Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Miezul zilei 13/3 “Oiţele noastre”

De obicei, cand scriu despre “oiţele noastre”,  scriu cu amaraciunea omului care si-ar dori o  recompensa morala mai buna decat ceea ce primeste de fapt. Trebuie sa intelegeti ca adeziunea majoritatii noastre, cel putin a celor pe care-i cunosc de pe blog, este complet dezinteresata, bineinteles au fost si “membri” si “oficiali,” ei s-au evaporat repede cand au vazut ca pe Politeía nu poate exista nici o manipulare sau poate cand si-au terminat obiectivele trasate de partid. Politeía nu va deveni un organ de partid niciodata, fiind insa un blog cu simpatii asumate, fara continut “taliban” si dependent de adevar si libertate de opinie.

Astazi, stirile sunt legate de doua “oiţe”, prima ar fi dl Boc si a doua ar fi dl Cristian Preda. Lucrurile stau asa: Premierul Emil Boc a declarat, dupa ce sindicalistii stransi vineri in fata Guvernului au aruncat spre el cu bulgari, ca nu il sperie „unul in plus” dupa ce s-a jucat cu zapada in copilarie. „De cati bulgari de zapada am avut parte in copilarie… m-am jucat cu zapada si un bulgare in plus nu ma sperie.” Asta dupa ce:  sindicalistii care au protestat in fata Palatului Victoria, dar acestia l-au huiduit, au aruncat cu bulgari de zapada si i-au cerut demisia.

Nu m-am ocupat ieri de stire si am facut si eu niste cercetari despre cine si care au fost sindicalistii cu care a incercat Boc sa discute; concluzie, majoritatea au carnete de membru PSD. Adica domnule Boc, ce naiba ai crezut ca vei primi flori, sau chiar nu ai stiut cine te-a pichetat? Prostie fara de margini, complet gratuita, care i-a daunat public si i-a diminuat si micul prestigiu de care se bucura in afara partidului si grupului de sustinatori “talibani”. Premierul Boc nu va intelege probabil niciodata ca iarna nu-i ca vara si el NU POATE face ceea ce Traian Basescu poate!

Domnul Cristian Preda a reusit sa ma convinga intr-un final ca domnia sa nu a parasit inca universitatea. Cristian Preda mi-a placut la inceput pentru ca a vorbit de o reforma necesara, pentru ca a avut curajul sa atace “vacile sacre”, de care nimeni nu vorbea cu subiect si predicat, astazi a devenit hilar si copilaros, sustinand o politica de campus universitar, tocmai buna sa-i serveasca pe inamicii politici ai partidului. 

Hotnews il citeaza pe Cristian Preda in felul urmator: Parlamentul trebuie pastrat in regim bicameral, dar sa contina o structura de reprezentare a intereselor locale. Acestea sunt doua dintre propunerile de revizuire a Constitutiei sustinute, vineri, de europarlamentarul PD-L Cristian Preda. Preda vorbeste exact ca si cum ceea ce sugereaza adversarii referendumului care sustin – referendumul nu este obligatoriu, ci facultativ. Bravo domnule profesor, ai ajuns bine daca Iliescu te citeaza. Poate cei care au sustinut ca politica se face de oameni  maturi si nu de copii au avut dreptate!

Inca o deziluzie la cele multe pe care am reusit sa le adun. Din nefericire si domnul Preda Cristian s-a dovedit un politician “nefinisat” pana la capat.

Written by Theophyle

13/03/2010 la 3:23 pm

84 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophyle
    Daca pt. Boc nu mai am rabdare, cu Cristian Preda eu as avea rabdare „pana la capat” (cum spune Liiceanu), desi mi-a facut mie personal o chestie f. nasoala.
    Dar motivele sunt 2:
    1. Este un om inteligent si onest, si pt. oamenii inteligenti merita luptat pana la capat, pentru ca sunt extrem de putini.
    2. PDL va trebui sa faca concesii cu PSD si PNL daca vrea sa faca o adevarata reforma constitutionala, pt. ca o reforma constitutionala adevarata nu poate fi decat consensuala.
    Cred ca Preda a deschis cai de compromis si negociere cu ei, in aceasta idee.
    Nu stiu altii, dar eu, personal, asa as face.

    Andra

    13/03/2010 at 4:04 pm

    • Andra, salut 🙂 si Bine revenita 🙂

      Politica este un joc extrem de simplu: parerile tale pot fi respectate pana in momentul in care nu faci rau partidului din care faci parte, obiectiv vorbind.

      Preda a inceput sa faca rau. Este exact ca in medicina, doctorul poate experimenta remedii pana in momentul in care incepe s afac rau pacientului!

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:07 pm

    • Buna seara Andra!
      Despre dl. Preda voi vorbi, dar scurt.
      Eu cred ca dl Preda a vut intentii bune, insa flerul sau politic este anihilat in buna parte de mediul pe care il cultiva.
      Eu cred ca dl. Preda s-a ratacit intre teorie si practica si mai cred ca nu poate fi un reformator atata vreme cat oscileaza intre a fi un teoritician consecvent si un politician „practicant” obligat la compromis.
      Sincer niciodata nu am fost convins de discursul „bolovanos” al teoriticianului Preda care in asa zise analize televizate trebuia sa sa albeasca petele unor politicieni PD-L cu care sigur nu are nimic in comun.
      Evident greseala ii apartine si eu regret sincer oridecateori vad un om valoros terfelit in piata publica de mardeiasii in plata, imbecili dar eficienti pentru ceea ce sunt naimiti.

      Andrzej

      13/03/2010 at 7:03 pm

    • Buna, Theophyle, Buna, Andrzej
      Multumesc mult pentru primire. Eu nu am absolut deloc inteligenta politica, de aceea, cred ca se poate sa aveti dreptate. am in schimb o mare parere de rau pt. faptul ca Basescu a reusit sa-i alieneze pe liberali prin 2005, si prin asta, sa-si instraineze jumatate (cel putin) din electoratul de dreapta, care-i cel mai inteligent electorat pe care-l are Romania (nu ma refer aici la partidul PNL, ci la electoratul lui). Din cauza asta, eu, personal, mi-as dori mult ca in PDL oamenii inteligenti sa fie acceptati si cultivati cu multa grija si rabdare si, (daca se poate) cu cat mai multa ingaduinta si intelegere, pana isi desavarsesc cresterea ca oameni politici, pentru ca am vazut ca numai oamenii inteligenti pot schimba Romania. Romania a pierdut atunci cand jumatate din electoratul inteligent “a tras” pentru PSD.
      Va doresc numai bine,

      Andra

      13/03/2010 at 7:45 pm

      • Buna,
        Cum se face ca „cel mai inteligent electorat pe care-l are Romania” apartine PNL-ului ?
        Alta nedumerire ar fi legata de „jumatate din electoratul inteligent “a tras” pentru PSD”.

        Ori electoratul respectiv nu e chiar asa de inteligent cum ii place sa creada ori are un motiv pe care eu personal nu-l vad.

        lucian

        13/03/2010 at 10:59 pm

        • lucian, iti dau raspunsul si aici asa cu ti-am raspuns si la postarea anterioara.

          Este parerea personala a doamnei postatoare, in nici un caz al majoritatii comentatorilor acestui blog.

          Din fericire exista electorate inteligente in toate partidele, asta este parerea mea. Nu cred ca exista mari diferente in proportia lor. 🙂

          Theophyle

          13/03/2010 at 11:08 pm

      • E o greseala de exprimare. electoratul de dreapta e singurul electorat inteligent si 1/3 din el a militat sau a votat pro-PSD in ultimul timp. nicio tara nu poate progresa daca-si alieneaza electoratul inteligent.

        Andra

        14/03/2010 at 10:58 am

  2. Deocamdata vreau sa spun ca ,pentru mine, a fost foarte interesanta postarea anteriora ,imi place foarte mult sa aflu lucruri noi si tu mi le aduci direct sub nas, optim pentru o comoda ca mine 🙂
    La tema : eu m-am pronuntat pentru mentinerea bicameralului exact din motivele invocate de Preda ,si cu privire la caracterul consultativ al referendumului din noiembrie (spre deosebire de referendumul decizional, cum este cel pentru aprobarea unei Constitutii deja votate de parlament)si cu privire la o camera superioara, in care sa fie reprezntate regiunile.Asta e parerea mea, mi-am exprimat-o cu mult timp inainte .Nu doresc sa polemizez pe tema ,e parerea mea si atat,pricum eu nu am nici o putere.

    Loda

    13/03/2010 at 4:19 pm

    • Loda, consultativ sau nu, trebuie ţinut cont de rezultatul său sau nu?

      Ina Eyre

      13/03/2010 at 4:36 pm

      • Ina:
        trebuie luat in discutie, parerea mea.Andra are dreptate, Constitutia nu va putea fi revizuita fara negocieri si compromisuri si sunt lucruri mult mai importante care trebuie fie clarificate, fie revizuite, exemplu : imunitAtile,situtia presedintilor camerelor fata de presedinte care poate fi suspendat, dar ei nu,migratia parlamentarilor care modifica configuratia paralmentara cu totul altfel decat a votat electoratul,eficientizarea CSM .Stii bine ca orice nmodificare teebuie votata de 2/3 parlamentari, daca exista bunavointa de ambele parti sa speram ca se va putea.

        Loda

        13/03/2010 at 4:55 pm

        • Loda, eu mă refeream strict la referendum. Celelalte chestiuni, (imunitatea preşedintelui, suspendare, etc) nu mă interesează acum, fiindcă deşi ele trebuiesc corectate, nu au făcut obiectul referendumului. Nici nu mi-e teamă de ele, căci o bună reglementare a lor ar întări responsabilitatea tuturor politicienilor.
          Eu nu spun că nu trebuie cedat, negociat, dar nu cu votul majoritar strict pe problemele care au constituit obiectul consultării populaţiei. Cedarea, în cazul acesta n-ar fi înţelepciune, ci bătaia de joc a politicienilor care ştiu totdeauna ce-i mai bun şi nu ştiu cum se face, dar mai mereu e împotriva voinţei majorităţii.

          Ina Eyre

          13/03/2010 at 6:36 pm

      • @ina, salut 🙂
        Bine inteles ca trebuie tinut cont de rezultatul referendumului si de aici supararea mea pe CPreda

        Theophyle

        13/03/2010 at 5:09 pm

    • @loda, salut 🙂
      Asta face un blog bun si interesant. In celalalt subiect, parerea ta este respectata si in nici un caz acceptata, de mine cel putin!

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:08 pm

  3. Buna, Theophyle! Salut, prieteni! 🙂

    Scurt pe doi: Boc, curajos, dar cam fraier.
    Preda: naiv si un estet intr-ale arhitecturii constitutionale. Nu se face o constitutie cu gindul la „cea mai buna situatie posibila” (doua camere care se controleaza reciproc), ca nu iese. la noi asta inseamna doua camere care se blocheaza reciproc. Sau freaca menta amindoua. Plus ca poporul a votat, mama lui de vot „consultativ”. [intrebare de 1 milion de puncte: vreau s avad si eu stipulat undeva in Consitutie sintagnma „vot consultativ”, sau „vot cu valoare consultativa”. E vot, e deci ACT DE DECIZIE.

    Reamarc talibanismul lui Iliescu. Din pacate pentru el, in PSD se pare ca nu are priza cum ar vrea. Ponta si Nastas, mai avind ani multi in politica, nu joaca maximalist, cerind blocarea revizuirii, ci sapa transee: doua camere, restringerea atributiilor presedintelui, vot obligatoriu, excluderea din parlament a migratorilor.

    PSD se expune, pe tema votului obligatoriu. Basescu poate replica (si cred ca o va face) ca mai bine ridicam standardele politicii pentru ca oameni isa vina la vot, si atragem cit mai multi, in mod natural, dindu-le dreptul sa voteze… 😉 prin corespondenta. Cu asta ii rupe, aici nu exista argument retoric si politic care sa ii poata fi opus.

    PNL vrea republica parlamentara de facto, cu un presedinte ales de popor dar si mai legat de miini. Basescu ar putea replica: da, este posibila o reducere a prerogativelor presedintelui, insa in situatia in care se adopta VU si se trece la unicameral. Cresterea puterii parlamentului trebuie contrabalansata de alta forta, si aceasta trebuie sa fie forta electoratului de a alege cei mai buni parlamentari.

    PSD vrea dreptul Parlamentului de a demite prin motiune ministrii. Asta nu se poate, ministrul este solidar cu guvernul, cade sau sta impreuna. In cazul ipotetic dorit de psd, ideea de Guvern nu are rost, daca ministrul este direct responsabil in fata Parlamentului. Basescu ar putea replica prin introducerea referendumului de dizolvare a Parlamentului. Daca Parlamentul demite ministrii, si poporul sa poata dizolva Parlamentul. Echilibru constitutional, nu?

    Una peste alta, va exista un ax central public asumat (pastrarea Senatului) in jurul caruia vor face front PSD si PNL si o sperietoare pentru Basescu (reducerea drepturilor Presedintelui, pentru ca republica parlamentara nu va trece NICIODATA la un referendum de aprobare a Constitutiei). Cit despre mutarle lui Basescu, aflam miine 😉

    Cetatean

    13/03/2010 at 4:29 pm

    • @Cetatean, Salut 🙂
      Multumesc pentru recapitularea optiunilor si „necestatilor” fiecaruia dintre jucatorii politici. Personal raman la pozitiile mele initiale:

      300 de parlamentari – Unicameral.

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:11 pm

  4. Hm, domnul Preda!

    Să-i dai posibilitatea, prin spusele tale, bolşevicului Iliescu să spună că tu demaşti planul lui Băsescu de a-şi subordona toate instituţiile statului=dezgustător.

    Băgaţi un ochişor şi citiţi ce încurajează dl. Preda pe blogul său.

    Ina Eyre

    13/03/2010 at 4:30 pm

  5. scriu cateva idei cu liniuta ca la scoala:
    – propunerea lui basescu nu e nici radicala nici anidemocratica; dimpotriva, doar elimina redundantele care exista in actualul sistem; dintre propunerile vehiculate e cea mai conservatoare si mai chibzuita;
    – reprezentarea regiunilor e o problema reala, exista si o bibliografie romaneasca a temei; cu toate acestea, reprezentarea regiunilor ar fi un experiment juridic; cei care azi vor reprez. regionala au ignorat cu gratie existenta unei legislatii vechi de aprox. 15 ani, asa-zisele regiuni de dezvoltare, legislatie complet neaplicata; deci se adauga si ceva ipocrizie; dupa parerea mea, reprez. regiunilor ar fi un experiment juridic si institutional;
    – votul indirect e neconstitutional si nu poate fi introdus prin revizuire;
    – corecta observatia Lui Teofil, C. Preda nu a jucat bine din pdv politic problema reformei constitutionale;
    – ma nedumereste cecul in alb acordat de CP sistemului politic si juridic francez care are limitele lui clare

    razvan

    13/03/2010 at 4:43 pm

    • scuze pt repetitii si greseli de scriere

      razvan

      13/03/2010 at 4:48 pm

    • @razvan, salut 🙂
      sistemul politic si constitutional francez a generat mai multe probleme decat a a rezolvat. Nici eu nu-l mai inteleg pe CPreda. L-am crezut un reformator, s-a dovedit un politician incomplet care doreste sa faca o politica de campus. Din punctul meu de vedere el si-a trait traiul si si-a mancat malaiul.

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:14 pm

  6. Cristian Preda sustine ca modelul francez de Constitutie ar fi cel mai potrivit de adoptat in Romania.
    La fel cum Iliescu s-a lasat corupt (sic !) de modelul suedez la inceputul anilor 90.
    Mie insa mi se pare onest sa respectam rezultatul Referendumului fara sa ne luam dupa nu stiu ce modele.
    S-ar putea ca intr-o buna zi sa renuntze si Frantza la bicameralism .
    Eventual sa renunte si la Curtea Constitutionala .
    Daca in Constitutie toate prevederile ar fi precise , limpezi si neinterpretabile nu ar mai fi nevoie sa se mearga toata ziua cu jalba-n protap la CC ca sa interpreteze ea ce-a vrut sa scrie in propozitie .

    luminita

    13/03/2010 at 5:02 pm

    • luminita salut 🙂
      personal as renunta la CC si as preda toate prerogativele ei la inalta curte de justitie asa cum se intampla in multe tari care au adoptat dreptul anglo-saxon.

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:16 pm

  7. Eu va spun noapte buna
    Ma duc sa urla la luna
    In Boc au aruncat un bulgar
    Cu castraveti si marar
    Bine ca nu era tigan
    C-arunca cu leustean
    Preda a uitat de predat
    Fara perna s-a sculat
    Acum face jonctiune
    Cu Ponta copilul minune

    Creanga

    13/03/2010 at 5:11 pm

    • Creanga, sa ai o sera placuta 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:17 pm

    • ponta copilul minune, asta-i tare!

      razvan

      13/03/2010 at 5:18 pm

  8. Fusei pacolo.
    Complex moment, nasol context, anturaj interesant.
    Evenimentul in sine ne spune noua ca vocea lui Preda se vrea altenativa la curentul principal din PDL,probabil ca ofera un fel de compromis, cum bine spune Andra,dar si ma probabil „Lista lui Preda”este un fals compromis dedicat doar startarii negocierii de la Cotroceni. Si PSD are o strategie principala si una secundara, sa vedem si PNLul.
    Mai analizam, mai vedem.

    Despre problema agregarii reprezentarii intereselor colective la nivel sub-national as spune ca atat dpdv academic, politic cat si la nivelul politicilor publice, terenul este la fel de virgin in Romania precum codrii Vlasiei, codrii in care mana omului nu a calcat niciodata.

    anonim

    13/03/2010 at 5:23 pm

    • @anonim Salut 🙂
      Interesant cum nu ne-am intalnit 😯
      Bicameralul lui CPreda este atat de periculos ca nici nu am indraznit sa-l pun in discutie. De fapt propunerea lui transforma statul national intr-o republica federala. In contextul actual (iredentist) este o prostie. Am preferat sa ma folosesc de cuvinte „domoale” pentru a nu clasifica aceasta propunere drept o imbecilitate. 😦

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:33 pm

  9. anonim,
    buna asta cu „mana omului nu a calcat niciodata .” 😀

    luminita

    13/03/2010 at 5:27 pm

    • nu a calcat dar a taiat 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:33 pm

    • Da, ma rog, perle de studentie, hehehe.
      In registru serios, Preda propune un decupaj de „regiuni” 10-11 buc. cu cate 2 mil. de vajnici cetateni romani sau 20 de regiuni cu aprox. 1 mil.
      Problema nu este doar administrativa cat sociala. Cum se articuleaza de jos in sus (bottom-up approach- fundu’bate saua ca sa priceapa Capitala)identitatea locala cu reprezentare politica? si cum vom face sa avem structuri regionale de guvernare (cuvant sensibil la noi, recte noi poli de decizie si gestionare a resurselor)care vor transmite vointa regionala in noul tip de Camera reprezentativa?
      Om trai si om vedea.

      anonim

      13/03/2010 at 5:41 pm

  10. Salut tuturor!

    Romtelecomul cu firu’ de net taiat(trazni-i-ar Zeus pe greci!) m-a tinut ceva timp departe de multe subiecte interesante.
    Pe scurt, toată istoria lumii a aratat ca intelectualii și politicienii sunt „specii” distincte: in timp ce ultimii nu vor sovai sa taie in carne vie când socotesc ei, ultimii se vor pierde in considerente moral-filosofice până trece trenul…

    OFF: Theophyle, am băgat un coment la „Limba daca”. Când vei avea timp, citeste-l „sine ira…”

    oldhashu

    13/03/2010 at 5:35 pm

    • @hasule salut 🙂
      acum l-am vazut il citesc imediat si-ti raspund 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:36 pm

      • theophyle,

        tnx!

        abia astept regalul promis! 😀

        oldhashu

        13/03/2010 at 6:12 pm

        • @hashule, vine, e pe foc 🙂

          Theophyle

          13/03/2010 at 6:18 pm

  11. http://severvoinescu.wordpress.com/2010/03/13/de-ce-nu-vreau-bipolaritate-politica/

    Sa inteleg ca PDL renunta la ideea impunerii VU dur si incearca sa ii tina pe liberali cu o cota parlamentara mult peste numarul de voturi primit, pastrind redistribuirea?

    Ce e cu baietii astia doi, Preda si Voinescu? Unde bat, mai nou, spre blatul politic cu PSD si PNL in numele revizuirii Constitutiei? Pai decit o revizuire cu idei ca ale PSD si PNL, mai bine deloc.

    Cetatean

    13/03/2010 at 5:53 pm

    • @Cetatean, am citit si eu. Am spus intr-o postarea anterioara ca va trebui sa vedem cine sunt cocosii si cine sunt claponi 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 5:59 pm

  12. E doar negociere multilateral(-)dezvoltata. 🙂

    anonim

    13/03/2010 at 5:58 pm

    • care o vom intelege cand Piratu’ va deschide jocul saptamana viitoare 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:00 pm

      • Domle nushtiu, stiu doar ca ne ma salveaza o matrice, ca punem frumos pe coloane si randuri ce vrea un partid si altul pe o lista de subiecte posibile, facem suma si ne da neshte posibile pozitii, dupe, aaa…am uitat..aaa…mai vedem… 🙂

        anonim

        13/03/2010 at 6:05 pm

        • Adica, anticiparea prognozei de viitor e mai simpla decat o vinde consultantii.

          anonim

          13/03/2010 at 6:07 pm

  13. Haha, auziti, referendum pentru punctul de pensie: 🙂

    http://www.mediafax.ro/social/psd-vrea-sa-organizeze-un-referendum-national-pentru-punctul-de-pensie-5743148/

    Numai Presedintele poate declansa referendum. Astia habar nu au.

    Eu propun PSD un proiect de lege, daca tot ii doare asa de tare de pensionari. E simplu: „Deficitul bugetului asigurarilor sociale va fi finantat prin reducerea cu 90% a indemnizatiilor tuturor parlamentarilor PSD pina la urmatoarele alegeri prezidentiale”.

    Cu miscarea asta, Ponta cistiga fluierind in 2014 😉 🙂

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:07 pm

    • @Cetatean, asa cum l-a calificat fenomenal @Creanga:
      „Ponta copilul minune”, hai sa facem referendum si pentru salriuil profesorilor si al medicilor si de ce nu si al soferilor RATB ?

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:10 pm

      • Theo :
        Pentru marirea salariilor profilor nu trebuie referndum, exista lege 🙂

        Loda

        13/03/2010 at 6:33 pm

  14. Theophyle, baietii astia doi (SV si CP) inca isi cauta identitatea.

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:08 pm

    • @Cetatean le-as recomanda mai mult sport sau mai mult sex 😀

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:11 pm

  15. Niste cure de „gindesc de doua ori inainte sa vorbesc, ca ce imi iese pe gura suna a politica PSD (Preda) sau a pledoarie pro-redistribuire (Voinescu)”.

    Sport ar fi bine pentru ei. O tura pe mare, la vislit, sub comanda lui Basescu, s ale iasa fumurile dezbaterilor academice din cap. Astia au stat prea mult pe la IPP.

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:17 pm

  16. Theophyle, Creanga a avut dreptate cu „Ponta copilul minune”. Insa cu Nastase in spatele lui risca sa ramine „Victoras pustiul”, PSD e un Moloh nereformabil, a inghitit altii mai minune ca el.

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:20 pm

    • Totul va depinde de un singur lucru, daca PDL va gasi un cocos si nu clapon

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:30 pm

  17. Momentan trebuie cautati la oua.

    turnofftheglory

    13/03/2010 at 6:36 pm

    • @TOG, asa cum li se face papilor 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:43 pm

  18. salutare Theophyle
    apropo de CP si SV, eu cred ca le’a pus basescu rabdarea la o incercare prea grea si au uitat de virtute.
    am citit pe hotnews punctele de negociere ale psdeilor. vot obligatoriu, reducerea puterii presedintelui, bla bla. numai aberatii. vor sa lungeasca discutiile la nesfirsit, mizind pe imposibilitatea unui consens, pt ca intre timp sa asalteze publicul cu campania anti basescu si anti guvern. nu stiu altii ce cred dar mie’mi pare ca pregatesc un puci. mama lor de incornorati! m’am saturat de haznaua asta de parveniti care inteleg prin opozitie sa omoare guverne. mi’e greata cind apare tariceanu si da verdicte cum ca actualul guvern ar fi cel mai inept din ’90 incoace. uita de ilustrele simulacre de ministri ai justitiei si educatiei din mandatul dumnealui 😦
    din motivul asta eu il sustin pe bocutz, in ciuda boacanelor. guvernul asta trebuie sa isi duca pina la capat mandatul. nici nu vreau sa ma gindesc la consecintele unei remanieri

    dana.o

    13/03/2010 at 6:37 pm

    • @dana, salut 🙂
      Bineinteles ca acest guvern TREBUIE sa ajunga pana la sfarsitul mandatului. Boc trebui sa-si trimeata toti conilierii de primarie inapoi la cluj si sa-si ia oameni experimentati. Omul trebuie sa inceteze cu mentalitatile de primar si sa actioneze la Bucuresti si nu la Cluj, ca premier si nu ca primar 😦

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:45 pm

  19. PDL nu e in stare sa caute un candidat decent la sectoarele unde se organizeaza alegeri anticipate. Stai sa vezi acus pe cine propun impotriva mamadei Loterie.

    Fara Basescu ii maninca PSD si PNL. Nimeni din PDL nu are o politica pe termen lung.

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:39 pm

    • chiar sunt curios, poate ii dau inca o sansa lui Honorius 😆

      Theophyle

      13/03/2010 at 6:46 pm

  20. dana, e clar ca vor o aminare sine die prin tactica tragerilor de timp. Uita un singur lucru: Basescu nu mai are alte obiective politice in afara de asta, ca sa fie distras cu alte calcule. Se va investi 100%, si asta e de rau augur pentru ei.

    Categoric vor incerca sa provoace convulsii sociale, ei si sindicalistii lui Vantu, pentru a cistiga alegerile din 2012. Guvernul asta isi va duce mandatul pina la capat, ca alegeri anticipate nu vor avea loc, iar cita vreme Basescu e presedinte, pSD si PNl pot sa stea si in cap, tot nu dau premierul.

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:42 pm

    • multumesc de raspuns cetatean
      apropo de bulgarii aruncati in bocutz… i’a ferit al de sus din calea mea p’astia incornorati. (doar pe base l’am vazut de aproape la un festival al berii)
      cum era vorba aia din biblie? cel fara de pacat politic sa dea primul cu o bucata de gard, o caramida de 5 kile:)

      dana.o

      13/03/2010 at 6:50 pm

  21. dana, Boc e onest, insa destul de limitat la nivelul intelegerii si actiunii politice. Trebuie sa inteleaga ca in calitate de Premier, vorba lui Theophyle, actionezi altfel decit ca primarul.

    La sectorul 2 (sau 1. habar nu am), parca vad o fata palida din PDL, fara nici un argument, altul decit ca il are ca model pe Basescu, cum declara maimutoiul ala mic.

    Cetatean

    13/03/2010 at 6:59 pm

    • Cetatene si Dana,
      Eu cred ca dl. pm Boc nu este vinovat. Este drept ca incearca sa arate curaj dar este genul pentrucare curajul este doar masura prin care arati numai tie ca esti in stare de ceva.
      Eu cred ca d;. Basescu i-a dat o camesoie in care se incurca la fiecare pas. Nu neg faptul ca Boc este curajos destoinic cosas si bun incasator de bulgari, dar romanii au nevoie acum de un om care nu are ce sa-si mai confirme siesi personal ci dimpotriva sa fie un model pentru noi toti romanii.
      Avem acum mai multa nevoie de exemple de putere si consecventa nu doar de demonstratii selfcontrol si incasator.
      Nu este momentul sa credem ca Stan si Bran ne pot conduce.

      Andrzej

      13/03/2010 at 7:18 pm

    • sint de acord cu tine si theophyle.
      sper ca acest blog sa fie citit si sa nu ne trezim iar cu o mangafa de proportii 😦
      ps: colegiul 19, sector 4

      dana.o

      13/03/2010 at 7:20 pm

  22. Cred ca multa lume a observat ca dl. Preda nu-i nici macar politician, cu atit mai putin om politic.Chiar daca gindesti ca tu esti mai destept si bizonii nu, actionezi ca si cum n-ai crede asta.Cum naiba sa tot vorbesti de democratie si sa nu tii cont ca ai un referendum validat?!Nu-ti tai craca de sub picioare singur?Iar motivatia pt.necesitatea Senatului e subtire rau.Cum sa reprezinte „regiunile”?Cine e ele, regiunile?Niste entitati abstracte?Camera Deputatilor sa reprezinte cetatenii si Senatul regiunile?Da’ regiunile nu-s formate din cetateni?Daca interesul cetatenilor e reprezentat, mai e nevoie da cineva care sa reprezinte interesul acelorasi cetateni, dar impartiti acum pe regiuni?Cetateanul are cumva alte interese in functie de regiune?Cind se muta dintr-o regiune in alta, i se schimba si interesele?

    mitica

    13/03/2010 at 7:02 pm

    • Buna seara mitica!
      Am venit mai tarziu aici si nu cred ca ai citit postarea mea de la ore 7;03, unde am schitat parerea mea despre dl. Preda.

      Andrzej

      13/03/2010 at 7:25 pm

  23. ia mai lasati-ne, fratilor din PSD, PNL, UDMR, etc cu regiunile, care regiuni? Asta nu e decit o acoperire pentru mentinerea S, crearea de noi structuri birocratice, cistigarea de drepturi neconstitutionale de catre maghiari, etc.

    Cetatean

    13/03/2010 at 7:04 pm

  24. L-am auzit pe Boc cind spunea ca daca se platesc „pensii nesimtite” nu vom putea face, citez, „autostrazi, centuri ocolitoare, nu vom avea sistem sanitar, sistem de educatie…”Pe linga ca-i aberant d.p.d.v. economic mai are un pic si cheama la „lupta de clasa”.Adica cei cu venituri mici o duc rau pt. ca-i exploateaza unii care,rusine lor, au niste posturi ce implica si ceva pregatire.Iar „pensia minima” este chiar un concept comunist.

    mitica

    13/03/2010 at 7:14 pm

  25. Mitica, fondul de pensii e deficitar cu aproape 2 miliarde de euro anul asta Acoperirea deficitului se face luind bani din bugetul de stat. Exista pensii uriase care fac ca punctia pe bugetul de stat sa fie asa de mare.

    Prin urmare, da, pensiile nesimtite rup din bugetul de stat bani.Iar aceste pensii nesimtite nu se acorda pe principiul contributivitatii, ci pentru ca apartin unor categorii speciale care au reusit sa isi faca legi speciale. Nu pentru ca au avut „posturi ce implica pregatire”.

    Cetatean

    13/03/2010 at 8:00 pm

  26. da’ niste solutii nu se prezinta pe aici? ca de critici m-am saturat.
    sau oaresice implicare macar.
    o sa va mire dar blogurile astea au o influenta extrem de scazuta. si asa vor fi inca eva vreme de acum inainte.
    sunt bune, nu spun nu, dar sunt insuficiente.
    eu sunt implicat(desi timpul imi este extrem de limitat)
    voi?activati pe undeva?
    nu trebuie sa fie un partid.
    trebuiesc discutii directe cu oamenii. sau TV. sau radio.
    asa,sa criticam pe altii care incearca sa faca si cate ceva e extrem de usor.

    estu

    13/03/2010 at 8:09 pm

    • Estu, salut 🙂
      Cateva afirmatii problematice. Nu stiu cum este la altii stiu insa ca acest blog este citit de cine trebuie, vezi tu avem unelte sa stim 🙂

      Citeste postarile dinaintea alegerilor si vei vedea cu cati s-a discutat si cum s-a discutat, incearca postarile din tagul „gura targului”

      Theophyle

      13/03/2010 at 8:42 pm

  27. Si eu care asteptam anuntul „postaaaaaare noua”; din intimplare am vazut ca avem una noua deja veche

    🙂

    ma duc sa citesc!

    orangeskorpion

    13/03/2010 at 8:10 pm

    • @orange, salut, la treaba 🙂

      Theophyle

      13/03/2010 at 8:43 pm

  28. estu, daca aveai rabdare si citeai blogul asta mai ritmic, vedeai si solutii. Implicare a fost la greu in camoanie si e si acum, fiecare in zona lui de activitate.

    Blogul asta e citit si, dupa spusa lui Theophyle, CITAT (ca sa nu zic de-a dreptul copiat uneori) de celebra OxfordAnalitica, in ultima analiza furnizata. Iar in campanie am avut dovezi clare ca eram cititi cu regularitae de stafful lui Basescu.

    Blogul are in jur de 2500 vizitatori zilnici, Theophyle stie mai bine citi, asa ca are influenta mai mare decit crezi.

    Cetatean

    13/03/2010 at 8:21 pm

    • Este evidennt ca prietenul Estu este nostalgic al „solutiilor”. Probabil considera critica un mod de a substitui actiunea voluntara si legitima a colectivului(partidul), iar blogurile doar o deviatie de la disciplina partinica.
      Observ ca amicu’ considera dezbaterile tv ca fiind exemplare si corecte .
      Tota obida estului este ca aici „doar”se critica si nu sunt „expuse masuri si solutii ” la probleme.
      Da estu este dincolo de vest si este vast pana la vest.

      Andrzej

      13/03/2010 at 8:44 pm

  29. Poate ma insel, poate sunt 2500 noi, eu asa parca retinusem, o cifra de 2500 (dar nu stiu daca noi sau in total), intreaba-l pe Theophyle.

    Cetatean

    13/03/2010 at 8:23 pm

  30. Salut
    2500 + 1 tanar de stanga
    Uite un pleilist de sambata seara pentru cine are cald in casa si ii place gezz 🙂
    http://www.mixpod.com/playlist/47178971

    Un tanar de stanga

    13/03/2010 at 8:32 pm

    • TDS, totul din cauza ta. Tu sti, 😆

      Theophyle

      13/03/2010 at 8:44 pm

      • Draga Theophyle
        Banuiesc dar nu stiu. Spune-mi aici, ori pe mail dar spune-mi ! 🙂

        Un tanar de stanga

        13/03/2010 at 8:54 pm

  31. Postare noua 🙂

    Theophyle

    13/03/2010 at 8:37 pm

  32. TDS, vorba latinului, Non multa, sed multum.

    Aici conteaza nu traficul brut si numarul de accesari, ci calitatea postarilor 🙂 Cred ca se vede deja de sus ca blogul respira calitate, gratie inimoasei gazde si neobositilor comentatori.

    In curind, odata cu lansarea oficiala de dezbaterilor pe Constitutie acest blog se va incinge iarasi.

    Va amintiti dezbaterea Geoana-Basescu de joia violeta de dinainte de alegerilor? Cum ii spunea Geoana lui Basescu: „Miercuri se intruneste Comisia pentru modificarea Constitutiei, doar v-am spus, miercuri!”.

    Au trecut jde miercuri de atunci, unde e comisia, bai Prostanacule ?!

    Cetatean

    13/03/2010 at 8:40 pm

  33. No, o seara buna !
    1- Nu mai vorbesc de Boc ca e clujean ca mine ! 🙂
    2- Ma surprinde ca in o tara cu un picior in groapa (Romania), in loc sa se puna de acord partidele cu iesirea la suprafata , folosesc toate formele de a se bastona reciproc .
    Asta ma face sa gindesc ca nu este gresit cind sustin ca aceste partide sint interesate doar de CIOLAN.
    3- Daca a fost votat la referendum sa avem parlament unicameral , de ce unii pretind sa mentinem doua camere ? Se pierd scaune , fotolii ? 🙂

    Stefan A.

    13/03/2010 at 8:42 pm

  34. in a completely unrelated manner, Boc a fost azi la Romania-Georgia si era cat pe ce sa fie huiduit si acolo.
    cat despre Cristian Preda, dânsul nu este foarte convingător nici la catedră (să spunem că am experiență directă)

    Camil Stoenescu

    13/03/2010 at 9:52 pm

    • @camil asta spune totul, chiar am dreptate!

      Theophyle

      13/03/2010 at 9:59 pm

      • Dinu Patriciu si Boc stând la 5 m unul de altul. dar n-au vorbit 🙂

        Camil Stoenescu

        13/03/2010 at 10:24 pm

        • cam ce aveau sa-si spuna crezi?

          Theophyle

          13/03/2010 at 10:29 pm

        • nu se știe niciodată. în politică nu există dușmănii sau prietenii veșnice, doar interese 🙂

          Camil Stoenescu

          13/03/2010 at 11:07 pm

  35. Astia incearca sa transfere pe boc ura bizonului in vederea miscarilor sindicale de primavara, si a viitoarelor alegeri. Asa ca ghiorlanul sa spuna ca : Boc a avut cel mai inept guvern din istoria lumii si ca oricine ar fi mai bun decit Boc urcat pe par.
    La fel ca si ura irationala mirlanului pe Basescu, si care daca il intrebai de ce e rau Basescu nu stia sa spuna de ce.

    • TDS, Boc nu merita nici ura si nici dispret, invers om onest si harnic. El din nefericire a ramas pe jobul de primar, mare pacat ii fac. Nu are stofa nici de lider si nici de mare politician.

      Theophyle

      13/03/2010 at 10:30 pm

      • Boc este un fel de Herman van Rompuy, care a trecut bine la el acasa si nu prea la nivel european

        Theophyle

        13/03/2010 at 10:33 pm


Comentariile sunt închise.