (Estu, pentru a continua aici,insa fara a lungi prea mult, exista o realite demonstrata de istorie pe care tu o ignori cind vorbesti de influenta statului in economie si spui ca statul nu trebuie sa conduca toata economia, doar pe ici, pe colo, in doze de bun simt: orice stat are tendinta naturala de a-si mari zona de control din economie. Orice stat incepe minimalist si aspira sa devina maximalist. E o naivitate sa crezi ca statul isi poate limita singur interventia in economie. Tendinta naturala a statului este de a acapara toata economia.)

    Cetatean

    15/03/2010 at 8:18 pm

  2. Theophyle, Andronescu se vopseste in ce culoare? Nu am TV si vreau sa il prind pe un streaming, undeva. Mor de curiozitate! 🙂 E violet?

    Cetatean

    15/03/2010 at 8:21 pm

    • Cetatea, nu in negru naturel, dar intr-o anumita luminozitate se veda ca este vopsit (nu asa de bine) reflectand intr-un roscat 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 8:24 pm

  3. Mda, Ipocrin vrea să vorbească despre măsuri economice, deşi nu dl Boc l-a invitat, iar micuţul Titulescu are o listă de nenegociat, pe care se află federalizarea ţării după model german şi deposedarea electoratului de singurul atu-votul, prin alegerea directă a senatorilor de către consilierii locali şi judeţeni. Ce măţăraie de interese s-ar isca într-o asemenea eventualitate. Aua!

    Ina Eyre

    15/03/2010 at 8:23 pm

    • @Ina Salut 🙂
      o decentaralizare completa si dupa acea facem o adunare a baronilor, nu?

      Theophyle

      15/03/2010 at 8:49 pm

  4. s-au purtat astäzi, ca niste activisti
    de consomol.

    clar, nu sunt numai de stanga, dar aduc cu stalinistii.

    niste tinere maimutze bolsevice, ajunse la putere

    isi dau inportantzä, nu stau la masä cu diaconescu- pe care l-au spionat, nu stau la masä cu sarbu , care era cel mai bun minstru, cand era la ei………………………

    fasoane, pretexte

    presedintele invitä pe cine crede.

    si crin si ponta, sunt inregimentatzi räu,

    sunt cea mai rea stangä existentä in europa,

    inbarligatä cu mafiotzii , ce trimit oamenii pe stradä, se stie cine sunt sefii sindicatelor si cine-i finantzeazä.

    theo

    15/03/2010 at 8:28 pm

    • @Salut Theo 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 8:49 pm

  5. Ina, problema la astia doi nu e federalizarea, ci incercarea de a pastra Senatul. Ei se leaga declarativ de regiuni, Lisabona, federalizare, etc pentru a da o justifiocare incercarii lor de a pastra bicameralismul.

    Tot ce vor astia e sa NU se aplice unicameralul. Mai-mai ca ar inghiti reducerea la 300, cu urlete, insa unicameralul nu il vor. De ce? Pentru ca procesul legislativ ar fi imediat usurat de piedicile procedurale de care ei profita pentru a opri legi bune si a adopta legi proaste. Unicameralul ii aseaza intr-o cutie de sticla, in care le vedem imediat activitatea, d ela initierea legii pina la promulgarea ei. Or, legile se omoara la noi in comisii si proceduri de mediere, amendare, etc.

    Cetatean

    15/03/2010 at 8:29 pm

  6. Nu avem sefi de partide cu statura politica, avem doar pitici politici imaturi, bieti amatori guralivi cu comportament tzoparlanesc, de mahala.
    Sunt goi pe dinauntru, suna a doaga.
    Nu sunt in stare de fapte/actiuni care sa consolideze partidul pe care il conduc, sunt barfitori si roshi de ambitii, plini de ifose si orgolii, comozi si chiulangii, oameni fara valoare proprie.
    Ca urmare, se inconjoara doar de yesmeni si delatori, de oameni cu suflet de sluga, care le gadila placut orgoliul.
    Pe scurt, avem de-a face cu niste EUNUCI politici.

    Tzepelica

    15/03/2010 at 8:30 pm

    • @timi, claponi, baiatule, claponi 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 8:50 pm

  7. Seara buna .
    Politica nationala duce o mare lipsa de personaje cu caracter . Adica de acei politici care lasa amprenta (in bine) in partide si natiune .
    Nici Basescu nu este un astfel de politc dar din masa de „domni” care fac politica natiunii este printre cei mai bine ” pregatiti”.
    La alegeri , sa nu uitam , nu am votat candidatul cel mai bun . Am votat candidatul cel mai putin rau ! 🙂

    Stefan A.

    15/03/2010 at 8:40 pm

  8. desigur, mare lucru a facut basescu: a castigat niste alegeri. pacat ca nu a fost ales doar ca sa castige alegeri ci a fost ales pentru alte motive, printre care modernizare, reforma, sa traiti bine, tzepe sistemului ticalosit, etc si bla bla bla. la o adica si iliescu a castigat niste alegeri, iar ceausescu a trecut victorios prin 6 congrese!!!

    politica nu este ring de kickboxing, aici nu acumulezi puncte.prin politica pui in practica programul cu care ai fost ales. or din acest punct de vedere, si singurul care conteaza, basescu este mult mai insignifiant decat iliescu, de exemplu. adica e un mare zero. sistem ticalosit? cacalau. coruptie? s-a marit in ultimul an, ne-o spune danel dela dna, modernizarea romaniei? mda, prin politizarea pana si a vespasienelor.reforma? ce sa spui, asta de acum e cel mai de stanga guvern de la al lui nea vaca incoace. sa traim bine? ha ha ha, ca sa il citez pe presedinte.

    revenind la ce s-a intamplat astazi, avem un exemplu de punct obtinut de basescu: a validat complet traseismul politic. desigur, acesta era un punct important din programele sale electorale din 2000,2004 si 2009.

    jimi ragalie

    15/03/2010 at 8:40 pm

    • ragalie,
      nu stiu cat sti tu politica si nu stiu cat de taliban esti, totusi am sa te intreb un singur lucru! Ai auzit tu de acesti oameni (din putini care mi-am amintit acum):

      Nicolae Iorga, Alexandru Averescu, Constantin Argentoianu, Dimitrie Ghica , Alexandru Marghiloman

      mai @regalie astia au fost niste INDEPENDENTI- TRASEISTI cum ii numesti tu, omule du-te mai citeste ceva in loc sa postezi baliverne 😆

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:04 pm

  9. Eunuci, claponi, tot aia 😉
    Se duc la Basescu cum se duc domnisoarele la baie: impreuna.

    Le e frica de el ca o sa ii manince daca se duc separat. Nici unul dintre ei nu are curajul sa infrunte trei ani de opozitie pentru o idee politica. Se aliaza unul cu altul ca hienele, doar or alunga leul. Da’de unde, leul e marinimos, ii mai cheama odata si miine, a inteles ca azi hienele au facut spectacol pentru galerie.

    Cetatean

    15/03/2010 at 8:42 pm

  10. Stefan, ma tem ca in Romania nu vom vota niciodata candidatul del mai bun, ci doar pe cel mai putin rau. E obiceiul pamintului.

    Cetatean

    15/03/2010 at 8:43 pm

  11. „Se duc la Basescu cum se duc domnisoarele la baie: impreuna. ” (Cetatean, opere complete)
    =))

    razvan

    15/03/2010 at 8:49 pm

  12. Bun post, bun post. Crin si Ponta sunt doi idioti sadea. cand am citit declaratiile lui Antonescu de mai devreme pe Hotnews, mi-au dat lacrimile de ras.
    PS: nici eu nu stiam ca floricel isi vopseste parul!! Astuia nu i-a spus nimeni ca parul grizonat da o alura de gravitas si ca, dupa o anumita varsta, vopsitul parului in culori prea tari, mai mult imbatraneste? 🙂

    clemycali

    15/03/2010 at 8:58 pm

  13. base inca de acu’ 4 ani l-a mirosit si a vorbit de „un politician cu nume de floare care isi vopseste parul”

    razvan

    15/03/2010 at 9:03 pm

    • @razvan, de la 45 de ani in sus mai albeste omul nu nimic de facut, din nefericire tipul o joaca june. Cam greu sa fi june la 55 de ani cand se va prezenta inca o data la prezidentiale 😆

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:07 pm

    • @anonim intr-un cuvant freaca menta pe banii contribuabiilor 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:09 pm

      • Am vagul presentimet al intuitie mele de anticipare ca e groasa rau si e chiar legata de Orientul Mijlociu, prea sunt intre cei 7 prezenti cativa ministride tari bagate greu in mediere de ape adanci si destul de tulburi din Orient, probabil trebe sa o dea pe brazda pe Baroneasa, o votca, o sauna, neste maturici de mesteacan pe spinare si se vede altfel viata.

        anonim

        15/03/2010 at 9:15 pm

        • Aia este inocenta total in politica externa. Nici macar nu stie ce nu stie 😆

          Theophyle

          15/03/2010 at 9:17 pm

  14. Razvan, ma bucur ca iti place comparatia mea, mie mi-a vemit spontn cind l-am auzit pe Basescu zpunind „Sper ca daca Antonescu accepta sa vina si Ponta”. El stia ca astia doi nu vin decit la pachet 😉

    Theophyle, am vazut un video cu Crin. Ai dreptate, e un saten cu nuante spre roscat, uneori. E clar, omul e imatur la nivel afectiv, are prihologia unui pusti razgiat de 12 ani, dimineata vrea sa isi pastreze masinutele si pistoalele cu apa desi seara se da cu gel, ca un matur, si pleaca in club la agatat fete.

    El crede ca important e sa dai bine pe sticla. Fiule, mamaiele pe care le vrei fermecate voteaza deja cu Iliescu sau cu Bombo, iar tinerii de 20 de ani se vor prinde, finalmente, ca ai peste 50 si ca Ponta e mult mai crud ca tine!

    Cetatean

    15/03/2010 at 9:12 pm

  15. @Theophyle,

    Buna seara.
    Vreau sa-ti spun ca am cunoscut odata un personaj interesant. Tinea o canisa. Cu pasiune si cu efort.

    Pe vremea cand l-am cunoscut, spunea ca vrea sa ajunga la Pol. Eu nu voi ajunge niciodata acolo, dar l-am admirat. A ales o Mare Destinatie.

    Ceva mai tarziu, isi schimbase programul si era evident ca isi creste si ingrijeste protejatii pentru paza si pentru ajutorarea orbilor. O Mare Misiune.

    De curand, am auzit ca isi antreneaza „pensionarii” pentru lupte. Si profit.

    Nu am mai vorbit cu el de o vreme.
    Ce crezi, cum poate sa ajunga un personaj remarcabil sa abandoneze Marea Destinatie, sa renunte la Marea Misiune si sa esueze in orizontul mic al folosului imediat? O fi vina catelandrilor? Sau…

    casandra

    15/03/2010 at 9:17 pm

    • Casandra, salut 🙂
      long time…

      Destinul draga mea, destinul. Daca nu destinul atunci potentialul sarmanului canis nu a fost suficient. Asta-i viata trebuie sa te adaptezi la realitate sau sa fi declarat nebun 😆

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:21 pm

      • Ce trist raspuns si precara realitate, Theophyle…
        Nu ma impac deloc in aceasta realitate. Remarc realismul tau, dar eu nu pot fi atat de realista.Oi fi nebuna! Ai auzit sa ma fi declarat astfel „organele in drept”?

        casandra

        15/03/2010 at 10:40 pm

        • @casandra o sa razbim! Mana de mana tu din stanga eu din dreapta si o sa razbim. Merita tara asta mai mult decat primeste. Trezeste-te romane nu trebuie sa ramana numai un imn!!!!

          Theophyle

          15/03/2010 at 10:47 pm

  16. seara bună tuturor. nu știu alții cum sunt, dar eu m-am săturat până peste cap de politicieni de felul celor din PSD, PNL și – cu mici excepții – PDL…

    Camil Stoenescu

    15/03/2010 at 9:19 pm

    • Ai dreptate @Camil tu ai si sansa sa intri in politica si sa-i schimbi 😆

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:23 pm

      • nu stiu, poate peste 20 de ani…acum mai degrabă aș tuli-o fără să mă mai uit în urmă.

        Camil Stoenescu

        15/03/2010 at 9:31 pm

        • @Camile,
          nu rata momentu’acu e vreme ta, bagate nene…

          anonim

          15/03/2010 at 10:06 pm

  17. @teophyle, stii cate guverne a avut romania in epoca interbelica? vreo 30 de guverne in 20 de ani. au fost guverne care au tinut 4 zile, o luna, doua luni. asta si din cauza celor citati de tine si a traseismului.

    teza mea era: basescu a validat traseismul pe care il combatuse aprig sub drapelul reformei clasei politice. sa inteleg , prin comparatia facuta, ca aprobi traseismul politic si ipocrizia?

    p.s. frumoasa paralela: averescu-generalul oprea, marghiloman – nicolicea, iorga-micky spaga, tritza fanitza- ghica.

    jimi ragalie

    15/03/2010 at 9:22 pm

    • @ragalie nu eu am facut paralele tu ai facut-o. Dezobisnueste-te sa judeci in culori sumbre si vei fi ascultat. Nimeni nu este raul total sau binele total. Toti sunt politicieni si toti ne vand sau cumpara.

      Basescu i-a scolit pana acuma si o face si mai departe. Ponta a avut o sansa pe care a irosit-o astazi. Punct 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:27 pm

      • @theophyle, tu ai adus in discutia despre traseistii oprea, nicolicea, spaga pe iorga, margiloman, ghica, nu eu. probabil ai facut acest lucru ca argument ca traseismul este bun.

        in ce sens i-a scolit basescu? adica au luat de la el agresivitate, gargara, lipsa de proiecte impanata cu demagogie? pai a cam reusit, asta e adevarul.

        nu am cum sa nu vad in culori sumbre cand vad impostura laudata si preaslavita si un rau precum traseismul acceptat doar pe motivul hi hi hi, le-o mai trage base inca o data.

        jimi ragalie

        15/03/2010 at 9:42 pm

        • Jimi ragalie : l-am vazut pe seful meu de partid, Crin Antonescu, la TVR alaturi de paunescu si andon. Era o emisiune a lui Liviu Mihaiu. Multa gargara. Mult mai multa decit la Basescu.
          Am citit si statutul nou al PNL.
          Am vazut cum l-a pus pe liber pe Catarama . am inteles ca l-a pus pe liber pentru ca avea o alta opinie si a stricat imaginea partidului. Mai sa fie :).
          A povestit la congres despre motiunea lui. Era acolo vorba de curente politice diverse.
          NU te supara ca iti spun, dar nu este in statut nimic legat de aceste curente.
          Antonescu a avut sansa sa reformeze PNL avind o majoritate zdrobitoare, dar nu a facut-o.
          Daca nu a fost in stare sa reformeze un partid ca PNL atunci de unde sa astepti mai mult decit gargara de la el ?
          Basescu putea sa faca ce a facut Antonescu pina acum, impreuna cu Ponta, adica nimic.
          Totusi, a facut mai mult decit nimic si cu siguranta mai mult bine Romaniei decit antonescu and co.

          Dan MASCA

          15/03/2010 at 11:06 pm

  18. Stiti care e tristetea lui Crin? Ca in afara de freza junista si de latrat nu are nimic de oferit. Freza imbatrineste si latratul oboseste. iti poti vopsi parul, insa nu mai poti trai doar din latrat, ala e bun doar pentru o luna, in campanie. Nu va putea latra 3 ani, va obosi ori el, ori vor obosi oamenii sa il asculte.

    Cetatean

    15/03/2010 at 9:23 pm

    • Cetatean, omul este gol, nu poti umple cu continut un om la 50 de ani. Nimeni nu iese in evidenta din anonimat intr-un singur an.

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:28 pm

      • @cetatean, daca am un student de C, 4 semestere si in al cincelea incepe sa-mi de lucrari de A, il admir in primul rand si dupa aia il controlez daca nu plagiaza/copiaza.

        Theophyle

        15/03/2010 at 9:31 pm

  19. Jimi ragalie, te rog sa explici conceptul de validare din teza ta: „basescu a validat traseismul pe care il combatuse aprig sub drapelul reformei clasei politice”.

    Ce intelegi tu prin validare? Vrei sa iti raspunda Theophyle. Intre timp, imi permit sa te intreb eu, ca mie mi-e neclar cu ce concept de validare operezi tu. Apoi, daca inteleg, iti voi raspunde eu.

    Cetatean

    15/03/2010 at 9:29 pm

    • @kane,Cetatean a acceptat ca partener institutional de dialog cu acelasi rang precum un partid, un bulk de tipi care nu reprezinta nimic. adica, o astfel de ceata are aceasi valoare ca un partid cu statut, program, electorat, fara a avea asa ceva. asta inteleg eu prin validat. nu vad nici o diferenta intre ceata respectiva si o galerie de fotbal. mai mult, parca galeria are mai multe in comun.

      –––-te rog respecta nikul 🙂

      jimi ragalie

      15/03/2010 at 9:48 pm

  20. Theophyle, ai mare dreptate: cind dormi 18 ani in Parlament, nu poti recupera ce ai pierdut intr-un an.

    Omul asta e personificarea lenei si a ratarii. In campanie s-a vrut zeul sperantei si a reinnoirii. Sa ii spuna cineva ca s-a incheiat campania si ca timpul trece iar nuantele la par sunt limitate 😉

    Cetatean

    15/03/2010 at 9:32 pm

  21. @Jimi ragalie, ca sa-ti explic cum merge treaba cu Crin Antonescu tre sa-ti citez un fragment a lui @bleen:

    Ca să fiu mai explicit vis-a-vis de Crin Antonescu. Singurul argument împotriva independenţilor e următorul: alegătorii l-au votat pe X de la partidul B şi se poate spune că au fost înşelaţi cînd X a părăsit partidul. Ei bine, şi alegătorii din colegiul în care a candidat Crin Antonescu au fost înşelaţi în momentul în care în Parlament nu a ajuns cel care a obţinut cel mai mare număr de voturi (Ionuţ Popescu) ci candidatul clasat pe locul 2 (Crin Antonescu). Dacă în cazul independenţilor, alegătorii au votat un om îmbrăcat în roşu sau galben şi s-au trezit că acesta şi-a schimbat haina între timp, în cazul lui Crin Antonescu alegătorii au votat un om îmbrăcat cu o haină portocalie şi s-au trezit cu un alt om îmbrăcat în galben. Adică, s-a schimbat şi omul şi culoarea, nu numai culoarea, ca în cazul independenţilor. Deci, cu ce e mai legitim ca parlamentar Crin Antonescu decît independenţii?

    Theophyle

    15/03/2010 at 9:35 pm

    • @theophyle, vorbim, cred, de 2 chestii distincte: legea electorala, care poate fi buna sau rea (asta de acum este evident rea) si traseismul politic. tu vorbesti de reprezentativitate ca urmare a legii electorale, eu vorbesc de traseism ca plaga a politicii noastre.

      pana una alta cred ca suntem de acord cu urmatoarele: 1.pnl a obtinut in alegeri 20%. antonescu este seful pnl, deci il reprezinta si prin consecinta reprezinta 20% din electorat.
      2. spaga, nicolicea, oprea, tritza fanitza, campanu etc, daca ar fi candidat ca independenti, nu ar fi intrat in parlament. ei au intrat in parlament pt simplu motiv ca au candidat din partea psd sau pnl, beneficiinde de toate avantajele unui partid mare in spate. deci, oamenii astia, in afara partidului, nu reprezinta nimic.

      daca suntem de acord, cred ca am lamurit si problema reprezentativitatii.

      jimi ragalie

      15/03/2010 at 9:55 pm

  22. bez,io trebe sa ies rapid ,scrie la regulamentu de la blogu ista „Acest articol nu este recomandat “talibanilor” de orice culoare.” pai da,io mi-s taliban de cela portocaliu ….si cu halebarda. Nu vreu sa patesc ceva daca va cetesc. 🙂

    mihaibeltechi

    15/03/2010 at 9:37 pm

    • @gerula, tu esti membru de onoare votat de academia din Politea. Ai toate drepturile 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:45 pm

  23. Theophyle, omul nostru nu are C, e la litera W sau Z. Eu iti propun sa il exmatriculam, pentru ca a trecut examenul in 2008 luind locul unuia care avea nota mai mare, dar care a trebuit sa ii cedeze locul chiulangiului clasei, in virtutea redistriburii pozitive 😦

    Cetatean

    15/03/2010 at 9:40 pm

  24. Cred ca putem exsplica al naibii de simplu problema. Furerul national socialist ce isi mai zice si liberal este ceea ce se numeste un excroc. Are dictie si poate debita savant cu usurinta forme goale. Poate suferii, minti si juca teatru cu convingere exersata. Crinutz file de poveste uita sa ne povesteasca cu s-a nascut grupul ibdependentilor, stale-ar Oprea crapat. Nu cumva pentru ca micul nazi patriciean nu suporta miscarea in front, opiniile autonome si sa fie contrazis? Sa uitam ca 11 parlamentari PNL au spus pas la motiunea de cenzura sau au votat impotriva. Ce a facut Mireille Mathieu? I-a aruncat in bratele lui Oprea. Intrebare, cand era adevarat, cand Sarbu era ridicat pe culmile socia-democratiei sau azi la brat cu generalul de ata? Cand Diaconescu era cool cand salva imaginea PSD sau acum cand ii acuza de santaj.
    O mentiune pentru papusa super sexi Alina PNL o adevarata oferta de zbenguiala liberala, papusica ca tot iubesti o mareata blonda mai udroaica, alea 5000 de voturi nu te califica sa dai tu note colegilor tai din parlament.

    turnofftheglory

    15/03/2010 at 9:51 pm

    • Buna Seara @TOG

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:53 pm

  25. Intrebarea din titlu are un raspuns simplu, explicat in articol.

    Lucrurile se complica insa la urmatoarea intrebare: cam ce partide avem in tara asta daca tin mortis sa-si voteze si sa-si urmeze orbeste astfel de lideri? Eu pe-asta nu o inteleg.

    Lars

    15/03/2010 at 9:52 pm

    • @Lars, buna seara 🙂
      Nu avem inca partide sunte in perioada pre-democratica.

      Cand politica este practicata de amatori care se numesc politicieni si care de fapt intra in politica ca sa-si sustina afacerile, sau pentru ca nu pot reusi in nici o alta activitate. Parerea mea 😦

      Theophyle

      15/03/2010 at 9:58 pm

  26. Ramine cum am stabilit .
    Ma faceti presedinte ! 🙂
    La 50 de ani – 7 luni , nu am par alb si va promit lacrime si singe !
    Adica canale construite in regie proprie cu „mogulii”, „baietii destepti”, purtatori de lopata si tirnacop .
    Emigrantii se vor intoarce in tara pe AUTOSTRAZI. Vom face canalizare in toate satele cu membri de partid .
    Sa nu uit, voi trimite in cosmos un politician care de mult trebuia trimis acolo ! 🙂
    Deci , cine vrea sa devina ministru ? Si cit plateste pentru numire ? 🙂

    Stefan A.

    15/03/2010 at 9:52 pm

    • Stefan, dupa aia va fi Parusia 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 10:00 pm

  27. buna seara,

    nu cred ca vreodata crin si poanta chegargara vor ajunge le degetul mic al piratului..

    never!

    orangeskorpion

    15/03/2010 at 9:53 pm

    • @skorpi, buna seara prietene 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 10:00 pm

  28. jimi ragalie, respect nikul. Mai sus am scris jimi cu J mare.

    CCR a autorizat, interpretind Regulamentele Senatului si Camerei, constituirea grupurilor parlamentare ale independentilor. Independentii sunt, legal si procedural, recuoscuti ca grup parlamentar. Basescu nu putea sa ii ignore. Punct.

    Cetatean

    15/03/2010 at 10:03 pm

    • Cetatean, nu prea e asa cum spui. independentii au dreptul sa faca parte din comisii dar nu au drepturile pe care le da un grup parlamentar: de a avea functii in birourile permanente si de conducere in comisii, acest lucru facandu-se doar in baza algoritmului politic din alegeri.

      in plus, dupa cum spuneam e vorba de un principiu – traseismul. principiul e principiu, indiferent ce decide ccr sau altcineva intr-o chestiune sau alta.

      de fapt discutia trebuia sa inceapta altfel: ce au facut acesti independenti, este moral sau imoral, este un bine sau un rau al politicii. daca spunem ca este un rau si ca basescu l-a acceptat, cand avea varianta foarte simpla sa nu ii cheme, el invitand in fapt partidele si formatiunile politice din parlament, atunci ajungem la concluzia ca a validat acest rau. daca tu crezi ca traseismul de tipul asta e ok, nu se contrazice cu principiile enuntate de basescu , de pilda, atunci, da, punem punct.

      jimi ragalie

      15/03/2010 at 10:24 pm

      • Draga Jimi Ragalie,
        votul este uninominal. asta inseamna ca votez OAMENII trecuti pe lista unui partid. Adica partidul a zis : cetateni astia sunt uninominalii nostri buni de votat.
        Nu a spus : acesta este partidul uninominal drept de votat.

        Este ca si cum ai spune ca nu ai voie sa devi cetetean al Frantei pentru ca esti traseist.
        Ca liberal stimate domn este important sa respect LIBERTATEA de a alege si de a fi ales.
        Eu aleg OAMENI si nu partide.
        Partidele sunt doar o gramada de oameni care au stabilit sa aiba un interes comun.
        Daca oamenii pleaca din PARTID, atunci partidul ramine GOL.
        Daca Partidul pleaca din OM, atunci OMUL NU ramine gol :).

        Dan MASCA

        15/03/2010 at 11:16 pm

  29. @ Jimi ragalie, faci confuzii cind scrii: „pana una alta cred ca suntem de acord cu urmatoarele: 1.pnl a obtinut in alegeri 20%. antonescu este seful pnl, deci il reprezinta si prin consecinta reprezinta 20% din electorat”

    1. PNL NU a obtinut 20% in decembrie 2009. Pe buletinele de vot nu a fost scris PNL/PSD/PDL, ci Antonescu/Geoana/Basescu. PNl nu a obtinut nimic in 2009.

    2. Antinescu a obtinut 20% din voturile exprimate in primul tur.

    3. Vorbesti de cei care nu ar fi intrat in parlament daca ar fi candidat ca independenti. Nici Antinescu NU ar fi intrat in parlament daca legea nu prevedea redistribuire. Cei 20% au fost obtinuti conjuctural, la nivelul tarii, omul s-a clasat pe locul 2 in colegiul sau. Asa ca mai usor cu conceptul de „reprezentativitate” aplicat lui Crin.

    Cetatean

    15/03/2010 at 10:10 pm

  30. Ce vorbesti cetatene? Aminteste-ti de Tariceanu, prim-ministru candidand cu emotii i Ilfov in colegiu desenat, Nastase fugarit in urban mic si Geoana la lubenite. Ce mama dracului imi da azi exemplu PNL de democratie? Pai PNL este un cautator in chistibus, un vanator de oportunitati care tipa subtiat de propriile decizii.

    turnofftheglory

    15/03/2010 at 10:13 pm

  31. jimi ragalie umbla cu pianul reprezentarii pe scari. El e extaziat de cei 20% ai lui Crin.

    Personal, sustin eliminarea redistriburii si VU in doua tururi, sa ii vad atunci pe baietii cu parul vopsit pe unde scot cioara (vopsita).

    Cetatean

    15/03/2010 at 10:16 pm

    • @Cetatean, s-ar pute face, parerea mea, inca pana in 2012, daca Ponta hotareste ca luminita de la capatul tunelului este de fapt o locomotiva 🙂

      Theophyle

      15/03/2010 at 10:24 pm

    • Cetatean, orice VU in romania, e de fapt unul pe liste. nu fi naiv.in plus e vot pe liste care nici macar nu va fi reprezentativ la nivel national.

      jimi ragalie

      15/03/2010 at 10:37 pm

  32. Scot pe masa. In realitate fac balet TV. Nu stiu cum sa iasa din cofa de aia se dau fete mari la a zecea reconstructie de himen. Nenea Antonescu a curatat 5 filiale si la ras pe Catarama. Asa ca ii place lui ca toti sa cante la solo-ul sau de mezzo soprana. Uita ca este sef cat vrea taticul lor.

    turnofftheglory

    15/03/2010 at 10:25 pm

    • @TOG, asta se numeste DEMOCRATIE si Basescu este DICTATOR 😆

      Theophyle

      15/03/2010 at 10:26 pm

  33. TOG, nu isi da seama ca ii vor pleca oameni la independenti sau la PDL, mai ales in Arad.

    Theophyle, nu cred ca Ponta va fi lasat de Iliescu-Bombo sa sprijine uninominalul in doua tururi. PSD are nevoie de PNL la dreapta, pentru a parazita PDL-ul. Ponta nu va putea face ce vrea el.

    Cetatean

    15/03/2010 at 10:30 pm

  34. O mica nelamurire . Pina la urma , din cele 11 miliarde din fondul ala creat din privatizari,a mai ramas ceva ?
    Ce au facut cu banii ?

    Stefan A.

    15/03/2010 at 10:31 pm

  35. Stefan, vacaroiu l-a facut penal pe Tariceanu si Vosganian. Nu ca nu am fi banuit asta deja.

    turnofftheglory

    15/03/2010 at 10:35 pm

  36. Momentul de glorie al psd-pnl a fost rasturnarea guvernului Boc si pronuntarea ad nauseam a numelui lui Johannis (un coleg de-al meu mi-a marturisit, dupa alegeri, ca l-a votat pe Crin sperind sa il aiba premier pe Johannis, ca „daca vine asta poate face ceva”).

    De atunci, PSD si PNl sunt in corzi, mai ales de cind i-a ciuruit Basescu. Sunt raniti amindoi, si se sprijina unul pe altul impotriva inamicului comun. PSD nu va distruge PNL prin VU pentru ca are nevoie de el in 2012.

    Cetatean

    15/03/2010 at 10:36 pm

  37. Multumesc de link
    Avem aceleasi naravuri noi latinii ! 🙂
    Guvernul italian a facut praf un fond special de investitii pentru sud, numit FAS (50 MILIARDE €)
    Printre altele ,cu acesti bani a finantat somajul tehnic (1 milion de angajati) , a cheltuit peste 350 milioane pe un super hotel si baza nautica in Sardenia (acum pustiu si abandonat) , a finantat o autostrada de 24 Km cu 250 milioane (acum inchisa ca sta sa se darime, dupa 2 ani).
    Trasatura comuna cu Romania , nimeni nu este raspunzator !
    Nu puteam sa ne nastem din ginta germana ? 🙂 🙂

    Stefan A.

    15/03/2010 at 10:49 pm

  38. OK prieteni. Au venit orele de citit. Urez seara/noapte buna. Multumesc pentru vizita, va invit sa continuati si sper ca ne vom citi si maine 🙂

    Theophyle

    15/03/2010 at 10:50 pm

  39. bai ragalie daca repeti de 1000 de ori o tampenie sau, in cazul tau, mai multe tampenii, astea nu vor deveni accepta intr-o comunitate ca cea de aici.
    va deveni acceptat faptul ca esti un tampit.
    si crede-am, nu e nevoie de repetitii, ne prindem extrem de rapid.
    ti-a dat ciutacu sau crin cel cretin sarcina sa combati?
    pai ai cam gresit adresa baietas.
    oamenii aia au fost alesi uninominal. cu apritd in spate, fara partid, nu conteaza.
    dupa mintea ta lipsa daca eu m-am inscrius intr-un partid liberal condus de lade bratiana si ma trezesc in unul condus de alde floricica ar trebui sa-mi dau demisia din parlament, nu?
    de unde dracu stii tu care e vointa electoratului la un moment dat? se masoara o data la 4 ani. ala care a ajuns in parlament are voie sa se miste cum dracu vrea el. punct.
    cat despre imbecilitatea nereprezentabilitatii grupului independentilor crezi ca are sens sa discutam? aia au drept de vot. mai mult, actioneaza relativ unitar. de ce nu ar fi acceptati la o consfatuire?
    ca a zis crin cel cretin?
    pe cine vrei sa pacalesti tu bey papagalule?

    estu

    15/03/2010 at 10:54 pm

    • @estu, he he he, parca articolul nu era recomandat talibanilor.
      spune-mi repede, acum, pe cine ai votat ca senator si deputat in circumscriptia ta. aha, vezi ca nu stii? deci, ai votat pe lista, partidul, si nu uninominal.

      printre laturile ce le versi gratios, inteleg ca esti fan traseisti politici. nici o problema. doar ca se contrazice cu votul tau, cica uninominal. daca tu ai votat cu un liberal, care are, presupun, program liberal (ca altfel, nu votai, ca doar urmaresti programul celui pe care il votezi)si apoi ala merge la un partid de stanga, hopa, ai luat tzeapa, una uninominala. daca iti pasa, desigur.

      p.s. te costa ceva daca ai vorbi/scrie mai frumos?

      jimi ragalie

      15/03/2010 at 11:11 pm

      • Jimi Ragalie, ai dreptate , trebuie sa vorbeasca frumos.
        Eu stiu cu cine am votat. AM VOTAT CU AL MEU COLEG DE PARTID.
        PARTIDUL nu este nimic altceva decit un grup de oameni la un moment dat.
        OMUL este baza si nu partidul.
        Daca OM nu este, nimic nu este, iar CRIN ANtonescu nu este OM. Este o imitatie.
        Sa il dai afara pe Catarama pentru ca si-a exprimat o opinie este dovada clara ca Antonescu este un zero barat.
        De ce ar ramine cineva in partid, daca el nu se mai regaseste in acel partid ?
        alesul are sansa de a candida din nou in anii care vin si atunci se va vedea daca a facut bine sau nu in fata electoratului.
        Gasca independentilor se va bate cu gasca PNL si cu alte gasti politice si vom trai si vom vedea ce vom decide.
        Pina atunci astept ca oamenii politici sa isi faca meseria cu sau fara partidul care i-a facut oameni 🙂

        Dan MASCA

        15/03/2010 at 11:25 pm

  40. pun pariu pe cat vreti ca nea ragalie e un personaj din mass-media lui Vantu sau a lui voiculescu.

    estu

    15/03/2010 at 10:55 pm

    • estule, uhuhuhu, fugi ca vin mogulii!

      jimi ragalie

      15/03/2010 at 11:12 pm

  41. in ritmul asta crin va ramane seful Partidului National Lipovean.
    ca pe restul cred ca-i da afara,azi a demis 5 sefi ce votasera cu orban. alt idiot, dar parca nu asa de mare ca floricica,

    estu

    15/03/2010 at 11:04 pm

  42. @Cetatean

    Pana in 2012 mai este cale lunga.Electoratul PSD se modifica treptat. Ponta va inceraca sa atraga parte din electoratul PNL, acea parte care are relatii cu PSD. Ceilalti vor fi desorientati sau sunt nucleul dur. Nu poate conta pe electorul PNL.
    Patriciu, deasemenea, poate sa decida o alianta juridica cu PSD-ul ca prim pas catre fuziune(dupa ce PSD voteaza VU curat). Fara indoiala, adevaratul pericol la adresa supravietuirii PNL este PSD.

    eugeni

    15/03/2010 at 11:07 pm

    • Eugeni,

      Electoratul PSD e acelasi. PSD nu poate atrage tineri, chiar cu figura lui Ponta. Cei din PNL care unt simpatizanti psd nu au nevoie sa treaca la PSD, ramin in PNL si voteaza cum le spune Crin. Alianta juridica e totusi greu de format, pentru ca PSD s-ar expune groaznic dpdv politic, iar Crin si-ar pierde sarmul criticarii „comunistilor”. Insa aici mai e de vazut. Cit despre VU, baietii inca nu au o parere formata, inda tatoneaza.

      Cetatean

      15/03/2010 at 11:22 pm

  43. eugeni>tu crezi ca sunt doua partide. fals. e acelasi. in 2009 au facut testul de rezistenta al populatiei la cele mai abracadante formule. populatia a pus botul.
    daca PNL se va uni cu PRM si vor propavadui scoaterea cotei unice, deportarea la canal a duswmanilor politici si program TV zilnic doar de 2 ore cu vizitele de lucru ale tovarasului Crin electoratul indobitocit de catre antene si irealitatea ii vor vota in continuare, numai sa nu mai ia Basescu inca un mandat si sa instureze dictatura, doamnne fereste.
    infrangerea pesedisto-penalisti din 2009 tine de miracol.
    cum dracu scapam si in 2010 nu stiu. ofensiva lor nu a incetat niciodata.
    e cazul sa atacam si noi. dur. fara mila. ca nici ei nu vor avea.

    estu

    15/03/2010 at 11:16 pm

  44. bay ragalie, nu ma sperii de moguli, da’ am o scarba de cretini ca tine de nu se poate. ca tare multi si dezgustatori mai sunteti!
    ah, nu uita. sunteti asa de prosti incat ati pierdut intr-o situatie in care era cvasi imposbil sa nu castigati. te cam oftici, nu? noi ne bucuram, bey canalie! ne pare bine ca ati luat teapa!

    estu

    15/03/2010 at 11:19 pm

  45. mass media romaneasca a devenit un cancer al societatii.
    idiotii astia trebuiesc combatuti cu duritate extrema. nu are rost sa manifestam bun simt fata de lichelele astea.
    orice deraiere trebuieste taxata. trebuiesc decredibilizati. iar dispretul fatis e cea mai buna si mai eficienta solutie.
    nimeni nu vrea sa fie asociat cu indivizi care starnesc dezgust.

    estu

    15/03/2010 at 11:24 pm

  46. estu, ok, scuze ca te-am bagat in seama, eu ii scuz pe cei ce te-au invatat sa scri.

    totusi, imi mai permit un sfat: nu mai gandi in termeni de galeria steaua vs galeria dinamo, de fapt suntem in aceeasi barca.

    jimi ragalie

    15/03/2010 at 11:25 pm

  47. estu, lasa-l pe jimi ragalie.

    PSD si PNL vor fi in defensiva pina in 2012, joaca in deplasare: Constitutie, legea pensiilor, legea educatiei, scutul, etc etc. Nu ei mai seteaza prioritatile polticii interne. Infringerea lor tine, clar, de miracol. Insa pina in 2012 traversarea desetului Opozitiei e luuunga.

    Cetatean

    15/03/2010 at 11:25 pm

  48. […] the rest here: Cum poate un politician să devina insignifiant? This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  49. bai ragalie, scrii e cu 2 de i. nu puteai rata sa faci si o eroare de genul asta. deh, nu v-a dat nea patriciu si bani de lectii de gramatica.

    estu

    15/03/2010 at 11:32 pm

  50. cetatean>de acord, dar trebuie actionat din timp. e criza. sunt 1000 de prioritati. si nu suntem inca in punctul de privi cu oarecare detasare schimbarea de regim. Pesedisto-penalistii sunt in continuare extrem de toxici. ne-a trecut glontul pe la ureche. si nu mi-a placut deloc, ba chiar deloc senzatia.

    estu

    15/03/2010 at 11:35 pm

  51. Estu, glontul s-a dus, a fost foarte aproape, dar a ratat. Acum se incarca ghiulelele d epartea cealalta 😉

    Cetatean

    15/03/2010 at 11:40 pm

  52. cetatean>ar fi cazul! numai ca pana una alta populatia e ametita cu propaganda dusmanului.

    estu

    15/03/2010 at 11:42 pm

  53. That is my point.
    Ponta, care mi se pare mai concret in discurs, nu prea are multe „bazine electorale” la care sa se adape. Cel al PDL-ului mi se pare desul de securizat- in mod deosebit datorita lui Basescu chiar daca Basescu nu mai candideaza.
    PNL-ul are o influenta mai mare, acum, in zone PSD-iste. Ponta nu cred ca va ignora asta. Pentru el, a la longue, este o rezolvare simpla: VU.(chiar daca acum nu constientizeaza solutia).
    Basescu, prin declaratia de astazi, in care Ponta a fost declarat, implicit, copil, incearca sa incite orgoliile sefilor PSD si PNL. Basescu planuieste , parerea mea, pe timp mai lung. Crin este reactiv, el nu conteaza. Ponta…..inca nu stiu. Daca se dovedeste ca va duce o politica activa, atunci VU este gata. (precum si PNL-ul)

    eugeni

    15/03/2010 at 11:56 pm

  54. Crin de fapt a avut un rezultat extrem de prost la prezidentiale. se lauda ca va castiga dar a ajuns la 11 pct in spatele locului 2. absolut jenant la mega expunera meediatica pozitiva pe care a avut-o.mai mult, optiunea ptr geoana nu a fost deloc inghitita de catre electoratul liberal.
    dupa mine e la fel de vinovat ca si geoana ptr pierderea alegerilor de catre acesta din urma.
    Nu are pic de discurs, de intelegenta sau de alte calitati nu are sens sa vorbim. e doar un balon umflat de ziaristii cretini de la Irealitatea si de la Antene.
    Ponta are sanse mult mai mari. nu ca ar merita. dar e mai putin toxic decat crinul.
    in plus, ne place, nu ne place, electoraul Romaniei e de stanga. si asa va ramane o buna perioada.
    de dreapta sunt tinerii(o imagine absolut puerila despre dreapta de altfel), dar ei voteaza cu Crin. pentru ca de fapt nu prea inteleg mare lucru. trist, dar asa e.

    estu

    16/03/2010 at 12:03 am

  55. ati observat ca din PNL nu au mai plecat oameni?
    sincer, cred ca au ajuns sa fie mai prosti decat aia de la PSD. si asta e si mai trist.

    estu

    16/03/2010 at 12:04 am

  56. Omul cu nuanţe de Roş
    😀

    gabhryel

    16/03/2010 at 1:08 am

  57. e suficient să ştii despre un bărbat că-şi vopseşte părul ca să ştii tot ce e relevant despre el

    gabhryel

    16/03/2010 at 1:39 am

  58. Buna dimineata, 🙂
    Dumnezeu sigur iubeste prostii. Altfel nu ar fi creat atat de multi.

    Un tanar de stanga

    16/03/2010 at 6:41 am

  59. Neatza!
    @jimi ragalie
    Gimi, ai ragait cam mult
    Plictisit sa te ascult
    Spui ca nu esti taliban
    Dar pe cap ai turban
    Galben si plin de ura
    Doar cu Traian in gura
    Si estu a gresit
    Cand a spus ca esti tampit
    Se vede de la distanta
    Nu trebe’ sa spuna in fata
    Si nici nu s-a prins
    Cand cu un -i ai scris
    Da, cu totii intr-o barca
    Dar la carma e Base parca
    Si imi pari cam fixist
    N-ai habar de ce s-a scris
    Asa ca taci si mai citeste!
    Jimi ce fete fugareste

    @Prieteni
    Toti sunt plini de curaj
    Pana intra in somaj
    Repede devin mitici
    Si dau fuga la mici
    Tzepelica bine a spus
    Eunucii-s la condus
    Tzelul comun este ura
    Asta-i tot ce au in gura
    Ar fi bine s-o exportam
    Macar bani sa castigam
    Cu totii sunt pitici
    Un musoroi de furnici
    Hai baieti! inca se poate
    Tara din necaz se scoate

    Creanga

    16/03/2010 at 7:05 am

  60. @Crengulin 🙂 Merita sa fii barbat intr-o lume de eunuci ? (Stefan Heim)

    Un tanar de stanga

    16/03/2010 at 7:11 am

    • Neatza tinere dreptaci
      Merita, harem iti faci
      Ai femei la indemana
      Important e sa te tina…

      Creanga

      16/03/2010 at 7:21 am

  61. theophyle,

    cei doi ciumeți nici nu s-au straduit prea mult să ajungă cum spui tu!

    ieri lipsă curent -> no Net, azi lipsă eu -> treburi in capitala!

    deci nu te stresa cu Dacica!

    Toate cele bune! 🙂

    oldhashu

    16/03/2010 at 8:38 am

  62. Buna Dimineata la toata lumea,
    Postare Noua 🙂

    Theophyle

    16/03/2010 at 10:41 am


Comentariile sunt închise.